Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:12
Ik ben benieuwd hoe goed dit werkt..
Dit is tevens ook mogelijk om op je eigen drone te bouwen, dat is serieus best tof!

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 22:04

RonnieB82

SkiFreak!

quote:
BoAC schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:22:
[...]

Heb je al eens drone gevlogen? Zo niet, begin lekker rustig. Na 4 builds kun je eens na gaan denken over een dergelijke build met veel power :)
Dat dus... als je moet leren vliegen, dan heeft het niet zoveel nut om gelijk een high-end 5S setup te bouwen... tegen de tijd dat je toe bent aan het vliegen met 5S, heb je dat ding al zo vaak gecrasht, dat je inmiddels een andere wilt bouwen :+

Music is what feelings sound like

quote:
Mielmania schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:13:
[...]

Ja ik wil een soort hybride, dus 3S/4S erin en cruisen en in een later stadium 5S erin en de boel eens flink afjanken. Vind dit geniaal: YouTube: Robocat 270 custom build on 5s very fast
Ik ben er inmiddels achter dat een hybrid teveel compromissen met zich meebrengt.

Het leek me zo mooi, een groot frame (7'' of groter) met een gimbal eronder om mooie opnames te maken en dan met gimbal eraf een racer over te houden: gaat gewoon niet lukken.
Ik heb nu een 10'' (F450) frame welke mijn video rig gaat worden. FPV is wel mogelijk, maar gewoonweg te zwaar en te lomp. Mijn 5'' (X210) is mijn FPV quad.

Verder: wat iedereen hierboven ook zegt :)

Life is too short to remove USB safely

• Mielmania
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-10 18:49
Iedereen bedankt voor de input. Ja heb al met drones gevlogen (Cheerson CX20 en kleintjes) maar inderdaad nog niet veel met racers. Leek mij leuk om naar gelang mijn niveau toeneemt ook zwaardere accu's te kunnen gaan gebruiken (heb nu vooral 3s). We gaan het meemaken, maar goed om te weten dat de pdb dus niet zo veel uitmaakt.

hoi

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:55

BoAC

Memento mori

Sommigen zullen het vast wel gezien hebben: Snake FPV (Vlogger en FreeStyle drone vlieger) is al zijn spullen kwijt: YouTube: Snakes FPV's House Burning Down! :( HELP
Hopen voor hem dat hij er weer gauw bovenop is.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:21
quote:
NiGeLaToR schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:11:
Even een hele andere vraag mbt regelgeving. Ik ben momenteel amateur drone piloot en laveer zo goed mogelijk tussen alle regels door om te kunnen vliegen zo nu en dan. Inmiddels krijg ik steeds meer zakelijke vragen en verzoeken om opdrachten te doen. Prima, ik orienteer me om m'n ROC Light te gaan halen, zodat ik dat ook kan gaan oppakken.

Een van de vragen is echter een aantal beelden te maken van mensen die iets uitbeelden op de grond. Nu kan dat ook prima door er niet letterlijk boven te gaan vliegen (want dat zou niet mogen), maar is mogelijk wel binnen de bebouwde kom. Volstaat het om een grasveld te zoeken waar de drone boven blijft en te zorgen dat hier niemand loopt? En hoe zit het met het verkrijgen van een vergunning voor zoiets, is daar al wet- en regelgeving voor? Stel dat die mensen die onder de drone staan allemaal aangeven dit niet erg te vinden en ik dus wél boven mensen zou vliegen - is dat überhaupt uitgesloten?

Wellicht komt het tijdens zo'n ROC Light cursus allemaal aan bod, maar buiten alle wet- en regelgeving kan ik hier nog niet zoveel over vinden (danwel: ik zoek op de verkeerde plekken).

Edit: ik vlieg met een Mavic en zie nu dat voor drones < 1kg weer net andere regels gelden dan voor 1-4 kg. Ik kan alleen nog nergens een uitputtend stappenplan vinden voor wat ik precies wél moet doen. Registratie bij de luchtvaartautoriteit (PH nummer deel) én een verzekering, maar geen ROC Light cursus?
Subtiele kick: iemand kennis van bovenstaande materie?

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-10 19:46

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

quote:
NiGeLaToR schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:34:
[...]

Subtiele kick: iemand kennis van bovenstaande materie?
Dronewatch.nl heeft in 2015 een interview gepubliceerd met een medewerker van het ministerie van Infrastructuur en Milieu precies over deze onderwerpen.
quote:
Is de regelgeving wel voldoende duidelijk? Wat wordt er bijvoorbeeld verstaan onder ‘aaneengesloten bebouwing’? En wanneer is een groep mensen een ‘mensenmenigte’?

“Met ‘aaneengesloten bebouwing’ worden steden, dorpen en verzamelingen huizen bedoeld, maar ook: elke ruimte die vast gebruikt wordt voor huisvesting, commerciële activiteiten of recreatie.
Onder ‘mensenmenigte’ wordt een groep mensen verstaan die te groot is om de drone binnen 600 meter een veilige noodlanding te laten maken.”
https://www.dronewatch.nl...ng-op-regelgeving-drones/
quote:
Radiance schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:11:
Ik had deze week een weekje vrij en heb erg veel gevlogen de afgelopen dagen. :)

Om op jouw vraag aan noobgrinder in te gaan @ChojinZ, ik ben ook van de FlySKy i6 overgestapt naar een X7 en merkte inderdaad ook in de sims dat het allemaal wat soepeler loopt maar in RL is zit er wel een behoorlijk verschil in vind ik.

De X7 is een stuk gevoeliger, je bewegingen op de sticks komen dus directer binnen. Dit is zeker de eerste paar keer best even wennen. Waar ik met punchouts op de i6 gewoon recht omhoog ging had ik nu een kleine afwijking naar rechts. Eerst dacht ik dat er iets mis was met de tuning van de quad o.d. maar in black box zag ik dat het gewoon mijn stick is die ik ietsjes naar rechts beweeg op de yaw. Ik heb er inmiddels steeds minder last van in ieder geval.

Wat mij ook heel erg opviel is dat ik veel minder moeite heb om de throttle te doseren dus laag vliegen gaat me ineens een stuk beter af!

Ik heb op de Taranis zelf verder nog weinig veranderd qua instellingen. Eigenlijk heb ik alleen de channels toegevoegd die ik nodig heb en meer niet en dat werkt al prima en vond ik niet heel erg lastig om in te stellen.

De Lizard was trouwens ook binnen en daar heb ik van de week voor het eerst mee gevlogen alleen dat verliep niet bepaald vlekkeloos. De camera werd ineens heel erg donker toen ik op steeg waardoor ik eigenlijk niets meer zag en voor ik het wist was ik vrij hard tegen een boom aangevlogen. Ik merkte wel al dat ie echt verschrikkelijk snel is! Sneller dan mijn ZMR250. Maar goed, de crash had als gevolg dat de antenne guard gebroken is en de antenne van de VTX zelf is verbogen en hangt zo goed als los.

Nou had ik al begrepen dat de camera niet al te best was en die VTX met die antenne's zijn ook ruk dus maar direct een Runcam Micro met Eachine ATX03 besteld. Ik heb sinds kort zelf een 3d printer dus een mount voor de Runcam is zo geprint. :)

Maar goed, ook het onvermijdelijke met de ZMR250 is gisteren gebeurd. :o
Zoals ik hier al eerder had verteld was het frame al aardig gehavend en gisteren na een harde crash was er een arm gebroken en zitten er 2 scheurtjes in de bodem plaat. Hoe die crash precies gebeurde weet ik niet, hij viel ineens uit de lucht en in de logs zag ik dat er voldoende stroom was, geen fail safe actief werd en de motoren nog draaide totdat ie op de grond plofte. Is dit dan een ESC desync? Of kwam de batterij misschien los van de strap? Het gebeurde net na een flip en vloog met een 1800mah batterij welke altijd al redelijk losjes zat onder de strap door de wat ongunstige plaatsing op het frame. (GoPro zit dan in de weg). Ik zelf denk dus dat de batterij onder de strap vandaan is gekomen waardoor ik de controle verloor met de crash tot gevolg. De batterij is trouwens ook kapot gegaan maar dat is niet zo'n drama. Vond hem toch al te groot en te zwaar.

Maar nu zit ik dus te kijken voor een nieuw frame maar wil dan eigenlijk wel een hele nieuwe quad bouwen zodat ik ook de FC en RX kan vervangen. De Kakute is voor mij toch afgevallen omdat ik wisselende verhalen lees over slechte pads. Ik denk ook dat het niet optimaal is dat alle dikke stroomdraden naar de FC gaan ondanks dat de gyro softmounted is.

Ik lees best wat goede verhalen over de Matek F405-OSD BetaFlight STM32F405 Flight Controller + Matek FCHUB-6S Hub Power Distribution Board combinatie.
Softmount standoffs zitten er bij en de PDB en FC zitten verbonden met een ribbon kabel. Mocht dat niks zijn kan ik alles gewoon aansluiten zoals een normaal PDB en FC. Ook lijkt de PDB het erg goed te doen qua filtering zeker met een cap erbij. (Review, vanaf 9:30 een noise test).

Ik wil toch graag een wat groter frame omdat ik de batterij perse bovenop wil hebben. Ik lees overal dat dit beter is voor freestyle vliegen omdat het gewicht dan bovenop ligt maar vooral omdat ik nog niet zo'n ster ben in landen. :P (hoewel dat deze week al steeds beter gaat!)

Ik neig nu zelf naar de Realacc X5R of de GepRC GEP VX5. Die laatste is 2x zo duur maar lijk wel iets meer robuust. Echter als ik kijk naar hoe lang mijn ZMR250 het uitgehouden heeft waarvan ik het frame zelf verzwakt heb door schroefjes te moeten uitboren weet ik niet of het die 20 euro extra waard is. De GepRC is wel 12 gram lichter.

Mocht iemand nog tips hebben voor een frame waarbij de batterij bovenop ligt hoor ik het graag!

De ESC zullen de Racerstar Tattoo 30A worden en camera een Runcam Eagle 2. De VTX die ik nu heb, een Eachine TX526 ben ik zeer tevreden over en omdat ik toch altijd alleen vlieg vond ik het niet de moeite om voor een Tramp HV te gaan. De RX zal een FrSky XSR worden en die heeft verder weinig toelichting nodig want die zal iedereen inmiddels wel kennen.

Dan tot slot de motoren. Ik zat de twijfelen tussen de Emax RS2205 of de Racerstar BR2205 welke ik nu ook heb. Omdat ik eigenlijk gewoon tevreden ben met de Racerstar en het toch weer 20 euro scheelt denk dat ik toch voor die laatste ga. Totaal kom ik na aftrek van punten op Banggood net onder de 200e uit inclusief shipping en verzekering. Daar zit echter wel ook nog zo'n Realacc 3e hand bij. Dat ding wat ik nu heb word ik gek van en soldeer best veel. :(

Dan bestel ik op AliExpress nog wel een ZMR250 frame voor een paar euro zodat de oud gediende een mooie reserve quad wordt. 8)

[...]

Die heb ik van de week ook besteld. Ik heb een 500watt ATX voeding liggen welke ik om wil bouwen naar 'lab voeding' (onderdelen daarvoor komen zo binnen) die ik met deze lader wil gaan gebruiken. Mijn Accucel begint rare geluiden te maken dus voordat ie de geest geeft deze maar gekocht. Dan kan ik met de Accucel m'n 2S batterij van m'n goggle laden of de 3S van de Lizard totdat ie uiteindelijk de geest geeft. :+
Op 11-11 bij Banggood maar dezelfde set besteld. Dus X7 + iRangeX 4in1. Moet zeggen dat de eerst indruk erg goed was!

Liep wel tegen een raar probleem op (zal wel weer onkunde van mijn kant zijn :+ ): De stick input was totaal verkeerd. Throttle was Yaw, Roll was pitch en ga zo maar door. Zover ik weet had ik tijdens het flashen wel de goede modus gekozen (AETR, Mode2).

Uiteindelijk op weten te lossen via de Mixer. Maar is dit normaal? Ik had eigenlijk verwacht dat de stick input out-of-the box gewoon direct goed was.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

Afgelopen weekend tijdens de regen maar weer eens geoefend met Liftoff. De laatste updates zijn echt een verbetering geworden!

Daarbij ook eens 3D-mode geprobeerd, wat best wel gaaf is. Meteen m'n backup-quad geconfigureerd met 3D mode onder een switch :)
3D props zijn onderweg, ben benieuwd :D

• cavey
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-10 23:54
@Radiance als je toch een 3d printer hebt, waarom maak je dan geen stickvise voor je soldeerwerk? https://www.stickvise.com (oh verrek, dat is ook wel een goede voor de tweakers.net onder de 50 euro actie).

