Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31

[DJI Mavic pro] informatie en discussie deel 1

Dit topic is bedoeld om de nieuwe DJI Mavic Pro drone te bespreken. Eind September 2016 is hij aangekondigd en in Oktober zou de officiële release plaats moeten vinden.

De DJI Mavic Prois een relatief kleine, opvouwbare drone met een 4K gimbal-camera en een vliegtijd van ongeveer 27 minuten. De Mavic Pro biedt de belangrijkste features van de populaire Phantom 4 drone, maar onderscheid zich door met name door zijn compacte formaat en "opvouwbaarheid".
Technische Specificaties
Afmetingen en gewicht
Opgevouwen H83mm x B83mm x L198mm
Diagonaal exclusief propellors 335 mm
Gewicht (inclusief batterij en propeller: 734

Snelheid en bereik
Maximale stijgsnelheid: 5 m/s in Sport modus
Maximale daalsnelheid 3 m/s
Maximale snelheid: 65 km/u in Sport modus
Maximale hoogte tov zeelniveau: 5000 m

Accu
Capaciteit 3830 mAh
Voltage 11.4 V

Vliegtijd op 1 accu:
- maximaal 27 minuten (zonder wind, bij 25 km/u)
- gemiddeld 20 minuten

GPS
- GPS / GLONASS

Afstandsbediening:
Frequentie: 2.4 GHz tot 2.483 GHz
Bereik: maximaal 7 km
Accu 2970mAh
Ondersteunde mobiele apparaten:
- dikte van 6.5-8.5mm
- lengte tot 160mm
- aansluitingen: Lightning, Micro USB(Type-B),USB(Type-C)

Camera
Sensor 1/2.3” (CMOS), 12MP
Lens FOV 78.8° 28 mm
ISO Range:
- 100-3200 (video)
- 100-1600 (photo)
Sluitersnelheid 8s -1/8000s
Maximale afbeeldingsresoluttie 4000×3000
Burst foto's: 3/5/7 frames
Video Modes C4K: 4096×2160 24p
4K: 3840×2160 24/25/30p
2.7K: 2704×1520 24/25/30p
FHD: 1920×1080 24/25/30/48/50/60/96p
HD: 1280×720 24/25/30/48/50/60/120p
Max Video Bitrate 60 Mbps
Ondersteunde SD kaart Typen Micro SD™
Max capaciteit: 64 GB. Class 10

Gimbal
Range Pitch: -90° to +30°
Roll: 0° of 90° (zowel horizontaal als verticaal)
stabilisatie: 3-axis (pitch, roll, yaw)
Prijs
Nederland:
€1199.00 voor DJI Mavic Pro met afstandsbediening

€1499.00 voor DJI Mavic Pro met afstandbediening,
Mavic - Car Charger
Mavic Battery to Power Bank Adaptor
Mavic Shoulder Bag (Upright)
Mavic Battery Charging Hub
Mavic Intelligent Flight Battery x2 (in totaal dus 3)
Mavic 8330 Quick-release Folding Propellers Pair x2

USA:
$999,00 voor DJI Mavic Pro met afstandsbediening

$1381,00 voor DJI Mavic Pro met afstandbediening
Mavic - Car Charger
Mavic Battery to Power Bank Adaptor
Mavic Shoulder Bag (Upright)
Mavic Battery Charging Hub
Mavic Intelligent Flight Battery x2 (in totaal dus 3)
Mavic 8330 Quick-release Folding Propellers Pair x2
Links
http://www.dji.com/mavic/
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://product1.djicdn.com/uploads/photos/194/large_da8b063c-3a8b-42d9-9f5c-7ba17141a6d6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://petapixel.com/assets/uploads/2016/09/djimavicprofeat-800x420.jpg
Videos

Tweakers topics
[DJI Mavic pro] Accessoires

[ Voor 16% gewijzigd door Justin_ op 14-02-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 20:47
Die prijs... 799 dollar in USA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04
Dat is de prijs zonder afstandsbediening volgens mij.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben enthousiast, eerste keer dat ik enthousiast ben over een drone. Had hem bijna gepreordered, maar ik kijk de eerste maand of zo na de launch nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 02:42

Royz

Kleurenblind!!

Sjekster schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:01:
Dat is de prijs zonder afstandsbediening volgens mij.
Dat klopt, maar je hebt de a.b. niet perse nodig :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 01:04
Bereik is zonder afstandsbediening wel een stuk kleiner.

Ik ben eigenlijk sinds de aankondiging van de GoPro Karma ineens serieus over een drone aan het nadenken en vervolgens maakt dji het me toch wel erg moeilijk.

De mavic is duidelijk de betere drone, maar voor een beginner zonder enige ervaring is het totaalplaatje van de karma ook heel interessant. De gimbal en het feit dat je gelijk een gopro hebt om mee te spelen, maakt het wel verleidelijk.

Ik ben heel nieuwsgierig naar wat meer video's als ze beide op de markt zijn. Casey Neistats vergelijking met de phantom 4 was ook zeker het kijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
tuk217 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:01:
Casey Neistats vergelijking met de phantom 4 was ook zeker het kijken waard.
Ik moet wel even opmerken dat in die vergelijking, Casey nog niet door had hoe de focus werkte met de mavic. Dus het beeld is heel heel heel soft.

