Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Norinco schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Mag ik je vragen hoe groot jou meterkast is? Ziet er netjes uit zo.
Heb hem niet speciaal nagemeten, maar als het goed is is deze 885mm breed en 310mm diep. Niets bijzonders ofzo. :)

Hier staat trouwens wat meer info:
Xander in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
Xander in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ben bezig met een boodschappenlijstje voor mijn nieuwbouwwoning. Het gaat om 12 loze leidingen, in principe moet ik met 1 kabel per leiding genoeg hebben. Ik wil in de woonkamer nog wel een coax kabel leggen. Ik begrijp dat ik voor die leiding dan beter een afgeschermde kabel kan gebruiken?

- 2x100m UTP-kabel Belden Cat.6 grijs 7965E doos 100 meter
- 12x Keystone - RJ45 Cat 6 - https://www.allekabels.nl...keystone-rj45-cat-6.html#
- 12x WCD - Keystone snap-in - ik neem aan dat deze vrij universeel zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@shoombak Doe je zelf een plezier en trek overal meteen 2 UTP in. Achteraf nog een kabel er bij in trekken is meestal een grotere klus en voor de onkosten hoef je het niet te laten.

In plaats van 2* 100 meter zou ik 1 keer een doos van 300 meter kopen, de meters gaan sneller dan je zou denken.

Verder ben ik ook net begonnen om het een en ander te stroomlijnen. Net mijn 9U 19" kastje opgehangen op zolder. Van het modem naar zolder komen 4 UTP's door een 19mm buis. Ik kan er nu bij nu het plafond van de hal nog open ligt. Als die straks dicht is wordt het 'm ook niet meer.

In een andere 19mm buis wordt nog een YMvK kabel getrokken voor toekomstige zonnepanelen, die gaat dan rechtstreeks naar de meterkast zodat een eventuele omvormer direct daar aangesloten kan worden. Of ik deze kabel ooit in ga zetten weet ik nu nog niet maar hé, ik kan er nu bij.

[ Voor 48% gewijzigd door sypie op 31-03-2020 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:26
@shoombak Twee kabels direct trekken is net zo veel moeite als één, maar achteraf enorm veel gezeik, omdat je een kabel niet naast een bestaande kabel kan trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 31-03-2020 12:03 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@CurlyMo @sypie bedankt voor de snelle respons, ik zal uitgaan van standaard 2 kabels per leiding. Is het overigens dan juist niet praktischer met kabelstrekken om vanuit 2 dozen te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja, dat is praktischer i.v.m. lengtes en weinig afval uiteraard.

Wat je misschien kunt doen is een installateur of IT-bedrijf bij je in de buurt benaderen of je via hun 2 dozen kunt kopen en de resterende lengte weer retour kunt doen. Dit kun je doen op basis van de meternummering die op de kabels staat. Dat is wel zo voordelig (of je verkoopt de overige lengte uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30
Je kunt ook 1 doos/rol gebruiken. Een kabel heeft namelijk 2 uiteindes. Stuk voordeliger dan dat je met 2 halve rollen blijft zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:20
Of je legt die doos + bijbehorend gereedschap ergens in een berging. Komt altijd weer van pas. Of ben ik de enige tweaker die zo af en toe gevraagd wordt deze en gene te helpen met spullen aansluiten? :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
shoombak schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:59:
Ik ben bezig met een boodschappenlijstje voor mijn nieuwbouwwoning. Het gaat om 12 loze leidingen, in principe moet ik met 1 kabel per leiding genoeg hebben. Ik wil in de woonkamer nog wel een coax kabel leggen. Ik begrijp dat ik voor die leiding dan beter een afgeschermde kabel kan gebruiken?
Coax-kabel moet je inderdaad afgeschermde gebruiken. ;) Maar daar zou ik gerust u/utp langs durven trekken.
Dat valt nog tegen, er zijn verschillende maten keystones. Bijvoorbeeld Gira heeft al 10 verschillende varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
Annuk schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:55:
[...]

Welke exacte danicom RJ45 pluggen zijn het dan en welke tang exact? Heb je linkje's?
Voor de kabel ga ik een beetje uit van wat @RobbyTown al aangeeft, de 7965E van Belden, als je wel een andere hebt wil je die ook eens exact aangeven?
Sorry, druk met andere dingen geweest.Wat zijn de precieze verschillen tussen een connector voor stugge kabel en een connector voor soepele kabel? Kan dat de reden zijn dat het niet lukt om de connector er goed op te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 31-03-2020 17:09 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:41
Joris748 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:50:
[...]

Sorry, druk met andere dingen geweest.Wat zijn de precieze verschillen tussen een connector voor stugge kabel en een connector voor soepele kabel? Kan dat de reden zijn dat het niet lukt om de connector er goed op te krijgen?
Er zit inderdaad verschil in vertanding van het metalen deel wat in/om de aders komt.
Zie ook deze afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://td-er.nl/wp-content/uploads/2012/11/Stranded_vs_solid_contact_lg.jpg

Voor stranded kabel drukt deze door de ader heen voor vol contact. Bij solid kabel kan dit niet en heb je andere vertanding nodig die om de ader heen sluit.

