Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.152 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 15:11

empy

Rijdt rondjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Chakotay schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:45:
Heeft iemand toevallig een idee waar ik een 21mm imbusdop vandaan haal, of een ander idee om de stelbout van de achterbrug eruit te krijgen?

Nummer 5 op onderstaand plaatje:

[afbeelding]

Dit is een hol stuk draadeind met een interne 21mm aansluiting, en het laatste onderdeel wat nog in de weg zit voordat ik m'n achterbrug eruit krijg. Zowel de Brezan, Toolstation als Autogereedschap.com kan geen 21mm leveren, alleen 19 en 22. 22 heb ik geprobeerd, die is echt te groot helaas.
M14 bout die je even met de slijptop terugbrengt naar 21mm? 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 13:03

DinX

Motormuis

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:59:
[...]

Ik neem aan dat dinx bedoeld 2 lagen met een stukje vacuum ertussen, net als bij dubbelglas of een pinlock, maar dan af fabriek in je vizier ipv losse plak dingen.

Ik vind dat wel een goed idee eigenlijk :)
Klopt.

Ik weet hoe Pinlock werkt :)

Maar de merken zouden eigenlijk gewoon hetzelfde principe fabriek-af kunnen implementeren.
Of Pinlock zou een heel ruim gedefinieerd patent moeten hebben ofzo.

Als ze het vanuit de fabriek doen zouden ze het zelfs helemaal vacuüm kunnen zuigen ertussen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

DinX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:45:
[...]

Of Pinlock zou een heel ruim gedefinieerd patent moeten hebben ofzo.
Valt vies tegen. Pinlock heeft het volgende in z'n patent staan:
These aims are achieved with a visor assembly described above in that the seal/spacer is stuck to the inner shield and is fitted detachably against said outer shield and in that mechanical fixing means are arranged between the two shields for fixing the latter with respect to one another, said outer shield being provided with means for fixing to a further component, such as a helmet or goggles frame.
PinLock's patent is dus met name gebaseerd op de losneembaarheid ervan. In U.S. patent 3,718,937 en patent EP 0 504 518 A worden manieren beschreven voor "niet-losneembare" binnenschermen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Pinlock is ook nog wel meer dan alleen dubbelglas, het absorbeert deels ook wel het vocht. Hoe ze het exact doen zullen ze natuurlijk niet laten weten, maar het feit dat er geen echte concurrent is zegt ook al wel weer heel wat :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Ha, dat inderdaad, dankje :) Nope, "buiten zeskant" is bij Conrad zo te zien een normale dop. Op het plaatje ljkt het de goede te zijn, maar de kant op de foto is waar de ratel in gaat... Ik moet een "binnen zeskant" hebben.

Bout op maat slijpen was inderdaad de goto-oplossing als er niets te vinden is.

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 11-01-2016 14:20 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Hooglander1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:56:
Pinlock is ook nog wel meer dan alleen dubbelglas, het absorbeert deels ook wel het vocht. Hoe ze het exact doen zullen ze natuurlijk niet laten weten, maar het feit dat er geen echte concurrent is zegt ook al wel weer heel wat :)
Dat vermoeden had ik dus ook al, maar ik kon er niks over in het patent vinden dus had zoiets van "dan zal ik het wel fout hebben" :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
Chakotay schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:57:
[...]

Ha, dat inderdaad, dankje :) Nope, "buiten zeskant" is bij Conrad zo te zien een normale dop. Op het plaatje ljkt het de goede te zijn, maar de kant op de foto is waar de ratel in gaat... Ik moet een "binnen zeskant" hebben.

Bout op maat slijpen was inderdaad de goto-oplossing als er niets te vinden is.
Amazon al geprobeerd ? (http://www.amazon.de/KS-T...ords=INNENSECHSKANT+21+mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:43
Over helmen gesproken. Ik heb hier ooit eens gelezen dat je meer risico neemt met een helm op. Er is nu ook een wetenschappelijke proef geweest:

http://news.sciencemag.or...tentially-negating-safety

Best interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:08:
Over helmen gesproken. Ik heb hier ooit eens gelezen dat je meer risico neemt met een helm op. Er is nu ook een wetenschappelijke proef geweest:

Als ik soms eens een klein stukje rij met normale kleding in plaats van volledig leer, dan merk ik ook wel dat ik het een stuk rusitger aan doe. Het voelt gewoon niet prettig waardoor ik minder hard rij. Sowieso is dit maar 2x per jaar en dan een stuk van 5km met een max snelheid van 65km/u. Als ik echt ga rijden is het ATGATT.

Qua helm herinner ik mij nog een filmpje van een gast die aan het stunten was met iets van 30km/u zonder helm. Hij viel over de motor heen met zij hoofd tegen de grond. Die was toen wel gelijk dood. Was zonder helm niets aan de hand geweest.

Verder is een fietshelm natuurlijk ook wel een flink verschil met een motorhelm. Met motorrijden ligt de snelheid natuurlijk een flink stuk hoger. Wat betreft een motorhelm geloof ik niets van die 20%. Die 20% linkt trouwens naar American Football helmen, wat weer een compleet ander verhaal is.

Je zou het trouwens ook kunnen omdraaien en zeggen dat je zonder helm of goede kleding minder risico neemt en rustiger rijd. Dat klopt voor mij persoonlijk wel. Ik kan niet zeggen dat ik met alle juiste kleding aan wel risico's neem. Zonder de juiste kleding ben ik alleen voorzichtiger. Met alle kleding rij ik normaal, zonder die kleding extra rustig.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 11-01-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical

Sorry, maar ik vind het echt ongeloofwaardig om een test met een ballon opblazen te vergelijken met risico als motorrijder.
Als die ballon klapt gebeurt er niet zo veel en kan niemand dat schelen. Dat is toch anders op een motor... (bij mij in ieder geval). Je kan deze situatie niet zo doorzetten.

Ik voel me in ieder geval zeer kwetsbaar op een motor als ik geen helm op heb. Heb dit een paar keer gedaan op privé terrein tijdens wat werk aan mijn motor, maar de volgende keer gaat die helm op.

[ Voor 15% gewijzigd door MuddyMagical op 11-01-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik herinner mij ook een protestmars in de US tegen het verplichten van motorhelmen. Er is toen een motard gevallen, ze reden echt traag, met zijn hoofd de stoep geraakt en gestorven, iets wat perfect vermeden had kunnen worden met een helm. Ik herinner me het nog omdat het zo belachelijk ironisch was.

Er is idd een punt achter het gekker rijden als je eenmaal helemaal in pak bent. Ik merk ook dat ik me dan veiliger voel. Maar desondanks vermoed ik dat de meeste motards overhoop gereden worden dan dat het hun eigen fout is.
En ik vermoed dit niet alleen maar weet dit zelfs: http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=632
Gelukkig niet moeten achter zoeken, stond in mijn blogpost van lang geleden nu.

Stukje gekopied ervan (van mezelf dus mag lui kopiëen xD)
Ten eerste of je zelf wat verantwoordelijk rijdt of je als een chimpansee met zelfmoordneigingen op je omgebouwde raket op de baan rondrijdt (in 37% van de ongevallen is een motorrijder in een ongeval in fout door een menselijke fout en in maar 18% van de gevallen door overdreven snelheid - recenter onderzoek groepeert dit onder 'fout van de motorrijder in 25% van de gevallen).
Ten tweede is jammer genoeg de overheid en het gebrek aan het onderhoud en plaatsen van deftige infrastructuur een grote oorzaak van ongevallen. Hiermee denk ik aan putten in de weg, het niet dichten van vangrails zodat je eronder kan schuiven, het niet gebruiken van zand in de verf voor de lijnen op de baan en alle andere mogelijke oneffenheden of gladde stukken wegdek die ervoor zorgen dat een motorrijder dichter bij het wegdek komt dan de bedoeling is tijdens het motor rijden (in 25% van de ongevallen is dit te wijten aan een gebrekkige infrastructuur).
Ten derde en ineens de belangrijkste reden van een ongeval wordt veroorzaakt door automobilisten (50% van de gevallen en dit is niet verbeterd sinds het originele onderzoek). Van deze 50% is 70% veroorzaakt door het niet kijken voor het uitvoeren van een manoeuvre door de automobilist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

MuddyMagical schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:44:
[...]

