Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.155 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:11:
[...]
Dat probleem heb ik ook en het komt waarschijnlijk omdat de iPhone direct de muziek stopt als de Bluetooth verbinding met de Sena ook maar met 0.1 seconden wordt onderbroken.
Ah ja, dat is wel logisch want als ik de sena uitzet gaat de muziek ook op pauze..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
Beavbusi schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:28:
Niet zo miepen, die van mij wordt 1 x per maand gewoon omgeflikkerd, laat staan dat ze eraan zitten.
Dus ik moet mij er maar bij neerleggen dat men tegenwoordig niks leuks meer kan bezitten aangezien het in de samenleving geaccepteerd wordt dat je andermans spullen steelt, sloopt en eraan zit uit jaloezie? :S Mijn ouders hebben mij gewoon geleerd dat je met je klauwen van andermans spullen af moet blijven hoor...

Ik zag een keer een aantal kansenparels midden in de stad op een Vespa buddy (letterlijk) springen die duidelijk niet van hun was, daar heb ik ook wat van gezegd en toen kreeg ik gelijk een grote bek terug en dat ik met mijn eigen zaken moest bemoeien :? . Alle andere mensen liepen er zonder ook maar iets van te zeggen met een boog langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
418O2 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:03:
[...]

hmm, misschien is de montage in mijn helm niet helemaal jofel. Heb je gehoorbescherming in?
Otoplastieken van alpine
En plaatsing van de speakers komt nogal precies inderdaad

[ Voor 10% gewijzigd door Maegrim op 28-01-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Joolee schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:46:
[...]

Eerst teveel kracht moeten zetten om uberhaupt te schakelen en daarna pas teveel speling en niet meer schakelen ja. Nu 100% speling, er is wat afgebroken binnenin. Over zelf fixen, ik ben al blij als ik kan vinden waar ik er moterolie in moet doen. :+ Besides, ik heb nu precies een maand geleden een mooie Bandit gekocht. :*) Dat repareren is voor iemand anders.
Ik zal je vertellen; deze bak valt te fixen door 1 klein schroefje vast te zetten.

Een niet rijdende k is ongeveer 50-150 euro waard ofzo. Rijdt ie wel, 500-1000.

Ik weet dat er iemand op het bmwk forum op zoek is naar een k blok, om in een auto in te bouwen.
Wellicht kan ik jullie even koppelen? Stuur anders even je mail in een dm.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 28-01-2016 22:10 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:55:
[...]

Ik zal je vertellen; deze bak valt te fixen door 1 klein schroefje vast te zetten.

Een niet rijdende k is ongeveer 50-150 euro waard ofzo. Rijdt ie wel, 500-1000.

Ik weet dat er iemand op het bmwk forum op zoek is naar een k blok, om in een auto in te bouwen.
Wellicht kan ik jullie even koppelen? Stuur anders even je mail in een dm.
Ik heb al contact met Cyntax inmiddels. Hij zal vast blij zijn te horen dat het zo makkelijk te repareren is (of niet, zal niet goed doorwerken in mijn prijs. >:))
Ik ben zelf wel klaar met deze motor. Bedankt voor de hulp echter, als Cyntax hem uiteindelijk niet wil zou ik alsnog dat contact op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
BlackLabel01 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:07:
Over banden gesproken, ik heb gebruik gemaakt van de btw-korting bij Datona en een balanceerapparaat en demonteerunit besteld. Bandenlichters heb ik al liggen. Volgende maand maar eens proberen zelf m'n achterband te vervangen en te balanceren, ben benieuwd of het een beetje makkelijk gaat :)
Chakotay schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:17:
[...]
Hm, dat is nog best te betalen eigenlijk... Als je de boel normaal op de motor laat monteren ipv losse wielen te bregen heb je na een stuk of 3 setjes banden de kosten er alweer uit.
kaasaanfiets schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:59:
[...]

Inderdaad ja, gaat Blacklabel een filmpje maken hoe hij z'n banden wisselt? ben wel benieuwd.
Nou, het heeft íets langer geduurd dan een maand en ik heb helaas geen filmpje gemaakt. Maar hier toch mijn ervaringen met het zelf verwisselen van de achterband van mijn Fazer 600. Ik had al een weekje een nieuwe Pilot Road 2 in de gang liggen, het moest er vanavond dan toch maar eens van komen.

Het demonteerapparaat gebruik je eigenlijk alleen maar om de 'bead' te breken, de band dus van de rand van de velg afduwen. Dit ging echt super makkelijk, het voordeel van het apparaat is dat je je geen zorgen hoeft te maken om je remschijf, die hangt gewoon vrolijk in de lucht. Hierbij is het natuurlijk wel handig om eerst alle lucht uit de band te laten lopen, ik heb met zo'n tooltje het ventieltje eruit gedraaid. Nadat ik aan beide kanten de band van de velgrand af had geduwd begon het echte werk: Met bandenlichters de band van de velg afhalen. Na wat zweten en een klein beetje vloeken had ik de band eraf. Denk dat ik dit de volgende keer veel sneller kan, omdat het vooral een handigheidje is dat je even door moet hebben.

Na de nieuwe band lekker met afwasmiddel in te hebben gesmeerd duwde ik de eerste helft zo op de velg, de andere kant had wat overtuiging met de bandenlichters nodig. Dit ging zo gemakkelijk dat ik me afvroeg of ik wat vergeten was :Y) . Het wiel een beetje gestuiterd op de grond om de band zo goed mogelijk op de velg te positioneren, daarna de compressor erop en met de eerste poging al gelijk 2 luide knallen en de band zat goed op de velg.

Als laatste het balanceren: ook dit ging vrij gemakkelijk, je hangt het wiel aan het asje in het apparaat, draait het een paar keer rond en je kijkt daarna of ie op elke positie stil blijft staan en dat er geen zwaarder punt in het wiel zit dat naar beneden wil komen. Die van mij was blijkbaar prima in balans, want in elke stand bleef het wiel mooi hangen. Heb er dus geen gewichtjes op hoeven plakken.

Conclusie: De set is een goede aankoop geweest. Het wisselen van de band ging echt veel gemakkelijker en sneller dan ik had verwacht. Het balanceren was blijkbaar niet nodig, en sowieso zijn de meningen over de noodzaak van het balanceren van 'straatbanden' wat verdeeld. Toch is het wel een handig hulpmiddel om te checken of de band recht op de velg zit enz. Moet er wel bij zeggen dat een set goede bandenlichters onontbeerlijk is, hiermee doe je uiteindelijk het meeste werk. En een extra paar handen is ook altijd handig :)

Ik ga vanaf nu in ieder geval m'n bandenwissels zelf doen, met de km's die ik tegenwoordig per week maak gaat me dat weer aardig wat geld (en ritjes naar een bandenboer) schelen. De belangrijkste winst is dat het best een leuk klusje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
Pics or it didn't happen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Moet je nog iets bijzonders doen om de velgen niet te beschadigen met die bandenlichters?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Maegrim schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:01:
De Sena 20S hoor ik prima met 140+ hoor... Op m'n naked
418O2 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:03:
[...]

