Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 106 Laatste
Acties:
  • 351.704 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27
Joopieboy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:45:
Dat is ook wel een mooi machientje. Heb je zoveel beenruimte daarop ja? Komt uit de reviews ook wel wat naar voren. :) Vering zo slecht als men schrijft of heb je dat al verbeterd/aangepakt?

Foto posten mag. :P
Het is mijn eerste motor dus over de vering oordelen vind ik lastig. Op basis van adviezen van vele andere Shiver bezitters wordt binnenkort wel een Hyperpro set gemonteerd. De ruimte is echt super, ook mijn zwager die 2m11 zit prima :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/21nmcl1.jpg

Inmiddels is een Leovince uitlaat geplaatst.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:27

mphilipp

Romanes eunt domus

Er was dit weekend een 'motorbeurs' in Spijkenisse, in Hal6. Met een oude motorvriend heen geweest. We wisten vooraf al dat het niet heel groot was, maar we zouden daarna toch nog even een rondje Z-H eilanden doen. Gewoon een excuus om op pad te gaan met de brommer.

Nou ja...niet heel groot is een ruim begrip. Het was 1 hal(letje) met een bar die bijna net zo groot was, inclusief hard rock/metal band met een nogal schreeuwerige dame aan het roer. Een hoog leren jacks met HD opdruk gehalte, ook wat MC's (ja, ook die). Stond veel tweedehands spul, accesoires e.d. Niet veel soeps. Er stond wel een mooie Honda CBX 6 cylinder voor €4k. Leuk voor erbij. Supersport stond erop...een motor van 2.5 ton....maarja, dat was Supersport in die tijd :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kazzzdafke schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:56:
@dion_b: je huiswerk over de 3cyl nog eens opnieuw doen, of althans de merken die der één hebben...
Je zou natuurlijk ook gewoon behulpzaam kunnen aanvullen...
mphilipp schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:23:
[...]

Grappig dat ze al jaren topseller zijn met zo'n compromis waar niemand warm van wordt :+
Het is maar net met welk doel je voor een motor kiest. Ik wordt weer niet warm van zo'n zenuwachtige 4piter die 14k nodig heeft om vooruit te komen.
Hey, ik rij ook boxer hoor ;)

Wat ik ermee bedoel is dat de eigenschappen van de boxer an sich niet zijn waar mensen een uitgesproken mening over hebben. Dat het voor de rest een uitermate practisch werkpaard is, of verwerkt wordt in motoren waar mensen wel warm van worden (of in ieder geval en masse kopen) is een tweede.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:25:
[...]

Het is mijn eerste motor dus over de vering oordelen vind ik lastig. Op basis van adviezen van vele andere Shiver bezitters wordt binnenkort wel een Hyperpro set gemonteerd. De ruimte is echt super, ook mijn zwager die 2m11 zit prima :)

[afbeelding]

Zo'n setje HyperPro veren ga je wel merken als dat aangeraden word. Bij de SV werd dit ook door iedereen die het had aangeraden en heb ik dit zelf dus ook gedaan. Was een wereld van verschil. Zegmaar van bagger naar best wel redelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:22
Joopieboy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:38:
[...]

Ha zo een ding had ik als lesmotor, erg fijne motor idd maar nu niet echt heel erg spannend. Als je op mij doelde natuurlijk. :P Wel toffe en fijn rijdende motoren waar je lekker mee kan gooien. :Y Welk modeljaar is ie, en heb je eventueel een foto? :)
Hmmm ik denk toch dat die lesmotor eventueel tam gereden is, want ik moet eigenlijk bijna niet onderdoen voor de Z750 van mijn maat.

Pics kan ik doorsturen als ik nog is bij de ouders komt, hij staat daar lekker warm in de garage in de winter :)

Eigenlijk moet hij niet weg, maar ik ga een motor op de zaak kopen en dan kan ik zo geld privé recupereren :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die kans is aanwezig ja. :P Misschien ook nog begrensd ondanks dat ik op vol vermogen examen heb gedaan. :P Maar maak maar eens een foto als je wilt. Binnenkort eens proberen hoe die echt zit. :)
ephymerous schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:25:
[...]

[afbeelding]

Dat zal wel lekker klinken, mooi frame ook zo! :Y
En dat ie veel ruimte heeft klinkt wel bemoedigend, toch eens op proefzitten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Project SBK-kit verloopt gestaag :P
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2yy9toi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2eztzzd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/11j10np.jpg

Van de week ff nieuwe remblokken bestellen en dan kan ik alles afmonteren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er zo raar uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-07 17:18

Chakotay

Lick here to continue

Zo, na ongeveer 1.5 jaar is de RSV Mille ook eindelijk weer rijdend *O*

RSV Mille

Een paar weken terug had ik eindelijk de achterbrug helemaal los gekregen, waarna afgelopen week het laatste rotte lager van het linksysteem eruit geperst & vervangen is. De boel daarna weer in elkaar zetten ging een stuk voorspoediger, in totaal misschien 5 uur bezig geweest.

Jerrycan verse benzine erin gemikt, aan de Suzuki gehangen voor stroom en na enig aandringen startte hij nog ook *O*

Nu alleen even kijken of de accu nog goed genoeg is om ook op eigen kracht te starten morgen. Daarnaast is somehow de borgmoer voor de achterbrug-as (zo'n ring met 4 inkepingen) verdwenen, daar maar een nieuwe voor bestellen.

Er zitten nu een nieuwe schokdemper, linksysteem & alle gerelateerde lagers in. De schokdemper moet nog wel even wakker worden geloof ik, of de uitgaande demping staat extreem hoog :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 07-02-2016 21:45 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oe kinky, wat heb je er allemaal aan versleuteld dan? Build log staan ergens of dat niet?
Patrock schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:54:
Zaterdag een motorjas en broek gekocht, In eerste instantie had ik een ander pak op het oog, maar de levertijd van 35+ dagen sprak mij niet echt aan. Vervolgens zag ik deze hangen en het past perfect. Dit kon ik natuurlijk dus niet laten liggen.

Past ook mooi bij de helm en laarzen. heb het gevoel dat ik met deze set een mooie tijd vooruit kan!

Jouw berichtje gad ik even gemist, maar ik heb exact dezelfde jas, broek heb ik de versie met streep. :P Bevalt goed! Is alleen wat gaan lubberen, zit net niet meer helemaal strak.

[ Voor 88% gewijzigd door Joopieboy op 07-02-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Edit: Dubbel!

[ Voor 98% gewijzigd door Joopieboy op 07-02-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nee, niet echt bijgehouden.

1.5 jaar geleden is hij voor een 'marathonmotor'-verhaaltje in de Moto73 uitgebreid bekeken op de brug, daar kwamen we er achter dat er een scheur in de dogbone van het linksysteem zat. Thuis dus de dat spul losgehaald, en bleek ook het onderste oog van de schokdemper uitgescheurt te zijn. Al die lagers stonden helemaal droog en zaten muurvast.

Het meeste daarvan heb ik met een bankschroef bij mijn ouders in de garage wel losgekregen en vervangen, maar de laatste zat onderin de achterbrug zelf. De motor hing inmiddels al in spanbanden aan het dak van mijn garagebox, dus die achterbrug moest eruit. Dat bleek echter nogal omslachtig te zijn, en wegens gebrek aan speciaal gereedschap / stroom in de garage / motivatie / etc duurde het allemaal nogal lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O zo, meestal is dat een recept voor gestrande projecten. :P Goed dat je hem toch af hebt gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben expert in het niet afmaken van dat soort dingen :P De Suzuki heeft ook 2 keer meer dan een jaar stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En wanneer of hoe ga je dan rijden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou mezelf wel even verwennen met een verse accu; na 1,5 jaar prikloos zijn heeft zon ding aardig ingeboet aan capaciteit.

En sowieso even verse sapjes natuurlijk :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51

Vrijdag

De Zwarte

Niet echt een motording maar misschien wel handig: ik was van de week in de Blokker en daar hadden ze van die alarmlichten voor €2,98. Bleek dat er nog 50% korting afging ook nog dus heb er meteen maar drie neegenomen. Voor mijn auto, motor en de auto van mijn ouders.
Het gaat om dit ding: http://ledclear.nl/2443-l...len-waarschuwingslamp.jpg

Past makkelijk in een tas of koffer of buddysit.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kun je vaak aardig weer goed krijgen zo een accu met een goeie lader en een goeie cyclus hoor.

