[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 82 Laatste
Acties:
  • 411.235 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 21:18
Een kleine tip voor iedereen. Je kan dus zoals bekend nu ook F1tv casten alleen nog niet vanuit de app zelf maar alleen via de webbrowser op je pc. Als je via je mobiele chrome browser naar de site gaat en je zet de settings op "desktop/bureaublad weergave" dan kan je wel casten vanaf je mobiel. We zijn tenslotte liever lui dan moe nietwaar?

Dit heb ik getest op een android telefoon, ik weet dus niet of dit op ios devices kan.

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 13-03-2021 09:26 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:14
@Spollie RaceControl is nog niet ge-update met nieuwe API, klopt dat?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

renzo4000 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:09:
Een kleine tip voor iedereen. Je kan dus zoals bekend nu ook F1tv casten alleen nog niet vanuit de app zelf maar alleen via de webbrowser op je pc. Als je via je mobiele chrome browser naar de site gaat en je zet de settings op "desktop/bureaublad weergave" dan kan je wel casten vanaf je mobiel. We zijn tenslotte liever lui dan moe nietwaar?
Op de iPad werkt dit niet, is synchroniseer daarom maar de hele iPad om het te tonen op TV. Hoop wel dat het casten binnenkort ondersteund gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Woudloper schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Op de iPad werkt dit niet, is synchroniseer daarom maar de hele iPad om het te tonen op TV. Hoop wel dat het casten binnenkort ondersteund gaat worden.
Je hebt geen Apple TV?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-05 22:53
Opvallend... als je op de website kijkt vernoemd men wel netjes chromecast support, echter komt dit pas halverwege het seizoen beschikbaar. Niet heel netjes als je het mij vraagt.
Nevermind... nog niet gezien dat je vanaf de browser uit het wel officieel kunt streamen. Onhandig, fix het gewoon vanuit de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOBxqym_xJUeHr7rAbm2OM2eIN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q8I7liYTaYKppHr1MM2iCvbi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door GertJan2012 op 13-03-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 12:58
GertJan2012 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:27:
Opvallend... als je op de website kijkt vernoemd men wel netjes chromecast support, echter komt dit pas halverwege het seizoen beschikbaar. Niet heel netjes als je het mij vraagt.
Nevermind... nog niet gezien dat je vanaf de browser uit het wel officieel kunt streamen. Onhandig, fix het gewoon vanuit de app.
[Afbeelding]
Omdat het in de browser nu ondersteund wordt.

Voor mensen die Edge gebruiken en het Chromecast icoontje niet krijgen in de browser:

- Rechtermuisknop op de video en klik op 'Cast media to device'
- Browser geeft de vraag of je een extensie wilt installeren. Dit zit blijkbaar niet standaard in Edge.
- Na het installeren van deze extensie staat het icoontje er wel.

Het is overigens geen losstaande extension, want hij komt niet terug onder extensions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

loekf2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Ja hier ook vanmiddag. Je moet wel een extra authenticatie doen via de Rabo app, wat nieuw is sinds dit jaar.
Ja, dat vind ik wel een verbetering. De vorige keren moest je nog op zoek naar de Rabo Scanner om het te valideren. Dan is dit vele malen beter.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