Stuk vierkant hout, klemmen printen (al dan niet zelf gegenereerd met de beschikbare files en je eigen wensen), beetje erop schroeven, een stuk staaldraad, vleugelmoeren en wat flinke veren en je bent er klaar voor :D

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
quote:
Radiance schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:23:
De firmware was er al voor DIY modules maar iRangeX heeft ze dus in een case geplaatst met de module er in. Wel een tip voor zowel jou als @MsG, bestel een FTDI programmer mee om de firmware te kunnen flashen of modden. Het is vrij simpel om met Arduino de firmware te flashen, mits je de pinnen goed vast soldeerd. :+
quote:
ChojinZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:54:
Op 11-11 bij Banggood maar dezelfde set besteld. Dus X7 + iRangeX 4in1. Moet zeggen dat de eerst indruk erg goed was!
Omdat ik deze module hier vaker voorbij zie komen; even een toevoeging voor de mensen die hem (nog) niet hebben besteld. Er is onlangs een Plus versie uitgekomen.
Bij deze kun je kun je de firmware via de USB poort updaten, en hij is momenteel net zo duur. (sale van ¤50 voor ¤31) *Heb nog geen reviews kunnen vinden, maar ik neem aan dat hij er iig niet minder op is geworden..

Heb hem zelf afgelopen weekend besteld voor m'n Q X7 + M7. 8)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

quote:
Kars schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:56:
Afgelopen weekend tijdens de regen maar weer eens geoefend met Liftoff. De laatste updates zijn echt een verbetering geworden!
Idd stukken verbeterd! Hoop vanavond ff te kunnen vliegen met mijn nieuwe controller. 8)
quote:
SmiGueL schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:55:
[...]

Omdat ik deze module hier vaker voorbij zie komen; even een toevoeging voor de mensen die hem nog niet hebben besteld. Er is onlangs een Plus versie uitgekomen.
Bij deze kun je kun je de firmware via de USB poort updaten, en hij is momenteel net zo duur. (sale van ¤50 voor ¤31) *Heb nog geen reviews kunnen vinden, maar ik neem aan dat hij er niet iig niet minder op is geworden..

Dan heb ik weer een tip voor jou: Bij de oude werkt standaard (ook na het flashen) de failsafe niet. Hiervoor zal je in de Arduino IDE wat code moeten aanpassen, moeten compilen en vervolgens moeten overzetten.

Als je niet bekend met met Arduino of programmeren, dan kan dat weleens een uitdaging zijn.

Vraag me af of dat bij de nieuwe gefixed is.

quote:
[...]

Liep wel tegen een raar probleem op (zal wel weer onkunde van mijn kant zijn :+ ): De stick input was totaal verkeerd. Throttle was Yaw, Roll was pitch en ga zo maar door. Zover ik weet had ik tijdens het flashen wel de goede modus gekozen (AETR, Mode2).

Uiteindelijk op weten te lossen via de Mixer. Maar is dit normaal? Ik had eigenlijk verwacht dat de stick input out-of-the box gewoon direct goed was.
Ik had hier ook last van ja.
quote:
cavey schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:26:
@Radiance als je toch een 3d printer hebt, waarom maak je dan geen stickvise voor je soldeerwerk? https://www.stickvise.com (oh verrek, dat is ook wel een goede voor de tweakers.net onder de 50 euro actie).

Stuk vierkant hout, klemmen printen (al dan niet zelf gegenereerd met de beschikbare files en je eigen wensen), beetje erop schroeven, een stuk staaldraad, vleugelmoeren en wat flinke veren en je bent er klaar voor :D
Goed idee, ziet er handig uit! Ik ga eens rondneuzen op Thingiverse. Ik zie na wat zoeken wel al leuke dingen staan in ieder geval!
quote:
SmiGueL schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:55:
[...]

[...]

Omdat ik deze module hier vaker voorbij zie komen; even een toevoeging voor de mensen die hem (nog) niet hebben besteld. Er is onlangs een Plus versie uitgekomen.
Bij deze kun je kun je de firmware via de USB poort updaten, en hij is momenteel net zo duur. (sale van ¤50 voor ¤31) *Heb nog geen reviews kunnen vinden, maar ik neem aan dat hij er iig niet minder op is geworden..

Die van mij werkt nu prima en heb de spullen om hem te flashen in huis maar voor mensen die hem overwegen wellicht de moeite waard inderdaad. :)
quote:
ChojinZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:22:
[...]

Idd stukken verbeterd! Hoop vanavond ff te kunnen vliegen met mijn nieuwe controller. 8)

[...]

Dan heb ik weer een tip voor jou: Bij de oude werkt standaard (ook na het flashen) de failsafe niet. Hiervoor zal je in de Arduino IDE wat code moeten aanpassen, moeten compilen en vervolgens moeten overzetten.

Als je niet bekend met met Arduino of programmeren, dan kan dat weleens een uitdaging zijn.

Vraag me af of dat bij de nieuwe gefixed is.
Dat denk ik niet want volgens mij is dat stukje code niet opgenomen in de source omdat het meer een work arround is dan een echte oplossing als ik wat comments moet geloven. Mijn programmeer skills gaan niet ver genoeg om te weten waarom en of dit zo is.

DutchElectrics.com | Youtube | Mixcloud | PSN: RadianceNL

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Nu online
Vandaag de Lizard95 binnen gekregen en hij werkt zonder kortsluiting *O*

Even uitgeprobeerd (binnen i.v.m. k**weer 8)7 ) en dat is dus ff andere koek dan Tiny Whoops. Nu wachten tot het droog is en buiten maar eens aan de gang.

Ondertussen ook diverse producten besteld (frame, fc board, camera e.d.) om zelf een Whoop in elkaar te zetten. Het bord en camera heb ik van BangGood. Frame, motoren en pigtail van Micro Motor Warehouse. E.e.a. moet nog binnenkomen maar ik heb zin om aan de slag te gaan B-)

• cavey
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-10 23:54
@Radiance op stickvise Kan je ook een scAd script downloaden als ik me niet vergis en je eigen vices maken. Of je kan de standaard vice stl's downloaden :) het is iig een parametrische bestand dus je kan het zo groot of klein maken als je wilt met alle uitsparingen en groeven die je wilt :)
quote:
Radiance schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:42:
[...]

Dat denk ik niet want volgens mij is dat stukje code niet opgenomen in de source omdat het meer een work arround is dan een echte oplossing als ik wat comments moet geloven. Mijn programmeer skills gaan niet ver genoeg om te weten waarom en of dit zo is.
Dan snap je me niet of ben ik niet duidelijk genoeg geweest want dat is juist het gene wat ik (probeer :+ ) te vertellen. :D

Je zal dus zelf de source code moeten editen met wat extra code en deze moeten uploaden. Nu is dat editen vrij simpel (copy/paste van de extra code) maar dan moet je wel weten waar en hoe de IDE van Arduino werkt.

Het klopt trouwens dat het een workaround is (en een hele lelijke ook) maar hij schijnt wel goed te werken:
https://www.rcgroups.com/...rotocol-TX-Module/page677

Maar hoe vlieg jij nu? Zonder failsafe? Of heb je een andere reciever gekocht?

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
quote:
quote:
Ik heb destijds volgens mij deze tutorial gebruikt, en heb hem dus als TAER geflashed.

SmiGueL wijzigde deze reactie 27-11-2017 21:42 (3%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

quote:
cavey schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:08:
@Radiance op stickvise Kan je ook een scAd script downloaden als ik me niet vergis en je eigen vices maken. Of je kan de standaard vice stl's downloaden :) het is iig een parametrische bestand dus je kan het zo groot of klein maken als je wilt met alle uitsparingen en groeven die je wilt :)
Oh oke, zo ver had ik nog niet op de site gekeken. Ben weer een beetje druk, druk bezig met voorbereidingen van het vreugdevuur op Scheveningen. :)
quote:
ChojinZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:42:
[...]

Dan snap je me niet of ben ik niet duidelijk genoeg geweest want dat is juist het gene wat ik (probeer :+ ) te vertellen. :D

Je zal dus zelf de source code moeten editen met wat extra code en deze moeten uploaden. Nu is dat editen vrij simpel (copy/paste van de extra code) maar dan moet je wel weten waar en hoe de IDE van Arduino werkt.

Het klopt trouwens dat het een workaround is (en een hele lelijke ook) maar hij schijnt wel goed te werken:
https://www.rcgroups.com/...rotocol-TX-Module/page677

Maar hoe vlieg jij nu? Zonder failsafe? Of heb je een andere reciever gekocht?
Ik heb niks gezegd, het was een lange dag. :O
Ik vlieg nu met die work around dus wel net een vorm van failsafe. Heb het getest met range en transmitter uit zetten en het werkt.
quote:
SmiGueL schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:42:
[...]

[...]

Ik heb destijds volgens mij deze tutorial gebruikt, en heb hem dus als TAER geflashed.
Misschien dan toch maar eens die flashen, niet dat het zo'n probleem is nu maar het is wel makkelijker. :)

quote:
Radiance schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:14:
[...]

Misschien dan toch maar eens die flashen, niet dat het zo'n probleem is nu maar het is wel makkelijker. :)
Getest en de tip van SmiGueL werkt goed! Het word overigens een probleem als je meerdere quads en sims gebruikt. Heb nu opnieuw de firmware geflashed maar moet vanavond dus 5 quads opnieuw configureren. :+
quote:
Radiance schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:14:
[...]

Ben weer een beetje druk, druk bezig met voorbereidingen van het vreugdevuur op Scheveningen. :)
Cool! Aan welke kant? Scheveningen of Duindorp? Ga je rond oudjaar nog opnames met je drone maken?

quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:07:
[...]

Getest en de tip van SmiGueL werkt goed! Het word overigens een probleem als je meerdere quads en sims gebruikt. Heb nu opnieuw de firmware geflashed maar moet vanavond dus 5 quads opnieuw configureren. :+

[...]

Cool! Aan welke kant? Scheveningen of Duindorp? Ga je rond oudjaar nog opnames met je drone maken?
Oké ik heb er nu nog niet zo veel in staan.

Scheveningen uiteraard, daar ben ik opgegroeid. Echt in het oude dorp zeg maar.
Nee ik ga niet rond de stapel vliegen. Ik vind mijn skills nog niet goed genoeg om daar te gaan vliegen en er worden al zat opnames gemaakt van anderen waarvan 1 bedrijf welke het vreugdevuur ook sponsort. Was wel gaaf afgelopen jaar, die gasten vlogen behoorlijk dicht tegen het vuur aan met hun drones. Ze gebruiken DJI's maar weet niet meer welke, grote in ieder geval. Stuk groter dan een Phantom.

quote:
Radiance schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:58:
[...]

Oké ik heb er nu nog niet zo veel in staan.

Scheveningen uiteraard, daar ben ik opgegroeid. Echt in het oude dorp zeg maar.
Nee ik ga niet rond de stapel vliegen. Ik vind mijn skills nog niet goed genoeg om daar te gaan vliegen en er worden al zat opnames gemaakt van anderen waarvan 1 bedrijf welke het vreugdevuur ook sponsort. Was wel gaaf afgelopen jaar, die gasten vlogen behoorlijk dicht tegen het vuur aan met hun drones. Ze gebruiken DJI's maar weet niet meer welke, grote in ieder geval. Stuk groter dan een Phantom.
In de omgeving van Duindorp heb ik 2 keer een DJI Inspire 2 gespot:

Hardstikke cool, maar ook tricky vanwege de grote mensen menigte.

quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:23:
[...]

In de omgeving van Duindorp heb ik 2 keer een DJI Inspire 2 gespot:
[afbeelding]

Hardstikke cool, maar ook tricky vanwege de grote mensen menigte.
Dat is inderdaad de drone waarmee dat bedrijf vliegt. De filmpjes van dat ding kan je zien op het YouTube kanaal.
YouTube: Vreugdevuur Scheveningen

Nu vond ik zelf het filmpje van 2015/2016 leuker geworden dan die van dit jaar maar goed.

• Bugs3
  • Nu online
Vanavond van mijn KingKong Tiny 6 de connectors voor de batterij vervangen van JST 1.25 naar JST 2.0. Bij die eerste ging de vliegtijd na 10x naar beneden van 4 minuten naar 2 minuten, waarvan de laatste minuut er geen kracht meer in zat. Nu wel ff een verschil. Vliegt nu tussen de 3,5 en 4 minuten en de laatste 15 seconden merk je pas dat de batterij leeg gaat.
Ik had op YouTube gezien dat de originele inductrix tiny whoop dit probleem had met dezelfde connectoren en dat het echt noodzakelijk is, wil je meer dan een minuut kunnen vliegen, om deze connectoren te vervangen. Ik snap dan überhaupt niet dat ze nog gebruikt worden als ze zo gevoelig zijn....

