Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quote:
Saturnus schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:27:
Ik weet niet of deze vraag legaal of illegaal is dus negeer als het illegaal is.

Thuis een Ziggo abo. Nu in Azië. Voorheen kon je met VPN (alle internet door NL heen) makkelijk een race kijken. Nu zeggen de site en de app dat je een 'subscription' nodig hebt. :?
Weet je wel zeker dat je het goede kanaal probeert te kijken? De extra Ziggo Sport+ kanalen zijn alleen te bekijken met extra abo, maar de race zelf zou op Ziggo Sport HD gewoon te bekijken moeten zijn. De Ziggo GO app is echt ruk en geeft bijvoorbeeld bij zoeken op 'Formule 1' alleen resultaten van de betaalzenders of betaalde replay diensten. Dus gewoon Ziggo Sport HD selecteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02:28
Kwaliteit van de Ziggo voorbeschouwing gaat meteen een stuk vooruit met zowel Tung als Doornbos. Balkenende kun je er ook goed bij hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
quote:
EddoH schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:49:
[...]

Weet je wel zeker dat je het goede kanaal probeert te kijken? De extra Ziggo Sport+ kanalen zijn alleen te bekijken met extra abo, maar de race zelf zou op Ziggo Sport HD gewoon te bekijken moeten zijn. De Ziggo GO app is echt ruk en geeft bijvoorbeeld bij zoeken op 'Formule 1' alleen resultaten van de betaalzenders of betaalde replay diensten. Dus gewoon Ziggo Sport HD selecteren.
Misschien doe ik dat fout. Ik klikte de meest bekeken zender aan. Nu weer uitgeweken naar een Filipijns restaurant. Later weer proberen.

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:53

Soggney

Zeekomkommer

Wat is dit, zit ik op ziggo te kijken, krijg ik opeens de melding dat het enkel voor abbonees is.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07:02

Cranzai

IGN: Cranzai

Pfft, momenteel geen beschikking over een ziggo verbinding op een tijdelijk adresje. Wel via NLE een duitsland pakket geregeld om via RTL te kijken maar man man man gewoon full-on reclame blokken tijdens de race. Gelukkig was er deze race ook Canvas om te kijken zonder reclames, voor de volgende maar Ziggo Go regelen.

• __REMCO__
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:39
Net gewoon vanaf Zakynthos (Griekenland) via de 4G de race kunnen kijken met de Ziggo GO app :) Moest alleen aanzetten dat de app de locatie mocht gebruiken

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:08
quote:
Soggney schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:13:
Wat is dit, zit ik op ziggo te kijken, krijg ik opeens de melding dat het enkel voor abbonees is.
Ook meerdere malen gehad, ook de collega's. Vanzelf opgelost.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:19
quote:
wowly schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:57:
Ik voorspel (dwz mij glazen bol en mijn kippenbotjes) dat er een grote kans is dat Kimi terug komt naar RB en ze leclerc naar Ferrari willen halen.

Zoals ik al zei in het andere topic mbt Spa: er moet nu echt nieuw talent komen wat ben en jerry vervangt, ditgaat echt niet meer. Teveel fouten, teveel ego, slecht inzicht. Gewoon Olaf zo nu en dan op de bank zetten en iemand anders het laten proberen die wezenlijk wat toegevoegde waarde biedt als commentator. Jaiks.
Doel je met dat tweede stuk nou op Olav Mol? Ik zie de link tussen je twee alinea's niet direct dus vraag me af of ik het goed begrijp... Aan een kant zit ik als rookie F1 kijker Olav inderdaad al regelmatig te corrigeren, aan de andere kant zegt hij volgens mij ook geen hele stomme dingen en is hij wel entertaining wat toch een belangrijk deel is van presenteren. Sterker nog, dat ik af en toe tegen de tv kan roepen dat ie zich vergist of dat ik denk dat wat hij speculeert onwaarschijnlijk is maakt het misschien juist wel leuker :+

Gamertag: Finraziel42

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
quote:
wowly schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:57:
Ik voorspel (dwz mij glazen bol en mijn kippenbotjes) dat er een grote kans is dat Kimi terug komt naar RB en ze leclerc naar Ferrari willen halen.

Zoals ik al zei in het andere topic mbt Spa: er moet nu echt nieuw talent komen wat ben en jerry vervangt, ditgaat echt niet meer. Teveel fouten, teveel ego, slecht inzicht. Gewoon Olaf zo nu en dan op de bank zetten en iemand anders het laten proberen die wezenlijk wat toegevoegde waarde biedt als commentator. Jaiks.
Dit is de tweede keer in korte tijd dat je het over ‘ben en jerry’ hebt. Misschien een idee om uit te leggen wie je daar mee bedoelt want op deze manier is er werkelijk geen touw aan vast te knopen.

PSN: Jeroen_the_stig

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19-04 23:59
quote:
JeroenTheStig schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:51:
[...]
Dit is de tweede keer in korte tijd dat je het over ‘ben en jerry’ hebt. Misschien een idee om uit te leggen wie je daar mee bedoelt want op deze manier is er werkelijk geen touw aan vast te knopen.
Zal wel over Tom en Robert gaan. Ik stoor me er niet al teveel aan. Ik neem ze ook niet serieus. Gewoon pratende hoofden ter entertainment. Niets mee, niets minder.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• RobertMe
  • Laatst online: 06:39
quote:
JeroenTheStig schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

offtopic:

Waarschijnlijk doelt hij dus op Kimi oftewel the iceman :+

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-04 17:27

DarkUnreal

Postmaster General

quote:
mphilipp schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:53:
[...]

Zal wel over Tom en Robert gaan. Ik stoor me er niet al teveel aan. Ik neem ze ook niet serieus. Gewoon pratende hoofden ter entertainment. Niets mee, niets minder.
Tom vind ik ook niet altijd even fijn erbij. Maar Doornbos vind ik altijd wel er goed bij passen!

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-04 17:10

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
quote:
Soggney schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:13:
Goedemorgen,

Deze melding wil je natuurlijk niet krijgen als je F1 zit te kijken. Is dit al opgelost of ervaar je dit probleem nog steeds? Want dan ontvang ik graag je postcode en huisnummer in een privébericht.

Groet,
Kim van Ziggo

Ziggo-Webcare

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:53

Soggney

Zeekomkommer

@Ziggo-Webcare Dit had zich inderdaad vanzelf opgelost. Uiteindelijk o.a. de pit van Bottas gemist, maar de race verder kunnen uitkijken.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• JeroenTheStig
  • Nu online
quote:
DarkUnreal schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Tom vind ik ook niet altijd even fijn erbij. Maar Doornbos vind ik altijd wel er goed bij passen!
Doornbos komt idd beter over dan Tom, maar je moet ook niet alles geloven wat hij zegt. Zoals zijn uitleg over waarom Hamilton naast de droogweerlijn rijdt in de natte kwalificatie. Volgens hem doet hij dit omdat ‘naast de ideale lijn vuiligheid ligt en je daar dus betere tractie hebt’. De belangrijkste reden is echter dat op de ideale lijn rubber ligt en dit in de regen glad is. Daarom is de regenlijn compleet anders dan de droogweerlijn, om zoveel mogelijk om de rubber heen te rijden.

• xavento
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 13:10
Vond het vooral mooi dat die kerel die te gast was eindelijk is wat zei over de domme vragen die Jack nog wel eens wilt stellen. Valt me de laatste tijd vaker op dat coureur's zoiets hebben van "gast waar heb je het over".

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:26
quote:
JeroenTheStig schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Doornbos komt idd beter over dan Tom, maar je moet ook niet alles geloven wat hij zegt. Zoals zijn uitleg over waarom Hamilton naast de droogweerlijn rijdt in de natte kwalificatie. Volgens hem doet hij dit omdat ‘naast de ideale lijn vuiligheid ligt en je daar dus betere tractie hebt’. De belangrijkste reden is echter dat op de ideale lijn rubber ligt en dit in de regen glad is. Daarom is de regenlijn compleet anders dan de droogweerlijn, om zoveel mogelijk om de rubber heen te rijden.
Beide zijn waar. Op de droogweerlijn ligt inderdaad allemaal rubben in het asvalt waardoor het spekglad is in de regen. Naast die lijn ligt echter allemaal vuil, zoals je ook op de snelweg kunt zien op de plekken buiten de rijbaan. Normaal gesproken heb je daar nadeel van, omdat het aan je banden blijft plakken waardoor ze ongelijkmatig worden, en je omdat het gladde banden zijn juist minder grip krijgt, e.d. In de regen zorgt dat echter voor extra grip, omdat het water door die vuiligheid beter/sneller weg kan.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
xavento schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:11:
Vond het vooral mooi dat die kerel die te gast was eindelijk is wat zei over de domme vragen die Jack nog wel eens wilt stellen. Valt me de laatste tijd vaker op dat coureur's zoiets hebben van "gast waar heb je het over".
Heb daar even iets gemist geloof ik? Wat zei hij?

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-04 09:03

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Ik luister niet eens meer als Jack wat vraagt, dat wordt gewoon standaard geblockt in m'n hoofd.

Maar wat zei die dan? Heb ik ook gemist denk ik :p

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• RobertMe
quote:
MikeyMan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:17:
[...]

Heb daar even iets gemist geloof ik? Wat zei hij?
Jack vroeg aan Hamilton of die blij was met zijn tweede plek. Hamilton vond dat een rare vraag en natuurlijk was hij niet blij, hij startte immers als eerste en finisht 2e. Frank Lammers ging daar nog een tijd over door dat het ook een domme vraag was.

Zie hier het interview zelf: YouTube: Interview | Lewis Hamilton: 'Tweede geworden, natuurlijk doet da...

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-04 18:04

pro_6or

amateur_60r

quote:
Dat was toch helemaal geen domme vraag. Natuurlijk, als je de vraag zo interpreteert van "goh je hebt verloren, baal je?" dan is het een oerstomme vraag.

Maar volgens mij was de vraag meer (zonder het echt te zeggen want dan gaat Hamilton het ontkennen) Ja je verliest hier wel, maar baal je niet meer van het feit dat de Ferrari zo oppermachtig bleek, ligt daar niet de echte pijn. Volgens mij begreep Hamilton hem ook wel zo en (die duivelse lach in zijn ogen die hij dan altijd zo mooi heeft) en Olav kreeg (natuurlijk door een mengelmoes van gepikeerdheid/telerustelling /streetwiseheid van Hamilton geen totaal open antwoord maar toch een heel aardige reactie dacht ik zo.

