Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste
Acties:

• xippie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:34
Grrrrr, F1TV laat de browser onderuit gaan.
Na iets meer dan een half uurtje gebruikt Google Chrome 4gb geheugen. Casten of niet maakt niet uit.
Stom memory probleem. Hoop dat ze dat oplossen.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:08
xippie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:53:
Grrrrr, F1TV laat de browser onderuit gaan.
Na iets meer dan een half uurtje gebruikt Google Chrome 4gb geheugen. Casten of niet maakt niet uit.
Stom memory probleem. Hoop dat ze dat oplossen.
Misschien de 64 bit versie van chrome eens proberen ;).

iRacing Profiel

• Proim
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-09 23:08
aaajeetee schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:40:
[...]

Dit heb ik geregeld met Ziggo, ik heb Ziggo Sport Go. Gebruik het alleen voor de F1, en juist op die momenten is de kwaliteit erg vaak uitermate teleurstellend. Als dit met F1TV pro beter is, dan switch ik graag over.
Je bedoelt Ziggo Sport Totaal Go?
Ik heb het even gehad in 2016, maar vond de kwaliteit niet goed genoeg. De bal die in en uit beeld gaat bij voetbal en bij F1 kon hij ook niet volgen.
Is dit intussen beter?

Dan nog is het niet erg hoopgevend om te lezen dat het algemeen niet goed gaat tijdens de piekmomenten...

• xippie
alexbl69 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

Misschien de 64 bit versie van chrome eens proberen ;).
Ik gebruik de 64 bits Enterprise versie.
Kan niet casten met Firefox. Of wel???

• xippie
Proim schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:03:
[...]

Je bedoelt Ziggo Sport Totaal Go?
Ik heb het even gehad in 2016, maar vond de kwaliteit niet goed genoeg. De bal die in en uit beeld gaat bij voetbal en bij F1 kon hij ook niet volgen.
Is dit intussen beter?

Dan nog is het niet erg hoopgevend om te lezen dat het algemeen niet goed gaat tijdens de piekmomenten...
Incidenteel heb ik met F1TV ook een iets mindere bitrate, maar de laatste races gaat het bijna helemaal goed. Enige is dat je browser elk uur moet herstarten ivm memory leak.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:56
@xippie Probeer anders is vivaldi.
Deze gebruik ik, en nooit ergens last van.

Die ondersteunt ook casten ;)

• xippie
demonic schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:58:
@xippie Probeer anders is vivaldi.
Deze gebruik ik, en nooit ergens last van.

Die ondersteunt ook casten ;)
Exact hetzelfde probleem. Na de Porsche Supercup ook ruim 4gb en daarna een chrash.
Geen verschil in wel of niet casten

xippie wijzigde deze reactie 02-08-2019 20:46 (27%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 15:19
Die split screen in de app werkt behoorlijk goed

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat bedoel je daarmee?

• Tomcat84
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:33
Vorige week was mn jaren oude iPad 2 nog prima om de app te draaien en het data scherm te gebruiken, nu verplichte update nodig en die update heeft weer iOS 10 nodig.

En deze iPad kan niet voorbij 9.X

Had ik na jaren eindelijk weer eens wat aan dat ding, nu kan ie weer het raam uit :(

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

pinda powerrr

Slow down...

Voor wie het wil weten, zojuist de hele Quali F1tv via 4G gekeken, dat kostte me 3GB data.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:38

Nhz

Deventer

Nou, hier non stop een 404. Heb ziggo erbij moeten pakken.

Groetjes Bas

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 15:19
In de app op mijn telefoon kan ik een ‘splitscreen’ starten. Wel een beetje klein, maar wel handig.

Onderstaande een screenshot van FP3

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nice. Ik gebruik mn mobiel niet, te klein. Ik zit altijd met een laptop (data of onboard) en PC op tv aangesloten (feed).

Het loopt wel enorm achter. Dat lijkt erger geworden te zijn. Het loopt nu 60 seconden achter op de live feed en 40 op een hakkie-takkie skysports acestream... Begint nu irritant te worden in combinatie met het topic zelfs...

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Pffft, sinds wanneer zit er zo'n 15-20 seconden vertraging tussen de F1TV iOS app en de F1TV website ?!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de videostream van RTBF aangezet (met gedempt geluid want dat is in het Frans) en de audiostream van Olav Mol. Het beeld loopt iets voor op het geluid, maar het klopt redelijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Marzman schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:30:
Ik heb de videostream van RTBF aangezet (met gedempt geluid want dat is in het Frans) en de audiostream van Olav Mol. Het beeld loopt iets voor op het geluid, maar het klopt redelijk.
Waarom kijk je dan niet gewoon Ziggo :?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• demonic

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

demonic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:41:
[...]

Ik heb gewoon teamradio op F1tv?
Via de app wel.. via de browser heb ik geen Team Radio bij onboards.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JvS schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Waarom kijk je dan niet gewoon Ziggo :?
Ik woon in Belgie en heb geen Ziggo. RTBF zendt het gratis uit en grandprixradio is een initiatief van Olav Mol dat een audiostream aanbiedt.

Beeld een paar seonden op pauze gezet, nu is het nog beter :)

Marzman wijzigde deze reactie 04-08-2019 15:53 (9%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• demonic
Rivanov schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Via de app wel.. via de browser heb ik geen Team Radio bij onboards.
Ik gebruik Vivaldi(browser) en heb daar gewoon teamradio via de website. ;)

(misschien begrijp ik je helemaal verkeerd?)

demonic wijzigde deze reactie 04-08-2019 15:48 (8%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

demonic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:47:
[...]

Ik gebruik Vivaldi(browser) en heb daar gewoon teamradio via de website. ;)

(misschien begrijp ik je helemaal verkeerd?)
Via Safari op m'n Mac heb ik het niet.

/edit: Nu ineens wel...

Rivanov wijzigde deze reactie 04-08-2019 15:51 (4%)

• demonic
Rivanov schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Via Safari op m'n Mac heb ik het niet.
ohh bijzonder. Ik heb al heel de race teamradio van max aan staan op zijn onboard. (en eigenlijk al het hele seizoen.. raar dat dat op safari niet werkt)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:24

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Lul niet zoveel 😂😂😂. What a race 😍😍😍

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 10-09 20:22
Ook deze race een paar ronden waar F1TV helaas wat haperde, maar beter dan vorige week waarin de stream er compleet mee ophield.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier werkte het volledig vlekkeloos.

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 22:22
F1 TV is wel een dikke verbetering ten opzichte van Ziggo. Sowieso werkt Ziggo (live) bij mij niet op de PC.. dus enkel via de mobiele app.. (klein scherm). Daarnaast kun je bij F1 TV kiezen welk commentaar je wilt horen, of eventueel zonder.. Plus het is erg relaxed om de timings in beeld te hebben.. en je kunt zien welke compound ze rijden, etc..Als bonus kun je oude races terug kijken uit het archief. De prijs voor Nederland is prima te noemen. In Frankrijk betaal je bijvoorbeeld 190 EUR per jaar.

Luxicon wijzigde deze reactie 04-08-2019 17:48 (16%)

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

• SunriseBGN
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:12
Heb de laatste races voornamelijk via F1TV gekeken, en daarom mijn Ziggo Sport-pakket bij KPN opgezegd.

