Damn, prijzig. Eens kijken of d'r niet gewoon een manier is om mijn gashendel mee "vast" te klemmen
Verwijderd
Motor is al van mijToolkiT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:09:
[...]
Ah dus het is jouw motor dus nog niet, slechts een motor die je op het oog hebt om te kopen..
Er bestaat dus een kans dat er iemand mee vandoor gaat voor April? of is de dealer zo gek om hem voor jou te stallen/vast te houden?
Je moet je afvragen of je dat wil. Een goed systeem gaat uit als je remt of koppelt.Blue-eagle schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:46:
[...]
Damn, prijzig. Eens kijken of d'r niet gewoon een manier is om mijn gashendel mee "vast" te klemmenDe Tweaker way, zegmaar.
Mijn Husky heeft een zadelhoogte van 86,5cm met ook een hoog gelegen zwaartepunt, ik heb er trouwens wel last van de laatste dagen met alle flinke windstoten op de snelwegen. Het lijkt wel alsof ik op een Star Wars speeder bike zit omdat de onderzijde enorm licht aanvoelt (door de wind) en ik totaal de weg daardoor niet meer voel en het lijkt alsof ik zweef.Hooglander1 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:20:
[...]
De Varadero is ook voor grote mensen gemaakt. Wat best bijzonder is voor een Japans merk...
Nadeel is dat het gewicht ook hoog ligt. Op twee manieren. Ding weegt 275 kg droog en het zwaartepunt ligt ongeveer ter hoogte van je oksels
Maar als ie eenmaal op gang is heb je daar gelukkig geen last van.
En je hoeft nog niet te betalen??
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb 7jaar lang het 2002 model gehad, met schuine koplampen. Heb er bijna een ton mee gereden. Uiteindelijk was de motor nog steeds prima, maar elke 50k een dist ketting, 35k km setje banden, elke 55k km een ketting set. Liep uiteindelijk best in de papieren.CodeCaster schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:51:
[...]
Jup, ik heb deze, maar dan in het rood roze:
[afbeelding]
M'n eerste fietsie, en in de ~10 maanden dat ik hem heb, heb ik een kleine 6000 kilometer gereden. Dus het is me het onderhoud meer dan waard.
[...]
De lagers zijn tientjeswerk, de keerringen iets duurder (hij had het over zo'n 65 euro per stuk). Het meeste geld ging inderdaad naar z'n uren.
Ben nu over naar een FJR, maar mis stiekem wel het iets grotere bereik van de FZS600. De FZS had een tank van 18+4L en reed 1:20, dus bij de 375km ga je de reserve in. Bij de FJR is het 20+5, en hij rijdt 1:16, dus je gaat bij ~325km 'al' de reserve in.
Aangenomen dat je de gashendel een beetje onder controle kan houden natuurlijk, anders gaat de FJR echt hard.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 05-02-2016 13:11 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ah op die fiets...Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:23:
[...]
Heb al 16k aan de beste man overgemaakt, in april volgen de laatste 3......
hadden ze geen 0% lening deal? Dan kan je er teminste direct van genieten
Als je toch niet rijdt...ToolkiT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:44:
[...]
Ah op die fiets...
Niet om te doem denken maar het is maar te hopen dat de zaak in de tussen tijd niet op de fles gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:23:
[...]
Heb al 16k aan de beste man overgemaakt, in april volgen de laatste 3......
Dan ben je je geld en je motor kwijt.
Je zult niet de eerste zijn die met zo een constructie zo iets overkomt.
Maar laten we daar maar niet van uit gaan toch.

Ik heb zo een klem om mijn gas handle zitten:Blue-eagle schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:46:
[...]
Damn, prijzig. Eens kijken of d'r niet gewoon een manier is om mijn gashendel mee "vast" te klemmenDe Tweaker way, zegmaar.
http://www.tenkateshop.co...er-easy-22mm-180-8051-101
Gebruik hem eigenlijk nooit, alleen als ik even mijn vingers wil strekken of hand wil laten hangen.
Dan werkt het wel ok, als cruise control vervanger zou ik het niet aanraden en is het ook eigenlijk niet omdat het een "dood" ding is dat nergens rekening mee houd en niet "uitschakelt"
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk maar om nou een lening af te sluiten voor een motorfiets...ToolkiT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:44:
[...]
Ah op die fiets...
Daar ga ik ook gelukkig niet van uit!Bommes schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:01:
[...]
Niet om te doem denken maar het is maar te hopen dat de zaak in de tussen tijd niet op de fles gaat.
Maar laten we daar maar niet van uit gaan toch.
Zal morgen wel wat plaatjes schieten en hier posten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 14:14 ]
Hoe werkt dat?Bommes schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:01:
[...]
Ik heb zo een klem om mijn gas handle zitten:
Gebruik hem eigenlijk nooit, alleen als ik even mijn vingers wil strekken of hand wil laten hangen.
Dan werkt het wel ok, als cruise control vervanger zou ik het niet aanraden en is het ook eigenlijk niet omdat het een "dood" ding is dat nergens rekening mee houd en niet "uitschakelt"
Ik heb een trotlerocker, maar daar moet je nog steeds druk up blijven uitvoeren..

0% lening is imho anders dan eentje waar je rente op betaald.. in feite is het op afbetaling, maar je hebt de motor wel meteen, en loopt bovengenoemd risico niet..Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:13:
[...]
Je hebt helemaal gelijk maar om nou een lening af te sluiten voor een motorfiets...
[...]
Daar ga ik ook gelukkig niet van uit!
Zal morgen wel wat plaatjes schieten en hier posten
Ook weet je zeker dat de dealer de motor niet als demo-model gebruikt en daarna de dealer-teller reset gebruikt (vaak kunnen dealers eenmalig de teller weer op 0 zetten)
...bron? Lijkt mij héél sterk dat zoiets kan, laat staan dat het magToolkiT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:27:
[...]
de dealer-teller reset gebruikt (vaak kunnen dealers eenmalig de teller weer op 0 zetten)
Volgens dit principe geloof ik:ToolkiT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:25:
[...]
Hoe werkt dat?
Ik heb een trotlerocker, maar daar moet je nog steeds druk up blijven uitvoeren..
[afbeelding]
http://www.omni-cruise.com/
[ Voor 3% gewijzigd door SOEFuture op 05-02-2016 14:35 ]
cruisecontrol op de motor is echt een no-go voor mij... vindt het geen veilige gedachte het stopt niet wij koppelen remmen of andere potentieel vervelende situaties
Echte motor cruise control stopt wel met koppelen of remmen, gelijk als in de auto.
Maatje van mij had het op zijn BMW K1200 GT zitten.
Zo een ding als ik op mijn Vespa heb is gewoon gas geven tot snelheid = ok
Ding tegen je remhandle draaien en klaar gas blijft in die stand staan.
Zoals ik al zei, niet veilig, geen vervanger voor cruise control.
Maar ideaal als je even een halve minuut je vingers wilt strekken, hand wilt bewegen en of even van je stuur wilt halen.
Maar ideaal als je even een halve minuut je vingers wilt strekken, hand wilt bewegen en of even van je stuur wilt halen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik gebruik de verhoogd stationair-schuif wel eens als cruisecontrol, in z'n 6 lopen zowel de GSXR als de RSV Mille ongeveer 115 met dat ding vol open
Ideaal bij trajectcontroles
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Of idd je hand wat wilt relaxen. Vind het geen stomme oplossing en lijkt me handiger dan zo een trottle rocker die naar mijn idee meer in de weg zit?Bommes schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:07:
Echte motor cruise control stopt wel met koppelen of remmen, gelijk als in de auto.
Dat is geen doemdenken maar volledig reeel, dat moet je dus echt nooit doen en zeker niet in de motorbranche, daar gaan ze iedere 18 maanden failliet.Bommes schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:01:
[...]
Niet om te doem denken maar het is maar te hopen dat de zaak in de tussen tijd niet op de fles gaat.
Maar laten we daar maar niet van uit gaan toch.![]()
[...]
