Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.158 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 21:12

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:58:
[...]

Jij bent een Mod (scooters) Bommes,.. omsingeled door rockers (motorrijders) aldus de hokjes mentaliteit.

Maar is die martini scooter van jouw dan?
was niet mijn intentie om je een sneer te geven ivm wasrekje,.. maar serieus gave paintjob (Martini en Gulf is altijd mooi)
Nee dat is niet mijn Vespa maar het was een voorbeeldje voor de extra lampen.
Ik heb een model groter/zwaarder, zonder de mooie paintjob en of het rekje.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--hXbyDYHe24/VeMKvddI_II/AAAAAAAAGNE/C-AR-e-74Yo/s576-Ic42/20150830_142632.jpg

Maar ik heb geen sneer ervaren hoor maak je geen zorgen. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Bommes op 31-01-2016 17:18 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Nee dat is niet mijn Vespa maar het was een voorbeeldje voor de extra lampen.
Ik heb een model groter/zwaarder, zonder de mooie paintjob en of het rekje.
[afbeelding]

Maar ik heb geen sneer ervaren hoor maak je geen zorgen. ;)
Ik dacht al, "pijpje ingeruild voor strakke lak?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:15:
[...]

Het is van 16.4 naar 14.4 inderdaad. Het verbruik is ook flink toegenomen, maar het rijd zo enorm veel beter.

Rotondes waren met mijn SV1000S ook al wel lastig. Moest sowieso in de 1 en soms ook met koppeling erbij. Dit is met de KTM niet veel anders. Voor het mappen moest ie minimaal 4500 toeren draaien om lekker te lopen zonder bokken. Nu loopt ie vanaf 3000 toeren al goed. Dat is net het stukje wat rotondes, 30 zone's en langzaam rijden een stuk beter maakt.
Waar ergens ben je geweest als ik vagen mag?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:59:
[...]

Waar ergens ben je geweest als ik vagen mag?
Ik ben bij Ritzen geweest om een aantal redenen.

Sowieso moet er gewerkt worden met TuneBoy of TuneECU om direct in de ECU van de motor aanpassingen te maken. Dit werkt veel beter en geeft meer mogelijkheden dan een Powercommander. Het enige wat een Powercommander doet is na de ECU aanpassingen maken ipv dat de ECU zelf goed ingesteteld staat. Met deze voorwaarde vallen er al een hele hoop bedrijven af.

Verder doet Ritzen ook echt zelf mappen waarbij een hoop andere bedrijven een autotune laten lopen. Ook heeft deze kerel er echt goed verstand van en doet hij het al 20+ jaar. Je ziet daar ook motoren met turbo's staan waar aan gewerkt word. Ander voordeel is het dat een perfectionist is. Hij gaat net zolang aan de slag tot het echt goed is.

Ik ben mijn motor een week kwijt geweest en er zijn 2 tanken benzine doorheen gegaan. Verder heeft ie nog wat kleine dingen gedaan zoals het schakelpookje aanpassen omdat deze tegen een stukje rubber om de veer van de standaard aankwam. Ook merkte hij bij de eerste korte run al gelijk dat het achterwiel niet goed in balans was.

Op MF staat hij ook bekend als 1 van de beste van NL. Het is niet snel en niet goedkoop, maar wel erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 31-01-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:38
PilatuS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:42:
[...]

Ik ben bij Ritzen geweest om een aantal redenen.

[...]

Op MF staat hij ook bekend als 1 van de beste van NL. Het is niet snel en niet goedkoop, maar wel erg goed.
Ik denk ook wel dat dit bij iedereen bekend is hier:
Afbeeldingslocatie: https://matt.berther.io/uploads/2015/02/project_management.jpg
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Nero22 op 31-01-2016 22:08 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nero22 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:08:
[...]

Ik denk ook wel dat dit bij iedereen bekend is hier:
[afbeelding]
:)
Zo'n soort gelijk iets hangt ook in zijn zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Mijn Ninja 250 is de deur uit...
YouTube: James Blunt - Goodbye My Lover [OFFICIAL VIDEO]
Toch wel een droevig moment...

Maarrrrrr...

Ik kan mijn nieuwe brommert over twee weken ophalen. :D Het is toch een Hornet geworden, zoals in een poll ooit wel naar voren kwam. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5PYj1D5.jpg

Eerst even mijn rijbewijs upgrade halen op 8 februari (hopelijk :') ) en dan gas op die krukas!

[ Voor 8% gewijzigd door Nero22 op 31-01-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ah ja, Ninja 250, dat zijn leuke dingetjes :D M'n zus heeft jaren (nou ja, een paar jaartjes, de overige jaren had ik 'em :+) een ZZR-250 gehad, da's geloof ik hetzelfde toch? Fietste enórm lekker en makkelijk door elk bochtje heen! Een stuk sportiever dan de CBF-600SA die ik nu rijdt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Blijft een leuk ding zo'n Hornet. Mijn eerste motor was ook een Hornet. Toch 2 jaar lang lol mee gehad. Het extra vermogen zal wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Osiris schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:24:
Ah ja, Ninja 250, dat zijn leuke dingetjes :D M'n zus heeft jaren (nou ja, een paar jaartjes, de overige jaren had ik 'em :+) een ZZR-250 gehad, da's geloof ik hetzelfde toch? Fietste enórm lekker en makkelijk door elk bochtje heen! Een stuk sportiever dan de CBF-600SA die ik nu rijdt.. :)
Volgens mij is dat hetzelfde motortje ja! Ik ga hem ook zeker wel missen denk ik. Iedereen heeft het er altijd over dat ze zo wendbaar zijn. Dat zal zo wel even wat anders zijn. Maar goed...
PilatuS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:25:
Blijft een leuk ding zo'n Hornet. Mijn eerste motor was ook een Hornet. Toch 2 jaar lang lol mee gehad. Het extra vermogen zal wel fijn zijn.
Dat extra vermogen is wel zo fijn. :9 Niet eens zozeer om er hard mee door te bochten te klappen (in eerste instantie :+ ), maar vooral in de praktische zin van het inhalen en invoegen op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 16:29

Wootlock

Evilution

Zou er wel de topkoffer afhalen dat ziet er dan weer niet uit :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Wootlock schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:07:
Ziet er niet uit, maar als je ermee gaat pendelen wel zo handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:15:
[...]

