Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.152 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:30:
[...]

Het grootste verschil, ook in prijs, is de manier waarop de GoreTex geïmplementeerd is.

Bij de goedkopere is dat een losse GoreTex liner. Daar wou ik persoonlijk echt vanaf van die losse liners.
Een stapje verder is 1 laag gemarineerde GoreTex aan de binnenkant. 2 lagen GoreTex, 3 lagen GoreTex.

Zodra je begint met gemarineerd ga je al snel richting 1000 euro voor een pak. Met een liner zit dat rond de 700.

Wat me nu echt opgevallen is is dat het niet echt voor de naam is dat je betaalt. Pakken met dezelfde technologie van verschillende fabrikanten kosten quasi even veel.

Voor echte GoreTex dus grofweg 3 categorieen. 700-800, 1000-1200, 1500+
Ik ben van een lagen goretex pak naar een gelamineerd goretex-pro pak gegaan (Rukka is duur maar kwalitatief goed) en ik zou niet meer anders willen.. natte jas ff uitschudden en je trekt hem weer droog aan :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuddyMagical schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Ik rij zelf in een Difi jas en broek. In mijn ervaring goede spullen voor een redelijke prijs. Je moet er nog wel wat lagen onder doen wil je het echt warm hebben tijdens de wat langere ritten.
Mee eens, zelf rij ik met een Difi Aerotex jas en broek en ook die zijn 100% waterdicht :)

Ik heb hiervoor een Rev'IT pak gehad en ook daar was ik zeer tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DinX schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:30:
[...]

Een stapje verder is 1 laag gemarineerde GoreTex aan de binnenkant. 2 lagen GoreTex, 3 lagen GoreTex.

Zodra je begint met gemarineerd ga je al snel richting 1000 euro voor een pak. Met een liner zit dat rond de 700.

[...]
:D :D
Bedankt voor de lachbui! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 13:03

DinX

Motormuis

Topicstarter
Jelte schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:13:
[...]
:D :D
Bedankt voor de lachbui! 8)7
Oh lol, lang leve reageren op de smartphone :+

Ik heb het aangepast :p

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 06-01-2016 21:34 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb al een paar laarzen, ik heb zelfs een paar nieuwe Alpinestars laarzen klaarstaan wegen niet meer waterdicht zijn van de oude.

Waarom zou ik dan nog een paar nodig hebben? Maar 't zijn rode en 't zijn Alpinestars!

Grrr, moesten zou nu 150€ kosten kocht ik ze meteen :P

Afbeeldingslocatie: http://speedwear.be/contents/media/l_s-mx%20plus%20red.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Oeh die zijn wel gaaf :D Zou ook wel iets sportievere willen, heb nu S-MX5 laarzen. Wat voor type zijn die rode? Supertech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Dryhte schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:38:
[...]
Ik neem aan dat niet alle 'goretex' pakken even goed zijn. Iemand tips voor betrouwbare merken? (Hoeven daarom nog niet de duurste te zijn)
In principe heb je levenslange garantie als het echte Goretex is. Dan zit er zo'n label in met 'Goretex, guaranteed to keep you dry'. Als de leverancier/fabrikant na 2 jaar (Rukka geloof ik langer) zijn handen er vanaf trekt, kun je het altijd nog naar Goretex sturen. Die kunnen het wel weer repareren (kost wel geld). Ook na een ongeval oid. Als ik bv met die Klim zou vallen en de elleboog is doorgesleten, stuur ik 'm op en dan zetten ze er een nieuw elleboog stuk in. Kost wel geld, maar altijd minder als een nieuwe jas. Tenzij de verzekering betaalt natuurlijk... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31
DragonSlayer666 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:05:
Heeft er iemand nog een aanrader voor een goede en goedkope motorverzekering(liefst All-risk + rechtsbijstand, tenzij iemand hier nog tips over heeft?)? De SZR660 ga ik komende week maar eens op mijn naam zetten (Staat nu op naam van mijn schoonzus). Ik zit echter vol in de "gevarenzone" volgens de verzekeraars: 0 schadevrije jaren en 22 jaar....
KNMV heeft goeie tarieven voor jonge rijders met weinig schadevrije jaren, daar zit ik ook met mijn Husqvarna. Als je naar All-Risk + rechtsbijstand gaat kijken dan scheelt het in principe niet meer zo heel veel tussen de verzekeraars als ze je al all-risk willen verzekeren. Zelf vind ik All-Risk verzekering maar een regelrechte oplichting, vooral als je geen schadevrije jaren hebt opgebouwd en nog jong bent maar die discussie bewaren we maar voor een andere keer. Heb mijn K75s WA verzekerd bij Gio-Adviesgroep voor maar 2 euro per maand :o (oldtimer regeling).

Mijn winter (koud weer) gear:
Motor: Husqvarna TR650 + handvat verwarming + handkappen + Touratech spoiler
Helm: Shoei Hornet ADV
Laarzen: Alpinestars Toucan Gore-Tex (2nd gen)
Handschoenen: Rukka Vauhti Gore-Tex
Pak: Rukka Armas (heb een broek dubbel dus als iemand nog geinteresseerd is :+ )
Tas: Kriega R20

Prima spul voor de koude en mistige ochtend en avond waarin ik meestal rij. Ik koop motorkleding het liefst gewoon direct goed in plaats van om de 2 jaar van gear te wisselen, Rukka kleding heeft 5 jaar garantie dus dan moet het ook minimaal zo lang mee gaan. Als je de investering dan spreid over 5 jaar dan kost het in principe niet eens zoveel meer.

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 07-01-2016 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:39:
[...]
Prima spul voor de koude en mistige ochtend en avond waarin ik meestal rij. Ik koop motorkleding het liefst gewoon direct goed in plaats van om de 2 jaar van gear te wisselen, Rukka kleding heeft 5 jaar garantie dus dan moet het ook minimaal zo lang mee gaan. Als je de investering dan spreid over 5 jaar dan kost het in principe niet eens zoveel meer.
Exact. En dat spul kan veel langer mee. Ik heb 7 jaar gereden met een leren pak van BMW dat ik tweedehands had gekocht. Het is even een flinke aderlating, maar dat is de motor zelf ook. En inderdaad, als je die investering uitsmeert over al die jaren dat je er plezier van hebt, is het net zo duur of zelfs goedkoper dan elke 2-3 jaar een nieuw pak. Als je een beetje zuinig bent op je spullen en niet voor de sier op de motor zit, is een wat duurder pak vaak het slimste.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
mphilipp schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:12:
[...]

Exact. En dat spul kan veel langer mee. Ik heb 7 jaar gereden met een leren pak van BMW dat ik tweedehands had gekocht. Het is even een flinke aderlating, maar dat is de motor zelf ook. En inderdaad, als je die investering uitsmeert over al die jaren dat je er plezier van hebt, is het net zo duur of zelfs goedkoper dan elke 2-3 jaar een nieuw pak. Als je een beetje zuinig bent op je spullen en niet voor de sier op de motor zit, is een wat duurder pak vaak het slimste.
Ook mijn beslissing nu. In het verleden altijd rond de 700 euro gezeten. Maar, als ik niet crash :+, zagen die pakken er na 3 jaar ook helemaal afgeleefd uit. Het stof voelt zelfs minder stevig aan (maar dat kan maar een idee zijn). Daarbij nog de verschillende minpunten van de liners en dergelijke.

Dan zit ik eigenlijk op 6 jaar tijd voor 2 pakken te betalen die toch minder van kwaliteit zijn.
Je moet trouwens ook nog naar het aantal kilometers kijken natuurlijk. Ik doe er 25.000 per jaar ongeveer (op het moment bijna 35.000km op een jaar denk ik). Dan ziet zo'n ding toch stukken meer af dan iemand die enkel de zomerse weekends de motor op kruipt.

Als 7000km van die 25.000 dan nog eens bestaan uit van 's morgens tot 's avonds dat pak dragen ziet het nog extra hard af op dat jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

Streskip schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:34:
Oeh die zijn wel gaaf :D Zou ook wel iets sportievere willen, heb nu S-MX5 laarzen. Wat voor type zijn die rode? Supertech?
Het zijn de S MX Plus boots >> http://speedwear.be/contents/nl/p751.html

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zo, vanochtend de gore-tex weer even goed getest... leek wel of ik een uur onder een koude douche die op standje vol stond..
Gevolg:
-rechtervoet vochtig..
-Nek doorweekt door water dat naar binnen liep (ondanks de gore-tex nek 'cuff'), overhemd dus bij boordje zeiknat..
verder dry-as-a-bone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Gaan we statistieken maken van onze gear?

Dan hier mijn aandeel:

Motor: Yamaha XJ 900 Diversion '95
Helm: HJC RPHA 10+
Laarzen: TCX Sporttour waterdicht
Handschoenen: Rukka R-Star GTX (<18 graden), Revit Neutron (>18 graden)
Jas: Rev'it Sirroco
Broek: Revit Enterprise
Tas: Kriega US20
Koffers: 2x 46L zijkoffers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:03

_Apache_

For life.