Ik voel me in ieder geval zeer kwetsbaar op een motor als ik geen helm op heb. Heb dit een paar keer gedaan op privé terrein tijdens wat werk aan mijn motor, maar de volgende keer gaat die helm op.
Dan bewijst dit toch exact het punt? Met helm durf je meer risico te nemen dan zonder helm :+

Maar als dat serieus de conclusie is uit het onderzoek vind ik dat wel een beetje bagger. Natuurlijk ga je met beschermende kleding harder rijden, anders had geen enkele motorrijder harder gereden dan 5 km/u (met die snelheid durf ik nog net een 30-50 cm te schuiven)... 8)7

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 18:22
Mja nogal logisch. Zet bij alle automobilisten maar eens een grote spike op het stuur ipv een airbag, moet je kijken hoe voorzichtig iedereen dan ineens rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31

Vind dit een beetje een voor de hand liggende conclusie. Een soldaat zou zonder kogelwerende vest en helm minder snel de confrontatie opzoeken. Maar met die 'beschermende' factor is het nou ook niet dat hij zonder na te denken als een kip zonder kop de vijand gaat bestormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

tdw schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:14:
[...]

Dan bewijst dit toch exact het punt? Met helm durf je meer risico te nemen dan zonder helm :+

Maar als dat serieus de conclusie is uit het onderzoek vind ik dat wel een beetje bagger. Natuurlijk ga je met beschermende kleding harder rijden, anders had geen enkele motorrijder harder gereden dan 5 km/u (met die snelheid durf ik nog net een 30-50 cm te schuiven)... 8)7
Nou, niet helemaal. Het is ook onwennig: als ik een stukje auto rijd (zelfs al is het maar de auto na het uitladen voor de deur in een parkeervakje rijden ietsjes verderop <100m), voelt het heel raar en onwennig om dit zonder gordel te doen. Ik denk dat motorrijden zonder helm nog raarder voelt. Dit maakt dat je onzekerder bent en juist éérder zal crashen.

Voor een Amerikaan die normaliter zonder helm rijdt, zal het ook wennen zijn ineens mét te rijden en zal wellicht in die aanpassingsperiode een grotere kans hebben te crashen. Nog steeds is de helm veiliger, want bij goed gebruik kan het je leven redden.

Zeggen dat je harder zou rijden met helm dan zonder is gekkigheid: misschien zou zonder helm wel een vlieg je neus in vliegen en was je daardoor afgeleid + gecrashed. Allemaal "what if". Misschien rijd je zonder helm wel roekelozer, omdat je het idee hebt beter om je heen te (kunnen) kijken. Misschien... :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zonder parachute uit een vliegtuig gaan skydiven garandeert ook dat je nooit last gaat hebben van een falende parachute.

Zonder helm rijden slaat gewoon nergens op. Je rijdt met te hoge snelheden met een flink gewicht tussen je benen die–als hij omvalt–jou als een zweep tegen de planeet aan slaat.

Gebeurden de meeste ongelukken niet tijdens het rijden zonder beschermende kleding? Ik kan mij goed voorstellen dat mensen zo ontzettend voorzichtig gaan rijden dat ze onwennig worden en daarom juist ongelukken krijgen.

En dat houdt alleen maar rekening met de motorrijder zelf. Er zijn meer factoren op de weg die ongelukken kunnen veroorzaken. Mensen, dieren, afval, etc. Je zal zonder helm rijden en door een paar wespen rijden die zich vakkundig in jouw ogen begraven, wedden dat je dan baalt :7

Of een moeilijk zichtbaar plekje olie in de bocht...
Of los zand in de bocht...
Of een automobilist die jouw snelheid niet goed inschat...
Of een kind wat zomaar de weg oversteekt...
Of een buitenhuisdier wat voor je motor springt...
Etc.

Ik ga er gewoon vanuit dat ik ga vallen, iedere keer als ik op m'n motor stap. Dat zorgt er in ieder geval voor dat ik mijzelf veilig aankleed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

Heeft iemand toevallig een idee waar ik een 21mm imbusdop vandaan haal, of een ander idee om de stelbout van de achterbrug eruit te krijgen?

[afbeelding]

Dit is een hol stuk draadeind met een interne 21mm aansluiting, en het laatste onderdeel wat nog in de weg zit voordat ik m'n achterbrug eruit krijg. Zowel de Brezan, Toolstation als Autogereedschap.com kan geen 21mm leveren, alleen 19 en 22. 22 heb ik geprobeerd, die is echt te groot helaas.
Past die van je Suzuki niet, tenminste, neem aan dat je die hebt (voor je voorwiel as en achterbrug). Mss kan je zo'n ding bij de Aprilia dealer krijgen. Bij de Suzuki dealer is 'ie origineel Suzuki nog geen 10 euro

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

charrel

Cortisol4life..

[afbeelding]

Ik heb toen maat22 inbus sleutel gewoon gekocht bij een ijzerwaren zaak hier in de buurt. Van gedore, was volgens mijn een euro of 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
MuddyMagical schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:44:
[...]

Sorry, maar ik vind het echt ongeloofwaardig om een test met een ballon opblazen te vergelijken met risico als motorrijder.
Als die ballon klapt gebeurt er niet zo veel en kan niemand dat schelen. Dat is toch anders op een motor... (bij mij in ieder geval). Je kan deze situatie niet zo doorzetten.

De achterliggende theorie, social priming, is al lang en breed getest op 100-en verschillende manieren, en je kunt er niet echt omheen. Zelf schrijven ze al dat er meer, groter onderzoek nodig is. Maar de test zelf is wel degelijk ergens op gebaseerd.

Je kunt uiteindelijk beide kanten op redeneren. Maar wat misschien goed is om mee te nemen is om er even bij stil te staan, bewust, als je weer op de motor stapt, dat je kwetsbaar bent. En dat je elk mogelijk gevoel van schijnveiligheid in de kiem smoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Marc Rademaker schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:04:
[...]

De achterliggende theorie, social priming, is al lang en breed getest op 100-en verschillende manieren, en je kunt er niet echt omheen. Zelf schrijven ze al dat er meer, groter onderzoek nodig is. Maar de test zelf is wel degelijk ergens op gebaseerd.

Je kunt uiteindelijk beide kanten op redeneren. Maar wat misschien goed is om mee te nemen is om er even bij stil te staan, bewust, als je weer op de motor stapt, dat je kwetsbaar bent. En dat je elk mogelijk gevoel van schijnveiligheid in de kiem smoort.
Ik ben me zeker bewust hiervan. Zoals Blue-eagle ook zegt:
Blue-eagle schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:31:
...
Ik ga er gewoon vanuit dat ik ga vallen, iedere keer als ik op m'n motor stap. Dat zorgt er in ieder geval voor dat ik mijzelf veilig aankleed :)
Ik geloof je graag dat er meer onderzoek is gedaan en alles wat de veiligheid vergroot van motorrijders is positief. Alleen het doortrekken van een test met een ballon naar motorrijders vind ik wat vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:40:
[...]

Past die van je Suzuki niet, tenminste, neem aan dat je die hebt (voor je voorwiel as en achterbrug). Mss kan je zo'n ding bij de Aprilia dealer krijgen. Bij de Suzuki dealer is 'ie origineel Suzuki nog geen 10 euro
Daar heb ik zowel een imbussleutel als een dop voor liggen, maar die zijn 14mm :)

Ik heb inmiddels ook door wat de truc was, de achteras valt in die stelbout, en het uiteinde daarvan heeft een 14mm imbus-aansluiting. Het jammere is alleen dat die as er allang uit ligt, en de achterbrug inmiddels scheef gezakt is zodat hij er niet meer in kan. Zie dat maar weer eens goed op de mm recht te krijgen terwijl het nog helemaal klem zit door die stelmoer :X

Toch maar de sleutel van Amazon besteld inmiddels, dan nog maar een paar dagen wachten, dank voor het linkje hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik ben nog bezig met lessen, nog een paar weken en dan op voor AVD. Voorheen had ik zelfs nog nooit een helm opgehad. Het voelt nog steeds een tikje claustrofobisch voor me, maar de gedachte dat het fijner/beter zou zijn zonder is nog nooit bij me opgekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14

Vrijdag

De Zwarte

Ik reed een tijdje terug een heel klein blokje door de wijk bij mijn ouders om te testen of alles goed werkte na wat sleutelen. Dat was letterlijk een rondje van ongeveer 300 meter, waar alleen bestemmingsverkeer komt, nauwelijks kinderen buitenspelen en waar je maximaal 30 mag maar ik voelde me er niet prettig bij. Had ook alleen maar een spijkerbroek, sneakers en een tshirt aan en hoewel ik waarschijnlijk max 20 reed zat ik toch met geknepen billetjes. Zoiets zou ik echt nooit op de "grote weg" doen, of het nou mag of niet.
Was blij toen ik weer op het pleintje stond.