Bij het Engels commentaar op F1TV gaat het ook de helft van de tijd over Max, want smaakmaker, maar die kijken zonder oranje bril. Ziggo is te veel de MaxVerstappen-show (geworden)

Fijn dat er een legaal alternatief is 8)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:12
Wat is jullie ervaring met dit aanbod op https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html#nl-NL?

Ik woon niet in Ziggogebied, dus moet het hebben van een los abonnement bij mijn provider, of mogelijk direct van Ziggo zelf Ziggo Sports afnemen als dat kan. Nu werd deze site mij getipt en qua prijs ziet het er heel goed uit. Nu heeft Ziggo natuurlijk de rechten voor Nederland. Kan je dan überhaupt live kijken via deze app? En zo ja, wat is de kwaliteit daarvan? Beeld en geluid goed? Mogelijkheden? Commentaar?
JustVodka schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Ik woon in een Delta gebied (dus geen ziggo) maar ik heb wel Ziggo sport totaal als extra pakket via m'n kabel provider voor 15e per maand. Dus ik heb dan F1 via de kabel in full hd met een ci+ in m'n tv.
De ziggo go app op android werkt. (kan je ook gebruik van maken als je bovenstaand pakket hebt) Maar matige kwaliteit, is leuk voor op tablet in de tuin of bij vroege race in bed. Kan ook met chromecast via nvidia shield naar tv, maar kwaliteit wordt je niet vrolijk van, maar kan slechter.
Daarnaast ben ok ook nog f1 tv van formula1.com zelf aan het testen. Maar die apps zijn ook nog niet alles en veel connectie problemen.
Leuke is wel dat je boord camera van max kan selecteren met alle ongecensureerde boord radio. Kan sindskort ook net chromecast overweg, naar nog niet getest.
Ik verhuis ons even hierheen ;)

Kan jij alle wedstrijden ook in de app van F1 tv zien? En die kwaliteit is dus matig? Dat terwijl het een pro abonnement van F1tv is. Dat valt me dan wel tegen.

Jorgen wijzigde deze reactie 25-08-2019 18:43 (51%)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:08:
Wat is jullie ervaring met dit aanbod op https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html#nl-NL?

Ik woon niet in Ziggogebied, dus moet het hebben van een los abonnement bij mijn provider, of mogelijk direct van Ziggo zelf Ziggo Sports afnemen als dat kan. Nu werd deze site mij getipt en qua prijs ziet het er heel goed uit. Nu heeft Ziggo natuurlijk de rechten voor Nederland. Kan je dan überhaupt live kijken via deze app? En zo ja, wat is de kwaliteit daarvan? Beeld en geluid goed? Mogelijkheden? Commentaar?

[...]

Ik verhuis ons even hierheen ;)

Kan jij alle wedstrijden ook in de app van F1 tv zien? En die kwaliteit is dus matig? Dat terwijl het een pro abonnement van F1tv is. Dat valt me dan wel tegen.
Via F1TV kun je alles live kijken. De laatste races was de kwaliteit overwegend goed. Soms even slechtere /aardappel kwaliteit, maar dat houd je waarschijnlijk wel bij elke andere live stream. Maar het is zeker niet meer zoals in het begin van het seizoen dat je meerdere pogingen moest doen om de stream te starten, en deze soms gewoon helemaal niet werkte
Je hebt ook gewoon het Ziggo commentaar, als je dat wilt, maar je kunt ook het Engelse Sky commentaar luisteren, of juist zonder commentaar en met alleen de audio vanaf het circuit (dus zeg maar wat je normaal als achtergrond geluid hebt). Daarnaast heb je toegang tot "alle" beelden. Je hebt de world feed (wat je dus op TV ziet), maar je kunt ook kijken naar het "pitlane channel" (meer een Picture in Picture idee van meerdere beelden), of de driver tracker (puur kaart met bolletjes voor de coureur), of data channel (gedetaileerde info per coureur met (mini)sector tijden), en je kunt bij elke coureur live meekijken inclusief de volledige boordradio.
Wat je wel mist is een pre/post show. De streams gaan ongeveer een half uur voor de race live, maar het commentaar start pas 5 tot 10 minuten voor de race als de intro wordt gestart. Na de race volgt na het podium ook vrij snel een samenvatting van de race en dan is het gedaan.

Qua live kijken heeft het als voordeel dus dat je het engelse commentaar hebt (vind ik veel fijner dan Ziggo) en je daarnaast ook een onboard kunt opzetten. Alleen mis je dus de pre en post show , maar persoonlijk kijk ik die ook bij Ziggo niet. En de volledige Sky pre & post show via F1 TV zie ik ook niet gebeuren.

Daarnaast vind ik het persoonlijk ook fijn dat je alles kunt terug kijken. Als ik de kwalificatie heb gemist zet ik die 's avonds gewoon even aan bv. Daarnaast dat je het archief hebt van oude races. Zo heb ik nu tijdens de zomerstop wat oude races terug gekeken (Spa '98, Canada '11, Maleisie '01 :P). Overigens staan lang niet alle oude races erop, maar je ziet wel dat er steeds meer op komt te staan. Volgens mij was een paar maanden terug het 2016 seizoen niet eens compleet, dat is nu wel zo. Overigens kun je in het archief wel alleen de races terug kijken. Dus niet de kwalificatie etc. en ook niet de extra kanalen. Deze verdwijnen denk ik als het volgende weekend begint Hongarije staat nu nog "volledig" erop incl. kwalificatie, vrije trainingen, onboards, etc, Duitsland niet meer.

Wat wel nog echt een groot ding is is dat F1TV geen ondersteuning heeft voor Smart TVs en geen ChromeCast ondersteuning. Opties om te kijken zijn dus:
Via telefoon Note: nog geen tablet support dus
Via PC/laptop in browser
Als je de beschikking hebt over Android TV (op TV direct of via bv een NVidia SHIELD) kun je de Android telefoon app sideloaden Note: muis/"iets om cursor te bedienen" is nodig dan
Waarbij de PC/laptop optie ook de mogelijkheid geeft om dan of een HDMI kabel naar TV te leggen of via Chrome de volledige browser te casten.

Al met al heeft F1TV dus zijn voordelen (Engels commentaar, meer beelden, later terugkijken en/of volledige archief), maar ook nog wat nadelen (niet direct op TV te kijken, geen pre/post show).

• Jorgen
RobertMe schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:02:
[...]

Via F1TV kun je alles live kijken. De laatste races was de kwaliteit overwegend goed. Soms even slechtere /aardappel kwaliteit, maar dat houd je waarschijnlijk wel bij elke andere live stream. Maar het is zeker niet meer zoals in het begin van het seizoen dat je meerdere pogingen moest doen om de stream te starten, en deze soms gewoon helemaal niet werkte
Je hebt ook gewoon het Ziggo commentaar, als je dat wilt, maar je kunt ook het Engelse Sky commentaar luisteren, of juist zonder commentaar en met alleen de audio vanaf het circuit (dus zeg maar wat je normaal als achtergrond geluid hebt). Daarnaast heb je toegang tot "alle" beelden. Je hebt de world feed (wat je dus op TV ziet), maar je kunt ook kijken naar het "pitlane channel" (meer een Picture in Picture idee van meerdere beelden), of de driver tracker (puur kaart met bolletjes voor de coureur), of data channel (gedetaileerde info per coureur met (mini)sector tijden), en je kunt bij elke coureur live meekijken inclusief de volledige boordradio.
Wat je wel mist is een pre/post show. De streams gaan ongeveer een half uur voor de race live, maar het commentaar start pas 5 tot 10 minuten voor de race als de intro wordt gestart. Na de race volgt na het podium ook vrij snel een samenvatting van de race en dan is het gedaan.

