Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

• hubhib
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:16
Voor diegenen die er over nadenken om een lizard95 te kopen, ik heb er één. Ik kwam van multirotors met 8520 brushed motortjes af en het verschil is gigantisch. Het voelde alsof ik met papieren vliegtuigjes had gevlogen en nu in een spaceshuttle zat. Iedere tuin is al snel te klein voor deze kleine drone.

Nu ben ik een nieuwe multirotor aan het bouwen met onderdelen van de Lizard95, ik vind het eigenlijk maar een lelijk ding. :P

Ryzen 7 2700X | Asus Prime X370 Pro | Inno3D GTX 1080 Ti Ultra | 16GB G.Skill Trident Z 3200 C14 | Noctua NH-D15 | 3x Crucial m4 CT256M4SSD1 | 2x Seagate Barracuda 3TB | Corsair Graphite 600T | BitFenix Whisper BWG750M

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Nu online
quote:
hubhib schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:45:
Voor diegenen die er over nadenken om een lizard95 te kopen, ik heb er één. Ik kwam van multirotors met 8520 brushed motortjes af en het verschil is gigantisch. Het voelde alsof ik met papieren vliegtuigjes had gevlogen en nu in een spaceshuttle zat. Iedere tuin is al snel te klein voor deze kleine drone.

Nu ben ik een nieuwe multirotor aan het bouwen met onderdelen van de Lizard95, ik vind het eigenlijk maar een lelijk ding. :P
Eigenlijk vind ik hem mooi van lelijkheid ;)

Ik heb nu de KingKong ET100 en vind dat een mooie opvolger/tussenstap naar krachtiger. Ik kan hiermee ook binnen vliegen en deze heeft brushless motoren. Er zijn van deze ook nog grotere varianten beschikbaar. Namelijk de ET115 en ET125..

• Bugs3
  • Nu online
Hoe lang gaat een brushed motortje van 6mm ongeveer mee?
quote:
Bugs3 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:56:
Hoe lang gaat een brushed motortje van 6mm ongeveer mee?
Mwah, als je er niet te veel mee crashed en niet constant het uiterste uit haalt, ongeveer 40 tot 50 vluchten*.
(* aantal gebaseerd op eigen brushed ervaringen)

Life is too short to remove USB safely

quote:
Kars schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:54:
[...]

Mwah, als je er niet te veel mee crashed en niet constant het uiterste uit haalt, ongeveer 40 tot 50 vluchten*.
(* aantal gebaseerd op eigen brushed ervaringen)
Is ook mijn ervaring. Eerste 2 a 3 uur is de performance goed, daarna zakt het in, en na een uur of 8 a10 zijn ze echt gaar.

Wat mij ook veel motors heeft gekost: Als een prop losschiet en dat ding onderste boven op zijn gat flikkerd op zijn as. Meestal waren mijn motors dan meteen naar de klote. :(

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• kevin303
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-10 23:05
Hier nog een filmpje van even geleden toen het nog zonnig was :)

kevin303 wijzigde deze reactie 20-12-2017 22:52 (16%)

Op onze eigen tweakers site nogwel:
downloads: Betaflight 3.2.3
_/-\o_

Gekopieerd uit het OpenSource 3d printing topic:
https://www.reddit.com/r/.../?st=jbhm61v8&sh=4b8df2fd

Ik wil soms nog weleens uitwijken van Banggood naar Gearbest (vorige week nog een KK ET100 besteld bij ze- Banggood was out of stock). Voor de mensen die dat ook doen is dit bericht wellicht ook interessant.

• Bugs3
  • Nu online
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:51:
Gekopieerd uit het OpenSource 3d printing topic:
https://www.reddit.com/r/.../?st=jbhm61v8&sh=4b8df2fd

Ik wil soms nog weleens uitwijken van Banggood naar Gearbest (vorige week nog een KK ET100 besteld bij ze- Banggood was out of stock). Voor de mensen die dat ook doen is dit bericht wellicht ook interessant.
Bedankt voor de tip. Ik ga voorzichtig zijn voor zover ik dat niet al was.
Misschien ook even hier melden? [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3

Heb je de ET100 al binnen? Ga je er binnen mee vliegen?
Ik heb hem nu 2 weken in huis. Als je, zoals ik, gewend bent aan Whoops dan is dit echt wel level-up. Vooral als je zo klein behuisd bent als ik. Maar het is absoluut te doen. Kan niet wachten tot de deuren weer open kunnen om ermee naar buiten te vliegen 8)

Ik heb ook de Whoop af met de 7mm motoren. Dat is ook al een verandering t.o.v. de 6mm motoren zeg. Het is ff wennen maar erg fijn om meteen wat meer power te hebben op het moment dat je moet corrigeren.

Bugs3 wijzigde deze reactie 22-12-2017 15:47 (4%)

quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:33:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik ga voorzichtig zijn voor zover ik dat niet al was.
Misschien ook even hier melden? [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3
quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:33:
[...]

Goed idee! Ik zal ff kijken of het al gemeld is of niet. :)

Heb je de ET100 al binnen? Ga je er binnen mee vliegen?
Ik heb hem nu 2 weken in huis. Als je, zoals ik, gewend bent aan Whoops dan is dit echt wel level-up. Vooral als je zo klein behuisd bent als ik. Maar het is absoluut te doen. Kan niet wachten tot de deuren weer open kunnen om ermee naar buiten te vliegen 8)

Ik heb ook de Whoop af met de 7mm motoren. Dat is ook al een verandering t.o.v. de 6mm motoren zeg. Het is ff wennen maar erg fijn om meteen wat meer power te hebben op het moment dat je moet corrigeren.
Nog niet. Maar ik verwacht het elk moment. Ik zocht ook iets voor binnen maar mijn KK GT90 is net iets te snel. Ik heb nog een brushed quad liggen (Q95) maar dat vliegt niet heel lekker.
De motors zijn gaar maar ik heb besloten om niet meer te investeren in brushed. Ik persoonlijk vind de kosten te hoog voor wat je er voor terug krijg. Vorige winter heb ik er een stuk of 10 motoren heen geknald en dat kwam al snel neer op 40 euro.

Nu had ik een paar posts terug jou reactie gezien met daarin de ET100 en ben toen is gaan kijken. Leuk ding, voldeed aan mijn wensen, en dus gekocht! (en nog bedankt he! ;) )

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:48
Mijn Lizard plezier was van korte duur, een van de motortjes draait niet meer (motor 1). Gelukkig heb ik een 'reserve' voor onderdelen. Hoe kom ik er nu achter of ik een motor of de ESC moet vervangen? Dat eerste gaat namelijk een stuk makkelijker dan de ESC, hiervoor moet de hele droge uit elkaar geschroefd worden.

Kan dit met een multimeter of moet ik de ESC visueel inspecteren?

EDIT: Hij vliegt weer, ik heb de motor gewisseld met een werkende van de donor Lizard die ik er bij had. Nu ben ik ook vastbesloten om de donor ook weer lucht-waardig te maken, dus de vraag blijft staan.

Zonder alles continu om te moeten solderen ben ik denk ik het best af met een paar extra motortjes, kosten zo te zien de wereld niet dus dat risico wil ik wel lopen. Er van uit gaande dat de ESC nog in orde is, koop ik het best:
2x Originele paarse Eachine 1104 6000KV ¤7,57 per stuk
4x Rode Eachine 1104 6500KV (upgrade motor staat er bij?) ¤7,49 per stuk, ¤29,05 per 4
Andere motortjes die passen?

Als ik toch aan het bestellen ben, eventueel andere props er bij? En zo ja welke?

gastje01 wijzigde deze reactie 30-12-2017 15:19 (56%)

quote:
gastje01 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:02:
Mijn Lizard plezier was van korte duur, een van de motortjes draait niet meer (motor 1). Gelukkig heb ik een 'reserve' voor onderdelen. Hoe kom ik er nu achter of ik een motor of de ESC moet vervangen? Dat eerste gaat namelijk een stuk makkelijker dan de ESC, hiervoor moet de hele droge uit elkaar geschroefd worden.

EDIT: Hij vliegt weer, ik heb de motor gewisseld met een werkende van de donor Lizard die ik er bij had. Nu ben ik ook vastbesloten om de donor ook weer lucht-waardig te maken, dus de vraag blijft staan.

Zonder alles continu om te moeten solderen ben ik denk ik het best af met een paar extra motortjes, kosten zo te zien de wereld niet dus dat risico wil ik wel lopen. Er van uit gaande dat de ESC nog in orde is, koop ik het best:
4x Rode Eachine 1104 6500KV (upgrade motor staat er bij?) ¤7,49 per stuk, ¤29,05 per 4

Als ik toch aan het bestellen ben, eventueel andere props er bij? En zo ja welke?
Het makkelijkst om het probleem te vinden, is toch het solderen van een goede motor aan de ESC.
Draait je motor weer -> motorprobleem. Draait je motor niet -> ESC probleem.
Het is en blijft knutselen maar zo is het wel het makkelijkst (van buiten naar binnen werken).

Wat betreft die motoren, ze hebben een iets hoger kv (dus draaien iets sneller) maar dat betekend niet meteen dat ze je drone sneller maken.
Je kunt verder bijna elke 1104-type motor plaatsen, kijk hierbij wel even naar hoeveel Amp's deze gebruiken en of je ESC's dat aankunnen.

• hubhib
Ik volg al een tijdje dit draadje op rcgroups. Staat erg veel nuttige informatie over de Lizard 95 in. Wat ik eruit op maak is dat bij veel Lizards de ESC's na een tijdje falen.

Ik heb zelf de PID's uit dat draadje gehaald, waardoor mijn Lizard nu een stukje beter vliegt.

Ryzen 7 2700X | Asus Prime X370 Pro | Inno3D GTX 1080 Ti Ultra | 16GB G.Skill Trident Z 3200 C14 | Noctua NH-D15 | 3x Crucial m4 CT256M4SSD1 | 2x Seagate Barracuda 3TB | Corsair Graphite 600T | BitFenix Whisper BWG750M

• gastje01
quote:
Kars schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:25:
[...]

Het makkelijkst om het probleem te vinden, is toch het solderen van een goede motor aan de ESC.
Draait je motor weer -> motorprobleem. Draait je motor niet -> ESC probleem.
Het is en blijft knutselen maar zo is het wel het makkelijkst (van buiten naar binnen werken).

Wat betreft die motoren, ze hebben een iets hoger kv (dus draaien iets sneller) maar dat betekend niet meteen dat ze je drone sneller maken.
Je kunt verder bijna elke 1104-type motor plaatsen, kijk hierbij wel even naar hoeveel Amp's deze gebruiken en of je ESC's dat aankunnen.
Ik had gehoopt dat je met een multimeter bijvoorbeeld weerstand kon meten om een indicatie te krijgen. Ik wel gewoon met de soldeerbout aan de slag. Het knutselen is net leuk, maar als je op voorhand bepaalde dingen al kunt uitsluiten maakt t toch makkelijker.