En die lampjes zijn super, zou iedereen moeten hebben. Hadden ze laatst bij de Lidl ook meen ik. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 07-02-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:34:
[...]
Hey, ik rij ook boxer hoor ;)
I know.
Wat ik ermee bedoel is dat de eigenschappen van de boxer an sich niet zijn waar mensen een uitgesproken mening over hebben. Dat het voor de rest een uitermate practisch werkpaard is, of verwerkt wordt in motoren waar mensen wel warm van worden (of in ieder geval en masse kopen) is een tweede.
Ben ik het niet mee eens. Hoe kom je aan die wijsheid? Heb je iedereen geïnterviewd die boxer rijdt of ze warm lopen voor het blok? Ik heb geen idee. Ik vind het zelf eigenlijk wel een ideaal blok. Rijdt heerlijk rustig, kan hard, maar ik kan ook 50 in zijn 5 rijden en er dan alsnog als de brandweer vandoor gaan. Ik zie niet zo wat er niet lekker te vinden is aan een boxer. Tuurlijk, er zullen zat mensen zijn die het niets vinden, maar er zijn ook hele volksstammen te vinden die het een geweldig blok vinden. Het is niet alleen uit nostalgie dat BMW teruggefloten werd toen ze de boxer wilden uitfaseren. En het blijkt ook nu nog dat er best nog wel leven in die boxer zit. En misschien kan ik een R1 op het circuit er niet uit rijden, maar op de bochtige Alpenweggetjes kun je met een box nog altijd een hoop superbikes het leven zuur maken.

Dus resumerend: wat is de basis voor die conclusie? Volgens mij is het gewoon een mening. En die kun je over elk willekeurig blok hebben. Het is imho zeker geen feit. En ik ben géén boxer fanboy oid. Ja. ik ben happy met mijn boxer, maar als je iets dergelijks over een 1pitter zou schrijven, krijg je dezelfde kritiek van me :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Discussiëren voor gevorderden :Y

On the other note, binnenkort maar eens rijden met een Falco, schijnt wel handig te zijn voor lange mensen. :P Benieuwd hoe zo een rotax rijdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12
Over een goede 1,5 week is de motor beurs weer in Utrecht en is het aan te raden om daar voor nieuwe kleding langs te gaan. Niet dat mijn huidige kleding af is. Alleen ben in 16kg kwijt sinds de aankoop vorig jaar dus zal nu wel echt te ruim zitten..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:00

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Joopieboy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:51:

[...]

Jouw berichtje gad ik even gemist, maar ik heb exact dezelfde jas, broek heb ik de versie met streep. :P Bevalt goed! Is alleen wat gaan lubberen, zit net niet meer helemaal strak.
Fijn om te lezen dat het wel bevalt!
Voor een broek had ik geen keuze, was er maar één in mijn lengtemaat. Maar in welke zin bedoel je lubberen? Ik heb de jas gekocht met de banden op de middelste stand, zodat alles comfortabel aansluit. één maat kleiner en de jas zat net iets te strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

teacher schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:26:
Ik zou mezelf wel even verwennen met een verse accu; na 1,5 jaar prikloos zijn heeft zon ding aardig ingeboet aan capaciteit.

En sowieso even verse sapjes natuurlijk :)
Even aankijken wat hij doet inderdaad, bij mijn eigen accu sloeg de laadcyclus niet aan. Hij startte echter wel weer zonder hulp van buitenaf na een rondje rijden... Als hij binnen een paar weken weer plat is bestel ik in ieder geval een nieuwe :) Verse olie e.d. komt er sowieso nog in, maar dat is allemaal een stuk handiger nu de motor weer verplaatsbaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Joopieboy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:00:
Dat zal wel lekker klinken, mooi frame ook zo! :Y
En dat ie veel ruimte heeft klinkt wel bemoedigend, toch eens op proefzitten. :)
Thanks, volgende week in Utrecht is een mooie gelegenheid om op veel motoren proef te zitten :)
PilatuS schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:42:
[...]

Zo'n setje HyperPro veren ga je wel merken als dat aangeraden word. Bij de SV werd dit ook door iedereen die het had aangeraden en heb ik dit zelf dus ook gedaan. Was een wereld van verschil. Zegmaar van bagger naar best wel redelijk :P
Ben heel benieuwd, ik deel t.z.t. mijn ervaringen hier :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

Chakotay schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:10:
[...]

Even aankijken wat hij doet inderdaad, bij mijn eigen accu sloeg de laadcyclus niet aan. Hij startte echter wel weer zonder hulp van buitenaf na een rondje rijden... Als hij binnen een paar weken weer plat is bestel ik in ieder geval een nieuwe :) Verse olie e.d. komt er sowieso nog in, maar dat is allemaal een stuk handiger nu de motor weer verplaatsbaar is :P
Zowiezo, jouw motor is ontzettend gevoelig kwa startmotor / starten met lage accu.
Start je te vaak met een zwakke accu gaat je startkoppeling naar de haaien en ben je een paar honderd euro lichter (zoek maar "sprag clutch aprilia" op google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-07 09:13
Ik ga waarschijnlijk mijn R1 de deur uit doen voor een allroad motor. Mijn vriendin zit best vaak achterop, en we willen graag met de motor op vakantie. De R1 is hierbij niet het meest comfortabele :P
Nu heb ik een testrit gemaakt op een Triumph Tiger 1050, maar ben eigenlijk benieuwd of dit de enige "sportieve" allroad is?

Offroad rijden is niet nodig, daarvoor heb ik nog een andere motor in de schuur staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 387913 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:34:
[...]

Zowiezo, jouw motor is ontzettend gevoelig kwa startmotor / starten met lage accu.
Start je te vaak met een zwakke accu gaat je startkoppeling naar de haaien en ben je een paar honderd euro lichter (zoek maar "sprag clutch aprilia" op google)
Jup, is bekend :) Er zit al een ander startrelais en een 14 ipv 12 Ah accu in. De eerste startpoging gisteren was daarom ook met startkabels aan de Suzuki met draaiende motor. Vanochtend thuis en net na het tanken startte hij goed, maar zodra het niet starten -> lopen zonder rare geluiden is word de accu vervangen. Tot nu toe de klang of death nog niet gehoord gelukkig :P Heb ook een set startkabels in de buddy gepropt zodat ik geen onnodige startpogingen hoef te doen als de accu het niet meer trekt.

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 08-02-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bioflap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:40:
Ik ga waarschijnlijk mijn R1 de deur uit doen voor een allroad motor. Mijn vriendin zit best vaak achterop, en we willen graag met de motor op vakantie. De R1 is hierbij niet het meest comfortabele :P
Nu heb ik een testrit gemaakt op een Triumph Tiger 1050, maar ben eigenlijk benieuwd of dit de enige "sportieve" allroad is?

Offroad rijden is niet nodig, daarvoor heb ik nog een andere motor in de schuur staan :)
S1000XR van BMW
Ducati Multistrada
KTM adventure 1290

Schieten mij zo te binnen als alroads met sportieve insteek
Chakotay schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:40:
[...]

Jup, is bekend :) Er zit al een ander startrelais en een 14 ipv 12 Ah accu in. De eerste startpoging gisteren was daarom ook met startkabels aan de Suzuki met draaiende motor. Vanochtend thuis en net na het tanken startte hij goed, maar zodra het niet starten -> lopen zonder rare geluiden is word de accu vervangen. Tot nu toe de klang of death nog niet gehoord gelukkig :P Heb ook een set startkabels in de buddy gepropt zodat ik geen onnodige startpogingen hoef te doen als de accu het niet meer trekt.
Goede vriend van me heeft een Falco... die heeft non stop gezeik met zijn machine

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 08-02-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Anoniem: 387913 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:42:
[...]

S1000XR van BMW
Ducati Multistrada
KTM adventure 1290

Schieten mij zo te binnen als alroads met sportieve insteek
Mijn budget ligt helaas rond het verkoopbedrag van de R1, dus ongeveer 6,5/7k ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Bioflap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:47:
[...]

