Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Xieoxer schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:58:
Goed punt, niet aan gedacht! Enig idee waar je zulke dingen kunt kopen?
Ik heb ze bij één van deze winkels gekocht : nero355 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Worden per 10 stuks verkocht en kosten geen bal! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53
Zelf gister 24x blauw en 8x wit ontvangen van ubiquiti, moet zeggen dat ik dit wel fijne kabels vind, tegenwoordig hebben ze meerdere lengtes !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ungDz67cRp5PUfN0UYU0qzJDKgI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKvpSpy2VMPVFvniERthRw3B.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 11:31
Bedankt iedereen voor de tips!

Ik heb deze besteld voor mijn switch: https://www.onlinekabelsh...DgWG-0Es32b0aAu7UEALw_wcB

Bij deze nog foto's van mij twee acces points. Vanuit de meterkast lopen er twee loze leidingen naar het plafond beneden en boven. De acces points zijn geplaatst in de hal, omdat mijn vriendin niet een acces point midden in de woonkamer zou hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6zlPFmY_n9BBSwvNuIKp4Hajk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Znm7hBxU6mQvagddf4gZmvOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-20tsBAl7gLsiYo7-0clUaHagbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEfJWp8JRtTybCxfTQ9RMagh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 14:17
Gisteren na bijna een jaar, na het bestellen van de diverse onderdelen de Meterkast ook eindelijk maar eens afgemonteerd.

Hierbij enkele foto's voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgqxFGdbGtmBcIsWBFSSIqLHhkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3GwbZgqI905UNhRaPE1YWdd.jpg?f=fotoalbum_large
Kabels uit de woonkamer & Garage nog 'tijdelijk' opgerold
Plus Hue bridge, Raspberry Pi met domotcz & wifi modem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXnbPpTImg74ugOnsGUg274iFRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoAPrbBWwS9sAbJS2pVAOUhu.jpg?f=fotoalbum_large
Kabels vanaf de verdieping en zolder 'tijdelijk' opgerold

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3yfxYCQU_uSa3QH_bhXxdX-5hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7Llm3xyihHgnDO6lcbP8hZD.jpg?f=fotoalbum_large
Na een uurtje of twee alles ordenen ty-rappen het eerste patchpaneeltje aangesloten.
Alsook doormeten welke kabel links en rechts is op het wandpunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIMrpBmF3eVDLsiezu8TRfad3CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2O71C77MCmz8elwhCzcWAnjc.jpg?f=fotoalbum_large
Patchpaneel twee ging een stuk sneller daar waar in de garage en zolder het e.e.a. nog aangesloten moet en het doormeten dus (nog)niet nodig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ia98BQNgxEgYckC8gdM99JknzXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pKq1x9KhDquswAh2Rp6eZ3A.jpg?f=fotoalbum_large
Het rack netjes gevuld en alles aangesloten.
Vanavond nog even alle verbindingen doormeten & Patchkabels (op zo kort mogelijke) lengtes bestellen.

Ik ben blij dat ik voor een nette en degelijke oplossing met patchpanelen heb gekozen.
Echter bij een eventueel nieuw huis zorg ik wel dat er over het geheel wat meer ruimte is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:09
mlormans schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:27:
Vanavond nog even alle verbindingen doormeten & Patchkabels (op zo kort mogelijke) lengtes bestellen.
Ik zie dat je een rangeerpaneel hebt, dan moet je niet zuinig willen zijn met je zo kort mogelijke kabels. Ze kunnen al snel te kort zijn heb ik zelf gemerkt. De te grote lengte kan je makkelijk wegwerken in het rangeerpaneel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• rob.detuinman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06-2023
HIer dan ook maar eens een plaatje van mijn meterkast...Denk dat het wel OKi s toch ??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxpjEKCQ_fm3SkGfrmkZ-ujXyEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPQgT6fu3JeNz0AMrT7IEX4D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 110% gewijzigd door rob.detuinman op 30-04-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 12:29
rob.detuinman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:41:
HIer dan ook maar eens een plaatje van mijn meterkast...Denk dat het wel OKi s toch ??[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er vrij proper uit inderdaad d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:57
HIer dan ook maar eens een plaatje van mijn meterkast...Denk dat het wel OKi s toch ??[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aparte oplossing, die hoofdschakelaar zo naast de groepenkast :P
Patchpanel ziet er netjes uit zo, opzicht ook een mooie plek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:58

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, en duidelijke foto, weten we gelijk de login gegevens van jouw ziggo modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:08
Misschien noob-vraagje.. maar wie kan mij vertellen of dit nu T568A of T568B gepatched is? Reden dat ik het vraag: de keystone voor "de andere kant" is binnen en nu moet ik dus weten hoe ik de kabel daarop vast "pin". :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVLOJCMbbhnxsym2IJnpnXCcWZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khcdiSsm4F4vvKg2GXE6G4f7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
@smeerbartje

Als B.

Kan je zien aan de kleuren. B begint met oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

smeerbartje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:22:
Misschien noob-vraagje.. maar wie kan mij vertellen of dit nu T568A of T568B gepatched is? Reden dat ik het vraag: de keystone voor "de andere kant" is binnen en nu moet ik dus weten hoe ik de kabel daarop vast "pin". :)

[Afbeelding]
Heb je de standaarden er wel bij gezocht, staat het niet op het object zelf vermeld?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het staat er letterlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
PcDealer schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:27:
[...]

Heb je de standaarden er wel bij gezocht, staat het niet op het object zelf vermeld?
Patchpaneel kan beide; maar ik weet dus niet meer welke ik heb gekozen. Echter @GioStyle geeft aan "B". Dus daar ga ik maar voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:25

BCC

Volgens mij is B ook het meest gebruikt in de EU. Ben nog nooit iets anders tegengekomen iig.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Vraagje, wat is de beste manier om stugge CAT6 kabel te verlengen? Heb ze nu afgemonteerd op een wandplaatje (geen keystone) maar precies op de plek komt nu een muurtje haaks op te staan. Mijn idee is om de twee kabels te verlengen, in de nieuwe wand door te laten lopen, en dan aan beide zijden van de nieuwe wand 1 poortje af te monteren. Er komt dan ongeveer anderhalve meter verlenging bij. Kan ik het beste RJ45 stekkers monteren op de stugge kabel en dan een koppelblokje gebruiken, of is een LSA punchdown connectieblok het beste? Het trekken van nieuwe kabels gaat niet gebeuren, het was een doffe ellende om deze in de buis te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:48

roelbb

knorretje

Haribo112 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:21:
Vraagje, wat is de beste manier om stugge CAT6 kabel te verlengen? Heb ze nu afgemonteerd op een wandplaatje (geen keystone) maar precies op de plek komt nu een muurtje haaks op te staan. Mijn idee is om de twee kabels te verlengen, in de nieuwe wand door te laten lopen, en dan aan beide zijden van de nieuwe wand 1 poortje af te monteren. Er komt dan ongeveer anderhalve meter verlenging bij. Kan ik het beste RJ45 stekkers monteren op de stugge kabel en dan een koppelblokje gebruiken, of is een LSA punchdown connectieblok het beste? Het trekken van nieuwe kabels gaat niet gebeuren, het was een doffe ellende om deze in de buis te krijgen.
ideaal is het niet, maar je zou ook een microlasklem kunnen gebruiken bijvoorbeeld deze https://www.aliexpress.com/item/32793378059.html

roelbb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

smeerbartje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:29:
[...]

Patchpaneel kan beide; maar ik weet dus niet meer welke ik heb gekozen. Echter @GioStyle geeft aan "B". Dus daar ga ik maar voor :).
Kijk is heel goed naar je foto ;). Zoals @S_Chief zegt het staat er letterlijk op.