Ik heb zo een klem om mijn gas handle zitten:
Per direkt die motor helemaal betalen en zorgen dat je hem thuis hebt staan. Maar zoveel aanbetalen? Echt in nog geen 100.000 jaar.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik betaal per definitie nooit iets aan, bloedhekel aan. Afgezien van de faillissementen waarbij je geen poot hebt om op te staan, sta je ook bij gezeur met de leverancier/winkel o.i.d. met 1-0 achter naar mijn mening.
Ik vond het volledige bedrag van mijn RC8 overmaken al link. Dit terwijl ik de motor de volgende dag ging ophalen. Het zou je maar gebeuren dat je zo'n bedrag overmaakt en na 2 weken de motor ophaalt en ze gaan in die tijd failliet. Als je ziet wat er de afgelopen jaren omvalt aan zaken weet je het maar nooit.
Ik meerdere malen gehoord dat dit met campers fout ging. (moderator op het camperforum)
Dealers net over de grens in Duitsland boden constructies aan waarbij de camper op hun naam bleef staan, een DE kenteken had (dus geen bpm) en de eigenaren wel de volledige koopsom voldaan hadden.
Complete constructie dus om de BPM te ontlopen en de houderschapsbelasting in NL.
Meerdere mensen zijn daarmee het schip in gegaan nadat de ene na de andere dealer failliet ging.
Terug op motortopic:
Net onderdelen voor onderhoud gekocht, fook wat kost dat weer een klap geld.
olie + filter + spuitbus lucthfilter olie, balhoofdlagerset, v-riem = €200 waarvan 100 euro voor de riem.
Online was ik zonder olie €120 euro kwijt geweest.
Wel ook weer wat advies rijker over hoe de balhoofdlagers te vervangen.
Voorvork moet er dus uit, en dus remklauw los = met abs pomp nog al een lastig klusje om die ontlucht te krijgen.
Tevens wat slechter nieuws: vermoed dat mijn voorvork niet helemaal recht is. Spatbord raakt net de voorste rand van de kappen (beetje lastig beeldend uit te leggen).
Dus tussen de achterste rand van het voorspatbord (achter het voorwiel dus zeg maar) en de kap die daar achter zit (bellypan bij een "normale motor") hoort ongeveer een cm tot 1,5 cm ruimte te zijn.
Bij mijn vespa raakt elkaar dat net niet.
Dus als de voorvork er uit is kijken of er iets aan te richten is anders nieuwe vork a 250 euro..
Dealers net over de grens in Duitsland boden constructies aan waarbij de camper op hun naam bleef staan, een DE kenteken had (dus geen bpm) en de eigenaren wel de volledige koopsom voldaan hadden.
Complete constructie dus om de BPM te ontlopen en de houderschapsbelasting in NL.
Meerdere mensen zijn daarmee het schip in gegaan nadat de ene na de andere dealer failliet ging.
Terug op motortopic:
Net onderdelen voor onderhoud gekocht, fook wat kost dat weer een klap geld.
olie + filter + spuitbus lucthfilter olie, balhoofdlagerset, v-riem = €200 waarvan 100 euro voor de riem.
Online was ik zonder olie €120 euro kwijt geweest.
Wel ook weer wat advies rijker over hoe de balhoofdlagers te vervangen.
Voorvork moet er dus uit, en dus remklauw los = met abs pomp nog al een lastig klusje om die ontlucht te krijgen.
Tevens wat slechter nieuws: vermoed dat mijn voorvork niet helemaal recht is. Spatbord raakt net de voorste rand van de kappen (beetje lastig beeldend uit te leggen).
Dus tussen de achterste rand van het voorspatbord (achter het voorwiel dus zeg maar) en de kap die daar achter zit (bellypan bij een "normale motor") hoort ongeveer een cm tot 1,5 cm ruimte te zijn.
Bij mijn vespa raakt elkaar dat net niet.
Dus als de voorvork er uit is kijken of er iets aan te richten is anders nieuwe vork a 250 euro..

Verwijderd
is een hoop geld,.. 17.3 hier in spanje...
ik kan niet makkelijk die knoop doorhakken, dus totdat mijn handtekening op het koop contract staat, is het "denk ik"
Ligt eraan op welke motor ze rijden. Ik weet niet of de R1200's en de F800's het hebben, de K1600 sowieso wel. Wel zijn alle motoren uitgerust met een throttle lock, dus dat kan het ook nog zijn geweest.418O2 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:49:
Niet gewoon cruisecontrol?
Tsja
YouTube: Ducati Doesn't Care + Stranded. Again.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik heb deze liggen, maar nog niet geinstalleerd want hij kwam binnen na mijn vorige vakantie.
http://www.atlasthrottlelock.com/
Ziet er verder goed en degelijk uit, maar nog geen echte ervaring.
http://www.atlasthrottlelock.com/
Ziet er verder goed en degelijk uit, maar nog geen echte ervaring.
Had ik mij al gemeld in dit topic?
Nadat mijn moeder en mijn broer al het tweewielerbewijs hadden heb ik het stiekem ook maar eens gehaald, het plan om voor te komen rijden lukte helaas niet (teveel gedoe).
Nu de zoektocht naar een motor! Maar wat is dat moeilijk, ik vind niet heel veel mooi, snelheid is voor mij geen overweging (daarvoor heb ik al 4 wielers), maar is een leuke optie.
Ik ben nu aan het kijken naar een Honda CB1000R, die spreekt me aan maar ik vind het als eerste motor eigenlijk nog te duur (rond de 7K kom je al snel).

Een BMW k1200r heb ik op gezeten, maar denk nog te zwaar (gewicht) en te lang.
Ik wilde tussen de 3K a 4K zitten, maar ik weet niet zo goed wat ik moet nemen.. Max 40.000KM, jaartal maakt me op zich niet uit (maar mag wel beetje modern ogen).
Het lijkt dus dat naked bike het meest bij me past, een chopper vind ik persoonlijk gaaf, maar verre van praktisch.. Heeft iemand wellicht nog een suggestie??
Nadat mijn moeder en mijn broer al het tweewielerbewijs hadden heb ik het stiekem ook maar eens gehaald, het plan om voor te komen rijden lukte helaas niet (teveel gedoe).
Nu de zoektocht naar een motor! Maar wat is dat moeilijk, ik vind niet heel veel mooi, snelheid is voor mij geen overweging (daarvoor heb ik al 4 wielers), maar is een leuke optie.
Ik ben nu aan het kijken naar een Honda CB1000R, die spreekt me aan maar ik vind het als eerste motor eigenlijk nog te duur (rond de 7K kom je al snel).
Ik wilde tussen de 3K a 4K zitten, maar ik weet niet zo goed wat ik moet nemen.. Max 40.000KM, jaartal maakt me op zich niet uit (maar mag wel beetje modern ogen).
Het lijkt dus dat naked bike het meest bij me past, een chopper vind ik persoonlijk gaaf, maar verre van praktisch.. Heeft iemand wellicht nog een suggestie??
[ Voor 9% gewijzigd door Bender op 05-02-2016 22:20 ]
De Honda is erg mooi. Rond de 4k: ER6N-ABS?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Verwijderd
kwa budget, ik denk even snelBender schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:19:
Had ik mij al gemeld in dit topic?
[afbeelding]
Aprilia Tuono eerste generatie
Honda Hornet 900
Yamaha fazer 1000
Monster 900
Z1000 met die 4 mooie pijpjes
Voor het bedrag wat íe er voor wil uittrekken moet je eigenlijk al niet naar "Liter Fietsen" willen kijken welke voorzien zijn van een injectie systeem. Vanaf 5K komen die dingen pas (redelijk) in beeld en dan heb je de goedkoopste te pakken......Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:59:
[...]
kwa budget, ik denk even snel
Honda Hornet 900
Yamaha fazer 1000
Monster 900
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gu4MtaaJch8]Blue-eagle schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:06:
[...]
Bestaat dat op motoren?
Gaaf! Ik wil cruisecontrol.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Triumph street triple vind je nog wel voor 4kwimmel_1 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:03:
[...]
Voor het bedrag wat íe er voor wil uittrekken moet je eigenlijk al niet naar "Liter Fietsen" willen kijken welke voorzien zijn van een injectie systeem. Vanaf 5K komen die dingen pas (redelijk) in beeld en dan heb je de goedkoopste te pakken......
