Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
Annuk schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 00:13:
[...]

Deze ken ik inderdaad wel..
Dat bedoelde ik inderdaad ook met die doorkoppel doos...
Stiekem ben ik voornamelijk benieuwd naar de bevestiging voor de giethars en secundair ff wat verschillende meningen over het doorverbinden...
Bij een goede koppeling verwacht ik geen snelheid verlies, Cat 6 kan namelijk onder de 30m sneller dan 1gbit halen. Hoe je de verbinding maakt is aan jouw, 2x RJ45 connector met een doorverbind blok zou al een oplossing kunnen zijn. Deze wikkel je vervolgens goed in met tape, dit alles doe je in een Attema gietmof kabel doos en daarmee is alles waterdicht.

Het intape van de koppelingen is belangrijk, dit omdat het giethars niet tussen je contacten moet gaan vloeien.

Er bestaan tegenwoordig ook gel lasboxen in verschillende maten, deze klik je om je verbindingen heen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee en zou daarom kiezen voor giethars voor in de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:46
AngelusHD schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 06:26:
[...]

Bij een goede koppeling verwacht ik geen snelheid verlies, Cat 6 kan namelijk onder de 30m sneller dan 1gbit halen.
Je bedoelt neem ik aan 10Gbit onder de 55m? ;)
Hoe je de verbinding maakt is aan jouw, 2x RJ45 connector met een doorverbind blok zou al een oplossing kunnen zijn. Deze wikkel je vervolgens goed in met tape, dit alles doe je in een Attema gietmof kabel doos en daarmee is alles waterdicht.

Het intape van de koppelingen is belangrijk, dit omdat het giethars niet tussen je contacten moet gaan vloeien.
Kijk dit is wel ff een goeie... Had ik even niet aan gedacht maar wel heel logisch... De hars moet inderdaad niet tussen de contacten komen...
Er bestaan tegenwoordig ook gel lasboxen in verschillende maten, deze klik je om je verbindingen heen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee en zou daarom kiezen voor giethars voor in de grond.
Njah ik heb vrijwel onbeperkt toegang tot giethars, daar ga ik dus geen gel voor aanschaffen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Annuk schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:45:
[...]

Als ik het zo lees bedoel je een opbouwdoos... Die zijn er in alle soorten en maten.
Als je inbouw wilt ben je iets van een (holle)wanddoos nodig, inbouwframe en afdek materiaal.

[...]
Als ik dit aanschaf:
Afbeeldingslocatie: https://instijl.net/shops/98470/files/334349768/image.webp
Dan kan ik toch gewoon een klein vierkantje uit het hout zagen en dan het linker gedeelte (ijzeren plaatje) rechtstreeks op het hout schroeven zonder te werken met een frame en wanddoos etc., of heb ik het mis?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
miicker schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Als ik dit aanschaf:
[Afbeelding]
Dan kan ik toch gewoon een klein vierkantje uit het hout zagen en dan het linker gedeelte (ijzeren plaatje) rechtstreeks op het hout schroeven zonder te werken met een frame en wanddoos etc., of heb ik het mis?
Ja hoor dat kan, en dan moet je dus nog een passende keystone (voor de juiste gatmaat) hebben voor het juiste type (cat) kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Annuk schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:09:
[...]

Je bedoelt neem ik aan 10Gbit onder de 55m? ;)
Dat is sneller dan 1gbit toch :) Elke website zegt wat anders. Dus onder de 30m of zoals jij aan geeft 55m kan je sneller dan 1gbit met Cat 6 halen.

[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 22-02-2023 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
[...]

Als ik dit aanschaf:
[Afbeelding]
Vindt je het niet makkelijker om een inbouwdoos van Attema erin te maken met een gatenzaag 76mm maak je namelijk heel makkelijk een sparing waar een inbouwdoos precies in past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

miicker schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:25:
Ik ga dan een cat6 kabel kopen van 20 meter, wit. Ook Hirschmann inderdaad, maar vind de prijs meevallen (16 euro geloof ik).
Iets dat goedkoper is geworden! Mag ook wel een keer! :D
Ik wil een uiteinde aansluiten op een (nog te kopen) wandcontactdoos. Hebben jullie hier nog tips voor? Ik heb hier verder namelijk geen ervaringen mee. Ik wil een inbouw wandcontactdoos, maar die ga ik bevestigen op een houten plaat.

Moet ik dan een keystone kopen die ik aan 1 uiteinde van de kabel zet en dat ik die keystone dan aansluit op de wcd? Of moet ik de kabel rechtstreeks aansluiten op de wcd?
Als je dit gaat doen :
Als ik dit aanschaf:
[Afbeelding]
Dan kan je inderdaad een keystone gebruiken aan het uiteinde van je kabel die je weer in dat "ijzeren plaatje" clickt/vastzet of hoe dat ook gaat bij dat model :)
AngelusHD schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:35:
Dat is sneller dan 1gbit toch :) Elke website zegt wat anders.
Dus onder de 30m of zoals jij aan geeft 55m kan je sneller dan 1gbit met Cat 6 halen.
Normaal UTP aansluiten : 55 meter @ 10 Gbps
SFP module die je een extra RJ45 poortje voor UTP geeft : Altijd maximaal 30 meter!

;)
ytterx schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 00:03:
Ik denk dat je moet zoeken naar: Netwerkkabel Koppelstuk
[Afbeelding]

En dan idd in een doos met giethars is het veiligst.
offtopic:
Mag die afbeelding wat kleiner a.u.b. ??

Je Tweakers Fotoalbum heeft twee hele mooie thumbnail opties! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

Kan iemand mij vertellen of ik mijn patchpaneel zo goed aansluit?
Ben gewend dat je 1 onder hebt, 2 boven, 3 onder enz. Maar hier lijkt het door te lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVR6KeERlbD5a_XtD_WDghCq2S8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNgEpWSYr8d2629clpm1wEA9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJX_sfuFM2_nxxMYgmsaHtrgR70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJglt4q4U5thgVsRIF7ehpjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
koekjah schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:19:
Kan iemand mij vertellen of ik mijn patchpaneel zo goed aansluit?
Ben gewend dat je 1 onder hebt, 2 boven, 3 onder enz. Maar hier lijkt het door te lopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
de twisting moet je zo lang mogelijk erin houden, totdat je hem vastdogt. Verder is het op de goede volgorde aangesloten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

l3p schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:29:
[center
De spiegel nog steeds hetzelfde.

[Afbeelding]

De verlichting erachter werkt op een infrarood sensor.
Is dit nou een doorschijnende spiegel of waar kijk ik naar?
m.eddy schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:32:
Lange tijd genoten van dit topic.
Nu tijd voor mijn bijdrage.
Welke patchkast is dit?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

vincedd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:25:
[...]

de twisting moet je zo lang mogelijk erin houden, totdat je hem vastdogt. Verder is het op de goede volgorde aangesloten .
Ja check! Klopt ie verder wel?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
koekjah schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:41:
[...]

Ja check! Klopt ie verder wel?
Ja verder klopt die... Inderdaad wat @vincedd zegt de twist er zo lang mogelijk inhouden (maak zelf meestal met een kleine schroevendraaier een opening in de twist en dan op de strook leggen en monteren) en natuurlijk die te lange stukken draad knippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Beste allemaal,

Voor in mijn woning wil ik twee UTP kabels vanuit de meterkast richting de 1e verdieping hebben om 1 PC te voorzien van netwerk en een POE accesspoint van stroom te voorzien.

Ik heb de keuze gemaakt om voor CAT6 UTP te gaan echter ben ik er nog niet helemaal over uit of dit dan de stugge of soepele variant moet zijn.

Ik weet dat een stugge kabel vaak gebruikt wordt om een walloutlet aan te sluiten en een soepele kabel vanuit de walloutlet naar een device aan te sluiten. Nu is een wall-outlet in mijn situatie een beetje overkill en wil ik het liefst gewoon twee kabels met RJ45 afmonteren en naar boven sluizen.