Het is van 16.4 naar 14.4 inderdaad. Het verbruik is ook flink toegenomen, maar het rijd zo enorm veel beter.

Rotondes waren met mijn SV1000S ook al wel lastig. Moest sowieso in de 1 en soms ook met koppeling erbij. Dit is met de KTM niet veel anders. Voor het mappen moest ie minimaal 4500 toeren draaien om lekker te lopen zonder bokken. Nu loopt ie vanaf 3000 toeren al goed. Dat is net het stukje wat rotondes, 30 zone's en langzaam rijden een stuk beter maakt.
Neem aan dat je al een ander voor of achter tandwiel hebt gemonteerd ? 3 tandjes groter achter scheelt enorm. ( mensen doen liever 1 tandje minder voor ivm korte termijn kosten besparing maar is hetzelfde :) )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Capo schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:38:
[...]

Neem aan dat je al een ander voor of achter tandwiel hebt gemonteerd ? 3 tandjes groter achter scheelt enorm. ( mensen doen liever 1 tandje minder voor ivm korte termijn kosten besparing maar is hetzelfde :) )
Kettingset is nog standaard omdat de motor ook pas 7000km er op heeft staan. Misschien dat bij vervanging van de set ik het een keer doe, maar voorlopig rijd de motor heerlijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Wootlock schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:07:
Als ik gewoon ritjes ga doen, gaat 'ie er ook zeker vanaf, want ik vind het er ook niet uit zien. :+ Beetje jammer dat dat frame wel erop moet blijven, want de passenger grab rails zitten er helaas niet meer op (door dat frame). ;(

Maar ach, handig is het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het ziet er niet uit maar zo een hutkoffer is wel erg handig, ik had hem altijd achterop mijn FJ zitten.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-AkzKZSRcuME/VTPtemNcoiI/AAAAAAAADf4/CQ-jTNS1ewo/s576-Ic42/20150419_121319.jpg

En ook bij de Vespa heb ik die koffer altijd achterop zitten:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-JD0VPmr8rR4/Vf79DsneFII/AAAAAAAAFxE/6jTaYMmKK3Q/s576-Ic42/20150914_140603.jpg

Wel zo handig als misses Bommes ineens honger heeft:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Iw5pdkgktD0/Vf79NFPWfEI/AAAAAAAAFg0/w12BIMAW7W8/s576-Ic42/20150917_131828.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn Suzuki staat sinds november in de schuur. Is het handig om hem even stationair te laten lopen? Of is dat niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:24:
Mijn Suzuki staat sinds november in de schuur. Is het handig om hem even stationair te laten lopen? Of is dat niet handig?
Heb ik nog nooit gedaan met een motor in de winter. Ik ben echt een mooi weer rijder dus mijn motor staat zodra het niet meer boven de 15 graden word binnen. Dit is dus wel een flink aantal maanden. Ik haal gewoon de accu er uit en hang deze aan de Optimate. Als het weer mooi word de accu er in en lopen. Dit met de SV1000S jaren gedaan en altijd binnen 10 seconden gewoon lopen. Ik zie geen nut om de motor te laten lopen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Als je er mee gaat rijden lijkt mij dat niet nodig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, dat is niet handig.

Even stationair is condensvocht wat niet verdampt, en wat je olie vervuilt en je uitlaat sneller laat roesten.
Bandjes op druk, accu aan de lader, klaar. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Kon het toch niet laten en hij heeft even gelopen. Wist gelijk wat ik mistte bij de BMW O+ zo gauw het kan laat ik haar weer even uit.

Wou haar in het tuinhuis zetten, maar dat wou niet echt. Even zien hoe ik de motoren ga stallen. Of de BMW moet maar buiten staan in het seizoen. Dan kan de Suzuki wel bij de buurman in een schuur. Ofzo. Alleen een motor altijd buiten hebben staan is ook niet wat. Of een motor schuur klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat wel helpt voor een langere periode van stilstand, is een flesje brandstofstabilisator (forté of zo) in de tank. Start 'ie veel makkelijker van.
Nero22 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:23:
Mijn Ninja 250 is de deur uit...
YouTube: James Blunt - Goodbye My Lover [OFFICIAL VIDEO]
Toch wel een droevig moment...

Maarrrrrr...

Ik kan mijn nieuwe brommert over twee weken ophalen. :D Het is toch een Hornet geworden, zoals in een poll ooit wel naar voren kwam. :P

[afbeelding]

Eerst even mijn rijbewijs upgrade halen op 8 februari (hopelijk :') ) en dan gas op die krukas!
Die ziet er nog goed origineel uit voor een fiets van, wat is het, 6-9 jaar oud alweer? Fijne motor, maar in het matzwart (nou ja, metallic zijdeglans of zoiets) met goud vind ik hem ook mooi. Kijk maar in de foto van bommes. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Windkracht 5 met windstoten is interessant rijden kan ik je zeggen :X Was blij dat ik Amersfoort gehaald had, aangezien de A28 vanaf daar richting Utrecht grotendeels beschut ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Osiris schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:13:
Windkracht 5 met windstoten is interessant rijden kan ik je zeggen :X Was blij dat ik Amersfoort gehaald had, aangezien de A28 vanaf daar richting Utrecht grotendeels beschut ligt..
Had ik vrijdag ook. Moest hard werken om niet de vluchtstrook op te gaan. Wat wel naar is, zijn viaducten. Ineens de wind weg en zo weer terug. De regen was niet

De Suzuki startte erg goed en liep mooi trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:21:
[...]