Heb een BMW F650GS mee als leenfiets, leuk ragdingetje met die twee in lijn
Dat is er. Er zijn 10 euro klemmetjes die je gas vastzetten op je remhendel.Blue-eagle schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:46:
[...]
Er zijn ook klemmen die je stuurgewicht vervangen zoals travellock, throttlemeister en kaoko (die laatste heb ik op de pan) en de k van catch22 heeft (voorbereiding voor) een bmw-eigen stelschroef.
Even plaatje opgezocht:

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 06-02-2016 12:26 ]
Wise enough to play the fool
Op de oude BMW polititemotoren zit gewoon zo'n schroef. Is een standaard BMW ding (voor politiemotor iig). Op mijn oude RT is dat een schroef die bovenop het stuur zit, bij de gashandel. Dus niet zo'n grote moer op het eind van de handel (die heb ik op mijn GS).
De moderne BMW's met drive by wire hebben electronische cruise control, dus dat zal de pliesie ook wel gebruiken.
De moderne BMW's met drive by wire hebben electronische cruise control, dus dat zal de pliesie ook wel gebruiken.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Ben vanmiddag langs geweest en hij staat er!
Komt overigens een heerlijk geluid uit
Hij is nog niet helemaal klaar, dit moet de dealer nog doen:
- Stuur wordt nog zwart gespoten.
- Andere handvatten met lenkerendenblinker
- Kentekenplaathouder aan de zijkant
- Kellermann knipperlichten aan de achterkant

Komt overigens een heerlijk geluid uit
Hij is nog niet helemaal klaar, dit moet de dealer nog doen:
- Stuur wordt nog zwart gespoten.
- Andere handvatten met lenkerendenblinker
- Kentekenplaathouder aan de zijkant
- Kellermann knipperlichten aan de achterkant

Wat voor vierwielers heb je dan? Qua acceleratie win je het niet zo snel van een motor.Bender schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:19:
Is 500 / 600cc een optie? Honda Hornet etc? Heb je al voor minder dan 4K.
Een 2007 Hornet heeft wel wat weg van die CB1000R. Voor rond de 4000 euro heb je die wel. Zoals wimmel_1 aangeeft ga je voor 4000 euro geen moderne literfiets vinden, dan moet je toch echt naar een 600 toe.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:43:
[...]
Wat voor vierwielers heb je dan? Qua acceleratie win je het niet zo snel van een motor.
Verwijderd
Dacht dat het juist een liter (of dichtbij de liter) moest worden.wimmel_1 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:03:
[...]
Voor het bedrag wat íe er voor wil uittrekken moet je eigenlijk al niet naar "Liter Fietsen" willen kijken welke voorzien zijn van een injectie systeem. Vanaf 5K komen die dingen pas (redelijk) in beeld en dan heb je de goedkoopste te pakken......
maar als we iets van "eisen" horen, dan denk ik graag mee aan wat het mogelijke opties zijn.
Heb zelf de knoop doorgehakt gisteren avond,..
gaat die Aprilia worden, nu nog over de prijs onderhandelen
Verwijderd
Kawa Z750.
Meer pit dan de 600 fietsen en betaalbaar onder de 5k prima te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 16:44 ]
BEdankt, even kijken wat het allemaal is!Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:59:
[...]
kwa budget, ik denk even snel
Honda Hornet 900
Yamaha fazer 1000
Monster 900
Duca is mij altijd verteld dat het vragen om problemen is?
(maar heb ook een vriend die er mee racet en zweer er bij...)
Heeft er inderdaad wel wat van weg!Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:23:
Kawa Z750.
[afbeelding]
Audi TT, Porsche 944, Porsche 911..en nog ergens een Volvo S40.. Een motor zal vast sneller kunnen zijn, maar is voor mij in dit geval niet van belang daarvoor heb ik ander speelgoedOlaf van der Spek schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:43:
[...]
Wat voor vierwielers heb je dan? Qua acceleratie win je het niet zo snel van een motor.
Mij zegt CC's echt heel erg weinig in geval van motoren, hoeveel maakt het daadwerkelijk uit... mij is eens verteld dat je het verschil tussen 600 en 1000 niet eens heel erg merkt??
Ik vind dit eigenlijk echt heel gaaf, maar mijn rug houd het waarschijnlijk niet zo lang vol op zo'n motor..Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:33:
Ben vanmiddag langs geweest en hij staat er!![]()
![]()
![]()
*harleyplaatjes*
[ Voor 45% gewijzigd door Bender op 06-02-2016 18:42 ]
Een fatsoenlijke 600cc gaat heel erg hard. Een 1000cc nog veel harder. 100pk met 600cc en onder de 200 kilo wil echt wel vooruit, daar heb je geen 1000cc voor nodig. Ook zal je 30.000km moeten gaan rijden wil je een 600cc benutten en echt iets aan een 1000cc hebben.Mij zegt CC's echt heel erg weinig in geval van motoren, hoeveel maakt het daadwerkelijk uit... mij is eens verteld dat je het verschil tussen 600 en 1000 niet eens heel erg merkt??
Verder is het verschil gewoon pk's en koppel. Een beetje 600cc doet 100 tot 120pk. Een 1000cc doet tussen de 140 en 200pk. Hoe dan ook, je hebt echt geen 1000cc nodig om heel hard te gaan.
Edit: Koop een Hornet. Geef vol gas vanaf 7000 toeren tot de redline. Kom dan terug en zeg dat je een 1000cc wil
Iedere 600cc rijd al je auto's er trouwens hard uit. Alleen boven de 200km/u word het anders.
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2016 18:47 ]
Verwijderd
Koop een super naked.Bender schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:39:
[...]
BEdankt, even kijken wat het allemaal is!
Duca is mij altijd verteld dat het vragen om problemen is?
(maar heb ook een vriend die er mee racet en zweer er bij...)
[...]
Heeft er inderdaad wel wat van weg!
[...]
Audi TT, Porsche 944, Porsche 911..en nog ergens een Volvo S40.. Een motor zal vast sneller kunnen zijn, maar is voor mij in dit geval niet van belang daarvoor heb ik ander speelgoed
Mij zegt CC's echt heel erg weinig in geval van motoren, hoeveel maakt het daadwerkelijk uit... mij is eens verteld dat je het verschil tussen 600 en 1000 niet eens heel erg merkt??
[...]
Ik vind dit eigenlijk echt heel gaaf, maar mijn rug houd het waarschijnlijk niet zo lang vol op zo'n motor..
Die Tuono die ik geprobeerd heb heeft 3 mappings, S voor sport (tam) R voor race (snel) en T voor timetravel. ik kan je wel zeggen dat het verschil tussen een snelle 600 en een snelle 1000 dag en nacht is.
Koppel / de schop onder je kont is vele malen sterker met een 1000.
Ik vind dat je er wel minder van voelt omdat het gelijkmatig is en je geen eindschot hebt. Wat dat betreft vind ik mijn RC8 ook wat saaier dan een 600. Bij een 600cc is het heerlijk om een beetje turbolag te hebben om het even zo te noemen. Met de RC8 heb ik vanaf 4000 toeren al 100Nm koppel en mis je toch dat eindschot. De snelheidsmeter gaat wel heel hard omhoog, maar het voelt niet zo hard.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:49:
[...]
Koppel / de schop onder je kont is vele malen sterker met een 1000.
Ik raad een 1000cc verder niet af als eerste motor. Er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Aan de andere kant zie ik het nut er ook niet van. Je hebt wel wat zelfbeheersing nodig en het vermogen echt gebruiken kan je toch niet. Waarom niet lekker 2 jaar een 600 rijden en dan voor een 1000 gaan ? Op die manier kan je ook nog eens upgraden ipv dat je al aan de max zit. Verder laat het budget niet eens een fatsoenlijke 1000 toe.
[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2016 18:59 ]
Bedenk je ook hoe je wil rijden. Mijn srad 600 is met 110pk pijlsnel, maar is alleen leuk buiten de stad. In de stad of afstanden is niet leuk omdat hij zo hoogtoerig is.
Verwijderd
Maar dat is een 2 cilinder voor je.PilatuS schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:57:
[...]