Call me coward maar het voelde echt helemaal verkeerd.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Och ik heb daar (helaas) weinig problemen mee. Laatst na het repareren van mijn motor even een rondje door de straat gereden om te kijken of het goed was (voorvorkkeerring), maar dat voelde niet erg raar.

Ik doe ook motorkleding aan omdat ik weet dat het beter is, met spijkerbroek en vest aan zou ik ook wel gaan rijden als ik iets minder snugger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Er zal maar een gieter oversteken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Voak buj te bange :P

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 12-01-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hooglander1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:21:
[...]

Koop een Shoei met degelijke pinlock pinnetjes die wel voor langere tijd blijven zitten, zelfs op de halve stand.

[...]

Oh wacht :+
Uhuh. Geen enkele twijfel wat beste helm voor me is. Maar gezien deze Nolan ook niet gratis was en nog maar twee jaar in gebruik is (en verder nog prima op orde is) is dat laatste redmiddel.

* Hooglander1 vond het al irritant dat dit na 10.000 kilometer gebeurde :+ Laat staan dat het elke keer los zou komen. Gruwelijk irritant.
Ja.
Je kan niet 1 pinnetje 180 graden draaien en de andere op de breedste stand laten staan? Zo draaien de pinnetjes niet zo snel uit hun strakste stand zeg maar.
Goede tip. Heb vandaag tijdens buitengewoon nuttige conf call zitten prutsen met pinnen en pinlock en de boel een beetje op 45 graden geklemd waardoor het nog iets vaster zit dan met strakste 'goede' stand. Straks even kijken hoe dat werkt....
DaemonAngel schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:08:
Ik herinner mij ook een protestmars in de US tegen het verplichten van motorhelmen. Er is toen een motard gevallen, ze reden echt traag, met zijn hoofd de stoep geraakt en gestorven, iets wat perfect vermeden had kunnen worden met een helm. Ik herinner me het nog omdat het zo belachelijk ironisch was.
Erg ironisch idd.

Wel kleine nuance: er is een verschil tussen iets wel of niet willen en iets wel of niet willen verplichten.

Ik draag altijd een helm en zal dat altijd blijven doen, ongeacht wettelijke status. Je bent een ongelofelijk domme randdebiel als je risico van helmloos wilt rijden IMHO, idem mbt gordel in auto. Maar ik ben tegenstander van helmplicht en gordelplicht voor volwassenen. Ik vind het de taak van de overheid om mensen tegen elkaar te beschermen, niet tegen zichzelf. Ik ken daarbij de argumenten dat je de maatschappij met kosten opzadelt als het fout gaat, maar zeker bij helmplicht gaat dat niet op. Zonder helm is kans dat je een ongeluk overleeft maar met dure zorgkosten zit veel kleiner dan met helm. Als iemand bewust is van risico's en echt met eigen leven wil spelen: zijn keuze.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben ook een liberaal, maar besef me ook hoe dom mensen zijn.

En de arts die je hoofd bijelkaar moet rapen, of in het geval slechte kleding steentjes uit je armen en benen moet halen, is het vast met een kledingplicht eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:18:
[...]
Wel kleine nuance: er is een verschil tussen iets wel of niet willen en iets wel of niet willen verplichten.
Ik zie deze regels meer voor mensen die zelf niet slim of verstandig genoeg zijn om er zelf voor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:29:
[...]

Ik zie deze regels meer voor mensen die zelf niet slim of verstandig genoeg zijn om er zelf voor te kiezen.
wat was het gezegde ook alweer?
'If you dont think you need to protect your brain, you are probably right, since there is nothing to safe'

oid

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
ToolkiT schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:57:
[...]

wat was het gezegde ook alweer?
'If you dont think you need to protect your brain, you are probably right, since there is nothing to save'
FTFY ;) en dat bij iemand die in Engeland woont ;)

Ik denk zelf dat de regels er vooral zijn om te voorkomen dat je rare rechtszaken krijgt waarbij iemand overlijd of zwaar letsel heeft terwijl hij geen helm op had. Door de helmplicht is de hele discussie daaromtrent weg.

Dus jaz het liefste had ik ook wat meer natuurlijke scheiding, maar dit is maatschappelijk gezien beter en goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:16:
[...]

FTFY ;) en dat bij iemand die in Engeland woont ;)
touche... maar technisch gesproken kan het wel.. maar het word een wat bloederig verhaal dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

418O2 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:23:
Ik ben ook een liberaal, maar besef me ook hoe dom mensen zijn.

En de arts die je hoofd bijelkaar moet rapen, of in het geval slechte kleding steentjes uit je armen en benen moet halen, is het vast met een kledingplicht eens.
Vast wel. En het is zijn taak om te adviseren. Maar niet om een ander zijn wil op te leggen.

Maar weer on-topic:
M'n gepruts met pinlock-pins heeft resultaat gehad. Het ziet er niet uit, maar vanavond door guur koude motregen naar huis gereden en toch van binnen prima mistvrij gebleven. Was ook erg nodig, barslecht verkeer op de A10 met aan alle kanten ongelukken :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ToolkiT schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:57:
[...]

since there is nothing to safe
Must.... Resist.....

#beroepsdeformatie

:o

Btw... Mijn eerste echte "niet-brommer" helm had een echt dubbel vizier. (Punten als je merk en type weet!) Daarna heb ik altijd pinlocks in b,w systeemhelmen gehad. Op een gegeven moment zijn ze "verzadigd" en zou je een nieuwe aan moeten schaffen. Mijn systeem 5 was echt op, en een 6 zat mij niet lekker. De schuberth heeft weer een pinlock :Y
* teacher haat beslagen vizieren....

[ Voor 48% gewijzigd door teacher op 12-01-2016 22:01 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De pinlock van mijn HJC R-PHA10 begint ook op z'n einde te lopen, sluit niet meer lekker aan. op het vizier beginnen ook al wat lichte krassen te komen.
Mooi moment om volgende maand op de motorbeurs een ander vizier te kopen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Mijn pinlock sluit net niet lekker aan, als je een tijdje langzaam rijd/stilstaat in de stad beslaat hij een beetje wat weer te verhelpen is met de ventilatie open te zetten.

Je ziet een stukje in het midden van de foto waar het raakvlak niet donker is en dus niet goed aansluit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OlqKxxK.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Elsandre op 13-01-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Must.... Resist.....

#beroepsdeformatie

Hooglander1 in "Het grote motortopic deel 17"
Was je al voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
dion_b schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Erg ironisch idd.

Ik draag altijd een helm en zal dat altijd blijven doen, ongeacht wettelijke status. Je bent een ongelofelijk domme randdebiel als je risico van helmloos wilt rijden IMHO, idem mbt gordel in auto. Maar ik ben tegenstander van helmplicht en gordelplicht voor volwassenen. Ik vind het de taak van de overheid om mensen tegen elkaar te beschermen, niet tegen zichzelf. Ik ken daarbij de argumenten dat je de maatschappij met kosten opzadelt als het fout gaat, maar zeker bij helmplicht gaat dat niet op. Zonder helm is kans dat je een ongeluk overleeft maar met dure zorgkosten zit veel kleiner dan met helm. Als iemand bewust is van risico's en echt met eigen leven wil spelen: zijn keuze.
Van mij mag dit ook. Dan zou eindelijk de gausscurve misschien terug wat opschuiven. Momenteel zijn we het IQ van de bevolking gemiddeld aan het verlagen.
Natuurlijke selectie door het verkeer.
Het enige probleem dat ik er in zie is dat bij de auto bijvoorbeeld ouders die hun gordel niet dragen ook een slecht voorbeeld zijn voor nog beïnvloedbare kinderen. Zelfs mocht je het verplichten voor kinderen dan gaan zij waarschijnlijk hun ouders hun voorbeeld volgen wanneer ze volwassen zijn.
Voor de moto eenzelfde idee. Als je mensen laat kiezen voor een helm gaan er veel geen dragen gewoon omdat het niet "cool" zou zijn waarschijnlijk. Een beetje zoals de fietshelm eigenlijk bij ons een totaal niet cool imago heeft terwijl het wel wat hersenletsel zou kunnen vermijden.
Denemarken bijvoorbeeld daar hebben ze allemaal bijna een helm op (Kopenhagen toch).
Net waarom roken zo uit series (behalve Zweedse series blijkbaar ^.-) gehouden wordt en waarom er volgens mij in de latere seizoenen van sons of anarchy constant een helm opgezet wordt door die mannen waar ze da int begin precies zelden deden.
Een imago is een sterk iets.

