Dat is dus waar ik over twijfelde... Vraag staat uit naar DJI, ik dacht namelijk hetzelfde. Toch maar even afwachten wat ze reageren, ga liever niet zomaar aan die gimbal zitten sjorrenGreetoz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:21:
[...]
Foto van internet, maar dat van die rubbere bandjes lijkt te kloppen http://assets.flitetest.c...ic-pro-jpg_1475110557.jpg
verder lijkt het alsof de plaat waar de gimbal aan vast zit achter dat clipje zou moeten op foto 1?
Begrijpelijk, ik heb er (nog) geen dus kan het niet voor je nakijken. Was van plan er een in China te kopen als ik er toch ben volgende maand, maar met de problemen die je toch wel ziet op internet weet ik niet of dat wel zo slim is..endness schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:41:
[...]
Dat is dus waar ik over twijfelde... Vraag staat uit naar DJI, ik dacht namelijk hetzelfde. Toch maar even afwachten wat ze reageren, ga liever niet zomaar aan die gimbal zitten sjorren
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Behoorlijk gevaarlijk en zelfs bij veel (of misschien alle?) maatschappijen verboden; LiPo's in de koffer in het ruim. Als dat ding in de fik vliegt en het ruim in brand zou komen te staan heb je echt een groot probleem en zo speel je wel met honderden levens.Donstil schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:41:
[...]
Ik ken iemand met een Phantom 4 welke hem al een aantal keer mee naar Amerika heeft genomen zonder problemen.
Drone in handbagage en batterij in de koffer.
Batterij in je carry-on en beste is in een LiPo-safe bag. Hij zal niet de eerste zijn bij wie een accu in de fik vliegt in het vliegtuig. Zie ook http://www.dronewatch.nl/...t-brand-in-klm-vliegtuig/
Huh? De batterij moet toch juist in het ruim en niet in de kabine?JK schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:43:
[...]
Behoorlijk gevaarlijk en zelfs bij veel (of misschien alle?) maatschappijen verboden; LiPo's in de koffer in het ruim. Als dat ding in de fik vliegt en het ruim in brand zou komen te staan heb je echt een groot probleem en zo speel je wel met honderden levens.
Batterij in je carry-on en beste is in een LiPo-safe bag. Hij zal niet de eerste zijn bij wie een accu in de fik vliegt in het vliegtuig. Zie ook http://www.dronewatch.nl/...t-brand-in-klm-vliegtuig/
Ik doe de batterijen van mijn DSLR ook altijd in de koffer namelijk. Nog nooit op aangesproken en vlieg regelmatig.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Lipo's in je slr? Dacht dat het daarom ging?Donstil schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:24:
[...]
Huh? De batterij moet toch juist in het ruim en niet in de kabine?
Ik doe de batterijen van mijn DSLR ook altijd in de koffer namelijk. Nog nooit op aangesproken en vlieg regelmatig.
Haters everywhere but I don’t really care
Batterijen moeten in je handbagage! Vanuit China mag je bijvoorbeeld niet eens een camera batterij in je koffer hebben..
Wat is een Lipo dan? Is dat een ander type batterij?matthijst schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:47:
[...]
Lipo's in je slr, dacht dat het daarom ging?
Grote LiPo die iedereen bij zich heeft is nog altijd je smartphone. Dus lijkt me sterk dat die niet in de kabine mogen.
[ Voor 14% gewijzigd door jip_86 op 27-10-2016 20:32 ]
LiPo != LiIon
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Bij https://www.artencraft.nl...ro-more-combo-437082.html kan je met Flipit5 5% korting krijgen op alles en ook nog eens de flymore combi voor €1419 kopen. Uiteindelijk zou je dus maar €1348 betalen. Scheelt toch weer €150

[ Voor 28% gewijzigd door tim-1985 op 28-10-2016 14:41 ]
iemand bekend met de Care package van DJI? Ben benieuwd hoe snel DJI kan omruilen en hoe de verzending loopt, waarheen en worden de verzendkosten vergoed?
Iemand wellicht bekend met andere vormen van verzekeren?
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
Ok benieuwd. Is hij een jaar verzekerd als je met creditcard betaalt?
Of vallen drones daarbuiten?
edit, bij VISA uitgesloten:
16b.
luchtvaartuigen, waaronder val- en zweefschermen, drones en de accessoires, onderdelen en overige
zaken die daarbij horen;
Of vallen drones daarbuiten?
edit, bij VISA uitgesloten:
16b.
luchtvaartuigen, waaronder val- en zweefschermen, drones en de accessoires, onderdelen en overige
zaken die daarbij horen;
[ Voor 46% gewijzigd door matthijst op 28-10-2016 17:25 ]
Bedankt voor de tip!tim-1985 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:36:
Bij https://www.artencraft.nl...ro-more-combo-437082.html kan je met Flipit5 5% korting krijgen op alles en ook nog eens de flymore combi voor €1419 kopen. Uiteindelijk zou je dus maar €1348 betalen. Scheelt toch weer €150
[afbeelding]
Ik heb hem zojuist ook besteld, wou eigenlijk de normale versie kopen, maar met 150 euro korting kunnen die extra accu's ook wel uit.