En dat kan zeer zeker tot gevolg hebben dat je de connector er niet goed op krijgt.

shoombak schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:59:

- 2x100m UTP-kabel Belden Cat.6 grijs 7965E doos 100 meter
- 12x Keystone - RJ45 Cat 6 - https://www.allekabels.nl...keystone-rj45-cat-6.html#
Wat al is gezegd doe direct 2 kabels per loze leiding, de gekozen kabel is in ieder geval al goed.
En om jezelf flinke frustraties te besparen werk je inderdaad uit 2 dozen/rollen. Niet zoals @hpmkruit zegt om beide uiteindes van dezelfde kabel te gebruiken, dit trek je uiteindelijk in een knoop en dan ben je verder van huis. (Been there, done that).

Waarom keystones?
Waarom niet de welbekende inbouw doosjes van Rutenbeck? Met daarbij de bijpassende afwerking van het schakelmateriaal wat je strax in huis hebt?

Wat ook al is gezegd voor keystones zijn er tog verschillende maten, als je daar wel bij wilt blijven zoek dan eerst goed uit welk frame je moet hebben bij welke maat keystone.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 12:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Wat ook fijn werkt is 2 verschillende kleuren kabels gebruiken. Dan hoef je alleen de leiding te markeren en niet elke kabel afzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Totaalgeflipt schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:00:
Wat ook fijn werkt is 2 verschillende kleuren kabels gebruiken. Dan hoef je alleen de leiding te markeren en niet elke kabel afzonderlijk.
Dit had bij mij ook handig geweest. Ik was al lang bezig met de voorbereidingen en die kabels waren al een heel eind geleden getrokken. Heb toen deze kabeltester gekocht, werkt goed en kan voor andere doeleinden ook van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Wat ook een prima optie is, is gelijk de twin versie van de Belden Cat6 kabel aanschaffen.
Nog veel makkelijker te trekken dan met 2 losse kabels gaan werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:32
Ik heb de laatste 5 pagina's doorgelezen, maar nog geen antwoord op mijn vragen kunnen vinden.
volgende week wordt ons nieuwbouwhuis hopelijk opgeleverd. Er zitten diverse loze leidingen die ik nog moet voorzien van utp-kabels.
* Nu zie ik diverse mensen die cat6 kabels kopen. Waarom niet cat6a, of zelfs 7? Die laatste zijn toch veel meer toekomstbestendig? Maakt het nog ergens uit waar ik de kabels koop, of is de goedkoopste ook zeker een optie?
* hierboven wordt door diverse mensen aangeraden om door alle leidingen gelijk 2 kabels door de leidingen te trekken. Voor de loze leiding naar zolder kan ik het snappen, aangezien daar een AP en een tv op komen, maar ik heb ook een loze leiding laten leggen richting plafond 1e verdieping, om daar een AP te hangen. Waarom zou ik daar 2 kabels naar toe willen leggen?
veel dank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:26
koendio schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:00:
* Nu zie ik diverse mensen die cat6 kabels kopen. Waarom niet cat6a, of zelfs 7? Die laatste zijn toch veel meer toekomstbestendig? Maakt het nog ergens uit waar ik de kabels koop, of is de goedkoopste ook zeker een optie?
Even de zoekfunctie gebruiken en je vind zat aan input over deze discussie.
* hierboven wordt door diverse mensen aangeraden om door alle leidingen gelijk 2 kabels door de leidingen te trekken. Voor de loze leiding naar zolder kan ik het snappen, aangezien daar een AP en een tv op komen, maar ik heb ook een loze leiding laten leggen richting plafond 1e verdieping, om daar een AP te hangen. Waarom zou ik daar 2 kabels naar toe willen leggen?
veel dank
Omdat het kan is soms antwoord genoeg? Als je de tweede kabel niet gebruikt, ook prima. Als je hem onverhoopt toch nodig denkt te hebben nog beter.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
veel dank
Als je toch een kabel aan 't trekken bent kost het heel weinig moeite tegelijkertijd een tweede trekken. Achteraf doen is oneindig veel meer moeite. Dus, door dat gewoon in eerste instantie meteen te doen, kan het altijd zijn dat je over 12 maanden, 5 jaar, of 15 jaar daar alsnog de vruchten van plukt. Enige wat 't je nu kost is een paar euro extra voor het koper.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Freeaqingme schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:13:
[...] Enige wat 't je nu kost is een paar euro extra voor het koper.
Inderdaad koper en geen cca @koendio.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36

* Nu zie ik diverse mensen die cat6 kabels kopen. Waarom niet cat6a, of zelfs 7?
voor velen is 10gbit/s de norm die ze willen halen, cat6 kan dit op korte afstand, cat6A tot 100m...
alles daarboven is nog toekomstmuziek (tenzij je echt gaat voor speciale connectoren waarmee bv 40gbit/s mogelijk is)... om 10gbps wil je eigenlijk cat6A f/utp ,omdat die getest zijn qua overspraak etc etc ..
dat dat residentieel onnodig is (omdat je thuis nooit trossen kabel naast hoogspanning legt bv ) moet je zelf weten ...
* hierboven wordt door diverse mensen aangeraden om door alle leidingen gelijk 2 kabels door de leidingen te trekken.
veel dank
omdat het niet de kost is... doosje draka uc400 cat6 305m bv kost +- 200€ voor een doosje, das dus 66ct/meter..
dus voor pakweg 2 tientjes trek je overal ineens een 2e kabel erbij

ter vergelijking het gezeik wat je krijgt als je er een 2e bij wil trekken ... geloof me , das echt de moeite om het gelijk goed te doen :-)
(voor specifieke AP plekken hoeft het dan weer niet, alleen echt high end accespoints hebben dubbel utp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:39
Ik heb drie CAT6 kabel getrokken naar een 58mm inbouwdoos. Ik was altijd van plan om een "Metz Connect 1309131002-E" te gebruiken om alles aan te sluiten. Helaas zie ik nu pas dat de METZ datacontactdoos niet geschikt is voor 58 mm inbouwdozen. Weet iemand nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

wouter.N schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:45:
Ik heb drie CAT6 kabel getrokken naar een 58mm inbouwdoos. Ik was altijd van plan om een "Metz Connect 1309131002-E" te gebruiken om alles aan te sluiten. Helaas zie ik nu pas dat de METZ datacontactdoos niet geschikt is voor 58 mm inbouwdozen. Weet iemand nog een alternatief?
Ik zie niet waarom dat niet zou passen. Had je wel gezien dat het een 10/100 verbinding is volgens de website van Conrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Totaalgeflipt schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:42:
[...]

