Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.145 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01
Kiswum schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:34:
Bedankt voor jullie reacties. Het aankooptopic van MF is erg uitgebreid en hier kan ik wel wat mee.
Als beginner kunnen de testen, maar vooral de uitslag van het onderzoek veel vragen opleveren. Wat als een wiellager stuk is, de dagteller niet werkt of een koppakking zweet of lekt, wat zijn dan de kosten en hoort dit misschien ook wel bij de km stand of bouwjaar en dus ook de verkoopprijs.
Zijn er verhoogde risico's bij motoren boven de 70.000 of is alles over het algemeen al een keer vervangen in de loop der tijd?
Je zou ook nog rekening kunnen houden met de verkoop/inruilwaarde nadat je de motor wilt gaan vervangen na 1 - 2 jaar zoals je zelf al zegt. De BRAVOK moet gewoon in orde zijn en als er iets mankeert dan heb je zeker ruimte om te onderhandelen. Koop zeker geen barrel als je zelf er niet aan kan sleutelen want garages gaan je echt kaalplukken bij reparaties. Die verhoogde risico's waar je het over hebt verschilt echt per motor en natuurlijk de onderhoudshistorie.

Ik heb zelf zojuist een K75S gekocht voor 300 euro om op te knappen :P. Zelf heb ik gewoon de BRAVOK aangehouden en daarnaast ook nog wat type gerelateerde kwaaltjes gecontroleerd maar dat was allemaal in orde. Waar ik zelf altijd bij oude fietsen naar kijk is of de vraagprijs hoger ligt dan de individuele onderdelen bij elkaar. Als ik mijn K75S zou demonteren en in onderdelen zou verkopen dan haal ik er sowieso wel 300 euro uit dus voor mij is het een goede koop.

Even een vraagje aan de rest, ik ga dus de beamer morgen ophalen en ben naar oldtimerverzekeringen aan het kijken. Ik heb momenteel bij Gio Adviesgroep een WA verzekering gevonden voor 27,23 per jaar 8)7 kan dit gewoon kloppen? Dit klopt gewoon, maar wat ik raar vind ik dat KNMV (waar mn 1e fiets ook verzekerd is) geen classic regeling meer heeft, daar moet ik 12 euro per maand betalen terwijl andere verzekeraars mij een WA verzekering aanbieden voor onder de 30 euro per jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 27-12-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Vespa ik ook voor iets van 30 euro het hele jaar WA verzekerd, en dat zonder oldtimer regeling.
Die 27 euro voor een oldtimer regeling is niet heel vreemd dus.
Wel even checken of ze niet de zelfde oldtimer regeltjes aanhouden als de belastingdienst waarbij dus het voertuig 2 of 3 maanden niet mag rijden tijdens de wintermaanden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
noes schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:17:
[...]

Die kosten staan i.m.o. niet in verhouding met de aankoopprijs van de motor: is meer dan 10%! Zou eigenlijk sowieso geen lesmotor nemen: als ie nog goed is, doet de instructeur m toch niet weg? Nou geldt dit ook voor particulieren, maar die hebben vaak ook andere motieven.
En als Erik wat vindt dan is hij zijn geld meer dan waard, je zou maar een motor kopen die nog paar honderd euro aan onderhoud nodig heeft binnen eerste maand. Dat voelt ook zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Die kosten staan i.m.o. niet in verhouding met de aankoopprijs van de motor: is meer dan 10%!
Moet dat dan?
Denk je dat onderhouds- en gebruikskosten ook lager zijn als je een goedkope motor koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
De startproblemen van de SZR660 gaan door... Nieuwe benzineslang gemonteerd, benzine loopt weer door. Toch maar even de caburateur eraf gehaald en dit was hoe de vlotterkamer eruit zag...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oQQIqQq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xpLEXf0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3vX1M5U.jpg

Grondig schoongemaakt, maar start nog niet... Volgende klus dus de Bougie, nadeel is dat die achter het stuur zit tegen de radiator aan en heel diep (met een bougiesleutel kwam ik er niet bij...)

Iemand handige tips of tricks om hem daaruit te vogelen?

[ Voor 5% gewijzigd door DragonSlayer666 op 27-12-2015 16:53 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Die kosten staan i.m.o. niet in verhouding met de aankoopprijs van de motor: is meer dan 10%! Zou eigenlijk sowieso geen lesmotor nemen: als ie nog goed is, doet de instructeur m toch niet weg? Nou geldt dit ook voor particulieren, maar die hebben vaak ook andere motieven.
Een rijschool is een bedrijf. Die schrijven dingen als lesmotoren (economisch) af in zoveel jaar. het is voor hen dus handiger om een nieuwe te kopen zodat ze weer wat af te schrijven hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DragonSlayer666 schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:56:
De startproblemen van de SZR660 gaan door... Nieuwe benzineslang gemonteerd, benzine loopt weer door. Toch maar even de caburateur eraf gehaald en dit was hoe de vlotterkamer eruit zag...
Ik zou er dan ook maar een flesje fuel cleaner oid doorheen gooien. Ik doe elk jaar een flesje injector cleaner door de tank, maar ze hebben dat spul ook voor carburateur-motoren. Reinigt het hele brandstofsysteem. Die troep zit overal, en misschien ook in de tank. Yuk! :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Olaf van der Spek schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:51:
[...]

Moet dat dan?
Denk je dat onderhouds- en gebruikskosten ook lager zijn als je een goedkope motor koopt?
GBTW schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:45:
[...]

En als Erik wat vindt dan is hij zijn geld meer dan waard, je zou maar een motor kopen die nog paar honderd euro aan onderhoud nodig heeft binnen eerste maand. Dat voelt ook zuur.
Ik bedoelde meer: ik zou het er niet aan uitgeven, vooral als die kerel nog een stuk moet rijden naar je fiets kost het je al snel best een bedrag. Zoek een motor uit die als betrouwbaar te boek staat, doe de controle zo goed mogelijk zelf (proefrit etc.) en dan zou je daarna m evt nog naar een garage kunnen brengen voor een check als je twijfels hebt.

Blijf erbij dat ik rond de 1000 vrij duur vind voor een ER-5 ex-les motor met 70k op de teller. Er staan er voor dat bedrag ook te koop met slechts de helft aan km.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

418O2 schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:58:
[...]