iOS app doet hier vrij weinig nu :/ Stream start niet

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:48
Rivanov schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:13:
@Spollie RaceControl is nog niet ge-update met nieuwe API, klopt dat?
Ik ga zometeen een release maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Jawel geïntegreerd op de Samsung TV. Ik kan vanaf iPad wel naar desktop weergave, maar F1TV blijft zeggen dat het mobiel is. Blijkbaar is enig alternatief dan de browser op de PC. Met synchroonweergave blijf je grote zwarte randen te houden op de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
JB schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:34:
iOS app doet hier vrij weinig nu :/ Stream start niet
Ik heb de AppleTV app (via Github) aan en ze hebben zeker bandbreedte issues. Af en wat wat blurry beeld.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 21:18
Vreemd hier vanaf 8:00 onafgebroken aan het casten in hoge kwaliteit, geen bitrate drops gehad nog.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:37
Hier ook geen problemen, wel met de 'oude' Android TV app, dus max 1080p30. Gisteren gecast, 2 keer klein probleempje gehad; als je stopt casten moet je tabblad sluiten en nieuwe openen om weer te kunnen casten, en één keer gehad dat de audio dubbel doorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
renzo4000 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:52:
Vreemd hier vanaf 8:00 onafgebroken aan het casten in hoge kwaliteit, geen bitrate drops gehad nog.
Hier wel veel onderbrekingen. Vanaf Macbook naar Chromecast.
Zou het dan aan mijn wifi liggen? Daar verder geen problemen mee...

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Spollie
Race Control 2.0.0 is uit met ondersteuning voor de nieuwe API en dus 1080p50 streams. Is nog wel een beetje work in progress, met name het video archief is nog niet compleet. Maar het bekijken en terugkijken van live streams werkt in ieder geval prima.

https://github.com/robvdpol/RaceControl/releases/tag/2.0.0

De Microsoft store versie is ook gesubmit en in afwachting van certificering.

https://www.microsoft.com...race-control/9mwc9pj4jfww

Enjoy! Feedback is uiteraard welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Woudloper schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:43:
[...]

Jawel geïntegreerd op de Samsung TV. Ik kan vanaf iPad wel naar desktop weergave, maar F1TV blijft zeggen dat het mobiel is. Blijkbaar is enig alternatief dan de browser op de PC. Met synchroonweergave blijf je grote zwarte randen te houden op de TV.
Dat is geen Apple TV. Jij hebt enkel AirPlay en Apple TV+ app. Dat is niet hetzelfde als het Apple TV device waar je apps op kunt installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
Zit ff te kijken maar ik heb geen creditcard iemand een idee voor een virtuele prepaid kaart? Met Ideal opwaarderen en direct bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
bustertje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Hier wel veel onderbrekingen. Vanaf Macbook naar Chromecast.
Zou het dan aan mijn wifi liggen? Daar verder geen problemen mee...
Hier ook veel vastlopers met casten. Heb maar even hdmi kabeltje aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05 14:09
de website en app doen het gewoon niet hier. de app laad de feed gewoon niet en via de website alleen maar fout codes....

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Highfive95 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Hier ook veel vastlopers met casten. Heb maar even hdmi kabeltje aangesloten.
Het probleem lijkt hier ook inderdaad in de verbinding met Chromecast te zitten. In de browser geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Spollie schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:02:
Race Control 2.0.0 is uit met ondersteuning voor de nieuwe API en dus 1080p50 streams. Is nog wel een beetje work in progress, met name het video archief is nog niet compleet. Maar het bekijken en terugkijken van live streams werkt in ieder geval prima.

Topper! :)
Iedereen hier zal je dankbaar zijn, heb gisteren nog een mailtje gedaan naar de maker van F1TV Player met de vraag of hij hem kan updaten naar 50FPS :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Werkt weer perfect. *O*

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Rivanov schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:08:
Dat is geen Apple TV. Jij hebt enkel AirPlay en Apple TV+ app. Dat is niet hetzelfde als het Apple TV device waar je apps op kunt installeren. ;)
Heb ik dat altijd verkeerd begrepen, hoop snel dat AirPlay dan beschikbaar komt. Anders even een chromecast aanschaffen voor het streamen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 20:49

