Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.160 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:21

Rick-Jan

always connected

Dryhte schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:40:
Gefeliciteerd - al iets op 't oog?
Deze staat al een tijdje te wachten op mij:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jEzamWJ.jpg

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Gefeliciteerd nieuwelingen! Bikkels zijn jullie dat jullie de winter doorgelest hebben :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:29
Ik mag maandag examen doen...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0K99uNF.png

Het gaat in elk geval niet vriezen. :')

[ Voor 17% gewijzigd door Nero22 op 03-02-2016 14:11 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 20:37
Rick-Jan gefeliciteerd. De zoektocht al begonnen? :)

@Pilatus, bedankt voor je reactie. Ga ik even proberen.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 16:32

_Apache_

For life.

Nero22 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:10:
[afbeelding]

Ik zie een zonnetje achter de wolk, kortom, prima weer. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31
_Apache_ schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Ik zie een zonnetje achter de wolk, kortom, prima weer. :+
En 11 mm water is niks joh... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 18:32
LeVortex schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:39:
Ik heb ook mijn motor rijbewijs gehaald :) . Iemand nog tips voor een motor?
Zat te kijken naar Kawasaki Z750, maar vroeg me af wat het verschil nou precies is met een kawa ER6N (specs daargelaten... wat merk ik daarvan?).
Suzuki GSX lijkt me ook nog wel wat. Honda CBF (of was het CBR? Die haal ik steeds door elkaar) lijkt ook nog wel wat. Naked bike heeft toch wel de voorkeur.

Ik zoek gewoon een occasion en ga komend weekend even kijken en proefrijden (lijkt me sowieso wel verstandig, want sommige motoren hebben een sportievere houding nodig dan je in eerste instantie denkt). Zoek een sportieve motor waar nog wel mee te touren is.
Gefeliciteerd!
ER6 is een makkelijkere fiets, de Z750 is best een stuk agressiever qua alles (zithouding, vermogen, remmen, etc). Mocht je ze allebei achter elkaar gaan proefrijden zou ik zeggen begin op de ER6. En inderdaad, vergeet die Triumph niet mee te pakken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

MuddyMagical schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Nee klopt, het meeste valt ook naast je. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Dryhte schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:53:
[...]

Twee naked bikes die je best ook eens uitprobeert:
- Honda CB500F - licht, wendbaar, twin (eerder 'verfijnd')
- KTM 690 Duke - licht & wendbaar, powerhouse, single (eerder 'bruut', 'hooligan')

Ik lees heel wat vergelijkingen tussen de CB500 reeks (R/F/X) en de ER6N die in 't voordeel van de Honda uitvallen, al is die wat minder krachtig.
Honda is ook wel duurder. Bedoel je de CB600 niet ?
Maat reed met die terwijl ik met de ER6 reed, even fijne moto. Oudere stijl wel waar ik de ER6 mooier vond. Occasie wel duurder dan de kawa

KTM :s zou ik niet op het lijstje zetten. Dat is een agressieve 1 cilinder. Rijdt heel rot zeker als je pas leert rijden. Alleen de heel nieuwe hebben een betere gasrespons maar die zijn niet in occasie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
DaemonAngel schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:10:
[...]
Honda is ook wel duurder. Bedoel je de CB600 niet ?
Maat reed met die terwijl ik met de ER6 reed, even fijne moto. Oudere stijl wel waar ik de ER6 mooier vond. Occasie wel duurder dan de kawa

KTM :s zou ik niet op het lijstje zetten. Dat is een agressieve 1 cilinder. Rijdt heel rot zeker als je pas leert rijden. Alleen de heel nieuwe hebben een betere gasrespons maar die zijn niet in occasie te vinden.
Ik heb 't over de CB500F - 'k heb zelf de CB500X gekocht, de 'adventurized' versie.

Daar kan je - nieuw - momenteel serieus goeie deals mee doen zou ik denken (voor modellen van voor 2016) aangezien het 2016 model aardig aangepast is.

Als je natuurlijk op zoek bent naar een oude/goedkope tweedehands ga je die niet vinden. (de CB500X en CB500F en CBR500R bestaan pas sinds 2013)

Maar lees er eens wat reviews op na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]

Kan ook een voordeel zijn: Als je wat voorzichtiger rijd kunnen ze je niet laten zakken op te voorzichtig, je argument is immers dat je ivm weersomstandigheden aanpast..
Rijd je wel zelfverzekerd dan is dat een extra bonus want je laat zien dat je ook rijden in minder weer aankan..

win-win dus :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[afbeelding]

Als je het goed doet moet je nog maar 1x met regen rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Dryhte schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:17:
[...]

Ik heb 't over de CB500F - 'k heb zelf de CB500X gekocht, de 'adventurized' versie.

Daar kan je - nieuw - momenteel serieus goeie deals mee doen zou ik denken (voor modellen van voor 2016) aangezien het 2016 model aardig aangepast is.

Als je natuurlijk op zoek bent naar een oude/goedkope tweedehands ga je die niet vinden. (de CB500X en CB500F en CBR500R bestaan pas sinds 2013)

Maar lees er eens wat reviews op na :)
Niet mijn klasse moto meer maar thanks voor het antwoord. Rij momenteel met een 1000 cc en ga niet zo snel terug zakken tenzij voor 1 erbij.
Die zijn redelijk nieuw dus was vergeten dat die ook bestonden. Maar als ik me het niet vergis zijn dit de moto's voor klasse A2 gewoon he?
Als je je volle rijbewijs hebt zou ik gewoon voor de 600 gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
LeVortex schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:39:
Ik heb ook mijn motor rijbewijs gehaald :) . Iemand nog tips voor een motor?
Zat te kijken naar Kawasaki Z750, maar vroeg me af wat het verschil nou precies is met een kawa ER6N (specs daargelaten... wat merk ik daarvan?).
Suzuki GSX lijkt me ook nog wel wat. Honda CBF (of was het CBR? Die haal ik steeds door elkaar) lijkt ook nog wel wat. Naked bike heeft toch wel de voorkeur.

