Hoezo dan? Ik zie niet echt het probleem?
[ Voor 62% gewijzigd door Nero22 op 22-12-2015 18:59 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 62% gewijzigd door Nero22 op 22-12-2015 18:59 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Nero22 op 22-12-2015 19:05 ]
Ik zou het makkelijker doen en gewoon het stuur full lock draaien en 'm een rondje duwen. Minder kans dat je lazertNero22 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:04:
Och ja, maar bij het echte straatje keren zou ik de motor ook eerst een zwieper de andere kant op gooien voor ik hem daadwerkelijk zou gaan draaien.
Voor het vergelijken van draaicirkels is naar mijn idee zijn methode wel prima.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Als je een motor heb met veel stuuruitslag maakt dat niet zoveel uit denk ik.. maar met een sportfiets kan het een hoop schelen lijkt me..Melkunie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:01:
Bij de officiële halve draai van het CBR moet je de motor juist zo schuin mogelijk leggen. Wordt de draai ook een stuk korter van. Vond het zelf ook een beetje apart, maar RoyalJordanian staat dan wel weer bekend om het constant filteren, daarbij is het schuin gaan weer niet handig.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
ja want met zo'n bordje was je niet onderuit gegaan zekerDinX schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:19:
Blijkbaar heeft m'n kwade mailtje na m'n valpartij toch iets gedaan.
Nu staan er zulke borden met "7km", "5km",...op dat stuk.
Opgelost....
[afbeelding]
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Valt me alles mee dat ze niet bij de grens een bord "ZONE SLECHT WEGDEK" hebben neergezet en als je het land uit rijdt "EINDE ZONE"-borden tegen komtDinX schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:19:
Opgelost....
[afbeelding]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Allee zegDinX schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:17:
Zelfs geen gemeente. Vlaamse overheid.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Je bent namelijk gewaarschuwd, dus is het je eigen afweging om het risico te accepteren. Mocht de weg nou ineens halverwege ophouden en bij een ravijn eindigen en er staat "slecht wegdek", is het een ander verhaalxos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:16:
Heeft zo'n bord in de praktijk eigenlijk gevolgen voor aanprakelijkheid?
15 jaar geleden heeft een vriend de uitlaat van de auto van zijn vader er onderuit gereden. Zij kregen de schade vergoed van de gemeente of provice omdat er geen waarschuwingsbord stond dat de weg er slecht bij lag of afgesloten was. Aparte van dat verhaal was dat het hier ging om een dijk waar werkzaamheden op plaats vonden. Er lagen van die metalen rijplaten waarbij er 1 wat verschoven was waardoor de rand iets omhoog stond en dus de uitlaat beschadigde. Eigenlijk had de weg afgesloten moeten zijn en ieder puper van 18 weldekend mens zou er ook niet ingereden zijn met een auto. Maar omdat er dus geen bord stond kregen ze de schade vergoed. Vraag me dus af of het andersom ok zo geldt, wel een bord -> geen, of erg moeilijk verhalen van schade.
[ Voor 5% gewijzigd door noes op 23-12-2015 17:01 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ja, hier in NL in ieder geval wel. Zodra dat bord er staat kun je er rekening mee houden in de vorm van snelheid laten zakken. Zie hier onder andere een voorbeeld:xos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:16:
Heeft zo'n bord in de praktijk eigenlijk gevolgen voor aanprakelijkheid?
~ James May
Ik bedoel eigenlijk dat je er eigenlijk geen omkijken naar hebt. Vroegâh zat er (puur) water is dat verdampte en daarom moest je wel eens wat bijvullen. Ik heb nog nooit in een auto koelvloeistof moeten bijvullen. Ongetwijfeld verversen ze het bij een beurt, maar tussendoor heb ik er nooit wat aan hoeven doen. Dus zolang je geen lek hebt, hoort dat spul niet echt minder te worden. Niet uit zichzelf.DragonSlayer666 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:44:
[...]
Het is bij een auto geen gesloten systeem. Je kunt hem bijvullen, wat af en toe ook gedaan moet worden. De szr660 heeft ook een vuldop, dus weinig gesloten denk ik.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Maar ja...als er geen bord staat, maar je rijdt op een bouwput af, kun je ook wel proberen te anticiperen. Helaas zijn er mensen die zonder aanwijzing gewoon blind doorrijden. Of als de navi zegt linksaf, meteen het stuur omgooien zeg maar...ook al is de weg afgesloten.tdw schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:52:
[...]