Boven op het wit meest rechts staat A en B onder elkaar.

Helemaal links begint B met WitOrange en dan zo richting B dan zie je de andere kleuren wat wanneer komt :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Daamn!! * smeerbartje idiot :).
Sorry, desalniettemin merci voor jullie hulp.
access point draait inmiddels als een zonnetje.
RobbyTown schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:50:
[...]

Kijk is heel goed naar je foto ;). Zoals @S_Chief zegt het staat er letterlijk op.

Boven op het wit meest rechts staat A en B onder elkaar.

Helemaal links begint B met WitOrange en dan zo richting B dan zie je de andere kleuren wat wanneer komt :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 16:43
(jarig!)
Vraagje, wat is de beste manier om stugge CAT6 kabel te verlengen?
Er is geen 'beste manier'. Iedere manier is een prutsoplossing. Gewoon nieuwe langere kabels trekken. Dat het eerder een rotklus was, doet er niet toe. Dan is het gewoon nog een keer een rotklus. Met een tube 3M kabelglijmiddel gaat het vast beter.

Als je een of andere prutsoplossing toepast en er een muurtje voor klust en je daarna een slechte verbinding hebt, dan kun je het al helemaal nooit oplossen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
Today I learned: ook kant-en-klare, dure en certified patchkabeltjes van 15 centimeter kunnen kapot zijn.

Ik word gek hier. Heb een busch jaeger WCD met daarin twee RJ45 stekkers. Beide netjes met LSM tang "gepunched" en aan de andere kant in de meterkast op het patchpaneel gepunched. En wat blijkt: beide kabels (ze lopen door dezelfde buis) hebben volgens de kabeltester een "kapot paar". Dit is toch gek? Iemand tips hoe ik dit kan verklaren?

ps. ik heb de kabeltester uiteraard getest met een andere kabel: geen probleem.

Hier een foto. Het is toch TE onwaarschijnlijk dat beide kabels op exact dezelfde paren kapot zijn?????

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsB3IPD_n6DRPJvzbAHAerNE1a4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBykmO20lkxC0Kf8qZMpGs1n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door smeerbartje op 01-05-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
lier schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:00:
@luisfigomg Je vraag is inderdaad heel eenvoudig te beantwoorden: installatie doe je met vaste kern, voor patchkabels gebruik je soepel. Oftewel: de kabel die je zoekt heeft een vaste kern.
Zijn dat soort kabels dan nog wel een beetje knap in een krappe bocht te leggen? Je wilt ze wel strak weg kunnen werken natuurlijk.

Heb in het verleden ook wel kabels gehad die zo stug waren dat er geen land mee te bezeilen was. Al was dat volgens mij meer omdat het gewoon goedkope kabels waren en kwam het meer door zo'n lowbudget hardgrijze mantel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:41

lier

MikroTik nerd

Ik verwacht dat de stugheid van de kabel niet veroorzaakt wordt door de vaste kern, @Gonadan

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

lier schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:35:
Ik verwacht dat de stugheid van de kabel niet veroorzaakt wordt door de vaste kern, @Gonadan
Heb zelf nog niet zoveel ervaring met alle specifieke soorten UTP, maar ik las vast vs. soepel dus deed wel die aanname. Bij elektra maakt dat namelijk wel degelijk een flink verschil. :)

Moet een rolletje hebben om thuis een kabel te trekken dus kwam even neuzen in dit topic, staat een hoop informatie. :P

Edit: ik wilde er gewoon een RJ-45 aan knijpen, maar lees dat je dan tegenwoordig met toortsen en hooivorken van GoT gejaagd wordt. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 01-05-2020 15:08 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gonadan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:34:
Zijn dat soort kabels dan nog wel een beetje knap in een krappe bocht te leggen? Je wilt ze wel strak weg kunnen werken natuurlijk.
Deze kabel kan dat 100% zeker, want ik moest wel zeg maar : nero355 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4" d:)b
Heb in het verleden ook wel kabels gehad die zo stug waren dat er geen land mee te bezeilen was. Al was dat volgens mij meer omdat het gewoon goedkope kabels waren en kwam het meer door zo'n lowbudget hardgrijze mantel.
Ik zou denken dat een CCA kabel misschien harder is dan een fatsoenlijke koperen kabel dus misschien was daar ook sprake van :?
Ik gebruik weleens zoiets, maar ALLEEN TIJDELIJK totdat er weer een fatsoenlijke kabel ligt die beiden vervangt : https://www.bol.com/nl/p/...tuk-nbh/9200000056192101/

Zie het dan ook meer als een stuk gereedschap in noodgevallen dan echt een oplossing!

/EDIT :
Gonadan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:41:
Grm, heb net zo'n grijze besteld. :(
Modje dat de Search niet gebruikt... tjonge jonge zeg... waar gaat het toch heen met de wereld ?! :N

/flauw O-) :+

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 01-05-2020 18:45 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Grm, heb net zo'n grijze besteld. :(
Ik zou denken dat een CCA kabel misschien harder is dan een fatsoenlijke koperen kabel dus misschien was daar ook sprake van :?
Geen idee, kabel is rustig richting twintig jaar oud. Weet niet of ze toen ook al van die trucjes deden.

@nero355 vind je het heel erg dat ik niet een jaar terug heb gebladerd? In de zoekresultaten kwam je niet terug. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 01-05-2020 18:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gonadan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:41:
@nero355 vind je het heel erg dat ik niet een jaar terug heb gebladerd? In de zoekresultaten kwam je niet terug. :P
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1656249?data%5Bfilter_keywords%5D=witte%20kabel

Zo heb ik mijn eigen reactie teruggevonden! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:33
Zoiets? https://www.netwerkproduc...ool-free-awg27-awg22.html

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LightStar
Vandaag de tijd gehad om alle kabels netjes af te werken in de meterkast en het resultaat mag er zijn, helaas zijn de witte unifi kabels die ik besteld had te kort..., deze komen dus op een later moment in een langere lengte..

Foto's voor en na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLMs8SS2vBn2Z7mehMxrYRBNDEw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soUTBXYnKmb60vKgAucOnjV3.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qULdOndOuBQKbpqILqUHsHEigM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6iLyUQHK3SWak6nputW1JWNw.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HP4B36mCAABtoyBl1LNP8wwva18=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/df4U7GZkx5ROxCMk1be8JPOf.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMO6yxkwIvUv8xJ2Nh3xmWGIw5g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIPuqCyd50mgz9zdPj05PH1B.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
Je hebt wel mooie apparatuur in de panelen, maar hebt het gemonteerd met (verschillende) schroeven op een houten balkje? Ik zou daar niet mee kunnen leven :+

Voor een prikkie heb je al een knappe rack-houder, zoiets als de post hierboven. Dan kan je ze met boutjes vastmaken en zitten ze tenminste recht :P

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin88 op 02-05-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Edwin88 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Je hebt wel mooie apparatuur in de panelen, maar hebt het gemonteerd met (verschillende) schroeven op een houten balkje? Ik zou daar niet mee kunnen leven :+

Voor een prikkie heb je al een knappe rack-houder, zoiets als de post hierboven. Dan kan je ze met boutjes vastmaken en zitten ze tenminste recht :P
Switch onderop ligt zelfs los op wat blokjes :+ :o

How dare you :+ O-)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sowieso : Van kleurtjes voor elk type uplink naar één kleur voor alles :?

Dat kan natuurlijk niet hé! :P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
(jarig!)
Ah, daar hebben we weer zo'n groepenkast die verstopt is achter plankjes met spullen. Nu ligt het nog niet heel vol, maar horizontale vlakken trekken spullen aan. Tegen de tijd dat er echt iets mis gaat en je snel iets wilt kunnen uitschakelen moet je eerst allerhande tyfuszooi aan de kant schuiven.