Qua live kijken heeft het als voordeel dus dat je het engelse commentaar hebt (vind ik veel fijner dan Ziggo) en je daarnaast ook een onboard kunt opzetten. Alleen mis je dus de pre en post show , maar persoonlijk kijk ik die ook bij Ziggo niet. En de volledige Sky pre & post show via F1 TV zie ik ook niet gebeuren.

Daarnaast vind ik het persoonlijk ook fijn dat je alles kunt terug kijken. Als ik de kwalificatie heb gemist zet ik die 's avonds gewoon even aan bv. Daarnaast dat je het archief hebt van oude races. Zo heb ik nu tijdens de zomerstop wat oude races terug gekeken (Spa '98, Canada '11, Maleisie '01 :P). Overigens staan lang niet alle oude races erop, maar je ziet wel dat er steeds meer op komt te staan. Volgens mij was een paar maanden terug het 2016 seizoen niet eens compleet, dat is nu wel zo. Overigens kun je in het archief wel alleen de races terug kijken. Dus niet de kwalificatie etc. en ook niet de extra kanalen. Deze verdwijnen denk ik als het volgende weekend begint Hongarije staat nu nog "volledig" erop incl. kwalificatie, vrije trainingen, onboards, etc, Duitsland niet meer.

Wat wel nog echt een groot ding is is dat F1TV geen ondersteuning heeft voor Smart TVs en geen ChromeCast ondersteuning. Opties om te kijken zijn dus:
Via telefoon Note: nog geen tablet support dus
Via PC/laptop in browser
Als je de beschikking hebt over Android TV (op TV direct of via bv een NVidia SHIELD) kun je de Android telefoon app sideloaden Note: muis/"iets om cursor te bedienen" is nodig dan
Waarbij laatste ook de mogelijkheid geeft om dan of een HDMI kabel naar TV te leggen of via Chrome de volledige browser te casten.

Al met al heeft F1TV dus zijn voordelen (Engels commentaar, meer beelden, later terugkijken en/of volledige archief), maar ook nog wat nadelen (niet direct op TV te kijken, geen pre/post show).
Dus alles kunnen zien, in best goede kwaliteit voor circa € 5 per maand. Dat is dan toch eigenlijk een heel goede deal, lijkt me.

• RobertMe
Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:09:
[...]

Dus alles kunnen zien, in best goede kwaliteit voor circa € 5 per maand. Dat is dan toch eigenlijk een heel goede deal, lijkt me.
Correct. Maar let dus wel even op de "nadelen", in de zin dat direct op TV kijken dus niet kan. Maar bij de keuze tussen Ziggo Sport (Totaal) vs F1 TV Pro is F1 TV volgens mij een stuk goedkoper. Zolang je het dus alleen voor F1 gebruikt. En daarnaast dan de beschikking over het volledige archief etc waar je dat bij Ziggo uiteraard weer niet hebt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ik denk dat ongeveer 90% van de reacties in dit topic vanaf maart over die dienst gaan :P. Dus als je een chronologisch beeld van wat er allemaal gebeurde, wat er allemaal gaar was en hoe het de laatste maanden werkt wilt hebben: Veel te lezen.

• Jorgen
@RobertMe Zolang het op een mediaspeler met (gewone) Android (dus geen Android TV) werkt, kom ik al een heel eind.

@JvS Ik had al gezocht. Meeste ging over nieuwszaken en niet direct over de kwaliteit; althans niet de posts waarin "formula1.com" in voorkwam. Zal nog eens verder teruglezen. (y) Edit: ben even bij pagina 170 begonnen. Klachten en klachten. :p

Jorgen wijzigde deze reactie 25-08-2019 20:03 (9%)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

F1TV is het filter denk ik :)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
JvS schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:40:
[...]

Ik denk dat ongeveer 90% van de reacties in dit topic vanaf maart over die dienst gaan :P. Dus als je een chronologisch beeld van wat er allemaal gebeurde, wat er allemaal gaar was en hoe het de laatste maanden werkt wilt hebben: Veel te lezen.
Sinds Oostenrijk heb ik eigenlijk niets te klagen over F1TV, daarvoor was het om en om, wel werken, niet werken.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:10
[...]

Prima dienst! In het begin wat onhandige en onnodige opstartproblemen, maar nu kijk ik elke race naar volledige tevredenheid.

Kost je 8 euro per maand....

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• Xfile
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:29
Ik kijk F1 via Ziggo, het geluid heb ik uitgeschakeld. Het (BBC1 radio) commentaar is van de Formula1 app, dat ik via de stereo-installatie afspeel.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Na eerder dit jaar mijn jaarabo op F1TV Pro gecancelled te hebben wegens de bekende issues, nu maar weer eens een maand proberen want ik miste de onboards en het niet-Ziggo commentaar toch wel .

PVOutput

• RobertMe
noo schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:40:
Na eerder dit jaar mijn jaarabo op F1TV Pro gecancelled te hebben wegens de bekende issues, nu maar weer eens een maand proberen want ik miste de onboards en het niet-Ziggo commentaar toch wel .
Werkt de laatste tijd inderdaad goed. Ben toentertijd met korting voor een jaar abonnement gegaan, en na alle ellende het abonnement/de verlenging stop gezet. Maar als het zo blijft werken zal ik waarschijnlijk toch wel weer verlengen. Alhoewel ondersteuning voor SmartTV en/of Chromecast wel een gemis blijft.

En de issues met voornamelijk de app die soms oneindig blijft laden (en je opnieuw moet proberen) dan maar doorheen kijken.

• AquaSheep
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
Als je trouwens dit weekend een maandabonnement F1TV neemt, dan kun je vier races (Spa, Monza, Singapore en Rusland) live kijken. Een goed moment om te kijken of F1TV wat is.

• JohanKupers
  • Niet online
Zo te zien hebben ze in de zomer break de F1TV website weer stuk gemaakt, die wil de live stream niet meer weergeven.

• demonic
JohanKupers schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:33:
Zo te zien hebben ze in de zomer break de F1TV website weer stuk gemaakt, die wil de live stream niet meer weergeven.
Hier geen problemen.
cache verwijderen, probeer is vanuit incongito mode

demonic wijzigde deze reactie 01-09-2019 15:35 (9%)

• JohanKupers
  • Niet online
App doet het wel, maar website weigert dienst

• RobertMe
Was bij anderen de F1TV stream ook ruk? Vrij vaak alsof het gefilmd was met een aardappel. Andere races was dat ook wel, maar niet zo extreem. Mogelijk ook door die trial week wat ze nu in NL hebben? Veel extra kijkers en daardoor slechtere kwaliteit

Daarnaast had ik een moment dat 3 browsers op 2 PCs helemaal vastliepen. Lijkt mij ook dat aan de stream lag. In Firefox begon de 'live' stream te bufferen en meteen daarna in Chrome op hetzelfde systeem ook issues (onboard ALB die steeds meer begon te haperen). Beide browsers reageerde ook vrijwel niet meer (afsluiten fullscreen duurde al eeuwen). En op ander systeem met Firefox de tracker stream liep ook helemaal vast, zelfde issue. Leek mij dus dat dat uit de stream kwam, anders wel erg toevallig.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Nu online
Zelfde probleem, een paar keer dat de kwaliteit terugviel naar 640 * 480 kwaliteit.
Meestal is dat na een seconde of 2 verholpen. Maar nu wat langer en vaker.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:09

Arfman

Drome!

