[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Narsingh moet getroost worden, nou hij ziet er maar koeltjes uit anders...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Tja dat was te verwachten helaas met narshing als penalty nemer. Maar echt credits voor PSV hebben ze knap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Narsingh. :N
Dit zag ik ergens al aankomen. :')

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-03-2016 23:30 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nam hij eigenlijk wel een aanloop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:42

St@m

@ Your Service

Jammer zeg.. Dit kun je niemand kwalijk nemen. Uitstekend gespeeld, Nederlands clubvoetbal weer een beetje op de kaart gezet. Volgend jaar een ronde verder!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Mensen die zo'n korte aanloop nemen missen zo vaak. Ik snap niet dat spelers dat doen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 14:45

Vos

AFCA

PWM schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:30:
Een hele gekke iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Chapeau voor PSV. Top gespeeld. Verloren op basis van kansspel. Helaas hebben ze niet kunnen scoren in de 90 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Tja wat kan je doen als psv?
Ze hebben het maximaal gedaan, zelfs zoveel penalty's goed genomen
Narsingh mist een penalty... tja, had ieder kunnen gebeuren in zo'n stress situatie

Ben wel tevreden over psv. Nederland heeft zich tenminste weer eens laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:00
Lekker dan, Narsingh speciaal voor de penalties gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:30:
Hij wist waarschijnlijk zelf niet wat hij heeft gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56
Extra pijnlijk omdat 15 andere spelers NIET mistte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
jaapstobbe schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:29:
Balen voor Ajax, psv zal wel gebrand zijn op revanche
Balen? PSV heeft een zware wedstrijd achter de rug. Ajax mag blij zijn. Dit is perfect voor Ajax. Wat minder als PSV had doorging, nu hebben ze toch op het laatst een mentale tegenslag. Ze waren er Super dichtbij.

Ps. Ja best raar dat de Jong eruit gaat voor Narsingh.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 15-03-2016 23:32 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 16:11
Yep kudos voor PSV dat ze het zover gebracht hebben. En Narsingh, tja, hopen dat die nu niet de boeman wordt, ga er maar is staan met zoveel druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09
Naja, was wel een top serie van PSV dit seizoen in de CL. Hopelijk volgend jaar weer, en met Ajax! :)F

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Goed gespeeld, wel balen natuurlijk maar ze kunnen met opgeheven hoofd naar Eindhoven terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zoet moet grotere handschoenen aan doen met penalty's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 16:47
Zwaar balen dit, zeker na een zo'n sterk tweeluik van PSV
Toch erg goed gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 18:25
Bij PSV zijn ze blij als Vd Hoorn speelt, die kun je nu wel counteren met dat ze bij Ajax blij zijn als Narsingh speelt. :+
Topfit met 1 balcontact in 4 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dat juist Narsing dan mist. Echt niet te geloven, de fitste van allemaal.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Narsingh neemt een penal nonchalant zonder aanloop. Doe dat tegen Roda als je 3-0 voorstaat of zo, maar niet in Madrid als het echt moet. Sukkel. Maar Zoet moet iets energieker worden...

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56
Als narsingh de stuiterbal van de lat er in geblazen had, had ie alsnog geteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Luxicon schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:33:
Dat juist Narsing dan mist. Echt niet te geloven, de fitste van allemaal.
En dat maakt uit? 2 meter lopen en een bal schieten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:19
Ik zou als supporter van Atlético Madrid wel bang worden voor de volgende ronde. Ze zouden zogenaamd in weer vorm zijn, maar dit is toch niet het Atlético van toen dat jaar in de CL finale.
Luxicon schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:31:
[...]

Balen? PSV heeft een zware wedstrijd achter de rug. Ajax mag blij zijn. Dit is perfect voor Ajax. Wat minder als PSV had doorging, nu hebben ze toch op het laatst een mentale tegenslag. Ze waren er Super dichtbij.
Wel alleen mentaal. Er zitten maar liefst 4 dagen tussen. En niet de 2 dagen als ze Europa League zouden spelen.

Ach. Gewoon pech bij die grote kans op de paal en De Jong die daarna op die verdediger kopt. En bij beide keren dat Zoet de bal raakte ook pech. Het was ten minste geen verloren penalty serie die het Nederlands elftal zo vaak heeft gehad. Erg balen, maar ook weer niet super super kut. Vooral trots eigenlijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:24

Hupske

AFCA

jaapstobbe schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:34:
Als narsingh de stuiterbal van de lat er in geblazen had, had ie alsnog geteld
Voor mijn gevoel is het de persoon met het minste gevoel in de poten. Dit zie je eigenlijk altijd terug als hij moet schieten op goal of als er een voorzet moet komen. Hij heeft er een iets betere periode in gehad, maar foeiiii normaal is het niks :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Ik word nu echt een beetje geïrriteerd door het wat betekent dat voor zondag?! Komop zeg het is dinsdag en de wedstrijd op zondag om 16:45. Als je daar al niet van kan herstellen....als het nou donderdag - zondag was geweest oke, maar dit gaat echt nergens over.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kwiebus schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:31:
Lekker dan, Narsingh speciaal voor de penalties gewisseld.
Denk het niet hoor, de Jong zat er totaal doorheen en kwam niet meer vooruit.
Atletico was ook niet super fris meer en dan kun je nog gokken op een counter met een Narsingh.
Ach en als de Jong was blijven staan en hij had een penal gemist dan roept "iedereen" dat je dat aan kon zien komen en dat je met Narsingh zelfs meer kans had. :P

Spannende pot, genoten. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
St@m schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:34:
[...]

En dat maakt uit? 2 meter lopen en een bal schieten.
Niet gezien, ik kan het niet aanzien met penalties.

Als Nederlandse clubs (Ajax en PSV) zo iedere keer presteren in de CL, komt het wel goed met het Nederlandse voetbal. Ik kan me niet herinneren wanneer het voor het laatst zo goed ging. Wat ik herinner is slap voetbal van Ajax en door echt iedere club waar het erom ging, eruit werden gejoekeld. Sallzburg, etc. Alle landen uit EU.

[ Voor 42% gewijzigd door Luxicon op 15-03-2016 23:41 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Luxicon schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:38:
[...]

Niet gezien, ik kan het niet aanzien met penalties.
Jij hebt het over de fitste, dat naakt toch geen drol uit bij een penalty. Mentaal sterk zijn, dat is de kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
martinusz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:36:
Ik word nu echt een beetje geïrriteerd door het wat betekent dat voor zondag?! Komop zeg het is dinsdag en de wedstrijd op zondag om 16:45. Als je daar al niet van kan herstellen....als het nou donderdag - zondag was geweest oke, maar dit gaat echt nergens over.
Hoop dat PSV gewoon topfit is zondag! Ik wil een mooie wedstrijd zien, en wie van de 2 dan ook wint mag van mij dan ook kampioen worden, eindelijk weer eens een seizoen met echte spanning in de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 16:06

Niku

Alagaesii

Godverdomme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
St@m schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:40:
[...]