Is daarvoor onderstaande combinatie geschikt? Ik heb contact gehad met onderstaande shop en die heeft aangegeven dat de combinatie voor mijn use-case prima is.

https://www.sandervunderink.nl/utp-kabel-belden-cat-6-grijs-7965e.html
https://www.sandervunderink.nl/cat-6-utp-stekkers-met-kabeldoorvoer.html

Hoor graag wat jullie vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
AngelusHD schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:35:
[...]

Dat is sneller dan 1gbit toch :) Elke website zegt wat anders. Dus onder de 30m of zoals jij aan geeft 55m kan je sneller dan 1gbit met Cat 6 halen.
Wat @nero355 al zegt over de lengtes. Maar het staat in de standaard beschreven, daar haal ik het uit...
Heel leuk wat elke willekeurige website zegt, maar de officiële standaard schrijft iets voor ;)

In principe als een website\fabrikant zegt tot 30m voldoen ze met die kabel in principe niet aan de standaard dus...
Claimen ze meer kan het verbeterde kabel zijn maar dan kan het label Cat6a er mogelijk ook op of het is grootspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

n0ss schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:52:
Voor in mijn woning wil ik twee UTP kabels vanuit de meterkast richting de 1e verdieping hebben om 1 PC te voorzien van netwerk en een POE accesspoint van stroom te voorzien.

Ik heb de keuze gemaakt om voor CAT6 UTP te gaan echter ben ik er nog niet helemaal over uit of dit dan de stugge of soepele variant moet zijn.

Ik weet dat een stugge kabel vaak gebruikt wordt om een walloutlet aan te sluiten en een soepele kabel vanuit de walloutlet naar een device aan te sluiten. Nu is een wall-outlet in mijn situatie een beetje overkill en wil ik het liefst gewoon twee kabels met RJ45 afmonteren en naar boven sluizen.

Is daarvoor onderstaande combinatie geschikt? Ik heb contact gehad met onderstaande shop en die heeft aangegeven dat de combinatie voor mijn use-case prima is.

https://www.sandervunderink.nl/utp-kabel-belden-cat-6-grijs-7965e.html
https://www.sandervunderink.nl/cat-6-utp-stekkers-met-kabeldoorvoer.html

Hoor graag wat jullie vinden.
Let erop dat je die tang nog erbij moet kopen als je die niet hebt : https://www.sandervunderi...rs-met-kabeldoorvoer.html

Voor de rest kan je dat prima doen als de AWG waardes van de kabel en de connector overeenkomen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

nero355 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Let erop dat je die tang nog erbij moet kopen als je die niet hebt : https://www.sandervunderi...rs-met-kabeldoorvoer.html

Voor de rest kan je dat prima doen als de AWG waardes van de kabel en de connector overeenkomen! ;)
Dank, ik zie trouwens dat mijn link defect was:

https://www.sandervunderi...en-cat-6-grijs-7965e.html

Ik had hier al gelezen dat Belden kabel een goed merk is. Tang koop ik er inderdaad bij.
AWG waarde kan ik niet zien, de leverancier zelf heeft op mijn vraag die RJ45 connectoren er bij gezocht; ik neem aan dat ik er dan vanuit kan gaan dat dit klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

n0ss schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:57:
Ik had hier al gelezen dat Belden kabel een goed merk is. Tang koop ik er inderdaad bij.
AWG waarde kan ik niet zien, de leverancier zelf heeft op mijn vraag die RJ45 connectoren er bij gezocht; ik neem aan dat ik er dan vanuit kan gaan dat dit klopt?
De link staat bij de kabel vermeld : https://catalog.belden.com/techdata/EN/7965E_techdata.pdf = 23 AWG

Bij de connector staat helaas niks, maar het is een betrouwbare winkel die het wel zou moeten weten IMHO dus gewoon bestellen en als het niet goed is dan kan je hen weer daarop aanspreken en de connectoren omruilen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

l3p

www.^.nl

Greatsword schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:39:

Yep, ze noemen het ook wel eens confrontatiespiegel/glas

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

l3p schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:12:
[...]

Yep, ze noemen het ook wel eens confrontatiespiegel/glas
Dus gat in de deur gemaakt en die spiegel er overheen geplakt?

Nog een specifieke reden voor de infaroodsensor i.p.v. beweging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:02
Greatsword schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:39:
[...]

[...]

Welke patchkast is dit?
https://www.netwerkproduc...wand-patchkast-30-cm-diep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
Annuk schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Wat @nero355 al zegt over de lengtes. Maar het staat in de standaard beschreven, daar haal ik het uit...
Heel leuk wat elke willekeurige website zegt, maar de officiële standaard schrijft iets voor ;)

In principe als een website\fabrikant zegt tot 30m voldoen ze met die kabel in principe niet aan de standaard dus...
Claimen ze meer kan het verbeterde kabel zijn maar dan kan het label Cat6a er mogelijk ook op of het is grootspraak.
Duidelijk, 55 meter dus, de 30 meter is met een SFP/RJ45 module. I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bedankt, een UDM Pro gaat daar dan niet inpassen denk, die is 285.6 mm diep en dan moet er nog een (haakse) stroomkabel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
Greatsword schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Bedankt, een UDM Pro gaat daar dan niet inpassen denk, die is 285.6 mm diep en dan moet er nog een (haakse) stroomkabel in.
Ik heb een 30cm diepe open patchkast, met een haakse stekker past de UDM SE erin. Nu weet ik niet of er verschil is met de aansluiting van de SE ten opzichte de Pro. Ik weet wel dat de SE een vergrendeling heeft en daardoor ligt de aansluiting iets dieper. Dit kunnen andere met een UDM Pro wel bevestigen.

[ Voor 25% gewijzigd door AngelusHD op 22-02-2023 18:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

l3p

www.^.nl

Greatsword schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:16:
[...]

Dus gat in de deur gemaakt en die spiegel er overheen geplakt?

Nog een specifieke reden voor de infaroodsensor i.p.v. beweging?
Hier staan wat meer foto's van de eerste versie.
https://www.l3p.nl/projects/l3p-fusebox/

Bewegingssensor is toch (meestal) gewoon een infraroodsensor?
Ik dacht dat het deze was.

*edit*
Ik heb hem sinds kort vervangen voor deze, werkt net zo goed en is kleiner en wit.

[ Voor 13% gewijzigd door l3p op 24-03-2023 17:11 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

l3p schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:11:
[...]

Hier staan wat meer foto's van de eerste versie.
https://www.l3p.nl/projects/l3p-fusebox/

Bewegingssensor is toch (meestal) gewoon een infraroodsensor?
Ik dacht dat het deze was.
Bedankt voor het delen, ziet er uit als een leuk project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Er staat iets met http (ipv https) op die pagina dat een waarschuwing triggered in de browser ;)
http://www.l3p.nl/wp-cont...vements_trans_small-1.png

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
Greatsword schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Heb nu vanaf de huidige montage positie 23 cm over tot de achterwand.
Hij kan nog naar voren maar dat ga je niet redden vrees ik.

De Mikrotik switches/routers zijn over het algemeen maar 14.4 cm diep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSZAVaTEDq0xAjbNFkqrPm0mnkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkiJukrJnNgbIa9GieoD4oUX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door m.eddy op 22-02-2023 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m.eddy
nero355 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:11:
@m.eddy

Zo te zien UITVERKOCHT omdat heel GoT dat ding opeens is gaan bestellen :? :D _O-

Zal eens kijken of die ooit weer op voorraad komt! Thnx! d:)b
Voor de liefhebbers, hij is weer op voorraad:
https://www.hbm-machines....zaklamp-280-lumen-model-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 17:33
Ik ga binnenkort een Accespoint buiten ophangen, heb al een electrabuis door de grond liggen. Nou zat ik er aan te denken om een buitenkabel van 20 meter te kopen, waar de connectoren al aan zitten. Omdat die niet door de buis passen, zal ik er 1 af moeten knippen en vervangen. Maar dat kan ik dan binnen doen, zodat de buitenconnector iig goed tegen de weersomstandigheden kan.