Wat de motoren betreft blijf ik denk ik bij de originele, dan hoeven er maar 2 vervangen te worden en naar wat ik zo lees performen ze prima (ik heb 0 brushless referentiekader). Props is wel leuk om mee te variëren zie ik. Sneller is namelijk niet per se een eis, dit gaat voorlopig hard zat, meer om de verschillen te voelen.
quote:
hubhib schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:09:
Ik volg al een tijdje dit draadje op rcgroups. Staat erg veel nuttige informatie over de Lizard 95 in. Wat ik eruit op maak is dat bij veel Lizards de ESC's na een tijdje falen.

Ik heb zelf de PID's uit dat draadje gehaald, waardoor mijn Lizard nu een stukje beter vliegt.
Thnx, extra leesvoer. PIDs heb ik nog niks aan aangepast, wellicht ook maar eens proberen, ik kan altijd nog terug naar de standaard waarden. Ik wil vooral leren hoe en waarom je ze aanpast, eerst maar eens goed lezen.

• ImmortalSoul
  • Laatst online: 18-10 16:59
Ik ga binnenkort een FlySky i6 aanschaffen, zodat ik alvast een beetje met een simulator in acro kan oefenen en later met een echte drone.

Ik weet nog niet zeker welke drone ik ga kopen of bouwen, is het handig dat ik toch alvast de receiver er bij koop?

En moet ik met het gebruik van de simulator nog ergens op letten?
quote:
ImmortalSoul schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:12:
Ik ga binnenkort een FlySky i6 aanschaffen, zodat ik alvast een beetje met een simulator in acro kan oefenen en later met een echte drone.

Ik weet nog niet zeker welke drone ik ga kopen of bouwen, is het handig dat ik toch alvast de receiver er bij koop?

De FS-i6 is een goede voordelige starter-radio. Een receiver erbij is wel een makkelijke optie, maar ga dan niet voor de ia-6 of ia-6b, maar voor de X6B. Die laatste is klein en ondersteund het IBUS protocol, wat wel de way-to-go is i.c.m. de FS-i6 en een zelfbouw-drone.

Deze kabel heb je dan nodig om de simulator te kunnen besturen.

Overigens, voor iets meer geld heb je een FrSky Taranis Q X7, wat op dit moment wel de betere keuze is als je zeker weet dat je meer wil gaan vliegen.

quote:
gastje01 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:02:

Misschien niet de meest praktische manier om te testen, maar het werkt wel:
quote:

Ik ben zelf ook met een FS i6 begonnen, en om te vliegen is het een degelijke instapper die naar behoren werkt. Echter, voor sims is het een ruk ding. Ik ondervond continu een vorm van jitter. Ik kom mijn stick stil houden, toch vertoonde de quad twitchy gedrag. Als je net begint met vliegen is dat niet zo'n probleem, maar als je wat verder bent zorgt het er voor dat je een stuk minder goed vliegt. Smooth vliegen zit er gewoon niet bij.

Hij is bijna 2 keer zo duur, maar als je je budget kan oprekken, zou ik niet voor de FS i6 gaan maar voor de taranis Q X7

Mocht je de hobby niets vinden, dan is het zonde van je geld om extra geld uit te geven. Maar als je interesse krijgt in de hobby en verder wil groeien, krijg je op een gegeven ogenblik spijt van de FS i6.

Mocht je alsnog interesse hebben in een FS i6, ik heb er nog 1 liggen waar ik vanaf wil. Stuur maar een DM als je em voor een zacht prijsje wilt overnemen. :)

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-10 19:46

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Mijn goede voornemen voor 2018 is om vaker te gaan vliegen, dus meteen op nieuwjaarsdag daad bij woord gevoegd. :)

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12-10 18:39
Arme reiger....

anboni schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:19:managers: het zijn net meeuwen, ze komen luid schreeuwend binnenvliegen, schijten de hele boel onder en vliegen luid schreeuwend weer weg.

• hubhib
Vanmiddag eindelijk mijn pakketje van TomoQuads in de bus gekregen. Snel de onderdelen van mijn Lizard 95 overgezet en de camera en VTX verwisseld. Heb er nog niet mee kunnen vliegen, maar hij staat nu in ieder geval klaar om getest te worden.

De spekkies:

- Frame: TomoQuads Sonic 2"

- FC,ESC: Eachine Minicube 20x20mm Flysky F3

- Motors: Eachine Lizard95 1104 6000KV

- Propellers: DYS 2030

- Camera: Foxeer Arrow Micro V2

- VTX: Eachine VTX03

Ik moet er nog het één en ander aan doen, zo kan de bedrading nog een stuk korter. Maar eerst maar eens snel mijn bed in. :z

hubhib wijzigde deze reactie 04-01-2018 00:53 (3%)

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:21
Tijdens oudjaarsnacht zag ik in ene een drone vliegen - ondanks dat het niet is toegestaan vlogen er oudjaarsnacht veel mensen met hun drone. De dag erna zag ik op de lokale Facebook pagina een bericht of iemand de drone gevonden had, hij was op drift geraakt en buiten bereik van de 'piloot' terecht gekomen.

Gelukkig heb ik niemand gehoord over een crashende drone op iets of iemand, maar dit soort mensen zorgt er wel voor dat de regels eerder strenger dan soepeler worden. Erg jammer. Tuurlijk zijn nachtbeelden met vuurwerk spectaculair, maar het waaide bij ons flink (wind 5-6), het is nacht en de drone vloog toen ik hem spotte midden in het ontploffende vuurwerk, boven woningen. Niet erg handig dus.

• hubhib
quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:01:
Tijdens oudjaarsnacht zag ik in ene een drone vliegen - ondanks dat het niet is toegestaan vlogen er oudjaarsnacht veel mensen met hun drone. De dag erna zag ik op de lokale Facebook pagina een bericht of iemand de drone gevonden had, hij was op drift geraakt en buiten bereik van de 'piloot' terecht gekomen.

Gelukkig heb ik niemand gehoord over een crashende drone op iets of iemand, maar dit soort mensen zorgt er wel voor dat de regels eerder strenger dan soepeler worden. Erg jammer. Tuurlijk zijn nachtbeelden met vuurwerk spectaculair, maar het waaide bij ons flink (wind 5-6), het is nacht en de drone vloog toen ik hem spotte midden in het ontploffende vuurwerk, boven woningen. Niet erg handig dus.
Alles voor de likes. Ik vind het levensgevaarlijk. Ik ben 1 keer met mijn lizard tegen mezelf aangevlogen en dat deed behoorlijk veel pijn, de propellers draaiden gelukkig al niet meer. Ook ben ik met mijn lizard tegen een vlaggetje gevlogen wat in de tuin stond. De propellers trokken het vlaggetje helemaal aan stukken. Om deze redenen vlieg ik ook niet als mijn dochter of vrouw in de tuin zijn.

Ik kan me goed voorstellen wat een enorme schade een drone van het formaat DJI kan doen als het tegen iemand aan vliegt/valt. Van mij mogen ze voor dat soort onverantwoord gedrag dan ook flinke boetes uitdelen.

quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:01:

Randdebielen zijn het die een leuke hobby finaal de nek omdraaien met zulk soort gedrag. :(
Na oudjaarsavond zag ik drone beelden van het vuurwerk, uit zo'n beetje elke grote stad in Nederland. Heeft in sommige gevallen zelfs het nieuws gehaald:
https://www.ad.nl/binnenl...rk-boven-twente~a50fba7f/

In other news: Mijn King Kong ET100 is binnen!

Getest en ik heb er wat gemengde gevoelens over gehouden. De ET100 zou vooral geschikt zijn voor indoor. En dat was ook de rede dat ik de drone heb gekocht. En idd, de drone is ideaal voor binnen! Vliegt niet te snel en is zeer stabiel.

Maar wat mij toch niet helemaal lekker zit: De drone is hardstikke kreupel gemaakt door hem topzwaar te maken! Hij vliegt lekker langzaam en is zeer stabiel door het teveel aan gewicht. De drone heeft veel meer potentie maar dat word nu gedrukt door teveel gebruik van plastic en metaal.

Dus voor thuis istie lekker, maar het is jammer om te zien dat de performance zo ingedamd is... :|
Wellicht, als ik de drone voor thuis zat ben, ik em is ga strippen en kijken hoe hij dan vliegt. :+

Nu nog wachten op mijn volgende bestelling, de Diatone GT90R:

Ben benieuwd! Specs zien er veelbelovend uit!

• NiGeLaToR
quote:
hubhib schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Alles voor de likes. Ik vind het levensgevaarlijk. Ik ben 1 keer met mijn lizard tegen mezelf aangevlogen en dat deed behoorlijk veel pijn, de propellers draaiden gelukkig al niet meer. Ook ben ik met mijn lizard tegen een vlaggetje gevlogen wat in de tuin stond. De propellers trokken het vlaggetje helemaal aan stukken. Om deze redenen vlieg ik ook niet als mijn dochter of vrouw in de tuin zijn.

Ik kan me goed voorstellen wat een enorme schade een drone van het formaat DJI kan doen als het tegen iemand aan vliegt/valt. Van mij mogen ze voor dat soort onverantwoord gedrag dan ook flinke boetes uitdelen.
In principe gebeurt dat ook, als de politie er werk van maakt. Wat opvallend is aan veel van de filmpjes is dat naam en toenaam erbij staan. Dat doe je niet als je weet dat het niet legaal is. Ik vermoed dan ook dat dezen en genen geen idee hebben van de regels. Zo ook de persoon in de wijk, die geeft er geen blijk van door te hebben wat ie aan het doen was.
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:02:
[...]

Randdebielen zijn het die een leuke hobby finaal de nek omdraaien met zulk soort gedrag. :(
Na oudjaarsavond zag ik drone beelden van het vuurwerk, uit zo'n beetje elke grote stad in Nederland. Heeft in sommige gevallen zelfs het nieuws gehaald:
https://www.ad.nl/binnenl...rk-boven-twente~a50fba7f/
Precies, dit is koren op de molen van de anti-drone-beweging. Nu is in ons landje toch al alles eng en dient gereguleerd en verboden te worden, maar stiekem heeft men nog een punt ook op deze manier. Terwijl het eigenlijk niet zo moelijk is. Ik had heel misschien ook vuurwerk in de nacht willen filmen in theorie, maar had dat dan alleen gedaan bij geen wind en vanaf een plek buiten de bebouwde kom ipv er middenin. Nu is 's nachts vliegen ook niet toegestaan, dus dat maakt die keuze ook makkelijk.
quote:
[afbeelding]

Getest en ik heb er wat gemengde gevoelens over gehouden. De ET100 zou vooral geschikt zijn voor indoor. En dat was ook de rede dat ik de drone heb gekocht. En idd, de drone is ideaal voor binnen! Vliegt niet te snel en is zeer stabiel.

Maar wat mij toch niet helemaal lekker zit: De drone is hardstikke kreupel gemaakt door hem topzwaar te maken! Hij vliegt lekker langzaam en is zeer stabiel door het teveel aan gewicht. De drone heeft veel meer potentie maar dat word nu gedrukt door teveel gebruik van plastic en metaal.

Dus voor thuis istie lekker, maar het is jammer om te zien dat de performance zo ingedamd is... :|
Wellicht, als ik de drone voor thuis zat ben, ik em is ga strippen en kijken hoe hij dan vliegt. :+
Voor binnen is zo'n Hubsan ding toch helemaal goed? Die kan langzaam vliegen of hard genoeg voor buiten in de sportstand. Of kan deze drone nog iets anders waarvoor het per se deze moet zijn?
quote:
Nu nog wachten op mijn volgende bestelling, de Diatone GT90R:
[afbeelding]
Ben benieuwd! Specs zien er veelbelovend uit!
Ah, deze voor buiten? Of beide? :-)
quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:08:
[...]

..maar stiekem heeft men nog een punt ook op deze manier.
Helemaal mee eens. Met zulk soort gedrag snap ik best dat ze de regels willen aanscherpen. Zulk soort vluchten zijn ontzettend risico vol en je wil absoluut niet dat een DJI drone midden in de wijk neerstort.
quote:
[...]

Voor binnen is zo'n Hubsan ding toch helemaal goed? Die kan langzaam vliegen of hard genoeg voor buiten in de sportstand. Of kan deze drone nog iets anders waarvoor het per se deze moet zijn?
Kheb al een Hubsan. En dat is leuk als je net begint, maar dan ben je redelijk snel op uitgekeken.

Daarnaast geld voor de Hubsan: Geen FPV, brushed motoren, geen acro mode (enkel angle 8)7 ), geen propquards en ik wilde gewoon wat nieuws. :+ De ET scheen ideaal voor binnen te zijn. En dat klopt aardig. :)
quote:
[...]

Ah, deze voor buiten? Of beide? :-)
ET100 is voor binnen, de Diatone voor buiten. Ik heb ook nog een 5' en 3' quad maar ik merk dat, in een grote stad als Den Haag, je daar eigenlijk niet verantwoord mee kan vliegen. Het is hier gewoon te druk. En bijna alles is een no-fly zone.
Een micro heeft minder ruimte nodig en is ook wat minder risicovol in drukke gebieden.

Soms denk ik weleens: Ik moet lekker verhuizen naar het platte land. Daar heb je tenminste de ruimte om full throttle te gaan met je 5' quad.... :P

ChojinZ wijzigde deze reactie 04-01-2018 13:36 (9%)

• NiGeLaToR
@ChojinZ ik ben stiekem best blij met waar ik woon - aan de rand van Hoorn, tussen molens en weilanden, ver van no-fly zones en dichtbij een heel groot meer waar je relatief makkelijk en veilig kan vliegen als je de weilanden enzo zat bent. Het waait hier alleen vaak best hard valt me op :)

Edit: nog even nagevraagd, maar de kwijtgeraakte drone is in goede staat teruggevonden. Dat is dan weer een soort van mazzel :)

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 04-01-2018 14:56 (18%)

quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:56:
@ChojinZ ik ben stiekem best blij met waar ik woon - aan de rand van Hoorn, tussen molens en weilanden, ver van no-fly zones en dichtbij een heel groot meer waar je relatief makkelijk en veilig kan vliegen als je de weilanden enzo zat bent. Het waait hier alleen vaak best hard valt me op :)
Ben ik soms ook best wel jaloers op. Zie ik hier video's van schitterende omgevingen terwijl ik zelf voornamelijk omringd word door flatgebouwen. :|

Ow, interessante video via Propwashed:

• hubhib
quote:
Die Diatone lijkt me een leuk quadje. Echt zo'n slaper die makkelijk mee kan komen met de grotere modellen. Zat er eerst nog aan te denken om een drone te bouwen op basis van dat frame.

Maar de TomoQuads Sonic is echt een geweldig frame. Heel makkelijk om alles te plaatsen, verrassend veel ruimte voor zo'n klein ding. En door 1 schroefje los te draaien kun je de hele kap eraf halen, lekker makkelijk als je snel iets moet repareren.

• DCFreak

DCFreak

quote:
hubhib schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Ik ben vanaf het begin al bang voor het geweld van die propellers, zeker gezien de keten van technische onzekerheden die gemoeid zijn met het fpv vliegen. Dan hebben we nog de menselijke factor en uiteindelijk domme pech.

Om te voorkomen dat je de quad per ongeluk armed (bijvoorbeeld bij het bukken om je quad op te pakken) kan je tegenwoordig een pre-arm schakelaar instellen op je transmitter. Deze schakelaar moet omgehaald zijn om de echte arm schakelaar actief te laten zijn. Ik gebruik hiervoor de automatisch terugverende schakelaar op de taranis.

DCFreak wijzigde deze reactie 06-01-2018 21:12 (16%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:

Zoals hier al een paar keer gezegd is, als je het budget hebt ga dan voor een Taranis QX7.
Ik ben zelf begonnen met een I6 en heb hier zeker geen spijt van, echter was de QX7 er toen nog niet. Het verschil is enorm qua besturing. Met de QX7 voelt de besturing veel preciezer aan en ook met sims op de PC is de QX7 in het voordeel. Waar je voor een I6 een speciaal kabeltje nodig hebt welke, zoals eerder gezegd, veel jitter geeft, werkt de QX7 met de meeste sims out of the box met een USB kabel.

Ook denk ik dat je de FlySky 2e hands niet echt kan verkopen mocht je het toch allemaal niks vinden maar de Taranis raak je wel kwijt.

DutchElectrics.com | Youtube | Mixcloud | PSN: RadianceNL

• BazerK
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-10 20:20

BazerK

Haswell rulez

quote:
DCFreak schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Ik ben vanaf het begin al bang voor het geweld van die propellers, zeker gezien de keten van technische onzekerheden die gemoeid zijn met het fpv vliegen. Dan hebben we nog de menselijke factor en uiteindelijk domme pech.

Om te voorkomen dat je de quad per ongeluk armed (bijvoorbeeld bij het bukken om je quad op te pakken) kan je tegenwoordig een pre-arm schakelaar instellen op je transmitter. Deze schakelaar moet omgehaald zijn om de echte arm schakelaar actief te laten zijn. Ik gebruik hiervoor de automatisch terugverende schakelaar op de taranis.
Na vele horror video's van verwondingen door Quads ben ik ook op zoek gegaan naar een veilige manier van arming. Inderdaad, hoe vaak gebeurt het niet dat je tijdens het oppakken van je Quad je per ongeluk de TX ergens raakt. (switch en/of throttle).
Als je een Taranis hebt , kun je een dubbele switch programmeren. Zie de Joshua Bardwell video.
Basically programmeer je een tweede switch (triggerswitch) die tegelijkertijd geschakeld moet worden met je normale arming switch binnen een klein tijdsbestek. Ook is de throttle meegenomen die op 0 moet staan, anders 'armed' hij gewoonweg niet.. Dit is een geniale manier van quad arming en in mijn mening een MUST DO.
Eventueel wil ik wel die Taranis listing hier posten om te gebruiken.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• gastje01
quote:
hubhib schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 00:47:
Vanmiddag eindelijk mijn pakketje van TomoQuads in de bus gekregen. Snel de onderdelen van mijn Lizard 95 overgezet en de camera en VTX verwisseld. Heb er nog niet mee kunnen vliegen, maar hij staat nu in ieder geval klaar om getest te worden.

[afbeelding]

[afbeelding]

De spekkies:

- Frame: TomoQuads Sonic 2"

- FC,ESC: Eachine Minicube 20x20mm Flysky F3

- Motors: Eachine Lizard95 1104 6000KV

- Propellers: DYS 2030

- Camera: Foxeer Arrow Micro V2

- VTX: Eachine VTX03

Ik moet er nog het één en ander aan doen, zo kan de bedrading nog een stuk korter. Maar eerst maar eens snel mijn bed in. :z
Ziet er nice uit. Speciale reden dat je m omgebouwd hebt? Of gewoon voor de leuk?
quote:
BazerK schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Ook is de throttle meegenomen die op 0 moet staan, anders 'armed' hij gewoonweg niet.. Dit is een geniale manier van quad arming en in mijn mening een MUST DO.
Maar dat doet Betaflight standaard al. En dat is ook meteen mijn 2e 'armswitch'. Als je disarmed gewoon daarna je throttle omhoog gooien. Mocht je per ongeluk je armswitch omgooien, dan doet je quad nog niets omdat de throttle niet laag genoeg is.

Daarnaast pak ik mijn quad altijd van zij op en nooit van boven. Ik heb nu 2 keer gehad, met 2 verschillende FC's, dat de props ineens vol throttle op spinde, en de quad omhoog schoot. In beide gevallen waren de quads gedisarmed maar was kortsluiting (nat weer) de oorzaak dat de quad een eigen leven begon te leiden. Zelfs de failsave deed het niet meer. :/

• hubhib
quote:
gastje01 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Ziet er nice uit. Speciale reden dat je m omgebouwd hebt? Of gewoon voor de leuk?
Voor de leuk, maar ook omdat ik de Lizard gewoon een lelijk ding vind. Daarnaast wilde ik een andere camera, een foxeer of runcam en die passen niet op het standaard frame. Ik wilde ook een frame van Tomoquads proberen, kijken welke kwaliteit ze leveren. Tot nu bevalt het erg goed.

Ik heb de propellers op de foto nu ook verwisseld met een setje Gemfan 2035 van Banggood die ik had liggen. Het verschil is enorm, hij schiet nu omhoog bij de kleinste verandering in throttle. Nooit gedacht dat propellers zo veel verschil zouden maken.

quote:
hubhib schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:41:
[...]

Ik heb de propellers op de foto nu ook verwisseld met een setje Gemfan 2035 van Banggood die ik had liggen. Het verschil is enorm, hij schiet nu omhoog bij de kleinste verandering in throttle. Nooit gedacht dat propellers zo veel verschil zouden maken.
Ik heb ook alles vervangen met die Gemfan 2035 props en dat is idd een wereld van verschil. Bijkomend voordeel is dat ze niet kapot te krijgen zijn. Het setje waar ik nu mee vlieg heeft meer dan 50 crashes overleefd. :)

Die GemFans zijn echte aanraders!

• DCFreak

DCFreak

quote:
ChojinZ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:56:
[...]

Maar dat doet Betaflight standaard al. En dat is ook meteen mijn 2e 'armswitch'. Als je disarmed gewoon daarna je throttle omhoog gooien. Mocht je per ongeluk je armswitch omgooien, dan doet je quad nog niets omdat de throttle niet laag genoeg is.

Daarnaast pak ik mijn quad altijd van zij op en nooit van boven. Ik heb nu 2 keer gehad, met 2 verschillende FC's, dat de props ineens vol throttle op spinde, en de quad omhoog schoot. In beide gevallen waren de quads gedisarmed maar was kortsluiting (nat weer) de oorzaak dat de quad een eigen leven begon te leiden. Zelfs de failsave deed het niet meer. :/
Klinkt aardig, maar dan is de beveiliging toch weer afhankelijk van je eigen handelen. De momentary switch als pre-arm gebruiken werkt altijd vanzelf en je kan het nooit vergeten uit te voeren. Hoe kreeg je overigens je quad weer onder controle nadat hij full throttle wegvloog?
quote:
DCFreak schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:27:
[...]

Klinkt aardig, maar dan is de beveiliging toch weer afhankelijk van je eigen handelen. De momentary switch als pre-arm gebruiken werkt altijd vanzelf en je kan het nooit vergeten uit te voeren.
Dat is zeker waar. Maar het zijn ook procedures die je jezelf moet aanleren. En altijd scherp blijven en gewoon niet aan kloten. Ongelukje zit in een klein hoekje heb inmiddels geleerd.
quote:
DCFreak schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:27:
[...]

Hoe kreeg je overigens je quad weer onder controle nadat hij full throttle wegvloog?
Niet. :X Ik had de mazzel dat hij de boom in vloog. De 2e keer schoot de quad horizontaal weg dus dat stopte gelukkig al snel. Sindsdien maak ik alles zo waterdicht mogelijk.

• Bugs3
  • Nu online
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:02:
[...]

[afbeelding]

Jouw bevinding is ook wat ik in de reviews heb gezien. Zeer geschikt voor binnen maar te zwak voor buiten.
Het geeft ook aan het verschil in ervaring tussen jou en mij. Voor mij is de ET100 een krachtige quad als je het vergelijkt met de Whoops. En het geeft tevens aan hoezeer je steeds meer gewend raakt aan de zwaardere motoren. In het begin was ik al blij met de Eachine E010S met rode racerstar motoren. Toen ging ik over op de krachtigere paarse motoren. Inmiddels ben ik gewend aan een Whoop met 7mm motoren en daar vallen die paarse bij in het niet. En dat terwijl ik de KingKong ET100 nog steeds level up vind.
Groot verschil in ervaring en daardoor beleving dus.
quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:44:
[...]

Het geeft ook aan het verschil in ervaring tussen jou en mij.
:$
Qua vlieg ervaring valt dat wel mee. Zo heel erg goed ben ik niet. :+ Maar ik heb meerdere quads (micros, zowel brushed als brushless) en dan zijn de vliegeigenschappen makkelijker te vergelijken. Wat ook een voordeel is is dat ik de motoren van de ET100 ook op mijn KK GT90 heb zitten. Daardoor weet ik wat de motoren kunnen en dat maakt vergelijken ook weer makkelijker.
quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:44:
[...]

Jouw bevinding is ook wat ik in de reviews heb gezien. Zeer geschikt voor binnen maar te zwak voor buiten.
Het geeft ook aan het verschil in ervaring tussen jou en mij. Voor mij is de ET100 een krachtige quad als je het vergelijkt met de Whoops. En het geeft tevens aan hoezeer je steeds meer gewend raakt aan de zwaardere motoren. In het begin was ik al blij met de Eachine E010S met rode racerstar motoren. Toen ging ik over op de krachtigere paarse motoren. Inmiddels ben ik gewend aan een Whoop met 7mm motoren en daar vallen die paarse bij in het niet. En dat terwijl ik de KingKong ET100 nog steeds level up vind.
Groot verschil in ervaring en daardoor beleving dus.
Ik heb ook een Q95 (brushed) en dat is idd een wereld van verschil. Bij de Q95 moet je je weg meer van te voren plannen omdat het corrigerend vermogen van de quad veel minder is. Bij de ET100 kan je op het laatste moment corrigeren en dan schiet de quad heel snel weer in zijn juiste baan. En dat komt niet alleen door de power in de motoren. Je merkt ook dat de ESC protocollen veel sneller reageren dan het standaard PWM protocol van brushed motors.

Ow, en die propquards zijn echt onverwoestbaar. De meesta quards gaan uiteindelijk toch kapot (breuken, scheuren) maar ik heb het gevoel dat deze heeeel lang mee zullen gaan.

Al met al ben ik toch best tevreden over de ET100. Voor indoor is hij perferct. En hij is niet stuk te krijgen. :)

ChojinZ wijzigde deze reactie 13-01-2018 11:11 (4%)

• Bugs3
  • Nu online
quote:
ChojinZ schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Al met al ben ik toch best tevreden over de ET100. Voor indoor is hij perferct. En hij is niet stuk te krijgen. :)
Ik beleef er ook veel plezier mee. Maar wacht nog wel op extra batterijen die niet zo snel hier zijn vanuit Gearbest :X
Heb het al wel 2x voor elkaar gekregen om een propeller te slopen.......

• DCFreak

DCFreak

Vandaag droog, weinig wind en zelfs aan het einde van de middag nog een zonnetje, dus moest er gevlogen worden. Deze keer had ik mij voorgenomen de split-s eens te proberen.

quote:
Bugs3 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:25:
[...]

Ik beleef er ook veel plezier mee. Maar wacht nog wel op extra batterijen die niet zo snel hier zijn vanuit Gearbest :X
Heb het al wel 2x voor elkaar gekregen om een propeller te slopen.......
Welke LiPo's heb je besteld?

Ik vlieg momenteel met deze:
https://www.banggood.com/...0R5ghDEAQYAiABEgK4MPD_BwE

Performance is erg goed voor de prijs!

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
:( 8)7 |:( 8)7 :X }:O :(

Wat ben ik toch een enorme sukkel...

Echt net na 6 weken wachten of zo m'n 4K Xiaomi Mi drone binnen. Gaaf ding. Groot. Vliegt retestabiel.
En ik zeg nog tegen mijn vrou'w 'zo zeg, deze vliegt echt een stuk makkelijker dan die goedkope kleine drones'.

installatie en app allemaal prima. Mooi in het Engels. niets dan lof.

Paar rondjes gedaan. Was elke keer slecht weer dus tussen door even paar minuutjes proberen.
Was op verlaten stuk van vakantiepark. Ging prima. Mooie beelden ondanks het grauwe weer.

Tot ik dacht 'laat ik eens kijken of ik m'n vrouw en m'n zoontje al aan zie komen'. Ding de lucht in. In zicht boven de bomen. camera beetje naar beneden voor m'n orientatie. nog een beetje verder.

....
Een tak, wegwezen...te laat. crash krak, beeld weg. drone weg.
Ik wist waar ie was. (100m) verderop maar toch heb ik het ding dus pas na 2 dagen(!!) terug gevonden. Ja, ook in de bomen gekeken uiteraard, maar niet gezien.

Ondertussen was er wel 1 flinke regenbui geweest.

Rotoren afgebroken
Accu is er uitgevallen en nog steeds onvindbaar...
4K camera precies op verkeerde plek gebroken.

Verder ziet 'ie er nog wel goed uit eigenlijk. Rotoren die nog heel zijn draaien soepel. Landingsgestel, armen etc.

Wat is nu wijsheid?
Eerst maar een nieuwe accu bestellen en kijken wat er nog werkt?
Als ik weer een Mi drone bestel wil ik sowieso toch een 2e accu.

Daarnaast heb ik met deze dan al wel een paar reserve onderdelen.

Was ik ook eens een keer blij met een nieuw speeltje voor papa.
Dat waren een paar 3 dure vluchtjes. Had beter een helicopter kunnen huren denk ik... :X

• Bugs3
  • Nu online
quote:
ChojinZ schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Welke LiPo's heb je besteld?

Ik vlieg momenteel met deze:
https://www.banggood.com/...0R5ghDEAQYAiABEgK4MPD_BwE

Performance is erg goed voor de prijs!
Die zien er goed uit met 550mAh d:)b

Ik heb de "standaard" lipo's besteld:
https://www.gearbest.com/battery/pp_969710.html
quote:
readytoflow schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:31:

Echt net na 6 weken wachten of zo m'n 4K Xiaomi Mi drone binnen. Gaaf ding. Groot. Vliegt retestabiel.
En ik zeg nog tegen mijn vrou'w 'zo zeg, deze vliegt echt een stuk makkelijker dan die goedkope kleine drones'.

Paar rondjes gedaan. Was elke keer slecht weer dus tussen door even paar minuutjes proberen.
Was op verlaten stuk van vakantiepark. Ging prima. Mooie beelden ondanks het grauwe weer.

Tot ik dacht 'laat ik eens kijken of ik m'n vrouw en m'n zoontje al aan zie komen'. Ding de lucht in. In zicht boven de bomen. camera beetje naar beneden voor m'n orientatie. nog een beetje verder.

....
Ik wist waar ie was. (100m) verderop maar toch heb ik het ding dus pas na 2 dagen(!!) terug gevonden. Ja, ook in de bomen gekeken uiteraard, maar niet gezien.

Rotoren afgebroken

Verder ziet 'ie er nog wel goed uit eigenlijk. Rotoren die nog heel zijn draaien soepel. Landingsgestel, armen etc.

Wat is nu wijsheid?

Dat waren een paar 3 dure vluchtjes. Had beter een helicopter kunnen huren denk ik... :X
Shit, da's een dure les...

Als alles droog is, zou je met een andere accu inderdaad kunnen bekijken wat er nog werkt.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:12
Er komt weer wat nieuws aan bij DJI, word nog niet veel wijzer van de teaser haha :)

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:13
Ik ga dit jaar naar de Himalaya , wil een kleine drone mee nemen in een rugzak , die minimaal 720p kan opnemen .

Zijn er al redelijk goede drones die klein zijn , stabiel vliegen , makkelijk zijn te vliegen en dus minimaal in 720p kunnen opnemen, voor ¤100/¤150 . Iemand ervaring met een bepaald type of iets kan aanbevelen ?

Thx

• Bakkertje_01
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:23
quote:
ramrodwillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:15:
Ik ga dit jaar naar de Himalaya , wil een kleine drone mee nemen in een rugzak , die minimaal 720p kan opnemen .

Zijn er al redelijk goede drones die klein zijn , stabiel vliegen , makkelijk zijn te vliegen en dus minimaal in 720p kunnen opnemen, voor ¤100/¤150 . Iemand ervaring met een bepaald type of iets kan aanbevelen ?

Thx
1. wat heb je zelf al gevonden voor 150 euro?
2. ik denk niet heel veel soeps
3. schroef eerst je budget omhoog, of koop een losse actioncam: https://www.amazon.de/YI-...001+4+K+Action+camera+Wit

• ramrodwillem
Ik heb niets gevonden want er is zooooveel keus , daarom vraag ik om jullie ervaring , als er niets redelijks te koop is voor dat geld dan misschien budget wat omhoog en anders maar niet en maar op de gewone manier foto's en video's maken , heb oa de Sony X3000 action cam maar denk dat beelden van een drone wel van een meerwaarde zullen zijn .