Ik vind dat je er wel minder van voelt omdat het gelijkmatig is en je geen eindschot hebt. Wat dat betreft vind ik mijn RC8 ook wat saaier dan een 600. Bij een 600cc is het heerlijk om een beetje turbolag te hebben om het even zo te noemen. Met de RC8 heb ik vanaf 4000 toeren al 100Nm koppel en mis je toch dat eindschot. De snelheidsmeter gaat wel heel hard omhoog, maar het voelt niet zo hard.
Ik raad een 1000cc verder niet af als eerste motor. Er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Aan de andere kant zie ik het nut er ook niet van. Je hebt wel wat zelfbeheersing nodig en het vermogen echt gebruiken kan je toch niet. Waarom niet lekker 2 jaar een 600 rijden en dan voor een 1000 gaan ? Op die manier kan je ook nog eens upgraden ipv dat je al aan de max zit. Verder laat het budget niet eens een fatsoenlijke 1000 toe.
de schoonheid van de goede V-twin liter is dat het "langzaam" voelt maar gewoon hard gaat.
Heb eens de SP-1 van een vriend mogen lenen... die gaat toch hard ondanks dat het "langzaam" aanvoelt.
Overigens wil ik wel even zeggen dat de Tuono in mijn ogen een fatsoenlijke motor is (niet omdat ik op het punt sta de 1100 te kopen)
hebben wel last van de startmotor, maar dat is wellicht 1 van de meest onderschatte V-twins op de markt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 19:04 ]
Overigens verwacht ik met de motor niet langer dan 2 jaar te doen, het is ook wel ergens nog het leren rijden.. Ik heb 6 lezen voor de speciale verrichtingen gehad en 6 voor op de weg, de illusie dat ik al kan motor rijden heb ik niet.
Na die 2 jaar zal ik een motor kopen die tot de 8K mag, of meer afhankelijk van hoe leuk ik het vind maar ja je moet ergens beginnen.
Na die 2 jaar zal ik een motor kopen die tot de 8K mag, of meer afhankelijk van hoe leuk ik het vind maar ja je moet ergens beginnen.
Dat is ook wel het nadeel van een V-Twin inderdaad. Het gaat nogal hard maar je merkt de acceleratie niet heel erg.
Ik raad mensen altijd aan om lekker op een 600 te beginnen. Gaat meer dan hard genoeg en is toch wat minder gevaarlijk dan een 1000. En je kan nog eens een stap vooruit als je wat beter hebt leren rijden. Ik heb zelf eerst 2 jaar en zo'n 20.000 kilometer op een 2003 600cc Hornet gereden. Daarna ben ik naar een 1000cc SV1000S gegaan en daar weer 30.000 mee gereden, voordat ik bij de RC8 beland ben.Bender schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:07:
Overigens verwacht ik met de motor niet langer dan 2 jaar te doen, het is ook wel ergens nog het leren rijden.. Ik heb 6 lezen voor de speciale verrichtingen gehad en 6 voor op de weg, de illusie dat ik al kan motor rijden heb ik niet.
Een 1000cc V-Twin is ook sowieso wel iets anders dan een 4 cilinder. Zo heb ik met mijn SV1000S wel eens een geblokkeerd achterwiel gehad puur door normaal terug te schakelen in plaats van met tussengas. Dat zijn toch dingen waar je als beginner niet blij van word. Ik zou een 1000cc of meer V-Twin dan ook zeker afraden als eerste motor. Een 1000cc 4 cilinder is makkelijker te rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2016 19:16 ]
Wat een mooie fiets, uit welk jaar komt die z750?Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:23:
Kawa Z750.
[afbeelding]
Verwijderd
2009 zo te zienSecsytime schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:39:
[...]
Wat een mooie fiets, uit welk jaar komt die z750?
Mijn advies, kies iets dat makkelijk te rijden is, wendbaar is en ABS heeft.Bender schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:07:
Nu is dit geen bindend koop advies.
maar ik zou een proefrit gaan maken met een Hornet vanaf 2007 met ABS
bijvoorbeeld deze http://motoroccasion.nl/m...-hornet-abs-m1193347.html
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 19:48 ]
Nice.418O2 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:59:
RAM XGrip en Claw gekocht. Doet even pijn, maar kan iig navigeren
Die claw lijkt mij echt relaxt om te hebben, maar kon niet veel winkels ontdekken die hem hebben.
Voor een RAM mount vind ik het persoonlijk fijner om ergens een boutje uit te draaien en daar dan een nieuwe met RAM kogel in te draaien. Op mijn vorige motor zat ie er op toen ik hem kocht en bij de nieuwe motor ook gelijk zo'n ding voor aangeschaft.
De Instore navigatie zaak in motoport heeft hemRody schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:57:
[...]
Nice.
Die claw lijkt mij echt relaxt om te hebben, maar kon niet veel winkels ontdekken die hem hebben.
Ik heb twee motoren, nu kan ik makkelijk tussen die twee switchen.PilatuS schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:27:
Voor een RAM mount vind ik het persoonlijk fijner om ergens een boutje uit te draaien en daar dan een nieuwe met RAM kogel in te draaien. Op mijn vorige motor zat ie er op toen ik hem kocht en bij de nieuwe motor ook gelijk zo'n ding voor aangeschaft.
Dit mag je even uitleggen. Ik snap er niet veel van. Of bedoel je dat je 30k rjervaring moet hebben om het verschil goed te kunnen voelen?PilatuS schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:43:
[...]
Ook zal je 30.000km moeten gaan rijden wil je een 600cc benutten en echt iets aan een 1000cc hebben.
Uiteindelijk zeggen die cc's niet heel veel. Tenzij je echt praat over het sportsegment. Er zijn 1600cc motoren die ik bij wijze van spreken fietsend nog eruit trek. En 500cc tweetakten waar een R1 nog moeite mee heeft zeg maar...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Cs's zegt ook erg weinigBender schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:39:
[...]
Extreem voorbeeld: mijn 800cc doet welgeteld 50pk. Moge duidelijk zijn dat menig 600cc (en zat 400cc) gevallen daar links en rechts voorbij kunnen spurten. Dat gezegd, het is een motor van 187kg, dus met mij erop en volle tank zo'n 300kg. 50pk is meer dan zat om die 300kg bij de lichten naar voren te smijten zoals zelfs de snellere dingen in jouw wagenpark niet bij kunnen houden. Op hogere snelheden wordt het ander verhaal, daar blijft deze bejaarde dame natuurlijk achter. Maar dan nog: ook op de NL snelweg hoef ik maar met m'n rechterhand te draaien en ik los ieder probleem op met een dotje snelheid. Met 50pk op een fiets van 26 jaar oud.
Alles wat je overweegt kan met gemak sneller dan dat want (veel) meer vermogen. Voor normaal verkeersdeelname is het allemaal overkill. Voor het leukere bochtenwerk is het veel interessanter waar het zwaartepunt van je fiets zit - en wat je zelf kunt. Je ziet regelmatig Goldwings de meest krachtige supersports er op bochtenweggetjes uit rijden.
Kortom, het is net zoals bij auto's:
- aantal cc zegt bijzonder weinig
- rauw vermogen zegt alleen iets voor rechte lijnen op een dragstrip
- hoe 'leuk' iets rijdt leid je slecht af uit specs
Met als verschil dat zelfs de minst vermogende motor qua rijgedrag meer lijkt op een sportauto dan iets tragers.
Het maakt maw geen ene donder uit voor het practische. Dus moet je kiezen op basis van wat je zelf leuk vindt. En als je nieuw bent in de motoren moet je daarvoor proefritten maken.
Edit:
Wat zoals hierboven gezegd wel fors uitmaakt is motorgeometrie:
- 1-cylinder: enorme stamper. Slootlading koppel onderin, maar weinig vermogen bovenin en doorgaans veel trillingen.]
- 2-cylinder V: nog steeds slootlading koppel onderin, meer vermogen, maar daarvoor kies je niet zo'n motor. Trillingen hangen af van ontwerp. In geval van Harley zit er merkenrecht op de trillingen
- 2-cylinder boxer: compromis. Erg practisch ontwerp met compromis tussen vermogen en koppel waar niemand echt warm van wordt. Steekt wel beetje uit aan zijkanten

- 2-cylinder inline: in vergelijking met bovenstaande meestal erg hoogtoerig met meer vermogen en onderin veel koppel, maar in vergelijking met 4-cylinders doorgaans te boek als wat ontstuimig en laagtoeriger.
