Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoe de buizen lopen. Wij hebben overal 19mm buizen, echter zitten er in de buizen hele scherpe 90 graden bochten. Ik heb de eerste kabel getrokken met een trekveer waarbij ik in het oogje de 16 aders (2 kabels) had vast gemaakt en tape eromheen had gedaan. Deze moest van de zolder naar de meterkast. Ik moest mijn volle gewicht erop zetten om er beweging in te krijgen. Helaas braken de aders waardoor ik opnieuw kon beginnen. Daarna heb ik dus de 3 trekkousen besteld omdat ik dit nog 14 keer moest gaan doen. Daarmee heb ik dus alles kunnen trekken behalve 1 loze leiding. Daar heb ik een elektriciën voor laten komen omdat ik het ook niet voor elkaar kreeg met glijmiddel erbij. De elektriciën heeft het toen met dezelfde materialen gedaan alleen zijn trek techniek was beter.
Kanttekening: bij de laatste kabels trekken was 1 van de 2 netwerkkabels een buitenkabel dus heel wat stugger.
Edit: in mijn vorige woning had ik overigens helemaal geen moeite met de kabels trekken en ging het vrij soepel, daar had ik dus geen trekkous voor nodig gehad. De huidige woning is een nieuwbouw woning welke het vorig jaar is opgeleverd.
Dus ik denk dat iedereen gelijk heeft dat hun techniek het beste is. Alleen een bepaalde techniek is niet in alle situaties het beste.
Edit: Uiteraard was alles ook gedaan met iemand die aan de andere kant de kabel erdoorheen aan het duwen was, anders lukt het vrijwel nooit op langere afstanden.
Kanttekening: bij de laatste kabels trekken was 1 van de 2 netwerkkabels een buitenkabel dus heel wat stugger.
Edit: in mijn vorige woning had ik overigens helemaal geen moeite met de kabels trekken en ging het vrij soepel, daar had ik dus geen trekkous voor nodig gehad. De huidige woning is een nieuwbouw woning welke het vorig jaar is opgeleverd.
Dus ik denk dat iedereen gelijk heeft dat hun techniek het beste is. Alleen een bepaalde techniek is niet in alle situaties het beste.
Edit: Uiteraard was alles ook gedaan met iemand die aan de andere kant de kabel erdoorheen aan het duwen was, anders lukt het vrijwel nooit op langere afstanden.
[ Voor 21% gewijzigd door DutchKel op 31-08-2021 13:00 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.