Ik zoek gewoon een occasion en ga komend weekend even kijken en proefrijden (lijkt me sowieso wel verstandig, want sommige motoren hebben een sportievere houding nodig dan je in eerste instantie denkt). Zoek een sportieve motor waar nog wel mee te touren is.
Ik weet niet wat je budget is maar de MV Agusta Stradale 800 is een sportieve motor waar nog wel mee te touren is in de naked klasse :Y :Y :Y
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/T5Gijrlr0PU/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[afbeelding]

Ik had mijn rijlessen in de zomer en elk les was het bloedheet en zweette ik uit het pak, strak blauwe lucht elke keer weer. Totdat ik mijn AVB had, toen regende het dus wel. |:(

Maakt het wel iets spannender voor met name de noodstop natuurlijk. Ook aangegeven aan de examinator (prima kerel overigens) en het uiteraard maar gewoon gedaan. De eerste poging stond ik netjes op tijd stil, alleen blokkeerde mijn achterwiel heel even.
De tweede poging was wel foutloos, volgens mij heb ik de achterrem toen niet eens gebruikt.

Achteraf wel grappig, maar op dat moment vond ik het wel iets minder grappig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Fijn zo'n telefoon om mee te internetten. Typen lukt alleen voor geen meter :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 19:14
B-Real schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:58:
[...]

Ik had mijn rijlessen in de zomer en elk les was het bloedheet en zweette ik uit het pak, strak blauwe lucht elke keer weer. Totdat ik mijn AVB had, toen regende het dus wel. |:(

Maakt het wel iets spannender voor met name de noodstop natuurlijk. Ook aangegeven aan de examinator (prima kerel overigens) en het uiteraard maar gewoon gedaan. De eerste poging stond ik netjes op tijd stil, alleen blokkeerde mijn achterwiel heel even.
De tweede poging was wel foutloos, volgens mij heb ik de achterrem toen niet eens gebruikt.

Achteraf wel grappig, maar op dat moment vond ik het wel iets minder grappig :9
Bij AVB mag je bij de noodstop blokkerende wielen hebben, maar bij de andere remoefeningen niet. Ik had bij mijn noodstop zowel voor als achter geblokkeerd wat natuurlijk geen goed idee is, maar wel goed werd gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Mr_x007 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:33:
[...]

Bij AVB mag je bij de noodstop blokkerende wielen hebben, maar bij de andere remoefeningen niet. Ik had bij mijn noodstop zowel voor als achter geblokkeerd wat natuurlijk geen goed idee is, maar wel goed werd gekeurd.
Wat mij inderdaad is aangeleerd dat je het de motor net niet de ABS in moet trappen, maar het achterwiel maakt weinig uit als die net de ABS in gaat (Bij noodstop uiteraard.)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 22:10
Zo'n achterwiel doet nauwelijks meer iets als je hard remt. Lekker beetje glibberen, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Luapper schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:59:
Zo'n achterwiel doet nauwelijks meer iets als je hard remt. Lekker beetje glibberen, heerlijk!
Ook als het voorwiel veel minder grip heeft op glad wegdek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
DaemonAngel schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:49:
[...]

Niet mijn klasse moto meer maar thanks voor het antwoord. Rij momenteel met een 1000 cc en ga niet zo snel terug zakken tenzij voor 1 erbij.
Die zijn redelijk nieuw dus was vergeten dat die ook bestonden. Maar als ik me het niet vergis zijn dit de moto's voor klasse A2 gewoon he?
Als je je volle rijbewijs hebt zou ik gewoon voor de 600 gaan...
Tja 't was een tip voor Vortex die net z'n rijbewijs heeft en vroeg naar een goeie naked :)

Hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MuddyMagical schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Is dat 11 mm/uur? Dat wordt een zwembad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:46
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:07:
[...]

Ook als het voorwiel veel minder grip heeft op glad wegdek?
Zou kunnen. Omdat je remt krijg je dynamische asbelasting, het gewicht "schuift" naar voren. De hoeveelheid grip is afhankelijk van de zwaartekracht en een frictie coëfficiënt. Wat weer afhankelijk is van het soort ondergrond enzo.

Dus als je dus niet kan afremmen omdat er weinig grip is voor, dan remt hij ook nog een beetje vanachter. Omdat er dus nog geen gewicht is verschoven. Daarom moet je je remdruk voor ook opbouwen. Hoe meer je remt, hoe meer gewicht er naar voren komt, hoe harder je weer kan remmen. Tot op bepaalde hoogte natuurlijk ;)

Meer info http://www.mosac.eu/veili...ules-gewichtverplaatsing/

[ Voor 11% gewijzigd door wuppie007 op 03-02-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rick-Jan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:01:
[...]

Deze staat al een tijdje te wachten op mij:

[afbeelding]
Is dat een 600 of een 900?

Beide sowieso lekkere forensenfietsen - en prima geschikt voor bochtenwerk als je de veren vervangt ;)
Hooglander1 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:02:
Gefeliciteerd nieuwelingen! Bikkels zijn jullie dat jullie de winter doorgelest hebben :)
Goed begin is halve werk. Geen lol aan hobby die je maar paar maanden per jaar durft te beoefenen >:)

Trouwens met weer van afgelopen dagen is ondanks 11mm regen op maandag toch kans dat het droog is op moment van afrijden. Het is echt ene moment droog en zonnig, dan opeens hagel, dan weer bewolkt en winderig, wat motregen en weer zon. Althans, dat was m'n rit van 25km naar huis vanuit Utrecht vanmiddag :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Luapper schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:59:
Toch wel, het maakt altijd deel uit van je totale remvertraging. Tenzij je zo hard remt dat je achterwiel geen contact meer heeft met het wegdek natuurlijk :+
Een integraal remsysteem of integraal ABS werkt ook zo. Bij mijn BMW remt ie ook mee met het achterwiel. Ik heb ook van Bert Duursma geleerd dat als ie je achterwiel nooit laat blokkeren als je met je voorrem remt, ook al staat ie in Enduro mode. Rem je volop met de achterrem in Enduro mode, kan ie wel blokkeren, maar dat is dan omdat je dat wil. Op een grindpad bv is met een blokkerend achterwiel remmen (noodstop) beter dan niets. Je maakt een bergje grind voor het wiel en dat vertraagt toch iets. En als je valt...nouja...beter op je bek dan een ravijn in, nietwaar?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De achterrem van mijn oude SV1000S en van mijn huidige RC8 doet zo weinig dat ik het nooit gebruik. Als ik alleen de achterrem gebruik gebeurt er zo weinig dat het met beide remmen vrijwel nutteloos is om achter te gebruiken. Toen ik klaar was met lessen heb ik de achterrem alleen nog gebruikt om niet achteruit te rollen op een heuvel en daar geen voorrem voor te moeten gebruiken. Verder is de achterrem echt nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:38

Metro2002

Memento mori

Mij is geleerd om de achterrem te gebruiken om de duikbeweging van de motor tegen te gaan met de achterrem waardoor je 'rechter' remt. Voor mijn gevoel klopt dat wel, met achterrem rem je vrij recht, zonder duik je flink in de veren.