Ik zie niet waarom dat niet zou passen. Had je wel gezien dat het een 10/100 verbinding is volgens de website van Conrad?
Op de conrad site staat helaas; "Niet geschikt voor montage in een standaard 58 mm inbouwdoos." Ik zie niets staan over 10/100 mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door wouter.N op 01-04-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

wouter.N schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:11:
[...]

Op de conrad site staat helaas; "Niet geschikt voor montage in een standaard 58 mm inbouwdoos." Ik zie niets staan over 10/100 mbit.
Raar, ik zag het vanmiddag toch echt staan. Maar je hebt gelijk, zie het er niet bij staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:08
ijske schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:40:
[...]voor velen is 10gbit/s de norm die ze willen halen, cat6 kan dit op korte afstand, cat6A tot 100m
Het is maar wat je korte afstand noemt.... 55 meter is voor woonhuizen een kolere eind. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category_6_cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
reinoudkil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:39:
[...]

Het is maar wat je korte afstand noemt.... 55 meter is voor woonhuizen een kolere eind. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category_6_cable
10gbit is niet mijn doel, 1gbit is voldoende. Mijn doel is 3x RJ45 in een standaard 58 mm inbouwdoos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
wouter.N schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:41:
[...]

10gbit is niet mijn doel, 1gbit is voldoende. Mijn doel is 3x RJ45 in een standaard 58 mm inbouwdoos.
Hij had het dan ook niet tegen jou, je ben niet de enige met vragen hier. ;)

Maar wat is een "standaard 58mm inbouwdoos"? :? Die standaard ken ik niet en Google maakt me ook niet veel wijzer.

De standaard inbouwdozen die ik ken zijn 76 tot 82mm in doorsnede en 40 tot 50mm diep. Wat is die 58mm van jou? De diameter? Succes dan om überhaupt passend schakelmateriaal te vinden want dit is dus niet standaard. Of is het de diepte? Dan is het dieper dan de normale dozen en moet het niet zo lastig zijn om passend inbouwmateriaal te vinden?

Misschien kun je hier iets mee:
https://www.elektrobode.n...3mod-80x80-r9010-cfpe3awy

Moeten nog wel keystones bij, bijvoorbeeld: https://www.elektrobode.n...ijack-tx-6-tg-r9010-39555

Inzetplaat is 55x55, met wat mazzel past die ook in afdekramen van andere fabrikanten (Gira ST55, Busch-Jaeger Balance, Jung AS500 etc).

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 02-04-2020 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
wouter.N schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:41:
[...]

Je kan ook nu alvast kabels leggen die geschikt zijn voor 10Gbit. Als dan blijkt dat je dat over X jaar toch nodig heb, ben je jezelf tegen die tijd heel dankbaar dat je nu niet voor het allergoedkoopste gegaan bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
reinoudkil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:39:
[...]

Zolang je 100% koperkabel gebruikt kan je 10Gbase-T op max 45 meter met Cat5e.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Uberprutser schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:28:
[...]
Zolang je 100% koperkabel gebruikt kan je 10Gbase-T op max 45 meter met Cat5e.
Hoeft echt niet 100% koper te zijn, bijgemengd zilver of goud is geen probleem ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mijn Ubiquiti laat zien dat 1 AP een 100Mbit verbinding heeft over een CAT6 kabel. Zou ik dan toch de connector niet goed geknepen hebben...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
sypie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:52:
Mijn Ubiquiti laat zien dat 1 AP een 100Mbit verbinding heeft over een CAT6 kabel. Zou ik dan toch de connector niet goed geknepen hebben...?
Zou goed mogelijk zijn, maar daar kunnen wij ook niks over zeggen ;)

Heb je een mogelijkheid om de AP tijdelijk via een andere kabel aan te sluiten?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

sypie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:52:
Waarschijnlijk toch wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Freee!! schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:48:
[...]

Hoeft echt niet 100% koper te zijn, bijgemengd zilver of goud is geen probleem ;)
Maare, dan wel gesmeed door elven bij maanlicht en dan wordt het een beetje aan de prijs...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Heb hetzelfde gehad, na een reboot van een AP was het eventjes goed, maar na een aantal dagen viel hij toch weer terug naar 100Mbit. Nieuwe connector eraan geknepen (de andere kant was een aangegoten connector) en probleem opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:56
ThinkPadd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:11:
Heb hetzelfde gehad, na een reboot van een AP was het eventjes goed, maar na een aantal dagen viel hij toch weer terug naar 100Mbit. Nieuwe connector eraan geknepen (de andere kant was een aangegoten connector) en probleem opgelost.
Hier ook exact zelfde situatie meegemaakt. Bij mij was het zelfs een kabelbreuk: connectoren vervangen hielp niet, hele nieuwe kabel wel.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ijske
  • Laatst online: 20:36
Quarantine day 16....