Bedankt voor alle moeite die je in deze app gestoken hebt, vind de upgrade naar de nieuwe website al een enorme vooruitgang, maar casten vanuit VLC is toch nog vele malen fijner.
*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Fiekert schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Bedankt voor alle moeite die je in deze app gestoken hebt, vind de upgrade naar de nieuwe website al een enorme vooruitgang, maar casten vanuit VLC is toch nog vele malen fijner.
*O* *O* *O*
Casten vanuit vlc?
Werkt dat ook bij android tv waar je vlc op kan installeren?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiekert
G_Dragon schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Casten vanuit vlc?
Met race control kan je ervoor kiezen om als player VLC of Media Player Classic te gebruiken, op die manier kan je makkelijk casten zonder afhankelijk te zijn van een tab in een Chromium browser. VLC draait bij mij toch lichter dan een aantal Chromium tabs. Weet niet of het makkelijk is om dit zo door te sluizen naar android TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
G_Dragon schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Casten vanuit vlc?
Waarom zou je op Android TV iets afspelen in een media player om het van daaruit te casten? Enerzijds, waarom zou je casten vanaf Android TV, anderzijds, Android TV heet Chromecast support ingebakken dus je kunt naar je Android TV apparaat casten. In andere woorden: in Chrome of VLC of wat dan ook op je PC moet je je Android TV apparaat kunnen vinden als apparaat om naar te casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:56
Is er naast synchrone weergave manier van afspelen ook een andere mogelijkheid om de F1TV beelden naar de Apple TV te streamen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Holk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:51:
Is er naast synchrone weergave manier van afspelen ook een andere mogelijkheid om de F1TV beelden naar de Apple TV te streamen?
User made Apple TV app: https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Warm aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
Digitale knuffel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Woudloper schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Heb ik dat altijd verkeerd begrepen, hoop snel dat AirPlay dan beschikbaar komt. Anders even een chromecast aanschaffen voor het streamen.
Of een Apple TV zodat je de non-official F1TV app kunt installeren. ;)
Hoef je niks te streamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 31491

RIP Murray Walker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-05 21:05
Ronald schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Dan heb je hetzelfde 'probleem' als ik... Ze accepteren geen kaart uit een ander land dan waar je het abbo voor afsluit en waar je bent. Via Apple appstore of Google play gaat het wel, maar dan dus geen korting... (iig via Google niet)
Hier hetzelfde probleem. N26 Debet card werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 15:09
Ik probeer vanuit Chrome op mijn Chromebook te casten naar andere apparaten in mijn huis, maar krijg op zowel mijn TV als ook op mijn Nest Hub alleen maar een scherm van F1 TV te zien met de tekst "Ready to cast".
Op de Chromebook kan ik wel gewoon kijken uiteraard.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ED7J2QbrCqTOu2Am5wkS9tjBTOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y31MRy2Rv7l6UxVnouyCN2ok.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Xilion schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:31:
Ik probeer vanuit Chrome op mijn Chromebook te casten naar andere apparaten in mijn huis, maar krijg op zowel mijn TV als ook op mijn Nest Hub alleen maar een scherm van F1 TV te zien met de tekst "Ready to cast".

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?[Afbeelding]
In een nieuw tabblad openen hielp bij mij in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Xilion schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:31:

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?[Afbeelding]
Vrijdag tijdens het testen moest ik ook eerst 3 keer de stream opstarten voordat die wat deed. Ik gok op opstartproblemen, die over twee weken hopelijk opgelost zijn..

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-05 16:52
Ligt denk ik meer aan de chrome zijde. Ik had het zojuist ook 1x. Chrome (w10) crashte compleet toen ik het overnieuw probeerde.
Voor de rest werkt alles naar behoren, erg blij met de 50hz!! 50fps!! (Woepsie)

[ Voor 6% gewijzigd door Kasper op 14-03-2021 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kasper schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:32:
Ligt denk ik meer aan de chrome zijde. Ik had het zojuist ook 1x. Chrome (w10) crashte compleet toen ik het overnieuw probeerde.
Voor de rest werkt alles naar behoren, erg blij met de 50hz!!
fps!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Kasper schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:32:
Voor de rest werkt alles naar behoren, erg blij met de 50hz!!
Hier kijken we nog in 30fps :p
De app moet nog een update ontvangen voor de 50FPS :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spollie
Goed nieuws, native Chromecast support lijkt nu te werken in Race Control. Dus niet meer via een VLC proxy, maar rechtstreeks de stream URL naar de Chromecast sturen en af laten spelen. Werkt een stuk beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Spollie op 14-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vandaag ook maar een F1TV-abo afgesloten voor nog geen 50 euro per jaar, en deze client werkt leuk! Ben al wat aan het terugkijken naar oudere races en daarmee aan het spelen met de layout.

