De reden daarvoor is dat kort gezegd Cat7 voor industriele doeleinden is, Cat6A voor 10Gbit lange afstanden, Cat6 als je verwacht binnen een 5 a 6 jaar verwacht 10Gbit in huis te gebruiken. En daarboven op maakt S/FTP je eigen leven alleen maar lastig en heeft geen toegevoegde waarde tenzij je het op de juiste manier afmonteerd. En als je niet weet hoe dat moet heb je het hoogst waarschijnlijk niet nodig.Vilscon schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:17:
Het valt mij op dat er verrassend weinig gebruik wordt gemaakt van CAT6A, laat staan CAT7 (aldus pagina 100-128). Is daar een reden voor?
Zelf net een huis gekocht en mijn schoonvader doet alle verbouwingen. Ik heb volledig de vrije hand in wensen en was zelf van plan een Shielded SFTP CAT7 kabel te plaatsen. Zoals ik al beetje las kan de kabel dan CAT7 zijn, maar keystones en ander apparatuur, zoals patchpanel en switch, gewoon 6A. Maar door het lage aantal benoemingen van CAT7 ga ik toch wel twijfelen..
Vier kamers, 1 WCD met 2 aansluitingen per kamer. Naar schatting zou ik het met gemak moeten redden met 100 meter aan kabel. Qua kosten is het volgens mij verwaarloosbaar om CAT7 te nemen, in tegenstelling tot CAT6A. Waar UTP komt, komt ook altijd een COAX (uit voorzorg voor glasvezel TV) en uiteraard stroom. Ik verwacht dat alles z'n eigen 16mm (5/8") PVC buis krijgt.
Dus CAT7 of toch maar 6A, wat jullie?
Gewoon Cat5e of Cat6 UTP of F/UTP gebruiken in huis dus.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*