Had ik vrijdag ook. Moest hard werken om niet de vluchtstrook op te gaan. Wat wel naar is, zijn viaducten. Ineens de wind weg en zo weer terug. De regen was niet
Ja idd, morgen vast spierpijn 8)7 Pak de trein wel.. :X

Vooral vrachtwagens vond ik vervelend.. Schuin erachter = enorme turbulentie, anders dan normaal (vooral als de wind van rechts kwam), ernaast = windstil en bij de voorkant = BAF.. Maargoed, dat wéét je.. Die windstoten van de zijkant uit 't niets zijn erger.. Voelde net een speelbal.. Heb alle meters van de rijstrook soms wel gebruikt :X En dat met zo goed mogelijk gebruik van tegenstuur om acuut een flinke zijwind te pareren enzo. Leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:09:
Wat wel helpt voor een langere periode van stilstand, is een flesje brandstofstabilisator (forté of zo) in de tank. Start 'ie veel makkelijker van.
Is nuttig bij injectie motoren ? Tot nu toe is het bij mij ieder jaar gelijk lopen zonder problemen. Binnen een paar seconden loopt ie gewoon en blijft ie lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ook bij injectie. De eerste keer, zonder toevoeging gedaan. Moeilijk starten, alleen aan de praat te houden door aan de gashendel te blijven hangen, en veel waterdamp.

Het jaar erop met toevoeging: starten bij de eerste omwenteling, stabiel lopen en bijna geen damp. De periode van stilstand was vergelijkbaar. De 2 jaren daarna (nu is dat tweede jaar) in de winter de beurt laten doen, dan wordt dat sowieso er in gemikt.
Zo lang de accu maar vol is verwacht ik geen centje pijn. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Is dat geen toeval? Want dat spul zit dan nog niet in je injectoren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Had gelukkig weinig last van de wind op mijn daily commute. Nu scheelt het dat ik de A4 doe (Den Haag - Amsterdam en 's avonds weer de andere kant op) en de wind meestal vrijwel recht van voor of van achteren komt. Bij vrachtwagens even oppassen, verder lekker toeren maken :+

Wat erg helpt is het beentje uitsteken naar de wind toe: aan die kant heb je dan meer luchtweerstand van voren, dus je wordt een beetje die kant op getrokken. De wind duwt je weer recht. Dat rijdt veel rustiger en stabieler dan dat je tegen de wind in gaat hangen. Ook altijd de ruimte nemen, dus als je wind van rechts verwacht iets verder naar rechts in je vak gaan rijden dan normaal: zo heb je de ruimte om mee te bewegen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Uiteraard wel nog even laten lopen. ;)

Ik geef wel toe, n=1. Maar ik geloof er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wacht maar tot het kracht 6 wordt, met regen.. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/12633604_10208130536962372_497970522202781053_o.jpg

Zeau. Dat is wel zover als dat ik 'm nu krijg. de komende maanden nog het zadel verklussen en dan verder zoeken naar een replica skidplate etcetc.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:09:
Dat hoor ik de laatste tijd wel meer. Zelf gooide ik hem vol met 98 voordat ik hem wegzette. Banden goed hard opgepompt en liefst accu eruit en bij mij binnen opslaan en zo nu en dan aan de lader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:33:
[...]

Wacht maar tot het kracht 6 wordt, met regen.. :p
Ja, grapjas, dan neem ik wel 't geel/blauwe veevervoer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

Ik krijg steeds meer zin om te gaan rijden. Vorige week volgens mij een mooie dag gehad. Heb de bandit nu sinds midden januari weer in de stalling staan, maar zit eraan te denken om hem straks weer van stal te halen. Het wachten is nu alleen op een paar mooie dagen, liefst 10+ ºC en droog :+

Ik wilde eigenlijk nog een druppellader kopen voor deze winter, maar hij heeft tot nu toe nog nooit langer dan 1,5 maand stil gestaan (zoiets volgens mij). Vanaf wanneer zou ik hem wel aan de lader moeten doen? Heb hem wel met volle tank en bandjes weggezet. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Volgens mij is een druppellader nooit verkeerd.
Toevallig gisteren mijn accu er even aangehangen na +- anderhalve maand stilstaan was de accu nagenoeg vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
Wootlock schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:43:
Volgens mij is een druppellader nooit verkeerd.
Toevallig gisteren mijn accu er even aangehangen na +- anderhalve maand stilstaan was de accu nagenoeg vol :)
Lucky you - vorige winter (met batterij die 6 maand oud was) ook 3 weken stil gestaan. Na twee korte ritten wilde de motor niet meer starten. Met mijn auto en startkabels terug thuis geraakt. De motor is nochtans geheel zoals hij van de fabriek kwam, uitgezonderd het na-geïnstalleerde originele Honda alarm.

Nu heb ik ook een druppellader, elke twee weken hang ik hem er een avondje aan (Optimate 4, laden tot beide groene lampjes branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
C-sharp schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:03:
[...]
De motor is nochtans geheel zoals hij van de fabriek kwam, uitgezonderd het na-geïnstalleerde originele Honda alarm.
Een alarm is nu net iets wat stroom trekt als je motor uit staat :D Dus dat is niet helemaal verrassend op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Als ik hier langer dan 2 weken niet rij haal ik mijn accu uit de motor en hang ik hem aan de druppellader.
Kost me 1 minuut extra als ik wil gaan rijden.
Ding gaat er zo in en uit.

Maar inderdaad mijn alarm trekt mijn accu anders ook leeg.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Een wat duurdere oplossing is een Ctek MXS 3.8. Die is spatwaterdicht en werkt van -20 tot +50 graden C. Er wordt een "oogje" bijgeleverd waarmee je de lader makkelijk op de accu kunt aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/074363/files/030559430/ctek-ctek-mxs-38-12v-08a-38a.jpg?_ga=1.31499133.274127394.1454407933

Makkelijker dan dit gaat het denk ik niet worden :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
http://www.tenkateshop.co...ptimate-4-dual-10-6300502

die gebruik ik. 1 stekkertje die je onder je kap moet wegfrotten, dop er af en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 00:36:
[afbeelding]

Zeau. Dat is wel zover als dat ik 'm nu krijg. de komende maanden nog het zadel verklussen en dan verder zoeken naar een replica skidplate etcetc.
* ToolkiT zwengelt het foute tuning topic even aan :+

Just kidding ;), ziet er gaaf uit!
Hoeveel uur heb je er tot nu toe ingestoken?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:32:
[...]

