[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 82 Laatste
Acties:
  • 413.592 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 16:05
MikeyMan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:01:
[...]

Dat het aangekondigd is, zegt niet dat het een goed verhaal is.

- Zo duidelijk is het niet aangekondigd, had niet zo spannend geweest om een melding in de F1TVPro app te zetten
- Er wordt totaal niet gereageerd op vragen via social media. Ook niet met een aankondiging.
- Hoeveel moeite was het geweest om een paar camera's neer te zetten.
Ik quote je even naar het F1 Waar te kijken topic :P

Persoonlijk vond ik het duidelijk genoeg. Meerdere F1 nieuwssites en op F1.com zelf stond het. Het staat zelfs op de F1TV site zelf. Oké, oké wel een beetje verstopt, maar het staat er gewoon.

Dat ze niet reageren op social media zal waarschijnlijk te maken hebben, met dat ze nu hard aan het nadenken zijn hoe ze dit goed kunnen aanpakken. Of ze reageren niet en laten het overwaaien. Want als alles bij de eerste FP van Australië goed werkt, zullen de meeste deze week wel weer vergeten zijn.

En ik denk dat het best een bak geld kost om zomaar weer camera's naast de baan te zetten. Als je tenminste niet in kwaliteit achteruit wilt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:07:
[...]

Ik quote je even naar het F1 Waar te kijken topic :P

Persoonlijk vond ik het duidelijk genoeg. Meerdere F1 nieuwssites en op F1.com zelf stond het. Het staat zelfs op de F1TV site zelf. Oké, oké wel een beetje verstopt, maar het staat er gewoon.

Dat ze niet reageren op social media zal waarschijnlijk te maken hebben, met dat ze nu hard aan het nadenken zijn hoe ze dit goed kunnen aanpakken. Of ze reageren niet en laten het overwaaien. Want als alles bij de eerste FP van Australië goed werkt, zullen de meeste deze week wel weer vergeten zijn.

En ik denk dat het best een bak geld kost om zomaar weer camera's naast de baan te zetten. Als je tenminste niet in kwaliteit achteruit wilt.
Was al even in verwarring waar de reactie zou staan :)

Op zich heb je ergens een punt, maar het blijft wel erg stil. Er had vanmorgen best een twitter melding geplaatst kunnen worden dat er vandaag geen coverage was.

En tussen wat we vorige week gezien hebben en geen coverage zit wel heel veel ruimte. Een paar stationary camera's, desnoods 1080p webcams, had voor mij best een toevoeging geweest.
Je weet toch inmiddels wel waar ze er met koude bandjes vanaf hobbelen ;)

Voor mij persoonlijk; ik heb F1TV Pro niet gekocht voor de races zelf, gezien ik dat prima voor elkaar vind, maar haal er nu vrij weinig uit natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@MikeyMan Voor mij ook hoor :) Maar ik kan mij als bedrijf goed voorstellen dat je 1 maatstaf mbt uitzend kwaliteit neemt. Het is dus full HD met (optioneel) commentaar of niks. Gelukkig zijn er genoeg reporters/fotografen aanwezig op locatie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:22:
Schijnt trouwens dat dit het probleem zou moeten oplossen voor Android/Chromecast gebruikers met deze app dat ze niet kunnen casten met F1tv pro: https://play.google.com/s...tbits.cast.webvideo&hl=nl

Net zoiets als iWeb tv alleen dan voor Android en Chromecast gebruikers.

Iemand die dit kan testen met Android en Chromecast en F1tv pro met deze app:
https://www.webvideocaster.app/home ?

Anders gewoon goedkoop Android telefoontje aanschaffen :)
Zal vandaag eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Hmm wel interessant allemaal, bizar dat chromecast niet ondersteund wordt.

Ik denk dat ik het ga oplossen met Steam Link, maar eerst nog even mijn abbo ziggo sport live afmaken tot het einde van het engelse voetbalseizoen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GAEvakYD schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:10:
Uhm F1TV Pro heeft nog geen uitzending van de 5de testdag die vandaag gestart is. Zou alleen de eerste week live worden uitgezonden ofzo.

Edit: helaas klopt dit gerucht dus:
https://www.f1maximaal.nl...n-via-f1-tv-of-sky-sports
@GAEvakYD, het was geen gerucht, ze hebben het programma toch al eerder openbaar gemaakt? Daar lijken ze dus niet van af te wijken.

From February 18-21, subscribers will be able to watch eight hours of live track coverage from Barcelona per day, followed by a one-hour daily Review Show.

The Review Show then returns for Test 2, which runs from February 26 to March 1. Formula1.com and the Official F1 App will also feature extensive coverage from testing, including news, video and exclusive features.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
F1TV is wakker op social media.
[Twitter: https://twitter.com/octaaf_de_bolle/status/1100316846228684801?s=21]

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 26-02-2019 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:32:
@hardware-lover ik heb via de website een support ticket ingeschoten. Dan nemen ze via de mail contact met je op. Succes!
@albino71, toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en er een telefoontje aan gewaagd. Natuurlijk krijg je op het NL nummer een Engels sprekend persoon aan de lijn.

Om een heel lang verhaal korter te maken. Ik heb mijn password kunnen resetten door gebruik te maken van de Chrome browser (mag niet via de app) op een Android toestel middels een 4G verbinding. Daarop ben ik nu ingelogd. Ik kan echter nog steeds niet inloggen via mijn desktop, maar wel via datzelfde Android toestel, de F1TV app en via wifi. Op mijn desktop (via kabel), wil het echter nog steeds niet lukken, met geen enkele browser.