Mijn budget ligt helaas rond het verkoopbedrag van de R1, dus ongeveer 6,5/7k ;(
Een Kawasaki Versys 1000 kan je ook eens naar kijken, wellicht voor 7k te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Anoniem: 249002 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:49:
[...]

Een Kawasaki Versys 1000 kan je ook eens naar kijken, wellicht voor 7k te vinden.
Die heb ik inderdaad ook gezien. Bleek een ondergewaardeerde motor te zijn!
Andere optie is een Yamaha MT-09 Tracer, maar die zijn ook net boven budget. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Nu het 'winter-pauze' is maar even mijn gemiddelde benzineverbruik van de afgelopen jaar uitgerekend. In 2013, 2014 en 2015 achtereenvolgens één op 14.9, 14.5 en 14.5. Vrij constant dus met zo'n tweepitter. :P

Hopelijk kan volgende week de motor weer uit de schuur halen. Deze maand moet ik weer een TüV-keuring laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Bioflap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:57:
[...]

Die heb ik inderdaad ook gezien. Bleek een ondergewaardeerde motor te zijn!
Andere optie is een Yamaha MT-09 Tracer, maar die zijn ook net boven budget. :F
V-strom 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:02:
Nu het 'winter-pauze' is maar even mijn gemiddelde benzineverbruik van de afgelopen jaar uitgerekend. In 2013, 2014 en 2015 achtereenvolgens één op 14.9, 14.5 en 14.5. Vrij constant dus met zo'n tweepitter. :P

Hopelijk kan volgende week de motor weer uit de schuur halen. Deze maand moet ik weer een TüV-keuring laten doen.
Heh, net iets zuiniger dan mijn tweepitter, volgens wat ik terugvind spritmonitor.de heeft mijn RSV tussen november 2013 en september 2014 1 op 13.85 gereden over 12.227 km :P Eens kijken of ik dat nu ook weer bij ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bioflap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:40:

Moet het dan een sportieve allroad zijn? Zoek je dan niet een sportieve toermotor?
Het ligt denk ik aan mij, maar ik begrijp die nieuwe lichting van zogenaamde allroads niet. Men loopt namelijk al jaren te zeurpieten dat motoren als de GS niet geschikt zouden zijn voor offroad rijden omdat ze te zwaar/lomp zijn. Ondertussen laten anderen weer zien dat het gewoon wél kan. Ik noem het zelf altijd de SUV van de motoren. Maar dan is zo'n motor als de Multistrada en de S1000XR helemaal een showbink. Lijkt vaag in de verte met een verkeerde bril op iets ofroadachtigs. Alsof je een paar noppenbanden onder een R1 rost en het dan een crossmotor noemt. Het zal best lekker rijden, en je kunt in principe met elke motor over een zand/grindpaadje rijden natuurlijk. Maar om het een allroad te noem...zoals ik al zei: ik snap ze niet. Ik vind het vlees noch vis. Een GS (daarover kan ik dan uit ervaring spreken, de rest zal wel zo'n beetje hetzelfde zijn) heeft tenminste nog ruime bagagemogelijkheden, comfortabele zit(houding) en een megatank zodat ie terecht tegenover de RT als betere toermotor werd bestempeld.
Het is inderdaad een prima allrounder. En dat zal voor de Yamaha Super Tenere ook wel gelden. Maar ik heb een dagje zo'n S1000XR mee gehad van de garage, maar om nou te zeggen dat ik daar lekker mee naar Zuid Frankrijk zou willen rijden....nee. Dan rijdt die zogenaamde trillende 2pitter 1200GSA vele malen fijner. Ja, die XR is sneller, maar ja...als een GS niet snel genoeg is voor je, hoor je niet op de openbare weg thuis durf ik te stellen. Ik bedoel...230 is toch hard zat :+

Het kan natuurlijk puur om de looks gaan. En over smaak valt niet te twisten. Het is ook niet om andermans keuze of smaak te bekritiseren. Het is meer mijn onbegrip over de categorie. Maar ik snap ook een auto als de BMW X6 niet. De naam is wel goed gekozen: exces. Een totaal overbodige poser-car. Zal wel heel snel zijn, maar als ie zand ziet, rijdt ie snel de andere kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
mphilipp schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Moet het dan een sportieve allroad zijn? Zoek je dan niet een sportieve toermotor?
Het ligt denk ik aan mij, maar ik begrijp die nieuwe lichting van zogenaamde allroads niet. Men loopt namelijk al jaren te zeurpieten dat motoren als de GS niet geschikt zouden zijn voor offroad rijden omdat ze te zwaar/lomp zijn. Ondertussen laten anderen weer zien dat het gewoon wél kan. Ik noem het zelf altijd de SUV van de motoren. Maar dan is zo'n motor als de Multistrada en de S1000XR helemaal een showbink. Lijkt vaag in de verte met een verkeerde bril op iets ofroadachtigs. Alsof je een paar noppenbanden onder een R1 rost en het dan een crossmotor noemt. Het zal best lekker rijden, en je kunt in principe met elke motor over een zand/grindpaadje rijden natuurlijk. Maar om het een allroad te noem...zoals ik al zei: ik snap ze niet. Ik vind het vlees noch vis. Een GS (daarover kan ik dan uit ervaring spreken, de rest zal wel zo'n beetje hetzelfde zijn) heeft tenminste nog ruime bagagemogelijkheden, comfortabele zit(houding) en een megatank zodat ie terecht tegenover de RT als betere toermotor werd bestempeld.
Het is inderdaad een prima allrounder. En dat zal voor de Yamaha Super Tenere ook wel gelden. Maar ik heb een dagje zo'n S1000XR mee gehad van de garage, maar om nou te zeggen dat ik daar lekker mee naar Zuid Frankrijk zou willen rijden....nee. Dan rijdt die zogenaamde trillende 2pitter 1200GSA vele malen fijner. Ja, die XR is sneller, maar ja...als een GS niet snel genoeg is voor je, hoor je niet op de openbare weg thuis durf ik te stellen. Ik bedoel...230 is toch hard zat :+

Het kan natuurlijk puur om de looks gaan. En over smaak valt niet te twisten. Het is ook niet om andermans keuze of smaak te bekritiseren. Het is meer mijn onbegrip over de categorie. Maar ik snap ook een auto als de BMW X6 niet. De naam is wel goed gekozen: exces. Een totaal overbodige poser-car. Zal wel heel snel zijn, maar als ie zand ziet, rijdt ie snel de andere kant uit.
Het type allroad motoren is voor mij ideaal, omdat ik er lekker op zit. Ik ben bijna 2 meter en dan zit je toch snel opgevouwen op een fiets. De R1 is nog best ruim, maar voor mijn vriendin niet prettig en geen ruimte voor bagage. Er blijven denk ik niet zoveel motoren over waar je zoveel ruimte op hebt als een allroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bioflap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:28:
[...]
Het type allroad motoren is voor mij ideaal, omdat ik er lekker op zit. Ik ben bijna 2 meter en dan zit je toch snel opgevouwen op een fiets. De R1 is nog best ruim, maar voor mijn vriendin niet prettig en geen ruimte voor bagage. Er blijven denk ik niet zoveel motoren over waar je zoveel ruimte op hebt als een allroad.
Dat snap ik, ik rij zelf een GS. Maar je had het over sportieve allroad en dan kom je bij modellen als S1000XR en de Multistrada terecht. Een R1 op hoge poten zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:07:
[...]

Heh, net iets zuiniger dan mijn tweepitter, volgens wat ik terugvind spritmonitor.de heeft mijn RSV tussen november 2013 en september 2014 1 op 13.85 gereden over 12.227 km :P Eens kijken of ik dat nu ook weer bij ga houden.
Zo, da's goed doorgereden. :P
Hier 15k in 9 jaar en groot gemiddelde van 1:14.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:25:
[...]
*knip*
Maar ik snap ook een auto als de BMW X6 niet. De naam is wel goed gekozen: exces. Een totaal overbodige poser-car.
excess _/-\o_

nooit eerder gehoord, ga die zeker onthouden.

Maar inderdaad de vergelijking met de SUV klopt wel
De 1200GS is zeg maar de Mercedes G klasse, kan nog onverhard als het echt moet.

Een Multistrada is dan inderdaad de X6.