Gelijk nog een vraag :P Wil binnenkort weer voor een motor gaan kijken (momenteel al anderhalve maand zonder ;( ) en mijn oog is gevallen op een Honda hornet 600 naked versie van rond het jaar 2000 . Zijn dit betrouwbare motorfietsen? Wat zijn aandachtspunten? En waarom zijn er zo weinig echt naked maar vaak met zo'n minischermpje erop :') Dat heeft toch amper zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
gelukkig komt de beurs er weer bijna aan, samen met mijn vriendin op zoek naar 2 andere motoren.
Zelf ben ik er nog niet uit wat wil, ja een naken voor de snelheidsbeleving en iets 'leuks" voor ongeveer 3k.

kom toch elke weer bij een monster of tuono uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
Metro2002 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:27:
Mij is geleerd om de achterrem te gebruiken om de duikbeweging van de motor tegen te gaan met de achterrem waardoor je 'rechter' remt. Voor mijn gevoel klopt dat wel, met achterrem rem je vrij recht, zonder duik je flink in de veren.
Ik denk dat je nu twee dingen door elkaar haalt. De dynamisch massa en het inveren van je voorvork als resultaat daarvan. De duikbeweging tegengaan gaat niet denk, dan zou je een stoppie kunnen voorkomen door met je achterrem bij te remmen. Maar omdat je zoveel massa naar voren verplaatst, rust er geen massa meer om het achterwiel en dus geen grip meer.

omdat bij normaal remmen, altijd wel iets grip achter blijft is het meer voor de stabiliteit. Je houd je motor recht, je voorkomt dat je achterwiel je voorwiel voorbij komt. Je verminderd 'kwispelen' van je achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

wuppie007 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:47:
[...]

Ik denk dat je nu twee dingen door elkaar haalt. De dynamisch massa en het inveren van je voorvork als resultaat daarvan. De duikbeweging tegengaan gaat niet denk, dan zou je een stoppie kunnen voorkomen door met je achterrem bij te remmen. Maar omdat je zoveel massa naar voren verplaatst, rust er geen massa meer om het achterwiel en dus geen grip meer.

omdat bij normaal remmen, altijd wel iets grip achter blijft is het meer voor de stabiliteit. Je houd je motor recht, je voorkomt dat je achterwiel je voorwiel voorbij komt.
Het voelt in elk geval een stuk stabieler bij een noodstop met de achterrem erbij :)
En ach het is er bij mijn lessen destijds zo ingeramd dat het spiergeheugen zijn werk doet en ik eigenlijk altijd met 2 remmen tegelijk rem , zelfs bij lage snelheid als ik al bijna stilsta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan9322
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 22:15
Metro2002 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:27:

Gelijk nog een vraag :P Wil binnenkort weer voor een motor gaan kijken (momenteel al anderhalve maand zonder ;( ) en mijn oog is gevallen op een Honda hornet 600 naked versie van rond het jaar 2000 . Zijn dit betrouwbare motorfietsen? Wat zijn aandachtspunten? En waarom zijn er zo weinig echt naked maar vaak met zo'n minischermpje erop :') Dat heeft toch amper zin?
Zal me hier maar eens melden aangezien ik momenteel een hornet uit 1998 bezit. Van de hornet schijnt de nokkenas ketting spanner slecht te kunnen worden. Precieze details hierover weet ik niet. Verder zitten er zover ik weet geen specifieke punten op. Met gewoon onderhoud en een vervangen nokkenas ketting spanner zouden ze veeeel kilometers af kunnen leggen heb ik begrepen.

Wat betreft het schermpje kan ik niet direct van ervaring spreken aangezien ik er geen heb. Maar heb soms wel het idee dat de wind over de teller unit richting je helm wordt gericht in de normale rijpositie. Ik kan mij daarom zeker voorstellen dat het daarom ondanks het kleine schermpje veel kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:10
PilatuS schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:06:
De achterrem van mijn oude SV1000S en van mijn huidige RC8 doet zo weinig dat ik het nooit gebruik. Als ik alleen de achterrem gebruik gebeurt er zo weinig dat het met beide remmen vrijwel nutteloos is om achter te gebruiken. Toen ik klaar was met lessen heb ik de achterrem alleen nog gebruikt om niet achteruit te rollen op een heuvel en daar geen voorrem voor te moeten gebruiken. Verder is de achterrem echt nutteloos.
Nooit moeten filefilteren?
Nooit heel traag moeten ergens rijden of korte bocht maken?
Achterrem is daar eigenlijk de enige goeie keuze :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Metro2002 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:50:
[...]

Het voelt in elk geval een stuk stabieler bij een noodstop met de achterrem erbij :)
Ik heb de noodstop zonder achterrem geleerd. Het ding voegt niet bijster veel toe als je écht hard remt.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

arjan9322 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:51:
[...]

Zal me hier maar eens melden aangezien ik momenteel een hornet uit 1998 bezit. Van de hornet schijnt de nokkenas ketting spanner slecht te kunnen worden. Precieze details hierover weet ik niet. Verder zitten er zover ik weet geen specifieke punten op. Met gewoon onderhoud en een vervangen nokkenas ketting spanner zouden ze veeeel kilometers af kunnen leggen heb ik begrepen.

Wat betreft het schermpje kan ik niet direct van ervaring spreken aangezien ik er geen heb. Maar heb soms wel het idee dat de wind over de teller unit richting je helm wordt gericht in de normale rijpositie. Ik kan mij daarom zeker voorstellen dat het daarom ondanks het kleine schermpje veel kan schelen.
Op mijn vorige motor zat een schermpje maar het enige dat voor elkaar kreeg was de wind van mijn borst weghouden en richting helm dirigeren zodat je constant in de turbulentie zat :F
Hoe kan je een slechte nokkenas kettingspanner herkennen ? Ratelend geluid?
Klinkt verder wel goed, de yamaha fazer ,suzuki bandit en evt een R6 , ook allemaal van rond bouwjaar 2000 staan ook nog op de nominatie dus als mensen daar nog dingen over te vertellen hebben, please do :P
Al spreekt zo'n mooie zwarte of gele hornet me wel erg aan, deze versie dus:
Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/3_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
mphilipp schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:59:
[...]