Om de tijd eens van vizier wisselen he ;-)
Al ben ik niet het beste voorbeeld, mijn helder vizier ziet er niet uit en mijn donker heeft geen pinlock.
Mijn uitklapbaar zonnevizier is zo beschadigd van impacten wanneer ik met mijn groot vizier open reed dat het onbruikbaar is geworden.
Heb gewoon een nieuwe helm gekocht xD
Maar da mocht misschien ook wel na 4 jaar en 40 000 km later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Heeft er hier iemand ervaring met het OSCO semi-automatische kettingsmeersysteem?
http://www.osco-webshop.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DaemonAngel schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:14:
[...]
Een beetje zoals de fietshelm eigenlijk bij ons een totaal niet cool imago heeft terwijl het wel wat hersenletsel zou kunnen vermijden.
Denemarken bijvoorbeeld daar hebben ze allemaal bijna een helm op (Kopenhagen toch).
Over fietshelmen:
http://www.howiechong.com/journal/2014/2/bike-helmets
Met andere woorden, eerst de helmplicht in de auto voor beginnende bestuurders, en dan pas op de fiets :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
JanPedaal schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:22:
[...]

Over fietshelmen:
http://www.howiechong.com/journal/2014/2/bike-helmets
Met andere woorden, eerst de helmplicht in de auto voor beginnende bestuurders, en dan pas op de fiets :)
Inmiddels zijn we wel toe aan een nieuw onderzoek. Dit is even snel ingeschat (zie link hieronder), maar ik gok dat 80-90% van de auto's op de weg tegenwoordig een airbag heeft. In 1996 was dat misschien
10-20% (sterker nog, toen had pas 10-20% van de nieuwe auto's een airbag!) Dat scheelt een hoop 'head trauma' gok ik zo.

Ook vraag ik mij af of er niet een wezenlijk verschil zit in een val met de fiets en 'lopend'. Dit is pure speculatie, maar als je valt met de fiets, heb je volgens mij erger hoofdletsel dan terwijl je lopend valt. Gemiddeld genomen dan he!

http://atrf.info/papers/2...rgett_Cregan_Cosgrove.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 13-01-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 09:35
Nu we het toch over helmen hebben, is er iemand die ervaring heeft met plastidip? Ik weet namelijk dat met het 'gewoon' spuiten van een helm deze 'verzwakt' wordt.. Maar is dit ook het geval als je plastidip gebruikt?

Een zoekopdracht op google leert mij dat de meningen hier nogal over verdeeld zijn, de één zegt dat het geen kwaad kan maar een ander weer wel. Het zou natuurlijk een goedkope oplossing zijn om je helm een andere look te geven, en als je het zat bent dan kun je het erafhalen of in een andere kleur dippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Binolirao schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:57:
Nu we het toch over helmen hebben, is er iemand die ervaring heeft met plastidip? Ik weet namelijk dat met het 'gewoon' spuiten van een helm deze 'verzwakt' wordt.. Maar is dit ook het geval als je plastidip gebruikt?

Een zoekopdracht op google leert mij dat de meningen hier nogal over verdeeld zijn, de één zegt dat het geen kwaad kan maar een ander weer wel. Het zou natuurlijk een goedkope oplossing zijn om je helm een andere look te geven, en als je het zat bent dan kun je het erafhalen of in een andere kleur dippen.
Zag laatst nog een filmpje hierover, volgens die Arai medewerker zou het 'gewoon' spuiten van de helm ook niet schadelijk zijn mits de juiste werkwijze wordt gehanteerd. Ik denk dat plastidip ook geen kwaad kan.

YouTube: Arai Helmets - Jay Leno's Garage

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 13-01-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gapert86 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:38:
Heeft er hier iemand ervaring met het OSCO semi-automatische kettingsmeersysteem?
http://www.osco-webshop.com/nl/
Jup, al jaren :)

Wat wil je erover weten? Het bevalt hier prima, lekker simpel en daardoor betrouwbaar. Ik vul hem op het moment met kettingzaagolie, om de paar dagen (of na een flinke regenbui) even aan het hendeltje trekken en de ketting kan weer even mee. Ik doe met de oiler altijd ruim 30k km met een kettingset, op sportmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Laatst online: 00:12
teacher schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Must.... Resist.....

#beroepsdeformatie

Btw... Mijn eerste echte "niet-brommer" helm had een echt dubbel vizier. (Punten als je merk en type weet!)
* teacher haat beslagen vizieren....
Niet toevallig een UVEX?
Was mijn eerste helm met dubbel vizier...

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Thanks. Dat je er al jaren mee doet is voldoende info eigenlijk ;). Besteld!
Chakotay schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:31:
[...]

Wat wil je erover weten? Het bevalt hier prima, lekker simpel en daardoor betrouwbaar. Ik vul hem op het moment met kettingzaagolie, om de paar dagen (of na een flinke regenbui) even aan het hendeltje trekken en de ketting kan weer even mee. Ik doe met de oiler altijd ruim 30k km met een kettingset, op sportmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

d-super schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:57:
[...]

Niet toevallig een UVEX?
Was mijn eerste helm met dubbel vizier...
:Y

Afbeeldingslocatie: http://images9.okr.ro/auctions.v3/700_700/2011/11/01/f/7/649152954206502517726639-558872-700_700.jpg

Was echt een goed en doordacht ding.
Jammer dat uvex niet meer actief is in de motormarkt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
De stand van de SZR660:

Afgelopen donderdag maar naar MVM motoren in Soesterberg laten brengen omdat ik hem niet aan de praat kreeg(ik kon niet bij de bougie komen, bougiesleutel te kort)... Van de week een belletje met wat er allemaal mis mee was(ding is van februari tot eind december niet van haar plek gekomen...):

· Hij start niet maar heeft wel een vonk dus is het een brandstof probleem of een hangende klep.

o Voorstel is om de carburators in een clean machine te zetten en dan nogmaals proberen te starten

o Tevens de tank en membraam van de tank reinigen

· De gasleidingen zijn verroest en moeten eigenlijk vervangen worden en kan alleen met originele onderdelen

· Het balhoofd draait tegen de radiator aan

o Wellicht als gevolg van de schuiver

· De voorvork lekt olie en daar zouden nieuwe oliekeerringen ingezet moeten worden

o Waarschijnlijk door lang stil te staan in de regen en wellicht ook door de schuiver maar moeilijk te zeggen kan ook gewoon ouderdom zijn.

· De achterbrug heeft speling op de bussen en die zouden vervangen moeten worden dit is gewoon ouderdom.

· De ketting is enorm verroest als gevolg van stilstaan en geen onderhoud (smering)

o Sommige schakels zitten vast wat inhoud als je hier niks aan doet dat de tandwielen hard zullen slijten

Totale reparatie kosten: 1000€ exBTW exclusief de reparatie van de kappen, stuur, glas en uitlaat door een val....

Heb maar gezegd dat ze 'm aan de praat mogen krijgen en dan rijd ik wel tot hij op is en ik een ER6-F 2012 kan betalen O-)

Klein vraagje waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden. Ik hoop dat een van jullie er ervaring mee heeft en het mij kan uitleggen: Ik zit momenteel te kijken naar een comms system. Heb mijn oog op de Scala Rider Q3 laten vallen (dubbelpack voor 319 euro). Nu zie ik hier en daar dat deze tot 4 man ondersteund als gesprek, maar enkel 1 tegen 1 kan praten(dus dat de andere 2 in de "wacht" staan). Klopt dit? Zouden jullie dit adviseren om dan toch te doen? Ik ga merendeel met 1 vriend rijden. Echter is er natuurlijk een mogelijkheid dat er meer mensen bij komen, dan wordt het lijkt mij vrij lastig om te communiceren?

Heeft hier iemand ervaring/tips&tricks voor?

Thx alvast!

[ Voor 12% gewijzigd door DragonSlayer666 op 13-01-2016 21:36 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Chakotay schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:31:
[...]