Ik stoor me vooral aan Jack zijn (onnodig) arrogante houding die hij af en toe laat blijken (zelfs richting coureurs) en die (wat mij betreft) overbodige trackwalk waar hij dan steeds die arme Max, Stoffel en Hulk maar weer stoort. Al krijgt hij steeds minder mensen die hem uebrhaupt nog wat willen zeggen voor de camera tijdens die trackwalk.

een treffende spreuk

• RobertMe
quote:
pro_6or schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:23:
Al krijgt hij steeds minder mensen die hem uebrhaupt nog wat willen zeggen voor de camera tijdens die trackwalk.
Dit lijkt bij Sky ook meer en meer te gebeuren. Doordat ze nu 10 minuten langer op de grid zijn houden de coureurs zich meer weg (door die 10 minuten extra nemen ze meer de moeite om nog even naar WC te gaan / gewoon hun "kleedlokaal" in / ...). Waar coureurs vroeger dus langer/de hele tijd op de grid bleven zijn ze nu vrijwel allemaal direct weg en zie je ze pas weer bij het volkslied.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Die vraag was inderdaad wel een onhandige situatie. Toch vind ik Jack vaak wel een fijne interviewer die scherpe vragen durft te stellen. Er van uit gaande dat Jack inderdaad de vraag wou stellen zoals @pro_6or het uitlegt, vind ik dat ook een goede vraag die ik vanuit andere hoeken niet vaak hoor (hoewel dat misschien ook exposure is). Het zijn directe vragen, dat past bij Nederland.

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 16:01
quote:
DarkUnreal schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

heb het zeer zeker niet over Tom en Robert! Laat die maar lekker zitten. Dat is een mengeling tussen techniek en vermaak en dat kan ik wel hebben. Tom ouwehoert wel veel meer last je niet verrassen, hij is nog steeds een actief internationaal coureur! Ook Rob Kampheus vind ik het prima doen.

Met Ben en Jerry het bedoel ik onze twee chubby vrienden Olaf en Jack die ik vroeger nog kon negeren, maar me steeds meer gaan tegenstaan. Ben en Jerry omdat je van teveel van dat populaire ijs dik wordt gezien de enorme hoeveelheid suikers die erin zitten. Olaf en Jack zitten ook zo populair te doen vandaar dat ik ze zo noem.

Nou interesseert het me helemaal niets of mensen gezet/ dik/dun zijn maar deze twee kijken qua formaat ook nog eens heel erg op elkaar. Pluspunten is het enthousiasme van Olaf, de handigheid van presenteren en de enorme ervaring die ze nu hebben wat van pas komt in het paddock. Wat me erg tegenstaat is het gevloek op momenten dat ik het nut er niet van inzie. Ik heb me echt kapot geërgerd toen bij de eerste overwinning Olaf riep JoHo johe, Jo fucking heee. Waarom? Waarom niet gewoon je fatsoen houden en gewoon uitzinnig zijn van vreugde? Kom op zeg, je bent live op tv, toon wat professionaliteit man! Met kunt probleemloos uit je dak gaan en toch niet vloeken! Deze beelden worden jaren later nog heel vaak vertoond. Komt de audio van die clown aan.... Ik zal vast de enige zijn die me eraan irriteerde maar zie nog steeds niet in waarom dat nou nodig was. Daarnaast mist Olaf tegenwoordig echt teveel op tv en zijn de vragen van Jack vaak bizar ongepast. Hij legt antwoorden in de mond, stelt ronduit stupide vragen, luister niet naar de antwoorden en is vaak ongepast familiair. Ook hij vloekt graag, want ja dat doen en kunnen Nederlanders op tv hè.... Stoer Jack. De rijders zijn gelukkig goed getraind op de media en verwonderen zich gewoon over die Jack en zijn mallotige vragen. Je ziet ze gewoon denken "wat een debiele figuur". Gisteren met Hamilton post race was echt een blamage voor Ziggo. Zelf de gast op de bank kon er niet omheen (Jumbo Frank) een gaf een flinke rant weg. Ik snap best dat de coureurs niet graag naar interviews gaan. Op deze manier....

Check maar eens de vragen die de reporters van sky of channel 4 stellen als Hamilton verslagen zijn interviews ondergaat. Komt meer compassie, interesse, serieuze belangstelling van de interviewer af wat resulteert in goed en informatievolle antwoorden. Webber en Coulthart heb een interessant interview met Max waarbij in 1 minuut heel veel informatie werd vergaard dankzij slimme en inzichtelijke vragen. Daarbij vergeleken zijn Olaf en Jack vooral lelijke muzak op de achtergrond.

Echt snel dumpen, laat Doornbos of van der Garde het maar eens doen, zul je zien dat het veel interessanter wordt. Helaas zit Jack zijn zoon bij hoofdsponsor Heineken en is Olaf de "Nestor" van de F1 in Nederland en zitten we er aan vast ben ik bang. Daarnaast ben ik geloof ik een van de weinigen die zich er aan irriteert.

Overigens vloek ik ook regelmatig, maar alleen als ik me pijn doe/irriteer/schrik etc. Functioneel vloeken zeg maar....;)

• ThomasG
Waar ik mij vooral aan erger bij Ben en/of Jerry: er gebeurt iets wat overduidelijk te zien is, maar hij het verkeerd ziet (of soms gewoon helemaal niet ziet) en er vervolgens minuten lang over door blijft gaan. Zo was het duidelijk te zien dat Räikkönen een lekke band kreeg doordat Ricciardo tegen hem aanreed, omdat Ricciardo een flying kick kreeg van Alonso. Vervolgens hoor je 1/3 van de race: hoe komt Räikkönen aan een lekke band?! Hoe is Riccordo zijn voorvleugel stuk. Zelfs hoe de achtervleugel van Ricciardo stuk was, was voor hem een raadsel..

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:
Mensen, hou het gewoon bij Olav en Jack zodat iedereen begrijpt waar het over gaat. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:05

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
ThomasG schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:00:
Waar ik mij vooral aan erger bij Ben en/of Jerry: er gebeurt iets wat overduidelijk te zien is, maar hij het verkeerd ziet (of soms gewoon helemaal niet ziet) en er vervolgens minuten lang over door blijft gaan. Zo was het duidelijk te zien dat Räikkönen een lekke band kreeg doordat Ricciardo tegen hem aanreed, omdat Ricciardo een flying kick kreeg van Alonso. Vervolgens hoor je 1/3 van de race: hoe komt Räikkönen aan een lekke band?! Hoe is Riccordo zijn voorvleugel stuk. Zelfs hoe de achtervleugel van Ricciardo stuk was, was voor hem een raadsel..
Tja als je dat niet ziet omdat je in je eentje op 5 kleine schermpjes moet kijken (en daarnaast op de achtergrond nog communiceert met en de regie en met Jack beneden, daarnaast ook nog alle knoppen moet bedienen om het juiste commentaar geluid naar hilversum te sturen ) dan snap ik dat je af en toe wat mist.

Als ze een derde man die kant op moeten sturen dan wordt het gewoon te duur voor Ziggo, hou er rekening mee dat je die derde man 6 dagen moet betalen voor een race weekend, die kosten van de studio uitzending zijn daarbij vergeleken peanuts.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• Wom
  • Laatst online: 20:25
Normaal gezien zou Guido toch nog een paar races aansluiten?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:11
Hongarije en Oostenrijk, maar kan me niet herinneren hem daar gehoord te hebben?

• JeroenTheStig
  • Nu online
quote:
wowly schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:54:
[...]
heb het zeer zeker niet over Tom en Robert! Laat die maar lekker zitten. Dat is een mengeling tussen techniek en vermaak en dat kan ik wel hebben. Tom ouwehoert wel veel meer last je niet verrassen, hij is nog steeds een actief internationaal coureur! Ook Rob Kampheus vind ik het prima doen.

Met Ben en Jerry het bedoel ik onze twee chubby vrienden Olaf en Jack die ik vroeger nog kon negeren, maar me steeds meer gaan tegenstaan. Ben en Jerry omdat je van teveel van dat populaire ijs dik wordt gezien de enorme hoeveelheid suikers die erin zitten. Olaf en Jack zitten ook zo populair te doen vandaar dat ik ze zo noem.

Nou interesseert het me helemaal niets of mensen gezet/ dik/dun zijn maar deze twee kijken qua formaat ook nog eens heel erg op elkaar. Pluspunten is het enthousiasme van Olaf, de handigheid van presenteren en de enorme ervaring die ze nu hebben wat van pas komt in het paddock. Wat me erg tegenstaat is het gevloek op momenten dat ik het nut er niet van inzie. Ik heb me echt kapot geërgerd toen bij de eerste overwinning Olaf riep JoHo johe, Jo fucking heee. Waarom? Waarom niet gewoon je fatsoen houden en gewoon uitzinnig zijn van vreugde? Kom op zeg, je bent live op tv, toon wat professionaliteit man! Met kunt probleemloos uit je dak gaan en toch niet vloeken! Deze beelden worden jaren later nog heel vaak vertoond. Komt de audio van die clown aan.... Ik zal vast de enige zijn die me eraan irriteerde maar zie nog steeds niet in waarom dat nou nodig was. Daarnaast mist Olaf tegenwoordig echt teveel op tv en zijn de vragen van Jack vaak bizar ongepast. Hij legt antwoorden in de mond, stelt ronduit stupide vragen, luister niet naar de antwoorden en is vaak ongepast familiair. Ook hij vloekt graag, want ja dat doen en kunnen Nederlanders op tv hè.... Stoer Jack. De rijders zijn gelukkig goed getraind op de media en verwonderen zich gewoon over die Jack en zijn mallotige vragen. Je ziet ze gewoon denken "wat een debiele figuur". Gisteren met Hamilton post race was echt een blamage voor Ziggo. Zelf de gast op de bank kon er niet omheen (Jumbo Frank) een gaf een flinke rant weg. Ik snap best dat de coureurs niet graag naar interviews gaan. Op deze manier....