In zijn vlog van een dag later ( "he needs a little help" ) zijn de drone beelden ook met de mavic gemaakt en een heel stuk scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
tuk217 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:01:De mavic is duidelijk de betere drone, maar voor een beginner zonder enige ervaring is het totaalplaatje van de karma ook heel interessant. De gimbal en het feit dat je gelijk een gopro hebt om mee te spelen, maakt het wel verleidelijk.
Het zal afhangen van je situatie. Ik heb al een hele rits aan allerhande camera's maar nog geen drone. Ik heb de Mavic nog niet vergeleken met de GoPro, maar wat me erg aanspreekt is het geringe formaat/draagbaarheid. Plus ik heb al een paar produkten van DJI (Ronin M, Osmo+) en die bevallen me prima. Daarnaast ben ik een voorstander van apparaten die goed zijn in een ding, en niet adequaat in een paar dingen. Niet dat ik de GoPro wil bashen (zoals ik zei heb ik daar nog niet serieus naar gekeken), maar de Mavic maakte me een stuk warmer dan bijvoorbeeld de Phantom 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hee leuk een Mavic topic :)

Ik ben ook serieus geïnteresseerd. Een vriend van me heeft een Phantom 4 en sinds ik daar mee heb gevlogen een aantal weken geleden wil ik er eigenlijk ook een :)

Toen we Karma werd geïntroduceerd twee weken geleden leek mij dat precies wat ik zocht. In klapbaar en een lagere instap prijs. De uitgeklede controller en het flut bereik nam ik dan voor lief.

Tot ineens de Mavic Pro geïntroduceerd werd. Wat een apparaat zeg! Ik kijk niet meer achterom naar de Karma en moet nu dit ding hebben.

De eerste reviews/ervaringen zijn zo onwijs positief allemaal. Dat kan toch haast niet meer tegen vallen in real life :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

Ik moet wel even opmerken dat in die vergelijking, Casey nog niet door had hoe de focus werkte met de mavic. Dus het beeld is heel heel heel soft.

In zijn vlog van een dag later ( "he needs a little help" ) zijn de drone beelden ook met de mavic gemaakt en een heel stuk scherper.
In zijn eerste Mavic Pro video (ook in de OP opgenomen) zitten ook mooie beelden :)

Sowieso snapt Casey filmen natuurlijk wel en ook zijn Drone shots zijn geregeld echt de moeite waard.

Ik volg zijn video's dagelijks en voor zover ik het begrepen heb is al het Drone materiaal in zijn vlogs sinds afgelopen woensdag opgenomen met de Mavic Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Donstil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 02:02:
[...]

Sowieso snapt Casey filmen natuurlijk wel en ook zijn Drone shots zijn geregeld echt de moeite waard.
Op het gebied van cinematografie snap Casey heel goed wat hij doet ja. Maar hij snapte de eerste paar dagen toch echt niet hoe de focus werkte op de Mavic. En hierdoor zijn de beelden dan ook allemaal out-of-focus / heel soft.

Uit zijn review, zie je duidelijk dat de Mavic heel erg soft is.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cthq8YBXgAAF7MH.jpg
Een dag later is de Mavic ineens wel scherp (Toen Casey dus de autofocus snapte)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CtiKpV1XEAAH_AY.jpg:large

Vandaar dat ik even de opmerking hier maakte. Want als mensen alleen die review van hem kijken en dan concluderen dat het beeld bagger is in vergelijking met een phantom (wat het ook was). Dan is dat natuurlijk zonde, omdat het gewoon een geval van user error was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Het probleem was omdat je nog even moet 'tappen' om te focussen als je het ding eenmaal in de lucht hebt. Opzich logisch dat je dat niet weet als je de handleiding niet leest (zoals Casey) :P Hij was niet de enige die de fout maakte trouwens.

Zodra de Mavic makkelijker verkrijgbaar is zal dat wel duidelijker worden als meer mensen 'm kunnen reviewen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Chiron schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:59:
Het probleem was omdat je nog even moet 'tappen' om te focussen als je het ding eenmaal in de lucht hebt.
Waarom is dat? Sowieso wil je denk ik altijd alles scherp hebben lijkt me. Ik vermoed dat ze dit nog gaan veranderen eigenlijk.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Eric Rossi legt dat wel aardig uit:

Maar ben benieuwd of ze dat nog gaan aanpassen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:59

qless

...vraag maar...

Donstil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 01:56:
Hee leuk een Mavic topic :)

Ik ben ook serieus geïnteresseerd. Een vriend van me heeft een Phantom 4 en sinds ik daar mee heb gevlogen een aantal weken geleden wil ik er eigenlijk ook een :)

Toen we Karma werd geïntroduceerd twee weken geleden leek mij dat precies wat ik zocht. In klapbaar en een lagere instap prijs. De uitgeklede controller en het flut bereik nam ik dan voor lief.

Tot ineens de Mavic Pro geïntroduceerd werd. Wat een apparaat zeg! Ik kijk niet meer achterom naar de Karma en moet nu dit ding hebben.

De eerste reviews/ervaringen zijn zo onwijs positief allemaal. Dat kan toch haast niet meer tegen vallen in real life :)
Ik vind 1 km bereik nou niet echt vlut. Bovendien mag je niet vliegen met de drone uit het zicht, dus alles wat meer is dan 500 meter is al zat.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

qless schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:53:
[...]

Bovendien mag je niet vliegen met de drone uit het zicht, dus alles wat meer is dan 500 meter is al zat.
In Nederland... als je de 7km van de Mavic vergelijkt met de Karma van 1 km is dat natuurlijk gewoon veel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

In veel andere landen ook. Wel een mooie techniek als dat werkelijk de 7 km haalt, dat wordt reviews afwachten.

Overigens staat er sinds kort op de karma site: (https://shop.gopro.com/EMEA/karmatechspecs)
Maximum Distance Up to 9,840ft (3,000m)

[ Voor 41% gewijzigd door qless op 03-10-2016 11:53 . Reden: nieuwe afstand karma ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
qless schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:53:
[...]