Ik heb de app 2x opnieuw moeten opstarten omdat de stream wegviel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Nergens last van gehad (zoals altijd).

(Ik Kijk via de nvidia shield)

Tylen wijzigde deze reactie 01-09-2019 19:01 (30%)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kijk in de browser en hier viel-ie ook vaak terug. Ik zou het eerder 320x240 kwaliteit noemen, maar dat terzijde :P.

edit: even getest met de samenvatting. Ik vind het het meest op 240p stand lijken :P

JvS wijzigde deze reactie 01-09-2019 19:05 (45%)

• Tomcat84
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:33
RobertMe schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:02:
[...]

Overigens kun je in het archief wel alleen de races terug kijken. Dus niet de kwalificatie etc. en ook niet de extra kanalen. Deze verdwijnen denk ik als het volgende weekend begint Hongarije staat nu nog "volledig" erop incl. kwalificatie, vrije trainingen, onboards, etc, Duitsland niet meer.
Ik kan zelfs van vorig jaar nog gewoon alle sessies zien hoor, inclusief onboards. Zelfde voor dit jaar.

• RobertMe
Tomcat84 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:34:
[...]

Ik kan zelfs van vorig jaar nog gewoon alle sessies zien hoor, inclusief onboards. Zelfde voor dit jaar.
Je hebt gelijk. In de app moest ik een heel stuk naar beneden scrollen na het openen van het event, maar daar staan dan inderdaad nog alle sessies incl. onboards.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:23
Wellicht een semi gerelateerde TV vraag.

Ik zie nu al 2x op Ziggo tijdens een voor of nabeschouwing, en tijdens Peptalk een stukje reclame waarin Max een blikje "hmmmma Caviar" aan moet prijzen en vervolgens "er klaar mee is" en wegloopt.

Ik kan maar niet gevonden krijgen waar ik dat in een degelijke kwaliteit kan kijken.

• frankyboy707
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:26
World Citizen schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:35:
Wellicht een semi gerelateerde TV vraag.

Ik zie nu al 2x op Ziggo tijdens een voor of nabeschouwing, en tijdens Peptalk een stukje reclame waarin Max een blikje "hmmmma Caviar" aan moet prijzen en vervolgens "er klaar mee is" en wegloopt.

Ik kan maar niet gevonden krijgen waar ik dat in een degelijke kwaliteit kan kijken.
Je bedoelt deze dus :)

YouTube: G-STAR RAW: REAL. RAW. MAX.

frankyboy707 wijzigde deze reactie 04-09-2019 07:10 (65%)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tomcat84 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:34:
[...]

RobertMe schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:17:
[...]

Je hebt gelijk. In de app moest ik een heel stuk naar beneden scrollen na het openen van het event, maar daar staan dan inderdaad nog alle sessies incl. onboards.
Ik wilde die gekke kwalificatie van australie in 2016 terugkijken en die stond er niet op. Ik denk dat de complete sessies alleen terug te kijken zijn vanaf dat F1TV bestaat ofzo?

• RobertMe
JvS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:32:
[...]

[...]

Ik wilde die gekke kwalificatie van australie in 2016 terugkijken en die stond er niet op. Ik denk dat de complete sessies alleen terug te kijken zijn vanaf dat F1TV bestaat ofzo?
Zo te zien kun je inderdaad alleen bij het 2018 (& 2019, doh) seizoen een event "openen" en zo alle videos terug kijken. Dus zal inderdaad sinds de start van F1TV zijn dan.

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:44
ThomasG schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:05:
[...]
Het ligt er een beetje aan wie de gasten zijn, want met een aantal gasten (zoals Ruud Gullit) nemen het altijd een beetje over waardoor Jack min of meer op de achtergrond verdwijnt. Max zit regelmatig via internet even in de uitzending, wat wel weer leuk is aangezien er meestal wat betere vragen worden gesteld dan wat meneer Plooij en meneer Mol doen. De Verstappens (vooral Jos) hebben het niet zo op Kamphues, vandaar dat Max eigenlijk nooit te zien is in de F1 programma's van Ziggo zoals het Formule 1 Café.
Kamphues is dan ook tenenkrommend. Net zoals Jack (als je hem hoort praten zou je denken dat het een petjes VMBO’er is, niet iemand met cum laude in tandheelkunde en wetenschappelijke promotie tot doctor). Totaal gebrek aan kennis bij die 2 na zoveel jaren. Als ik dat op mijn werk zou flikken was ik er al lang uitgegooid.

Ze moeten lekker die dame van de NOS (Amber Brantsen) het laten doen. Is prima te combineren met haar werk als NOS presentator en zij heeft duidelijk laten zien WEL kennis van zaken te hebben. Zij doetvoor de NOS ook de F1-podcast wat is gestart op haar eigen initiatief. Net zoals zij wist dat de bocht voor Pouhon tegenwoordig officieus Speed corner heet. Iets dat Coronel (vreselijke vent met zijn doordrammen en oranje bril), Kamphues en Croft (bleef maar ‘corner without name’ zeggen) niet wisten.

Ook is het goed om dan een presentator te hebben die wel mensen laat uitpraten plus dat het testosteron gehalte op de bank wat lager wordt.

• alexbl69
Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:33:
[...]

Kamphues is dan ook tenenkrommend. Net zoals Jack (als je hem hoort praten zou je denken dat het een petjes VMBO’er is, niet iemand met cum laude in tandheelkunde en wetenschappelijke promotie tot doctor). Totaal gebrek aan kennis bij die 2 na zoveel jaren. Als ik dat op mijn werk zou flikken was ik er al lang uitgegooid.

Ze moeten lekker die dame van de NOS (Amber Brantsen) het laten doen. Is prima te combineren met haar werk als NOS presentator en zij heeft duidelijk laten zien WEL kennis van zaken te hebben. Zij doetvoor de NOS ook de F1-podcast wat is gestart op haar eigen initiatief. Net zoals zij wist dat de bocht voor Pouhon tegenwoordig officieus Speed corner heet. Iets dat Coronel (vreselijke vent met zijn doordrammen en oranje bril), Kamphues en Croft (bleef maar ‘corner without name’ zeggen) niet wisten.

Ook is het goed om dan een presentator te hebben die wel mensen laat uitpraten plus dat het testosteron gehalte op de bank wat lager wordt.
Ach joh, niet aan ergeren :).

Beste oplossing: TV om 5 over het hele uur aan, en voordat ze weer overschakelen naar de studio weer uit ;)

iRacing Profiel

• ppbruins
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09-09 16:46
Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:33:
[...]

Kamphues is dan ook tenenkrommend.
Ze moeten lekker die dame van de NOS (Amber Brantsen) het laten doen.
Kamphuis is te gemaakt vrolijk en enthousiast, maar dat is sowieso een probleem in de maatschappij. Ik skip de voorbeschouwing en het café. Ik ben allang blij dat het wordt uitgezonden door Ziggo.

Als Amber er zou zitten..

• Pyrone89
alexbl69 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:54:
[...]