Zo, FJR is weer klaar na een beurtje. kleine beurt, alle vloeistoffen vervangen en cardan gesmeerd.

Uurtje werk, 100 euro totaal. *O*

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Ik schaam me (nog steeds) dood, had deze morgen (met de auto) een SMIDSY moment.

Situatie: mijn dagelijkse oprit van de ring rond Gent (R4), ter hoogte van Drongen, richting Merelbeke.

Gekend moeilijk punt, want je ziet er in 't donker moeilijk onderscheid tussen doorgaand en afslaand verkeer (het is een stuk zijrijweg met meerdere op- en afritten), en de vangrail is er zo laag dat de koplampen van doorgaand verkeer moeilijk te onderscheiden zijn van deze van afslaand verkeer. Vandaag lag de snelheid van het doorgaand verkeer blijkbaar lager dan anders, waardoor ik een afslaande motorrijder niet wist te onderscheiden van het doorgaande verkeer. Ik had nochtans echt gekeken... zonder te zien blijkbaar.

Gelukkig is er niets gebeurd, maar de motorrijder (uit de achterruit vaag te onderscheiden als een BMW GS) was duidelijk (en terecht) boos.

Bij deze mijn excuses aan de wereld... ;) will do better next time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maar afslaand verkeer heeft geen voorrang, dus de motor deed het fout. (Ik lees in je bericht: afslaande motorrijder)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:02:
Maar afslaand verkeer heeft geen voorrang, dus de motor deed het fout. (Ik lees in je bericht: afslaande motorrijder)
Denk dat hij zelf ook wilde afslaan / uitvoegen.

Ik had gister trouwens ook een heel irritante rijder achter me, iemand op een zwarte Triumph Speed/Street Triple. We rijden op de linkerbaan, achter een ouder model BMW tourbuffel, wat harder dan toegestaan en in de spits. Nog harder kon simpelweg niet: voor die tourmotor zaten meerdere auto's. Gaat die knakker zo dicht op me rijden, aan de linkerzijde, dat ie volledig wegvalt in mn dooie hoek. Niet aan het inhalen (had ie sowieso niet heel ver mee gekomen: we reden in een treintje), maar gewoon scheef naast me.. Superirritant, want ik moest zo meer op hem letten dan ik wilde en had zo minder ogen voor de rest van het verkeer.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

noes schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:33:
[...]
Denk dat hij zelf ook wilde afslaan / uitvoegen.

Ik had gister trouwens ook een heel irritante rijder achter me, iemand op een zwarte Triumph Speed/Street Triple. We rijden op de linkerbaan, achter een ouder model BMW tourbuffel, wat harder dan toegestaan en in de spits. Nog harder kon simpelweg niet: voor die tourmotor zaten meerdere auto's. Gaat die knakker zo dicht op me rijden, aan de linkerzijde, dat ie volledig wegvalt in mn dooie hoek. Niet aan het inhalen (had ie sowieso niet heel ver mee gekomen: we reden in een treintje), maar gewoon scheef naast me.. Superirritant, want ik moest zo meer op hem letten dan ik wilde en had zo minder ogen voor de rest van het verkeer.
It wasn't me O-) Ik ben in winterslaap.
Zulke lui heb ik ook wel eens achter me. Dan ga ik altijd even een baan naar rechts en laat ze er langs.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mag er best langs van me, maar ik wilde zelf ook wel graag wat vlotter rijden dan we deden. Plus: Het had geen nut gehad, dus dan ga ik niet opschuiven (waar het veel voller was) ook ;)

Dit was trouwens op de A4, op de rit Hoofddorp richting Leiden.

[ Voor 15% gewijzigd door noes op 07-01-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tylen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:02:
Ik moest voorrang geven (haaietanden); hier heb je de situatie: https://goo.gl/rYjlLE

Het verkeer op de afrit/zijrijweg heeft er voorrang op de oprit. 't Is een gevaarlijk punt en ik heb het voorval sowieso gemeld aan de wegbeheerder omdat de vangrail tussen hoofdweg en zijrijweg 'verhogen' met iets als dit https://goo.gl/QMMsX7 het probleem zou kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Rukka heeft 5 jaar garantie dacht ik en Stadler 7 jaar.
Beide btw zowat de beste motorkledij dat je vind.
Rukka eerder voor het koudere weer en Stadler (belgische en nederlandse politie reden hiermee) meer voor ons weer.
Beiden jammer genoeg buiten mijn budget :p.

Je betaald inderdaad voor de manier waarop gore-tex in je pak gestoken is.
Naar mijn mening zijn er maar 2 types waar je tussen moet twijfelen. Een Z-liner is echt rommel. Zo een zwevende liner. Je hebt de nadelen van beide systemen. Je hebt een pak dat al het water opzuigt en je hebt crappy ventilatie die op de liner ventileert en niet rechtstreeks... Brol, wegblijven.

Gelamineerd is het duurste en is nice omdat het geen water opslorpt. Nadeel is wel dat ze vaak minder ventilatie hebben omdat je letterlijk gaten in je waterdichte laag maakt. Als je ook een mesh pak hebt boeit het niet zo.
Met een liner is soms wat gedoe met aandoen en uitdoen. Ik wou het niet meer maar uiteindelijk toch terug gekocht wegens het grote prijsverschil en omdat er veel meer ventilatie in de jas zit. In de zomer de liner eruit doen en hij ventileert enorm goed.
Puur wat je belangrijk vind dus.
Het irriteert me soms dat liner gedoe en het feit dat die een hele dag uitlekt maar ik heb hem toch pas de volgende ochtend of die avond terug nodig en de 500 euro heb ik wel lekker kunnen houden.

SMx-5 boots, die had ik ook.
Geen laterale support dus heb ik ze gedumpt.
Check eens dainese boots. Die hebben in alle prijsklasse enkel support.
Supretech zijn beetje prijzig en me inner boot een serieus gedoe om aan en uit te doen.
Tis ni da ik track rij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:39:
Ik schaam me (nog steeds) dood, had deze morgen (met de auto) een SMIDSY moment.
Ach dat valt nog mee. Ik heb 1 x bijna een motorrijder op de motorkap van mijn auto gehad en 1 x bijna in mijn kofferbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dryhte schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:16:
[...]

Ik moest voorrang geven (haaietanden); hier heb je de situatie: https://goo.gl/rYjlLE

Het verkeer op de afrit/zijrijweg heeft er voorrang op de oprit. 't Is een gevaarlijk punt en ik heb het voorval sowieso gemeld aan de wegbeheerder omdat de vangrail tussen hoofdweg en zijrijweg 'verhogen' met iets als dit https://goo.gl/QMMsX7 het probleem zou kunnen verhelpen.
Die haaientanden staan er voor het fietspad..... Volgens mij was jij niet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:20:
[...]

Die haaientanden staan er voor het fietspad..... Volgens mij was jij niet fout.
slecht aangegeven idd er staat ook een voorangsbord, ik ga ervanuit dat die ook voor de uitvoegstrook geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DaemonAngel schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:53:
Rukka heeft 5 jaar garantie dacht ik en Stadler 7 jaar.
In de UK kan je nog 2 jaar extra garantie claimen bij de importeur (mits je in UK gekocht hebt)... maar aangezien ik via grijze import heb gekocht geld dat voor mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:59:
-Nek doorweekt door water dat naar binnen liep (ondanks de gore-tex nek 'cuff'), overhemd dus bij boordje zeiknat..
Ik heb een helmmuts waarvan de onderflap waterdicht is. Die draag ik over de kraag heen. Dan kan het water nooit in je kraag lopen. Je hebt altijd ergens een weggetje om het water door te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaemonAngel schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:53:
Gelamineerd is het duurste en is nice omdat het geen water opslorpt. Nadeel is wel dat ze vaak minder ventilatie hebben omdat je letterlijk gaten in je waterdichte laag maakt. Als je ook een mesh pak hebt boeit het niet zo.
Mijn Klim pak heeft verschillende slim geplaatste ritsen voor ventilatie openingen. Dat is wel een uitkomst. En ja, het is een 'adventure' pak, maar dat maakt in principe niet uit. Het is overigens al vaker in reviews geroepen dat het eigenlijk allround pakken zijn. Qua kleurstelling rij je niet voor gek met zo'n pak op een tourmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
JanPedaal schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:37:
[...]

Even een open deur: je hebt een metalen tank? :+
De mijne is namelijk van kunststof en ik wilde geen gekloot met riempjes. Daarom op tankringsysteem uitgekomen.
Haha mijn gsxf heeft idd een stalen tank :D maar dank voor de waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Denk je aan de krassen op je tank door zo'n beetje elke tanktas die je tank direct raakt? Daarom is zo'n semi-zwevende tanktas op de tankdop denk ik handiger. Ik ga er ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krassen met een magnetische tanktas schijn je redelijk te kunnen voorkomen door bijv. gebruik te maken van een anti slip matje. Maar zelf zou ik ook liever een andere oplossing kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:34:
[...]