Ben erg benieuwd, dit wordt mijn eerste serieuze drone, die kleintjes vond ik al erg leuk om mee te vliegen dus ik verwacht hier ook veel lol aan te beleven.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Kan je voor garantie direct bij DJI terecht of moet dat dan via de winkel?
Ik sta op het punt om hem hier te bestellen, maar het lijkt bijna te mooi om waar te zijn gezien de prijzen van de andere aanbieders..tim-1985 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:36:
[afbeelding]
Idd waarom zoveel goedkoper? En tja een winkel in België... wat als er iets mee is? Opsturen tegen hoge kosten? Ik raad dan wel de dji care verzekering aan. Aangezien de normale dji garantie waardeloos is.
Kwa verzekering heb ik inmiddels contact gehad met zowel de DJI service center als ook Droneland in Almere (die DJI dealer is).RHTizzy schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:58:
iemand bekend met de Care package van DJI? Ben benieuwd hoe snel DJI kan omruilen en hoe de verzending loopt, waarheen en worden de verzendkosten vergoed?
De eerste geeft (na enige moeite in chat en email) aan dat er wel een service- en reparatiecenter in nederland is maar dat aanmelden via de website nog niet word ondersteund. Een antwoord over de verwerkingssnelheid werd evenals een antwoord over de manier en kosten van verzending niet gegeven.
Van Droneland kreeg ik een veel vriendelijker reactie, zie onderstaande
"Helaas bieden wij DJI Care niet aan, omdat er nogal wat uitsluitingen op zitten qua voorwaarden. daarnaast verloopt dit hele proces via DJI rechtstreeks. En omdat die service/snelheid niet op het niveau is wat wij onze klanten willen aanbieden bieden wij het care pack niet aan. Wel is het mogelijk via een verzekeraar gewoon een soort casco verzekering af te sluiten. kost waarschijnlijk iets meer, maar dan ben je wel volledig gedekt."
Voor zover ik weet dekt een creditcard verzekering geen zelf gemaakte schade. Winkel verzekering zal ook lastig zijn in het geval van de zelf veroorzaakte schade aan het voertuig. En dat is nou net waar de Care package voor bedoeld is, voor een kleine meerprijs krijg je tot 2x toe een vervangend exemplaar.
Ook reguliere verzekeringen dekken iha alleen de veroorzaakte schade, denk aan wettelijke aansprakelijkheid. Een all-risk daarentegen dekt normaliter ook de eigen voertuig maar welke verzekeraar daarin voorziet ihgv drones en welke voorwaarden daaraan hangen moet ik nog uitzoeken.
Wordt vervolgd..
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
'Hoge verzendkosten': 12,95?T.E schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:03:
Idd waarom zoveel goedkoper? En tja een winkel in België... wat als er iets mee is? Opsturen tegen hoge kosten? Ik raad dan wel de dji care verzekering aan. Aangezien de normale dji garantie waardeloos is.
Je hebt gewoon 2 jaar garantie op de drone bij de webshop / winkel waar je hem koopt, een extra verzekering voegt daar niet veel aan toe, of ze moeten ongelukken ook gaan vergoeden (als je hem laat neerstorten of tegen een gebouw aan laat vliegen etc.), maar ik denk dat dat niet gedekt gaat worden
Zucht...
Ging mij vooral om flyaways, of een kapotte controller, waar een paar berichten van op Reddit staan.
Kan je dat soort dingen bij DJI neerleggen of moet je ermee naar de dealer uit België.
Kan je dat soort dingen bij DJI neerleggen of moet je ermee naar de dealer uit België.
Kapotte controller is reguliere garantie en is gedekt door de winkel waar je m kocht maar anders door de fabrieksgarantie van DJImatthijst schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:17:
Ging mij vooral om flyaways, of een kapotte controller, waar een paar berichten van op Reddit staan.
Fly-aways zijn niet te verifieren en daarom ook niet te verzekeren, dus ook niet in de DJI care package.... Persoonlijk plak ik een sticker met telefoonnummer op de drone voor dat soort dingen.
Uit ervaring weet ik dat bv een defecte motor of esc zowel vanuit de winkel als dji word beschouwd als een crash, dus ze zullen je niet helpen tenzij je de dure reparatie kosten betaald . Dus opsturen heeft dan geen zin.
Dit is dan wel weer ruk. Iemand ervaring met DJI Care vanuit Nederland?