Het lijkt me bijvoorbeeld handig om in een driver-cam een dropdown te hebben om snel te switchen naar een andere driver-cam. De audio-switch-bug bij terugkijken is ook al genoemd op GitHub, zie ik. Daarnaast wil de client nog wel eens hangen in VlcMediaPlayer.StopPlayback() wanneer een stream nog niet geladen is.

Daarnaast komt de livesessie dubbel binnen, dus daar een comparer en een Distinct() op gezet, en de datum achter de raceweekends vind ik ook wel handig. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrClVTPdASvHZWjxJXmBancD4Xw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7EmS61vrNX3ggChgKfxhfaeW.png?f=user_large

Edit: quick&dirty PR verzonden.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 14-03-2021 13:03 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
CodeCaster schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:47:
[...]

Vandaag ook maar een F1TV-abo afgesloten voor nog geen 50 euro per jaar, en deze client werkt leuk! Ben al wat aan het terugkijken naar oudere races en daarmee aan het spelen met de layout.

Het lijkt me bijvoorbeeld handig om in een driver-cam een dropdown te hebben om snel te switchen naar een andere driver-cam.

Daarnaast komt de livesessie dubbel binnen, dus daar een comparer en een Distinct() op gezet, en de datum achter de raceweekends vind ik ook wel handig. O-)

[Afbeelding]
Pull request is altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
- Via de laptop mooi vloeiend beeld
- Casten naar Chromecast (WiFi) veel bufferen en bitrate drops maar wel 50 fps
- Via laptop met HDMI naar tv goede verbinding, maar schokkerig beeld (lage fps?) Terwijl het beeld op de laptop wel vloeiend loopt.

Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 16:19
Heb je op de ChromeCast de 50hz mode ingeschakeld?
Ondersteund je hdmi kabel / laptop hdmi uitgang 50fps?

Aangezien dat je bij zowel via de CC al hdmi via de laptop niet het gewenste beeld krijgt. Misschien een tv instelling die dingen tegenhoud?

[ Voor 40% gewijzigd door Jasphur op 14-03-2021 13:34 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Thats a lie.. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhSG0w3lxerhmfdjf339D4mvJns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/au2CCjNdnJOVRiWoNWZuA4Dn.png?f=fotoalbum_large

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

bustertje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:12:
- Via laptop met HDMI naar tv goede verbinding, maar schokkerig beeld (lage fps?) Terwijl het beeld op de laptop wel vloeiend loopt.

Waar kan dat aan liggen?
Wel de HDMI uitgang van je laptop ingesteld op 50 Hz? Bij mij staat die standaard op 60 Hz en moet ik via de instellingen alsnog naar 50 Hz zetten voor een vloeiend beeld.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 14:55
Dit verschijnsel is toch inherent aan de combi pc/laptop met Windows en TV? Heeft te maken met het minieme verschil in frequentie tussen Windows en de TV (heb ik altijd begrepen).

Ik heb dit in ieder geval met al mijn Windows machines in huis, hoe krachtig ook. Tenzij ik Kodi of zo gebruik,dan wordt de verversingssnelheid automatisch aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:43

Metalfreak

Hoije woh!

