A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
probleem is dat ik geen centerstand heb en dus de tank niet vol krijg op jiffy.. Die F800 heeft dus een slimme oplossinmphilipp schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:22:
[...]
Depends...er is hier een onbemand station waar de betaalterminal ergens anders staat. Om nou een rondje te rijden alleen maar om niet van die motor af te stappen is weer overdreven. Maar dan nog. Ik vind het fijner als de motor op de bok staat.
BTW: de BMW F800GS heeft een tankopening achter bij de buddy zitten. Die is zo gemaakt dat je 'm op de jiffy moet zetten om helemaal vol te kunnen tanken. Komisch...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Er naast staan, tankdop zit onder de buddyseat.
Zet ik die op de middenbok en tank ik hem vol loopt het er vervolgens uit als ik hem op de jiffy zet.
Italiaans design zeg maar..
Bij de FJ bleef ik er op zitten, op de jiffy stond daar ding zo schreef dat er maar iets van 3/4 van de inhoud in ging.
Verzekeren:
Vespa iets van €2,50 per maand WA zit in het totale pakket (auto, camper, huis, enz)
De FJ kreeg ik met zijn 135pk zonder problemen verzekerd ook al had ik mijn A pas 2 jaar.
Enkel WA kostte iets van 5 euro per maand voor dat ding.
[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 18-01-2016 20:11 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ben ik de enige die niet graag gaat tanken ?
[ Voor 27% gewijzigd door Fuelke op 18-01-2016 19:45 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dat is altijd met kouMailMan schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:41:
Of het ligt aan m'n accu, want de startmotor ging ook langzamer rond vanochtend.
Ach, ik vind het vervelendste dat het me tijd kost. Al met al (handschoenen uit, helm af*, tanken en betalen zelf) ben je toch weer zo'n 5 minuten bezig. In die tijd kun je best wat kilometers maken418O2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:59:
Het betalen is vervelender dan het tanken. Hoewel dat nowadays wel meevalt
* Over tanken.. Motor gewoon op de bok. Heeft dus geen enkele zin om erop te blijven zitten om er meer in te kunnen gooien. Betalen bij bemande pomp zonder helm (integraal) of opengeklapt bij systeem. Nooit gezeik mee.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bij de onbemande pomp kun je het zo uitmikken dat je niet hoeft af te stappen. Dat is echt ideaal. Pas in je jas stoppen en je kan er net bij. Met mijn zomerhandschoen hoef ik zelfs die niet uit te doen.418O2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:59:
Het betalen is vervelender dan het tanken. Hoewel dat nowadays wel meevalt
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Vergeten te vermelden inderdaad. Die heb ik (en jaren rijd-ervaringErasmo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:55:
Heb je al een autorijbewijs?
Een met vooral voorbeeld examens.Bor schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:54:
(..) Wat raden jullie hiervoor aan?
Met vooral veel oefenen heb ik de theorie afgelopen september gedaan. Hiervoor had ik 3 boeken geleend van de Openbare bibliotheek. (alles wat ze hadden en studentenbudget) Dit waren volgens mij de boeken van de ANWB. Het theorieboek heb ik rustig door gebladerd, verder vooral alle proef-examens gemaakt.
Ik heb het ANWB boek een keer doorgelezen, alle 500 vragen gemaakt en alle examens 2x en toen slaagde ik met gemak.Bor schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:54:
Hiervoor wil ik een boek (en proefexamens) aanschaffen. En dan begint het; welk boek is het beste? De ene zegt dat je absoluut de vekabest boeken moet hebben terwijl de andere de ANWB boeken (of een ander boek) weer beter vind. Wat raden jullie hiervoor aan?
Rijervaring scheelt erg in de lessen die je nodig hebt
Ik heb via mijn rijschool gratis theorielessen gevolgd, waar we elke theorieavond een oefenexamen maakten. Vervolgens ging de instructeur de foute antwoorden langs en gaf hij uitleg. Daarnaast heb ik 1x het boek doorgelezen wat ik van hen mocht lenen.Bor schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:54:
Na alle enthiousiaste verhalen van mijn motorrijdende collega's en vrienden begint het bij mij nu ook te kriebelen. Ik wil ook motor gaan rijden. Het plan is om de theorie alvast te gaan doen tijdens deze donkere en besneeuwde dagen. Hiervoor wil ik een boek (en proefexamens) aanschaffen. En dan begint het; welk boek is het beste? De ene zegt dat je absoluut de vekabest boeken moet hebben terwijl de andere de ANWB boeken (of een ander boek) weer beter vind. Wat raden jullie hiervoor aan?
Vooral het oefenen met examens werkt erg goed. Heb je al een rijschool op het oog? Vraag anders even of ze dit ook aanbieden.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Same here, ik tank ook zittend.Fuelke schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:45:
Ik tank zittend, en met de benzinepomp aan mijn linkerzijde
Ben ik de enige die niet graag gaat tanken ?
Bor schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:54:
Na alle enthiousiaste verhalen van mijn motorrijdende collega's en vrienden begint het bij mij nu ook te kriebelen. Ik wil ook motor gaan rijden. Het plan is om de theorie alvast te gaan doen tijdens deze donkere en besneeuwde dagen. Hiervoor wil ik een boek (en proefexamens) aanschaffen. En dan begint het; welk boek is het beste? De ene zegt dat je absoluut de vekabest boeken moet hebben terwijl de andere de ANWB boeken (of een ander boek) weer beter vind. Wat raden jullie hiervoor aan?

Had ik ook al ondervonden - uiteindelijk gelest (en examen) in december (wel geluk gehad met de uitzonderlijk zachte 'nazomer'418O2 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:38:
@bor begin wel op tijd met lessen. Rond juni-augustus zitten de examens vaak ramvol
Goede tip! Wat is een slimme tijd om te beginnen? Ik ben geneigd in het voorjaar te starten maar gezien eventuele doorlooptijd vraag ik mij nu af of dat wel zo slim is. Heb er zin in!418O2 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:38:
@bor begin wel op tijd met lessen. Rond juni-augustus zitten de examens vaak ramvol
Je kunt natuurlijk gewoon z.s.m. gaan lessen, of wachten tot eind februari zodat het wat lichter is etc. Vanaf die tijd zouden er weinig dagen moeten zijn dat je niet kunt rijden vanwege gladheid oid
Voor een sportfiets (of toch een "agressieve" fiets) komt je hier ook meteen richting de 2-3000 euro uit.PilatuS schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:13:
[...]
Hier in NL betaal je dus ook makkelijk 1800 euro per jaar voor een leuke sportfiets. Vandaar dat ik dus maar lekker voor WA+ gegaan ben. 300 of 1800 per jaar scheelt nogal.
Voor de grap net even gekeken wat je zou betalen als je jong bent en geen schadevrije jaren hebt. Kom je voor dezelfde motor op 3000 euro per jaar uit
Ze gaven mijn motor bij de verzekeraar eerst in als 1290 SuperDuke. 1.000 euro meer. Gewoonweg om het type.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
En vraag de examens op tijd aan, vooral AVD. Werk naar een examen toe, in plaats van een examen aan te vragen op het moment dat je er klaar voor bent. Voor je het weet kan je pas over 4-5 weken terecht.418O2 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:38:
Sja, als het weer boven de 10c is kan je best beginnen. Als je wekelijks kan lessen kan het gauw gaan. Ik heb volgens mij 9 lessen gehad in totaal, waarvan een aantal blokken van 2 uur (totaal 14 uur).Bor schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:03:
[...]
Goede tip! Wat is een slimme tijd om te beginnen? Ik ben geneigd in het voorjaar te starten maar gezien eventuele doorlooptijd vraag ik mij nu af of dat wel zo slim is. Heb er zin in!
Dan ga je er met je motorrijlessen wel achter komen hoe slecht je tegenwoordig nog maar kijkt.Bor schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:58:
[...]
Vergeten te vermelden inderdaad. Die heb ik (en jaren rijd-ervaring)
Ik zou gewoon zo vroeg mogelijk starten. Alvast van tevoren je theorie examen doen heeft weinig nut, maar je kunt inderdaad wel al eens wat boeken doorlezen. Zelf heb ik volgens mij de ANWB boeken een keer of 2 doorgelezen, en toen het examen gemaakt.
Geen foutjes, hoewel het stuk gevaarherkenning toen nog in een proefperiode zat en niet meetelde. In de praktijk weet je dat heel veel situaties zich vanzelf wel oplossen als je even een beetje inhoudt (zonder te remmen) of door juist wat gas bij te geven. Het CBR wilde dan veel vaker "remmen" als antwoord zien.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het is nog steeds geen onderdeel van het motor theorie examen. zieDrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:22:
[...]Geen foutjes, hoewel het stuk gevaarherkenning toen nog in een proefperiode zat en niet meetelde.
Verder idd gewoon beginnen wanneer je tijd hebt. Ook in januari kun je moeten "wachten" op je examen, omdat het CBR meer of minder examens inplant.
In die link staat inderdaad juist het tegendeel: voor de brommer en motor doen ze het niet (meer), en voor de auto wel.
De gevaarherkenning heb ik voor de motor gehad als proef (met veel 'fouten', terwijl ik echt niet roekeloos ben aangelegd) dus die proefperiode is er wel 100% zeker geweest.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
NuBor schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:03:
[...]
Goede tip! Wat is een slimme tijd om te beginnen? Ik ben geneigd in het voorjaar te starten maar gezien eventuele doorlooptijd vraag ik mij nu af of dat wel zo slim is. Heb er zin in!
Als je wil leren lessen kun je beter zo vroeg mogelijk beginnen, dan kun je het hele zomerseizoen nog meepakken
En een keer een les met regen leer je alleen maar van, dat kan echt geen kwaad.
En qua theorie, onderschat het niet. Ook al heb je recent nog je autotheorie gedaan, leren, leren, leren en oefenen totdat je er bij neervalt. Vekabest vond ik zelf het meest lijken op de echte examens. Als je die haalt, haal je sowieso het echte examen wel
Helemaal mee eens. Leer je meteen dat je t op de motor best n btje koud kan hebben
En is goed: dan word je geen mooi-weer rijder
[ Voor 6% gewijzigd door noes op 19-01-2016 10:11 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Die heeft een beetje motorrijschool ook wel liggen. Die gasten rijden zelf ook met dit weer.noes schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11:
[...]
Helemaal mee eens. Leer je meteen dat je t op de motor best n btje koud kan hebbenZorg dus wel voor n regenpak of een waterdichte overbroek. Ook is een col heel fijn: houdt de koude lucht uit je nek (en dus ook uit je jas).
En initieel begin je toch met AVB, dan heb je toch weinig last van rijwind over het algemeen.
Ohja, AVB natuurlijk eerst, dan is het minder relevant. Hoewel het dan ook knap koud kan zijnHooglander1 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11:
[...]
Die heeft een beetje motorrijschool ook wel liggen. Die gasten rijden zelf ook met dit weer.
En initieel begin je toch met AVB, dan heb je toch weinig last van rijwind over het algemeen.
Als je jong bent kom je inderdaad aardig aan het betalen..DinX schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:07:
[...]
Voor een sportfiets (of toch een "agressieve" fiets) komt je hier ook meteen richting de 2-3000 euro uit.
Ze gaven mijn motor bij de verzekeraar eerst in als 1290 SuperDuke. 1.000 euro meer. Gewoonweg om het type.