Beste oplossing: TV om 5 over het hele uur aan, en voordat ze weer overschakelen naar de studio weer uit ;)
Komt alsnog die petjes tandarts langs die het ook nog altijd presteert om, als hem wordt duidelijk gemaakt dat er iets spannends op de baan gebeurt, door te lullen met een vertaling (terwijl Nederlanders prima Engels spreken en die vertaling niet nodig hebben) TERWIJL hem dus al dus al (blijkbaar te subtiel voor hem) duidelijk is gemaakt zijn kop te houden.

Beetje in de trant van: ssst stil zijn want daar is hij en hij hoort onze verstopplek anders. En dan luidkeels reageren’ oke dan zal ik vanaf nu stil zijn’ ipv direct je kop te houden |:( 8)7 ;) :'(

• alexbl69
Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:00:
[...]

Komt alsnog die petjes tandarts langs die het ook nog altijd presteert om, als hem wordt duidelijk gemaakt dat er iets spannends op de baan gebeurt, door te lullen met een vertaling (terwijl Nederlanders prima Engels spreken en die vertaling niet nodig hebben) TERWIJL hem dus al dus al (blijkbaar te subtiel voor hem) duidelijk is gemaakt zijn kop te houden.

Beetje in de trant van: ssst stil zijn want daar is hij en hij hoort onze verstopplek anders. En dan luidkeels reageren’ oke dan zal ik vanaf nu stil zijn’ ipv direct je kop te houden |:( 8)7 ;) :'(
Die ergernis deel ik volledig met je hoor. Vind zijn bijdragen sowieso 0,0 toegevoegde waarden hebben. Zelfs een interview met Verstappen tijdens de afgelopen race interesseert me werkelijk geen bal. Die (uitgevallen) coureurs zeggen toch niks bijzonders.

Maar er is al zo vaak over geklaagd (ook door mij) terwijl het toch niet verandert. Probeer nu om me er niet meer aan te ergeren, hoewel dat soms heel lastig is :)

iRacing Profiel

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Pyrone89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:00:
[...]

Hier mag je wel een irritatie neerzetten tov de clowns van Ziggo?

Nu is FP3, maar kijk zonder geluid. Wat een enorme droevige bedoeling die Jack. Zo veel onzin kan een mens toch niet uitkramen binnen die korte tijd? Ongelooflijk

• Pyrone89
Holkers schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:31:
[...]

Hier mag je wel een irritatie neerzetten tov de clowns van Ziggo?

Nu is FP3, maar kijk zonder geluid. Wat een enorme droevige bedoeling die Jack. Zo veel onzin kan een mens toch niet uitkramen binnen die korte tijd? Ongelooflijk
Ik weet dat er nu een onderzoek loopt naar Ad van Liempt over het wetenschappelijk gehalte van zijn proefschrift, maar als ik Jack Plooij nu weer hoor praten KAN het toch niet zijn dat deze man een wetenschappelijke promotie heeft kunnen doen met bijbehorende eisen? Ja, ik meen dit serieus.

• franssie
  • Laatst online: 18:20

franssie

Save the albatross

alexbl69 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:54:
[...]

Dit is wat ik doe inderdaad. Bij een P1 winst wil ik wel eens blijven kleven tot het Wilhelmus maar dat is het dan ook. Maar ook bij andere sporten hou ik niet van voor- en nabeschouwingen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• The GUI
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:29

The GUI

Sorry computer says no...

Vandaag Monza, ben benieuwd!

Het wordt wel een uitdaging fatsoenlijk beeld te krijgen want ik heb geen laptop met HDMI meer. Nu kan ik vanaf de pc het tabblad van F1TV streamen (heb abo), maar de video is choppy op deze manier. Video op pc is wel stottervrij.
Gisteren de kwali via de Ziggo Go app gestreamd (account van mijn ouders getest), maar ook dit hapert bij snelle bewegingen. Laat F1 nou alleen maar snelle beelden zijn.
Casten gaat via een Nvidia Shield 2017. Output settings 1080P/4K op 60Hz al geprobeerd.

Edit: alles is bekabeld aangesloten.

Eigenlijk wil ik F1TV op mijn tv krijgen, Ziggo kwaliteit is voor mij ondermaats. Iemand ideeën? Ik ga zo nog met de Steam Link app proberen Chrome te streamen, zal de resultaten posten.

The GUI wijzigde deze reactie 08-09-2019 13:01 (3%)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 16GB Trident Z 3600C17 | GTX 1070 Ti | 2TB SSD

• demonic
The GUI schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:57:
Vandaag Monza, ben benieuwd!

Het wordt wel een uitdaging fatsoenlijk beeld te krijgen want ik heb geen laptop met HDMI meer. Nu kan ik vanaf de pc het tabblad van F1TV streamen (heb abo), maar de video is choppy op deze manier. Video op pc is wel stottervrij.
Gisteren de kwali via de Ziggo Go app gestreamd (account van mijn ouders getest), maar ook dit hapert bij snelle bewegingen. Laat F1 nou alleen maar snelle beelden zijn.
Casten gaat via een Nvidia Shield 2017. Output settings 1080P/4K op 60Hz al geprobeerd.

Eigenlijk wil ik F1TV op mijn tv krijgen, Ziggo kwaliteit is voor mij ondermaats. Iemand ideeën? Ik ga zo nog met de Steam Link app proberen Chrome te streamen, zal de resultaten posten.
Je tv is wss over het wifi verbonden, en dat zal dan wss ook het probleem zijn ;)

• The GUI

The GUI

demonic schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:58:
[...]

Je tv is wss over het wifi verbonden, en dat zal dan wss ook het probleem zijn ;)
Oeps, vergeten te vermelden. Alles is bekabeld op 1 Gbit/s aangesloten :)

• demonic
The GUI schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:00:
[...]

Oeps, vergeten te vermelden. Alles is bekabeld op 1 Gbit/s aangesloten :)
Dan probeer chrome is af te sluiten. (helemaal.. dus niet alleen het venster.)
de laatste keer dat ik van mijn pc deed casten was met ubuntu en dan vivaldi. en dat werkte eigenlijk vlekkenloos. (en dat was zelfs over wifi)

• The GUI

The GUI

demonic schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:01:
[...]

de laatste keer dat ik van mijn pc deed casten was met ubuntu en dan vivaldi. en dat werkte eigenlijk vlekkenloos. (en dat was zelfs over wifi)
Had al getest met Edge Beta en Chrome. Maar zal Vivaldi ook proberen!
Ik ben ook nog aan het testen met de beeldinterpolatie op de tv, kan ook zomaar zijn dat deze aan het klooien is. Thanks voor de tip!

• RobertMe
The GUI schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:57:
Zoek even de APK van de F1TV app op en installeer die op de SHIELD. Het gebruik is niet geweldig, maar als je de stream aan hebt staan heb je gewoon fullscreen beeld in een goede kwaliteit.

• The GUI

The GUI

RobertMe schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:08:
[...]

Zoek even de APK van de F1TV app op en installeer die op de SHIELD. Het gebruik is niet geweldig, maar als je de stream aan hebt staan heb je gewoon fullscreen beeld in een goede kwaliteit.
Ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan moet ik handmatig de updates bij gaan houden. Ik wacht nog op de officiële Android TV app (en 50fps!). Helaas zijn ze niet zo snel met de ontwikkeling.
demonic schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:01:
[...]

Met Vivaldi lijkt het een stuk beter te gaan! Vreemd, is toch gewoon chromium. Maar goed, de race gaat straks via Vivaldi en dan kan ik de komende weken even uitzoeken wat voor mij de beste (en gebruiksvriendelijke) optie is.

Ik heb de beeldinterpolatie ook maar op 'auto' gezet en dit scheelt een hoop in het gestotter. Wellicht dat de tv toch meer ingreep dan ik doorhad 8)7

Bedankt voor de tips guys, ik ga ermee aan slag! (Na de race :+ )

• demonic
The GUI schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:31:

[...]

Met Vivaldi lijkt het een stuk beter te gaan! Vreemd, is toch gewoon chromium. Maar goed, de race gaat straks via Vivaldi en dan kan ik de komende weken even uitzoeken wat voor mij de beste (en gebruiksvriendelijke) optie is.
(tab stack op een grote tv werkt ook mooi :D )

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik kan niet meer inloggen bij F1TV ("problem with your email or password") op de iOS app werkt het ook niet.

Ben ik de enige? Of storing?

EDIT: Laat maar, ik had per ongeluk mijn VPN nog aan. 8)7

vliegnerd wijzigde deze reactie 08-09-2019 14:58 (19%)

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
vliegnerd schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:52:
Ik kan niet meer inloggen bij F1TV ("problem with your email or password") op de iOS app werkt het ook niet.

Ben ik de enige? Of storing?
Werkt hier prima (safari op iOS en Firefox op de mac)
Even de cookies clearen helpt meestal

PVOutput

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

@The GUI ik heb de apk op de shield geinstalleerd. Zo kijk ik Al vanaf het begin. Super strak beeld en nooit gezeik. Wel af en zo even upgraden maar ook dat is 1 miniut werk (downloaden via iphone, bestanden app openen, naar nas kopieren en updaten via shield)

• Kevin_Lomax
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 11-09 12:46
Heb vandaag ook voor het eerst F1TV Pro geprobeerd.

Ben ik de enige waarbij de live coverage niet overeenkomt met de rondetijden die rechts in de zwarte kolom in beeld worden gebracht? Die lijkt nu nl 1 ronde vooruit te lopen op de live beelden die middels de app worden gestreamd. Ergo: lag in beeld van ca. 1,5 minuut/1ronde.

• The GUI

The GUI

Tylen schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:06:
@The GUI ik heb de apk op de shield geinstalleerd. Zo kijk ik Al vanaf het begin. Super strak beeld en nooit gezeik. Wel af en zo even upgraden maar ook dat is 1 miniut werk (downloaden via iphone, bestanden app openen, naar nas kopieren en updaten via shield)
Hmm ik twijfel nu toch wel. Ik ga het van de week ff testen met een replay!
Als het te doen is dan maar zo. Ik heb een 60Hz paneel en F1TV is 25fps. Lijkt me denk ik handig om de Shield op 50Hz output te zetten of niet? Dan heb je een 1:2 verhouding met Hz:fps.

• Pyrone89
Mijn god wat is Kamphues clueless. Echt elke casual fan weet er meer van dan hem. Verdiep je eens in je beroep en loop niet zo wijs te doen tegen gasten die jou moeten corrigeren

• Pyrone89
Kap eens met trollen

Outerspace wijzigde deze reactie 08-09-2019 17:59 (79%)

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:24

Harrie

NederVlaming

Kevin_Lomax schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:48:
Heb vandaag ook voor het eerst F1TV Pro geprobeerd.

Ben ik de enige waarbij de live coverage niet overeenkomt met de rondetijden die rechts in de zwarte kolom in beeld worden gebracht? Die lijkt nu nl 1 ronde vooruit te lopen op de live beelden die middels de app worden gestreamd. Ergo: lag in beeld van ca. 1,5 minuut/1ronde.
Beeld loopt inderdaad ongeveer anderhalve minuut achter op de live timing. Niet handig dat ze die nu mee in beeld zetten, dat was eerst niet.
Het is een leuke toevoeging, maar dan moeten ze wel iets toevoegen om het te syncen.

In de formula 1 app kan je de timing zelf pauzeren, om in sync te krijgen met beeld op m'n tv (android tv met tv pro)

Op mijn tv had ik die zwarte kolom overigens niet, die kan je gewoon wegklikken.

Harrie wijzigde deze reactie 08-09-2019 17:18 (5%)

• Kevin_Lomax
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 11-09 12:46
Harrie schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:15:
In de formula 1 app kan je de timing zelf pauzeren, om in sync te krijgen met beeld op m'n tv (android tv met tv pro)

Op mijn tv had ik die zwarte kolom overigens niet, die kan je gewoon wegklikken.
Thx Harrie. Ik denk dat ik dan wellicht iets fout doe want ik lijk die kolom niet weg te kunnen klikken; betreft volgens mij juist de methodiek om alle onboards van rijders te kunnen selecteren en/of pitlane en datachannels te kunnen zien. Hoe kun je die wegklikken op jouw AndroidTV? En heb jij - net als ik - een APK geupload of heb ik in mijn onwetendheid een veel te moeilijke oplossing gekozen om van het heerlijke Engelse commentaar op mijn normale televisie te kunnen genieten?

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Kevin_Lomax schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:37:
[...]

Thx Harrie. Ik denk dat ik dan wellicht iets fout doe want ik lijk die kolom niet weg te kunnen klikken; betreft volgens mij juist de methodiek om alle onboards van rijders te kunnen selecteren en/of pitlane en datachannels te kunnen zien. Hoe kun je die wegklikken op jouw AndroidTV? En heb jij - net als ik - een APK geupload of heb ik in mijn onwetendheid een veel te moeilijke oplossing gekozen om van het heerlijke Engelse commentaar op mijn normale televisie te kunnen genieten?
Die gaat weg door op het beeld zelf te klikken.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:29
Pyrone89 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:08:
Lewis die zwakzinnige Jack te woord staat
Wil je je woorden beter kiezen?
Mijn dochter is zwakzinnig, Jack niet. Bedankt

• alexbl69
Ok. Had me voorgenomen me niet meer te ergeren aan Olav en Jack, maar het is wel moeilijk :X :X :X

Ze missen zo ongelooflijk veel. Olav heeft totaal niet door dat Bottas de overwinning weggooit met 2 fouten. Jack was op dat moment Grosjean oid aan het interviewen, die uiteraard niks bijzonders te vertellen had.

iRacing Profiel

• Pyrone89
Drie dingen:
- Interviews an sich
- De positie van iemand die zich pitreporter noemt
- De rol van de commentator

Interviews an sich zijn dus uberhaupt NOOIT boeiend anno 2019. Het is altijd hetzelfde voorgekauwde liedje met nietszeggende praat terwijl er actie op de baan is. Het is echt altijd hetzelfde.
*Uitgevallen met probleem: of het is overduidelijk voor de kijker al (vlammen) of de rijder moet het 9 van de 10 keer zelf ook nog uitzoeken.
*Conflict met medrijder: hij gaat natuurlijk zeggen dat de ander fout was en/of ‘this should be looked at’. Nou boeiend hoor.
*Hoe verliep de race: als ze boven hun normale positie zijn gefinished was het great, normale posities was het as expected, anders was het something we should look at. Geen boeiende info.
*Volgende races: wat verwacht je dat hij gaat zeggen anders dan dat ze hun best gaan doen?

Dan de positie van de persoon genaamd pitreporter. Bij Sky staat die daadwerkelijk in de pit waar hij regelmatig met nieuwe info komt die de kijker niet had (zeker niet als het om non-top 6 gaat). Zoals slijtage banden, voorvleugelaanpassing, langzame stop etc. Waar besluit Ziggo om hun PITREPORTER neer te zetten? Nou in de paddock natuurlijk om die onzinnige nietszeggende interviews te doen waarmee hij de commentator onnodig onderbreekt,

Tot slot de commentator: Olav Mol vergeet wel eens dat wij zelf ook 2 ogen hebben en niet via de radio luisteren. In plaats van beelden te beschrijven die wij zelf al zien kan hij de kijker veel beter tot dienst zijn door te spreken over de laatste rondetijden van belangrijke spelers/gevechten en tactieken. Hij doet dat af en toe wel, maar niet genoeg. Niet iedereen heeft als fan een timing app van €8 per maand op zijn schoot.

• demonic
Pyrone89 schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:53:

Dan de positie van de persoon genaamd pitreporter. Bij Sky staat die daadwerkelijk in de pit waar hij regelmatig met nieuwe info komt die de kijker niet had (zeker niet als het om non-top 6 gaat). Zoals slijtage banden, voorvleugelaanpassing, langzame stop etc. Waar besluit Ziggo om hun PITREPORTER neer te zetten? Nou in de paddock natuurlijk om die onzinnige nietszeggende interviews te doen waarmee hij de commentator onnodig onderbreekt,
Je begrijpt dat je niet zo maar even pitlane toegang kan krijgen he...
Daar heeft Sky ook pas dit seizoen, misschien vorig seizoen.

Goed, daarvoor stond sky ook beter. Namelijk achter de garages om iemand af en toe aan het hempje te trekken om informatie te winnen.
Tot slot de commentator: Olav Mol vergeet wel eens dat wij zelf ook 2 ogen hebben en niet via de radio luisteren. In plaats van beelden te beschrijven die wij zelf al zien kan hij de kijker veel beter tot dienst zijn door te spreken over de laatste rondetijden van belangrijke spelers/gevechten en tactieken. Hij doet dat af en toe wel, maar niet genoeg. Niet iedereen heeft als fan een timing app van €8 per maand op zijn schoot.
Maar niet iedere fan is geintresseerd in de timings. wij allemaal wel, anders zou je niet in deze topics rond hangen, maar een groot gedeelte van de fan niet.
Bij voetbal blijven ze ook maar zeggen, "Van persie, Robben, robben ROBBEN ROBBEN, GOAL!".
(ik zeg niet dat ik dit wens in de F1. maar op denk ik dat deze opmerking meer met ons perspectief op de sport te maken heeft dan Olav.)

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

Crazy D

I think we should take a look.

Volgens mij heeft Sky ook een veelvoud aan mensen rondlopen, Olav, Jack en een cameraman en dat is het wel zo'n beetje.

Maar fouten/dingen niet zien wordt gecompenseerd door Olav z'n enthousiasme. Murray Walker wordt door velen als beste commentator gezien, maar die maakte echt veel fouten. Alleen had hij altijd (?) iemand naast zich die hem corrigeerde. Dat is echt wel een groot verschil.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:10
Crazy D schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:44:
Volgens mij heeft Sky ook een veelvoud aan mensen rondlopen, Olav, Jack en een cameraman en dat is het wel zo'n beetje.

Maar fouten/dingen niet zien wordt gecompenseerd door Olav z'n enthousiasme. Murray Walker wordt door velen als beste commentator gezien, maar die maakte echt veel fouten. Alleen had hij altijd (?) iemand naast zich die hem corrigeerde. Dat is echt wel een groot verschil.
Voor nieuwe kijkers wellicht wel, maar als doorgewinterde F1 kijker ben ik Olav toch wel aardig beu aan het raken. Met name zijn arrogantie die ik vaak voorbij zie komen buiten de F1 shows om (podcasts, praatprogramma's etc.) hebben ervoor gezorgd dat ik wel klaar ben met de NL show.

Jack is altijd nog een kind in de snoepwinkel als hij een coureur mag interviewen. Een keer wel leuk, maar na een tijdje moet je toch wel een respectvolle wederzijdse relatie opbouwen met die gasten. Maar dat blijft uit.

Iemand hier zei het mooi: Olav en Jack laten te graag weten dat ze vroeger met Max geknikkerd hebben.

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• demonic
Crazy D schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:44:

Ik kan me een foto herrineren waarbij het skysports F1 crew/team op stond. Dat was iets van 50-60 man. (als het niet meer was).

Ik denk dat als je gaat kijken wat ziggo aan mensen heeft is dat nog niet eens de helft.
En Sky loopt meestal met iets van 6 presentators(!!!) rond op een circuit. ipv inderdaad de 2 personen en 1 cameraman. 8)7

Olav doet het niet slecht, hij is niet de beste. Ik vind het ook heel jammer dat Giedo van der Garde niet vaker langs Olav is mogen gaan zitten. Het waren geen geweldige momenten die ze hadden, maar zeker wel de potentie.
Loondijke schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:52:
[...]

Voor nieuwe kijkers wellicht wel, maar als doorgewinterde F1 kijker ben ik Olav toch wel aardig beu aan het raken.
Maar dit is altijd natuurlijk, Ook met voetbal of tennis. Zodra je meer kennis begint te krijgen van iets, maar er wordt tegen jou gepraat alsof je een nieuwe kijker bent. (dat is iets waar de commetators altijd rekening mee moeten houden) dan gaat dat gewoon vervelen.
(sky sport afgelopen weekend was ook niet top. Omdat ze wel 5 of 6x hebben uitgelegd dat een F1 auto een vliegtuig onderste boven is met zijn vleugels. maarja.. dat hoort er nou eenmaal bij)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

demonic schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:13:
[...]

Ik kan me een foto herrineren waarbij het skysports F1 crew/team op stond. Dat was iets van 50-60 man. (als het niet meer was).

Ik denk dat als je gaat kijken wat ziggo aan mensen heeft is dat nog niet eens de helft.
En Sky loopt meestal met iets van 6 presentators(!!!) rond op een circuit. ipv inderdaad de 2 personen en 1 cameraman. 8)7

Olav doet het niet slecht, hij is niet de beste. Ik vind het ook heel jammer dat Giedo van der Garde niet vaker langs Olav is mogen gaan zitten. Het waren geen geweldige momenten die ze hadden, maar zeker wel de potentie.
Hoelang moet dit nog een soort van excuus blijven? Als Ziggo daar problemen in heeft, moeten ze gewoon 20 man extra die kant op sturen, ipv de standaard 'maar team van Sky is groter'.

Tuurlijk zit er af en toe was 'beginner talk' tussen, maar juist door die extra man hoor je veel meer over boordradio's en pit-interviews (zoals altijd met Gunther), zodat de hoofd 2 commentatoren zich volledig kunnen richten wat er op scherm gebeurd.

Heb ziggo nu nog voor de andere autosport (en champ.league), maar voor F1 had ik dit allang opgezegd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• demonic
SinergyX schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:20:
[...]

Hoelang moet dit nog een soort van excuus blijven? Als Ziggo daar problemen in heeft, moeten ze gewoon 20 man extra die kant op sturen, ipv de standaard 'maar team van Sky is groter'.

Tuurlijk zit er af en toe was 'beginner talk' tussen, maar juist door die extra man hoor je veel meer over boordradio's en pit-interviews (zoals altijd met Gunther), zodat de hoofd 2 commentatoren zich volledig kunnen richten wat er op scherm gebeurd.

Heb ziggo nu nog voor de andere autosport (en champ.league), maar voor F1 had ik dit allang opgezegd.
Wat ik probeer te zeggen is dat het begrijpelijk is. Dat het vervolgens niet de kwaliteit is die jij (en ik ook) wens, is iets anders.
Daarom heb ik eigenlijk nooit via/naar ziggo gekeken. Heb ziggo thuis, maar tenzij F1TV echt heel hard faalt kijk ik nog steeds niet naar Ziggo.

En die keuze heb jij natuurlijk ook he ;) Niemand verplicht je om naar ziggo te kijken voor de race.
Zeker sinds dit jaar is er IMO geen excuus om te klagen over hoe ziggo zijn zaken doen want er is eindelijk(!) een andere (legale) optie.

demonic wijzigde deze reactie 09-09-2019 11:35 (11%)

• alexbl69
demonic schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:13:
[...]
Het probleem is niet het aantal mensen, het probleem is de manier waarop ze worden ingezet.

Jack zou best toegevoegde waarde kunnen hebben. Probeer bij de verschillende pit-boxen relevante informatie te krijgen van monteurs, dat doet Sky ook. Die obligatie pers-praatjes van uitgevallen coureurs die je nu steeds voorbij hoort komen zijn alleen maar vreselijk irritant en voegen niks toe. En dan altijd die volstrekt overbodige vertaling.

Olav duldt volgens mij geen co-presentator naast zich. Maar als Ziggo dat accepteert zou het wel prettig zijn dat er continu een lijntje openstaat naar iemand met kennis die wél een beetje oplet wat er op beeld gebeurt.

Heb overigens de indruk dat dit ook al wel in beperkte mate gebeurt. Zo had Olav gisteren de felicitaties van Hamilton aan Leclerc gemist en maakte daar een opmerking over. Hij kreeg toen direct van iemand te horen dat dit wel degelijk gebeurt was.

Hij mist gewoon teveel in z'n eentje. Hij heeft gisteren twee keer gemist dat Bottas zich in de laatste ronden verremde. Uiterst cruciaal want hij bedreigde Leclerc serieus. De eerste keer heeft hij volgens mij nu nog niet gezien (Jack was toen met een nutteloos interview bezig), de tweede keer zag hij het pas in de herhaling maar had hij volgens mij niet door hoe cruciaal het was.

iRacing Profiel

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Doornbos zou (vorig jaar al) een paar races doen samen met Olav toch? Volgens mij is dat er maar één geworden.

Overigens faalt FOM nog het hardste met al die crowdshots tijdens de actie. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Crowdshots? Ik dacht dat ik naar een show over bomen zat te kijken...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• JohanKupers
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:25:
Doornbos zou (vorig jaar al) een paar races doen samen met Olav toch? Volgens mij is dat er maar één geworden.

Overigens faalt FOM nog het hardste met al die crowdshots tijdens de actie. :X
Dat was met Giedo van der Garde, maar volgens mij heeft dat geen gevolg gekregen.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

demonic schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:59:
[knip]

Maar niet iedere fan is geïnteresseerd in de timings. wij allemaal wel, anders zou je niet in deze topics rond hangen, maar een groot gedeelte van de fan niet.
Bij voetbal blijven ze ook maar zeggen, "Van persie, Robben, robben ROBBEN ROBBEN, GOAL!".
(ik zeg niet dat ik dit wens in de F1. maar op denk ik dat deze opmerking meer met ons perspectief op de sport te maken heeft dan Olav.)
Iedere fan zeer waarschijnlijk wel, maar de meer globale kijker mogelijk niet. Toch verwacht ik dat menig kijker zich achter de bol krabt als Mol de tijden aanhaalt voor Verstappen die achter een tegenstander hangt, terwijl in de linker kolom in beeld steeds maar een ander getal te zien is?

Hij mist in zijn eentje ook gewoonweg teveel. Hij zou er minimaal iemand naast moeten hebben om hem te attenderen op andere zaken, die je als kijker wel opmerkt omdat het nu eenmaal in beeld te zien is, maar hijzelf niet omdat ie te gefocust is op iets anders. Ik, met mijn oranje bril op, zat natuurlijk meer naar de achterkant van het veld te kijken gisteren na de start, dus zag Verstappen daar ineens het gras ingaan en was bang dat ie wat had afgebroken. Dan blijf ik meer kijken naar de achtergrond dan naar wat er voorin gebeurd. Toen ik hem toch nog op redelijke snelheid de bocht om zag komen was ik min of meer opgelucht dat ie blijkbaar toch nog verder kon (hoewel zijn neus aan gort was).

Het merendeel van de globale Ziggo kijkers, en mogelijk ook wel heel veel fans, zullen toch meer geïnteresseerd zijn in de verrichtingen van Verstappen. En dan kun je niet met zo'n "verzonnen" stuk tekst aan komen gezet van hoe verstandig het van Verstappen was om de eerste chicane maar over te slaan om zo de problemen uit de weg te gaan, terwijl ie bijna in de vangrail hing en mede daardoor rechtdoor moest.

Dan hoort er iemand in zijn en ons oor te schreeuwen; "Verstappen gaat het gras in, er is wat aan de hand daar achterin".

Maar de meesten nemen dit voor lief, en ik blijf hem (hardop in mijzelf) steeds maar verbeteren tijden de race, en dit gaat al jaren zo.

Misschien kunnen ze die z.g. pitsreporter van Ziggo gewoon eens voor een grootbeeld TV zetten, dan krijgt ie mogelijk meer mee van de actie dan nu. Dat ie commentaar geeft tijdens FP3 tegenwoordig is ook al zo'n dikke aanwinst, goed bedacht Ziggo :F

Afijn, Mol en Co. blijven dit natuurlijk gewoon doen. Maar hun arrogantie neemt toe naarmate Verstappen zijn seizoenen afwerkt, en Mol is daarnaast (vooral via Twitter), soms gruwelijk onbeschoft gebekt.

A smile a day....

• JohanKupers
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:59:
[...]

Afijn, Mol en Co. blijven dit natuurlijk gewoon doen. Maar hun arrogantie neemt toe naarmate Verstappen zijn seizoenen afwerkt, en Mol is daarnaast (vooral via Twitter), soms gruwelijk onbeschoft gebekt.
en als je daar dan wat van zegt, blokkeert die je.

• Laurensius88
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:53
Ook ik irriteer mij mateloos aan de fouten van Mol en dus op zoek naar een alternatief.

Nu zie ik dat F1Tv samenwerking heeft met Ziggo. Betekent dat, dat ook daar het commentaar van Mol te horen is? Eigenlijk zou ik gewoon Sky willen kijken en hoop (tevergeefs denk ik) van harte dat dat ooit beschikbaar wordt.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laurensius88 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:02:
Ook ik irriteer mij mateloos aan de fouten van Mol en dus op zoek naar een alternatief.

Nu zie ik dat F1Tv samenwerking heeft met Ziggo. Betekent dat, dat ook daar het commentaar van Mol te horen is? Eigenlijk zou ik gewoon Sky willen kijken en hoop (tevergeefs denk ik) van harte dat dat ooit beschikbaar wordt.
Als het voor je werkt (dat deed het voor mij dus niet), dan zal F1TV(pro), je de beste Sky ervaring kunnen geven, via een legale weg voor ons Lagelanders. Zij verzorgen het Engels gesproken commentaar, wat je o.a. als taal ook kunt selecteren, i.p.v. het Nederlands (van Mol).

A smile a day....

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True