Maar die machines hebben een uitstralling die mensen aanspreekt samen met de performance.
Het is niet mijn stijl maar ik "snap" de klasse wel.

Wil je beetje comfortabel hard gaan, zijn het prima machines.

Heb trouwens wel gelezen dat de S1000XR het blok veel vibratie doorgeeft (MCN news) dat is wel fucking irritant als ze bij BMW niet netjes het blok monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
mphilipp schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Dat snap ik, ik rij zelf een GS. Maar je had het over sportieve allroad en dan kom je bij modellen als S1000XR en de Multistrada terecht. Een R1 op hoge poten zeg maar.
En die zijn helaas boven mijn budget -O-
Voor nu blijven de enige opties denk ik een Triumph Tiger 1050 en een Kawasaki Versys 1000.
De rest is allemaal boven budget.. GS heb ik ook een proefrit op gemaakt, wat stuurt dat gemakkelijk door de bochten zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bioflap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:47:
[...]

En die zijn helaas boven mijn budget -O-
Voor nu blijven de enige opties denk ik een Triumph Tiger 1050 en een Kawasaki Versys 1000.
De rest is allemaal boven budget.. GS heb ik ook een proefrit op gemaakt, wat stuurt dat gemakkelijk door de bochten zeg :9
Het blok van die Triumph is in ieder geval oerdegelijk.

Heb er een weekend mee gereden in Oostenrijk (de tiger, heb zelf een Speed triple uit 2009)
Moet wel zeggen dat ik de vering niet echt goed vond, maar veel van die allroads hebben daar last van (behalve de Multistrada die sportief geveerd is maar die ligt buiten budget)

De Suzuki Vstrom is ook heel populair geweest, wellicht dat je die nog kan overwegen?
maar net als de GS zou ik die nu niet direct "sportief" willen noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:37:
[...]

Zo, da's goed doorgereden. :P
Hier 15k in 9 jaar en groot gemiddelde van 1:14.9.
Dat met de RSV viel nog mee, in totaal doe ik zo'n 20-30k per jaar op de motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Anoniem: 387913 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:50:
[...]

Het blok van die Triumph is in ieder geval oerdegelijk.

Heb er een weekend mee gereden in Oostenrijk (de tiger, heb zelf een Speed triple uit 2009)
Moet wel zeggen dat ik de vering niet echt goed vond, maar veel van die allroads hebben daar last van (behalve de Multistrada die sportief geveerd is maar die ligt buiten budget)

De Suzuki Vstrom is ook heel populair geweest, wellicht dat je die nog kan overwegen?
maar net als de GS zou ik die nu niet direct "sportief" willen noemen
Ik ben zelf niet bekend met een Triumph, dus weet ook zo niet wat de kwaliteit ervan is.
De vering is inderdaad aan de slappe kant, maar dit is geloof ik best snel te verbeteren met een setje Hyperpro vering. De grootste nadelen van de Tiger vond ik de voorrem en de versnellingsbak, maar misschien vergelijk ik hem dan teveel met de R1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:58
Bender schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:32:
Mogelijk heb ik wat gevonden wat me aanspreekt, budgetair klopt, lage km stand en ook wel modern er uit ziet.

Kawasaki Z750
http://link.marktplaats.nl/m1016875788

[afbeelding]

Zag de naam hier al eens voorbij komen ook...
Ziet er wel goed uit, weinig gelopen ook. Zo te zien is het wel meer een "racer" dan een motor om mee te toeren (je hangt dus vrij ver naar boven en leunt op je polsen), niet dat ik er ervaring mee heb...

Eerlijk gezegd denk ik dat 110 PK te veel is op dit moment, en wellicht te bijterig is als je het gas open draait (oops momentje in de bochten...). Als het een beetje regent en je geeft gas, heb je kans dat ie net een stapje opzij doet, niet dat het uit maakt, maar het voelt wel vervelend... Maar misschien zit het vermogen ook hoog in toeren, aan de andere kant is het dan in de bochten misschien ook weer zo dat je toeren moet hebben, anders slaat ie af (heb ik eigenlijk geen last van), mijn vermogen/koppel zit trouwens vrij ver onderin, en bovenin juist bijna niks (1000-4000 rpm, dipje bij 4500, dan nog een beetje van 5000-6000 rpm, redline 7000 rpm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:25:
[...]

Dat met de RSV viel nog mee, in totaal doe ik zo'n 20-30k per jaar op de motor :P
Hier 'maar' 10% daarvan per jaar, maar dat komt het niet loont om met de motor naar het werk te rijden. Dan ben ik langer onderweg dan met de fiets. :P
Maar het is wel handig op vrijdagmiddag en aansluitend een tourtochtje te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bioflap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:48:
[...]

Ik ben zelf niet bekend met een Triumph, dus weet ook zo niet wat de kwaliteit ervan is.
De vering is inderdaad aan de slappe kant, maar dit is geloof ik best snel te verbeteren met een setje Hyperpro vering. De grootste nadelen van de Tiger vond ik de voorrem en de versnellingsbak, maar misschien vergelijk ik hem dan teveel met de R1.
Nee, dat heb je goed gevoeld.

De versnellingsbak was inderdaad niet "bijzonder" hoewel de bak op de Speed triple pas echt "slecht"

Overigens ben ik nu sinds 5 minuten niet langer meer de eigenaar van de Speed triple.
Kreeg net te horen dat mijn bod op de Tuono factory geaccepteerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eX0duS schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:55:
[...]

Ziet er wel goed uit, weinig gelopen ook. Zo te zien is het wel meer een "racer" dan een motor om mee te toeren (je hangt dus vrij ver naar boven en leunt op je polsen), niet dat ik er ervaring mee heb...

Eerlijk gezegd denk ik dat 110 PK te veel is op dit moment, en wellicht te bijterig is als je het gas open draait (oops momentje in de bochten...). Als het een beetje regent en je geeft gas, heb je kans dat ie net een stapje opzij doet, niet dat het uit maakt, maar het voelt wel vervelend... Maar misschien zit het vermogen ook hoog in toeren, aan de andere kant is het dan in de bochten misschien ook weer zo dat je toeren moet hebben, anders slaat ie af (heb ik eigenlijk geen last van), mijn vermogen/koppel zit trouwens vrij ver onderin, en bovenin juist bijna niks (1000-4000 rpm, dipje bij 4500, dan nog een beetje van 5000-6000 rpm, redline 7000 rpm).
De zit op een Z is heel relaxed naar mijn mening, hoewel ik er mischien maar 15km in totaal mee heb gereden of zo.
persoonlijk vond ik ze te zwaar (was het 240 kilo of zo nat?) en ben altijd meer van de Fazers/Hornets geweest.
kwa vermogens afgifte is het in ieder geval niet een agressief blok waarbij je bang hoeft te zijn dat je non stop uitbreekt (en in het nat moet je altijd opletten).

Een Z750 kun je prima hebben als "starter".
Zou er wel wat val doppen op zetten, just in case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:42:
[...]
Heb trouwens wel gelezen dat de S1000XR het blok veel vibratie doorgeeft (MCN news) dat is wel fucking irritant als ze bij BMW niet netjes het blok monteren
Ja, dat viel me ook op. En iedereen roept altijd dat een boxer trilt.... :+ Nee, ik vond die S1000XR maar een zenuwenleijer. Maar ik ben absoluut geen supersport gewend en het blok komt natuurlijk van die S1000RR. Zulke motoren zijn denk ik niets voor mij. Leuk om mee te raggen, maar ik ben denk ik te braaf. Met die GS kan ik hard zat, acceleratie is dik in orde en topsnelheid ook. Dat zijn ook helemaal geen dingen die ik belangrijk vind in een motor. In een auto ook niet trouwens. Op elke hoek van de straat kan een struikrover op de loer liggen met een laser, dus ik hou me een beetje in. Nog altijd niet genoeg om 100% boetevrij te rijden helaas :)

Maar alles is denk ik een kwestie van gewenning en techniek. Iemand die goed technisch kan rijden en lekker kan lezen en schrijven met een GS kan iemand op een R1 op het circuit zoek rijden. Tenzij dat iemand is die ook lekker overweg kan met zo'n ding. Vandaar dat Bertje Duursma een aantal snelle jongens op hun nummer kon zetten met zijn GS. En dat voor een bijna bejaarde man met buikje op een ouwelullenmotor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eX0duS schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:55:
[...]

ik heb zelf een Z750 gehad en het is een prima beginnersmotor. Een Z750 is wel wat zwaarder dan de meeste 600cc motoren maar ook wat sterker die 150cc extra merk je wel. Het is geen motor die je zal verrassen, het blok is niet eng piekerig ofzo. Een nadeel vond ik wel het benzineverbruik want zeker met een beetje sportief rijden lust het 2005 model een flinke slok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bioflap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:48:
[...]