Op mijn vorige motor zat handvatverwarming en ik ben het wel gaan waarderen. Daarvoor had ik het nooit. Maar zo hoor ik hetzelfde van meer mensen die er voorheen niets van moesten hebben.
Ik vraag altijd bij mijn rijschool specifiek om de lage motor. Niet omdat dat lage nou echt nodig is voor mij, maar omdat dat de enige is waar handvatverwarming op zit :+
Patrock schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:10:
Dat de winter snel voorbij mag zijn!
Repost, maar... Fuck de winter!
Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_4e04b5456d9ea.jpg
DragonSlayer666 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:05:
Heeft er iemand nog een aanrader voor een goede en goedkope motorverzekering(liefst All-risk + rechtsbijstand, tenzij iemand hier nog tips over heeft?)? De SZR660 ga ik komende week maar eens op mijn naam zetten (Staat nu op naam van mijn schoonzus). Ik zit echter vol in de "gevarenzone" volgens de verzekeraars: 0 schadevrije jaren en 22 jaar....
KNMV?
DragonSlayer666 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:48:
[...]

ZO! Gelukkig zijn die ook niet prijzig ofzo 8)7. Heb voor mijn helm, laarzen, handschoenen en pak in totaal 800 neergelegd. Was blij met zo'n "koopje". Ben nog druk bezig met studie afbetalen, dus dat soort fancy kleding moet denk ik nog even wachten :+
Nee joh, gek. Dat haal je gewoon tweedehands op Marktplaats! Voor €100 heb ik een prima pak en als je íets meer uit wilt geven, kun je daar vast hele mooie deals scoren.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
mphilipp schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:36:
[...]

Mijn Klim pak heeft verschillende slim geplaatste ritsen voor ventilatie openingen. Dat is wel een uitkomst. En ja, het is een 'adventure' pak, maar dat maakt in principe niet uit. Het is overigens al vaker in reviews geroepen dat het eigenlijk allround pakken zijn. Qua kleurstelling rij je niet voor gek met zo'n pak op een tourmotor.
En voor een wat meer tour-uitstraling heb je de Latitude. Die verschilt niet zo heel veel qua ventilatie met de Badlands. Meteen ook een paar 100 euro goedkoper.
Is wel maar 2 lagen GoreTex, maar punt blijft dat het gelamineerd is (niet gemarineerd :+) en levenslange waterdichtheid garantie heeft.

Dan ben je voor 1.100 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

mphilipp schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:46:
Denk je aan de krassen op je tank door zo'n beetje elke tanktas die je tank direct raakt? Daarom is zo'n semi-zwevende tanktas op de tankdop denk ik handiger. Ik ga er ook naar kijken.
Los daarvan, zo'n ring zit met een aantal boutjes vast. Het klikmechanisme daar weer op, is ook oersterk. Ik heb mijn motor toen vrijwel afgeschreven, maar mijn tanktas zat er nog gewoon op, en met de inhoud, zoals mijn telefoon, was niets mis.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 12-10 22:23
Hier wat leuke route's in het Honda Magazine van december:

http://www.honda-motor-ma...-mooiste-wegen-van-europa

Alvast de vakantie voor aankomende zomer plannen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6e291l4xAWCEf3xDVKqAWmZq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/93oTsqCx1AVyfypc8uPJsKoA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/B6gyw6upAYpVNThX6rhQLXhG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HZB7z1BmdM572wMvVq56hyhW/thumb.jpg

toch al een aardig eind op weg. naar het schijnt kan ik een orginele motorbak lenen om te kopieren en het zadel moet ik nog laten verbouwen maar zo op zicht is het al best lijkend. 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
mphilipp schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:36:
[...]

Ik ben actief op advrider eigenlijk meer dan op deze forum topic. Ik vergeet deze elke tijd wel eens :p.
Daar zijn ze hierover ook echt super positief.

Maar ik ben niet echt een fan van de Klim pakken. Daar zijn ze absurd populair maar bij hun is de prijs wel wat lager. Omgedraaid voor ons met Stadler en Rukka.

Zelfs die populaire fans daar halen de armor uit hun klim pak en vervangen dit gewoon omdat klim echt giga sucky armor voorziet.
Verder is het badlands pak misschien allround, maar die broek zou ik niet graag een asfvalt schuiver mee maken. Een ventilatie zipper op de schuif zone? Ik heb er zelf even naar gekeken omdat ik een ventilerende nieuwe broek zoek voor woon-werk maar ik vind de klim stuff wat prijzig hier bij ons en moeilijk te vinden en die zipper heb ik toch bang voor. De fit is nogal baggy en ik zit op een sport-tourer en verkies eerder wat trim fit. Maar dit is persoonlijke smaak en bij sommige mensen is het al wat baggier dan andere xD.

Daarbuiten de "bring your own baselayers"? Seriously? Een pak van meer dan 1000 euro en ik moet mijn eigen voering nog kopen? Dat is iemand bij marketing die een giga bonus gekregen heeft... De mensen kunnen laten geloven dat het hardcore is als je kledij draagt waar het bring your own baselayer is. Ze zijn er nog trots op op ADV ook nog. En Klim, bespaart lekker geld...
Ik heb nu voor het hiken en klimmen wel genoeg technisch materiaal, maar dan nog. Textiel is voor woon-werk bij mij en ik wil dat kunnen inzippen. In het begin pendelde ik in mijn leren pak en dan bracht ik mijn eigen baselayers, maar dit was zo een gedoe met omkleden elke keer :s.
In de broek draag ik geen voering behalve als het onder de 5°C zakt. Anders draag ik er mijn geklede broek onder al.
Bij Rukka krijg je in deze prijsklasse outlast materiaal en dat is echt wel zalig. De exxkin bij Rev'it doet het ook wel goed voor zijn dikte dus ik kan niet klagen.
Gisterenavond ook even de moto gebruikt nog voor een verplaatsing naar restaurant en iets anders en dan is het fijn da ik een hemd ofzo kan dragen en gewoon de jas uitdoen en klaar. Als ik me mijn eigen baselayers zit, zit je daar te knoeien...

Maar je hebt wel gelijk dat je ook ventilatie kan hebben op een gelamineerd pak.
Ik hoor alleen maar positieve dingen over de ventilatie van de badlands. Maar het gaat wel altijd minder goed ademen volgens mij. Ook omdat je een pak hebt waar heel het materiaal minder goed ademt. Ik heb Rev'it kledij waar ik de gelamineerde gechecked heb en die hebben giga chest vents. Dus volgens mij moet die ook nog wel goed gaan. Maar de defender die ik draag heeft nog meer zips op de armen en borst daarbovenop. En die van rev'it is echt te duur voor maar 2 jaar garantie en zat heel stijf. Dan is de Klim wel beter of 1 van Stadler. De airdraft van Stadler heeft ook serieuze chest vents.
De Klim apex zag ik onlangs op revzilla en deze heeft vents op plaatsen waar de wind nog komt als je een fairing hebt. Wel slim gezien.

Ik heb al genoeg zever gehad met Rev'it maar ze voorzien wel veel ventilatie...

[ Voor 11% gewijzigd door DaemonAngel op 08-01-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:59:
zo, vanochtend de gore-tex weer even goed getest... leek wel of ik een uur onder een koude douche die op standje vol stond..
Gevolg:
-rechtervoet vochtig..
verder dry-as-a-bone :)
Waarom denkt iedereen dat Gore-Tex waterdicht is? Het is een luchtend membraam. Dus je zweet niet de plueris. Het is nog steeds de buitenste stoflaag die er voor zorgt dat het membraam goed zijn werking doet. Als er teveel water door de stof komt zal het membraam beschadigen en zijn water gewoon doorlaten.

Afbeeldingslocatie: http://winterkids.com/media/techtexts/Gore-Tex1.jpg

http://www.docbrown.info/page03/sms06.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

"Guaranteed to keep you dry" zet mensen dan wel begrijpelijk op het verkeerde been, toch? ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:08:
[...]

Waarom denkt iedereen dat Gore-Tex waterdicht is? Het is een luchtend membraam. Dus je zweet niet de plueris. Het is nog steeds de buitenste stoflaag die er voor zorgt dat het membraam goed zijn werking doet. Als er teveel water door de stof komt zal het membraam beschadigen en zijn water gewoon doorlaten.

[afbeelding]

Euh, Gore-tex ís waterdicht. Let wel, van koud naar warm is het waterdicht. Van warm naar koud dus niet, en daarom is Gore-tex niet waterdicht met handvatverwarming ;) en kan het zweet naar buiten.
De buitenste laag is gewoon bescherming, voor jou en de Gore-tex laag.

