Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.141 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:38:
Praktisch vraagje van mijn kant.

Begin volgend jaar krijg ik de sleutels van mijn woning, welke geheel naar wens is op één klein puntje na. De schuur is groot genoeg om mijn motor in kwijt te kunnen, alleen de motor IN de schuur krijgen is de uitdaging.
Betreft een normale aangebouwde stenen schuur (rechthoekig, circa 4,5 x 3 meter) met een standaard deur erin. De motor past er wel in en de motor past ook wel door de deur. Echter zit de deur aan de lange zijde en zal ik de motor dus in de schuur een kwartslag moeten draaien.

Meer mensen die dit "probleem" hebben en hoe dit op te lossen?
De motor is een GSX-R 600 en die heeft de draaicirkel van een vrachtwagen, niet echt makkelijk in te parkeren wat dit betreft denk ik.

Gewoon trial&error of toch een motor mover aanschaffen?

Zoiets bijvoorbeeld (gewoon de 1e hit op Google, voor het idee):
https://www.oprijplatensh...WGYAFQ#description-anchor
Ik heb zo'n mover omdat ik precies hetzelfde probleem heb als jij straks krijgt, maar dan in een nog krappere schuur. Als m'n motor eenmaal in de schuur staat heb ik voor en achter nog 5 a 10 cm over tot de muren. Heen en weer steken wordt dus niks.

Ik leg de mover recht voor de deur en rijd dan m'n motor over de drempel en meteen de mover op. Binnen afstappen en bijna moeiteloos mn motor 90gr draaien en strak tegen de muur zetten. Het lastigste is om met m'n stuur door de deur te komen.

Alleen heb ik wel houten platen op de grond moeten leggen voor een goed vlakke ondergrond, want die kleine zwenkwieltjes van de mover gaan echt niet over de kiezels in m'n betonvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Een voorwiel-stand komt je achterwiel niet van los van de grond :) Zo'n paddockstand onder de achterbrug zetten doe je na een paar keer in 10 seconden, zeker met bobbis:
Zal aan mij liggen, maar ik durf het niet aan om met één hand m'n motor vast te houden terwijl ik gehurkt schuinachter m'n motor zit om die stand eronder te zetten.
Ook nog nooit hoeven proberen omdat er altijd wel iemand thuis was om me te helpen overigens :P
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:03:
[...]

Ik heb zo'n mover omdat ik precies hetzelfde probleem heb als jij straks krijgt, maar dan in een nog krappere schuur. Als m'n motor eenmaal in de schuur staat heb ik voor en achter nog 5 a 10 cm over tot de muren. Heen en weer steken wordt dus niks.

Ik leg de mover recht voor de deur en rijd dan m'n motor over de drempel en meteen de mover op. Binnen afstappen en bijna moeiteloos mn motor 90gr draaien en strak tegen de muur zetten. Het lastigste is om met m'n stuur door de deur te komen.

Alleen heb ik wel houten platen op de grond moeten leggen voor een goed vlakke ondergrond, want die kleine zwenkwieltjes van de mover gaan echt niet over de kiezels in m'n betonvloer.
Ah kijk! Goed om te horen dat het dus wel werkt!
Als het goed is past de motor door elk normaal formaat deur, houdt niet heel veel over nee.
Ook is mijn toekomstige vloer verbazend glad, dus wellicht heb ik daar ook nog geluk mee.

Heb je zo ook een merk/type van jouw mover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Weet iemand welke eisen de gemiddelde verzekeraar stelt aan een grondanker? Bij mijn volgende motor is dat toch wel nodig en ik heb nog een auto motorblok en versnellingsbak liggen à 150kg. Als ik daar gewoon het kettingslot doorheen kan lussen zou dat wel aardig zijn :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Erasmo schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:46:
Weet iemand welke eisen de gemiddelde verzekeraar stelt aan een grondanker? Bij mijn volgende motor is dat toch wel nodig en ik heb nog een auto motorblok en versnellingsbak liggen à 150kg. Als ik daar gewoon het kettingslot doorheen kan lussen zou dat wel aardig zijn :P
Is dat niet de term aan en aard of nagelvast voorwerp ? Misschien kan je daar wat mee vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:15:

[...]

Ah kijk! Goed om te horen dat het dus wel werkt!
Als het goed is past de motor door elk normaal formaat deur, houdt niet heel veel over nee.
Ook is mijn toekomstige vloer verbazend glad, dus wellicht heb ik daar ook nog geluk mee.

Heb je zo ook een merk/type van jouw mover?
Ik heb de mijne gekocht bij powerplustools . Voorheen hadden ze ook een versie met een korte zijligger, die was ook wat goedkoper, maar die zie ik er nu niet meer staan. Omdat ik de mijne vlug moest bestellen voordat ik mn motor kon ophalen heb ik voor de zekerheid maar de lange versie genomen, maar dat had eigenlijk niet gehoeven.

Dit is hoe mijn motor er op staat: http://postimg.org/image/h3hk2w4dn/
Ik heb een dikke plank in de zijligger gelegd, zodat m'n motor wat minder schuin staan en dus iets minder ruimte in neemt.
Origineel ziten er op beide uiteinden blokken om de zwenkwieltjes van de grond te tillen zodat je de motor erop kan rijden zonder dat de mover wegrolt. Maar omdat mijn schuurtje zo krap is, ligt mijn mover bijna klem tussen de muur en de drempel. Die blokken gebruik ik dus niet, en aan de rechterkant heb ik hem er maar afgehaald. (omdat ik een keer struikelde over de hendel eigenlijk :F )
Je ziet ook nog net de kier tussen de twee vloerplaten, daar gaan de zwenkwieltjes prima overheen.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Thnx! Dat ziet eruit als de prima oplossing. Ga ik op mijn lijstje zetten voor het voorjaar, motor staat nu eerst nog wel goed in de stalling :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Zo'n mover heb ik heb ik ook mijn motor in het schuurtje tegen de muur te kunnen zetten. Je moet inderdaad wel een beetje gladde vloer hebben. Eigenlijk heb ik zo'n ding nodig om hem buiten al op te kunnen zetten en dan mooi voor de deur van de schuur te kunnen draaien want dat is nog de grootste uitdaging. Maar daar werken die kleine zwenkwieltjes weer niet goed

[ Voor 8% gewijzigd door Bergie op 17-12-2015 09:28 ]

Yamaha MT-09

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Erasmo schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:46:
Je zou het uiteraard in de voorwaarden moeten nakijken, maar voor motoren die niet al te exotisch zijn is ART4 meestal voldoende.