Waar kan dat aan liggen?
Ik had dat gisteren ook, maar het bleek meer te liggen dat mijn laptop het toch vrij slecht trok dat de resolutie van de TV op 4K stond, resolutie voor tweede beeldscherm (TV) teruggezet naar full HD en geen problemen meer gehad.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PatrickPR schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:08:
[...]
Dit verschijnsel is toch inherent aan de combi pc/laptop met Windows en TV? Heeft te maken met het minieme verschil in frequentie tussen Windows en de TV (heb ik altijd begrepen).

Ik heb dit in ieder geval met al mijn Windows machines in huis, hoe krachtig ook. Tenzij ik Kodi of zo gebruik,dan wordt de verversingssnelheid automatisch aangepast.
Je zal mogelijk doelen op de 24p bug? Maar deze is sinds de Haswell generatie niet meer aanwezig. 50Hz soepel afspelen is volgens mij nooit echt een probleem geweest voor Windows <> geschikte TV. Wel zorgen dat de ingestelde refreshrate ook juist is en je gebruik maakt van fatsoenlijke afspeelsoftware.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-05 10:24
LoeWn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:32:
[...]

Omdat het in de browser nu ondersteund wordt.

Voor mensen die Edge gebruiken en het Chromecast icoontje niet krijgen in de browser:

- Rechtermuisknop op de video en klik op 'Cast media to device'
- Browser geeft de vraag of je een extensie wilt installeren. Dit zit blijkbaar niet standaard in Edge.
- Na het installeren van deze extensie staat het icoontje er wel.

Het is overigens geen losstaande extension, want hij komt niet terug onder extensions
Hey bedankt LoeWn!! Hoef ik chrome niet meer te gebruiken voor het casten.

@Spollie Ik heb nu kunnen casten met RaceControl. Gisteren werkte het nog niet met versie 2.0.
2 dingen die mij opvallen: bij Live heb je twee streams voor dezelfde sessie. Bij de bovenste werkt het casten niet. De tweede kan ik casten zonder issues, maar ik kan niet zoals bij chrome/edge terug of vooruit spoelen.
Voor de rest prima app _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Laatst online: 03-05 22:12
PatrickPR schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Ik gebruik een Macbook Pro uit 2012, hdmi kabel van de action, klep dicht van de laptop. En geen stotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
Mbt RaceControl: Handig dat je 4 verschillende streams tegelijk kan hebben draaien, maar volgens mij kun je dit dan niet naar je TV streamen met een Chromecast?

En nu nog even getest met een GP van vorig jaar, daar krijg ik de streams niet synchroon. Gebeurt dit bij een live uitzending wel?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik hoop wel dat ze bij de races het voluma van de wagens een tikkie zachter zetten of het commentaar iets harder. Soms zijn de commentatoren slecht te horen vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Het laatste kwartier best wel veel drops en stutteringen. De stream staat al wel 7 uur en drie kwartier aan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Even een refresh vanuit de browser en alles loopt weer als een tiet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Leuk dit. In de algemene F1 app met een F1TV account

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hlboLOdeC12m0mbeyPdlk_lK2E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E6wnvAD1ksquR3B47zOWVPZJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Hmmm, geen geluid bij de Post-Testing show (https://f1tv.formula1.com...-testing-show?action=play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Hier ook geen geluid, jammer. Zouden ze het al doorhebben? :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

FreddyFish schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:27:
Gelukkig kan je dit gratis en voor niets op youtube bekijken, daar wel geluid. YouTube: LIVE: Pre-Season Testing Reaction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
noo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Gelukkig kan je dit gratis en voor niets op youtube bekijken, daar wel geluid. YouTube: LIVE: Pre-Season Testing Reaction
Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

FreddyFish schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:27:

Ja dus :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jasphur schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:44:
Leuk dit. In de algemene F1 app met een F1TV account

[Afbeelding]
Volgens mij kon dat ook andere jaren al? Alhoewel ik de app eigenlijk nooit gebruik, maar meen dat wel eens gezien te hebben toen ik die ooit open had met de timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Spollie Is het ook mogelijk om een stream in de interne player makkelijk op de andere monitor af te spelen? Ik heb namelijk het laptop scherm en externe monitor. Ik kan deze nu wel via een truc op de andere monitor krijgen: "resizable window" optie groter maken naar de andere monitor en weer kleiner maken zodat deze helemaal op de tweede monitor zichtbaar wordt.