* ToolkiT zwengelt het foute tuning topic even aan :+

Just kidding ;), ziet er gaaf uit!
Hoeveel uur heb je er tot nu toe ingestoken?
Ik zou het niet weten. Jaren denk ik. Al het gebel en gevraag naar stickers... Ik heb er zoveel tijd in zitten...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ktenolix schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:05:
Ik krijg steeds meer zin om te gaan rijden. Vorige week volgens mij een mooie dag gehad. Heb de bandit nu sinds midden januari weer in de stalling staan, maar zit eraan te denken om hem straks weer van stal te halen. Het wachten is nu alleen op een paar mooie dagen, liefst 10+ ºC en droog :+

Ik wilde eigenlijk nog een druppellader kopen voor deze winter, maar hij heeft tot nu toe nog nooit langer dan 1,5 maand stil gestaan (zoiets volgens mij). Vanaf wanneer zou ik hem wel aan de lader moeten doen? Heb hem wel met volle tank en bandjes weggezet. :)
Bij de action hebben ze ladertjes voor een tientje, doen het erg goed :+ Hebben niet die sjieke stekker oplossing, dus ik weet niet hoe bereikbaar de jouwe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg gaaf moment, vorige week ben ik op vakantie geweest naar Fuerteventura. Tijdens de lunch op een parkeerplaats zag ik een paar mensen met Yamaha jasjes staan en een stel fototoestellen. En ja hoor na een aantal minuten was ik toeschouwer van een launch event van de nieuwe Yamaha XSR900 _/-\o_

Ik heb met mijn telefoon wat crappy foto's geprobeerd te maken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JweddxsTbhpWLwOzqYHpuw63/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wj4Gl2mdgKXPQ8AzFeDJRLJ8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/34SUZq6zRQnHw9ug8Gf5kIMd/full.jpg

Het betrof dit event:

http://www.motorcyclenews...ary/yamaha-xsr900-launch/

En een video:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:33

_Apache_

For life.

Snap nog steeds niet dat fabrikanten zo aan een accu kunnen hangen. Of de accu's zijn veelste klein, of er hangt veelste veel electronica aan. De Honda Hornet 900 van mijn oude heer is na een een paar dagen op alarm ook helemaal dood. Hij kan er dus ook niet met vertrouwen mee een weekendje mee weg, paar keer starten en hij komt tot stilstand.

Mijn FJR heeft overigens nergens last van, maar het is dan ook weer een zeldzaamheid dat die langer dan 3d stilstaat.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
_Apache_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:49:
Snap nog steeds niet dat fabrikanten zo aan een accu kunnen hangen. Of de accu's zijn veelste klein, of er hangt veelste veel electronica aan. De Honda Hornet 900 van mijn oude heer is na een een paar dagen op alarm ook helemaal dood. Hij kan er dus ook niet met vertrouwen mee een weekendje mee weg, paar keer starten en hij komt tot stilstand.

Mijn FJR heeft overigens nergens last van, maar het is dan ook weer een zeldzaamheid dat die langer dan 3d stilstaat.
Inherent aan alarmsystemen denk ik. Mijn Honda Magna kon 3 maanden stil staan zonder issues en mijn Varadero heeft max 3 weken ook stil gestaan zonder issues.

Als je er niets aan hangt wat iets verbruikt als hij stil staat lijkt het mij geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hooglander1 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:55:
[...]

Inherent aan alarmsystemen denk ik. Mijn Honda Magna kon 3 maanden stil staan zonder issues en mijn Varadero heeft max 3 weken ook stil gestaan zonder issues.

Als je er niets aan hangt wat iets verbruikt als hij stil staat lijkt het mij geen enkel probleem.
Hmm.. inherent, weet ik niet. Het is maar net hoeveel je uit zo een accu trekt. Tuurlijk na een jaar zal elke accu plat zijn, maar je moet hem toch wel een paar weken weg kunnen zetten en dan weer zonder problemen kunnen opstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
_Apache_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Hmm.. inherent, weet ik niet. Het is maar net hoeveel je uit zo een accu trekt. Tuurlijk na een jaar zal elke accu plat zijn, maar je moet hem toch wel een paar weken weg kunnen zetten en dan weer zonder problemen kunnen opstappen.
Ben ik het wel mee eens dat dat zou moeten, maar als je een alarmsysteem wilt zul je blijkbaar een keuze moeten maken wat je op dat moment belangrijker vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hooglander1 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Ben ik het wel mee eens dat dat zou moeten, maar als je een alarmsysteem wilt zul je blijkbaar een keuze moeten maken wat je op dat moment belangrijker vind...
Met een dode accu maak je het een dief ook wel lastig, of zouden ze dat toch anders bedoeld hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ROFLASTC schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 00:36:
[afbeelding]

Mega vet ding!!
Toevallig ben ik de laatste paar dagen ook een beetje aan het zoeken naar zo iets maar dan oud:
Afbeeldingslocatie: http://i782.photobucket.com/albums/yy108/charliegreger/Bike%20pictures/_DSC7346copy.jpg

Vraag me alleen af of daar nog iets betrouwbaars van te krijgen is, zijn ondertussen wel erg op leeftijd en vaak niet echt zachtzinnig mee omgegaan.
Vind het alleen echt gave fietsen, beetje kleine jongetjes droom zeg maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/2010/Bilder/YZE-750_1989_Dakar.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:49:

Tja, denk dat er dan meer speelt: slechte accu of lekstroom ergens. Mijn motor (S1000RR) kan ik zonder problemen (behalve rusteloosheid mijnerzijds) een paar weken laten staan, start dan gewoon als vanouds. Terwijl ik het (originele BMW) alarm achteraf heb ingebouwd, dus heb een iets kleinere accu dan dezelfde motor mét alarm (10A ipv 12A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Mega vet ding!!
Toevallig ben ik de laatste paar dagen ook een beetje aan het zoeken naar zo iets maar dan oud:
[afbeelding]

Vraag me alleen af of daar nog iets betrouwbaars van te krijgen is, zijn ondertussen wel erg op leeftijd en vaak niet echt zachtzinnig mee omgegaan.
Vind het alleen echt gave fietsen, beetje kleine jongetjes droom zeg maar.
[afbeelding]
Transalpje of zo is iets beter te vinden gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja en die vind ik echt saai dus nope geen tansalp voor mij.
Ik wil juist iets wat niet makkelijk te vinden is :P