Jij hebt het over de fitste, dat naakt toch geen drol uit bij een penalty. Mentaal sterk zijn, dat is de kracht.
Fitheid ook, het kost ook gewoon kracht om die penalty zuiver te nemen. Als meest fitte speler hoor je gewoon scherp te zijn en niet zo slap als Narshing laat zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 15-03-2016 23:42 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik denk dat een Schaars of Hendrix hem wel wat beter had ingeschoten. Zeker een Schaars.
Dan had Propper of van Ginkel even 2 min in de aanval moeten spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Hupske op 15-03-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
hupske schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:41:
Ik denk dat een Schaars of Hendrix hem wel wat beter had ingeschoten. Zeker een Schaars.
Tsja maar dat is achteraf... Iedereen had er één kunnen missen en zo slecht schoot ie niet eens, alleen net iets te hoog. Narsingh moeten ze steunen nu, niet afbranden, die jongen voelt zich al ellendig genoeg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dat.

Je wist dat Narsingh hem niet ging maken. Maar hij moest toch. :'(

Looking on the bright side: Cocu heeft zijn team flink op pingels laten oefenen, 7/7 zie je zelden meer! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 15-03-2016 23:45 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Luxicon schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:41:
[...]

Fitheid ook, het kost ook gewoon kracht om die penalty zuiver te nemen. Als meest fitte speler hoor je gewoon scherp te zijn en niet zo slap als Narshing laat zien.
Nou, ik kan na 120 minuten voetbal prima een pingel nemen hoor, mag toch aannemen dat de heren op het veld dat ook wel kunnen. Als je niet meer kunt lopen, ander verhaal uiteraard. Maar anders is het gewoon een bal over 15 meter plaatsen. Niets moeilijks aan. Zeker niet voor profs. Het is een mentale kwestie die het lastig maakt.
Maar goed, maakt me verder ook niet zoveel uit wat jij vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Krukar schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:43:
[...]

Tsja maar dat is achteraf... Iedereen had er één kunnen missen en zo slecht schoot ie niet eens, alleen net iets te hoog. Narsingh moeten ze steunen nu, niet afbranden, die jongen voelt zich al ellendig genoeg nu.
Daar heb je gelijk in. Wellicht heeft Cocu gevraagd aan iedereen op de bank, wie het zich meest zeker voelde om eventueel penalty te nemen en bood alleen Narsingh zich aan. Lijkt mij een mooie vraag voor de interviewer straks, anders kan ik mij echt moeilijk bedenken waarom Cocu voor Narsingh koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Snap niet dat De Jong er een minuut voor tijd afgehaald werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
St@m schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:45:
[...]

Nou, ik kan na 120 minuten voetbal prima een pingel nemen hoor, mag toch aannemen dat de heren op het veld dat ook wel kunnen. Als je niet meer kunt lopen, ander verhaal uiteraard. Maar anders is het gewoon een bal over 15 meter plaatsen. Niets moeilijks aan. Zeker niet voor profs. Het is een mentale kwestie die het lastig maakt.
Laat dat dan zo zijn. Ik krijg ook regelmatig mee dat de scherpte minder is na zo'n slopend duel. Maar goed, hij doet z'n best. Al klinkt het dat hij die penalty gemakzuchtig neemt en hoort hij scherp met de situatie om te gaan als prof. Hij neemt gewoon geen aanloop? Dat slaat echt nergens op.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Niku schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:49:
Snap niet dat De Jong er een minuut voor tijd afgehaald werd.
Ik vond dat De Jong het zelf prima uitlegde.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ach psv heeft het goed gedaan. Er valt niemand wat te verwijten, Atletico brak gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 10:00

Chrisjuh_15

Facta non verba

Petje af voor PSV. Heel knap gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ramzzz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:51:
[...]

Ik vond dat De Jong het zelf prima uitlegde.
Niet gehoord, fietste chagrijnig naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Harribo schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:52:
Ach psv heeft het goed gedaan. Er valt niemand wat te verwijten, Atletico brak gewoon niet
Zeker goed gedaan. Gewoon jammer. Ik vind PSV nu bij uitstek het beste team van Nederland hebben. Na al die slechte resultaten in de CL en EL werd het tijd voor zoiets als dit en laat zien dat je als Nederlandse club nog steeds mee kan op niveau. Vooral belangrijk voor de doorstroom naar topclubs, want dat is de laatste jaren niet zo best. De competitietoppers als Depay en Clasie laten lang niet zien wat de doorstroom voorheen klaarmaakte bij buitenlandse topclubs. Naar mijn idee komt dat door de slechte prestaties in Europees verband. Wat denken jullie?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:58
Het is natuurlijk heel simpel om Narsingh af te branden, maar waarom hij die bal daar plaatst is mij gewoon echt een raadsel. Op zo'n moment wil je hem keihard in een hoekje leggen en niet links van het midden |:(

Ik ben wel blij, maar zeker niet tevreden. PSV had echt niet van hun hoeven te verliezen.. Zonde, echt waar :( Momenteel ben ik toch echt teleurgesteld, meer dan normaal. Het is afvragen hoe je het volgend seizoen doet, met welke spelers. Atletico is toch dat saaie ploegje wat je elk jaar ziet.

[ Voor 21% gewijzigd door Mosin op 16-03-2016 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
City is ook door :/ Had liever gezien dat Kiev doorging.
Morgen eens kijken hoe Bayern thuis voetballes gaat geven aan Juve, Werder kreeg van het weekend al een voorproefje (5-0) :)

[ Voor 17% gewijzigd door Krukar op 16-03-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
En dan Barca - Bayern in de finale. Zou wel mooi zijn met Robben erbij.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:19
Johan Derksen zegt altijd dat hij het grote onzin vind om penalties te oefenen.
Maar als je elke training 5 penalties vlak langs de paal in de linker en 5 in de rechterhoek schiet krijg je toch een automatisme lijkt me. Ik zie geen reden waarom je ooit een penalty in het midden of zo hoog zou schieten. Bij de grond, in de hoek en met voldoende snelheid heeft de keeper geen enkele kans.
Als Narsingh die bal vlak onder de lat zou knallen heeft niemand het er natuurlijk over. Maar de hoogte van een bal is veel moeilijker te beïnvloeden dan de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
Mosin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:58:
Het is natuurlijk heel simpel om Narsingh af te branden, maar waarom hij die bal daar plaatst is mij gewoon echt een raadsel. Op zo'n moment wil je hem keihard in een hoekje leggen en niet links van het midden |:(

Ik ben wel blij, maar zeker niet tevreden. PSV had echt niet van hun hoeven te verliezen.. Zonde, echt waar :( Momenteel ben ik toch echt teleurgesteld, meer dan normaal. Het is afvragen hoe je het volgend seizoen doet, met welke spelers. Atletico is toch dat saaie ploegje wat je elk jaar ziet.
Er waren wel meer rare penalties, bijvoorbeeld die van Arias.
Dan hoor je termen van, opgeheven hoofd, je mag trots zijn etc., maar je koopt er helaas weinig voor. Laat het een boost geven voor zondag, op naar het kampioenschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Toewan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:07:
[...]