Ik vind 1 km bereik nou niet echt vlut. Bovendien mag je niet vliegen met de drone uit het zicht, dus alles wat meer is dan 500 meter is al zat.
Nou 1 km is wel voldoende alleen dat is de theoretische afstand natuurlijk.

Ik hoor regelmatig dat een Phantom in bepaalde gebieden maar enkele honderden meters haalt. Dat is een flinke afname vanaf 4 km.

Stel (ik heb het niet uitgerekend) dat die afname in drukke 2,4ghz gebieden 75% is. Dan heb ik liever 75% minder vanaf 7 km dan 75% minder vanaf 1000 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Lijkt me een mooi punt voor een Karma vs Mavic review, de real-world prestaties van DJI's nieuwe transmissie systeem en GoPro's eerste systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Donstil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

Nou 1 km is wel voldoende alleen dat is de theoretische afstand natuurlijk.

Ik hoor regelmatig dat een Phantom in bepaalde gebieden maar enkele honderden meters haalt. Dat is een flinke afname vanaf 4 km.

Stel (ik heb het niet uitgerekend) dat die afname in drukke 2,4ghz gebieden 75% is. Dan heb ik liever 75% minder vanaf 7 km dan 75% minder vanaf 1000 meter.
Volgens mij gaat het dan alleen om de Phantom 3 standard, die via wifi is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ik weet niet welke frequentie de Mavic gebruikt, de karma gebruikt iedergeval ook de 2.4 band.

Wel is de 7 km alleen legaal in de VS:
http://www.imaging-resour...09/27/dji-mavic-pro-drone
It should be noted that this is the range the drone is capable of flying; its new controller has a range of 4.3 miles when operated under FCC jurisdiction, and 2.5 miles when operating in compliance with CE requirements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

qless schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:14:
Ik weet niet welke frequentie de Mavic gebruikt, de karma gebruikt iedergeval ook de 2.4 band.

Wel is de 7 km alleen legaal in de VS:
http://www.imaging-resour...09/27/dji-mavic-pro-drone

[...]
Kwam dit tegen over de Mavic: Dit heeft alles te maken met de nieuwe Ocusync technologie die gebruik kan maken van verschillende frequenties om met de afstandsbediening te communiceren. Ocusync kiest automatisch de minst drukke frequentie zodat je geen last hebt van storing en dus ver kan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hee goeie link. Thnx.

Ik ga regelmatig naar de vs en mijn komende trip wil ik hem daar oa gebruiken :)
Royz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:12:
[...]

Volgens mij gaat het dan alleen om de Phantom 3 standard, die via wifi is verbonden.
Een vriend van me heeft een Phantom 4 en hij merkt het bv met vliegen in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Chiron schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:59:
Het probleem was omdat je nog even moet 'tappen' om te focussen als je het ding eenmaal in de lucht hebt. Opzich logisch dat je dat niet weet als je de handleiding niet leest (zoals Casey) :P Hij was niet de enige die de fout maakte trouwens.

Zodra de Mavic makkelijker verkrijgbaar is zal dat wel duidelijker worden als meer mensen 'm kunnen reviewen :)
Die vergissing komt volgens mij ook voort uit dat het tappen bij de Phantom een andere functie heeft... als ik mij niet vergis geef je daarmee dan punten aan waar je wilt dat de Phantom naartoe moet vliegen, het zogenaamde 'tapfly'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 08:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-06 09:38

Falastine

Think about my signature...

Ik ben van 17 tot 23 okt in los angeles denk dat ik er 1 aanschaf en zo in mijn tas stop toch lekker klein en acheeld aardig wat centen. Ga niks declareren uiteraard.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Falastine schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:22:
Ik ben van 17 tot 23 okt in los angeles denk dat ik er 1 aanschaf en zo in mijn tas stop toch lekker klein en acheeld aardig wat centen. Ga niks declareren uiteraard.
En heb je behalve het hier aankondigen van belastingfraude, ook nog een zinnige toevoeging aan het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 07:47
Falastine schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:22:
Ik ga ook binnenkrot naar the States en zit hier dus ook over te twijfelen, het schijnt dat je dan alleen geen garantie hebt via DJI hoorde ik ergens anders...

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 22:04
Wil 'm eind dit jaar ook kopen in de US. Prijsverschil is aanzienlijk (zelfs nog met taxes). Handig dat de appel-store hem verkoopt, alleen jammer dat ze dat complete pakket (fly-more combo) niet verkopen dat je op de DJI site wel kunt bestellen. Wil er op zijn minst wel twee extra batterijen bij hebben, en eigenlijk ook die tas wel. Dan zit je al bijna op het bedrag van het complete pakket.

Momenteel woon ik op Curaçao en kan ik genoeg bedenken waarvoor ik 'm wil gebruiken. In NL heb ik daar nog minder beeld bij, regels zijn strenger en dichtbevolkt. En ach, al is de beslissing om 'm te kopen eigenlijk al genomen, meer argumenten (in de vorm van leuk/nuttig gebruik van een drone in NL) zijn altijd welkom. Dus, geachte tweakers die al een drone hebben, wat doen jullie er zoal mee in het koude kikkerlandje? ;)

Hoop volgend jaar in ieder geval dit soort filmpjes te kunnen maken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Heb een paar dagen geleden de Fly More combo besteld, wordt eind oktober verwacht. Heb gelukkig geen haast, en het is eind oktober voor je het weet...

So much voor het afwachten van de eerste maand...