Abus heeft een ART4 grond-/muuranker.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Ik sta weer in de Moto73 :P

mugshot

lesmotor

(Een tijdje terug had ik het hier over een "herexamen" georganiseerd door het CBR en Moto73, nu hebben ze het gepubliceerd :) )

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Gisteren een KodaKey gekocht. Kijken of dat ding bevalt :)

http://kodakey.com/

http://motorbikewriter.co...nts-motorcycle-scratches/

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:45:

[afbeelding]

[afbeelding]

(Een tijdje terug had ik het hier over een "herexamen" georganiseerd door het CBR en Moto73, nu hebben ze het gepubliceerd :) )
Cool, ik zal mijn zwager vragen er 1 te kopen, Het gaat om de December uitgave neem ik aan?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Interesant concept..

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zeker! alleen al dat nekstrapje kwijt zijn is best fijn. Als je door deze vorm je ook geen oorpluggen meer hoeft te dragen is dat helemaal relax :)

Maar.. mis wel pinlock en een ingebouwde zonne-vizor ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hij springt wel heel makkelijk open als je hem af wilt doen. Denk niet dat zoiets snel een type goedkeuring zal gaan krijgen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Het ziet er wel interessant uit :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:12:
Hij springt wel heel makkelijk open als je hem af wilt doen. Denk niet dat zoiets snel een type goedkeuring zal gaan krijgen.
Volgens de FAQ op hun website hebben ze die al ;)

http://www.vozzhelmets.com/support/the-helmet.html#faq
^
PRESENTLY THE HELMET IS CERTIFIED TO DOT, AS/NZ AND ECE STANDARDS ONLY. SG/JIS TO FOLLOW.

• Tylen
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo zo dat verbaast (d?) mij toch wel. Netjes dan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ben benieuwd wat hij moet gaan kosten, over 5 dagen is de shop online. Zal wel prijzig worden :(

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:34
B-Real schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:38:
Praktisch vraagje van mijn kant.

Begin volgend jaar krijg ik de sleutels van mijn woning, welke geheel naar wens is op één klein puntje na. De schuur is groot genoeg om mijn motor in kwijt te kunnen, alleen de motor IN de schuur krijgen is de uitdaging.
Betreft een normale aangebouwde stenen schuur (rechthoekig, circa 4,5 x 3 meter) met een standaard deur erin. De motor past er wel in en de motor past ook wel door de deur. Echter zit de deur aan de lange zijde en zal ik de motor dus in de schuur een kwartslag moeten draaien.

Meer mensen die dit "probleem" hebben en hoe dit op te lossen?
De motor is een GSX-R 600 en die heeft de draaicirkel van een vrachtwagen, niet echt makkelijk in te parkeren wat dit betreft denk ik.

Gewoon trial&error of toch een motor mover aanschaffen?

Zoiets bijvoorbeeld (gewoon de 1e hit op Google, voor het idee):
https://www.oprijplatensh...WGYAFQ#description-anchor
Heb zelf naast mijn enkele garagedeur een extra deur gezet. Kan de motor met beide deuren open er schuin inrijden zodat hij niet meer gedraaid hoeft te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:01:
[...]

Cool, ik zal mijn zwager vragen er 1 te kopen, Het gaat om de December uitgave neem ik aan?
Yes, nummer 26.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

In geval van nood kan een ambulancechauffeur de helm verwijderen door deze QR code te scannen. Ze worden naar een simpel 6-staps plan geleid waarin staat wat ze moeten doen, namelijk...

De rubberen plugjes verwijderen en het scharnier losschroeven.

8)7 8)7 8)7

Geef mij maar het oude vertrouwde totdat ik zeker weet dat alle ambulances een schroevendraaier bij zich hebben.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:42:
[...]

In geval van nood kan een ambulancechauffeur de helm verwijderen door deze QR code te scannen. Ze worden naar een simpel 6-staps plan geleid waarin staat wat ze moeten doen, namelijk...

De rubberen plugjes verwijderen en het scharnier losschroeven.

8)7 8)7 8)7

Geef mij maar het oude vertrouwde totdat ik zeker weet dat alle ambulances een schroevendraaier bij zich hebben.
ik denk wel dat ze een schroevendraaier hebben, en een slijptol, anders heeft de brandweer dat wel..
Op de manier die hij aangeeft heeft het wel potentiel voordeel voor de patient..

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:44:
[...]

ik denk wel dat ze een schroevendraaier hebben, en een slijptol, anders heeft de brandweer dat wel..
Op de manier die hij aangeeft heeft het wel potentiel voordeel voor de patient..
Ik kan me eigenlijk geen goede reden inbeelden waarom een ambulance een schroevendraaier bij zich heeft. Wachten op de brandweer kan natuurlijk altijd, maar ja.. Die rijden niet standaard met elke ambu-melding mee en dus duurt het langer voordat je in het ziekenhuis bent. Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik sla even over :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Maar dan nog, het is een extra feature. Als ze die niet gebruiken kan je hem op de reguliere manier openen. Dan zie ik weinig verschil met een bestaande helm eigenlijk.

Geen breekpunt lijkt me.

Interessant, eindelijk iets wat echt vernieuwend is. Ben benieuwd hoe de realiteit zal zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:49:
[...]