Ja, hier in NL in ieder geval wel. Zodra dat bord er staat kun je er rekening mee houden in de vorm van snelheid laten zakken.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat klopt, en daar gaat het dan ook wel een beetje scheef. Enerzijds wil de verkeersdeelnemer niet betutteld worden ("vroeger mocht ik hier 80, nu nog maar 60, ga weg"). Anderzijds is het overgrote deel van de bestuurders niet capabel genoeg om de snelheid er op gevaarlijke plekken uit te halen. Daarom kiest de overheid (helaas) het zekere voor het onzekere en gooit ons dood met regels en beperkingen en de bijbehorende borden. Dan is het voor de overheid namelijk het makkelijkst om de schuld af te schuiven ("wij hebben ons best gedaan, had je maar beter op moeten letten"). Dat houdt dan natuurlijk ook wel in dat als de overheid, of een door de overheid gecontracteerde instantie, verzaakt borden neer te zetten, de overheid daarvoor (mede) aansprakelijk is.mphilipp schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:58:
[...]
Maar ja...als er geen bord staat, maar je rijdt op een bouwput af, kun je ook wel proberen te anticiperen. Helaas zijn er mensen die zonder aanwijzing gewoon blind doorrijden. Of als de navi zegt linksaf, meteen het stuur omgooien zeg maar...ook al is de weg afgesloten.
~ James May
~ James May
Heb je ook mails gestuurd naar de Marokkaanse wegbeheerders...DinX schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:19:
Mjamphilipp schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:39:
[...]
Heb je ook mails gestuurd naar de Marokkaanse wegbeheerders...
Ik heb toch regelmatig meegemaakt dat de weg ineens weg was na een paar bochten
[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 24-12-2015 07:35 ]
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
[ Voor 58% gewijzigd door Chakotay op 24-12-2015 08:43 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
't leek wel zondag inderdaad alleen reed iedereen vandaag wel lekker door!Chakotay schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:43:
Lekker rustig op de weg vanochtend
(en dan nog krijgt iemand het voor elkaar om te proberen om door me heen van baan te wisselen...)
Nice, ziet er mooi uit.Maikel64 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:28:
De afgelopen week wat geknutseld aan de Tuono.
Er zit nu een 15t tandwiel voor i.p.v. de standaard 16 en er zijn nieuwe dempers op gekomen:
[afbeelding]
Ik ben weer blij. Binnenkort map2 nog activeren om het geheel af te maken.
Heerlijk ja!Chakotay schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:43:
Lekker rustig op de weg vanochtend
(en dan nog krijgt iemand het voor elkaar om te proberen om door me heen van baan te wisselen...)
Dit vraagt toch om een soundclipMaikel64 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:28:
Er zit nu een 15t tandwiel voor i.p.v. de standaard 16 en er zijn nieuwe dempers op gekomen:
[afbeelding]
Het geluid us nog redelijk tam. Een diep grommend geluid en wat meer plofjes van de 2 cilinders.
Ging hier ook redelijk makkelijk, even een vuist maken met mijn linkerhand (grootlicht-flits + toeter tegelijk) en ze ging weer netjes terug naar de baan waar ze vandaan kwamnoes schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:08:
[...]
Heerlijk ja!
En dat probeerde iemand gisteren bij mij.. zwarte polo op de A4kon er gelukkig nog goed omheen. Hoop dat ie wel even geschrokken is.
Ik had nog een kwart rijstrook. Was gelukkig voldoende, had waarschijnlijk geen zin om in de ankers te gaan: ik reed tegen de 130 en hij/zij ~100 en het was vlak voor me.Chakotay schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:23:
[...]
Ging hier ook redelijk makkelijk, even een vuist maken met mijn linkerhand (grootlicht-flits + toeter tegelijk) en ze ging weer netjes terug naar de baan waar ze vandaan kwam
Inderdaad, duidelijk, bedankt. Nu maar hopen dat de wegbeheerder zo'n bord niet te pas en onpas gebruikt om de verantwoordelijkheid voor onveilige situaties af te schuiven.tdw schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:52:
[...]
