Sowieso mag je nergens vliegen in de buurt van vliegvelden, woningen van leden van het Koninklijk Huis, militaire complexen, ziekenhuizen vanwege mogelijke traumahelicopters, energiecentrales, politiebureau's enzovoort. Te veel om op te noemen.Mathieu2022 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:36:
Goede vraag zeg. Ik heb het ookal een paar keer gehad dat de melding kwam en dat er een kilometer verderop een zone was. Ook als test een keer in een zone (industrie) laten opstijgen en dat werkte gewoon je moest wel accepteren dat je alle schade en risico op je neemt dus dat is wel goed geregeld. Ik denk daarom dat als je perongeluk zo een zone in gaat hij gewoon blijft vliegen. Echter zijn er misschien wel zones met jammers zoals ik me dat kan voorstellen bij gevangenissen enzo en dan zal die misschien wel stil gaan hangen of RTH inschakelen. Benieuwd naar de antwoorden.
Laatst stond hier in de krant dat een drone gesignaleerd werd boven een politiebureau, die werd snel opgespoord. De piloten zaten in een nabij geparkeerde auto. Ze hadden geen kwade bedoelingen, maar waren gewoon aan het spelen met hun nieuwe drone. Evengoed werd de drone in beslag genomen en de maximale boete bedraagt 4800 euro. Dat is het me niet waard.