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/ijsje/rack.jpg

nu nog is kijken hoe ik dat allemaal achteruit zet , de deur kan dr niet meer op ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

ijske schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:15:
Quarantine day 16....

[Afbeelding]

nu nog is kijken hoe ik dat allemaal achteruit zet , de deur kan dr niet meer op ...
Geen kleurcodering? :N

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

ijske schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:40:
[...]

dus voor pakweg 2 tientjes trek je overal ineens een 2e kabel erbij

ter vergelijking het gezeik wat je krijgt als je er een 2e bij wil trekken ... geloof me , das echt de moeite om het gelijk goed te doen :-)
Ja dit! Zo heb een bedrijfsserver die op zolder stond waarvan de utp ineens een kabelbreuk vertoonde in 5 minuten kunnen fixen. En mijn schuur verlichting schakelt nu dankzij een extra utp kabel vanaf de klok in de meterkast in huis 🎉

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 19:08
Zo na 15 jaar de ziggo modem achter de bank
En de laatste 2 jaar mijn usg pro los op bureau alles naar de meterkast verhuist
Wat zie je
Ubiquiti usg pro
Ubiquity switch 8 150 watt
Ziggo connectbox bridged
Hirschman coax versterker en splitter
Synology nas

Alleen jammer dat die zo krap isAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8VIZEV3GRDc_GiF9FDrBlZyIO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCVsFSGixn2rVznOikDfonHU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2q8NihiQpFLBmLsJVDTlPs6JUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzfQNRVbdyfjmUWpA4Mx5bfu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8QCYPXkinCFPWB10wjEmILQ-jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGSxE69es9xLT9qQkHMzjtwA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWY74PVwrmmkUoplQZKlm0E05oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjePkjioIaTQzto8Pt0cotjN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door vonkkie op 02-04-2020 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
vonkkie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:26:
En de laatste 2 jaar mijn usg pro los op bureau alles naar de meterkast verhuist
Wat zie je
Ubiquiti usg pro
Ziggo connectbox bridged
Synology nas

[Afbeelding]
...
Heel netjes! Het enige waar wellicht iets aan op te merken is, is de Synology op de bodem van je meterkast. Ben je niet bang dat mocht er een keer iets met je waterafsluiter mis gaan dat je Synology natte voeten krijgt? (Wellicht denk ik hier te angstig over hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43
@PublishedMeteor waar zie je de watermeter?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vonkkie
Mijn watermeter zit daar niet dat is gas

En daar zou mijn synology geen last van hebben

Ik dan wel van de synology ivm gasexplosie
PublishedMeteor schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:11:
[...]

Heel netjes! Het enige waar wellicht iets aan op te merken is, is de Synology op de bodem van je meterkast. Ben je niet bang dat mocht er een keer iets met je waterafsluiter mis gaan dat je Synology natte voeten krijgt? (Wellicht denk ik hier te angstig over hoor :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
Oeps! Ik zie het nu inderdaad. In dat geval is er natuurlijk niets aan de hand! Excuses 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@vonkkie Ik zou mij wel zorgen maken over de warmteontwikkeling van de US-8-150W. Omdat deze switch passief gekoeld is is het belangrijk dat deze switch de ruimte krijgt om zijn warmte kwijt te raken.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
Tussen de switch en achterwand zit nog 1 / 2 centimeter en tussen de usg en de switch zit ook nog ruim 2 centimeter
Plus dat de koeling van af de zijkanten komt en dat is zo onder en boven dus de warmte kan zo makelijker weg dan wanneer hij plat staat
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:16:
@vonkkie Ik zou mij wel zorgen maken over de warmteontwikkeling van de US-8-150W. Omdat deze switch passief gekoeld is is het belangrijk dat deze switch de ruimte krijgt om zijn warmte kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat zie je
Ubiquiti usg pro
Ziggo connectbox bridged
Synology nas

Alleen jammer dat die zo krap is[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
offtopic:
wat is dat grote witte ding links van je groepenkast :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vonkkie
Trafo 12volt tbv spanningsrail slaapkamer
Hangt 5 mtr rail verlichting met ledspotjes
Koffie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:39:
[...]

offtopic:
wat is dat grote witte ding links van je groepenkast :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja Meterkast, laat ik die van mij maar niet posten. Zelfs als ik status van de slaapkamers van mijn 2 pubers bij elkaar optel zijn die nog netter dan mijn meterkast O-)
Wel een start gemaakt aan de wirwar van ESP8266 die op de muur geplakt zaten, of waren losgevallen en aan draadjes hingen.
Ik heb nl. nogal wat ESP's hangen in de meterkast kwam ik tot de ontdekking. Wel 5 stuks! :o :+
Gisteren 2 grote breadboards gepakt en aan elkaar verbonden. Alle ESP's er op, 1 aanvoer voor de voeding die alle ESP's tegelijk voed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7g0oO5K8pcgX1JCtGu-ZyURHmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Bcdbxcasfy4hItNmubXLFTF.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje bij beetje word de meterkast wel netter nu merendeel al naar mijn serverkast is verhuisd. Eerst hingen er allemaal losse switches, pi's en routers :P

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 02-04-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
@Koffie

Wat doe je met die esp bordjes ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vonkkie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:03:
@Koffie

Wat doe je met die esp bordjes ?
Beetje een wildgroei geworden en niet alles kan samen op 1 ESP omwille van de code. Ik gebruik ze voor: uitlezen slimme meter, aansturen stadsverwarming, uitlezen deurbel, zenden en ontvangen RF signalen en aansturen homemade alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 10:20
Wat zie je
Ubiquiti usg pro
Ziggo connectbox bridged
Synology nas