Toch wel, het maakt altijd deel uit van je totale remvertraging. Tenzij je zo hard remt dat je achterwiel geen contact meer heeft met het wegdek natuurlijk :+
Een integraal remsysteem of integraal ABS werkt ook zo. Bij mijn BMW remt ie ook mee met het achterwiel. Ik heb ook van Bert Duursma geleerd dat als ie je achterwiel nooit laat blokkeren als je met je voorrem remt, ook al staat ie in Enduro mode. Rem je volop met de achterrem in Enduro mode, kan ie wel blokkeren, maar dat is dan omdat je dat wil. Op een grindpad bv is met een blokkerend achterwiel remmen (noodstop) beter dan niets. Je maakt een bergje grind voor het wiel en dat vertraagt toch iets. En als je valt...nouja...beter op je bek dan een ravijn in, nietwaar?
Precies wat ik zei; je achterwiel doet nauwelijks iets als je hard remt. Kan inderdaad wel helpen om het inveren van je voorvork tegen te gaan.
Als je zacht remt, kun je prima tot stilstand komen met enkel je achterrem.
Als ik offroad rijd en moet remmen rem ik eigenlijk altijd met het achterwiel; of op de motor (lekker dikke 1 pitter 8) ), of met de achterrem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
tdw schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:56:
[...]

Ik heb de noodstop zonder achterrem geleerd. Het ding voegt niet bijster veel toe als je écht hard remt.
Heel vreemd, want een noodstop zonder achterrem is keihard fout in je AVB.

Het doet ruwweg 10%, kan net het verschil zijn tussen iets wel of niet raken. En inderdaad in bochten geeft het een stuk meer stabiliteit.

Heel bijzonder dat je hem nooit gebruikt, ik denk dat ik juist mijn achterrem vaak "ff" erbij pak. De voorrem alleen als het echt moet remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:52:
[...]

Nooit moeten filefilteren?
Nooit heel traag moeten ergens rijden of korte bocht maken?
Achterrem is daar eigenlijk de enige goeie keuze :)
Filteren bij ieder stoplicht waar het mogelijk is natuurlijk :) Ook vaak genoeg in de file gereden of stapvoets met langzaam verkeer in een dorp. Nooit problemen mee gehad en altijd zonder achterrem.

Edit: Het zal ook wel afhangen van het type motor of de persoon. Persoonlijk heb ik er helemaal niets mee en word ie alleen gebruikt voor hellingen.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 03-02-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan9322
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 22:15
Metro2002 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:58:
[...]

Op mijn vorige motor zat een schermpje maar het enige dat voor elkaar kreeg was de wind van mijn borst weghouden en richting helm dirigeren zodat je constant in de turbulentie zat :F
Klinkt verder wel goed, de yamaha fazer ,suzuki bandit en evt een R6 , ook allemaal van rond bouwjaar 2000 staan ook nog op de nominatie dus als mensen daar nog dingen over te vertellen hebben, please do :P
[afbeelding]
Bedenk me net trouwens nog wel een punt van aandacht. Zal niet voor iedereen een probleem zijn maar de voorband heeft een beetje een vreemde maat 130/70 op 16 inch. Niet direct een groot probleem op de voorwaarde dat je graag een sport voorband wil. Andere type banden zijn niet de verkrijgen in deze maat. Aangezien ik veel woonwerk verkeer rijdt had ik dan eerder moeten weten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Hooglander1 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:02:
[...]

Heel vreemd, want een noodstop zonder achterrem is keihard fout in je AVB.
In dat geval weet je het beter dan zowel mijn instructeur als de examinatoren van het CBR die mijn noodstop in 1x hebben goedgekeurd. De enige eis is dat je een maximale remming maakt zonder de controle te verliezen. Welke rem je hierbij gebruikt maakt dus niet uit, al ligt de voorrem voor de hand.

En ik zeg niet dat ik 'm nooit gebruik. Ik zeg dat ik 'm bij de noodstop niet gebruik :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
tdw schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:10:
[...]

In dat geval weet je het beter dan zowel mijn instructeur als de examinatoren van het CBR die mijn noodstop in 1x hebben goedgekeurd. De enige eis is dat je een maximale remming maakt zonder de controle te verliezen. Welke rem je hierbij gebruikt maakt dus niet uit, al ligt de voorrem voor de hand.
Je kan dus nooit maximaal remmen met alleen de voorrem, per definitie niet :) Ik denk dat je gewoon mazzel hebt gehad dat ze het amper kunnen zien of je hem echt gebruikt of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Hooglander1 op 03-02-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:10:
[...]

En ik zeg niet dat ik 'm nooit gebruik. Ik zeg dat ik 'm bij de noodstop niet gebruik :+
Misschien is het veranderd. Toen ik les had heb ik wel tig keer in mijn oortje gehoord dat ik beide remmen moest gebruiken. Ook met de remproef was het toen verplicht. Je hoefte er niet perse echt hard mee te remmen, maar je moest er wel iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Hooglander1 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:11:
[...]

Je kan dus nooit maximaal remmen met alleen de voorrem, per definitie niet :)
Dat ontken ik ook niet, maar verplicht is de achterrem zeker niet

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:16:
[...]

Dat ontken ik ook niet, maar verplicht is de achterrem zeker niet
Dat was het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

PilatuS schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:13:
[...]