Wat denk je van Gore-tex regenjassen? Die zijn zo dun, dat je eigenlijk alleen Gore-Tex draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik quote
Also note, that without the outer tough protective layer e.g. nylon or polyester, the GoreTex membrane would be easily damaged and it wouldn't be waterproof and windproof.
Ook die dunne regenjassen hebben een buitenste laag die de gore-tex laag beschermen. Ja het is in de basis waterdicht, want het laat allen je lichaamsdampen naar buiten, maar koop een rol Gore-tex membraam en laat je vriendin er kleren voor je van naaien. Kom je van een natte kermis thuis, letterlijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:39:
Ik quote

[...]

Ook die dunne regenjassen hebben een buitenste laag die de gore-tex laag beschermen. Ja het is in de basis waterdicht, want het laat allen je lichaamsdampen naar buiten, maar koop een rol Gore-tex membraam en laat je vriendin er kleren voor je van naaien. Kom je van een natte kermis thuis, letterlijk haha.
Gore-tex is ook niet 1 specifiek membraam, maar een combinatie van technieken gezamelijk.

Maar goed, dit gaat wel heel erg in de details.

Ik denk dat de mensen die hier op zoek zijn naar een jas zeker goed onderzoek doen. Je gaat er toch voor langere tijd mee rijden, het is een stukje veiligheid en ook gelijk het comfort waar men naar kijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door MuddyMagical op 08-01-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Waarom denkt iedereen dat Gore-Tex waterdicht is?
Nou, door dit soort video's?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

[afbeelding]

Omdat ik veel rij, veel pakken heb versleten en gewoon 'waterproof' vaak alsnog bij een uur plensbui doorlekt (in je kruis bijvoorbeeld).
Gewoon gore-tex is goed waterdicht maar de buitenlaag van je jas word een spons die het water vasthoud..
Gore-tex pro is waterdicht en heeft geen spons effect...

trouwens voor de mensen met beperkt budget, Hein Gericke pakken (van hun eigen merk) zijn ook prima prijs-prestatie, Ook jaren in gereden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:39:
Ik quote

[...]

Dat zegt eigenlijk alleen dat Gore-Tex kwetsbaar is. Niet dat het niet waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gore-Tex is prima spul maar ook daar kan je missers mee hebben. Mijn zwager en een collega van mij hebben met erg dure Gore-Tex kleding ook lekkage gehad en soms is dat spul tot 3 x toe terug gegaan naar de importeur.

Mijn beste aankoop is misschien een simpele Rev'it motorjas geweest, ding was onder de 200 euro er zat geen advanced Tex spul in en 4 jaar lang is dat ding met woon/werk waterdicht gebleven :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Met gore-tex kan je missers hebben maar zoals je zegt krijg je wel elke keer je product omgeruild.
Ik heb ook met rev'it onder met hun eigen membraan gereden en het bij broek en jas omgewisseld (jas 3x en broek 2x).
Ze zijn ook goed waterdicht.
Na 2 jaar heb ik wel nieuwe kledij moeten kopen want dan werd het niet meer omgeruild en de jas lekte.
De broek doet het voor nu nog met zijn laatste nieuwe membraan.
Maar de broek krijgt ook minder water te verduren.

De reden dat ik gore-tex koop is alleen wegens zijn garantie.
Die andere membranen zijn in essentie hetzelfde en doen het niet beter of slechter (ademend vermogen is neoshell wel iets beter maar heeft serieuze kwaliteitsproblemen).
Als het lekt weet je dat je nieuwe stuff krijgt zonder gedoe dus vind ik het niet erg iets meer te betalen maar er wel mee kunnen rijden tot het versleten is en niet tot het lekt.

En het gaat idd wat ver zeggen dat gore-tex niet waterdicht is. Gore-tex gaat over het geheel in je prentje. Niet over het membraan alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 21:57

bakvis

Tweakers.Nerd

Morgen eindelijk iemand die komt kijken naar mijn Motor. Iemand hier tips over hoe dit aan te pakken? Éérste keer dat ik een dusdanig item (auto/motor) verkoop.

- Wat me nu al te binnenschiet: Foto van id/rijbewijs voordat persoon gaat proefrijden.
- Altijd achter de proefrit aanrijden.

Nog meer tips?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
bakvis schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:26:
Morgen eindelijk iemand die komt kijken naar mijn Motor. Iemand hier tips over hoe dit aan te pakken? Éérste keer dat ik een dusdanig item (auto/motor) verkoop.

- Wat me nu al te binnenschiet: Foto van id/rijbewijs voordat persoon gaat proefrijden.

Nog meer tips?
Foto van de persoon ;)
En misschien de tank niet te vol doen...

En om misverstanden te voorkomen: You break it, you buy it.
Ergo: als hij een schuiver maakt dat hij jou wat betaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 08-01-2016 12:30 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

bakvis schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:26:

Nog meer tips?
Rijbewijs/paspoort even bewaren tot de motor terug is van proefrit en idd meerijden
Lang niet gezien hier :)

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 08-01-2016 12:28 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Chevy454 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:28:
[...]

Foto van de persoon ;)
En dan ook je volgmotor wel even volgooien met peut, zodat je eventueel niet zelf stil komt te staan ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

ROFLASTC schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:28:
[...]

Rijbewijs/paspoort even bewaren tot de motor terug is van proefrit en idd meerijden

[...]

Lang niet gezien hier :)
Ja, was ik ook al van plan, ik weet niet of dit mag?
Hooglander1 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:29:
[...]

En dan ook je volgmotor wel even volgooien met peut, zodat je eventueel niet zelf stil komt te staan ;)
Volgmotor wordt volgauto, 't is toch veel te koud om te rijden :p. Ze komen met 2 man, degene die hem wil kopen heeft nog geen motor rijbewijs, dus een vriend van 'm gaat de proefrit doen. Degene die 'm wil kopen mag dus met mij mee met de auto.

Eventueel een overeenkomst voor schade/vallen/eigen risico?

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het jeukt om weer te rijden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:35:
[...]

Het jeukt om weer te rijden.
wat let je?

Bij mijn dealer stond een nieuwe V-Max.. moest meteen aan jou denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verhuisdozen en allerlei verfspullen.

En dan nog de vraag: pas ik nog in mijn kangaroobuidel.
Bij mijn dealer stond een nieuwe V-Max.. moest meteen aan jou denken :)
Old habits just don't die.

[ Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 08-01-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

bakvis schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Mag wel, maar niet iedereen wil het.
De ANWB heeft volgens mij zo'n standaard proefritovereenkomst. Zou je even kunnen laten tekenen. In principe is mondeling ook al voldoende, maar natuurlijk lastiger te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:28:
[...]

Foto van de persoon ;)

En om misverstanden te voorkomen: You break it, you buy it.
Ergo: als hij een schuiver maakt dat hij jou wat betaald.
Of nog simpler:
bedrag in cash laten geven onder noemer van you break it you buy it.. en als ze hem wegnemen heb jij iig je geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Je zal het wssl niet kunnen eisen mbt een paspoort maar misschien rijbewijs wel. Sowieso maakt echt of kopie niet uit want een kopie van een vals rijbewijs is ook nutteloos.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Of nog simpler:
bedrag in cash laten geven onder noemer van you break it you buy it.. en als ze hem wegnemen heb jij iig je geld..
Zou jij cash geld afgeven als je een proefrit gaat maken?
Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:49
ToolkiT schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Of nog simpler:
In zo'n geval zou ik al afhaken.

Als de verkoper mij niet vertrouwt (hij mag gerust een foto van mij maken, of van legitimatiebewijs), dan hoef ik de motor niet. :Y Ik zou hem dan namelijk ook niet vertrouwen (wie zegt dat hij alle benodigde documenten heeft om het over te kunnen schrijven of dat de motor vrij van defecten is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
bakvis schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:32:
[...]

[...]

Volgmotor wordt volgauto, 't is toch veel te koud om te rijden :p. Ze komen met 2 man, degene die hem wil kopen heeft nog geen motor rijbewijs, dus een vriend van 'm gaat de proefrit doen. Degene die 'm wil kopen mag dus met mij mee met de auto.

Even opletten dat je geen mes voor je neus krijgt van de bijrijder. Je zal niet de eerste zijn.

- Rijbewijs vragen van de bestuurder én checken.
- Foto van beide personen maken
- Niet te vol tanken.
- Verklaring laten teken voor proefrit. Goed voorbeeld is http://www.bmwk.nl/webPag...rd/proefritverklaring.pdf maar ik zou het zinnetje dat de intentie is om de motor te kopen eventueel weghalen.
Zet er nog wel even een zinnetje bij over flitsboetes. ;)
- Even een mobiel onder de bestuurdersstoel ofzo leggen. Kan je altijd nog bellen mocht het toch verkeerd gaan.