Ja, hier in NL in ieder geval wel. Zodra dat bord er staat kun je er rekening mee houden in de vorm van snelheid laten zakken. Zie hier onder andere een voorbeeld:
[video]
Vanaf 13:49 lijkt me bijzonder relevant
Helaas zijn de wegen waarop het leuk motorrijden is in Nederland vaak niet zo mooi... Wortels, overvloed van teerstrepen, gaten en overvol met langzaam verkeer omdat rijweg en fietspad niet gescheiden worden. Soms denk ik wel eens dat een weg expres onveiliger wordt gehouden dan noodzakelijk om (snel) verkeer te weren. Gelukkig heeft de wegbeheerder hier een "oplossing" voor door 30 en 60 zones te introduceren. Ik vermijd drukke tijdstippen waar mogelijk maar wordt wel geconfronteerd met deze zones om 21 uur s'avonds terwijl er geen kip meer op de weg is en 80 een prima snelheid is. Net zoals je een aantal jaar geleden ook mochtToolkiT schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:06:
[...]
ja want met zo'n bordje was je niet onderuit gegaan zeker![]()
Gemeentes zijn zulke luie honden... of hebben hun budget zo slecht voor elkaar dat er nooit een echte oplossing komt, hier idem ditto..
Je zou bijna nederlandse situaties willen waar je per jaar een miljoen aan wegenbelasting betaald, maar wel biljardlakenwegdek hebt..
even snel wat gezocht: Wikipedia: Road taxxos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:57:
[...]
Inderdaad, duidelijk, bedankt. Nu maar hopen dat de wegbeheerder zo'n bord niet te pas en onpas gebruikt om de verantwoordelijkheid voor onveilige situaties af te schuiven.
[...]
Helaas zijn de wegen waarop het leuk motorrijden is in Nederland vaak niet zo mooi... Wortels, overvloed van teerstrepen, gaten en overvol met langzaam verkeer omdat rijweg en fietspad niet gescheiden worden. Soms denk ik wel eens dat een weg expres onveiliger wordt gehouden dan noodzakelijk om (snel) verkeer te weren. Gelukkig heeft de wegbeheerder hier een "oplossing" voor door 30 en 60 zones te introduceren. Ik vermijd drukke tijdstippen waar mogelijk maar wordt wel geconfronteerd met deze zones om 21 uur s'avonds terwijl er geen kip meer op de weg is en 80 een prima snelheid is. Net zoals je een aantal jaar geleden ook mocht
Denk dat wanneer je Nederland vervangt door Luxemburg dat je gelijk hebt. Geen idee hoeveel de Luxemburgers betalen aan wegenbelastig, maar wegen bouwen en onderhouden dat kunnen ze.
In nederland betaal je voor dat formaat auto: € 1616,00Luxembourg
An annual tax is applied to your vehicle. In 2013, the annual tax is e.g. EUR 224 for a BMW 330D 2004 model.
Hou er wel de db-killer want zonder is echtMaikel64 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:28:
[afbeelding]
Schandalig eigenlijk, zeker omdat Nederland vlak is en de kosten van het wegnet over veel meer mensen kunnen verspreiden.bakvis schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:04:
[...]
even snel wat gezocht: Wikipedia: Road tax
[...]
In nederland betaal je voor dat formaat auto: € 1616,00
Wegenbouw is het issue niet, ook slijtage van de wegen is in orde. Het is alleen dat de Nederlands overheid aan een belasting-infuus legt waar ze niet af kan / wil. C'est ca!xos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:49:
[...]
Schandalig eigenlijk, zeker omdat Nederland vlak is en de kosten van het wegnet over veel meer mensen kunnen verspreiden.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
En Luxemburg heeft natuurlijk ook veel minder wegen dan NL.._Apache_ schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:06:
[...]
Wegenbouw is het issue niet, ook slijtage van de wegen is in orde. Het is alleen dat de Nederlands overheid aan een belasting-infuus legt waar ze niet af kan / wil. C'est ca!
Van die belasting gaat namelijk maar een fractie naar de wegen-infra..
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Hm... Mijn motor ziet er na het wassen meestal uit als jouw voor-picsBeerkeeper schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:36:
Zo, motor glimt weer
Van:
[...]
Naar:
[...]
Bij mij ook, haha.Chakotay schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:18:
[...]