Ik kan me eigenlijk geen goede reden inbeelden waarom een ambulance een schroevendraaier bij zich heeft. Wachten op de brandweer kan natuurlijk altijd, maar ja.. Die rijden niet standaard met elke ambu-melding mee en dus duurt het langer voordat je in het ziekenhuis bent. Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik sla even over :P
Ik ga er vanuit dat ze af en toe wel iets hebben dat on the spot gefixed moet worden en dat er een basic toolkit in de wagen ligt, net als in de meeste autos..

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ToolkiT schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:44:
[...]

Daar heb je alleen vrij weinig aan als elke seconde telt. En zie je het al voor je, even een helm open flexen aan de kant van de weg, wat kan daar nou fout bij gaan...
Hooglander1 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:53:
Maar dan nog, het is een extra feature. Als ze die niet gebruiken kan je hem op de reguliere manier openen. Dan zie ik weinig verschil met een bestaande helm eigenlijk.

Geen breekpunt lijkt me.

Interessant, eindelijk iets wat echt vernieuwend is. Ben benieuwd hoe de realiteit zal zijn.
Alleen kun je bij vermoedelijk nektrauma dus niet het hoofd omhoog doen om de helm op de normale manier te openen. Doe mij maar gewoon een dikke quick release knop waardoor de helm in hoofdonderdelen uit elkaar valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Erasmo op 17-12-2015 11:18 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

is weinig anders dan met een gewone helm lijkt me, die zagen ze ook af vermoed ik..

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 09:35
Ik lees al een aantal maanden mee (sinds ik gestart ben met lessen), hieronder een kleine samenvatting tot nu toe:

Sinds mijn roadtrip (eind 2014) las vegas - LA - San Fransico liep ik met het idee dat me dit veel mooier lijkt op de motor. Eind juli eindelijk te 'stoute schoenen' aangedaan en een motor intake gedaan. Ik was gelijk verkocht en ben op 3 augustus gestart ben met lessen (voor A rijbewijs).

16 september Theorieexamen, eerste keer geslaagd.
23 september AVB examen, eerste keer geslaagd.

Toen was het tijd voor het 'echte' werk, mijn instructeur bood mij na het AVB examen aan om de week erop gelijk de Mergellandroute te rijden (als eerste les op de openbare weg) wat een ervaring was dat! 28 oktober AVD examen gehad en hier ook eerste keer geslaagd :D .

Nu was het de bedoeling dat ik begin 2016 pas een motor zou aanschaffen, wegens "de winter". Wat ben ik blij dat ik niet zolang heb gewacht!

Ik zit nu echter met een "probleem" en dat is dat ik mijn motor niet in mijn schuur kan krijgen. De schuren (ik woon in een appartement) zijn toegankelijk vanuit een centrale hal (hier kan ik prima komen met de motor). Om in mijn schuur te komen moet ik door een gang (circa 1 meter breed) en op het einde moet ik een bocht van 90 graden maken door een deur. Klinkt onmogelijk maar heeft iemand hier ervaring mee? Momenteel staat hij bij Shurgard opgeslagen maar ik zou het leuker vinden als ik er ook woon-werk verkeer mee kan gaan doen.

Ohja, het gaat om een Suzuki Bandit GSF650 uit 2007:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2jajek8.jpg

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:13
Ik heb een vergelijkbare berging onder ons appartement. Voor onderhoud of als ik langere tijd van huis ben zet ik 'm er in. Hoe wij het doen: vriendin (met voeten op de grond) op de motor (houdt 'm recht) en ik til de achterkant een beetje op om de krappe bocht te kunnen maken. 't Tillen is vrij lomp, dus een andere mogelijkheid is een verhuishondje onder het achterwiel, motor in de versnelling, dan kun je ook heel krap draaien. Het is dan wel vrij instabiel, maar niet onmogelijk. En als je met z'n tweeën bent kan er weinig misgaan.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zie een paar posts hoger over motormovers e.d. :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:45:

[afbeelding]

[afbeelding]

CBR Eindhoven.. :Y
Kom maar op met dat koekje.. :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:40:
[...]

CBR Eindhoven.. :Y
Kom maar op met dat koekje.. :9
Afbeeldingslocatie: http://theartofthecookie.com/wp-content/uploads/2013/05/Pink-Scooter-Cookie.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
Chakotay schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:42:
Zie een paar posts hoger over motormovers e.d. :)
Je hebt ook nog dergelijke "central motor stand", ... (Bursig, Constands, ...):
Afbeeldingslocatie: http://files.bs-motoparts.eu/images/bs-motoparts/paddock-stands/cstands-power-52-3-1.jpg

Handig in krappe ruimtes, en waarschijnlijk extreem handig om ketting te smeren als je geen middenbok hebt. Je moet wel twee bouten (een ervan is de as van de swingarm meen ik) vervangen door een hol exemplaar, waar een pin op de staander in past.

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 09:35
Paul! schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:39:
Ik heb een vergelijkbare berging onder ons appartement. Voor onderhoud of als ik langere tijd van huis ben zet ik 'm er in. Hoe wij het doen: vriendin (met voeten op de grond) op de motor (houdt 'm recht) en ik til de achterkant een beetje op om de krappe bocht te kunnen maken. 't Tillen is vrij lomp, dus een andere mogelijkheid is een verhuishondje onder het achterwiel, motor in de versnelling, dan kun je ook heel krap draaien. Het is dan wel vrij instabiel, maar niet onmogelijk. En als je met z'n tweeën bent kan er weinig misgaan.
wil er eigenlijk niet langer dan 5-10 minuten over doen om de motor in en uit de stalling te krijgen (voornamelijk het eruit halen), zeker als ik er dagelijks mee ga rijden binnen enkele maanden. En ik woon op mezelf en zou bij mijn buurvrouw (70+) moeten aanbellen om mee te helpen >:)
C-sharp schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:31:
[...]