Er waren wel meer rare penalties, bijvoorbeeld die van Arias.
Dan hoor je termen van, opgeheven hoofd, je mag trots zijn etc., maar je koopt er helaas weinig voor. Laat het een boost geven voor zondag, op naar het kampioenschap!
Klopt, die was gedurfd! Ik vind dat toch wel iets zeker zijn van je zaak. Keeper op het foute been zetten en in het hoekje leggen.
Overigens wat mij opviel. Simeone liet iedereen compleet uit zijn dak gaan, de camera draait naar de penalty en je ziet overduidelijk de twijfel bij Narsingh erin schieten. Hopelijk leert hij ervan. Ik heb ook geen mede lijden met hem, dus ze mogen hem er best op wijzen (even buiten of dit slim is :+)

In ieder geval hoop ik dat ze Ajax van 3 puntjes kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Erg netjes van PSV. Heb het helaas niet kunnen zien, maar 2 keer de nul houden tegen dit team is erg netjes. 2 counterploegen tegen elkaar, dus je had het enigszins kunnen verwachten. Denk dat PSV wel van Ajax gaat winnen. Dit geeft ze vertrouwen en ze zijn erg stabiel. Ze kunnen genoeg rust pakken deze week, dus dat komt wel goed voor ze.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:52
Krukar schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:59:
City is ook door :/ Had liever gezien dat Kiev doorging.
Jammer joh! Geruststelling, Shakhtar is wel door.
Morgen eens kijken hoe Bayern thuis voetballes gaat geven aan Juve, Werder kreeg van het weekend al een voorproefje (5-0) :)
Ja, want Juve is ook echt Werder. <knip>

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Complimenten voor PSV.

<knip> Totaal geen relevantie.

[ Voor 78% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
...

[ Voor 101% gewijzigd door thewizard2006 op 16-03-2016 08:45 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kudos voor PSV, mooie prestatie om Atletico zo lang tegen te houden. Uiteindelijk altijd jammer als je er dan op strafschoppen uit gaat maar je hoeft je echt niet te schamen. Gewoon een goed jaar zo.

Op zich wel fijn dat Hiddink naar Chelsea was gegaan, konden ze mooi de bus lenen. :+ ;)
Ja maar jij schiet ze überhaupt niet scherp in het hoekje. :+ ;)

Even zonder gekkigheid. Als je 120 minuten keihard gewerkt hebt is het logisch dat je ze wat minder makkelijk strak in het hoekje schiet. Dat is nog geen excuus om te mogen missen, maar het gaat allicht makkelijker als je vers uit de warming-up vandaan komt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 10:55
Mensen hier onderschatten alles qua penalty nemen het is niet alleen een hoek kiezen. Het is ook het spelletje met de keeper.

Ik kijk paar keer heel snel naar rechts zorg wel dat de keeper het opvalt en trap hem naar links.

Of ik kijk alleen naar de bal vaak het teken dat je hem keihard in een kruising wil schieten. Maar dan kan je ook een rollertje rechtdoor doen.

Arias had Oblak in zijn pocket enige wat Oblak nog kon doen was stilstaan waarschijnlijk was zijn hoofd bij de ander hoek.

Dus dat was een goede afleiding.

Tuurlijk kan je ze ook zo trappen als Ricky van Wolfswinkel. Gewoon vol met je wreef langs de palen. Alleen dat risico durven ze meestal niet te nemen.

En die gast na 120min rennen nog een pingel nemen als je moe ben is je mentale weerbaarheid ook minder. Dus dikke onzin dat het allemaal zo makkelijk is.

Alleen wat Narsingh fout doet is het gewoon te nonchalant doen door een aanloop van een halve meter. Waardoor je veel minder controle heb.
Als die hem rustig wilt inschieten kan dat ook met een aanloop van 6meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 13:49

Zeddicius

Conscience do cost

<knip>

[ Voor 93% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:40
Jammer dat PSV is uitgeschakeld na een knap gelijkspel over twee wedstrijden, dat had ik persoonlijk nooit verwacht.

<knip>

[ Voor 109% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2016 09:03 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
<knip>

[ Voor 95% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2016 09:04 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
<knip>

Anyway, terug naar voetbal. Ik heb niks gezien van de wedstrijd maar vindt het altijd zo waardeloos als een wedstrijd beslist moet worden door penalty's. En dat Narsingh zijn strafschop mist, tja dat kan de beste overkomen dus daar hecht ik niet veel waarde aan. Vind het wel jammer dat Atletico door is, want als Real fan heb je automatisch een hekel aan Atletico. Hopelijk komen ze elkaar tegen en neemt Real wraak voor het verlies in eigen huis een paar weken terug voor de competitie.

Overigens, ik heb de samenvatting gezien van City - Kiev en die commentator was niet bepaald positief over Kiev "En spelen tegen een onthutsend, laf, slecht, slap, ongeïnspireerd Dynamo Kiev, dat er werkelijk helemaal niets van bakt want Dynamo Kiev leek wel of er totaal geen zin in had." dus voor degenen die hoopten dat Kiev door zou zijn, ik zou niet weten waarom ik zo'n ploeg in de CL zou willen zien. :S

<knip>

[ Voor 56% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
<knip>

Zo'n reactie die bolstaat van de drogredenen en dommigheden verdient geen enkele inhoudelijke reactie.

Maar PSV heeft me gister verbaasd, na het gelijke spel in Eindhoven, gaf ik ze weinig kansen tegen Atletico en had ik een eenvoudige en zuinige overwinning van Atletico in Spanje verwacht. PSV heeft zich waardig staande gehouden en met iets meer gelukt waren ze een ronde verder gekomen. Maar nog steeds denk ik niet dat we hier (positieve) conclusies aan kunnen verbinden over het niveau van PSV en/of de Nederlandse competitie.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 16:40

ST10©DE

Dus.............

Wordt deze uitslag als gelijkspel gezien door de UEFA? Ik bedoel dan voor de punten en eventuele premies?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als je 5 1/2 goede wedstrijd hebt gespeeld in de groepsfase en het topteam Atletico Madrid (staan gewoon voor Real Madrid in La Liga, alleen Bayern en Barca zijn sterker) ZO moeilijk maakt, dan denk ik wel dat je iets kunt zeggen over het niveau van PSV,a ls we het hebben over dit team. Wanneer kan dat anders? Volgend jaar zijn er waarschijnlijk spelers weg (Willems, Bruma, De Jong) en staat er een ander team.