hmm, misschien is de montage in mijn helm niet helemaal jofel. Heb je gehoorbescherming in?
Op een naked is het geruis bij mij juist stiller en kon ik mijn radio juist beter horen. Dit komt voornamelijk doordat mijn helm in een 'schone' luchtstroom (Shoei GT-Air) heel goed werkt en bijna stil is, terwijl ik veel last van turbulentie heb door de kappen op mijn fz-06s. Met het hogere tour-ruitje turbulentie bovenop de helm en met het standaard ruitje turbulentie rond de onderkant van mijn helm. Zonder ruitje heb ik ook nog een tijd gereden maar dit zag er echt niet uit en ik had nog steeds turbulentie rond mijn hals. :-(

Volgende motor toch echt beter kijken naar of het ruitje mij echt totaal uit de wind gaat houden, anders toch een naked bike :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:29

Wootlock

Evilution

Beavbusi schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:28:
Niet zo miepen, die van mij wordt 1 x per maand gewoon omgeflikkerd, laat staan dat ze eraan zitten.
Dat zouden ze bij mij maar één keer doen denk ik zo.
De tweede keer zorg dat ik zicht heb op mijn motor en dan zal ik de personen die het dan zo leuk vinden om een motor om te duwen zelf eens omduwen... :>

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:23
Wootlock schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:41:
[...]

Dat zouden ze bij mij maar één keer doen denk ik zo.
De tweede keer zorg dat ik zicht heb op mijn motor en dan zal ik de personen die het dan zo leuk vinden om een motor om te duwen zelf eens omduwen... :>
Hoe wil je dat doen als uitgaanspubliek dat dronken doet, dan lig ik meestal lekker te tukken hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Oef, dat moet een beste klap zijn geweest. Die voorvork staat niet een béétje scheef, maar gewoon 90 graden tov de rest van de fiets. Hopelijk heeft die vervorming de klap wel een beetje opgevangen. Sterkte aan de rijder in ieder geval, die gaat er vast nog wel even last van hebben.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
Typisch, toch vaak het geval dat een auto voor de motorrijder langs afslaat (daar heeft het gezien de foto de schijn van in ieder geval).

Zag een poosje geleden een pulserende koplamp zoals die in de US worden toegepast. Daardoor val je meer op. Iemand ervaring daarmee?

/edit
Linkje Vanaf ongeveer 1 minuut.

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 29-01-2016 10:11 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Naar m'n werk willen en er dan achter komen dat mijn voorwiel moervast zit :(

Afgelopen vrijdag nog wel mee gereden. Het regende weet ik nog. Daarna heeft hij 7 dagen stil gestaan in de garage onder 't huis. Gaat normaal gewoon helemaal goed. Deze keer dus niet. Het achterwiel wilt gewoon rijden als ik gas geef, maar het voorwiel beweegt geen centimeter.

Paar tikken gegeven tegen remschijf en blok, helpt niet. Achteruit trekken van de motor (VFR1200... zwaar!) deed niks... gas geven en weer richting de muur rijden waar hij geparkeerd stond hielp ook niet.

Dus in plaats van reistijd 10 minuten enkele rit, nu reistijd 1 uur enkele rit ;( Godver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ephymerous schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Typisch, toch vaak het geval dat een auto voor de motorrijder langs afslaat (daar heeft het gezien de foto de schijn van in ieder geval).

Zag een poosje geleden een pulserende koplamp zoals die in de US worden toegepast. Daardoor val je meer op. Iemand ervaring daarmee?

/edit
Linkje Vanaf ongeveer 1 minuut.
Tja, wbt die filmpjes: dan kan je net zo goed met groot licht rijden overdag: dat geeft ook meer licht. Dit knipperen lijkt me ook super irritant als rijder, je ziet ook alle reflecterende borden enz terugknipperen. Buiten dat: je houdt het risico dat je anderen verblindt. Plus... de sterke arm der wet vindt dit waarschijnlijk niet zo goed idee: alleen zij mogen knipperende lampjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
noes schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Tja, wbt die filmpjes: dan kan je net zo goed met groot licht rijden overdag: dat geeft ook meer licht. Dit knipperen lijkt me ook super irritant als rijder, je ziet ook alle reflecterende borden enz terugknipperen. Buiten dat: je houdt het risico dat je anderen verblindt. Plus... de sterke arm der wet vindt dit waarschijnlijk niet zo goed idee: alleen zij mogen knipperende lampjes gebruiken.
Het hoeft ook niet het grote licht te zijn dat pulseert, met het dimlicht kan dat ook. Overigens knippert het niet maar verandert de sterkte van het licht schijnbaar. Daarmee komt het juridisch schijnbaar in een grijs gebied .

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik weet er toevallig een die zijn alarmlichten zo kan laten pulseren. Daar zou ik nog wat toegevoegde waarde in zien bij het filteren. De rest van de verlichting moet gewoon constant zijn imho. Je rijdt tenslotte niet met een voorrangsvoertuig rond. Het is al erg genoeg dat die zoveel discoverlichting moeten voeren en nog steeds over het hoofd gezien worden.

Wat het ongeluk dat ik postte betreft: Nog niet zo lang geleden is een stukje verder op diezelfde N278 (Margraten - Cadier en Keer) een motorrijder dodelijk verongelukt door een auto die de weg op draaide. En dat terwijl die weg an sich nou ook weer niet zo heel gevaarlijk is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

noes schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Probleem met groot licht is dat men dan lastiger de afstand kunnen inschatten.. wat weer zijn eigen risico oplevert..

Een relatief langzame modulator op gewoon licht (niet grootlicht) lijkt me de beste oplossing, niet te fel, lijkt niet te veel op zwaailicht maar verhoogd zichtbaarheid wel behoorlijk.. maar het blijft een grijs gebied legaal gezien in de EU.. in de US schijnt het in 50 staten legaal te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

ephymerous schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:49:
[...]

Het hoeft ook niet het grote licht te zijn dat pulseert, met het dimlicht kan dat ook. Overigens knippert het niet maar verandert de sterkte van het licht schijnbaar. Daarmee komt het juridisch schijnbaar in een grijs gebied .
Dit is dus geen grijs gebied.
Artikel 28 RVV 1990
Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
Het geven van knippersignalen is niet verder gedefinieerd. Ik denk niet dat een rechter erin mee gaat dat deze vorm van moduleren niet beschouwd wordt als knipperen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Blue-eagle schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:14:
Naar m'n werk willen en er dan achter komen dat mijn voorwiel moervast zit :(

Afgelopen vrijdag nog wel mee gereden. Het regende weet ik nog. Daarna heeft hij 7 dagen stil gestaan in de garage onder 't huis. Gaat normaal gewoon helemaal goed. Deze keer dus niet. Het achterwiel wilt gewoon rijden als ik gas geef, maar het voorwiel beweegt geen centimeter.

Paar tikken gegeven tegen remschijf en blok, helpt niet. Achteruit trekken van de motor (VFR1200... zwaar!) deed niks... gas geven en weer richting de muur rijden waar hij geparkeerd stond hielp ook niet.