- 3-cylinder inline: oude BMW's en nieuwe Triumphs. Volgens hen beste ontwerp ooit. Ben ik het persoonlijk mee eens. Meer koppel onderin dan 4-cylinders, maar meer vermogen dan 2-cylinders, en waarschijnlijk minste trillingen van alle bloktypes. Nadeel is gebrek aan keuze, het is ofwel BMW K75 danwel Triumph Triple. Als een van die twee het type motor is wat je zoekt fantastisch, zo niet, pech.
- 4-cylinder V: volgens Honda beste ontwerp ooit. Hebben ze misschien gelijk in, want veel koppel onderin, veel vermogen bovenin en erg soepele, geleidelijke powercurve. Maar dan moet je wel een Honda nemen want niemand anders maakt ze
- 4-cylinder inline: meest voorkomende type. Doorgaans (zeer) hoogtoerig, met veel vermogen tov volume, maar pas bovenin merkbare koppel. Als het een ontwerp/tuning is met brede powerband kan het een prima beginnersfiets zijn. Met smalle powerband zijn dit de moeilijkste (maar tegelijk ook krachtigste) fietsen om te besturen. In de regel veel meer en nauwkeuriger schakelen dan met overige types, maar alles hangt af van de tuning.
- 6-cylinder inline: jaren '80 freaks met bovenal erg 'kenmerkend' geluid, in de afgelopen jaren mainstream voor de zwaarste tourcategorie. Als je een motor >300kg ambieert kom je op dit soort monsters uit. Doorgaans erg soepel getuned, dus bakken met koppel, veel vermogen - en dat is nodig om dit soort halve vrachtwagens (Goldwings vanaf GL1500, BMW K1600 en hoger) moderne prestaties te geven.
Dus als je leest "1000cc geeft meer koppel dan 600cc" - bedenk dat dat alleen geldt binnen zelfde motortype. Een 1000cc 4-cylinder inline geeft pas op zeer hoge toeren z'n koppel waar een 600cc V-twin het bijna stationair al levert. Zorg ervoor dat je appels met appels vergelijkt!
[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 06-02-2016 22:24 ]
Oslik blyat! Oslik!
Benutten.mphilipp schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:06:
[...]
Dit mag je even uitleggen. Ik snap er niet veel van. Of bedoel je dat je 30k rjervaring moet hebben om het verschil goed te kunnen voelen?
Hoeveel kilometers je moet maken om het maximale uit zo'n motor te kunnen halen.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2016 23:00 ]
@dion_b: je huiswerk over de 3cyl nog eens opnieuw doen, of althans de merken die der één hebben...
Never ever financial advice...
Ik heb op mijn Vepsa met zijn 26pk net zo veel rijplezier en/of lol als dat ik had op mijn FJ 1200 met 135pk.
Als het om het motor gevoel gaat maakt het vermogen mijn inziens niet uit, let wel mijn inziens. Want een ieder ervaart het motor gevoel op een andere manier.
Als ik kijk hoe die schaaf met zijn cb500 over de bergen banjert heeft hij lol voor 10 op een fiets die wij hier beschouwen als een oude rijles/vrouwen motor.
Het is maar net wat voor gevoel je er bij hebt dus.
Hier zoekt iemand een leuke motor en geeft aan niets om snelheid te geven want dat haalt hij wel uit zijn auto's. En toch reageren er best wel een aantal met een verhaal dat elke motor sneller is dan een auto.
De gene die zoekt geeft aan dit niet te zoeken en toch krijgt hij dergelijke adviezen..LOL
Ga gewoon eens een paar proefritjes maken, en als ik lees hoe je op zo een harley reageert plan dan ook zeker een rit in op zo een ding. Misschien verrast je rug je wel en kun je het wel aan en blijk je het helemaal top te vinden zo een cruiser.
Als het om het motor gevoel gaat maakt het vermogen mijn inziens niet uit, let wel mijn inziens. Want een ieder ervaart het motor gevoel op een andere manier.
Als ik kijk hoe die schaaf met zijn cb500 over de bergen banjert heeft hij lol voor 10 op een fiets die wij hier beschouwen als een oude rijles/vrouwen motor.
Het is maar net wat voor gevoel je er bij hebt dus.
Hier zoekt iemand een leuke motor en geeft aan niets om snelheid te geven want dat haalt hij wel uit zijn auto's. En toch reageren er best wel een aantal met een verhaal dat elke motor sneller is dan een auto.
De gene die zoekt geeft aan dit niet te zoeken en toch krijgt hij dergelijke adviezen..LOL
Ga gewoon eens een paar proefritjes maken, en als ik lees hoe je op zo een harley reageert plan dan ook zeker een rit in op zo een ding. Misschien verrast je rug je wel en kun je het wel aan en blijk je het helemaal top te vinden zo een cruiser.
Een motor is meer dan vermogen inderdaad. Het is alleen wel vaak zo dat de motoren met meer vermogen ook een beter frame, vering en daardoor grip en hellingshoek hebben.Bommes schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:44:
Ik heb op mijn Vepsa met zijn 26pk net zo veel rijplezier en/of lol als dat ik had op mijn FJ 1200 met 135pk.
Het is maar net wat voor gevoel je er bij hebt
Voor mij is de lol ervan lekker plat door de bocht gaan. Dat doe ik toch liever op iets met fatsoenlijke vering en waarbij je niet alles aan de grond rijd
Hij geeft inderdaad aan dat snelheid niet boeit, maar zit wel naar een 1000 te kijken. Dan geef ik aan dat een 600 al sneller is dan vrijwel iedere auto.Bommes schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:44:
Wat moet je met een 1000 als snelheid niet boeit ?
[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 07-02-2016 00:23 ]
Achja. Hij moet gewoon wat gaan rijden. Op mijn BMW heb ik vandaag weer 100 something km gemaakt en genoot er van. Lekker cruisen, 130 op de snelweg, dikke prima.
Als t straks beter weer is, dan ga ik weer uren knallen op de srad in de landerijen. Dan stap ik met het zweet in mijn handen af en heb ik ook genoten (en nog geen 50% van zijn mogelijkheden gebruikt).
Elke motor heeft zijn toepassing
Als t straks beter weer is, dan ga ik weer uren knallen op de srad in de landerijen. Dan stap ik met het zweet in mijn handen af en heb ik ook genoten (en nog geen 50% van zijn mogelijkheden gebruikt).
Elke motor heeft zijn toepassing
Iemand hier ervaring met de OEM BMW alarm? Hoe gevoelig en gebruiksvriendelijk is dat ding, geeft het vaak een vals alarm? Ik zit te overwegen om zo een unit te halen maar als ik na een maand al gillend gek word van dat ding dan sla ik het liever over.
Verwijderd
De kawasaki z750 op de foto is 2007 - 2010. Overigens ook geleverd met abs.
Heb er namelijk zelf een. Nu 2 jaar in bezit en net onder de 5k gekocht.
Voor zover ik 'm gebruik (2012 GSA) heb ik niet de indruk dat ie voor niets af gaat. In tegendeel zou ik haast zeggen. Ik heb een keer aan mijn motor zitten sjorren en hij wilde maar niet afgaan. Een andere keer ging ie af toen ik nog even in de koffer wilde kijken en ik die voorzichtig open deed.cyntax schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:45:
Iemand hier ervaring met de OEM BMW alarm? Hoe gevoelig en gebruiksvriendelijk is dat ding, geeft het vaak een vals alarm? Ik zit te overwegen om zo een unit te halen maar als ik na een maand al gillend gek word van dat ding dan sla ik het liever over.
Wat er bij mij gemonteerd is voldoet aan de eisen voor de verzekering. Dat betekent dat er een stalen plaat gemonteerd moet zijn. Dat zal wel zijn om het alarm onbereikbaar te maken van buiten zonder grof geweld. Het vreemde is dat, ondanks dat ie goedgekeur is, hij automatisch na een dag of 7 uit gaat om de accu te sparen. Op zich ook niet zo gek, want niet veel langer daarna heeft ie de accu leeg getrokken en heb je niets meer aan het alarm.