Ik al 2.500 km ;) Bevalt mij ook erg goed behalve dat de Osco olie wat spettert. Gebruik jij daarom kettingzaagolie? Welke gebruik je?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste mede-motormuizen,

Al een aantal dagen ben ik iedere avond mezelf helemaal rot aan het zoeken op het internet, naar het volgende. Ik ben op zoek een goede navigatie/toer oplossing.

Momenteel gebruik ik een sportarmband voor mijn Samsung Galaxy S4, waarop ik met Google Maps de te rijden route in plan en dan af en toe op de telefoon kijk hoe ik moet rijden. Geen probleem natuurlijk, maar een man wil meer.

Ik wil eigenlijk een oplossing die ik niet meer zelf om mijn arm hoef te doen (wat een gedoe) dus ik heb al zitten kijken naar een waterdichte case van http://mobile-addons.nl/w...se-voor-samsung-galaxy-s4 zodat ik mijn telefoon op het stuur kan maken.

Echter ben ik eigenlijk ook op zoek naar de mogelijkheid van een apparaat wat voor mij een leuke route maakt. Bijvoorbeeld als ik van huis naar mijn vriendin wil rijden, dat het apparaat dan niet alleen de snelste route aangeeft maar bijvoorbeeld een leuke toeristische route aangeeft. Of als je in heuvelachtig gebied zit, een route met lekkere bochtjes etc.
De nieuwste toestellen van Garmin en TomTom hebben dit geloof ik wel, en ik ben ook bereid om zo'n apparaat aan te schaffen als blijkt dat dat het beste is, maar ik ben nog niet overtuigd.

Welk apparaat van Garmin (daar gaat mijn voorkeur toch wel een beetje naar uit als ik moet kiezen) neem je dan? En zijn die Lifetime Updates wel echt lifetime of is dat een verkooptruc? Als ik dan de TomTom Rider 400 vergelijk met de Garmin zumo 590LM of Garmin zumo 660LM dan loop ik eigenlijk vast.
Ik heb ook Motor-Forum al uitgeplozen maar daar kom ik al helemaal niet verder. Ik heb me suf gegoogled maar ik kom er niet uit.

Zijn er mensen met ervaring en verstand van (mobiele) navigatie apparaten of apps?
En wie wil me tips/tricks geven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met name de spannende route/kronkeltoute van de tomtom vind ik goed. Let wel, het ligt ook aan het gebied. Zit je in een gebied met alleen rechte verbindingswegen, dan zijn woon wijken het bochtige alternatief... Dat ben je snel zat.
Maar zit je meer in een buitengebied, dan ga je veel mooie weggetjes ontdekken.

Ik heb de tomtom rider 40. Werkt naar mijn mening prima, hoewel er soms wat eigenaardigheidjes in zitten. Een groot deel van de eerste ergernissen zijn er met updates al uit gehaald.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
De kronkelroute feature zit tegenwoordig ook gewoon in de android TomTom app...

Dus als je zoiets zoekt hoef je geen duur apart apparaat aan te schaffen :)

Ik zou daar eens mee beginnen, grote kans dat het je best goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17

Bommes

Capo del formaggio

Die zelfde tom tom Go app voor Android heeft ook een optie om routes te maken in de app zelf en deze op te slaan.
In de mappen structuur van deze app op de geheugenkaart zag ik ook een itn folder staan. Echter bleef deze leeg na het aanmaken van een route.
Voor de niet kenners .itn is de extensie waarmee de oude tom tom routes opsloeg en dit formaat kon/kun je uitwisselen.
Ook stond er een map track in de folder structuur.

Het lijkt mij dat het mogelijk moet zijn om ergens externe routes in te laden.
Ik geef het nog niet op.

Voor wat de vraag over navigatie:
Ik heb een tijd Osmand gebruikt op een oude HTC die in een aktive brobit houder op mijn stuur zat.
Werkte wel ok, gpx routes van internet konden er zo in.
Om van a naar b te navigeren was het echter een draak van een programma.

Overigens zul je hoe goed je ook zoekt nooit een duidelijk antwoord krijgen op de vraag Tom Tom of Garmin.
Beide kampen hebben hun fanboys en hsterk.
Met de laatste nieuwe tom tom ridder serie is er wel echt concurrentie gekomen voor garmin.

Ik blijf nog ff met mijn app door rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:22:
Die zelfde tom tom Go app voor Android heeft ook een optie om routes te maken in de app zelf en deze op te slaan.
In de mappen structuur van deze app op de geheugenkaart zag ik ook een itn folder staan. Echter bleef deze leeg na het aanmaken van een route.
Voor de niet kenners .itn is de extensie waarmee de oude tom tom routes opsloeg en dit formaat kon/kun je uitwisselen.
Ook stond er een map track in de folder structuur.
Heb je wel eens geprobeerd om een .itn in die map te zetten?

Net zelf geprobeerd, maar lukte helaas niet. Wel zag ik een .sqlite file, misschien dat daar iets in staat? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 14-01-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben zelf erg fan van de OnRoute motorkaart voor Garmins. Daarmee geef je simpelweg een bestemming op waarna hij er zelf een mooie route maakt, met prioriteit aan mooie weggetjes nav een onderliggende kaart gebaseerd op motorroutes e.d. De tomtom-kronkelwegenfunctie heb ik nog niet gebruikt, maar hier bij Mr. GPS staat een mooi vergelijkend artikeltje.
ephymerous schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Ik al 2.500 km ;) Bevalt mij ook erg goed behalve dat de Osco olie wat spettert. Gebruik jij daarom kettingzaagolie? Welke gebruik je?
Ik had vooral kettingzaagolie gebruikt omdat de osco-olie stom duur is :) Welk merk het is zou ik even moeten kijken, ik doe in ieder geval al een paar jaar met hetzelfde flesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 00:17
Ik heb de vraag als eens eerder gesteld: de mogelijkheid om .GPX of wat dan ook te kunnen importeren in de navigatie apps.
De reden dat dit (nog) niet lukt is simpel: een app kost 79€ en je zou hiermee exact hetzelfde kunnen als met een native toestel van 400€. Hun verkoopsmodel stort op die manier in elkaar namelijk.

Als je geen routes wil importeren, maar wel de kronkelweg functie wil, dan lees ik dat de Rider hiervoor beter is. Heeft de app op de xxphone dezelfde intelligentie?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
kazzzdafke schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:49:
Ik heb de vraag als eens eerder gesteld: de mogelijkheid om .GPX of wat dan ook te kunnen importeren in de navigatie apps.
De reden dat dit (nog) niet lukt is simpel: een app kost 79€ en je zou hiermee exact hetzelfde kunnen als met een native toestel van 400€. Hun verkoopsmodel stort op die manier in elkaar namelijk.

Als je geen routes wil importeren, maar wel de kronkelweg functie wil, dan lees ik dat de Rider hiervoor beter is. Heeft de app op de xxphone dezelfde intelligentie?
Maar huh? Ze verdienen dan 79 euro aan de software. Die ze al hadden, voor hun eigen native toestel. Lijkt me best wel win-win. Sowieso is een telefoon niet hetzelfde als een navigatie-toestel. Ik zou mijn telefoon niet 24/7 als navigatie gebruiken op de motor, door weer en wind, en met alle schokken en trillingen die daarbij komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Toch zullen er heel veel potentiele kopers die nu +400€ gingen neertellen voor een toestel, enkel maar 79€ neertellen voor enkel de app.

Ik vertik het van mij zo een toestel aan te kopen, want de prijs vind ik serieus overdreven. Ik doe alles met mijn smartphone en zo redeneren er heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Goede combo voor mij is nog steeds op Android:
Osmand - Direct .gpx routes inladen, werkt echt geniaal
TomTom Go - Kronkelroutes, & verkeers info. (nadeel dat de nieuwe tomtom app jaarlijks betaald is, of je moet de piraten versie gebruiken :+ )

Overige:
Sygic: Geen kronkelroutes, maar kan via een omweg wel routes inladen. Voor A naar B navigatie is het ook ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Ik heb een tomtom rider.
Enige nadeel is daar als je happenings doet en ze laden de route op de GPS dat het bij de tomtom vaak fout loopt.Bij al de garmins ging het zonder problemen.
Was met de schoonouders op stap en die hun garmin geen probleem. Mijn tomtom laadde de route wel op het toestel maar je kon het nergens aanzetten. Andere tom tom rijders hadden dit ook en de organisatie kende het ook niet.
Garmin is dus veel populairder en de kans is groter dat dit daar vlotter gaat en dit merkte ik ook wel.