Tiger sport misschien een optie?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:58
Ik gaf al aan dat ik nu pas merk dat ik wat meer vermogen zou kunnen gebruiken (met name het "uit de bocht accelereren"), maar zou eigenlijk op dit moment niet durven een motor te rijden met meer dan 75 PK bij wijze van... Heb er ook geen ervaring mee, maar denk dat je daar al snel "te hard" mee gaat.
Ik ben ook niet puur op snelheid gericht maar meer op techniek & handelbaarheid. Vind 110 PK toch behoorlijk wat vermogen eerlijk gezegd... Maar als deze niet zo explosief is, en je gaat jezelf niet overschatten, vanwege het vermogen, zal het zoals ik het lees wel een goede motor zijn zo'n Z750?
Wat ik op dit moment "mis":
- Meer vermogen bij het uit de bocht komen, dus wat meer onderin.
- Meer stabiliteit op de snelweg. Tot de 130 gaat het wel, maar daarboven heb ik wel vermogen, maar voelt het frame mij niet stevig genoeg aan, type motor wat ik heb is daar ook niet perse voor geschikt (Aprilia Pegaso 660 Strada uit 2009). Heb wel enkele malen banden gewisseld (telkens Michelin Pilot Road, vanwege de regen), en vering af laten stellen. De Michelin banden waren sowieso veel beter dan de standaard gemonteerde Pirelli Diablo banden, ook de vering afstellen heeft geholpen, maar je merkt wel dat de motor zelf niet heel stabiel is op de snelweg.

Voor de rest heb ik weinig te klagen... Motor is licht, wendbaar, kunnen koffers op, is in principe snel genoeg (maar ja, welke motor is er nou niet snel), heb een keer gemeten, 4 seconden naar de 100 (volgens Flitsmeister), topsnelheid weet ik niet, volgens andere zou dit boven de 180 zijn. De bakverhoudingen vind ik niet top (als je de bocht in gaat met 70 zit je eigenlijk net niet in de goede versnelling om er goed uit te komen, heb maar een beperkt vermogensgebied, overigens is dat dipje helaas vanwege de emissies, op te lossen met een Power Commander), moet ik toch vrij vaak schakelen.
Aan de andere kant, dat soort dingen maakt het natuurlijk ook wel leuk. Het is niet zo dat het vanzelf gaat.

[ Voor 55% gewijzigd door eX0duS op 08-02-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
eX0duS schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:53:
Ik gaf al aan dat ik nu pas merk dat ik wat meer vermogen zou kunnen gebruiken (met name het "uit de bocht accelereren"), maar zou eigenlijk op dit moment niet durven een motor te rijden met meer dan 75 PK bij wijze van... Heb er ook geen ervaring mee, maar denk dat je daar al snel "te hard" mee gaat.
Ik ben ook niet puur op snelheid gericht maar meer op techniek & handelbaarheid. Vind 110 PK toch behoorlijk wat vermogen eerlijk gezegd... Maar als deze niet zo explosief is, en je gaat jezelf niet overschatten, vanwege het vermogen, zal het zoals ik het lees wel een goede motor zijn zo'n Z750?
- Meer stabiliteit op de snelweg. Tot de 130 gaat het wel, maar daarboven heb ik wel vermogen, maar voelt het frame mij niet stevig genoeg aan, type motor wat ik heb is daar ook niet perse voor geschikt (Aprilia Pegaso 660 Strada uit 2009). Heb wel enkele malen banden gewisseld (telkens Michelin Pilot Road, vanwege de regen), en vering af laten stellen. De Michelin banden waren sowieso veel beter dan de standaard gemonteerde Pirelli Diablo banden, ook de vering afstellen heeft geholpen, maar je merkt wel dat de motor zelf niet heel stabiel is op de snelweg.

Voor de rest heb ik weinig te klagen... Motor is licht, wendbaar, kunnen koffers op, is in principe snel genoeg (maar ja, welke motor is er nou niet snel), heb een keer gemeten, 4 seconden naar de 100 (volgens Flitsmeister), topsnelheid weet ik niet, volgens andere zou dit boven de 180 zijn.
Meer vermogen bij lagere toeren is meer iets voor de 2-cilinders?
Ik heb zelf een CBR600F4i met 110PK en heb nog geen moment gehad dat ik dacht vermogen tekort te komen eerlijk gezegd.
Ik vraag me ook af hoe je dit kan "missen" als je zelf aangeeft rustig te rijden en momenteel 60pk beschikbaar hebt met 60Nm ? (Zit je wel in de " juiste versnelling" ?
Mijn CBR600 heeft maar 65Nm koppel @10k rpm wat dus betekend dat hij onderin een berg minder vermogen heeft als je huidige.

PS. ik ben een motor noob hoor, en het is ook geen aanval, ben benieuwd hoe of waaraan je dat merkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 08-02-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:04

gewoon in de goede versnelling de bocht in duiken. Mijn motor gaat pas leven bij 8-9k rpm en als ik zorg dat de bocht in ga rond dat toerental dan schiet ik de bocht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-07 19:12
eX0duS schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:53:

Voor de rest heb ik weinig te klagen... Motor is licht, wendbaar, kunnen koffers op, is in principe snel genoeg (maar ja, welke motor is er nou niet snel), heb een keer gemeten, 4 seconden naar de 100 (volgens Flitsmeister), topsnelheid weet ik niet, volgens andere zou dit boven de 180 zijn. De bakverhoudingen vind ik niet top (als je de bocht in gaat met 70 zit je eigenlijk net niet in de goede versnelling om er goed uit te komen, heb maar een beperkt vermogensgebied, overigens is dat dipje helaas vanwege de emissies, op te lossen met een Power Commander), moet ik toch vrij vaak schakelen.
Aan de andere kant, dat soort dingen maakt het natuurlijk ook wel leuk. Het is niet zo dat het vanzelf gaat.
Als je je rechterhand goed in controle houdt zou het aantal pk niet echt uit moeten maken. Ik neem een rotonde bijvoorbeeld in ze 2, dan zit ik tussen de 2 en 3000 toeren. Met een klein beetje gas erbij accelereer ik al aardig weg en draai 'm dan geleidelijk steeds verder. Als ik sportief rijd zit ik 1, 2, 3 bij 6000 toeren (waar ik dan op schakel) en kom ik niet eens in de buurt van 'vol gas' :) (141pk (V-Twin) volgens Wiki maar hij is niet helemaal standaard meer). Het is ook wel een fijn gevoel dat het nog harder kan terwijl het helemaal niet hoeft. En ja, dat koppel is zó verslavend.. Op de snelweg ook, je bent rustig aan het cruisen in de 6e versnelling en je wilt gewoon eventjes snel een auto voorbij, echt geen probleem. Dotje gas en hoppa _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:49
Geslaagd voor mijn volledige A. En geen spatje regen. Hopelijk eind deze week de Hornet ophalen. :D

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Nero22 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:31:
Geslaagd voor mijn volledige A. En geen spatje regen. Hopelijk eind deze week de Hornet ophalen. :D
Gefeliciteerd d:)b

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Laatst online: 09-07 23:25
Nero22 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:31:
Gefeliciteerd. :)
Niet het meest ideale weer om examen te doen lijkt mij, ik waaide gisteren al bijna van de brommer af haha. :P Scheelt natuurlijk als het niet regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:49
KleineJoop schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:44:
[...]