• barzi
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:46
Dag allemaal, ik ben op zoek naar een toegankelijke drone om bekend te raken met het besturen van een drone. Ik heb geen ervaring met het besturen van een drone en zoek daarom een niet al te dure ingangsmodel. Zat zelf te denken aan rond 25-30 euro. Een camera erop is leuk maar hoeft niet per se.

Iemand een aanrader? Bestellen vanuit China is geen probleem.

• Bugs3
  • Nu online
quote:
barzi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:30:
Dag allemaal, ik ben op zoek naar een toegankelijke drone om bekend te raken met het besturen van een drone. Ik heb geen ervaring met het besturen van een drone en zoek daarom een niet al te dure ingangsmodel. Zat zelf te denken aan rond 25-30 euro. Een camera erop is leuk maar hoeft niet per se.

Ik heb heel veel plezier gehad (en nog steeds eigenlijk) met een Eachine E010. Het ding kost ongeveer ¤12,00 in China en is kwalitatief prima. Kun je lekker binnen besturen vanaf de bank en je leert het sturen. Zorg wel dat je geen gebruik maakt van Headless Mode en dat soort fratsen.
quote:

Het aanbod is ontzettend groot en elke week komen er weer tientallen nieuwe drones bij. De markt gaat nu heel snel en wat vandaag nieuw is, is morgen weer verouderd.
De meeste kopen hun drone hier:
https://www.banggood.com/...0_page1.html?sortType=asc
Relatief goedkoop, goede service en redelijk snelle verzending.

En wellicht dat je hier wat aan hebt:
http://www.rotorcopters.c...rotor-drone-mini-reviews/

quote:

Welkom in de hobby!
Zoals hierboven al wordt aangegeven, de Eachine E10 is een goede beginnersdrone.
De E10c is zelfs uitgevoerd met fpv camera, dus mocht je dat gaaf vinden dan is dat een mooie instapper (en voor indoorvliegen erg leuk).

Wat Bugs3 al zegt, ga geen headless mode gebruiken, dat kan later alleen maar tegen je worden gebruikt.
Het feit dat een goedkope drone vaak alleen maar in stabilized mode te vliegen is, is nog te overzien ;)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:48

MsG

Forumzwerver

Als het je echt gaat om bediening zou ik wel eerder een Zender halen en een USB-kabel voor de simulator. Die Eachine H8 Mini van mij kan ik nog steeds niet lekker bedienen met die vreselijke zenders die standaard bij die dingen zit. Ik zit ook in het "pinch"-kamp, terwijl die zenders thumb zijn.

Maar voor 10-15 euro zijn het wel leuke dingetjes, en je kan er altijd nog een ChinaWhoop van maken.

Ben je een beetje technisch aangelegd, voor diverse van die mini 'drones' zijn ook alternatieve firmwares te krijgen, zodat je ACRO-mode kan vliegen, of zelfs gecombineerd: https://github.com/silver13

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

quote:
MsG schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:37:
Als het je echt gaat om bediening zou ik wel eerder een Zender halen en een USB-kabel voor de simulator. Die Eachine H8 Mini van mij kan ik nog steeds niet lekker bedienen met die vreselijke zenders die standaard bij die dingen zit. Ik zit ook in het "pinch"-kamp, terwijl die zenders thumb zijn.

Maar voor 10-15 euro zijn het wel leuke dingetjes, en je kan er altijd nog een ChinaWhoop van maken.

Ben je een beetje technisch aangelegd, voor diverse van die mini 'drones' zijn ook alternatieve firmwares te krijgen, zodat je ACRO-mode kan vliegen, of zelfs gecombineerd: https://github.com/silver13
Maar een redelijke zender kost meteen 4 tientjes (minmaal). Dan lijkt mij een uitgave van 15 euro wat meer safe.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:48

MsG

Forumzwerver

Ik had een oude A-merk op verouderde frequentie en een Chinese simulatorkabel met toebehoren. Was voor 20 klaar. Het is een beetje wat je wil bereiken, de Eachine vond ik een leuk speleding, maar hoewel ik prima FPV kan vliegen met mijn quad, kan ik nog steeds amper vliegen met de Eachine :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

quote:
MsG schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:32:
Ik had een oude A-merk op verouderde frequentie en een Chinese simulatorkabel met toebehoren. Was voor 20 klaar. Het is een beetje wat je wil bereiken, de Eachine vond ik een leuk speleding, maar hoewel ik prima FPV kan vliegen met mijn quad, kan ik nog steeds amper vliegen met de Eachine :-P.
Ik ben wel met je eens dat die kleine quads niet heel geweldig vliegen. Maar het geeft wel een beetje een idee wat de hobby precies inhoud. Een sim is leuk (en leerzaam) maar geeft mij niet echt het drone 'gevoel'. Als je wilt kijken of de hobby je aanspreekt of niet, lijkt het mij slimmer om gewoon te beginnen met een echte drone.

Maargoed, dat verschilt per persoon. Ieder moet zijn eigen weg bewandelen. :)

• barzi
quote:
Kars schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:30:
[...]

Welkom in de hobby!
Zoals hierboven al wordt aangegeven, de Eachine E10 is een goede beginnersdrone.
De E10c is zelfs uitgevoerd met fpv camera, dus mocht je dat gaaf vinden dan is dat een mooie instapper (en voor indoorvliegen erg leuk).

Wat Bugs3 al zegt, ga geen headless mode gebruiken, dat kan later alleen maar tegen je worden gebruikt.
Het feit dat een goedkope drone vaak alleen maar in stabilized mode te vliegen is, is nog te overzien ;)
Dank allen voor jullie reacties!
Kan ik de camera van de E010C gewoon verbinden met mijn android toestel? Of heb ik daar weer een speciaal scherm voor nodig. Kan het niet zo makkelijk vinden in de productbeschrijving.
quote:
barzi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:01:
[...]

Dank allen voor jullie reacties!
Kan ik de camera van de E010C gewoon verbinden met mijn android toestel? Of heb ik daar weer een speciaal scherm voor nodig. Kan het niet zo makkelijk vinden in de productbeschrijving.
De camera op deze drone is een 5.8GHz fpv camera, hiervoor heb je een speciale ontvanger nodig.
Fpv brillen hebben dit vaak al aan boord, maar voor een Android telefoon zou je een Eachine ROTG01 kunnen koppelen.

Kars wijzigde deze reactie 01-12-2017 10:59 (14%)

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17:01
Ik wil me graag gaan verdiepen in de wereld van drones. Vogelvrij rondvliegen heeft mij altijd geďnteresseerd maar is vooralsnog altijd beperkt gebleven tot flight simulator :)

De reden waarom ik tot op heden nog geen drone heb gekocht is vanwege de (strenge) wet&regelgeving. Ik ben namelijk bang dat je hierdoor gedwongen wordt om op aftandse (saaie) veldjes te vliegen.

Wat is jullie ervaring met het vliegen van een drone? Hoe ziet een gemiddelde vlieg "dag" er ongeveer uit? Hoe lang kun je ongeveer vliegen en waar vliegen jullie doorgaans?

Mocht ik overstag gaan wil ik graag beginnen met een drone van pak&beet 100-200 euro. Indien het me dan goed bevalt ben ik bereid om over te stappen naar een wat duurdere drone van pak&beet 1000-2000 euro, bijvoorbeeld de DJI Mavic Pro.
quote:
SparksNL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:46:
Ik wil me graag gaan verdiepen in de wereld van drones. Vogelvrij rondvliegen heeft mij altijd geďnteresseerd maar is vooralsnog altijd beperkt gebleven tot flight simulator :)

De reden waarom ik tot op heden nog geen drone heb gekocht is vanwege de (strenge) wet&regelgeving. Ik ben namelijk bang dat je hierdoor gedwongen wordt om op aftandse (saaie) veldjes te vliegen.

Wat is jullie ervaring met het vliegen van een drone? Hoe ziet een gemiddelde vlieg "dag" er ongeveer uit? Hoe lang kun je ongeveer vliegen en waar vliegen jullie doorgaans?

Mocht ik overstag gaan wil ik graag beginnen met een drone van pak&beet 100-200 euro. Indien het me dan goed bevalt ben ik bereid om over te stappen naar een wat duurdere drone van pak&beet 1000-2000 euro, bijvoorbeeld de DJI Mavic Pro.
Het ligt er een beetje aan wat je verwachtingen zijn.
Wil je landschappen / gebouwen gaan filmen, dan zit je al vrij snel aan de (beperkende) regels vast.

Zelf zit ik bij een 'clubje' met racers/freestylers van inmiddels 18 personen. Een dag plannen gaat meestal vrij impulsief, dus als het mooi weer is wordt er in de groep een plek en tijd genoemd en zien we wel wie er kunnen.
Je gaat naar die plek, stalt al je spullen uit en begint rustig met verkennen en opbouwen.
Is het veilig en uitdagend, dan kun je lekker je LiPo's leegvliegen. Ondertussen ouwehoeren en kennis uitwisselen met de andere mensen.
Vaak ga je voor een uurtje of twee, maar ben je uiteindelijk 4 uur verder ;)

Qua plek is het vaak een kwestie van zoeken. Hier in het oosten des lands zijn er redelijk wat mooie plekken waar je, zonder iemand tot last te zijn, kan vliegen :)

quote:
Kars schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:16:
[...]

Qua plek is het vaak een kwestie van zoeken. Hier in het oosten des lands zijn er redelijk wat mooie plekken waar je, zonder iemand tot last te zijn, kan vliegen :)
Onderbelicht onderdeel van de hobby.

Als je in de grote (rand)stad woont is het vinden van een plek soms best lastig. Ik woon zelf in Den Haag en dat is 1 grote No-Fly zone. De plekken waar ik nu vlieg zijn een stuk minder interessant. Maar als ik een leuke plek wil hebben, moet ik minimaal een uur reizen... :(

• TheRicolaa10
quote:

Ik vlieg nu zo'n 2 jaar met DJI drones en je bent inderdaad redelijk beperkt door de huidige wetgeving. Het zijn toch vaak dezelfde plekken en vaak zijn het saaie grasvelden / meertjes die je al zo vaak in beeld gebracht hebt. Ik ben dan ook continue op zoek naar nieuwe plekken. Maar meestal ben ik langer aan het rijden dan dat ik vlieg.. Ik wacht dan ook met smart op Europese wetgeving die het (hopelijk) makkelijker maakt. Ik heb zelf de Phantom 4 Pro, hier kun je ongeveer 27min vliegen op een accu. Vaak ga ik smiddags of in de zomer savonds even weg om gewoon even te 'vliegen'. Volgens mij is er in de openingspost een kaart met plekken om te vliegen ;)

• Bugs3
  • Nu online
quote:
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:42:
[...]

Ik vlieg nu zo'n 2 jaar met DJI drones en je bent inderdaad redelijk beperkt door de huidige wetgeving. Het zijn toch vaak dezelfde plekken en vaak zijn het saaie grasvelden / meertjes die je al zo vaak in beeld gebracht hebt. Ik ben dan ook continue op zoek naar nieuwe plekken. Maar meestal ben ik langer aan het rijden dan dat ik vlieg.. Ik wacht dan ook met smart op Europese wetgeving die het (hopelijk) makkelijker maakt. Ik heb zelf de Phantom 4 Pro, hier kun je ongeveer 27min vliegen op een accu. Vaak ga ik smiddags of in de zomer savonds even weg om gewoon even te 'vliegen'. Volgens mij is er in de openingspost een kaart met plekken om te vliegen ;)
Tot er Europese wetgeving is zal het in NL alleen maar moeilijker worden. Ze willen dat je binnenkort niet verder dan 100m van je vandaan vliegt :X
quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:56:
[...]

Tot er Europese wetgeving is zal het in NL alleen maar moeilijker worden. Ze willen dat je binnenkort niet verder dan 100m van je vandaan vliegt :X
Yup! Het ziet er allemaal niet rooskleurig uit. Zeker niet voor de Aerial photographers... :/
reviews: De vogelkooi wordt kleiner - Bestaande en nieuwe regels voor drones

ChojinZ wijzigde deze reactie 01-12-2017 16:37 (21%)

• SparksNL
Dank voor jullie reacties! Zo te lezen is de wet&regelgeving zoals verwacht toch wel een grote spelbreker. Aangezien ik in de stad woon zal ik veelal flink op pad moeten. Op zich geen reden om hierdoor af te haken, maar het gebruik zal daardoor wel beperkt worden tot de weekenden.

Is de DJI Mavic Pro (Fly More Bundle) een mooie (fatsoenlijke) drone als eerste drone? Ik lees overal dat het vliegen met deze drone erg makkelijk is?

• TheRicolaa10
quote:
SparksNL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:32:

Is de DJI Mavic Pro (Fly More Bundle) een mooie (fatsoenlijke) drone als eerste drone? Ik lees overal dat het vliegen met deze drone erg makkelijk is?
Ik ben zelf begonnen met een Hubsan X4 om een beetje feeling te krijgen met vliegen van deze apparaten en of de hobby wel leuk genoeg vond om grotere bedragen uit te gaan geven.

Is zeker een fatsoenlijke drone om mee te beginnen, DJI drones zijn heel makkelijk te besturen. Je moet alleen oppassen dat je niet overmoedig wordt :+. Over het algemeen werken Apple producten beter met de DJI Go App. Er is sowieso een topic op GoT en als je meer informatie wilt, stuur maar een pb ;)

• Bugs3
  • Nu online
Vandaag kreeg ik het frame binnen voor de Whoop die ik in elkaar wil zetten. Blijkbaar tijdens de reis een beetje klem gezeten :X

Nou had ik ooit een filmpje van Micro Motor Warehouse gezien op YT waar dit ook gebeurd was. En zij gooide het frame in kokend water. Nou, heb ik dus ook gedaan en warempel trok het frame na een paar minuten koken weer in z'n oorspronkelijke vorm Een soort Whoop Soup :*)

YouTube: E011 soup - Whoops ŕ la carte!

Bugs3 wijzigde deze reactie 01-12-2017 18:27 (24%)
Reden: YT filmpje toegevoegd

• SparksNL
quote:
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:39:
[...]

Ik ben zelf begonnen met een Hubsan X4 om een beetje feeling te krijgen met vliegen van deze apparaten en of de hobby wel leuk genoeg vond om grotere bedragen uit te gaan geven.

Is zeker een fatsoenlijke drone om mee te beginnen, DJI drones zijn heel makkelijk te besturen. Je moet alleen oppassen dat je niet overmoedig wordt :+. Over het algemeen werken Apple producten beter met de DJI Go App. Er is sowieso een topic op GoT en als je meer informatie wilt, stuur maar een pb ;)
Gelukkig bezit ik een iPhone :) Ik zie alleen net dat er rondom Eindhoven een grote no fly zone is... Laat ik nou net in Eindhoven wonen 8)7

Ik denk er nog even over na...
quote:

Afhankelijk van wat je wilt gaan doen, filmen of racen/freestylen vind ik het nog steeds goed te doen om te vliegen. Als je wilt gaan filmen met een DJI zie ik inderdaad de beperkingen maar met een race quad is een beetje gezond verstand voldoende om toch de lucht in te kunnen, vind ik. Net zoals @ChojinZ woon ook ik in Den Haag wat zo goed als een grote no fly zone is. Toch zijn er wel locaties, ondanks dat het no fly zones zijn waar prima te vliegen valt. Als freestyler vlieg ik toch niet heel hoog of ver weg en als ik een helicopter in de buurt hoor land ik gewoon direct. Zelfde geldt voor mensen of dieren die rond wandelen. Als ze dan vragen stellen beantwoord ik die gewoon rustig en als ze vragen waarom ik stop met vliegen vertel ik ze dat ik dat te gevaarlijk vind met mensen of dieren in de buurt. Ik zal zeker niet ontkennen dat dit tegen de regels is en wellicht is het daarom niet het beste advies maar ik vind dat je best kan vliegen mits je je gezonde verstand maar gebruikt.
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:28:
[...]

Onderbelicht onderdeel van de hobby.

Als je in de grote (rand)stad woont is het vinden van een plek soms best lastig. Ik woon zelf in Den Haag en dat is 1 grote No-Fly zone. De plekken waar ik nu vlieg zijn een stuk minder interessant. Maar als ik een leuke plek wil hebben, moet ik minimaal een uur reizen... :(
Welke leuke plek heb jij op een uur reizen? :+
Het lijkt me sowieso wel eens leuk om af te spreken BTW! En wanneer organiseren we weer een Tweakers meeting? De vorige keer haakte ik af door klote weer maar lijkt me nog steeds leuk om andere piloten eens te ontmoeten. :) Op m'n huidige spot vliegt wel iemand met een helicopter maar ben nog nooit een mede fpv'er tegen gekomen...Wel een vet ding trouwens waar die gozer mee vliegt!

• SparksNL
Er zijn in Eindhoven genoeg afgelegen plekken waar je niemand in gevaar brengt. Bosgebieden, parken, etc. De vraag is echter of het op die plekken we/niet gedoogd wordt. Zolang er geen helikopter in de buurt is wordt je niet opgemerkt. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die wellicht de politie informeren. Kun je op dergelijke plekken, mits je je gezonde verstand gebruikt, gewoon rustig vliegen?
Ik heb zelf nog nooit problemen ervaren en zoals ik al aangaf in mijn post haal ik mijn drone ook naar beneden als ik mensen of dieren zie lopen op het veld waar ik vlieg. Als mensen dan vragen stellen leg ik uit dat ik het te gevaarlijk vind om te vliegen met hun in de buurt omdat het een object van een halve kilo is wat met een flinke vaart rond vliegt of als een hond het ding probeert te vangen de propellers behoorlijke schade kunnen aanrichten aan z'n snuit en ik dat niet op m'n geweten wil hebben.

Heb een keer mee gemaakt dat een vrouw met haar kinderen een paar leuke foto's wilden maken onder een herfst boom. Ze gaf aan dat ik niet voor haar hoefde te stoppen want de kinderen vonden het ook leuk om te zien maar ik neem dat risico niet.

Een andere keer liep er een stel over het pad en deze mensen bleven achter mij staan. Dit vind ik geen probleem omdat ik ook niet bij mijzelf in de buurt vlieg. Toen ik geland was kwamen er een hoop geďntegreerde vragen en heb ik die man even mijn goggle opgezet en een rondje gevlogen. Hij vond het erg gaaf en ze hebben uiteindelijk een kwartiertje staan kijken.

Nog een ander verhaal was van een man die mij hielp met zoeken, schijnbaar was m'n buzzer afgebroken dus het zoeken werd wat lastig. Die man had staan kijken vanaf het pad en zag waar ik gecrashed was en liep er met mij naartoe om hem te zoeken.

Ook het handhavingsteam, die BOA's, reden een keer voorbij met hun auto in het bos waar ik vloog en die bleven ook even kijken, groeten vriendelijk en reden weer door. Ondanks dat ik fpv vloog in een no fly zone. Nu zullen ze vast niet geweten hebben dat dit tegen de regels is en als we allemaal met gezond verstand blijven vliegen zullen ze vast niet snel bij geschoold worden op dit vlak.

Een ander verhaal was van een kennis, die was hoogst beledigd dat zijn DJI Phantom in beslag was genomen omdat hij het nodig vond om op het Spui naast het gemeentehuis bij boven winkelend publiek, trams en bussen even een leuk filmpje te gaan schieten. Ik heb hem versteld dat ik het volkomen terecht vind en mensen zoals hij met dit gedrag het verzieken voor mensen die wel hun hersenen gebruiken in deze hobby.

• kevin303
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-10 23:05
In principe zijn de regels in belgië nog wat strenger. Alles onder 1 kg mag maar 10m hoog (recreatief). Boven 1 Kg ben je verplicht een opleiding te volgen van 750 euro. Maar zoals hierboven al aangegeven is gezond verstand nodig om geen miserie te krijgen.

• SparksNL
Ik heb de knoop doorgehakt en de DJI Mavic Pro Fly More Combo besteld. Bij Wehkamp is hij mooi afgeprijsd dus dat komt goed uit :)

Morgen wordt hij bezorgd. Eerst maar eens op mijn gemak de handleiding doorlezen en wat training video's e.d. kijken. Zodra dat eenmaal gebeurd is lekker rustig aan beginnen (oefenen) op een groot grasveld zonder obstakels.
quote:
SparksNL schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:14:
Ik heb de knoop doorgehakt en de DJI Mavic Pro Fly More Combo besteld. Bij Wehkamp is hij mooi afgeprijsd dus dat komt goed uit :)

Morgen wordt hij bezorgd. Eerst maar eens op mijn gemak de handleiding doorlezen en wat training video's e.d. kijken. Zodra dat eenmaal gebeurd is lekker rustig aan beginnen (oefenen) op een groot grasveld zonder obstakels.
Alvast van harte!
Gaaf apparaat met veel mogelijkheden en ontzettend goede beeldkwaliteit :)

Maar wees alsjeblieft voorzichtig en neem de tijd. Ik heb er een paar al snel overmoedig zien worden en o wat is dat zonde als je ¤ 1100 tegen de grond ziet gaan of weg ziet vliegen...

• 50Miles
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
Daar hebben we V&A voor.

_ferry_ wijzigde deze reactie 04-12-2017 15:42 (92%)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• SparksNL
quote:
Kars schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:43:
[...]

Alvast van harte!
Gaaf apparaat met veel mogelijkheden en ontzettend goede beeldkwaliteit :)

Maar wees alsjeblieft voorzichtig en neem de tijd. Ik heb er een paar al snel overmoedig zien worden en o wat is dat zonde als je ¤ 1100 tegen de grond ziet gaan of weg ziet vliegen...
Dank! Ik heb hem rond 15:30 binnen gekregen en ben nu de firmware aan het updaten etc. Heb inmiddels de handleidingen al doorgenomen en diverse instructievideo's bekeken. De eigenaar van Marionville Multirotors heeft erg informatieve en duidelijke video's op youtube staan!

De komende dagen nog wat tips&tricks video's bekijken en vooral de video's waarin veel beginnersfouten worden toegelicht. Hopelijk kan ik dan volgend weekend wat gaan oefenen op een groot grasveld :)

Wat ik me nog wel afvraag is of het wijsheid is om je drone te verzekeren op wat voor manier dan ook. Zo heb ik een kaartje erbij gekregen met wat informatie over DJI Care Refresh. Ik moet me nog gaan inlezen wat dat precies inhoudt.

SparksNL wijzigde deze reactie 03-12-2017 18:57 (11%)

• Bugs3
  • Nu online
Vanmiddag een beetje aan het hobbyen geweest en een Whoop in elkaar gezet. Hij vliegt, en best goed. Maar heb nog weinig aan de settings gedaan. Er zit Cleanflight op en die zal ik vervangen door Betaflight.

Zo kom je een druilerige zondagmiddag wel door :*)

[video]

Bugs3 wijzigde deze reactie 20-12-2017 23:11 (10%)

• barzi
quote:
Kars schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:30:
[...]

Welkom in de hobby!

Dank! Als ik op Banggood kijk zie ik, zoals jullie terecht aangaven, ontzettend veel drones te koop. Wat maakt de Eachine E010 een goede beginnersdrone?

Als alternatief zie ik bijvoorbeeld de H8W of E58, met fpv camera die je op je mobiel kan bekijken. De E010c is ook leuk maar daar heb je weer een ontvanger voor de camera voor nodig (a minimaal 30 euro), toch?

• Bugs3
  • Nu online
quote:
barzi schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:31:
[...]

Dank! Als ik op Banggood kijk zie ik, zoals jullie terecht aangaven, ontzettend veel drones te koop. Wat maakt de Eachine E010 een goede beginnersdrone?

Als alternatief zie ik bijvoorbeeld de H8W, met fpv camera die je op je mobiel kan bekijken. De E010c is ook leuk maar daar heb je weer een ontvanger voor de camera voor nodig (a minimaal 30 euro), toch?
Behalve dat de Eachine E010 bijna niks kost is hij ook nog eens "hufterproof".... Je kan bijna overal ongestraft tegenaan vliegen. En het ding reageert ontzettend fijn. Ik heb bijvoorbeeld ook een Syma X20. Best een leuk ding om mee te vliegen. Maar je kan er niet zo lekker mee tekeer gaan als met zo'n E010. Daarnaast is de batterij van de E010 verwisselbaar. Je moet er wel extra batterijen (en lader) bijkopen voor een paar euro. Maar dan kun je ook achter elkaar blijven vliegen.

Voor de Eachine E010C heb je geen extra radio nodig. Voor de Eachine E010S wel, maar dat is een stap verder. Wat wel fijn is, zijn goggles als je fpv wilt vliegen. Die beginnen bij ¤30,00 voor een erg simpele set.

• barzi
quote:
Bugs3 schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:43:
[...]

Behalve dat de Eachine E010 bijna niks kost is hij ook nog eens "hufterproof".... Je kan bijna overal ongestraft tegenaan vliegen. En het ding reageert ontzettend fijn. Ik heb bijvoorbeeld ook een Syma X20. Best een leuk ding om mee te vliegen. Maar je kan er niet zo lekker mee tekeer gaan als met zo'n E010. Daarnaast is de batterij van de E010 verwisselbaar. Je moet er wel extra batterijen (en lader) bijkopen voor een paar euro. Maar dan kun je ook achter elkaar blijven vliegen.