Dus in plaats van reistijd 10 minuten enkele rit, nu reistijd 1 uur enkele rit ;( Godver...
Check even je vloeistof reservoir, mogelijk zit er teveel remvloeistof in waardoor je remcilindersniet terug kunnen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:09:
[...]

Check even je vloeistof reservoir, mogelijk zit er teveel remvloeistof in waardoor je remcilindersniet terug kunnen.
Oh, goed idee. Maar kan daar zomaar ineens teveel in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Remvloeistof trekt vocht aan, remvloeistof met vocht = uitzetten.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Interesting :) Dat zou heel wat verklaren in ieder geval. Vanavond eens kijken. Gewoon een kwestie van het remvloeistof reservoir open te maken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Wel maf dat t achter goed zit en voor niet. Zou verwachten dat je met die linked system voor en achter issues zou krijgen, je hebt echt niet het idee dat je achter alsnog een cilinder of 2 hebt die ook vast zitten?

Voor controle hebben je reservoires (niet je achter reservoir vergeten!) gewoon markerings tekens voor leeg en vol, je zou ze allicht kunnen openen om beter te zien maar zorg er wel voor dat er geen extra water of troep in komt. :)

Also, liever spuitelf; maar check voor de zekerheid de leidingen van het linked systeem op beschadigingen.

Edit: Ik bedenk me net dat mijn 800Fi ook een 3e reservoir heeft, juist voor de linked system. Weet niet of dit hetzelfde is op een 1200 maar je kan allicht kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door GenjiBlade op 29-01-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
GenjiBlade schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:33:
Wel maf dat t achter goed zit en voor niet. Zou verwachten dat je met die linked system voor en achter issues zou krijgen, je hebt echt niet het idee dat je achter alsnog een cilinder of 2 hebt die ook vast zitten?
Ik rem op lage snelheden nooit met de achterrem, dus die kan simpelweg nooit zijn gebruikt en zijn vastgelopen ;) Mijn voorrem heb ik gebruikt om tot stilstand te komen in de garage, dus misschien is die onder druk nooit meer los gekomen.
Voor controle hebben je reservoires (niet je achter reservoir vergeten!) gewoon markerings tekens voor leeg en vol, je zou ze allicht kunnen openen om beter te zien maar zorg er wel voor dat er geen extra water of troep in komt. :)
Nu ga je een paar bruggen te ver voor mij als complete leek O-) Er zijn dus meerdere reservoirs voor remvloeistof?
Also, liever spuitelf; maar check voor de zekerheid de leidingen van het linked systeem op beschadigingen.
Ik ga 't motor boekje eens doorlezen, geen idee waar dat zit... maar ook deze opmerking komt op mijn check-list :)
Edit: Ik bedenk me net dat mijn 800Fi ook een 3e reservoir heeft, juist voor de linked system. Weet niet of dit hetzelfde is op een 1200 maar je kan allicht kijken.
Will do!

Thanks tot zover! Stemt hoopvoller dan a.s. woensdag de motor op laten halen door 3 man (duur) en door een garage laten fixen (duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:20
Blue-eagle schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Ik rem op lage snelheden nooit met de achterrem, dus die kan simpelweg nooit zijn gebruikt en zijn vastgelopen ;) Mijn voorrem heb ik gebruikt om tot stilstand te komen in de garage, dus misschien is die onder druk nooit meer los gekomen.
Dringend dan maar eens van gewoonte veranderen :)
Op lagere snelheden is de achterrem net beter voor een stabielere controle over de fiets.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
kazzzdafke schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Dringend dan maar eens van gewoonte veranderen :)
Op lagere snelheden is de achterrem net beter voor een stabielere controle over de fiets.
Klopt helemaal, heb alleen beide voeten in m'n garage nodig: links op de grond, rechts tegen een deur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Da's iets anders natuurlijk als het enkel IN de garage is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
GenjiBlade schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:33:

Ik rij zelf met een CBF 1000A (2007, ABS, met linked remsysteem) maar die heeft bij mijn weten maar twee reservoirs (voorste remhendel en "urinestaalpotje" boven/achter de rechter voetsteun).

De achterste rem is gewoon opvallend veel zwakker (bij de eerste rit rot geschrokken, de rijschool reed met BMW F750 of zoiets en die remde achteraan nogal scherp). Ik heb mijn CBF voor inspectie naar de dealer gebracht en na een testrit vertelde die (met een grijns van oor tot oor): "binnen specs".

Onderhoudsmanual zegt voor "brake drag" (naast opvallende kenmerken als verkeerd gemonteerd wiel/schijf/remblokken): caliper not sliding properly (aantasting met strooizout ?), clogged/restricted fluid passage (leidingen nalopen), sticking caliper piston (remblokken ver versleten ?).

Als het licht van de ABS niet knippert, kan je een fout hieraan waarschijnlijk uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
C-sharp schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:21:
[...]

Ik rij zelf met een CBF 1000A (2007, ABS, met linked remsysteem) maar die heeft bij mijn weten maar twee reservoirs (voorste remhendel en "urinestaalpotje" boven/achter de rechter voetsteun).

De achterste rem is gewoon opvallend veel zwakker (bij de eerste rit rot geschrokken, de rijschool reed met BMW F750 of zoiets en die remde achteraan nogal scherp). Ik heb mijn CBF voor inspectie naar de dealer gebracht en na een testrit vertelde die (met een grijns van oor tot oor): "binnen specs".
Yup. Valt erg op idd. De achterrem van de VFR is ook erg zwak, maar ik had op een Honda gelest (naast een Gladius) en de instructeur wist me dat toen ook te vermelden ;)
Onderhoudsmanual zegt voor "brake drag" (naast opvallende kenmerken als verkeerd gemonteerd wiel/schijf/remblokken): caliper not sliding properly (aantasting met strooizout ?), clogged/restricted fluid passage (leidingen nalopen), sticking caliper piston (remblokken ver versleten ?).
Strooizout zou kunnen, vorige week vroor het wel. Ik heb eigenlijk alleen redelijk laat (na 09:30) op de A10 Amsterdam gereden, dus dat zou beperkt moeten zijn. En het remblok zelf is net enkele maanden geleden vervangen; met de vorige deed ik makkelijk anderhalf jaar. Dat zou ook goed moeten zijn.

Dus leidingen nalopen is de eerste stap denk ik :)
Als het licht van de ABS niet knippert, kan je een fout hieraan waarschijnlijk uitsluiten.
Hmm. Die knippert alleen als de motor net aan staat of als het erg koud is. Daarna stopt hij met knipperen. Ik zal dat wel even in de gaten blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
C-sharp schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:21:
De achterste rem is gewoon opvallend veel zwakker (bij de eerste rit rot geschrokken, de rijschool reed met vyof zoiets en die remde achteraan nogal scherp).
Was dat geen combined systeem toevallig?
Zelfs met zwakke rem blokkeer je achter nog redelijk makkelijk, dus wat heb je aan een zwaardere rem daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
Blue-eagle schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:39:
[...]
Hmm. Die knippert alleen als de motor net aan staat of als het erg koud is. Daarna stopt hij met knipperen. Ik zal dat wel even in de gaten blijven houden.
Bij de CBF brandt het ABS lichtje continu bij contact/starten tot je enkele meters hebt gereden (test van de wielsensors, ABS pomp en electronica). Vanaf 10 km/h gaat het licht normaal uit. Als er een fout in het systeem zit, knippert hij zodra de fout is gedetecteerd. Lang lichtsignaal geeft de tientallen en kort lichtsignaal geeft de eenheden van de foutcode. De uitleg bij de codes kan je dan zoeken in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:51:
[...]