Alleen jammer dat die zo krap is[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi kastje welk paneel de classic of advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
@Rickster23

De classic 3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
@vonkkie

Dat is nou weer jammer, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
@Rickster23

Hoe zo dat hangt aan internet voor programmering voice module naar gsm werkt perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickster23
@vonkkie

Ja je hebt tegenwoordig de Advanced met app schakeling en push berichten super ding, heb het zelf thuis hangen, binnenkort maar even foto's posten hier als ik het een beetje geordend heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
ja die hangen wij nu ook weg maar vindt dit leuker

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
Nadat ik alles had opgehangen en dacht met een 16 poort POE 150W switch welk voldoende te hebben. Zit mijn die switch binnen een jaar vol. Sterker nog, ook een 24 poorts switch ter vervanging zou al te klein zijn.
Nu zal ik te denken om hier een 24 poort ubiquiti (zonder POE) tegenaan te schroeven.
Maar, heeft iemand een idee of hier beugels voor zijn? Ik kan me voorstellen dat de 90graden plaatjes die er nu opzitten ook in een 2U breedte te krijgen zijn. Qua gewicht moet dat volgens mij wel kunnen, maar ik kan die nergens vinden.
Hierboven zag ik de oplossing van @vonkkie die met een zelf oplossing zat te worstelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFw9wci8GQl0GEQBYSgKxBUGpBs=/f/image/7zDplyayZ2YNcrE8fwaOIKfq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_yBVoD8JGbpfd0MK34pKgIPuQ8=/f/image/DyFB4NTLXlyiKxpp1IMB4X7A.jpg

Heeft iemand hier nog een tip voor? Om een 48 poorts POE switch te kopen is me iets te gortig qua prijs. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44
2U 19in Steel Vertical Wall Mount Equipment Rack

Ook in 3U, 4U en 6U te krijgen als je nog eea van plan bent :P

[ Voor 17% gewijzigd door Tom Paris op 07-04-2020 17:54 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
Die had ik ook gezien maar ik kan niet goed de diepte (van de switch) in. door deze oplossing liggen de switches maar op de balk. In de huidige oplossing liggen de switch op de balk én bevestigd aan de wand.
Dit was dus onzin. :?

Maar ik zoek wél iets waar extra bevestigings punten op zitten die ik kan gebruiken. Misschien moet ik inderdaan jou voorstel wél doen en een par extra gaten halverwege maken zodat die steviger in de balk komt te zitten.

Ik hoop vooral op een idee van iemand die ik nog niet gevonden heb. :)

[ Voor 23% gewijzigd door heuvelman op 07-04-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
heuvelman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:14:
[...]

Die had ik ook gezien maar ik kan niet goed de diepte (van de switch) in. door deze oplossing liggen de switches maar op de balk. In de huidige oplossing liggen de switch op de balk én bevestigd aan de wand.
Dit was dus onzin. :?

Maar ik zoek wél iets waar extra bevestigings punten op zitten die ik kan gebruiken. Misschien moet ik inderdaan jou voorstel wél doen en een par extra gaten halverwege maken zodat die steviger in de balk komt te zitten.

Ik hoop vooral op een idee van iemand die ik nog niet gevonden heb. :)
Of deze: https://www.netwerkproduc...-patch-muurbeugel-2u.html goedkoper en stevig. Hangen bij mij ook aan de muur in de meterkast :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:24
bluewalk schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:42:
[...]

Of deze: https://www.netwerkproduc...-patch-muurbeugel-2u.html goedkoper en stevig. Hangen bij mij ook aan de muur in de meterkast :)
Deze is vrijwel hetzelfde maar dan de helft van de prijs: https://thomann.de/nl/millenium_wall_rack_2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieB
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:16
heuvelman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:44:
Nadat ik alles had opgehangen en dacht met een 16 poort POE 150W switch welk voldoende te hebben. Zit mijn die switch binnen een jaar vol. Sterker nog, ook een 24 poorts switch ter vervanging zou al te klein zijn.
Nu zal ik te denken om hier een 24 poort ubiquiti (zonder POE) tegenaan te schroeven.
Maar, heeft iemand een idee of hier beugels voor zijn? Ik kan me voorstellen dat de 90graden plaatjes die er nu opzitten ook in een 2U breedte te krijgen zijn. Qua gewicht moet dat volgens mij wel kunnen, maar ik kan die nergens vinden.
Hierboven zag ik de oplossing van @vonkkie die met een zelf oplossing zat te worstelen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeft iemand hier nog een tip voor? Om een 48 poorts POE switch te kopen is me iets te gortig qua prijs. ;)
Misschien rare vraag hoor, maar wat heb je er allemaal aanhangen? Een hoop ap’s ofzo?

Windhoos Ryzen 7800x3d | rtx 5060 8 gb | 32gb & Macbook Air m3 8gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@heuvelman Misschien deze manier:
Annuk in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
Annuk in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Je zou natuurlijk ook een bouwmarkt in kunnen lopen en een geschikt hoekijzer gebruiken, desnoods wat extra gaten in hoekijzer boren. Dat laatste lijkt @vonkkie ook gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
@heuvelman
@Piet91

Jep hoe ijzer wat nog in de schuur lag ingekort en gaten bij geboord
Kostte niet en zit zeker vast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuvelman
BassieB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:58:
[...]