Je hebt ook nog dergelijke "central motor stand", ... (Bursig, Constands, ...):
[afbeelding]

Handig in krappe ruimtes, en waarschijnlijk extreem handig om ketting te smeren als je geen middenbok hebt. Je moet wel twee bouten (een ervan is de as van de swingarm meen ik) vervangen door een hol exemplaar, waar een pin op de staander in past.
Bedankt voor de benamingen van de stands hier kan ik wel het e.e.a. mee uitzoeken. Misschien is het voor mezelf eerst verstandig om eens alles na te meten (qua hal, deuren en breedte/lengte motor) en op papier te zetten. Dit om te kijken of ik theoretisch de bocht kan maken (praktijk zal net iets anders zijn). Ik zal de tekening dan ook wel even hier delen.

[ Voor 33% gewijzigd door Binolirao op 17-12-2015 14:42 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Misschien kan je een motormover lenen van iemand om te proberen? Check ook www.motor-forum.nl hiervoor, vergroot je zoektocht ;)

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Chakotay schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:03:
[...]

Dan zou ik hem binnenkort even moeten opgraven, ik gok zo'n 20L. Weet alleen ook niet wat de staat van dat ding is na zo lang in de garage liggen :X
Heb vandaag de Kreiga US20 besteld, krijg hem morgen binnen. Heb wat reviews gelezen en ze zijn allemaal zo positief dat ik er geen miskoop aan kan hebben.

Verwijderd

Elsandre schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:46:
[...]

Heb vandaag de Kreiga US20 besteld, krijg hem morgen binnen. Heb wat reviews gelezen en ze zijn allemaal zo positief dat ik er geen miskoop aan kan hebben.
De Kriega US20 is al 3 jaar lang mijn dagelijkse maatje door weer en wind. Echt heel erg goed spul, ik gebruik hem ook vaak als schoudertas als ik met de motor ergens heen ga.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Elsandre schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:46:
[...]

Goede keuze :) Die bevalt hier ook al ruim een jaar prima. Ga je hem achterop knopen, of met de adapter op de tank?

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Chakotay schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:49:
[...]

Goede keuze :) Die bevalt hier ook al ruim een jaar prima. Ga je hem achterop knopen, of met de adapter op de tank?
Achterop lijkt mij het handigste/veiligste :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Elsandre schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:51:
[...]

Achterop lijkt mij het handigste/veiligste :)
Dat gaat hier zowel op een RSV Mille als een GSX-R 600 prima in ieder geval. Wel altijd goed natrekken, anders gaat hij na een tijde naar voren schuiven. Kan niet zoveel kwaad, maar zit wat irritant in je rug. Het systeem met de straps blijft tot ruim boven de 200 kph prima zitten in ieder geval, ook met nog een US30 eronder.

• dion_b
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Rear entry helmet"? :D

Srsly, dat is een naam in de categorie "Tail gunner" of "Shirt lifter" 8)7

* dion_b vermoedt dat een naamswijziging - iig in de UK - nodig zou zijn voor bredere acceptatie :z

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Geinig! Eens kijken of mijn sleutelbosje erin past. Het gebied rond het contactslot is al aardig bekrast. Even poetsen met Commandant denk ik, maar een hoesje rond de sleutelbos is ook wel handig.

Wel weer typisch Amerikaans dat ze net doen of ze iets unieks hebben uitgevonden. Op zich is die magneetsluiting wel uniek, maar een leren hoesje/zakje voor je sleutels is niet echt nieuw te noemen...150 jaar geleden hadden we nl al dit:

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB16zrJFVXXXXaPXVXXq6xXFXXXk/220469820/HTB16zrJFVXXXXaPXVXXq6xXFXXXk.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
Hoezo heb je dat nodig? Motor sleutel met alarm AB zit bij mij los. Zo'n bos sleutels is ook niet goed voor je contactslot

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Losse sleutels vind ik dan weer onhandig. En dat het slecht is voor je contactslot geloof ik niet. Nog nooit last mee gehad. Niet met auto's en niet met motoren. Nou heb ik er ook niet de halve wereld aan hangen, maar contactsleutel, alarmdingetje, en sleutel voor mijn slot heb ik wel nodig. Als ik dingen ga scheiden, raak ik het kwijt of vergeet ik het thuis.

Maar goed, zo zie je maar...iedereen doet het weer anders.

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 17-12-2015 21:50 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:38:
Hoezo heb je dat nodig? Motor sleutel met alarm AB zit bij mij los. Zo'n bos sleutels is ook niet goed voor je contactslot
Ik hang er 3 sleutels aan en dat kan het contactslot makkelijk hebben: voordeursleutel, contactsleutel, schijfremslotsleutel :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:21

steveman

Comfortabel ten onder

Mss wel handig zo'n sleutelbos... ik heb een keer de sleutel van m'n motor in het gras er vlak naast bewaard... :$

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• tdw

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:50:
Losse sleutels vind ik dan weer onhandig. En dat het slecht is voor je contactslot geloof ik niet. Nog nooit last mee gehad. Niet met auto's en niet met motoren. Nou heb ik er ook niet de halve wereld aan hangen, maar contactsleutel, alarmdingetje, en sleutel voor mijn slot heb ik wel nodig. Als ik dingen ga scheiden, raak ik het kwijt of vergeet ik het thuis.

Maar goed, zo zie je maar...iedereen doet het weer anders.
Ik vind het vervelend om met veel sleutels rond te rijden (en dus lopen). Het overgrote deel gebruik ik toch niet, dus per voertuig heb ik een bos. Aan die bos zit dan een sleutel om het voertuig te gebruiken (contactslot, eventueel andere sloten) en een huissleutel :)

Beetje een noob-vraag.. Ik had laatst les op de snelweg en ik ben me kapot geschrokken van wat ik in m'n spiegels zag. En dan met name wat ik niet zag :X Verkeer op dezelfde rijstrook achter me was echt compleet onzichtbaar, zelfs als ik m'n armen wegdraai. Is het mogelijk dat ik ze instel zodat ik meer van achter zie, of moet ik er maar mee leren leven?

~ James May

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:50:
[...]

