Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.153 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:24

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:37:
[...]
Als ik motorrij moet ik eigenlijk nooit wat.
Ja, savonds een slaapplek hebben, verder deel ik de dag in zoals ik wil.
Jouw GS (Adv) is dan ook wel een uitzondering, de meeste motoren staan na 200/250 ook wel weer bij de pomp.
Sportmotoren dan. Een beetje tourmotor heeft toch wel een beetje acceptabele actieradius. Mijn RT kon ook 350-400km rijden. En als ik lange stukken moet rijden, zoals naar Marokko, stop ik natuurlijk wel eens. De ene stop is langer dan de ander. Soms een splash 'n dash, en daarna een waar ik zelf ook even bijtank.

Toertochtjes is anders, maar ook dan heb ik er soms zin in en rij gewoon een heel eind door. Zal uiteindelijk ook wel op een uur of 2-2.5 uitkomen.

De actieradius van de GSA geeft me precies die flexibiliteit die je zelf noemt. Ik moet niet stoppen, maar ik kan stoppen. Met een elektriek moet ik stoppen, en wel een voorgeprogrammeerde tijd. En je moet het nog plannen ook, want er is heus niet overal een stopcontact waar je kunt/mag laden. Allemaal leuk in de beschaafde wereld, maar ik wed dat als ik paar dagen het achterland in wil, ik benauwde momenten ga meemaken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

steveman schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:12:
Zojuist krabbel gezet op koopcontract nieuwe garage! (met ook een huis erbij...)

Kan ik straks eindelijk relaxt m'n motor kwijt! (En met een druk op de knop de deur openen XD)

En... plek voor meer dan motor (n+1 weetuwel?)
Lekker, gefeliciteerd! Dat ze maar met hun tengels van je spullen af blijven :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:39:
Voor degene die de motorbeurs gaan bezoeken binnenkort is er waarschijnlijk ook nog een mogelijkheid om een elektrische fiets te proberen, dat was vorig jaar in ieder geval zo. Toen stond BMW met de C Evolution en Zero met haar S model op het buitenterrein waar iedereen vrijblijvend de motoren konden uittesten.

Werd vandaag trouwens bijna kapot gereden door een busje die ook nog eens vol door rood reed |:( ...
Video is wat wazig door al het pekel
[video]

Wat vinden jullie van de Dubbel D sluiting op een helm? Ik was het vergeten vast te maken na het tanken en het is onmogelijk om de sluiting vast te maken tijdens het rijden met handschoenen aan, dus ik moest bij de eerste beste tankstation weer stoppen om alles weer goed vast te zetten. Dit probleem had ik nooit bij mijn vorige helm met ratelsluiting die was zelfs met 1 hand en handschoen aan dicht te maken. Is de Dubbel D sluiting zoveel veiliger dan een handige ratelsluiting aangezien alle high end helmen er 1 hebben?
Oefening baart kunst, ik deed het met zowel links als rechshandig met zomerhandschoenen nog aan.
En ja, de dubbel D is de perfecte sluiting en zou naar mijn mening bij ALLE helmen geleverd worden.

Weet niet of de band relatief lang is... maar bij sommige helmen kun je de kinband zo lang/los laten dat het nog net in de D zit.
Als je dan je helm opzet, houd je met je duim de band naar voren (waar grofweg je kin zit als je je helm op hebt) en hoef je eigenlijk niets meer te doen dan alleen even aantrekken.

By the way, Heb praktisch gezien mijn motor verkocht vandaag.
Moet nu toch echt eens een proefrit zien te scoren op de BMW S1000R en Aprilia Tuono 1100 Factory... keuzes keuzes (hier in spanje word echt heel moeilijk gedaan over proefrijden)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

steveman schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:12:
Zojuist krabbel gezet op koopcontract nieuwe garage! (met ook een huis erbij...)

Kan ik straks eindelijk relaxt m'n motor kwijt! (En met een druk op de knop de deur openen XD)

En... plek voor meer dan motor (n+1 weetuwel?)
Gefeliciteerd!
Tip: hang een camera in/bij de garage. Veel elektrische deuren zijn helaas snel te openen voor boeven.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En in de garage nog steeds een muur-/bodemanker maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kiswum schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:30:
[...]

Gefeliciteerd!
Tip: hang een camera in/bij de garage. Veel elektrische deuren zijn helaas snel te openen voor boeven.
Goede, samen met een LED op motionsensor. Is voor jezelf ook heel prettig :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Met deze tips gaat het helemaal goed komen :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Gewoon 2 duitse herders en 6 ganzen in je garage zetten bij je motor xD

Of een tripwire met een paar kg C4, als jij je moto niet mag, dan niemand . ..

Waar wonen jullie? Zuid Afrika?
Sensoren, camera's, bodemankers in de garage xD
Ben je 2 uur bezig met je moto te bevrijden voor je kan gaan rijden en tegen dan heb je geen zin meer dus moet je hem terug vastzetten. En dan heb je daar ook geen zin in dus hoop je al snel dat ze hem stelen dat je van de onzin af bent xD

Je kan ook gewoon je moto verzekeren tegen diefstal als het je zo hard stoort.
Schuifremslot met bewegingsalarm vind ik zelf wel handig. Ik hoor het als ik binnen ben dus zou het merken. Zal ook wel zo zijn in je garage zeker...

Collega was met zijn Tesla model S op vakantie gegaan naar het zuiden van frankrijk. Ze moesten plannen dat ze oplaadstations hadden maar het ging goed eigenlijk. Veel kofferruimte.

Een elektrische moto is voor mij toch eerder voor de werk en andere tripjes en niet onmiddelijk voor reizen.
Ik zie bij reizen ook het voordeel niet.
Zelfs met benzine moet je bij veel moto's je radius serieus in het oog houden.
Kan je lekker 2 moto's hebben :)

[ Voor 24% gewijzigd door DaemonAngel op 22-01-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Nieuwe motoren worden anders gejat hoor. En je kan je wel verzekeren, maar een diefstal levert veel gezeik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DaemonAngel schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:32:

Ben je 2 uur bezig met je moto te bevrijden voor je kan gaan rijden en tegen dan heb je geen zin meer dus moet je hem terug vastzetten. En dan heb je daar ook geen zin in dus hoop je al snel dat ze hem stelen dat je van de onzin af bent xD

Schuifremslot met bewegingsalarm vind ik zelf wel handig. Ik hoor het als ik binnen ben dus zou het merken. Zal ook wel zo zijn in je garage zeker...
Je weet dat heel veel verzekeringen eisen dat de motor wordt vastgelegd, als deze thuis staat?

Als je op bezoek bent, kun je moeilijk verwachten dat daar even een ankertje voor je wordt bevestigd. Ze verwachten dus wel dat je iets voorziet thuis om de motor aan vast te leggen.
Enne, dat vastleggen kan ook icm het schijfremslot, dus is geen enkele extra moeite. ;)

Bij mijn verzekering staat het volgende:
(Wij vergoeden)
...
- Schade door joyriding, doordat uw motor gestolen wordt, of doordat iemand probeert uw motor te stelen.
De motor moet dan wel tussen zonsondergang en zonsopgang bij u thuis binnen zijn gestald. Is dit niet mogelijk? Stalt u uw motor dan met een ingeschakeld alarm van het type SCM Klasse 1 of hoger. Verder maakt u uw motor buitenshuis altijd vast aan de vaste wereld als er geen afgesloten stallingruimte is. En doet u dit met een goedgekeurd ketting- of beugelslot van het type ART Klasse 4 – of hoger
In dit geval is een afgesloten garage dus voldoende. Volgens mij is dit sinds het afsluiten wel iets versoepeld, want bij het afsluiten moest ik een anker monteren; toen stalde ik de motor in een garage die niet van mijzelf was. Bij mijn verhuizing (toen wel met eigen garage) heb ik het opnieuw uitgezocht en kwam ik weer tot de conclusie dat een anker nodig was.