Hm... Mijn motor ziet er na het wassen meestal uit als jouw voor-pics
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten
[ Voor 24% gewijzigd door bntjah op 24-12-2015 15:03 ]
K49 '17
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Voor de volgende keer
[ Voor 3% gewijzigd door Beerkeeper op 24-12-2015 15:22 ]
Verwijderd
Voor het schoonmaken van velgen kan je het beste lampenolie van de action gebruiken. Kost iets van 1 euro per fles.Beerkeeper schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:20:
Volgende keer koop ik ook spul voor de velgen en misschien meer, maar dat gaat nog even duren
And it goes BRAAAAAPP!
KTM enduro?ROFLASTC schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:31:
[afbeelding]
Het poetsen pak ik wat radicaler aan.
Adventure en die krijgt een make-over
And it goes BRAAAAAPP!
ROFLASTC schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:31:
[afbeelding]
Ik vind dit wat heftig voor die paar dooie vliegen....ROFLASTC schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:31:
[afbeelding]
Ik had dan ook een paar kilo verzameld onderhand.MuddyMagical schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:07:
[...]
Ik vind dit wat heftig voor die paar dooie vliegen....
And it goes BRAAAAAPP!
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Kom, niet zeuren en gewoon rijden. Als je een biljartlaken wil, ga je maar de snelweg op. Het enige waar ik me aan erger zijn de drempels; de wegen zijn prima. Ga maar eens in België rijden...xos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:57:
[...]
Helaas zijn de wegen waarop het leuk motorrijden is in Nederland vaak niet zo mooi... Wortels, overvloed van teerstrepen, gaten en overvol met langzaam verkeer omdat rijweg en fietspad niet gescheiden worden. Soms denk ik wel eens dat een weg expres onveiliger wordt gehouden dan noodzakelijk om (snel) verkeer te weren. Gelukkig heeft de wegbeheerder hier een "oplossing" voor door 30 en 60 zones te introduceren. Ik vermijd drukke tijdstippen waar mogelijk maar wordt wel geconfronteerd met deze zones om 21 uur s'avonds terwijl er geen kip meer op de weg is en 80 een prima snelheid is. Net zoals je een aantal jaar geleden ook mocht
Inderdaad, of neem een kijkje in het Oostblok daar zijn de snelwegen zelfs gaar. Op de E36 van Cottbus naar Warsaw is er een snelheidslimiet van 100km/h maar ik had echt het gevoel dat mn auto uit elkaar viel als ik harder ging dan 60. 1x die route gereden en nooit meer, het is werkelijk 110 kilometer lang om de 2 seconde een flinke klap omdat er gaten, teerstrepen andere shit in of op de weg zit die niet te ontwijken is. Wij mogen echt niet klagen met de wegen in Nederland.mphilipp schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:05:
[...]
Kom, niet zeuren en gewoon rijden. Als je een biljartlaken wil, ga je maar de snelweg op. Het enige waar ik me aan erger zijn de drempels; de wegen zijn prima. Ga maar eens in België rijden...
[ Voor 34% gewijzigd door cyntax op 24-12-2015 18:18 ]
Bij mij zit die er ook nog op, maar sinds de aanschaf niet meer langs geweest... en nu al >5 jaar in Duitsland.
Heb ik toen ook al vrij gauw gedaan. Ging nog best makkelijk eigenlijk.
Daarom. En die teerstrepen kun je makkelijk overheen. Als ze in een bocht liggen, gaat je wiel misschien even een cm of 2 opzij, meer niet. Net als een klein beetje grind of zand. Niet piepen, gewoon doorrijden. Zolang je kalm aan doet en niet als een debiel over die dijken ragt is er niets aan de hand.cyntax schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:16:
[...]
Inderdaad, of neem een kijkje in het Oostblok daar zijn de snelwegen zelfs gaar. Op de E36 van Cottbus naar Warsaw is er een snelheidslimiet van 100km/h maar ik had echt het gevoel dat mn auto uit elkaar viel als ik harder ging dan 60. 1x die route gereden en nooit meer, het is werkelijk 110 kilometer lang om de 2 seconde een flinke klap omdat er gaten, teerstrepen andere shit in of op de weg zit die niet te ontwijken is. Wij mogen echt niet klagen met de wegen in Nederland.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Elke dag manmphilipp schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:05:
[...]
Kom, niet zeuren en gewoon rijden. Als je een biljartlaken wil, ga je maar de snelweg op. Het enige waar ik me aan erger zijn de drempels; de wegen zijn prima. Ga maar eens in België rijden...