Check maar eens de vragen die de reporters van sky of channel 4 stellen als Hamilton verslagen zijn interviews ondergaat. Komt meer compassie, interesse, serieuze belangstelling van de interviewer af wat resulteert in goed en informatievolle antwoorden. Webber en Coulthart heb een interessant interview met Max waarbij in 1 minuut heel veel informatie werd vergaard dankzij slimme en inzichtelijke vragen. Daarbij vergeleken zijn Olaf en Jack vooral lelijke muzak op de achtergrond.

Echt snel dumpen, laat Doornbos of van der Garde het maar eens doen, zul je zien dat het veel interessanter wordt. Helaas zit Jack zijn zoon bij hoofdsponsor Heineken en is Olaf de "Nestor" van de F1 in Nederland en zitten we er aan vast ben ik bang. Daarnaast ben ik geloof ik een van de weinigen die zich er aan irriteert.

Overigens vloek ik ook regelmatig, maar alleen als ik me pijn doe/irriteer/schrik etc. Functioneel vloeken zeg maar....;)
Ik ben het in grote lijnen met je post eens hoor, zeker dat gevloek van de twee (het klinkt een beetje vreemd als mijn zoons van 7 en 4 'yohee yohoo youfuckingho' op het schoolplein schreeuwen), maar dat Ben en Jerry is wel heel vergezocht, slaat nergens op en maakt je posts er niet begrijpelijker op. Noem het beestje bij de naam, dan weet iedereen waar je het over hebt en worden je posts ook serieuzer genomen.

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-04 18:11

beany

Meeheheheheh

quote:
[...]

Die goeie ouwe tijd dat de BBC nog races uitzond... Wat een genot was dat!

En je geeft wat mij betreft Olav nog teveel credits. Wat die tegenwoordig mist is ongelooflijk. Iedere race zit ik hem meerdere malen te corrigeren (niet dat hij dat hoort... mijn vrouw hoort het wel en antwoord al standaard 'jajajaja!'). Het heeft een halve race geduurd voordat hij eindelijk zag, na talloze herhalingen, hoe het kwam dat de achtervleugel bij RIC stuk ging. En negenenzeventig procent van de belgen woont in steden (het is 97, maar goed). Probleem is ook dat ieder foutje wat hij maakt steeds groter wordt ervaren omdat het er steeds meer worden en je er steeds meer aan gaat ergeren.

Ik wil het geluid van de race wel horen, maar het commentaar eigenlijk niet. Alhoewel er soms wel iets belangrijks wordt gemeld. Maar alle info die Olav en Jack geven vertrouw ik niet. Dat heeft voor mij effect op het kijkplezier :(

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-04 17:07

AzzKickah

06-CENSORED

Olaf. Guido. Ben & Jerry. Jumbo Frank. Coulthart.

Is het nou echt zo ontzettend moeilijk? Onbegrijpelijke en wazige verhalen worden het zo. "Laat de lezer maar ontcijferen."
Nee, doe zelf eens wat moeite! Godv******.

Is toch niet te doen zo?!

• torx
  • Laatst online: 21:31
quote:
Soggney schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:52:
@Ziggo-Webcare Dit had zich inderdaad vanzelf opgelost. Uiteindelijk o.a. de pit van Bottas gemist, maar de race verder kunnen uitkijken.
Ik heb er ook elke race wel een keer last van. Het lost zichzelf in 5 seconden op, maar toch..

F1Pool.net :: Yamaha Fazer FZ6 SA

• ATS
  • Laatst online: 05:22
quote:
pro_6or schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:23:
[...]

Dat was toch helemaal geen domme vraag. Natuurlijk, als je de vraag zo interpreteert van "goh je hebt verloren, baal je?" dan is het een oerstomme vraag.

Maar volgens mij was de vraag meer (zonder het echt te zeggen want dan gaat Hamilton het ontkennen) Ja je verliest hier wel, maar baal je niet meer van het feit dat de Ferrari zo oppermachtig bleek, ligt daar niet de echte pijn. Volgens mij begreep Hamilton hem ook wel zo en (die duivelse lach in zijn ogen die hij dan altijd zo mooi heeft) en Olav kreeg (natuurlijk door een mengelmoes van gepikeerdheid/telerustelling /streetwiseheid van Hamilton geen totaal open antwoord maar toch een heel aardige reactie dacht ik zo.

Ik stoor me vooral aan Jack zijn (onnodig) arrogante houding die hij af en toe laat blijken (zelfs richting coureurs) en die (wat mij betreft) overbodige trackwalk waar hij dan steeds die arme Max, Stoffel en Hulk maar weer stoort. Al krijgt hij steeds minder mensen die hem uebrhaupt nog wat willen zeggen voor de camera tijdens die trackwalk.
Die trackwalk is inderdaad redelijk overbodig, hij draaft rond als een kip zonder kop en krijgt zelden wat nuttigs te horen. Maar deze keer had hij wel Christian Horner te pakken, dus dat is in elk geval iets. De licentie en extra apparatuur moeten wel vrij goedkoop zijn om dit toegevoegde waarde te geven.

Waar ik me overigens meer over verbaas (en dat zie je bij meer sport verslaggevers/journalisten), is dat ze heel vaak helemaal geen vraag stellen. Ze dumpen een of andere stelling, en hopen dat de sporter in kwestie dan verder gaat praten. Buitengewoon irritant wat mij betreft.

ATS wijzigde deze reactie 27-08-2018 12:57 (8%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ATS
quote:
ThomasG schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:00:
Nou, hoe Ricciardo zijn achtervleugel stuk kwam was mij ook niet direct helder. Het was op de beelden heel slecht te zien wat daar nu aan de hand was. Ik denk niet dat ik ergens beelden gezien heb (ook niet achteraf) van hoe die voorvleugel van Alonso dan de achtervleugel van Ric raakte. Die mag je hem wel vergeven denk ik. Ook waren er vroeg in de race volgens mij nog geen beelden te zien van de aanrijding tussen RIC en RAI, al had Olaf dat moeten kunnen zien of inschatten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:53
Ik snap dat gezeik op Olav en Jack niet, kijk dan gewoon op een andere zender :+ Dan hoef je jezelf er ook niet aan te ergeren. Dat gejank hier allemaal, geef dan wat geld uit voor Sky of C4.

• ATS
quote:
TheBrut3 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:06:
Ik snap dat gezeik op Olav en Jack niet, kijk dan gewoon op een andere zender :+ Dan hoef je jezelf er ook niet aan te ergeren. Dat gejank hier allemaal, geef dan wat geld uit voor Sky of C4.
Helaas, dat kan dus gewoon niet legaal hier in Nederland, of je er nu geld aan wil uitgeven of niet.

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-04 18:04

pro_6or

amateur_60r

quote:
TheBrut3 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:06:
ik snap het janken over het janken dan weer niet zo goed.

Nu is deze post dan natuurlijk wel weer janken over het janken over het janken, dus het blijkt wel dat ik het inderdaad niet zo goed snap. >:)

De 2 mannen zijn nu eenmaal punt van discussie. De F1 is enorm verandert (ook in functie in de nederlandse samenleving en deze mannen passen misschien niet zo goed meer in hun rollen). Van mij mogen ze blijven hoor, maar het zou wel fijn zijn als eens iemand wat van de kritische noten met ze besprak.

een treffende spreuk

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Olav’s vele fouten en dingen missen is inderdaad heel erg vervelend, alsof ie seniel aan t worden is. (Misschien in plaats van de hele tijd “voorspellingen” te doen moet hij eens op de werkelijke race letten.) Maar waar ik me het meeste aan stoor is dat zowel Olav als Jack echt enorm arrogant zijn. Ze vinden zichzelf geweldig en menen als enige de waarheid in pacht te hebben, etaleren dat ook zo en denken t zelfs beter te weten dan doorgewinterde coureurs. Zie ook als Olav aan tafel zit in t Café of bijvoorbeeld bij Rondo, zit ie de hele tijd half chago aan tafel iedereen te corrigeren en af te kraken, bloedirritant. Die man kan ook echt niet tegen kritiek en wil er niets van weten. En Jack tijdje terug tegen dat arme meisje dat hem niet herkende, haar de grond in boren omdat zij dé Jack niet kent en daarom heel slecht in d’r werk is. :+ Seriously?

Daarnaast vinden ze zichzelf ook heel grappig, terwijl ik t idee heb dat steeds meer coureurs ze uitkotsen vanwege dat “ik ben je beste maatje” gedrag gecombineerd met vertellen hoe ze hun race moeten rijden. Dat Jack bijvoorbeeld Hulkenberg een fistbump op z’n schouder gaf een paar races terug was echt tenenkrommend en super awkward, dan schaam je je er haast voor dat die gasten van de Nederlandse pers zijn.

Elke keer als ik het toevallig op SkySports zit te kijken is dat een enorme verademing. Veel enthousiaster, betere analyses, diepgang, niet popie jopie doen. Die hebben ook zo hun tekortkomingen her en der, zo verdenk ik Croft er soms van iets téveel Hamiltonfan te zijn :P, maar dat is te overzien.

De vraag is alleen wie je dan op hun plaats kan zetten. Ze hebben die Guido mee laten draaien, maar Olav lult zoveel dat hij nauwelijks iets bijdraagt en als hij iets zegt lult Olav er snel overheen of negeer het. Misschien voelt ie zich bedreigt.

Nee Olav en Jack kan ik missen als kiespijn... No pun intended, ik weet dat Jack tandarts is. :X Ik zou ze beiden ook graag zien vertrekken, maar ben bang dat die Olav nog tot ver boven pensioenleeftijd door blijft mekkeren.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 27-08-2018 13:17 (7%)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06:40
Ik heb het hier al eens eerder gezegd. Ik kijk geen voor- en nabeschouwing meer sinds enkele jaren.
Ik kan die Kamphues niet uitstaan, de semi-grappige filmpjes van die knakker met z'n bril en petje (naam vergeten) kan ik ook missen. Dan komt er nog één of andere B-BN'er de bank warmhouden waar ik als fan ook weinig mee op schiet.

Coronel en met name Doornbos hebben dan nog wel eens goede punten/analyses, maar dat weegt niet op tegen de ergernis van de rest van het programma. En tot slot kan ik het stukje met dat computerspelletje ook wel missen.

Kortom, doe mij maar gewoon de kwalificatie en de race. Commentaar van Olav Mol is prima, hij mist wel eens wat maar doet het toch best aardig. Vul ik het ontbrekende stuk wel zelf in met de 25 jaar dat ik nu F1 kijk/volg en dus ook wel weet hoe het een en ander in elkaar steekt. Zo zag ik gisteren bij de tweede herhaling al hoe de achtervleugel van Ricciardo sneuvelde, ondanks dat ik op mijn telefoon de wedstrijd keek. De onderbrekingen door Jack neem ik dan maar voor lief (afgrijselijk trouwens hoe hij de interviews altijd op zijn eigen manier vertaald...)

Sky is vast beter qua voor/nabeschouwing, maar die zender heb ik niet en eerlijk is eerlijk ik heb ook niet de tijd/zin om hele middagen voor de buis te hangen. Ik kijk her en der wel wat dingen die online gedeeld worden want sommige interviews en analyses zijn erg goed, echter heb die ook een heel ander budget om mee te werken en helpt het leger aan ex-coureurs die meewerken daar ook erg goed aan mee.

Zo kijk ik bijv. wel steevast even het interview welke Olav Mol elke vrijdag na de trainingen met Max Verstappen heeft en door Ziggo al snel online gedeeld wordt.. Daar zit vaak nog best wel een paar gerichte vragen in v.w.b. rijstijl/afstellingen/strategieën die ik interessant vind.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar vanavond wel allemaal Peptalk kijken hé. Max is er weer. :>

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:26:
Maar vanavond wel allemaal Peptalk kijken hé. Max is er weer. :>
Peptalk heb ik al helemaal niks mee. Ik interesseer me voor weinig sporten naast de F1, dus dat is voor mij veel tijdverspilling voor dat kleine beetje extra Max. Alle interessante dingen worden toch wel uitvergroot in het AD en op Reddit.

• wowly
quote:
AzzKickah schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:19:
Olaf. Guido. Ben & Jerry. Jumbo Frank. Coulthart.

Is het nou echt zo ontzettend moeilijk? Onbegrijpelijke en wazige verhalen worden het zo. "Laat de lezer maar ontcijferen."
Nee, doe zelf eens wat moeite! Godv******.

Is toch niet te doen zo?!
Aap noot Mies.
Olaf Mol
Guido van der Garde
Ben en Jerry oftewel Olaf Mol en Jack Plooij
Frank Lammers die reclame maakt voor de Jumbo die Max Verstappen sponsort
David Coulthard oud coureur F1

Houd jij dit lijstje bij de hand dan komt het helemaal goed. Als ik de moeite neem om de autocorrectie te bevechten van mijn mobiele telefoon zodat ik een reply kan maken mag jij de moeite nemen mijn berichten te negeren.

Overige vind ik je gevloek daarentegen wel weer grappig Hahaha

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
Overigens, in aanvulling op mijn vorige post.

Ziggo probeert de F1 nu voor het brede publiek aantrekkelijk te maken en daarmee dus de drempel om F1 te kijken ook zo laag mogelijk te maken, ik denk dat ze daar best goed in slagen op dit moment.
Ik als doorgewinterde F1 fan zou graag wat meer diepgang zien, meer inzicht in techniek etc maar dat gaat dus niet als je het ook voor de "succes-fan" aantrekkelijk moet maken.

• wowly
quote:
JeroenTheStig schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:13:
[...]

Ik ben het in grote lijnen met je post eens hoor, zeker dat gevloek van de twee (het klinkt een beetje vreemd als mijn zoons van 7 en 4 'yohee yohoo youfuckingho' op het schoolplein schreeuwen), maar dat Ben en Jerry is wel heel vergezocht, slaat nergens op en maakt je posts er niet begrijpelijker op. Noem het beestje bij de naam, dan weet iedereen waar je het over hebt en worden je posts ook serieuzer genomen.
Begrepen, echter in mijn hoofd noem ik ze zo ( of Jut en Jul). Zo erg ergeren ze me nu al. Maar lees dat ik niet de enige ben. Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen....

Ik denk dat Ziggo het format goed moet evalueren. Olav is natuurlijk al heel lang commentator, met ik denk dat Guido er na een tijdje ook wel goed in wordt. Olav zal nooit toestaan dat Guido het overneemt dus dat wordt nog wel wat. Misschien moet Guido het eerst van Jack overnemen om er in te komen. Of Tim Coronel, misschien is dat wat? Die kan ook echt serieus bezig zijn met autosport.

Ik heb een keer naar een IndyCar gekeken met een Nederlandse verslaggever. Hoewel deze nog duidelijk niet van alles op de hoogte was was het duidelijk, volledig en ondersteunend aan de race.

Enfin, ik denk dat we voorlopig nog wel vastzitten aan Olav en Jack.....

wowly wijzigde deze reactie 27-08-2018 13:42 (31%)

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19-04 23:59
quote:
[...]
Nou ja, je beantwoord je eigen vraag al: het gaat niet gebeuren dus 'get over it'. Ik wordt eigenlijk een beetje kriegel van dat commentaar op de commentatoren. Zelfs Murray zei vaak onzinnige dingen. Prima, ik kijk naar de race en hoor vaak niet eens meer wat die gast lult. Ik kijk altijd met vrienden en soms gaat een van ons nog serieus in op wat Mol zegt ook. Bijvoorbeeld als er iets gebeurt met Max, dan wil Mol nog wel eens roepen 'als Max daar maar geen penalty voor krijgt'. Terwijl dat nog niet eens aan de orde is. Sommige mensen raken dan al helemaal opgewonden alsof het al besloten is. Ik registreer die onzin niet eens.

Kijk gewoon naar de race en beschouw die gasten als wat ze zijn: pratende hoofden ter entertainment. of koop een schotel en ga Sky kijken. Die praten iets minder onzin. Maar het is met elke sport overal ter wereld hetzelfde. Het is gewoon erg moeilijk om 2 uur lang te lullen en nog zinvol en scherp te blijven...

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• ThomasG
quote:
mphilipp schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:44:
[...]

Nou ja, je beantwoord je eigen vraag al: het gaat niet gebeuren dus 'get over it'. Ik wordt eigenlijk een beetje kriegel van dat commentaar op de commentatoren. Zelfs Murray zei vaak onzinnige dingen. Prima, ik kijk naar de race en hoor vaak niet eens meer wat die gast lult. Ik kijk altijd met vrienden en soms gaat een van ons nog serieus in op wat Mol zegt ook. Bijvoorbeeld als er iets gebeurt met Max, dan wil Mol nog wel eens roepen 'als Max daar maar geen penalty voor krijgt'. Terwijl dat nog niet eens aan de orde is. Sommige mensen raken dan al helemaal opgewonden alsof het al besloten is. Ik registreer die onzin niet eens.

Kijk gewoon naar de race en beschouw die gasten als wat ze zijn: pratende hoofden ter entertainment. of koop een schotel en ga Sky kijken. Die praten iets minder onzin. Maar het is met elke sport overal ter wereld hetzelfde. Het is gewoon erg moeilijk om 2 uur lang te lullen en nog zinvol en scherp te blijven...
Het gaat er ook helemaal niet om dat Olav een foutje maakt, want dat kan gebeuren. Wat gewoon irritant is, is dat hij dan vervolgens minuten lang door blijft ratelen over iets wat gewoon niet waar is. Zelfs als het tegendeel al een stuk of 3 keer goed in beeld is geweest. Of dat hij eerst 5 minuten lang blijft zeggen dat het [X] is. Het komt nog een keer goed in beeld, en dat zegt hij: ja, inderdaad, het was [Y].

Ze moeten gewoon bij Ziggo iemand hebben die mee kijkt en Olav in zijn oor fluisterd als hij iets heeft gemist of fout heeft gezien. Dat hoeft niet perse op locatie te zijn, kan ook gewoon vanuit Nederland gebeuren.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-04 19:10

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Dubbele audiostream, 1 voor de voetbalsupporter die nu ineens Max fan is geworden en met zn oranje rookpotten op Spa staat die lekker naar Olav kan luisteren.

Een 2e met een stel mannen (of vrouwen) die wat meer op de technische details ingaan, sneller ziet wat er gebeurt (zag een Sky replay, waarbij er direct geroepen werd wie er op wie knalde en ook de schade bij Ric hadden ze gelijk door) en wat minder entertainment, maar iets waardevollere info.

Opgelost :p

Vitality Discoshow

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
ThomasG schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:57:
[...]
Het gaat er ook helemaal niet om dat Olav een foutje maakt, want dat kan gebeuren. Wat gewoon irritant is, is dat hij dan vervolgens minuten lang door blijft ratelen over iets wat gewoon niet waar is. Zelfs als het tegendeel al een stuk of 3 keer goed in beeld is geweest. Of dat hij eerst 5 minuten lang blijft zeggen dat het [X] is. Het komt nog een keer goed in beeld, en dat zegt hij: ja, inderdaad, het was [Y].

Ze moeten gewoon bij Ziggo iemand hebben die mee kijkt en Olav in zijn oor fluisterd als hij iets heeft gemist of fout heeft gezien. Dat hoeft niet perse op locatie te zijn, kan ook gewoon vanuit Nederland gebeuren.
Dit in principe, volgens mij zitten er bij WEC ook altijd 2 man, zodat je overlapping hebt met zaken die de ander misschien mist. Bij Sky hebben ze dat vorig jaar laten zien, daar zitten 2 man extra al meteen beelden te bekijken en herhalingen te maken, om meteen actuele info te hebben.

Misschien in de NL televisie daar simpelweg te klein voor, het is leuk dat we er bij zijn, maar voor actueel informatie zal je toch C4 of Sky moeten zitten.

(al ben ik benieuwd wat het commentaar zal worden via de F1 zelf).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• wowly
Ik denk dat de Nederlandse fans in grote getale kijken naar de F1. Het zou denk ik financieel zeer goed mogelijk zijn om met meerdere dan 3 man af te reizen naar de races (commentator, pitreporter en cameraman). Zoals iemand al aangaf een hulpje voor Olav zou goed zijn. Desnoods via een beruchte wat hem wordt verstuurd. Overigens, waarom moet de race verslaglegging perse vanuit de Pitstraat worden gedaan?

• Edd
  • Registratie: januari 2001
Het probleem met Olav is mijn inziens wat @WhatsappHack al aangeeft. Hij is te arrogant om er iemand naast te hebben. Met Giedo ging het best ok, maar ik vermoed dat Olav toch te eigenwijs is en er liever niemand naast hem heeft. Want "hij weet het wel".
Persoonlijk zie ik hem ook liever verdwijnen, maar wie moet dan zijn plaats innemen. Zelf ben ik wel fan van Rick Winkelman, maar dan wel met nog iemand er naast.
quote:
wowly schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:13:
Overigens, waarom moet de race verslaglegging perse vanuit de Pitstraat worden gedaan?
Hoe bedoel je dit? Dat Olav in een hokje wordt gestopt boven de pits?

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Kojoottii
  • Laatst online: 21-04 13:53
Is het ook iemand opgevallen dat het "Pass Gas" (bij inhalen Gasly) grapje over de boordradio echt compleet gemist werd en hij toch zat mee te lachen "hahah dat is echt grappig, ze laten Bottas het werk doen" reageerde hij daarop oid , echt tenenkrommend :P

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-04 11:50
Ik denk dat het financieel niet te doen is juist om iedere race 2 man in het commentaar hok te hebben + Jack + camera man.

Vergeet niet dat het 21 races over de hele wereld zijn wat bijna niet te combineren is met ander werk in de race wereld wat bijv. Guido doet.

• Davidshadow13
  • Laatst online: 23:03
quote:
ATS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Die trackwalk is inderdaad redelijk overbodig, hij draaft rond als een kip zonder kop en krijgt zelden wat nuttigs te horen. Maar deze keer had hij wel Christian Horner te pakken, dus dat is in elk geval iets. De licentie en extra apparatuur moeten wel vrij goedkoop zijn om dit toegevoegde waarde te geven.
Trackwalk kost niks extra's. Ziggo heeft flink moeten betalen om Jack een zender te mogen geven waarmee hij zich in de pits verstaanbaar kon maken. Het eerste jaar moest hij steeds inbellen via mobiele telefoon omdat er geen budget was voor een "officiële pitreporter" met FOM zender. Hij was toen nagenoeg onverstaanbaar. Nu hij die zender toch heeft kan hij die net zo goed gebruiken op de grid voor de race.
quote:
Wom schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:09:
Normaal gezien zou Guido toch nog een paar races aansluiten?
Ik vind dat Guido het zeker in Oostenrijk goed heeft gedaan. Hij was daar echt een aanvulling op Olaf. En Guido heeft daar echt wel spreektijd gekregen hoor, luister maar eens terug. Juist het feit dat Olav tijdens de analyses van Guido tijd heeft om de timingmonitoren te checken e.d. maakt het zo waardevol. En ja er zijn vast een hoop mensen die zich storen aan zijn "stijl" maar goed, je hebt ook Mart Smeets haters, of mensen die Hans van Zetten niet uit kunnen staan. Feit blijft wel dat hij ongeremd en met hart en ziel commentaar geeft. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik het commentaar hoor van Spanje 2016. Je hoorde gewoon de pure emotie op dat moment. Over 30 jaar is dat nog steeds tv geschiedenis. En ja dat hij af en toe wat zegt wat eigenlijk niet kan dat hoort wel bij hem en maakt hem wel uniek vind ik. Die woorden leren ze toch wel op het schoolplein dus, je kunt je kinderen beter opvoeden over het gebruik ervan dan meteen afleren.

Misschien een idee om voor alle Olav + Jack, criticasters een niet programma in het leven te roepen. Een soort "Komt dat schot" maar dan voor F1 commentatoren. Dan wil ik nog wel eens zien wie er wat van bakt als je op zoveel dingen tegelijk moet letten in je eentje. Als hoofdprijs mag je het dan een keer overnemen van Olav :P

HD4Life @ Full-HD

• hjvg
  • Laatst online: 22:30
quote:
Davidshadow13 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:47:
[...]
Misschien een idee om voor alle Olav + Jack, criticasters een niet programma in het leven te roepen. Een soort "Komt dat schot" maar dan voor F1 commentatoren. Dan wil ik nog wel eens zien wie er wat van bakt als je op zoveel dingen tegelijk moet letten in je eentje. Als hoofdprijs mag je het dan een keer overnemen van Olav :P
een aantal jaren geleden is dat gedaan (of ik moet me heel erg vergissen) en mocht de gene die gewonnen had na de laatste /race ofzo

FS19 server info http://des-clan.nl

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
ATS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Nou, hoe Ricciardo zijn achtervleugel stuk kwam was mij ook niet direct helder. Het was op de beelden heel slecht te zien wat daar nu aan de hand was. Ik denk niet dat ik ergens beelden gezien heb (ook niet achteraf) van hoe die voorvleugel van Alonso dan de achtervleugel van Ric raakte. Die mag je hem wel vergeven denk ik. Ook waren er vroeg in de race volgens mij nog geen beelden te zien van de aanrijding tussen RIC en RAI, al had Olaf dat moeten kunnen zien of inschatten.
Is meerdere keren in beeld geweest.
quote:
wowly schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:28:
[...]

Aap noot Mies.
Olaf Mol
Guido van der Garde
Ben en Jerry oftewel Olaf Mol en Jack Plooij
Frank Lammers die reclame maakt voor de Jumbo die Max Verstappen sponsort
David Coulthard oud coureur F1

Houd jij dit lijstje bij de hand dan komt het helemaal goed. Als ik de moeite neem om de autocorrectie te bevechten van mijn mobiele telefoon zodat ik een reply kan maken mag jij de moeite nemen mijn berichten te negeren.

Overige vind ik je gevloek daarentegen wel weer grappig Hahaha
Olav Mol, niet Olaf.
Giedo van der Garde, niet Guido.
David Coulthard, niet Coulthart.

Ik neem aan dat hij daar op doelde. Je autocorrect werkt dus nog niet goed genoeg gezien de grote hoeveelheid spel- en grammaticafouten ;-)

• wowly
quote:
Edd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:20:

[...]

Hoe bedoel je dit? Dat Olav in een hokje wordt gestopt boven de pits?
Ja, nu zit hij in het hokje bovenin ter plaatse, maar waarom niet vanuit Hilversum (of waar de studio dan ook mag zijn)?

Ik snap dat ie veel meer te doen heeft dan alleen de race becommentariëren, maar dat hij hulp krijgt vanuit Hilversum van bijvoorbeeld Guido ofzo?

Overigens Winkelman was de naam die ik zocht. Ik vond hem evt OK !

#tleilaxu: ik word soms wild van die autocorrectie!!! Goed gezien

wowly wijzigde deze reactie 27-08-2018 15:06 (6%)

• Arrne
  • Laatst online: 23:58
Giedo naast Olav was in principe een prima aanvulling, maar hij kwam er vaak ook niet echt tussen omdat Olav maar door bleef ratelen alsof hij daar alleen zat. Hij is primair natuurlijk ook geen presentator.

Eigenlijk wel een terechte vraag waarom de presentator(s) per se op het circuit zou moet zitten tijdens de race. Ze zitten toch in een bezemkast met zo goed als geen zicht op het circuit, richt dan een studio in Nederland in met een batterij beeldschermen en plaats voor 3 man. Volgens mij kan de verslaggeving daar alleen maar beter van worden en het zal nog goedkoper zijn ook.

En @Davidshadow13, je hoeft het zelf niet beter te kunnen om te constateren dat een ander het niet goed doet. Dat is altijd al een drogredenering geweest, en dat is het nog steeds.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:53
Wie is trouwens die Olaf waar men het steeds over heeft?
Of zijn dat mensen die gewoon denken dat F en V hetzelfde is?

• Arrne
Hmm ja, want niemand weet nu waar het over gaat natuurlijk.

Stel je niet zo aan zeg. Voor iemand die blijkbaar zoveel waarde hecht aan de details had je trouwens ook wel even terug kunnen lezen. Dan had je kunnen zien dat die correctie enkele posts terug al gemaakt is, en sindsdien is die fout ook niet meer gemaakt.

Arrne wijzigde deze reactie 27-08-2018 15:18 (59%)

• hjvg
  • Laatst online: 22:30
@wowly en @Arrne Olav heeft zin het begin van f1 bij Ziggo niet in Hilversum te willen zitten maar op het circuit. wat de meerwaarde van is tijdens de race. soms even door het bovenste stuk van het raam kijken wat niet is afgeplakt als je een donkere lucht ziet. soms een auto langs horen komen die anders klinkt terwijl het op dat moment nog niet op tv is.

1 commentator in Hilversum en de ander op locatie gaat al helemaal niet werken aan gezien je elkaar niet ziet en dus niet aan kunt geven dat de ander wil praten of moet praten. krijg je dat ze door elkaar heen gaan praten

daarnaast is het op locatie zijn natuurlijk ook vooral om zelf dingen te horen van teams/rijders. anders moet je websites gaan lezen voor het nieuws en wie zegt dat die het juist vertaald of opgeschreven hebben. dus ja dat je op locatie bent vind ik echt wel moeten zodat je de weersomstandigheden en alles zelf ook kunt voelen en je niet alleen op wat je ziet hoeft af te gaan

FS19 server info http://des-clan.nl

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-04 19:10

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
TheBrut3 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:08:
Wie is trouwens die Olaf waar men het steeds over heeft?
Of zijn dat mensen die gewoon denken dat F en V hetzelfde is?
Neuh, over algemeen schijf je de naam als Olaf en niet Olav. Het is dat ik het weet, anders zou ik ook Olaf schrijven.

Overigens heeft hij in de Veronica (?) tijd een tijdje verslag gedaan vanuit een bezemkast in Hilversum ipv op het circuit ivm kosten, waardoor toen iedereen weer zat te zeuren dat het commentaar minder was omdat hij niet op het circuit zat.

KeRsTmAnNeKe wijzigde deze reactie 27-08-2018 15:27 (25%)

Vitality Discoshow

• Davidshadow13
  • Laatst online: 23:03
quote:
Arrne schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:05:
Eigenlijk wel een terechte vraag waarom de presentator(s) per se op het circuit zou moet zitten tijdens de race. Ze zitten toch in een bezemkast met zo goed als geen zicht op het circuit, richt dan een studio in Nederland in met een batterij beeldschermen en plaats voor 3 man. Volgens mij kan de verslaggeving daar alleen maar beter van worden en het zal nog goedkoper zijn ook.
On-site zijn was een eis van Olav om terug te komen als commentator. Hij weigerde in Hilversum in een hokje te gaan zitten omdat hij dan de feeling met de F1 zou missen maar ook zijn items als "nieuws uit de pitsstraat" en de interviews in de voorbeschouwing niet meer kon maken en dat wilde hij niet.

We moeten niet vergeten van waar we gekomen zijn. Het eerste jaar dat Ziggo de F1 rechten had werden alle races van commentaar voorzien door Ronald van Dam vanuit een hokje in Hilversum. Dat was toen ook niet veel soeps, dus of het daar nu echt beter van wordt?

Een derde/vierde man op locatie is denk ik een kwestie van tijd. Elk jaar dat Max populairder wordt zal Ziggo meer budget vrijmaken voor de F1. Zeker als je kijkt naar de begin jaren van Sport1/Ziggo. Vanaf het F1 seizoen 2013 heeft Sport1/Ziggo de uitzendrechten voor de F1 in handen.
  • 2013 geen voorbeschouwing, alles vanuit de studio in Hilversum, commentaar van Ronald van Dam.
  • 2014 Olav is in zijn eentje terug op locatie, zelfs geen eigen cameraman maakt de hele voorbeschouwing zelf inclusief commentaar bij de race en kwalificatie.
  • 2015 Olav mag dit seizoen een eigen cameraman en producer meenemen op locatie zodat hij zelf niet al het werk meet hoeft te doen.
  • 2016 Jack komt terug als pitreporter maar nog zonder FOM licentie en mag enkel vanaf de paddock via mobiele telefoon verslag doen. Studioprogramma met voor- en nabeschouwing komt terug.
  • 2017 Jack krijgt FOM zender en pitstraat licentie en mag dus vanaf nu vanaf de grid en pits verslag doen.
  • 2018 Olav krijgt bij een aantal races een 2e man op locatie in de vorm van Giedo van der Garde
Ik denk dat er voor 2019 misschien best wel budget is voor een volwaardige co-commentator welke misschien ook wat items kan maken in de voorbeschouwing om zo wat meer waarde te bieden. Dan rest alleen nog de vraag wie? Wie moet je een heel seizoen naast Olav zetten?

HD4Life @ Full-HD

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
Arrne schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:05:
Giedo naast Olav was in principe een prima aanvulling, maar hij kwam er vaak ook niet echt tussen omdat Olav maar door bleef ratelen alsof hij daar alleen zat. Hij is primair natuurlijk ook geen presentator.

En @Davidshadow13, je hoeft het zelf niet beter te kunnen om te constateren dat een ander het niet goed doet. Dat is altijd al een drogredenering geweest, en dat is het nog steeds.
Dat doen ze bij Le Mans, Indycar en NASCAR ook inderdaad, en niet te vergeten: de vrije trainingen, en dat lijkt oa Winkelman toch behoorlijk goed af te gaan.

Ik denk wel dat het meerwaarde heeft voor de interviews, ook met de coureurs, om toch op locatie aanwezig te zijn.

• Arrne
Dat Olav de voorkeur geeft aan de on-site optie lijkt me nogal wiedes. Als je moet kiezen tussen de wereld rondvliegen het F1 circus achterna of naar Hilversum rijden om in een studio te zitten, zou ik ook wel weten wat mijn inzet zou zijn. :+

• waah
  • Laatst online: 21:37
quote:
WhatsappHack schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

Dat doen ze bij Le Mans, Indycar en NASCAR ook inderdaad, en niet te vergeten: de vrije trainingen, en dat lijkt oa Winkelman toch behoorlijk goed af te gaan.

Ik denk wel dat het meerwaarde heeft voor de interviews, ook met de coureurs, om toch op locatie aanwezig te zijn.
Tja dat is bij Voetbal ook. Maar daar sturen ze ook iemand gewoon het veld op om interviews te geven.

Er kijken genoeg mensen, dus een mannetje erbij voor in de pitsstraat kan prima....

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:49

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Arrne schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:40:
Dat Olav de voorkeur geeft aan de on-site optie lijkt me nogal wiedes. Als je moet kiezen tussen de wereld rondvliegen het F1 circus achterna of naar Hilversum rijden om in een studio te zitten, zou ik ook wel weten wat mijn inzet zou zijn. :+
Onderschat de waarde van het aanwezig zijn op het circuit ook niet. De persoonlijke contacten met de coureurs en de teambazen is erg belangrijk. Je ziet dit ook terug in de interviews die Olav met ze heeft of bijvoorbeeld in een simpel spelletjes als True or False. Zo'n interview met Toto had niet mogelijk geweest als Olav in een hokje in Hilversum had gezeten.

In mijn ogen kijken een heleboel mensen die commentaar hebben op Jack en Olav er met een veel te simpele blik naar. ;)

"When you grow up your heart dies"

• wowly
Ik denk wel zeker dat onsite aanwezig zijn essentieel is, maar om de verslaglegging naar een hoger plan te tillen zou Olav ondersteund kunnen worden vanuit Hilversum, liefst dit een technische coureur. Ho Ping Tung vond ik zo erg goed onlangs als bijzit in de studio.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:32
Voor diegene die Rick naast Olav op het circuit willen:
Rick heeft daar geen zin in. Hij vermaakt zich prima met al zijn werkzaamheden in Nederland (NASCAR, invaller bij verschillende programma's, eindredacteur Ziggo Racing, RTLGP soms).
En daarnaast heeft hij ook een gezin.

Ik persoonlijk vind Rick super goed als commentator (en een super aardige man!), maar hij wilt gewoon niet op locatie.
Hij is wel elke F1 race achter de schermen aanwezig, mocht er wat met Olav/uitzending/commentaarpositie gebeuren dat Rick direct kan invallen. Lijkt mij ook vermoeiend, vooral als je ziet wat Rick nog meer doet op zo'n zondag (met name NASCAR van 3 uur of langer)

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-04 17:10

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
quote:
Soggney schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:52:
Dat is erg jammer! Maar gelukkig heb je de race wel kunnen af zien :-)

Groet,
Kim van Ziggo

Ziggo-Webcare

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:30
quote:
v8power67 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:05:
Vond wel mooi die reactie zondag van die jumbo reclame man die ook vond dat de vragen aan hamilton van jack ontzettend dom waren.
Reactie van hamilton was ook logisch, snap ook de haat op zijn houding totaal niet.
Het is gewoon iemand die niet blij is met 2e plaats en dus een winnaars mentaliteit heeft.
Lijkt me niet meer dan logisch.
Zeker als je van pole start en dan 2e eindigd.
Maar de opmerking van hem over de ferraris en conspiracy gedachtes die vind ik wel jammer.
Beter dat hij en zijn team zich richten op verbetering.
Ja eindelijk werd die Plooij eens aangepakt voor zijn onnozelheid. De andere Ziggofiguren werden er een beetje ongemakkelijk van de kritiek op hem maar je zag wel aan ze dat ze Lammers begrepen. Meestal begint Plooij ook niet eens met een vraag maar vertelt hij aan de coureur hoe zijn race of kwalificatie er uit zag, zo krijg je nooit leuke interviews.
quote:
Rudolf schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:41:
[...]

Fragmentje van Frank Lammers iemand? Lees ik nu al voor de 3de keer en kan het nergens terugvinden. Ben wel benieuwd naar de reactie van die andere 3 mannen in de studio.
Te vinden in de nabeschouwing van de GP van België volgens mij.

Lasmibalsingh wijzigde deze reactie 30-08-2018 10:38 (15%)

PSN: KADR777

• pjottum
  • Laatst online: 22:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:10:
Onboard
sniphtmldieiktochnietmagposten
Sky Italia zend FP2 uit via Twitter. :)
https://twitter.com/SkySportF1/status/1035511502290083841
Goeie, legale, zender.

Ik heb alleen de granda machina enzo nog niet gehoord.

pjottum wijzigde deze reactie 31-08-2018 15:39 (30%)

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• wowly
Mooi dat Giedo morgen ernaast zit, hopelijk laat Olav wat ruimte voor deze newbie. Misschien kijkt ziggo wel mee in deze thread en gaan ze het aanpakken. Ik zou zeggen; neem de F1 nog meer serieus en zet er iemand bij om Olav bij te staan. En Jack, tsja die zie ik eigenlijk gewoon liever niet. Stond vandaag weer bij het vierkantje een pak te chagrijnen in de achtergrond van enkele interviews niet normaal meer. Misschien als hij weg is dat Olav ook weer wat strakker wordt in zijn verslaglegging, ik denk dat die twee bij elkaar twee handen op een buik zijn en dat ze elkaar niet echt uitdagen om het Nivo te verhogen.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22-04 17:27
Ik ben vorige week bij de 'Grote Formule 1 Show' geweest in het theater, met Olav en Jack. Het was een hele geslaagde avond, en om bij het onderwerp te blijven hebben ze voldoende zelfspot. Ik ben altijd wel een fan van Olav geweest, hij ziet inderdaad niet alles en mist wat, maar verder zul je echt niet zo'n enthousiaste commentator kunnen vinden. Ik vind het wel leuk. En als hij iets mist, hebben we thuis op de bank ook iets extra's om over te praten. Giedo ernaast vind ik ook prima, ik denk dat dat wel werkt.

Jack Plooij vond ik daarentegen altijd al geen geschikte keuze. Hij is echt geen goede interviewer en stelt verschrikkelijke vragen. Tijdens de show merk je ook dat hij niet helemaal bij de les is en/of door Olav wordt overlopen. Ik denk inderdaad dat het twee handen op één buik zijn. Olav had de show makkelijk alleen kunnen geven, en die Jack stond er maar vaak een beetje voor spek en bonen bij. Dat is ook precies het beeld wat ik van de uitzendingen bij Ziggo heb. De interviews zijn echt ondermaats en als hij de kans krijgt relateert hij elk interview weer aan Max.

P.s., ik zie de melding over F1TV Pro, ik heb het dus goed dat op dit moment alleen F1TV Access beschikbaar is in Nederland? Heeft dat met de contractafspraken van Ziggo te maken, of heeft het een andere reden en volgt F1TV Pro nog binnen enige tijd?

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:50
Ik kijk F1 op rtl+ (Duits), Ziggo en Skysports. Ik moet zeggen dat SKy er torenhoog bovenuit springt als het op kwaliteit aankomt! Ze zitten natuurlijk met een heel team van experts en veel meer mensen dan Ziggo, maar wat is het een gigantisch verschil met Mol.

Zoek de start van Spa maar eens op, heerlijk!

Bij de Duitsers is de emotie ver te zoeken, en dan alleen als Vettel iets laat zien wat positief is.

De race kijk ik bij Ziggo, de rest op SKY

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Natuurlijk stopt Olav Mol niet zelf. Hij heeft zo ongeveer het mooiste beroep. Beetje de hele wereld overvliegen om commentaar te geven. Doet z'n hele leven niets anders en zal verder ook vrij weinig kunnen.
Hij zal wel gek zijn om 'zelf' te stoppen.

En we hebben eens een periode zonder Mol gezeten, toen hadden we Ronald van Dam. Man man.. ze wisten niet hoe snel ze Olav Mol terug moesten halen.

Rivanov wijzigde deze reactie 01-09-2018 21:49 (23%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

quote:
Divak schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:33:
Ik ben vorige week bij de 'Grote Formule 1 Show' geweest in het theater, met Olav en Jack. Het was een hele geslaagde avond, en om bij het onderwerp te blijven hebben ze voldoende zelfspot. Ik ben altijd wel een fan van Olav geweest, hij ziet inderdaad niet alles en mist wat, maar verder zul je echt niet zo'n enthousiaste commentator kunnen vinden. Ik vind het wel leuk. En als hij iets mist, hebben we thuis op de bank ook iets extra's om over te praten. Giedo ernaast vind ik ook prima, ik denk dat dat wel werkt.

Jack Plooij vond ik daarentegen altijd al geen geschikte keuze. Hij is echt geen goede interviewer en stelt verschrikkelijke vragen. Tijdens de show merk je ook dat hij niet helemaal bij de les is en/of door Olav wordt overlopen. Ik denk inderdaad dat het twee handen op één buik zijn. Olav had de show makkelijk alleen kunnen geven, en die Jack stond er maar vaak een beetje voor spek en bonen bij. Dat is ook precies het beeld wat ik van de uitzendingen bij Ziggo heb. De interviews zijn echt ondermaats en als hij de kans krijgt relateert hij elk interview weer aan Max.

P.s., ik zie de melding over F1TV Pro, ik heb het dus goed dat op dit moment alleen F1TV Access beschikbaar is in Nederland? Heeft dat met de contractafspraken van Ziggo te maken, of heeft het een andere reden en volgt F1TV Pro nog binnen enige tijd?
Dat heeft alles te maken met de rechten die Ziggo heeft. Zelfde reden waarom Engeland ook geen F1 TV Pro heeft aangezien Sky daar de rechten heeft.

Maar er zijn manieren te vinden om F1TV Pro gewoon te gebruiken hoor als Nederlander. ;)
Heb het zelf ook namelijk.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Edgenumber
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:20
Ik erger mij meer aan rob kamphues en al die willekeurig gasten op de bank. Vervang rob en nodig gasten met verstand van autosport uit en het niveau van de uitzendingen schiet omhoog. Ok olav is ook niet alles, maar ik vind hem het minste van het probleem.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:45

Martinspire

Awesomeness

quote:
Edgenumber schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:58:
Ik erger mij meer aan rob kamphues en al die willekeurig gasten op de bank. Vervang rob en nodig gasten met verstand van autosport uit en het niveau van de uitzendingen schiet omhoog. Ok olav is ook niet alles, maar ik vind hem het minste van het probleem.
Het lagere niveau zorgt er wel voor dat er nu regelmatig meer dan 700.000 Nederlanders kijken, anders was dit weer veel minder geweest en zaten we weer zonder reporter en weet ik wat nog meer. Maar volgens mij hebben we een apart uitzendingen topic om hierover verder te gaan ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:33
quote:
Kan Rob mooi naar Peptalk, want diegene die daar zit mag van mij alleen nog maar radiocommentaar doen van voetbalwedstrijden, iets anders kan hij niet... en Rob is wel eens ingevallen bij Peptalk en deed dat uitstekend... (denk wel dat een voorwaarde is dat er geen Doornbos of Coronel te gast mag zijn :))

Olav maakt veel fouten, maar zijn enthousiasme en ook zijn vertrouwde stemgeluid, maakt het dat ik me er niet aan stoor
(ja ik roep ook wel eens naar de tv dat dat niet coureur A maar B in beeld is, of dat er midden in beeld het antwoord op van de vraag die hij op datzelfde moment stelt staat, en dat het woord letterlijk iets anders betekent dan dat hij bedoelt ;)..... maar vlak na al dat roepen naar de tv (op mijn laatste voorbeeld na) besef ik dat hij ook maar zit te zoeken op monitoren naar antwoorden en niet altijd net datgene ziet dat wij zien).

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-04 14:18
Grrrr ik dacht de race ´s avonds terug te kijken. Dus heel de dag niet op m´n telefoon geweest. Is er storing bij Ziggo waardoor replayTV en On Demand niet werkt. Prutserssssss.

• Wom
  • Laatst online: 20:25
Hoe vonden we de toevoeging van Giedo deze keer? Had idee dat hij voorgaande keren meer toevoegde.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• GrooV
  • Laatst online: 19-04 11:50
quote:
Wom schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:05:
Hoe vonden we de toevoeging van Giedo deze keer? Had idee dat hij voorgaande keren meer toevoegde.
Oke, maar Olaf gaf hem niet zo veel spreek tijd. Het was ook al weer even geleden, wel het gevoel dat ze het minder voorbereid hadden.

Komt denk ik meer omdat Olaf dit al tig jaar alleen doet

• sjaool

sjaool

quote:
Wom schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:05:
Het was ook een korte race. ;)

Ik vond Giedo dit keer beter te pruimen. Minder uh's en een beter geluid.

sjaool wijzigde deze reactie 03-09-2018 23:53 (13%)

• Erwin
  • Laatst online: 23:18
Extra budget mag Ziggo wat mij betreft wel besteden aan een 2e audiofeed van Sky Sports UK doorgeven. Hij komt standaard mee met de wereldwijde satelliet-feed dus zal een kwestie van licentie aftikken aan Sky zijn.

Rob en z'n gevolg voegen niets toe maar dat kun je overslaan. Overigens was 2013 met Ronald van Dam natuurlijk afzien, zijn stem zal velen nog koude rillingen bezorgen. De man is overigens wel uitstekend op de hoogte van USA sporten (NFL, NBA etc. etc.) en dan is een wedstrijd daarvan kijken met zijn commentaar ineens wel leuk!

• ATS
quote:
Nou, die gasten op de bank (de ene nog meer een race nitwit dan de andere) wordt ik ook wel flauw van. Wat interesseert mij de ongeïnformeerde mening van Spike of van Frank Lammers nou? (Ok, die laatste zette wel mooi en terecht Jack op zijn plek na Spa.) Robert Doornbos heeft vaak wel wat interessants toe te voegen en heeft details gezien die mij niet opgevallen zouden zijn. Laten we het over de Coronel van dienst maar niet hebben :X
quote:
Erwin schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:13:
Extra budget mag Ziggo wat mij betreft wel besteden aan een 2e audiofeed van Sky Sports UK doorgeven. Hij komt standaard mee met de wereldwijde satelliet-feed dus zal een kwestie van licentie aftikken aan Sky zijn. Dat heeft echter geen impact op het voor- en naprogramma (helaas). Dat heeft echter geen invloed op het voor- en naprogramma natuurlijk, en daar zitten juist de pratende hoofden waar je zo op afgeeft?
Ok, als er een Sky audio track zou zijn, dan zou ik die waarschijnlijk ook instellen, vooral als ik zonder mijn zoontje kijk (al kloppen de insets in het beeld van Ziggo (en van Sky?) dan niet meer met het geluid).

ATS wijzigde deze reactie 04-09-2018 09:25 (31%)

• sjaool

sjaool

quote:
Erwin schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:13:
Extra budget mag Ziggo wat mij betreft wel besteden aan een 2e audiofeed van Sky Sports UK doorgeven. Hij komt standaard mee met de wereldwijde satelliet-feed dus zal een kwestie van licentie aftikken aan Sky zijn.
Ik denk dat hier verder geen licentiekosten aan verbonden zijn omdat die al betaald zijn voor de wereldwijde satelliet-feed. Dat jij er je eigen commentaar onderzet en eigen beelden invoegt dat maakt verder niet uit.

Bovendien vind ik het commentaar van Olav prima en de studio is gewoon leuk. Als je die dingen niet leuk skip je die toch gewoon, ik zie het probleem niet. ;)

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
En die gridwalk van Jack Plooij, wat een armoede.
Je zit gewoon 5 minuten te kijken hoe hij op een grid rondloopt waar NIEMAND hem wil spreken.
"Dan gaan we nu even naar voren, oh kijk, hier staat een Ferrari. Even kijken of ik een coureur zie...
Dan maar weer terug richting de Red Bull. Kijk hierboven vliegt een helicopter. Fantastisch he, dat die dingen in de lucht kunnen blijven, met die wieken.
Even nog kijken bij Max, oh die is even een plasje doen. Dan maar terug naar de studio."

• Erwin
  • Laatst online: 23:18
quote:
sjaool schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:37:
[...]

Bovendien vind ik het commentaar van Olav prima en de studio is gewoon leuk. Als je die dingen niet leuk skip je die toch gewoon, ik zie het probleem niet. ;)
Dat is wat ik letterlijk typ in de 2e zin ;) . Jij vindt de studio leuk, een ander vindt het tenenkrommend, ieder zijn ding.

• Blauw
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:39

Blauw

De Schreeuw

Als ik Chase Carey was zou ik gewoon zo snel mogelijk een fatsoenlijke iPad app maken waarin je Sky Sports kunt kijken, desnoods als Pay Per View en dan met Chromecast ondersteuning. Dan hoeft niemand zich meer te ergeren en verdienen ze bakken met geld.

Bovendien hebben ze dan maximale invloed op de manier waarop het wordt uitgezonden.

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:07
quote:
Blauw schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:11:
Als ik Chase Carey was zou ik gewoon zo snel mogelijk een fatsoenlijke iPad app maken waarin je Sky Sports kunt kijken, desnoods als Pay Per View en dan met Chromecast ondersteuning. Dan hoeft niemand zich meer te ergeren en verdienen ze bakken met geld.

Bovendien hebben ze dan maximale invloed op de manier waarop het wordt uitgezonden.
En dat doen ze dus eigenlijk ook al gewoon.
Zelfs incl commentaar van Sky voor de Engelstalige versie.

Helaas begint Liberty niet met een schone lei, maar met de erfenis van Bernie.
En daarin waren er dus afspraken gemaakt over exclusieve uitzendrechten. In de UK heeft Sky daar flink voor betaald, en in NL heeft Ziggo de exclusieve rechten.
Je kunt natuurlijk dan niet zelf ook gaan uitzenden in die landen en dus heb je meteen de reden te pakken waarom je hier niet via F1 tv live kunt kijken.

Pas als die rechten aflopen zullen er nieuwe onderhandelingen zijn waarbij Ziggo (in NL) waarschijnlijk minder gaat betalen voor de uitzendrechten, maar F1 tv wel beschikbaar komt.

Overigens is er tot die tijd een relatief makkelijke oplossing: Ik kijk via Ziggo go via chromecast op tv. En kan switchen tussen commentaar van Olav (tv) of Sky (ipad). Is alleen even tricky met zorgen dat alles synchroon loopt. Ipad/F1 access loopt altijd ietsje voor, maar kun je pauzeren.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01:20
quote:
Tleilaxu schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:46:
En die gridwalk van Jack Plooij, wat een armoede.
Je zit gewoon 5 minuten te kijken hoe hij op een grid rondloopt waar NIEMAND hem wil spreken.
"Dan gaan we nu even naar voren, oh kijk, hier staat een Ferrari. Even kijken of ik een coureur zie...
Dan maar weer terug richting de Red Bull. Kijk hierboven vliegt een helicopter. Fantastisch he, dat die dingen in de lucht kunnen blijven, met die wieken.
Even nog kijken bij Max, oh die is even een plasje doen. Dan maar terug naar de studio."
Blij dat ik het wat luchtiger kan bekijken.

Afgelopen keer met Giedo van de garde was het mooi dat Olav af en toe gecorrigeerd werd, ook als Olav het wel goed had.
Normaal doe ik dit vanaf de bank, maar nu deed Giedo het, maar ik zelf doe dit ik ook als ik via SKY moet kijken. Dit zelfde is bij voetbal of wielrennen het geval.

Laatste had ik geen beschikking over Foxsports en vond ik een HD stream zonder commentaar van de eredivisie. Eerst dacht ik oh heerlijk gewoon lekker voetbal kijken zonder die onzin. Na 10 min dacht ik oh ik mis het toch wel. Toen er een VAR kwam, dacht ik had ik nou maar commentaar want ik snap er niks meer van.

Het is niet altijd 100%, en dat kan ook niet, en ook bij de buren is het gras niet altijd groener, en kijk eens bij de Duitsers, daar moeten ze zelfs het gras spuiten naar mijn mening :+

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:02
quote:
mathy_ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:21:
[...]

Blij dat ik het wat luchtiger kan bekijken.

Afgelopen keer met Giedo van de garde was het mooi dat Olav af en toe gecorrigeerd werd, ook als Olav het wel goed had.
Normaal doe ik dit vanaf de bank, maar nu deed Giedo het, maar ik zelf doe dit ik ook als ik via SKY moet kijken. Dit zelfde is bij voetbal of wielrennen het geval.

Laatste had ik geen beschikking over Foxsports en vond ik een HD stream zonder commentaar van de eredivisie. Eerst dacht ik oh heerlijk gewoon lekker voetbal kijken zonder die onzin. Na 10 min dacht ik oh ik mis het toch wel. Toen er een VAR kwam, dacht ik had ik nou maar commentaar want ik snap er niks meer van.

Het is niet altijd 100%, en dat kan ook niet, en ook bij de buren is het gras niet altijd groener, en kijk eens bij de Duitsers, daar moeten ze zelfs het gras spuiten naar mijn mening :+
Klopt helemaal. Zonder commentaar is het ook best saai (wel eens geprobeerd) en ons ergeren aan Olav's missers is bijkans een vorm van folklore geworden :).

Hem verwijt ik ook niet zoveel. Behalve als het zo mocht zijn als hij de komst van een duo-presentator tegen zou houden, maar dat weten we niet. Er gebeurt tijdens een race (op momenten) simpelweg teveel en er komt dan teveel data beschikbaar om het voor 1 persoon behapbaar te laten zijn. Waarbij die persoon dan ook nog eens al die overload aan info real-time moet vertalen in een coherent verhaal. Dat is simpelweg niet te doen, het bewijs daarvoor horen en zien we elke race weer.

Het enige waar Ziggo wel direct wat aan kan doen is de al vaker benoemde Jack Plooy. Persoonlijk vind ik zijn bijdragen niks toevoegen. Zijn 'nieuwtjes' weet iedereen die de F1 een beetje volgt al lang en zouden ook door Olav verteld kunnen worden. Maar dan zonder dat het op een cruciaal moment in de race gebeurt, want daar schijnt Jack een patent op te hebben. Telkens als hij weer met een 'onthulling' die bijna iedereen al kent live inbreekt gebeurt er wat op de baan. Een actie, een pitstop, een pikante boordradio...

Persoonlijk zit ik ook helemaal niet te wachten op die gesprekken met coureurs die uitgevallen zijn. Jack heeft blijkbaar dusdanig weinig krediet bij de coureurs dat hij enkel het voorgekookte marketing praatje te horen krijgt. Heb bij die gesprekken nog nooit iets gehoord dat me enig extra inzicht heeft verschaft.

iRacing Profiel

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01:20
quote:
alexbl69 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:21:
[...]

Klopt helemaal. Zonder commentaar is het ook best saai (wel eens geprobeerd) en ons ergeren aan Olav's missers is bijkans een vorm van folklore geworden :).

Hem verwijt ik ook niet zoveel. Behalve als het zo mocht zijn als hij de komst van een duo-presentator tegen zou houden, maar dat weten we niet. Er gebeurt tijdens een race (op momenten) simpelweg teveel en er komt dan teveel data beschikbaar om het voor 1 persoon behapbaar te laten zijn. Waarbij die persoon dan ook nog eens al die overload aan info real-time moet vertalen in een coherent verhaal. Dat is simpelweg niet te doen, het bewijs daarvoor horen en zien we elke race weer.

Het enige waar Ziggo wel direct wat aan kan doen is de al vaker benoemde Jack Plooy. Persoonlijk vind ik zijn bijdragen niks toevoegen. Zijn 'nieuwtjes' weet iedereen die de F1 een beetje volgt al lang en zouden ook door Olav verteld kunnen worden. Maar dan zonder dat het op een cruciaal moment in de race gebeurt, want daar schijnt Jack een patent op te hebben. Telkens als hij weer met een 'onthulling' die bijna iedereen al kent live inbreekt gebeurt er wat op de baan. Een actie, een pitstop, een pikante boordradio...

Persoonlijk zit ik ook helemaal niet te wachten op die gesprekken met coureurs die uitgevallen zijn. Jack heeft blijkbaar dusdanig weinig krediet bij de coureurs dat hij enkel het voorgekookte marketing praatje te horen krijgt. Heb bij die gesprekken nog nooit iets gehoord dat me enig extra inzicht heeft verschaft.
Goed verwoord, daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.

• TakeAway
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-04 09:59
Voor diegene die geen ziggo hebben

Ziggo Sport van 13 tot 17 september gratis beschikbaar

Zo dat wordt een heel weekend bankhangen!

• Sluuz
  • Laatst online: 20-04 15:36
Het is een beetje inherent aan sportcommentator zijn. Bij voetbalwedstrijden gaan commentatoren ook regelmatig de mist in met wie er aan de bal is. En ja, 10 man in hetzelfde shirt is lastig uit elkaar houden, maar dat zijn twee (bijna) identieke auto's ook van een afstandje.
Verder heeft hij het vaak over dingen die hij zich afvraagt en dan allang in beeld zijn, maar wij hebben 1 scherm waar onze volle aandacht naar gaat en hij zit daar met 10 schermen en zicht op de baan. Dus als iets niet direct opvalt kan ik hem dat nog wel vergeven.

Vind Doornbos wel een goeie toevoeging. Scherp, nuttige info. Coronel zit er alleen om half grappig te zijn. Soort volksmenner.

PSN: Sluuz

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22-04 17:40
quote:
TakeAway schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:01:
Voor diegene die geen ziggo hebben

Ziggo Sport van 13 tot 17 september gratis beschikbaar

Zo dat wordt een heel weekend bankhangen!
Welke zender zou dit dan moeten zijn?

Want ik heb dus Ziggo Sport gehad en kon alleen maar naar wat dashcams tijdens de race kijken (kpn) en achteraf de herhaling.

"You never come second by putting other people first"

• TakeAway
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-04 09:59
quote:
Falcon schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:31:
[...]

Want ik heb dus Ziggo Sport gehad en kon alleen maar naar wat dashcams tijdens de race kijken (kpn) en achteraf de herhaling.
Volgens mij worden de ziggo sport kanalen bij KPN/Telfort opengezet, net als vorig jaar 1 weekend.

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Falcon schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:31:
[...]

Hangt van je provider en type abonnement af welke zenders je hebt en waar ze zitten. Er zijn er maximaal 6 (en bij Ziggo nog kanaal 14)...

Op https://www.kpn.com/telev...en/ziggo-sport-totaal.htm staat "Mis niets van je favoriete wedstrijden met 6 zenders", dus je hebt ze alle 6

Maar zoals gezegd als je de Ziggo sport zenders kan ontvangen, gaan deze donderdag open. Kijk even op https://www.ziggosport.nl/programmagids/ welke er zijn en wat er op is.

In het kort, op 14/select zal de f1 kwalificatie en race te zien zijn. Op select kanaal ook de vrije training op vrijdag en zaterdag. Op zondag op kanaal racing de onboard.

jeanj wijzigde deze reactie 12-09-2018 12:08 (15%)

Everything is better with Bluetooth

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hele weekend gratis Ziggo racing, maar nu kom ik er net achter dat er geen F2 en gp3 is... Da's jammer :(
Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True