[ Voor 28% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-01-2016 11:09 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

DaemonAngel schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:32:

Als je twee uur bezig bent met je motor bevrijden is het misschien aan te raden om een slot te kopen wat fatsoenlijk werkt. Dat kost je nooit meer dan één minuut namelijk. Grondankers, sensoren en camera is een éénmalige installatie waar wel even wat tijd in gaat zitten. Daarna maakt het niet meer uit of je je kettingslot "los" legt of in een grondanker...
Want omdat het verzekerd is, is het niet erg als het gestolen wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door tdw op 22-01-2016 11:38 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:28
Zo even over Cadwell met een BSB Superbike........pffffffffffff wat fraai. Zit ook een leuk heuveltje in.... 8) 8) 8)

[ Voor 40% gewijzigd door aveenhuysen op 22-01-2016 11:59 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:53:
[...]

Mijn Schuberth S2 heb ik nog nooit hoeven bijstellen, en het bandje snijdt ook niet. Ondanks dat het een ratelaansluiting is. Ik rij er nu 3,5 jaar mee rond. Ben ik zo bijzonder?
Nee met mijn Schuberths heb ik er ook nooit problemen me... zeker met mijn C3 pro niet want de ratel sluiting is variabel instelbaar..
Bij mijn oude C2 had ik een klik sluiting en die heb ik 2x in zijn levensduur anders ingesteld..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

DinX

Motormuis

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Je weet dat heel veel verzekeringen eisen dat de motor wordt vastgelegd, als deze thuis staat?

Als je op bezoek bent, kun je moeilijk verwachten dat daar even een ankertje voor je wordt bevestigd. Ze verwachten dus wel dat je iets voorziet thuis om de motor aan vast te leggen.
Enne, dat vastleggen kan ook icm het schijfremslot, dus is geen enkele extra moeite. ;)

Bij mijn verzekering staat het volgende:

[...]

In dit geval is een afgesloten garage dus voldoende. Volgens mij is dit sinds het afsluiten wel iets versoepeld, want bij het afsluiten moest ik een anker monteren; toen stalde ik de motor in een garage die niet van mijzelf was. Bij mijn verhuizing (toen wel met eigen garage) heb ik het opnieuw uitgezocht en kwam ik weer tot de conclusie dat een anker nodig was.
Bij die van mij ook. Tussen 22:00 en 06:00 hoort hij in een afgesloten garage te staan.
Zodra dat niet is, hoeveel sloten er ook mogen aan hangen, is hij niet verzekerd tegen diefstal.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 13:54

bakvis

Tweakers.Nerd

DinX schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Bij die van mij ook. Tussen 22:00 en 06:00 hoort hij in een afgesloten garage te staan.
Zodra dat niet is, hoeveel sloten er ook mogen aan hangen, is hij niet verzekerd tegen diefstal.
Oftewel, wanneer je om 22:01 bij vrienden bent en je motor staat buiten, vast aan een object met een ketting (desnoods ook nog met schijfrem slot) dan is ie niet verzekerd?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57

Chakotay

Lick here to continue

DragonSlayer666 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:15:
Waar ik vooral naar benieuwd ben met die elektrische motoren, is of de accu's ook verwarmd worden? Ik weet dat je bij een Tesla model S bijv ongeveer 1/3 van je range inlevert als het kwik onder 5 graden komt, omdat je accu's worden verwarmd... Hoe zit dat op een motor? Want kou is best slecht voor een accu...
Toen ik mijn testritje deed begon de marketingdude van Zero begon heel moeilijk te kijken toen ik vroeg hoe de motor het deed bij temperaturen onder 0. De details ben ik even kwijt, maar als ik het me goed herinner zit er zelfs een beveiliging in waardoor het hele ding niet start onder een bepaalde temperatuur.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bakvis schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Oftewel, wanneer je om 22:01 bij vrienden bent en je motor staat buiten, vast aan een object met een ketting (desnoods ook nog met schijfrem slot) dan is ie niet verzekerd?
Klopt.

Nogal lomp zo'n regel, maar het is een voorwaarde. Als ik soms eens op MF kijk naar wat er gestolen word, word je daar ook echt niet blij van. Vooral sportfietsen van 6K of meer willen ze graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nog een reden om oude troep te blijven rijden :P

* Chakotay aait 15 jaar oude ongewassen GSX-R met >100.000km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
DinX schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Dat is wel een hele strikte eis. Voor zover ik weet is in Nederland het stukje wat eerder al gepost werd relevant. Dus als hij thuis staat moet hij in een garage staan of aan een nagelvast object zitten met een ART5 slot.

Daarbuiten moet hij alleen het slot hebben, aangezien het niet altijd reeel is te verwachten dat je de motor overal vast kan zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 22-01-2016 13:48 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:43:
[...]

Toen ik mijn testritje deed begon de marketingdude van Zero begon heel moeilijk te kijken toen ik vroeg hoe de motor het deed bij temperaturen onder 0. De details ben ik even kwijt, maar als ik het me goed herinner zit er zelfs een beveiliging in waardoor het hele ding niet start onder een bepaalde temperatuur.
Klopt dan grijpt de BMS in en worden de batterijen niet aangesproken, maar maak je maar geen zorgen hoor, dat gebeurt pas bij -30.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Erasmo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:49:
[...]

Klopt dan grijpt de BMS in en worden de batterijen niet aangesproken, maar maak je maar geen zorgen hoor, dat gebeurt pas bij -30.
Veel succes met het starten van je benzinemotor met die temperaturen :D

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erasmo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:49:
[...]

Ah, dat is te overzien :) Die man deed het toen overkomen alsof temperaturen rond het vriespunt al een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Ah, dat is te overzien :) Die man deed het toen overkomen alsof temperaturen rond het vriespunt al een probleem zijn.
Je verliest wat range, en laden als de batterijtemperatuur onder de nul is is wel een beetje problematisch. Maar als je direct na het rijden inplugt dan blijven de cellen wel ruim boven nul, je pompt er natuurlijk constant vermogen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hooglander1 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Veel succes met het starten van je benzinemotor met die temperaturen :D
Ik denk dat de rijders die met zulke temperaturen op de motor stappen in dit topic maximaal op één hand te tellen zijn. :P

(ik gok zelfs zo rond de 0, maar als ik dat zeg zijn er gegarandeerd een aantal die beweren dat ze dan toch rondrijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:47:
Nog een reden om oude troep te blijven rijden :P

* Chakotay aait 15 jaar oude ongewassen GSX-R met >100.000km op de teller
Bij de Africa Twin launch stond er een oude BMW 1150? GS die volgens mij ook nog nooit gewassen was, met zowel handmuffs als een leer/wollen deken voor over de benen/buik.. Ik sprak met de eigenaar en het was zijn werkpaard/pekelfiets. Ding had al 3 motorblokken versleten zij hij.. ik vroeg hem hoeveel km hij wel niet op de klop had dan; 'die is al jaren geleden gestopt met werken' :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:02:
[...]