Als je het hebt over het structurele niveau, dan bestaat dat ten eerste niet, en niet tweede moet je voor een indicatie kijken naar de positie op de ranglijst van rijkste clubs. Er zijn uitzonderingen, zoals Newcastle United, maar in het algemeen geldt: money talks the talk & walks the walk.

Ik denk dat we voor het NLs voetbal moeten hopen dat Ajax zondag niet wint. Maar dat zal een beetje lastig zijn voor de Ajacieden onder ons ;)

Vijf dagen om weer op krachten te komen zou voldoende moeten zijn. Dat kan niet als excuus gelden. De selectie is topfit, zaterdag nog ongelukkigerwijs diep moeten gaan tegen Heerenveen en dinsdag t/m de verlenging scherp gespeeld. Als je dat op kan brengen, ben je topfit. PSV-Ajax is een wedstrijd op zich, kan alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-09 19:50
[...]

Ik dacht altijd dat penalty's van 11 meter genomen werden.. :+

Ik vond PSV gister overigens aardig staan, verdedigend. Aanvallend kwamen ze er niet of nauwelijks aan te pas. Buiten die goede kans via Locadia en de Jong hebben ze geen kans gehad. Daarentegen had Atletico ook niet echt uitegspeelde kansen.

De loterij heb ik helaas gemist, toen lag ik alweer in bed. Maar een te korte aanloop gaat altijd fout. Wat dat betreft ben ik het ongezien eens met de kritiek op Narsingh.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31

Rhapsody

In Metal We Trust

PSV is gewoon een hele vervelende ploeg om tegen te spelen. Ze verliezen ook bijna nooit met grote cijfers. Europees gezien kunnen ze zeer volwassen spelen waardoor een betere tegenstander er niet in slaagt om het overwicht in doelpunten uit te drukken. Erg knappe prestatie.

Als ik dat vergelijk met Ajax, kan ik daar enkel jaloers op zijn. Die (Ajax dus) zakken veel te vaak door de ondergrens.
Maar ik hoop natuurlijk wel dat Ajax komend weekend wint :P

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Malfunctions schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:27:
Ik dacht altijd dat penalty's van 11 meter genomen werden.. :+
Dat is alleen als je perfect rechtdoor schiet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:17:
Nou, als je 5 1/2 goede wedstrijd hebt gespeeld in de groepsfase en het topteam Atletico Madrid (staan gewoon voor Real Madrid in La Liga, alleen Bayern en Barca zijn sterker) ZO moeilijk maakt, dan denk ik wel dat je iets kunt zeggen over het niveau van PSV,a ls we het hebben over dit team. Wanneer kan dat anders? Volgend jaar zijn er waarschijnlijk spelers weg (Willems, Bruma, De Jong) en staat er een ander team.

Als je het hebt over het structurele niveau, dan bestaat dat ten eerste niet, en niet tweede moet je voor een indicatie kijken naar de positie op de ranglijst van rijkste clubs. Er zijn uitzonderingen, zoals Newcastle United, maar in het algemeen geldt: money talks the talk & walks the walk.

Ik denk dat we voor het NLs voetbal moeten hopen dat Ajax zondag niet wint. Maar dat zal een beetje lastig zijn voor de Ajacieden onder ons ;)
Yup. :(

Waarom is het eigenlijk beter voor NL als PSV wint? Want structureel niveau bestaat niet dus volgend jaar kan alles weer anders zijn. Voor hetzelfde geld is Ajax dan ineens de betere ploeg en kan zich zeer volwassen gedragen in Europa (wishful thinking).
Vijf dagen om weer op krachten te komen zou voldoende moeten zijn. Dat kan niet als excuus gelden. De selectie is topfit, zaterdag nog ongelukkigerwijs diep moeten gaan tegen Heerenveen en dinsdag t/m de verlenging scherp gespeeld. Als je dat op kan brengen, ben je topfit. PSV-Ajax is een wedstrijd op zich, kan alle kanten op.
Toch ben ik wel bang dat het een bepaalde kant op gaat. :+
Rhapsody schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:29:
PSV is gewoon een hele vervelende ploeg om tegen te spelen. Ze verliezen ook bijna nooit met grote cijfers. Europees gezien kunnen ze zeer volwassen spelen waardoor een betere tegenstander er niet in slaagt om het overwicht in doelpunten uit te drukken. Erg knappe prestatie.

Als ik dat vergelijk met Ajax, kan ik daar enkel jaloers op zijn. Die (Ajax dus) zaken veel te vaak door de ondergrens.
Maar ik hoop natuurlijk wel dat Ajax komend weekend wint :P
Eens. Het is leuk dat ze bij Ajax leuteren over aanvallend voetbal en eigen spel en dergelijke, maar tegen ploegen die gewoon veel meer kwaliteit hebben is dat niet altijd realistisch. Wat dat betreft ben ik wel vaker jaloers op PSV waar ze wel gewoon terug durven zakken en met een verdedigende opstelling keihard werken. Met name de inzet en discipline zou ik erg graag ook bij Ajax zien. Dan zie je toch dat PSV een betere balans heeft tussen talentvolle jochies en serieuze mannen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:46:
[...]

Waarom is het eigenlijk beter voor NL als PSV wint? Want structureel niveau bestaat niet dus volgend jaar kan alles weer anders zijn. Voor hetzelfde geld is Ajax dan ineens de betere ploeg en kan zich zeer volwassen gedragen in Europa (wishful thinking).

[...]

Toch ben ik wel bang dat het een bepaalde kant op gaat. :+

[...]

Eens. Het is leuk dat ze bij Ajax leuteren over aanvallend voetbal en eigen spel en dergelijke, maar tegen ploegen die gewoon veel meer kwaliteit hebben is dat niet altijd realistisch. Wat dat betreft ben ik wel vaker jaloers op PSV waar ze wel gewoon terug durven zakken en met een verdedigende opstelling keihard werken. Met name de inzet en discipline zou ik erg graag ook bij Ajax zien. Dan zie je toch dat PSV een betere balans heeft tussen talentvolle jochies en serieuze mannen.
PSV staat tegen vele tegenstanders met 10 man op de helft van de tegenstander... wat is daar dan 'vanuit de verdediging' aan?

Als je in het mes wilt lopen, moet je tegen sterke tegenstanders met een mogelijke counter volstrekt aanvallend spelen. Dat is zó naief.

