Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:08:
Wat is jullie ervaring met dit aanbod op
https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html#nl-NL?
Ik woon niet in Ziggogebied, dus moet het hebben van een los abonnement bij mijn provider, of mogelijk direct van Ziggo zelf Ziggo Sports afnemen als dat kan. Nu werd deze site mij getipt en qua prijs ziet het er heel goed uit. Nu heeft Ziggo natuurlijk de rechten voor Nederland. Kan je dan überhaupt live kijken via deze app? En zo ja, wat is de kwaliteit daarvan? Beeld en geluid goed? Mogelijkheden? Commentaar?
[...]
Ik verhuis ons even hierheen
Kan jij alle wedstrijden ook in de app van F1 tv zien? En die kwaliteit is dus matig? Dat terwijl het een pro abonnement van F1tv is. Dat valt me dan wel tegen.
Via F1TV kun je alles live kijken. De laatste races was de kwaliteit overwegend goed. Soms even slechtere /aardappel kwaliteit, maar dat houd je waarschijnlijk wel bij elke andere live stream. Maar het is zeker niet meer zoals in het begin van het seizoen dat je meerdere pogingen moest doen om de stream te starten, en deze soms gewoon helemaal niet werkte
Je hebt ook gewoon het Ziggo commentaar, als je dat wilt, maar je kunt ook het Engelse Sky commentaar luisteren, of juist zonder commentaar en met alleen de audio vanaf het circuit (dus zeg maar wat je normaal als achtergrond geluid hebt). Daarnaast heb je toegang tot "alle" beelden. Je hebt de world feed (wat je dus op TV ziet), maar je kunt ook kijken naar het "pitlane channel" (meer een Picture in Picture idee van meerdere beelden), of de driver tracker (puur kaart met bolletjes voor de coureur), of data channel (gedetaileerde info per coureur met (mini)sector tijden), en je kunt bij elke coureur live meekijken inclusief de volledige boordradio.
Wat je wel mist is een pre/post show. De streams gaan ongeveer een half uur voor de race live, maar het commentaar start pas 5 tot 10 minuten voor de race als de intro wordt gestart. Na de race volgt na het podium ook vrij snel een samenvatting van de race en dan is het gedaan.
Qua live kijken heeft het als voordeel dus dat je het engelse commentaar hebt (vind ik veel fijner dan Ziggo) en je daarnaast ook een onboard kunt opzetten. Alleen mis je dus de pre en post show
, maar persoonlijk kijk ik die ook bij Ziggo niet. En de volledige Sky pre & post show via F1 TV zie ik ook niet gebeuren.
Daarnaast vind ik het persoonlijk ook fijn dat je alles kunt terug kijken. Als ik de kwalificatie heb gemist zet ik die 's avonds gewoon even aan bv. Daarnaast dat je het archief hebt van oude races. Zo heb ik nu tijdens de zomerstop wat oude races terug gekeken (Spa '98, Canada '11, Maleisie '01

). Overigens staan lang niet alle oude races erop, maar je ziet wel dat er steeds meer op komt te staan. Volgens mij was een paar maanden terug het 2016 seizoen niet eens compleet, dat is nu wel zo. Overigens kun je in het archief wel alleen de races terug kijken. Dus niet de kwalificatie etc. en ook niet de extra kanalen. Deze verdwijnen denk ik als het volgende weekend begint
Hongarije staat nu nog "volledig" erop incl. kwalificatie, vrije trainingen, onboards, etc, Duitsland niet meer.
Wat wel nog echt een groot ding is is dat F1TV geen ondersteuning heeft voor Smart TVs en geen ChromeCast ondersteuning. Opties om te kijken zijn dus:
Via telefoon
Note: nog geen tablet support dus
Via PC/laptop in browser
Als je de beschikking hebt over Android TV (op TV direct of via bv een NVidia SHIELD) kun je de Android telefoon app sideloaden
Note: muis/"iets om cursor te bedienen" is nodig dan
Waarbij de PC/laptop optie ook de mogelijkheid geeft om dan of een HDMI kabel naar TV te leggen of via Chrome de volledige browser te casten.
Al met al heeft F1TV dus zijn voordelen (Engels commentaar, meer beelden, later terugkijken en/of volledige archief), maar ook nog wat nadelen (niet direct op TV te kijken, geen pre/post show).