Nee met mijn Schuberths heb ik er ook nooit problemen me... zeker met mijn C3 pro niet want de ratel sluiting is variabel instelbaar..
Bij mijn oude C2 had ik een klik sluiting en die heb ik 2x in zijn levensduur anders ingesteld..
Variabel instelbaar? Met zo'n "gespje"?

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_746e6e6863d8aa2.JPG

Bij mij verschoof dit dus en stond ik regelmatig bij te stellen. Dan weer te strak, dan weer te los.. Dat hoeft bij een dubbel-d niet :P
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:26:
[...]

(ik gok zelfs zo rond de 0, maar als ik dat zeg zijn er gegarandeerd een aantal die beweren dat ze dan toch rondrijden)
Vanochtend nog gereden :+ De temperatuurmeter van m'n instructeur gaf -1 aan. Bij die temperaturen houden mijn eigen zomerdoorwaaihandschoenen het niet vol, dus ik had een paar iets dikkere van de rijschoool gepakt. Gevolg: De handvatverlauwing (dealeroptie handvatverwarming) had nog minder effect en ik had veel moeite met m'n vingers vrij bewegen. Regelmatig bij het uitzetten van het knipperlicht getoeterd en de koppeling bedienen ging vrij stroef. Les was verder wel extreem leerzaamlangzaam ivm mogelijke gladheid. :+ Enige vervelende vond ik dus de handschoenen... Daar moet nog even over gebrainstormd worden zodra er een eigen motor voor de deur staat :(

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:36:
[...]

Variabel instelbaar? Met zo'n "gespje"?

[afbeelding]

Bij mij verschoof dit dus en stond ik regelmatig bij te stellen. Dan weer te strak, dan weer te los.. Dat hoeft bij een dubbel-d niet :P
nee bedoelde dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.2wf.com/wp/wp-content/uploads/2013/01/MG_0107.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ja da's een ratelsluiting, anders was het een kliksluiting geweest :P Probleem bij mijn helm was dus dat de gesp langzaam maar zeker verschoof, en dan sta je dus te stellen. En da's een frustrerend werkje kan ik je vertellen :')

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zit daar links niet alsnog een afstel-klemmetje die los kan gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je bedoelt het gespje om de riempjes de eerste keer op de juiste lengte te maken. Zodat het rateltje in het midden uitkomt, zeg maar.

Dat is bij mij nog nooit verschoven. Een keer ingesteld, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

tdw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:36:
Vanochtend nog gereden :+ De temperatuurmeter van m'n instructeur gaf -1 aan.
Eh, het ging bij die posts over -30. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:33

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vanmiddag theorie examen gedaan voor motor, Voldoende! oftewel een goed begin. Morgen mijn 24ste verjaardag vieren dus dat is een mooi feestweekend. Volgend weekend de eerste les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:35:
[...]

Eh, het ging bij die posts over -30. ;)
Ik woon in Alaska!

Ok, ik las eigenlijk de 0 als een temperatuur, niet een aantal personen. Laat me, ik ben vroeg opgestaan :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:33:
Je bedoelt het gespje om de riempjes de eerste keer op de juiste lengte te maken. Zodat het rateltje in het midden uitkomt, zeg maar.

Dat is bij mij nog nooit verschoven. Een keer ingesteld, en klaar.
ditto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Patrock schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:50:
Vanmiddag theorie examen gedaan voor motor, Voldoende! oftewel een goed begin. Morgen mijn 24ste verjaardag vieren dus dat is een mooi feestweekend. Volgend weekend de eerste les.
Gefeliciteerd! Het lessen is in het begin even doorzetten maar als je de weg op gaat wordt het rap leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:54:
[...]
Ja da's een ratelsluiting, anders was het een kliksluiting geweest :P Probleem bij mijn helm was dus dat de gesp langzaam maar zeker verschoof, en dan sta je dus te stellen. En da's een frustrerend werkje kan ik je vertellen :')
Ik heb ook nog nooit last gehad met de ratels van de Schuberth's die ik heb gehad. Nu heb ik op de Nexx zo'n dubbel-d ding en hoewel ik er nu aan gewend ben, gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de ratel. Met handschoenen lukt het mij nooit om die dubbel-d vast te maken. Iemand zei me dat ik 'm ook niet helemaal los hoeft te maken, maar dat werkt bij mij niet. Niet zonder mijn neus te demonteren iig... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Uiteindelijk gebruik je de ratel toch om hem op de juiste lengte te zetten :?
De gesp stellen dien enkel om te zorgen dat de ratel in het midden zit. Dat heb ik exact 1 x moeten instellen nadat ik hem gekocht heb. Erna zet je hem enkel nog vaster en losser door een klikje meer of minder door de ratel te duwen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Erasmo schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:28:
Ze de keuring is goed gegaan *O*

[afbeelding]

Was de eerste elektrische motor die ze daar ooit hadden dus alle keurmeesters wouden het ding even bekijken :P Tevens was het ook een van de snelste keuringen ooit want stationaire geluidswaardes ed. hoefden niet gemeten te worden, was een kwestie van framenummers vergelijken en door :P
Ik volg de elctrische motorfietsen met veel interesse. Het is vloeken in de kerk soms maar voor woon werk zo mooi voor mij...

Veel plezier!

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

DinX schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 06:43:
Uiteindelijk gebruik je de ratel toch om hem op de juiste lengte te zetten :?
De gesp stellen dien enkel om te zorgen dat de ratel in het midden zit. Dat heb ik exact 1 x moeten instellen nadat ik hem gekocht heb. Erna zet je hem enkel nog vaster en losser door een klikje meer of minder door de ratel te duwen :?
Een klikje meer of minder kan voor mij het verschil maken tussen IMO te los en te strak (ivm snijden ook), omdat het een vrij grove ratel is.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Capo schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Ik volg de elctrische motorfietsen met veel interesse. Het is vloeken in de kerk soms maar voor woon werk zo mooi voor mij...

Veel plezier!
Ik ook Capo. Het is de toekomst. Ik zou best wel eens een tijd op Assen ermee willen zetten :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik kan het toch niet meer terug vinden maar een tijd terug zag ik ergens (hier of op M-F of facebook, ben het echt vergeten) een filmpje voorbij komen van 1 of andere Duitse vrouw die met haar elektrische motor op een flinke reis was geweest..

Mooi voorbeeld van dat het wel degelijk mogelijk is als je je plannen er maar op aanpast.
Er is echt overal wel elektriciteit te vinden, als je een beetje creatief bent.

Oh en Tylen:

Beter duur dan niet te koop toch ;)
http://www.cycleworld.com...first-look-review-photos/

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Zelf ook grote voorstander van elektrische motoren. Alleen is voor mijn specifiek geval de te halen afstand net te klein. Qua rijplezier is het wel super. Ik heb in het verleden ook testritten gedaan op de Zero DS en Zero SR, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:16:
Ik kan het toch niet meer terug vinden maar een tijd terug zag ik ergens (hier of op M-F of facebook, ben het echt vergeten) een filmpje voorbij komen van 1 of andere Duitse vrouw die met haar elektrische motor op een flinke reis was geweest..