Daarnaast zou ik goed opletten. Als je het niet vertrouwd of je twijfels heb afzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Ik heb ze bij mij gewoon laten rijden en mocht altijd ook zonder probleem rijden.
Ik vroeg idd wel ff om de pas of rijbewijs achter te laten, kwestie van er niet mee weg te rijden en duidelijk maken dat als ze er mee vallen ze hem kopen voor de vraagprijs (die ik achteraf kreeg dus was niet absurd) of de reparatie door een dealer betalen..

Als ik zelf ging kijken kwam ik wel alleen aan en mijn auto stond dan dus nog voor de deur.
1 keer is een maat er mee gaan rijden toen ik helemaal in het begin nog geen rijbewijs had en ik bleef toen gewoon staan praten me die man voor zijn deur.

Je kan altijd pech hebben met die zooi. Om eerlijk te zijn ben ik wel discriminerend wie ermee een testrit mag doen.
Als ze het type moto willen testen en lang mee rijden moeten ze maar naar een garage gaan vind ik. Het was met mijne nooit de bedoeling dat ze na 20 min niet terug waren.
Het is alleen de bedoeling om te checken of de moto ok is, niet of het type je wel aanstaat.
Als ik zelf een nieuwe zoek ga ik testrijden bij garages eig als ik het uitgebreid wil doen. Die zijn verzekerd en dan ben je zelf ook geruster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik mijn Hornet verkocht was de koop eigenlijk al rond. De proefrit was er meer voor om even zeker te weten dat de motor deed wat ie moest doen. Ze waren met 2 man, waarvan de persoon voor wie de motor was nog geen rijbewijs had. Die persoon is bij mij blijven wachten en de andere persoon heeft toen een proefrit gemaakt. Ik heb toen verder niets gedaan qua rijbewijs vragen of iets laten tekenen. Voordeel was wel dat dit 2 fatsoenlijke kerels waren waar ik wel vertrouwen in had.

Nou zat deze motor in de prijsklasse rond de 3000 euro. Ik vind dat nog wel even iets anders als de RC8 die ik nu heb of een 1 jaar oude S1000RR van 12K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
MuddyMagical schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:43:
[...]

Gore-tex is ook niet 1 specifiek membraam, maar een combinatie van technieken gezamelijk.

Maar goed, dit gaat wel heel erg in de details.

Ik denk dat de mensen die hier op zoek zijn naar een jas zeker goed onderzoek doen. Je gaat er toch voor langere tijd mee rijden, het is een stukje veiligheid en ook gelijk het comfort waar men naar kijkt.
Iemand ervaring met C-change membraan als laminaat?

http://www.richa.eu/technology/c-change/

Zou meer ademen dan Gore Tex laminaat... en bij Richa alvast niet zo duur als gelijkaardige high end gore tex pro gelamineerde pakken (750€ voor een volledig pak met D3O protectors op knie, rug, schouders, elleboog, onderarm). Wordt blijkbaar ook door BMW gebruikt (itt Gore-Tex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:00:
[...]

Iemand ervaring met C-change membraan als laminaat?

http://www.richa.eu/technology/c-change/

Zou meer ademen dan Gore Tex laminaat... en bij Richa alvast niet zo duur als gelijkaardige high end gore tex pro gelamineerde pakken (750€ voor een volledig pak met D3O protectors op knie, rug, schouders, elleboog, onderarm). Wordt blijkbaar ook door BMW gebruikt (itt Gore-Tex)
Ik heb een touring broek van richa met c-change. Heel tevreden van, de druppels rollen er gewoon vanaf. Er zijn wel geen ventilatieritsen in de mijne maar die heb ik ook nog niet nodig gehad. Er is een afzonderlijk binnenvoering (voor de warmte) die er uit kan, geen regenvoering meer nodig door die c-change. De ritsen aan de zakken zijn afgedekt met rubber tegen water ook. Ik heb daar nu wel nooit iets insteken maar ook daar in ieder geval nooit regen gehad.

Vergeleken met m'n vorige broek (ook een richa maar dan met 2 voeringen, waarvan 1 voor de regen) veel minder zweten (die regenvoeringen zijn een hel) en de stof is iets stijver maar niet storend.

Mijn broek bleek bij aankoop wel te lekken aan de bilnaad. Dat gemeld en mocht in hoofdkantoor (Oudenaarde/België) binnenbrengen. Was de volgende dag al hersteld, gratis uiteraard (en ik woon vlakbij dus verplaatsing was voor mij geen issue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:52:
Toen ik mijn Hornet verkocht was de koop eigenlijk al rond. De proefrit was er meer voor om even zeker te weten dat de motor deed wat ie moest doen. Ze waren met 2 man, waarvan de persoon voor wie de motor was nog geen rijbewijs had. Die persoon is bij mij blijven wachten en de andere persoon heeft toen een proefrit gemaakt. Ik heb toen verder niets gedaan qua rijbewijs vragen of iets laten tekenen. Voordeel was wel dat dit 2 fatsoenlijke kerels waren waar ik wel vertrouwen in had.

Nou zat deze motor in de prijsklasse rond de 3000 euro. Ik vind dat nog wel even iets anders als de RC8 die ik nu heb of een 1 jaar oude S1000RR van 12K.
Een S1000RR van 1 jaar oud voor 12K? Das zeker niet in NL? :+

Maar ik geef je gelijk hoor: ik vind persoonlijk dat de proefrit er voor is om zeker te weten dat de motor klopt. Prijs onderhandeling doe je lekker vooraf, is het ook meteen duidelijk hoeveel je gaat eisen in het geval van 'you break it you buy it'. Bij beide motoren die ik heb gekocht (Fireblade en S1000RR) eerst onderhandeld, daarna gereden, daarna gekocht. Bij beiden mn paspoort achter gelaten, ze vroegen er zelf niet om maar ik vond het wel zo correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:32:
[...]

Ik heb een touring broek van richa met c-change. Heel tevreden van, de druppels rollen er gewoon vanaf. Er zijn wel geen ventilatieritsen in de mijne maar die heb ik ook nog niet nodig gehad. Er is een afzonderlijk binnenvoering (voor de warmte) die er uit kan, geen regenvoering meer nodig door die c-change. De ritsen aan de zakken zijn afgedekt met rubber tegen water ook. Ik heb daar nu wel nooit iets insteken maar ook daar in ieder geval nooit regen gehad.

Vergeleken met m'n vorige broek (ook een richa maar dan met 2 voeringen, waarvan 1 voor de regen) veel minder zweten (die regenvoeringen zijn een hel) en de stof is iets stijver maar niet storend.

Mijn broek bleek bij aankoop wel te lekken aan de bilnaad. Dat gemeld en mocht in hoofdkantoor (Oudenaarde/België) binnenbrengen. Was de volgende dag al hersteld, gratis uiteraard (en ik woon vlakbij dus verplaatsing was voor mij geen issue).
Draag je die broek over je eigen kleren heen, of enkel die broek? Ik denk aan woon-werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Draag je die broek over je eigen kleren heen, of enkel die broek? Ik denk aan woon-werk...
Enkel die broek heb ik aan, er kan geen broek meer onder ook. Met dezelfde maat (L) voor die andere broek met 2 voeringen (van 150 EUR of zo, instapmodel) heb ik veel meer ruimte en kan er wel nog een broek onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:34:
[...]

Een S1000RR van 1 jaar oud voor 12K? Das zeker niet in NL? :+
Ik heb geen idee wat zo'n ding kost. Was meer een slecht voorbeeld om iets duurs aan de geven. Iemand op een motor van 3K laten rijden vind ik nogal een verschil met een motor van 10+K. Ik denk dat de kans op diefstal bij een motor onder de 3K ook vrij klein is. Meestal gebeurt dit bij motoren van 6K of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Zo, AVB gehaald! Bij de langzame slalom tikte ik een pylonnetje aan maar die bleef rechtop staan, dus dat was volledig conform de eisen ( :') ) en bij de uitwijkproef vond ik dat ik het gas ietjes te vroeg dichtdraaide. Desondanks heb ik geen één ofening over moeten doen en na 5 oefeningen was ik alweer onderweg naar huis. Nu lekker de weg op. :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
tdw schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:49:
Zo, AVB gehaald! Bij de langzame slalom tikte ik een pylonnetje aan maar die bleef rechtop staan, dus dat was volledig conform de eisen ( :') ) en bij de uitwijkproef vond ik dat ik het gas ietjes te vroeg dichtdraaide. Desondanks heb ik geen één ofening over moeten doen en na 5 oefeningen was ik alweer onderweg naar huis. Nu lekker de weg op. :)
Felies :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaemonAngel schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:36:
[...]
Daarbuiten de "bring your own baselayers"? Seriously? Een pak van meer dan 1000 euro en ik moet mijn eigen voering nog kopen? Dat is iemand bij marketing die een giga bonus gekregen heeft... De mensen kunnen laten geloven dat het hardcore is als je kledij draagt waar het bring your own baselayer is. Ze zijn er nog trots op op ADV ook nog. En Klim, bespaart lekker geld...
Nou, it makes sense really...
Er zijn immers vele verschillende opvattingen. Als je in Californië woont, heb je helemaal geen voering nodig. En mensen die in Noorwegen wonen, hebben de zwaarste voering nodig. Er zijn mensen die graag electisch verwarmde spullen dragen, dus die hebben ook geen voering nodig. Anderen beginnen al te klappertanden bij 15 graden. Het is dus nooit goed. In feite komt dit het dichtst bij een 4-seizoenen jas, omdat je 'm zelf kunt aanpassen aan je eigen omstandigheden en wensen. Ik vind het helemaal ok.