Ik hang er 3 sleutels aan en dat kan het contactslot makkelijk hebben: voordeursleutel, contactsleutel, schijfremslotsleutel :)
:o

Jij bent dus zo'n persoon welke een kroonplaat én contactslot volledig vernachelt middels overbodige "rommel" aan een contact sleutel te hangen :+

Een contactslot is bedoeld voor een CONTACT sleutel, niet als sleutelboshouder :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Topicstarter
* DinX heeft zelfs geen ruimte om een sleutelhanger aan z'n sleutel te maken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XWmuMfzoJMl1nyEuWASkQeen/medium.jpg

Hier is wel een stuk plastic weg, maar je ziet wel wat ik bedoel. Het minste wat aan de sleutel hangt komt wordt geklemd zodra het naar beneden hangt :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:00:
* DinX heeft zelfs geen ruimte om een sleutelhanger aan z'n sleutel te maken.

[afbeelding]

Hier is wel een stuk plastic weg, maar je ziet wel wat ik bedoel. Het minste wat aan de sleutel hangt komt wordt geklemd zodra het naar beneden hangt :X
Ik pleit bij deze gewoon voor "KESSY" op motoren :Y

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:03:
[...]

Ik pleit bij deze gewoon voor "KESSY" op motoren :Y
Mja, dat bestaat al op sommige modellen. Zou standaard moeten zijn :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Keyless drive zou idd leuk zijn. Kan op de nieuwe BMW's als optie genomen worden. Ik had het ook op mijn vorige auto. Alleen had ik er wel weer een megagrote nepsleutel voor in de plaats. Die kon in mijn zak blijven, maar waarom een keyless systeem met zo'n gigantisch ding kwam is mij een raadsel (Volvo).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:11:
Keyless drive zou idd leuk zijn. Kan op de nieuwe BMW's als optie genomen worden. Ik had het ook op mijn vorige auto. Alleen had ik er wel weer een megagrote nepsleutel voor in de plaats. Die kon in mijn zak blijven, maar waarom een keyless systeem met zo'n gigantisch ding kwam is mij een raadsel (Volvo).
Bij een auto zit er "iets" meer functionaliteit (én intelligentie) in zo'n systeem als het goed is... Ik ken het systeem van Volvo niet maar in m'n VW kan ik de sleutel gewoon in m'n (laptop) tas laten zitten op het moment dat ik die tas in het kofferbak zet én er een portier ontgrendeld is....

De auto uitzetten lukt ook, alleen openen/sluiten van de portieren lukt terecht alléén als de sleutel in de buurt is van één van de vier portiergrepen én dat ding niet in het kofferbak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mwaa...intelligentie? Nee hoor. Gewoon een nfc chip en een dotje extra antennes in de auto. Zit niet echt een heel ingewikkeld verhaal in. Op de motor werkt het hetzelfde. Stuurslot en startblokkering gaat eraf als je de sleutels op de man hebt en op de startknop drukt. Niets magisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:40:
Mwaa...intelligentie? Nee hoor. Gewoon een nfc chip en een dotje extra antennes in de auto. Zit niet echt een heel ingewikkeld verhaal in. Op de motor werkt het hetzelfde. Stuurslot en startblokkering gaat eraf als je de sleutels op de man hebt en op de startknop drukt. Niets magisch aan.
Bij een motorfiets heb je met NFC een ander probleem... Jij staat in de buurt van je fiets, wat mag/kan er?..... Unlock/Ride... Of alleen je topkoffer openen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

tdw schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:56:
[...]

Ik vind het vervelend om met veel sleutels rond te rijden (en dus lopen). Het overgrote deel gebruik ik toch niet, dus per voertuig heb ik een bos. Aan die bos zit dan een sleutel om het voertuig te gebruiken (contactslot, eventueel andere sloten) en een huissleutel :)

Daar heb ik ook, zelfs van het huis heb ik het zo.
Ga ik op 2 wielen dan gaat dit via de achterdeur, schuur en poort dus daar heb ik 1 aparte bos voor. Met 4 wielen weg dan voor het huis uit en hoef ik al die "achter sleutels" niet nodig.
Beetje een noob-vraag.. Ik had laatst les op de snelweg en ik ben me kapot geschrokken van wat ik in m'n spiegels zag. En dan met name wat ik niet zag :X Verkeer op dezelfde rijstrook achter me was echt compleet onzichtbaar, zelfs als ik m'n armen wegdraai. Is het mogelijk dat ik ze instel zodat ik meer van achter zie, of moet ik er maar mee leren leven?
Beetje indraaien van de spiegels zodat je dus net wat meer arm ziet als je die niet opzij doet. Bij normaal rijden zie je dan dus iets meer van je eigen armen, wil je zo recht mogelijk achter je kijken dan je armen opzij.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Op je eigen motor zou je er dan andere spiegels of spiegelverbreders op kunnen zetten. Op de lesmotor... Zo optimaal mogelijk proberen in te stellen. Ik stelde ze zo in dat ik in de linkerspiegel links achter me kon kijken, en de rechterspiegel keek iets meer naar het midden.

Ik heb mijn huissleutelbos aan een karabijnhaak hangen. Daar kan ik die losse contactsleutel (waar alleen een ringetje aan hangt) makkelijk in haken. Zo heb ik toch een sleutelbos op het moment dat ik van de motor af ben, maar op de motor wordt het contactslot niet onnodig belast. Best of both worlds.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:53:
[...]
Ik heb mijn huissleutelbos aan een karabijnhaak hangen. Daar kan ik die losse contactsleutel (waar alleen een ringetje aan hangt) makkelijk in haken. Zo heb ik toch een sleutelbos op het moment dat ik van de motor af ben, maar op de motor wordt het contactslot niet onnodig belast. Best of both worlds.
Zo doe ik dat ook! Variabele sleutelbos :)

Alleen voor de motor al heb ik alarm ab en 6 sleutels (contact, kettingslot, alarm schijfremslot, beugelslot+kabel, beugelslot op werk, hangslotje voor de hoes) dus het zou nogal rommelig worden op de kroonplaat :+

Heb dus motorcontact en ab op één ring, de overige op de andere. Die laatste blijft lekker in mn zak zitten tot ik m nodig heb.