Ze zeggen dat ze "time out" problemen hebben, oorzaak onbekend. Ze zijn er mee bezig. Als ik zeg dat de foutmelding instant is, dus zich niet als time out laat herkennen, dan zeggen ze daar dat dit bij de problemen hoort waaraan ze aan het werken zijn.

Afijn, ik ben nu iets verder dan tot nu toe geweest, maar echt veel schiet ik er nog niet mee op. Ik zou op de hoogte worden gehouden van de voortgang, zal mij benieuwen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Formule 1 360 graden VR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 15:02
Ik zit wat oude races te bekijken via F1 tv pro, maar ik merk dat je of race commentaar hoort of moet kiezen voor het race geluid. Dat is wel echt minder

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Captain Planet schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:59:
Ik zit wat oude races te bekijken via F1 tv pro, maar ik merk dat je of race commentaar hoort of moet kiezen voor het race geluid. Dat is wel echt minder
Als je alleen race geluid hoort kun je op het koptelefoontje klikken en kiezen voor Engels. Vaak staat hij dan standaard op FX.

Volgens mij hebben de meeste races wel gewoon optie voor commentaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Captain Planet schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:59:
Klopt was mij ook opgevallen, Je kan kiezen voor race geluid of commentaar maar een combinatie is er niet.
Wel als je de 30minuten samenvatting bekijkt dan kan het weer wel 8)7

Het lukt mij trouwens nu al 2 dagen niet meer om iets te kijken in de F1TV app.... icoontje blijft draaien en er gebeurt niets. Zowel op Wifi als 4G... Iemand anders problemen?

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01
Ja ik heb ook problemen, ik kan niet eens inloggen. Toen ik de helpdesk een mail stuurde met de vraag waarom ik niet kan inloggen kreeg ik het volgende:
Hi there,

Thank you for contacting F1 with your question regarding the second week of the F1 Test.

We only planned to show the first test live when we it announced a few weeks ago. Please see the article here (https://www.formula1.com/...aaBtW8R5KnQhLxFmSU0V.html)

Although it is not live streamed, you can follow all the action this week by heading over the F1.com and accessing our Live Blog (https://www.formula1.com/en/latest.html).

Not long now until lights out in Australia, when the Live action returns!

From the Pit,
Alex, Team F1.
Dat is niet eens een antwoord op mijn vraag, want inloggen kan ik nog steeds niet.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@bernardV zelfde probleem als @hardware-lover en ik last van hebben dan?

Te koop....

• stijn1309
  • Nu online
Zojuist is bij mij het probleem opgelost door mijzelf af te mleden en opnieuw in te loggen.
Werkt dus weer...

Helaas mist er wel ondersteuning voor chromecast nog in de app... hopelijk komt die snel!

• BernardV
@albino71 Ik heb even gezocht naar je post en daar lijkt het inderdaad op. Mijn app op mobiel is nog ingelogd, maar via desktop kom ik nergens bij. Bij inloggen en een password reset krijg ik de melding:
There was a problem with your password or email address. Please check your details and try again.
//EDIT: Afgemeld in de app en opnieuw proberen aan te melden, nu het probleem dat de app aangeeft "An account doesn't exist for this email address"

[ Voor 19% gewijzigd door BernardV op 28-02-2019 10:30 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@bernardV Nou, succes dan maar, want ik kwam er met geen enkele mogelijkheid meer in en heb daarop alles laten refunden en verwijderen. Als ik nu naar de F1 website ga en een nieuw account probeer aan te maken, dan kan dat niet eens. Heel vreemd...

Te koop....

• BernardV
@albino71 Ik heb nu ook een refund aangevraagd en ook bevestigd gekregen (Apple).
Ik kan met mijn account ook niet meer inloggen op de F1 (gewone) app, wat ik tot het afsluiten van de F1TV app wel gewoon kon. Die subscription ook maar stopzetten dus.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@bernardV, ze hebben "problemen" zeggen ze, en zijn er mee bezig, maar een oplossing (of verklaring), hebben ze nog niet. hardware-lover in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?"

Ik kan nu nog steeds maar met één (Android) toestel inloggen, maar met ieder ander apparaat, wat dat ook mag zijn, lukt dat dus niet.

Een password reset en inlog lukte bij mij alleen maar via 4G en een browser (Chrome), dit moet ook zo (zei de mevrouw aan de pheun).

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2019 11:36 ]

Testing, one, two ...

• BernardV
@hardware-lover Inderdaad, heel raar. Als ik via 4G een reset doe werkt het. Als ik mijn laptop via mijn mobiel 4G laat werken kan ik ook inloggen. Eenmaal ingelogd werkt het ook weer via wifi op de laptop/desktop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:23
Formule 1 blijft in 4K Ultra HD op Astra1-satelliet
RTL Duitsland blijft de komende twee jaar de Formule 1 in Ultra HD (UHD) uitzenden op de Astra1-satelliet. Om naar het demokanaal RTL UHD te kijken, is wel een abonnement op het Duitse pakket HD+ nodig.
Ziggo Sport
In Nederland wordt verwacht dat Ziggo Sport nog dit jaar de eerste Formule 1-race in UHD gaat uitzenden. Ziggo bereidt zich namelijk voor op het uitrollen van een nieuw tv-portaal waar de 4K UHD-decoder Mediabox Next onderdeel van is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah resolutie smesolutie. Liever 60fps dan 4k. Daar heb je tenminste wat aan. (ten opzichte van gewoon 1080 iig)

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 03-03-2019 19:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

JvS schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:04:
mjah resolutie smesolutie. Liever 60fps dan 4k. Daar heb je tenminste wat aan. (ten opzichte van gewoon 1080 iig)
Ik had die vraag een tijdje terug al uitgezet en kreeg daar vandaag het volgende antwoord op. (Even het stukje m.b.t. 4k en 60fps)

The engineers have the AppleTV App planned for somewhere during the upcoming season.