Is dat een juiste aanpak of kan ik het beter toch anders doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:10

lier

MikroTik nerd

Phoolie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:46:
Bij montage altijd solid gebruiken en deze op de juiste manier afmonteren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Ik ga binnenkort een Accespoint buiten ophangen, heb al een electrabuis door de grond liggen. Nou zat ik er aan te denken om een buitenkabel van 20 meter te kopen, waar de connectoren al aan zitten. Omdat die niet door de buis passen, zal ik er 1 af moeten knippen en vervangen. Maar dat kan ik dan binnen doen, zodat de buitenconnector iig goed tegen de weersomstandigheden kan.

nee, helemaal fout...

solide kabel aankopen en daar een correcte connector opzetten
reden : kant n klare patchkabel zijn vaak stranded kabels, en nog eens zééér dun (awg28), wat gewoon te dun is voor een fatsoenlijk contact ... meeste connectoren zijn geschikt voor AWG23 & 24... 26/27/28 is gewoonweg te dun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramkoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-06 19:55
ijske schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:41:
[...]

nee, helemaal fout...

solide kabel aankopen en daar een correcte connector opzetten
reden : kant n klare patchkabel zijn vaak stranded kabels, en nog eens zééér dun (awg28), wat gewoon te dun is voor een fatsoenlijk contact ... meeste connectoren zijn geschikt voor AWG23 & 24... 26/27/28 is gewoonweg te dun
Lang verhaal kort, kan wel maar alleen als je dan oplet dat je een kwaliteitskabel koopt. Maar als je toch een stekker moet aan knijpen kan je inderdaad misschien beter een losse kabel kopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

edit: verkeerd topic

[ Voor 94% gewijzigd door Greatsword op 01-03-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 17:33
Ramkoe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Lang verhaal kort, kan wel maar alleen als je dan oplet dat je een kwaliteitskabel koopt. Maar als je toch een stekker moet aan knijpen kan je inderdaad misschien beter een losse kabel kopen :o
Ok en moet je dan voor buiten nog speciale connectoren kopen of maakt dat niet uit?

Heb even gezocht en zou onderstaande goed genoeg zijn?
https://www.onlinekabelsh...e-vast-10-stuks-incl-huls
https://www.onlinekabelsh...-vaste-aders-wit-20-meter
Bedenk mij na het zien van die specs dat ik helemaal niet gezegd heb dat het een PoE accespoint is, maar ik zie in de specs dat dit kan.

[ Voor 36% gewijzigd door Phoolie op 02-03-2023 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:13
Een vergelijkbare lamp lag ook bij de Lidl (maar dan Parkside-groen). Die heeft dan een USB-C poort en een blacklight-optie. Verder ziet-ie er hetzelfde uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:08
Bij de Action ligt ie voor 3,99 in het schap. Ok, iets ander model, maar verder vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

IMHO helemaal prima! d:)b

Ik heb het idee dat de rest je helemaal verkeerd begrijpt of zo, want de connector die niet aan de weersomstandigheden blootgesteld zal worden afknippen en een nieuwe op afmonteren is misschien niet het mooist, maar wel de correcte aanpak wat mij betreft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:59
nero355 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:46:
[...]

IMHO helemaal prima! d:)b

Ik heb het idee dat de rest je helemaal verkeerd begrijpt of zo, want de connector die niet aan de weersomstandigheden blootgesteld zal worden afknippen en een nieuwe op afmonteren is misschien niet het mooist, maar wel de correcte aanpak wat mij betreft! :)
Ik weet niet waar de ap opgehangen gaat worden natuurlijk. Maar slimmer is de kabel met keystones Olaf te monteren en een patch kabel gebruiken.

Ik heb mijn ap op de schuur hangen. Dubbel kabel getrokken 2x keystone aan beide kanten en patch kabel van daar.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op dit moment heb ik een flinke Rital 25U serverrack staan.
Deze is niet volledig gevuld en is soms een sta-in-de-weg. Omdat de energiekosten aardig gestegen zijn in de afgelopen tijd, ben ik aan het downsizen geslagen.
Volgende stap is het rack zelf.

Ik overweeg om zelf een rack te bouwen op basis van houten staanders en stevige plaknen voor onder/boven en wellicht zijkant. Daar vervolgens een 19" rack strip in bevestigen.

Aangezien ik nu nog in de ontwerpfase zit, heeft er iemand nog tips? Do's & don'ts?
Wat er iig in gaat komen:

1U - switch
1U - patchpanel
2U - raspberry pi rack
1U - proxmox01
1U - backupserver
2U - UPS
----
8U totaal

dan houd ik nog 4U ruimte over, daar kan voorlopig nog mijn bestaande 'Big NAS' van 4U in, welke nog gedownsized moet worden.
Stroomsloffen wil ik aan de achterkant aanbrengen, dus die zullen aan de voorkant geen ruimte innemen.
De hoogte van 12U is gebaseerd op mijn bureau, op deze manier pas het nieuwe rack onder mijn bureau :+

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
Koffie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:54:
Op dit moment heb ik een flinke Rital 25U serverrack staan.
Deze is niet volledig gevuld en is soms een sta-in-de-weg. Omdat de energiekosten aardig gestegen zijn in de afgelopen tijd, ben ik aan het downsizen geslagen.
Volgende stap is het rack zelf.

Ik overweeg om zelf een rack te bouwen op basis van houten staanders en stevige plaknen voor onder/boven en wellicht zijkant. Daar vervolgens een 19" rack strip in bevestigen.

Aangezien ik nu nog in de ontwerpfase zit, heeft er iemand nog tips? Do's & don'ts?
Wat er iig in gaat komen:

1U - switch
1U - patchpanel
2U - raspberry pi rack
1U - proxmox01
1U - backupserver
2U - UPS
----
8U totaal

dan houd ik nog 4U ruimte over, daar kan voorlopig nog mijn bestaande 'Big NAS' van 4U in, welke nog gedownsized moet worden.
Stroomsloffen wil ik aan de achterkant aanbrengen, dus die zullen aan de voorkant geen ruimte innemen.
De hoogte van 12U is gebaseerd op mijn bureau, op deze manier pas het nieuwe rack onder mijn bureau :+
Let natuurlijk heel goed op welk hout je evt gebruikt met het oog op evt (omgevings) vocht..
Bouwmarkt mdf heeft daar relatief snel last van...

Tevens kan je natuurlijk spelen met het idee om in plaats van stroomsloffen zelf aan de gang te gaan met wcd's etc.
Dan zou je evt selectief in\uit kunnen schakelen als je dat zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Annuk schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Let natuurlijk heel goed op welk hout je evt gebruikt met het oog op evt (omgevings) vocht..
Bouwmarkt mdf heeft daar relatief snel last van...

Tevens kan je natuurlijk spelen met het idee om in plaats van stroomsloffen zelf aan de gang te gaan met wcd's etc.
Dan zou je evt selectief in\uit kunnen schakelen als je dat zou willen.
Stroom gaat goed komen ;)
Ik heb een DIN rail gemonteerd met daarop 4 DIN-rail stopcontacten. Deze worden gevoed door een Shelly Pro 4PM (wederom DIN-rail). De shelly is op dit moment de hoofdvoeding voor alles.
Bij de nieuwe kast wil ik het omdraaien: Hoofdvoeding word de UPS (muur stopcontact -> UPS) en vanuit de UPS wil ik de Shelly gaan voeding.
Op die manier heb ik 4 stopcontacten welke remote geschakeld kunnen worden, een eigen verbruiksmeter hebben én achter een UPS hangen.

Qua hout was ik sowieso al niet van plan om voor MDF te gaan maar voor multiplex.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kan iemand adviseren, heb het idee dat we het verkeerde gereedschap hebben/gebruiken.