Misschien is het veranderd. Toen ik les had heb ik wel tig keer in mijn oortje gehoord dat ik beide remmen moest gebruiken. Ook met de remproef was het toen verplicht. Je hoefte er niet perse echt hard mee te remmen, maar je moest er wel iets mee doen.
Yup, bij mij hetzelfde. Niet gebruiken van de achterrem was direct een afkeur van de oefening.
Bij mij werd 70% remkracht voor, 30% achter als ideale verdeling gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
http://verkeersschool-vd-weij.nl/uitleg-avb
Precisiestop
Het gaat bij deze oefening om een technisch goed uitgevoerde remming.
De kandidaat moet beide remmen gebruiken en kort voor stilstand terugschakelen naar de éérste versnelling.
en over de noodstop:
De verrichting is wel onvoldoende als de remkracht onregelmatig of onjuist is.( bijvoorbeeld als de kandidaat de remming te fors heeft ingezet ) , als niet beide remmen zijn gebruikt of als de opgebouwde remkracht duidelijk onvoldoende en/of de remweg te lang was.
70-30, dat doet bij mij ook een belletje rinkelen :)

[ Voor 42% gewijzigd door Martin op 03-02-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Een precisiestop is heel wat anders dan een noodstop. Bij een noodstop schakel je namelijk niet terug. (Da's vziw dan wel weer afkeur, maar oke)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Metro2002 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:18:
[...]

Yup, bij mij hetzelfde. Niet gebruiken van de achterrem was direct een afkeur van de oefening.
Bij mij werd 70% remkracht voor, 30% achter als ideale verdeling gezien.
Mijn instucteur heeft mij toen verteld dat ik het ding maar gewoon moest aanraken. Of ik er verder ook echt mee remde maakte niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

PilatuS schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Mijn instucteur heeft mij toen verteld dat ik het ding maar gewoon moest aanraken. Of ik er verder ook echt mee remde maakte niet uit.
Als je je poot er toch al op hebt, waarom dan niet gebruiken. Elk beetje remkracht is meegenomen bij een noodstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
PilatuS schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Je moet 'em aanraken zodat de examinator denkt dat je 'em gebruikt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:29
Thanks voor al de opbeurde berichten over de regenval dames en heren. :P

Ben niet bang voor de regen, maar het is zo vervelend dat je waarschijnlijk met natte handen in je handschoenen zit op een gegeven moment. Ik neem maar een extra setje mee van de rijschool, haha.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Metro2002 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:21:
[...]

Als je je poot er toch al op hebt, waarom dan niet gebruiken. Elk beetje remkracht is meegenomen bij een noodstop.
Als je echt hard remt gaat de achterkant ook zweven. Dit hoeft nog geen stoppie te zijn, maar de achterkant heeft zo weinig contact dat dan gaan remmen heel makkelijk een blokkerend achterwiel kan geven. Afgezien van het feit dat die rem voor mij vrijwel niets doet is dat ook een risico. Verder vind ik het persoonlijk fijn om als het nodig is een keihard te remmen ik mij kan concentreren op de voorrem. Ik heb geen zin om dan te moeten nadenken over de achterkant. En juist dan te hard remmen met achter is een grote kans op een geblokkeerd achterwiel. Voor mij dan persoonlijk gewoon geen achterrem.

Edit: Dit dan wel met een SV1000S zonder ABS en een RC8 ook zonder enige vorm van electronica.
Martin schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:22:
[...]

Je moet 'em aanraken zodat de examinator denkt dat je 'em gebruikt O-)
Dat bedoel ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 03-02-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Nero22 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:23:
Thanks voor al de opbeurde berichten over de regenval dames en heren. :P

Ben niet bang voor de regen, maar het is zo vervelend dat je waarschijnlijk met natte handen in je handschoenen zit op een gegeven moment. Ik neem maar een extra setje mee van de rijschool, haha.
Ik heb mijn AVB in de zeikregen moeten doen dus weet hoe het is. Dat was echt een hoosbui die de hele dag duurde, echt alles was doorweekt tot mijn onderbroek toe en op het terrein lag letterlijk een centimeter of 2 a 3 aan water op het asfalt. En toch gingen de uitwijk, noodstop e.d. gewoon zonder moeite. Gewoon proberen te negeren en kleed je warm aan want bibberend van de kou op de motor is erg vervelend, zeker tijdens je examen. Hou je bovenlichaam goed warm dan koelt de rest ook niet zo af.

En bang, tja met regen rij ik nog steeds niet graag, niet alleen zijn dingen die normaal niet glad zijn het op dat moment wel, ook olie, modder etc is best glad maar het allerergste is het zicht vind ik, constant spray op je vizier is erg vervelend maar bij stevig doorregenen heb je daar dan weer minder last van.

Je moet maar zo denken: Als je slaagt in dat soort baggerweer heb je het wel gelijk goed onder de knie ;)

Succes vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

PilatuS schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:30:
[...]

Als je echt hard remt gaat de achterkant ook zweven. Dit hoeft nog geen stoppie te zijn, maar de achterkant heeft zo weinig contact dat dan gaan remmen heel makkelijk een blokkerend achterwiel kan geven. Afgezien van het feit dat die rem voor mij vrijwel niets doet is dat ook een risico. Verder vind ik het persoonlijk fijn om als het nodig is een keihard te remmen ik mij kan concentreren op de voorrem. Ik heb geen zin om dan te moeten nadenken over de achterkant. En juist dan te hard remmen met achter is een grote kans op een geblokkeerd achterwiel. Voor mij dan persoonlijk gewoon geen achterrem.
Maar dat is nou juist waarom het belangrijk is dat je de rem áltijd gebruikt. Dan hoef je niet na te denken , dat gaat vanzelf en in noodsituaties gebruik je hem dus automatisch ook mee. En inderdaad als je achterwiel los komt heeft het weinig zin meer :P Maar als je goed opbouwend remt dan werkt een achterrem wel degelijk mee aan het verkorten van je remweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Metro2002 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:32:
[...]

Maar dat is nou juist waarom het belangrijk is dat je de rem áltijd gebruikt. Dan hoef je niet na te denken , dat gaat vanzelf en in noodsituaties gebruik je hem dus automatisch ook mee. En inderdaad als je achterwiel los komt heeft het weinig zin meer :P Maar als je goed opbouwend remt dan werkt een achterrem wel degelijk mee aan het verkorten van je remweg.
Ik heb de achterrem wel eens gebruik om te zien wat ie doet bij mijn RC8. Dan rij ik bijvoorbeeld 60 en er gebeurt dan gewoon echt heel erg weinig. Zo weinig dat het voor mij geen nut heeft om er iets mee te doen. Verder is een blokkerend achterwiel bij een noodstop nogal een groot risico. Zo groot dat ik denk dat het meer kwaad dan goed zal doen. Vandaar dat ik er niets anders mee doe dan gebruiken bij wegrijden op een helling.