Misschien rare vraag hoor, maar wat heb je er allemaal aanhangen? Een hoop ap’s ofzo?
Nee, hoor geen rare vraag,
Maar met twee puber kids, een wat groter huis en mijzelf als ICT hobbyist gaat sneller.
Ik heb in mijn huis ieder slaapkamer minstens twee aansluitpunten. een studeerkamer met 4 punten een woonkamer met 4 punten en een cv hok met 4 punten.
Dit zijn sowieso al 22 aansluitpunten. + 2 AP's + nog een extra managed switch en een router die er tussen staat.
Is het overdreven. Vast wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
microcuts schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:50:
[...]

Deze is vrijwel hetzelfde maar dan de helft van de prijs: https://thomann.de/nl/millenium_wall_rack_2.htm
Dit was nu precies waar ik op hoopte. _/-\o_

dank je @bluewalk en @microcuts . Buig je dan één kant recht? gaat dat gemakkelijk? Deze had ik inderdaad nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
heuvelman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:32:
[...]

dank je @bluewalk en @microcuts . Buig je dan één kant recht? gaat dat gemakkelijk?
Waarom zou je nog iets willen buigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vonkkie
@heuvelman

Niet over dreven vindt ik

Hier een 24 poorts in computer kamer
8 houdige in tv meubel
En de 8 150 in meterkast

Huis 75 m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
heuvelman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:25:
[...]

Nee, hoor geen rare vraag,
Maar met twee puber kids, een wat groter huis en mijzelf als ICT hobbyist gaat sneller.
Ik heb in mijn huis ieder slaapkamer minstens twee aansluitpunten. een studeerkamer met 4 punten een woonkamer met 4 punten en een cv hok met 4 punten.
Dit zijn sowieso al 22 aansluitpunten. + 2 AP's + nog een extra managed switch en een router die er tussen staat.
Maar gebruik je het dan ook allemaal? Ongebruikte punten hoef je toch (nog) niet te patchen?
heuvelman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:32:
[...]

dank je @bluewalk en @microcuts . Buig je dan één kant recht? gaat dat gemakkelijk? Deze had ik inderdaad nog niet gevonden.
Je moet hier niets aan buigen? :? Gewoon wat je nu hebt hangen van de muur schroeven, dit ophangen en de apparatuur erin monteren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• je_weet
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-05 09:13
Na wat knutselen.

Je ziet hier de glasvezelpatchkabel naar zolder vertrekken, waar een rack staat met een edgerouter 4, unifi 24 switch en debian server Daar moet het kabel-management nog, dus nog geen foto waard...

Hier zie je de mterkast beneden met patchbay en unifi switch 8 60 watt, waar 2 uac-pro ap's op zitten. Verder hangt er een NUC voor domotica met Home Assistant, een Opentherm gateway, esp's om de deurbel en de rolluikken te bedienen / ontvangen, kabel voor de slimme meter en zwave stick. Al met al vond ik het een nette afwerking...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZ8K2YJOfjH22R99yMP8MYV2PAo=/f/image/c4at3KbAf8dzrzlFhlOqRDyr.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door je_weet op 07-04-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
@je_weet

Ziet er strak uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

je_weet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:41:
Na wat knutselen.

Je ziet hier de glasvezelpatchkabel naar zolder vertrekken, waar een rack staat met een edgerouter 4, unifi 24 switch en debian server [...], dus nog geen foto waard...
Een voor-foto. Ik ben voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• je_weet
@PcDealer Dit is al een tijdje terug, maar dit kun je beschouwen als een "voor-foto"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gKdZI3en7F-rd1rFO-WH68QrpQ=/f/image/arJTJs5980LXgcJhyRnUW77h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

je_weet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:07:
@PcDealer Dit is al een tijdje terug, maar dit kun je beschouwen als een "voor-foto"

[Afbeelding]
Ik heb het over
waar een rack staat met een edgerouter 4, unifi 24 switch en debian server

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• je_weet
@PcDealer Dit kan je zien als het startpunt boven. Als ie klaar is, post ik nog wel een plaatje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MML2h5LcMbAE7xMbp1zQYGCRSU=/f/image/2XaXQ1Hq9PE0IP7vf0RAc29r.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

je_weet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:14:
@PcDealer Dit kan je zien als het startpunt boven. Als ie klaar is, post ik nog wel een plaatje!

[Afbeelding]
Eindelijk iemand met een SMA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 08:05
je_weet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:41:
Na wat knutselen.

Je ziet hier de glasvezelpatchkabel naar zolder vertrekken, waar een rack staat met een edgerouter 4, unifi 24 switch en debian server Daar moet het kabel-management nog, dus nog geen foto waard...

Hier zie je de mterkast beneden met patchbay en unifi switch 8 60 watt, waar 2 uac-pro ap's op zitten. Verder hangt er een NUC voor domotica met Home Assistant, een Opentherm gateway, esp's om de deurbel en de rolluikken te bedienen / ontvangen, kabel voor de slimme meter en zwave stick. Al met al vond ik het een nette afwerking...

[Afbeelding]
Misschien zie ik niet goed waar precies zit de glasvezelkabel patch kabel naar boven en even vraag kon je die kabel door een gat krijgen want ik neem aan als er een stekker op zat(patchtkabel is toch met stekker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• je_weet
boomer21 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:43:
[...]

Misschien zie ik niet goed waar precies zit de glasvezelkabel patch kabel naar boven en even vraag kon je die kabel door een gat krijgen want ik neem aan als er een stekker op zat(patchtkabel is toch met stekker)
Je ziet de blauwe kabel links van de grondplaat weglopen. Hij gaat deels netjes door een 3/4 buis, wat makkelijk past met stekkers.