• Bugs3
  • Nu online
quote:

Thx
Op zich is een 720p camera geen hoge eis (verre van). Gezien je het in een rugzak mee wilt nemen en je de Himalaya in gaat (er zijn weinig mooiere plekken op aarde kan ik uit ervaring zeggen) denk ik dat je naar een foldable drone moet kijken. Je eisen van stabiel en makkelijk te vliegen zijn moeilijk in te schatten. Ik denk dat dat vooral afhangt van je ervaringen met het vliegen van quadcopters. Als je het makkelijk wilt, dan zul je iets met gps moeten nemen, of automatisch volgen, of weet ik veel wat voor poespas. Heb ik geen verstand van. Ik geloof dat DJI zoiets dergelijks heeft maar dat gaat ver boven je budget. Als je voor budget gaat dan zou je dit kunnen overwegen:
https://www.banggood.com/...29531932&cur_warehouse=CN

• ramrodwillem
Dank voor je reactie , al eerder naar de Himalaya geweest maar inderdaad vanwege het overweldige landschap wil ik weer terug , een drone mee zou dan leuk zijn .

Die drone ziet er leuk uit zal eens wat lezen en bekijken tav die drone .
quote:

Thx
Das een lastige. Zoals al wordt aangegeven, is ¤ 150 een beperkt budget en 720p gaat geen hele mooie beelden opleveren.
Ik kan me voorstellen dat als je in de Himalaya bent, dat je toch wel fraaie foto's en video's wil maken.

Ik denk dat de Hubsan H501S wel een mooi model is, of probeer een tweedehands Parrot Bebop op de kop te tikken :)

quote:
ramrodwillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:32:
Ik heb niets gevonden want er is zooooveel keus , daarom vraag ik om jullie ervaring , als er niets redelijks te koop is voor dat geld dan misschien budget wat omhoog en anders maar niet en maar op de gewone manier foto's en video's maken , heb oa de Sony X3000 action cam maar denk dat beelden van een drone wel van een meerwaarde zullen zijn .
De drone die @Kars aangeeft is in die prijsklasse een mooi en degelijk model. Waar DJI in het hogere segment de scepter zwaait, is Hubsan (naar mijn mening ;) ) heer en meester in het low-budget segment.
Als je dus echt niet meer geld hebt dan die 150 euro, dan zou ik voor de Hubsan H501S gaan.

Maar.... Hoe vaak ga je naar de Himalaya? De meeste Nederlanders maar 1 keer in hun leven. Daar wil je, lijkt mij, toch wel hele mooie beelden van hebben.
Ik denk dat je uiteindelijk teleur gesteld gaat thuis komen en dat je baalt dat je toch geen betere drone hebt gekocht omdat de beeldkwaliteit het net niet is. In de 150 euro klasse krijg je al snel kwaliteit die te vergelijken is met matige smartphones. Stabilisatie is vaak ook een stuk minder goed (als het al aanwezig is).

Ik zou persoonlijk van alles proberen om mijn budget op te rekken naar 500 euro. Is heel veel, maar voor dat geld heb je een DJI Spark en kan je 1 van de mooiste herinneringen in je leven met haarscherpe kwaliteit vastleggen. Met alle vakantie's na je Himalaya trip heb je er ook nog eens wat aan. :)

Wat ik me trouwens wel afvraag: Hoe reageert een drone op die hoogte en met die temperaturen?

ChojinZ wijzigde deze reactie 16-01-2018 21:56 (3%)

• ramrodwillem
Ik heb eerder een Parrot gehad , slechte ervaringen mee , zeer onbetrouwbaar , ging er te vaak uit het niets vandoor ..., hij ligt nu ook nog ergens in de bossen .
De Parrot heb ik ook mee genomen naar de Himalaya ( kom daar om de 2 a 3 jaar ) was op 3500m en er was met de Parrot niet te vliegen totaal oncontroleerbaar , of dat nou door de ijle lucht kwam weet ik nog steeds niet , zie trouwens zat filmpjes van 3500m en hoger ....

Ja die DJI spark zou ook mijn keuze zijn maar vindt dat op dit moment te veel geld , ben toch wat voorzichtig gezien mijn ervaringen met de Parrot .

Zie trouwens dat de DJI hier
https://www.eglobalcentra...copter-alpine-wit-nl.html ¤389 is ....
quote:
ramrodwillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:05:

Ja die DJI spark zou ook mijn keuze zijn maar vindt dat op dit moment te veel geld , ben toch wat voorzichtig gezien mijn ervaringen met de Parrot .
Snap ik. Maar no-offence: Die Parrot van toen is niet meer te vergelijken met de DJI Spark van nu. De Spark (en eigenlijk alle DJI producten) zijn zeer betrouwbaar en redelijk fool-proof. Alleen als je echt gekke dingen gaat doen wil het mis gaan. Maar zolang je normaal vliegt en niet teveel risico neemt is er weinig aan de hand.

Kijk anders hier is voor de ervaringen:
[DJI Spark] Informatie en discussie

Ik lees daar nauwelijks slechte/horror verhalen. Over het algemeen zijn de mensen wel tevreden. DJI schijnt alleen wel irritant veel updates uit te geven. :+

Ik weet niet hoe hoog je zit, maar dit zit er goed uit:

• ramrodwillem
Inderdaad mooie beelden , ik wil aerlleen normaal mee vliegen om mooie beelden te maken dus geen spectaculaire fratsen , recht toe recht aan :-)

• ramrodwillem
Het valt me trouwens op dat er op Marktplaat veel Mavic Pro's te koop staan , in vergelijk met de Spark , wat zou daar de reden van zijn ?

• gastje01
Ik ben bezig geweest met de 2e defecte Lizard95 die ik hier heb en na demontage blijkt dat de ESC overleden is. Kan ik het best een originele nieuw bestellen als ik m nieuw leven in wil blazen of zijn er passende ESC's die voor hetzelfde bedrag beter presteren? Solderen en bestellen moet ik toch.

Ik heb deze gevonden voor 18,13 euro. Is t gewoon een kwestie van draadjes vast solderen en vliegen?

Voor de liefhebber: (klik voor volledig formaat)

gastje01 wijzigde deze reactie 17-01-2018 20:22 (10%)

quote:
gastje01 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:17:
Ik ben bezig geweest met de 2e defecte Lizard95 die ik hier heb en na demontage blijkt dat de ESC overleden is. Kan ik het best een originele nieuw bestellen als ik m nieuw leven in wil blazen of zijn er passende ESC's die voor hetzelfde bedrag beter presteren? Solderen en bestellen moet ik toch.

Ik heb deze gevonden voor 18,13 euro. Is t gewoon een kwestie van draadjes vast solderen en vliegen?

Voor de liefhebber: (klik voor volledig formaat)
[afbeelding]
Ja in de basis past dat gewoon. Kijk even of de layout van de pins naar je flightcontroller overeenkomen, Eachine heeft de reputatie om dit wel eens anders te doen.

• gastje01
quote:
Kars schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Ja in de basis past dat gewoon. Kijk even of de layout van de pins naar je flightcontroller overeenkomen, Eachine heeft de reputatie om dit wel eens anders te doen.
Dat gaat gewoon met een (zeer kort) kabeltje zie ik. Volgens mij is dit namelijk de 'originele' ESC die er in zat. Nu nog even zoeken of t wellicht goedkoper kan als t voor de rest allemaal toch niet zo veel uit maakt.

• Bugs3
  • Nu online
quote:
Bugs3 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Die zien er goed uit met 550mAh d:)b

Ik heb de "standaard" lipo's besteld:
https://www.gearbest.com/battery/pp_969710.html
Ik heb de 2S batterijen voor de ET100 binnen *O*

Ondanks dat deze ook van Gaoneng zijn, zijn deze aanzienlijk platter dan diegene die bij de ET100 geleverd werd. Ik verwachte eigenlijk exact dezelfde batterij. Qua vorm vind ik de "nieuwe" eigenlijk een stuk beter. En een afwijkende vorm is geen probleem aangezien je ze vastmaakt met een elastieke band. Tevreden dus, omdat ik nu 5 batterijen heb en een beetje door kan vliegen 8)
quote:
gastje01 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:53:
[...]

Dat gaat gewoon met een (zeer kort) kabeltje zie ik. Volgens mij is dit namelijk de 'originele' ESC die er in zat. Nu nog even zoeken of t wellicht goedkoper kan als t voor de rest allemaal toch niet zo veel uit maakt.
Lekker bezig d:)b
Binnenkort dus 2 werkende Lizards :)

• gastje01
quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:59:
Lekker bezig d:)b
Binnenkort dus 2 werkende Lizards :)
Dat is wel t plan ja, ik ga er van uit dat ik m nog wel werkend krijg, als je naar de foto kijkt lijkt t me duidelijk waarom het motortje niet wilde draaien (dat ie überhaupt iets deed is achteraf gezien al wonderbaarlijk). Misschien dat ik ook nog ergens een ander frame bestel zodat ik een Lizard en 'iets anders' heb. Gaat me vooral om de knutsel-factor en de fun als t, zoals nu, slecht weer is.

Moet alleen nog even kijken welk frame t dan gaat worden, maar ik heb nog even, de ESC moet ik ook nog bestellen.

• Bugs3
  • Nu online
quote:
gastje01 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:16:
[...]

Dat is wel t plan ja, ik ga er van uit dat ik m nog wel werkend krijg, als je naar de foto kijkt lijkt t me duidelijk waarom het motortje niet wilde draaien (dat ie überhaupt iets deed is achteraf gezien al wonderbaarlijk). Misschien dat ik ook nog ergens een ander frame bestel zodat ik een Lizard en 'iets anders' heb. Gaat me vooral om de knutsel-factor en de fun als t, zoals nu, slecht weer is.

Moet alleen nog even kijken welk frame t dan gaat worden, maar ik heb nog even, de ESC moet ik ook nog bestellen.
Op zich is het ook raar dat er meteen kortsluiting ontstond toen ik voor de eerste keer de batterij aansloot.... Misschien dat je daar ook ff op moet letten dat er voor de ESC al iets mis zit....

• gastje01
quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:22:
[...]
Op zich is het ook raar dat er meteen kortsluiting ontstond toen ik voor de eerste keer de batterij aansloot.... Misschien dat je daar ook ff op moet letten dat er voor de ESC al iets mis zit....
Als ik naar het soldeerwerk kijk ben ik niet eens super verbaasd. Neem bijvoorbeeld de + van de accu, soldeer zit compleet naast de soldeerpad, misschien dat het in dit geval geen kwaad kan, maar netjes is het niet.

Verder leerde een zoektocht op internet me dat er een serie Lizards geleverd is met te lange schroefjes in de motor. De extra mm lengte zorgde er voor het schroefdraad tegen de spoel van de motor kwam en zo kortsluiting maakt met het frame, daar zijn een hoop ESCs/motortjes aan overleden.

• Bugs3
  • Nu online
Ik had altijd best een hoge pet op van UAVfutures. Dacht dat hij best wel kritisch kon zijn en onafhankelijk van leveranciers. Mede omdat hij ook grumpy Trev inzette om ongezoute kritiek te leveren. Tot hij gisteren kwam met dit:

YouTube: Is this the KING of TINY WHOOPS? Tiny6/king Kong LDarc review.

Een review waarin hij de KingKong Tiny6 ophemelt. Notabene een quad die al bijna een jaar in omloop is dus die men ruimschoots heeft kunnen testen. Hij komt nauwelijks met kritiek. Ook Tiny Whoop zelf laat van zich horen.
Om even aan te geven zijn de minpunten de batterijconnector, problemen met failsafe en zwakke motoren. Op geen van deze punten hoor je Stu of grumpy Trev....
Bij deze valt deze man voor mij van zijn voetstuk.....
quote:
gastje01 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:30:
[...]

Verder leerde een zoektocht op internet me dat er een serie Lizards geleverd is met te lange schroefjes in de motor. De extra mm lengte zorgde er voor het schroefdraad tegen de spoel van de motor kwam en zo kortsluiting maakt met het frame, daar zijn een hoop ESCs/motortjes aan overleden.
Das wel suf... Dat is zo'n beetje de aller eerste fout die een beginner maakt bij het bevestigen van motoren. Je zou verwachten van een bedrijf wat quads maakt dat ze zulk soort fouten niet maken. 8)7
quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:12:
Ik had altijd best een hoge pet op van UAVfutures. Dacht dat hij best wel kritisch kon zijn en onafhankelijk van leveranciers. Mede omdat hij ook grumpy Trev inzette om ongezoute kritiek te leveren. Tot hij gisteren kwam met dit:

Een review waarin hij de KingKong Tiny6 ophemelt. Notabene een quad die al bijna een jaar in omloop is dus die men ruimschoots heeft kunnen testen. Hij komt nauwelijks met kritiek. Ook Tiny Whoop zelf laat van zich horen.
Om even aan te geven zijn de minpunten de batterijconnector, problemen met failsafe en zwakke motoren. Op geen van deze punten hoor je Stu of grumpy Trev....
Ik kijk zijn kanaal regelmatig maar de meeste reviews neem ik met een korrel zout. Bijna elke quad die hij reviewed is het beste wat hij ooit heeft getest. :P
Voor het doorlopen van specs zijn de reviews wel aardig maar zijn waarde oordeel doet mij vrij weinig.

• Sensei_D
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-10 20:32
quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:12:

Zo begon hij ooit ja, maar ik kijk al lang niks meer van hem. Al die dingen achter hem zijn de beste drone ooit! :+

sensei_d.fpv channel

• readytoflow
  • Niet online
quote:
readytoflow schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:31:

....

Rotoren afgebroken

Wat is nu wijsheid?

Ok..Na de storm van donderdag op vrijdag nog eens terug gereden om te kijken of alles ok was op vakantiepark. Daarnaast kon ik het niet nalaten om toch nog even te kijken of de accu nu in het zicht lag.

En tadaa: Accu gevonden. Had weinig met de storm te maken maar ik heb 'm in ieder geval.

Thuis in een bak rijst gelegd en vandaag uit kunnen testen.
De Drone heeft 2 dagen (waaronder tijdens een gigantische plensbui) buiten gelegen. Gevallen van een meter of 20 naar beneden.
De accu heeft 2 weken buiten gelegen in regen, wind, storm en vrieskou.

De 4K camera is echt afgebroken. Maarde drone zelf vliegt nog wel!
Alles doet het. Accuduur is ook nog zeer goed. Zeker 10+25 minuten getest.

Echter...ik hoor een snerpend geluid uit één van de motoren en wanneer ik vanuit stilstand naar plots naar voren vlieg maakt 'ie een 'wippertje' alsof 'ie even naar beneden lijkt te gaan maar juist een meter hoger gaat vliegen.

Andersom als ik snel naar voren vlieg en dan vol in z'n achteruit terug ga, dan gaat ie ineens wat lager vliegen.

Wel hangt de drone nog steeds erg stabiel in de lucht.

Het is best lastig om erachter te komen welke motor niet 100% meer is.
Ik ben qua dit soort elektronica totaal onervaren. Kan ik daar achter komen?
Aangezien het toch een behoorlijk duur ding is (voor mij dan), zijn er misschien bedrijfjes die dit kunnen nakijken en/of herstellen? (en misschien zelfs te camera kunnen fixen?)

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02:50

SalimRMAF

4KStudio.nl

quote:
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:23:
Er komt weer wat nieuws aan bij DJI, word nog niet veel wijzer van de teaser haha :)

[video]
Zou gaan om de "MAVIC air", een drone voor ¤699 die het gat tussen de MAVIC en SPARK zal opvullen. ;)

Gulfstream G650

quote:
readytoflow schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:16:
[...]

Ok..Na de storm van donderdag op vrijdag nog eens terug gereden om te kijken of alles ok was op vakantiepark. Daarnaast kon ik het niet nalaten om toch nog even te kijken of de accu nu in het zicht lag.

En tadaa: Accu gevonden. Had weinig met de storm te maken maar ik heb 'm in ieder geval.

Thuis in een bak rijst gelegd en vandaag uit kunnen testen.
De Drone heeft 2 dagen (waaronder tijdens een gigantische plensbui) buiten gelegen. Gevallen van een meter of 20 naar beneden.
De accu heeft 2 weken buiten gelegen in regen, wind, storm en vrieskou.

De 4K camera is echt afgebroken. Maarde drone zelf vliegt nog wel!
Alles doet het. Accuduur is ook nog zeer goed. Zeker 10+25 minuten getest.

Echter...ik hoor een snerpend geluid uit één van de motoren en wanneer ik vanuit stilstand naar plots naar voren vlieg maakt 'ie een 'wippertje' alsof 'ie even naar beneden lijkt te gaan maar juist een meter hoger gaat vliegen.

Andersom als ik snel naar voren vlieg en dan vol in z'n achteruit terug ga, dan gaat ie ineens wat lager vliegen.

Wel hangt de drone nog steeds erg stabiel in de lucht.

Aangezien het toch een behoorlijk duur ding is (voor mij dan), zijn er misschien bedrijfjes die dit kunnen nakijken en/of herstellen? (en misschien zelfs te camera kunnen fixen?)
Waar woon je?
Wellicht is er een Tweaker in de buurt die je ermee kan helpen :)

• readytoflow
  • Niet online
Omg. Tilburg. Maar als ik hem laat repareren dan liever met een bepaalde garantie.
Anders is het misschien wel de moeite dat ik mezelf erin ga verdiepen.

Ik dacht misschien is er al wel een reparatieshop voor drones. Net zoals je die voor GSM's honderden hebt.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Iemand hier toevallig interesse in een lizard95? (DSM2/DSMX)

Nog nooit gevlogen, mijn zender is kapot gevallen voordat ik de kans kreeg.

Helemaal klaar gemaakt om te vliegen, gechecked voor kortsluiting, tape om het frame heen bij de fpv antenne, fps gear getest, en de motoren en esc getest in BF.

WEBGAMING wijzigde deze reactie 24-01-2018 22:49 (14%)

quote:
readytoflow schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:02:

Ik dacht misschien is er al wel een reparatieshop voor drones. Net zoals je die voor GSM's honderden hebt.
Een groot deel van de piloten heeft een DJI en regelt het dan via hen (met of zonder care package). Een ander groot deel van de piloten bouwt zelf drones en is dus niet afhankelijk van een repair shop. Het restje wat overblijft is niet heel groot en dus is er weinig vraag naar repair shops.
quote:
readytoflow schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:16:
[...]

Haal de propellers van de drone en zet de drone vervolgens aan. Geef een klein beetje throttle en hou de drone horizontaal. Als je vervolgens de drone 1 kant op kantelt zal je merken dat 1 of meerdere motors harder gaan draaien en in sommige gevallen 1 of meerdere motors juist zachter gaan draaien.
Dit doet de drone om zichzelf te stabiliseren. Hij moet immers met zijn propellers (die er nu niet opzitten ;) ) zichzelf horizontaal trekken en dat doet hij door motors sneller of zachter te laten draaien.

Door bovenstaande ' trucje' kan je de motoren 1 voor 1 laten opspinnen en is het wellicht makkelijker om te horen welke motor er piept.

Aantal belangrijke zaken:
  • PROPELLERS ERAF!!!!
  • Niet te lang je motoren zonder props laten draaien en ook niet full throttle gaan. Kunnen je motoren van doorbranden
  • Ik ben nergens voor verantwoordelijk. Dit doe je volledig op eigen risico. ;)

• Naiki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19-10 19:14
Ik ben sinds kort in het bezit van een Taranis Q X7 :) en volop aan het gebruiken in een simulator.
Nu heb ik de oplader Turnigy Accucel S60 besteld (link) met de batterij Turnigy Nano-tech 2000mah https://hobbyking.com/de_...nsmitter-pack.html (Link).

Ik was alles zo aan het uitzoeken dat ik de verkeerde plug heb mee besteld. Ik had een X60 naar JST besteld.
Even niet goed opgelet. Maar goed de batterij beschikt dus over een JST-XH plug voor het balanceren. (tevens voor in de taranis) Daarnaast zou de batterij over een JR & Futaba plug moeten beschikken.

Maar goed de futaba is de zwarte plug zover ik kon vinden.
Maar de JR plug kom ik niet uit. hieronder een foto van de andere plug.

Nu heb ik 2 kabels over met een XT60 Female plug waar ik dus niks aan heb.
Kan ik deze nu desolderen van de overbodige kabels en dan vast solderen ipv de futaba of de bovenstaande plug?

Alvast bedankt voor informatie :)
quote:
Naiki schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:25:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Taranis Q X7 :) en volop aan het gebruiken in een simulator.
Nu heb ik de oplader Turnigy Accucel S60 besteld (link) met de batterij Turnigy Nano-tech 2000mah https://hobbyking.com/de_...nsmitter-pack.html (Link).

Ik was alles zo aan het uitzoeken dat ik de verkeerde plug heb mee besteld. Ik had een X60 naar JST besteld.
Even niet goed opgelet. Maar goed de batterij beschikt dus over een JST-XH plug voor het balanceren. (tevens voor in de taranis) Daarnaast zou de batterij over een JR & Futaba plug moeten beschikken.

Maar goed de futaba is de zwarte plug zover ik kon vinden.
Maar de JR plug kom ik niet uit. hieronder een foto van de andere plug.
[afbeelding]

Nu heb ik 2 kabels over met een XT60 Female plug waar ik dus niks aan heb.
Kan ik deze nu desolderen van de overbodige kabels en dan vast solderen ipv de futaba of de bovenstaande plug?

Alvast bedankt voor informatie :)
Je post is niet helemaal duidelijk (kan aan mij liggen :P ) maar in princiepe kan je connectors gewoon omswitchen mits:
  • je de polen correct aansluit (plus op plus, min op min, maar dat spreekt voor zich)
  • je rekening houd met het soort connector en de maximale stroom die er doorheen kan. (Dus geen 60amp jagen door een connector die 2mm dik is)
Nu zal je TX niet heel veel stroom gebruiken dus ik vermoed dat het soort connector niet heel veel uit maakt..

• Naiki
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:08:
[...]

