Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.153 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 19:13
B-Real schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:55:
Uitlaat vraagje.

Ik heb een Suzuki GSX-R 600 uit 2007. Die heeft standaard zijn uitlaat op de volgende manier zitten

[afbeelding]

Daar zou ik graag de volgende Akrapovic uitlaat onder willen, alleen zijn die nieuw kneiterduur en tweedehans moelijk te vinden. Ik kan me er maar niet toe zetten om deze nieuw te koop (dik 500+ euro)
[afbeelding]

Een vriend van mij heeft een GSX-R uit 2009 en heeft de volgende Akrpovic uitlaat. Die vind ik een beetje te ordinair (ik heb juist een K7 genomen omdat die standaard al zo'n mooie korte uitlaat heeft), maar het aanbod is tweedehands veel beter en de prijzen zijn ook een stuk schappelijker. Die wil ik dus wel een jaartje uitproberen. Echter, nergens vind ik dat deze ook op een K7 past (allemaal K8 of nieuwer). Weet hier iemand of deze uitlaat zonder aanpassingen gaat passen op mijn motor?

[afbeelding]
Sparen en de Akra kopen die je wilt, die andere ziet er niet uit (vind ik). Je zegt zelf al ordinair, hoe durf je erover na te denken om dan met zoiets te settelen. ;) Maar even serieus, als je iets gaat kopen omdat je perse iets anders wilt moet je gewoon gaan voor wat je écht wilt. Hoe dan ook, het blijft geld. Wat je nu uitgeeft aan een minder leuke uitlaat krijg je ook nooit meer terug. Of 500 euro veel is, wees blij dat je nog de 600cc rijdt anders kon je er twee aanschaffen. Zoals ik :'( Het staat gewoon gaaf, in mijn hoofd kan het niet beter dan wat ik nu heb en dat is gewoon wat je moet hebben. Jouw motor moet de mooiste zijn voor jou!
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5676/23438735764_28a8383ac0_c.jpg
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Optisch gezien vind ik de originele toch het mooist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:27:
Optisch gezien vind ik de originele toch het mooist...
Eens :)

Net alsof er geen uitlaat is, vind dat er altijd heel tof uit zien :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan ook nog een Yoshimura overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 20:17

Bommes

Capo del formaggio

Streskip schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:14:
Je zegt zelf al ordinair, hoe durf je erover na te denken om dan met zoiets te settelen. ;)
Niks mis met ordinair.
* Bommes aait zijn Leovince pijp.. :9~
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--hXbyDYHe24/VeMKvddI_II/AAAAAAAAGNE/C-AR-e-74Yo/s576-Ic42/20150830_142632.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:06
Ik vind de underbelly exhausts van Taylor Made ook mooi voor moderne sportfietsen, netjes allemaal weggewerkt onder de fiets een beetje zoals de Panigale.

Afbeeldingslocatie: http://racetaylormade.com/wp-content/uploads/2015/02/S6-Side_Front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:28:
[...]

Niks mis met ordinair.
[afbeelding]
Zelfspot is een groot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb ook een (winter)jas met bontkraag en ik schaam me er helemaal niet voor. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 19:13
Bommes schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:28:
[...]

Niks mis met ordinair.
[afbeelding]
Dat is net als speelkaarten tussen de fietsspaken steken voor het geluid alleen dan voor grote jongetjes :9 No shame 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

En dan versie 2.0
Afbeeldingslocatie: http://www.redferret.net/wp-content/uploads/2011/02/turbospoke-forest-iso.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:36:
Ik vind de underbelly exhausts van Taylor Made ook mooi voor moderne sportfietsen, netjes allemaal weggewerkt onder de fiets een beetje zoals de Panigale.

[afbeelding]
Vind mijn uitlaat ook heerlijk. Kan netjes standaard blijven omdat je er toch weinig van ziet. Maakt standaard ook genoeg herrie, maar kan er mee het circuit op.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VpqePk090npkRZhUIEroDxiA/full.jpg

Scheelt weer een bak geld voor een Akra of iets anders. Heb het overwogen, maar omdat er genoeg herrie uitkomt toch maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Woohoo, eindelijk de achterbrug los *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WaR7td3.jpg

Morgen of dit weekend even ergens bij een garage dumpen om het lagertje eruit en een verse erin te persen, en dan kijken of ik nog weet hoe de boel in elkaar moet :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe mij die MiG liever >:)

Maar idd, zoveel mensen zoveel smaken. Er is welgeteld één persoon die je motor moet plezieren tenzij je wel heel regelmatig met z'n tweeen erop rijdt en dat ben je zelf.

Bovendien zou ik zeggen dat wat je kunt zien als je in het zadel zit relevanter is dan wat jij (en anderen) kunt zien als je er niet op zit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

dion_b schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:07:
[...]