Mooi voorbeeld van dat het wel degelijk mogelijk is als je je plannen er maar op aanpast.
Was in motome ook aan bod gekomen, de link: https://t.co/ScZellJ4W4 (als ik denk toch dat het hierover gaat...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Oh en Tylen:
[video]

Wow. Die is gaaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja dat zijn de dingen Tylen, maar ik denk dat, sprekende voor mijzelf, er nog een boel banken overvallen moeten worden, staatsloten gekocht of toch een rijke vrouw moet zoeken :+

Zal Zandvoort en Zolder leuk vinden, rondjes racen zonder geluids problemen.... *D

* Capo die November 2015 eraf werd gestuurd met 0,5db te veel. :(

Word leuk voor de politie om te gaan zoeken in de bossen naar een stille motor :+

[ Voor 19% gewijzigd door Capo op 23-01-2016 14:03 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zucht, Motoport. Begin deze week een afspraak gemaakt om vandaag een power tank(extra accu) te laten installeren, kom ik er bij aankomst achter dat ie vertraagd is tot begin februari :')

Op zich niet zo erg maar durf gewoon even te bellen als zoiets gebeurd zodat ik niet voor niets heen en weer ga :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:00:
Ja dat zijn de dingen Tylen, maar ik denk dat, sprekende voor mijzelf, er nog een boel banken overvallen moeten worden, staatsloten gekocht of toch een rijke vrouw moet zoeken :+

Zal Zandvoort en Zolder leuk vinden, rondjes racen zonder geluids problemen.... *D

* Capo die November 2015 eraf werd gestuurd met 0,5db te veel. :(

[video]

Word leuk voor de politie om te gaan zoeken in de bossen naar een stille motor :+
Wtf doe jij in november nog op het circuit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:17:
[...]

Wtf doe jij in november nog op het circuit? ;)
Glijden in iets met 2 wielen teveel ;)

( http://static.tweakers.ne...aJSKgjnh2KtQ43th/full.jpg , dit was overigens een paar maanden ervoor )

Al tijden aan het orienteren voor een nieuwe 2 wieler maar kan niks vinden naar mijn zin.
Klassiek is leuk, maar rij net zo hard en dat met mindere remmen :+
Supersport heb ik wel gezien.
KTM superduke, Adventure of 690 trekken mij wel aan.
Speed triple met clipons en enkele koplamp ook.

[ Voor 31% gewijzigd door Capo op 23-01-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Definieer overal. Als dat is waar asfalt ligt en het West-Europa heet zal ze wel gelijk hebben. Daarbuiten durf ik er wel een weddenschap op te zetten dat het niet zo simpel is. En het sleutelwoord is plannen. En laat ik daar nou een enorme hekel aan hebben als ik met de motor weg ben. Ja, ik wil tegen de avond ergens zijn waar ik kan slapen. Maar dat kan ook met een tent (als het dan echt moet) in een veld zijn. Voorlopig is dat gewoon met een electrisch voertuig niet mogelijk. Niet om het concept dood te slaan of af te wijzen, maar zover is de techniek gewoon nog niet. Het is ideaal in steden, voor niet al te lange ritten zonder planning, maar voor lange reizen is het een gepuzzel. En dan nog is het niet altijd een feest. Ik herinner me een filmpje van een Engelsman die met een BMW i3 van London naar Amsterdam ging en hij had geluk dat ie zo'n generator model had, want soms was er op de beloofde plek geen laadstation (meer) of defect, of zijn kaart werd niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik heb donderdag de GoPro spare parts gekocht. Haal ik de j-hook los van m'n helmmount, breekt gewoon het palletje / weerhaakje af. Lekker stevig spul, not :|

Anyway:
ZX10R is eindelijk deze week getest door Nederlandse journalisten op het circuit.
http://www.testmotor.nl/2...nja-zx-10r-sepang-circuit
Staan hier en daar een paar rare zinsneden in waarvan ik heb, lol wut 8)7, maar verder zijn ze wel lovend over dat ding. Motoplus nummer 3 van 6 februari worden ook een review geplaatst.

Net gesprek gehad bij de BMW dealer, ging o.a. over de slechte levering in deze periode. Importeurs en fabrikanten kunnen niet/slecht omgaan met het feit dat het motorseizoen gewoon door is gegaan in de winter. Het is nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:32:
[...]

Was in motome ook aan bod gekomen, de link: https://t.co/ScZellJ4W4 (als ik denk toch dat het hierover gaat...)
Ja die was het.. :Y
Wist al dat ik het ergens had gezien maar kreeg het met geen mogelijkheid meer gevonden in google.. 8)7
mphilipp schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:29:
[...]

Definieer overal. Als dat is waar asfalt ligt en het West-Europa heet zal ze wel gelijk hebben. Daarbuiten durf ik er wel een weddenschap op te zetten dat het niet zo simpel is. En het sleutelwoord is plannen. En laat ik daar nou een enorme hekel aan hebben als ik met de motor weg ben. Ja, ik wil tegen de avond ergens zijn waar ik kan slapen. Maar dat kan ook met een tent (als het dan echt moet) in een veld zijn. Voorlopig is dat gewoon met een electrisch voertuig niet mogelijk. Niet om het concept dood te slaan of af te wijzen, maar zover is de techniek gewoon nog niet. Het is ideaal in steden, voor niet al te lange ritten zonder planning, maar voor lange reizen is het een gepuzzel. En dan nog is het niet altijd een feest. Ik herinner me een filmpje van een Engelsman die met een BMW i3 van London naar Amsterdam ging en hij had geluk dat ie zo'n generator model had, want soms was er op de beloofde plek geen laadstation (meer) of defect, of zijn kaart werd niet geaccepteerd.
Je hebt een punt hoor maar er zijn echt al fietsen die een behoorlijk bereik hebben:
De Brutus V9, je moet van de stijl houden:
Afbeeldingslocatie: http://brutusmotorcycle.com/images/v9/gallery/1.jpg
Met een gecombineerde range van 240 mile is best wel indrukwekkend om eerlijk te zijn.
Nog steeds heb je dan een stopcontact nodig, wat er niet is in het midden van nergens in de Sahara.
Waar overigens de gemiddelde motor rijder niet komt, die kan met soort range/bereik best wel uit de voeten lijkt mij.
http://www.cheatsheet.com...-of-range.html/?a=viewall

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:21:
[...]

( http://static.tweakers.ne...aJSKgjnh2KtQ43th/full.jpg , dit was overigens een paar maanden ervoor )

Al tijden aan het orienteren voor een nieuwe 2 wieler maar kan niks vinden naar mijn zin.
Ah glijden is ook leuk. Dat kan iddnog heel goed in november.

Pas je op met die wheely machines ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:02:
[...]
Je hebt een punt hoor maar er zijn echt al fietsen die een behoorlijk bereik hebben:
[afbeelding]
Met een gecombineerde range van 240 mile is best wel indrukwekkend om eerlijk te zijn.
Nog steeds heb je dan een stopcontact nodig, wat er niet is in het midden van nergens in de Sahara.
Waar overigens de gemiddelde motor rijder niet komt, die kan met soort range/bereik best wel uit de voeten lijkt mij.
Inderdaad....vraag is of je daar überhaupt op gezien wil worden, dan wel lange stukken mee wil rijden. Maar het zal allemaal best wel komen. Daar ben ik van overtuigd. Momenteel is het voor mijn persoonlijk nog lang geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Bommes schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:02:
[...]