Op verschillende (YouTube) tutorials lijkt de tang een soort van mesje te hebben. Als we de connectoren nu steeds klemmen met de tang dan zit hij wel vast maar blijft dit dus uitsteken. Aangezien het oppervlak niet recht is kunnen de kabels ook niet worden afgeknipt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsiyRbXZLsCmNs7zwy_A7YOKnuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSJqb373TBsy8Ryy2zhLX48W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmgE5oqk-xhmJLqAMmmn5TkMxQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Prnu9OYLHxaCSNSVrcuOSfhw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkkToQX8C1HhRrQTKlU6KELbk-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PY1Ryf0GMXBBydZQ4K8LpERF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:47
Deze tang is bedoeld voor stekkers waar de draden niet geheel doorheen worden gestoken. Mogelijk dat je bij deze stekkers ook een goede verbinding kan krijgen door de draden er net niet geheel doorheen te steken, dan is afknippen niet nodig. Dus eerst zorgen dat je aders op lengte zijn en dan pas de stekker eraan zetten ipv met het eraan zetten de aders op lengte brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54
Ik snap dat het oppervlak niet recht genoeg is om te kunnen knippen, maar als een ander type tang dit kan afsnijden met een mesje, dan kun je het toch ook zelf strak afsnijden met een mesje :?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Greatsword schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:45:
Kan iemand adviseren, heb het idee dat we het verkeerde gereedschap hebben/gebruiken.
Wat jij nodig hebt is dit ding :
- https://www.sandervunderi...rs-met-kabeldoorvoer.html
- https://www.netwerkkabel....-en-rj45-connectoren.html

;)
dreamscape schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:04:
Ik snap dat het oppervlak niet recht genoeg is om te kunnen knippen, maar als een ander type tang dit kan afsnijden met een mesje, dan kun je het toch ook zelf strak afsnijden met een mesje :?
Ik vind dat altijd een beetje houtje touwtje toestanden...

Daarnaast heeft hij sowieso een of andere cheapass halvegare tang gekocht heb ik het idee ?!

"Use the right tool for the right job!" :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door nero355 op 24-03-2023 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54
nero355 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:06:
Ik vind dat altijd een beetje houtje touwtje toestanden...

Daarnaast heeft hij sowieso een of andere cheapass halvegare tang gekocht heb ik het idee ?!

Je hebt op zich gelijk als het gaat om 'the right tool for the job'. Ik heb één van onze tooling engineers heel hard tegengehouden toen ze een verstelbare moersleutel wilde toevoegen aan de standaard gereedschappenlijst van al onze monteurs...

Maar: dan zou ik @Greatsword eerder adviseren om de juiste stekkertjes te kopen die bij deze tang horen, dan om weer een paar tientjes uit te geven voor een tang die verder bijna nooit gebruikt wordt.

Toch blijf ik ook bij mijn advies (ondanks houtje-touwtje): als zo'n tang een scherp mesje strak langs de stekker af kan duwen, dan kunnen jij en ik (en @Greatsword) dat ook. Gewoon om even pragmatisch te kunnen werken met de stekker en het gereedschap dat nu beschikbaar is.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dreamscape schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:16:
Je hebt op zich gelijk als het gaat om 'the right tool for the job'. Ik heb één van onze tooling engineers heel hard tegengehouden toen ze een verstelbare moersleutel wilde toevoegen aan de standaard gereedschappenlijst van al onze monteurs...
d:)b
Maar: dan zou ik @Greatsword eerder adviseren om de juiste stekkertjes te kopen die bij deze tang horen, dan om weer een paar tientjes uit te geven voor een tang die verder bijna nooit gebruikt wordt.
Ik denk eerlijk gezegd dat je i.c.m. CAT6 stiekem wel zo'n tang wilt hebben puur omdat die connector alle draadjes niet op één lijn heeft zitten zoals een CAT5e connector en het eigenlijk wel verdomd veel tijd scheelt als je effe snel wat wilt fixen! :)

Wat dat betreft heb ik echt een fout gemaakt om voor deze connectoren te kiezen : https://www.sandervunderi...geschikt-voor-cat-5e.html
En dan gewoon mijn normale tang te blijven gebruiken, want voor je het weet gaan je netjes gesorteerde draadjes verkeerd erin en mag je weer overnieuw beginnen doordat de "begeleiders" in de connector veel te diep zitten t.o.v. de CAT5e connectoren die ik ook heb liggen... :/
Toch blijf ik ook bij mijn advies (ondanks houtje-touwtje): als zo'n tang een scherp mesje strak langs de stekker af kan duwen, dan kunnen jij en ik (en @Greatsword) dat ook. Gewoon om even pragmatisch te kunnen werken met de stekker en het gereedschap dat nu beschikbaar is.
Dat dan weer wel... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ja die ziet er inderdaad beter uit, uiteindelijk wel gelukt om ze af te snijden. Onderaan de tang zaten ook mesjes en na een paar keer oefenen ging het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsiyRbXZLsCmNs7zwy_A7YOKnuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSJqb373TBsy8Ryy2zhLX48W.jpg?f=fotoalbum_large

Elektricien had afgezegd en we konden niet langer wachten. zodoende dit setje aangeschaft om zelf maar de kabels af te monteren. In het proces aardig wat schaafwonden opgelopen en wat mij betreft het *** werk dat ik in jaren gedaan heb ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYHK8gpaTSs4BREEATyQlF6UPjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzD3ZEwx5B7XmNJh9ccBZ7CY.jpg?f=fotoalbum_large
dreamscape schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Je hebt op zich gelijk als het gaat om 'the right tool for the job'.

We hebben ook van die RJ45 connectors liggen zonder Pass Trough maar die vond ik nog een stuk lastiger te monteren aangezien ik dan niet goed kon zien of de volgorde wel correct was.
Uiteindelijk dus wel gelukt maar wel wat rare dingen tegenkomen. De cat6 kabels aan beide kanten afgemonteerd en eerst met bijbehorende kabeltester gecontroleerd. Aan beide kanten gewoon netjes groene lampjes van 1-8 echter 2 kabels kregen maar ~100Mbps terwijl de andere gewoon op ~450 zaten (met een 500Mbps verbinding)

Ook dit zal waarschijnlijk een gevalletje "goedkope" tool zijn omdat ik hieruit volgens mij alleen maar kan concluderen of het correct afgemonteerd is en niet wat de snelheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Greatsword schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:19:
Elektricien had afgezegd en we konden niet langer wachten. zodoende dit setje aangeschaft om zelf maar de kabels af te monteren. In het proces aardig wat schaafwonden opgelopen en wat mij betreft het *** werk dat ik in jaren gedaan heb ;)

[Afbeelding]
Opzich geen verkeerd kitje op die tang na en die dogger zou ook handiger kunnen i.p.v. twee aparte varianten :)
We hebben ook van die RJ45 connectors liggen zonder Pass Trough maar die vond ik nog een stuk lastiger te monteren aangezien ik dan niet goed kon zien of de volgorde wel correct was.
De volgorde bepalen en goed naar binnen schuiven is over het algemeen geen probleem, tenzij je dus zoals de eerder genoemde connectoren de begeleidende kanaaltjes zeg maar te diep hebt zitten : Dan gaat het al gauw fout... :/
Uiteindelijk dus wel gelukt maar wel wat rare dingen tegenkomen. De cat6 kabels aan beide kanten afgemonteerd en eerst met bijbehorende kabeltester gecontroleerd. Aan beide kanten gewoon netjes groene lampjes van 1-8 echter 2 kabels kregen maar ~100Mbps terwijl de andere gewoon op ~450 zaten (met een 500Mbps verbinding)
Je kan beter je kabels met iPerf3 testen dan via Speedtest.net ;)
Ook dit zal waarschijnlijk een gevalletje "goedkope" tool zijn omdat ik hieruit volgens mij alleen maar kan concluderen of het correct afgemonteerd is en niet wat de snelheden zijn.
Het probleem is dat dergelijke tools vele malen duurder zijn dan die € 10 a € 15 of zo die je voor een simpele kabeltester betaalt! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25
nero355 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Opzich geen verkeerd kitje op die tang na en die dogger zou ook handiger kunnen i.p.v. twee aparte varianten :)

[...]

De volgorde bepalen en goed naar binnen schuiven is over het algemeen geen probleem, tenzij je dus zoals de eerder genoemde connectoren de begeleidende kanaaltjes zeg maar te diep hebt zitten : Dan gaat het al gauw fout... :/

[...]

Je kan beter je kabels met iPerf3 testen dan via Speedtest.net ;)

[...]

Het probleem is dat dergelijke tools vele malen duurder zijn dan die € 10 a € 15 of zo die je voor een simpele kabeltester betaalt! :+
Als ik het goed zie is het ook geen slechte tang. Deze knijpt recht, je hebt er ook zat die via de zijkant knijpen en dat is altijd schuin.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DutchKel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:05:
Als ik het goed zie is het ook geen slechte tang. Deze knijpt recht, je hebt er ook zat die via de zijkant knijpen en dat is altijd schuin.
Hmm... OK... interessant! :)

Heb je wat voorbeelden toevallig ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
nero355 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Hmm... OK... interessant! :)

Heb je wat voorbeelden toevallig ?!
Bijvoorbeeld deze: https://www.elektramat.nl/krimptang-metaal-voor-rj45-p16

Volgens mij is dit de tang die het meest verkocht wordt. Ik heb er vroeger ook 2 van gehad. Inmiddels heb ik die alleen nog als reserve en heb ik een tang die wel recht knijpt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
DutchKel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:15:
[...]

Volgens mij is dit de tang die het meest verkocht wordt. Ik heb er vroeger ook 2 van gehad. Inmiddels heb ik die alleen nog als reserve en heb ik een tang die wel recht knijpt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ck8YeYejfK8qnCh30SweQQmfLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mCqzrTZvegIcrh89XutORUmh.webp?f=user_large
Dat zijn inderdaad tangen waarbij je verrassend vaak een storing op de laatste 2 pinnen hebt. :+

Ik heb zelf ook deze nog liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0mDLVNfXtkwuQCNpXNyWcvyoMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttDxNpS32YYKwLZcUtXf33Hi.jpg?f=fotoalbum_large

Dat werkt volgens mij dan weer wel prima, omdat het deel wat op het stekkertje drukt mee scharniert en recht blijft ten opzichte van de stekker.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-06 07:55
Afgelopen periode de patch kast geupdate.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNAL5agR6YFnzkKpa_5hKUUNb9A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7vrpGDAkb50M3plEPKdguCw.jpg?f=fotoalbum_small

Oude situatie, UDM-pro, Unifi 16 poort POE, DS416 gecombineerd met wirwar van kabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnjCTOt5Z1bD2oG-V7bBIqD99qc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4HPbz0SBkLR0kDLYGpN9aM8.jpg?f=fotoalbum_small

NAS vervangen door RS818+, aggregation switch toegevoegd voor 10Gbe mogelijk te maken. Patch panels netjes in orde gemaakt en nieuwe patch kabels gepakt.
Beperkt 10 gbe op netwerk beschikbaar tussen alle computers en de NAS.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:00
Ik heb laatst een 19" wand rack gevonden welke in diepte verstelbaar is, maar 19" is te breed en past niet in mijn meterkast.

Ik ben dus op zoek naar een 10" wand rack of naar een wand rack wat in breedte verstelbaar is. Via Google nog niks kunnen vinden.

Tips?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramkoe
c-nan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:47:
Ik heb laatst een 19" wand rack gevonden welke in diepte verstelbaar is, maar 19" is te breed en past niet in mijn meterkast.

Ik ben dus op zoek naar een 10" wand rack of naar een wand rack wat in breedte verstelbaar is. Via Google nog niks kunnen vinden.

Tips?
Kijk even naar de post van Banaan1234 van 24 januari
pagina 361

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27
Ramkoe schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:29:
[...]

Kijk even naar de post van Banaan1234 van 24 januari
pagina 361
Je bedoelt deze?
(Aantal posts per pagina kan je namelijk anders instellen en dan klopt je link niet meer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DutchKel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:15:

Volgens mij heb ik zo'n model en ook nog zo'n model : https://www.elektramat.nl...-8-polig-k1175-975110-sb/

En met beiden ervaar ik niet het probleem wat jij omschrijft en dan heb ik het dus ook gewoon over modellen die niet van een bekend merk zijn, maar lekker cheapass waren :Y)
Xander schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
Dat zijn inderdaad tangen waarbij je verrassend vaak een storing op de laatste 2 pinnen hebt. :+

Ik heb zelf ook deze nog liggen:
[Afbeelding]

Dat werkt volgens mij dan weer wel prima, omdat het deel wat op het stekkertje drukt mee scharniert en recht blijft ten opzichte van de stekker.
Jullie moeten gewoon eens je gereedschap leren gebruiken! >:) :+
ytterx schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:53:
Je bedoelt deze?
(Aantal posts per pagina kan je namelijk anders instellen en dan klopt je link niet meer ;))
Precies! d:)b

* nero355 zit pas op pagina 104 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
@nero355 Ik heb er gelukkig ook nog nooit problemen mee gehad (soms moest ik wel 2 keer knijpen om bij alle kabeltjes een goede verbinding te krijgen, maar het werkte daarna wel). Ik heb hier wel al vaker in dit topic gelezen dat het mis is gegaan met zulke tangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramkoe
ytterx schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:53:
[...]

Je bedoelt deze?
Excuus, die inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 22:24
nero355 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:40:
[...]

[...]

Zijn gewoon richtantennes dus dat heeft wel degelijk nut! :)
Hoezo zijn dit richtantennes? Ze lijken mij gewoon omnidirectioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimachaerus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11-2023
Misschien een stomme vraag maar heb je twee kabelrollen nodig als je 2 kabels door een buis wil trekken? Of kent iemand een handig trucje om dit ook met 1 kabelrol te doen?

Verder ben ik van plan om gebruik te maken van een patchpaneel en een switch dus ik heb slechts 1 UTP kabel van de modem naar de switch lopen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dimachaerus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:54:
Misschien een stomme vraag maar heb je twee kabelrollen nodig als je 2 kabels door een buis wil trekken? Of kent iemand een handig trucje om dit ook met 1 kabelrol te doen?

Verder ben ik van plan om gebruik te maken van een patchpaneel en een switch dus ik heb slechts 1 UTP kabel van de modem naar de switch lopen toch?
Tenzij de lengte weet van wat je gaat trekken heb je 2 rollen nodig. Als je de lengte weet kun je vooraf het benodigde stuk afknippen.

En ja, maar ik zou toch even 2 kabel trekken als je bezig bent.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 18:29
Je kan het met 1 kabelrol doen, maar dan moet je de kabels eerst op lengte maken alvorens je deze door de muur trekt.
Je kan volgens mij moeilijk eerst 1 kabel trekken en dan een kabel terug,
Hier kan je voor kiezen.
Je modem dient dan wel als router te dienen.
Indien je een losse router gebruikt dan kan je modem - router - switch met 1 kabel doen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 17:09

Kabelrol afrollen, dan de voor- en achterkant samen nemen. Hier heel het huis zo gedaan.

Normale rol is 305 meter, dat is 150 meter "dubbel". Dat is echt niet zo lang, en als je met de langste buizen begint, wordt de lengte heel snel hanteerbaar.

En als je klaar bent, rol je de boel weer netjes op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:56
Moet je de kabel nog kopen? Zo ja, ga dan voor een twin kabel (in ieder geval Belden heeft die bij mijn weten). Dan heb je 1 rol waar je een kabel af rolt die meteen uit twee bestaat. Hoef je niet twee kabels te trekken maar een dikkere (maar volgens mij wel iets dunner dan twee losse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimachaerus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik heb een nieuwe rol erbij gekocht lijkt me het makkelijkst.
MdO82 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:01:
Hier kan je voor kiezen.
Je modem dient dan wel als router te dienen.
Indien je een losse router gebruikt dan kan je modem - router - switch met 1 kabel doen.
Hier ben je mij kwijt :+ . In de modem van de internetprovider zit een router toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:40
Had hier 305m in een doos zitten
Ik haalde de kabel er uit en rolde het buitenste uiteinde al een stuk af op de vermoedelijke lengte
Binneste uiteinde volgens de normale methode
Als de buitenste toch te kort was ging het erbij afrollen opzich ook wel goed

Is wat lastiger maar werkte opzich prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 18:29
Dimachaerus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:23:
Ik heb een nieuwe rol erbij gekocht lijkt me het makkelijkst.

[...]

Hier ben je mij kwijt :+ . In de modem van de internetprovider zit een router toch?
Mits je geen eigen router hebt :P
Dan gebruik je inderdaad het modem/router van de provider (mits je dat wenst)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

My-life schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:48:
Hoezo zijn dit richtantennes? Ze lijken mij gewoon omnidirectioneel.
Je kan ze wel degelijk richten voor zover ik weet :)

Vroeger werd bijvoorbeeld aangeraden om een Accesspoint met 3 antennes zo te plaatsen :
_ I _

i.p.v.

I I I

:)

De exacte uitleg ga ik nou niet meer terug kunnen vinden dus mocht er ondertussen het een en ander veranderd zijn dan geloof ik dat meteen!
100% dit :
RobertMe schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:20:
Moet je de kabel nog kopen? Zo ja, ga dan voor een twin kabel (in ieder geval Belden heeft die bij mijn weten). Dan heb je 1 rol waar je een kabel af rolt die meteen uit twee bestaat. Hoef je niet twee kabels te trekken maar een dikkere (maar volgens mij wel iets dunner dan twee losse).
d:)b
Ligt eraan wat je aan apparatuur hebt staan, maar je zal dan toch echt minimaal 2 UTP kabels nodig hebben :
code:
1
Modem <- Kabel 1 -> Router <- Kabel 2 -> Switch

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02
Dimachaerus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:23:
Ja, maar er zijn ook users die liever een eigen router gebruiken en de modem van de provider in bridge laten zetten. Dan is dat modem alleen nog maar een doorgeefluik.

De modems van de providers zijn vaak behoorlijk dichtgespijkerd, terwijl je een eigen router helemaal naar je eigen voorkeur kunt configureren en soms is het mogelijk om er een alternatieve software op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barkar
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-06 13:02
Zijn er mensen hier die deze kabel ( https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html ) in heel hun huis hebben getrokken en verder geen last hebben van storingen doordat deze niet afgeschermd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

barkar schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:22:
Zijn er mensen hier die deze kabel ( https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html ) in heel hun huis hebben getrokken en verder geen last hebben van storingen doordat deze niet afgeschermd is?
Zo te zien niemand : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 O-) :+

offtopic:
Als iedereen nou effe op Topic Search link de term laten weergeven ? stemt dan krijgen we misschien ooit nettere Topic Search linkjes! :*)

Alvast bedankt! _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
barkar schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:22:
Ik heb overal in huis niet afgeschermde kabels getrokken.

Maar de storingen van die kabel komen waarschijnlijk niet van de ontbrekende afscherming af maar omdat de kabel niet van 100% koper is (tenminste ik kan het in de specificaties niet vinden dus dan ga ik er ook vanuit dat het een goedkope kabel is van aluminium met een dun laagje koper ipv 100% koper).

Ik heb bij mij dus ook nergens storingen in huis omdat ik erop gelet heb dat ik kabels heb die van 100 koper zijn.

Mocht ik mij vergissen en is het wel een 100% koperen kabel dan heb je mogelijk ergens een aansluiting niet goed of een kabelbreuk. Mijn ervaring is in elk geval dat aluminium kabels met een dun laagje koper vaak sowieso al niet goed werken, ook al zijn ze helemaal goed aangesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Annuk
DutchKel schreef op maandag 3 april 2023 @ 02:31:
[...]

Ik heb overal in huis niet afgeschermde kabels getrokken.

Maar de storingen van die kabel komen waarschijnlijk niet van de ontbrekende afscherming af maar omdat de kabel niet van 100% koper is (tenminste ik kan het in de specificaties niet vinden dus dan ga ik er ook vanuit dat het een goedkope kabel is van aluminium met een dun laagje koper ipv 100% koper).
Staat gewoon in de datasheet hoor dat het koper is, zelfs in de product titel, en er iets onder in de tabel: material=copper.
Ik heb bij mij dus ook nergens storingen in huis omdat ik erop gelet heb dat ik kabels heb die van 100 koper zijn.

Mocht ik mij vergissen en is het wel een 100% koperen kabel dan heb je mogelijk ergens een aansluiting niet goed of een kabelbreuk. Mijn ervaring is in elk geval dat aluminium kabels met een dun laagje koper vaak sowieso al niet goed werken, ook al zijn ze helemaal goed aangesloten.
Als @barkar storing heeft met deze kabel verwacht ik persoonlijk ook eerder een montage fout of beschadigde kabel.

Dat gezegd ik heb ook overal in huis niet afgeschermde Cat6 kabel liggen en bij voorkeur plaats ik dat ook bij anderen, de welbekende Belden 7965E Cat6.
Maar heb deze kabel ook wel eens verwerkt (de duo) en voor de zekerheid ook wel eens de aansteker test gedaan en viel me niets bijzonders op. (Kon het toen ook eerst niet vinden of het koper was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Annuk schreef op maandag 3 april 2023 @ 06:29:
[...]

Staat gewoon in de datasheet hoor dat het koper is, zelfs in de product titel, en er iets onder in de tabel: material=copper.

[...]

Als @barkar storing heeft met deze kabel verwacht ik persoonlijk ook eerder een montage fout of beschadigde kabel.

Dat gezegd ik heb ook overal in huis niet afgeschermde Cat6 kabel liggen en bij voorkeur plaats ik dat ook bij anderen, de welbekende Belden 7965E Cat6.
Maar heb deze kabel ook wel eens verwerkt (de duo) en voor de zekerheid ook wel eens de aansteker test gedaan en viel me niets bijzonders op. (Kon het toen ook eerst niet vinden of het koper was)
In de technische specificaties (PDF) staat het inderdaad vermeld. Ik keek alleen op de site van sandervunderink (via de mobiel) en daar stond het nergens vermeld.

Dan denk ik ook dat het een kabelbreuk of slechte montage is. Het meest voorkomende is een slechte montage, koperdraden breken niet zo heel snel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:11
Sliderhome schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:02:
@HikariMisako

Het glas kabeltje wat nu is aangesloten op de ftu is de verkeerde. Je pc(blauw) moet een apc(groen) zijn.
Kleine update zodat @Sliderhome weer met een gerust hart kan slapen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpvwQBFvHtb9WjL60JRGIhXfbtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RlVyaxCwVO4Bk4jDre9hDyg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
DutchKel schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:08:
[...]

In de technische specificaties (PDF) staat het inderdaad vermeld. Ik keek alleen op de site van sandervunderink (via de mobiel) en daar stond het nergens vermeld.
Nee dat klopt inderdaad, staat niet op de site van SanderVunderink.nl zelf.. maar er staat wel een linkje naar de datasheet op de pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

robertwebbe

Robert Webbe

Heeft iemand een goede suggestie om een Ubiquiti US-XG-6POE netjes in een 19" rack te krijgen?

De afmetingen zijn een beetje afwijkend volgens mij: 268.1 x 165 x 31.8 mm (10.56 x 6.50 x 1.25 inch).
Het liefst zou ik een rackmount willen gebruiken waar die perfect in past maar ik die kan ik nergens vinden.

Andere keuze zou dan een legbord kunnen zijn waar in het op zet maar dat is minder sexy...

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 07-04-2023 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08

Illusion

(the art of)

robertwebbe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:57:
Heeft iemand een goede suggestie om een Ubiquiti US-XG-6POE netjes in een 19" rack te krijgen?

De afmetingen zijn een beetje afwijkend volgens mij: 268.1 x 165 x 31.8 mm (10.56 x 6.50 x 1.25 inch).
Het liefst zou ik een rackmount willen gebruiken waar die perfect in past maar ik die kan ik nergens vinden.

Andere keuze zou dan een legbord kunnen zijn waar in het op zet maar dat is minder sexy...
Edgemax rackmount schijnt te passen: https://www.reddit.com/r/...3gjv/usxg6poe_rack_mount/

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

robertwebbe

Robert Webbe

@Illusion Top, die kreeg ik niet gevonden. Die ga ik bestellen.

[ Voor 60% gewijzigd door robertwebbe op 07-04-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
Iemand een idee hoe ik de Hikvision DS-7604NI-E1/4P/A 315 mm breed en U1 hoog in mijn 19" verticale rackbeugel kan krijgen? (Startech.com 5U Vertical Wall Mount Rack)
Ik heb mij blind gezicht naar rackmount en oortjes, maar het lijkt nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zo te zien zit er geen schroefdraad gaten aan de zijkant voor rackoren. Dus je moet een legbord nemen of zelf iets maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

Eraser127

Nijkerk

Goof2000 schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:51:
Iemand een idee hoe ik de Hikvision DS-7604NI-E1/4P/A 315 mm breed en U1 hoog in mijn 19" verticale rackbeugel kan krijgen? (Startech.com 5U Vertical Wall Mount Rack)
Ik heb mij blind gezicht naar rackmount en oortjes, maar het lijkt nergens te vinden.
Deze?:
https://obspro.nl/nl/hikv...-76xx-rack-mount-set.html

Maar dan moet je idd wel zelf wat mounting gaatjes bijboren.

[ Voor 4% gewijzigd door Eraser127 op 09-04-2023 19:57 ]

My Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
Mr_gadget schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:35:
Zo te zien zit er geen schroefdraad gaten aan de zijkant voor rackoren. Dus je moet een legbord nemen of zelf iets maken?
Inderdaad hij heeft geen schroefdraad, ik was er vanuit gegaan 1U hoog dus hij heeft schroefdraad.
Met verticaal is legbord beetje lastig. (tenminste dat lijkt me)
Thanks, die is voor een nvr van 380 mm breed.

Misschien moet ik maar eens een nieuwe NVR aanschaffen, deze krijgt al een tijd geen updates meer en heeft Internet Explorer nodig voor het webpaneel. ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Goof2000 op 09-04-2023 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
Goof2000 schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:54:
[...]

Inderdaad hij heeft geen schroefdraad, ik was er vanuit gegaan 1U hoog dus hij heeft schroefdraad.
Met verticaal is legbord beetje lastig. (tenminste dat lijkt me)
Er zijn legborden met opstaande randen.. moet je evt alleen bekijken of er wall-mount gaten aan de onderkant zitten... Strak tegen het legbord aan monteren en de opstaande randen voorkomen dat ie valt.
[...]

Thanks, die is voor een nvr van 380 mm breed.

Misschien moet ik maar eens een nieuwe NVR aanschaffen, deze krijgt al een tijd geen updates meer en heeft Internet Explorer nodig voor het webpaneel. ;(
Hmm dat is dan misschien inderdaad nog een beter idee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Goof2000 schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:54:
:o DE HORROR!!! :D

Bouw gewoon zelf wat leuks op basis van ONVIF of zo! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:18:
[...]

:o DE HORROR!!! :D

Bouw gewoon zelf wat leuks op basis van ONVIF of zo! ;)
Het lijkt dat je een uitgesproken mening hebt over het bericht waarop je reageert maar ik heb geen idee wat deze mening is en waarom :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
nokiaan958GB schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:38:
[...]

Het lijkt dat je een uitgesproken mening hebt over het bericht waarop je reageert maar ik heb geen idee wat deze mening is en waarom :+
'internet explorer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

nokiaan958GB schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:38:
Iets met een browser die nog slechter is dan die op je Nokia N95 8GB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:55
Ik ben bezig met het aanleggen van een netwerk in een (nieuwbouw) appartement. Al het materiaal heb ik nu wel zo'n beetje uitgezocht en wat ik nog niet heb gaat ook wel lukken denk ik, maar ik zit heel erg te twijfelen over de meterkast indeling en hoop dat iemand daar nog tips voor heeft. Ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen, dus misschien dat er al mooie oplossing voorbij zijn gekomen.

Ik heb hieronder foto's toegevoegd, maar kortom: de meterkast diepte is zo'n 30cm (hout), 35cm (deurkozijn), of 41cm (deur). Glasvezel modem zit rechts, maar die hele muur zit vol met buizen en kabels dus daar kan niet echt fijn iets bij. Stopcontact zit links, dus de voeding loopt nu ook dwars door de meterkast. Alle loze leidingen komen rechtsonder de meterkast binnen (niet op de foto's).

Ik moet (voor nu) de KPN router, een switch, een patchpaneel (10+1 aansluitingen), 2 Synology NAS (2 & 4 bay), en een Raspberry Pi kwijt. Exacte model van de switch en het patchpaneel hangen een beetje af van uiteindelijke ontwerp, maar heb nu zoiets of zoiets op het oog.

Mijn idee was nu:
  • Een extra stopcontact rechts aan te leggen voor het glasvezelkastje.
  • Een UTP kabel van het kastje naar beneden en van daar gebundeld met loze-leidingkabels naar links en dan naar boven.
  • Links alles aan de muur hangen en plankje(s) maken voor wat niet kan hangen.
  • Hopen dat er genoeg ruimte is om alles kwijt te kunnen.
Belangrijkste vragen die ik nu heb: heeft iemand een goed idee hoe ik het er links net uit kan laten zien? Liefst houd ik alles rond of onder ooghoogte. Ik zat te kijken naar een 10" kast, maar dat past waarschijnlijk net niet. Iets van een wall-mount zou fijn zijn, maar die lijken na een beetje zoeken alleen in 19 inch uitvoering te bestaan. Die verticaal hangen is misschien een optie? Maar dat wordt waarschijnlijk close met het doosje dat links aan de muur hangt (weet niet waar het voor is, maar vast belangrijk :+)

Ik ga zelf nog even doorlezen en zoeken maar hoop een beetje dat iemand hier nog een gouden tip heeft. :)

Edit met foto's:
Meterkast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mh30sjlZNJAezUqF_5dfsiig718=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2Z26r9o1uK5T9BberEdJcPh.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbYD04ZHeZ_MxasRWUndWGjH048=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbLcrI91sk8wW1LhCaWYy5Bv.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mmQlj8o3IijOeNiy-aPlghT9FQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dj4BujpkKJjDEdbAVlVMA6vQ.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 20% gewijzigd door Inviscid op 13-04-2023 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
Inviscid schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:02:
Ik ben bezig met het aanleggen van een netwerk in een (nieuwbouw) appartement. Al het materiaal heb ik nu wel zo'n beetje uitgezocht en wat ik nog niet heb gaat ook wel lukken denk ik, maar ik zit heel erg te twijfelen over de meterkast indeling en hoop dat iemand daar nog tips voor heeft. Ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen, dus misschien dat er al mooie oplossing voorbij zijn gekomen.

Ik heb hieronder foto's toegevoegd, maar kortom: de meterkast diepte is zo'n 30cm (hout), 35cm (deurkozijn), of 41cm (deur). Glasvezel modem zit rechts, maar die hele muur zit vol met buizen en kabels dus daar kan niet echt fijn iets bij. Stopcontact zit links, dus de voeding loopt nu ook dwars door de meterkast. Alle loze leidingen komen rechtsonder de meterkast binnen (niet op de foto's).

Ik moet (voor nu) de KPN router, een switch, een patchpaneel (10+1 aansluitingen), 2 Synology NAS (2 & 4 bay), en een Raspberry Pi kwijt. Exacte model van de switch en het patchpaneel hangen een beetje af van uiteindelijke ontwerp, maar heb nu zoiets of zoiets op het oog.

Mijn idee was nu:
  • Een UTP kabel van het kastje naar beneden en van daar gebundeld met loze-leidingkabels naar links en dan naar boven.
Belangrijkste vragen die ik nu heb: heeft iemand een goed idee hoe ik het er links net uit kan laten zien? Liefst houd ik alles rond of onder ooghoogte. Ik zat te kijken naar een 10" kast, maar dat past waarschijnlijk net niet. Iets van een wall-mount zou fijn zijn, maar die lijken na een beetje zoeken alleen in 19 inch uitvoering te bestaan. Die verticaal hangen is misschien een optie? Maar dat wordt waarschijnlijk close met het doosje dat links aan de muur hangt (weet niet waar het voor is, maar vast belangrijk :+)

Ik ga zelf nog even doorlezen en zoeken maar hoop een beetje dat iemand hier nog een gouden tip heeft. :)
Ik zie (nog) geen foto's :'(

Maar oke je kunt ook overwegen een dergelijk patchpaneel als dit gebruiken en wegwerken in een brede platte kabelgoot.
Er staan vast ergens voorbeeld foto's van iemand hier...
Dan kan je daarboven of onder of naast vast je modem\router en switch etc. ophangen...

Ik zie nu je fotos... Maar kun je niet rechts onderin naast je hoofdkabel iets creëren, evt op zelfde basis als wat ik hierboven zei?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik ben bezig met het aanleggen van een netwerk in een (nieuwbouw) appartement.

Al het materiaal heb ik nu wel zo'n beetje uitgezocht en wat ik nog niet heb gaat ook wel lukken denk ik, maar ik zit heel erg te twijfelen over de meterkast indeling en hoop dat iemand daar nog tips voor heeft.

Edit met foto's:
Meterkast
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat zit er echt klote uit heel eerlijk gezegd... :/

Is het een optie om alleen je WAN aansluiting via een UTP vanuit je Meterkast te trekken naar een andere plek en daar alles op te bouwen :?

En anders maar eens kijken of je alles bovenaan kan wegproppen zoals sommigen hebben gedaan ?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:03

Mijn idee was nu:

Edit met foto's:
Meterkast
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Heb je een foto van de rest van de hal?

In onze nieuwbouw woning heb ik de meterkast vergroot om alles erin te krijgen, bij ons zat de meterkast in een nutteloze inham die nu gelijk is met de rest van de muur.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 21:41
Liefst houd ik alles rond of onder ooghoogte.

[...]

Maar dat wordt waarschijnlijk close met het doosje dat links aan de muur hangt (weet niet waar het voor is, maar vast belangrijk :+)
Die monteur dacht hetzelfde: Het liefst houd ik het lasdoosje op ooghoogte. ;)

Zo te zien zitten er alleen 3 leidingen op het doosje die naar boven toe gaan, of er moet toevallig een leiding van achter het doosje recht door de muur gaan (zit er iets direct achter het doosje?)?

Als het inderdaad alleen 3 leidingen naar boven toe zijn dan kun je die natuurlijk inkorten en het doosje omhoog verplaatsen. Hetzelfde met de contactdoos. Dat moet toch wel genoeg ruimte geven?

Even een hele random gok: Het doosje bevat verbindingen en/of componenten voor de intercominstallatie. Het jammere daarvan is dat het eigendom is van de VVE / verhuurder en dat je er vanaf moet blijven. Maar als je het goed doet merkt niemand dat je het verplaatst. :X :+
Annuk schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:32:
Maar oke je kunt ook overwegen een dergelijk patchpaneel als dit gebruiken en wegwerken in een brede platte kabelgoot.
Dan kan je daarboven of onder of naast vast je modem\router en switch etc. ophangen...
Dat klinkt als wat ik thuis heb gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8YOm8QPkac9KhOlb8yJSZJoe/full.jpg

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
@Inviscid met een beetje creatief denken kun je prima dezelfde oplossing gebruiken als wat ik ik mijn meterkast heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCbPs3X-IHc7lXVx2LyEhEuby2A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGcn8AqgZu30LwxEVNPXj4js.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X76gHIuRwa8iMPGIaQ5ouz3l1MQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eV8lQ0k90AY7xOGTniFN82h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYaHJpqyu9DKjlKRyFR57t95gqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejwjMrcqrgFBcrU2mlddCzi8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-UR8RzaKLJxtyie7EedOXbtl0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtIwa7GOYoSjgw6WEHK4tSaw.jpg?f=fotoalbum_tile

Het enige wat je anders moet doen is aan de linkerkant een blokje hout tussen de leidingen zetten en daar de houten achterkant aan vastmaken. Rechts kun je die volgens mij wel voorzien van een hoekprofiel.

Daarna kun je daar alles aan vastmaken wat je wilt. Zelfs een 19” “rack” zoals ik heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:55
Annuk schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:32:
[...]
Mijn idee was zoiets "los" ophangen inderdaad. Wegwerken in een goot vind ik een interessante, ga ik zeker naar kijken!
nero355 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:19:
[...]

Dat zit er echt klote uit heel eerlijk gezegd... :/

Is het een optie om alleen je WAN aansluiting via een UTP vanuit je Meterkast te trekken naar een andere plek en daar alles op te bouwen :?

En anders maar eens kijken of je alles bovenaan kan wegproppen zoals sommigen hebben gedaan ?!
Alle loze leidingen komen uit in de meterkast, dus daar moet sowieso het patchpaneel en de switch staan. De rest van de hardware kan ik verdelen over punten die "over" zijn, maar dan staat alles door het hele appartement.

Boven wegproppen is misschien mogelijk, maar ik heb liever dat ik er nog goed bij kan. Dat is wel plan C (of D ofzo) als het niet lukt om dingen lager weg te werken.
Source90 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:03:
[...]

Heb je een foto van de rest van de hal?

In onze nieuwbouw woning heb ik de meterkast vergroot om alles erin te krijgen, bij ons zat de meterkast in een nutteloze inham die nu gelijk is met de rest van de muur.
Meterkast dieper maken is een goed idee voor 2 jaar geleden ;(. Heb nu geen goede foto van de hal, maar voor het beeld: direct rechts naast de meterkast zit de deur naar de badkamer, en links de deur naar de studeerkamer.

De studeerkamer loopt door achter de meterkast dus ik zou misschien een gat kunnen maken en een serverkast daar neerzetten. Ik zag dat iemand zoiets "opzij" had gedaan. Mijn voorkeur is wel om alles in de meterkast te houden en ik denk ook dat dat zou moeten passen. Vraag is een beetje hoe dat netjes kan.

Bedankt voor de ideeën en meedenken. Ik ga dit weekend nog even schetsen en meten. Doel is wel om +/- maandag spullen te gaan bestellen, dus hopelijk binnen een maandje een foto van het eind resultaat.

Xander schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:38:
[...]
Als het inderdaad alleen 3 leidingen naar boven toe zijn dan kun je die natuurlijk inkorten en het doosje omhoog verplaatsen. Hetzelfde met de contactdoos. Dat moet toch wel genoeg ruimte geven?

[...]

Dat klinkt als wat ik thuis heb gedaan.

[Afbeelding]
Dat ziet er erg netjes uit! _/-\o_ Ga ik morgen even goed naar kijken :z.

Voor het kastje: ik vermoed inderdaad dat het de intercom is, maar staat nergens duidelijk aangegeven. Ik heb wel een brief met grote letters gekregen dat als ik aan de intercom zit "alles stuk gaat voor iedereen!!".
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door Inviscid op 13-04-2023 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
Inviscid schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:09:
[...]

Alle loze leidingen komen uit in de meterkast, dus daar moet sowieso het patchpaneel en de switch staan. De rest van de hardware kan ik verdelen over punten die "over" zijn, maar dan staat alles door het hele appartement.

Boven wegproppen is misschien mogelijk, maar ik heb liever dat ik er nog goed bij kan. Dat is wel plan C (of D ofzo) als het n

Meterkast dieper maken is een goed idee voor 2 jaar geleden ;(. Heb nu geen goede foto van de hal, maar voor het beeld: direct rechts naast de meterkast zit de deur naar de badkamer, en links de deur naar de studeerkamer.

De studeerkamer loopt door achter de meterkast dus ik zou misschien een gat kunnen maken en een serverkast daar neerzetten. Ik zag dat iemand zoiets "opzij" had gedaan. Mijn voorkeur is wel om alles in de meterkast te houden en ik denk ook dat dat zou moeten passen. Vraag is een beetje hoe dat netjes kan.

Bedankt voor de ideeën en meedenken. Ik ga dit weekend nog even schetsen en meten. Doel is wel om +/- maandag spullen te gaan bestellen, dus hopelijk binnen een maandje een foto van het eind resultaat.
Weet zo niet hoe je je studeerkamer hebt ingericht of gaat doen.
Maar evt een idee om rechts onderin een ruim gat te maken net boven je loze leidingen en dan een kastje of een rack te plaatsen in je studeerkamer en daar alles weg te werken?
Heb je alles wel bij elkaar en toch min of meer uit het zicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tmow
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 20:57
@Inviscid, zie mijn meterkast > https://gathering.tweaker...message/73692952#73692952
Is 39 cm tot de deur, dus moet bij jou ook passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:08
@Inviscid Ik heb de boel aan de zijkant gehangen, zie hier.
Ik kan de diepte later vanavond wel even opmeten als je wil.
Pagina: 1 ... 104 ... 123 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2