Maar goed, prima ding denk ik. Ik zet 'm alleen niet aan als ik de motor langer wegzet. Ik kan 'm nl niet aan een lader hangen waar ie staat.
zelfpost fail
[ Voor 227% gewijzigd door GenjiBlade op 07-02-2016 09:12 ]
Verwijderd
die is gegarandeerd 2009 (check URL van de fotoVerwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:06:
De kawasaki z750 op de foto is 2007 - 2010. Overigens ook geleverd met abs.
Verwijderd
En het model is 2007 - 2010Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:49:
[...]
die is gegarandeerd 2009 (check URL van de foto)
Dat het bouwjaar van die toevallig 2009 is, is verder niet relevant
Zitten overigens wel wat opties op maar die zijn goed verkrijgbaar.
Een V-Twin is echt niet vervelend als eerste motor zolang je maar respect voor haar blijft hebben. Blijven nadenken tijdens het rijden en het komt allemaal wel goedPilatuS schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:14:
[...]
Dat is ook wel het nadeel van een V-Twin inderdaad. Het gaat nogal hard maar je merkt de acceleratie niet heel erg.
[...]
Ik raad mensen altijd aan om lekker op een 600 te beginnen. Gaat meer dan hard genoeg en is toch wat minder gevaarlijk dan een 1000. En je kan nog eens een stap vooruit als je wat beter hebt leren rijden. Ik heb zelf eerst 2 jaar en zo'n 20.000 kilometer op een 2003 600cc Hornet gereden. Daarna ben ik naar een 1000cc SV1000S gegaan en daar weer 30.000 mee gereden, voordat ik bij de RC8 beland ben.
Een 1000cc V-Twin is ook sowieso wel iets anders dan een 4 cilinder. Zo heb ik met mijn SV1000S wel eens een geblokkeerd achterwiel gehad puur door normaal terug te schakelen in plaats van met tussengas. Dat zijn toch dingen waar je als beginner niet blij van word. Ik zou een 1000cc of meer V-Twin dan ook zeker afraden als eerste motor. Een 1000cc 4 cilinder is makkelijker te rijden.
Mijn FJ was een 1200 en snelheid boeit mij echt niets. Toch had ik juist lol van de 1000+ cc'sPilatuS schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:16:
Wat moet je met een 1000 als snelheid niet boeit ?
Beetje cruisen, 50 in zijn 5 en dan zonder morren in 1 streep door trekken tot v-max.
Welke ik overigens nooit heb gereden met dat ding, zou niet weten hoe hard het liep.
Ging mij er om dat er vaak meteen naar meer en sneller wordt verwezen terwijl lang niet elke motor rijder dat iets interesseert.
Jij vind hellingshoeken gaaf, geloof me er zijn zat motorrijders die genoeg plezier hebben terwijl ze als en natte krant door de bocht gaan
Volgens mij schaar jij jezelf nu onder de 'motorclub de vierkante achterband', is dat wat je zegt?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nee hoor zeer zeker niet, ik haal juist mij plezier uit bochtjes draaien en proberen om mijn jiffy aan de grond te rijden.
Maar dat plezier kan mijn inziens ook op een 500cc CB'tje of wat zal ik zeggen een 250cc Vespatje
Edit plaatje stuque
Maar dat plezier kan mijn inziens ook op een 500cc CB'tje of wat zal ik zeggen een 250cc Vespatje
Edit plaatje stuque
[ Voor 117% gewijzigd door Bommes op 07-02-2016 12:21 ]
Verwijderd
Plezier is dan ook ontzettend subjectief.
er zijn bijvoorbeeld ook mensen die scooters rijden
maar die hele discussie kwa CC´s is een beetje raar.
Je vergelijkt immers ook niet een 8 liter tractor motor met de Dodge Viper SRT. ja ze hebben beide een 8 liter blok maar dat zegt helemaal niets over de machines.
Ook generalisatie binnen type motoren is niet te doen, een parallel twin heeft een volledig ander karakter wanneer de ontsteking op 180 of op 270º plaats vinden.
Hetzelfde met 4 cilinders, Yamaha´s R1 met crossplane rijd anders dan de BMW S1000RR. en zijn toch echt beide 4 inlijn sport machines.
de Triumph 3 inlijn zijn niet te vergelijken met de BMW K75 series (de k75 is simpelweg de K100 met 1 cilinder minder, waarbij de Triumph 3 cilinders daadwerkelijk ontwikkeld zijnvoor specifiek 3 cilinders. Net als de MV agusta. overigens is de MV best goed te vergelijken met de Triumph gezien ze veel overeenkomsten hebben)
Maar hoe je het wend of keert, neem je enigsinds vergelijkbare machines. dan zal de machine met het grotere blok simpel weg sneller zijn in een rechtelijn.
MAAR, neem je een klein bochtig circuit... dan heb je best wel eens kans dat een Daytona 675 een R1 makkelijk bij kan houden.
De echte bepalende factor of een machine "snel" is, is namelijk de bereider.
Het is aan die grappenmaker om uit de motor te halen wat er in zit.
P.s @Dion, Honda is niet de enige met een V4 liter, Aprilia heeft een zeer succesvolle racer op de markt in de vorm van de RSV4 (hint, motor layout zit in de naam
) en de Tuono die het blok deelt
er zijn bijvoorbeeld ook mensen die scooters rijden
maar die hele discussie kwa CC´s is een beetje raar.
Je vergelijkt immers ook niet een 8 liter tractor motor met de Dodge Viper SRT. ja ze hebben beide een 8 liter blok maar dat zegt helemaal niets over de machines.
Ook generalisatie binnen type motoren is niet te doen, een parallel twin heeft een volledig ander karakter wanneer de ontsteking op 180 of op 270º plaats vinden.
Hetzelfde met 4 cilinders, Yamaha´s R1 met crossplane rijd anders dan de BMW S1000RR. en zijn toch echt beide 4 inlijn sport machines.
de Triumph 3 inlijn zijn niet te vergelijken met de BMW K75 series (de k75 is simpelweg de K100 met 1 cilinder minder, waarbij de Triumph 3 cilinders daadwerkelijk ontwikkeld zijnvoor specifiek 3 cilinders. Net als de MV agusta. overigens is de MV best goed te vergelijken met de Triumph gezien ze veel overeenkomsten hebben)
Maar hoe je het wend of keert, neem je enigsinds vergelijkbare machines. dan zal de machine met het grotere blok simpel weg sneller zijn in een rechtelijn.
MAAR, neem je een klein bochtig circuit... dan heb je best wel eens kans dat een Daytona 675 een R1 makkelijk bij kan houden.
De echte bepalende factor of een machine "snel" is, is namelijk de bereider.
Het is aan die grappenmaker om uit de motor te halen wat er in zit.
P.s @Dion, Honda is niet de enige met een V4 liter, Aprilia heeft een zeer succesvolle racer op de markt in de vorm van de RSV4 (hint, motor layout zit in de naam
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2016 13:03 ]
Het kan ook wel. Ik zou een 1000 V-Twin alleen niet zo snel aanraden als eerste motor omdat het lastiger rijd dan een 600cc 4 cilinder. Voor mij was de SV1000S toch wel even lastig en wennen in het begin. Voor mij persoonlijk had ik die niet als eerste motor willen hebben. Vooral het blokkerend achterwiel bij terugschakelen is denk ik niet iets waar je als beginner rekening moet willen houden.Streskip schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:48:
[...]
Een V-Twin is echt niet vervelend als eerste motor zolang je maar respect voor haar blijft hebben. Blijven nadenken tijdens het rijden en het komt allemaal wel goed
Mja blokkerend, mijn GSX650F had ook een zwabberend achterwiel als je echt naar de een ging op sommige stukken omdat de remmen tekort schieten.
Gelukkig had ik al wat ervaring en kon ik er prima mee spelen, maar het schiet gewoon niet op. 
Ik lees trouwens meer en meer verhalen over de SV1000 dat ik begin te twijfelen. Ook is het lastig een goeie te vinden die niet gecrasht of flink 'gevallen' is of een met een niet belachelijke kilometerstand van dik over de 30dkm.
En toch moet ik eens gaan rijden.