[ Voor 9% gewijzigd door noes op 18-12-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:57:
[...]

:o

Jij bent dus zo'n persoon welke een kroonplaat én contactslot volledig vernachelt middels overbodige "rommel" aan een contact sleutel te hangen :+

Een contactslot is bedoeld voor een CONTACT sleutel, niet als sleutelboshouder :)
Nee hoor ik nu alle sleutels gescheiden en dat vind ik gewoon niet prettig. Kroonplaat ziet er uit als nieuw :) . Ik heb dat hoesje gekocht om 3 sleutels te bundelen zonder dat iets beschadigd. En een contactslot gaat echt niet stuk van twee extra sleutels die er aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Spiegels goed afstellen en je arm naar binnendraaien helpt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor de sleutels kun je ook zo'n mini carabiner per sleutel gebruiken. Nite ize microlock gebruik ik voor de motorsleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:06:
[...]

Nee hoor ik nu alle sleutels gescheiden en dat vind ik gewoon niet prettig. Kroonplaat ziet er uit als nieuw :) . Ik heb dat hoesje gekocht om 3 sleutels te bundelen zonder dat iets beschadigd. En een contactslot gaat echt niet stuk van twee extra sleutels die er aanhangen.
Er zijn anders genoeg contactsloten en sleutels die bovengemiddeld slijten als er nog iets aan bungelt. Komt oa door trillingen van de motor zelf en door de wind.

Mijn Honda dealer heeft me er zelfs voor gewaarschuwd toen ik de motor kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik gebruik altijd alleen maar de losse sleutels voor de motoren, niet eens een ringetje eraan. Ik heb voor de RSV een keer een Aprillia-logo van zacht plastic gekregen als sleutelhanger, dit flapperde alle kanten op. Na een paar dagen weer eraf gehaald, vond het maar niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb alle sleutels aan 1 bos (fietsen, huis, werk). Als ik die aan het slot hang wordt het een zooitje. Maargoed; ik rij alleen als ik tijd heb en het mooi weer is, kan me voorstellen dat wanneer je dagelijks rijdt dat anders is. Maar alsnog zou ik dan liever mijn motorsleutel met een karabijnhaak oid vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Net een proefrit gemaakt op een Honda CB500X. Fijne moto :) daar zie ik me zeker op rijden. Vooral niet 'bedreigend' - wat ik op sommige momenten wel vond van de les-MT07. (so yeah, call me a pussy)

Ik houd er in elk geval een stralend humeur van over ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 18-12-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 23:18
ff c/p van MF:

Iemand toevallig een plastic behuizing voor de teller units liggen voor een NTV van '96?

* MuddyMagical is gisteren onderuit gegaan. Stomme (beginners) fout, maar goed leermoment. Probeerde langs een snelheidsremmer (zoals deze) te sturen en dacht achter in mijn hoofd 'nu niet naast de weg het gras in rijden..'
3x raden: Focus op de rand van de weg en zo het gras in. Was op een weggetje bij de haven en ik was aan het zoeken dus reed iets van 15 tot 20 km/h. Maar eenmaal in het gras was ik hem direct kwijt.

Schade is dus de plastic behuizing van de teller unit.

[ Voor 3% gewijzigd door MuddyMagical op 18-12-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:19:
Net een proefrit gemaakt op een Honda CB500X. Fijne moto :) daar zie ik me zeker op rijden. Vooral niet 'bedreigend' - wat ik op sommige momenten wel vond van de les-MT07. (so yeah, call me a pussy)

Niets mis met een CB500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:35
MuddyMagical schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:22:
ff c/p van MF:

Iemand toevallig een plastic behuizing voor de teller units liggen voor een NTV van '96?

* MuddyMagical is gisteren onderuit gegaan. Stomme (beginners) fout, maar goed leermoment. Probeerde langs een snelheidsremmer (zoals deze) te sturen en dacht achter in mijn hoofd 'nu niet naast de weg het gras in rijden..'
3x raden: Focus op de rand van de weg en zo het gras in. Was op een weggetje bij de haven en ik was aan het zoeken dus reed iets van 15 tot 20 km/h. Maar eenmaal in het gras was ik hem direct kwijt.

Schade is dus de plastic behuizing van de teller unit.
Dit ding?
https://www.motorparts-on...988-1997/teller/201106050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Inderdeed - alleen CB500 <> CB500X/F/CBR500R ;) maar 'k vond 'm echt leuk rijden...voelde meteen vertrouwd aan. Dat wordt 'm denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 18-12-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

Fuelke

Forza Ferrari

Mijn sleutel hangt hieraan, voor de rest geen andere sleutels.

Afbeeldingslocatie: http://silodrome.com/wp-content/uploads/2012/01/Remove-Before-Flight.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
Dryhte schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:19:

Bedenk wel dat dat bedrijgend slechts wennen is.
Na een tijdje zul je wss de MT07 leuker vinden rijden, waarmee ik niet wil bedoelen dat de CB500 geen leuke fiets is.
Het is een HEEL leuke fiets in bochtenland, zoals in het filmpje.
Maar de meeste wegen die wij doen hebben niet zo een leuke bochtjes aan elkaar te raggen, en dan ga je al snel iets missen op die 500..
Het is nu niet dat een MT07 een zware fiets is die ook niet kan spelen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Haal die sleutelhangers er nou maar af, het bekrast enkel je kroonplaat alsmede dat je slot uitlubbert.

Ik heb vandaag weer even gereden, kennelijk is de winter voorbij :? Maar lekker is dat wanneer je een vrachtwagen inhaalt meneer je volledig afsnijdt.

Hard remmen en hopen dat het paste...en het paste :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8gDH5Bq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6F0Qk0y.jpg
52.000km en going strong :)

De KTM staat bij de dealer, blok gaat komende week uitelkaar ivm de lage compressie :(

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 18-12-2015 20:36 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Oei dat klinkt niet goed, en duur. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kazzzdafke schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:13:
[...]