Tomtom werkt wel heel goed voor gewoon te navigeren.
Al is mijn tomtom al een aantal jaar oud en is garmin zeker even goed tegenwoordig als gewone gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

TomTom rider heeft lifetime update, maar dat geldt alleen tijdens de levensduur van het apparaat. Levensduur = totdat TomTom stopt het het uitbrengen van updates.
Wat betekent 'Lifetime'?

'Lifetime' is de nuttige levensduur van het navigatiesysteem: de periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, inhoud en accessoires. De levensduur van een navigatiesysteem is beëindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.
Lekker vaag dus...

Ik heb nu een waterdichte telefoon: Sony Xperia Z3c. Ik heb tevens een Sygic licentie voor West-Europa (Heel Europa is nu in de aanbieding voor slechts 19 euro). Als alternatief van mijn huidige telefoon, zou ik ook een minder high end telefoon kunnen gebruiken die ook waterdicht is, zoals de Xperia M4 Aqua of de nieuwere M5. Met een dualsimkaart, kan ik ervoor zorgen dat ik ook op die telefoon volledig bereikbaar ben.
(Om gebruik te maken van dualsim, mag er maar 1 simkaart actief zijn, de andere telefoon/tablet moet dan uitgeschakeld zijn. Zie uitleg van T-Mobile)

Als je geduld hebt, Sygic komt dit kwartaal met een special motor app: http://sygic.bike/, Nog een reden om voor Sygic te gaan. In de tussentijd kun je routes via google Maps zelf aanmaken en exporteren via ITN Converter. De software is hier te downloaden. Ik heb het nog niet gebruikt, maar ik heb er erg goede dingen over gehoord. Tipje, volgens mij kun je maar maximaal 20 tussenpunten gebruiken voor Sygic.

Mijn aller eerste motor heb ik overigens gisteren opgehaald en ik zal binnenkort wel een leuke foto daarvan plaatsen :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, nuttig om in de gaten te houden die sygic bike appp :)

20 tussenpunten is wel wat karig voor lange routes overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:24:
[...]

Heb je wel eens geprobeerd om een .itn in die map te zetten?

Net zelf geprobeerd, maar lukte helaas niet. Wel zag ik een .sqlite file, misschien dat daar iets in staat? :+
Ja had ik al geprobeerd, werkt niet zoals je zelf ook al gemerkt had.
Dacuuu schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:42:
Goede combo voor mij is nog steeds op Android:
Osmand - Direct .gpx routes inladen, werkt echt geniaal
TomTom Go - Kronkelroutes, & verkeers info. (nadeel dat de nieuwe tomtom app jaarlijks betaald is, of je moet de piraten versie gebruiken :+ )

Overige:
Sygic: Geen kronkelroutes, maar kan via een omweg wel routes inladen. Voor A naar B navigatie is het ook ideaal.
Dit klinkt inderdaad als een perfecte oplossing.
Mijn oude HTC desire HD kon echt niet meer overweg met de laatste Osmand versie, de Samsung S5 die ik nu heb kan het zonder problemen aan.
Heb er nu Sygic al op staan, vanavond even Tom Tom Go er bij opzetten en Osmand.
Nadeel is dat ze niet elkaars kaarten gebruiken dus eht allemaal wat veel ruimte vraagt.
Alhoewel Sygic tom tom kaarten gebruikt volgens hun site, maar staat alles in eigen mapjes en dergelijke.

Moet ik wel nog opzoek naar een nieuwe houder voor mijn S5, de brobit voor mijn HTC beviel echt perfect.
Ook met net geen 200km/u bleef de HTC gewoon er inzitten op de Duitse autobaan.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:56:
Moet ik wel nog opzoek naar een nieuwe houder voor mijn S5, de brobit voor mijn HTC beviel echt perfect.
Ook met net geen 200km/u bleef de HTC gewoon er inzitten op de Duitse autobaan.. >:)
Wat reed jij ook al weer? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
scootertje toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Meerwaarde van een dedicated navigatie voor mij:

- Te bedienen met handschoenen aan
- Enorm stevig gebouwd + alle montage onderdelen voor op de motor
- Bij verlies (als die van de motor pleurt etc.) kan ik nog wel blijven bellen etc. (cruciaal voor werk).
- Route's loggen & laden d.m.v. Garmin Basecamp
- Lange accuduur
- Snelle reactietijd (met satellieten)
- Anti reflecterend scherm
- Lifetime updates (Garmin gegarandeerd 99 jaar ondersteuning, minimaal 1 update per kwartaal)
- Handige motor routes (kronkelroutes etc.)
- OnRoute maps
- Makkelijk te pairen met mijn Sena en iPhone
- Enorm betrouwbaar, mijn apparaat is nog geen 1x vastgelopen.

Voor mij was de keuze snel gemaakt toen de 590LM door een prijsfout bij Bol.com 50% goedkoper was dan de adviesprijs. Daarvoor had ik al een 350LM en die beviel mij ook zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:56:
[...]

Ja had ik al geprobeerd, werkt niet zoals je zelf ook al gemerkt had.
Die sqlite file is ook encrypted, daardoor kan je er ook praktisch niet bij :(

Wel stom, want daar zitten wel de routes in, als ik een route opsla, zie ik de file groter worden en bij de properties zie je dat het het laatste moment is van route opslaan.
[...]

Ik heb goede ervaring met een X-grip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Je vraagt het goed, ik reed een FJ. Die ging nog wel wat harder maar mijn ballen waren niet groot genoeg of de koffers waren dat nou juist wel. .
Speed wobble !!!111Einzz.
1 van die 2.

Ik rijd nu alleen nog een Vespa, die komt niet veel verder dan 125km/u inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 14-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Knip mezelf gequoten? ??

[ Voor 96% gewijzigd door Bommes op 14-01-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
cyntax schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:17:
Meerwaarde van een dedicated navigatie voor mij:

Lukt me ook met de iPhone

Ram X grip, ding blijft bij 220/u muurvast

- Bij verlies (als die van de motor pleurt etc.) kan ik nog wel blijven bellen etc. (cruciaal voor werk).
ALS.. en ik zeg het nog eens: bij 220 rostvast

Ik ben een MTB'er en heb dus de edge 800.. Ik laad liever GPX'n dan zelf er te maken. Maar dat is dus waarover het gaat in smartphone vs dedicated HW: ze willen dit nog niet

- Lange accuduur
iPhone is met USB verbonden en laadt dus constant op

Helaas, de iphone is veel sneller dan mijn Zumo.

Beide in de zon zijn niet de zien :) maar het kan idd zijn dat een dedicated daar beter op voorzien is

- Lifetime updates (Garmin gegarandeerd 99 jaar ondersteuning, minimaal 1 update per kwartaal)
Google maps is zelfs gratis en heeft ook navi, en tal van andere gratis ondersteuningen

Dat mis ik wel, maar ik ben hoopvol

- OnRoute maps
Wat is het verschil met hierboven?

Ik heb enkel de iPhone te pairen met mijn Sena en niet nog is een extra apparaat. Ook staat de iCoyote op de iphone, radio/mp3, navi, ...

Mijn iPhone ook niet

Voor mij was de keuze snel gemaakt toen de 590LM door een prijsfout bij Bol.com 50% goedkoper was dan de adviesprijs. Daarvoor had ik al een 350LM en die beviel mij ook zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
kazzzdafke schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:58:
Lukt me ook met de iPhone
Dus je kan onder het rijden even snel een adres in toetsen? :)

Ram X grip, ding blijft bij 220/u muurvast
Laat je iPhone eens vallen zonder hoesje op het asfalt. Mijn Garmin is een keer van de trap af gevallen en je ziet er niks van.

YouTube: Phone drops from RAM X-Grip Mount

Ik ben een MTB'er en heb dus de edge 800.. Ik laad liever GPX'n dan zelf er te maken. Maar dat is dus waarover het gaat in smartphone vs dedicated HW: ze willen dit nog niet

- Lange accuduur
iPhone is met USB verbonden en laadt dus constant op
Extra handeling die je moet doen voor het opstappen op de motor.

Helaas, de iphone is veel sneller dan mijn Zumo.
Mijn iPhone 6 was inderdaad sneller dan mijn 350LM maar de 590LM is nog veel sneller.

Beide in de zon zijn niet de zien :) maar het kan idd zijn dat een dedicated daar beter op voorzien is
In de zomer zowel mn iPhone als de Garmin in de zon gehad en de iPhone scherm kon ik amper meer zien, daarnaast kaatst het ook nog eens perfect de verblindende zon vol in je ogen.