Was dat geen combined systeem toevallig?
Zelfs met zwakke rem blokkeer je achter nog redelijk makkelijk, dus wat heb je aan een zwaardere rem daar?
CBF 1000 met ABS heeft combined braking system met een zeer zwakke achterrem (gas op 3000 RPM, koppeling vlot lossen en voetrem ingedrukt vertrekt hij probleemloos). Met de BMW F750 van de rijschool kon je rijdend de motor laten afslaan met de achterrem (ondanks ABS maar met een geheel onervaren kieken op in zadel :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Blue-eagle schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Ik rem op lage snelheden nooit met de achterrem, dus die kan simpelweg nooit zijn gebruikt en zijn vastgelopen.
Zo'n linked system remt áltijd voor en achter samen, ookal gebruik je alleen de hendel of pedaal. Verschil zit em in hoeveel cilinders hij voor en achter pakt. ;)
Nu ga je een paar bruggen te ver voor mij als complete leek O-) Er zijn dus meerdere reservoirs voor remvloeistof?
Yup, één op je stuur en één in de buurt van je duo voet steunen en zoals gezegd, bij de 800Fi zelfs een 3e, alleen weet ik niet of ze dat met de 1200 hebben doorgezet. Als wat C-sharp hieronder zegt klopt, dan lijkt me dat ze die 3e resevoir dus hebben laten zitten op nieuwere modellen.
Thanks tot zover! Stemt hoopvoller dan a.s. woensdag de motor op laten halen door 3 man (duur) en door een garage laten fixen (duur).
Anders kun je ook op een ander forum waar we beiden zitten (hint hint, wink wink ;) ) een bekende Zwollenaar een privé berichtje sturen, hij weet je ongetwijfeld meer te vertellen over je VFR, waar je moet kijken en wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Bommes

Capo del formaggio

GenjiBlade schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:51:
[...]

Zo'n linked system remt áltijd voor en achter samen, ookal gebruik je alleen de hendel of pedaal. Verschil zit em in hoeveel cilinders hij voor en achter pakt. ;)
Ik weet het, niet helemaal te vergelijken maar:
Mijn Vespa remt met de voorrem ook echt alleen voor.
De achter rem is pas bij hard door remmen "combined".
Daarmee kan ik in de korte bochtjes perfect de achter rem laten "slepen" zonder dat de voorrem er bij in komt.
Rem je echter goed hard door dan worden zowel voor (met abs) en achter geactiveerd. :Y

Oh meteen een vraag:
Ik wil extra groot licht/verstralers maar ik heb daar geen 100den euro's voor over.
We rijden op vakantie vaak laat in de avond echt in het midden van nergens, dan is wat extra licht wel welkom.
Het liefste led ivm kleinere units maar goede led units zijn meteen zo duur "want populair bij allroad publiek".
Iemand een tip? ?
Beetje Google leverd:
http://www.assumburg.nl/w...-zeer-fel-6-leds-18w.html
Maar is dat wat??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
mphilipp schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:34:
Moet je nog iets bijzonders doen om de velgen niet te beschadigen met die bandenlichters?
Ja, je hebt van die velgbeschermers die je tussen de velg en de bandenlichter kan doen. Ik heb ze echter niet gebruikt, lelijker kunnen m'n velgen toch niet worden nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Nou, het aderlaten van het remvloeistofreservoir deed het hem. Openschroeven, en met een theelepel voorzichtig 3 schepjes eruit nemen, dichtschroeven, kijken of het beter ging. De eerste keer niet. De tweede keer (2 lepeltjes) wel. Dus nu denk ik zsm. naar een motorzaak te rijden om even een professionele check te laten doen :p want ik zit niet te wachten op ineens geen remkracht meer of een blokkerend wiel in the middle of nowhere :+

Thanks allemaal :* Jullie hebben me een paar honderd Euro bespaard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Bommes schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:09:
Oh meteen een vraag:
Ik wil extra groot licht/verstralers maar ik heb daar geen 100den euro's voor over.
We rijden op vakantie vaak laat in de avond echt in het midden van nergens, dan is wat extra licht wel welkom.
Het liefste led ivm kleinere units maar goede led units zijn meteen zo duur "want populair bij allroad publiek".
Iemand een tip? ?
Beetje Google leverd:
http://www.assumburg.nl/w...-zeer-fel-6-leds-18w.html
Maar is dat wat??
Eerste wat mij opvalt: gedver, dat is écht intens lelijk. Tweede: kleurtemperatuur van 6500K, dat is Sjonnie-xenon-blauw. Het gaat waarschijnlijk wel een bak licht geven, maar omdat de kleurtemperatuur zo hoog ligt zal er weinig contrast inzitten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kleine correctie: 6000k is spierwit met een waasje blauw, 6500k zal wel meevallen. 8000k is het blauw wat jij beschrijft.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Is 6500 k dan nog wel iets? ? Of moet het lager voor "beter" licht? ?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had 6000k om een beetje op te vallen, licht is net even anders dan oem xenon. :)

Zelf zou ik een cree led spot op ebay scoren trouwens voor als een soort mistlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:03:
Kleine correctie: 6000k is spierwit met een waasje blauw, 6500k zal wel meevallen. 8000k is het blauw wat jij beschrijft.
Is natuurlijk ook een beetje perceptie. Ik vind persoonlijk alles boven neutraal wit behoorlijk blauw en lelijk en ik erger me er ook aan. Mijn ideale kleurtemperatuur zou rond de 4000-5000K zitten, maar smaken verschillen natuurlijk :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Overigens, kijk eens rond op aliexpress voor vriendelijk geprijsde led lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tdw schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:22:
[...]

Is natuurlijk ook een beetje perceptie. Ik vind persoonlijk alles boven neutraal wit behoorlijk blauw en lelijk en ik erger me er ook aan. Mijn ideale kleurtemperatuur zou rond de 4000-5000K zitten, maar smaken verschillen natuurlijk :)
Zeker op afstand is dat, daar heb je helemaal gelijk in. En laat 4300k nu net de oem kleur zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ok
* Bommes start aliexpres op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Vanavond nieuw speeltje gehaald. Ik wou het toch eens proberen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OukGl5m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GoY5sEx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jnzZBo5.jpg

BMW K75RT uit 1994 met 134dkm op de teller. Erg netjes onderhouden. Kappen mooi strak, startte mooi, loopt mooi. Ritje Emmeloord Groningen door de harde wind en regen ging prima.

Nu maar kijken of ik er mee kan worden. Denk het wel :) en voor deze prijs kan ik er nooit veel op verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:28:
[...]