Er staan nu 2 super tenere's op mp. Eentje mat zwart gebeund de andere ziet er redelijk origineel uit.
Helaas pas een 2de motor budget vrij in juli. Eerst sparen voor de vakantie.
Maar een beetje dromen met dit klote weer buiten kan geen kwaad toch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:12:
Ja en die vind ik echt saai dus nope geen tansalp voor mij.
Ik wil juist iets wat niet makkelijk te vinden is :P

Er staan nu 2 super tenere's op mp. Eentje mat zwart gebeund de andere ziet er redelijk origineel uit.
Helaas pas een 2de motor budget vrij in juli. Eerst sparen voor de vakantie.
Maar een beetje dromen met dit klote weer buiten kan geen kwaad toch. :+
Als je iets obscuurs wilt moet je niet zeuren dat het lastig is om iets propers te vinden, "it's a feature, not a bug" ;)

Je hebt wel kans dat ze nu goedkoper zijn dan in Juli. Weinig mensen die nu een motor zullen kopen met dit deprimerende weer gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nu kopen zou inderdaad slimmer zijn, budget is er nu ook wel al.
Echter maak dat mij vrouw maar eens wijs, want eerst vakantie = duur = sparen sparen, enz.

De Vespa heeft eerst ook nogal wat onderhoud nodig.
Balhoofdlagers, bussen van de achterbrug, beurtje, rem olie, v-riem.
Eerst dat maar eens weg budgetteren.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb met die dure kosten ervoor gekozen om hem mee in te ruilen toen ik een andere auto ging kopen. :+

Trouwens, hier wordt wel eens enthousiast gepost door sommige bochtenridders, maar hebben jullie ook zulke grote ballen als deze Zwitserse meneer? :+

:Y

Dan voel ik mij ineens heel erg amateuristisch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:40:
Ik heb met die dure kosten ervoor gekozen om hem mee in te ruilen toen ik een andere auto ging kopen. :+

Trouwens, hier wordt wel eens enthousiast gepost door sommige bochtenridders, maar hebben jullie ook zulke grote ballen als deze Oostenrijkse meneer? :+
[video]

Nee :+ Vind het overigens erg hard gaan persoonlijk, mij niet gezien :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Trouwens, hier wordt wel eens enthousiast gepost door sommige bochtenridders, maar hebben jullie ook zulke grote ballen als deze Zwitserse meneer? :+
[video]

Waar ik vooral bang voor ben is het slechte wegdek hier (lijkt wat dat betreft wel op belgie, maar dan vool spookrijders ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja je hebt ook 0 marge meer over zo, maar mij gaat het ook flink te hard hoor, kan aardig een stukje doorrijden maar zeker na mijn eerste motor (die ik binnen 15min onder de vangrail heb gedrukt dankzij diesel op de oprit) ben ik toch wel ietwat voorzichtig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 14-10 20:38

Winkiller

De Mopperpot

[video]

Moet je niet doen omdat je dan langer leeft. :+ Dit kan in NL alleen op een circuit. :Y
Als iedereen met een motor op die manier gaat rijden is het eind zoek. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Iemand hier ervaring met LED headlight replacements?

Ik vind de lichtopbrengst van de standaard lamp op m'n CB500X maar magertjes om op onverlichte wegen mee rond te rijden, en betere zichtbaarheid is altijd welkom...

'k heb in een opwelling de nieuwste van ADVmonster besteld - hier http://stores.advmonster.com/h4-r3-led-headlight/ - en zal ter zijner tijd informatie delen als ik ze heb, maar ik hoor het graag als iemand anders met deze of andere LED headlights ervaring heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:01
Verstandig van die Zwitserse meneer om het in Oostenrijk te doen, als hij gepakt wordt met dat soort snelheden in Zwitserland dan mag hij een paar weken brommen of een halfjaarsalaris inleveren _O- .
Dryhte schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:58:
Iemand hier ervaring met LED headlight replacements?

Ik vind de lichtopbrengst van de standaard lamp op m'n CB500X maar magertjes om op onverlichte wegen mee rond te rijden, en betere zichtbaarheid is altijd welkom...

'k heb in een opwelling de nieuwste van ADVmonster besteld - hier http://stores.advmonster.com/h4-r3-led-headlight/ - en zal ter zijner tijd informatie delen als ik ze heb, maar ik hoor het graag als iemand anders met deze of andere LED headlights ervaring heeft...
Heb ongeveer een maand nu de Cyclops H4 LED bulb in mijn koplamp zitten, dit is volgens velen op advrider en andere forums een van de beste LED lampjes. Zowel dimlicht als grootlicht is stukke beter dan de standaard halogeen lamp die bij mijn motor kwam. Wees er wel zeker van dat je de koplamp goed richt want anders verblind je tegenliggers met gemak net zoals Xenon. Ik rij vaak in het donker en het is een stuk 'rustiger' en 'fijner' rijden met deze LED lamp.

Ik moet binnenkort ook nog mijn LED verstralers installeren maar daarvoor moet ik eerst een malletje designen voor de carbonfiber houder die ik zelf ga maken.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 02-02-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:08:
Verstandig van die Zwitserse meneer om het in Oostenrijk te doen, als hij gepakt wordt met dat soort snelheden in Zwitserland dan mag hij een paar weken brommen of een halfjaarsalaris inleveren _O- .

[...]

Heb ongeveer een maand nu de Cyclops H4 LED bulb in mijn koplamp zitten, dit is volgens velen op advrider en andere forums een van de beste LED lampjes. Zowel dimlicht als grootlicht is stukke beter dan de standaard halogeen lamp die bij mijn motor kwam. Wees er wel zeker van dat je de koplamp goed richt want anders verblind je tegenliggers met gemak net zoals Xenon. Ik rij vaak in het donker en het is een stuk 'rustiger' en 'fijner' rijden met deze LED lamp.