De remmen aan de voorkant van mijn motor zijn dan ook wel erg goed. Radiale 4 zuiger Brembo klauwen met stalen remleidingen en een WP voorvork die erg stijf is. In vergelijking met mijn oude SV echt enorm veel beter. De eerste paar ritjes was ook flink wennen. Als je er maar naar kijkt dan sta je al stil :P Maar de achterkant vind dus nogal een nutteloos ding.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 03-02-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hooglander1 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:02:
[...]

<>ik denk dat ik juist mijn achterrem vaak "ff" erbij pak. De voorrem alleen als het echt moet remmen.
Doe ik ook, als ik op de motor niet voldoende afrem dan eerst de voet/achterrem erbij en dan pas de hand/voorrem (wat dus voor het ingaan van een bocht is) maar misschien moet ik weer eens een prof check doen. Rechtuit remmen gaat op de voorband met iets achterband erbij als was et alleen omdat ik dan weet dat er twee schakelaars zijn die beide mijn achterlicht willen laten branden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Luapper schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:59:
[...]
Als ik offroad rijd en moet remmen rem ik eigenlijk altijd met het achterwiel; of op de motor (lekker dikke 1 pitter 8) ), of met de achterrem.
Grappig. Ik heb in Hechlingen geleerd helemaal op mijn ABS te vertrouwen en lekker met de voorrem te remmen. Uiteraard ook het achterremmetje erbij. Maar zelfs in het Enduropark met behoorlijk steile hellingen gewoon met de voorrem aan naar beneden. Zelfs op een natte baan. Die ABS is echt fenomenaal...ding is niet uit balans te krijgen. Komt ook een beetje door die gekker voorwielophanging van de GS; door die telelever duikt ie niet helemaal in de vering bij het afdalen. Daardoor wordt bij een 'normale' motor de voorkant minder stabiel en als je ook nog eens gaat remmen, is dat geen fijn gevoel. Maar met die GS is het geen probleem. Heel contra-intuïtief.

Het voelt wel een beetje als valsspelen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luapper
mphilipp schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:53:
[...]

Grappig. Ik heb in Hechlingen geleerd helemaal op mijn ABS te vertrouwen en lekker met de voorrem te remmen. Uiteraard ook het achterremmetje erbij. Maar zelfs in het Enduropark met behoorlijk steile hellingen gewoon met de voorrem aan naar beneden. Zelfs op een natte baan. Die ABS is echt fenomenaal...ding is niet uit balans te krijgen. Komt ook een beetje door die gekker voorwielophanging van de GS; door die telelever duikt ie niet helemaal in de vering bij het afdalen. Daardoor wordt bij een 'normale' motor de voorkant minder stabiel en als je ook nog eens gaat remmen, is dat geen fijn gevoel. Maar met die GS is het geen probleem. Heel contra-intuïtief.

Het voelt wel een beetje als valsspelen... :+
ABS?! Nog nooit mee gereden. Weet je wel wat dat weegt?

Dit soort dingen doe ik:

Die met die zwarte UVEX helm ben ik (van de thumbnail 8)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

dion_b schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:41:
[...]

Is dat een 600 of een 900?

Beide sowieso lekkere forensenfietsen - en prima geschikt voor bochtenwerk als je de veren vervangt ;)
600 :) Ben van plan om er veel mee te gaan touren! Ben benieuwd hoe het rijdt t.o.v. de lesmotor (cb500f)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoop dat je niet groot uitgevallen bent. Vriendin van me heeft zo'n ding, een paarse, en kan zowat tussen m'n benen door rijden erop :P

Dat gezegd, zij is er erg blij mee, betrouwbaar, comfortabel, soepel en toch leuk genoeg rijden :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Rick-Jan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:32:
[...]

600 :) Ben van plan om er veel mee te gaan touren! Ben benieuwd hoe het rijdt t.o.v. de lesmotor (cb500f)
Heb je dat ding teruggetuned of levert ie precies genoeg vermogen? :?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

tdw schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:25:
[...]

Heb je dat ding teruggetuned of levert ie precies genoeg vermogen? :?
Is teruggevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dion_b schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:58:
Hoop dat je niet groot uitgevallen bent. Vriendin van me heeft zo'n ding, een paarse, en kan zowat tussen m'n benen door rijden erop :P

Dat gezegd, zij is er erg blij mee, betrouwbaar, comfortabel, soepel en toch leuk genoeg rijden :)
For real? Was voor mij een optie ipv de BMW. Maar uiteindelijk wou ik toch een Beierse.

Ik ben 1.96 dus dan was het geen optie. Of is de 900 groter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Luapper schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:15:
[...]
ABS?! Nog nooit mee gereden. Weet je wel wat dat weegt?
gniffel :+
Dit soort dingen doe ik: [video]
Cool! Ook een beetje gedaan met mijn Tenere. Maar die heeft Oemfoefoe nu in Gambia (zelf heen gebracht). Maar ook met zo'n traktor van BMW kun je een hoop pret hebben, dat heb ik afgelopen oktober gezien in Marokko. En als ik een beetje meer skills had (en zin om die te ontwikkelen) kan je bijna alles doen wat met een wat lichtere machine ook kan. Het kost misschien soms wat meer moeite, maar ik heb mensen dingen zien doen op zo'n hok die je niet voor mogelijk houdt. Maar een Huskie oid is natuurlijk ultiem, nóg lichter, nóg wendbaarder. Maar ja...ook weer veel beperkter. Voor mij dan. Ik wil weer van alles doen, en dat offroad is een beetje bijzaak. Ik leef daar niet voor zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

418O2 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:17:
[...]

For real? Was voor mij een optie ipv de BMW. Maar uiteindelijk wou ik toch een Beierse.

Ik ben 1.96 dus dan was het geen optie. Of is de 900 groter?
De 900 is zeker groter, maar niet zo groot als je K75RT.
Was voor mij destijds voor m'n K75 ook een van de twee of drie opties

Zadelhoogte zegt niet alles, maar is wel redelijke indicatie:
Diversion 600: 77cm
Diversion 900: 79cm
K75RT: 81cm

4cm verschil klinkt niet zoveel, maar scheelt flink. Ter vergelijking, een ER6-N is 78cm

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
[...]