Ik hoor zo ook weer mensen die een BMW Rally pak hebben dat ze die Goretex liner niet willen gebruiken en dus toch nog een regenpak hebben om over die spons aan te trekken. Dus ja...er valt overal wat op aan te merken. Maar het is gewoon een stukje Klim filosofie. Als je het niet ok vindt, koop je dat pak gewoon niet. Ik denk niet dat een warme voering een substantiëel deel van de totale investering uitmaakt. Wél een belangrijke, dus de vrije keuze vind ik goed. Dan is het altijd naar mijn zin. En ik kan het veranderen wanneer ik wil.

En die rits in de schuifzone zie ik niet zo. Volgens mij zijn alle delen die in eerste instantie over het asfalt schuiven voorzien van die extra 'bewapende' panden; zwart met van die gladde pikkeltjes erop zodat ze niet snel kapotslijten. Je dijbeen is niet iets dat heel makkelijk op een gevaarlijke manier over de straat schuift omdat dat een zacht deel is. Je knieën, heupen en ellebogen en alle andere uitstekende delen met botten direct onder de huid, die zijn in de gevarenzone. Niet je dijbeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MuddyMagical schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:33:
[...]
Even opletten dat je geen mes voor je neus krijgt van de bijrijder. Je zal niet de eerste zijn.
Als je zo aan een proefrit moet gaan beginnen, moet je 'm gewoon niet particulier verkopen. Punt.
Als je 0,0 vertrouwen in de mensheid hebt, moet je het niet opzoeken. Ga dan gewoon naar een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
mphilipp schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:13:
[...]

En die rits in de schuifzone zie ik niet zo. Volgens mij zijn alle delen die in eerste instantie over het asfalt schuiven voorzien van die extra 'bewapende' panden; zwart met van die gladde pikkeltjes erop zodat ze niet snel kapotslijten. Je dijbeen is niet iets dat heel makkelijk op een gevaarlijke manier over de straat schuift omdat dat een zacht deel is. Je knieën, heupen en ellebogen en alle andere uitstekende delen met botten direct onder de huid, die zijn in de gevarenzone. Niet je dijbeen.
De ritsen bij die Klim pakken zitten toch op plaatsen waar de kans op schuifschade erg erg klein is.
De grootste ritsen van de jas zitten onder de oksel naar beneden en een stukje verder naar achter, nog altijd meer onder de oksel dan richting de rug. Als je erin slaag om daar echt een stukje over te glijden dan moet je al in erg gekke kronkels liggen. Dan moet je al met je arm gestrekt naar boven onder je liggen, arm over je helm geplooid en dan nog exact op de rits liggen.

Bij de broek zit de rits dan weer op de heup, maar net dat tikkeltje meer naar voor. De kans dat je daar net mee over het asfalt schuurt is groter dan bij de jas, maar bij de heup zit op zijn beurt weer een dik stuk D30-bescherming op die plaats.

In beide gevallen moet je al in exact de juiste positie over je zij schuiven. Mijn ervaring tot nu toe is dat je bijna meteen op je rug op buik rolt. En laat op die plaatsen nu net geen grote ritsen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou ja...behalve de rits op je buik over de hele lengte van de jas dan... :+

Maar dat maakt niet uit. Een rits in een 'schuifzone' is niet erg. Een rits (of drukknoop!) in een impactzone, dát is erg. Maar die zitten er niet. Ik zou trouwens ook wel eens willen weten waarom mensen vinden dat die protectoren niets waard zijn. Dat D3O is toch redelijk high-tech spul, daar is genoeg over te vinden. Wie beweert dat het niet goed is en wat is daar de basis van? Iemand gecrashed en helemaal in de kreukels? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

mphilipp schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:24:
[...]

Als je zo aan een proefrit moet gaan beginnen, moet je 'm gewoon niet particulier verkopen. Punt.
Als je 0,0 vertrouwen in de mensheid hebt, moet je het niet opzoeken. Ga dan gewoon naar een dealer.
Eens, proefrit ging goed, aardige jonge! Motor is na 1.5 uur kijken, koffie drinken en rijden uiteindelijk (gelukkig) verkocht voor mijn vraagprijs.

Best blij mee zeker gezien het één van de duurdere fietsen in de markt was, wel met lage kilometerstand en veel extra's!0

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
Deze week mijn motortheorie gehaald. 47 van de 50 goed. Had het ANWB boek gekocht samen met de CD. Moet zeggen dat ik het boek eigenlijk maar drie keer niets vond. Ik heb zelf al rijbewijs B dus er zit veel overlap in. Het had daarom allemaal wel wat compacter geschreven mogen worden. Nu loop je door 220 pagina's heen te akkeren waar alles tot in den treuren uitgeschreven staat. Het zou mooi zijn geweest als ze aan het einde van het hoofdstuk gewoon een beknopte samenvatting met losse punten zonder alle theorie erachter. Zou het leren veel makkelijker maken.

Daarnaast zitten er veel zaken in die ik persoonlijk overbodig vind. Hoofdstuk 3 (gevaarherkenning) is begrijpelijk dat ie erin zit. Maar als daar aan het einde een hele subjectieve examenoefening in zit die overigens in de theorieexamen bij het CBR totaal niet gevraagd worden, dan vind is dat alleen maar overbodig. Ook hoofdstuk 11 met de overige zaken bevat veel "meuk" waar je in het dagelijkse leven echt helemaal niets aan hebt. Dat de verhouding hartmassage / mondbeademing 30:2 is, is leuk. Maar dat maakt mij nog geen geschikt persoon om hartmassage te geven. Net als het onderdeel brandbestrijding en de vier typen brandblussers.

Met andere woorden: Stop dit soort onnodige theorie niet in een boek. En als de ANWB wilt dat mensen beter gevaren en branden gaat bestrijden of betere eerste hulp gaan verlenen, ga dan lobbyen bij de overheid dat iedereen een EHBO / BHV achtige cursus gaat volgen. Maar stop het niet bij een theorietraining voor een rijbewijs.

De CD zelf vond ik eigenlijk nog het beste in het geheel. Maar goed, de CD dekt weer niet de algehele lading van de theorie. Mochten mensen nog het boek met de CD willen hebben. Voor 10 euro wil ik hem wel van de hand doen. Ophalen in midden Nederland (Utrecht en/of Amersfoort). Stuur maar een PM voor meer info. Over twee weken afrijden. Daarna mijn salaris binnen krijgen en dan gaan we maar eens shoppen naar kleding/helm/motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maar je weet nu wel dat voetgangers en fietsers zich eigenlijk nergens aan de regels hoeven te houden en dat jij als bestuurder van een motorvoertuig ten alle tijden gewoon aansprakelijk bent in geval van een schade/ongeval?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:27:
Maar je weet nu wel dat voetgangers en fietsers zich eigenlijk nergens aan de regels hoeven te houden en dat jij als bestuurder van een motorvoertuig ten alle tijden gewoon aansprakelijk bent in geval van een schade/ongeval?
Vaak, maar niet altijd. Als een fietser zonder licht kriskras een kruising over gaat, is ie zelf mooi schuldig. Je moet er wel getuigen bij hebben, anders krijg je dat verhaal weer... Maar ze krijgen niet altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
wimmel_1 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:27:
Dat was mij bij het autorijbewijs al duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
mphilipp schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:27:
Nou ja...behalve de rits op je buik over de hele lengte van de jas dan... :+

Maar dat maakt niet uit. Een rits in een 'schuifzone' is niet erg. Een rits (of drukknoop!) in een impactzone, dát is erg. Maar die zitten er niet. Ik zou trouwens ook wel eens willen weten waarom mensen vinden dat die protectoren niets waard zijn. Dat D3O is toch redelijk high-tech spul, daar is genoeg over te vinden. Wie beweert dat het niet goed is en wat is daar de basis van? Iemand gecrashed en helemaal in de kreukels? Ik ben wel benieuwd.
Je vind de impactwaarden hier gewoon online van terug.
Klim heeft nu net wel een nieuwe set uitgebracht van hun protectors voor in de badlands en deze scoren beter maar nog steeds onder de d3o uitvoering voor rukka. Ik heb onlans nog eens de vergelijking gemaakt op advrider voor een reply.
Klim koos gewoon geen goeie d3o uitvoeringen.
Op advrider is er een heel topic getiteld. What did you replace your klim protectors with...
En een rits is op zich waarschijnlijk niet zo een ramp, maar vermits het ventilatie is heb je die wel eens openstaan. Het is vooral dan dat ik dacht da het gevaarlijk kon zijn. Maar de badlands is meer een adventure pak dan een 100% road pak.
Ik heb het nog niet kunnen passen. Wel altijd eens benieuwe naar geweest hoor.
Maar momenteel kwijl ik verder op stadler :). Damn die zitten goed.
Alle protectie blijft ook op zijn plek. Alsof je leer draagt bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok, duidelijk. Je moet ook gewoon niet vallen... :+
Ik weet niet wat al die impactwaarden voorstellen. Ja, zoveel impact die geabsorbeerd wordt. Maar een getal alleen zegt niet zoveel. Natuurlijk is een hogere impact absorbtie beter, maar je moet een referentie hebben om te kunnen zeggen of iets goed of niet goed is. Daarom zou het goed zijn als er bepaalde minimumwaarden zouden zijn. Want nu voldoen ze zogenaamd aan een of andere norm, maar wat zegt die norm? En is het niet net zo als bij de botsproeven van auto's dat ze de spullen maken om goed te scoren in die test, terwijl het in de echte wereld bijna altijd anders is.