Ligt maar net aan het onderhoud natuurlijk...

Maaruh, wil je niet iets spannenders dan een er5?
Ik kom vanavond nog even terug om te reageren op de andere reacties.

Ik zou wel spannender willen dan een ER5, maar ik heb begrepen dat deze gewoon 160 haalt, net als mijn laatste lesmotor. De ER5 waar ik mijn rijlessen mee was begonnen, kon met moeite 130km/u aan. Dat zou te traag zijn voor me op termijn.

Meer spanning op de weg zorgt voor een hogere aanschafprijs en daardoor zou ik direct rond de €3500 zitten en dat red ik pas volgend jaar einde zomer. Ik kan dus beter op een goedkoop alternatief "leren" rijden.

@Noes, deze staan niet op MP of tweedehands.nl. dan start je rond de €1600 en 100km enkele reis van mijn woonplaats. Voor een nieuwere motor zou ik dat ritje er wel voor over hebben, mits de prijs concurrerend is en garantie mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 27-12-2015 18:08 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Hi medetweakers, pas net stuitte ik op dit topic en ga ik het volgen.

Mijn Kawasaki ER6N:

Afbeeldingslocatie: https://www.alseenrodelap.nl/elco/20151118_152637786_iOS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.alseenrodelap.nl/elco/20150718_155407.jpg

Met originele koffer, led mistlampen, verhoogd windschermpje en sinds kort een full system Akrapovic uitlaat. Filmpje:

Mijn ER6N, standaard uitlaat:
YouTube: Kawasaki Er6n 2015 standaard uitlaat geluid

Mijn ER6N, Akrapovic systeem:
YouTube: Kawasaki Er6n 2015 akrapovic full system geluid

Ik heb hem in juni met 0km op de teller gekocht en er geen seconde spijt van gehad. Een heerlijk vermogen, ondanks mijn 1,80m een goede zitpositie voor langere tochten, en qua uiterlijk best wel een headturner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 07:34
Welkom!

Ik ben net geslaagd op de ER6N, en vind het een geweldige motor. Met mijn 1.95 is het af en toe wel verkrampen, vandaar dat ik het wat groter zoek.

Een paar dagen geleden proefgereden op een TDM en op een VFR-x. De VFR is financieel buiten bereik (kan wel, wil niet), maar gód, wat een heerlijk geluid.

Morgen hoop ik op een proefrit op een CBF1000s.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:31:
[...]

Mwoah... Ik heb als eerste motor een srad 600 en dat is de eerste twee ritjes spannend, maar dat went heel gauw. Ook zo zonde als je na vier maanden al vermogen gaat missen.
Over spanning heb ik niet te klagen. Laatst nog windkracht 7 in het donker met zware regen, dat was best spannend.

Dat missen van vermogen snap ik nooit zo. Aangezien rijden op rechte wegen of een recht stuk snelweg waar je dat vele vermogen kan gebruiken is zo saai als het maar zijn kan.

Kleine bochtige weggetjes waar je werkelijk het vermogen kan gebruiken dat is pas fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:14:
[...]

Over spanning heb ik niet te klagen. Laatst nog windkracht 7 in het donker met zware regen, dat was best spannend.

Dat missen van vermogen snap ik nooit zo. Aangezien rijden op rechte wegen of een recht stuk snelweg waar je dat vele vermogen kan gebruiken is zo saai is als het maar zijn kan.

Kleine bochtige weggetjes waar je werkelijk het vermogen kan gebruiken dat is pas fun.
50pk heeft zon er5? Het is toch ook wel lekker dat er wat gebeurt als je met 120km/u gas geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
48pk als ik wikipedia mag geloven. Maar die gaat ook vlot naar 160 hoor... (De CB alvast wel. Lees er de Motorfreaks review anders maar op na)

[ Voor 22% gewijzigd door Dryhte op 27-12-2015 19:05 . Reden: Link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:37:
[...]

50pk heeft zon er5? Het is toch ook wel lekker dat er wat gebeurt als je met 120km/u gas geeft?
Geloof me, met minder vermogen en leuke sturende motor heb je vaak meer lol dan met zo'n pk monster.

Neem bijv. supermotards boven de 120 doen die dingen niet veel meer. Maar de populariteit van die dingen laat zien dat je er onwijs veel lol aan kan beleven.

Hetzelfde geldt voor de nieuwe CB500 bijna elke motor journalist is lyrisch over dat ding vanwege de enorme funfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:44
Over CB500 gesproken, onze Oostenrijkse vriend Schaaf heeft weer een tof filmpje. :P
YouTube: RIDING IN WINTER BE LIKE:
Afbeeldingslocatie: http://img.youtube.com/vi/tOw2g4d1v9M/hqdefault.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Nero22 op 27-12-2015 20:20 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
noes schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:56:
[...]

[...]

Ik bedoelde meer: ik zou het er niet aan uitgeven, vooral als die kerel nog een stuk moet rijden naar je fiets kost het je al snel best een bedrag. Zoek een motor uit die als betrouwbaar te boek staat, doe de controle zo goed mogelijk zelf (proefrit etc.) en dan zou je daarna m evt nog naar een garage kunnen brengen voor een check als je twijfels hebt.

Blijf erbij dat ik rond de 1000 vrij duur vind voor een ER-5 ex-les motor met 70k op de teller. Er staan er voor dat bedrag ook te koop met slechts de helft aan km.
Verschil is dan wel dat deze zeker die kilometerstand heeft gelopen, de rest uit Italie of GB komen waarbij de teller nog even is terug gezet vlak voor import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Het was lekker weer voor een ritje gisteren :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U8zFsp36xktqoyJCXkbmdUkj/full.jpg

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:09

Wootlock

Evilution

Gisteren de Street Triple ook in zijn wintermodus gezet.
Gezien het weer wel jammer, maar ach ik heb niet voor niets gekozen voor een winterstop in mijn verzekering :+
Accu eruit, motor op de paddockstand en nu maar weer wachten tot het voorjaar is.

Misschien in de tussentijd eens gaan kijken of het mogelijk is om de passagiersteuntjes te verwijderen :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met een slijptol is alles mogelijk.
Gapert86 schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:58:
Hi medetweakers, pas net stuitte ik op dit topic en ga ik het volgen.

Mijn Kawasaki ER6N:

...
Mooie fiets! Wat voor mistlampen zijn dat?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

418O2 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:37:
[...]

Mijn kawa 500 had 60pk en er gebeurde genoeg als je bij 120 gas gaf hoor. Het is geen literbike kanon natuurlijk maar je kon er best gepassioneerd mee op de snelweg rijden als je dat wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13
Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:03:
Het was lekker weer voor een ritje gisteren :9

[afbeelding]
Ik wil ook zo'n kaartje maken :o
Welke app gebruik je daarvoor?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Beerkeeper schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:05:
[...]

Ik wil ook zo'n kaartje maken :o
Welke app gebruik je daarvoor?
https://www.google.nl/maps/timeline?hl=en&authuser=0

;)

(Uiteraard staat flitsmeister aan tijdens mijn ritjes ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 28-12-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/12401942_1017812784946056_4515016657685362083_o.jpg

Werkt goed man :+

@Hooglander:

Dan moet ik maar eens een telefoonmount kopen (en dan eigenlijk ook een usb charger op mijn motor monteren). Iets voor volgend jaar dus :)

[ Voor 35% gewijzigd door Beerkeeper op 28-12-2015 11:19 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Als je een app gebruikt die GPS actief houd. Zoals Flitsmeister of een navigatie-app, dan krijg je de meer gedetailleerde track die je zoekt :)

Ik heb ook nog een GPS (Oregon 600) op de motor zitten voor de navigatie zelf, ik kan daar ook GPX tracks uithalen en converteren naar KML en dan een kaartje maken in Google Earth. Maar ja, dat is dan vergeleken met dit wel heel veel moeite he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

Het is droog, zonnetje piept af en toe door het wolkendek, het is rustig op de weg en doe de kragen en mouwen wat winddicht.

Heerlijk om nu te rijden. 8)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Inderdaad goed weer, straks even vr00men. Kan ik gelijk de google maps timeline uitproberen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hee houd eens op jullie, sommige mensen moeten vandaag gewoon werken. . :'(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bommes schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:44:
Ik werk ook vandaag, maar neem wel the long way home.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tja zit helaas met een kofferbak vol gereedschap en nieuwe onderdelen te kijken dus de motor nemen voor woon werk is uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Ben het helemaal met je eens! Een beetje onze ogen uitsteken, schande! :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

DinX

Motormuis

Topicstarter
Rody schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:25:
Inderdaad goed weer, straks even vr00men. Kan ik gelijk de google maps timeline uitproberen :7
Als je geen zin hebt om Google je locatiegegevens te laten opslaan heb je ook nog altijd www.ridewithgps.com met eigen app.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 11:04
Hoop motoren gezien tussen Bodegraven en Gouda (mijn moeder en ik samen op de elektrische fiets).

En in Gouda zelfs een motorrijdster op een CBR 600 met lang haar.

Prachtig weer hoor om te rijden overigens.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 23:43
aveenhuysen schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:46:

En in Gouda zelfs een motorrijdster op een CBR 600 met lang haar.
Mooi is dat he _/-\o_

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Zeaux, na een proefrit heb ik de http://occasions.goedhart...onda/cbf+1000+s+abs/26983 aangeschaft. Volgende week donderdag mag ik 'm ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
Mooi apparaat, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Rijdt als een vorst. Alleen nu nog een week wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
dan duurt een week lang...

ik spring zo weer op de motor naar huis :)

[ Voor 46% gewijzigd door Reloader op 28-12-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mooie fiets, hopen dat de winterse voorspellingen voor komende week uitblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb jij ons afgelopen jaar niet zitten pesten met mooie foto's uit het buitenland? Karma ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh ja.. :D Dat was ik een beetje vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wij niet, dus. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2015 19:42 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Bahahah!

Ik hoop dat het weer normaal blijft. Eerder heb ik al de regen getrotseerd, sneeuw nog niet. Ik hoop dat díe uitblijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
* Osiris rijdt de 600 cc-versie daarvan. Fietst leuk hoor. Is van m'n moeder :+

Ook met ABS. Ondertussen één keer gebruikt: moest in de ankers terwijl ik íetsjes in een bochtje bij lage snelheid hing. Kwam een fietser tegen het verkeer in en de auto voor me ging daarvoor in de ankers (ik zag de snol niet aankomen vanwege de auto cq. toch niet goed opgelet omdat ik juist rechts achterom keek i.v.m. fietsers die wél aan de goede kant van de weg fietsen :+). Aan het getril van de remhendel merkte ik dat de ABS in werking ging. Ik néém aan dat m'n voorwiel anders weggegleden was, dus ik ben maar wat blij dat 't fietsje ABS had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bij deze nog mijn reactie op de interessante antwoorden die ik heb ontvangen naar aanleiding van deze vraag. Bedankt voor jullie hulp tot dus ver.

@Hooglander1, bedankt voor je tip en het delen van je toertochtje. Als ik je mooie route bekijk, woon ik twee wijken verderop (namelijk tussen WCW en de Kennedylaan in).
Een aankoopkeuring via Burtner Motorcycle Service in Nuenen, zou ik kunnen overwegen om uit te voeren. Hiervoor zou ik een offerte kunnen opvragen en vragen op wat voor termijn hij het kan uitvoeren en dat afstemmen met de verkoper.

@Noes zoals je aangaf, een aankoopkeuring via Erik van Lent zou ik kunnen laten uitvoeren, maar de kosten daarvan zijn minimaal 10% hoger dan het aankoopbedrag. Dat gaat hem niet worden, ik zal daardoor in eerste instantie af moeten gaan op het advies van degene die ik meeneem bij de bezichtiging.

@cyntax: BRAVOK? Ik moest het even opzoeken en dat zijn zaken die ik zonder problemen kan en zal uitvoeren. Ik probeer zoveel mogelijk zelf, maar dat is dan vooral het vervangen van onderdelen. Als het echt om sleutelen gaat, zoals een koppeling vervangen, dan laat ik dat liever aan een garage over. Wellicht kan ik dit bij Huybers motoren (Schijndel), Burtner (Nuenen) of Groenevelt Motoren (Son) laten uitvoeren.

In de tussentijd heb ik alvast bekeken of de motor daadwerkelijk uit 2005 komt en of het mogelijk een import motor is. Wat ik heb gezien is dat de motor zo'n 5 jaar lang als les-motor is gebruikt. Daarna is de motor via een dealer aan de huidige eigenaar verkocht en dat is inmiddels ruim 5 jaar geleden. De kleur van de kappen, velgen en handgrepen laten mij zien dat het een motor is uit 2005. Bij een proefrit kan ik het chassisnummer bekijken om daarvan zeker te zijn. Dat zal dus onderdeel zijn van mijn BRAVOK check.

Het is dus even wachten op een proefrit om een goed oordeel te kunnen geven.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn eventuele eerste aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je hebt drie jaar je rijbewijs en kent bravok niet? (Hoewel de k nieuw is geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
418O2 schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:12:
Je hebt drie jaar je rijbewijs en kent bravok niet? (Hoewel de k nieuw is geloof ik)
Die is niet nieuw hoor, die werd mij 4,5 jaar geleden ook geleerd door de instructeur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Ik heb net 4 weken mijn rijbewijs, maar kende BRAVOK ook niet, BRAVO-A wordt tegenwoordig geleerd: Banden, Remmen, Aandrijving, Verlichting, Olie, Algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
In juli mijn RBW gehaald maar dit ken ik ook niet hoor :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ephymerous schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:25:
[...]

In juli mijn RBW gehaald maar dit ken ik ook niet hoor :)
Moest je geen inspectie doen voorafgaand aan je examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In mijn tijd (vroggâh, 10 jaar geleden :+) werd je 't e.e.a. geleerd over wat technische zaakjes en dat één of twee van die aspecten gevraagd konden worden.. :P Zo van, "Hoe check je de olie?" Van een systematisch of zelfs afkorting van datgene was geen sprake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:13:
[...]
Die is niet nieuw hoor, die werd mij 4,5 jaar geleden ook geleerd door de instructeur :o
Mij nooit geleerd geloof ik. Is in ieder geval niet blijven hangen. En ik geloof ook niet dat heel erg veel mensen zo'n check uitvoeren. Ik zie het iig niemand doen. Olie kijk ik zo af en toe na, banden merk ik vanzelf wanneer ze lek zijn en profiel zie ik wel, maar ik weet wanneer ik er op moet gaan letten (km stand). Tsja...remmen heb ik ook gauw genoeg in de gaten of ze werken. Bovendien heb ik voor al die dingen piepertjes en lampies. Olienivo kan ik ook electrisch checken (moet ik stilstaan, motor moet warm zijn, maar het kán). En een ketting heb ik gelukkig niet, en toen ik 'm had verzorgde ik 'm als mijn kindje.

De luie motorrijder zeg maar. Het ding piept maar als er iets niet naar zijn zin is. Goed dat er 'ik ben vies' lampje op zit.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Klopt, ik heb zelfs B,C en D ;)
Deze term komt naar mijn weten niet voor in de theorieboeken. Het is een term om te weten wat je moet controleren. De controle heb ik tijdens de lessen weleens gedaan, maar zonder de afkorting. De eerste keer wordt vooral gevraagd waar je alles kunt vinden en waar je dan op moet letten.

Edit: BRAVO-A geeft mijn theorieboek aan. Het staat er dus wel degelijk in :z .
De laatste A staat voor Algemene zaken: accu, vering, koeling, bedieningsorganen en spiegels.

Wegwijzer, in het verkeer, druk 20
Pagina 32.320

[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 29-12-2015 08:39 . Reden: Bravo-A toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:51:
Tja zit helaas met een kofferbak vol gereedschap en nieuwe onderdelen te kijken dus de motor nemen voor woon werk is uitgesloten.
Vorige week was ik ook met de auto, want ik moest nog wat kerst boodschappen doen en het weer was belabberd maar de wegen leeg..
Vandaag weer lekker op de motor naar werk, veel leuker :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik ook niet en sinds september mijn motorrijbewijs...

moest bij het examen even naar de ketting wijzen en zeggen dat dat zo niet veilig was en dat ik beter kon afrijden op de andere motor :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:16:
[...]

Hetzelfde geldt voor de nieuwe CB500 bijna elke motor journalist is lyrisch over dat ding vanwege de enorme funfactor.
Ik heb ook nog een paar lessen op een CB500F gehad en ik vond het een fijne fiets. Lekker licht en wendbaar. Ik heb alleen maar bebouwde kom en AVB ermee gereden, dus hoe het op de snelweg is weet ik niet, maargoed. Enige nadeel (voor mij) was dat ik niet met 4 vingers kon remmen en dus nogal vaak "VIER VINGERS!" door m'n oortje kreeg :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Gisteren een kort ritje gedaan. Eerst even tanken, inclusief gro pro basic op het balhoofd:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/207qrsk.jpg
Daarna rondje, Google Timeline werkt op zich prima.
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/2dkzivt.jpg
Zoals te zien: doel was tanken, Informatique B) en nieuw stukje A4 bekijken.

De A4 is nu echt een racebaan geworden t/m Prins Clausplein. Ik rijd stevig door met de motor, maar ze komen je nog voorbij zoeven alsof je stil staat. :|

[ Voor 60% gewijzigd door Rody op 29-12-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:44
Rody schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:48:
Gisteren een kort ritje gedaan. Eerst even tanken, inclusief gro pro basic op het balhoofd:
[afbeelding]
Daarna rondje, Google Timeline werkt op zich prima.
[afbeelding]
Zoals te zien: doel was tanken, Informatique B) en nieuw stukje A4 bekijken.

De A4 is nu echt een racebaan geworden t/m Prins Clausplein. Ik rijd stevig door met de motor, maar ze komen je nog voorbij zoeven alsof je stil staat. :|
Geil ding. :9~ Is toch wel een droommotor voor mij. O+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
DrivinUCrazy schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:35:
Met een slijptol is alles mogelijk.

[...]

Mooie fiets! Wat voor mistlampen zijn dat?
HAWK Led van SW Motech:
http://shop.sw-motech.com/en/4052572022528.htm

Ideaal om net wat extra op te vallen als tegenliggers tegen de zon in moeten kijken en mij nauwelijks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand nog een gratis voorbok? Het is niet de mooiste/makkelijkste maar het werkt. Gratis ophalen in Zeewolde. Opsturen doe ik niet. Anders pleurt ik hem weg.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1451467130.jpeg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

Als je kan wachten tot het nieuwe jaar dan graag!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

franssie schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:32:
Als je kan wachten tot het nieuwe jaar dan graag!
Wachten tot het nieuw jaar is een breed begrip (van 365 366 dagen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

Kiswum schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:45:
[...]

Wachten tot het nieuw jaar is een breed begrip (van 365 366 dagen) ;)
Haha, ergens volgende week voor een flesje wijn als bewaarloon?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 14:27
DrivinUCrazy schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:52:
[...]

Heb jij ons afgelopen jaar niet zitten pesten met mooie foto's uit het buitenland? Karma ;)
Foto's uit het buitenland, die heb ik ^^

Pai > Wieng Haeng

Mae Hong Song Loop

Rak Thai

Heb ook nog wat video, maar was de oplaadkabel van mijn go pro 'vergeten'. Die zat in mijn backpack, die ik met de motorrit niet bij me had. Ik zal nog wel eens wat uitgebreider schrijven, maar ik heb de Mae Hong Song Loop gedaan, officieel 1864 bochten. Het was simpelweg genieten. Wegen waren goed, verkeer viel reuze mee, en het is praktisch alleen maar bergrijden, omhoog, omlaag, kronkel de kronkel. Geen moment verveeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:31
De Tuono is afgesteld door Roké. Wat een fiets is het geworden.

Snel was het al, maar het gaat nu ook allemaal zeer soepel.

Even de komende koude periode doorkomen en ik kan los! :9~

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Maikel64 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:58:
De Tuono is afgesteld door Roké. Wat een fiets is het geworden.

Snel was het al, maar het gaat nu ook allemaal zeer soepel.

Even de komende koude periode doorkomen en ik kan los! :9~
Over een week breng ik mijn motor weer naar Bolman (simpel beurtje vanwege kilometerstand).
Dan breng je hem weg en denk je dat hij wel prima loopt.
Maar als ik de motor start en daar weer wegrij.. man o man.. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Suzi maar eens flink uitgelaten in Raamsdonk, Geertruidenberg, Drimmelen en het land van Altena. Mevrouw gilde van plezier, heeft het nodige gedronken en geniet nu van haar wel verdiende rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

franssie schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:33:
[...]

Haha, ergens volgende week voor een flesje wijn als bewaarloon?
Lol. Is goed hij ligt klaar voor je. Die wijn mag je houden. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Heren, heeft er iemand een tip voor waterproof telefoon mounts/cases? Wil het liefste een stuurmount voor mijn Nexus5. Heb ik flitsmeister, navnav Ed allemaal bij fr hand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:00
Had afgesproken met iemand maar die had teveel last van een kater :+ Dan mezelf maar een beetje vermaken O-)
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5676/23438735764_28a8383ac0_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:23:
Heren, heeft er iemand een tip voor waterproof telefoon mounts/cases? Wil het liefste een stuurmount voor mijn Nexus5. Heb ik flitsmeister, navnav Ed allemaal bij fr hand :)
X-grip van RAM met een waterdicht zakje van de Aldi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
Streskip schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:37:
Had afgesproken met iemand maar die had teveel last van een kater :+ Dan mezelf maar een beetje vermaken O-)
[afbeelding]
Kolere zeg, wat een mooi ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier ervaring met of de BMW S1000R (met alle opties) of de Tuono V4 1100 Factory?
(Het zijn de enige 2 machines die over zijn gebleven na wat eisen stellen.)

Ivm verhuizen kan ik een motor nemen die ik echt puur en alleen ga gebruiken om te gummen.

reviews komen allemaal op dezelfde conlusie.
BMW is briliant maar de Aprilia klinkt zo lekker.

ik moet nog proefritten gaan maken maar was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een van de 2 en tips kan geven waar ik op moet letten tijdens proef rit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]
Sjieke friemel :Y

Toch vraag ik mij altijd af, ook met zo een Tueno of RSV hoe dat zit voor een beetje Nederlander. Met mijn 1.97m is een GSX-R van de nieuwere generatie al een pocket bike. :P Ik durf er ook nooit echt op te gaan zitten. :X

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 03:09:
Heeft er iemand hier ervaring met of de BMW S1000R (met alle opties) of de Tuono V4 1100 Factory?

Ivm verhuizen kan ik een motor nemen die ik echt puur en alleen ga gebruiken om te gummen.

ik moet nog proefritten gaan maken maar was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een van de 2 en tips kan geven waar ik op moet letten tijdens proef rit
Heb zelf een 2010 S1000RR, ik neem aan dat een aantal zaken hetzelfde zijn voor de R uitvoering:
# Zet de rijd modus in Race. Op Sport rijdt ie ook lekker, maar iets lomer, op Rain is het net een mak schaap. Slick schakelt alle safety features uit, misschien niet zo handig voor een proefrit :+. Je hebt daar ook een plugje voor nodig om die modus te kunnen kiezen.
# Er zit standaard een best grote demper + cat onder, met zo'n vrij klein pijpje aan de zijkant. Vervang dit voor een akrapovic systeem en de motor klinkt heel wat beter + oogt beter.
# Oh enne: Houd m boven de 6000 a 7000 RPM voor de brul :*)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Joopieboy schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:38:
[...]

Sjieke friemel :Y

Toch vraag ik mij altijd af, ook met zo een Tueno of RSV hoe dat zit voor een beetje Nederlander. Met mijn 1.97m is een GSX-R van de nieuwere generatie al een pocket bike. :P Ik durf er ook nooit echt op te gaan zitten. :X
Binnenkort is de motorbeurs weer, mooie gelegenheid om te gaan proefzitten op dat soort modellen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Na jaren kwijlen erop nu eindelijk besteld *O*

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VgZRT70nneNRYfhix0aJjuDa/medium.png

Een Klim Badlands jas (in neon) en broek (zwart). Net al bij FC-Moto in Aken geweest en daar was de jas jammer genoeg niet in stock (de broek wist ik al, die moest bij de fabrikant besteld worden).
Maar meteen online besteld en dan wachten wanneer hij in de shop is.

De jassen vallen blijkbaar erg groot uit. Ik had 2 weken geleden een XL gepast daar en dat "leek" te passen. Vandaag dan nog eens rustig gepast en het bleek toch veel en veel te groot.
Voor de zekerheid de L maar afhalen in de winkel om nog een laatste keer te passen. Voor zo'n bedrag rij ik wel even 40 minuten naar Aken.

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 31-12-2015 11:28 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi spul! Echt veel degelijker en anders dan gewone kleding?
Chakotay schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:25:
[...]

Binnenkort is de motorbeurs weer, mooie gelegenheid om te gaan proefzitten op dat soort modellen :)
Dat is idd goeie ja. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 31-12-2015 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
[afbeelding]
Wow, wat een kleurstelling! _/-\o_
Hooglander1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:40:
[...]

X-grip van RAM met een waterdicht zakje van de Aldi?
Is een goeie mogelijkheid! Nadeel is dat als je bijv navigatie oid wilt aanpassen je handschoenen moet uitdoen, hele ding eruit frommelen, zakje openen etc... Maar voor tijdelijk zeker een goede oplossing! :)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

DragonSlayer666 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:06:

Is een goeie mogelijkheid! Nadeel is dat als je bijv navigatie oid wilt aanpassen je handschoenen moet uitdoen, hele ding eruit frommelen, zakje openen etc... Maar voor tijdelijk zeker een goede oplossing! :)
Mijn schermen reageren over het algemeen wel door een stukje plastic heen ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:06:
[...]

Wow, wat een kleurstelling! _/-\o_

[...]

Dat zakje moet je dan ook alleen gebruiken als je regen verwacht :) Al reageren vrijwel alle schermen ook prima door een laagje plastic. (denk aan screen protectors)

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:01:
Mooi spul! Echt veel degelijker en anders dan gewone kleding?

[...]

Dat is idd goeie ja. :)
Het is echt áf ja. Aan alle kleine dingetjes hebben ze gedacht, 3-layer GoreTex, zo'n beetje de beste D3O-bescherming waaronder level 2 rugbeschermer, ingebouwde niergordel,...
Het GoreTex is ook gelamineerd, geen liners dus. De buitenkant van de jas is waterdicht.

• cyntax
DinX schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:32:
[...]

Het is echt áf ja. Aan alle kleine dingetjes hebben ze gedacht, 3-layer GoreTex, zo'n beetje de beste D3O-bescherming waaronder level 2 rugbeschermer, ingebouwde niergordel,...
Het GoreTex is ook gelamineerd, geen liners dus. De buitenkant van de jas is waterdicht.
Superfabric + Armacor is ook fantastisch _/-\o_ . Had een maand geleden een schuiver op een rotonde in nat weer en je ziet er echt niks van op mijn pak. Toen ik vroeger een schuiver maakte met mijn Alpinestars Gunner WP was gelijk het textiel gescheurd.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DinX schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:32:
[...]

Dat scheelt nogal ja. :) En ik was al zo blij met mijn Aerotex pak. :P

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
cyntax schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:53:
[...]

Superfabric + Armacor is ook fantastisch _/-\o_ . Had een maand geleden een schuiver op een rotonde in nat weer en je ziet er echt niks van op mijn pak. Toen ik vroeger een schuiver maakte met mijn Alpinestars Gunner WP was gelijk het textiel gescheurd.
Jij hebt ook een Badlands ?

• cyntax
DinX schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:17:
[...]

Jij hebt ook een Badlands ?
Nope, ik heb een Rukka Armas pak die ongeveer dezelfde specificaties heeft als de Badlands. Alle textiele pakken in die prijscategorie hebben allemaal dezelfde basis tech erin verwerkt toch :).

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
cyntax schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:21:
[...]

Nope, ik heb een Rukka Armas pak die ongeveer dezelfde specificaties heeft als de Badlands. Alle textiele pakken in die prijscategorie hebben allemaal dezelfde basis tech erin verwerkt toch :).
Klopt. De Rukka was voor mij niet echt een optie. Ik wou een echte 4-seizoenen jas. Geen 3,5. Ik heb de Rukka jassen bij Louis gepast, volgens mij val ik daarin dood bij 25°C+

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:38
Deze week naar motor outlet store in breda geweest. Was wel leuk om even een rondje te doen, weet ook gelijk voor wat ik moet gaan sparen. Een leren pak :Y

Zelf een tanktas meegenomen. Cameron Bubba heet de tas geloof ik. Ik dacht eerst genoeg aan de magneten te hebben maar na een stukje rijden gisteren heb ik toch ook maar de bevestiging rond het stuur vast gemaakt. Dacht namelijk dat de tas wou gaan vliegen :9

Gisteren de motor naar de dealer gebracht voor de andere knipperlichten. Mijn oude hadden steeds kapotte lampjes en sloegen helemaal wit uit. Daarnaast waren het vanachter van die kleine bolletjes tegen de kuip dus het was nog eens slecht te zien ook.

Ben uiteindelijk voor kleine uitstekende led knipperlichten gegaan. Vandaag de CBR weer opgehaald en de man van de garage liet de oude knipperlichten zien. De bedrading was 1 mengelmoes en aan elkaar vast gelijmd...

Het kost wat maar dan heb je ook wat ! :)

• cyntax
DinX schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:34:
[...]

Klopt. De Rukka was voor mij niet echt een optie. Ik wou een echte 4-seizoenen jas. Geen 3,5. Ik heb de Rukka jassen bij Louis gepast, volgens mij val ik daarin dood bij 25°C+
Begrijp ik, het is ook echt niet uit te houden in de Armas als het +15C is en je stil staat. Rijdend is het wel te doen maarja je stapt altijd op een gegeven moment af. Maar daarnaast is het totaal geen probleem om in -20C te rijden met de extra Outlast liner erin. Voor de zomer heb ik een doorwaai pak + leren pak :p.

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
cyntax schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:20:
[...]

Begrijp ik, het is ook echt niet uit te houden in de Armas als het +15C is en je stil staat. Rijdend is het wel te doen maarja je stapt altijd op een gegeven moment af. Maar daarnaast is het totaal geen probleem om in -20C te rijden met de extra Outlast liner erin. Voor de zomer heb ik een doorwaai pak + leren pak :p.
Mja, dat lost Klim op door je gewoon zelf voor de base layer(s) te laten zorgen.
Fleece trui eronder in de winter en klaar. Ik wou nu net van de extra pakken af voor in de zomer.
Ik heb ook wel een doorwaaipak, maar dat is enkel goed bij +25°C. Als je dan 's morgens bij 14°C naar je werkt rijdt kom je alsnog verkleumd aan. Dat loste ik dan op door m'n regenpak er overheen te dragen :p

Hopelijk is de ventilatie van de Klim goed genoeg voor +25-30°C. Ik neem aan van wel want de ritsen zijn zo talrijk en groot dat je je halve lijf erdoor ziet :+

Dan nog de handigheden zoals de doorvoer voor een Camelbak en dergelijke, ideaal voor op reis. Vooral op reis is het handig om een veelzijdig pak te hebben. De laatste reis in Marokko bijvoorbeeld, dat verschil tussen in de regen ergens hoog in de Atlas en in de woestijn bij Merzouga...
Of zelfs gewoon in Frankrijk. Col de l'Iseran vs Nice (op het einde van RdgA)...

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 31-12-2015 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 03:09:

Met beide modellen, dealer wil volgens mij graag dat ik de volgende motor ook bij hem koop dus iedere keer als hij wat interessants heeft krijg ik een mailtje :). Ter info, heb zelf een 2014 Tuono en mijn ervaring met de 2015 BMW en Tuono zijn 1.5 uur ritjes.

Stel je de eerste mooie lentedag eens voor, het kwik loopt op tot 20 graden, de vogeltjes zingen en je hebt afgesproken met je maatjes om het eerstje rondje van het motorseizoen te doen en onderweg te stoppen bij een terrasje om een stukje appelgebak met koffie te nuttigen terwijl je uitkijkt over de uitwaarden van een rivier.

Op pad met de BMW.
Je start de motor en selecteert de tour mode. Even voorzicht beginnen het is alweer een tijdje geleden dat je motor hebt gereden. Je rijdt de eerste kilometers voorzichtig en ietswat onwennig maar na een paar kilometer krijg je vertrouwen en druk je een paar knoppen in. De vering wordt harder, het stuurgedracht wordt merkbaar scherper, de motor wat aggresiever en je rijdt vlot maar beheerst over de dijkweggetjes. Af en toe kijk je in je spiegel en wacht je even op je maatjes tot je samen aankomt bij het terras. Daar aangekomen krijg je een goedkeurend knikje van een grijze duif die een tafeltje verderop zit en de bingoavond van gisteren doorneemt met haar vriendinnen. Je bestelt koffie met appelgebak en een corpulente ober met bezweet voorhoofd zet een paar minuten later je bestelling op tafel. Het was een heerlijke start van het motor seizoen en je verheugd je op de rit naar huis.

Op pad met de Tuono
Je start de Tuono en verbaast je er weer over dat dit geluid door de goedkeuring heen is gekomen. De eerste meters zijn weer wennen. De motor is behoorlijk aggresief en die vering, wie heeft bedacht dat het zo hard moet voor een straatmotor is gestoord. Het duurt een tijdje maar na een half uurtje krijg je weer wat vertrouwen, selecteert de sportieve map en trekt de motor wat verder door. Eindelijk lijkt de harde vering en sportieve zithouding toch zin te hebben. Je vergeet alles om je heen en rijdt met illegale snelwegen de zon tegemoed, het leven is goed.

Tot het moment dat je je realiseert dat je het terras waar jullie hebben afgesproken al 5 minuten geleden bent gepasseerd. Je maatjes zijn inmiddels in geen velden of wegen meer te bekennen. Je keert je om, draait het gas open en rijdt met gezwinde spoed terug waarbij de omgeving wordt getracteerd op de unieke en onmiskenbare kakofonie van het V4 blok. Het bejaarden onderonsje wordt wreed verstoord, de volgeltjes kiezen een veiliger heenkomen en terwijl jij een goed plekje zoekt om de Tuono te parkeren kijken blikken vol afschuw je aan. Terwijl je je bij je vrienden voegt krijg je opnieuw wat afkeurende blikken toegeworpen. Gelukkig is de 18 jarige blonde fitness instructrice die haar vader een dagje helpt in de bediening een stukje vriendelijker. En een paar minuten ben je een cappucino, stukje tiramisu en telefoonnummer rijker. Het motorseizoen is goed begonnen.

Iets seriezer, de instelbare vering van de BMW is fantastisch, zeker in combinatie met de meerdere mappen. Er zit een heel duidelijk verschil tussen de verschillende instellingen en dat maakt dat je de BMW kunt gebruiken om heerlijk te cruisen tot lekker sportief kunt rijden. De Tuono heeft alleen maar een set van verschillende mappen en kent eigenlijk maar 1 stand, gas. Vind hem veel sportiever dan de BMW en voelt veel sneller aan.

Mijn advies zou zijn als je echt op zoek bent naar een naked om sportief te rijden om voor de Tuono te gaan. Die staat imho kwa sportieviteit toch echt nog wel een tandje boven de BMW. Zoek je een motor die je van cruisen tot sportief wilt rijden dan is de BMW de keuze. Zelf was ik dusdanig onder de indruk van de brede inzetbaarheid van BMW dat de kans groot is dat dit de opvolger wordt van mijn Tuono. Ondanks dat de Tuono veel verslavender is. Maar met beide doe je geen miskoop.

• Rody

• cyntax
DinX schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:26:
[...]

Mja, dat lost Klim op door je gewoon zelf voor de base layer(s) te laten zorgen.
Fleece trui eronder in de winter en klaar. Ik wou nu net van de extra pakken af voor in de zomer.
Ik heb ook wel een doorwaaipak, maar dat is enkel goed bij +25°C. Als je dan 's morgens bij 14°C naar je werkt rijdt kom je alsnog verkleumd aan. Dat loste ik dan op door m'n regenpak er overheen te dragen :p

Hopelijk is de ventilatie van de Klim goed genoeg voor +25-30°C. Ik neem aan van wel want de ritsen zijn zo talrijk en groot dat je je halve lijf erdoor ziet :+

Dan nog de handigheden zoals de doorvoer voor een Camelbak en dergelijke, ideaal voor op reis. Vooral op reis is het handig om een veelzijdig pak te hebben. De laatste reis in Marokko bijvoorbeeld, dat verschil tussen in de regen ergens hoog in de Atlas en in de woestijn bij Merzouga...
Of zelfs gewoon in Frankrijk. Col de l'Iseran vs Nice (op het einde van RdgA)...
Ja klopt, de Badlands is in dat geval een echte all season Adventure pak die je in meeste situaties gewoon kan dragen en zeer functioneel is vooral die ventilatie risten zijn ideaal. Bij mijn zoektocht was er toch wel een eis dat het pak een outlast laag erin had zitten want ik krijg het vrij snel koud op de motor (weinig lichaamsvet) :P en ik moet er wel door de koudste winter mee kunnen rijden. Daarnaast hebben Rukka pakken 5 jaar garantie en doen ze meestal niet zo moeilijk ook al gaat het om slijtage dus dat was ook echt een plus punt voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 31-12-2015 18:37 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:37:
[...]

Met beide modellen, dealer wil volgens mij graag dat ik de volgende motor ook bij hem koop dus iedere keer als hij wat interessants heeft krijg ik een mailtje :). Ter info, heb zelf een 2014 Tuono en mijn ervaring met de 2015 BMW en Tuono zijn 1.5 uur ritjes.

Stel je de eerste mooie lentedag eens voor, het kwik loopt op tot 20 graden, de vogeltjes zingen en je hebt afgesproken met je maatjes om het eerstje rondje van het motorseizoen te doen en onderweg te stoppen bij een terrasje om een stukje appelgebak met koffie te nuttigen terwijl je uitkijkt over de uitwaarden van een rivier.

Op pad met de BMW.
Je start de motor en selecteert de tour mode. Even voorzicht beginnen het is alweer een tijdje geleden dat je motor hebt gereden. Je rijdt de eerste kilometers voorzichtig en ietswat onwennig maar na een paar kilometer krijg je vertrouwen en druk je een paar knoppen in. De vering wordt harder, het stuurgedracht wordt merkbaar scherper, de motor wat aggresiever en je rijdt vlot maar beheerst over de dijkweggetjes. Af en toe kijk je in je spiegel en wacht je even op je maatjes tot je samen aankomt bij het terras. Daar aangekomen krijg je een goedkeurend knikje van een grijze duif die een tafeltje verderop zit en de bingoavond van gisteren doorneemt met haar vriendinnen. Je bestelt koffie met appelgebak en een corpulente ober met bezweet voorhoofd zet een paar minuten later je bestelling op tafel. Het was een heerlijke start van het motor seizoen en je verheugd je op de rit naar huis.

Op pad met de Tuono
Je start de Tuono en verbaast je er weer over dat dit geluid door de goedkeuring heen is gekomen. De eerste meters zijn weer wennen. De motor is behoorlijk aggresief en die vering, wie heeft bedacht dat het zo hard moet voor een straatmotor is gestoord. Het duurt een tijdje maar na een half uurtje krijg je weer wat vertrouwen, selecteert de sportieve map en trekt de motor wat verder door. Eindelijk lijkt de harde vering en sportieve zithouding toch zin te hebben. Je vergeet alles om je heen en rijdt met illegale snelwegen de zon tegemoed, het leven is goed.

Tot het moment dat je je realiseert dat je het terras waar jullie hebben afgesproken al 5 minuten geleden bent gepasseerd. Je maatjes zijn inmiddels in geen velden of wegen meer te bekennen. Je keert je om, draait het gas open en rijdt met gezwinde spoed terug waarbij de omgeving wordt getracteerd op de unieke en onmiskenbare kakofonie van het V4 blok. Het bejaarden onderonsje wordt wreed verstoord, de volgeltjes kiezen een veiliger heenkomen en terwijl jij een goed plekje zoekt om de Tuono te parkeren kijken blikken vol afschuw je aan. Terwijl je je bij je vrienden voegt krijg je opnieuw wat afkeurende blikken toegeworpen. Gelukkig is de 18 jarige blonde fitness instructrice die haar vader een dagje helpt in de bediening een stukje vriendelijker. En een paar minuten ben je een cappucino, stukje tiramisu en telefoonnummer rijker. Het motorseizoen is goed begonnen.

Iets seriezer, de instelbare vering van de BMW is fantastisch, zeker in combinatie met de meerdere mappen. Er zit een heel duidelijk verschil tussen de verschillende instellingen en dat maakt dat je de BMW kunt gebruiken om heerlijk te cruisen tot lekker sportief kunt rijden. De Tuono heeft alleen maar een set van verschillende mappen en kent eigenlijk maar 1 stand, gas. Vind hem veel sportiever dan de BMW en voelt veel sneller aan.

Mijn advies zou zijn als je echt op zoek bent naar een naked om sportief te rijden om voor de Tuono te gaan. Die staat imho kwa sportieviteit toch echt nog wel een tandje boven de BMW. Zoek je een motor die je van cruisen tot sportief wilt rijden dan is de BMW de keuze. Zelf was ik dusdanig onder de indruk van de brede inzetbaarheid van BMW dat de kans groot is dat dit de opvolger wordt van mijn Tuono. Ondanks dat de Tuono veel verslavender is. Maar met beide doe je geen miskoop.
Mijn grootste "ding" zal zijn hoe goed is active suspension.
want je hebt eigenlijk maar een paar standen en die zijn niet zo fijn in te stellen als normale instelbare vering.

In ieder geval zeer zeker bedankt voor je uitleg.

Maar inderdaad beide machines zijn een stap vooruit op mijn Speed triple ´09 die bijna 90.000 op de klok heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Aan allen vele veilige kilometers gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel :)

Ook namens mij iedereen veilige kilometers gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja ook zoiets.... van fullitme motorrijder gedegradeerd tot forens met weekend/avond tochtjes tot luie donder die de motor alleen op mooie dagen uitlaat. Toch allen veilige en vooral leuke km's toegewenst komend jaar. Ik ga mijn best doen iets meer op de motor te zitten dan afgelopen jaar, al verwacht ik dat het met de komst van de kleine niet echt veel meer gaat worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
DinX schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 01:19:
Aan allen vele veilige kilometers gewenst :)
Yes! Van hetzelfde en veel lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:31
Iedereen vele kilometers en mooie bochten gewenst.

Hopelijk heeft mijn Tuono in 2016 als voornemen om minder te drinken :P .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.