Ik ben 23, rij een R1 en heb nog geen schadevrije jaren. Betaal dus 35 euro per maand aan verzekering(WA+)
Ik denk dat het handig is om in maart te beginnen, dan heb je genoeg regen om ervaring op te doen en is het redelijk warm. een vriend van mij heeft deze week AVD en is niet echt blij met dit weer. Als je het hele jaar door blijft rijden is het misschien juist handig om nu te beginnen ivm ervaring in de kou.Bor schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:03:
[...]
Een R1 met je 23steBioflap schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:16:
[...]
Als je jong bent kom je inderdaad aardig aan het betalen..
Ik ben 23, rij een R1 en heb nog geen schadevrije jaren. Betaal dus 35 euro per maand aan verzekering(WA+)
Volgens mij mag je toch vanaf je 24ste ?
nvm. ik moet leren lezen
quote: http://Overheid.nlCategorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.
"Don't let your dreams be memes"
Vorig jaar ben ik medio januari begonnen met de AVD-lessen, dat was goed te doen. In maart beginnen betekent dat je samen met het gros van de lessers mag gaan ruziën om examenplaatsen.Elsandre schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:21:
[...]
Ik denk dat het handig is om in maart te beginnen, dan heb je genoeg regen om ervaring op te doen en is het redelijk warm. een vriend van mij heeft deze week AVD en is niet echt blij met dit weer. Als je het hele jaar door blijft rijden is het misschien juist handig om nu te beginnen ivm ervaring in de kou.

Herfst / Winter.Bor schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:03:
[...]
Voordelen:
- Je leert snelheidsoefeningen doen en rijden met nat weer / wegdek en harde wind en rukwinden. (Lekker op een naked
- Na het lessen met slecht weer ben je niet zo snel bang meer om zelf te rijden in slecht weer.
- Je bent klaar als het motorseizoen begint.
- Geen onderbrekingen vanwege lange vakantieperiodes.
En als de weg droog word kan je pas echt losRody schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:34:
[...]
Herfst / Winter.
Voordelen:
- Je leert snelheidsoefeningen doen en rijden met nat weer / wegdek en harde wind en rukwinden. (Lekker op een naked)
- Na het lessen met slecht weer ben je niet zo snel bang meer om zelf te rijden in slecht weer.
- Je bent klaar als het motorseizoen begint.
- Geen onderbrekingen vanwege lange vakantieperiodes.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Dit is op zich wel een punt. Ik vind het echt heel naar om met regen te rijden namelijk. Nu helpt mijn type motor er ook niet bij, maar toch.Rody schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:34:
[...]
Herfst / Winter.
Voordelen:
- Je leert snelheidsoefeningen doen en rijden met nat weer / wegdek en harde wind en rukwinden. (Lekker op een naked)
Dat vooral! Hoe vaak je in het begin wel niet "Kijken!" "Dode hoek!" "Over je schouder kijken!" door je oortje getetterd krijgt... Netjes elke 100 meter in je spiegels kijken, weten wat er achter en naast je zit doet er niet toe, kijken, kijken, kijken...DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:22:
[...]
Dan ga je er met je motorrijlessen wel achter komen hoe slecht je tegenwoordig nog maar kijkt.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Mooi en droog weer heeft ook mijn voorkeur, maar op nat wegdek geef ik m ook wel de sporen hoor418O2 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:36:
[...]
Dit is op zich wel een punt. Ik vind het echt heel naar om met regen te rijden namelijk. Nu helpt mijn type motor er ook niet bij, maar toch.
Ik pas zelfs mn rijd-modus niet aan: met mijn motor (BMW S1000RR) kan je kiezen voor Rain, Sport, Race en Slick (als je m unlocked hebt). Ik heb m altijd op Race, ook met stevige regen en rukwinden. Vind het onwennig om m op de andere standen te hebben, dan is de gasresponse 5% gedempt. Is misschien wel beter voor de grip, maar daardoor ga ik er wat zelf lomper aan hangen. Werkt niet dus
Ja ik ben daar geen held in, moet het misschien maar vaker oefenen.noes schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:28:
[...]
Mooi en droog weer heeft ook mijn voorkeur, maar op nat wegdek geef ik m ook wel de sporen hoorIk ben alleen wat rustiger in bochten. Bij mn werk in de buurt zijn er een paar bochten met wat herstelwerkzaamheden enz in het asfalt, dan ben ik even een slakje op een supersport
Ik pas zelfs mn rijd-modus niet aan: met mijn motor (BMW S1000RR) kan je kiezen voor Rain, Sport, Race en Slick (als je m unlocked hebt). Ik heb m altijd op Race, ook met stevige regen en rukwinden. Vind het onwennig om m op de andere standen te hebben, dan is de gasresponse 5% gedempt. Is misschien wel beter voor de grip, maar daardoor ga ik er wat zelf lomper aan hangen. Werkt niet dus
Ik heb de R1 gekocht toen ik 22 wasWootlock schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:29:
[...]
Een R1 met je 23ste![]()
Volgens mij mag je toch vanaf je 24ste ?
nvm. ik moet leren lezen
[...]
Heb ik niet en heb ook geen last van wind die m'n jas in gaat. Wel van koude wind die m'n helm in gaat, kom dus na de les vaak met een snotneus weer thuisnoes schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11:
[...]
Ook is een col heel fijn: houdt de koude lucht uit je nek (en dus ook uit je jas).
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Beetje kou is idd niet erg..noes schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11:
[...]
Helemaal mee eens. Leer je meteen dat je t op de motor best n btje koud kan hebbenZorg dus wel voor n regenpak of een waterdichte overbroek. Ook is een col heel fijn: houdt de koude lucht uit je nek (en dus ook uit je jas).