Maar PSV een verdedigend ingestelde ploeg noemen, gaat me echt te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Nou, als je 5 1/2 goede wedstrijd hebt gespeeld in de groepsfase en het topteam Atletico Madrid (staan gewoon voor Real Madrid in La Liga, alleen Bayern en Barca zijn sterker) ZO moeilijk maakt, dan denk ik wel dat je iets kunt zeggen over het niveau van PSV,a ls we het hebben over dit team. Wanneer kan dat anders?
Uiteindelijk kan je er alleen in retroperspectief iets zinnigs over zeggen. Maar wat kan jij over het niveau van PSV nu zeggen dan? Als ik het moet zeggen, zie ik een team dat het ieder elftal lastig kan maken, maar dat het ook lastig kan hebben tegen ieder ander elftal. Het is een elftal dat goede wedstrijden heeft gespeeld en goede resultaten heeft neergezet, maar het is geen elftal dat regelmatig met overmacht wint of de competitie domineert. Ook de wedstrijden die ze in de CL wonnen, wonnen ze terecht, maar niet overmacht. En ondanks dat ik wel verwacht dat ze kampioen worden, is het niet zo dat dat zo maar een uitgemaakte zaak is. Als ik nu naar PSV kijk, zie ik (nog) geen club die als lichtend voorbeeld zou moeten dienen voor het Nederlands betaald voetbal.
Natuurlijk bestaat dat wel, wellicht niet over lange termijnen van 10~20 jaar, maar over een structureel niveau van ~5 jaar is in de voetballerij toch zeker wel te praten. Dat niveau wordt bepaald door het gevoerde beleid en over dat niveau kunnen we wat PSV betreft naar mijn idee pas over een jaar of drie spreken.

Met je tweede punt heb je natuurlijk gelijk, op de (midden)lange termijn wordt het niveau bepaald door besteedbare middelen. Ik verwacht dan ook niet dat PSV, of welke Nederlands club dan ook, zich structureel kan meten met de Europese top. Maar wanneer het structurele niveau (van een club) in de Nederlandse competitie omhoog gaat, dan is een incidenteel Europees succes nog zeker wel mogelijk. En daarmee bedoel ik meer dan de poulefase van de CL overleven.
Ik denk dat we voor het NLs voetbal moeten hopen dat Ajax zondag niet wint.
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:52:
PSV staat tegen vele tegenstanders met 10 man op de helft van de tegenstander... wat is daar dan 'vanuit de verdediging' aan?

Als je in het mes wilt lopen, moet je tegen sterke tegenstanders met een mogelijke counter volstrekt aanvallend spelen. Dat is zó naief.

Maar PSV een verdedigend ingestelde ploeg noemen, gaat me echt te ver.
Tja, neem de zin ervoor die je nu niet geselecteerd hebt er ook even bij en je weet wat ik bedoel. Dus totaal niet waar jij nu over valt, die stelling verzin je zelf.

PSV had gisteren een verdedigende opstelling en heeft op realistische wijze geprobeerd Atletico uit te schakelen. Ik mag aannemen dat je het daar niet mee oneens bent?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:46:
[...]

Het is mogelijk, dat PSV volgend seizoen de beste spelers kwijt raakt en volledig instort en Ajax 2 ervaren jongens haalt en dat ze een enorme stimulans geeft.

Maar dat is niet het meest waarschijnlijke scenario. Ik denk dat PSV van de 3 Willems, Bruma en De Jong er 2 gaat kwijtraken. Misschien zelfs alle 3. Dat vertrek kun je opvangen door 3 spelers in de huidige selectie, die immers erg breed is, door te schuiven: Brenet, Isimat-Mirin en Locadia. Alle 3 minder, maar alle 3 niet veel minder. Een dramatische instorting lijkt me dus onwaarschijnlijk. Zeker aangezien PSV voor alle 3 vervangers zal gaan halen, normaal gesproken. Brands kennende (die heeft aangetoond een uitstekende TD/TM te zijn met een groot internationaal netwerk) worden dat 3 klasbakken, alle 3 de spelers zullen een flinke som op gaan brengen bij vertrek (als ze alle 3 vertrekken gaat het dan normaliter om meer dan 30 miljoen aan transfersommen). In de CL zijn ze duidelijk meer waard geworden, PSV heeft flink gecashed in de CL dit jaar.

Ajax heeft voornamelijk behoefte aan een stuk of 3 ervaren spelers, helaas faalt Overmars op dat vlak structureel, er zijn geen ervaren jongens van niveau gehaald. Er is wat dat betreft geen perspectief, tenzij Ajax een andere TD aanneemt, zullen die jongens waarschijnlijk niet gaan komen, dan zouden ze er al zijn. Nu is dat ook aartsmoeilijk. Zonder ervaren jongens zal Ajax niet de volwassenheid in zijn spel kunnen brengen die PSV in de CL heeft getoond.

De verwachting is dus realistisch gezien: Ajax zal niet veel sterker worden en PSV niet veel zwakker. Beiden zijn noodzakelijk, als je kijkt naar de Europese prestaties van beiden, om te komen tot het scenario: Ajax doet het komend seizoen in de CL minimaal even goed als PSV het zou doen.

Maar goed, jij weet dit allemaal ook, alleen verschuil je je liever achter: we weten het nog niet zeker, alles kan gebeuren. En dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:03
Dat Bruma mogelijk weggekocht gaat worden zie ik wel gebeuren, die speelt een ijzersterk seizoen. Willems weet ik niet, speelde niet goed gisteren en is eigenlijk ook pas net terug van zijn langdurige blessure. Denk dat ie nog wel een seizoen blijft.

Maar waarom de Jong in hemelsnaam weg zou gaan? Die is al aantoonbaar geflopt in het buitenland, en hij was gisteren nagenoeg onzichtbaar. De 100% kans die hij krijgt mist ie. Zou eerder vrezen voor het vertrek van Guardado.

Gisteren top prestatie van PSV, mag de rest van NL nog een puntje aan zuigen. Natuurlijk verpest door Narsingh, maar dat zijn we van m gewend 8)

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 16-03-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 26-09 21:40

Player1S

Probably out in the dark

Wat bij PSV weg gaat en belangrijk is levert waarschijnlijk ook een mooie zak geld op waarmee ze, in theorie, het vertrek kunnen opvangen.

en om met de woorden van Ziyech te spreken "Geeft Ajax geld uit dan?"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Leon Zwiers schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:34:
Dat Bruma mogelijk weggekocht gaat worden zie ik wel gebeuren, die speelt een ijzersterk seizoen. Willems weet ik niet, speelde niet goed gisteren en is eigenlijk ook pas net terug van zijn langdurige blessure. Denk dat ie nog wel een seizoen blijft.

Maar waarom de Jong in hemelsnaam weg zou gaan? Die is al aantoonbaar geflopt in het buitenland, en hij was gisteren nagenoeg onzichtbaar. De 100% kans die hij krijgt mist ie. Zou eerder vrezen voor het vertrek van Guardado.
De Jong zie ik ook niet verkocht worden. Het maakt Europees gezien niet uit of je Locadia of De Jong in de punt hebt staan. Wel verkocht worden zie ik Willems, Moreno, Bruma, Pröpper en heel misschien Guardado. Al speelde Guardado ook niet echt heel erg sterk gisteren. En Zoet heeft zich ook behoorlijk in de kijker gespeeld gisteren en de CL-thuiswedstrijd tegen Atletico.