Ik moet binnenkort ook nog mijn LED verstralers installeren maar daarvoor moet ik eerst een malletje designen voor de carbonfiber houder die ik zelf ga maken.
bedoel je dit?
http://www.cyclopsadventu...Headlight-bulb-_p_83.html

Hoe bouw je die in je reflector??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte

Dank je. Ik twijfelde al tussen Cyclops en de ADVMonster, specs zien er gelijkaardig uit en beide worden blijkbaar aangeprezen op de fora... 't is vooral de ADVMonster geworden omdat mr. Cyclops niet op zijn mails antwoordde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Yep, je krijgt een aantal standaard H4 base plates bij de LED lamp waarvan 1 sowieso wel moet passen in je reflector. Ik moest zelf nog wel wat snijden in de rubberen cover achter mijn koplamp om plaats te maken voor de ventilator maar dat was zo gebeurd. Je kan de rubberen cover ook gewoon helemaal achterwegen laten maar dan is er kans op condensvorming en grut wat in de reflector huis kan komen. De ventilator steekt niet enorm veel uit dus het zou met speling ook gewoon moeten lukken bij de meeste motoren.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PV1ePBe.png
Dryhte schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:17:
[...]

Dank je. Ik twijfelde al tussen Cyclops en de ADVMonster, specs zien er gelijkaardig uit en beide worden blijkbaar aangeprezen op de fora... 't is vooral de ADVMonster geworden omdat mr. Cyclops niet op zijn mails antwoordde ;)
Ja inderdaad dat vond ik ook al raar, ik had ook een aantal mails gestuurd naar Cyclops maar werd ook gewoon genegeerd. Je kan ze beter opzoeken op een forum waar ze actief zijn. De eigenaar is van oorsprong Belgisch trouwens (leuk feitje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Welke verstralers heb je aangeschaft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online

[video]

Wel een goed argument tegen iedereen die meent een snelle motor te moeten hebben om hard te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Bommes schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:57:
[...]

Welke verstralers heb je aangeschaft??
Ik wou in eerste instantie de verstralers samen met mijn LED lamp bestellen bij Cyclops. Toen had ik namelijk de 'LONG RANGE OPTIMUS LED AUXILIARY LIGHT ROUND' in combinatie met een Skene IQ175 controller op het oog. Dat is het uiteindelijk niet geworden na wat onderzoek op diverse fora want het kan namelijk gebeuren dat de LED controller in een verstraler kapot gaat en in een normale situatie zou je dan gewoon aanspraak doen op de garantie maar aangezien het bedrijf in de VS zit wordt dat allemaal wat moeilijker en prijziger.

Ook mede doordat ik flink genegeerd werd door de Cyclops staff zoals ik hierboven ook al had verteld heb ik die order maar geannuleerd. Op dezelfde dag had de webshop waar ik de meeste motoraccessoires bestel een actie en kon ik 30% korting ofzo krijgen op de SW Motech HAWK LED verstralers dus ben ik maar voor die gegaan.

Zou een LED bar trouwens niet een goede oplossing zijn voor op je Vespa? Zoiets dus (epic fotosjop skills):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uNfmL4n.png

[ Voor 9% gewijzigd door cyntax op 02-02-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

418O2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:19:
[...]

Wel een goed argument tegen iedereen die meent een snelle motor te moeten hebben om hard te gaan
Haha ja idd. :P Probeer zo een volstrekte mafkees maar eens bij te houden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Joopieboy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:36:
[...]

Haha ja idd. :P Probeer zo een volstrekte mafkees maar eens bij te houden. :D
Ik denk dat een goede rijder op mijn k75rt mij zoek rijdt als ik op de srad zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:19:
[...]

Op bochtige stukjes is een lichte motor vaak juist beter, maar op rechte end ga je het weer verliezen tegen een snelle/zware...

Op mijn 125cc kon ik altijd verbazendwekkend goed meekomen met 600+cc motoren op bochtige achteraf wegen die ik goed ken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die CB500 kan lang niet zo plat als een moderne SS. Iemand op een SS die net zo goed kan rijden zal ook in de bochten sneller zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:36

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:58:
Ook bij injectie. De eerste keer, zonder toevoeging gedaan. Moeilijk starten, alleen aan de praat te houden door aan de gashendel te blijven hangen, en veel waterdamp.

Het jaar erop met toevoeging: starten bij de eerste omwenteling, stabiel lopen en bijna geen damp. De periode van stilstand was vergelijkbaar. De 2 jaren daarna (nu is dat tweede jaar) in de winter de beurt laten doen, dan wordt dat sowieso er in gemikt.
Zo lang de accu maar vol is verwacht ik geen centje pijn. :)
Is dat hetzelfde spul als injectorcleaner? Dat mik ik nl elk jaar een keer (voor een beurt) in een tank om de boel even schoon te maken/houden. Maar daar zegt men van dat je het zsm moet oprijden omdat het misschien wel rubber kan aantasten. Maar dat staat niet op het flesje en degen die het zei had een oudere motor. Krijg je misschien hetzelfde als met die Ethanol in de benzine.
Injectorcleaner vind ik wel nuttig. Stabilisator ken ik niet, vandaar mijn vraag.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:36

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vraag me bij die hoera-verhalen over die Cyclops (op FB zag ik 'mn ook voorbij komen) altijd af wat het lichtbeeld is aan de andere kant. Die van je tegenliggers dus. Want volgens mij geldt hetzelfde voor LED als voor Xenon: het is geen Halogeen en heeft een ander lichtbeeld. Je standaard armatuur (reflector en glas) is afgestemd op Halogeen (tenzij erop staat dat ie ook voor Xenon is natuurlijk) waardoor je misschien last van strooilicht kan hebben. Wat sommigen dan doen om de lamp lager te gaan richten is natuurlijk geen goede oplossing. Maar je ziet in de topics alleen maar foto's van de zee van licht die hij produceert vanaf de berijder gezien. Ik wil wel eens zien hoe ie er uitziet als je erop af rijdt.
Nog beter licht (nou ja...echt heel erg fel is dat Halogeentje op de GS nou ook weer niet) is nooit weg, maar ik wil a)liever niemand verblinden en b)niet het risico lopen dat ik in Oostenrijk/Duitsland een vette prent krijg en niet meer verder mag.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:59:
Die CB500 kan lang niet zo plat als een moderne SS. Iemand op een SS die net zo goed kan rijden zal ook in de bochten sneller zijn.
Voordat je op dat nivo zit, ben je wel een paar duizend kilometer verder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:18:
[...]