Ja, bij echte kortsluiting klapt die groep er wel uit. En als je meer dan 30mA door je lichaam heen blaast, gaat die ALS ook wel. Maar als inbouwapparatuur op hol slaat en begint te smeulen, of als een van je kinderen 20 mA door het lichaam heen krijgt, is dat toch jammer.

"Even blijven stuiteren en bibberen, papa moet nog even wat frutseltjes aan de kant leggen voordat de stroom eraf kan." :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 11:31
dreamscape schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:22:
Ah, daar hebben we weer zo'n groepenkast die verstopt is achter plankjes met spullen. Nu ligt het nog niet heel vol, maar horizontale vlakken trekken spullen aan. Tegen de tijd dat er echt iets mis gaat en je snel iets wilt kunnen uitschakelen moet je eerst allerhande tyfuszooi aan de kant schuiven.

Ja, bij echte kortsluiting klapt die groep er wel uit. En als je meer dan 30mA door je lichaam heen blaast, gaat die ALS ook wel. Maar als inbouwapparatuur op hol slaat en begint te smeulen, of als een van je kinderen 20 mA door het lichaam heen krijgt, is dat toch jammer.

"Even blijven stuiteren en bibberen, papa moet nog even wat frutseltjes aan de kant leggen voordat de stroom eraf kan." :X
Apparaten worden steeds veiliger en moderne huizen zijn alle stopcontacten voorzien van een aardlek. Ik snap wat je bedoeld, maar soms hebben andere geen ruimte om spullen ergens anders op te slaan. Tevens mijn vriendin zit er niet op te wachten als ik mijn mini datacenter in de woonkamer op bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:40
LightStar schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:56:
Vandaag de tijd gehad om alle kabels netjes af te werken in de meterkast en het resultaat mag er zijn, helaas zijn de witte unifi kabels die ik besteld had te kort..., deze komen dus op een later moment in een langere lengte..

Foto's voor en na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fiber kabeltjes kunnen best wat hebben maar jij zoekt de limiet wel heel er op met die buigradius.

Verder blijft unify mooi spul >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Jan-man schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Fiber kabeltjes kunnen best wat hebben maar jij zoekt de limiet wel heel er op met die buigradius.

Verder blijft unify mooi spul >:)
Deze zijn geschikt om te buigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob.detuinman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06-2023
dreamscape schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:22:

De groepenkast zit er netjes boven hoor...gewoon bereikbaar zonder dat er iets aan de kant moet...dus ik zie zo gauw geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
rob.detuinman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:18:
[...]

De groepenkast zit er netjes boven hoor...gewoon bereikbaar zonder dat er iets aan de kant moet...dus ik zie zo gauw geen probleem...
Volgens mij bedoeld die meer mijn setup ;)

Maar om een indicatie te geven dit staat er op..
USG Cloudkey Gen2 (deze wordt binnenkort gemoved na mijn schoonouders, hier draait enkel hun UniFi setup op en hun IP camera zal hier ook op landen, en een Somfy Connexoon box om de screens en rolkasten te kunnen bedienen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6kJOX7Zm3FS2rHctKtt8gJ2vlc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzvIjL54YZuicePLw2AQVlAF.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
LightStar schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:42:
[...]

Deze zijn geschikt om te buigen ;)
Dan nog zoek je behoorlijk de limiet van de buigradius op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waarom zijn al die netwerk testers op zo'n 9V blok? Ruimtebesparing?
Ik sterf van de oplaadbare batterijen, maar geen 9V blokken. Voelt een beetje zonde om dan wegwerp spul te gebruiken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:46

The Executer

Lekker belangrijk!

Gonadan schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:43:
Ik sterf van de oplaadbare batterijen, maar geen 9V blokken. Voelt een beetje zonde om dan wegwerp spul te gebruiken. :P
Bekend probleem :P , laatste keer dat ik hem nodig had. Wilde gauw 1 uit een rookmelder pakken, maar helaas, vast gesoldeerde lithiumcel. Zou het niet in het vermogen zitten wat deze leveren, ten opzichte van penlites? Geen idee, misschien praat ik onzin :9

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

The Executer schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:23:
Bekend probleem :P , laatste keer dat ik hem nodig had. Wilde gauw 1 uit een rookmelder pakken, maar helaas, vast gesoldeerde lithiumcel. Zou het niet in het vermogen zitten wat deze leveren, ten opzichte van penlites? Geen idee, misschien praat ik onzin :9
Met 6AA blaas je die achterlijke 9V blokken lachend weg. Geen idee waarom die überhaupt nog bestaan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Voor de hobby heb ik een, extreem lelijke, tester van AliExpress, moeten 4 AA batterijen in. Ik gebruik hem verder niet heel vaak, maar hij doet wel wat die moet doen: testen of alle aders correct zijn aangesloten (ook juiste volgorde dus) en kan bij benadering de lengte berekenen en theoretisch kun je daarmee een breuk vinden. (Zelf vind ik het vooral handig om te zien om bij een dode ader te zien aan welke kant de stekker niet goed is. Meet die bv korter als 1 meter zal de breuk aan kant van main device zijn.)

Als er interesse is kan ik nog wel even kijken of ik een specifieke link kan achterhalen. Weet in ieder geval dat het een "die kan ik niet laten liggen" was op basis van een post in dit topic(reeks). En intussen toch al meerdere keren van pas gekomen i.t.t. de serial console => USB kabel die ik ook van Ali heb. Die ik alleen heb gebruikt om te testen of/hoe die werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

https://www.batterijtotaa...h-d-oplaadbare-batterijen

https://www.gpbatteries.n...200-1-oplaadbare-batterij

/Random voorbeeld van een oplossing :+

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 03-05-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat zijn die D-staven, heeft er weinig mee te maken. Overigens kan mijn lader ook niet alles aan. :+

@RobertMe ik doe niet aan elektronica via dergelijke verkopers, eigenlijk sowieso liever niet. Evengoed bedankt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 03-05-2020 23:00 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gonadan schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:59:
Dat zijn die D-staven, heeft er weinig mee te maken. Overigens kan mijn lader ook niet alles aan. :+
Damn zoekmachines... :|

Maar er is dus ook een 9V variant van beschikbaar uit de GP Recyko serie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 13:56
RobertMe schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:53:
[...]

Voor de hobby heb ik een, extreem lelijke, tester van AliExpress, moeten 4 AA batterijen in. Ik gebruik hem verder niet heel vaak, maar hij doet wel wat die moet doen: testen of alle aders correct zijn aangesloten (ook juiste volgorde dus) en kan bij benadering de lengte berekenen en theoretisch kun je daarmee een breuk vinden. (Zelf vind ik het vooral handig om te zien om bij een dode ader te zien aan welke kant de stekker niet goed is. Meet die bv korter als 1 meter zal de breuk aan kant van main device zijn.)

Als er interesse is kan ik nog wel even kijken of ik een specifieke link kan achterhalen. Weet in ieder geval dat het een "die kan ik niet laten liggen" was op basis van een post in dit topic(reeks). En intussen toch al meerdere keren van pas gekomen i.t.t. de serial console => USB kabel die ik ook van Ali heb. Die ik alleen heb gebruikt om te testen of/hoe die werkt
@RobertMe Is het deze? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBlaZGQMwifoSIP_FaOpJX3F2OY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NNJhvsah933Q6X6QNTZJaCqV.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipska
Ik heb deze, lijkt hetzelfde menu te hebben: Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hb7ff7fb7342440eb846a9f93856c9f5eC/Network-monitoring-cable-tester-LCD-NF-308-Wire-Fault-Locator-LAN-Network-Coacial-BNC-USB-RJ45.jpg_50x50.jpg
En idd ook met 9V blok batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik2B
  • Laatst online: 23:40
Die heb ik, heeft me al een paar keer goed geholpen.