[ Voor 15% gewijzigd door hfos op 06-10-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Ik hoeverre is dit een goede Drone voor een beginner?
Op de review videos lijkt het een erg makkelijk bedienbare drone te zijn (met veel auto stabilisatie etc functies)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Beginner in de zin van nog nooit een drone gehad of nog nooit een serieuze drone gehad? Kijk ik denk dat je wel al een beetje vliegervaring nodig hebt wil je hiermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Falastine schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:22:
Beginner in de zin van nog nooit een drone gehad of nog nooit een serieuze drone gehad? Kijk ik denk dat je wel al een beetje vliegervaring nodig hebt wil je hiermee aan de slag.
Hoe kan je dan vliegervaring op doen? Kan toch ook wel met de mavic? Voorzichtig beginnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:55
Sbakker1982 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:22:
[...]

Hoe kan je dan vliegervaring op doen? Kan toch ook wel met de mavic? Voorzichtig beginnen :-)
Tip: Bestel een Hubsan X4 of vergelijkbaar en leer eerst vliegen. Je moet kunnen vliegen, want hoe goed het ding ook is van zichzelf, als je om de een of andere reden een keer moet vliegen en je kunt het een beetje dan eindig je in de sloot, dakgoot of op de A12 :+ Bovendien: vliegen is leuk :)

Zie advies/reserveer prijzen van 1199,-, ik gok dus nog zonder ab?
Dus bril + AB en wat reserve onderdelen erbij en je bent 2k achter de wagen?

Blijft op zich niet veel geld voor technologie die 10 jaar terug alleen in kruisraketten zat :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:41
Meh, een hubsan is geen vergelijk hoor. Heb zo´n ding en daarnaast ook eens kunnen vliegen met de Phantom 3 van mijn broertje, maar dat is wel een wereld van verschil. Met name omdat dat ding gewoon blijft hangen als je de controls los laat omdat je een stuurfoutje maakt. Een hubsan stort dan neer :P

Zou wel even een rustige plek met voldoende ruimte opzoeken om te vliegen. Mijn broertje kon hem dus met een ladder uit een boom vissen na zijn eerste vlucht binnen de bebouwde kom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Justin_ schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:49:
Ik hoeverre is dit een goede Drone voor een beginner?
Op de review videos lijkt het een erg makkelijk bedienbare drone te zijn (met veel auto stabilisatie etc functies)?
Ik heb letterlijk nul ervaring met een drone. Ik ga ervan uit dat alles te leren is. Ik ga natuurlijk niet gelijk met 40 km/uur door fabriekhallen vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Daarom is vliegen met zo'n niet gestabiliseerde drone in mijn ogen een prima start. Daarna zijn gestabiliseerde drones makkelijker, ook al zijn die weer veel groter.

Overigens vind ik nog steeds contra sturen als de drone draait best lastig. FPV vliegen helpt dan wat, al is het zicht meestal niet zo breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 21:48
Ik moet zeggen dat het serieus kriebelt om deze drone te kopen. Al is 1499 euro voor het combo pack wel serieus aan de prijs (al is het wel een super uitgerust apparaat). Ik heb nog een Phantom 2 met H3-3D gimbal inclusief een hele meut zenders, iosd mini etc. Vrees alleen dat ik niet meer zo heel veel zal krijgen voor een okkazie Phantom 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:38:
[...]

Tip: Bestel een Hubsan X4 of vergelijkbaar en leer eerst vliegen. Je moet kunnen vliegen, want hoe goed het ding ook is van zichzelf, als je om de een of andere reden een keer moet vliegen en je kunt het een beetje dan eindig je in de sloot, dakgoot of op de A12 :+ Bovendien: vliegen is leuk :)

Zie advies/reserveer prijzen van 1199,-, ik gok dus nog zonder ab?
Dus bril + AB en wat reserve onderdelen erbij en je bent 2k achter de wagen?

Blijft op zich niet veel geld voor technologie die 10 jaar terug alleen in kruisraketten zat :+
150 euro om even te "oefenen" vind ik ook wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 22:16
Gisteren de Mavic Pro besteld bij Kamera-Express. Ik ben benieuwd hoe snel deze leverbaar is. Hij mag iig mooi mee naar IJsland in januari. :9~

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Ik zie net dat de DJI store de douanekosten bij de prijs heeft inbegrepen en orders boven de 300 dollar gratis verzonden worden.

Dit zou beteken dat omgerekend je nog geen 1200euro betaald voor de fly more combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

fluppie007 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:32:
Ik moet zeggen dat het serieus kriebelt om deze drone te kopen. Al is 1499 euro voor het combo pack wel serieus aan de prijs (al is het wel een super uitgerust apparaat). Ik heb nog een Phantom 2 met H3-3D gimbal inclusief een hele meut zenders, iosd mini etc. Vrees alleen dat ik niet meer zo heel veel zal krijgen voor een okkazie Phantom 2...
Idem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb wel enige ervaring met drones ;)

Deze Mavic Pro gaat er dan ook zeker komen maar alleen voor recreatief gebruik.

De specs van de Karma zijn trouwens aangepast, opeens heeft deze een bereik van 3km...niet dat dat interessant is.

https://shop.gopro.com/karmatechspecs

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Sbakker1982 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

150 euro om even te "oefenen" vind ik ook wat overdreven.
150?

Hubsan X4 is er vanaf 27,44,- :)

Heb overigens een FPV Hubsan gehad en toen zo'n soortgelijke goedkope erbij gekocht om te oefenen. Pas toen ik dat onder controle had ben ik met schermpje gaan racen. Vond het een fijner idee, om met een goedkopere drone te oefenen. Ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
steffex schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:41:
Ik zie net dat de DJI store de douanekosten bij de prijs heeft inbegrepen en orders boven de 300 dollar gratis verzonden worden.

