Ik ben ook van plan een drone te kopen. Ik heb al eerder drones gehad een paar jaar terug maar voornamelijk tinywhoops voor binnen.
Ook een 5 inch gehad maar nooit mee gevlogen omdat ik toen in Groningen woonde waar ivm vliegveld Eelde je nergens mag vliegen dus had alles weer verkocht.
Tijdens vakantie vorig jaar ook een DJI Mavic mini gekocht om leuke shots te maken. Maar in Duitsland/Oostenrijk en Kroatie mocht je ook nergens vliegen. Aan de ene kant heb ik daar lak aan en zou ik gewoon willen vliegen maar ik vindt het vervelend als mensen mij daar dan mee confronteren en ik ben dan op dat moment vaak niet adrem genoeg om daar goed op te pareren.
Ik woon nu ergens in de regio van Assen en zit net naast de rand van het CTR van Eelde.
Dus zit ik hier wat plaatsen te zoeken waar ik lekker FPV kan vliegen zonder meteen gezeur van omstanders of voorbijgangers te krijgen.
Hoe gaan jullie hier mee om? Heb je wel eens te maken met vervelende mensen die beweren dat je ergens niet mag vliegen terwijl ze de regels niet weten maar gewoon graag willen zeiken?
Ik ben van plan digitaal te gaan vliegen en zit te twijfelen tussen Walksnail en DJI. Voordeel van Walksnail is dat hun VTX zijn veel lichter en dus beter gewicht voor een kleine quad, ook zijn de VTX en camera een stuk goedkoper dan b.v. de DJI O3. Maar de DJI Avata spreekt mij ook erg aan. Het gemak van het ecosysteem en hoe de drone kan vliegen (met RTH en Altitude hold) spreken mij ook aan. Alleen het ontzettende lawaai van de Avata valt mij dan weer erg tegen. Ik wil graag een drone die niet zoveel herrie maakt en dus zo weinig mogelijk aandacht trekt.
De
Pavo Pico is dan misschien een leuk alternatief maarja die heeft geen RTH en AH.