Gefeliciteerd. :)
Niet het meest ideale weer om examen te doen lijkt mij, ik waaide gisteren al bijna van de brommer af haha. :P Scheelt natuurlijk als het niet regent.
Och, zelfs de wind was best te doen. Het scheelt dat ik een volle kuip gewend ben met een lichter gewicht: dat was als een handdoek aan de waslijn altijd. :'(

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn motor is op m'n parkeerplaats, staand op z'n zijstandaard, vandaag omgewaaid. ;(

Zo op het eerste gezicht bedraagt de schade een geknakt knipperlicht en wat benzine (uiteraard gisteren getankt), dus het lijkt nog mee te vallen. Ik hoop wel dat ik dat knipperlicht weer kan vastzetten zonder de hele kap te moeten vervangen.

Voortaan maar niet meer de hoes erom doen als het gaat waaien. :+

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 08-02-2016 20:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-07 12:34
Ai, balen. Ik heb dat ook ooit gehad met m'n Fazer, daarna nooit meer een hoes eromheen gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BlackLabel01 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:01:
Ai, balen. Ik heb dat ook ooit gehad met m'n Fazer, daarna nooit meer een hoes eromheen gedaan :P
Maar dan roest 'ie helemaal weg! :P

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-07 22:35

Bommes

Capo del formaggio

Zaterdag kijken voor een bmw R1100R Linkje
Helaas staat de andere optie compleet de andere kant op: linkje |:(

Nu eerst eens verdiepen in de aandachtspunten voor dit type/motor.
Nog nooit op een boxer gereden..(om maar even in te haken op de boxer discussie wat berichtjes naar boven).
De R1100RS staat nou niet echt als betrouwbaar te boek, lijkt me dat deze R versie eigenlijk alles deelt met de RS dus is het net zo onbetrouwbaar??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij zijn al die boxermodellen van een bepaald modeljaar op dezelfde basis gebouwd. Hooguit is de een voorzien van een iets andere gearing of injectiemapping. Waarom de een dan minder betrouwbaar zou zijn snap ik niet. Wat roept men zoals dat er niet goed aan is?
Als ik negatieve verhalen over boxers hoor is het meestal een hoog olieverbruik of een kapotte kardan. Ja, en zo'n beetje alles kan stuk natuurlijk, maar dat zijn dingen die je veel hoort. Olieverbruik hoor ik overigens meer over de oude modellen. Zelf ben ik nog niemand tegen gekomen die standaard met een oliekan op stap moet. Gisteren een scheutje bij de GS gegooid. Voor de Marokko reis heeft ie een beurt gehad en sindsdien is er wel weer een duizendje of 10 bij getikt. Een scheutje is bij mijn 1/4 liter. Lijkt me niet buitensporig. Deed mijn RT ook.
Bij kardanproblemen gaat het meestal om lekken, en dat is gebrekkig onderhoud. De pakkingen en lagers moeten nl goed in de gaten worden gehouden en tijdig gesmeerd en/of vervangen. BMW roept geloof ik dat je er niets aan hoeft te doen, maar de specialist weet beter en houdt het in de gaten. De thuissleutelaar denkt dan dat ie niets hoeft te doen en dan kan ie gaan lekken.

(interesse in een RT met 170k op de klok en een nieuwe koppeling?)

[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 08-02-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 23:07
Streskip schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:00:
[...]

Als je je rechterhand goed in controle houdt zou het aantal pk niet echt uit moeten maken. Ik neem een rotonde bijvoorbeeld in ze 2, dan zit ik tussen de 2 en 3000 toeren. Met een klein beetje gas erbij accelereer ik al aardig weg en draai 'm dan geleidelijk steeds verder. Als ik sportief rijd zit ik 1, 2, 3 bij 6000 toeren (waar ik dan op schakel) en kom ik niet eens in de buurt van 'vol gas' :) (141pk (V-Twin) volgens Wiki maar hij is niet helemaal standaard meer). Het is ook wel een fijn gevoel dat het nog harder kan terwijl het helemaal niet hoeft. En ja, dat koppel is zó verslavend.. Op de snelweg ook, je bent rustig aan het cruisen in de 6e versnelling en je wilt gewoon eventjes snel een auto voorbij, echt geen probleem. Dotje gas en hoppa _/-\o_
Een bak koppel is iets wat lekker blijft inderdaad. Tussen de 3000-9500 genoeg kracht te vinden op de Tuono.

Een rotonde in de 2e versnelling is alleen bijna niet te doen, ook niet na het afstellen en een kleiner tandwiel voor. Bij 3 kwart rond moet 'ie toch wel in de 1e staan, al is het dan wat spannender om 'm vlot open te gooien de bocht uit. (Niet dat dit in de 2e wel aan te raden is). :9

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ja, dat zijn dan ook dezelfde motoren, dat verbaast me niks :D
Tegen beter weten in, heb je wat meer specs en een prijs? Denk dat ie te duur is maarja.. :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:04:
Wat roept men zoals dat er niet goed aan is?
Koppeling, bakproblemen, cardan, lagers die kapotlopen, olie verbruik.
De R1100RS is als ik de diverse internet fora en sites moet geloven een beetje een zorgenkindje.
Maar ik snap ook wel dat de klagers de weg naar het internet heel wat sneller vinden dan de mensen die tevreden zijn. Echter is het ook goed terug te zien in de handels prijzen van de RS versie van de R1100
De RT (zoals jij hebt gehad) is erg populair en kom je ook met heel veel kilometers tegen.
http://www.oliepeil.nl/ui...ller-tijden-6-bmw-r1100rs
Nee ik zoek iets zonder al die kuipen, kmstand zal me verder een zorg zijn eigenlijk.
Met die paar hobby km's die ik rijd kan ik nog jaren vooruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 08-02-2016 21:26 . Reden: Linkje er bij ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:44:
Zaterdag kijken voor een bmw R100R Linkje
Helaas staat de andere optie compleet de andere kant op: linkje |:(

Nu eerst eens verdiepen in de aandachtspunten voor dit type/motor.
Nog nooit op een boxer gereden..(om maar even in te haken op de boxer discussie wat berichtjes naar boven).
De R1100RS staat nou niet echt als betrouwbaar te boek, lijkt me dat deze R versie eigenlijk alles deelt met de RS dus is het net zo onbetrouwbaar??
Ga je nou weer een olieboot kopen en die in een jaar weer verkopen omdat het toch niet zo leuk is als je Vespa? :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:27:
[...]

Ga je nou weer een olieboot kopen en die in een jaar weer verkopen omdat het toch niet zo leuk is als je Vespa? :P
Tja.. dat dus, ze kunnen nog al eens wat verbruiken. Althans dat lees je wel eens over die boxers.
Overigens had ik in mijn vorige post geschreven dat ik voor een r100r ging kijken maar was een 1tje vergeten.
Het gaat om de R1100R.
Model spreekt me wel aan.
Voor de oude mannen onder ons, Wim uit de bende van Wim reed er mee.

En ik kwam een topic tegen van een ombouw van zo een ding naar nog meer naked bike, erg leuk :Y
(linkje gevonden):
http://www.motor-forum.nl...100R-bratscrambler-1.html

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 08-02-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker op je sportmotor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Wat was je aan het zoeken toen je dit vond? :+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
JanPedaal schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:19:
[...]

Wat was je aan het zoeken toen je dit vond? :+
Chick on bike gok ik. -fat vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:22:
[...]

Chick on bike gok ik. -fat vergeten :P
Volgens mij was het ook niet de bedoeling op YouTube te zoeken

* tdw rent hard weg

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:22:
[...]
Ja, dat zijn dan ook dezelfde motoren, dat verbaast me niks :D
Alleen in naam. De RT is een boxer uit '97 (oilhead), single spark. De GS is een 2012 twin spark, laatste generatie oliegekoelde boxers (hexhead). Ik denk dat ie 2 generaties verder is. En dat merk je ook wel. Een heel ander blok.
Tegen beter weten in, heb je wat meer specs en een prijs? Denk dat ie te duur is maarja.. :P
Een hele rits accesoires, maar een slechte (plastidip) paintjob. Als je daar doorheen kijkt heb je een prima fiets met voorlopig geen onderhoud meer (denk ik). NIeuwe koppeling, nieuwe banden en gewoon nooit problemen mee gehad. Het is een R850RT ex politie. Blijkbaar is de politieman (korps Alkmaar, dus geen KLPD of KMAR scheurijzer) er erg lief voor geweest.
Laten we de rest maar even via pb doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Laatst online: 18-07 19:12
Maikel64 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Een bak koppel is iets wat lekker blijft inderdaad. Tussen de 3000-9500 genoeg kracht te vinden op de Tuono.

