Die link is juist verre van duidelijk.Archer_VC10 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:07:
[...]
De link een paar posts terug (van @Dirtyrockers ) is er juist erg duidelijk over. Het mag niet, tenzij je toestemming hebt van provincie en terreinbeheerder en eventueel een natuurvergunning. Het is dus niet onmogelijk om er te vliegen, maar je moet er wat moeite voor doen. Mocht je aangesproken worden is alleen "ik heb het opgezocht" niet voldoende gok ik.
Er wordt iets beweerd (het mag permanent niet zonder vergunning), zonder bronvermelding naar een wettekst en met links naar kaarten (aeret en godrone) waarin juist staat dat het per gebied afhangt van de beheerplannen.
Laten die beheerplannen nu veelal bijna 10 jaar oud zijn en ook veelal geen woord spreken over drones, onbemande vliegtuigen of anderzijds iets dat kan wijzen op een drone zoals wij hem tegenwoordig allemaal kennen.
Sommige beheerplannen bakenen dan iig nog een minimum vlieghoogte aan, waardoor drones er vaak al buiten vallen. Andere specificeren die minimum vlieghoogte dan weer voor de categorie kleine luchtvaart en bakenen die categorie dan dusdanig af dat drones er niet in vallen. Tja is het dan wel of niet toegestaan?
Voor zover ik zelf in mijn zoektocht kon zien, worden ondertussen wel veel beheerplannen geupdate, dus even wachten en misschien is er dan wel duidelijkheid. Zo niet, blijven ze waarschijnlijk nog 10 jaar langer in limbo
/f/image/kksHI8xlV3K0V4FfqtBmSeTj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vwtsBUy7ZaQ0uFs3dRLCrKPz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CsbBvUFGg03S8rRkGMrU2LfA.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/5aef9A3uuuqUVthlzqIlaoUF.jpg?f=fotoalbum_medium)