Voor de Eachine E010C heb je geen extra radio nodig. Voor de Eachine E010S wel, maar dat is een stap verder. Wat wel fijn is, zijn goggles als je fpv wilt vliegen. Die beginnen bij ¤30,00 voor een erg simpele set.
Dank voor je snelle reactie.
Voor de E010c is een ontvanger (bv Goggles) toch noodzakelijk om de fpv beelden op te bekijken? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

• Bugs3
  • Nu online
quote:
barzi schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:52:
[...]

Voor de E010c is een ontvanger (bv Goggles) toch noodzakelijk om de fpv beelden op te bekijken? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik begreep je verkeerd. Dacht dat je met de ontvanger de radio bedoelde. Goggles zijn inderdaad wel fijn maar niet noodzakelijk. Het alternatief is dat je een ontvanger koopt die je op je telefoon kunt aansluiten om de beelden te bekijken.
quote:
Radiance schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 02:00:
[...]

Welke leuke plek heb jij op een uur reizen? :+
Eigenlijk geen. :+ Meestal ga ik richting Hoek van Holland of richting Noordwijk/Katwijk. Daartussen zitten wel redelijk leuke plekjes. Maar het is en blijft behelpen.
quote:
Radiance schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 02:00:
[...]

Het lijkt me sowieso wel eens leuk om af te spreken BTW! En wanneer organiseren we weer een Tweakers meeting? De vorige keer haakte ik af door klote weer maar lijkt me nog steeds leuk om andere piloten eens te ontmoeten. :) Op m'n huidige spot vliegt wel iemand met een helicopter maar ben nog nooit een mede fpv'er tegen gekomen...Wel een vet ding trouwens waar die gozer mee vliegt!
Leuk idee! Ik ben ook voorstander! Lijkt me ook wel leuk om de mensen een keer in het echt te zien. En anders stuur ik je wel een DM. WEllicht dat we een keer samen kunnen vliegen. :)
quote:
barzi schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:52:
[...]

Voor FPV beelden is een scherm en ontvanger wel noodzakelijk. Goggle is de beste oplossing maar ook het duurst. Je zou ook met een los scherm kunnen gaan vliegen maar dan moet je dat scherm (en de ontvanger ) wel kopen. Vliegt (persoonlijke mening) wel minder lekker dan goggles maar is nog wel goed te doen.

Je kan ook een ROTG oplossing kiezen. Daarmee sluit je de ontvanger aan op je smartphone en kijk je via je telefoon naar de beelden. Is de goedkoopste oplossing. Heeft wel iets hogere latency maar dat is met jou quad geen probleem aangezien deze geen 100km/u vliegt
https://www.banggood.com/...XEfD_BwE&cur_warehouse=CN

Afgelopen jaar hebben we inderdaad de eerste Tweakers Drone Meetup gehad, welke door het slechte weer niet de opkomst had die we gehoopt hadden. Al met al wel een erg leuke dag gehad en het is inderdaad leuk om de gezichten te zien bij de usernames :)

Wat mij betreft doen we er (binnenkort) nog één :Y

• Angermanagement
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 22:49
Hallo mensen!

De afgelopen tijd heb ik mijn eigen drone in elkaar geknutseld en daar ook video's van gemaakt. Zie hiervoor mijn YouTube kanaal: YouTube: EnterTheVlogosphere

Mocht je vragen hebben over de bouw, of andere zaken, stel ze dan gerust. Ik zal kijken of ik dan een antwoord heb :).

Mocht je twijfelen of het iets voor jou is, gewoon doen! Ben zelf echt zo A-technisch als het kan, en toch is het mij gelukt!
Was gisteren vrij en het was zo waar droog dus ging maar weer eens op pad maar helaas alleen maar rare problemen gehad met m'n nieuwe quad. Continue rare twitches en op een gegeven moment viel ie ineens uit de lucht. Ook de noise in de video feed was ronduit slecht en bijna niet te vliegen bij rustige bochten.

Ik heb op alle ESC als caps zitten die bij de F405 meegeleverd werden en tot overmaat van ramp trok ik de USB connector van het board af toen ik de USB kabel thuis weer los trok. Heb hem met epoxy vast geplakt dus we gaan het zien hoe lang ie het blijft doen. Ik krijg wel verbinding maar niet heel erg stabiel.

Heb al een ticket op Banggood aangemaakt dus we gaan het zien.

Gelukkig had ik m'n oude quad ook mee dus kon wel de batterijen leeg vliegen en dan merk je het verschil in snelheid goed met die nieuwe, als ie vliegt...beetje balen maar toch nog best leuk kunnen vliegen. Video bereik was trouwens ook ineens super ver nu de bladeren van de bomen zijn trouwens. :)

• DutchWalnut
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-10 14:52

DutchWalnut

[Freestyle FPV Pilot]

quote:
Angermanagement schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:04:
Hallo mensen!

De afgelopen tijd heb ik mijn eigen drone in elkaar geknutseld en daar ook video's van gemaakt. Zie hiervoor mijn YouTube kanaal: YouTube: EnterTheVlogosphere

Mocht je vragen hebben over de bouw, of andere zaken, stel ze dan gerust. Ik zal kijken of ik dan een antwoord heb :).

Mocht je twijfelen of het iets voor jou is, gewoon doen! Ben zelf echt zo A-technisch als het kan, en toch is het mij gelukt!
Doet me weer denken aan hoe het met mij begon. Leuk om te zien :)

Instagram: DutchWalnut_FPV YouTube: DutchWalnut_FPV

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
Radiance schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:15:
Was gisteren vrij en het was zo waar droog dus ging maar weer eens op pad maar helaas alleen maar rare problemen gehad met m'n nieuwe quad. Continue rare twitches en op een gegeven moment viel ie ineens uit de lucht. Ook de noise in de video feed was ronduit slecht en bijna niet te vliegen bij rustige bochten.

Ik heb op alle ESC als caps zitten die bij de F405 meegeleverd werden en tot overmaat van ramp trok ik de USB connector van het board af toen ik de USB kabel thuis weer los trok. Heb hem met epoxy vast geplakt dus we gaan het zien hoe lang ie het blijft doen. Ik krijg wel verbinding maar niet heel erg stabiel.

Heb al een ticket op Banggood aangemaakt dus we gaan het zien.

Gelukkig had ik m'n oude quad ook mee dus kon wel de batterijen leeg vliegen en dan merk je het verschil in snelheid goed met die nieuwe, als ie vliegt...beetje balen maar toch nog best leuk kunnen vliegen. Video bereik was trouwens ook ineens super ver nu de bladeren van de bomen zijn trouwens. :)
Welk protocol gebruik je richting je ESC's en wat is je pid-loop frequentie? Als je die eens verlaagt kan dat wel eens de oplossing zijn. Ik weet ook niet welke ESC's je gebruikt.
quote:
BoAC schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:28:
[...]

Welk protocol gebruik je richting je ESC's en wat is je pid-loop frequentie? Als je die eens verlaagt kan dat wel eens de oplossing zijn. Ik weet ook niet welke ESC's je gebruikt.
Dshot 1200 16/16khz met Racerstar Tattoo 30a Blheli 32 ESC. Heb gisteren de frequentie al verlaagd naar 8khz en las iets dat je de PWM rate van de ESC zelf kan veranderen in Blheli software wat nog wel eens wil helpen.

Kan ook nog wel naar Dshot 600 gaan maar heb sowieso een ticket aangemaakt voor die USB poort. Kan toch niet de bedoeling zijn dat je die zo los trekt bij het eruit trekken van de USB kabel...

quote:
BoAC schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:28:
[...]

Heb ik ook weleens problemen mee gehad. CPU belasting was te hoog waardoor de quad raar gedrag vertoonde.

Veel FC's zijn 32/32, 16/8 of 8/8 gerate maar dat halen ze vaak niet als je extra functionaliteit aanzet. Betaflight OSD, Led strips, telemetry etc. kost allemaal extra cpu kracht. Als dat zaken zijn die je gebruikt moet je deze uitzetten of je pid frequentie verlagen.

@Radiance:
Hoe hoog is je cpu belasting?

• BoAC

BoAC

Memento mori

quote:
Radiance schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:53:
[...]

Dshot 1200 16/16khz met Racerstar Tattoo 30a Blheli 32 ESC. Heb gisteren de frequentie al verlaagd naar 8khz en las iets dat je de PWM rate van de ESC zelf kan veranderen in Blheli software wat nog wel eens wil helpen.

Kan ook nog wel naar Dshot 600 gaan maar heb sowieso een ticket aangemaakt voor die USB poort. Kan toch niet de bedoeling zijn dat je die zo los trekt bij het eruit trekken van de USB kabel...
Heb in een vlog (een van de laatste over BetaFlight) van Joshua Bardwell gehoord dat verschil tussen 4 en 8 kHz helemaal niet zo groot is, laat staan 16. Ik zou dus iig naar 8 gaan en ook kijken of Dshot 600 of zelfs 300 de oplossing is. Zou jij dat nou echt merken bij vlieggedrag als je zulke hoge waardes probeert te gebruiken?
Ik weet ook niet hoe je huidige vliegstijl is ;)

Ik gebruik voor mij FC's een usb kabel waar ik de haakjes vanaf heb geslepen. De kabel zit wel erg los, maar belast iig de connector niet meer zo zwaar :P

BoAC wijzigde deze reactie 06-12-2017 10:38 (7%)

quote:
ChojinZ schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:26:
[...]

Heb ik ook weleens problemen mee gehad. CPU belasting was te hoog waardoor de quad raar gedrag vertoonde.

Veel FC's zijn 32/32, 16/8 of 8/8 gerate maar dat halen ze vaak niet als je extra functionaliteit aanzet. Betaflight OSD, Led strips, telemetry etc. kost allemaal extra cpu kracht. Als dat zaken zijn die je gebruikt moet je deze uitzetten of je pid frequentie verlagen.

@Radiance:
Hoe hoog is je cpu belasting?
Cpu belasting lag rond de 60% dacht ik. Zal het nog eens nakijken.
quote:
BoAC schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:36:
[...]

Heb in een vlog (een van de laatste over BetaFlight) van Joshua Bardwell gehoord dat verschil tussen 4 en 8 kHz helemaal niet zo groot is, laat staan 16. Ik zou dus iig naar 8 gaan en ook kijken of Dshot 600 of zelfs 300 de oplossing is. Zou jij dat nou echt merken bij vlieggedrag als je zulke hoge waardes probeert te gebruiken?
Ik weet ook niet hoe je huidige vliegstijl is ;)

Ik gebruik voor mij FC's een usb kabel waar ik de haakjes vanaf heb geslepen. De kabel zit wel erg los, maar belast iig de connector niet meer zo zwaar :P
Neuh vast niet maar de specs zeggen dat ik er al onder zit dus dan probeer je het. Had wel al gezien met 32/32khz de cpu direct naar 100% schiet dus die had ik al omlaag gezet.

Ik vlieg vrij rustig, ben absoluut geen top notch racer. Sterker nog, begin nu voor het eerst wat lager bij de grond te vliegen en wat rond bomen te sturen dus ik ga het vast niet merken.

Wellicht dat de settings omlaag schroeven al helpt, later we het hopen. :) Zal wel weer even duren voordat ik het kan testen met het fantastische weer wat weer in aankomst is.

Dat van die USB kabel is ook nog wel een goed idee. Heb ergens nog wel een oude kabel liggen. Dan belast ik de poort in ieder geval niet zo erg nu ie vast zit met epoxy.

Radiance wijzigde deze reactie 06-12-2017 10:49 (4%)

quote:
Radiance schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:44:
[...]

Cpu belasting lag rond de 60% dacht ik. Zal het nog eens nakijken.
Ik vermoed dat dat te hoog is en de problemen veroorzaakt:.

After setting your looptime, make sure to check your CPU load (CPU usage). The General concensus is to keep it under 30% to 35% for stable performance.
https://oscarliang.com/best-looptime-flight-controller/

Meen mij te herinneren dat Joshua B. hetzelfde vertelde. Zal ff kijken of ik zijn video kan vinden...

• BoAC

BoAC

Memento mori

• Jodel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-10 14:20
quote:
Kars schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:16:
[...]

Zelf zit ik bij een 'clubje' met racers/freestylers van inmiddels 18 personen.
Is dat clubje in de buurt van Enschede ? Zo ja, dan zou ik ook wel eens mee willen.

• Jodel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-10 14:20
quote:
Angermanagement schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:04:
Ik heb je videos even bekeken, en het valt me op (no offense!) dat als je soldeert je eigenlijk alleen de tin verwarmt, en niet het koperen plaatje waar de tin op moet. Hierdoor krijg je (wat je in je videos ook duidelijk ziet) dat de tin moeilijk hecht aan het koper. Je kunt dus beter de tip van de soldeerbout tegen het koperen plaatje houden, en vervolgens de tin aanbrengen op het koperen plaatje. Je zult zien dat de tin dan ook beter uitvloeit.

Verder een leuk buildlog !
quote:
Jodel schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:50:
[...]

Is dat clubje in de buurt van Enschede ? Zo ja, dan zou ik ook wel eens mee willen.
Iets lager, rond Doetinchem. Maar je bent van harte uitgenodigd om eens mee te vliegen :)

@ChojinZ & @BoAC. Ik heb nog even gekeken naar de CPU load met 16/16khz maar deze is slechts 23% en cycle time verspringt netjes tussen de 63 en de 66 dus je zou zeggen dat het hier niet aan moet liggen.

Ik verlaag de boel wel eerst naar 8/8khz en Dshot 600 om te kijken of dat helpt.

Banggood bood trouwens 1 nieuwe ESC trouwens 8)7
Heb niet zo veel aan een nieuwe ESC als de FC kapot is gegaan maar goed. Zal morgen wel weer een berichtje terug hebben en kijken hoe ze reageren nadat ik gezegd heb dat de USB port kapot is gegaan en ik wil kijken of het twitchen eruit te tunen valt voordat ik de ESC en motoren ga wisselen maar dat met de huidige FC lastig wordt.

Bedankt voor het mee denken in ieder geval. Ben benieuwd of dit het gaat oplossen.

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-10 19:46

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

@Radiance
Wanneer BG geen nieuwe FC levert, kan je nog overwegen deze te kopen:

https://www.banggood.com/...mmds=buy&cur_warehouse=CN

Gewoon met een kabeltje aan je FC solderen, stukje krimkous er omheen en je kan weer jaren vooruit. :)

• Angermanagement
quote:
Jodel schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:04:
[...]

Ik heb je videos even bekeken, en het valt me op (no offense!) dat als je soldeert je eigenlijk alleen de tin verwarmt, en niet het koperen plaatje waar de tin op moet. Hierdoor krijg je (wat je in je videos ook duidelijk ziet) dat de tin moeilijk hecht aan het koper. Je kunt dus beter de tip van de soldeerbout tegen het koperen plaatje houden, en vervolgens de tin aanbrengen op het koperen plaatje. Je zult zien dat de tin dan ook beter uitvloeit.

Verder een leuk buildlog !
Klopt, dat heb ik na het derde: "how to solder filmpje" gezien te hebben ook begrepen. De FC heb ik uiteindelijk wel op die manier gedaan, en een klein deel van de PDB. Heb hem namelijk nog een paar keer uit elkaar gehaald tussen het bouwen door om het solderen opnieuw te doen.

Maar dank voor de tip uiteraard :D
quote:
Radiance schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:30:
@ChojinZ & @BoAC. Ik heb nog even gekeken naar de CPU load met 16/16khz maar deze is slechts 23% en cycle time verspringt netjes tussen de 63 en de 66 dus je zou zeggen dat het hier niet aan moet liggen.

Ik verlaag de boel wel eerst naar 8/8khz en Dshot 600 om te kijken of dat helpt.

Bedankt voor het mee denken in ieder geval. Ben benieuwd of dit het gaat oplossen.
Succes in ieder geval! Gaat vast wel lukken om dit ook op te lossen. :)
quote:
Radiance schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:30:
@ChojinZ & @BoAC
Banggood bood trouwens 1 nieuwe ESC trouwens 8)7
Heb niet zo veel aan een nieuwe ESC als de FC kapot is gegaan maar goed. Zal morgen wel weer een berichtje terug hebben en kijken hoe ze reageren nadat ik gezegd heb dat de USB port kapot is gegaan en ik wil kijken of het twitchen eruit te tunen valt voordat ik de ESC en motoren ga wisselen maar dat met de huidige FC lastig wordt.
Banggood is wat dat betreft een rare: De ene keer zijn ze hardstikke makkelijk en sturen ze gewoon een gratis nieuwe op, de andere keer moet je 10 keer mailen en word je afgescheept met iets lulligs.

Ik zou zelf graag wat vaker geld willen uitgeven aan de echte FPV shops. Maar die zitten voornamelijk in Amerika en dan zijn de verzendkosten ontzettend hoog.
Het aanbod in Nederlandse shops is maar magertjes en vaak hebben ze de helft geeneens op voorraad. :/

ChojinZ wijzigde deze reactie 06-12-2017 21:46 (22%)

quote:
DCFreak schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:41:
@Radiance
Wanneer BG geen nieuwe FC levert, kan je nog overwegen deze te kopen:

[afbeelding]

https://www.banggood.com/...mmds=buy&cur_warehouse=CN

Gewoon met een kabeltje aan je FC solderen, stukje krimkous er omheen en je kan weer jaren vooruit. :)
Dat is ook nog een optie al werkt de poort nu wel maar zo onhandig als ik kan zijn...de poort werkte gewoon goed, pakte wat van m'n bureau, bleef hangen met m'n trui achter de quad waardoor deze viel terwijl ie aan de USB kabel ging en viel. Nu werkt de poort dus weer onwijs instabiel. 8)7

Hoe sluit ie zoiets aan BTW? Gewoon aan een uart?
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:46:
[...]

Succes in ieder geval! Gaat vast wel lukken om dit ook op te lossen. :)

[...]

Banggood is wat dat betreft een rare: De ene keer zijn ze hardstikke makkelijk en sturen ze gewoon een gratis nieuwe op, de andere keer moet je 10 keer mailen en word je afgescheept met iets lulligs.

Ik zou zelf graag wat vaker geld willen uitgeven aan de echte FPV shops. Maar die zitten voornamelijk in Amerika en dan zijn de verzendkosten ontzettend hoog.
Het aanbod in Nederlandse shops is maar magertjes en vaak hebben ze de helft geeneens op voorraad. :/
Vast wel maar lees wel steeds vaker dat de AIO deze problemen vertoont. De losse PDB met FC heeft nergens last van volgens menig review maar de AIO schijnt toch een ramp te zijn. Heb ik me toch niet goed genoeg ingelezen helaas.

Mocht ik een refund krijgen ga ik wellicht voor de pdb met losse FC overwegen of de pro Corner maar over die laatste lees ik ook de nodige problemen met over gevoelige gyros.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat de problemen er met wat settings er wel uit te krijgen zijn. Zoals ik al zei ben ik toch een casual piloot dus al die extra ratings en snelheid in de pid loop zal ik weinig van merken.

Mocht ik een refund krijgen en besluiten voor een pro corner te gaan wil ik wel een originele van Myairbot trouwens. Als ik hun topics volg leveren zij prima support en refund policy dus dat is me die 2 tientjes dan wel waard. (Had ik misschien in eerste instantie al moeten doen maar goed
..)

Wat betreft shops ben ik het met je eens. Nederlandse shops verkopen het Chinese spul voor minimaal het dubbele en 80% van het andere goede spul komt uit de VS met hoge verzendkosten en invoerbelasting of je bent aangewezen op Kiss. Niet dat ik wil zeggen dat kiss slecht is maar heb er geen ervaring mee en vind het Betaflight platform plus de community er om heen gewoon prettig.

Ga me nu in ieder geval maar eens verdiepen in een Tiny Whoop fpv quad voor de rest van de herfst en winter. De Kingkong Tiny 6 en 7 spreken me wel aan maar eentje zelf bouwen met een Eachine beecore is ook wel leuk... :)

Update:
Na wat heen en weer mailen gaat Banggood akkoord met een refund of een nieuw bord. Echter is het bord out of stock dus heb ze nu de optie voorgelegd om voor een losse F405 met de VTX PDB erbij of een refund zodat ik mijn punten kan gebruiken en de extra kosten slechts 5 euro zijn. Deze combo schijnt ook geen last te hebben van de twitches en het bedienen van de VTX met m'n TX of via de OSD is ook wel handig. :) We gaan het zien.

Radiance wijzigde deze reactie 07-12-2017 18:29 (6%)

• ImmortalSoul
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 16:59
Nvt

ImmortalSoul wijzigde deze reactie 13-12-2017 14:48 (100%)
Reden: Niet van toepassing meer

• Bugs3
  • Nu online
quote:
Radiance schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:03:

....

Ga me nu in ieder geval maar eens verdiepen in een Tiny Whoop fpv quad voor de rest van de herfst en winter. De Kingkong Tiny 6 en 7 spreken me wel aan maar eentje zelf bouwen met een Eachine beecore is ook wel leuk... :)
De Tiny 6 valt mij erg tegen in vergelijking met de Eachine E010S en al helemaal t.o.v. de Beecore. Die laatste heb ik met paarse racerstar motoren en dat bevalt heel goed.
De motoren van de Tiny 6 zijn niet zo sterk en dat merk je. Tevens had ik problemen met de connectors van de Tiny 6, die heb ik vervangen van JST 1.25 naar JST 2. Met die eerste liep de vliegtijd terug naar een minuut en daarna zat er helemaal geen punch meer in. Met de JST 2 connectors kom ik tot 3,5 minuten.

• gastje01
  • Laatst online: 11:48
Zijn er hier mensen met ervaring met de Eachine Lizard95? Op het oog, en na het bekijken van een aantal YT-filpjes leek me dit wel een leuke instapper.

Ik vlieg nu met bij elkaar geraapte spulletjes (F3 EVO brushed controller, 8520 racerstar motoren en 400 Mah 1S accu's op een Q100 frame, camera komt van een Eachine e010c) T vliegt wel 'oke', maar is zeer wind gevoelig en een beetje under-powered na ongeveer een half minuutje vliegen. Leuk voor t grasveldje voor de deur, maar daar stopt t ook. Ik heb geen OSD, geen beeper, geen batt stats etc.

Is de Lizard (op dit moment 86e, zonder invoerkosten) een aanrader voor t geld? Of kan ik iets beters kopen voor een vergelijkbaar bedrag, verder is zelfbouw, zeker gezien het weer op dit moment ook zeker een optie, ik zou echter niet weten waar ik moet beginnen. Er is zo veel te vinden en te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Een kant en klaar lijstje met zooi dit ik kan bestellen en dan zelf in elkaar knutselen zou al prima zijn. Veel meer wil ik niet uitgeven aangezien ik ook nog accu's (2S?) en een lader aan zal moeten schaffen. Ik vlieg niet genoeg om een duurdere aankoop voor mezelf te rechtvaardigen, maar wellicht als ik er echt veel lol in krijg, dit in de toekomst nog verandert.

T hoeft van mij niet echt hard te gaan, daar heb ik de skills niet voor. Beetje rond cruisen is wat ik op dit moment het meest doe. Ik heb dan bijvoorbeeld ook liever meer vlieg-tijd dan snelheid.
quote:
gastje01 schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:42:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Eachine Lizard95? Op het oog, en na het bekijken van een aantal YT-filpjes leek me dit wel een leuke instapper.

Ik vlieg nu met bij elkaar geraapte spulletjes (F3 EVO brushed controller, 8520 racerstar motoren en 400 Mah 1S accu's op een Q100 frame, camera komt van een Eachine e010c) T vliegt wel 'oke', maar is zeer wind gevoelig en een beetje under-powered na ongeveer een half minuutje vliegen. Leuk voor t grasveldje voor de deur, maar daar stopt t ook. Ik heb geen OSD, geen beeper, geen batt stats etc.

Is de Lizard (op dit moment 86e, zonder invoerkosten) een aanrader voor t geld? Of kan ik iets beters kopen voor een vergelijkbaar bedrag, verder is zelfbouw, zeker gezien het weer op dit moment ook zeker een optie, ik zou echter niet weten waar ik moet beginnen. Er is zo veel te vinden en te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Een kant en klaar lijstje met zooi dit ik kan bestellen en dan zelf in elkaar knutselen zou al prima zijn. Veel meer wil ik niet uitgeven aangezien ik ook nog accu's (2S?) en een lader aan zal moeten schaffen. Ik vlieg niet genoeg om een duurdere aankoop voor mezelf te rechtvaardigen, maar wellicht als ik er echt veel lol in krijg, dit in de toekomst nog verandert.

T hoeft van mij niet echt hard te gaan, daar heb ik de skills niet voor. Beetje rond cruisen is wat ik op dit moment het meest doe. Ik heb dan bijvoorbeeld ook liever meer vlieg-tijd dan snelheid.
Lastige keuze want voor een paar tientjes meer heb je een quad met 5' proppellers.