Al met al denk ik dat we wel kunnen stellen dat van dit PSV-team na dit seizoen weinig over gaat blijven en dat het dus ook niks uitmaakt of we nou Ajax of PSV volgend seizoen in de CL hebben staan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:25:
[...]

Tja, neem de zin ervoor die je nu niet geselecteerd hebt er ook even bij en je weet wat ik bedoel. Dus totaal niet waar jij nu over valt, die stelling verzin je zelf.

PSV had gisteren een verdedigende opstelling en heeft op realistische wijze geprobeerd Atletico uit te schakelen. Ik mag aannemen dat je het daar niet mee oneens bent?
Dat geldt dus alleen voor wedstrijden tegen op voorhand veel sterkere tegenstanders. En dat vind ik heel verstandig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:40:
[...]

De Jong zie ik ook niet verkocht worden. Het maakt Europees gezien niet uit of je Locadia of De Jong in de punt hebt staan. Wel verkocht worden zie ik Willems, Moreno, Bruma, Pröpper en heel misschien Guardado. Al speelde Guardado ook niet echt heel erg sterk gisteren. En Zoet heeft zich ook behoorlijk in de kijker gespeeld gisteren en de CL-thuiswedstrijd tegen Atletico.

Al met al denk ik dat we wel kunnen stellen dat van dit PSV-team na dit seizoen weinig over gaat blijven en dat het dus ook niks uitmaakt of we nou Ajax of PSV volgend seizoen in de CL hebben staan.
Guardado (hij was gisteren heel sterk overigens, men verwacht dat hij in de CL zo speelt als in de Eredivisie en dat kan wel tegen een Manchester United maar niet tegen Atletico) moet je volgend seizoen absoluut aanvoerder maken. De Jong lijdt onder die band, een spits moet bezig zijn met de goal van de tegenstander, die focus moet je niet verstoren door een aanvoerdersband. Of de Jong nu blijft of niet, die band moet naar Andres.

Propper gaat niet weg na 1 seizoen lijkt me. Als er iemand meer dan 20 miljoen biedt, dan heel misschien, maar het is een nuchtere kerel en ik denk dat ie zelf niet zo snel wil. En PSV krijgt die miljoenen later ook nog wel. Moreno heeft al aangegeven dat ie best nog wel een seizoen wil blijven.

Maar ja, risico is er wel, je weet niet welke clubs er aankloppen. Komt er een Arsenal voor Moreno, dan is ie weg. Guardado wil spelen en belangrijk zijn, bij PSV is hij de absolute publieksfavoriet, dat krijgt hij niet snel ergens anders. Vraag het Gomes maar eens.

Van Ginkel viel gisteren aan de bal vies tegen, zijn handelingssnelheid is te laat om mee te kunnen. Maar controlerend is hij heel belangrijk, hij en Propper maken ZO veel meters en zetten uitstekend druk naar voren. Guardado doet dat ook, dat maakt PSV lastig te bespelen. Van Ginkel moet nog altijd wennen aan PSV, ik zou proberen hem definitief in te lijven voor volgend seizoen. Absolute klasbak, komt er nog niet helemaal uit.

Over PSV hoef je je weinig zorgen te maken met mensen als Cocu en Brands, en Gerbrands er achter die maar met 1 ding bezig is: topsport. De beste directeur by far, de beste TD/TM by far, beste trainer is nog altijd De Boer. 4x op rij kampioen, dat gaat Cocu niet snel evenaren of overtreffen.

Oh ja, ik verwacht dat Narsingh vertrekt, maar die zie ik niet als sterkhouder. Jozefzoon vind ik van hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Fleximex schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:06:
Johan Derksen zegt altijd dat hij het grote onzin vind om penalties te oefenen.
Maar als je elke training 5 penalties vlak langs de paal in de linker en 5 in de rechterhoek schiet krijg je toch een automatisme lijkt me. Ik zie geen reden waarom je ooit een penalty in het midden of zo hoog zou schieten. Bij de grond, in de hoek en met voldoende snelheid heeft de keeper geen enkele kans.
Als Narsingh die bal vlak onder de lat zou knallen heeft niemand het er natuurlijk over. Maar de hoogte van een bal is veel moeilijker te beïnvloeden dan de richting.
Klopt, dat moet je wel goed onderhouden. Houd ook rekening met trillende beentjes of spanning die je richting wat kunnen beinvloeden.
Derksen kan ook wel vrij makkelijk praten. Hij hoeft niet daar te gaan staan en er eentje te nemen.

Wanneer Narsingh die bal keihard rechts onder knalt en de keeper houdt hem eruit, dan valt hem niks te verwijten. Overigens is Schweinsteiger ook zo'n kameel die rare aanloopjes neemt. Cech trapte niet in dat grapje tijdens een CL finale. Robben schoot hem niet goed in, dus het is wel degelijk van belang wat je kiest en doet. Robben schoot ook tegen Dortmund mis (opvallend, iedere keer de rechter hoek).
Een beetje penalty nemer schiet rechts en links :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 16:47
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:05:
[...]

Guardado (hij was gisteren heel sterk overigens, men verwacht dat hij in de CL zo speelt als in de Eredivisie en dat kan wel tegen een Manchester United maar niet tegen Atletico) moet je volgend seizoen absoluut aanvoerder maken. De Jong lijdt onder die band, een spits moet bezig zijn met de goal van de tegenstander, die focus moet je niet verstoren door een aanvoerdersband. Of de Jong nu blijft of niet, die band moet naar Andres.

Propper gaat niet weg na 1 seizoen lijkt me. Als er iemand meer dan 20 miljoen biedt, dan heel misschien, maar het is een nuchtere kerel en ik denk dat ie zelf niet zo snel wil. En PSV krijgt die miljoenen later ook nog wel. Moreno heeft al aangegeven dat ie best nog wel een seizoen wil blijven.

Maar ja, risico is er wel, je weet niet welke clubs er aankloppen. Komt er een Arsenal voor Moreno, dan is ie weg. Guardado wil spelen en belangrijk zijn, bij PSV is hij de absolute publieksfavoriet, dat krijgt hij niet snel ergens anders. Vraag het Gomes maar eens.

Van Ginkel viel gisteren aan de bal vies tegen, zijn handelingssnelheid is te laat om mee te kunnen. Maar controlerend is hij heel belangrijk, hij en Propper maken ZO veel meters en zetten uitstekend druk naar voren. Guardado doet dat ook, dat maakt PSV lastig te bespelen. Van Ginkel moet nog altijd wennen aan PSV, ik zou proberen hem definitief in te lijven voor volgend seizoen. Absolute klasbak, komt er nog niet helemaal uit.

Over PSV hoef je je weinig zorgen te maken met mensen als Cocu en Brands, en Gerbrands er achter die maar met 1 ding bezig is: topsport. De beste directeur by far, de beste TD/TM by far, beste trainer is nog altijd De Boer. 4x op rij kampioen, dat gaat Cocu niet snel evenaren of overtreffen.