Wat pasvorm betreft is dat natuurlijk persoonlijk, net als een gewoon pak. Als jouw lichaam overeenkomt met de paspop uit hun atelier, heb je een perfect passend pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
mphilipp schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:34:
Ok, duidelijk. Je moet ook gewoon niet vallen... :+
Ik weet niet wat al die impactwaarden voorstellen. Ja, zoveel impact die geabsorbeerd wordt. Maar een getal alleen zegt niet zoveel. Natuurlijk is een hogere impact absorbtie beter, maar je moet een referentie hebben om te kunnen zeggen of iets goed of niet goed is. Daarom zou het goed zijn als er bepaalde minimumwaarden zouden zijn. Want nu voldoen ze zogenaamd aan een of andere norm, maar wat zegt die norm? En is het niet net zo als bij de botsproeven van auto's dat ze de spullen maken om goed te scoren in die test, terwijl het in de echte wereld bijna altijd anders is.

Wat pasvorm betreft is dat natuurlijk persoonlijk, net als een gewoon pak. Als jouw lichaam overeenkomt met de paspop uit hun atelier, heb je een perfect passend pak.
Mja, dat zijn die level 1 en level 2 dingen.

Dat is puur labo onderzoek. Ze leggen die beschermstukken op een testbank, daar wordt dan een gewicht op gedropt vanaf een welbepaalde hoogte, met een welbepaald gewicht, met een welbepaalde grootte,...
En dan stelt men grenswaarden in van de kracht die mag doorgegeven worden aan de sensor.

Voor een rugbeschermer bijvoorbeeld:
European Standard EN 1621-2:2003 defines two levels of performance for CE approved back protectors. The test apparatus and procedure is similar to that of EN 1621-1:1997, but with a different impactor and anvil configuration. The impactor is a rounded triangular faced prism, of length 160 mm, base 50 mm, height 30.8 mm and radius 12.5 mm. The anvil is a radiused cylinder, with its axis orientated to the direction of impact, of height 190 mm, diameter 100 mm and rounded end radius 150 mm. When tested to the procedure defined in the standard, the two levels of performance are:

Level 1 protectors: The average peak force recorded below the anvil in the tests shall be below 18 kN, and no single value shall exceed 24 kN.
Level 2 protectors: The average peak force recorded below the anvil in the tests shall be below 9 kN, and no single value shall exceed 12 kN
Alles valt gewoon niet te testen denk ik, en het is allemaal ook maar een indicatie.
In de praktijk zijn er zoveel mogelijke factoren die men in een labo gewoon niet in 1 score kan uitdrukken.
Het ding wat ze laten vallen heeft bijvoorbeeld een doorsnede van 12,5mm. Laat er iets breder of scherper tegenaan knallen en de waardes zijn misschien al heel anders.

Die levels gaan dus enkel en alleen over krachtverdeling van een welbepaalde testvoorwerp. Knal je in de praktijk tegen een muur aan of als ander uiterste weer een scherp puntig voorwerpen, allemaal andere gevolgen denk ik.

Elk pak is dan weer anders gestikt, heeft de naden op andere plaatsen, gebruikt andere ritsen, gebruikt andere zakken,... En je kan daar bovenop weer op zoveel mogelijke manieren vallen op zoveel verschillende ondergronden.

Kijk bijvoorbeeld naar m'n laatste crash. Tegen 120 over asfalt (met herstelspul erop). M'n regenpak was gewoon gescheurd en m'n normale motorpak eronder had alleen een klein scheurtje in de broekzak waar de afstandsbediening van m'n garagepoort zat.
Met hetzelfde merk en type pak ben ik dan ook al eens omgereden door een auto en daar zaten scheuren, schaafplekken,... in. Dat kon de vuilbak in.

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om echt te zeggen "dit is de beste bescherming". Het zal altijd z'n voor- en nadelen hebben. Geweldig goede schuifbescherming heeft waarschijnlijk minder goede bescherming tegen een slag (omdat het hard moet zijn). Van die goede bescherming tegen een slag (D30) blijft waarschijnlijk dan weer amper wat over als het 20m over asfalt schuurt,...

En zo blijf je bezig. Ik denk dat, wanneer je eenmaal aan bepaalde bedragen zit, dat de bescherming best wel ok zit met alles :)
Het verschil tussen een simpel stukje schuim uit de goedkoopste pakken vs dure D30 zal wel meer dan duidelijk zijn. Maar eenmaal je D30 versie 1 gaat vergelijken met D30 versie 2 vraag ik me af hoeveel het verschil echt in de praktijk is.

En wat bij kledij ook altijd nog komt kijken is comfort, gebruiksgemak, prijs,...
Anders zou men er bij Klim, Rukka, Touratech, Aerostitch,...ook wel een airbag in steken zoals bij de racepakken of sommige textielpakken. De vraag is dan weer wie er nog 5-600 euro meer wil uitgeven voor een jas en iets soortgelijks voor een broek (zullen ze het vast ook wel mee kunnen).
Alles heeft z'n prijs, ook veiligheid en comfort.
Wat is de volgende stap, van die mechanische knie-stukken die men voor off-road gebruikt aandoen voor woon-werk?

Ja, Rukka gebruikt nog veel dikkere beschermstukken (heb ze in de winkel eens bekeken) en is super lekker qua fit en warmte. Maar het is daarbij weer veel lomper, veeeeeel warmer (in de winter een must, eenmaal +20° een ramp). Allemaal persoonlijke voorkeur :)

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 10-01-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij zijn er voor motorkleding geen goede gestandaardiseerde tests. Probleem is de reproduceerbaarheid. Bij autocrashtests hebben ze bepaald dat er getest wordt met een bepaalde richting en overlap (100% frontaal, 50% frontaal en 25%) waarbij een goede score op 50% overlap frontaal niets zegt over de score op 25% overlap. Met de motor kun je op zoveel verschillende manieren ten val komen dat het onmogelijk is om te zeggen of een bepaalde protector je ten alle tijden goed zal beschermen. Ook bij neckbraces wordt er nog veel discussie gevoerd over de beschermingsfactor. Je kunt na een ongeval vaak ook helemaal niet zeggen of je met betere bescherming nóg minder verwondingen zou hebben of juist het omgekeerde.

Impacttests zeggen op zich wel iets en als Rukka D3O pads heeft met een beter impact-absorbtie is het denk ik wel evident dat die protectoren beter beschermen. Maar dan moeten ze ook nog op de juiste plaats zitten, het pak moet goed passen enzovoort, enzovoort. Tegelijkertijd wil dat ook weer niet zeggen dat daardoor het pak van Klim je niet goed beschermd. Wat nu als dat stukje betere performance op de labo-test betekent dat je bij een crash met 100kmh frontal tegen een muur betere impactprotectie hebt? Dan betekent het niets, want door de decelleratie ben je al meteen dood. Dat bedoel ik dus met de betekenis van die cijfertjes. Cijfers alleen zeggen niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
mphilipp schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:57:
Wat nu als dat stukje betere performance op de labo-test betekent dat je bij een crash met 100kmh frontal tegen een muur betere impactprotectie hebt? Dan betekent het niets, want door de decelleratie ben je al meteen dood. Dat bedoel ik dus met de betekenis van die cijfertjes. Cijfers alleen zeggen niet veel.
Je hebt nog min of meer een herkenbare vorm dan :P
Je botten zijn nog wel heel maar de organen errond zijn puree :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

Progressie!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/walq3n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/258xr14.jpg

Stuur zat er alleen ff als 'mock-up' op. Ik moet de nieuwe balhoofdlagers nog monteren (oude zijn er inmiddels uit). Ik ben erg benieuwd hoe het gaat rijden, het voelde een beetje als een crosser aan door dat brede stuur. Volgens mij ga je er heel 'hooligan' mee rijden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hopelijk ben je goed in wheelies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Over de protectoren discussie: Ik heb het schuim uit mijn jas gehaald. In plaats daarvan draag ik een Büse Belluno (Pro, dacht ik) nu een beschermingsvest er onder, om de hele simpele reden dat dit niet schuift. Het is nog steeds vergelijkbaar schuim, maar zit nu wel altijd op de goede plek.