Dit zou beteken dat omgerekend je nog geen 1200euro betaald voor de fly more combo.
Alleen kun je in de Amerikaanse store alleen een us adres invullen..

edit: Nieuwe video toegevoegd aan Startpost:

[ Voor 12% gewijzigd door Justin_ op 07-10-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Wachten tot ik eind van het jaar in de USA ben duurt toch te lang, zojuist de bestelling geplaatst bij DJI (voor de fly more combo) geplaatst. Eigenlijk ook omdat je in de winkel (voor zover ik kan vinden) alleen de drone kunt kopen en niet de combo. Daarmee werd het prijsverschil niet meer zo heel groot (als je er nog batterijen bij koopt).

Zin in de nieuwe hobby! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:21

koelebobes

Wen BTC €100K

Casey is gisteren in zijn vlog de Mavic kwijt geraakt :P echt een leuke vlog. Ik heb vorige week voor het eerst gevlogen met een Parrot Bebop. Ik was eerst redelijk sceptisch tegenover drones maar na het vliegen met de Bebop wil ik er eigenlijk ook een. Nu moet ik maar even wachten tot ik de Mavic binnen heb op het werk zodat ik hem even kan lenen

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik vind die Casey toch een beetje een vreemde vogel eerlijk gezegd, en komt toch redelijk onverantwoordelijk over op me. Constant drones kwijt als ik het moet geloven, en rijdt lekker rond op z'n skateboard tussen rijdende auto's, terwijl hij een 5D voor z'n giegel heeft. Lijkt me toch niet heel veilig, maar dat zal wel aan mij liggen.

Deze Mavic lijkt me wel een hele toffe drone om te hebben. De oudere varianten zijn toch beetje te groot om handig mee te nemen, vooral als je het naast je normale camera ook nog mee wilt nemen als carry on in vliegtuig enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 22:16
Het lijkt erop dat de release van de Mavic Pro in Nederland op eind oktober staat.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Email contact gehad met DJI, mijn eergister bestelde Mavic staat gepland om 14 november verstuurd te worden. Ze lijken wel een enorme hit te hebben met deze drone. Heb er ook nog weinig (niets) negatiefs kunnen vinden.

Voor wie ook alvast de handleiding wil doornemen:

https://www.dropbox.com/s...r-Manual-2016-09.pdf?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:00

vanDaal

-ismeereentje

Voor mij is de afweging tussen de Mavic en de Karma: kies ik voor de beste drone (Mavic) of voor de beste action camera (GoPro)? Vooralsnog het laatste. Sowieso is de camera van de Mavic niet los te halen. Het grote nadeel van de Karma is dat deze geen follow modus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik heb veel liever de camera van de mavic eerlijk gezegd. Voor droneshots lijkt het nut van een fisheye me een stuk minder groot. Dat hij is los te halen is natuurlijk wel prettig. Maar dan nog zou ik liever een drone hebben met cam en verwisselbare lenzen, bijvoorbeeld mft. :)

Functionaliteit en formaat maken voor mij de mavic echt de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sjekster schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:08:
Ik vind die Casey toch een beetje een vreemde vogel eerlijk gezegd, en komt toch redelijk onverantwoordelijk over op me. Constant drones kwijt als ik het moet geloven, en rijdt lekker rond op z'n skateboard tussen rijdende auto's, terwijl hij een 5D voor z'n giegel heeft. Lijkt me toch niet heel veilig, maar dat zal wel aan mij liggen.
Casey is iemand die zijn gear echt gebruikt en daar kan ik hem eigenlijk alleen maar voor prijzen eigenlijk en ja dan gaat er wel eens wat kapot of raakt hij eens wat kwijt.

Zo heeft hij bv nooit een lens cap op zijn lenzen. Want anders kan je zomaar een moment missen (Hij filmt buiten met een 80D btw geen 5d), of zijn Phantom 4 aan zijn rugzak geknoopt zodat hij heel snel de lucht in kan. Allemaal voor het plaatje en het werkt ook. Hij heeft een van de snelst groeiende YouTube kanalen en zijn style wordt over het hele internet gekopieerd.

Hij heeft het verwerken van zijn Drone beelden in zijn video's wel echt begrepen trouwens. Zitten geregeld erg mooie beelden tussen.

Hij heeft mij in ieder geval wel overtuigd om voor een Drone te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 01:04
vanDaal schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:19:
Voor mij is de afweging tussen de Mavic en de Karma: kies ik voor de beste drone (Mavic) of voor de beste action camera (GoPro)? Vooralsnog het laatste. Sowieso is de camera van de Mavic niet los te halen. Het grote nadeel van de Karma is dat deze geen follow modus heeft.
Ik zit met hetzelfde dilemma. Voor mij is het speelgoed voor de heb, dus de extra functionaliteit van de karma verantwoord de aanschaf beter. Daarentegen pak je een mavic sneller mee voor het gemak en ik heb ik eigenlijk nooit echt behoefte aan een action cam gehad. Beste is om eerst maar wat meer real world ervaring op YouTube te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Een action cam is leuk als je er nu al een duidelijk doel voor hebt, bijvoorbeeld je sportieve hobby vastleggen of desnoods vloggen. Je moet niet zo'n ding kopen met het idee dat het handig kan zijn in de toekomst, want dan gebruik je het gewoon niet. Ik ken verschillende mensen die zo'n ding hebben gekocht voor de leuk (ben er zelf ook een), en ze liggen gewoon te verstoffen in een kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:41
vanDaal schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:19:
Ik vind de Karma toch nog erg groot voor een opvouwbare drone eigenlijk. Zou dus eerder voor de Mavic gaan. Bij de Karma hangt je GoPro hangt er ook helemaal voor, vraag me af wat dat betekend voor oa je gimbal als je een keer crashed met je Karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Donstil schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:23:
[...]... (Hij filmt buiten met een 80D btw geen 5d),
Hij filmt óók met een 5D mkIV. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Of hij nou een aardappel of een tomaat voor z'n gezicht houdt, het lijkt me nog steeds niet echt handig midden in het verkeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Hoe hebben jullie de mavic besteld?
Paypal én mastercard blokkeren de betalingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:42
is het verstandig om hem direct bij dji te bestellen?

in webwinkels heb je de normale versie voor 1200

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Sjekster schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:02:
Maar dan nog zou ik liever een drone hebben met cam en verwisselbare lenzen, bijvoorbeeld mft. :)
Die is er ook van DJI alleen moet je dan wel even diep in de buidel tasten. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.cameranu.nl/pictures/1454514928_650/dji-inspire-1-pro-drone-black-edition.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Dat weet ik ;). Dat ik hem liever dan een Karma wil, betekent nog niet dat ik hem daadwerkelijk wil :p. Vaste camera is goed genoeg vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Op banggood is de Mavic momenteel voor €922,- te pre-orderen, nou heb ik in het verleden al vaak besteld daar en is de customer-service altijd zeer goed bevallen. Maar nu is dit wel een andere prijs categorie en ik vraag mij af hoe het zit met eventuele garantie / importkosten e.d. Bijna 280 euro verschil is wel errrg aantrekkelijk, argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Nou als je pech hebt betaal je over de NL prijs gewoon btw. Als je geluk hebt niet. Even bedenken hoe ne het gaat regelen met garantie ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Justin_ schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:46:
Hoe hebben jullie de mavic besteld?
Paypal én mastercard blokkeren de betalingen...
Ik heb hem besteld bij CameraNu.nl. Betaling ging zonder problemen.
Waarom worden de betalingen geblokkeerd? Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Justinski schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:47:
Op banggood is de Mavic momenteel voor €922,- te pre-orderen, nou heb ik in het verleden al vaak besteld daar en is de customer-service altijd zeer goed bevallen. Maar nu is dit wel een andere prijs categorie en ik vraag mij af hoe het zit met eventuele garantie / importkosten e.d. Bijna 280 euro verschil is wel errrg aantrekkelijk, argh!
Ik hoorde dit van een collega ook maar kan hem alleen zelf niet vinden.
Zie er 1 opstaan voor 1205,-. Heb je een directe link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:07
Donstil schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:32:
[...]

Ik hoorde dit van een collega ook maar kan hem alleen zelf niet vinden.
Zie er 1 opstaan voor 1205,-. Heb je een directe link?
Even de versie aanklikken en dan wordt de prijs aangepast. Beetje bijzonder ik zag eerst ook 1205!
http://www.banggood.com/D...1092053.html?rmmds=search

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hood schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Even de versie aanklikken en dan wordt de prijs aangepast. Beetje bijzonder ik zag eerst ook 1205!
http://www.banggood.com/D...1092053.html?rmmds=search
Zou daar de remote wel bij zitten dan? Er staat heel duidelijk "Mavic pro only". Straks is het die versie zonder remote en moet je met je iPhone rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
hfos schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:34:
[...]

Ik heb hem besteld bij CameraNu.nl. Betaling ging zonder problemen.
Waarom worden de betalingen geblokkeerd? Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt...
PayPal vond 't maar verdacht en na een halve dag kwamen ze tot de conclusie dat de transactie onder geen beding mocht doorgaan (k*'t service). Uiteindelijk met visa kaart gelukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Donstil schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:53:
[...]

Zou daar de remote wel bij zitten dan? Er staat heel duidelijk "Mavic pro only". Straks is het die versie zonder remote en moet je met je iPhone rommelen.
Er staat onder Package Included:
1 x Aircraft (with battery and gimbal)
1 x Transmitter
1 x Charger
6 x Propeller
1 x 16GB SD card
1 x Gimbal clamp
1 x Power cable
2 x RC cable
1 x RC cable slider
1 x Micro USB cable
Ze hadden voorheen ook de combo-versie tussen de opties staan, maar als uitverkocht/backordered. Helaas is die er nu helemaal tussenuit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Justinski schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:28:
[...]

Er staat onder Package Included:
1 x Aircraft (with battery and gimbal)
1 x Transmitter
1 x Charger
6 x Propeller
1 x 16GB SD card
1 x Gimbal clamp
1 x Power cable
2 x RC cable
1 x RC cable slider
1 x Micro USB cable
Ze hadden voorheen ook de combo-versie tussen de opties staan, maar als uitverkocht/backordered. Helaas is die er nu helemaal tussenuit gehaald.
Mm ik twijfel nog even door. €921,- is Opzich een lekkere prijs en mocht daar dan nog 21% btw bijkomen is €1115,- alsnog goedkoper dan hier.

Al mis je dan wel een goeie garantie afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Donstil schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:26:
[...]

Mm ik twijfel nog even door. €921,- is Opzich een lekkere prijs en mocht daar dan nog 21% btw bijkomen is €1115,- alsnog goedkoper dan hier.

Al mis je dan wel een goeie garantie afhandeling.
Garantie via China moeten laten lopen lijkt mij niet optimaal nee.. Via usa vind ik nog wel de gok waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 07:18

OMX2000

By any means necessary...