Hier ook bijna elke dag
Never ever financial advice...
Bedankt voor de tip! Werkt ook ook met teerplekken op metalen ondergronden? Er zitten nog wat spikkels op mijn demper etc.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:56:
[...]
Voor het schoonmaken van velgen kan je het beste lampenolie van de action gebruiken. Kost iets van 1 euro per fles.
Verwijderd
Ik heb laatst mijn demper met lampenolie schoongemaakt en die zag er weer als nieuw uitBeerkeeper schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:52:
[...]
Bedankt voor de tip! Werkt ook ook met teerplekken op metalen ondergronden? Er zitten nog wat spikkels op mijn demper etc.
Juist op de motor lig ik totaal niet wakker van drempels. Even gaan staan en geen enkel probleem. Plus dat als er een flinke mismatch is tussen Vmax en beoogde drempelsnelheid (bijv een specifiek stukje Amsteldijk waar je 80km/u mag maar met drempel waar je met auto echt niet >50km/u overheen wilt) je makkelijk en beheerst een stukje kunt gaan vliegenmphilipp schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:05:
[...]
Oslik blyat! Oslik!
Amsteldijk met haar schildpaddrempels. Heb ik ook al eens een oopsie op gehad.dion_b schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:24:
[...]
Juist op de motor lig ik totaal niet wakker van drempels. Even gaan staan en geen enkel probleem. Plus dat als er een flinke mismatch is tussen Vmax en beoogde drempelsnelheid (bijv een specifiek stukje Amsteldijk waar je 80km/u mag maar met drempel waar je met auto echt niet >50km/u overheen wilt) je makkelijk en beheerst een stukje kunt gaan vliegen
Juist daarom...nouja...wakker liggen doe ik er niet echt van, maar het is 'mildly annoying' om steeds weer af te moeten remmen. Alhoewel ik de meeste drempels wel kan hebben als ik de ESA in de hoogste stand zet (Enduro-2, high) maar soms zit er zo'n springschans tussen. Die drempels vind ik wel het tegenover gesteld van relaxed rijden.dion_b schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:24:
[...]
Juist op de motor lig ik totaal niet wakker van drempels. Even gaan staan en geen enkel probleem.
Heb hem ook op gehad. Maar hij zat niet goed en dat zonnevizier voelde niet echt degelijk aan. Uiteindelijk een Shark skwal gekocht. Als je de pinlock er bij rekent scheelt het niets, maar voelt veel beter aan.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:11:
Gisteren een HJC IS-17 Misson helm gekocht. Nu kan ik weer voor de komende 3 jaar er weer tegenaan
[afbeelding]
Verwijderd
Met helmen kom ik qua pasvorm altijd bij HJC uit. Elke 3 jaar vernieuw ik standaard mijn spullen.418O2 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 02:06:
[...]
Heb hem ook op gehad. Maar hij zat niet goed en dat zonnevizier voelde niet echt degelijk aan. Uiteindelijk een Shark skwal gekocht. Als je de pinlock er bij rekent scheelt het niets, maar voelt veel beter aan.
Kewl, wat gaat t worden? Dakar kleuren?
Yup:
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb de mijne nog niet eens gewassen sinds de vakantie in Marokko. Als ik ergens iets optil of weghaal, komt dat rode zand weer tevoorschijn...Chakotay schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:18:
[...]
Hm... Mijn motor ziet er na het wassen meestal uit als jouw voor-pics
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Goede keuze, ik was verbaast wat voor leuke fiets je voor dat geld krijgtDryhte schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:58:
'k heb mezelf een kerstcadeautje gedaan
[afbeelding] [afbeelding]
Komen nog crashbars (Givi) en topkoffer (Honda) bij, en in 2016 heb ik 'n bijna-nieuwe moto
Yup zeker stage 1 lijkt me wel wat. Maar wie weet voldoet 'ie wel zonder, voor mijn eerste motoGBTW schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:21:
[...]
Goede keuze, ik was verbaast wat voor leuke fiets je voor dat geld krijgtVoor 2e moto met rallyraid kit lijkt het me wel wat.
Dat was dan ook niet het punt wat ik wilde maken. Ik reageerde op de stelling van Toolkit dat er wel wat voor te zeggen is om veel wegenbelasting te betalen maar dan wel goede wegen in ruil krijgt. Nu hebben wij een prima wegennet in vergelijking met de buren maar veel wegen zijn helemaal niet zo goed onderhouden. Iets waar vorig jaar ook diverse organisaties hun zorgen over hebben geuit. En daar baal ik van als er wel voldoende wegenbelasting wordt geïnt om alles netjes van te kunnen onderhouden maar dit geld wordt gebruikt om andere gaten te vullen ipv die op de weg. Sterker nog, de provinciale opcenten die als onderdeel van de motorrijbelasting worden geïnt vormen de voornaamste bron voor inkomsten voor de provincie. Dan mag je toch op zijn minst verwachten dat diezelfde provincie de lokale wegen goed onderhoud en het restant inzet om andere potjes aan te vullen?mphilipp schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:05:
[...]
Geweldig toch... Heb met de brommer (125) ook reeds ettelijke uren winterpret gehad...maartend schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:30:
Vertrek ik eind november naar Lesbos voor 2 weken, denk, ik ruim de motor maar op voor de winter. Jeez, ding kan gewoon weer naar buiten.
Wat een motorweer.
Never ever financial advice...
Je laatste rit? Ik ga morgen en maandag nogkazzzdafke schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:28:
Ik heb vandaag mijn laatste ritje gedaan. Eerste keer dat motor veilig gestald gaat worden voor de winter.
Apart gevoel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Wiellager valt nog wel mee, keer €150 (hele ruwe inschatting).Kiswum schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:34:
Bedankt voor jullie reacties. Het aankooptopic van MF is erg uitgebreid en hier kan ik wel wat mee.
Als beginner kunnen de testen, maar vooral de uitslag van het onderzoek veel vragen opleveren. Wat als een wiellager stuk is, de dagteller niet werkt of een koppakking zweet of lekt, wat zijn dan de kosten en hoort dit misschien ook wel bij de km stand of bouwjaar en dus ook de verkoopprijs.
Zijn er verhoogde risico's bij motoren boven de 70.000 of is alles over het algemeen al een keer vervangen in de loop der tijd?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ligt maar net aan het onderhoud natuurlijk...Kiswum schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:34:
Bedankt voor jullie reacties. Het aankooptopic van MF is erg uitgebreid en hier kan ik wel wat mee.
Als beginner kunnen de testen, maar vooral de uitslag van het onderzoek veel vragen opleveren. Wat als een wiellager stuk is, de dagteller niet werkt of een koppakking zweet of lekt, wat zijn dan de kosten en hoort dit misschien ook wel bij de km stand of bouwjaar en dus ook de verkoopprijs.
Zijn er verhoogde risico's bij motoren boven de 70.000 of is alles over het algemeen al een keer vervangen in de loop der tijd?
Er is niks mis met een second opinion van Erik van LentKiswum schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:34:
Die kosten staan i.m.o. niet in verhouding met de aankoopprijs van de motor: is meer dan 10%! Zou eigenlijk sowieso geen lesmotor nemen: als ie nog goed is, doet de instructeur m toch niet weg? Nou geldt dit ook voor particulieren, maar die hebben vaak ook andere motieven.GBTW schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:09:
[...]
Er is niks mis met een second opinion van Erik van Lent
Laat iemand zonder jaren ervaring maar lekker die ervaring opdoen op een rustige motor, da's al spannend genoeg. Da's ook mijn reden om niet 'spannender' dan een CB500x te zoeken - ook daarmee kan je al veel te hard rijden, maar een motor waar je moeite voor moet doen om 'M in bedwang te houden is toch teveel uitdaging voor een beginner?418O2 schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:58:
[...]
Ligt maar net aan het onderhoud natuurlijk...
Maaruh, wil je niet iets spannenders dan een er5?
Mwoah... Ik heb als eerste motor een srad 600 en dat is de eerste twee ritjes spannend, maar dat went heel gauw. Ook zo zonde als je na vier maanden al vermogen gaat missen.Dryhte schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:21:
[...]
Laat iemand zonder jaren ervaring maar lekker die ervaring opdoen op een rustige motor, da's al spannend genoeg. Da's ook mijn reden om niet 'spannender' dan een CB500x te zoeken - ook daarmee kan je al veel te hard rijden, maar een motor waar je moeite voor moet doen om 'M in bedwang te houden is toch teveel uitdaging voor een beginner?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq