• bodejodel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12 13:31
3dmazter schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:25:
Even een algemene drone vraag voor de mensen hier.
Wie heeft er ervaring met vogels die je drone aanvallen dan wel laten neerstorten.
Gebeurt dat vaak en wat doen jullie er tegen?
Wij vliegen best regelmatig in gebieden waar veel vogels leven en nestelen als we voor waterschappen met thermografie wildstandonderzoek doen of vogelnesten opsporen als er gemaaid moet gaan worden. Zo nu en dan kom je een territoriale vogel tegen, of denkt een roofvogel dat je een lekkere vette duif bent, maar dit komt niet zo vaak door als ik had verwacht. Zo snel mogelijk stijgen en vervolgens horizontaal afstand nemen is dan de veiligste manier om ze te ontwijken. Je drone klimt sneller dan de meeste vogels. Zelfs een duikende roofvogel kun je op die manier ontwijken, want als je snel je hoogte verandert kloppen zijn berekeningen niet meer en mist hij je. Als je omlaag gaat kan hij nog corrigeren, omhoog is lastiger.
Soms is dat genoeg, maar soms moet je je operatie ook gewoon even pauzeren.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:41
Ik ga volgend jaar een trektocht in het gebergte doen, zit dan 7 dagen lang zo ongeveer tussen de 3000-4000 meter. Ik draag zelf al mijn materiaal, dus elke gram telt.
Mijn 750 grams fimi gaat dus bij niet mee en dat is dan zelfs zonder controller.

Ik zit zelf te denken aan de volgende opstelling ; neo2, 1 extra accu, aanstruring vanuit gsm.
Hij gaat gebruikt worden voor de gebruikelijke omgevingsfilmpjes, dus nooit ver weg, ik zit ook boven boomgrens, dus nooit iets in de weg, altijd visueel zicht op dat ding. Maar een mooi shot als ik bijv een pas oversteek of een duikvlucht het dal in.
Ik twijfel nog wel over die extra accu, maar ik vermoed dat ik niet eens elke dag kan opladen, dus dan toch mee. En op zulke hoogtes gaat de accu minder lang mee.

Iemand ervaring of gedachten over dergelijke kale opstelling? Dus Neo2, gsm, 2 accu's totaal.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:30

amphora

Websites & Fotografie

maartend schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:44:
Ik ga volgend jaar een trektocht in het gebergte doen, zit dan 7 dagen lang zo ongeveer tussen de 3000-4000 meter. Ik draag zelf al mijn materiaal, dus elke gram telt.
Mijn 750 grams fimi gaat dus bij niet mee en dat is dan zelfs zonder controller.

Ik zit zelf te denken aan de volgende opstelling ; neo2, 1 extra accu, aanstruring vanuit gsm.
Hij gaat gebruikt worden voor de gebruikelijke omgevingsfilmpjes, dus nooit ver weg, ik zit ook boven boomgrens, dus nooit iets in de weg, altijd visueel zicht op dat ding. Maar een mooi shot als ik bijv een pas oversteek of een duikvlucht het dal in.
Ik twijfel nog wel over die extra accu, maar ik vermoed dat ik niet eens elke dag kan opladen, dus dan toch mee. En op zulke hoogtes gaat de accu minder lang mee.

Iemand ervaring of gedachten over dergelijke kale opstelling? Dus Neo2, gsm, 2 accu's totaal.
Accu van Neo 2 is klein en dus snel leeg dus een 2e accu lijkt me wel een goed idee. Als je de propguards en transmitter er af haalt scheelt dat weer wat gewicht en op papier langere accuduur. Met alleen telefoon als controller kan je dan al heel veel. Bereik op puur wifi met telefoon is niet echt goed maar in vliegtuigmodus met alleen wifi actief kan je al wat verder vliegen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• maartend
amphora schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:14:
[...]

Accu van Neo 2 is klein en dus snel leeg dus een 2e accu lijkt me wel een goed idee. Als je de propguards en transmitter er af haalt scheelt dat weer wat gewicht en op papier langere accuduur. Met alleen telefoon als controller kan je dan al heel veel. Bereik op puur wifi met telefoon is niet echt goed maar in vliegtuigmodus met alleen wifi actief kan je al wat verder vliegen.
Thnx. Goede ideeën.
Je bedoelt gsm in vliegtuigstand met wel wifi aan? Is niet erg want ik heb toch een week lang volslagen geen bereik op gsm. Dus verbruik is dan ook minder.
De transmitter die er op zit is voor gebruik controller?

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 11-12-2025 10:46 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:30

amphora

Websites & Fotografie

maartend schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:45:
[...]

Thnx. Goede ideeën.
Je bedoelt gsm in vliegtuigstand met wel wifi aan? Is niet erg want ik heb toch een week lang volslagen geen bereik op gsm. Dus verbruik is dan ook minder.
De transmitter die er op zit is voor gebruik controller?
Klopt. Telefoon/bluetooth antenne van gsm verstoord wifi signaal nogal blijkbaar. En die transmitter is alleen voor gebruik met externe controller inderdaad, die krijg je er dan ook alleen maar bij als je één van de fly more combo's koopt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• maartend
amphora schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:51:
[...]

Klopt. Telefoon/bluetooth antenne van gsm verstoord wifi signaal nogal blijkbaar. En die transmitter is alleen voor gebruik met externe controller inderdaad, die krijg je er dan ook alleen maar bij als je één van de fly more combo's koopt.
Top. Ja, weet nog niet welke ik wil kopen, ws de fly more, maar niet alles wil ik mee. Nu nog op zoek naar een lichtgewicht case voor enkel die drone. Die Flip kun je zo mooi opvouwen, deze jammergenoeg niet dacht ik

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:37
maartend schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:44:

Volgens mij is de maximale hoogte waar je kan opstijgen 2000m, dus of de Neo 2 het überhaupt doet daar is de vraag.

• maartend
naizzen schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:01:
[...]

Volgens mij is de maximale hoogte waar je kan opstijgen 2000m, dus of de Neo 2 het überhaupt doet daar is de vraag.
Die vraag had ik al ergens gesteld en werd bevestigd dat ik idd ook op die hoogte kon vliegen. Wel windgevoelig en korter met ,

Die 2k Is wat hij maximaal in hoogte kan maar door regels is dat afgetopt op 120.
Zo lees ik dat, maar ding zal max 100 meter boven mij vliegen

although its official specs list a max takeoff altitude of 2000m for performance in ideal conditions, with the 120m being a regulatory/safety guideline

• Yzord
  • Laatst online: 12-12 12:34

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een vraagje. Ik wil graag fpv vliegen met mijn neo2, maar heb dit nog nooit gedaan. Bestaan er simulators waarop ik mijn rc2 op aan kan sluiten om zo te oefenen op mijn techniek? Of desnoods met de motion controler?
Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.