Ratelgeluid. Engelse term is "cam chain tensioner". Youtubefilmpje van Hornet met CCT probleem: https://www.youtube.com/watch?v=qggfQhM0gkA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 22:27
Rick-Jan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:38:
Zojuist geslaagd voor a2 rijbewijs! Duurde even maar ben erg blij nu :)
Goed bezig :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:26:
[...]

4cm verschil klinkt niet zoveel, maar scheelt flink. Ter vergelijking, een ER6-N is 78cm
Ik weet weer waarom ik een varadero heb.

83,8 cm :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
C-sharp schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:41:
[...]

Ratelgeluid. Engelse term is "cam chain tensioner". Youtubefilmpje van Hornet met CCT probleem: https://www.youtube.com/watch?v=qggfQhM0gkA
Als Metro2002 zich inderdaad moet afvragen of het de nokkenas kettingspanner is, dan heeft hij er waarschijnlijk geen last van :o .
Ik heb hem bij een CBR600 gehoord van een mede-rijder maar net na het starten klonk het voor mij al behoorlijk mis. (al valt dat mee, maar het mechanische geluid is typisch :) )
Hooglander1 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:46:
[...]

Ik heb een CBR600F4i en daarvan is schijnbaar de zadelhoogte 81cm (Wiki) maar ik ben zelf 1.90m lang en vindt hem niet echt hoog eigenlijk. Ik zet mijne weleens naast een Varadero en die lijkt torenhoog :+

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 04-02-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de achterrem discussie. Ik gebruik mijn achterrem eigenlijk alleen voor bijzondere verrichtingen. Voor de rest de voorrem met twee vingers (behalve bij een noodstop) en maar blippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 21:12

Bommes

Capo del formaggio

dion_b schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:26:
[...]

Lol dan is mijn Vespa met 79cm niet eens zo een kleintje.
En dat is dan origineel de fabrieks hoogte.
Bij mijn GTS is het met de nieuwe stuggere achter/voor veren en de hogere achterband denk ik nog zeker 2cm meer.

Zijn dat hoogtes gemeten met of zonder een persoon op de motor zittend??
Dan kan ik het eens na meten straks.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij is dat zonder persoon erop. Als mijn 100kg erop komt zak ik duidelijk lager in dan de 80.7cm die m'n R80 hoog zou moeten zijn >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

arjan9322 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:51:
[...]

de blokken zijn oer degelijk,.. behalve inderdaad die spanner,.. volgens het boekje gaan ze 60dkm mee. de realiteit is eerder 30 a 40dkm.

vervangen is niet lastig (mits je weet wat je doet) en een monteur doet dat in pak em beet 5 minuten.
de vervangende zijn een stuk degelijker dus als het ooit gebeurd is zou ik me er geen zorgen over maken.

ik heb met de mijne nooit geen 1 probleem gehad gedurende 33dkm en het was mijn eeste (eerste 2 jaar in 25kw uitvoering)

enige nadeel is zwakke vering in de voorvork. ik raad alle oude generatie rijders (met de uitlaat hoog) om daar progressieve veren in te zetten. Had ik ook gedaan en was een wereld van verschil

BTW vanmiddag proef rit met de Tuono 1100 RR, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 15:51

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:52:
[...]

de blokken zijn oer degelijk,.. behalve inderdaad die spanner,.. volgens het boekje gaan ze 60dkm mee. de realiteit is eerder 30 a 40dkm.

vervangen is niet lastig (mits je weet wat je doet) en een monteur doet dat in pak em beet 5 minuten.
de vervangende zijn een stuk degelijker dus als het ooit gebeurd is zou ik me er geen zorgen over maken.

ik heb met de mijne nooit geen 1 probleem gehad gedurende 33dkm en het was mijn eeste (eerste 2 jaar in 25kw uitvoering)

enige nadeel is zwakke vering in de voorvork. ik raad alle oude generatie rijders (met de uitlaat hoog) om daar progressieve veren in te zetten. Had ik ook gedaan en was een wereld van verschil

BTW vanmiddag proef rit met de Tuono 1100 RR, ben benieuwd :)
Tuono 1100, V4 geile maddness! Ik weet nu denk ik al wat de opvolger van mijn Shiver gaat worden...

YouTube: 2016 Aprilia Tuono V4 1100 Factory | First Ride & Review

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

proefrit gedaan...

dit gaat hem wel worden denk ik...
waar de BMW soort van "verstandig" is, is dit gewoon een compleet gestoorde motor... en dat zoek ik denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik lees in 3 regels als 2x 'denk ik'... ? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 07:48

DinX

Motormuis

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:33:
Naar aanleiding van de achterrem discussie. Ik gebruik mijn achterrem eigenlijk alleen voor bijzondere verrichtingen. Voor de rest de voorrem met twee vingers (behalve bij een noodstop) en maar blippen :)

[video]
Daar heb ik een slipper clutch voor :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29

empy

Rijdt rondjes

Hooglander1 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:46:
[...]

Ik heb echt een kabouterfiets als ik het vergelijk met die van jou :')

75CM, en ik ben zo trots dat ik met allebei mijn voeten op de grond kom! Op een R1200GSA heb ik blokjes onder mijn laarzen nodig, daar raakt ik gewoon de grond niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[afbeelding]
Lees je even in over de R6 van rond 2000: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/355913

Schijnt dat de cilinderwanden wel eens stuk gaan, breken of scheuren. Komt vooral door arm lopen (open pijp zonder bijbehorende afstelling), maar kan je onverwachts veel kosten gaan geven. Als je een R6 wil, overweeg die van 2003 en nieuwer :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg bericht van de dealer dat me motor er al staat!

Morgen even kijken en wat foto's maken en dan in April ophalen :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:20:
Kreeg bericht van de dealer dat me motor er al staat!

Morgen even kijken en wat foto's maken en dan in April ophalen :9~ :9~
waarom in april pas?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Inderdaad, waarom in april pas als de motor toch al binnen is?

Ik zou de motor gelijk klaar laten maken en ophalen zodra het een weekend zonnig en een graad of 10-15 is. 8)

Volgens mij heb ik vorig jaar eind februari ook al mijn eerste rondje van het jaar gedaan (mooi weer rijder hier inderdaad :)). Dat werd na een uurtje sturen wel wat koud aan mijn vingers, maar even opwarmen met een kop koffie en weer richting huis was prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
B-Real schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:04:
Ik zou de motor gelijk klaar laten maken en ophalen zodra het een weekend zonnig en een graad of 10-15 is. 8)
Morgen dus? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Is volgens de weer-app op mijn telefoon op het randje, maar de voorspelling voldoet aan de minimale voorwaarden idd :D haha

Helaas moet ik morgen druk aan het klussen in mijn nieuwe woning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
empy schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:53:
[...]