Als ze bij motorrad / motoplus protectoren testen, simuleren ze trouwens ook altijd een piketpaaltje naast de gestandaardiseerde test, om een zo realistisch mogelijk beeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(*&%(&^$(&^$-Nolan N104 helm. Of beter gezegd, Nolan N104 vizier met pinlock. Althans, met bevestiging waar een pinlock losjes en vooral niet dampdicht aan hangt :(

Dacht eerst dat het aan het vizier lag, maar nieuw vizier veranderde niets. Dacht vervolgens dat m'n pinlock schuldige was. Maar nieuwe pinlock maakte ook geen steek uit :/

Zodra je vizier op- of neer klapt vervormt het blijkbaar genoeg dat pinlock die eerst vast zat los komt. Je kunt het weer vast krijgen door erop te drukken, maar betrouwbaar is anders en bovendien heb ik meestal betere dingen te doen na neerklappen vizier dan pinlock prutsen.

Gevolg is bij koud/vochtig weer meestal zo goed als geen zicht te hebben, slechter dan als ik geen pinlock had gehad :X

Vorige helm (goedkope Nitro Uno) was misschien prut, maar hier heb ik totaal geen last van gehad.

Iemand tips om pinlock wel goed te laten hechten op zo'n geval?
Althans, tips anders dan 'in kliko flikkeren en alsnog Shoei Neotec kopen' ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 11-01-2016 02:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat zegt nolan zelf hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
* DinX krijgt dat met zo goed als iedere pinlock voor na 1-2 jaar.

En hoe je ook maar draait een het pinnetje, hoe goed je je scherm ook schoonmaakt, hoe goed je die rubber ring ook schoonmaakt, het blijft lekken. Ik denk dat die rubber ring rond de pinlock gewoon hard wordt na een tijdje, zeker als er even lucht bijgekomen is.

Ik snap niet dat merken nog altijd blijven vast houden aan het pinlock systeem. Kunnen ze nu echt geen dubbel plastic maken in de fabriek? Want uiteindelijk is dat het enige wat pinlock is/doet. Smelt toch gewoon in de fabriek al 2 lagen plastic aan elkaar in plaats van er gewoon een stukje tegen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Yes, Eindhoven heeft er weer een motorrijder bij. Vrijdag kan ik hem ophalen.

Kawasaki ZR-7s uit 2003

(Klik op de foto om uit te vergroten)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hZrkD8mJWspjUeMBpOdc8Iau/full.jpg

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:11

empy

Rijdt rondjes

Over kleding gesproken, ik zie hier heel veel merken voorbij komen, maar eigelijk niemand spreken over Damen motorkleding. Zelf heb ik hier een jas van en deze zit echt heerlijk, houd de warmte goed vast en ondanks dat ik er al 30.000 KM in twee jaar mee heb gereden zit hij nog steeds als net bij aanschaf.
Is dit merk gewoon wat minder bekend onder de motorrijders (of te duur?)
Ik weet dat in ieder geval alle motoragenten in Den Haag ook met hun kleding rondrijden, dat was voor mij ook reden om daar eens te gaan kijken. (Als zij het dragen voor hun werk, zal het wel goed zijn :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 11 januari 2016 @ 02:31:
Iemand tips om pinlock wel goed te laten hechten op zo'n geval?
Koop een Shoei met degelijke pinlock pinnetjes die wel voor langere tijd blijven zitten, zelfs op de halve stand.
Althans, tips anders dan 'in kliko flikkeren en alsnog Shoei Neotec kopen' ;)
Oh wacht :+

* Hooglander1 vond het al irritant dat dit na 10.000 kilometer gebeurde :+ Laat staan dat het elke keer los zou komen. Gruwelijk irritant.

Je kan niet 1 pinnetje 180 graden draaien en de andere op de breedste stand laten staan? Zo draaien de pinnetjes niet zo snel uit hun strakste stand zeg maar.

[ Voor 27% gewijzigd door Hooglander1 op 11-01-2016 10:22 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
DinX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:22:
* DinX krijgt dat met zo goed als iedere pinlock voor na 1-2 jaar.

En hoe je ook maar draait een het pinnetje, hoe goed je je scherm ook schoonmaakt, hoe goed je die rubber ring ook schoonmaakt, het blijft lekken. Ik denk dat die rubber ring rond de pinlock gewoon hard wordt na een tijdje, zeker als er even lucht bijgekomen is.

Ik snap niet dat merken nog altijd blijven vast houden aan het pinlock systeem. Kunnen ze nu echt geen dubbel plastic maken in de fabriek? Want uiteindelijk is dat het enige wat pinlock is/doet. Smelt toch gewoon in de fabriek al 2 lagen plastic aan elkaar in plaats van er gewoon een stukje tegen te drukken.
Het pinlock binnenblad maakt van je visier een geïsoleerd visier, net zoals dubbel glas. De twee lagen op elkaar kleven zou niet helpen, het is de stilstaande lucht tussen de twee bladen die het binnenblad isoleert en warmer houdt dan het dauwpunt (en die temperatuur kan hoog liggen als er veel vochtigheid in je helm zit). Als er echt luchtlekken zijn tussen het vizier en de siliconerubber ring, zou je kunnen proberen die ring met vaseline in te smeren. Vaseline is een beetje klevend en als het koud is voldoende dik/stroperig om op z'n plaats te blijven. Als het heet wordt gaat het waarschijnlijk wel afdruipen maar vaseline is goed te verwijderen met wat zeep.

Ik heb zelf een Neotec met pinlock, ondertussen twee jaar oud, en die werkt nog 100%. Ik laat de helm nooit koud staan voor het rijden (neem hem mee in huis, kantoor, sportzaal, ...) om dat hoe warmer hij heeft hoe minder snel hij aanslaat. Als ik even rij met het vizier open bij regenweer is hij zo snel afgekoeld dat hij meteen aanslaat als ik hem sluit en er geen windflow meer is (stilstaan en/of traag met verluchting gesloten).

Komt trouwens bij dat ik een bril draag en als ik even rij met het vizier open m'n bril zelf ook aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Kiswum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:00:
Yes, Eindhoven heeft er weer een motorrijder bij. Vrijdag kan ik hem ophalen.

Kawasaki ZR-7s uit 2003

(Klik op de foto om uit te vergroten)
[afbeelding]
Mooi hoor!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pinlock in mijn Arai Viper werkt al 5 jaar zonder problemen, ook na een keer verwijderen en weer aanbrengen.
In vorige helmen gebruikte ik een plakvizier (Fogcity Proshield), hier ook weinig problemen mee gehad (alleen wat voorzichtiger zijn met schoonmaken; is wat gevoeliger voor krassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

C-sharp schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Het pinlock binnenblad maakt van je visier een geïsoleerd visier, net zoals dubbel glas. De twee lagen op elkaar kleven zou niet helpen, het is de stilstaande lucht tussen de twee bladen die het binnenblad isoleert en warmer houdt dan het dauwpunt (
Ik neem aan dat dinx bedoeld 2 lagen met een stukje vacuum ertussen, net als bij dubbelglas of een pinlock, maar dan af fabriek in je vizier ipv losse plak dingen.

Ik vind dat wel een goed idee eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand toevallig een idee waar ik een 21mm imbusdop vandaan haal, of een ander idee om de stelbout van de achterbrug eruit te krijgen?

Nummer 5 op onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.aprilia-parts.nl/userfiles/motorfietsen/390/exploded_views/09_swing_arm.gif

Dit is een hol stuk draadeind met een interne 21mm aansluiting, en het laatste onderdeel wat nog in de weg zit voordat ik m'n achterbrug eruit krijg. Zowel de Brezan, Toolstation als Autogereedschap.com kan geen 21mm leveren, alleen 19 en 22. 22 heb ik geprobeerd, die is echt te groot helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17

Bommes

Capo del formaggio

21mm dat is toch m10??
Dus een m10 bout er in met 2 moeren er op die je tegen elkaar vast draait.
Dan kun je met een gewone 21mm steek of ringsleutel het geheel los draaien.

Je gebruikt dan dus door bout als soort van steek/imbus verloop.

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 11-01-2016 12:49 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21mm kop? dat is geen m10... eerder m12 of m14.
maar dat is 19 of 22mm dop..

Mogelijk kijken bij een ijzerhandel voor afwijkende maten? engels misschien?
Pagina: 1 ... 16 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.