Ik weet trouwens niet wat er dan gebeurt bij "save current layout".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
ZuinigeRijder schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:44:
@Spollie Is het ook mogelijk om een stream in de interne player makkelijk op de andere monitor af te spelen? Ik heb namelijk het laptop scherm en externe monitor. Ik kan deze nu wel via een truc op de andere monitor krijgen: "resizable window" optie groter maken naar de andere monitor en weer kleiner maken zodat deze helemaal op de tweede monitor zichtbaar wordt.

Ik weet trouwens niet wat er dan gebeurt bij "save current layout".
Je kunt de player toch gewoon naar de andere monitor slepen of mis ik iets? Wel klikken in het videogedeelte, dus niet in de menubalk.

Het opslaan en laden van layouts kan overweg met multi-monitor setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Spollie ah, inderdaad probeerde ik te slepen via menubalk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 12:53
Wat ik wel aan de praat heb gekregen is native casten vanuit Edge Chromium. Om die functionaliteit aan te zetten moet je de volgende verborgen instelling op 'Enabled' zetten edge://flags/#load-media-router-component-extension
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZ70P7POZQgSELHynyGVxrV9iPc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nfRlLR0fmyuUAYhTYW5Q3XyO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-AuVShqtBdHXUWxzd9oMAFYVg4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CHJuYrJ3IxuCpwS27LHgcJa2.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
24 uur van pre-season testen later is de start geweldig. 1 kleine hiccup van mijn internetverbinding in al die tijd, maar ik heb een enorm vertrouwen in dit nieuwe platform wat ze hebben opgezet. het is even wachten op de apps die ze nu gaan upgraden en ook de nieuwe apps die uitgebracht gaan worden. maar, heb je nog geen ziggo om het te kijken, koop f1tv pro. het is echt het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:05

Yucko

One clown to rule them all !

het is maar de vraag hoe zwaar de belasting was qua aantallen kijkers tov een normale race.

Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen het interessant vindt om naar rondrijdende coureurs zonder wedstrijd-element te kijken.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
JohanKupers schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:04:
[...]

Wel de HDMI uitgang van je laptop ingesteld op 50 Hz? Bij mij staat die standaard op 60 Hz en moet ik via de instellingen alsnog naar 50 Hz zetten voor een vloeiend beeld.
Dat was inderdaad de oplossing! Plus hem terug zetten naar full HD ivm 4k.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

bustertje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:10:
[...]

Dat was inderdaad de oplossing! Plus hem terug zetten naar full HD ivm 4k.
:)
Dat lees ik meer dat 4K iets teveel is van het goede voor de geïntegreerde videokaart in laptops.

Zelf heb ik nog een full HD TV, dus ik heb daar geen last van.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
JohanKupers schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Dat lees ik meer dat 4K iets teveel is van het goede voor de geïntegreerde videokaart in laptops.

Zelf heb ik nog een full HD TV, dus ik heb daar geen last van.
Klopt. En de default stond ook op 29hz ofzo, dat liep ook niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Zou Ziggo 4K ook werken als je je TV het deconding werk laat doen? Ik heb een CI card en de kabel direct in mijn TV, mediabox gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:48
@Erapaz Werkt helaas alleen met een MediaBox Next, zie veelgestelde vragen Ziggo

Welke zenders worden in 4K uitgezonden?