Ik heb echt een kabouterfiets als ik het vergelijk met die van jou :')

75CM, en ik ben zo trots dat ik met allebei mijn voeten op de grond kom! Op een R1200GSA heb ik blokjes onder mijn laarzen nodig, daar raakt ik gewoon de grond niet.
De Varadero is ook voor grote mensen gemaakt. Wat best bijzonder is voor een Japans merk...

Nadeel is dat het gewicht ook hoog ligt. Op twee manieren. Ding weegt 275 kg droog en het zwaartepunt ligt ongeveer ter hoogte van je oksels :P

Maar als ie eenmaal op gang is heb je daar gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik ben 1.96 en kan mijn voeten op mijn k75 niet eens plat op de grond zetten. Kan me niet voorstellen hoe iemand van 1.70 of kleiner dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt mij financieel gezien het beste uit (prijzige motorfiets) en ik rij alleen als het droog en mooi weer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Je bent HD-rijder of je bent het niet hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:00:
[...]

Komt mij financieel gezien het beste uit (prijzige motorfiets) en ik rij alleen als het droog en mooi weer is ;)
Ah dus het is jouw motor dus nog niet, slechts een motor die je op het oog hebt om te kopen..
Er bestaat dus een kans dat er iemand mee vandoor gaat voor April? of is de dealer zo gek om hem voor jou te stallen/vast te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:04:
proefrit gedaan...

dit gaat hem wel worden denk ik...
waar de BMW soort van "verstandig" is, is dit gewoon een compleet gestoorde motor... en dat zoek ik denk ik :)
Italianen en elektronica :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik mag morgen m'n Fazer 600 van 18 jaar oud weer ophalen bij de monteur. *O*

Ik ging voor een nieuwe voorband, en mocht 'm achterlaten voor nieuwe wiellagers, balhoofdlagers en keerringen voor de voorvork, wat me bij elkaar de helft van de (particuliere) aanschafprijs kost. :X

Maar goed, dan is 'ie maar weer klaar voor het komende jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 05-02-2016 11:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

CodeCaster schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:43:
Ik mag morgen m'n Fazer 600 van 18 jaar oud weer ophalen bij de monteur. *O*

Ik ging voor een nieuwe voorband, en mocht 'm achterlaten voor nieuwe wiellagers, balhoofdlagers en keerringen voor de voorvork, wat me bij elkaar de helft van de (particuliere) aanschafprijs kost. :X

Maar goed, dan is 'ie maar weer klaar voor het komende jaar.
Zolang je er veel rijplezier van hebt is het prima toch. Elk beestje zo af en toe wat TLC nodig, en met 18j is dat helemaal niet gek.
Maar dan heb je echt het aller eerste model uit ' 98
Wikipedia: Yamaha FZS600 Fazer
1998: Yamaha FZS600 Fazer launched. Model number 5DM1.

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 05-02-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
voor balhoodlagers en keerringen was ik 80 euro aan onderdelen kwijt volgens mij. Is de rest zo duur?

wel een paar uur werk tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Hebben politiemotoren ook een gashendel links zitten?

Gisteren op de A10 werd 't hele verkeer opgehouden door zo'n motorrijder. Hij bleef met zijn rechterhand zwaaien terwijl hij gewoon lekker bleef doorrijden.

Waarom hebben motoren niet gewoon 2 gashendels?
Ik wil op lange ritten mijn armen wel eens strekken of even laten bungelen. Alleen mijn rechterhand heb ik altijd nodig om gas te blijven geven... Zou fijner zijn als ik gas kon geven met links en met rechts. De hendel die 't meeste gas geeft win het van de ander :7

Ik zou zelfs wel een gaspedaal willen overwegen. Geen voetrem rechts, maar gewoon een pedaal om gas mee te geven.

En waarom kunnen we niet remmen door de gashendel de andere kant op te draaien?
Vooral met handvatverwarming betekent het strekken van mijn vingers in 't koude weer dat de onderkant van mijn hand een flinke hoeveelheid kou krijgt te verwerken. Als ik rem wil ik toch geen gas geven. Links zou dan de achterrem kunnen zijn, rechts de voorrem.

* Blue-eagle is waarschijnlijk gewoon raar aan 't denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Niet gewoon cruisecontrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

_Apache_ schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:47:
[...]

Zolang je er veel rijplezier van hebt is het prima toch. Elk beestje zo af en toe wat TLC nodig, en met 18j is dat helemaal niet gek.
Maar dan heb je echt het aller eerste model uit ' 98
Wikipedia: Yamaha FZS600 Fazer
1998: Yamaha FZS600 Fazer launched. Model number 5DM1.
Jup, ik heb deze, maar dan in het rood roze:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cf/FazerFZS600.jpg/300px-FazerFZS600.jpg

M'n eerste fietsie, en in de ~10 maanden dat ik hem heb, heb ik een kleine 6000 kilometer gereden. Dus het is me het onderhoud meer dan waard.
418O2 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:48:
voor balhoodlagers en keerringen was ik 80 euro aan onderdelen kwijt volgens mij. Is de rest zo duur?

wel een paar uur werk tho
De lagers zijn tientjeswerk, de keerringen iets duurder (hij had het over zo'n 65 euro per stuk). Het meeste geld ging inderdaad naar z'n uren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
CodeCaster schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:51:
[...]

Jup, ik heb deze, maar dan in het rood roze:

[afbeelding]

M'n eerste fietsie, en in de ~10 maanden dat ik hem heb, heb ik een kleine 6000 kilometer gereden. Dus het is me het onderhoud meer dan waard.

[...]

De lagers zijn tientjeswerk, de keerringen iets duurder (hij had het over zo'n 65 euro per stuk). Het meeste geld ging inderdaad naar z'n uren.
Het is ook geen leuke klus. Wij hebben een halve stellage gemaakt zodat de vork er uit kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Bestaat dat op motoren?

Gaaf! Ik wil cruisecontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:10