Ja die was het.. :Y
Wist al dat ik het ergens had gezien maar kreeg het met geen mogelijkheid meer gevonden in google.. 8)7

[...]

[afbeelding]
Zodra de Zero DS een gecombineerd bereik van 300km heeft voor de prijs van nu overweeg ik het echt.
Ik heb het hiervoor al overwogen, maar het is nog net te duur in vergelijking wat je ervoor moet opgeven.
Voor woon-werk zou het net lukken. Ik doe elke dag een rondje van om en bij de 140 km waarvan het merendeel snelweg, en vaak ook in koude temperaturen. Dan ga je toch elke dag tegen die limiet aan.
Ik wil daarbij voornamelijk niet afhankelijk zijn van moeten laden op de bestemming. Stel dat er toch geen mogelijkheid zou zijn tot laden sta je meteen vast.

Ook gebruik ik de motor vaak voor de lange afstanden (ik zeg maar wat, naar een zwemwedstrijd op mer dan 100 km), dan wordt het erg krap allemaal.

edit: ik zie nu dat de DSR wel in de buurt begint te komen met 138km snelweg en 187km gecombineerd.
Binnen een paar jaar (volgende motor) zie ik het wel een optie worden. Tegen dan is er misschien weer 50km extra mogelijk.

Royal Enfield is trouwens aan een Dual Sport aan het werken :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gsPc1y7YeiI]

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 23-01-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

mphilipp schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:29:
[...]
Ik herinner me een filmpje van een Engelsman die met een BMW i3 van London naar Amsterdam ging en hij had geluk dat ie zo'n generator model had, want soms was er op de beloofde plek geen laadstation (meer) of defect, of zijn kaart werd niet geaccepteerd.
Een kennis van mij is in z'n Tesla Model S naar de Noordkaap gereden, in de winter.

Je hebt wel gelijk hoor, je moet goed plannen enzo, maar het is wel te doen. Ik snap dat jij daar geen zin in hebt, maar het laat wel zien dat het allemaal haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:38:
[...]
Royal Enfield is trouwens aan een Dual Sport aan het werken :)
Ik hoorde het al. Let even op aan het einde van het filmpje. Zijn rechtervoetsteun breekt af bij het neerkomen... Je zou verwachten dat ze dat niet in een promofilmpje laten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh en Tylen:
[video]

Beetje jammer dat het bedrijf heel snel falliet is gegaan (dat ik me kan herinneren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Klopt. Energica timmert nog wel aardig aan de weg:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:45:
[...]
Een kennis van mij is in z'n Tesla Model S naar de Noordkaap gereden, in de winter.

Je hebt wel gelijk hoor, je moet goed plannen enzo, maar het is wel te doen. Ik snap dat jij daar geen zin in hebt, maar het laat wel zien dat het allemaal haalbaar is.
Met een Tesla is dat makkelijker, want die kan al heel ver met zijn accu's. De overige elektrieke auto's komt niet verder dan 200km (in de folder). In real life is dat misschien 160...on a sunny day, wind mee, heuvel af. De folder is vaak heel mooi en positief.

En inderdaad: stopcontacten zijn bijna overal, maar laadpunten niet. Je zult in Andorra toch echt ergens aan moeten bellen om je auto op te laden aan 240V. En dat duurt wel wat langer. Er zijn meer dan genoeg gebieden in Europa waar je 0,0 laadpunten hebt. Langs snelwegen en in grote steden ja, maar in het achterland gewoon niet. Als je heel zorgvuldig je route uitkient kun je inderdaad een mooi YT filmpje maken en iedereen wijsmaken dat je 'overal' heen kunt in je elektriek. Maar 'I double dare you...' om het in de praktijk een uit te proberen met een lukraak uitgezette route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hele categorie speelgoed autotjes met oplaadbare batterijtjes is gewoon troep.
Met genoeg tijd en investering kun je alles wel goed krijgen, maar totdat je overal binnen 3 minuten (gemiddelde tijd nodig om de auto nu vol te gooien) volledig kan laden is het gewoon niet "voldoende" naar mijn mening.

Het is beter dit gewoon aan de kant te schuiven en aan de slag te gaan met iets dat wel praktisch is..
Waterstofcellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
mphilipp schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:26:
[...]

Met een Tesla is dat makkelijker, want die kan al heel ver met zijn accu's. De overige elektrieke auto's komt niet verder dan 200km (in de folder). In real life is dat misschien 160...on a sunny day, wind mee, heuvel af. De folder is vaak heel mooi en positief.

En inderdaad: stopcontacten zijn bijna overal, maar laadpunten niet. Je zult in Andorra toch echt ergens aan moeten bellen om je auto op te laden aan 240V. En dat duurt wel wat langer. Er zijn meer dan genoeg gebieden in Europa waar je 0,0 laadpunten hebt. Langs snelwegen en in grote steden ja, maar in het achterland gewoon niet. Als je heel zorgvuldig je route uitkient kun je inderdaad een mooi YT filmpje maken en iedereen wijsmaken dat je 'overal' heen kunt in je elektriek. Maar 'I double dare you...' om het in de praktijk een uit te proberen met een lukraak uitgezette route.
Goh, ik denk dat wanneer je kampeert of bij mensen in de tuin blijft slapen het wel los loopt.
Het merendeel van campings heeft sowieso een aansluiting voor stroom voor wanneer je met een caravan ofzo bent. Je zal dan wel die prijzen gaan betalen denk ik (omdat je een camper plaats inneemt).

Hetzelfde wanneer je bij particulieren overnacht. Daar heeft de vrouw in het filmpje denk ik wel het voordeel dat ze een vrouw is. Ik denk dat wanneer ik als man ergens richting de avond ga aanbellen bij mensen met de vraag "ik ben op een lange motorreis, kan ik hier overnachten, of mag m'n, tent in de tuin" de kans beduidend kleiner is dan wanneer een vrouw die alleen is dat vraag :)

Dusja, het is wel te doen allemaal, maar op het moment is het echt onder de noemer "eco reis".
De exacte trip die ik door Marokko gedaan heb zou perfect gekund hebben met zo'n Zero. Er waren quasi overal herbergen/hostels/hotels/... en ik heb nog nergens zonder stroom gezeten.

Maar... Je moet zoveel meer tijd uitrekken voor zo'n trip. De heen- en terugweg bijvoorbeeld. Dat was 1400 km tot in Spanje, en 1100 km van Frankrijk weer terug. Je mag met zo'n elektrische fiets op het moment nog maar op 200 km rekenen die je op en dag kan doen. Misschien net die 50km meer als je een lange middagpauze neemt om te eten en een beetje bij te laden. Snelladen zit er namelijk niet bij op 95% van je trip.
Dan ben je al 5 tot 7 dagen onderweg voor je aan de ferry bent. Dan nog eens 4 dagen om weer thuis te raken vanuit Frankrijk. Je bent dus al een week extra kwijt aan je reis. Wil je het helemaal rijdend doen ben je +/- 4.000km kwijt naar en van Marokko. In het aller, allerbeste geval lukt je dat in 16 dagen. 16 dagen en je hebt nog geen km gereden op je bestemming.

Dus kan het, ja. Is het leuk, misschien wel als je het als "eco trip" doet. Maar voor de gemiddelde motorreiziger die 2-3 weken op reis wil is het gewoon niet haalbaar.