Een rotonde in de 2e versnelling is alleen bijna niet te doen, ook niet na het afstellen en een kleiner tandwiel voor. Bij 3 kwart rond moet 'ie toch wel in de 1e staan, al is het dan wat spannender om 'm vlot open te gooien de bocht uit. (Niet dat dit in de 2e wel aan te raden is). :9
:Y Verveeld ook niet snel dat koppel. Op zo'n Tuono slijt de voorband ook wel minimaal denk ik ;)

Haha ben dus niet de enige die daarmee loopt te klooien :9 Ik heb een kleiner tandwiel nog niet geprobeerd maar dat hoef ik niet te proberen ook dan.. Verder weinig klagen aan so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Bommes schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:33:
[...]

Tja.. dat dus, ze kunnen nog al eens wat verbruiken. Althans dat lees je wel eens over die boxers.
Overigens had ik in mijn vorige post geschreven dat ik voor een r100r ging kijken maar was een 1tje vergeten.
Het gaat om de R1100R.
Model spreekt me wel aan.
Voor de oude mannen onder ons, Wim uit de bende van Wim reed er mee.
[video]
En ik kwam een topic tegen van een ombouw van zo een ding naar nog meer naked bike, erg leuk :Y
(linkje gevonden):
http://www.motor-forum.nl...100R-bratscrambler-1.html
Oh dacht je al tegen te spreken, maar je hebt duidelijk gelijk aan het filmpje te zien :-). Later in de reeks ging hij dus met een GS op stap.

Ze kunnen inderdaad olie verbruiken (heb zelf een 2005 R1200RT). Hier gaat het om zo'n 1l olie op 4000km en kijkglas is 500ml bereik tussen vol en leeg dus in de praktijk ga je eerder elke 2000km olie bijkappen.

Ik doe zelf vaak file, dagelijks dus in lage toeren in 2 tussen de auto's door. Naar wat ik er zoal van gelezen heb zou vooral meer toeren helpen om minder olie te verbruiken. Dat en de juiste olie natuurlijk. Eigenlijk moet er 10W50 in geloof ik maar ik kap er meestal 10W40 in omdat dat sneller te vinden is in de winkels.

De DOHC modellen (denk vanaf 2010 of zo) die te herkennen zijn aan de verticale zwarte kap voor bougies op de cilinderkoppen zouden ook al minder bokken in lagere toeren. De LC modellen zijn op dat vlak al helemaal beter natuurlijk. Maar goed als je en koppel en vloeiend in lage toeren wil dan koop je natuurlijk een 3 cylinder of als 't nog altijd een BMW moet zijn 2 3cylinders tegen elkaar in de vorm van de K1600.

Voor het file rijden en in de stad enz is de droge koppeling soms ook wel vervelende factor. Zeker als je examen oefeningen gaat rijden bijvoorbeeld met slepende koppeling beginnen die platen snel te stinken. Ook opgelost met de LC natuurlijk.

Als je goedkoop veel boxer wilt kun je trouwens ook kijken naar de RS modellen. De R1200RS bijvoorbeeld is nogal een buitenbeentje met de vreemde koplamp. En ook al zijn ze motorisch identiek aan de R1200RT van zelfde periode, ze gaan gemakkelijk voor 2k minder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 15:54
Chakotay schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:44:
Zo, na ongeveer 1.5 jaar is de RSV Mille ook eindelijk weer rijdend *O*

[afbeelding]
Hmm is dat in Liendert ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Maegrim schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Hmm is dat in Liendert ofzo? :+
Schuilenburg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Handig toch, als je toch vooroverhangt kan je daar meteen je voorgevel op leggen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol scheelt wel last aan de polsen idd. :P
Patrock schreef op maandag 08 februari 2016 @ 07:58:
[...]

Fijn om te lezen dat het wel bevalt!
Voor een broek had ik geen keuze, was er maar één in mijn lengtemaat. Maar in welke zin bedoel je lubberen? Ik heb de jas gekocht met de banden op de middelste stand, zodat alles comfortabel aansluit. één maat kleiner en de jas zat net iets te strak.
De broek die ik heb was ook in lengtemaat maar moest besteld worden, dus ze hadden mij ook eerst die jij hebt verkocht. :P

En de jas is na verloop van tijd wat ruimer gaan zitten, beetje ook rond de schouders en de middel. Zeker op hogere snelheden merk je dat wat. En bij mij was het met name een XXL vanwege de lengte van de armen, XL zat net aan goed rond de middel maar was gewoon te kort. Werkjas heeft hetzelfde maar dan zit je niet voorover. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/10/IMG_4964-1024x768.jpg
Maar is een prima jas, voor de echt hete zomer was het doorwaai systeem ook een dikke prima, regen hield ie goed tegen, voering voor de koude ochtenden in het voor en najaar ging ook goed. :) Scheelde veel met mijn leren pak die ik ervoor had.

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 09-02-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 478829 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:37:
[...]
Ze kunnen inderdaad olie verbruiken (heb zelf een 2005 R1200RT). Hier gaat het om zo'n 1l olie op 4000km en kijkglas is 500ml bereik tussen vol en leeg dus in de praktijk ga je eerder elke 2000km olie bijkappen.
Blij dat mijn boxers en de ouder K1100RS die ik had nooit zulke hoeveelheden olie verbruikten. Ik vind het niet normaal dat je zoveel olie bij moet gooien. Toen ik die RT kocht, heb ik 1l olie gekocht en die is een jaar geleden op gegaan. Ik gebruikte maar een kwart liter ongeveer op de 10.000. Dan klinkt 1 liter op 4000 buitensporig veel.
Veel hangt denk ik af van hoe de motor is ingereden en de rijstijl van de bestuurder. Misschien rij ik lekker rustig ofzo. Maar dat olieverbruik snap ik echt niet. Waar blijft die olie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:10:
[...]
Veel hangt denk ik af van hoe de motor is ingereden en de rijstijl van de bestuurder. Misschien rij ik lekker rustig ofzo.
Mijn SV verbruikte ook wel wat olie, maar alleen als ik er mee aan het scheuren was. Met rustig rijden was er vrijwel geen verbruik. Aangezien ik er wel redelijk mee door reed heb ik er wel een paar liter moeten ingooien in de 30k die ik er mee gereden heb.
Maar dat olieverbruik snap ik echt niet. Waar blijft die olie dan?
Word gewoon verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:27:
[...]

Tja... Wat is er nou leuker dan dit.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vroeger ook wel eens met zo'n ding gereden, alleen dan niet zo'n snelle natuurlijk. Wat een bagger manier van schakelen was dat alleen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Morgen heb ik een sollicitatiekennismakingsgesprek. En natuurlijk wil ik daar netjes verschijnen enzo. Maar de motor is sneller en veel leuker en handiger.

Zouden jullie naar zo'n soort gesprek gaan... op de motor & in vol ornaat? :P

Het wordt óf met de motor (10 min) óf met OV (1 uur en 10 min).

Dan nog 2 opties...

1. Mijn motorjeans (waterdicht) gewoon aan doen. Jas uit en ik ben klaar om aan tafel te gaan zitten. Hoef ik alleen m'n jas uit te doen en presto! Enige probleem is dat ze denken dat ik een gestoorde motorrijder ben die met jeans in de regen gaat rijden...

2. Gewoon m'n dikke textile Gore-tex motorbroek. Maar dan moet ik daar dus eerst omkleden (schoenen uit, broek uit, normale schoenen aan, etc.)

Zucht ;(

Misschien toch maar met OV. Of niet.

* Blue-eagle twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:17:
[...]

[video]

Maar serieus, waarom wil je weer een toerding?

Dacht dat je juist liever je Vespa wilde pimpen dan weer zo'n ding rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51

Vrijdag

De Zwarte

Keuze 2. En dan iets eerder weg. Laat in elk geval zien dat je er wel wat voor over hebt :P En wie weet wel een leuk punt om het gesprek mee te beginnen.

Hangt misschien ook wel af wat voor functie/bedrijf. Maar ik denk dat het verder geen probleem moet zijn als je je van tevoren eventueel gaat omkleden.