Maar de -5 vanochtend vond ik wel minder prettig.. zit er aan te denken om een verwarmd vestje te kopen, met name mijn buik en borst worden erg koud.. ondanks 6 lagen (t-shirt, overhemd, dun merinowol shirt, cashmirwollen trui, wintervoering jas, jas)..
vanochtend had ik van die dampworlken binnen in mijn helm, zo koud was het, ventilatie was al dicht want open was niet te harden..tdw schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:43:
[...]
Heb ik niet en heb ook geen last van wind die m'n jas in gaat. Wel van koude wind die m'n helm in gaat, kom dus na de les vaak met een snotneus weer thuis
[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 19-01-2016 12:03 ]
Verwarmde handvatten zijn een wondermiddel tegen de kou. Voor de rest: volledige Gore-tex kleding met daaroverheen nog een regenjack weert de meeste wind af. Een dure en dikke col voor om m'n nek helpt ook enorm
Als het echt koud is heb ik deze aan ipv een buff: http://www.motor-forum.nl...et-echt-koud/Erasmos.htmlnoes schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11:
[...]
By the way, ToolkiT, wat is je mening over die Sena 10C? Korte review waard? (aantrekkingspunt lijkt me te zijn dat het de enige comms unit + camera op de markt is?)ToolkiT schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:34:
Vanochtend iets moois, ik had een belangrijke conference call first thing. maar omdat het wat ijzelde duurde mijn rit naar kantoor wat langer..
Dus vlak voor ik er was even gestopt en ingebeld op conf.call via BT headset op helm (Sena 10C). Daarna verder rijden naar kantoor.
Call duurde wat langer, dus ik heb een half uur op kantoor rondgelopen met mijn helm nog op om zo die call af te maken
Bevalt goed tot nu toe..Dryhte schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:20:
[...]
By the way, ToolkiT, wat is je mening over die Sena 10C? Korte review waard? (aantrekkingspunt lijkt me te zijn dat het de enige comms unit + camera op de markt is?)
Software is 99% stabiel maar heel af en toe een bug (auto shutdown).
Accuduur zou wat beter kunnen met camera gebruik.
Maar al met al ben ik er blij mee
Als ik tijd heb zal ik een volledig review schrijven..
Video Tagging al gebruikt? Jammer dat daar niets in te configureren valt lijkt me (een paar minuten langer, eventueel automatisch opslaan bij bruuske beweging,...)ToolkiT schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:22:
[...]
Bevalt goed tot nu toe..
Software is 99% stabiel maar heel af en toe een bug (auto shutdown).
Accuduur zou wat beter kunnen met camera gebruik.
Maar al met al ben ik er blij mee
Als ik tijd heb zal ik een volledig review schrijven..
Ja gebruik ik dagelijks, prima systeem waardoor je niet elke dag onnodige videos hoeft weg te gooien maar wel altijd een event dat net gebeurt is kan bewaren...Dryhte schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:24:
[...]
Video Tagging al gebruikt? Jammer dat daar niets in te configureren valt lijkt me (een paar minuten langer, eventueel automatisch opslaan bij bruuske beweging,...)
kost wel net zo veel accus als continue opnemen.. op zich logisch want dat doet hij in feite ook..
Om die tijd te overbruggen hebben we in samenspraak met de school wel eens een week overgeslagen (en rond oud en nieuw werd sowieso niet gereden). Ik heb nu 16 lessen gehad. Mijn CBR is sowieso een redelijke verschrikking. Want mijn theorie was ook een ramp om in te plannen. Als je in de buurt van Goes zit, hoef jij je niet zo heel veel zorgen te maken. Leusden was echt een ramp.
Je theorie en je AVB zijn maximaal een jaar geldig. Dus zorg ervoor dat jij je theorie haalt rond dat jij je AVB haalt, dan zou het sowieso niet echt een probleem moeten zijn. En haal je het niet in één keer, dan kun je tijdens je AVD lessen het gewoon nog een keer proberen. Ik heb zelf mijn theorie recent gehaald en heb nog een boek en CD van de ANWB liggen (laatste versie). Mocht je dit over willen nemen, stuur een PM. Zit zelf regio Amersfoort/Utrecht.
Heb zelf het boek een keer doorgelezen en daarna nonstop de vragen van de CD en de examens van de CD gedaan. Kwam op 47/50 uit en kon daar prima mee leven.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik had zelf afgelopen zaterdag nog gereden. Nu kan ik zelf zeer goed tegen de kou. De kleding van de rijschool hield het vrij goed uit. Had zelf een trui met een lang tshirt eronder aan en dat hield de kou wel buiten. Alleen na een uur rijden ben je wel je gevoel in je vingertoppen kwijt.
En ik zou gewoon beginnen wanneer je tijd en het geld hebt. Weer valt toch niet te voorspellen en in slecht weer rijden hoort er nu ook gewoon eenmaal bij. Als het te slecht is (sneeuw, gladheid dat soort zaken), dan houdt de school er toch wel rekening mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Robkazoe op 19-01-2016 14:11 ]
Ja, dat heb ik dus ook geprobeerd alleen toen besloeg m'n zonnevizier. En die laatste is iets belangrijker dan de kou wat mij betreft. Je moet toch kunnen zien waar je heen gaatToolkiT schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:02:
[...]
vanochtend had ik van die dampworlken binnen in mijn helm, zo koud was het, ventilatie was al dicht want open was niet te harden..
~ James May
Klinkt alsof je geen winddichte buitenlaag hebt. Ik had zelfs met mijn leren pak niet zoveel lagen aan... Toen ik dat leren pak had, had ik een soort softshell jack van Revit. Dun en wind/waterdicht. Kan makkelijk onder je motorjas. Beetje warme laag eronder en dan wordt het wel erg vreemd als je het nog koud krijgt als je motorjas met voering daar nog overheen zit.ToolkiT schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:02:
[...]