De jongens van flitetest hebben ook een review online staan inmiddels : YouTube: DJI Mavic Pro | Review En het lijkt bijna wel een gesponsord verhaal omdat ze zo positief zijn over de Mavic. Ze doen een bruikbare vergelijking met de DJI Phantom 4 en bij hun leek in race mode de Phantom 4 niet veel sneller te zijn. En verder komen zo'n beetje alle relevante features even aan bod. De review is een aanrader, en ja ik ben nu dus nog enthousiaster over de Mavic.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

OMX2000 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 02:07:
De jongens van flitetest hebben ook een review online staan inmiddels : YouTube: DJI Mavic Pro | Review En het lijkt bijna wel een gesponsord verhaal omdat ze zo positief zijn over de Mavic. Ze doen een bruikbare vergelijking met de DJI Phantom 4 en bij hun leek in race mode de Phantom 4 niet veel sneller te zijn. En verder komen zo'n beetje alle relevante features even aan bod. De review is een aanrader, en ja ik ben nu dus nog enthousiaster over de Mavic.
Ik had hm al gezien erg goede video.
Vooral vanaf hier vind ik interessant: YouTube: DJI Mavic Pro | Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 19:38
Nog een aardige review: YouTube: Watch this before you buy DJI Mavic Pro | In-Depth Review

Ik ben echt geïnteresseerd in deze drone, helaas dat hij iets vertraagd is anders had ik nu waarschijnlijk al naar een winkel gegaan om hem te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 16:20
DJI geeft aan dat mijne morgen op de post gaat.. Ben benieuwd of ie echt verzonden wordt, of dat ze me nog een week aan 't lijntje houden en dan pas een trackingnumber mijn kant op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
endness schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:45:
DJI geeft aan dat mijne morgen op de post gaat.. Ben benieuwd of ie echt verzonden wordt, of dat ze me nog een week aan 't lijntje houden en dan pas een trackingnumber mijn kant op gooien.
Wanneer had jij de bestelling geplaatst? Alleen de Mavic of het pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:50
Donstil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:20:
Ik ga regelmatig naar de vs en mijn komende trip wil ik hem daar oa gebruiken.
Door de Mavic ook geïnteresseerd in een drone, omdat ie zo lekker compact is, maar vraag me af "waar" je er nog mee mag vliegen? Nationale Parken niet, in bv. New York nauwelijks. Neem aan dat andere steden en staten ook rap bezig zijn met wetten? Zal alleen maar meer komen nu drones voor steeds meer mensen bereikbaar zijn, vrees ik. Buiten de VS kom ik graag in Japan, maar zag toevallig een review van een gast in Tokio en ook dat is praktisch 100% verboden voor drones...

Heb wel een grasveld voor de deur, dus dat zal altijd wel kunnen, maar leukste zou zijn als je 'm in je handbagage meeneemt en dan op vakantie kunt filmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:15:
[...]

Door de Mavic ook geïnteresseerd in een drone, omdat ie zo lekker compact is, maar vraag me af "waar" je er nog mee mag vliegen? Nationale Parken niet, in bv. New York nauwelijks. Neem aan dat andere steden en staten ook rap bezig zijn met wetten? Zal alleen maar meer komen nu drones voor steeds meer mensen bereikbaar zijn, vrees ik. Buiten de VS kom ik graag in Japan, maar zag toevallig een review van een gast in Tokio en ook dat is praktisch 100% verboden voor drones...

Heb wel een grasveld voor de deur, dus dat zal altijd wel kunnen, maar leukste zou zijn als je 'm in je handbagage meeneemt en dan op vakantie kunt filmen :P
Ik ken iemand met een Phantom 4 welke hem al een aantal keer mee naar Amerika heeft genomen zonder problemen.

Drone in handbagage en batterij in de koffer.

Vliegen in een National Park mag idd niet maar met het bereik van de Mavic ben je erg lastig te pakken natuurlijk.

Ik vind al die regelgeving ook niet zo heel gek spannend eigenlijk, handhaving is zo lastig dat de pakkans ook niet zo hoog is.

Zeker niet in dun bevolkte gebieden op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Meenemen lukt ook wel, maar dan gokken dat ze je niet pakken dus :)
Wel een prachtig apparaat. Jammer dat dat bestellen in de VS met een NL adres trucje niet werkte en we hier 200 euro genaaid worden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endness
Roodaap schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:28:
[...]

Wanneer had jij de bestelling geplaatst? Alleen de Mavic of het pakket?
Ik heb mijn bestelling op de 29e geplaatst, en het gaat om de losse drone. Ik heb expres niet voor het pakket gekozen hoewel ik de producten in het pakket wel graag zou hebben, juist om de reden dat er dan waarschijnlijk meer vertraging in zou zitten. De extra accu en dergelijke bestel ik later dan wel.

Ik heb inmiddels een DHL-code, geplande levering staat op woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:49:
Meenemen lukt ook wel, maar dan gokken dat ze je niet pakken dus :)
Wel een prachtig apparaat. Jammer dat dat bestellen in de VS met een NL adres trucje niet werkte en we hier 200 euro genaaid worden :(
Ik ga in april pas weer naar de vs.
Ik zit dus nu in dubio. Of gewoon hier kopen en al leuk mee spelen de komende maanden. Of daar op de eerste dag bij de BestBuy halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Misschien tegen die tijd hier of op MP ook goedkoper te vinden? Of Mediamarkt BTW actie in januari :)
En benieuwd hoe DJI met garantie omgaat. Als denk/hoop ik dat een drone vooral een kwestie van al dan niet crashen is.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 22-10-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Enige voordeel van wachten is mss dat bij een latere batch weer wat kleine issues Ijn aangepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Justin_ schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:05:
Enige voordeel van wachten is mss dat bij een latere batch weer wat kleine issues Ijn aangepakt
Ik zit niet heel diep in de DJI wereld maar is dat een ding? Waren er veel issues bij de Phantom 4 release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:04:
[...]