Google maps is zelfs gratis en heeft ook navi, en tal van andere gratis ondersteuningen
Kost data in het buitenland

Dat mis ik wel, maar ik ben hoopvol

- OnRoute maps
Wat is het verschil met hierboven?
http://www.onroute.nl/index.php/onroute-motorkaarten

Ik heb enkel de iPhone te pairen met mijn Sena en niet nog is een extra apparaat. Ook staat de iCoyote op de iphone, radio/mp3, navi, ...
iPhone is gepaired met de Zumo en de Zumo weer met de Sena. Hierdoor krijg ik op de Zumo direct live traffic, flitsers en weer informatie. Daarnaast kan ik media & telefoon functies van de iPhone ook op de 590LM bedienen.

Mijn iPhone ook niet
Mijn iPhone wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
cyntax schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:14:
YouTube: Phone drops from RAM X-Grip Mount
Even als reactie op dat filmpje...

Die gast heeft een te grote X-grip gebruikt op zijn telefoon. De grip zit aan beide kanten helemaal op het randje. Dan zet hij hem vervolgens als een zeil rechtop neer en net boven zijn scherm waar de grootste luchtdruk langs komt.

En dan nog blijft hij uberhaupt zitten op de snelweg. Dat vind ik een prestatie op zich...

Ik zag laatst een filmpje van iemand die en speed-wobble kreeg en die weer rechttrok in de berm. Die gast had ook een X-grip en die bleef prima zitten terwijl het stuur naar links en rechts beukte. Kijken of ik die nog terug kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Hooglander1 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:21:
[...]

Even als reactie op dat filmpje...

Die gast heeft een te grote X-grip gebruikt op zijn telefoon. De grip zit aan beide kanten helemaal op het randje. Dan zet hij hem vervolgens als een zeil rechtop neer en net boven zijn scherm waar de grootste luchtdruk langs komt.

En dan nog blijft hij uberhaupt zitten op de snelweg. Dat vind ik een prestatie op zich...

Ik zag laatst een filmpje van iemand die en speed-wobble kreeg en die weer rechttrok in de berm. Die gast had ook een X-grip en die bleef prima zitten terwijl het stuur naar links en rechts beukte. Kijken of ik die nog terug kan vinden. :)
Heb ook veel goede verhalen gehoord over de X-grip, ik zeg ook niet dat het een slecht product is. Het is ideaal om je telefoon ermee op je stuur vast te zetten alleen wou ik even laten zien dat er altijd een (kleine) kans is dat het eraf valt, dit geld ook voor dedicated hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik gebruik ook een X-Grip. Eerst gebruikt met een S3 en S4. Later met een OnePlus One en nu met een S6. Ook hierbij gewoon 180 kunnen rijden en die telefoon gaat nergens heen. Ik heb Sygic gekocht voor 40 euro met alle mappen van de wereld en lifetime updates.

Ik moet wel zeggen dat het er in het begin maar eng uitziet om je telefoon zo op de snelweg te zien zitten. Als je een paar keer goed hard gereden hebt krijg je er wel vertouwen in.

Ik gebruik mijn nagivatie maar weinig en vind het zonde van het geld om daar een apart systeem voor te kopen. Nu kan ik de telefoon ook gewoon in de auto gebruiken en wanneer ik een nieuwe telefoon koop kan Sygic gewoon mee. Ook is die X-Grip dus te gebruiken voor tot nu toe 4 verschillende telefoons zonder iedere keer een nieuwe case te moeten kopen. Nadeel is natuurlijk wel dat het niet in de regen werkt, maar dan rij ik toch niet :P

Zo zat de boel op mijn oude SV.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8GqUXDOTHJa5S2v4oBybbtfj/medium.jpg

Over dat filmpje. Hij zit bij het begin al niet goed. Hij zit niet plat tegen de onderkant van de grip aan. Aan de bovenkant kan je zien dat de telefoon aan de rand van de 2 stukken rubber zit. De telefoon hoort aan de onderkant van het rubber te zitten en niet aan de bovenkant. Ik druk de telefoon eerst altijd helemaal plat naar beneden en dan pas laat ik de 4 punten de telefoon pakken.
cyntax schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Heb ook veel goede verhalen gehoord over de X-grip, ik zeg ook niet dat het een slecht product is. Het is ideaal om je telefoon ermee op je stuur vast te zetten alleen wou ik even laten zien dat er altijd een (kleine) kans is dat het eraf valt, dit geld ook voor dedicated hardware.
Ik ben het met je eens. Er is altijd een kans dat er iets valt, ook al is die kans heel klein. Als je navigatie valt heb je alleen een minder groot probleem dan bij een telefoon. Een telefoon in een case die compleet vast zit vind ik dan ook een beter idee. Na flink wat uren op de snelweg met de X-Grip heb ik er wel vertrouwen in. Grootste voordeel vind ik dan ook dat deze voor meerdere telefoons geschikt is. Maar de beste oplossing qua veiligheid vind ik het niet.

[ Voor 69% gewijzigd door PilatuS op 14-01-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hij heeft zijn phone wel hoog en recht naar hem hangen..
Ik heb die van mij plat op mijn stuur, de wind heeft veel minder invloed dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:31:
Hij heeft zijn phone wel hoog en recht naar hem hangen..
Ik heb die van mij plat op mijn stuur, de wind heeft veel minder invloed dan..
Als ik zie dat mijn telefoon zit zoals die van hem op het begin zou ik gelijk stoppen. Aan de bovenkant zit ie dus compleet verkeerd. Dit word ook duidelijk aangegeven bij de instructies dat dit niet zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Ik weet niet wie van jullie allemaal de Dakar volgt maar wat er met Paulo Gonçalves in Stage 8 gebeurde vond ik wel heel opmerkelijk!

[ Voor 23% gewijzigd door cyntax op 14-01-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
Uitlaat vraagje.

Ik heb een Suzuki GSX-R 600 uit 2007. Die heeft standaard zijn uitlaat op de volgende manier zitten

Afbeeldingslocatie: http://www.gsxr.es/wp-content/uploads/2008/01/GSXR600_K7_CWH_S_3.jpg

Daar zou ik graag de volgende Akrapovic uitlaat onder willen, alleen zijn die nieuw kneiterduur en tweedehans moelijk te vinden. Ik kan me er maar niet toe zetten om deze nieuw te koop (dik 500+ euro)
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b181/muttlee/DSC02476.jpg

Een vriend van mij heeft een GSX-R uit 2009 en heeft de volgende Akrpovic uitlaat. Die vind ik een beetje te ordinair (ik heb juist een K7 genomen omdat die standaard al zo'n mooie korte uitlaat heeft), maar het aanbod is tweedehands veel beter en de prijzen zijn ook een stuk schappelijker. Die wil ik dus wel een jaartje uitproberen. Echter, nergens vind ik dat deze ook op een K7 past (allemaal K8 of nieuwer). Weet hier iemand of deze uitlaat zonder aanpassingen gaat passen op mijn motor?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjUwWDYwOA==/z/~ZcAAOxy9dVTj8s1/$_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 13-10 15:32
cyntax schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:08:
Ik weet niet wie van jullie allemaal de Dakar volgt maar wat er met Paulo Gonçalves in Stage 8 gebeurde vond ik wel heel opmerkelijk!
[video]
Zo zeg, stevig fietsie dat ie heeft, man man wat een klapper....werd er wel netjes vanaf geslingerd van de machine weg.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat je telefoon nat word in zo'n X-Grip? Mijn Garmin kan daar prima tegen, maar een telefoon toch minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

B-Real schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:55:
Uitlaat vraagje.

Ik heb een Suzuki GSX-R 600 uit 2007. Die heeft standaard zijn uitlaat op de volgende manier zitten

[afbeelding]

Daar zou ik graag de volgende Akrapovic uitlaat onder willen, alleen zijn die nieuw kneiterduur en tweedehans moelijk te vinden. Ik kan me er maar niet toe zetten om deze nieuw te koop (dik 500+ euro)
[afbeelding]

Een vriend van mij heeft een GSX-R uit 2009 en heeft de volgende Akrpovic uitlaat. Die vind ik een beetje te ordinair (ik heb juist een K7 genomen omdat die standaard al zo'n mooie korte uitlaat heeft), maar het aanbod is tweedehands veel beter en de prijzen zijn ook een stuk schappelijker. Die wil ik dus wel een jaartje uitproberen. Echter, nergens vind ik dat deze ook op een K7 past (allemaal K8 of nieuwer). Weet hier iemand of deze uitlaat zonder aanpassingen gaat passen op mijn motor?