Weet ook zo niet wat ik wil gaan doen, ik heb iig voor begin juli met een groepje afgesproken om naar Oostenrijk te gaan, dus het moet wel een beetje zitten. GSX650F was gewoon qua hoek met de knieën ruk, wat resulteerde in echte pijn pijn.
Om nu een motor te gaan huren voor bijna 1000 euro voor een weekje gezien de kilometers heb ik ook weinig trek in. Mja wat dan?
Heb afgelopen jaar ook een huis gekocht en een andere auto dus ik heb niet het geld om veel meer dan 3k uit te gaan geven, maar ook best wat ouder zijn als het nog maar een beetje leuk eruit ziet. 
Zat net ook een beetje naar de Tuono's te kijken, zijn ook wat grotere motoren. Of een leuke naked...
Ik lees trouwens meer en meer verhalen over de SV1000 dat ik begin te twijfelen. Ook is het lastig een goeie te vinden die niet gecrasht of flink 'gevallen' is of een met een niet belachelijke kilometerstand van dik over de 30dkm.
En toch moet ik eens gaan rijden.
Om nu een motor te gaan huren voor bijna 1000 euro voor een weekje gezien de kilometers heb ik ook weinig trek in. Mja wat dan?
Zat net ook een beetje naar de Tuono's te kijken, zijn ook wat grotere motoren. Of een leuke naked...
Wat is er nou weer mis met 40+Mm?Joopieboy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:21:
Ook is het lastig een goeie te vinden die niet gecrasht of flink 'gevallen' is of een met een niet belachelijke kilometerstand van dik over de 30dkm.
Jammer dat je maximaal 3000 te besteden hebt.Joopieboy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:21:
Mja blokkerend, mijn GSX650F had ook een zwabberend achterwiel als je echt naar de een ging op sommige stukken omdat de remmen tekort schieten.Gelukkig had ik al wat ervaring en kon ik er prima mee spelen, maar het schiet gewoon niet op.
En toch moet ik eens gaan rijden.Weet ook zo niet wat ik wil gaan doen, ik heb iig voor begin juli met een groepje afgesproken om naar Oostenrijk te gaan, dus het moet wel een beetje zitten. GSX650F was gewoon qua hoek met de knieën ruk, wat resulteerde in echte pijn pijn.
Om nu een motor te gaan huren voor bijna 1000 euro voor een weekje gezien de kilometers heb ik ook weinig trek in. Mja wat dan?Heb afgelopen jaar ook een huis gekocht en een andere auto dus ik heb niet het geld om veel meer dan 3k uit te gaan geven, maar ook best wat ouder zijn als het nog maar een beetje leuk eruit ziet.
Ik zet binnenkort mijn SV1000s te koop en die is zo goed als nieuw. Ik heb deze nieuw gekocht maar door toenemende klachten door reuma lukt het rijden me nauwelijks meer

Overigens wist ik al dat rijden voor mij lastig zou worden, maar eigenwijs want motorrijden is gewoon heerlijk.
Mijn broer rijdt er af en toe nog op zodat de motor in beweging blijft. Kon me er gewoon niet toe zetten de motor te verkopen,voelt als overgeven aan de reuma maar moet toch wat.
Nouja oftopic, sorry
[ Voor 3% gewijzigd door Kees_frl op 07-02-2016 14:15 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Tsja ik heb 3k in mijn hoofd zitten, maar dat kan zomaar opgerekt worden. Het is een hobby, en kan er wel geld aan uit blijven geven maar dan moet ik andere dingen weer laten. 
Wel bagger van je reuma zeg... Maar wat voor een SV heb jij dan als ik vragen mag?
Zelfde idee als je een met 50dkm gaat kopen. Vind het leuk om nu wat te kopen en te rijden voor een jaar of een/twee, misschien bevalt het zo goed dat ik hem langer houd, maar met teveel kilometers als je er nu al mee begint...
Wel bagger van je reuma zeg... Maar wat voor een SV heb jij dan als ik vragen mag?
Nja vaak richting de 50 komen er weer zoveel kosten aan, ik moest bij mijn F ook al een dikke 1500 euro aan spenderen, veel dingen zoals banden en remmen waren al voorzien, maar goed. Die was het gewoon niet meer waard ook omdat het voor mij niet genoeg bood. En qua inruil maar 2k, tsja dan ga ik er geen geld insteken.Olaf van der Spek schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:07:
[...]
Wat is er nou weer mis met 40+Mm?
Zelfde idee als je een met 50dkm gaat kopen. Vind het leuk om nu wat te kopen en te rijden voor een jaar of een/twee, misschien bevalt het zo goed dat ik hem langer houd, maar met teveel kilometers als je er nu al mee begint...
Verwijderd
mijn speed heeft er 88dkm op staan... nooit geen "hoge rekening" gehad gewoon standaard onderhoud.Joopieboy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:19:
Tsja ik heb 3k in mijn hoofd zitten, maar dat kan zomaar opgerekt worden. Het is een hobby, en kan er wel geld aan uit blijven geven maar dan moet ik andere dingen weer laten.
[...]
Nja vaak richting de 50 komen er weer zoveel kosten aan, ik moest bij mijn F ook al een dikke 1500 euro aan spenderen, veel dingen zoals banden en remmen waren al voorzien, maar goed. Die was het gewoon niet meer waard ook omdat het voor mij niet genoeg bood. En qua inruil maar 2k, tsja dan ga ik er geen geld insteken.
Vind het leuk om nu wat te kopen en te rijden voor een jaar of een/twee, misschien bevalt het zo goed dat ik hem langer houd, maar met teveel kilometers als je er nu al mee begint...
Weet niet wat er zo duur is aan een bandit bij de 50dkm... maar 1500euro is echt wel prijzig, wat heb je toen allemaal wel niet laten doen?
Correctie: zou moeten laten doen.
Kleppen moesten gesteld worden, voorvork had revisie nodig, rondom nieuwe schijven en blokken, ketting was op, grote beurt, nieuwe banden. Niet gedaan toen, en mee ingeruild toen ik een andere auto ging kopen.
Mijn SV1000S heb ik gereden van 25k tot 55k. Nooit problemen gehad alleen het standaard onderhoud. Deze blokken doen ook makkelijk een ton zonder problemen. Zo'n ding met 40k op de teller kopen is geen enkel probleem.
Qua beenruimte is het trouwens 3x niets als je rond de 2 meter bent. Dit was voor mij ook een grote reden om naar de RC8 te gaan.
Qua beenruimte is het trouwens 3x niets als je rond de 2 meter bent. Dit was voor mij ook een grote reden om naar de RC8 te gaan.
De reden dat bij de SV het achterwiel blokkeerd is het remmen van de motor bij terugschakelen zonder tussengas. Daar zal je bij een 600 4-cilinder geen last van hebben.Joopieboy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:21:
Mja blokkerend, mijn GSX650F had ook een zwabberend achterwiel als je echt naar de een ging op sommige stukken omdat de remmen tekort schieten.Gelukkig had ik al wat ervaring en kon ik er prima mee spelen, maar het schiet gewoon niet op.
[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 07-02-2016 14:35 ]
PilatuS schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:29:
Mijn SV1000S heb ik gereden van 25k tot 55k. Nooit problemen gehad alleen het standaard onderhoud. Deze blokken doen ook makkelijk een ton zonder problemen. Zo'n ding met 40k op de teller kopen is geen enkel probleem.
Iedereen ervaart het weer anders kennelijk.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Ligt er ook heel erg aan hoe lang je benen zijn etc, ik heb in verhouding erg lange benen met mijn 1.97m. 
En dat terugschakelen was bij mij naar de een het zwabberend achterwiel, maar bij jouw dus echt blokkeren.
En dat terugschakelen was bij mij naar de een het zwabberend achterwiel, maar bij jouw dus echt blokkeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Joopieboy op 07-02-2016 14:39 ]
Ik had binnen een half uur altijd al last van mijn benen. Mijn benen zaten dan ook echt compleet opgevouwen.Kees_frl schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:35:
[...]
ik ben 2.05 en juist voor de ruimte de SV1000s genomen.
Iedereen ervaart het weer anders kennelijk.
Met de RC8 zet ik voor op straat de rearsets op de laagste stand en dan zit het heel erg prettig voor een sportfiets. Ik heb nooit een andere sportmotor gezien met zoveel beenruimte. De eerste keer dat ik er op ging zitten was ik verkocht.