Voordat je op dat nivo zit, ben je wel een paar duizend kilometer verder natuurlijk.
Op straat ga ik echt niet zo hard rijden. Er hoeft maar wat te liggen en daar ga je. Dan ga ik liever naar het circuit toe om kneedowns te maken. Hooguit op een oprit of afrit een kneedown, maar echt niet op een dijk of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:18:
[...]

Maak van dat laatste maar minimaal 30 a 50 duizend kilometer ;)

Overigens deze meneer kan op een simpele Suzuki Bandit ook wel aardig vooruit komen:

Met onlangs dit als resultaat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:40:
[...]
Maak van dat laatste maar minimaal 30 a 50 duizend kilometer ;)
Er word ook wel gezegd dat je 20k nodig hebt om te leren rijden. Dit voor zowel auto als motor. Als je het rijbewijs hebt is dat pas de eerste stap. Dan mag je rijden, maar echt rijden kan je nog lang niet.

Ik vind van mijzelf in ieder geval dat ik de eerste 20k heel veel geleerd heb en het verschil tussen 10k, 20k en verder groot is.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Ik vraag me bij die hoera-verhalen over die Cyclops (op FB zag ik 'mn ook voorbij komen) altijd af wat het lichtbeeld is aan de andere kant. Die van je tegenliggers dus. Want volgens mij geldt hetzelfde voor LED als voor Xenon: het is geen Halogeen en heeft een ander lichtbeeld. Je standaard armatuur (reflector en glas) is afgestemd op Halogeen (tenzij erop staat dat ie ook voor Xenon is natuurlijk) waardoor je misschien last van strooilicht kan hebben. Wat sommigen dan doen om de lamp lager te gaan richten is natuurlijk geen goede oplossing. Maar je ziet in de topics alleen maar foto's van de zee van licht die hij produceert vanaf de berijder gezien. Ik wil wel eens zien hoe ie er uitziet als je erop af rijdt.
Nog beter licht (nou ja...echt heel erg fel is dat Halogeentje op de GS nou ook weer niet) is nooit weg, maar ik wil a)liever niemand verblinden en b)niet het risico lopen dat ik in Oostenrijk/Duitsland een vette prent krijg en niet meer verder mag.
Er zijn wel video's te vinden waar je het lichtbeeld ziet schijnen op een muur. Naar mijn mening aardig wat strooilicht nog wel. Al is het wel het beste wat je op dit moment kan krijgen.

Ik houd het bij mijn Extreme Visioen halogeen, werkt ook prima op de varadero, maar die staat ook bekend om zijn goede lichtopbrengst :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
mphilipp schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Het is in ieder geval iets beter dan Xenon wat betreft strooilicht. Je kan er zeg maar zonder problemen inkijken zonder ernstig verblind te worden aangezien er geen licht direct van de armatuur afkomt maar altijd via de reflectoren gaat. Dit zorgt ervoor dat je dus een asymmetrisch vlak enorm verlicht hebt voor je wat het resultaat is van het type reflector die in je koplamp zit. De rest is wat minder verlicht en het nijgt meer naar de standaard halogeen dan Xenon. Het is belangrijk om dat asymmetrisch vlak gewoon zo ver mogelijk omlaag gericht te hebben om te voorkomen dat je tegenliggers verblind omdat dat vlak het felst is.

Ik heb met halogeen, xenon en projectoren gereden en nu dus ook met led. Wat mij nog meer opvalt is dat ik geen erge weerkaatsing krijg van de spiegels als ik achter een auto rij, dat had ik wel met xenon. Maar we kunnen het vast wel een keer uittesten als wij bijeen komen, wellicht tijdens de tweaker mega moto meet waar ToolkiT een heel poos geleden mee kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 07:23
Ik heb ook mijn motor rijbewijs gehaald :) . Iemand nog tips voor een motor?
Zat te kijken naar Kawasaki Z750, maar vroeg me af wat het verschil nou precies is met een kawa ER6N (specs daargelaten... wat merk ik daarvan?).
Suzuki GSX lijkt me ook nog wel wat. Honda CBF (of was het CBR? Die haal ik steeds door elkaar) lijkt ook nog wel wat. Naked bike heeft toch wel de voorkeur.

Ik zoek gewoon een occasion en ga komend weekend even kijken en proefrijden (lijkt me sowieso wel verstandig, want sommige motoren hebben een sportievere houding nodig dan je in eerste instantie denkt). Zoek een sportieve motor waar nog wel mee te touren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Gefeliciteerd!

De z is wat aggresiever toch?

Cbr is de sportversie, cbf is sporttour, CB is naked.

Gsx is ook sport, maar zit rechter op dan de cbr volgens mij.

Al bij Yamaha gekeken? Mt07, fz1/6

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 02-02-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

cyntax schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:26:
Maar we kunnen het vast wel een keer uittesten als wij bijeen komen, wellicht tijdens de tweaker mega moto meet waar ToolkiT een heel poos geleden mee kwam.
Jammer alleen dat je éigenlijk vanuit het perspectief van een auto moet kijken gezien je in het overgrote deel van de gevallen hoger zit op een motor dan in een auto :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LeVortex schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:39:
Zat te kijken naar Kawasaki Z750, maar vroeg me af wat het verschil nou precies is met een kawa ER6N (specs daargelaten... wat merk ik daarvan?).
Vier vs twee cylinders. ER6N heeft bot gezegd iets meer kracht en ontstuimigheid onderin en een wat geleidelijkere powerband, de Z750 meer hoog in de toeren en een smaller powerband. Dus de ER6N is makkelijker rijden, zeker als beginner. Dat het 20kg lichter is helpt ook, veel meer gooi&smijtfiets.

Heb zelf afgereden op een ER6N, en dat is echt een heerlijke fiets als je een lichte naked zoekt. Ondanks dat het klein oogt zat ik er met m'n redelijk lange benen prima op. Ken de Z750 niet persoonlijk, dus kan daar weinig over roepen.
Suzuki GSX lijkt me ook nog wel wat. Honda CBF (of was het CBR? Die haal ik steeds door elkaar) lijkt ook nog wel wat. Naked bike heeft toch wel de voorkeur.

Ik zoek gewoon een occasion en ga komend weekend even kijken en proefrijden (lijkt me sowieso wel verstandig, want sommige motoren hebben een sportievere houding nodig dan je in eerste instantie denkt). Zoek een sportieve motor waar nog wel mee te touren is.
Vooral doen!