Bedenk wel dat dat bedrijgend slechts wennen is.
Na een tijdje zul je wss de MT07 leuker vinden rijden, waarmee ik niet wil bedoelen dat de CB500 geen leuke fiets is.
Het is een HEEL leuke fiets in bochtenland, zoals in het filmpje.
Maar de meeste wegen die wij doen hebben niet zo een leuke bochtjes aan elkaar te raggen, en dan ga je al snel iets missen op die 500..
Het is nu niet dat een MT07 een zware fiets is die ook niet kan spelen.
Tja, de MT07 was leuk rijden als 't vooruit mocht gaan, maar wilde wel eens bokkig doen bij langzaam rijden (veel zone 30 hier ;) waarvan getuige mijn rijexamen, ca. 50% zone 30) en maakte z'n kortere, tragere bochten soms wat 'vreemd'. En elke keer dat ik erop kroop was toch even wennen. Dat had ik bij deze CB eigenlijk niet. Misschien eigen aan de iets rechtere zithouding of andere gewichtsverdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:40:
Oei dat klinkt niet goed, en duur. :X
Ja enkel ellende met dat hok, ik had verwacht dat nadat de revisie van het bigend, de zuiger en de cilinder enige tijd terug hij toch langer mee zou moeten gaan.

Ik heb zelfs nog zeer regelmatig de olie laten verversen om alles goed te houden.....

Maar goed begin van het verhaal:
Zou een dagje rijden, motor bij mijn moeder in de garage gezet. Volgende ochtend aangeslingert om warm te laten draaien. Vervolgens merk ik dat die uitvalt...iets wat die al lang niet gedaan had.

Uiteindelijk prima gereden maar niet optimaal, de 2e dag ook maar aan het einde van de 2e dag viel die steeds vaker uit. Toen maar met horten en stoten naar huis en later de dealer gereden door de regen. Toen ik mijn wijk uit reed zag een collega mij rijden, later meldde hij dat hij verbaast was dat ik niet was omgekeert :P Ik ging er vanuit dat het wederom weer een electrisch probleem was

Aangezien ik uiteindelijk nauwelijks meer vooruit kwam de dealer maar gebelt welke me heeft opgehaald.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/61z22uD.jpg
Nu langzaam aan kijken naar een vervanger.... ;w

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 18-12-2015 21:25 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:47:
[...]
Bij een motorfiets heb je met NFC een ander probleem... Jij staat in de buurt van je fiets, wat mag/kan er?..... Unlock/Ride... Of alleen je topkoffer openen? :P
Is met de auto natuurlijk ook. Als ik naast de auto sta te o-h-en, kun jij er langs de andere kant snel in en iets wegpakken. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Maar ken jij echt dieven die zo snugger zijn dat ze in de gaten hebben dat ik keyless shit heb en dat ze dan in mijn koffers kunnen grabbelen als ik naast de motor sta? Stoere vent die dat durft; hij staat nl binnen armbereik.

Maar wie weet is dat allemaal te configureren. In de auto kun je dat ook instellen wat er allemaal open gaat. Volgens mij kon ik bij Volvo instellen dat alleen de bestuurdersportier open gaat of alle deuren. Met centrale vergrendeling heb je hetzelfde euvel natuurlijk als je je auto van een afstandje open 'schiet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:35:
[...]
Er zijn anders genoeg contactsloten en sleutels die bovengemiddeld slijten als er nog iets aan bungelt. Komt oa door trillingen van de motor zelf en door de wind.

Mijn Honda dealer heeft me er zelfs voor gewaarschuwd toen ik de motor kocht.
Tsja...Honda...BMW's zijn wat steviger gebouwd.... :+
(inkoppertje natuurlijk)

Als het contactslot van mijn GS niet tegen die trillingen kan, hou ik mijn hart vast voor de rest van de motor op die leuke pistes die ik in Marokko gereden heb. Nee, nogmaal...ik geloof er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het probleem zou hem er meer in zitten dat de sleutel slijt. Dat metaal schijnt zachter te zijn dan het slot zelf.

Als er iets aan hangt komen er andere krachten op de sleutel met overmatige slijtage tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:17:
Het probleem zou hem er meer in zitten dat de sleutel slijt. Dat metaal schijnt zachter te zijn dan het slot zelf.

Als er iets aan hangt komen er andere krachten op de sleutel met overmatige slijtage tot gevolg.
Dat kan ik bij mij wel zien. Ik heb aan mijn gewone (zware) sleutelbos een motor sleutel hangen, en die is enigszins 'krom' getrokken op een 500tal kilometer, terwijl mijn andere motorsleutel gewoon samen met een huissleutel en eentje voor een schijfslot hangt, en daar is niks aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Klinkt niet alleen als een hoop ellende maar ook iets wat stevig geld heeft gekost. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:17:
Daarom denk ik dat ik geen probleem heb. Mijn sleutel ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2013-bmw-1200-gs-looks-awesome-photo-gallery_14.jpg

Dan heb je dus een stevig stuk metaal dat in een stevige koker kan zakken. De randen van de sleutel doen immers niets dat met het aftasten te maken heeft. Zo zit ie stevig in zijn slotje en gebeurt er niets mee.

Evengoed had ik om mijn RT niet zo'n sleutel en heb ook nooit problemen gehad. Maar ik heb er ook niet een kilo aan hangen, maar wel alle motor-gerelateerde sleutels, dus van de sloten enzo. Voor mij persoonlijk zou het rampzalig zijn om al die sleutels apart te hebben, want dan raak ik ze kwijt of sta ik weer een keer bij de motor zonder de sleutel van het slot ofzo. Wie dat probleem niet heeft, prima, die doet wat mij betreft elke sleutel maar in een andere zak ofzo :+ Ik zou het gruwelijk onhandig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 23:18
Nee, deze: https://www.motorparts-on...-1997/tellerset/201163931

De snelheidsmeter heeft vanaf achteren een tik gehad waardoor de behuizing is gescheurd. Zal nog wel ff foto's maken vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 09:15:
[...]