Doe mij die MiG liever >:)

Maar idd, zoveel mensen zoveel smaken. Er is welgeteld één persoon die je motor moet plezieren tenzij je wel heel regelmatig met z'n tweeen erop rijdt en dat ben je zelf.

Bovendien zou ik zeggen dat wat je kunt zien als je in het zadel zit relevanter is dan wat jij (en anderen) kunt zien als je er niet op zit.
Wijs gesproken, maar ik vind het persoonlijk wel erg gaaf om op mn motor (of auto) af te lopen en je weer even te beseffen dat JIJ de gelukkige bent die erop rijden mag. Als ie er gaaf uitziet, draagt dat er zéker aan bij :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
noes schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:02:
[...]

Wijs gesproken, maar ik vind het persoonlijk wel erg gaaf om op mn motor (of auto) af te lopen en je weer even te beseffen dat JIJ de gelukkige bent die erop rijden mag. Als ie er gaaf uitziet, draagt dat er zéker aan bij :)
Persoonlijk ben ik van mening dat als je wegloopt van je auto/motor/driewieler/rollator/watdanook en je kijkt niet om, om haar nog een laatste blik te gunnen voor je naar binnen gaat, je niet het goede voertuig hebt voor jezelf.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mijn motor krijgt altijd een aaitje als ik er langs loop in de schuur om de trapfiets te pakken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:29
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:21:
Persoonlijk ben ik van mening dat als je wegloopt van je auto/motor/driewieler/rollator/watdanook en je kijkt niet om, om haar nog een laatste blik te gunnen voor je naar binnen gaat, je niet het goede voertuig hebt voor jezelf.
Ik kijk altijd even om, maar eigenlijk alleen om te kijken of ik niet per ongeluk de parkeerlamp aan heb staan. :+ (gebeurt als ik de contactsleutel te ver doordraai)

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Omkijken doe ik ook wel om te checken dat hij veilig/goed staat maar als ik er terug naar wandel bewonder ik hem ook altijd wel even.

Zalig als je hem ergens parkeert (vooral de plekken waar massaal moto's staan) en ze blijven even bij jouw moto staan kijken :p.

(En dat van je parkeerlamp is volgens mij bij meerdere modellen, mijn triumph heeft het ook en dat is rete irritant eigenlijk, vooral in het begin miste ik wel eens daardoor).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vanochtend iets moois, ik had een belangrijke conference call first thing. maar omdat het wat ijzelde duurde mijn rit naar kantoor wat langer..
Dus vlak voor ik er was even gestopt en ingebeld op conf.call via BT headset op helm (Sena 10C). Daarna verder rijden naar kantoor.
Call duurde wat langer, dus ik heb een half uur op kantoor rondgelopen met mijn helm nog op om zo die call af te maken :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG-20160113-WA0000_zpsfrayl1kq.jpg

Bijna klaar!

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt wel lef om voor witte velgen te gaan :P Ziet er verder erg netjes uit hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
Gaaf d:)b ben benieuwd naar het eindresultaat.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Interessant. Ik krijg net de papieren van de Zero uit Duitsland maar omdat ie daar nooit op kenteken is ingezet krijg ik een Nederlands deel II op A4 formaat op naam van de Duitse handelaar en een ongeldig gemaakt deel 1 pasje.

Maandag maar eens in de telefoon klimmen om de RDW te bellen.

Wat een gedoe ook zeg, waarom kan ik niet gewoon online een motor bestellen bij Zero :')

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
PilatuS schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:23:
Je hebt wel lef om voor witte velgen te gaan :P Ziet er verder erg netjes uit hoor :)
Inderdaad. Succes.

Ik krijg mijne nooit goed schoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Erasmo schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:24:
Interessant. Ik krijg net de papieren van de Zero uit Duitsland maar omdat ie daar nooit op kenteken is ingezet krijg ik een Nederlands deel II op A4 formaat op naam van de Duitse handelaar en een ongeldig gemaakt deel 1 pasje.

Maandag maar eens in de telefoon klimmen om de RDW te bellen.

Wat een gedoe ook zeg, waarom kan ik niet gewoon online een motor bestellen bij Zero :')
Tjah, jij wilde goedkoop uit zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hooglander1 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:21:
[...]

Tjah, jij wilde goedkoop uit zijn :P
Scheelt ruim €2000 dus het is de moeite wel waard imho. Toch raar dat het prijsverschil zo groot is, het enige wat de Zero dealer hier om de hoek hoefde te doen was was de motor in ontvangst nemen en op kenteken zetten, rijklaar maken hoefde niet eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dacht ik even voor een nieuw voorbandje langs de monteur te gaan... M'n wiellagers zijn op, balhoofdlagers hebben een behoorlijk dood punt en m'n ketting staat te slap.