'Sportief' of niet is lang niet enig verschil in ergonomie tussen fietsen. Zeker als je nog maar net afgereden bent en ws alleen maar een paar vergelijkbare kleine tamme lesfietsen gereden hebt is het erg verstandig om ook een paar totaal andere motoren (supersport, dualsport, tour, hell, als het kan een cruiser :+ ) uit te proberen, al is het alleen maar om scherper te krijgen waarom je naked wilt en om je een referentiekader te geven. 10 tegen 1 dat de allereerste motor die je onder je kont krijgt nu goddelijk zal lijken - totdat je de tweede en derde en... ervaren hebt :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mop
mphilipp schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:06:
[...]

Is dat hetzelfde spul als injectorcleaner? Dat mik ik nl elk jaar een keer (voor een beurt) in een tank om de boel even schoon te maken/houden. Maar daar zegt men van dat je het zsm moet oprijden omdat het misschien wel rubber kan aantasten. Maar dat staat niet op het flesje en degen die het zei had een oudere motor. Krijg je misschien hetzelfde als met die Ethanol in de benzine.
Injectorcleaner vind ik wel nuttig. Stabilisator ken ik niet, vandaar mijn vraag.
Geen idee of dat niet stiekem hetzelfde is. T was een grijs flesje met een groen etiket, maar aangezien t leeg was heb ik t weggegooid. Er stond wel uitdrukkelijk brandstofstaboliatorbrandstofstabilisator ;) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:12:
[...]
Er stond wel uitdrukkelijk brandstofstaboliator op.
Dat betwijfel ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Honda Hornet niet vergeten of de Triumph Street triple (beste middeklasse naked die er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:56:
[...]

Honda Hornet niet vergeten of de Triumph Street triple[ (beste middeklasse naked die er is)
:Y :Y

Ik kan dit bevestigen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 14-10 20:37
Vanochtend was ik bezig met kleine checks aan mijn motor en mij viel het volgende op. Als ik de voorwiel optil en het wiel met de hand ga draaien dan gaat het erg stroef.
Ik kon niet zo snel op youtube/ google vinden of dit normaal is. Enige wat ik kan vinden is dat het wiel helemaal niet meer draait/ blokkeert.

Mijn vraag is of dat zo hoort of is er meer aan de hand?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 22:10
Xoxol schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:17:
Vanochtend was ik bezig met kleine checks aan mijn motor en mij viel het volgende op. Als ik de voorwiel optil en het wiel met de hand ga draaien dan gaat het erg stroef.
Ik kon niet zo snel op youtube/ google vinden of dit normaal is. Enige wat ik kan vinden is dat het wiel helemaal niet meer draait/ blokkeert.

Mijn vraag is of dat zo hoort of is er meer aan de hand?
Hoort niet echt stroef te gaan nee.
Lijkt me of een aanlopende rem of kapotte wiellagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Als je zwevende schijven hebt kan het zijn dat ze aanlopen toch? Mijn Suzuki heeft dat ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je een wiel een flinke duw geeft moet ie toch zeker wel meer dan een volledige keer rond draaien. Maakt niet uit welke schijven je hebt. Mijn blokken lopen ook wel een beetje aan op de schijven, maar als ik het wiel laat draaien maakt ie toch zeker wel 2 rondjes voordat ie stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 14-10 20:37
Op mijn motor heb ik inderdaad zwevende remschijven (VFR 750F '96). Met een flinke kracht haal ik net een halve draai.

Bij kapotte wiellagers zou ik wat speling moeten hebben toch?

En wat te doen bij aanlopende rem?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 00:01:
[...]

Vier vs twee cylinders. ER6N heeft bot gezegd iets meer kracht en ontstuimigheid onderin en een wat geleidelijkere powerband, de Z750 meer hoog in de toeren en een smaller powerband. Dus de ER6N is makkelijker rijden, zeker als beginner. Dat het 20kg lichter is helpt ook, veel meer gooi&smijtfiets.

Heb zelf afgereden op een ER6N, en dat is echt een heerlijke fiets als je een lichte naked zoekt. Ondanks dat het klein oogt zat ik er met m'n redelijk lange benen prima op. Ken de Z750 niet persoonlijk, dus kan daar weinig over roepen.
Vergeet de Versys 650 niet, net iets meer koppel dan ER6 en iets betere spec.. wel wat hoger op de poten, dus als je kleiner bent is een ER6 wat handiger...

Z750 is de meest verkochte motor in Europa geloof ik... dus een proefrit daarop zou ik zeker doen..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 03-02-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42

Ik reed met een ER6F (gekuipte ER6N dus gewoon) en heb erna met een Z750R gereden.
Als beginner is de ER6N goed genoeg. De Z750R was wel een zalige moto!
Ik rij met een gekuipte nu maar ik zit al lang te kijken naar de Z1000SX. De stuureigenschappen van die Z750R was gewoon zalig. Je schoot overal tussendoor, het reed als een fiets.

Tenzij je veel met duo rijdt is de ER6N zeker goed genoeg.
Als ik met duo reed op de ER6F was die te licht. Verder heel fijne moto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte

Twee naked bikes die je best ook eens uitprobeert:
- Honda CB500F - licht, wendbaar, twin (eerder 'verfijnd')
- KTM 690 Duke - licht & wendbaar, powerhouse, single (eerder 'bruut', 'hooligan')

Ik lees heel wat vergelijkingen tussen de CB500 reeks (R/F/X) en de ER6N die in 't voordeel van de Honda uitvallen, al is die wat minder krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Xoxol schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:15:
Op mijn motor heb ik inderdaad zwevende remschijven (VFR 750F '96). Met een flinke kracht haal ik net een halve draai.

Bij kapotte wiellagers zou ik wat speling moeten hebben toch?

En wat te doen bij aanlopende rem?
Ik zou beginnen met het schoonmaken van de remklauw. Vaak zit die vol met remstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:34

Rick-Jan

always connected

Zojuist geslaagd voor a2 rijbewijs! Duurde even maar ben erg blij nu :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Gefeliciteerd - al iets op 't oog?
Pagina: 1 ... 22 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.