Zo'n kabel was dat: https://www.amazon.de/-/n...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Als je een blindpaneel voor op de grondplaat mist, kun je die via KPN-netwerken aanvragen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
Xander schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:37:
[...]

Maar gebruik je het dan ook allemaal? Ongebruikte punten hoef je toch (nog) niet te patchen?

[...]

Je moet hier niets aan buigen? :? Gewoon wat je nu hebt hangen van de muur schroeven, dit ophangen en de apparatuur erin monteren?
Ik zag het niet goed voor me. Dank je.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 11:19
Gister een nieuw keystone paneel ontvangen (48 poorts) als vervanging van de huidige 24 poorts, niet dat ik 48 poorten nodig ben maar je kan veel netter pachen onder een 24 poorts switch, wachten is op een aantal keystones voor deze geplaatst gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9__Q9sHhWqyr71BYhLVCk8LKGoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6p7AcBxpYOXT2NIXmrvOtxU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4ku7SrGucn2LfMdG7TRcoXjWbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uv3XW62wLTJXmYgnZZRBUyHs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lyj3t2qfEwY3UcSbE1onOBddY5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9FkfatjQw5HgYQcH6tEksH1.jpg?f=fotoalbum_large

Voor deze gekozen ivm de kleur, deze past goed bij mijn UniFi gear

edit: en de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEfVo40uNrjmoYRaHrk8z-H-jjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjFuiTu1cHz5IhGOYZDMKTfE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door LightStar op 09-04-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
Xander schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:53:
[...]

De kabels die ik niet gebruik liggen met een mooie ruime lus in die kunststof goot te wachten op "ooit".
[Afbeelding]
Vraagje:
Is dat een Stago Wandgoot? (breedte 120mm, diepte 65mm)

Goed idee dit, denk er ook aan om zoiets te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
TFZ61 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:04:
[...]

Vraagje:
Is dat een Stago Wandgoot? (breedte 120mm, diepte 65mm)

Goed idee dit, denk er ook aan om zoiets te maken.
Nope, el cheapo kunststof goot. :P Is van Nowaplas Gewiss. Deze is 130x70.

Wel makkelijker bewerken dan staal.

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 09-04-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
LightStar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:24:
Gister een nieuw keystone paneel ontvangen (48 poorts)
Bestellink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 08:23
LightStar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:24:
Gister een nieuw keystone paneel ontvangen (48 poorts) als vervanging van de huidige 24 poorts, niet dat ik 48 poorten nodig ben maar je kan veel netter pachen onder een 24 poorts switch, wachten is op een aantal keystones voor deze geplaatst gaat worden.
Vanwaar de keuze voor keystones ipv LSA? Ik vond LSA erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 11:19
MaikVeritas schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:44:
[...]

Vanwaar de keuze voor keystones ipv LSA? Ik vond LSA erg fijn werken.
Destijds (toen ik de 24 poort kocht) toen we onze nieuwbouw woning kregen heb ik overal gekozen voor busch jeager keystone frames (hier passen 2 keystones in met RJ45) die zijn aan beide kanten voorzien van een Keystone, + panelen voor Cat6 waren moeilijk te krijgen (in ieder geval wat ik wil, ik wil b.v. geen plastic maar overal metalen afwerking), en dan kom je al snel bij een keystone systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
Xander schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:10:
[...]

Nope, el cheapo kunststof goot. :P Is van Nowaplas Gewiss. Deze is 130x70.

Wel makkelijker bewerken dan staal.
Dat is zeker waar, ik ga ervoor op zoek, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik ben op zoek naar Een stuk of zes 10” legplanken, mag ook plastic zijn of van aliexpress , maar ik vind alleen maar een bedrijf die ze op Amazon verkoopt en daar haal ik m liever niet. Heeft iemand nog tips?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCC schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:41:
Ik ben op zoek naar Een stuk of zes 10” legplanken, mag ook plastic zijn of van aliexpress , maar ik vind alleen maar een bedrijf die ze op Amazon verkoopt en daar haal ik m liever niet. Heeft iemand nog tips?
zoiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC

BCC

Dank u! Als ze binnen zijn en gemonteerd zal ik het resultaat posten.

[ Voor 10% gewijzigd door BCC op 11-04-2020 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

BCC schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:41:
of deze

roelbb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik plaats nog geen foto's van mijn 9U rommel-rack tot nu toe. Er hangen maar 2 apparaten in: USG Pro en een USW 16 PoE Gen2. Verder is de zijkant nog open, gaan de kabels nog niet netjes door de onderkant naar binnen etc.

Maar wel al vast mijn wensenlijstje gemaakt:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
4Interne harde schijvenWD Red (256MB cache), 4TB€ 115,91€ 463,64
1NetwerkaccessoiresUbiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus€ 199,-€ 199,-
1NetwerkaccessoiresUbiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Rack mount kit€ 100,70€ 100,70
1NetwerkopslagSynology RackStation RS819€ 613,99€ 613,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.377,33

Daar moet nog wat klein spul bij zoals ene 8-voudig stekkerblok 19", wat blindplaatjes en een patchpaneeltje om de boel netjes af te werken. Langzamerhand en stukje bij beetje gaat dat komen, het blijven toch aardige investeringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik zit te puzzelen hoe ik in de garage mijn camera's netjes aangesloten krijg.
1 camera is duidelijk waar die gehangen gaat worden, die andere komt in de toekomst en daarvan weet ik nog niet waar hij gaat komen.
Ik ga 2 utp kabels trekken. (ik ben nu bezig met de installatieleidingen te plaatsen)
Eerst dacht ik, ik plaats 2 patch panels in een kunststof kast.
Toen dacht ik schroef 2 opbouw dubbele utp aansluitingen op de muur (https://www.netwerkkabel....N3julaDbpUXsaAiclEALw_wcB) en zet die in een kunststofkastje.
Toen dacht ik, dat moet makkelijker kunnen en kwam ik op deze uit https://www.amazon.nl/dp/...sw_r_wa_apa_jb2KEb297284T

Wat is hier het verstandigste?