Ja, je hebt van die velgbeschermers die je tussen de velg en de bandenlichter kan doen. Ik heb ze echter niet gebruikt, lelijker kunnen m'n velgen toch niet worden nu O-)
Check. Nou ik ze zie, ken ik die dingen inderdaad.
Maarja...zelf banden wisselen begin ik niet aan. De dealer deed het voor €35 met zelf meegenomen banden bij een beurt. En ik wissel minder dan 1x per jaar een setje, en dan zou ik het bij mij op de stoep moeten gaan doen. Ik zie me daar al de hele ochtend kloten met 2 wielen. Nee, voor die paar tientjes breng ik 'm wel weg. Als ik nou 2x per jaar moest wisselen zou ik iets anders bedenken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

418O2 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:44:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

BMW K75RT uit 1994 met 134dkm op de teller. Erg netjes onderhouden. Kappen mooi strak, startte mooi, loopt mooi. Ritje Emmeloord Groningen door de harde wind en regen ging prima.

Nu maar kijken of ik er mee kan worden. Denk het wel :) en voor deze prijs kan ik er nooit veel op verliezen
Like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
:)

De vorige eigenaar heeft het onderhoud niet laten verslonzen omdat hij hem nog gewoon vaak gebruikte voor woon-werk. Aardige vent. Had zelfs de voorrem nog laten doen gister omdat hij hem niet weg wou doen met remmen die niet optimaal waren.

Ik overweeg wel zo'n verhoogd ruitje, zou hem af maken (ik ben erg lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heerlijke Deutsche Gründlichkeit.

Denk dat je daar wel lol aan kan hebben :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proefrit gedaan met de BMW S1000R.

beter dan ik verwacht had. best goed geluidje ook.
helaas niet de optie pakketen met de actieve vering... maar ga er van uit dat het dan "goed" werkt
(ga er maar vanuit dat het systeem werkt en dat het niet of te hard of te zacht is)

maar... ik ben niet "verkocht"

Inmiddels ook in contact met de Aprilia dealers in de regio, geen van allen heeft een demo beschikbaar.
Maar kreeg gisteren te horen dat er wellicht 1 naar Barcelona komt binnen een week of 2.

To be continued, want op dit moment lijkt het erop dat mijn volgende een Tuono Factory zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch wel grappig, kun je omschrijven wat je dan precies mistte? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:13:
Toch wel grappig, kun je omschrijven wat je dan precies mistte? :P
heb er gewoon geen "klik" mee, weet niet hoe je dat moet zeggen.

kwa looks weet ik ook niet heel goed of ik hem nu mooi vind of niet.
de uitlaat, of ja eigenlijk alleen de kat is echt lelijk trouwens.

Kwa rij eigenschappen was het gewoon dik in orde.(pittig blokje ook)
Mischien had ik te hogen verwachtingen of zo, ik weet het niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ja, veel mensen lopen er ook gillend mee weg en het zou het helemaal moeten zijn.
Maar dat is hetzelfde met een Nissan GT-R, technisch perfect, loopt kogelhard, maar omdat het zo goed en netjes is, mist het de emotie van een Italiaans raspaard die nog eens een keer sputtert of doet...

Kan me er wel iets bij voorstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:17:
Mm ja, veel mensen lopen er ook gillend mee weg en het zou het helemaal moeten zijn.
Maar dat is hetzelfde met een Nissan GT-R, technisch perfect, loopt kogelhard, maar omdat het zo goed en netjes is, mist het de emotie van een Italiaans raspaard die nog eens een keer sputtert of doet...

Kan me er wel iets bij voorstellen. :)
Voor mij word het ook een machine voor puur lol/gummen met af en toe een dagje circuit (op budget dagen is dat hier 75€ voor een dag)

En gezien het 16500 moet kosten met de optie pakket, voor dat geld wil ik wel die "klik" hebben.

Denk niet zo zeer dat het is omdat het een technisch perfecte machine is.
Hoewel ik niet kan zeggen dat er iets is wat me echt ontbrak.

Enige waar ik eigenlijk niet op gelet heb was bij terug schakelen of de versnellingsbak een blipper heeft met terug schakelen.
(Maar daar zou een mogelijk aanschaf niet bij staan of vallen)
de quick shift was trouwens echt verslavend, eerste keer dat ik daar mee gereden heb.

Doe het op mijn motor door klein beetje druk op het pedaal uit te oefenen, en dan split seconde gas dicht te draaien.
Is wel wennen dat je moet afleren om geen druk op het pedaal te zetten, want hij knalt gewoon in de volgende versnelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hooglander1 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 01:06:
[...]

Heerlijke Deutsche Gründlichkeit.

Denk dat je daar wel lol aan kan hebben :)
Dat denk ik ook. Gisteren ondanks de wind (werd bijna de vluchtstrook opgeblazen, bijna knee down om dat te voorkomen ;) ) en de harde regen met een lach op mijn gezicht gereden. Het is mijn bedoeling ook om wat van de kilometers die ik nu in de auto doe, met deze dame te gaan doen. Hij verbruikt ongeveer de helft van mijn auto dus dat scheelt dan nogal.

En het meisje kan makkelijker mee natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 30-01-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al eens op een RC8 gereden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55

Erg mooie moto... ik houd wel van die vierkante look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Al eens op een RC8 gereden ?
Nog niet, vind de RC8R wel een echte porno fiets.
Was eigenlijk zijn tijd te vervooruit en had wellicht 2 jaar meer ontwikkeling nodig om echt te klappen.

Heb wel eens op een advertentie geschreven om eentje te kopen maar dat bleek helaas een oplichter (de motor is in engeland maar geef mij geld en ik verscheep hem wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Nog niet, vind de RC8R wel een echte porno fiets.
Was eigenlijk zijn tijd te vervooruit en had wellicht 2 jaar meer ontwikkeling nodig om echt te klappen.

Heb wel eens op een advertentie geschreven om eentje te kopen maar dat bleek helaas een oplichter (de motor is in engeland maar geef mij geld en ik verscheep hem wel)
Als je er qua uiterlijk positief over bent dan zou ik eens een proefrit maken als het mogelijk is. Ik ben er zelf heel erg tevreden over. Vooral de wegligging en stabiliteit in bochten is heerlijk. Toen de motor in 2008 uitkwam was het qua wegligging het beste wat er was. Ook beter dan bijvoorbeeld de 1098 van die tijd. Nu zijn we inmiddels natuurlijk een paar jaar verder, maar het is nog steeds een heerlijke motor om op te rijden.

Ik heb zelf een RC8 non R. Heeft ook niets qua electronica, geen ABS, traction control en quickshifer. Als je voor een nieuwere R zou gaan is dit wel allemaal mogelijk.

Edit: Ik weet trouwens niet of je lang bent. Voor mijn 1.98 zit geen enkele sportmotor zo ruim als deze. Geen opgevouwen benen is erg prettig :) Dat je er ontspannen op zit is voor een sportfiets als deze erg prettig. Je ziet het er niet aan af, maar als je gaat zitten merk je het gelijk.