En indien droog -> dan keuze 1 :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Blue-eagle schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:20:
Morgen heb ik een sollicitatiekennismakingsgesprek. En natuurlijk wil ik daar netjes verschijnen enzo. Maar de motor is sneller en veel leuker en handiger.

Zouden jullie naar zo'n soort gesprek gaan... op de motor & in vol ornaat? :P

Het wordt óf met de motor (10 min) óf met OV (1 uur en 10 min).

Dan nog 2 opties...

1. Mijn motorjeans (waterdicht) gewoon aan doen. Jas uit en ik ben klaar om aan tafel te gaan zitten. Hoef ik alleen m'n jas uit te doen en presto! Enige probleem is dat ze denken dat ik een gestoorde motorrijder ben die met jeans in de regen gaat rijden...

2. Gewoon m'n dikke textile Gore-tex motorbroek. Maar dan moet ik daar dus eerst omkleden (schoenen uit, broek uit, normale schoenen aan, etc.)

Zucht ;(

Misschien toch maar met OV. Of niet.

* Blue-eagle twijfelt.
Heb meerdere malen in de afgelopen maanden met mijn Gore-Tex dikke winter motorbroek aan en daarboven een overhemd + stropdas en daarover een pullover 'sollicitatie gesprekken' gehad, daar heb ik tot nu toe nog geen opmerking over gekregen, als je geluk hebt is de persoon waarmee je een gesprek hebt ook een motorrijder. Dat was in 1 situatie bij mij het geval en dat kon hij ook wel waarderen aangezien het echt rot weer was die dag. Het ligt natuurlijk ook aan de sector waarin je solliciteert.

Als je eenmaal zit zie je de motorbroek + volle laarzen toch niet meer :P.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 09-02-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
cyntax schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:26:
[...]

Heb meerdere malen in de afgelopen maanden met mijn Gore-Tex dikke winter motorbroek aan en daarboven een overhemd + stropdas en daarover een pullover 'sollicitatie gesprekken' gehad, daar heb ik tot nu toe nog geen opmerking over gekregen, als je geluk hebt is de persoon waarmee je een gesprek hebt ook een motorrijder. Dat was in 1 situatie bij mij het geval en dat kon hij ook wel waarderen aangezien het echt rot weer was die dag. Het ligt natuurlijk ook aan de sector waarin je solliciteert.

Als je meerdere malen een gesprek hebt gehad in de afgelopen maanden kun je eigenlijk alleen maar zeggen dat het tegen je werkt niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Hooglander1 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:31:
[...]

Als je meerdere malen een gesprek hebt gehad in de afgelopen maanden kun je eigenlijk alleen maar zeggen dat het tegen je werkt niet? :+
Haha dat zou je denken he :P, maar nee het waren gesprekken die allemaal deel uitmaken van een psychologisch selectie procedure en heb bij elk gesprek (tot nu toe) een positief advies gekregen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
cyntax schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:26:
[...]

Mhm :) Da's gewoon m'n planning nu inderdaad. Kom in motorkleding toch droger aan dan met bus/metro/tram/trein :+ En het is een ICT functie. Als ze mij als motorrijder niet kunnen hebben is de baan toch niks voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:25:
[...]

Maar serieus, waarom wil je weer een toerding?

Dacht dat je juist liever je Vespa wilde pimpen dan weer zo'n ding rijden?
Omdat gewenst aantal motoren = N+1
N = huidige aantal motoren, je weet tog.. :P

Nee zonder dollen, om iets groters/zwaarder/schakelen/hogere snelheid/snelweg/langere trip.
Gewoon sentiment, en omdat het kan??

Ik had uit de internet selectie van de R1100R die er op stonden 2 er uit gefilterd.
1 van die 2 heb ik vandaag even snel bekeken, kwam er toevallig langs toen ik van mijn werk terug uit Hoogeveen naar Eindhoven reed.
Was echt maar ff vlug kijken, een eerste indruk zeg maar.

Leuk ding, nette grijze uitvoering,mooi compleet (koffers, ruitje, abs), zag er fris uit alleen erg veel krassen op de tank. Echt gevalletje tank tas en niet voorzichtig zijn zeg maar. :'(
Iets van rond de 80K gelopen, goede (verse) banden en gewoon netjes dus afgezien van die krassen.
Ik heb er niet op gereden, niet gestart enkel even bekeken en even met de verkoper een praatje gemaakt.

Auto dealer die voor de hobby graag motor reed en dus ook af en toe wel eens wat verkocht/inruilde.
Zijn eigen fiets stond er ook langs een Benelli TNT, wat een ding zeg.. :o

even goed zaterdag die andere bmw nog even bekijken, alhoewel het nu ineens op mijn werk begint te kloten en ik dus misschien beter even op mijn geld kan blijven zitten 8)7

@blue eagle:
Ik ben toen ik 2,5 jaar geleden ook werk zoekend was bijna elk sollicitatie gesprek op de motor gegaan.
Was wel in het voorjaar dat scheelt wel iets zeg maar. Oh en motor was toen in mijn geval de Vespa.
Gewoon in motor jeans en oude motor jas, niet omkleden gewoon zo naar binnen. Enkel positieve reacties ook nog.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 09-02-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Laatst online: 09-07 23:25
Mja, zo'n oude schakel Vespa met handversnelling lijkt me nog altijd leuker dan vario, als brommer dan he. Ik heb nu een Vespa ciao als dagelijks vervoer (snor) en dat is gewoon snaar aangedreven, vaste vertanding, wel optie tot vario maar die zijn zeldzaam en duur, iedereen sloopt de vario namelijk van een ander model af dat minder verkocht is.

Misschien ga ik toch langzamerhand sparen voor iets anders, dat soort mooie filmpjes zetten je wel aan het denken haha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.motor-forum.nl...50-RT-2001-ABS-alarm.html

Motor van mijn stiefpa niets voor je? Is een
nette en complete motor. Prijs zit iets rek in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:17:
[...]
Voor een keer ja....maar voor de rest, geef mij maar een echte dikke brommer. De tweetakt tijd heb ik al gehad toen ik 16 was (a long time ago in a galaxy far away...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:31:
[...]
Ik denk dat als een bedrijf je afwijst omdat je op een motor reist, je eigenlijk niet voor zo'n tent moet willen werken. Het is een doodnormaal vervoermiddel en tenzij je er uit ziet als een Hells Angel (of er een bent) is dat geen reden om iemand anders te behandelen.
Ik doe alleen bij uitzondering woon/werk met de motor, maar ik ken geen bedrijf die er moeite mee zou hebben. Bij KPN waar ik ooit zat gedetacheerd zaten 2 redelijk seniore figuren die dagelijks op de motor kwamen. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom zou t ook een probleem zijn? Als je normale kleding draagt en niet om de haverklap te laat bent door het weer of pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

418O2 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:32:
[...]

http://www.motor-forum.nl...50-RT-2001-ABS-alarm.html

Motor van mijn stiefpa niets voor je? Is een
nette en complete motor. Prijs zit iets rek in :)
Te veel kuip en euro's .. :9
Budget is ongeveer de helft + een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bommes schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:36:
[...]

Te veel kuip en euro's .. :9
Budget is ongeveer de helft + een beetje.
Allright! Zoveel speling zit er niet in de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

418O2 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:23:
Waarom zou t ook een probleem zijn? Als je normale kleding draagt en niet om de haverklap te laat bent door het weer of pech.
Wellicht bang dat je vaker ziek bent/keertje dood gaat door de gevolgen van een motorongeluk.

Daarentegen is de kans klein dat je (veel) te laat komt als op de motor forenst. Dat is volgens mij veel waardevoller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Joopieboy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:51:

[...]

[afbeelding]
Maar is een prima jas, voor de echt hete zomer was het doorwaai systeem ook een dikke prima, regen hield ie goed tegen, voering voor de koude ochtenden in het voor en najaar ging ook goed. :) Scheelde veel met mijn leren pak die ik ervoor had.
Repost! :P

Mensen die met die storm gewoon doorgereden zijn op de motor?
Ik had op mijn fiets wat momenten die ik niet met de motor wilde hebben. Goed gekozen dus. :X
Pagina: 1 ... 25 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.