Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
melly schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:23:
Beetje stilletjes hier, maar ga het toch proberen.
Iemand hier die bekend is met NLD mod settings?
Ik heb nu de "super sport mode" op mijn mavic pro gezet en ik zit met wat vragen die ik maar niet beantwoord krijg, ondanks het kijken van vele YouTube Tutorials.
Voor mooie film opnames staat hii nu in normal mode, die heb ik neutraal gelaten, maar ik vind het ook leuk om af en toe te knallen met dat ding en dan is die super sport mode wel erg leuk. Iemand die bekent is met deze mod en goed snapt hoe deze werkt?
Nee niet bekend mee. Ik zit hem af-en-toe in de gewone sportmode om ff te knallen. Voor mij voldoende. Wat doet ie nog meer in super mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Met deze tool kan je alle parameters van de drone instellen.
Voor de beginners (like me 😏) is er ook een gebruikers vriendelijk gedeelte waar je dmv het activeren van een button je de drone een boost geeft. Veel sneller dalen en opstijgen bv. Maar ook overall is de snelheid in sport mode een heel stuk sneller

Om een voorbeeld te geven wat mogelijk is (zo extreem heb ik hem nu niet)
YouTube: DJI Mavic Pro Insane Super Sport Mode (DJI Mavic Pro Top Speed 121kph)

[ Voor 24% gewijzigd door melly op 31-12-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:45

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik heb de Mavic Pro nu bijna 2 jaar en vroeg me af of het verstandig is om de accu preventief te vervangen. Er is vanwege tijdgebrek weinig mee gevlogen, maar de veroudering gaat wel door.

Op zich vliegt hij nog steeds geweldig met deze accu, vliegtijd >10 minuten totdat de accu op 20% zit (dat beschouw ik als "leeg"). Maar hij gaat binnenkort ook weer mee naar de bergen, zou vervelend zijn als hij het net daar bij -5C laat afweten...

Edit 2 weken later: lekker actief topic...

[ Voor 4% gewijzigd door Joepla op 10-02-2020 13:48 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:41:
2 van de drie accu's horende bij mijn Fly More Combo geven vrijwel tegelijk een battery error. In de app zijn alle indicatoren rondom de accu groen, behalve de status tekst zelf.

Een firmware "refresh" via DJI Assistant 2 (want had de laatse versie al) heeft niet geholpen. Helemaal ontladen door de drone aan te zetten en te wachten totdat deze uit gaat en de accu vervolgens opnieuw opladen lost het probleem ook niet op.

Productie datum van de accu's is juli 2017, slechts 15 en 20x opgeladen.

Domme pech? Of heeft iemand dit succesvol kunnen oplossen?
Heb die 2 accu's helaas niet meer tot leven kunnen wekken. Nu overweeg ik om er een accu bij te kopen en m'n oog viel op het huismerk van 123accu.nl: https://www.123accu.nl/Drone/DJI/CP-PT-000587-p1075759.html
Iemand toevallig ervaring met dit soort niet-originele accu's? Scheelt zomaar 30 euro in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 10:37
Beste mede-Tweakers gebruikers,

Een vriend van mij heeft een Dji Mavic Pro, altijd goed gedaan. Na een lange “winter” slaap wou hij het eergisteren weer even aanzetten en er mee vliegen.
Tot dat hij zag dat de camera hele vage kleuren aan liet zien.
Hebben jullie tips? We hebben van alles gereset en gekalibreerd, maar heeft helaas niet geholpen.

Hebben jullie nog tips?
Of toch maar de camera lens vervangen?

Ik voeg er even een screenshot bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7KzoEw1tUZlimLCTtITVpqam7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzb2RiN5z1maOzBWSH7DKVYV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07 21:46
zazadanger68 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:41:
Beste mede-Tweakers gebruikers,

Een vriend van mij heeft een Dji Mavic Pro, altijd goed gedaan. Na een lange “winter” slaap wou hij het eergisteren weer even aanzetten en er mee vliegen.
Tot dat hij zag dat de camera hele vage kleuren aan liet zien.
Hebben jullie tips? We hebben van alles gereset en gekalibreerd, maar heeft helaas niet geholpen.

Hebben jullie nog tips?
Of toch maar de camera lens vervangen?
Het is in ieder geval niet de camera lens zelf. Misschien de camera sensor of processor.
Was dit beeld wat op de SD kaart stond of alleen zichtbaar op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Screenshot is een live beeld vanuit de Dji Go4 app en zo te zien is het ook zo bij een opgenomen video.

edit: wanneer je de video echt download op je telefoon dan zijn de beelden wel goed.

[ Voor 31% gewijzigd door zazadanger68 op 22-06-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
RobbieHifi schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:51:
[...]
Het is in ieder geval niet de camera lens zelf. Misschien de camera sensor of processor.
Was dit beeld wat op de SD kaart stond of alleen zichtbaar op de telefoon.
Screenshot is een live beeld vanuit de Dji Go4 app en zo te zien is het ook zo bij een opgenomen video.

edit: wanneer je de video echt download op je telefoon dan zijn de beelden wel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door zazadanger68 op 22-06-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:05

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Lijkt op het issue dat ik op de mijne had, dat sensor rare values registreerde in mijn geval wilde het rode kanaal niet vollopen in photo mode: in plaats van alle kanalen netjes 255 waren, kreeg ik soms R235G255B255 in de highlights wat resulteert in roze vlekken in de highlights, bij jou lijkt het ook wel of deel van de kanalen eerder clippen. Overigens had ik dit bij videomode veel minder dan photomode. Heb jij dit in bepaalde mode en/of kleurprofiel minder?

Ik heb niet een directe oplossing maar mijn verdenkingen zitten in de LVDS-kabel of in camera barrel (sensor). je kan overwegen deze te vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Pingu op 21-06-2021 18:11 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Mr Pingu schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:10:
Lijkt op het issue dat ik op de mijne had, dat sensor rare values registreerde in mijn geval wilde het rode kanaal niet vollopen in photo mode: in plaats van alle kanalen netjes 255 waren, kreeg ik soms R235G255B255 in de highlights wat resulteert in roze vlekken in de highlights, bij jou lijkt het ook wel of deel van de kanalen eerder clippen. Overigens had ik dit bij videomode veel minder dan photomode. Heb jij dit in bepaalde mode en/of kleurprofiel minder?

Ik heb niet een directe oplossing maar mijn verdenkingen zitten in de LVDS-kabel of in camera barrel (sensor). je kan overwegen deze te vervangen.
Ik heb die helaas op beide modus…
Zo te horen is dit dan een hardwarematige probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zazadanger68 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:19:
[...]

Ik heb die helaas op beide modus…
Zo te horen is dit dan een hardwarematige probleem?
Als je alles gereset hebt en ander SD-kaartje geprobeerd dan ben ik bang dat het een hardwarematig probleem is ja.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Mr Pingu schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Als je alles gereset hebt en ander SD-kaartje geprobeerd dan ben ik bang dat het een hardwarematig probleem is ja.
Heb je ook enig idee wat het kan zijn? Zou niet aan de camera kunnen liggen denk ik? Aangezien wanneer ik de video’s en foto’s download zijn ze wel perfect. Dus alleen wanneer ik het via de app bekijk en live view aan heb zie ik de vage kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zazadanger68 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Heb je ook enig idee wat het kan zijn? Zou niet aan de camera kunnen liggen denk ik? Aangezien wanneer ik de video’s en foto’s download zijn ze wel perfect. Dus alleen wanneer ik het via de app bekijk en live view aan heb zie ik de vage kleuren.
Owww dan zou ik me niet te veel druk maken als de bestanden wel in orde zijn. Ik dacht dat dit ook het geval was met de videobestanden zelf. Dan zou ik dit eerder zoeken in een dataoverdracht issue, dan wel de controller of misschien enkel de kabel waarmee je je telefoon verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Al dik 2,5 jaar geen berichten meer in dit topic, is iedereen gestopt of overgestapt naar wat anders?

Ben nu bezig met mijn A1-A3+A2 cursus voor een Mavic 3 Pro ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37
Hier nog steeds een blije gebruiker van de Mavic 2 Pro! :D

Alleen nu met verplichte RID en die nieuwe C-classes mag je niet zo veel meer :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben inmiddels geslaagd en heb nu dus de A1-A3 + A2 op zak, viel reuze mee, ben er denk in totaal zo'n 6 uur mee bezig geweest.

Mavic 3 Pro here i come ;)

Zie alleen een beetje op tegen het Color Graden aangezien niet elke camera in het zelfde kleurenprofiel kan opnemen, ben nu dus ook bezig met een Davinci cursus van Sam Kolder.

Hopelijk wordt het weer ook snel wat beter, want met deze kou is het buiten geen pretje ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Greatsword op 10-01-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoeveel batterijen hebben jullie trouwens? Heb de Mavic 3 Fly More combo dus heb er nu 3.

Overweeg om er puur voor de vakantie nog een paar te halen maar die krengen zijn minimaal 179,- per stuk 8)7

Iemand nog tips voor 3rd party? Of huur o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Greatsword schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:47:
Iemand nog tips voor 3rd party? Of huur o.i.d?
Het scheelt niet heel veel qua prijs, maar toch: https://droneshop.nl/replacement-battery-dji-mavic-3
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.