Je kan ook zie aan welke kant het probleem zit! Als je zorgt dat de batterijen niet constant verbonden zijn(door bv een stuk plastic aan de + zijde te doen) gaan ze lang mee >1 jaar _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
Erik2B schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:37:
[...]

Die heb ik, heeft me al een paar keer goed geholpen.

Je kan ook zie aan welke kant het probleem zit! Als je zorgt dat de batterijen niet constant verbonden zijn(door bv een stuk plastic aan de + zijde te doen) gaan ze lang mee >1 jaar _/-\o_
Dat is wel een heel goede tip, ik heb er ook een en dus lekkende batterijen erin..
Maar schoongemaakt en zonder batterijen weer in de doos gestopt.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Die ziet er bekend uit inderdaad. Of het het exacte type is durf ik zo niet te zeggen, en heb de mijne niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:37

Zenix

BOE!

Ik heb die hele goedkope van 2 euro (groene), zodat je kan zien of er signaal over gaat en of de volgorde van de aders goed is. Heeft mij ook een aantal keer geholpen met een ander die net niet goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 19:39
Het is een kleine crossover-vraag tussen dit forum en NT Kroeg.

Graag zou ik al mijn netwerkspul (USG - Ziggo Modem - Unifi Switch) allemaal verhuizen naar mijn meterkast. Nu zou ik dat kunnen doen door een Powerline adapter van de WK naar de MK te maken. Echter vind ik dit niet een hele mooie oplossing (en wellicht wat snelheidsverlies). Ik zou er ook voor kunnen kiezen om te boren van de WK naar de MK (mag dit). Hoe zien jullie dit en wat zouden jullie hierin aanraden?

Mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98ial663mQpXImGk0ZdviNKYM80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8rAJmIL86TVeqKNVOocr29e.jpg?f=fotoalbum_large

Ziggo aansluiting zit in de WK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 14:17
Waarom zou je niet mogen boren van de woonkamer naar de meterkast?
Uiteindelijk komen alle andere kabels ook via een doorgang in wand/vloer of plafond binnen.

hier uiteindelijk een extra groep in de keuken aangelegd door (op vloer niveau) door de achterwand van de meterkast te boren. Vervolgens wel alles netjes in een buisje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 13-06 16:57
LightStar schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:56:
Ziet er strak uit! Heb je meer details van dat patch panel?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 13-06 16:57
Mijn eerste poging in een klein warehouse om de boel wat netter te maken
Ok. geen meterkast (want daar was geen plaats meer)...

- WP 6u open rack,
- ACT 24p patch panel
- Unifi Cloudkey gen2 in 19inch rack
- Unifi Gen2 16p PoE switch
- CAT6 F/UTP LSZH BLUE
- CAT6 U/UTP SLIMLINE BU 0.25M
(de ontbrekende schroeven in t rack zijn later alsnog gevonden ;))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKpTQVdSsHwVK2wZjg1mEd1iKHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wy7Zc8dtgxPDFFwaZg2WTah3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZtFfihhJ8ESKKaUbzmt2BmwAnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lg8hHRU0vE3sr3P58Lvwo5Gd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OOSnAvgtwQDcirvOGgShVmijZc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5ruTD0Yl2PbH0KI3T9Ze1xmL.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door olson op 04-05-2020 21:55 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Zenix schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:04:
Ik heb die hele goedkope van 2 euro (groene), zodat je kan zien of er signaal over gaat en of de volgorde van de aders goed is. Heeft mij ook een aantal keer geholpen met een ander die net niet goed zat.
Heb je een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:37
mlormans schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:20:
Waarom zou je niet mogen boren van de woonkamer naar de meterkast?
Uiteindelijk komen alle andere kabels ook via een doorgang in wand/vloer of plafond binnen.

hier uiteindelijk een extra groep in de keuken aangelegd door (op vloer niveau) door de achterwand van de meterkast te boren. Vervolgens wel alles netjes in een buisje gedaan.
Zolang je maar zorgt geen kabels te raken bij het boren en na het boren het netjes afwerkt is dat inderdaad geen probleem in een koophuis. In een huurhuis heb je een kans dat de eigenaar je vraagt bij verhuizing de originele staat te herstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
mits112 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:14:
Het is een kleine crossover-vraag tussen dit forum en NT Kroeg.

Graag zou ik al mijn netwerkspul (USG - Ziggo Modem - Unifi Switch) allemaal verhuizen naar mijn meterkast. Nu zou ik dat kunnen doen door een Powerline adapter van de WK naar de MK te maken. Echter vind ik dit niet een hele mooie oplossing (en wellicht wat snelheidsverlies). Ik zou er ook voor kunnen kiezen om te boren van de WK naar de MK (mag dit). Hoe zien jullie dit en wat zouden jullie hierin aanraden?

Mijn situatie:
[Afbeelding]

Ziggo aansluiting zit in de WK
Als je dan toch wilt boren. Waarom niet (heel stout) je aop verplaatsen naar je meterkast. waarschijnlijk is deze vanaf buiten naar binnen in je woonkamer geboord. Misschien kan je hem in je tuin verplaatsen tot op hoogte in je meterkast , daar een gat naar binnen boren en dan daar je aop plaatsen.( het mag niet, maar is wel het meest handige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luisfigomg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 15:30
Gister mijn bestelde artikelen binnen gekregen en vandaag lekker bezig met de kabels trekken en het afmonteren er van. Het in elkaar zetten van de lsa keystones zijn erg bevredigend, echter nu blijkt het dat ik mijn keystones niet in mijn wcd krijg, eentje lukt wel maar een tweede er naast is te breed.

Het betreft deze keystone:
https://www.netwerkproduc...t-6-utp-toolfree-wit.html Deze heb ik besteld omdat het even zou duren voor dat deze https://www.netwerkproduc...onafgeschermd-toolfr.html weer beschikbaar zouden zijn.

En deze wcd:
https://www.netwerkproduc...odule-50x50-mm-frame.html

Heb ik nu een verkeerde keuze gemaakt of moet ik beter mijn best doen met de keystones in de wcd te drukken?

Edit:
Zie dat het cat6a wcd zijn.. dus dat gaat niet passen :9

[ Voor 4% gewijzigd door luisfigomg op 07-05-2020 17:34 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Bijvoorbeeld.

https://nl.aliexpress.com...-4438-8677-1ac9121b4aa4-0

Mijn netwerk is ook klaar, met een hele dikke server >:) Heb maar twee apparaten in mijn meterkast.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ygj38VWY/meterkast.jpg

Loze leidingen in het plafond waren helaas niet mogelijk :( Dus de AP's zitten aan de muur.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/S2RkcqDK/ap.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dkfvBXxj/ap2.jpg

Specificaties hardware:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-9100F (SRF7W) Tray€ 86,66€ 86,66
1Netwerk switchesZyXEL GS1900-10HP€ 122,04€ 122,04
2Access pointsUbiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 80,01€ 160,02
2Externe harde schijvenWD Elements Desktop Storage 10TB Zwart€ 209,-€ 418,-
2Geheugen internCrucial CT16G4WFD8266€ 114,28€ 228,56
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 115,-€ 115,-
1ServersHPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus (P16005-421)€ 539,81€ 539,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.670,09

Specificaties infrastructuur:

Gebouwbekabeling: UTP-kabel Belden Cat.6 grijs 7965E
Patchkabels: Roline Cat6 UTP - 0.5m (rood wifi, oranje server en blauw is data)
Patchpaneel: Delock 12p wall/desktop mount
Kabelgoot: Hager 2m BA6 60040 grijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb weleens precies die tester gehad, maar die was wel erg snel kapot.
Nu heb ik deze, niet heel goedkoop maar wel erg functioneel:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dhsLQDT

Nadeel is wel dat het ingebouwde accu's zijn, die je via USB moet opladen. Dat vergeet ik nog weleens, en dan kan je ter plaatse niet even een nieuwe batterij er in doen. Je kan hem wel gebruiken terwijl hij aan de lader hangt, als je een USB lader hebt.