Afgelopen week een nieuwe motor gekocht, althans, koopcontract is ondertekend: S1000RR.
Leverdatum is nog afwachten, maar hij stond in voorraad bij BMW NL. Hopelijk dat ik hem in de komende weken kan ophalen. Volgende week nog maar even nabellen.
Niets aanbetaald. Checken of alles compleet is, gelijk eigen motorfiets inleveren en afrekenen met pin.
fuuuuuuu: check net m'n werkmail. Hij is al binnen en had gisteren al kunnen kijken.....

Leverdatum is nog afwachten, maar hij stond in voorraad bij BMW NL. Hopelijk dat ik hem in de komende weken kan ophalen. Volgende week nog maar even nabellen.
Niets aanbetaald. Checken of alles compleet is, gelijk eigen motorfiets inleveren en afrekenen met pin.
fuuuuuuu: check net m'n werkmail. Hij is al binnen en had gisteren al kunnen kijken.....

[ Voor 11% gewijzigd door Rody op 07-02-2016 15:35 ]
Als je er wat verder weg mee wil gaan rijden zou ik toch kijken naar iets waar je koffers op kan zetten, anders zit je met van die slappe tasjes te kijken...Bender schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:07:
Ook is het wel fijn om wat rechter op te zitten. Daarnaast wil het aantal CC zeker niet alles zeggen. Zo kan een 600 erg fel zijn, en een 1000 juist weer niet. Het aantal PK telt ook lang niet altijd.
Mijne is ook "maar" 660 CC en 48 PK, en ik merk nu pas, na 6 jaar, dat ik te weinig vermogen heb om de rest bij te houden (bij het uit de bocht uit acceleren geef ik "vol gas"). Ik zou dus nu pas zeggen om misschien een motor te kopen die weer wat meer heeft. Heb echter al een huis gekocht, dus dat zit er niet meer in... Maar echt langzaam is de motor zeker niet. Sowieso is het bochtenwerk heel goed te doen, en merk je pas als het wat harder gaat dat je gewoonweg het vermogen niet hebt.
Daarnaast zit er ook een enorm verschil in het aantal cilinders qua rijbeleving. Ik heb eigenlijk alleen ervaring met een mono cilinder; die keer dat ik een 4 cilinder heb gereden, vond ik het niet prettig (wanneer zou ik moeten schakelen, bij 6000 rpm zoals nu of pas bij 16000 rpm?).
Ik zou dan denk ik zelf voor een 2 cilinder gaat. Vind ik ook wat prettiger in het gehoor klinken dan een 4 cilinder (krijg je vaak meteen zo'n " jank" motor van).
In elk geval er zijn genoeg motoren te koop. In de regel is iets Japans volgens mij altijd wel goed, en dan rond de 600 CC, maar zou niet minder doen... 1000 CC dan heb je vaak al snel echt zo'n zware/grote motor die in de bochten wat minder handig is.
In de regel heb ik meer aan een lichte motor die goed door de bocht gaat, dan een zware die rechtuit sneller is. Maar dat is ook maar net hoe je het gebruikt...
Het beste kan je om te beginnen het beste gewoon eens op een aantal motors gaan zitten, en waar je dan goed op zit (goed bij de grond kunnen et cetera, heeft ook vaak te maken met hoe breed het zadel is), daar mee gaan rijden.
Een "moderne" motor vind ik meestal een motor met een heldere koplamp, scherpe tekening, en een digitaal dashboard/kilometerteller, en injectie (niet perse fijner). Zo'n ding wat rond draait vind ik dan al snel weer oubollig...
Waarschijnlijk heb je uiteindelijk op elke motor wel rijplezier trouwens...
[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 07-02-2016 15:37 ]
Ik heb er eens op gezeten en heb dezelfde ervaring. Heb zelf vanwege mijn lengte (2m05) een Shiver eerste typePilatuS schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:42:
[...]
Ik had binnen een half uur altijd al last van mijn benen. Mijn benen zaten dan ook echt compleet opgevouwen.
Met de RC8 zet ik voor op straat de rearsets op de laagste stand en dan zit het heel erg prettig voor een sportfiets. Ik heb nooit een andere sportmotor gezien met zoveel beenruimte. De eerste keer dat ik er op ging zitten was ik verkocht.
XXXVI
Dat is ook wel een mooi machientje. Heb je zoveel beenruimte daarop ja? Komt uit de reviews ook wel wat naar voren.
Vering zo slecht als men schrijft of heb je dat al verbeterd/aangepakt?
Foto posten mag.
Foto posten mag.
[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 07-02-2016 15:46 ]
Ik heb tegen april wss mijn FZ6N ABS te koop staan met 13k op de teller.
T'is een witte met rode streep
Das ook een 600cc 4cyl, maar trekt wel aan je oren als je wil en lekker strak in de bochten!
Ik dacht aan ergens net geen 4k gezien de nieuwstaat, en andere uitlaat, en PUIG spiegels van 180€ en nieuwe remhendels van 150€, onderhoudje gehad en K&N luchtfilter laten zetten.
T'is een witte met rode streep
Das ook een 600cc 4cyl, maar trekt wel aan je oren als je wil en lekker strak in de bochten!
Ik dacht aan ergens net geen 4k gezien de nieuwstaat, en andere uitlaat, en PUIG spiegels van 180€ en nieuwe remhendels van 150€, onderhoudje gehad en K&N luchtfilter laten zetten.
Never ever financial advice...
Nice, foto's foto's foto's!!! In welke kleurstelling heb je het gekozen en full option? DTC, DDC, LC, Shift assist, cruise control, pit limiter, gesmede wielen etc. etc. etc.?Rody schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:28:
Afgelopen week een nieuwe motor gekocht, althans, koopcontract is ondertekend: S1000RR.![]()
fuuuuuuu: check net m'n werkmail. Hij is al binnen en had gisteren al kunnen kijken.....![]()
Foto's heb ik nog niet. Hopelijk deze week ophalen en even foto's maken. Kleurstelling was overigens erg lastig kiezen, veel twijfel.cyntax schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:13:
[...]
Nice, foto's foto's foto's!!! In welke kleurstelling heb je het gekozen en full option? DTC, DDC, LC, Shift assist, cruise control, pit limiter, gesmede wielen etc. etc. etc.?
Configuratie: https://mijn.bmw-motorrad.nl/o3d1g0i9
Full fabriekopties, behalve de gesmede velgen.
Extra's:
Akra einddemper
Duo seat cover
Windscherm hoog helder
SCM certificaat
Mogelijk heb ik wat gevonden wat me aanspreekt, budgetair klopt, lage km stand en ook wel modern er uit ziet.
Kawasaki Z750
http://link.marktplaats.nl/m1016875788

Zag de naam hier al eens voorbij komen ook...
Kawasaki Z750
http://link.marktplaats.nl/m1016875788
Zag de naam hier al eens voorbij komen ook...
Ha zo een ding had ik als lesmotor, erg fijne motor idd maar nu niet echt heel erg spannend. Als je op mij doelde natuurlijk.kazzzdafke schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:55:
Ik heb tegen april wss mijn FZ6N ABS te koop staan met 13k op de teller.
T'is een witte met rode streep![]()

Zaterdag een motorjas en broek gekocht, In eerste instantie had ik een ander pak op het oog, maar de levertijd van 35+ dagen sprak mij niet echt aan. Vervolgens zag ik deze hangen en het past perfect. Dit kon ik natuurlijk dus niet laten liggen.
Past ook mooi bij de helm en laarzen. heb het gevoel dat ik met deze set een mooie tijd vooruit kan!
Past ook mooi bij de helm en laarzen. heb het gevoel dat ik met deze set een mooie tijd vooruit kan!
Grappig dat ze al jaren topseller zijn met zo'n compromis waar niemand warm van wordtdion_b schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:09:
[...]
- 2-cylinder boxer: compromis. Erg practisch ontwerp met compromis tussen vermogen en koppel waar niemand echt warm van wordt.
Het is maar net met welk doel je voor een motor kiest. Ik wordt weer niet warm van zo'n zenuwachtige 4piter die 14k nodig heeft om vooruit te komen.
Dit topic is gesloten.