Beetje kou is idd niet erg..
Maar de -5 vanochtend vond ik wel minder prettig.. zit er aan te denken om een verwarmd vestje te kopen, met name mijn buik en borst worden erg koud.. ondanks 6 lagen (t-shirt, overhemd, dun merinowol shirt, cashmirwollen trui, wintervoering jas, jas)..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
minor detailtdw schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:49:
[...]
Ja, dat heb ik dus ook geprobeerd alleen toen besloeg m'n zonnevizier. En die laatste is iets belangrijker dan de kou wat mij betreft. Je moet toch kunnen zien waar je heen gaat
Heb je een pinlock? dan zou het in principe niet moeten beslaan..
Ik heb PinLock op m'n buitenste vizier ja, maar die is helder. Dat stukje donker plastic wat je weg kunt klappen heeft helaas geen PinLockToolkiT schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:56:
[...]
minor detail
~ James May
Ah zo, had ik ff niet goed gelezen...tdw schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:03:
[...]
Ik heb PinLock op m'n buitenste vizier ja, maar die is helder. Dat stukje donker plastic wat je weg kunt klappen heeft helaas geen PinLock
Dat probleem heb ik ook wel eens ja.. ditto met zonnebril..
Sfeer impressie van vanochtend.. helaas was de lens wat vies, dus wat wazig beeld..
YouTube: Somebody is not going to be happy..
Ik zag in de verte al flitsen.. maar was wel ff bang, maar gelukkig reed ik 44 waar ik 50MPH mocht..
Hij (of zij) reed op een BMW gs 1200 met een xenon pit in zijn koplamp met flink wat strooi licht. Als of dat nog niet genoeg was had deze bestuurder er ook nog 2 gelige mistlampen er bij op gemonteerd.
Indien goed afgesteld niets mis mee maar ik denk dat hij de beschrijving voor het afstellen van verstralers heeft gevolgd.
Gevolg zoveel licht in mijn spiegels dat ik wel zie dat er iets rijd maar niet precies waar en al helemaal geen snelheid kan inschatten.
Meneer / mevrouw werd vervolgens toen hij op de uitvoegstrook ergens bij Utrecht reed ook nog bijna van zijn fiets gereden door een Mercedes station.
Die gast was wel wat lomp maar meneer / mevrouw zondvloed had wel iets beter kunnen nadenken over zijn/haar positie op de weg aldaar.
Zeker niemand van hier? ?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
mrPhillip heeft toch een GS?Bommes schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:53:
Vanochtend op de A2 -> A27 richting Almere een rijder die graag wilde opvallen.
Hij (of zij) reed op een BMW gs 1200 met een xenon pit in zijn koplamp met flink wat strooi licht. Als of dat nog niet genoeg was had deze bestuurder er ook nog 2 gelige mistlampen er bij op gemonteerd.
Indien goed afgesteld niets mis mee maar ik denk dat hij de beschrijving voor het afstellen van verstralers heeft gevolgd.
Gevolg zoveel licht in mijn spiegels dat ik wel zie dat er iets rijd maar niet precies waar en al helemaal geen snelheid kan inschatten.
Meneer / mevrouw werd vervolgens toen hij op de uitvoegstrook ergens bij Utrecht reed ook nog bijna van zijn fiets gereden door een Mercedes station.
Die gast was wel wat lomp maar meneer / mevrouw zondvloed had wel iets beter kunnen nadenken over zijn/haar positie op de weg aldaar.
Zeker niemand van hier? ?

Eens. Ik draag nu m'n jas met fleece trui en simpel t-shirt eronder. Het zweet staat me op m'n voorhoofd. Maar deze jas is wel 100% winddicht. Bij m'n vorige tochtte het toch een beetje.mphilipp schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:32:
[...]
Klinkt alsof je geen winddichte buitenlaag hebt. Ik had zelfs met mijn leren pak niet zoveel lagen aan... Toen ik dat leren pak had, had ik een soort softshell jack van Revit. Dun en wind/waterdicht. Kan makkelijk onder je motorjas. Beetje warme laag eronder en dan wordt het wel erg vreemd als je het nog koud krijgt als je motorjas met voering daar nog overheen zit.
Een heel goedkope oplossing is gewoon een regenjas er overheen dragen.
Het zweet kan wel nergens naartoe, maar je hebt het wel stukken warmer. Voor 30-40 euro heb je een goedkope regenjas voor de motor. Heb je meteen ook wat aan bij hoosbuien.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik had pinlock maar is los gekomen. Kunnen je dat gewoon weer zelf monteren?ToolkiT schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:56:
[...]
minor detail
Vizier loshalen
De pinlock pennetjes naar buiten draaien (het zijn excenters)
Vizier op handdoek/theedoek
Pinlock aan een kant in het pennetje klikken
De andere kant ligt op het pennetje, nu je vizier platdrukken totdat die in het pennetje past.
Let ook op de pakking!
Eventueel de pennetjes aandraaien zodat de pinlock strak aansluit.
Vizier oppoetsen en weer op je helm klikken
Klaar
Wise enough to play the fool
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klopt maar die is een mooi weer rijder en vanochtend was het een graad of 2 buiten, kan onmogelijk mrPhilip geweest zijn dus.
oh en het was een andere kleur GS en geen GSA

Was de eerste elektrische motor die ze daar ooit hadden dus alle keurmeesters wouden het ding even bekijken
Erasmo schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:28:
Ze de keuring is goed gegaan![]()
[afbeelding]
Was de eerste elektrische motor die ze daar ooit hadden dus alle keurmeesters wouden het ding even bekijkenTevens was het ook een van de snelste keuringen ooit want stationaire geluidswaardes ed. hoefden niet gemeten te worden, was een kwestie van framenummers vergelijken en door
Wat zijn de specs overigens precies?