Wanneer je klant bent van Ziggo en je hebt een Mediabox Next en een UHD televisie, kijk je Formule 1 in 4K op Ziggo Sport (kanaal 14). Hier kan je alle trainingen, kwalificaties en races haarscherp kijken, zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Rembock schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:58:
@Erapaz Werkt helaas alleen met een MediaBox Next, zie veelgestelde vragen Ziggo

Welke zenders worden in 4K uitgezonden?

[...]
Dat las ik ook, maar als mijn TV het technisch kan zou het mogelijk moeten zijn. Er is wel vaker iets niet expliciet benoemd en ze willen dat duurdere abo met die box natuurlijk slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Mijn TV kan het ook technisch, had ook gehoopt dat je met een eigen ci+ module (met 4K ondersteuning) i.p.v. een MediaBox Next in 4K kan kijken naar F1. Had ook ergens gelezen dat dit Ziggo's eerste kanaal is dat via DVB-C in 4K zal uitzenden (de rest is 4K via IPTV), dus technisch zal het inderdaad mogelijk moeten zijn.
Misschien krijgen we het later alsnog als ze genoeg kastjes verkocht hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 23:03
MasterMaceMichu schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:48:
Mbt RaceControl: Handig dat je 4 verschillende streams tegelijk kan hebben draaien, maar volgens mij kun je dit dan niet naar je TV streamen met een Chromecast?
Hier zet ik de 4 streams om in OBS naar een stream servertje thuis (RTMP) en die kan ik dan weer chromecasten naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 12:16

Pierre

Van nature lui!

@Spollie Klopt het dat ik nog geen races terug kan kijken van bv 2017 of eerder, of doe ik iets verkeerds?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
Pierre schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:31:
@Spollie Klopt het dat ik nog geen races terug kan kijken van bv 2017 of eerder, of doe ik iets verkeerds?
Klopt, dat was wat lastiger door de nieuwe API, maar ik heb het inmiddels toegevoegd. Als ik tijd heb zal ik vanavond nog even een release uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 12:16

Pierre

Van nature lui!

Spollie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Klopt, dat was wat lastiger door de nieuwe API, maar ik heb het inmiddels toegevoegd. Als ik tijd heb zal ik vanavond nog even een release uitbrengen.
Je steekt er mega veel tijd in, diep respect hoor _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 09:57
Yucko schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:40:
het is maar de vraag hoe zwaar de belasting was qua aantallen kijkers tov een normale race.
Gebruikte het vorige platform ook hetzelfde cdn?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je Akamai op de knieën krijgt met een paar kijkers meer of minder. Natuurlijk zit er ook een website omheen, maar de stream zelf zou het probleem niet moeten zijn lijkt me.

Had zelf wat kleine hiccups bij het afspelen in de browser terwijl ik uitzocht waar de stream vandaan komt. In een externe player (mpv) werkt het vlekkeloos.

De site zelf heeft nog wat rare quirks: je lijkt vaak te worden uitgelogd, terwijl het backend gewoon een sessie uitdeelt die een maand geldig is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Admin
De dev van de officieuze Android TV app heeft aangegeven dat hij bezig is met de nieuwe api, yay

https://github.com/leonardoxh/race-control-tv/issues/13

App werkte prima dit weekend overigens, maar momenteel dus max 1080p30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The_Admin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:50:
De dev van de officieuze Android TV app heeft aangegeven dat hij bezig is met de nieuwe api, yay

YES!! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The_Admin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:50:

Er was gisteren toevallig al een update voor de app, maar niet voor de nieuwe API. Niet dat iemand denkt, waarom werkt 1080@50p niet bij mij?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
hardware-lover schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Er was gisteren toevallig al een update voor de app, maar niet voor de nieuwe API. Niet dat iemand denkt, waarom werkt 1080@50p niet bij mij?
Ja zag hem ja, was gelijk hoopvol inderdaad, maar was niet dé update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The_Admin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:07:
[...]

