Ik heb Olav en Jack in het theater gezien. Het is idd 4-5 man bij Ziggo (incl. Olav en Jack) en 40+ man bij Sky. Vind ik overigens geen excuus. Ik kijk nu via F1TV met Engels commentaar. Barst van de humor, leuke insights, echt leuk om te zien. Voor mensen die twijfelen, bij Sky hebben ze ook gewoon een oranje bril op.
Olav is Olav, dat is al 25 jaar zo. Mist veel, maar barst van enthousiasme en liefde voor de sport. Dat hij het simpel moet houden en vaak zichzelf elke race herhaalt met tekst en uitleg is meer omdat Henk en Gerda tegenwoordig ook kijken en hij er dus niet meer alleen voor de F1 kenners zit.
Jack daarentegen... Kinderachtige interviews, domme vragen, kinderlijk gedrag. Hij kan beter lollies uitdelen bij de tandarts. Wellicht kennen jullie ook allemaal dat filmpje op Zandvoort waar hij écht een arrogante botte lul blijkt te zijn, maar zo is hij in echt ook gewoon.
Ik heb hem ook een paar keer in kleinschalige settings gezien als presentator van een evenement (heeft blijkbaar nog geld nodig), en als niet alle landelijke camera's op hem gericht zijn komt er nog veel slechters naar boven drijven. Echt veel denigrerende opmerkingen, racistische grappen, en gewoon een beperkt en simpel beeld van de wereld zou mijn samenvatting zijn.. Als je nog twijfelt over Jack Plooij moet je hem eens op zo'n evenement zien.