Je post is niet helemaal duidelijk (kan aan mij liggen :P ) maar in princiepe kan je connectors gewoon omswitchen mits:
  • je de polen correct aansluit (plus op plus, min op min, maar dat spreekt voor zich)
  • je rekening houd met het soort connector en de maximale stroom die er doorheen kan. (Dus geen 60amp jagen door een connector die 2mm dik is)
Nu zal je TX niet heel veel stroom gebruiken dus ik vermoed dat het soort connector niet heel veel uit maakt..
Zal nog eens extra goed kijken naar mijn post, ongetwijfeld dat er bepaalde zaken niet duidelijk staan.
Het omwisselen van de connectoren is puur voor het opladen aan het laadstation. Ik ga er maar even vanuit dat de XT60 connector een verbetering is op de zwarte connector die nu aan de batterij vast zit, en dus qua amps wel goed zit.

Uiteraard voor zorgen dat de bekabeling juist is en de kabels 1 voor 1 door knippen en afplakken.. (Hoewel het mij niet zal verbazen als ik ooit per ongeluk allebei te gelijk doorknip :+ )
quote:
Naiki schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Uiteraard voor zorgen dat de bekabeling juist is en de kabels 1 voor 1 door knippen en afplakken.. (Hoewel het mij niet zal verbazen als ik ooit per ongeluk allebei te gelijk doorknip :+ )
Heel verstandig. :) Kortsluiting op een LiPo gaat heel snel. Je kan in het ergste geval binnen een seconden je lipo in de fik steken.

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:31

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik wil binnenkort m’n Phantom 3 Standaard weer eens van stal halen, maar daarvoor wil ik eerst die tweede accu kopen die ik er nog altijd bij wilde kopen. Ik vlieg te weinig om de volle mep te betalen voor een nieuwe accu, dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met goedkopere, onofficiële accu’s. Het prijsverschil is namelijk aanzienlijk, maar ik lees ook wisselende reacties...

• TheRicolaa10
quote:
TradeMarkNL schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:12:
Ik wil binnenkort m’n Phantom 3 Standaard weer eens van stal halen, maar daarvoor wil ik eerst die tweede accu kopen die ik er nog altijd bij wilde kopen. Ik vlieg te weinig om de volle mep te betalen voor een nieuwe accu, dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met goedkopere, onofficiële accu’s. Het prijsverschil is namelijk aanzienlijk, maar ik lees ook wisselende reacties...
Volgens mij werken die accu's niet, ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze checken of het een officiële batterij van DJI is.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
quote:
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Volgens mij werken die accu's niet, ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze checken of het een officiële batterij van DJI is.
Ja precies dat heb ik ook gelezen, maar hoopte daar nog iets meer bevestiging op te krijgen. Zou wel echt naar zijn als dat echt zo is...

• TheRicolaa10
quote:
TradeMarkNL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:09:
[...]

Ja precies dat heb ik ook gelezen, maar hoopte daar nog iets meer bevestiging op te krijgen. Zou wel echt naar zijn als dat echt zo is...
Heb na een zoektocht wel wat gevonden, zie dit filmpje en dit

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
quote:
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Heb na een zoektocht wel wat gevonden, zie dit filmpje en dit
Thanks, ga ook nog wel wat zoeken. Wellicht dat het met een third party app idd wel werkt, zoals Litchi.

• Sumerechny
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-10 21:27

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Na gisteren een vriend te hebben gesproken over zijn drone begint het hier weer te kriebelen!

Na afgelopen zomer te zijn gestart met het leren van programmeren heb ik weinig tijd gehad om te vliegen (daarom mijn Aurora 68 mm nu maar in de verkoop gedaan).

Hopelijk kan ik snel mijn 5" weer de lucht in gooien. In elk geval tof om te zien dat de DIY'ers de winter weer goed doorkomen :) .

...nu Liftoff maar weer eens installeren! <3

X-raygeek - Dad^2, Geek, Radiation (Mijn manier om iets over coderen te leren)

• ramrodwillem
Als je een reisverzekering hebt voor het buitenland en je raakt je drone kwijt , wordt deze dan vergoed , iemand ervaring mee ?
quote:
ramrodwillem schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:11:
Als je een reisverzekering hebt voor het buitenland en je raakt je drone kwijt , wordt deze dan vergoed , iemand ervaring mee ?
Goeie vraag, want dat is sterk afhankelijk van je (reis)verzekering.

De meeste reisverzekeringen dekken geen 'luchtvaart' (zoals parachutes, drones en vliegtuigjes) bij verlies. Schade wel, dat is ook onderdeel van je aansprakelijkheidsverzekering.

Wil je het zeker weten, neem dan even contact op met jouw verzekeraar :)

• Bugs3
  • Nu online
Ik wil even mijn goede ervaringen met BetaFPV delen. Voor mijn Whoops heb ik er 6mm en 7mm brushed motoren gekocht voor een zeer acceptabele prijs. Deze werden snel geleverd in een mooi doosje en de kwaliteit is prima. Ze hebben v.w.b. Whoop motoren een ruime keuze.
Ook heb ik er 1S Lipo's gekocht met een 2.0mm aansluiting. Deze zijn best moeilijk verkrijgbaar. Eerder had ik ze gekocht bij Mylipo.de en die waren duur!!!! En moest ik ook nog toeslag betalen vanwege gevaarlijke goederen. Die van BetaFPV hebben een normale prijs, goed van kwaliteit en betaal je niet nog eens een belachelijke toeslag.....

Tot zover mijn ervaring. Ik heb geen aandelen ;)
quote:
Bugs3 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:18:
Ik wil even mijn goede ervaringen met BetaFPV delen. Voor mijn Whoops heb ik er 6mm en 7mm brushed motoren gekocht voor een zeer acceptabele prijs. Deze werden snel geleverd in een mooi doosje en de kwaliteit is prima. Ze hebben v.w.b. Whoop motoren een ruime keuze.
Ook heb ik er 1S Lipo's gekocht met een 2.0mm aansluiting. Deze zijn best moeilijk verkrijgbaar. Eerder had ik ze gekocht bij Mylipo.de en die waren duur!!!! En moest ik ook nog toeslag betalen vanwege gevaarlijke goederen. Die van BetaFPV hebben een normale prijs, goed van kwaliteit en betaal je niet nog eens een belachelijke toeslag.....

Tot zover mijn ervaring. Ik heb geen aandelen ;)
Ervaringen delen is altijd goed! d:)b Al die vloggers die van alles aanraden zijn leuk, maar objectiviteit is soms ver te zoeken!

Dan mijn verhaal over Diatone Support:

Ik had wat reviews gezien van de Diatone GT90R en deze waren allemaal bijzonder positief. En dus heb ik ergens in december de quad bij Banggood gekocht:

Specs zagen er goed uit:
Brand name: Diatone
Item name: GT-R90 FPV racing drone
Fury F4: MIC20689 32K Six-Axis; OSD; 128M Flash; 5V BEC; CURR
Camera: G1.Sniper CCD sensor
VTX: TBS
ESC: F15HV 4S ESC Dshot 600
Motor: Edge racing 1104 6000KV
Support 32K six-axis & 4S Lipo input & CURR
Rated power: 705W
Propeller: 2030 3-blade
Weight: 70g

En dus vrolijk wachten totdat de quad binnen zou komen en ik kon beginnen met tweaken en tunen.
Maar tijdens de eerste vlugt was het gelijk helemaal mis. Quad was zeer heftig aan het oscilleren, motoren werden gloeiend heet (niet aan te raken) en de quad ging steeds meer driften.

In eerste instantie vermoed je dan een slechte tune. Dus daar heb ik eerst goed naar gekeken. Maar ik kon tunen wat ik wilde, de problemen bleven (ultra lage P-gain, 0 D-gain op alle assen :+ ). Motoren werden nog steeds gloeiend heet. Vervolgens alles zoveel mogelijk gedempt. Motoren gedempt met tape, extra rubber o-ringen onder de FC, maar nee.... niets hielp.

Na een paar dagen troubleshooten kwam ik er achter dat accelerometer in Betaflight soms schokken vertoonde terwijl de FC stil op de bench lag. En wat bleek: accelerometer was stuk! Ding ging driften als een gek!

Contact opgenomen met Banggood. Nieuw FC (Fury F4M) gekregen van ze. Maar....dit keer kreeg ik het SBUS protocol niet aan de praat!

Nu heb ik redelijk wat receivers aangesloten. Ben bekend met zowel PPM/PWM/IBUS en SBUS. Maar met de 2e FC lukt het mij niet om receiver input te krijgen in de flightcontroller. Ook het receiver tabblad in Betaflight liet geen input zien. Voor de zekerheid de receiver (FRsky XM) van mijn KK ET100 overgezet om te kijken of het aan de receiver lag, maar nee... Ook hier werkte SBUS niet. Terwijl ik bij de eerste defecte FC SBUS direct aan de praat kreeg.

Dus weer contact met Banggood. Die deden nu wat lastiger (opzich niet raar - was mijn 2e defecte FC) en verbonden mij door met Diatone.

Nu heb ik in princiepe niets te maken met Diatone en moet Banggood dit voor mij oplossen, maarja, gelijk krijgen en gelijk halen zijn werelden van verschil in het land de Chineze webshops. :+
En dus nam ik het support aanbod van Diatone maar aan.

Contact met Diatone. 1 Grote hel!!!
Support sprak nauwelijks Engels (Engrish?). Ik legde wat uit maar ze snapte de helft maar. Maar zelf kreeg ik ook antwoorden terug die nauwelijks te begrijpen waren. Ik kreeg erg de indruk dat er een vertaalmachine was gebruikt.

Support wist ook geen f*ck van quads af! Zou je niet verwachten, he?! Ik gaf een duidelijk probleem omschrijving en kreeg vervolgens een tip/antwoord wat in de verste verte niets met mijn probleem te maken had. VB: Ik gaf aan dat de SBUS port geen input gaf, krijg ik de vraag terug of mijn PID tuning wel ok is. Wtf? PID tuning heeft helemaal niets te maken met falende SBUS port. Zover ik weet bestaat tussen die 2 totaal geen relatie! Vervolgens wilde ze allerlei filmpjes en foto's hebben van mijn setup in betaflight maar ook van mijn soldering werk op de FC. OK, fair enough... je wilt bewijs, snap ik. En dus lever ik die ook.

Duidelijke filmpjes gemaakt en op youtube geplaatst, fotos gemaakt van het soldeer werk (wat gewoon goed was ;) ) maar nee... ze wilde nog steeds niet veel voor me doen.

Alhoewel... ze boden mij Betaflight support aan middels Teamviewer. Uhhhhh... niet racistisch bedoelt maar een Chinees die mijn PC overneemt geeft mij niet een heel fijn gevoel. Maargoed, ik was zo gefrustreerd en wilde zo graag mijn gelijk krijgen (princiepe kwestie) dat ik dacht: Doe maar, ik blijf er wel bij en laat ze maar op hun bek gaan!

Afijn, een Chinees uit Azie neemt mijn pc over, zit wat zaken aan te passen in Beta flight (zaken die er niet toe doen - Gyro rate aanpassen van 8/8 naar 4/4, filtertjes aanpassen) maar mijn SBUS port werkt nog steeds niet!