Ja zag hem ja, was gelijk hoopvol inderdaad, maar was niet dé update :D
Haha zo zat ik er ook bij toen ik de update zag :P
Laten we hopen dat we over 2 weken op 50 FPS zitten te kijken _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 15-03-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb dacht ik ergens voorbij zien komen dat er een officiële Android tv app komt. Klopt dat?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:20:
Ik heb dacht ik ergens voorbij zien komen dat er een officiële Android tv app komt. Klopt dat?
O.a. hier: nieuws: F1 TV gaat races in 1080p en met 50fps streamen en krijgt Chromecast-...

Maar heel snel zal deze er niet zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
Ik had ergens gelezen dat deze maandag (vandaag dus) zou komen maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bartske schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:28:
Ik had ergens gelezen dat deze maandag (vandaag dus) zou komen maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben!
Nee, enige dat bekend is dat het in de "first half of the season" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
ach, het casten vanuit chrome werkte bij de test verrassend goed voor mij dus een app zou alleen maar leuk extra zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 15:02
Wat een geweldig project dit!

Zou je een Kodi plugin willen/kunnen overwegen? De huidige plugins komen niet in de buurt van deze :*)

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Rivanov schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Nee, enige dat bekend is dat het in de "first half of the season" komt.
Dacht zelfs dat dat ging om de update voor de mobiele apps (met oa ChromeCast support), en de Android TV / AppleTV native apps nog later kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Yup:
The new version is available on F1TV.com today, March 8, and upgrades will be rolled out on iOS, Android, Amazon Fire tablet devices and Roku in the first half of the season. F1 TV for Apple TV, Android TV devices and Amazon Fire TV are currently in development and will also be launched later this year.
https://www.formula1.com/...nmATn163HYW6oMYMMkRH.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Jammer, geen WebOS :-(
Misschien dan zelf eens wat klooien, heb alleen 0% kennis en weinig tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1130
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08-2021
Zou de nieuwe chromecast met google tv een oplossing bieden om de fan made F1TV android app te kunnen gebruiken op een samsung smart tv?

Moet nog wat research doen maar de chromecast heeft toch volwaardige toegang tot de play store, niet?

Zou de computer tussenschakel elimineren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Kreeg net mail van github dat hij iets aangepast heeft en het ziet er volgens mij goed uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqUWx3Myvqj4wYjYWGmxAMOy_fk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzxW1Tk4rheavdzJ8SlZmciO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spollie
Race Control 2.0.1 net gereleased:

- Race archive before 2018 is accessible again
- Prevent duplicate live sessions from appearing
- Added native Chromecast functionality, accessible from main window
- Added setting to switch between HLS and DASH stream types
- Added setting to specify additional MPV parameters
- Changed default installation path to Program Files folder
- Show subscription status under options

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 23:28

Harrie

NederVlaming

jens1130 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:23:
Zou de nieuwe chromecast met google tv een oplossing bieden om de fan made F1TV android app te kunnen gebruiken op een samsung smart tv?

Moet nog wat research doen maar de chromecast heeft toch volwaardige toegang tot de play store, niet?

Welke fan made android app bedoel jij? Ik heb wel interesse in een app op mijn Android TV. Ik doe het nu met sideloaden van de telefoon app, dat werkt ook wel.

Edit: ah dat zal deze zijn, ga ik eens moeten proberen!
https://github.com/leonardoxh/race-control-tv

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 15-03-2021 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jens1130 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:23:

Heeft toegang tot de Android TV Play Store, die is ietsje minder gevuld omdat minder apps compatibel zijn met Android TV dan met Android mobiel. De nieuwe Google TV stick (CCGTV) draait op Android TV 10.

Je mag research achterwege laten, de app werkt daarop, zoals op andere Android TV apparaten ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voor diegene met een Xbox. De nieuwe Edge browser die binnenkort uitkomt ondersteunt de browserplayer van F1TV. Ik zit in de Insider Preview en heb de nieuwe Edge dus al en het werkt. :)

Pagina: 1 ... 76 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien. :)
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html