Ik heb het subframe maximaal omhoog staan. Stepjes op laagste stand voor op straat. Voor het circuit gaan de stepjes omhoog, maar zelfs op de laagste stand kan je er een kneedown mee maken.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:26:
Overigens, kijk eens rond op aliexpress voor vriendelijk geprijsde led lampen.
+

CagerOnTwoWheels had er ook een interesant filmpje over (van Banggood in dit geval)

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 30-01-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Als je er qua uiterlijk positief over bent dan zou ik eens een proefrit maken als het mogelijk is. Ik ben er zelf heel erg tevreden over. Vooral de wegligging en stabiliteit in bochten is heerlijk. Toen de motor in 2008 uitkwam was het qua wegligging het beste wat er was. Ook beter dan bijvoorbeeld de 1098 van die tijd. Nu zijn we inmiddels natuurlijk een paar jaar verder, maar het is nog steeds een heerlijke motor om op te rijden.

Ik heb zelf een RC8 non R. Heeft ook niets qua electronica, geen ABS, traction control en quickshifer. Als je voor een nieuwere R zou gaan is dit wel allemaal mogelijk.

Edit: Ik weet trouwens niet of je lang bent. Voor mijn 1.98 zit geen enkele sportmotor zo ruim als deze. Geen opgevouwen benen is erg prettig :) Dat je er ontspannen op zit is voor een sportfiets als deze erg prettig. Je ziet het er niet aan af, maar als je gaat zitten merk je het gelijk.
Juist de electronica op de Aprilias spreekt me erg aan.
En hoewel de RC8 extreem veel instel mogelijkheden heeft op het gebied van ergonomie.
Ik ben een naked rijder in hart en nieren :)

Ooit begonnen met een Hornet, daarna ivm verkoopwerkzaamheden veel andere machines gereden gedurende een jaar en na mijn emigratie naar Spanje een Speed Triple gekocht met inmiddels 88.5km

Die rijd ik inmiddels in zijn "limiet" en is het dus tijd voor iets met meer vermogen en iets dat sneller stuurt (de triple is niet heel erg licht in snel stuur werk)

in de huidige hyper naked markt zijn er eigenlijk op dit moment maar 2 opties. de S1000R en de Tuono.
Zoals ik al zei S1000R is echt een dijk van een motor maar had niet het "eureka" gevoel voor mij.

hopelijk binnenkort Tuono proberen en kijken of die wel mijn "OMGWTF" spot weet te raken

-edit-
Zie dat je ook zelf nu die opmerking maakt over de ergonomie.
In mijn ogen is dat juist het punt waarin de motor zijn sterkste punt heeft. tot op heden doet niemand dat

maar ik wil gewoon een lekker hoog stuur zonder clip-ons

ben trouwens 1m80, de standaard lengte waar alle machines ongeveer voor worden gemaakt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De Tuono schijnt wel echt een beest te zijn. Die lijkt mij dan ook leuker dan een S1000R. Verder is er natuurlijk ook de SuperDuke 1290R nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de duke 1290R word inderdaad geroemd voor zijn blok

Maar in alle reviews legt hij het af tegen zowel de BMW als Aprilia omdat het veel meer een toergerichte machine is.

Schijnt wel echt een boterzacht blok te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dryhte schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:45:
[...]

Erg mooie moto... ik houd wel van die vierkante look.
Ik ook zeker wel. Past ook mooi naast de e34 :)

Nog een foto
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8cdA4oh.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 30-01-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
De reviews die ik lees zijn toch allemaal zeer lovend over de superduke, en dan zeker met name wendbaarheid tov de andere 2, net dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:25:
Enige waar ik eigenlijk niet op gelet heb was bij terug schakelen of de versnellingsbak een blipper heeft met terug schakelen.
(Maar daar zou een mogelijk aanschaf niet bij staan of vallen)
de quick shift was trouwens echt verslavend, eerste keer dat ik daar mee gereden heb.
Hoe werkt auto-blip met een sequential gearbox, er is toch geen 'neutraal' tussen twee versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:58:
[...]

Hoe werkt auto-blip met een sequential gearbox, er is toch geen 'neutraal' tussen twee versnellingen?
Je kan hem wel in een false neutral krijgen tussen 2 versnellingen in, maar gebeurt echt zelden..

stuurt een speedshifter ook de koppeling aan? dan is een autoblip natuurlijk mogelijk.. anders misschien een kwestie van timing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een quickshift onderbreekt ontsteking voor een fractie van een seconde zodat de versnelling hoger aangesproken kan worden zonder te koppelen.

Een blipper doet het tegenovergestelde door bij vertraging een klein beetje gas te geven wat dan toelaat om terug te schakelen zonder te koppelen.

in beide gevallen is het om de 2 versnellingen even snel te laten lopen zodat de koppeling niet nodig is (zo ver als ik het begrijp in ieder geval) heb nooit echt gelezen hoe het precies werkt

Maar dankzij iets van 130.000km ervaring zit het er ingebakken om altijd te koppelen bij terug schakelen.
Dus heb niet getest/gemerkt of de S1000R ook blipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
418O2 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:30:
[...]

Nog een foto
[afbeelding]
Mooie tourbuffel hoor! :)

Zo ziet mijn K75 er nu uit :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Au4ArURl.jpg

@Aardschok je zou eventueel ook nog naar de MV Agusta Brutale 800 kunnen kijken die ze dit jaar weer een update hebben gegeven. Al is het altijd wel gokken met MV Agusta wat betreft betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Mooie tourbuffel hoor! :)

Zo ziet mijn K75 er nu uit :9
[afbeelding]

@Aardschok je zou eventueel ook nog naar de MV Agusta Brutale 800 kunnen kijken die ze dit jaar weer een update hebben gegeven. Al is het altijd wel gokken met MV Agusta wat betreft betrouwbaarheid.
er ontbreekt zo ongeveer 75% motor

kwa keuze, sportieve hyper naked for the win...
de MV 800 heeft geen vermogen winst ten opzichte van mijn huidige Speed Triple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
cyntax schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:18:
[...]

It's (probably) going to be mine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ToolkiT schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:32:
[...]

+

CagerOnTwoWheels had er ook een interesant filmpje over (van Banggood in dit geval)
[video]

[video]
Thanks dat heeft me wel overtuigd dat dergelijke spotjes niets toe gaat voegen aan mijn huidige koplamp.
Beter door sparen en eventueel bij een gerenomeerde zaak spul kopen wat bijvoorbeeld normaal op rally auto's zit.

Overigens is led niet een vereiste, een setje mooie ouderwetse hella verstralers kan ik best met een mooie beugel monteren. Iets met een snel sluiting zodat het enkel voor de ritjes voorop te monteren is waarvan ik weet dat we door het donker terug moeten.
Afbeeldingslocatie: http://members.modernvespa.net/anchit/uploads/image_98322.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:46:
[...]

Thanks dat heeft me wel overtuigd dat dergelijke spotjes niets toe gaat voegen aan mijn huidige koplamp.
Beter door sparen en eventueel bij een gerenomeerde zaak spul kopen wat bijvoorbeeld normaal op rally auto's zit.

Overigens is led niet een vereiste, een setje mooie ouderwetse hella verstralers kan ik best met een mooie beugel monteren. Iets met een snel sluiting zodat het enkel voor de ritjes voorop te monteren is waarvan ik weet dat we door het donker terug moeten.
[afbeelding]
het droogrekje voorop ziet er niet uit,.. maar Martini paintjob is echt wel gelikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 16:58
Vandaag een klein opluik ding gekocht voor de Tuono: een luxe kentekenplaat.

Naar mijn mening net wat mooier en aangezien het sinds 1-1-2016 is toegestaan, waarom niet.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maikel64 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:33:
Vandaag een klein opluik ding gekocht voor de Tuono: een luxe kentekenplaat.

Naar mijn mening net wat mooier en aangezien het sinds 1-1-2016 is toegestaan, waarom niet.
Wat bedoel je precies met luxe plaat, en wat is toegestaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:00:
[...]

het droogrekje voorop ziet er niet uit,.. maar Martini paintjob is echt wel gelikt!
Nee dat droogrekje ben ik ook nog niet helemaal over uit.
De Vespa is op vakantie gewoon een werkpaard. Als het aan mijn vrouw ligt dan gaat de halve camper inventaris mee achterop als we een dagje gaan touren.
Kleedjes, koeltas, parasol, zwemkleding, barbecue en het liefst ook nog de klapstoeltjes.
Dat rekje zou dus wel van pas komen maar = fugly. . :(
Wat gewicht voorop is trouwens ook wel welkom dus wat dat betreft. . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kon toch nooit gemaakt worden bij een motorplaat? Gaat om dikke opleg letters, heb ik ook bij al mijn auto's gehad. :)

RC8 is ook erg gaaf trouwens, weet niet of je zomaar een proefrit erop kan maken. :P Ik ben dan bijna 26, heb een jong koppie, en veelal was het niet mogelijk of moest je eerst een prijsopgave maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:41:
Kon toch nooit gemaakt worden bij een motorplaat? Gaat om dikke opleg letters, heb ik ook bij al mijn auto's gehad. :)

RC8 is ook erg gaaf trouwens, weet niet of je zomaar een proefrit erop kan maken. :P Ik ben dan bijna 26, heb een jong koppie, en veelal was het niet mogelijk of moest je eerst een prijsopgave maken...
Dat van die letters wel eens gezien ja. Wist niet dat zoiets te bestellen was, of er voor de motor was.

Mijn RC8 heb ik een proefrit op gemaakt bij de dealer. Nou had ik ook wel serieuse interesse. Had van te voren even gebelt over een proefrit mogelijk was. Toen ik bij de dealer kwam stond ie al klaar. Is verder niet van te voren om leeftijd gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[afbeelding]
Dat kleurenschema is wel kicke :)

Je kan je lamp vervangen voor een 80W halogeen, mits je bedrading, armatuur en glas de extra hitte aankunnen. Ik heb het bij mijn motor gedaan en is de goedkoopste upgrade die je hebben kan. Lichtbeeld blijft hetzelfde, maar je hebt gewoon meer licht. Het licht is iets witter, maar geen storend verschil met origineel.

Andere optie is HID inbouwen (Xenon). Als kleurtemperatuur zou ik dan 4300K of lager aanbevelen, hoger ziet er te 'modern' uit voor een Vespa (vind ik). Je kan wel je lichtbeeld verpesten, dus het is kwestie van uitproberen of het écht werkt.

Zoiets is ook een poging waard, ipv je huidige koplampje: http://www.ebay.nl/itm/7-...bc94bb:g:y5sAAOSwnipWZdgl

Maar... ook daarbij denk ik dat het niet zo mooi staat op je Vespa, te modern. Vervangen ziet er wel makkelijk uit, dus je zou het alleen 's nachts kunnen gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:41:

Zal mij benieuwen of de RC8 echt gaat bevallen, echt soepel gaat het niet, althans mijn ervaring.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Capo schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:03:
[...]

Zal mij benieuwen of de RC8 echt gaat bevallen, echt soepel gaat het niet, althans mijn ervaring.
Ik heb de mijne laten afstellen. Standaard is het blok nogal lomp en kan je eigenlijk niet eens 25 mee rijden zonder dat de boel gaat bokken.

Na het afstellen is het een heerlijk blok. Persoonlijk vind ik het zelfs fijner lopen dan mijn oude SV1000S. Helaas loopt het blok standaard nogal slecht door alle milieueisen. Het blok staat standaard ook veel te arm afgestelt. Standaard was AF van 14.4 en nu is het 16.4. Bij mijn RC8 zijn de lamba's eruit gehaald en is iedere map die er is aangepast en ook nog per cilinder. Kost een paar euro's maar is het geld meer dan waard en je krijgt er een compleet andere motor voor terug.

Met dat afstellen is het blok nu prima en dat samen met de geweldige wegligging zorgt voor een heerlijke motor. Ik heb de mijne sinds deze zomer en heb er nu zo'n 4000km mee gereden. 2x mee naar circuit Lelystad geweest en daar ook lekker gereden. Randen van de banden afgereden en kneedowns gemaakt zonder ook maar 1x iets raars te voelen. Dat kon ik van mijn SV1000S niet zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

418O2 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:52:
[...]

:)

De vorige eigenaar heeft het onderhoud niet laten verslonzen omdat hij hem nog gewoon vaak gebruikte voor woon-werk. Aardige vent. Had zelfs de voorrem nog laten doen gister omdat hij hem niet weg wou doen met remmen die niet optimaal waren.
Mooi :)
Ik overweeg wel zo'n verhoogd ruitje, zou hem af maken (ik ben erg lang)
Verwacht daar niet teveel van... heb exact hetzelfde gedaan met mijn K75RT destijds, maar het verschil was verwaarloosbaar: de hogere ruit volgt exact zelfde lijn als de lagere, waardoor de luchtstroom nagenoeg gelijk is. En dus uiteraard pal in m'n gezicht bleef :/
418O2 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Dat denk ik ook. Gisteren ondanks de wind (werd bijna de vluchtstrook opgeblazen, bijna knee down om dat te voorkomen ;) ) en de harde regen met een lach op mijn gezicht gereden. Het is mijn bedoeling ook om wat van de kilometers die ik nu in de auto doe, met deze dame te gaan doen. Hij verbruikt ongeveer de helft van mijn auto dus dat scheelt dan nogal.
Huh? Ik haalde doorgaans niet beter dan 1:17 met de K75RT, als je auto twee keer zoveel zuipt is het echt een ranzig monster :P
En het meisje kan makkelijker mee natuurlijk.
:Y

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik doe hier zo'n 1:20 met de RT, maar dat is ook voornamelijk rustig cruisen op de snelweg.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dion_b schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:06:
[...]

Mooi :)

[...]

Verwacht daar niet teveel van... heb exact hetzelfde gedaan met mijn K75RT destijds, maar het verschil was verwaarloosbaar: de hogere ruit volgt exact zelfde lijn als de lagere, waardoor de luchtstroom nagenoeg gelijk is. En dus uiteraard pal in m'n gezicht bleef :/

[...]

Huh? Ik haalde doorgaans niet beter dan 1:17 met de K75RT, als je auto twee keer zoveel zuipt is het echt een ranzig monster :P

[...]