Ik vervolgens zelf ff klote en googlen en vind vervolgens een mooie mod waarmee je het SBUS signaal kan un-inverten waardoor je niet meer afhankelijk ben van 1 specifiek inverted port (nieuwe F4 heeft daar maar 1 van). Mod uitgevoerd, en tada! Stick input in Betaflight! *O* Alle switches gebind en ik kon de quad armen!

Maar dan... blijkt dat de 2e FC ook dezelfde accelerometer problemen heeft als de 1e FC! Dus ook FC2 heeft last van hete motoren, drifting en oscillatie!

Dit alles gemeld bij Diatone. Ook aangegeven dat FC1 ook accelerometer problemen had. Diatone vroeg wederom om Teamviewer support. Ze zouden wel even kijken. Zie ik vervolgens dat ze de accelerometer in Betaflight uitzetten en doodleuk melden dat het probleem is opgelost. :o Jaja, zo kan ik dat ook. Gewoon hardware uitzetten, dan is het ook niet kapot. |:(

Uiteraard tegen geprotesteerd. En toen kwam de smoesjes. De accelerometer zou erg gevoelig zijn en ik zou door trillingen tegen mijn bure de accelerometer laten driften. Ik zou te hoge Gyro settings gebruiken. 8/8 was te hoog volgens hen (let op! Dit hebben ze zelf aangepast. Daarnaast zou een F4 32k Gyro bord dit moeten kunnen draaien).

Ondertussen hoorde ik ze helemaal niet meer over mijn SBUS verhaal. En ook de het driften was normaal. Hiermee was de support aan zijn einde gekomen en konden ze niets meer voor me betekenen... -O-

Nu vlieg ik 90% van de tijd in airmode en heb de accelerometer nauwelijks nodig. Ook met de SBUS inversion hack werkt de Receiver gewoon. Maar het begon, mede door de slechte support, ook steeds meer een princiepe kwestie te worden.

Heb inmiddels contact opgenomen met Bangood over de gang van zaken. Maar ik heb nog geen reactie gekregen. Word vervolgd dus. Maar 1 ding weet ik zeker: Nooit meer wat van Diatone...

En sorry voor de lange post. Dit moest er even uit...

Nieuwe FRsky transmitter:

https://oscarliang.com/frsky-x-lite-tx/

Kan wel zien op welke doelgroep deze zich gaat richten. ;)
Weet niet wat ik er zelf van vind. In eerste instantie vond ik mijn TX (i6 en Q7) log en zwaar. Maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend dat ik niet weet of ik wel een controller zo willen hebben.

Ben erg benieuwd naar de reviews! :)

• Sensei_D
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:17:
[...]
En sorry voor de lange post. Dit moest er even uit...
Vond het eigenlijk zeer vermakelijk, meer van dit! :+ Sja, als de hoofdtaak van je bedrijf het kopiëren van andermands spullen is, vind ik het niet zo vreemd dat ze weinig weten van quads ;) Wel jammer, maar leuk dat je hem toch werkend hebt gekregen.
Zo heb ik een keer geld terug gekregen van BG voor een defecte FR632 die ze niet meer konden leveren op dat moment. Daarna kon die natuurlijk open en ik een tip gevolgd op internet waarbij je een onderdeel moest desolderen. Hij had exact hetzelfde probleem dus ik ook geprobeerd (had toch mijn geld al terug) en het werkte! DIY fixes FTW! ;)
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:49:
Nieuwe FRsky transmitter:
[afbeelding]
https://oscarliang.com/frsky-x-lite-tx/

Kan wel zien op welke doelgroep deze zich gaat richten. ;)
Weet niet wat ik er zelf van vind. In eerste instantie vond ik mijn TX (i6 en Q7) log en zwaar. Maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend dat ik niet weet of ik wel een controller zo willen hebben.

Ben erg benieuwd naar de reviews! :)
Als je thumbt lijkt mij dit een hele fijne controller. Ik thumb echter al lang niet meer...

sensei_d.fpv channel

• Naiki
Ik zit met een heel ernstig dilemma. :+
Gisteravond dealtje gesloten met het vrouwtje waardoor ik nu een FPV bril mag gaan bestellen..
Ik begin net met de hobby en ben dus volop aan het inlezen en ga van de week de onderdelen bestellen voor de quadcopter.
Maar goed, dan nu het dilemma... ga ik voor de Aomway Commander V1 of voor de Skyzone Sky02S V+.
Beide hebben dezelfde specificaties, en zijn te vinden voor ongeveer dezelfde prijs.
Geekbuying heeft de Skyzone nu voor 241 euro zonder 3D. Banggood 251 voor de Aomway commander.

Keuzen maken.. lastig... |:(

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:49

OMX2000

By any means necessary...

Iemand ervaring met deze BNF Tiny Whoop clone? https://www.multirotorpar...with-osd-no-receiver.html Ik lees er nog weinig reviews over en nadat ik mijn inductrix in no time stuk had heb ik geen zin meer in iets wat belachelijk duur is om steeds te fixen. Of beter nog, iets wat gewoon niet zo snel stuk gaat in the first place.

En natuurlijk ook op aliexpress te vinden: https://nl.aliexpress.com...ee109ab&priceBeautifyAB=0

OMX2000 wijzigde deze reactie 03-02-2018 16:22 (45%)

• Bugs3
  • Nu online
quote:
OMX2000 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:15:
Iemand ervaring met deze BNF Tiny Whoop clone? https://www.multirotorpar...with-osd-no-receiver.html Ik lees er nog weinig reviews over en nadat ik mijn inductrix in no time stuk had heb ik geen zin meer in iets wat belachelijk duur is om steeds te fixen. Of beter nog, iets wat gewoon niet zo snel stuk gaat in the first place.

En natuurlijk ook op aliexpress te vinden: https://nl.aliexpress.com...ee109ab&priceBeautifyAB=0
Je kunt deze ook rechtstreeks bij betafpv kopen. Ik heb goede ervaringen met die site en hun producten. Ik ga er vanuit dat deze BNF van goede kwaliteit is.
De keren dat ik wat kocht bij betafpv had ik het binnen 2 weken in huis.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:49

OMX2000

By any means necessary...

quote:
Bugs3 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:47:
[...]

Je kunt deze ook rechtstreeks bij betafpv kopen. Ik heb goede ervaringen met die site en hun producten. Ik ga er vanuit dat deze BNF van goede kwaliteit is.
De keren dat ik wat kocht bij betafpv had ik het binnen 2 weken in huis.
En qua inklaring/douane kosten?

• Bugs3
  • Nu online
quote:
OMX2000 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:02:
[...]

En qua inklaring/douane kosten?
Dat risico loop je altijd. Zorg er in ieder geval voor dat het niet met DHL verstuurd wordt.
Als je pech hebt moet je 21% BTW plus administratiekosten (ca. ¤13,00) betalen.

Wat je zou kunnen doen is allemaal losse onderdelen bestellen en zoveel mogelijk apart laten opsturen om onder de ¤23,00 te blijven. Alleen is het bij betafpv wel zo dat je ze een minimum bestelbedrag hanteren om zonder verzendkosten op te sturen.

Bugs3 wijzigde deze reactie 03-02-2018 17:07 (27%)

quote:
Sensei_D schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Als je thumbt lijkt mij dit een hele fijne controller. Ik thumb echter al lang niet meer...
Ik heb pinchen geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar... :(

quote:
Naiki schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:43:
Ik zit met een heel ernstig dilemma. :+
Gisteravond dealtje gesloten met het vrouwtje waardoor ik nu een FPV bril mag gaan bestellen..
Ik begin net met de hobby en ben dus volop aan het inlezen en ga van de week de onderdelen bestellen voor de quadcopter.
Maar goed, dan nu het dilemma... ga ik voor de Aomway Commander V1 of voor de Skyzone Sky02S V+.
Beide hebben dezelfde specificaties, en zijn te vinden voor ongeveer dezelfde prijs.
Geekbuying heeft de Skyzone nu voor 241 euro zonder 3D. Banggood 251 voor de Aomway commander.

Keuzen maken.. lastig... |:(
Ik zou zelf nog even wachten totdat de eerste reviews van de Eachine EV200 verschijnen.
Eachine EV200D 1280*720 5.8G 72CH True Diversity FPV Goggles HD Port in 2D/3D Built-in DVR
https://banggood.app.link/V4bv5JcAgK

Hij wordt half februari verwacht maar kan nog wel uitgesteld worden uiteraard. Ik zit zelf ook te kijken voor een goggle maar ik wacht in ieder geval de reviews van deze af voordat ik de knoop door hak.

DutchElectrics.com | Youtube | Mixcloud | PSN: RadianceNL

• Sensei_D
quote:
ChojinZ schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:13:
[...]

Ik heb pinchen geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar... :(
Voor mij was het ook fijn joh; ik kon toen nog niet geweldig vliegen, maar acro had ik net onder de knie. Kon ik weer opnieuw beginnen :+ Paar avondjes, toen had ik het door. Dan wil je echt niet meer terug. Maar ieder zijn meug hoor, er genoeg mensen die met thumbs beter vliegen dan ik. Maar je zou wel beide eens moeten proberen imho.

sensei_d.fpv channel

quote:
Radiance schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:38:
[...]

Ik zou zelf nog even wachten totdat de eerste reviews van de Eachine EV200 verschijnen.
Eachine EV200D 1280*720 5.8G 72CH True Diversity FPV Goggles HD Port in 2D/3D Built-in DVR

Hij wordt half februari verwacht maar kan nog wel uitgesteld worden uiteraard. Ik zit zelf ook te kijken voor een goggle maar ik wacht in ieder geval de reviews van deze af voordat ik de knoop door hak.
Mooi ding hoor... Op papier zijn het, icm de prijs, schitterende specs. Als Eachine dit waar kan maken, en de bril functioneert naar behoren, dan heeft Fatshark er een hele sterke concurrent bij. 8)
quote:
Sensei_D schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:43:
[...]
Voor mij was het ook fijn joh; ik kon toen nog niet geweldig vliegen, maar acro had ik net onder de knie. Kon ik weer opnieuw beginnen :+ Paar avondjes, toen had ik het door. Dan wil je echt niet meer terug. Maar ieder zijn meug hoor, er genoeg mensen die met thumbs beter vliegen dan ik. Maar je zou wel beide eens moeten proberen imho.
Eigenlijk zou ik gewoon door moeten zetten. Maar omdat ik niet overweg kan met mijn eigen falen, en ik gewoon graag wil vliegen, geef ik het vaak na 3 minuten weer op en zit ik weer te tumben.

Misschien maar eens beginnen met oefenen in Lift-Off... :X

• Naiki
quote:
Radiance schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:38:
[...]

Ik had hem al gezien inderdaad, maar zie het niet zo zitten om de eerste batch te hebben.
Tevens een Skyzone SKY01S gespot voor 151 euro bij DealExtreme..
Nu aan het twijfelen aangezien het enige verschil tussen sky02 en Sky01 is de DVR.
De commander trekt mij op 1 of andere manier niet. Het zal de looks wel zijn, want echt knap is dat ding niet :+ (stomme reden, ik weet het )
Pagina: 1 ... 62 ... 70 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True