De lizard is geen slechte quad. Hij schijnt alleen wat overpowered te zijn waardoor hij soms wat lastiger te besturen is.
King Kong GT90 zou ook een optie kunnen zijn. Is wel wat ouder, vliegt niet zo snel als de Lizard, maar is wel een stuk makkelijker te bedienen en ook een stuk wenbaarder.

Vliegtijden zijn altijd kort, ongeacht wat je koopt.

• gastje01
quote:
ChojinZ schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:00:
[...]

Lastige keuze want voor een paar tientjes meer heb je een quad met 5' proppellers.
Dat was ik nog vergeten te melden, het grote voordeel van de quad die ik nu heb (klein) is dat ik m makkelijk even een in rugzak gooi, dat moet bij t nieuwe model ook mogelijk zijn, vandaar dat ik naar de micro/mini quads keek. Indoor vliegen doe ik niet/nauwelijks (ik woon te klein), behalve met de E010 die ik al heb.
quote:
De lizard is geen slechte quad. Hij schijnt alleen wat overpowered te zijn waardoor hij soms wat lastiger te besturen is.
Dat zag ik ook, maar dan vooral wanneer er met 3S gevlogen werd, er zit redelijk power in. Wellicht niet onprettig om snel aan de limiet van je speeltje te zitten, al gaat de markt wel erg hard. Het lijkt me toch ook mogelijk hem met instellingen iets 'tammer' te maken? Heb er geen ervaring mee, maar bv een throttle-curve aanpassen o.i.d. zodat hij wat minder fel op je input reageert.
quote:
King Kong GT90 zou ook een optie kunnen zijn. Is wel wat ouder, vliegt niet zo snel als de Lizard, maar is wel een stuk makkelijker te bedienen en ook een stuk wendbaarder.
Hij is ook net iets duurder zie ik. Is er behalve het gemak een ander argument om voor deze te gaan? Ik zie dat prop-guards een optie zijn. Verder moet ik volgens mij zelf nog een reciever er bij aanschaffen, ik heb een FlySky en die zie ik er in t rijtje op BG niet tussen staan.
quote:
Vliegtijden zijn altijd kort, ongeacht wat je koopt.
Daar was ik al bang voor. Volgende stap is bijpassende accu's (gewicht/power ratio) zoeken. Verder vraag ik me af hoe betrouwbaar sommige China-laders zijn voor t geld dat ze kosten.

gastje01 wijzigde deze reactie 11-12-2017 17:14 (5%)

quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:24:
[...]

De Tiny 6 valt mij erg tegen in vergelijking met de Eachine E010S en al helemaal t.o.v. de Beecore. Die laatste heb ik met paarse racerstar motoren en dat bevalt heel goed.
De motoren van de Tiny 6 zijn niet zo sterk en dat merk je. Tevens had ik problemen met de connectors van de Tiny 6, die heb ik vervangen van JST 1.25 naar JST 2. Met die eerste liep de vliegtijd terug naar een minuut en daarna zat er helemaal geen punch meer in. Met de JST 2 connectors kom ik tot 3,5 minuten.
Ik heb een Beecore besteld met de paarse Racerstar motortjes, frame en TX05 camera. Camera mount heb ik al geprint dus kom maar op! :)

Bedankt voor je advies. :)
quote:
gastje01 schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:42:

De Lizard raad ik je af, deze is al een instapmodel echt veel te snel. De Lizard is sneller dan mijn 220 en 250mm quads en die zijn beiden ook makkelijker te vliegen zowel line of sight als FPV.
Ik vlieg de Lizard dan wel met 3S maar ik denk dat je met 2S weer net iets te weinig power hebt voor het gewicht. Zelfde als met 3S vs 4S op een 220mm frame. Je kan beter wat meer power hebben omdat je de boel dan makkelijker kunt redden en je als je de smaak te pakken hebt toch wel sneller wilt uiteindelijk.
quote:
gastje01 schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:12:
[...]

Dat was ik nog vergeten te melden, het grote voordeel van de quad die ik nu heb (klein) is dat ik m makkelijk even een in rugzak gooi, dat moet bij t nieuwe model ook mogelijk zijn, vandaar dat ik naar de micro/mini quads keek. Indoor vliegen doe ik niet/nauwelijks (ik woon te klein), behalve met de E010 die ik al heb.
Ik doe mijn grotere quads altijd met een strap aan de zijkant van mijn tas, werkt prima.
quote:
[...]

Dat zag ik ook, maar dan vooral wanneer er met 3S gevlogen werd, er zit redelijk power in. Wellicht niet onprettig om snel aan de limiet van je speeltje te zitten, al gaat de markt wel erg hard. Het lijkt me toch ook mogelijk hem met instellingen iets 'tammer' te maken? Heb er geen ervaring mee, maar bv een throttle-curve aanpassen o.i.d. zodat hij wat minder fel op je input reageert.
Dat kan, de curve aanpassen maar dat heeft direct invloed op heel het gedrag van je quad.Ik zou hier zelf niet op inspelen in ieder geval maar zie mijn stukje hierboven, ik vind de Lizard geen instapper om te leren vliegen.
quote:
Daar was ik al bang voor. Volgende stap is bijpassende accu's (gewicht/power ratio) zoeken. Verder vraag ik me af hoe betrouwbaar sommige China-laders zijn voor t geld dat ze kosten.
In het begin ging ik altijd voor de grootste accu met de meeste vliegtijd maar al snel was ik er achter dat ik eigenlijk veel liever batterijen heb met minder capaciteit die veel lichter zijn omdat dit de vlieg eigenschappen behoorlijk ten goede komt. De paar seconde extra in de lucht, want daar praat je over, waren het voor mij niet waard in ieder geval. Voor de Lizard gebruik ik nu 450mah 3S batterijen. Vliegtijd is rond de 3. Met mijn grotere quads had ik 2 1800mah batterijen waarbij het vliegen aanvoelde alsof er een olietanker in de lucht hing en daar haalde ik zo'm 40 seconden extra vliegtijd mee ten opzichte van de 1300mah batterijen die ik daarna heb gekocht en zo'n 20 seconden meer dan de 1500mah batterijen. Echter vlogen de 1300 en de 1500 batterijen wel een heel stuk prettiger!

Als je voor zelfbouw wilt gaan zo je eens naar zo'n kit kunnen kijken: https://www.banggood.com/...5X4X3-Prop-p-1076477.html

De motoren en ESC zijn prima en heb ik zelf ook op mijn eerste build gehad. Het frame heb ik geen ervaring mee maar lees er wel prima verhalen over alleen is ie wellicht wat klein voor een eerste build. Ook de flightcontroller heb ik in mijn eerste build zitten en doet het ook meer dan prima voor een setup als deze!

Als je al een FlySky transmitter hebt is alleen nog een receiver nodig en dan zou je voor zoiets kunnen gaan: https://www.banggood.com/...1101513.html?rmmds=search Ik heb zelf de I6AB, die is wat groot zeker voor zo'n frame en toen ik alles kocht was er niets kleiners.

Ik zelf gebruik op allebei mijn quads deze VTX: https://www.banggood.com/...SMA-Female-p-1083642.html.

Dan moet er nog een camera bij en daarvoor zou ik gewoon even rondzoeken naar een 600TVL CCD camera van bijvoorbeeld Foxeer of Runcam.

Nu zit er al een PDB bij de kit maar die zou je voor zo'n 13 euro nog kunnen upgraden naar een Matek HubOSD zodat je ook een OSD hebt. Prima bordje welke ik gebruik in mijn eerste build.

Al met al kom je wel een stuk duurder uit dan een Lizard maar hier ga je wel meer plezier van beleven als je nog niet heel veel vlieg ervaring hebt. De standaard camera op de Lizard is trouwens ook ruk en die antenne heb je binnen de kortste keren kapot gevlogen waardoor je toch een nieuwe camera + vtx zal moeten aanschaffen en dan scheelt het ineens niet zo heel veel meer.

Ik zou dan ook diret met 4S lipo's gaan vliegen om de reden die ik hoer boven ook al noemde en men mij hier ook heeft verteld toen ik zo'n anderhalf jaar geleden begonnen ben. Iedereen die hier al wat langer liep zei nee ga direct voor 4S daar heb je zo veel meer aan. Bijna crashes die je met de extra power van 4S nog net op kan vangen en de snelheid je als je wat beter gaat worden gaat missen met 3S.

Met zelf bouwen leer je ook een hele hoop en weet je precies hoe je al toekomstige en huidige quads moet repareren en het is gewoon leuk om te doen vind ik zelf. Baal altijd een beetje als ie af is en dan hoop je bijna dat je weer wat stuk vliegt om te kunnen knutselen. :P

Ik gebruik sinds kort deze lader: https://www.banggood.com/...1103946.html?rmmds=search Prima lader voor de prijs met vrij hoog vermogen.
De Imax B6 of Accucel 6 zijn ook degelijke laders maar hebben aanzienlijk minder vermogen mocht je later meerdere batterijen parallel willen gaan laden.

Je moet er dan wel nog een voeding bij kopen of een oude laptop/ATX/XBOX 360 voeding ombouwen.

• Bugs3
  • Nu online
quote:
Radiance schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:13:
[...]

Ik heb een Beecore besteld met de paarse Racerstar motortjes, frame en TX05 camera. Camera mount heb ik al geprint dus kom maar op! :)

Bedankt voor je advies. :)
Ik heb de TX05 camera ook. Op zich goed maar ik ga hem binnenkort vervangen door deze:

https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

Scheelt zo'n 2 gram....

• Bugs3
  • Nu online
quote:
[...]

[...]

[...]

Hij is ook net iets duurder zie ik. Is er behalve het gemak een ander argument om voor deze te gaan? Ik zie dat prop-guards een optie zijn. Verder moet ik volgens mij zelf nog een reciever er bij aanschaffen, ik heb een FlySky en die zie ik er in t rijtje op BG niet tussen staan.

[...]

Mocht je kiezen voor de Lizard: ik denk erover om de mijne weg te doen. Teveel power voor mij. Eigenlijk zijn het er 2. De eerste heeft een kortsluiting gehad maar heeft nog veel bruikbare onderdelen. Ik denk dat alleen een ESC en misschien een motor kapot is. Tevens zitten er 4 batterijen en extra props bij. En hij is geschikt voor FlySky.

Edit: sorry de posts had ik kunnen samenvoegen 8)7
quote:
Bugs3 schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:24:
[...]

Ik heb de TX05 camera ook. Op zich goed maar ik ga hem binnenkort vervangen door deze:

https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

Scheelt zo'n 2 gram....
Hmm dat is jammer dat ik die nog niet tegen gekomen was maar is nu ook nog niet leverbaar zie ik. Misschien dat ik in de toekomst nog eens upgrade naar die.

quote:
[...]

Geeneens bij stil gestaan, maar dat kan!

Andere TX maar dit zou ook met de FS i6 moeten kunnen.
quote:
[...]
Eigenlijk niet. In princiepe is de Lizard op bijna alle fronten beter. Maar de KK GT90 is veel makkelijker om mee te vliegen. KK GT90 is vooral een goede instapper.
Filmpje van mijzelf (zit wat regen op de lens :P

Maar het is sowieso een hele lastige keuze. Er is zoveel goed aanbod en de ontwikkelingen gaan ook super snel. En dan heb je ook nog zelfbouw, waar de mogelijkheden helemaal praktisch grenzeloos zijn.

ChojinZ wijzigde deze reactie 11-12-2017 20:24 (5%)

• ImmortalSoul
Inmiddels heb ik al een tijdje een Eachine e010 en ik vind het een prachtig ding, maar het is een simpele drone en ik loop een beetje tegen de "beperkingen" aan. Vooralsnog ben ik nu gewoon binnen in mijn woonkamer aan het vliegen, maar naar buiten gaan zou ik ook niet erg vinden.

Heeft er iemand tips wat ik het beste kan aanschaffen?
- Ik wil een beetje verder ontdekken of deze hobby mij ligt.
- Ik wil niet meer dan 100 euro uitgeven (voor een drone + zender).
- Zelfbouw is absoluut geen probleem, ik kan goed solderen.

Aan de ene kant lijkt een Tinywhoop achtige drone (op basis van een beecore bijv.) interessant, maar als ik naar buiten wil lijkt me dat niet sterk genoeg. Voordeel is dat ik dan misschien nog wel meer budget overheb voor een FPV bril en camera.

Aan de andere kant lijkt iets sterker wat ik buiten kan gebruiken ook wel interessant. Ik lees hierboven dingen over een Kingkong GT90.

• Angermanagement
quote:
ImmortalSoul schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:02:
Inmiddels heb ik al een tijdje een Eachine e010 en ik vind het een prachtig ding, maar het is een simpele drone en ik loop een beetje tegen de "beperkingen" aan. Vooralsnog ben ik nu gewoon binnen in mijn woonkamer aan het vliegen, maar naar buiten gaan zou ik ook niet erg vinden.

Aan de ene kant lijkt een Tinywhoop achtige drone (op basis van een beecore bijv.) interessant, maar als ik naar buiten wil lijkt me dat niet sterk genoeg. Voordeel is dat ik dan misschien nog wel meer budget overheb voor een FPV bril en camera.

Aan de andere kant lijkt iets sterker wat ik buiten kan gebruiken ook wel interessant. Ik lees hierboven dingen over een Kingkong GT90.
Je zou eens op mijn YT kanaal kunnen kijken, ik heb onlangs een eigen drone gebouwd. Onderdelen staan in de omschrijving!

YouTube: EnterTheVlogosphere
quote:
ImmortalSoul schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:02:

Eigenlijk vraag je min of meer hetzelfde als gastje01 hierboven. Lees sowieso de laatste post nog even door.

Je budget is aan de krappe kant. Je wilt iets wat beter vliegt dan je huidige drone maar je wil ook een betere zender. Nu kom je met de zender al heel snel uit op de FS i6 (de goedkoopste 'degelijke' zender die er is) maar die is 4 tientjes.

Dan hou je nog 6 tientjes over voor een drone. Voor 6 tientjes komt je al snel uit bij een micro met brushed motoren. Maar die vliegen niet heel veel beter dan je huidige drone.

Kan je het budget iets oprekken naar max 150 euro? Dan kom je in een prijscategorie waar ineens veel meer mogelijk is.

Je hebt de eerste stap gezet met je e010. Nu wil je wat beters (wat wij hier allemaal heel goed begrijpen ;) ) maar nu zal je dus ook meer geld moeten gaan uitgeven. En onderschat deze hobby niet: Hij is veel duurder dan het lijkt.

• ImmortalSoul
quote:
Angermanagement schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:05:
[...]

Je zou eens op mijn YT kanaal kunnen kijken, ik heb onlangs een eigen drone gebouwd. Onderdelen staan in de omschrijving!

YouTube: EnterTheVlogosphere
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:03:
[...]
De linkjes in je youtube description werken niet.

Eigenlijk vraag je min of meer hetzelfde als gastje01 hierboven. Lees sowieso de laatste post nog even door.

Je budget is aan de krappe kant. Je wilt iets wat beter vliegt dan je huidige drone maar je wil ook een betere zender. Nu kom je met de zender al heel snel uit op de FS i6 (de goedkoopste 'degelijke' zender die er is) maar die is 4 tientjes.

Dan hou je nog 6 tientjes over voor een drone. Voor 6 tientjes komt je al snel uit bij een micro met brushed motoren. Maar die vliegen niet heel veel beter dan je huidige drone.

Kan je het budget iets oprekken naar max 150 euro? Dan kom je in een prijscategorie waar ineens veel meer mogelijk is.

Je hebt de eerste stap gezet met je e010. Nu wil je wat beters (wat wij hier allemaal heel goed begrijpen ;) ) maar nu zal je dus ook meer geld moeten gaan uitgeven. En onderschat deze hobby niet: Hij is veel duurder dan het lijkt.
150 euro moet wel lukken. De Flysky i6 had ik inderdaad al gevonden, maar hoe zit het met drone zelf? Zelf bouwen voor dat geld, of toch een kant en klaar pakken.

Ik had het gevoel dat ik qua niveau nog iets lager was dat gastje01. Ik heb de e010 een tijdje gehad, en daar is het frame inmiddels kapot van (nieuwe is onderweg). Ik weet eigenlijk niet of het slim is om vanaf een Eachine e010 meteen naar een brushless FPV quad te gaan. Ik wil niet die persoon zijn, die zijn gloednieuwe FPV quad meteen laat crashen. Nu zullen crashes niet te voorkomen zijn, maar ik weet niet wat verstandig is voor mijn niveau. Dus ik laat me graag adviseren.

ImmortalSoul wijzigde deze reactie 14-12-2017 10:02 (6%)

• Angermanagement
quote:
ImmortalSoul schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:57:
[...]

[...]

150 euro moet wel lukken. De Flysky i6 had ik inderdaad al gevonden, maar hoe zit het met drone zelf? Zelf bouwen voor dat geld, of toch een kant en klaar pakken.

Ik had het gevoel dat ik qua niveau nog iets lager was dat gastje01. Ik heb de e010 een tijdje gehad, en daar is het frame inmiddels kapot van (nieuwe is onderweg). Ik weet eigenlijk niet of het slim is om vanaf een Eachine e010 meteen naar een brushless FPV quad te gaan. Ik wil niet die persoon zijn, die zijn gloednieuwe FPV quad meteen laat crashen. Nu zullen crashes niet te voorkomen zijn, maar ik weet niet wat verstandig is voor mijn niveau. Dus ik laat me graag adviseren.
Dat van die linkjes, geldt dat voor mijn kanaal?

Tja, die van mij ging gelijk een paar keer 360 graden over de kop op het laminaat. Heeft het ook overleefd (op de receiver na, die draden moest ik weer solderen).

Die landing in de modder ook :')

• ImmortalSoul
quote:
Angermanagement schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:55:
[...]

Dat van die linkjes, geldt dat voor mijn kanaal?

Tja, die van mij ging gelijk een paar keer 360 graden over de kop op het laminaat. Heeft het ook overleefd (op de receiver na, die draden moest ik weer solderen).

Die landing in de modder ook :')
Jouw kanaal inderdaad, op een of andere manier is mijn reactie verdwenen.

• Angermanagement
quote:
ImmortalSoul schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:59:
[...]

Dank voor de terugkoppeling. Ik zal vanavond gelijk even kijken!
quote:
[...]

[...]

Voor het geld hoef je het niet meer te doen: De kant- en klare drones uit china zijn nu zo goedkoop dat de prijs in verhouding tot zelfbouw, vaak maar een paar euro scheelt.
Daarentegen is zelf bouw wel veel leuker (mijn mening) en veel leerzamer. Vroeg of laat maak je een crash en zal je zaken moeten repareren. Het is dan wel een voordeel als je al wat kennis hebt.

Kijk anders wat je zelf kan samenstellen, post dat dan hier. Zat piloten hier die je advies kunnen geven op je lijstje.
quote:
[...]

[...]

Mwah, zo'n vaart zal het niet lopen. Als je gewoon je hersens gebruikt en geen gekke dingen doet zal je niet heel snel je drone de vernieling in vliegen. Tuurlijk, crashen kan altijd (en zal ook gaan gebeuren) maar als je niet meteen full throttle gaat zal de schade bij een lichte crash wel meevallen.

Daarnaast, de microdrones zijn zo licht dat kapot crashen haast onmogelijk is. Daarvoor is de massa/inertie simpelweg te klein.

Brushed motoren zijn leuk voor thuis en handig als je wilt instappen, maar met brushed motoren blijf je altijd in de toy-grade categorie vliegen. Performance zal ook altijd matig blijven.

quote:
[...]

[...]

Als je nog niet direct FPV hoeft te vliegen kan je het lijstje wat ik van de week samengesteld heb voor gastje01 eens bekijken. Dan zit je met de FlySky i6 rond de 150 euro en kan je later eventueel nog uitbreiden met FPV gear. Zo ben ik toen der tijd ook begonnen. Let wel op dat er dan nog batterijen bij komen welke ook niet heel goedkoop zijn. Beetje degelijke lipo batterij is toch wel zo'n 20 euro per stuk.

• Angermanagement
quote:
ImmortalSoul schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:59:
[...]

Zou jij mij kunnen vertellen welke links het niet doen (van welke onderdelen)?
Ik heb het net even gechecked, maar hier werkt alles nog.

Aangezien ik natuurlijk wel wil dat mensen de juiste informatie kunnen raadplegen, zou ik graag willen weten welke er niet werken. Dan kan ik ze veranderen en nog steeds verwijzingen maken naar mijn kanaal (of de links voor wanneer mensen hier onderdelen zoeken).

• gastje01
Ik heb (wellicht tegen beter weten in) de Lizard van @Bugs3 overgenomen (waarvoor dank). Ook al is het geen echte beginners-quad, gewoon in een open veldje beginnen en vooral vlieguren maken, dan moet ik m wel onder de knie krijgen.

Ik heb een beetje dezelfde redenatie toegepast als toen ik een motor ging aanschaffen, er werd me geadviseerd om niet met een 1000cc supersport te beginnen, maar die kwam toevallig op m'n pad en heb er geen moment spijt van gehad dat ik deze gekocht heb. Natuurlijk had ik met een vergevingsgezinde lichtere 600 wellicht sneller beter leren rijden, maar er leiden meerdere wegen naar Rome, zo hoop ik ook voor een Drone.

Ander argument was dat ik voor t geld wat ik nu uitgegeven een prima quad heb en t echt alleen aan mezelf ligt wanneer ik hier niet mee kan vliegen, het is niet per se dat ik onnodig veel heb uitgegeven, want qua prijs zijn de verschillen niet dusdanig groot dat ik voor de helft ook klaar was geweest. Af en toe een crash en repareren hoort er helaas/gelukkig bij, wanneer t een weekend regent moet je ook iets te doen hebben 8)7

Ik mis alleen nog een lader, die is onderweg vanaf mijn favoriete Chinese supermarkt. M'n eerste crash zal ik uiteraard met jullie delen. O-)

• Bugs3
  • Nu online
quote:
gastje01 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:02:

Ik mis alleen nog een lader, die is onderweg vanaf mijn favoriete Chinese supermarkt. M'n eerste crash zal ik uiteraard met jullie delen. O-)
De mooie vluchten (dus zonder crash) mag je wat mij betreft ook met ons delen ;)

Inmiddels heb ik een KingKong ET100 binnen. Lijkt erg leuk tot nu toe maar heb maar 1 batterij tot op heden. Vlieg er dus nog niet veel mee.

En weer wat goodies om te klussen dit weekend :

Frame van Micro Motor Warehouse: https://micro-motor-warehouse.com/products/beta65s-frame

Pigtail met JST 2.0 connector: https://micro-motor-wareh...oducts/jst-ph-2-0-pigtail

7mm motoren: https://micro-motor-warehouse.com/products/cl-0716-17

FC Board: https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

En de camera: https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

De camera ga ik vervangen door een lichter exemplaar maar die is nog onderweg: https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

Het wordt mijn eerste Whoop met 7mm motoren en OSD. Ik heb er zin in..... 8)

Bugs3 wijzigde deze reactie 15-12-2017 20:02 (62%)

quote:
Bugs3 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:58:
[...]

De mooie vluchten (dus zonder crash) mag je wat mij betreft ook met ons delen ;)

Inmiddels heb ik een KingKong ET100 binnen. Lijkt erg leuk tot nu toe maar heb maar 1 batterij tot op heden. Vlieg er dus nog niet veel mee.

En weer wat goodies om te klussen dit weekend :

Frame van Micro Motor Warehouse: https://micro-motor-warehouse.com/products/beta65s-frame

Pigtail met JST 2.0 connector: https://micro-motor-wareh...oducts/jst-ph-2-0-pigtail

7mm motoren: https://micro-motor-warehouse.com/products/cl-0716-17

FC Board: https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

En de camera: https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

De camera ga ik vervangen door een lichter exemplaar maar die is nog onderweg: https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

Het wordt mijn eerste Whoop met 7mm motoren en OSD. Ik heb er zin in..... 8)
Leuk lijstje maar die motoren zijn wel prijzig zeg. Had je niet beter een setje Race Stars van banggood kunnen halen? Die zijn bijna de helft goedkoper.

Opzich kan het natuurlijk geen kwaad om geld te investeren in goede motoren maar gezien de korte levensduur en performance verlies in de loop der tijd van brushed motoren vind ik 23 dollar aan de hoge kant.

• Bugs3
  • Nu online
quote:
ChojinZ schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:55:
[...]

Leuk lijstje maar die motoren zijn wel prijzig zeg. Had je niet beter een setje Race Stars van banggood kunnen halen? Die zijn bijna de helft goedkoper.

Opzich kan het natuurlijk geen kwaad om geld te investeren in goede motoren maar gezien de korte levensduur en performance verlies in de loop der tijd van brushed motoren vind ik 23 dollar aan de hoge kant.
Inderdaad prijzige motoren. En moet je eerlijk bekennen dat ik niet op de prijs lette toen ik ze kocht :$

Maar ik wilde een Whoop maken met 7mm motoren en die zijn er (volgens mij) niet van Racerstar. Ik vond ze wel van Chaoli maar die lijken me niet krachtig genoeg.
Ben benieuwd of de prijs zich vertaald in prestaties....
Pagina: 1 ... 61 ... 70 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True