Oh ja, ik verwacht dat Narsingh vertrekt, maar die zie ik niet als sterkhouder. Jozefzoon vind ik van hetzelfde niveau.
Vooral Brands en Gerbrands zijn de redenen dat het misschien beter is als PSV kampioen wordt. Zij doen de juiste aankopen en durven geld uit te geven. Bij Ajax blijven ze toch de hand op de knip houden en geen van de aankopen heeft nog overtuigd.
Met spelers als Guardado en Moreno is PSV ook volwassener naar mijn mening. Ik zie PSV het volgend jaar gewoon weer beter doen in de CL dan Ajax.
De tweede plek geeft trouwens nog steeds recht op voorronde CL, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat blijft volgens mij zo. Het is wel zo dat PSV de NLse club is die de beste kans heeft om de CL voorronde door te komen. Dan moet je 1 vrij sterke en 1 hele sterke tegenstander verslaan, over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Sowieso belangrijk voor in 2017 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:28:
[...]
Brands kennende (die heeft aangetoond een uitstekende TD/TM te zijn met een groot internationaal netwerk) worden dat 3 klasbakken
Misschien moet je je roze bril voor Brands eens afzetten, hij is ook zeker niet onfeilbaar. Bijvoorbeeld voor het jubileum-/rampjaar was hij ook verantwoordelijk, zoals hij ook verantwoordelijk is voor het feit dat één van de grootste Nederlandse talenten die uit de jeugd van PSV kwam nu bij de concurrent speelt en dat een ander talent uit eigen jeugd tweede keus is geworden door onder andere een speler te huren die (nog) geen grote toegevoegde waarde heeft.

Natuurlijk heeft hij de afgelopen twee seizoenen uitstekend werk verricht en staat er nu een goed gebalanceerd elftal, maar er is geen enkele garantie dat dat komend(e) seizoen(en) nog steeds het geval is.

Wanneer er aan het eind van het seizoen bij PSV toch net te veel spelers vertrekken, de vervangers het niet (gelijk) waarmaken, ze in de CL geen topploeg in verval treffen, dan is ook PSV gewoon weer een club in de Europese marge. Pas wanneer dat allemaal niet het geval is en PSV ook de komende drie, vier seizoenen overwintert in de CL denk ik dat we een positieve conclusie kunnen trekken over het niveau van PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

[...]

Hoewel ik het best ermee eens ben dat hij aanvoerder moet zijn en De Jong niet, speelde hij gisteren echt niet zo geweldig hoor. Vrij veel onnodig balverlies en gekke dingetjes. Dat maakt verder niet zoveel uit, maar heel sterk spelen? Nee, ben ik het niet mee eens :P
Pröpper is hetzelfde verhaal als Moreno. Beiden houden zich moeiteloos staande, ook in de CL. Pröpper is ook alleen maar beter gaan spelen in de loop van het seizoen. Een van de dragende spelers op dit moment zelfs. Die kan echt nog wel een stap omhoog volgend seizoen. En voor Moreno zit er naar verluid al een paar wedstrijden een jongen van Arsenal op de tribune. Dus dat wordt een lastig verhaal.

Als je het vergelijkt met Ajax, dan denk ik dat Ajax een betere kans heeft om hun sterkhouders binnenboord te houden en dat scheelt toch weer. Dan hoef je niet van voor af aan te beginnen met het opbouwen van automatismen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Misschien moet je je roze bril voor Brands eens afzetten, hij is ook zeker niet onfeilbaar. Bijvoorbeeld voor het jubileum-/rampjaar was hij ook verantwoordelijk, zoals hij ook verantwoordelijk is voor het feit dat één van de grootste Nederlandse talenten die uit de jeugd van PSV kwam nu bij de concurrent speelt en dat een ander talent uit eigen jeugd tweede keus is geworden door onder andere een speler te huren die (nog) geen grote toegevoegde waarde heeft.

Natuurlijk heeft hij de afgelopen twee seizoenen uitstekend werk verricht en staat er nu een goed gebalanceerd elftal, maar er is geen enkele garantie dat dat komend(e) seizoen(en) nog steeds het geval is.
Jij hebt het over "onfeilbaarheid" en "garantie". Als enige, dat zijn namelijk termen die he-le-maal nergens op slaan als we het hebben over het voetbal. Dit heet een stropopredenering, je legt je discussiepartner woorden in de mond die makkelijk aan te vallen zijn. Zie ook:

Wikipedia: Stropopredenering

Kun je beter niet doen, dit is een drogreden, ofwel een foute redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:53:
[...]
Kun je beter niet doen, dit is een drogreden, ofwel een foute redenering.
Misschien moet je toch nog eens die wikipediapagina - en je eigen standpunt - zelf eens lezen. Met je statement impliceer je dat de eventuele vervangers gegarandeerd klasbakken worden. Met die implicatie doe je ook voorkomen alsof Brands onfeilbaar is. Zoals je nu terecht nuanceert, kun je die garantie helemaal niet geven en is niemand - ook niet buiten de voetballerij - onfeilbaar, maar in je eerste statement deed je wel voorkomen alsof dat wel zo was. Je stelt dat de vervangers klasbakken worden. Dat weerleg ik met valide argumenten, zonder van je standpunt een (karikaturale) variant te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:15:
[...]

Misschien moet je toch nog eens die wikipediapagina - en je eigen standpunt - zelf eens lezen. Met je statement impliceer je dat de eventuele vervangers gegarandeerd klasbakken worden. Met die implicatie doe je ook voorkomen alsof Brands onfeilbaar is. Zoals je nu terecht nuanceert, kun je die garantie helemaal niet geven en is niemand - ook niet buiten de voetballerij - onfeilbaar, maar in je eerste statement deed je wel voorkomen alsof dat wel zo was. Je stelt dat de vervangers klasbakken worden. Dat weerleg ik met valide argumenten, zonder van je standpunt een (karikaturale) variant te maken.
Ik had het over waarschijnlijke scenario's en impliceer dus dat het waarschijnlijk is. De meeste high-profile aanwinsten van Brands zijn immers voltreffers. Er zijn uitzonderingen, zoals Maher.

Je trekt die implicatie door tot in het absurde en valt dat aan. Stropopje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dit begint nogal offtopic te gaan, en het wordt er hier niet gezelliger op. Laat dit verder maar rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:28:
Het is mogelijk, dat PSV volgend seizoen de beste spelers kwijt raakt en volledig instort en Ajax 2 ervaren jongens haalt en dat ze een enorme stimulans geeft.