Iemand een idee of er ook utp aansluitingen voor vochtige ruimtes bestaan? (waarschijnlijk wel, kan ze alleen niet vinden)

Ps dit is de netwerkkabel die ik ga gebruiken: https://www.amazon.nl/dp/...sw_r_wa_apa_sn2KEb1X2JK8Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Laatst online: 21:30
Goof2000 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:52:
Ik zit te puzzelen hoe ik in de garage mijn camera's netjes aangesloten krijg.
1 camera is duidelijk waar die gehangen gaat worden, die andere komt in de toekomst en daarvan weet ik nog niet waar hij gaat komen.
Ik ga 2 utp kabels trekken. (ik ben nu bezig met de installatieleidingen te plaatsen)
Eerst dacht ik, ik plaats 2 patch panels in een kunststof kast.
Toen dacht ik schroef 2 opbouw dubbele utp aansluitingen op de muur (https://www.netwerkkabel....N3julaDbpUXsaAiclEALw_wcB) en zet die in een kunststofkastje.
Toen dacht ik, dat moet makkelijker kunnen en kwam ik op deze uit https://www.amazon.nl/dp/...sw_r_wa_apa_jb2KEb297284T

Wat is hier het verstandigste?

Iemand een idee of er ook utp aansluitingen voor vochtige ruimtes bestaan? (waarschijnlijk wel, kan ze alleen niet vinden)

Ps dit is de netwerkkabel die ik ga gebruiken: https://www.amazon.nl/dp/...sw_r_wa_apa_sn2KEb1X2JK8Y
Kun je overlengte van die 2e kabel niet kwijt? Dan zou ik nl. extra kabel pakken en die tzt op lengte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
hpmkruit schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:03:
[...]

Kun je overlengte van die 2e kabel niet kwijt? Dan zou ik nl. extra kabel pakken en die tzt op lengte maken.
Ja, daar heb ik ook aan zitten denken, maar de schuur is vrij groot (11x4), dan moet ik wel heel veel lengte extra kabel laten liggen. (mijn ervaring is dat die extra lemgte uiteindelijk in de prullenbak gaat omdat je het toch nergens meer kam gebruiken.)
+als ik ooit per ongeluk een kabel beschadig hoef ik alleen het deel in de schuur te vervangen. (dan kan ik natuurlijk op dat moment een kastje aan de muur er tussen zetten)

Bij de camera's wil ik een aansluiting maken zodat ik geen utp stekker op de solid kabel hoef te zetten. (slechte ervaringen mee) Is zoiets in een vochtbestendig uitvoering verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Goof2000 schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:22:
[...]

Ja, daar heb ik ook aan zitten denken, maar de schuur is vrij groot (11x4), dan moet ik wel heel veel lengte extra kabel laten liggen. (mijn ervaring is dat die extra lemgte uiteindelijk in de prullenbak gaat omdat je het toch nergens meer kam gebruiken.)

+als ik ooit per ongeluk een kabel beschadig hoef ik alleen het deel in de schuur te vervangen. (dan kan ik natuurlijk op dat moment een kastje aan de muur er tussen zetten)
15m kabel is goedkoper dan die verbinder die je linkt.

Vanwaar alle waterdichte oplossingen? Hoe vochtig is het in jouw garage? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Xander schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:34:
[...]

15m kabel is goedkoper dan die verbinder die je linkt.

Vanwaar alle waterdichte oplossingen? Hoe vochtig is het in jouw garage? :?
Daar heb je gelijk in.

Zo vochtig als het in de meeste (ongeïsoleerde) garages is, alles van metaal gaat roesten en zitten allemaal ip44 wcd en schakelaars, vandaar dacht ik eraan om de (metalen) verbinding van de rj45 stekker en doos ook iets mee te moeten doen. Daar loopt immers ook stroom (poe) doorheen. (+heel veel spinnen die in elk gaatje gaan zitten)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE7xUkWr4lvnv_uT8GLY6MRyuNc=/f/image/AEBU0YhTFsaQwc86is3LsJW1.jpg

Dat vele thuiszitten maakt dat ik wat punten van m'n todo aan het afwerken ben. Dit weekend m'n 10 inch patchkast aangepakt. Nog niet tevreden, maar voor nu wel even klaar mee. :)

Er komt nog 1 tray onderin met een 120 mm fan voor wat luchtstroming in de kast.

De 3D printer heeft flink z'n best gedaan, bron: https://www.thingiverse.com/thing:3337383.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@Beekforel : Waar zijn de stofkapjes voor de USB poorten gebleven ? O-) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

nero355 schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:15:
@Beekforel : Waar zijn de stofkapjes voor de USB poorten gebleven ? O-) :+
Het onderste gedeelte verdient nog wat aandacht, ik zoek nog een mooie oplossing voor de Pi's.
Pagina: 1 ... 54 ... 124 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2