Wanneer men overal langs de wegen van die CHAdeMO pluggen heeft zal het al wat haalbaarder zijn ja. 200 km rijden, een uur laden (wanneer je wat aan het eten bent) en terug 200 km rijden. Dat zijn al leukere afstanden om op een dag te kunnen doen. Dat heb ik bijvoorbeeld ook nodig als ik in de Eifel ga rijden. Dat is al 2 x 90km snelweg. Dan wil je echt wel ergens halverwege kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:21:
[...]

Is dat die britse lotus die je geimporteerd had, of is dit een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exige, vette bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DinX schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:21:
Goh, ik denk dat wanneer je kampeert of bij mensen in de tuin blijft slapen het wel los loopt.
Het merendeel van campings heeft sowieso een aansluiting voor stroom voor wanneer je met een caravan ofzo bent. Je zal dan wel die prijzen gaan betalen denk ik (omdat je een camper plaats inneemt).
Denk je dat je daar zo even 3+ kW kan trekken? Geen idee wat voor laadstroom een Tesla nodig heeft om in een nachtje ofzo op te laden maar denk wel dat menig campingaansluiting daar niet op berekent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:21:
[...]

Hetzelfde wanneer je bij particulieren overnacht. Daar heeft de vrouw in het filmpje denk ik wel het voordeel dat ze een vrouw is. Ik denk dat wanneer ik als man ergens richting de avond ga aanbellen bij mensen met de vraag "ik ben op een lange motorreis, kan ik hier overnachten, of mag m'n, tent in de tuin" de kans beduidend kleiner is dan wanneer een vrouw die alleen is dat vraag :)

Dusja, het is wel te doen allemaal, maar op het moment is het echt onder de noemer "eco reis".
De exacte trip die ik door Marokko gedaan heb zou perfect gekund hebben met zo'n Zero. Er waren quasi overal herbergen/hostels/hotels/... en ik heb nog nergens zonder stroom gezeten.

Maar... Je moet zoveel meer tijd uitrekken voor zo'n trip. De heen- en terugweg bijvoorbeeld. Dat was 1400 km tot in Spanje, en 1100 km van Frankrijk weer terug. Je mag met zo'n elektrische fiets op het moment nog maar op 200 km rekenen die je op en dag kan doen. Misschien net die 50km meer als je een lange middagpauze neemt om te eten en een beetje bij te laden. Snelladen zit er namelijk niet bij op 95% van je trip.
Dan ben je al 5 tot 7 dagen onderweg voor je aan de ferry bent. Dan nog eens 4 dagen om weer thuis te raken vanuit Frankrijk. Je bent dus al een week extra kwijt aan je reis. Wil je het helemaal rijdend doen ben je +/- 4.000km kwijt naar en van Marokko. In het aller, allerbeste geval lukt je dat in 16 dagen. 16 dagen en je hebt nog geen km gereden op je bestemming.

Dus kan het, ja. Is het leuk, misschien wel als je het als "eco trip" doet. Maar voor de gemiddelde motorreiziger die 2-3 weken op reis wil is het gewoon niet haalbaar.

Wanneer men overal langs de wegen van die CHAdeMO pluggen heeft zal het al wat haalbaarder zijn ja. 200 km rijden, een uur laden (wanneer je wat aan het eten bent) en terug 200 km rijden. Dat zijn al leukere afstanden om op een dag te kunnen doen. Dat heb ik bijvoorbeeld ook nodig als ik in de Eifel ga rijden. Dat is al 2 x 90km snelweg. Dan wil je echt wel ergens halverwege kunnen laden.
Wat ik zeg dus...niet praktisch. Tenzij je je vakantie een eco-reis maakt, maar ja...ik ben niet van de millieubrigade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Denk je dat je daar zo even 3+ kW kan trekken? Geen idee wat voor laadstroom een Tesla nodig heeft om in een nachtje ofzo op te laden maar denk wel dat menig campingaansluiting daar niet op berekent is.
Ik bedoelde zo'n Zero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:25:
[...]

Is dat die britse lotus die je geimporteerd had, of is dit een andere?
Zelfde maar ietsjes aangepast..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ze hebben het bij Zero over "ieder stopcontact wordt een laadpunt", maar er staat niets over de daadwerkelijke laadstroom. Echter, de gemiddelde campingaansluiting is zwaar begrensd. Ik denk dat ook het laden van een Zero de gemiddelde campingautomaat al eruit laat klappen. (wat gebruiken ze daar eigenlijk meestal, 6A B-karakteristiek?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:24:
[...]

Ze hebben het bij Zero over "ieder stopcontact wordt een laadpunt", maar er staat niets over de daadwerkelijke laadstroom. Echter, de gemiddelde campingaansluiting is zwaar begrensd. Ik denk dat ook het laden van een Zero de gemiddelde campingautomaat al eruit laat klappen. (wat gebruiken ze daar eigenlijk meestal, 6A B-karakteristiek?)
Staat hier toch gewoon? http://www.zeromotorcycles.com/nl/zero-ds-specs

1,3 kW geintegreerde lader.. Dat red je dus precies als er 6A geleverd wordt :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

[...]

4 of 6 amp. De airco op het dak van onze camper blijft juist werken op de 6amp campings. :9
Tenzij het voltage erg laag is, onder de 200 volt is geen uitzondering op campings in zuid Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het laadvermogen van de interne lader is inderdaad 1300W, maar je kan ook sneller laden met externe laders.

Tevens staat m'n plofmotor te koop :P http://www.motor-forum.nl.../BMW-K7RT-pekelfiets.html

[ Voor 38% gewijzigd door Erasmo op 25-01-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
[...]

Een Zero zonder CHAdeMO heeft een uur of 8 nodig om te laden. Dat kan op een normaal stopcontact. Minder dan 6A dus.

edit: was al een exact antwoord zie ik nu

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 25-01-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Met het gure weer van de afgelopen week, en komende tijd uiteraard, zit ik een beetje rond te kijken naar regenkleding voor over mijn leren pak.

Nu heb ik zelf een "normaal" regenpak, die ik bij de trapfiets ed aan doe(waarschijnlijk ooit gekocht bij een aldi/halfords/scapino oid voor 20 euro), maar als ik kijk op verschillende webshops(ter informatie) zie ik overal speciale motor regenkleding die begint vanaf 70 euro.

Zit hier nou echt zoveel verschil in? Of is het merendeel marketing?

Edit: punctuation

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
DragonSlayer666 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:04:
Met het gure weer van de afgelopen week, en komende tijd uiteraard, zit ik een beetje rond te kijken naar regenkleding voor over mijn leren pak.

Nu heb ik zelf een "normaal" regenpak, die ik bij de trapfiets ed aan doe(waarschijnlijk ooit gekocht bij een aldi/halfords/scapino oid voor 20 euro), maar als ik kijk op verschillende webshops(ter informatie) zie ik overal speciale motor regenkleding die begint vanaf 70 euro.

Op een fiets heb je meestal geen gloeiende uitlaat en is de snelheid lager (minder winddicht). Motorkleding is meestal ook wat dikker dan een gewone geklede broek en je laarzen uitdoen op een parking of vluchtstrook is nogal vervelend, dus zijn de mouwen en pijpen vaak ruimer met een langere sluiting, zodat je het pak over alles kan aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
DragonSlayer666 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:04:

C-Sharp geeft het antwoord al mooi.
Dat gezegd zijnde kan je heus wel rijden met je aldi regenpak tot dit het niet meer houdt.

Rev'it heeft genoeg modellen die betaalbaar zijn. Hele pak voor 90 euro of broek voor 35 en jas voor 79 euro.
Zelf zou ik kijken naar de cheape regenbroek en dan beslissen hoeveel je rijdt in de regen en of die duurdere maar beter ademende regenjas niet interessant is. Ze hebben namelijk een model dat een membraan bevat ipv gewoon plastiek. Kost wel 180 euro ineens.
Mijn regen overjas is echt een CM dik plastiek materiaal. Droog blijf je van de regen wel. Maar lange ritten zou ik er niet in doen :p

[ Voor 4% gewijzigd door DaemonAngel op 27-01-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:11:
Het laadvermogen van de interne lader is inderdaad 1300W, maar je kan ook sneller laden met externe laders.

Tevens staat m'n plofmotor te koop :P http://www.motor-forum.nl.../BMW-K7RT-pekelfiets.html
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Als ik m'n oude bmw probeer te verkopen op motershopper krijg ik "Error: The file destination directory is not writable!"...

On a completely unrelated note. Iemand geïnteresseerd in een oude K1100LT met kapotte versnellingsbak? Of kent iemand een inkoper in omg. Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joolee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:49:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Als ik m'n oude bmw probeer te verkopen op motershopper krijg ik "Error: The file destination directory is not writable!"...

On a completely unrelated note. Iemand geïnteresseerd in een oude K1100LT met kapotte versnellingsbak? Of kent iemand een inkoper in omg. Den Haag?
De imageserver van motorforum is erg brak atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wat doen jullie eigenlijk om grip te behouden tussen je laarzen en stepjes in de regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:45
Chakotay schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:02:
Wat doen jullie eigenlijk om grip te behouden tussen je laarzen en stepjes in de regen?
Met de hak achter het stepje, zo blijf ik wel goed zitten. Maar eigenlijk wienig last van, ik glij eerder van m'n zadel als ik goed gas geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Streskip schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Met de hak achter het stepje, zo blijf ik wel goed zitten. Maar eigenlijk wienig last van, ik glij eerder van m'n zadel als ik goed gas geef.
Dat werkt prima inderdaad, ik vroeg me alleen af of iemand toevallig een geniale oplossing had om het rubber en metaal zelf minder glad te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Streskip schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Klikpedalen

:+

Oeps

[ Voor 1% gewijzigd door Henri. op 27-01-2016 19:20 . Reden: Verkeerde gequoted ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:45
Haha ja daar dacht ik ook aan, erg spannend de eerste paar keer als je voor het stoplicht staat. Toen ik zelf voor het eerst met klikpedalen reed op de mtb ben ik wel paar keer lullig omgevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb van die steppies met kartels. Heb je altijd grip. Helaas schijnt het ook de zool van je laars wat eerder te slopen, maar daar heb ik die GS nog niet lang genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Gewoon inbonken en op send drukken :P Maar MF heeft afgelopen week een beetje problemen met de database gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Erasmo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:43:
[...]

Gewoon inbonken en op send drukken :P Maar MF heeft afgelopen week een beetje problemen met de database gehad.
http://www.motor-forum.nl...En-we-zijn-er-weer-1.html

Gaat nog steeds niet soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Heeft er iemand ervaring met een Sena 20S? Ziet er op zich uit als een top ding, maar na wat onderzoek zie ik hier en daar dat de service wat te wensen overlaat (+/- 4 weken na versturen mail antwoord, als je al antwoord krijgt) en dat de 20S zelf niet waterdicht is(wat toch vrij handig is voor een motor comms set...)

Iemand die er goede/slechte ervaringen mee heeft? Ben wel benieuwd wat jullie oordeel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb hem. Heb alleen 0 vergelijkingsmateriaal. Connect snel en is ook met andere merken te pairen, bereik is dan niet zo goed. Geluid is tot 110-120 te horen met oorbescherming in.

Al naar die nieuwe cardo gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
418O2 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:21:
Ik heb hem. Heb alleen 0 vergelijkingsmateriaal. Connect snel en is ook met andere merken te pairen, bereik is dan niet zo goed. Geluid is tot 110-120 te horen met oorbescherming in.

Al naar die nieuwe cardo gekeken?
Je bedoelt de Packtalk? Ja, naar gekeken. Heeft ook een aantal voordelen, maar het koppelen is een paar minuten werk. En het principe dat je via een app een "groep" kan bellen bij die S20 vonden ik en een paar vrienden toch wel heel chill. Vooral als je bijv met 3 man rijdt en er komt iemand bij, bel je de groep ff opnieuw en je zit in een call. Bij de Packtalk moet je eerst alles connecten door 5 sec die in te drukken, dan de volgende, dan de volgende etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DragonSlayer666 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:24:
[...]

Je bedoelt de Packtalk? Ja, naar gekeken. Heeft ook een aantal voordelen, maar het koppelen is een paar minuten werk. En het principe dat je via een app een "groep" kan bellen bij die S20 vonden ik en een paar vrienden toch wel heel chill. Vooral als je bijv met 3 man rijdt en er komt iemand bij, bel je de groep ff opnieuw en je zit in een call. Bij de Packtalk moet je eerst alles connecten door 5 sec die in te drukken, dan de volgende, dan de volgende etc....
Nee die Rider g9. Ik weet niet of die beter is. Het connevten met een ander merk bij die sena is niet handig te doen, maar dat kan ook aan de ander hebben gelegen. En vanaf 90 is muziek al slecht te verstaan. Heb geen ervaring met andere sets, maar mijn gevoel zegt dat het beter kan.

Heb al naar andere speakers gekeken, maar kwam weinig tegen wat echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Wat is er mis met je bak?
Teveel speling op het schakelpedaal en toen wilde ie niet meer schakelen?
Dat is namelijk zelf goed te fixen. En een bak (kost je 5 tot 8 tientjes)wisselen is ook wel zelf te doen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
418O2 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:38:
[...]

Nee die Rider g9. Ik weet niet of die beter is. Het connevten met een ander merk bij die sena is niet handig te doen, maar dat kan ook aan de ander hebben gelegen. En vanaf 90 is muziek al slecht te verstaan. Heb geen ervaring met andere sets, maar mijn gevoel zegt dat het beter kan.

Heb al naar andere speakers gekeken, maar kwam weinig tegen wat echt beter is.
De G9 is het kleinere broertje van de packtalk, als ik het goed begrijp. De G9 kan volgens mij niet met andere bluetooth sets dan cardo's verbinden, de packtalk wel. De packtalk is voor een duo setje echt 500 euro...

Ik moet mijn woorden terugnemen mbt de app. Zowel de Sena als de Packtalk als de G9 hebben allemaal een app waar je dat kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DragonSlayer666 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:50:
[...]

De G9 is het kleinere broertje van de packtalk, als ik het goed begrijp. De G9 kan volgens mij niet met andere bluetooth sets dan cardo's verbinden, de packtalk wel. De packtalk is voor een duo setje echt 500 euro...

Ik moet mijn woorden terugnemen mbt de app. Zowel de Sena als de Packtalk als de G9 hebben allemaal een app waar je dat kunt instellen.
Ik heb een duo set gekocht met een motor vriend, maar heb het nog niet kunnen testen.

Ik ga overigens zaterdag kijken voor een makkelijke fiets voor er bij, een BMW k75rt uit 1994. Lijkt me wel relaxt voor de ritjes naar de stad of naar mijn ouders. Rijdt wat zuiniger dan de auto en makkelijker dan de srad. Leuk ding om mee te stampen, maar voor snelweg ritjes wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16
Ik heb een Sena S20 omdat die bij verreweg de beste speakers heeft voor in de helm. Andere merken werken meestal nog steeds met die super platte half buigbare dingen terwijl bij de Sena echt 'dikke' 5mm speakers zitten. Dit zorgt ervoor dat de speakers een stuk betere frequentie bereik heeft vergeleken met de andere merken maar het is nog steeds 20x zo slecht als een dedicated in ear, headphones etc. Het instellen van de Sena is eenvoudig en er zijn ook vrij regelmatige firmware updates die ook makkelijk te installeren zijn.

Hiervoor had ik een Interphone F3XT waarmee ik het kan vergelijken en ik moet zeggen dat de Sena in het algemeen een stuk beter is op de accuduur na. Interphones staan bekend om hun fantastische accu duur. Ik heb momenteel altijd een mini usb spiraal kabel in mijn jas zitten dus mocht de Sena zonder stroom komen te staan, dan kan ik die altijd opladen door het te verbinden met mijn motor.

Daarnaast is de Sena voldoende waterdicht hoor, ik heb ermee in flinke regen/hagelbuien gereden zonder problemen. Tenzij je ermee onderwater gaat rijden denk ik dat je daar geen problemen mee gaat ondervinden. Zelf heb ik nog geen contact gezocht wat betreft de garantie dus ik durf niks over hun service te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:45:
[...]

Wat is er mis met je bak?
Teveel speling op het schakelpedaal en toen wilde ie niet meer schakelen?
Dat is namelijk zelf goed te fixen. En een bak (kost je 5 tot 8 tientjes)wisselen is ook wel zelf te doen.
Eerst teveel kracht moeten zetten om uberhaupt te schakelen en daarna pas teveel speling en niet meer schakelen ja. Nu 100% speling, er is wat afgebroken binnenin. Over zelf fixen, ik ben al blij als ik kan vinden waar ik er moterolie in moet doen. :+ Besides, ik heb nu precies een maand geleden een mooie Bandit gekocht. :*) Dat repareren is voor iemand anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 28-01-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
cyntax schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:04:
Ik heb een Sena S20 omdat die bij verreweg de beste speakers heeft voor in de helm. Andere merken werken meestal nog steeds met die super platte half buigbare dingen terwijl bij de Sena echt 'dikke' 5mm speakers zitten. Dit zorgt ervoor dat de speakers een stuk betere frequentie bereik heeft vergeleken met de andere merken maar het is nog steeds 20x zo slecht als een dedicated in ear, headphones etc. Het instellen van de Sena is eenvoudig en er zijn ook vrij regelmatige firmware updates die ook makkelijk te installeren zijn.

Hiervoor had ik een Interphone F3XT waarmee ik het kan vergelijken en ik moet zeggen dat de Sena in het algemeen een stuk beter is op de accuduur na. Interphones staan bekend om hun fantastische accu duur. Ik heb momenteel altijd een mini usb spiraal kabel in mijn jas zitten dus mocht de Sena zonder stroom komen te staan, dan kan ik die altijd opladen door het te verbinden met mijn motor.

Daarnaast is de Sena voldoende waterdicht hoor, ik heb ermee in flinke regen/hagelbuien gereden zonder problemen. Tenzij je ermee onderwater gaat rijden denk ik dat je daar geen problemen mee gaat ondervinden. Zelf heb ik nog geen contact gezocht wat betreft de garantie dus ik durf niks over hun service te zeggen.
Hier ongeveer dezelfde ervaringen. Mijn maat heeft een Cardo Scala Q3, en dat geluid is niet slecht maar toch niet te vergelijken met de Sena S20. In tegenstelling tot Catch hoor ik perfect mijn muziek als ik op de autostrade aan het cruisen ben tegen 140. Ik denk dat het wel ook licht aan hoe goed je helm isoleert (windgeruis) en hoe goed je de speakers geplaatst heb in de helm (vlak uitgelijnd met de oorschelp).

Het enige wat echt echt echt slecht is, is de ingebouwde FM. Dat werkt voor geen meter, ook niet bij de scala. Bij geen enkele eigenlijk. Ik heb speciaal de draden aan de bovenkant van de helm laten lopen voor blijkbaar betere ontvangst, maar dan nog. Nu gelukkig dat ik via 4G radio luister, ik heb dus geen last :)

Het is wel in het begin een beetje leren om de controls onder de knie te krijgen, en wat ik ook niet echt super werkende krijg, is SIRI van de iphone om zo commands te geven naar de phone via de speaker. Raar, want als ik iemand bel, dan horen ze bijna niet dat ik de moto zit! Dus kwaliteit moet meer dan voldoende zijn voor Siri.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:41:
[...]

Het is wel in het begin een beetje leren om de controls onder de knie te krijgen, en wat ik ook niet echt super werkende krijg, is SIRI van de iphone om zo commands te geven naar de phone via de speaker. Raar, want als ik iemand bel, dan horen ze bijna niet dat ik de moto zit! Dus kwaliteit moet meer dan voldoende zijn voor Siri.
Siri werkt op mijn Sena 10C eigenlijk behoorlijk goed.
Wat alleen frustrerend is, is dat muziek soms random stopt met spelen, maar dat is denk ik eerder een probleem met mijn antieke 4s dan met de headset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
De Sena 20S hoor ik prima met 140+ hoor... Op m'n naked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maegrim schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:01:
De Sena 20S hoor ik prima met 140+ hoor... Op m'n naked
hmm, misschien is de montage in mijn helm niet helemaal jofel. Heb je gehoorbescherming in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16
ToolkiT schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:52:
[...]

Siri werkt op mijn Sena 10C eigenlijk behoorlijk goed.
Wat alleen frustrerend is, is dat muziek soms random stopt met spelen, maar dat is denk ik eerder een probleem met mijn antieke 4s dan met de headset..
Dat probleem heb ik ook en het komt waarschijnlijk omdat de iPhone direct de muziek stopt als de Bluetooth verbinding met de Sena ook maar met 0.1 seconden wordt onderbroken.

Overigens hoor ik mijn Sena S20 ook zonder problemen bij 160+ op een dual sport met een klein ruitje, ik heb wel gehoorbescherming in wat enorm helpt om de windruis te onderdrukken maar het geluid van de Sena niet.

Waarom kunnen sommige mensen niet met hun poten van andermans spullen afblijven... Ik had mijn motor vandaag voor een hogeschool geparkeerd tussen wat andere motoren voor 3 uurtjes en toen ik terug kwam was mijn ruitspoiler los, navigatie geprobeerd eraf te halen en spiegels versteld. Aan de ene kant mag ik eigenlijk al blij zijn dat ze niks hebben gejat maar het is nog steeds klote om te merken dat iemand anders aan je motor zit. Op mijn vorige motor had ik speciaal daarvoor een alarm erop zitten zodat random mensen niet mijn motor als test zit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:27
Niet zo miepen, die van mij wordt 1 x per maand gewoon omgeflikkerd, laat staan dat ze eraan zitten.
Pagina: 1 ... 20 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.