Ik zit niet heel diep in de DJI wereld maar is dat een ding? Waren er veel issues bij de Phantom 4 release?
Oh nee niet dat ik weet maar de mogelijkheid bestaat.. Klein risico van het "early adepter vak" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Justin_ schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 04:41:
[...]

Oh nee niet dat ik weet maar de mogelijkheid bestaat.. Klein risico van het "early adepter vak" ;)
Mm volgens mij is dat "risico" bij DJI aan het begin van de cycli niet groter dan later in de cycli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
De DJI Mavic Fly More packages zijn verzonden door DJI. Nog even dus en hij is binnen! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:15:
[...]

Als er voor een gebied geen specifieke restricties gelden, ben je vrij om recreationeel een drone te vliegen (https://www.faa.gov/uas/getting_started/fly_for_fun/). Woon zelf in LA, en als je hier op Venice beach een drone vliegt kan je een waarschuwing krijgen. Ze vliegen daar namelijk vaak met helicopters en het is een drukke toeristische plek.

Zolang je je goed bewust bent van de omgeving, en op een veilige plek vliegt zal niemand je stoppen.

PS: check https://hivemapper.com/ voor no-fly zones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 19:38
Boinkie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:25:
De DJI Mavic Fly More packages zijn verzonden door DJI. Nog even dus en hij is binnen! *O*
Waar heb je de mavic fly more package besteld? Mijn keuze is ook gevallen op de fly more package, maar heb nog geen bestelling gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

speedhaste schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:30:
[...]

Waar heb je de mavic fly more package besteld? Mijn keuze is ook gevallen op de fly more package, maar heb nog geen bestelling gedaan.
Ik volg op DroneKiezer de laatste prijzen van alle shops:
DJI Mavic Pro
DJI Mavic Pro Fly More Combo

Neig zelf toch ook steeds meer naar de fly more combo versie, maar vind de bagpack die erbij zit niet echt de mooiste.. :/

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

A.Kebab schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:11:
[...]

Als er voor een gebied geen specifieke restricties gelden, ben je vrij om recreationeel een drone te vliegen (https://www.faa.gov/uas/getting_started/fly_for_fun/). Woon zelf in LA, en als je hier op Venice beach een drone vliegt kan je een waarschuwing krijgen. Ze vliegen daar namelijk vaak met helicopters en het is een drukke toeristische plek.

Zolang je je goed bewust bent van de omgeving, en op een veilige plek vliegt zal niemand je stoppen.

PS: check https://hivemapper.com/ voor no-fly zones
Idd op dat venice beach vliegen om de 5 min wel helicopters langs bij het griffith observarorium is het ook al verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
speedhaste schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:30:
[...]

Via een inkoper konden we met een aardige groep een inkoopactie doen met relatief goede korting. Als het meezit komt die binnen nu en 2 weken binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 14:57
Is het mogelijk om zo'n actie nog een keer te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Boinkie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

Via een inkoper konden we met een aardige groep een inkoopactie doen met relatief goede korting. Als het meezit komt die binnen nu en 2 weken binnen.
Hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:07
Ik ben ook benieuwd/geïnteresseerd. Wat mij opviel is dat banggood hem niet meer aanbied.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Korting is 75 euro op de Mavic Pro (1125) en de Fly More korting is inmiddels geslonken tot 0 euro als ik de winkels in de pricewatch moet geloven als ze hem voor die prijs gaan aanbieden. PM mag weet niet of het is toegestaan op tweakers? Ik verdien er zelf niks op.

[ Voor 15% gewijzigd door Boinkie op 27-10-2016 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endness
Ik heb de mijne binnen, maar de gymbal is verre van stabiel. De gimbal zelf zit ook los van de body lijkt het, hij hangt aan rubberen bandjes.. Heeft iemand 'm ook al binnen, die wat foto's zou kunnen maken? Zou kunnen komen door de harde wind, maar zo hoog zat ik niet...

Afbeeldingslocatie: https://www.ashwinvandijk.nl/files/mavic-gb1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.ashwinvandijk.nl/files/mavic-gb2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door endness op 27-10-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19

soap

diskoers.

endness schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:56:
Ik heb de mijne binnen, maar de gymbal is verre van stabiel. De gimbal zelf zit ook los van de body lijkt het, hij hangt aan rubberen bandjes.. Heeft iemand 'm ook al binnen, die wat foto's zou kunnen maken? Zou kunnen komen door de harde wind, maar zo hoog zat ik niet...

[afbeelding]
[afbeelding]
Van http://www.droningon.co/2...aults-with-dji-mavic-pro/
This is a common issue with past DJI drones and it can be easily corrected through the following measures: Run a Gimbal Calibration by first setting your drone on a flat surface, then locate the option accessible via the ‘Settings’ menu, then select the ‘Gimbal’ sub-menu, finally click the ‘Gimbal Auto Calibration’ option and allow the process to complete. If still tilted, use the ‘Adjust Gimbal Roll’ option, accessible from the same location as above, tweaking the value until the horizon appears level.
Al geprobeerd? Zie ook het stukje op die site onder 'Minor Glitches In Footage (Micro-Shake)'
At this time, DJI have no answer for this issue, nor is it clear whether this can be corrected via firmware

[ Voor 7% gewijzigd door soap op 27-10-2016 15:34 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 16:18
endness schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:56:
Foto van internet, maar dat van die rubbere bandjes lijkt te kloppen http://assets.flitetest.c...ic-pro-jpg_1475110557.jpg

verder lijkt het alsof de plaat waar de gimbal aan vast zit achter dat clipje zou moeten op foto 1?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.