[afbeelding]
Volgens mij moet je voor een beetje fatsoenlijk geluid je katalysator vervangen, dat ding dempt behoorlijk. Mss is dit een betere optie, en goedkoper, om te proberen.
Die demper (ook die Akra) wordt op de katalysator gemonteerd met een klem. Belangrijkste zal dus de aansluitdiameter zijn.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:05:
Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat je telefoon nat word in zo'n X-Grip? Mijn Garmin kan daar prima tegen, maar een telefoon toch minder...
Harder rijden 8)

Maar nee, als het regent zit het ding in mijn waterdichte jaszak. Ik ga nog zo'n waterdichte zak bij Aldi scoren als ze die nog weer een keer hebben. Dat zou goed genoeg moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:05:
Niet. Gewoon niet met regen rijden :P

Je zou een plasticzakje of condoom kunnen gebruiken. Als je wel met regen rijd zou ik geen X-Grip kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 14-01-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dan zou dat voor mij meteen al afvallen als optie, zowel met woonwerk als met vakanties kan je niet om regen heen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:15:
Dan zou dat voor mij meteen al afvallen als optie, zowel met woonwerk als met vakanties kan je niet om regen heen plannen.
Ik zie de X-Grip ook meer als een oplossing wanneer je af en toe navigatie nodig hebt. Ga je ver en lang rijden en met regen vind ik het een slechte optie. Ik gebruik de mijne 4x per jaar ofzo en dan meestal ook het laatste stuk. Ik rij zegmaar van Arnhem naar Utrecht en pas de laatste 10km in Utrecht zet ik de navigatie aan. Het hele stuk van Arnhem naar Utrecht over de A12 heb ik geen navigatie voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

PilatuS schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:17:
[...]

Ik zie de X-Grip ook meer als een oplossing wanneer je af en toe navigatie nodig hebt. Ga je ver en lang rijden en met regen vind ik het een slechte optie. Ik gebruik de mijne 4x per jaar ofzo en dan meestal ook het laatste stuk. Ik rij zegmaar van Arnhem naar Utrecht en pas de laatste 10km in Utrecht zet ik de navigatie aan. Het hele stuk van Arnhem naar Utrecht over de A12 heb ik geen navigatie voor nodig.
Ik zou het juist handig vinden voor dingen als Waze voor verkeersinfo of Flitsmeister :) Navigatie heb ik ook lang niet altijd nodig, maar zeker bij woonwerk is live informatie in beeld nuttig. Dat kan mijn Garmin niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Flitsmeister gebruik ik ook wel, maar daar kijk ik wel naar bij een tussenstop.

Wil je de telefoon constant aan hebben op de motor zou ik een mooie waterdichte case kopen die ook gelijk goed vastzit. Nadeel is dat je dan snel bij een nieuwe telefoon een nieuwe case moet kopen. Dat is ook de reden dat ik de X-Grip heb. In 4 jaar tijd ben ik door 4 telefoons heen gegaan. Voor die paar keer per jaar dat ik navigatie nodig heb is een X-Grip dan perfect. Past voor iedere telefoon en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is gewoon voordeliger om een Moto G (waterproof) te kopen met een houder, dan een navigatiesysteem. Apart toch eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

De Samsung S5 is toch ook waterdicht (ip65).
Waar hebben de x-grip gebruikers die van hun aangeschaft? ?
Had bij coolblue en brobit voor mijn S5 gereserveerd om morgen op te halen maar die annuleer ik maar als ik het zo hoor.
Volgens mij kan namelijk mijn garmin auto navigatie ook in die x grip (ongeveer gelijke maat als mijn S5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 09:35
Ook ik gebruik mijn telefoon voor navigatie, hiervoor heb ik een Interphone Pro Case besteld. Tot nu toe tevreden, blijft stevig zitten (na een rit van 300 km niet verschoven) en was niet al te duur (60 euro).

Voordelen:
- Makkelijk te bevestigen
- Verstelbaar
- Afneembaar (met case of zonder case)
- Touchscreen is gewoon te gebruiken
- Tegen spatwater bestendig (al heb ik nog niet in de regen gereden met telefoon in houder)

Nadelen:
- Toestelspecifiek
- Blijft plastic, dus geen idee wat de schuiven gaan doen na verloop van tijd
- Case is nogal lomp. Als je deze met telefoon eraf haalt past deze niet in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:34:
Had bij coolblue en brobit voor mijn S5 gereserveerd om morgen op te halen maar die annuleer ik maar als ik het zo hoor.
Volgens mij kan namelijk mijn garmin auto navigatie ook in die x grip (ongeveer gelijke maat als mijn S5)
Waypoint in Vessem uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:34:
Ik heb mijn RAM producten hier vandaan gehaald een jaar geleden: http://skyfoxhalter.de/

Verder heb ik ook een hele positieve ervaring met de X-grip, telefoon (Nexus 5 of Lumia 930) zit muurvast!

[ Voor 9% gewijzigd door SOEFuture op 14-01-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
418O2 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:26:
Het is gewoon voordeliger om een Moto G (waterproof) te kopen met een houder, dan een navigatiesysteem. Apart toch eigenlijk
Ik ben een Windows Phone gebruiker (Here is een geniale GPS app op de Nokia 735 maar Waze gaat ook), maar ik vond geen case.

Dus heb ik een NC17 Connect waterdichte case voor een Samsung S4 gekocht (30 euro, inclusief laadkabel en montagebeugel voor stuur die je zowel in landscape als portrait en alles daar tussenin kan blijven staan). Met een beetje tweaken (schuim inleg bijsnijden) heb ik nu een waterdichte case die ik met handschoenen aan kan bedienen en waarin de telefoon gewoon oplaad. Gemonteerd midden op de stuurstang. Enige nadeel is dat in portrait mode ik geen vlotte toegang heb tot het slot, maar de case kan zonder probleem uit de weg gedraaid worden. Als ik hem van de beugel klik (gezekerd door een geveerde schroef) blijft er enkel een kleine clip op het stuur achter, wat niet speciaal uitnodigt tot diefstal (ik zou een Ram mount niet onbeheerd achterlaten).

Pic van het internet: Afbeeldingslocatie: https://www.galaxus.ch/img/t-1-64-F2B34D1548E38BEA12F16BD8953179F7C556657E672DA8F3BF19F0206A338884/nc-17-connect-galaxy-s4-bike-case-black.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Waarom zou je een ram-mount niet onbeheerd achterlaten? Dat is afhankelijk van hoeveel je meeneemt niet meer dan een losse kogel of een stuk plastic dat alleen voor een bepaald apparaat bruikbaar is. Ik heb er in ieder geval nooit problemen gehad met dat laten zitten, ook niet midden in Amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn X-Grip heb ik wel altijd eraf gehaald. Deze draai je binnen 5 sec los. Het tussenstuk en grip zelf zijn ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Dat doe ik ook altijd, grip en tussenstuk eraf. Echter is de grip wel irritant mee te nemen, doordat hij niet fijn in een zak past. Misschien toch maar zoiets aanschaffen:

Dan kan ik het geheel gewoon laten zitten zonder dat een gelegenheidsdief het zooitje meeneemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
-tom-562 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Volgens mij moet je voor een beetje fatsoenlijk geluid je katalysator vervangen, dat ding dempt behoorlijk. Mss is dit een betere optie, en goedkoper, om te proberen.
Die demper (ook die Akra) wordt op de katalysator gemonteerd met een klem. Belangrijkste zal dus de aansluitdiameter zijn.
Dan moto pijpen moet je niet aan beginnen. Ik zou gewoon doosparen voor een fatsoenlijke demper. Als je de kat weg haalt is het geluid niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kwalitatief zal het het idd niet halen bij een Akrapovic, maar als je een mooi weer rijder bent, en je wilt wat proberen lijkt me het prima spul.
Overigens zijn er op Alibaba met wat handig zoekwerk ook van de shorty "Akrapovic" uitlaten te krijgen, maar dat moet je zelf maar even uitzoeken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 13-10 12:43

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

B-Real schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:55:
Uitlaat vraagje.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Past, maar dit lijkt de volledige set te zijn. Slipon en volledige set passen beide.

Mooiste is natuurlijk de full set, maar hier zijn dan meer aanpassingen nodig dan alleen de uitlaat.

-= Very annoying forum person =-

Pagina: 1 ... 17 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.