Als ik voor 500 euro weer een tijd vooruit kan, dan moet dat maar. :Y)

Wanneer ik straks eindelijk een huis met garage of grote achtertuin heb, kan ik lekker zelf sleutelen. Op de parkeerplaats is dat toch iets minder fijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het is niet dat je verder niets te doen had ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bommes schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Het is niet dat je verder niets te doen had ;) :P
Ik heb het nogal druk de laatste tijd ja :+

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:46
Vorige week op marktplaats een Hurric SP uitlaat voor mijn CBR gekocht, was deze week binnen gekomen. Door de drukte nog geen tijd gehad om de uitlaat erop te zetten dus gisteren maar gedaan.
nieuwe uitlaat

Wat een geluid <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Met zo'n berg zout buiten maar eens wat vers gespoten en gelakte kapjes plaatsen; Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/r270/12507275_10208032426389669_4438941900535768095_n.jpg?oh=01238003f698a8f155c2b3903ca0720e&oe=57040E80

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 13-10 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Cool!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oranje Spoilers zijn geprint btw

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
Iemand die vandaag al de A4 op is geweest? Wil het liefst met de motor gaan, maar toch even polsen of het ergens op de snelwegen toch nog glad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Vrijdag dacht ik een alternatieve route naar huis te nemen met de tomtom "bochtige" route.
Weer eens wat anders:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A3qC9uI.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3qoy4ec.jpg

Die grote plassen zijn het meest vervelend omdat je niet weet hoe de sporen op de bodem lopen.
Wel heelhuids doorheen zonder te vallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 04:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Follow the white van ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MailMan schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:34:
Iemand die vandaag al de A4 op is geweest? Wil het liefst met de motor gaan, maar toch even polsen of het ergens op de snelwegen toch nog glad is.
Met de auto ja, van Den Haag - Hoofddorp. Geen gladheid tegengekomen, behalve een aangevroren plas bij de P van de Total vlak na Leiden. Moet prima kunnen! Ligt wel veel pekel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

DinX

Motormuis

Topicstarter
Lekker frisjes deze ochtend, -6°. Wegen lagen er super bij. 600 ton strooizout doet wel iets.
Mooi ook dat meteen je neus open is door het zout wat erin komt :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

DinX schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:15:
Lekker frisjes deze ochtend, -6°. Wegen lagen er super bij. 600 ton strooizout doet wel iets.
Mooi ook dat meteen je neus open is door het zout wat erin komt :+
Vond het mee vallen met hoeveelheid zout... mijn helm glimt nog steeds :P
Maar was wel ff lekker wakker worden zo ;)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Woensdag keuren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Elsandre schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:48:
Vrijdag dacht ik een alternatieve route naar huis te nemen met de tomtom "bochtige" route.
Weer eens wat anders:

[afbeelding]
[afbeelding]

Die grote plassen zijn het meest vervelend omdat je niet weet hoe de sporen op de bodem lopen.
Wel heelhuids doorheen zonder te vallen 8)
Bikkel :D

Ik ben niet vies van een zandpaadje, maar bij deze was ik toch echt omgedraaid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
d:)b

Laat maar horen als je van je BMW af moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hooglander1 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:36:
[...]

Ik ben niet vies van een zandpaadje, maar bij deze was ik toch echt omgedraaid :D
Ik word wel vies van dat soort zandpaadjes, dus ik denk er niet eens over. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
noes schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:03:
[...]

Met de auto ja, van Den Haag - Hoofddorp. Geen gladheid tegengekomen, behalve een aangevroren plas bij de P van de Total vlak na Leiden. Moet prima kunnen! Ligt wel veel pekel.
Was inderdaad best goed te doen. In Delft zelf wel wat gladde plekjes, maar het meeste lag er kurkdroog bij.

Wel fris :P M'n verwarmde handschoenen hadden er moeite mee. Kan ook zijn dat ze wat ouder worden. Of het ligt aan m'n accu, want de startmotor ging ook langzamer rond vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:03

_Apache_

For life.

Vandaag met de vierwieler, zaterdagnacht thuis gekomen (ook met de vierwieler), maar goed ook, de fly over by pr clausplein zag er verraderlijk uit. :X
Ook het stoplicht bij de afrit A4 naar N14 was helemaal wit op de baan die ik nodig had.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Hooglander1 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:36:
[...]

Haha thanks, vond het enger om te gaan omdraaien omdat het een beetje schuin afloopt daar. Dacht in eerste instantie dat het maar een paar 100 meter was, na 3 km was ik het wel zat en blij dat er weer vertrouwd asfalt. Best zwaar met een volgetankte fiets van 270kg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

418O2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:04:
[...]

d:)b

Laat maar horen als je van je BMW af moet :)
Waarschijnlijk met een week of 2. Er moeten nog een paar dingen worden ingebouwd voor ik hem voor woon-werk ga inzetten.Edit, kan wat mij betreft per direct, dan maar een weekje met de trein naar het werk.

Trouwens een vrij kansloze bende bij Reaal verzekeringen. Ik had daar alles al in kannen en kruiken en startklaar om woensdag in te gaan bellen ze me net dat ze me niet accepteren omdat de motor elektrisch is 8)7

Ja bedankt, gelukkig is het niet twee dagen voor ie op kenteken gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Erasmo op 18-01-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Erasmo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Waarschijnlijk met een week of 2. Er moeten nog een paar dingen worden ingebouwd voor ik hem voor woon-werk ga inzetten.

Trouwens een vrij kansloze bende bij Reaal verzekeringen. Ik had daar alles al in kannen en kruiken en startklaar om woensdag in te gaan bellen ze me net dat ze me niet accepteren omdat de motor elektrisch is 8)7

Ja bedankt, gelukkig is het niet twee dagen voor ie op kenteken gaat.
Ik zou andere verzekeraars ook meteen even bellen, weet je zeker of ze hem zullen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hooglander1 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Ik zou andere verzekeraars ook meteen even bellen, weet je zeker of ze hem zullen accepteren.
Ik had hem in eerste instantie ook telefonisch bij hun afgesloten en toen was er gewoon groen licht.
Reden van afkeur, ''elektrische voertuigen zijn te nieuw, we weten niet hoe we daar mee om moeten gaan'' :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Erasmo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Ik had hem in eerste instantie ook telefonisch bij hun afgesloten en toen was er gewoon groen licht.
Reden van afkeur, ''elektrische voertuigen zijn te nieuw, we weten niet hoe we daar mee om moeten gaan'' :F
:/

KNMV verzekeringen is in mijn geval altijd ook erg goedkoop geweest. Misschien voor jou ook een optie? Lijkt me niet dat ze daar de ballen hebben om een elektrische motorfiets af te wijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hooglander1 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:11:
[...]

:/

KNMV verzekeringen is in mijn geval altijd ook erg goedkoop geweest. Misschien voor jou ook een optie? Lijkt me niet dat ze daar de ballen hebben om een elektrische motorfiets af te wijzen :P
Dat wordt het ook waarschijnlijk nu. Het enige nadeel is dat ze hem de de eerste drie jaar alleen all-risk willen verzekeren en niet wa+. Dus dat wordt wel extra lappen de eerste tijd. Maar goed, het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:13:
[...]

Dat wordt het ook waarschijnlijk nu. Het enige nadeel is dat ze hem de de eerste drie jaar alleen all-risk willen verzekeren en niet wa+. Dus dat wordt wel extra lappen de eerste tijd. Maar goed, het is niet anders.
Bel Unive eens als je dat nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

PilatuS schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:43:
[...]

Bel Unive eens als je dat nog niet gedaan hebt.
Ik zit nu all-risk bij de KNMV voor de wa+ prijs van Unive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Erasmo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:46:
[...]

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:46:
[...]

Dat is erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb m'n eigen risico verhoogd naar €350, scheelt pakweg €19 per maand. Die €350 staat nu op de spaarrekening tot ik het met het premieverschil heb uitgespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:59:
[...]

Ik heb m'n eigen risico verhoogd naar €350, scheelt pakweg €19 per maand. Die €350 staat nu op de spaarrekening tot ik het met het premieverschil heb uitgespaard.
Dan is die motor vrij goedkoop te verzekeren toch ? Het verschil voor mijn RC8 met All-Risk of WA+ is iets van 1500 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraagje:
Poll: Hoe tanken jullie?
Op d emotor zittend
Naast de motor staand
Anders, namelijk..
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396198&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

De aardige dame bij tankstation zei vanochtend tegen me dat het eigenlijk van health and safety niet mag als je op de motor zit.. dit was de eerste keer dat ik dat hoorde..
Was een heel vriendelijke dame verder en de helmetcam levert altijd een mooi gesprekje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:14:
Vraagje:
Op d emotor zittend
Naast de motor staand
Anders, namelijk..
[afbeelding]

De aardige dame bij tankstation zei vanochtend tegen me dat het eigenlijk van health and safety niet mag als je op de motor zit.. dit was de eerste keer dat ik dat hoorde..
Was een heel vriendelijke dame verder en de helmetcam levert altijd een mooi gesprekje op :)
Als jij op de motor zit en door een vonkje vliegt de boel in de fik, dan spring jij van je motor af en valt deze om waarbij de benzine uit de tank loopt. Gebeurt dit terwijl je motor op de standaard staat, loop jij weg en blijft de motor netjes staan.

Zo is het mij een paar jaar terug verteld toen de werknemer van het tankstation de pomp blokkeerde toen ik op de motor zat en wou gaan tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Vraagje:
Op d emotor zittend
Naast de motor staand
Anders, namelijk..
[afbeelding]

Klopt. Health heeft er alleen niks mee te maken... Officieel mag bijvoorbeeld een bijrijder van een auto ook niet tanken. Met tanken moet je afstappen en ook helm ed afzetten. Allemaal tegen diefstal. Net als dat je met helm op niet naar binnen mag.

Als jij achter de kassa staat, kan je niet zien of de meneer/mevrouw die daar met helm op op de motor zit, ook netjes een kentekenplaat op de fiets heeft zitten...

Source: Me, myself and I (1,5 jaar op de pomp gewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:12:
[...]

Dan is die motor vrij goedkoop te verzekeren toch ? Het verschil voor mijn RC8 met All-Risk of WA+ is iets van 1500 euro per jaar.
het verschil is 1500???
Wow wat betaal je per jaar voor all risk dan?

Ik betaal all risk iets van £200 per jaar..
Ben dan wel 42 met een clean license en geen (at fault) claims voor jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:18:
[...]

het verschil is 1500???

Ik betaal all risk iets van £200..
Eerste non-oldtimer motor als 27 jarige:
WA+: €25 per maand
All-risk: €125 per maand

Needless to say, ik rijd WA+ met mijn Varadero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:18:
[...]

het verschil is 1500???

Ik betaal all risk iets van £200..
Ik zit bij Unive, maar die site doet raar, dus heb het bij de ANWB opgezocht. Volgens mij klopt dat wel aardig met Unive. WA+ is iets van 300 euro per jaar. All-Risk is iets van 1800 per jaar.

Dit met een leeftijd van 30+. Het rijbewijs heb ik een jaar of 7 en heb een paar schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DragonSlayer666 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:17:
[...]

Klopt. Health heeft er alleen niks mee te maken... Officieel mag bijvoorbeeld een bijrijder van een auto ook niet tanken. Met tanken moet je afstappen en ook helm ed afzetten. Allemaal tegen diefstal. Net als dat je met helm op niet naar binnen mag.

Als jij achter de kassa staat, kan je niet zien of de meneer/mevrouw die daar met helm op op de motor zit, ook netjes een kentekenplaat op de fiets heeft zitten...

Source: Me, myself and I (1,5 jaar op de pomp gewerkt)
Hier hebben ze allemaal camera's hangen die de nummerborden checken... en helm doe ik nooit af, wel klep van systeemhelm omhoog uit beleefdheid. En ik heb wel altijd de jiffy uitgeklapt (just in case).
Maar als hij op jiffy staat, staat hij schuin en kan ik niet helemaal vol tanken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik blijf er altijd op zitten, maar ik tank altijd bij de onbemande pomp om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Vraagje:
Op d emotor zittend
Naast de motor staand
Anders, namelijk..
[afbeelding]

Bij onbemande pomp zittend op de motor, bij bemande pomp stap ik af, doe ik helm af en gooi ik de brommer op de bok. Anders kan die laatste liter er niet in...

Maar ik heb dan ook een integraalhelm en ik kan mij goed voorstellen dat dat als bediende niet prettig is als er iemand afrekent met de helm op. En als ik moet betalen moet ik toch al afstappen, dus dan doe ik dat maar meteen allemaal correct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
PilatuS schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:17:
[...]

Als jij op de motor zit en door een vonkje vliegt de boel in de fik, dan spring jij van je motor af en valt deze om waarbij de benzine uit de tank loopt. Gebeurt dit terwijl je motor op de standaard staat, loop jij weg en blijft de motor netjes staan.

Zo is het mij een paar jaar terug verteld toen de werknemer van het tankstation de pomp blokkeerde toen ik op de motor zat en wou gaan tanken.
Heb wel de standaard uitgeklapt zodat ik de motor zou kunnen laten 'vallen'.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:26:
Nu we toch aan het pollen zijn:

Poll: Hoeveel betaal je aan verzekering?
Ik wil best antwoorden, maar in belgië hanteren we blijkbaar een andere terminologie, dus wat valt bij jou precies onder WA"+"?

Ik betaal 260€ per jaar voor:
- verplichte burgerlijke aansprakelijkheid (= BA)
- rechtsbijstand
- bestuurdersverzekering (verwonding of overlijden, maximaal 25000€)
maar dat is omdat mijn wagen daar ook verzekerd is (enkel burgelijke aansprakelijkheid). Anders zou ik 511€ per jaar betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Even snel een vraagje: Ik zit te kijken naar verzekeringen en zie dat hier de meesten vrij lovend zijn over KNMV. Nu vroeg ik mij af of het het waard is om lid te worden van KNMV of dat je beter apart wegenwacht ed kunt afsluiten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vraagje:
Op d emotor zittend
Naast de motor staand
Anders, namelijk..
[afbeelding]

Ik kan met de pas niet bij de automaat komen zonder af te stappen. Meestal ga ik dan weer zitten als ik daadwerkelijk begin met tanken. Welke moet ik dan aanvinken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Ik kan met de pas niet bij de automaat komen zonder af te stappen. Meestal ga ik dan weer zitten als ik daadwerkelijk begin met tanken. Welke moet ik dan aanvinken? :+
zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:06
DragonSlayer666 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:54:
Even snel een vraagje: Ik zit te kijken naar verzekeringen en zie dat hier de meesten vrij lovend zijn over KNMV. Nu vroeg ik mij af of het het waard is om lid te worden van KNMV of dat je beter apart wegenwacht ed kunt afsluiten...?
Ik zou gewoon KNMV lid worden, ik heb zelf geen auto dus heb ik alleen wegenwacht service nodig voor de motor wat KNMV dus ook aanbied voor heel Europa. De lidmaatschap kosten zijn ongeveer even duur als de goedkoopste ANWB wegenwacht pakket (dekking alleen in NL) . Daarnaast doe ik jaarlijks wel een VRO wat weer een aantal tientjes goedkoper is voor KNMV leden en ontvang je elk kwartaal een leuk tijdschrift. die 5% korting (als het goed is) op de verzekering is mooi meegenomen maar niet echt significant.

Mn Husqvarna is verzekerd bij KNMV voor 300 euro per jaar (WA+)
De BMW K75 is verzekerd voor 27 euro per jaar (WA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vraagje:
Op d emotor zittend
Naast de motor staand
Anders, namelijk..
[afbeelding]

Ik tank altijd een jerrycan vol. En dat gooi ik dan in de tank ;) Op mijn gemakje ergens anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
En weet iemand toevallig of er een soort "boete" zit als je meer km rijdt dan je aangeeft bij de verzekering? Ik zal namelijk omme en nabij de 8000km/jaar rijden. Maar als ik m voor meer dan 8000km/jaar verzeker, scheelt het +/- 60 euro... Ik weet dat t maar 60 euro is, maar elke euro is meegenomen O-)

[ Voor 11% gewijzigd door DragonSlayer666 op 18-01-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:08:
[...]

Ik tank altijd een jerrycan vol. En dat gooi ik dan in de tank ;) Op mijn gemakje ergens anders ;)
Op paddockstands zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
frankivo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:39:
[...]

Hij kan ook nog de andere kant op vallen natuurlijk. Wat er in paniek gebeurt als er brand ontstaat weet je ook maar nooit. Ik vind het geen slechte regel om niet op de motor te zitten tijdens tanken, ook al is het risico op brand klein, als het gebeurt kan je er beter naast staan dan op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

frankivo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat als mijn motor begint te vallen, dat ie of over de jiffy heen valt, of dat de jiffy er gewoon af breekt. Ik klap de jiffy wel altijd uit, maar dat doe ik altijd voordat ik afstap.
offtopic:
En die ene keer dat ik een "klak" hoorde, en de motor naar links liet zakken... "hmm, nog steeds niet op de jiffy?... SH*T!!!!" Tel ik maar even niet mee. Die klak was het geluid van de jiffy die terug omhoog veerde, in plaats van in positie. Bijzonder lullig om zo heel langzaam op de grond terecht te komen. :+

Ik tank altijd zittend op de motor. Al is het maar omdat dat ergonomisch het makkelijkst is imho. Daarnaast gaat er uiteraard ook iets meer in, maar zo gek veel zal dat niet schelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zittend kan er ook meer in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:10:
En weet iemand toevallig of er een soort "boete" zit als je meer km rijdt dan je aangeeft bij de verzekering? Ik zal namelijk omme en nabij de 8000km/jaar rijden. Maar als ik m voor meer dan 8000km/jaar verzeker, scheelt het +/- 60 euro... Ik weet dat t maar 60 euro is, maar elke euro is meegenomen O-)
Het zal geen boete zijn, maar als op de verzekeraar er op de een of andere manier achter komt zal dat niet prettig zijn. Je wil niet dat ze niet uitkeren om zoiets banaals.

Maar het beste kan je gewoon even je verzekeraar bellen met deze vraag. Weet je meteen hoe zij er in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Tanken: ik blijf altijd op de motor zitten, afstappen en tussen de motor en pomp in gaan staan vind ik juist onhandig. 95% van de tijd tank ik bij een automaat, dan blijft de helm ook op. Als ik wel een keer binnen moet betalen gaat de helm wel af, als ik die binnen moet afgeven of van de motor af moet stappen bedank ik vriendelijk en ga ik naar een ander tankstation.

Verzekering: alleen WA voor een paar euro per maand, bij bikerpolis.nl. Beide motoren zijn 15 jaar oud, meer dan WA is het niet waard :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Idem ook zittend puur omdat er dan meer in kan.
Dit is echt wel een serieus verschil bij mij want hij staat redelijk schuin op zijn stand.

Aangereden komen tot vlak naast de pomp. Bij mijn woon-werk pomp moet ik dan alleen handschoen uitdoen, kaart pakken en erin terwijl ik nog op de moto zit.
Moet ik dus niet afstappen, wel zo gemakkelijk.

Ivm de verzekering. Idd geen boete ofzo, je gaat gewoon naar het hoger tarief als ze het merken.
Maar als je iets zwaar voor hebt met serieuze kosten en je zit blijkbaar over je limiet kan het wel zijn dat ze hun eigen eronder uit wurmen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Ik denk dat als mijn motor begint te vallen, dat ie of over de jiffy heen valt, of dat de jiffy er gewoon af breekt. Ik klap de jiffy wel altijd uit, maar dat doe ik altijd voordat ik afstap.
offtopic:
En die ene keer dat ik een "klak" hoorde, en de motor naar links liet zakken... "hmm, nog steeds niet op de jiffy?... SH*T!!!!" Tel ik maar even niet mee. Die klak was het geluid van de jiffy die terug omhoog veerde, in plaats van in positie. Bijzonder lullig om zo heel langzaam op de grond terecht te komen. :+

Ik tank altijd zittend op de motor. Al is het maar omdat dat ergonomisch het makkelijkst is imho. Daarnaast gaat er uiteraard ook iets meer in, maar zo gek veel zal dat niet schelen.
Scheelt toch minstens een liter denk ik.. dat best veel op 13.x liter tanken... (wat trouwens vreemd ik met een tank van 16, de reserve is veel ruimer dan je denkt, maar ik durf er niet op te vertrouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
Ik tank ook altijd zittend. Is ergonomisch idd wat makkelijker en er gaat wat meer in.
DragonSlayer666 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:10:
Hoe gaat je verzekeraar dat checken denk je? Je hoeft niet elk jaar je km standen door te geven namelijk. Als je er net iets boven zit zou ik die besparing mooi meepakken. Rij je fors meer, dan ligt het wat lastiger misschien.

Ik weet van een kennis jaren (10/15 jaar) terug dat het nog wel een dingetje was bij zijn nieuw aangeschafte auto die TL werd gereden door een ander. De auto was verzekerd voor 20.000km per jaar oid en na twee jaar, bij het ongeluk stond er al iets van 60.000km op. Volgens mij is dit toen met een sisser afgelopen omdat het ongeluk zijn schuld niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:36:
Hoe gaat je verzekeraar dat checken denk je? Je hoeft niet elk jaar je km standen door te geven namelijk. Als je er net iets boven zit zou ik die besparing mooi meepakken. Rij je fors meer, dan ligt het wat lastiger misschien.
Ze zullen bij afsluiten wel om de kilometerstand vragen en bij een eventuele claim. Verzekering afgesloten bij 10.000km, een claim na 2 jaar, max kilometerstand is 26.000km. Staat de stand dan op 35.000km word het lastig.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 18-01-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
Ik kan mij niet herinneren dat ik mijn km stand moest doorgeven toen ik mijn motor moest verzekeren. Wel heb ik de vraag gehad of ik meer dan x.000 km reed in een jaar.

Bij een nieuwe motor is het wel na te gaan wat het gemiddeld aantal km's per jaar is, bij een tweedehands motor is het natuurlijk wat lastiger na te gaan hoeveel km's de nieuwe eigenaar per jaar rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Heb net even gebeld met KNMV. Ze zeiden dat ik hem het beste voor 5000-8000km kan verzekeren en dan even aankijken. Als het een paar honderd km scheelt, zullen ze niet moeilijk doen. Gaat t echter richting de 8500+, moet ik even bellen om verzekering op te hogen. Klinkt,mijns inziens, heel schappelijk en logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

DinX

Motormuis

Topicstarter
€1.200+ per jaar all-risk. Lang leve Belgische verzekeringen...
Je hebt hier maar 2 maatschappijen die all-risk motoren verzekeren, die allebei dezelfde onderliggende maatschappij gebruiken hiervoor.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DinX schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Je hebt hier maar 2 maatschappijen die all-risk motoren verzekeren, die allebei dezelfde onderliggende maatschappij gebruiken hiervoor.
Hier in NL betaal je dus ook makkelijk 1800 euro per jaar voor een leuke sportfiets. Vandaar dat ik dus maar lekker voor WA+ gegaan ben. 300 of 1800 per jaar scheelt nogal.

Voor de grap net even gekeken wat je zou betalen als je jong bent en geen schadevrije jaren hebt. Kom je voor dezelfde motor op 3000 euro per jaar uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 15:23

Wootlock

Evilution

Volgens mij zit ik rond de ~ 750 euro voor All risk met 2 schadevrije jaren
Motorverzekering via Motorport.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:29:
[...]
offtopic:
Ik schaamde me ook echt kapot toen me dit gebeurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Net een vergelijkingstraject achter de rug met verzekeringen. Schrok me dood van me eigen verzekeraar. Zeker omdat een nieuwe motor in de planning zit (daardoor begon ik te schrikken).

Centraal Beheer Achmea is onwijs duur voor motoren. Deze was €980,- euro! zonder opzittende (klote dekking)! gebaseerd op 10 jaar schadevrije (meegenomen van de auto). :(

Ik ga per 1 maart naar Univé over, deze is All risk met opzittende €610,- Kortom betere dekking en flink minder kosten. Ok, Univé is niet de goedkoopste (via adviseur), maar zag er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
PilatuS schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:13:
[...]

Hier in NL betaal je dus ook makkelijk 1800 euro per jaar voor een leuke sportfiets. Vandaar dat ik dus maar lekker voor WA+ gegaan ben. 300 of 1800 per jaar scheelt nogal.

Voor de grap net even gekeken wat je zou betalen als je jong bent en geen schadevrije jaren hebt. Kom je voor dezelfde motor op 3000 euro per jaar uit 8)7
Meeste met een sportieve fiets hier geven een andere pk door dan de realiteit.
Laten "downtunen" maar in realiteit laten hoe het was.
Na een crash kan je dit toch niet meer checken en scheelt je veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mijn verzekeraar wou mijn srad (82kW) eigenlijk al niet verzekeren omdat ik pas net mijn rijbewijs had (ik was 29). Ze wouden eigenlijk maar tot 75kW gaan voor beginnende motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:04:
[...]

au.. -O-
Beetje monopoly daar dus.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

418O2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:57:
Mijn verzekeraar wou mijn srad (82kW) eigenlijk al niet verzekeren omdat ik pas net mijn rijbewijs had (ik was 29). Ze wouden eigenlijk maar tot 75kW gaan voor beginnende motorrijders.
Idem hiero. Mijn verzekeringsagent regelt alles voor mij, maar bij mijn normale vaste verzekering (volgens mij Avero) kon het niet. Een GSX-R600 verzekeren met minder dan een jaar mijn rijbewijs. Uiteindelijk WA+ verzekerd bij Voogd & Voogd. Ik betaal nu 10 euro p.m., daarbij is de motor ook voor diefstal verzekerd.
De verzekering van mijn bami-Dax op motorkenteken is trouwens een lachertje, nog geen 2 euro per maand :+ (nog goedkoper dan mijn Yamaha FS-1 op brommerkenteken, en oldtimer)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
Ik betaal 55 euro, per jaar :Y) WA, uiteraard, maar meer is mijn oude, trouwe FZS600 niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 13-10 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Vraagje:
Op d emotor zittend
Naast de motor staand
Anders, namelijk..
[afbeelding]

Buiten dat ik het erg onhandig vindt om zittend op de motor te tanken, is het inderdaad ook nog gevaarlijk. En als je morst, heb je het meteen in je kruis. Mocht je op je hete motor morsen en de boel gaat de lucht in, ben je ook nog eens langzamer. Maar ik zie het voordeel ook niet. Je moet toch een keer de motor af om af te rekenen. Maar ja, het zal weer net zo'n discussie zijn als je helm af zetten als je naar binnen gaat. Sommige mensen 'besparen' tijd op de gekste manieren. Een soort pennywise, pound foolish.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
mphilipp schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:17:
[...]

Buiten dat ik het erg onhandig vindt om zittend op de motor te tanken, is het inderdaad ook nog gevaarlijk. En als je morst, heb je het meteen in je kruis. Mocht je op je hete motor morsen en de boel gaat de lucht in, ben je ook nog eens langzamer. Maar ik zie het voordeel ook niet. Je moet toch een keer de motor af om af te rekenen. Maar ja, het zal weer net zo'n discussie zijn als je helm af zetten als je naar binnen gaat. Sommige mensen 'besparen' tijd op de gekste manieren. Een soort pennywise, pound foolish.
Nou ja, als je zoals ik alleen bij onbemande tankstations tankt, dan hoef je dus nooit je motor af. Dus ik blijf zitten. Überhaupt zie ik met de motor tanken bij een bemand tankstation als een vorm van zelfkastijding :P
Pagina: 1 ... 18 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.