We are also considering to upgrade the picture quality, in time.

Apple TV lijkt dus dit jaar nog te gaan gebeuren en hogere resoluties (dan 1080p momenteel?) ...lijkt mij dan 4k. Geen idee of 24fps t.o.v. 60fps vanzelfsprekend ook 2,5 keer zoveel bandbreedte gebruikt...dat zal dan nog een dingetje zijn misschien.

Laat ik overigens noemen dat ik vooralsnog erg tevreden ben over de kwaliteit. Hier kom ik 2019 wel mee door hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
https://www.ziggosport.nl...ollen-om-op-zaterdag.html

Is deze hier al voorbij gekomen? Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 10:34
Extreem blij dat F1TVPro dit seizoen beschikbaar is en ik Sky commentaar aan kan zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Jack als commentator kan ik mij nog wel iets bij voorstellen, al had ik dan liever Rick Winkelman (?) gehad zoals bij de vrije trainingen. Olav Mol met zijn steenkolen Engels als pitreporter lijkt mij echter een totale ramp.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:34:
[...]
Jack als commentator kan ik mij nog wel iets bij voorstellen, al had ik dan liever Rick Winkelman (?) gehad zoals bij de vrije trainingen. Olav Mol met zijn steenkolen Engels als pitreporter lijkt mij echter een totale ramp.
Het Engels van Olav Mol tijdens zijn interviews is over het algemeen beter dan dat van Jack. Naar Jack kan ik gewoonweg niet kijken en luisteren, plaatsvervangende schaamte bij zijn interviews. Ik zet meestal het geluid dan even uit.

Olav Mol als commentator is, mits je hem zijn foutjes vergeeft, best te pruimen. Jack graag per direct wisselen, de irritatie bij de coureurs t.o.v. Jack is zo overduidelijk aanwezig als hij weer met zijn lollige vraagjes komt. Onbegrijpelijk dat Ziggo dat zelf niet in ziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Zit niet echt te wachten op het commentaar van Plooij. Er komt geen zinnig woord uit die man. Die heeft totaal niks in F1 te zoeken. Mol en Plooij beginnen zichzelf sowieso beetje te goed/populair te vinden. Als je ze in de verschillende praatprogramma's ziet en nu ook hun verslag van de wintertests...dan vinden ze zichzelf wel erg goed en leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:35:
@bernardV, ze hebben "problemen" zeggen ze, en zijn er mee bezig, maar een oplossing (of verklaring), hebben ze nog niet. hardware-lover in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?"

Ik kan nu nog steeds maar met één (Android) toestel inloggen, maar met ieder ander apparaat, wat dat ook mag zijn, lukt dat dus niet.

Een password reset en inlog lukte bij mij alleen maar via 4G en een browser (Chrome), dit moet ook zo (zei de mevrouw aan de pheun).
Even nog wat toevoegen aan info.

Ik kan nog steeds niet inloggen via een W10 desktop indien ik dit voor F1TV pro vanuit Nederland probeer. Maak ik echter een VPN Firefox addon actief en zeg ik daarmee dat ik uit Duitsland kom, dan floep, geen enkel probleem met inloggen. Ik word dus geblokkeerd door mijn land van herkomst, mits ik dit via een Ziggo internet NL IP adres probeer (mobiel 4G werkt). Eenmaal ingelogd kan de VPN addon uit en kan ik de service blijven gebruiken, tot een volgende internetsessie natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor mensen zoals mij met een Chromecast en iOS device. Deze app werkt gewoon met F1 tv pro ook met Chromecast. http://www.webvideocaster.app/home

Web Video Caster. Werkt perfect! Is een app van €6, maar kosten zeker waard. Tijdelijke oplossing voor dat F1 tv zelf met CC ondersteuning komt.

Gratis tip :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Australië krijgt ook F1 in 4K vanaf dit seizoen.

https://www.foxsports.com...1cfd6332ff74f15041fcfa4eb

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
hardware-lover schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:45:
[...]

Even nog wat toevoegen aan info.

Ik kan nog steeds niet inloggen via een W10 desktop indien ik dit voor F1TV pro vanuit Nederland probeer. Maak ik echter een VPN Firefox addon actief en zeg ik daarmee dat ik uit Duitsland kom, dan floep, geen enkel probleem met inloggen. Ik word dus geblokkeerd door mijn land van herkomst, mits ik dit via een Ziggo internet NL IP adres probeer (mobiel 4G werkt). Eenmaal ingelogd kan de VPN addon uit en kan ik de service blijven gebruiken, tot een volgende internetsessie natuurlijk.
Ik krijg nu ook de melding via de iOS app dat ik in een Unsupported Region ben en dus niet kan inloggen. Zit op wifi (Ziggo internet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:46
Ik vond het al redelijk waardeloos dat de app geen ondersteuning voor Chromecast heeft, vind het verwerpelijk dat er geen Android TV-app is, maar kom er na ontvangst van mijn Chromebook achter dat er ook geen tablet-app is. Tuurlijk kun je in de browser kijken (eigenlijk ook waar het bij Chromebooks om draait), maar vind het op zijn minst merkwaardig dat er zo weinig (gangbare) apparaten worden ondersteund terwijl we aan de vooravond van en nieuw seizoen staan. Om nog maar te zwijgen van alle account- en inlogproblemen. Voor een organisatie waarin miljoenen omgaan zou je verwachten dat ze alles behalve een dusdanig inferieur/incompleet product leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaan ze trouwens om met refunds?? Beetje soepel of niet, want heb ook wat problemen met inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:16:
[...]

Ik krijg nu ook de melding via de iOS app dat ik in een Unsupported Region ben en dus niet kan inloggen. Zit op wifi (Ziggo internet)
ik hier ook ( op 4g )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:16:
Hoe gaan ze trouwens om met refunds?? Beetje soepel of niet, want heb ook wat problemen met inloggen.
Heel soepel naar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:41:
[...]

Heel soepel naar mijn ervaring.
En wat is de snelste contactformulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009

Grin

Ride si sapis.

KlaasjeNL schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:10:
[...]Voor een organisatie waarin miljoenen vele miljarden omgaan zou je verwachten dat ze alles behalve een dusdanig inferieur/incompleet product leveren...
FTFY ;)
Streamen op Android laat inderdaad nog wat te wensen over maar er zijn enkele workarounds. Op iOS, macOS en tvOS ben ik tot zover tevreden; lang leve AirPlay. Uiteraard zou een tvOS app het mooiste zijn maar die willen ze (samen met AndroidTV, of hoe dat ook heet) ergens dit seizoen uitbrengen. Dan ben ik helemaal happy.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:44:
[...]

En wat is de snelste contactformulier?
Ik heb het via de chat gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:46
Grin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:47:
[...]

FTFY ;)
Streamen op Android laat inderdaad nog wat te wensen over maar er zijn enkele workarounds. Op iOS, macOS en tvOS ben ik tot zover tevreden; lang leve AirPlay. Uiteraard zou een tvOS app het mooiste zijn maar die willen ze (samen met AndroidTV, of hoe dat ook heet) ergens dit seizoen uitbrengen. Dan ben ik helemaal happy.
AirPlay is toch niet heel veel anders dan het casten van je telefoonscherm/tabletscherm/pc-scherm/chromebookscherm etc? Dat werkt an sich immers ook prima. Het gaat mij echter om de technische staat en mogelijkheden van het pakket dat F1 nu aanbiedt. Dat is voor zo'n grote organisatie buitengewoon ondermaats. Zorg dat je de servers op orde hebt en hoe moeilijk kan het zijn om de mobiele app te tweaken naar een app die geschikt is voor tablets en chromebooks met de financiële middelen die ze hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
JvS schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:04:
Kan je lang wachten immers is eu, pal, 25 of 50fps :P 4k kanaal zal dus dan ook 50fps zijn, maar goed idd alles beter dan 25fps zoals nu het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 20-09 22:17
KlaasjeNL schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:59:
[...]

AirPlay is toch niet heel veel anders dan het casten van je telefoonscherm/tabletscherm/pc-scherm/chromebookscherm etc? Dat werkt an sich immers ook prima.
Om het makkelijk te maken heb je "AirPlay" & "AirPlay" :P
De ene is echt je scherm casten/delen. Gebruik ik veel tijdens presentaties of demo's natuurlijk.

De ander is dat de AppleTV de stream zelf oppakt. Hierna kan je het apparaat waar je vanaf "streamt" gewoon wegleggen/in slaapstand zetten.

Met F1tv kan ik van beide AirPlays gebruik maken. Ik zet regelmatig een stream aan via mijn iPad, en dan doe ik mijn iPad gewoon weer dichtklappen. Uiteindelijk voert mijn iPad dus helemaal niks uit, want het gaat gewoon via mijn AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand het volgende:

Stel ik ben in Frankrijk met de F1 race en ik heb F1tv Pro. Wordt ik dan via mijn IP gekoppeld aan het Franse netwerk of blijf ik gewoon bij mijn Nederlandse account?

(Als ik met Netflix in een ander land ben krijg ik ook aanbod van dat land)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mad-Matt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:24:
Weet iemand het volgende:

Stel ik ben in Frankrijk met de F1 race en ik heb F1tv Pro. Wordt ik dan via mijn IP gekoppeld aan het Franse netwerk of blijf ik gewoon bij mijn Nederlandse account?

(Als ik met Netflix in een ander land ben krijg ik ook aanbod van dat land)
Uit de FAQ (https://f1tv.formula1.com/en/faq
The Services you can access (as well as when content will be accessible from) in your Home Territory will be set out on the F1 TV Content Schedule at f1tv.formula1.com/en/content-schedule. If your Home Territory is an EU member state or a country to which the EU Portability Regulation, Regulation 2017/1128, applies at the relevant time (each a “Portability Territory”), you will be able to access the content you have access to in your Home Territory in all Portability Territories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Stom, daar had ik best even kunnen kijken.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:16:
Toevallig 4G van Vodafone/Ziggo ?

Hier hetzelfde op Ziggo (thuis netwerk WiFi). Even terug naar 4G (andere provider dan Ziggo/Vodafone) loste het inlog probleem direct op, maar na terugschakelen naar Ziggo, weigerden de streams vanuit de app af te spelen, terwijl deze op 4G en met Safari via Ziggo wel afspelen....

Overduidelijk een gevalletje van het blokkeren/verkeerd routeren van bepaald netwerk verkeer door Ziggo, die legale content van de inlog en streams van de F1TV app per abuis misschien als illegale content aanziet...

De symptomen zijn namelijk hetzelfde als wat er hedendaags gaande is met IPTV in Europa, dat bv op ISP niveau, IPTV geblokkeerd wordt, terwijl dezelfde gebruikers via bv 4G (dus via een andere ISP) niet geblokkeerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Montoya200x schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:46:
[...]

[...]

Toevallig 4G van Vodafone/Ziggo ?

Hier hetzelfde op Ziggo (thuis netwerk WiFi). Even terug naar 4G (andere provider dan Ziggo/Vodafone) loste het inlog probleem direct op, maar na terugschakelen naar Ziggo, weigerden de streams vanuit de app af te spelen, terwijl deze op 4G en met Safari via Ziggo wel afspelen....

Overduidelijk een gevalletje van het blokkeren/verkeerd routeren van bepaald netwerk verkeer door Ziggo, die legale content van de inlog en streams van de F1TV app per abuis misschien als illegale content aanziet...

De symptomen zijn namelijk hetzelfde als wat er hedendaags gaande is met IPTV in Europa, dat bv op ISP niveau, IPTV geblokkeerd wordt, terwijl dezelfde gebruikers via bv 4G (dus via een andere ISP) niet geblokkeerd worden...
Heb Vodafone als mobiel abonnement (zakelijk) en Ziggo als ISP.
Via website kan ik wel gewoon inloggen (thuis via Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:49:
Heb Vodafone als mobiel abonnement (zakelijk) en Ziggo als ISP.
Via website kan ik wel gewoon inloggen (thuis via Ziggo).
Werkt de app wel op 4G bij jou, want ben gewoon benieuwd welke 4G providers de APP ook blokkeren (zoals bij HyperTrophy), naast dat Ziggo de app blokt bij een vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waarschijnlijk een domme vraag, maar aangezien ik zaterdag volgende week niet in de allerbeste staat ben ('s ochtends) wil ik het even zeker weten.

https://f1tv.formula1.com/NL/content-schedule

Voor F1 Pro leden zijn de uitzendingen direct na afloop beschikbaar, niet pas na 2 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
@Mad-Matt Zou wel zo moeten zijn ja. Al was het bij de tests wel zo dat het even duurde. Als om 19 uur de uitzending klaar was kon je hem volgens mij niet meteen om 19.01 al helemaal terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

roda_djavulen schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:05:
@Mad-Matt Zou wel zo moeten zijn ja. Al was het bij de tests wel zo dat het even duurde. Als om 19 uur de uitzending klaar was kon je hem volgens mij niet meteen om 19.01 al helemaal terugkijken.
Dat is niet erg, ik kom vrijdagavond rond 12 uur terug uit Frankrijk, dus ik verwacht niet dat ik vers voor de tv zit voor de quali. Dus als die rond 10.00u erop staat is het goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
:9 zou wel mooi zijn om zo'n opname rond koffietijd te kunnen opstarten volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
Montoya200x schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:57:
[...]

Werkt de app wel op 4G bij jou, want ben gewoon benieuwd welke 4G providers de APP ook blokkeren (zoals bij HyperTrophy), naast dat Ziggo de app blokt bij een vaste lijn.
Ik snap dat je benieuwd bent, maar wat een zooitje bij F1 TV (of Ziggo, of ... )
Als je betaald voor deze dienst moet het niet uitmaken waar je internet vandaan komt. Je hebt betaald voor de rechten en dus moet je het gewoon kunnen kijken. :F

Het enige wat ze, wat mij betreft, mogen controleren is of je meerdere live streams tegelijk aan hebt. Want dat geven ze aan in hun voorwaarde, dat dat niet mag.
Met een Nederlands account en met internet moet je het binnen de EU toch gewoon overal kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

devil-strike schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:42:
[...]

Kan je lang wachten immers is eu, pal, 25 of 50fps :P 4k kanaal zal dus dan ook 50fps zijn, maar goed idd alles beter dan 25fps zoals nu het geval is.
Pal is het systeem voor sd uitzendingen. Pal is niet relevant sinds we op HD uitzenden. Het zijn geen HD pal uitzendingen ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ryur schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:50:
[...]

Om het makkelijk te maken heb je "AirPlay" & "AirPlay" :P
De ene is echt je scherm casten/delen. Gebruik ik veel tijdens presentaties of demo's natuurlijk.

De ander is dat de AppleTV de stream zelf oppakt. Hierna kan je het apparaat waar je vanaf "streamt" gewoon wegleggen/in slaapstand zetten.

Met F1tv kan ik van beide AirPlays gebruik maken. Ik zet regelmatig een stream aan via mijn iPad, en dan doe ik mijn iPad gewoon weer dichtklappen. Uiteindelijk voert mijn iPad dus helemaal niks uit, want het gaat gewoon via mijn AppleTV.
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat de F1tv app 1 van beide zou kunnen, maar dat is in ieder geval niet aan de orde. Ik heb gisteravond nog de update binnen gehaald in de hoop dat airplay aanwezig zou zijn. Van enige communicatie en het overnemen van streams door de ATV is al helemaal geen sprake. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JvS schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:19:
[...]
Pal is het systeem voor sd uitzendingen. Pal is niet relevant sinds we op HD uitzenden. Het zijn geen HD pal uitzendingen ofzo.
Hmmm.... https://www.lifewire.com/...-pal-still-matter-1847856

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:22:
Schijnt trouwens dat dit het probleem zou moeten oplossen voor Android/Chromecast gebruikers met deze app dat ze niet kunnen casten met F1tv pro: https://play.google.com/s...tbits.cast.webvideo&hl=nl

Net zoiets als iWeb tv alleen dan voor Android en Chromecast gebruikers.

Iemand die dit kan testen met Android en Chromecast en F1tv pro met deze app:
https://www.webvideocaster.app/home ?

Anders gewoon goedkoop Android telefoontje aanschaffen :)
Je kan ook je complete telefoon scherm casten via Google Home.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:39:
[...]
Niet als je een iPhone hebt...Daarom geupdate met iOS info gisteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
JvS schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:19:
[...]

Daarom ook het :P maar doelde dus meer op 25fps of 50fps(waardoor het toch nog beetje pal vs ntsc is) voor broadcast in Europa, waarbij 4k 99% 50fps is.

[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 07-03-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25
Montoya200x schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:57:
[...]

Hier werkte de app net ook niet meer via WiFi (KPN) -> unsupported region.
Via 4G (ook KPN) daarna wel en bij terugschakelen op WiFi (ook na app opnieuw opstarten) werkte dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
sverzijl schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:19:
Hier werkte de app net ook niet meer via WiFi (KPN) -> unsupported region.
Via 4G (ook KPN) daarna wel en bij terugschakelen op WiFi (ook na app opnieuw opstarten) werkte dat ook weer.
App is weer terug online met Ziggo (thuis netwerk wifi).
In/uit loggen en weer in, gaat nu weer en streams laden ook weer met de app via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009

Grin

Ride si sapis.

Turbo-Puppy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:40:
[...]

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat de F1tv app 1 van beide zou kunnen, maar dat is in ieder geval niet aan de orde. Ik heb gisteravond nog de update binnen gehaald in de hoop dat airplay aanwezig zou zijn. Van enige communicatie en het overnemen van streams door de ATV is al helemaal geen sprake. :/
Wat een gore streek van die F1 toko!
Het zat er wel in maar sinds de laatste update zie ik inderdaad ook geen AirPlay stream meer. Bah! In plaats van de zaak beter maken wordt het slechter... :(
Tja ik weet dat je via andere apps de zaak wel aan de praat krijgt maar daar gaat het mij nu niet om. Dit vind ik een zeer slechte zaak!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Grin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:31:
[...]

Wat een gore streek van die F1 toko!
Het zat er wel in maar sinds de laatste update zie ik inderdaad ook geen AirPlay stream meer. Bah! In plaats van de zaak beter maken wordt het slechter... :(
Tja ik weet dat je via andere apps de zaak wel aan de praat krijgt maar daar gaat het mij nu niet om. Dit vind ik een zeer slechte zaak!
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de optie nog geen 1 keer ben tegengekomen ook. Waar zat die optie bij jou? Ik heb de app en abbo nu 2 maanden, dus wellicht was het toen al niet meer aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
AirPlay support heeft nooit in de app gezeten. Je moest hiervoor de screen mirroring functie gebruiken van je iOS device, maar dan kun je verder niets meer op je telefoon of tablet doen.

Tip: ga via Safari naar http://f1tv.formula1.com en bekijk vanuit daar de stream. Dan werkt native AirPlay wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Montoya200x schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:02:
[...]
App is weer terug online met Ziggo (thuis netwerk wifi).
In/uit loggen en weer in, gaat nu weer en streams laden ook weer met de app via Ziggo.
Niet overal hoor, ik krijg dat zonder kunstgreep nog steeds niet voor elkaar nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik zie werkelijk geen enkele reden om een abbo te nemen bij deze mensen zonder dat er gewoon op de tv gestreamd kan worden en als ik lees wat voor problemen er op dit moment zijn .

Het is werkelijk van de gekke dat ze dit durven aan te bieden en er geld voor durven te vragen terwijl er in andere landen gewoon een 4k uitzending kan worden bekeken (foxsport)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
leekers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 06:15:
Ik zie werkelijk geen enkele reden om een abbo te nemen bij deze mensen zonder dat er gewoon op de tv gestreamd kan worden en als ik lees wat voor problemen er op dit moment zijn .

Het is werkelijk van de gekke dat ze dit durven aan te bieden en er geld voor durven te vragen terwijl er in andere landen gewoon een 4k uitzending kan worden bekeken (foxsport)
Ziggo gaat op zeer korte termijn hun Next box uitrollen die 4K ondersteuning gaat bieden. Mogelijk staat er een verassing te wachten i.c.m. Formule 1 in 4K.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

leekers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 06:15:
Voor mij was het een simpele kosten/baten analyse. Het seizoen duurt dit jaar 9 maanden = 9 x 15 euro voor Ziggo Sport = 135 euro. Ik heb nog gebruik kunnen maken van de 25% korting actie en heb dus 48 euro betaald voor een seizoen F1TV Pro. Dat je niet kunt casten is inderdaad jammer maar ik kijk het wel op een tablet, kan ik ook nog eens in de woonkamer blijven zitten terwijl mijn vrouw en kind lekker hun eigen ding kunnen doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Arfman schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:16:
[...]

Voor mij was het een simpele kosten/baten analyse. Het seizoen duurt dit jaar 9 maanden = 9 x 15 euro voor Ziggo Sport = 135 euro. Ik heb nog gebruik kunnen maken van de 25% korting actie en heb dus 48 euro betaald voor een seizoen F1TV Pro. Dat je niet kunt casten is inderdaad jammer maar ik kijk het wel op een tablet, kan ik ook nog eens in de woonkamer blijven zitten terwijl mijn vrouw en kind lekker hun eigen ding kunnen doen.
Laptop via hdmi/whatever aan de tv hangen en je bent er ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:03:
Niet overal hoor, ik krijg dat zonder kunstgreep nog steeds niet voor elkaar nu.
Al een andere DNS geprobeerd, zoals bv die van Cloudflare 1.1.1.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Arfman schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:16:
[...]

Exact de reden waarom ik deze dienst ook heb genomen. Met laptop via HDMI gaat ook prima trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 08-03-2019 09:18 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 16:24
[...]
Dat dacht ik dus ook....maar heb je dan wel fullscreen en geen zwarte balken langs het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Met welke framerate worden de F1TV Pro uitzendingen eigenlijk uitgezonden?
En hoe zit het eigenlijk met het geluid? Gewoon stero of is er ook een suround mogelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 22:43
[...]
Nja… resolutie van mijn toestel is in een andere verhouding dan de TV. Plus je wil dan alle notificaties uitzetten (irritant als steeds whatsapp door je beeld heen scrollt).

Mooier zou inderdaad inbouw zijn, dan zou ik F1TV wellicht ook kopen. Ik heb niet altijd een PC naast de TV staan waar ik kijk (verschillende locaties) en geen behoefte altijd laptop te gaan lopen sjouwen voor F1.

Ik kijk dan liever via de Ziggo TV app, ondanks dat F1TV meer beelden/opties en features geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit iedereen hier al de Netflix docuserie te kijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00
MikeyMan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:37:
Ik denk het wel, want ik zag zojuist regelmatig 'buffering' in beeld bij aflevering 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

MikeyMan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:37:
Nog niet, maar ik hoor van een paar vrienden niet hele positieve geluiden. Maar einde middag ga ik er eens aan beginnen.

spoiler:
Buxton zit in ieder geval tot aan zijn oksel bij vriendje Ocon binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door FirePuma142 op 08-03-2019 12:52 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FirePuma142 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:39:
[...]

Nog niet, maar ik hoor van een paar vrienden niet hele positieve geluiden. Maar einde middag ga ik er eens aan beginnen.

spoiler:
Buxton zit in ieder geval tot aan zijn oksel bij vriendje Ocon binnen.
Ben nu bij episode 3. Opzet is wel leuk op zich. Maar voor de diehard fans misschien een beetje te licht. Ach, toch vermakelijk. Hoop dat dit standaard wordt elk jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Ben zojuist begonnen aan de serie. Heerlijk in 4K. Jammer dat het niet in Dolby Vision is.. Maar nu verlang ik helemaal naar F1 in 4K. :D Ziet er zo lekker uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:28
MikeyMan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:53:
[...]

Ben nu bij episode 3. Opzet is wel leuk op zich. Maar voor de diehard fans misschien een beetje te licht. Ach, toch vermakelijk. Hoop dat dit standaard wordt elk jaar.
Wordt wat beter een paar eps later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
De eerste 2 afleveringen zijn tot nu meer een season recap dan een interessante documentaire. Ik zie het meer als iets om Amerikanen seizoen 2019 te laten volgen dan echt iets voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:10

Zewatanejo

Fine Thanks!

Divak schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:27:
De eerste 2 afleveringen zijn tot nu meer een season recap dan een interessante documentaire. Ik zie het meer als iets om Amerikanen seizoen 2019 te laten volgen dan echt iets voor de fans.
Precies dit was ook mijn gedachte na de eerste 2 episodes.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Laatst online: 23-02 03:45
backupdevice schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:18:
[...]

Exact de reden waarom ik deze dienst ook heb genomen. Met laptop via HDMI gaat ook prima trouwens.
Je kan toch ook gewoon op computer/laptop de f1tvpro site openen in Chrome browser en het casten? Geen HDMI nodig?

Is twee streams tegelijk een issue? Was eigenlijk van plan om vanaf mn desktop de main feed naar tv te casten en dan mn laptop on de buurt te zetten voor onboards naar keuze.

Tijdens het testen kon ik twee dingen tegelijk streamen en dat leek wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Divak schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:27:
spoiler:
Aflevering 3 is interessanter want dan gaat het over Red Bull. Met interessante items over o.a. Max en RIC. :) waaronder ook de kwestie van de teamswitch van RIC waar hij over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn tv beneden gedoe met mijn ci+ kaart van ziggo, als ik f1 straks ga streamen van de ziggo go app naar de tv (chromecast), krijg ik dan wel goede kwaliteit of kan ik beter op de tv boven gaan kijken (met wel een werkende ci+ verbinding) of is het het beste om de ziggo horizon box van zolder te halen voor de formule 1 om beneden te kijken?

De tv beneden is groter en mooier dan die op mijn slaapkamer namelijk.

ohja, ik heb ook ziggo sport totaal (dat extra pakket met al die sportzenders), zou het streamen van de formule 1 daarin beter werken dan met de ziggo go app? Ik had vorig jaar weleens dat hij moest bufferen (terwijl ik een 400Mbit verbinding heb bedraad).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou tijd investeren om je gedoe met je ci+ kaart op te lossen. Wat is het issue? Kijken via internet is (ziggo go) leuk maar dat kan wel eens tot performance problemen leiden als teveel mensen kijken.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeanj schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:42:
Ik zou tijd investeren om je gedoe met je ci+ kaart op te lossen. Wat is het issue?
Panasonic heeft geen update voor de ci+ module uitgebracht en om de paar seconden valt het geluid weg, ik kan het tijdeliik oplossen door de kaart te verwijderen en er weer in te doen. Ik kan wel via de nvidia shield probleemloos kijken (en via de ziggo go app).

Ik ga denk ik dan op de slaapkamer kijken, daar heb ik wel een 40 inch tv van Sony en die werkt nog wel goed met de ci+ module. Enige oplossing die ik nu heb voor de woonkamer is een nieuwe tv kopen en dat vind ik wat zonde (omdat hij verder prima werkt met de android tv speler of via analoge tv). Hopelijk komt ziggo snel met een android tv app die ze al aangekondigd hebben.

Voor nu dus boven kijken, is ook niet een probleem natuurlijk, maar in de woonkamer is het gezelliger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Verwijderd, je kunt de CI+ module ook buitenspel zetten als het gaat om het bekijken van F1 op je TV beneden. Als je je scaninstellingen aanpast voor het Ziggo digitale basispakket dan heb je geen CI+ module en smartcard nodig. Hoewel het overgrote deel van de zenders dan in SD is, is het "gratis" Ziggo Sport kanaal 14 in HD en daarop wordt alles van de F1 uitgezonden dit jaar (incluus trainingen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:27:
@Verwijderd, je kunt de CI+ module ook buitenspel zetten als het gaat om het bekijken van F1 op je TV beneden. Als je je scaninstellingen aanpast voor het Ziggo digitale basispakket dan heb je geen CI+ module en smartcard nodig. Hoewel het overgrote deel van de zenders dan in SD is, is het "gratis" Ziggo Sport kanaal 14 in HD en daarop wordt alles van de F1 uitgezonden dit jaar (incluus trainingen).
oh? Dat is heel interessant, ik ga straks gelijk aan de slag. Ik laat die ci+ kaart er wel inzitten, maar dan ga ik hem op analoog digitaal zonder ci+ kaart instellen. Ik heb al de hulp pagina van ziggo gevonden hoe ik dat kan doen.

Dat is wel een echt mooie oplossing, had ik niet verwacht. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Rivanov schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:16:
[...]

spoiler:
Aflevering 3 is interessanter want dan gaat het over Red Bull. Met interessante items over o.a. Max en RIC. :) waaronder ook de kwestie van de teamswitch van RIC waar hij over praat.
Wel vaag dat in de 4de aflevering geen aandacht wordt besteed aan het feit dat Max de GP van Oostenrijk wint. Sowieso gaan de RBR delen over Ricciardo en heeft Max maar een bijrol.

Verder wel mooie plaatjes en een leuke aanvulling op het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Erapaz schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:02:
[...]

Wel vaag dat in de 4de aflevering geen aandacht wordt besteed aan het feit dat Max de GP van Oostenrijk wint. Sowieso gaan de RBR delen over Ricciardo en heeft Max maar een bijrol.

Verder wel mooie plaatjes en een leuke aanvulling op het seizoen.
Niet vreemd ook. De docu gaat over het ‘18 seizoen. In dat seizoen waren er veel interessantere dingen dan een overwinning van Max. Zoals
spoiler:
het contract van Ricciardo en de baas van Force India
Ik heb nou vijf afleveringen gezien en vind de beelden erg tof. Veel shots die dingen laten zien die we anders nooit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Jasphur Ja beelden zijn erg tof. Lijken zelf beter dan de standaard onboards. Veel een lichte focus op crashen/crashes.

Dat hele Ocon verhaal van 5&6 vond ik nogal saai. De verhaallijn dat Max echt fouten maakte in het begin van het seizoen en in de 2de helft echt briljant was had er wel in gemogen. Verder kwam het gewoon erg raar over dat de focus op RIC was, terwijl hun relatie en gevechten ook interessant waren. Dat Ricciardo het bijvoorbeeld Max niet gunde dat hij de jongste poleszitter ooit zou worden in Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Erapaz schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:01:
@Jasphur Ja beelden zijn erg tof. Lijken zelf beter dan de standaard onboards.
TV registratie en ook de docu is in 4K, Ziggo zend geen 4K uit, kan dus zijn dat het daardoor beter lijkt te zijn. Alhoewel ik niet 100% zeker weet of onboard ook 4K is. Volgens mij hebben ze in 2017 pas de switch gemaakt naar FHD voor de onboards (terwijl de rest van de camera's dat uiteraard wel al waren).

Wat me in EP 4 overigens opviel was dat Abiteboul in een standaard Renault rijdt tegenover Horner die door een chauffeur wordt gereden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 21:55
Die extra sound effecten zijn wel storend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:03:
Alhoewel ik niet 100% zeker weet of onboard ook 4K is.
Ik denk dat 4k onboard vrij complex is, althans live. Ik neem aan dat ze wel 4k camera's erin hebben zitten, maar 2 seizoenen terug toen ik nog onboard weleens keek was het niet heel stabiel zeg maar, laat staan 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:13:
[...]

Ik denk dat 4k onboard vrij complex is, althans live. Ik neem aan dat ze wel 4k camera's erin hebben zitten, maar 2 seizoenen terug toen ik nog onboard weleens keek was het niet heel stabiel zeg maar, laat staan 4k.
Max zat vrij recent te vertellen dat er 80GB aan data gegenereerd wordt per race. Dat is globaal 1GB / min of 13,3MBps... dan moet een 4K stream toch ook wel lukken? Netflix lukt het die stream met een factor 10 minder aan bandbreedte door te zetten. (grofweg 15mbps geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Turbo-Puppy schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:47:
[...]

Max zat vrij recent te vertellen dat er 80GB aan data gegenereerd wordt per race. Dat is globaal 1GB / min of 13,3MBps... dan moet een 4K stream toch ook wel lukken? Netflix lukt het die stream met een factor 10 minder aan bandbreedte door te zetten. (grofweg 15mbps geloof ik)
Video data of data uit de auto? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

D-Ed schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:13:
[...]

Video data of data uit de auto? ;)
Ga er vanuit dat daar ook video bij inbegrepen is. 80GB puur aan data even na de race analyseren lijkt mij wel heel erg veel. Uberhaupt, om dat met die snelheid een DB in te jassen is al noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Turbo-Puppy schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:26:
[...]

Ga er vanuit dat daar ook video bij inbegrepen is. 80GB puur aan data even na de race analyseren lijkt mij wel heel erg veel. Uberhaupt, om dat met die snelheid een DB in te jassen is al noemenswaardig.
Dat denk ik ook maar die data analyseren ze ook tijdens de race natuurlijk. Om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee van hoeveel data ze verzamelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@RobertMe Dat leek me wel handig, een hothatch in het verkeer van Parijs i.p.v. een dikke bak. Maar een chauffeur is nog makkelijker natuurlijk. Horner is wel een beetje een rockster natuurlijk met z'n Spice Girl en z'n ezeltjes (Max en Daniel :))
Pagina: 1 ... 34 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien. :)
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html