:Y
Ook zo'n opzetding die er net boven uit steekt niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.optitune.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1200x1200/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/0/4025066097340.jpg

Mijn auto doet 1:9.5 ofzo gemiddeld denk ik. Dus t is gauw zuiniger (e34 520i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat wou ik ook al zeggen: zo'n spoiler doet vaak meer dan een hoger ruitje. Het gaat meer om de vorm dan om de hoogte. Op mijn ouwe K1100RS had ik een vrij klein ruitje, maar een hele fijne verstelbare spoiler die me gewoon helemaal uit de wind kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 07:48

DinX

Motormuis

Topicstarter
mphilipp schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:10:
Dat wou ik ook al zeggen: zo'n spoiler doet vaak meer dan een hoger ruitje. Het gaat meer om de vorm dan om de hoogte. Op mijn ouwe K1100RS had ik een vrij klein ruitje, maar een hele fijne verstelbare spoiler die me gewoon helemaal uit de wind kon houden.
Klopt. Je wil uiteindelijk dat die luchtstroom mooi over je heen gaat.
Soms heb je de wind nog beter net tegen je hoofd aan, maar mooi gestroomlijnd, dan dat je wel uit de wind zit maar dat je in de plaat een heleboel wervelingen achter je hoofd of op de rug krijgt.

Die opzetruitjes zorgen voor het eerste, dat het netjes over je heen gaat zonder turbulentie.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

[afbeelding]
2 spotjes is duidelijk niet genoeg als ik op internet zoek naar scooter mods ;) :+ :

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8021/7567774798_4d4efbf0bc_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03016/mod12_3016197k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Mod_style_Lambretta_scooters.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kunnen zo het "foute tuning" topic in mwahahaha wat een gedrochten op wielen zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:30:
[...]

Nog een foto
[afbeelding]
Oei, die is inderdaad mooi.. Die glimt nog helemaal! *O*

Volgens mij dezelfde kleur als die van mij:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33602799/IMG_2832.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:21:
[...]

Ik heb de mijne laten afstellen. Standaard is het blok nogal lomp en kan je eigenlijk niet eens 25 mee rijden zonder dat de boel gaat bokken.

Na het afstellen is het een heerlijk blok. Persoonlijk vind ik het zelfs fijner lopen dan mijn oude SV1000S. Helaas loopt het blok standaard nogal slecht door alle milieueisen. Het blok staat standaard ook veel te arm afgestelt. Standaard was AF van 14.4 en nu is het 16.4. Bij mijn RC8 zijn de lamba's eruit gehaald en is iedere map die er is aangepast en ook nog per cilinder. Kost een paar euro's maar is het geld meer dan waard en je krijgt er een compleet andere motor voor terug.

Met dat afstellen is het blok nu prima en dat samen met de geweldige wegligging zorgt voor een heerlijke motor. Ik heb de mijne sinds deze zomer en heb er nu zo'n 4000km mee gereden. 2x mee naar circuit Lelystad geweest en daar ook lekker gereden. Randen van de banden afgereden en kneedowns gemaakt zonder ook maar 1x iets raars te voelen. Dat kon ik van mijn SV1000S niet zeggen.
Klopt, standaard is Het niet geweldig, maar van 14,4 naar 16,4 is nog armer? ;)

Ik ben wel wat bekend met KTM, ook de andere gashendel, mappings, mileu dingen eraf etc. Al die dingen moeten gewoon eer ik een KTM wil als dagelijkse motor. Achterrem moeten gebruiken om de motor soepel over een rotonde te krijgen doe ik graag op snellere ritjes om de ketting strak te houden maar niet continue om maar uberhaupt lekker te kunnen rijden.

Ben groot fan van KTM hoor, bedoel zelfs andere merken hebben vaak hun injectie niet op orde. Soms verlang ik echt terug naar carbs :X

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:30:
[...]

2 spotjes is duidelijk niet genoeg als ik op internet zoek naar scooter mods ;) :+ :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oei, wat een wansmaak. Dat is in de categorie hang-een-draak-aan-de-binnenspiegel-van-je-hymer. Oh, wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 16:58
PilatuS schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:36:
[...]

Wat bedoel je precies met luxe plaat, en wat is toegestaan ? :)
Het gaat zoals hier al gemeld om een plaat met opgelegde letters.

Deze waren nooit te bestellen voor motoren, als ik het goed heb door wetgeving (of juist het gebrek daaraan). Per 1-1-2016 kunnen en mogen zulke platen dus ook voor motoren.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:09:
[...]

Oei, die is inderdaad mooi.. Die glimt nog helemaal! *O*

Volgens mij dezelfde kleur als die van mij:

[afbeelding]
Lijkt er wel op ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zacht schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Oei, wat een wansmaak. Dat is in de categorie hang-een-draak-aan-de-binnenspiegel-van-je-hymer. Oh, wacht...
FYI, het gaat hier over een vrij uniek stukje UK geschiedenis:
Wikipedia: Mod (subculture)
Wikipedia: Mods and rockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat neemt niet weg dat het kitsch is... :+
Die hele pimp-my-Harley is ook 'cultuur', maar ik vind er ook geen bal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zacht schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Hee stalker, je moet toch eens beter kijken. Aan de binnen spiegel van mij Hymer hangt een eend. Bommes om precies te zijn.

De extra lampen zijn voor mij uit praktische overweging, het niets met de mods of rockers te maken.
Wil gewoon veel licht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Hee stalker, je moet toch eens beter kijken. Aan de binnen spiegel van mij Hymer hangt een eend. Bommes om precies te zijn.

De extra lampen zijn voor mij uit praktische overweging, het niets met de mods of rockers te maken.
Wil gewoon veel licht 8)
Jij bent een Mod (scooters) Bommes,.. omsingeled door rockers (motorrijders) aldus de hokjes mentaliteit.

Maar is die martini scooter van jouw dan?
was niet mijn intentie om je een sneer te geven ivm wasrekje,.. maar serieus gave paintjob (Martini en Gulf is altijd mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Capo schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:16:
[...]

Klopt, standaard is Het niet geweldig, maar van 14,4 naar 16,4 is nog armer? ;)

Ik ben wel wat bekend met KTM, ook de andere gashendel, mappings, mileu dingen eraf etc. Al die dingen moeten gewoon eer ik een KTM wil als dagelijkse motor. Achterrem moeten gebruiken om de motor soepel over een rotonde te krijgen doe ik graag op snellere ritjes om de ketting strak te houden maar niet continue om maar uberhaupt lekker te kunnen rijden.

Ben groot fan van KTM hoor, bedoel zelfs andere merken hebben vaak hun injectie niet op orde. Soms verlang ik echt terug naar carbs :X
Het is van 16.4 naar 14.4 inderdaad. Het verbruik is ook flink toegenomen, maar het rijd zo enorm veel beter.

Rotondes waren met mijn SV1000S ook al wel lastig. Moest sowieso in de 1 en soms ook met koppeling erbij. Dit is met de KTM niet veel anders. Voor het mappen moest ie minimaal 4500 toeren draaien om lekker te lopen zonder bokken. Nu loopt ie vanaf 3000 toeren al goed. Dat is net het stukje wat rotondes, 30 zone's en langzaam rijden een stuk beter maakt.
Pagina: 1 ... 21 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.