Klinkt niet alleen als een hoop ellende maar ook iets wat stevig geld heeft gekost. :X
Jazeker, aanschaf en akra etc was niet goedkoop....maar dit slaat er erg bovenop.

Gebruik is ook wat bijgeschaaft dus tijd voor een EXC.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 08:24
* DiedX meld zich weer. Rijbewijs is binnen :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11

Vrijdag

De Zwarte

http://www.horex.com/vr6/?lang=en

Die black edition :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 19-12-2015 20:19 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DiedX schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:50:
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
DiedX schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:50:
Congrats!!!

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Niets nieuws:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2014/07/Benelli-750-Sei.jpg
:9~
Staat/stond er vrijdag eentje bij motoport Rotterdam zag ik. Echt :9~ O+

Of in racetrim:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorstown.com/newsImages/benelli-sei-2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 20-12-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:23:
[...]

Niets nieuws:
[afbeelding]
:9~
Staat/stond er vrijdag eentje bij motoport Rotterdam zag ik. Echt :9~ O+

Of in racetrim:
[afbeelding]
De CBX ken ik natuurlijk wel. Met Spondon mod ook redelijk modern te maken. Maar een 6 cilinder die in productie is maakt het natuurlijk wel even anders dan een ding uit de jaren 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wat ik poste is niet de cbx maar een Italiaanse Benelli sei.

Maar die horex die was en tijd geleden toch ook al in productie maar het bedrijf was toch failliet? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
mphilipp schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:58:
[...]

Is met de auto natuurlijk ook. Als ik naast de auto sta te o-h-en, kun jij er langs de andere kant snel in en iets wegpakken. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Maar ken jij echt dieven die zo snugger zijn dat ze in de gaten hebben dat ik keyless shit heb en dat ze dan in mijn koffers kunnen grabbelen als ik naast de motor sta? Stoere vent die dat durft; hij staat nl binnen armbereik.

Maar wie weet is dat allemaal te configureren. In de auto kun je dat ook instellen wat er allemaal open gaat. Volgens mij kon ik bij Volvo instellen dat alleen de bestuurdersportier open gaat of alle deuren. Met centrale vergrendeling heb je hetzelfde euvel natuurlijk als je je auto van een afstandje open 'schiet'.
Dan zal er wel een nieuw keyless systeem moeten komen dan het huidige. Het huidige werkt in veel gevallen niet met NFC maar met een radiosignaal waarbij de sleutel om de x tijd iets uitzendt.
Enkele maanden geleden was hier een stukje van op het nieuws.

Kerel 1 gaat samen met je mee het benzinestation/terrasje/... whatever mee met een toestelletje wat het signaal opvangt. Kerel 2 staat bij de auto en zendt het signaal wat kerel 1 opgevangen heeft uit naar de auto. Dat kon met een toestelletje van een paar 100 euro. Ik denk dat het toestel dus uit 2 delen bestond, deel 1 stuurt het signaal een heel stuk verder tot bij deel 2.

Ze hebben dit toen in de reportage getest aan een benzinestation. Wachten tot de mensen binnen gingen tanken, de auto vanzelf sloot om daarna de eigenaar te verrassen door erin te zitten toen hij terugkwam.

Dusja, liefs geen keyless systeem zoals al die automerken gebruiken :)
Dat ze er dan maar een systeem van maken zoals de badgelezers op het werk. Daar moet je toch een cm of 2 van in de buurt zijn eer de NFC werkt.

Dan zie ik liever zo'n tag https://img.fasttechcdn.com/120/1200018/1200018-3.jpg die je echt tegen iets aan moet houden waarna je x seconden krijgt om op een knopje te drukken (zoals de lift op het werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Badges die uitgelezen worden door een poortje passen min of meer dezelfde technologie toe als NFC. Alleen is NFC specifiek voor korte afstanden bedoeld. Maar de techniek is hetzelfde: een passiev chip die door een inductieveld (of hoe heet zoiets?) gewekt wordt en zijn ID prijsgeeft. Ik begreep altijd dat het zo werkte. In een badge zit geen batterij.
Ik geloof trouwens dat ik nu ook een soort van NFC sleutel heb, want er zijn wel eens storingen gemeld met de ringantenne in het contactslot. Leuk, want dan doet je motor het niet meer omdat ie niet kan zien of het de juiste sleutel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog iemand er op uit geweest op deze prachtige dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mphilipp schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:03:
Nog iemand er op uit geweest op deze prachtige dag?
Toen ik net even de kat van een vriendin ging verzorgen bedacht ik me dat ik best even had kunnen motorrijden vandaag.

Als ik wat minder brak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
Zo, mag me eindelijk een beetje motor rijder voelen 8) Twee weken geleden me rijbewijs gehaald en vandaag voor het eerst gereden. Hij stond al tijdje te wachten in de garage :9 (eerst motor gekocht toen pas aan rbw begonnen :X )

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5648/23573648700_8860e325d3_b.jpg

Na een uurtje moest er getankt worden
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/677/23242540643_46da2b1064_b.jpg

En nu geduldig wachten op een beetje lekker weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 23:17
Mooi man:)

Ik ben net met mijn nieuwe motor aan de winter poetsbeurt begonnen.

Balen dat het eigenlijk geen winter is :+

Uitlaatsysteem is iig weer netjes:(andersomdag)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ye1prtgVPlWjqCKWcr0II783/full.jpg

Hoort onder deze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vvvd4cJJXLzeQUeMCODXMJdJ/thumb.jpg

Wachten op alle nieuwe onderdelen en dan gauw af laten stellen :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:32:
Wat ik poste is niet de cbx maar een Italiaanse Benelli sei.

Maar die horex die was en tijd geleden toch ook al in productie maar het bedrijf was toch failliet? ?
Zat niet op te letten :P Van wat ik zo zie is die Benelli ook een oud model toch ? Ik dacht dat er de afgelopen 30 jaar niet echt 6 cilinders werden gemaakt.
Pagina: 1 ... 11 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.