Maar dat is niet het meest waarschijnlijke scenario. Ik denk dat PSV van de 3 Willems, Bruma en De Jong er 2 gaat kwijtraken. Misschien zelfs alle 3. Dat vertrek kun je opvangen door 3 spelers in de huidige selectie, die immers erg breed is, door te schuiven: Brenet, Isimat-Mirin en Locadia. Alle 3 minder, maar alle 3 niet veel minder. Een dramatische instorting lijkt me dus onwaarschijnlijk. Zeker aangezien PSV voor alle 3 vervangers zal gaan halen, normaal gesproken. Brands kennende (die heeft aangetoond een uitstekende TD/TM te zijn met een groot internationaal netwerk) worden dat 3 klasbakken, alle 3 de spelers zullen een flinke som op gaan brengen bij vertrek (als ze alle 3 vertrekken gaat het dan normaliter om meer dan 30 miljoen aan transfersommen). In de CL zijn ze duidelijk meer waard geworden, PSV heeft flink gecashed in de CL dit jaar.

Ajax heeft voornamelijk behoefte aan een stuk of 3 ervaren spelers, helaas faalt Overmars op dat vlak structureel, er zijn geen ervaren jongens van niveau gehaald. Er is wat dat betreft geen perspectief, tenzij Ajax een andere TD aanneemt, zullen die jongens waarschijnlijk niet gaan komen, dan zouden ze er al zijn. Nu is dat ook aartsmoeilijk. Zonder ervaren jongens zal Ajax niet de volwassenheid in zijn spel kunnen brengen die PSV in de CL heeft getoond.

De verwachting is dus realistisch gezien: Ajax zal niet veel sterker worden en PSV niet veel zwakker. Beiden zijn noodzakelijk, als je kijkt naar de Europese prestaties van beiden, om te komen tot het scenario: Ajax doet het komend seizoen in de CL minimaal even goed als PSV het zou doen.
Eens. Het is waarschijnlijker dat Ajax op dezelfde wijze blijft modderen, op de één of andere manier zijn er te veel mensen die structurele verbeteringen blokkeren. Om dat als argument te gebruiken dat PSV zondag moeten winnen gaat mij wat ver, zoveel heb ik ook weer niet over voor het Nederlands voetbal. :P
Maar goed, jij weet dit allemaal ook, alleen verschuil je je liever achter: we weten het nog niet zeker, alles kan gebeuren. En dat mag.
Waarom doe je dit dan nu weer? Je post was juist zo goed. :)
Ramzzz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:43:
Dat geldt dus alleen voor wedstrijden tegen op voorhand veel sterkere tegenstanders. En dat vind ik heel verstandig. ;)
Ja knuppel, dat was dus precies wat ik schreef, trek die gekleurde lenzen eens uit je doppen. :D
Probeer je eens oprecht te beschrijven dat je jaloers bent op de realistische insteek die PSV hanteert in wedstrijden die op kwaliteit waarschijnlijk niet te winnen zijn, wordt je alsnog afgefikt vanwege gekleurd lezen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:05
[...]

Haha, nee natuurlijk niet, duurt na dit seizoen nog minimaal 3 seizoenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Haha, nee natuurlijk niet, duurt na dit seizoen nog minimaal 3 seizoenen :+
Volgens mij maak je een rekenfout. Als Cocu na dit seizoen nog 2x kampioen wordt, heeft ie De Boer geëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:05
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:30:
[...]

Volgens mij maak je een rekenfout. Als Cocu na dit seizoen nog 2x kampioen wordt, heeft ie De Boer geëvenaard.
Je hebt gelijk, had afgelopen seizoen niet meegerekend, maar het duurt dus hoe dan ook nog even ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:33:
[...]

Je hebt gelijk, had afgelopen seizoen niet meegerekend, maar het duurt dus hoe dan ook nog even ...
Indeed, zoals ik al zei.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De beste directeur by far, de beste TD/TM by far, beste trainer is nog altijd De Boer.
Dit vind ik nogal eenzijdig gesteld en op zijn minst niet echt respectvol naar de medewerkers van clubs die het met veel minder middelen moeten doen. Kijk bijvoorbeeld naar AZ en hoe die opgekrabbeld zijn. Het verschil in budget geeft wat dat betreft een vertekend beeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Wel grappig hoe Brands nu zo opgehemeld wordt, 3 jaar geleden was hij nog "de oorzaak van het falen van PSV" en "moest hij oprotten" ;) Dingen kunnen snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:14:
[...]

Dit vind ik nogal eenzijdig gesteld en op zijn minst niet echt respectvol naar de medewerkers van clubs die het met veel minder middelen moeten doen. Kijk bijvoorbeeld naar AZ en hoe die opgekrabbeld zijn. Het verschil in budget geeft wat dat betreft een vertekend beeld.
Huh? Ook wat TD'en /TM's betreft geldt dat de toppers naar de grote clubs gaan, net als spelers. Brands deed het goed bij RKC, verdiende toen een transfer naar AZ, door zijn goede werk daar is hij bij PSV aan de slag gemogen. En over een paar jaar zit hij bij een internationale topclub. Hij is te goed voor PSV. Zo realistisch moet je zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:12:
Huh? Ook wat TD'en /TM's betreft geldt dat de toppers naar de grote clubs gaan, net als spelers. Brands deed het goed bij RKC, verdiende toen een transfer naar AZ, door zijn goede werk daar is hij bij PSV aan de slag gemogen. En over een paar jaar zit hij bij een internationale topclub. Hij is te goed voor PSV. Zo realistisch moet je zijn denk ik.
Dat Brands zijn strepen verdiend heeft moge duidelijk zijn. Dat hij 'by far' de beste van Nederland is kan je gewoon niet zonder meer zeggen. Volgens jouw redenatie is elke werknemer bij de koploper automatisch beter dan alle anderen bij andere clubs? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:23:
[...]

Dat Brands zijn strepen verdiend heeft moge duidelijk zijn. Dat hij 'by far' de beste van Nederland is kan je gewoon niet zonder meer zeggen. Volgens jouw redenatie is elke werknemer bij de koploper automatisch beter dan alle anderen bij andere clubs? :?
Net als de topclubs de beste voetballers hebben, hebben ze ook de beste trainers, TD's, directeuren, scouts, vaak zelfs fysiotherapeuten, inspanningsfysiologen etc.

Brands heeft een selectie bij elkaar gesprokkeld die op CL niveau hoge ogen heeft gegooid en met de grote jongens mee kan doen. Veel meer kun je niet bereiken met een NLse club. De grootste prestatie verdient de hoogste waardering.

Dat is veel moeilijker dan om met PEC een keer 4e te worden ofzo, ook dat is een relatieve topprestatie gezien de mogelijkheden bij die club maar onvergelijkbaar. Bij Ajax of PSV is de druk zeer hoog, dat is veel moeilijker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En dan zeggen ze dat ze in Amsterdam arrogant zijn. :D _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Es kijken of ik ergens Bayern - Juve te zien kan krijgen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Kaap schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:43:
Es kijken of ik ergens Bayern - Juve te zien kan krijgen :Y
Hier gewoon via de Duitse zender (ZDF :) )

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Pagina: 1 ... 62 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder