Ik ben bezig met het aanleggen van een netwerk in een (nieuwbouw) appartement. Al het materiaal heb ik nu wel zo'n beetje uitgezocht en wat ik nog niet heb gaat ook wel lukken denk ik, maar ik zit heel erg te twijfelen over de meterkast indeling en hoop dat iemand daar nog tips voor heeft. Ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen, dus misschien dat er al mooie oplossing voorbij zijn gekomen.
Ik heb hieronder foto's toegevoegd, maar kortom: de meterkast diepte is zo'n 30cm (hout), 35cm (deurkozijn), of 41cm (deur). Glasvezel modem zit rechts, maar die hele muur zit vol met buizen en kabels dus daar kan niet echt fijn iets bij. Stopcontact zit links, dus de voeding loopt nu ook dwars door de meterkast. Alle loze leidingen komen rechtsonder de meterkast binnen (niet op de foto's).
Ik moet (voor nu) de KPN router, een switch, een patchpaneel (10+1 aansluitingen), 2 Synology NAS (2 & 4 bay), en een Raspberry Pi kwijt. Exacte model van de switch en het patchpaneel hangen een beetje af van uiteindelijke ontwerp, maar heb nu
zoiets of
zoiets op het oog.
Mijn idee was nu:
- Een extra stopcontact rechts aan te leggen voor het glasvezelkastje.
- Een UTP kabel van het kastje naar beneden en van daar gebundeld met loze-leidingkabels naar links en dan naar boven.
- Links alles aan de muur hangen en plankje(s) maken voor wat niet kan hangen.
- Hopen dat er genoeg ruimte is om alles kwijt te kunnen.
Belangrijkste vragen die ik nu heb: heeft iemand een goed idee hoe ik het er links net uit kan laten zien? Liefst houd ik alles rond of onder ooghoogte. Ik zat te kijken naar een 10" kast, maar dat past waarschijnlijk net niet. Iets van een
wall-mount zou fijn zijn, maar die lijken na een beetje zoeken alleen in 19 inch uitvoering te bestaan. Die verticaal hangen is misschien een optie? Maar dat wordt waarschijnlijk close met het doosje dat links aan de muur hangt (weet niet waar het voor is, maar vast belangrijk

)
Ik ga zelf nog even doorlezen en zoeken maar hoop een beetje dat iemand hier nog een gouden tip heeft.
Edit met foto's:
[
Voor 20% gewijzigd door
Inviscid op 13-04-2023 18:29
]