Ik heb er destijds € 102,11 voor betaald, hij is nu wel flink in prijs gestegen zie ik.
Er zijn ook wel goedkopere versie van, zoals met minder wiremap modules erbij of met monochrome display, laatste is er voor iets van 30 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door alexwel op 08-05-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

alexwel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:12:
[...]

Ik heb weleens precies die tester gehad, maar die was wel erg snel kapot.
Nu heb ik deze, niet heel goedkoop maar wel erg functioneel:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dhsLQDT
Die van mij heb ik nu zo'n 10 jaar, denk stuk of 50 keer gebruikt. Die van jou is natuurlijk een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 20:27

casemodder

--->

Zenix schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Bijvoorbeeld.

https://nl.aliexpress.com...-4438-8677-1ac9121b4aa4-0

Mijn netwerk is ook klaar, met een hele dikke server >:) Heb maar twee apparaten in mijn meterkast.
[Afbeelding]

Loze leidingen in het plafond waren helaas niet mogelijk :( Dus de AP's zitten aan de muur.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Specificaties hardware:

1ProcessorsIntel Core i3-9100F (SRF7W) Tray€ 86,66€ 86,66
1Netwerk switchesZyXEL GS1900-10HP€ 122,04€ 122,04
2Access pointsUbiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 80,01€ 160,02
2Externe harde schijvenWD Elements Desktop Storage 10TB Zwart€ 209,-€ 418,-
2Geheugen internCrucial CT16G4WFD8266€ 114,28€ 228,56
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 115,-€ 115,-
1ServersHPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus (P16005-421)€ 539,81€ 539,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.670,09

Specificaties infrastructuur:

Gebouwbekabeling: UTP-kabel Belden Cat.6 grijs 7965E
Patchkabels: Roline Cat6 UTP - 0.5m (rood wifi, oranje server en blauw is data)
Patchpaneel: Delock 12p wall/desktop mount
Kabelgoot: Hager 2m BA6 60040 grijs
Strakke setup :)

Wat draait er op je server?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kleine update. Afgelopen week kleine her indeling gemaakt + kabels vervangen. Nog iets netter en kast zit nu echt vol. Vorige indeling

De nieuwe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCia62d_36X99IsCrWR5tyn-Xgg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcqc5M4zyknpR7Bljf2K78Xp.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 08-05-2020 19:15 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

casemodder schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Strakke setup :)

Wat draait er op je server?
Proxmox met een 2x10TB ZFS Mirror met bindmounts richting de containers.

VM:
- OPNSense
Containers:
- Adguard
- Medusa
- Seedbox (rtorrent+rutorrent)
- Fileserver (SMB, DLNA)
- Gameserver (ET, RTCW)
- Teamspeak3
- Smokeping
- Webserver
- Unifi controller
- Home assistant(moet ik nog mee bezig)

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 08-05-2020 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
wauw.. tweakers zonder Ubiquiti setup ... ze bestaan ! :+ :+ :+

ff serieus ...dikke setup bro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 20:27

casemodder

--->

@ijske

Hier ook niet :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RRfpxmvCpcxE0vB5aUEtCkB4q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqALYuWUGns397kTEsAlREdt.jpg?f=fotoalbum_large

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zenix schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet zo dramatisch doen! :P

IMHO heb je ze prima opgehangen, want laten we eerlijk zijn : Voor een thuisgebruiker zal montage aan het plafond gewoon simpelweg niet altijd mogelijk zijn en zo plat tegen de muur aan is dan een prima oplossing qua straalpatroon! d:)b
ijske schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:51:
wauw.. tweakers zonder Ubiquiti setup ... ze bestaan ! :+ :+ :+

ff serieus ...dikke setup bro
Ik heb twee DrayTek Modem/Router modellen op voorraad staan : Telt dat ook :? :+

/Lekker belangrijk! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan doe je iets fout. Netwerken zijn nooit klaar. Er is altijd wel iets om te bedenken. Al zou het alleen maar zijn dat je de kabelboom in je rack opnieuw gaat doen zodat er geen kruisende kabels in zitten of zo. Of je bestelt stofdopjes voor in je ongebruikte ethernetpoorten in je rack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

sypie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:37:
[...]

Dan doe je iets fout. Netwerken zijn nooit klaar. Er is altijd wel iets om te bedenken. Al zou het alleen maar zijn dat je de kabelboom in je rack opnieuw gaat doen zodat er geen kruisende kabels in zitten of zo. Of je bestelt stofdopjes voor in je ongebruikte ethernetpoorten in je rack.
Voorlopig is die klaar, nu wel tevreden? :P Vogende stap zal een switch zijn met hogere snelheden. Overigens werk ik als netwerk engineer en op dat vlak is er altijd wel iets wat beter kan :) Het bedrijf waar ik werk hebben we een aparte afdeling die het kabel management doet en alles in de racks plaatst. Alle kabels zijn dan ook op maat en het ziet er superstrak uit. Niemand anders mag aan de kabels zitten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:58
Zenix schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Voorlopig is die klaar, nu wel tevreden? :P Vogende stap zal een switch zijn met hogere snelheden. Overigens werk ik als netwerk engineer en op dat vlak is er altijd wel iets wat beter kan :) Het bedrijf waar ik werk hebben we een aparte afdeling die het kabel management doet en alles in de racks plaatst. Alle kabels zijn dan ook op maat en het ziet er superstrak uit. Niemand anders mag aan de kabels zitten :P
Dat ken ik, heb je een patchkast helemaal netjes ingericht, kom je een paar maanden later terug, is het net spaghetti... 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
Zenix schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Totdat de opdracht is opgeleverd en het beheer aan de klant wordt overgedragen. Binnen een paar maanden zie je van de nette rangering niks meer terug.

Tijdje terug nog bij een groot verzorgingstehuis alles volledig Panduit uitgevoerd dus smak met geld gekost om dat netjes in te richten. Maar zelfs de fiber kabels lagen rondom de kast om van voor naar achter te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:49
Aangezien ik in een jaren '30 huis woon is er geen ruimte in de meterkast voor een uitgebreid rack. Daarom alle netwerkkabels maar naar een inloopkast kledingkast van de slaapkamer getrokken op de eerste verdieping. De kast zit onder een trap naar de derde tweede verdieping.

Ik noem het mijn kledingkastnas. Voordeel is dat het niet voldoet aan de verwachtingen van mening bezoeker. Mocht er ingebroken worden, dan hoop ik al helemaal dat ze het niet opvalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAsqooJ50Res898mnXs8sIeRfDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qpeOi7W5OzSeLXrzyrtZ532V.jpg?f=user_large

Je ziet boven het rack dus de planken waar een deel van onze kleding op ligt :)

Van boven naar onderen:
- Intel NUC in Akasa behuizing wat nu mijn NAS is.
- Supermicro SuperChassis 113MTQ-560CB wat mijn NAS wordt.
- 24 poorts CAT6 patch panel
- Zyxel GS1900 24HP
- Merk stopcontacten weet ik niet

Aan de Sonoff zit een externe HDD die alleen aan wordt gezet als er backups gedraaid moeten worden.

Patch kabels heb ik zelf gemaakt met wat connectoren die ik over had en een stuk kapot CAT6 kabel. Aangezien het huis drie verdiepingen heeft, heeft elke verdieping 8 poorten gekregen. De zolder verdieping moet nog aangesloten worden, maar is nog in verbouwing.

Rack is een Samson SRK8

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
(jarig!)
CurlyMo schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:13:
Daarom alle netwerkkabels maar naar een inloopkast kledingkast van de slaapkamer getrokken op de eerste verdieping. De kast zit onder een trap naar de derde verdieping.
offtopic:
Op de eerste verdieping een trap naar de derde? En heb je dan elders net zo'n lange trap van de begane grond naar de tweede verdieping? Lijkt me logistiek wat onhandig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

ardvark99 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Dat ken ik, heb je een patchkast helemaal netjes ingericht, kom je een paar maanden later terug, is het net spaghetti... 🤔
Dat is sowieso standaard het geval, tenzij jij alleen toegang hebt tot de patchkast. Maar bij kleinere organisaties zit facilitair erin, servicedesk etc. En die maakt het helemaal geen flikker uit.

@Jan-man
Klopt. Dat is een gegeven. Gelukkig is dat bij mijn werkgever dus nooit zo, omdat die interne afdeling alleen maar de apparatuur en bekabeling mag doen, verder niemand. Maar dan heb je het ook over een grote organisatie. Ik heb hiervoor in de zorg gewerkt en herken het helaas maar al te goed :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
dreamscape schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:48:
[...]

offtopic:
Op de eerste verdieping een trap naar de derde? En heb je dan elders net zo'n lange trap van de begane grond naar de tweede verdieping? Lijkt me logistiek wat onhandig...
Scherp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 20:26
Ik weet niet of mijn setup onder net valt voor sommigen. Echter krijg ik het net veel strakker in de huidige vorm :)

Ik woon samen met 3 anderen. We hebben een vdsl2 lijn van EDPnet (België) die 100/35 haalt. We zijn best grootverbruikers met een 1-2 TB per maand (pre corona).

Om te starten een netwerk diagram:
Het netwerk bestaat uit 2 delen. De garage waar de WAN toekomt, storage, servers en de "core" switch staan. En mijn kantoor waar een 2e switch staat waarmee de meeste clients verbonden zijn. Deze switches zijn onderling verbonden via 2 gbit lijnen in een LAG. Verder zijn de server en mijn vaste pc eveneens verbonden met 2 gbit connecties voor maximale snelheid bij file transfers. De "core" switch in de garage is wat antiek maar voldoet, toch was er een 5e gbit poort nodig voor het netwerk op toe te laten. Een workaround was de gbit switch gebruiken van de oude router, een TP-link Archer C5. Hierop zijn de USG, één keer de server en core switch verbonden. De server is voorts geconfigureerd om al haar IP traffiek over die NIC te laten gaan om de core switch te omzeilen. Intern verkeer gaat vooral over de andere Nic. SMB 3 multipath werkt goed waardoor ik file transfers met een goede 220 MB/s kan uitvoeren.
Afbeeldingslocatie: http://ip.wapclan.net/images/Netwerk_diagram.PNG

Het server "rack":
U ziet een goedkoop Ikea kast waarin alles vast getywrapped is. Dit staat in de garage, ideaal qua cooling
Op het onderste niveau de server en een testbench PC die tijdelijk aan het folden is tegen Corona :9
De server beheert vele taken virtualisatie van test VM's en productie VM's zoals Pi-Hole en pi image server, domoticz, plex, downloads, files, unifi controller, backups, web (de afbeeldingen in deze post), mySQL voor interne IOT projecten, virtualradar, ...
De hardware bestaat uit een Amd R7 2700x, 32 GB ram en een hoop ssd's & hdd's met de nodige HBA's. Verder hebben we een antieke WD Nas voor backups en 2 8TB USB HDD's voor extra storage naar de server. (chassis zit vol). Voor de rest is er een Ripe probe te spotten en een gateway voor de zonnepanelen.
Er zijn 2 UPS'en voorzien, 1 voor de server en 1 voor het netwerk, ze zijn instaat om >30 min runtime te voorzien.
Afbeeldingslocatie: http://ip.wapclan.net/images/voorkant.jpg
Een Unifi USG 3P als hoofd router en de oude TP-link router als switch, AP en backup router via een 2e PPPoe sessie.
Eigenlijk zou ik graag een 2e WAN connectie hebben om de load balancer/failover te gebruiken van de USG. Misschien starlink in de nabije toekomst?
Afbeeldingslocatie: http://ip.wapclan.net/images/routers.jpg
De witte gbit switch is direct verbonden achter de Bbox3 in bridge en verbind met de routers.
Afbeeldingslocatie: http://ip.wapclan.net/images/achterkant.jpg
Deze antieke linksys srw224g4 switch uit 2005 heeft 24 100/100 poorten en 4 gbit poorten. Deze voldoen eigenlijk nog perfect qua snelheid. Helaas moet het beheer wel via een windows XP VM, moderne browsers werken er niet mee.
Afbeeldingslocatie: http://ip.wapclan.net/images/switch_garage.jpg
De modem:
De Bbox zit zo dicht mogelijk bij de NTP en het intropunt, dit is bij de zekeringkast die nog WIP is. De kabelrommel verbeteren is voor binnenkort. De locatie is aan de andere kant van de garage. Er is wel een aparte voeding voorzien van de netwerk ups zodat de bbox kan blijven functioneren.
Hiernaast ligt ook een Raspberry Pi die fungeert als energie teller, nodered dashboard, beheerder van de tuinverlichting, drukmeter van de waterleiding en beldetector (vanzodra er iemand aanbelt komt er een melding op elke pc -> minder gemiste pakketjes).
Afbeeldingslocatie: http://ip.wapclan.net/images/bbox.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ip.wapclan.net/images/dsl.PNG

De andere kant van het netwerk, mijn kantoor:
Dit deel is minder spannend maar hier komt alles samen op een TL-SG1016DE. Fysiek zit het in een hoek van mijn u-vorm bureau dat omringd is door kasten. Rood = Uplink, wit/grijs zijn clients, groen wifi = ap's, zwart = voip & TV, geel = retour van ingebouwde router in voip op aparte vlan voor testing.
Afbeeldingslocatie: http://ip.wapclan.net/images/Switch_office.jpg
De AP's zijn unifi AP AC lites. Ze gebruiken de meegeleverde injectors die van stroom worden voorzien in de andere hoek van het bureau waar ook de pc's staan. Een POE switch vond ik het niet echt waard. De 2 AP's geven goede dekking in het huis & tuin en behandelen zonder problemen 20 wifi clients. De helft hiervan is IOT spul en raspberry pi's constant DB querries doen op de server. Een derde AP staat bij het netwerk in de garage en geeft dekking over de oprit. Het voornaamste verkeer dat dit AP afhandelt zijn google maps of als ik aan het "rack" bezig ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
larsg schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:41:
Ik weet niet of mijn setup onder net valt voor sommigen. Echter krijg ik het niet vele strakker in de huidige vorm :)
Als dit net is, dan leef ik nu al mee met je (toekomstig) partner :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
larsg schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:41:
Ik weet niet of mijn setup onder net valt voor sommigen. Echter krijg ik het net veel strakker in de huidige vorm :)
euhm nee ...
vooral het feit dat het op een rekje in de garage gestrapped zit irriteerd me ...
dit ziet er heel hard als bijgebouwd-bijgebouwd-bijgebouwd uit , en je nu wat opgeruimd hebt
het is offc veel apparatuur... en open prints met een fan erop ziet er van geen meter uit

Poging tot opbouwende kritiek

1. zoek een mooie 12U 19" kast voor die shizzle in je garage, hang hoog tegen het plafond op, en steek alles in de kast...
das alles.. dat je geen patchpaneel koopt zou me zelfs niet boeien .... je kan zelfs nog draagplankjes erinsteken

2. eventueel kan je zelfs kijken naar een rackmounted POE switch zoals een cisco sg300-10P ...
dan kan je je uplinks veel beter regelen , je dlink'je weg en misschien zelfs de accespoints rechtstreeks vandaaruit voeden (poging om geen al te dure oplossingen aan te reiken)
werkten raspbery pi's niet via POE ?

hier is nog werk aan de winkel (maar ik heb vermoedelijk OCD... dus naar mij moet je niet luisteren)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Laatst online: 00:26
Hier ook recent mijn netwerk aangepakt. Huur momenteel dus het staat voorlopig los in de meterkast, gebruik geen kabelgoot voor overige kabels en gebruik feed through keystones. Sorry voor de brakke phone pics...iets met prioriteiten.

Situatie voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpGmrW6RgCzI_5O409incFmCnrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WVXsoygVyVDGnjVjXkqNfUe.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axj4ZM2GQG1ekntrIdxG4e4MPcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3LtSv6hYi57o48UcvcnRkxv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0LXU6wz-Zfypo33bCJPN9abkic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IP0zgjAztsTvm3VbhiQodl5X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5raVocEAmYjLbw28BvVXX-Bqd78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qLOrS2KPVKpx3nEnXx6rboc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HyrcJtZQJICT--88f0AIGh3NBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDYx6QlCVXi38k0bR4axV92O.jpg?f=fotoalbum_large

U ziet:Apparatuur:Pfsense router:
1ProcessorsIntel Core i5 2405S Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenIntel Desktop Board DQ77KB (retail boxed)€ 118,36€ 118,36
1BehuizingenAkasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 107,77€ 107,77
2Geheugen internKingston ValueRAM KVR16S11/8€ 40,91€ 81,82
1Solid state drivesCrucial M500 mSata 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,95

Niet zichtbaar:To:
  • wachten op bezorging aanvullende keystones
  • router uplink via keystone aansluiten
  • aansluiten overige apparatuur
  • aanschaffen IP camera (omdat de switch alleen passieve PoE ondersteund waarschijnlijk Ubiquiti - maar die worden weer niet ondersteund door Synology surveillance station |:( )

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:46
Natuurlijk is een POE-switch het mooiste, maar heb destijds (hangt nu eerst nog niet weer i.v.m. nieuwe woning en andere prioriteiten) een mooie pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 24-poorts voor weinig op de kop kunnen tikken.
Nu heb ik een paar pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) waarbij natuurlijk wel de POE-injector zit, maar wil eigenlijk een een beetje ruimte besparen (+ ruimte in de WCD's).

Nu kwam ik via Aliexpres dit tegen: https://shopify.poe-world...at-4-gigabit-poe-injector
Iemand hier ervaring(en) mee? Dit lijkt een active-poe injector te zijn (er zijn ook iets grotere uitvoeringen beschikbaar).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Annuk schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:03:
Nu kwam ik via Aliexpres dit tegen: https://shopify.poe-world...at-4-gigabit-poe-injector
Iemand hier ervaring(en) mee? Dit lijkt een active-poe injector te zijn (er zijn ook iets grotere uitvoeringen beschikbaar).
Er staat dat het voldoet aan de 802.3af standaard, maar vervolgens geven ze als voorbeeld het aansluiten van een 12V IP camera. Kan in de specs niet vinden of er dan dus ook 24 of 48 volt uit komt?

Daarnaast zou ik geen duur Unifi apparaat aansluiten op een el-cheapo chinees dingetje met een mega adapter. Althans, zou niet mijn keus zijn.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 11:12
Natuurlijk is een POE-switch het mooiste, maar heb destijds (hangt nu eerst nog niet weer i.v.m. nieuwe woning en andere prioriteiten) een mooie pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 24-poorts voor weinig op de kop kunnen tikken.
Nu heb ik een paar pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) waarbij natuurlijk wel de POE-injector zit, maar wil eigenlijk een een beetje ruimte besparen (+ ruimte in de WCD's).

Sircuri schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Er staat dat het voldoet aan de 802.3af standaard, maar vervolgens geven ze als voorbeeld het aansluiten van een 12V IP camera. Kan in de specs niet vinden of er dan dus ook 24 of 48 volt uit komt?

Daarnaast zou ik geen duur Unifi apparaat aansluiten op een el-cheapo chinees dingetje met een mega adapter. Althans, zou niet mijn keus zijn.
Die 12V is inderdaad verwarrend. Op het plaatje met de specs en de foto's met de stroomadapters staat gat-4-56v-120w. Dat klint alsof de spanning welke de stroomadapter levert ook de spanning is welke op de ethernet kabel wordt gezet. Ik heb een Mikrotik router die precies zo werkt. Ik heb daar een 48V DC stroomadapter bij en dan kan je er 802.11af/at devices mee voeden.

De vraag is alleen of je met het kopen van de GAT-4 en een nette 48V voeding niet meteen door kan sparen voor een mooie PoE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:09
CurlyMo schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:13:
Aangezien ik in een jaren '30 huis woon is er geen ruimte in de meterkast voor een uitgebreid rack. Daarom alle netwerkkabels maar naar een inloopkast kledingkast van de slaapkamer getrokken op de eerste verdieping. De kast zit onder een trap naar de derde tweede verdieping.

Ik noem het mijn kledingkastnas. Voordeel is dat het niet voldoet aan de verwachtingen van mening bezoeker. Mocht er ingebroken worden, dan hoop ik al helemaal dat ze het niet opvalt.

[Afbeelding]

Je ziet boven het rack dus de planken waar een deel van onze kleding op ligt :)

Van boven naar onderen:
- Intel NUC in Akasa behuizing wat nu mijn NAS is.
- Supermicro SuperChassis 113MTQ-560CB wat mijn NAS wordt.
- 24 poorts CAT6 patch panel
- Zyxel GS1900 24HP
- Merk stopcontacten weet ik niet

Aan de Sonoff zit een externe HDD die alleen aan wordt gezet als er backups gedraaid moeten worden.

Patch kabels heb ik zelf gemaakt met wat connectoren die ik over had en een stuk kapot CAT6 kabel. Aangezien het huis drie verdiepingen heeft, heeft elke verdieping 8 poorten gekregen. De zolder verdieping moet nog aangesloten worden, maar is nog in verbouwing.

Rack is een Samson SRK8
Ziet er netjes uit! Ook fijn om te zien dat je een stekkerdoos hebt zonder schakelaar. Ik heb slechte ervaringen met schakelaars in stekkerdozen omdat die nog wel eens willen falen en raad daarom altijd aan zonder zo'n schakelaar te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:46
Sircuri schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Klopt staat er ook beetje onduidelijk, maar als ik die datasheet bekijk lijkt deze wel netjes 48v of te leveren.
Als je ff stapje terug kijkt en dan de productpagina van de injector met voeding pakt zie je dat ze alleen 48v of 56v voedingen leveren.

Maar daarom vraag ik hier ook om evt. ervaringen met dergelijke dingen, ik weet dat hier ergens (dit topic of eerder topic hiervan) ook enkele van die passieve (of semi passief) injectoren gebruiken/gebruikten in hun setup.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

tsjoender schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:20:
Ik heb daar een 48V DC stroomadapter bij en dan kan je er 802.11af/at devices mee voeden.
802.3af/802.3at tenzij jij een WiFi PoE variant kent :? ;) :+ O-)
Patatjemet schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:28:
aanschaffen IP camera (omdat de switch alleen passieve PoE ondersteund waarschijnlijk Ubiquiti - maar die worden weer niet ondersteund door Synology surveillance station |:( )
Dat soort dingen moet je ook niet willen!