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Welke batterij heb je erop zitten (of opties daaromtrent)? Highway range lijkt me wel zeer beperkt... Dat zou mij tegenhouden er zo één aan te schaffen.
Maar wel zeer benieuwd naar je bevindingen.
Ik lees hier niet zoveel maar waarom moest je 'm keuren? Import?Erasmo schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:28:
Ze de keuring is goed gegaan![]()
[afbeelding]
Was de eerste elektrische motor die ze daar ooit hadden dus alle keurmeesters wouden het ding even bekijkenTevens was het ook een van de snelste keuringen ooit want stationaire geluidswaardes ed. hoefden niet gemeten te worden, was een kwestie van framenummers vergelijken en door
And it goes BRAAAAAPP!
Import ja.ROFLASTC schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:54:
[...]
Ik lees hier niet zoveel maar waarom moest je 'm keuren? Import?
vind de 0-100 tijd op papier niet zo heel indrukwekkend, maar ik denk dat het anders is wanneer je er op zit.
Dat is gewoon gelimiteerd om de accu te besparen gok ik. Daarnaast is het verschil dat je deze _altijd_ haalt, aangezien je niet een enorme pro hoeft te zijn met schakelen om het te halen.418O2 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:59:
[...]
Import ja.
vind de 0-100 tijd op papier niet zo heel indrukwekkend, maar ik denk dat het anders is wanneer je er op zit.
De volledige torque van 0-100 beschikbaar, volgens mij voelt het dan echt alsof je op een raket zit
De 12,5 en volgende week wordt de Power Tank ingebouwd. De snelwegrange is inderdaad mhoah maar acceptabel hier icm snelladen. Een naked heeft natuurlijk de aerodynamische waarde van een 2-onder-één-kap en dat nekt de range op de snelweg. Helaas zijn ze nog niet met kuip verkrijgbaar, anders was ik daar zeker voor gegaan.Dryhte schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:45:
[...]
Welke batterij heb je erop zitten (of opties daaromtrent)? Highway range lijkt me wel zeer beperkt... Dat zou mij tegenhouden er zo één aan te schaffen.
Maar wel zeer benieuwd naar je bevindingen.
Als deze banden op zijn gaan er in ieder geval wel wegbanden onder ipv dual sport, dat zou ook al wat moeten schelen.
Import ja, van het Europese hoofdkwartier in Alkmaar naar de dealer in Duitsland waar ik hem vervolgens weer kon ophalenROFLASTC schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:54:
[...]
Ik lees hier niet zoveel maar waarom moest je 'm keuren? Import?

Oh het voelt zo heerlijk418O2 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:59:
[...]
Import ja.
Nee de limiet ziet in dit geval bij de motorcontroller, die van mij kan 440A aan en die van een SR 660A.Hooglander1 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:00:
[...]
Dat is gewoon gelimiteerd om de accu te besparen gok ik. Daarnaast is het verschil dat je deze _altijd_ haalt, aangezien je niet een enorme pro hoeft te zijn met schakelen om het te halen.
De volledige torque van 0-100 beschikbaar, volgens mij voelt het dan echt alsof je op een raket zit
Ik had verwacht dat de motor ook wel wat zwaarder zou zijn met zo'n accu pakket, maar dat valt ook reuze mee dus de rijeigenschappen zouden in principe ook gewoon prima moeten zijn.
Houdt ons maar op de hoogte met een periodiek rijverslag
Zero is meestal erg vrijgevig met proefritjes & testdagen, als je aanklopt in Alkmaar kan je er waarschijnlijk wel eentje proberen. Motoport Amsterdam heeft ze ook meestal wel staan geloof ik.B-Real schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:07:
Lijkt mij idd ook een bijzondere gewaarwording, ik zou best eens een rondje willen rijden op zo'n motor.
Ik had verwacht dat de motor ook wel wat zwaarder zou zijn met zo'n accu pakket, maar dat valt ook reuze mee dus de rijeigenschappen zouden in principe ook gewoon prima moeten zijn.
Houdt ons maar op de hoogte met een periodiek rijverslag
Ik heb er zelf ook een aantal keer op gereden, maar vind de range bij snelweggebruik in combinatie van de lange laadtijd een te grote beperking. Ik heb geen zin om overal max 100 kph te gaan rijden omdat ik anders niet meer thuis kom
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik zag op de website dat er voor mij niet echt dealers in de buurt zitten, dus een proefrit op korte termijn zal niet gebeuren denk ik. Op zich ook geen ramp, aangezien ik vooral nieuwsgierig ben en niet zozeer een potentiële koper ben
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik ook. Een witteChakotay schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:51:
Ik heb er vorige week trouwens voor het eerst eentje 'in het wild' zien rijden
Juist als mooiweerrijder vind ik de range wel van belang. Ik wil gerust een paar uur weg van huis kunnen blijven met tussendoor een beperkt aantal korte tussenstops. Een elektrische motor met beperkte range en relatief lange laadtijden is waarschijnlijk ideaal als je 1) een vrij beperkte woonwerk afstand hebt die je 2) graag met de motor wil afleggen en 3) je motor op beide plekken makkelijk kunt opladen. Voor de mooiweerrijder wordt het interessanter als de range verder toeneemt en laadtijden verder afnemen.B-Real schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:41:
Ik ben een mooiweer rijder dus de range en laadtijd is dan iets minder van belang, alhoewel het wel vervelend is om telkens op je actieradius te moeten letten bij een middagje toeren.
Ik zag op de website dat er voor mij niet echt dealers in de buurt zitten, dus een proefrit op korte termijn zal niet gebeuren denk ik. Op zich ook geen ramp, aangezien ik vooral nieuwsgierig ben en niet zozeer een potentiële koper ben
Wel een interessante ontwikkeling, over 10 jaar zal het merendeel verkochte motoren misschien wel elektrisch zijn.
Voor woon-werk zie ik wel een grote markt voor elektrisch als de accu's beter worden. Voor hobby ritjes zou ik het niet willen hebben. Als ik voor de lol rij wil ik juist schakelen en geluid horen. Ook voelen wat het blok doet hoort er voor mij wel bij. Wat dat betreft lijkt elektrisch mij een stuk minder leuk.Wekko306 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:55:
[...]
Wel een interessante ontwikkeling, over 10 jaar zal het merendeel verkochte motoren misschien wel elektrisch zijn.
Dit zeggen heel veel mensen, tot ze een keer daadwerkelijk elektrisch hebben gereden. Dan zijn heel veel van die groep ineens om. Zie bijvoorbeeld het verslag op motor-forum.PilatuS schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:01:
[...]
Voor woon-werk zie ik wel een grote markt voor elektrisch als de accu's beter worden. Voor hobby ritjes zou ik het niet willen hebben. Als ik voor de lol rij wil ik juist schakelen en geluid horen. Ook voelen wat het blok doet hoort er voor mij wel bij. Wat dat betreft lijkt elektrisch mij een stuk minder leuk.
Electrisch zal ook wel zo zijn dingen hebben. Maar dingen als backfires en revmatching moeten missenXBL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:38:
[...]
Dit zeggen heel veel mensen, tot ze een keer daadwerkelijk elektrisch hebben gereden. Dan zijn heel veel van die groep ineens om. Zie bijvoorbeeld het verslag op motor-forum.
A
Geen Xenon (foei!) en geen gele pitten.
Maar er zal best wel een doorbraak komen als mannen als Musk zich met motoren gaan bemoeien.
Verwijderd
Wat het weer betreft, want dat maakt op een elektrische motor natuurlijk niets uit (in tegendeel, wrs nog kouder aan de benen). Ik draag nu een thermisch onderhemd met lange mouwen, dan een t-shirt en dan een fleece onder m'n jas. In m'n richa touring jas zit een binnenvoering. Merendeel van het jaar rij ik gewoon met die voering en de jas over m'n t-shirt. Is ongeveer 1u15 tot 1u30 rijden enkel in de kou en heb zelfs met deze dagen nog geen kou gehad. Broek heeft ook een binnenvoering nog.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
200km snelwegkilometers is nog te ver voor een Zero maar het komt steeds dichterbij, het is zo jammer dat ze niet meer fabrieksaf Chademo ondersteunen.Eddos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:35:
Als het onderweg ook snelladen wordt (dus in ~ 20min. weer voor 200km laden) dan lijkt mij dat prima. Drink je nog een bak koffie..
Nee. De accu's kunnen wel flink wat kou aan zonder schade maar je moet wel rekening houden met range verlies. Zo was het eigenlijk voor mij de planning om zonder laadstop naar de RDW heen en weer te gaan maar de kou gooide roet in het eten, dus ik mocht even parkeren bij de Ikea en nadat ik een kopje koffie had gedronken en wat leds voor thuis had gekocht kon ik weer verder.DragonSlayer666 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:15:
Waar ik vooral naar benieuwd ben met die elektrische motoren, is of de accu's ook verwarmd worden? Ik weet dat je bij een Tesla model S bijv ongeveer 1/3 van je range inlevert als het kwik onder 5 graden komt, omdat je accu's worden verwarmd... Hoe zit dat op een motor? Want kou is best slecht voor een accu...
Zat er maar een kuip op, dat zou niet alleen het comfort verhogen maar ook de snelwegrange flink uitbreiden. Een aftermarket kuip(net zoals vroeger!) staat hier wel op de planning maar wel voor de lange termijn. Qua temperatuur is het prima te doen met thermo, als je je tenen en vingers maar goed beschermd.Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:56:
Ben ook wel benieuwd naar je zero ervaring. Iets met meer kuip en toch rechte houding zou ik al meer zien zitten. Nu moet je kiezen tussen race modellen en offroad/dual modellen.
Wat het weer betreft, want dat maakt op een elektrische motor natuurlijk niets uit (in tegendeel, wrs nog kouder aan de benen). Ik draag nu een thermisch onderhemd met lange mouwen, dan een t-shirt en dan een fleece onder m'n jas. In m'n richa touring jas zit een binnenvoering. Merendeel van het jaar rij ik gewoon met die voering en de jas over m'n t-shirt. Is ongeveer 1u15 tot 1u30 rijden enkel in de kou en heb zelfs met deze dagen nog geen kou gehad. Broek heeft ook een binnenvoering nog.
Werd vandaag trouwens bijna kapot gereden door een busje die ook nog eens vol door rood reed

Video is wat wazig door al het pekel
Wat vinden jullie van de Dubbel D sluiting op een helm? Ik was het vergeten vast te maken na het tanken en het is onmogelijk om de sluiting vast te maken tijdens het rijden met handschoenen aan, dus ik moest bij de eerste beste tankstation weer stoppen om alles weer goed vast te zetten. Dit probleem had ik nooit bij mijn vorige helm met ratelsluiting die was zelfs met 1 hand en handschoen aan dicht te maken. Is de Dubbel D sluiting zoveel veiliger dan een handige ratelsluiting aangezien alle high end helmen er 1 hebben?
Het is even wennen, maar die dubbel D vind ik even handig als de ratelsluiting. De Dubbel D vond ik zelfs aangenamer sluiten maar dat is omdat ik dit langer gewoon ben.
Naar het schijnt is de Dubbel D veiliger en op circuit en bij race helmen zie je ook alleen dit. Of ik het zelf zo belangrijk vind, niet echt. Dubbel D gaat idd niet loskomen, maar lijkt me sterk dat de ratelsluiting dit wel gaat doen.
Dubbel D heeft wel als voordeel dat je gemakkelijker je helm kan vastmaken aan de moto.
Het vastdoen wen je wel aan hoor. Ik vind vooral het losdoen gemakkelijker met de ratelsluiting vs de dubbel D. Je kan je handschoenen idd aanhouden, maar zo vaak zet ik die nu niet op en af zonder mijn handschoenen ook uitgedaan te hebben.
Over de elektrische moto. Ik kijk er naar uit! 120% aftrekbaar in de belastingen (België), woon werk, opladen op het werk dus gratis naft eigenlijk, wooo, laat maar komen :-)
Over de veiligheid zou ik me niet teveel zorgen maken. Ja, er is een kans dat een rateltje losschiet, maar die lijkt me zo klein dat het niet of nauwelijks onveiliger is (IMO).
~ James May
Ja, Brammo heeft accuverwarming. Ik zet hem nu s'ochtends voor dat ik weg ga even aan de lader, hij warmt dan eerst de accu's op of ik zet hem alvast aan en doe dan mijn motorkleding aan, ook dan warmt hij de accu's op. Dit kost ongeveer 1% :-)DragonSlayer666 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:15:
Waar ik vooral naar benieuwd ben met die elektrische motoren, is of de accu's ook verwarmd worden? Ik weet dat je bij een Tesla model S bijv ongeveer 1/3 van je range inlevert als het kwik onder 5 graden komt, omdat je accu's worden verwarmd... Hoe zit dat op een motor? Want kou is best slecht voor een accu...
Op het display kun je de hoogste temperatuur en laagste temperatuur van de accu's uit lezen.
Mijn Schuberth S2 heb ik nog nooit hoeven bijstellen, en het bandje snijdt ook niet. Ondanks dat het een ratelaansluiting is. Ik rij er nu 3,5 jaar mee rond. Ben ik zo bijzonder?tdw schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:01:
Mijn eis voor het kopen van m'n huidige helm was juist dubbel-d sluiting omdat ik die ratels zo intens kut vind. Ja, je doet het makkelijker aan maar na verloop van tijd gaat het (bij mijn vorige helm althans) iets losser zitten en ben je weer 3 weken bezig alles op de juiste lengte te stellen. En ze sneden in m'n kin, dat vond ik ook niet zo fijn
Over de veiligheid zou ik me niet teveel zorgen maken. Ja, er is een kans dat een rateltje losschiet, maar die lijkt me zo klein dat het niet of nauwelijks onveiliger is (IMO).
Leuk als je maar 400km moet. Bij 800+ gaat het vervelen. Ik kan nu 450km (ofzoiets) rijden met 1 tank. Dan stop ik wel wat langer als ik ga tanken.Eddos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:35:
Als het onderweg ook snelladen wordt (dus in ~ 20min. weer voor 200km laden) dan lijkt mij dat prima. Drink je nog een bak koffie..
Maar zoals ik al zeg: het moet nog een ontwikkeling doormaken. We moeten gewoon accepteren dat electrische voertuigen nog niet echt heel goed zijn in long distance travel. Ja, de Tesla kan lekker ver, maar da's de enige. En de opgegeven actieradius is altijd onder de gunstigste omstandigheden. Geven ze 200km op, kun je vaak maar 160. 170 wordt billenknijpen zeg maar...
Momenteel is het gewoon een gedoe met zo'n electrisch ding. Als je ergens woont met een eigen oplaadpunt gaat het nog, maar als je laten we zeggen naar Lutjeboertange gaat, moet je zoeken naar een stopcontact en dat moet je willen. Ik zou met een electrische auto denk ik wel kunnen leven. Wel een beetje plannen als je tegen de grens van de actieradius komt, want je kunt niet even een jerrycan stroom gaan halen
Nee, m'n vorige helm was goedkoopDrivinUCrazy schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:53:
[...]
Mijn Schuberth S2 heb ik nog nooit hoeven bijstellen, en het bandje snijdt ook niet. Ondanks dat het een ratelaansluiting is. Ik rij er nu 3,5 jaar mee rond. Ben ik zo bijzonder?
~ James May
Als ik motorrij moet ik eigenlijk nooit wat.mphilipp schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:33:
[...]
Leuk als je maar 400km moet. Bij 800+ gaat het vervelen. Ik kan nu 450km (ofzoiets) rijden met 1 tank. Dan stop ik wel wat langer als ik ga tanken.
Ja, savonds een slaapplek hebben, verder deel ik de dag in zoals ik wil.
Jouw GS (Adv) is dan ook wel een uitzondering, de meeste motoren staan na 200/250 ook wel weer bij de pomp.
Komt vanzelf wel. De Zero is de eerste serieuze gooi naar een elektrische fiets, denk dat het over 5 tot 10 jaar een hele reeele optie zal zijn voor velen.
Als tweaker moet je inderdaad wel weten dat nieuwe techniek altijd doorontwikkeld moet worden.Hooglander1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:39:
Ik wil na twee uur ook wel even mijn benen strekken. Als dat laden in een kwartiertje gedaan kan zijn zie ik weinig bezwaren meer.
Komt vanzelf wel. De Zero is de eerste serieuze gooi naar een elektrische fiets, denk dat het over 5 tot 10 jaar een hele reeele optie zal zijn voor velen.
Hoewel ik zo lang mogelijk op olie blijf rijden. Helemaal op de motor.
Kan ik straks eindelijk relaxt m'n motor kwijt! (En met een druk op de knop de deur openen XD)
En... plek voor meer dan motor (n+1 weetuwel?)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dit topic is gesloten.