Of je koopt gewoon het volledige Ubiquiti pakket of je bouwt zelf iets op basis van ONVIF d:)b
Waarom niet zoiets erbij kopen : pricewatch: TP-Link TL-SG108PE

Simpel, strak en doet wat het moet doen :)

Geldt ook voor @Patatjemet trouwens : Als je toch al losse switches hebt zonder centrale controller dan is dit ook een prima optie!
Tell me more please! :)
Handgeschreven labels zijn geen labels! :P

Ik moet zelf ook nog een keer zoiets kopen, want eenmaal ermee gewerkt wil je niet meer zonder : pricewatch: Dymo Letratag LT-100H d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 20:41
En, gaat het de goede kant op? Ben nog niet klaar maar benieuwd naar tussentijdse feedback.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTNj2y-4Cw0sB5til0UUdXDqTCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sAbc4JXD0Nnlp78vFGI3fYN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
Melvin.P schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:39:
En, gaat het de goede kant op? Ben nog niet klaar maar benieuwd naar tussentijdse feedback.

[Afbeelding]
nog wat labeltjes op de afdekkappies van die paneeltjes zodat je weet wat wat is, en ziet er prima uit hoor, netjes gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:27

Illusion

(the art of)

[Afbeelding]
Met zo'n diepe plank eronder, denk ik dat je van plan bent om daar dingen op te zetten.
Dan wordt het lastig om op de switch de nummering en statusleds te zien.
Misschien lukt het om de switch en patchpanels zo te monteren dat de voorkant naar je toe wijst. Al dan niet in een 10" rackje, of gewoon op een plankje.

Verder netjes (mits je die WCD z.s.m. fatsoenlijk monteert zonder losse VD draad.)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 20:26
CurlyMo schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:42:
[...]
Als dit net is, dan leef ik nu al mee met je (toekomstig) partner :)
Haha, die vind de draad van een muis al teveel ;)
ijske schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:42:
[...]

euhm nee ...
vooral het feit dat het op een rekje in de garage gestrapped zit irriteerd me ...
dit ziet er heel hard als bijgebouwd-bijgebouwd-bijgebouwd uit , en je nu wat opgeruimd hebt
het is offc veel apparatuur... en open prints met een fan erop ziet er van geen meter uit

Poging tot opbouwende kritiek

1. zoek een mooie 12U 19" kast voor die shizzle in je garage, hang hoog tegen het plafond op, en steek alles in de kast...
das alles.. dat je geen patchpaneel koopt zou me zelfs niet boeien .... je kan zelfs nog draagplankjes erinsteken

2. eventueel kan je zelfs kijken naar een rackmounted POE switch zoals een cisco sg300-10P ...
dan kan je je uplinks veel beter regelen , je dlink'je weg en misschien zelfs de accespoints rechtstreeks vandaaruit voeden (poging om geen al te dure oplossingen aan te reiken)
werkten raspbery pi's niet via POE ?

hier is nog werk aan de winkel (maar ik heb vermoedelijk OCD... dus naar mij moet je niet luisteren)
Bedankt voor je kritiek hoor, maar ik ga het zo laten ;)
Met uitzondering van wat draden recht trekken en de rommel bij de modem ordenen.
Die pc zonder kast licht daar tijdelijk en ziet er inderdaad niet uit. Die is er ook snel snel neergepleurd om te kunnen folden tegen Corona. Gaat ook weer weg over x-maanden.

Op termijn zou ik wel iets willen dat volgens de regeltjes in een rack zit, echter zal dat zijn voor het volgende huis binnen een paar jaar. Inclusief patchpaneel. Nu is daar geen beginnen aan omdat de helft van de kabels te kort zijn.
nero355 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:48:
[Pi image server]

[...]

Ik moet zelf ook nog een keer zoiets kopen, want eenmaal ermee gewerkt wil je niet meer zonder : pricewatch: Dymo Letratag LT-100H d:)b
Ja die witte tape met krabbels op zien er inderdaad niet uit :)
Wist niet dat labelwriters zo goedkoop waren ga ik naar kijken!

De PI image server is eigenlijk gewoon dit: https://www.raspberrypi.org/blog/piserver/
(over en uit met dode SD kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
larsg schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:09:
[...]

Haha, die vind de draad van een muis al teveel ;)
Maar daar ben ik het dan ook wel weer mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:09

[Afbeelding]
Dat gaat zo te zien de goede kant op!

Boven de patchpanelen zou je een bedradingskoker kunnen plaatsen. De WDC natuurlijk even netjes vastzetten en de chassis van je patchpanelen even aarden aan de aardedraad van de WCD.

Het plafond lijkt bekleed met PS-platen? Wellicht nadenken over aanvullende brandvertragende maatregelen zoals een gipsplaatje er voor. Maar dat is meer een bouwkundig ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hoe gaan jullie om met lange kabels tot het patch paneel? In mijn situatie komen de kabels binnen in de inloopkast, maar dan is het alsnog 1,5 meter tot het patch paneel. Tot dat punt hangen alle kabels kris kras en vrij over de vloer. Zou het handiger zijn om zo dicht mogelijk bij de kabels een patch paneel op te hangen en dan met standaard flexibele ader patch kabels door naar een RJ45 - RJ45 patch panel in het rack, zo dat je daar netjes kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Een bedradingskoker of een kabelgoot? Maakt het net dat ietsje strakker ipv losse kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hipska schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:43:
Een bedradingskoker of een kabelgoot? Maakt het net dat ietsje strakker ipv losse kabels.
Met het verschil van meterkast opstellingen is dat ik een verrijdbaar rack heb. Als ik het rack dus wel wil halen om welke reden dan ook (bijv. zo nu en dan stofzuigen), dan moet ik nu het patch paneel uit mijn rack halen.

Als ik een rack dichtbij mijn kabels zou hebben zitten, dan wordt er minder aan de stugge kabels gefrommeld, maar alleen aan de flexibele patch kabels tussen mijn muur patch paneel en mijn rack patch paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Oke ja, in dat geval kan je idd muur paneeltje plaatsen en van daar met flexibele kabels, eventueel gebundeld met ty-raps of klittenband naar je rack patch paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hipska schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:00:
Oke ja, in dat geval kan je idd muur paneeltje plaatsen en van daar met flexibele kabels, eventueel gebundeld met ty-raps of klittenband naar je rack patch paneel.
Ding voor in het rack heet dus een feedback panel. Kan hem alleen bij FS.com betaalbaar vinden:
https://www.fs.com/de-en/products/69180.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:39
nero355 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:48:
[...]

802.3af/802.3at tenzij jij een WiFi PoE variant kent :? ;) :+ O-)

[...]

Dat soort dingen moet je ook niet willen!

Of je koopt gewoon het volledige Ubiquiti pakket of je bouwt zelf iets op basis van ONVIF d:)b

[...]

Waarom niet zoiets erbij kopen : pricewatch: TP-Link TL-SG108PE

Simpel, strak en doet wat het moet doen :)

Geldt ook voor @Patatjemet trouwens : Als je toch al losse switches hebt zonder centrale controller dan is dit ook een prima optie!

[...]

[...]

Ook bedankt voor de labelwriter tip. Heb er ook een besteld om mijn patchpaneel en de poorten aan de muur te labelen.
Pagina: 1 ... 56 ... 123 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2