"Helaas bieden wij DJI Care niet aan, omdat er nogal wat uitsluitingen op zitten qua voorwaarden. En omdat die service/snelheid niet op het niveau is wat wij onze klanten willen aanbieden bieden wij het care pack niet aan."
Enige waardoor ik nog twijfel is: wat als je dat ding laat crashen, dan zou DJI Care een mooie oplossing zijn, maar als dat in de EU ruk werkt, dan is crashen bijkant 1300 euro weggooien?
"Helaas bieden wij DJI Care niet aan, omdat er nogal wat uitsluitingen op zitten qua voorwaarden. En omdat die service/snelheid niet op het niveau is wat wij onze klanten willen aanbieden bieden wij het care pack niet aan."
Enige waardoor ik nog twijfel is: wat als je dat ding laat crashen, dan zou DJI Care een mooie oplossing zijn, maar als dat in de EU ruk werkt, dan is crashen bijkant 1300 euro weggooien?
Hoe groot is de kans op een crash? Gebeurt dat makkelijk? Of ligt het aan het risico dat jij bereid bent te nemen?
Dit is eigenlijk best wel een retorische vraagRequiem19 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:22:
Hoe groot is de kans op een crash? Gebeurt dat makkelijk? Of ligt het aan het risico dat jij bereid bent te nemen?
The devil is in the details.
Ik heb nog nooit een drone gevlogen, en probeer in te schatten of crashen 'part of the game is', of dat meeste crashes simpelweg voorkomen hadden kunnen worden door voorzichtiger te zijn.
Of crashen ze bijv snel bij landing, windvlagen, besturing die het padje kwijt is...
Of crashen ze bijv snel bij landing, windvlagen, besturing die het padje kwijt is...
Daar ben ik ook benieuwd naar. Geen ervaring met een drone, op zon kleine na en die is wel een paar keer wat harder geland. Maar lees weleens wat over ongestuurbaar worden bv. en dan zou het mooi zijn als die care zo werkt dat DJI inderdaad voor 99 euro je drone omruilt.
Ik ben ben een keer met mijn drone aangevallen door een vogel. Camera defect. Schade 600 euro. Was de Phantom 2 vision +. Dusja hoe voorzichtig je ook vliegt, je hebt niet alles in de hand.
Heb eens met een Phantom 3 gevlogen. Vliegt verassend stabiel door de stabilisatie, gps enz die het ding gewoon laten hoveren als je alles los laat. Daarentegen had de eigenaar hem de eerste vlucht al in de boom hangen omdat hij ervandoor ging 
Alles is mogelijk dus
Alles is mogelijk dus
[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 30-10-2016 00:11 ]
Dat is niet meer mogelijk toch? Wij hebben (voorzichtig) geprobeerd de Phantom 4 in bosjes te laten vliegen maar dat lukte niet. Ging continu niet verder door de sensoren.jip_86 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:09:
Daarentegen had de eigenaar hem de eerste vlucht al in de boom hangen omdat hij ervandoor ging
Ik had ook nooit met een Drone gevlogen tot een paar maanden geleden. Een vriend van me kocht een Phantom 4 en daar hebben we toen wat vluchten mee gemaakt.Requiem19 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:28:
Ik heb nog nooit een drone gevlogen, en probeer in te schatten of crashen 'part of the game is', of dat meeste crashes simpelweg voorkomen hadden kunnen worden door voorzichtiger te zijn.
Ik was echt weg geblazen over het feit dat het ding zo onwijs makkelijk vliegt. Als je jezelf aan de DJI regeltjes houd (Opstijgen van de grond, ruimte genoeg rond om, enz) zie ik mezelf daar absoluut niet mee crashen eigenlijk.
Zelfs opstijgen vanuit de hand (op het balkon) ging prima.
De aankoopverzekering van een CreditCard dekt wel zelf gemaakte schade, het is bij mijn creditcard (AbnAmro Mastercard Gold) alleen nog niet helemaal duidelijk of Drones hier ook onder vallen, daar heb ik nog geen sluitend antwoord op gekregen.RHTizzy schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:02:
Voor zover ik weet dekt een creditcard verzekering geen zelf gemaakte schade. Winkel verzekering zal ook lastig zijn in het geval van de zelf veroorzaakte schade aan het voertuig. En dat is nou net waar de Care package voor bedoeld is, voor een kleine meerprijs krijg je tot 2x toe een vervangend exemplaar.
Dat kan je uitzetten of je kan 'm achteruit laten vliegen en dan heb je niks aan de sensoren die alleen aan de voorkant zitten. Dus 'dat kan niet meer' heeft z'n limitatiesDonstil schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:33:
[...]
Dat is niet meer mogelijk toch? Wij hebben (voorzichtig) geprobeerd de Phantom 4 in bosjes te laten vliegen maar dat lukte niet. Ging continu niet verder door de sensoren.
The devil is in the details.
Ooh zitten ze niet achterop? Dat is onhandig ja.Hahn schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:35:
[...]
Dat kan je uitzetten of je kan 'm achteruit laten vliegen en dan heb je niks aan de sensoren die alleen aan de voorkant zitten. Dus 'dat kan niet meer' heeft z'n limitaties
Uitzetten is je eigenschuld denk ik dan
Pech hebben kan altijd? Blijft techniek. Zie voorbeeldfilmpjes op Reddit. Ook een crash met een Mavic door takkenDonstil schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:33:
Dat is niet meer mogelijk toch? Wij hebben (voorzichtig) geprobeerd de Phantom 4 in bosjes te laten vliegen maar dat lukte niet. Ging continu niet verder door de sensoren.
Een auto rijdt ook makkelijk, toch is een vorm van verzekeren wel handig. Auto's rijden ook niet zo makkelijk vanzelf weg (alleen bij Marco Bakker). Daarom zo benieuwd naar die eigen DJI verzekering. 120 euro voor een jaar en dan 99 voor een eventuele replacement is nog wel te doen.Als je jezelf aan de DJI regeltjes houd (Opstijgen van de grond, ruimte genoeg rond om, enz) zie ik mezelf daar absoluut niet mee crashen eigenlijk.
In 5.5 is dit uitgezonderd:De aankoopverzekering van een CreditCard dekt wel zelf gemaakte schade, het is bij mijn creditcard (AbnAmro Mastercard Gold) alleen nog niet helemaal duidelijk of Drones hier ook onder vallen, daar heb ik nog geen sluitend antwoord op gekregen.
c) voertuigen (waaronder etsen), (lucht)vaartuigen, aanhangwagens
Bij VISA bedoelen ze met luchtvaartuigen (ook) drones, kan zijn dat MC anders is.
Edit. Crash:
YouTube: DJI Mavic Pro has a CRASH
Boompje:
YouTube: DJI Mavic crash in a tree and almost fall down
Dr was er ook nog 1 die in follow me mode een paar takken raakte, kan ff niet vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 30-10-2016 00:57 ]
Die 1e vliegt er achteruit in, dom. Die 2e vliegt er zijwaarts in, ook dom en eigen schuld. Die sensoren zitten alleen aan de voor en onderkant...matthijst schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:47:
[...]
Pech hebben kan altijd? Blijft techniek. Zie voorbeeldfilmpjes op Reddit. Ook een crash met een Mavic door takken
[...]
Een auto rijdt ook makkelijk, toch is een vorm van verzekeren wel handig. Auto's rijden ook niet zo makkelijk vanzelf weg (alleen bij Marco Bakker). Daarom zo benieuwd naar die eigen DJI verzekering. 120 euro voor een jaar en dan 99 voor een eventuele replacement is nog wel te doen.
[...]
In 5.5 is dit uitgezonderd:
Bij VISA bedoelen ze met luchtvaartuigen (ook) drones, kan zijn dat MC anders is.
Edit. Crash:
Boompje:
Dr was er ook nog 1 die in follow me mode een paar takken raakte, kan ff niet vinden.
Zucht...
Heb je een VISA van AbnAmro/ICS?matthijst schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:47:
[...]
Pech hebben kan altijd? Blijft techniek. Zie voorbeeldfilmpjes op Reddit. Ook een crash met een Mavic door takken
[...]
Een auto rijdt ook makkelijk, toch is een vorm van verzekeren wel handig. Auto's rijden ook niet zo makkelijk vanzelf weg (alleen bij Marco Bakker). Daarom zo benieuwd naar die eigen DJI verzekering. 120 euro voor een jaar en dan 99 voor een eventuele replacement is nog wel te doen.
[...]
In 5.5 is dit uitgezonderd:
Edit. Crash:
Boompje:
Want dan zullen de zelfde voorwaarden wel gelden ben ik bang.
Die eerste beweert dat de drone opeens naar rechts ging. Wat meer links die doorverwijzen naar andere topics op de DJI site: https://www.reddit.com/r/...ch?q=Crash&restrict_sr=onSgtElPotato schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 01:02:
[...]
Die 1e vliegt er achteruit in, dom. Die 2e vliegt er zijwaarts in, ook dom en eigen schuld. Die sensoren zitten alleen aan de voor en onderkant...
Je moet er wel vanuit kunnen gaan dat zo'n drone normaal gesproken probleemloos vliegt lijkt me en anders schijnbaar: sticks los en return to home.
@Donstil, van ICS idd.
[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 30-10-2016 01:20 ]
Ongelukjes zitten in een klein hoekje en al helemaal met drones, ongeacht de techniek is crashen sowieso niet uitgesloten.
DJI biedt los van de care package ook gewoon reparatie aan en daar schijnt dan ook een servicecenter in nederland voor te zijn. Zelf repareren is bij de mavic denk ik bijna uitgesloten, de techniek is daar simpelweg te proprietair voor.
Ik ga denk ik zelf toch ook echt voor de care package. Het is in geval van een crash wel vereist om zowel de drone logs als de tx logs te kunnen benaderen. Ook mag er geen water in het spel zijn. Maar een user-crash zoals bijv met te hoge snelheid in sport modus tegen iets aan vliegen wordt wel gedekt. Pas de 3e crash wordt niet meer door het care-pakket gedekt en ben je aangewezen op de dji reparatie dienst.
Bij zo'n aanschaf van tegen de €1500 zal ik ook dat zeker niet uitsluiten.... Als het even kan ga ik me ook verzekeren via een reguliere voertuig verzekering, inmiddels heb ik wat vragen uitstaan bij UNive en anderen.
To be continued..
DJI biedt los van de care package ook gewoon reparatie aan en daar schijnt dan ook een servicecenter in nederland voor te zijn. Zelf repareren is bij de mavic denk ik bijna uitgesloten, de techniek is daar simpelweg te proprietair voor.
Ik ga denk ik zelf toch ook echt voor de care package. Het is in geval van een crash wel vereist om zowel de drone logs als de tx logs te kunnen benaderen. Ook mag er geen water in het spel zijn. Maar een user-crash zoals bijv met te hoge snelheid in sport modus tegen iets aan vliegen wordt wel gedekt. Pas de 3e crash wordt niet meer door het care-pakket gedekt en ben je aangewezen op de dji reparatie dienst.
Bij zo'n aanschaf van tegen de €1500 zal ik ook dat zeker niet uitsluiten.... Als het even kan ga ik me ook verzekeren via een reguliere voertuig verzekering, inmiddels heb ik wat vragen uitstaan bij UNive en anderen.
To be continued..
Kan je de care package ook aanschaffen nadat je de drone hebt gekocht? Of kan dat alleen als je de drone rechtstreeks bij DJI aanschaft? Ik kon het zo niet op de site vinden.
Ook los volgens mij, want ze hebben zon losse registratieoptie op de site staan?
Gewaagd statement en kun je dat onderbouwen? Lijkt me namelijk gewoon uitgesloten?RHTizzy schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:11:
Zucht...
Als dat is uitgesloten, waar heb je dan een verzekering voor?SgtElPotato schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:31:
[...]
Gewaagd statement en kun je dat onderbouwen? Lijkt me namelijk gewoon uitgesloten?
Oke, de verzekering dekt dus ook eigen schuld crashes, maar voor de prijs van de DJI Care mag je tijdens de geldigheidsperiode maximaal een bedrag claimen van de aanschafwaarde (originele prijs).matthijst schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:35:
[...]
Als dat is uitgesloten, waar heb je dan een verzekering voor?
Gaat dus bij crash 1 een motor en arm stuk, repareren ze dat maar dan krijg je als je de volgende keer de drone volledig crasht niet het complete bedrag vergoed.
En er zitten dus nog meer uitsluitingen bij, batterij en propellers e.d.
Maar inderdaad voor dat geld best oke, aangezien een eventuele crash in het eerste jaar veel groter is dan later.
http://www.dji.com/service/djicare/info#dji-care-info-s5
Zucht...
Je kan hem toch twee keer volledig laten vervangen?
Op zich logisch dat ze dan bij gedeeltelijke reparatie die kosten aftrekken van de waarde van de twee drones.
Op zich logisch dat ze dan bij gedeeltelijke reparatie die kosten aftrekken van de waarde van de twee drones.
Voor als er nog iemand twijfels heeft.
Die Karma is redelijk kansloos als je dit filmpje zo ziet.
[ Voor 54% gewijzigd door tim-1985 op 31-10-2016 08:02 ]
De Care package is idd los af te sluiten, na ontvangst van de drone moet je die gewoon registreren bij DJI.
@Antony: De sportmodus crash hierboven genoemd is bij dji support op rcgroups.com expliciet aangegeven als gedekt, user Blade_Strike bevestigt dat. In de voorwaarden die je noemde (thanks overigens) staat idd ook dat user errors gedekt zijn voor schade aan camera, gimbal of voertuig mits geen verbruiksonderdeel zoals propellors, of oppervlakkige schade die de vliegeigenschappen niet beinvloedt.
Inmiddels laat Unive weten geen drones te verzekeren en dat een specialistische verzekering op internet gevonden kan worden
Wat betreft de stelling hierboven dat een CC gold card ook de zelf veroorzaakte schade dekt dan ben ik ff benieuwd of daarmee bedoeld wordt schade aan derden of ook schade aan de eigen spullen?
@Antony: De sportmodus crash hierboven genoemd is bij dji support op rcgroups.com expliciet aangegeven als gedekt, user Blade_Strike bevestigt dat. In de voorwaarden die je noemde (thanks overigens) staat idd ook dat user errors gedekt zijn voor schade aan camera, gimbal of voertuig mits geen verbruiksonderdeel zoals propellors, of oppervlakkige schade die de vliegeigenschappen niet beinvloedt.
Inmiddels laat Unive weten geen drones te verzekeren en dat een specialistische verzekering op internet gevonden kan worden

Wat betreft de stelling hierboven dat een CC gold card ook de zelf veroorzaakte schade dekt dan ben ik ff benieuwd of daarmee bedoeld wordt schade aan derden of ook schade aan de eigen spullen?
Care package werkt natuurlijk niet bij een landing in het water, en als je drone onbestuurbaar word en je hem niet meer kan terug vinden in het bos. Je moet namelijk wel iets kunnen opsturen naar DJI.
De totalloss schade is natuurlijk ook alleen de waarde van de drone, exclusief reserve batterijen en controller.
En je eigen risico is dan eerste keer 99, en 2e keer 139 euro.
De totalloss schade is natuurlijk ook alleen de waarde van de drone, exclusief reserve batterijen en controller.
En je eigen risico is dan eerste keer 99, en 2e keer 139 euro.
[ Voor 0% gewijzigd door edelf op 31-10-2016 17:42 . Reden: typfout ]
In het begin is het zeker part of the game. Iedereen raad ook aan om eerst met een kleine drone te vliegen. En terecht: Het vliegen met een drone is relatief simpel. Maar als je het nog nooit hebt gedaan ga je zeker weten de eerste keer crashen. Met een drone vliegen kan je in 15 minuten leren. Maar de eerste keer opstijgen, vooruitvliegen, en om je as draaien kan heel lastig zijn als je het nooit hebt gedaan.Requiem19 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:28:
Dus nogmaals: KOOP EERST EEN OEFEN DRONE!!!!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Iemand een idee of die 1350 uitzonderlijk laag is, of zouden dit soort kortingen na release ook wel voorbij komen (ervaring met Phantom 3/4)?
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 31-10-2016 18:14 ]
DJI houdt de prijzen normaal redelijk strak in de hand. Pas bij de release van een nieuw type wordt er doorgaans een korting gegeven.
Mm en waarop is dat dan gebaseerd? Ik vloog zo weg met een Phantom 4 en hetzelfde voor mijn vriendin, we hadden nog nooit iets soortgelijks bestuurd en hadden geen enkele moeite. Vooral mijn vriendin is totaal niet handig met zulke dingen maar het ging haar prima af.ChojinZ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:58:
[...]
In het begin is het zeker part of the game. Iedereen raad ook aan om eerst met een kleine drone te vliegen. En terecht: Het vliegen met een drone is relatief simpel. Maar als je het nog nooit hebt gedaan ga je zeker weten de eerste keer crashen. Met een drone vliegen kan je in 15 minuten leren. Maar de eerste keer opstijgen, vooruitvliegen, en om je as draaien kan heel lastig zijn als je het nooit hebt gedaan.
Dus nogmaals: KOOP EERST EEN OEFEN DRONE!!!!
Opstijgen is via de App is ook dood simpel natuurlijk, gewoon een swipe en je drone hangt anderhalve meter boven de grond te wachten op input.
Ik denk juist dat vliegen met een oefen drone geen goeie is in deze, dat is als eerst een goedkope tablet kopen, het verpest je ervaring en manier van denken over de wel goeie spullen in het segment.
Eigen ervaring plus zo'n beetje elke how-to-fly guide die op het internet te vinden is.Donstil schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:55:
[...]
Mm en waarop is dat dan gebaseerd? Ik vloog zo weg met een Phantom 4 en hetzelfde voor mijn vriendin, we hadden nog nooit iets soortgelijks bestuurd en hadden geen enkele moeite. Vooral mijn vriendin is totaal niet handig met zulke dingen maar het ging haar prima af.
Opstijgen is via de App is ook dood simpel natuurlijk, gewoon een swipe en je drone hangt anderhalve meter boven de grond te wachten op input.
De Mavic is een zeer gebruiksvriendelijke drone die heel veel je handje vast houd maar basis vliegkennis is essentieel bij storingen en onverwachtse invloeden.
Een sterke windvlaag, defecte (gps/barometer) sensoren, een accu die niet goed functioneerd, verkeerd afgestelde motoren... er zijn best veel zaken die fout kunnen gaan (en in de praktijk ook zullen gaan) en dan is het gewoon handig om wat basiskennis te hebben.
Miniquads zijn juist ontzettend populair bij drone liefhebbers. En terecht want het is gewoon heel tof speelgoed. Size doesnt matter he!Donstil schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:55:
[...]
Ik denk juist dat vliegen met een oefen drone geen goeie is in deze, dat is als eerst een goedkope tablet kopen, het verpest je ervaring en manier van denken over de wel goeie spullen in het segment.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
En wat zou je als goede oefendrone dan bestempelen?ChojinZ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:20:
[...]
Eigen ervaring plus zo'n beetje elke how-to-fly guide die op het internet te vinden is.
De Mavic is een zeer gebruiksvriendelijke drone die heel veel je handje vast houd maar basis vliegkennis is essentieel bij storingen en onverwachtse invloeden.
Een sterke windvlaag, defecte (gps/barometer) sensoren, een accu die niet goed functioneerd, verkeerd afgestelde motoren... er zijn best veel zaken die fout kunnen gaan (en in de praktijk ook zullen gaan) en dan is het gewoon handig om wat basiskennis te hebben.
[...]
Miniquads zijn juist ontzettend populair bij drone liefhebbers. En terecht want het is gewoon heel tof speelgoed. Size doesnt matter he!
De hubsan X4 is volgens mij een prima starter. Kost niet zoveel en vliegt prima. Als je hier mee kunt vliegen dan is de Phantom of Mavic een eitje.
http://www.banggood.com/H...-964393.html?rmmds=search
of
https://www.toemen.nl/hub...r-versie-rtf-p-14427.html
http://www.banggood.com/H...-964393.html?rmmds=search
of
https://www.toemen.nl/hub...r-versie-rtf-p-14427.html
Heb zo'n minidrone (Ladybug). Enige irritante vind ik om z'n as laten draaien, omdat je dan door die vrij losse sticks vaak ook iets omhoog of omlaag gaat. En als ie gaat, dan gaat hij ook meteen hard (in de woonkamer)tim-1985 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:32:
De hubsan X4 is volgens mij een prima starter. Kost niet zoveel en vliegt prima. Als je hier mee kunt vliegen dan is de Phantom of Mavic een eitje.
Heeft DJI dat ook, of zit daar wat meer grip op?
Beweeg die sticks nu met m'n duim, maar zag ook dat mensen ze tussen duim, wijs- en middelvinger vastpakken om wat meer controle te hebben?
Die mini-drones hebben geen barometer of gps om de hoogte te bepalen. Je zult ze zelf op hoogte moeten houden door gas bij te geven. De DJI's hebben deze functies er wel in zitten waardoor ze zelf hun hoogte houden.
Zoals ik al schreef, kan je met de Hubsan o.i.d. vliegen dan is de Mavic een eitje.
Zoals ik al schreef, kan je met de Hubsan o.i.d. vliegen dan is de Mavic een eitje.
Cheerson CX-10 schijnt een leuke starter te zijn voor mensen met een klein budget:Justin_ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:34:
[...]
En wat zou je als goede oefendrone dan bestempelen?
http://beginnerflyer.com/cheerson-cx-10-review/
Hubsans x4 zijn ook erg leuke starter drones. Kunnen veel hebben en spare-parts zijn goedkoop en makkelijk verkrijgbaar.
Niet allemaal maar ze zijn wel te verkrijgen. Mijn Hubsan X4 Plus H107C heeft (had, ding is stuk na een crashtim-1985 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:09:
Die mini-drones hebben geen barometer of gps om de hoogte te bepalen.
In de tijd dat ik nog zelf drones bouwde was het veel lastiger om te leren en ik moet ook toegeven dat vliegen tegenwoordig veel makkelijker is geworden door alle technische vangnetten. Veel mensen zullen zeker met een drone als de Mavic meteen de grootste lol van hun leven hebben en zich totaal niet hoeven te bekommeren om veilige vlieg gewoontes of stick skills. De lastige zaken van vroeger zoals PID calibratie en manual of atti mode zijn nu verborgen onder een sophisticated laagje technisch veneer. Maar de techniek laat het geheid een keer afweten en als je dan alleen ervaring hebt met deze meest simpele vorm van vliegen dan kun je gedag zeggen tegen je investering want die vliegt op zeker naar de minst gunstige plek of anders de hoogte in om door de wind meegenomen te worden en nooit meer teruggevonden te worden....
Ook ik zou daarom aanraden om eerst met een goedkopere drone te oefenen die al die stabiliserende techniek van gps, barometer, magnetisch compass, automatisch leveling etc niet in zich heeft zodat je weet hoe je drone terug te halen of op z'n minst veilig te landen en uit te schakelen. Zou niet zo'n super klein dingetje aanraden want die zijn bijna onhandelbaar en eigenlijk niet te vergelijken.
Behalve een telefoonnummer ergens plakken ga ik denk ik ook zoiets bestellen:
http://www.thedronesmag.c...ltirotor-tracking-system/
Ook ik zou daarom aanraden om eerst met een goedkopere drone te oefenen die al die stabiliserende techniek van gps, barometer, magnetisch compass, automatisch leveling etc niet in zich heeft zodat je weet hoe je drone terug te halen of op z'n minst veilig te landen en uit te schakelen. Zou niet zo'n super klein dingetje aanraden want die zijn bijna onhandelbaar en eigenlijk niet te vergelijken.
Behalve een telefoonnummer ergens plakken ga ik denk ik ook zoiets bestellen:
http://www.thedronesmag.c...ltirotor-tracking-system/
Heb zelf nog een mini drone liggen, maar vraag mij af of deze mij nou veel skills zal bijbrengen.
40 euro voor die hubsan is wellicht het overwegen waard al vond ik de uitgave voor de mavic fly more al meer dan voldoende..
Twijfels of oefenen echt nodig gaat zijn
40 euro voor die hubsan is wellicht het overwegen waard al vond ik de uitgave voor de mavic fly more al meer dan voldoende..
Maar als je er al 1 hebt liggen, heb je toch al ervaring opgedaan en is oefenen toch niet meer nodig?Justin_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:05:
Heb zelf nog een mini drone liggen, maar vraag mij af of deze mij nou veel skills zal bijbrengen.
En nogmaals, dat oefenen stelt helemaal niet veel voor. Dat heb je binnen 30 minuten wel gehad. Het gaat erom dat je feeling krijgt met het vliegen en dat je weet hoe de controls ongeveer werken.
Inmiddels eindelijk een foto terug van DJI, waar ik in m'n eerste mail al om vroeg. De gimbal hoort inderdaad onder de bracket, inplaats van erboven. Ze hebben m'n case nu doorgegeven aan het Nederlandse kantoor, en zij nemen contact met me op... Heb ik dat ding als 1 van de eerste, mag ie gelijk weer terugendness schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:41:
[...]
Dat is dus waar ik over twijfelde... Vraag staat uit naar DJI, ik dacht namelijk hetzelfde. Toch maar even afwachten wat ze reageren, ga liever niet zomaar aan die gimbal zitten sjorren

Is dat niet zelf te fixen?
Vaak ik heb ondertussen al meer fotos van mensen gezien waar de bracket er ook boven zit...endness schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:16:
[...]
Inmiddels eindelijk een foto terug van DJI, waar ik in m'n eerste mail al om vroeg. De gimbal hoort inderdaad onder de bracket, inplaats van erboven. Ze hebben m'n case nu doorgegeven aan het Nederlandse kantoor, en zij nemen contact met me op... Heb ik dat ding als 1 van de eerste, mag ie gelijk weer terug
Redelijk heen en weer te bewegen toch, als je dit leest?
http://mavicpilots.com/th...you-all-need-to-read.765/
http://mavicpilots.com/th...you-all-need-to-read.765/
Als je het zo ziet zou je verwachten dat het simpel op te lossen is. Ik ben alleen bang dat die elastiekjes scheuren, maar dat schijnt zo te zien wel mee te vallen. Ik ga zo thuis eens even kijken wat ik ervan kan maken.
Ik vind dat oefenen maar overtrokken eigenlijk zeker als je dat gaat doen met Chinese rommel en snap nog steeds niet wat dat toevoegt.Justin_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:05:
Als de sensoren of de software van de DJI faalt ja dan gaat hij neer, dat ga je door te oefenen met een klein speelgoed dronetje echt niet opvangen.
Een DJI vliegt zo makkelijk. Lees 1x de theorie en je hebt het door, kijk desnoods een Youtube beginners filmpje.
Mwah, kan nooit kwaad om even met een 20 euro drone wat te klooien? Uiteindelijk bedien je dat ding zelf. 1x gestresst achteruit in plaats van vooruit vliegen als hij een eind weg is en je kan vrolijk een boom of gebouw in vliegen. Sowieso een beetje gevoel krijgen 
Al van een paar crashes gelezen waar ze dan nog snel proberen m op handmatig te krijgen, dan lijkt het me geen overbodige luxe als je weet wat je aan het doen bent zonder cruise control. Sowieso als je een issue hebt waarbij je overhaast actie moet ondernemen.
Die issues weerhouden me er nu nog van (trillende camera/gilbal, flyaways tijdens RTH, controller die niet goed calibreert of blijft hangen) om er 1 te bestellen, wacht nog ff tot meer gebruikers hem ontvangen hebben
Al van een paar crashes gelezen waar ze dan nog snel proberen m op handmatig te krijgen, dan lijkt het me geen overbodige luxe als je weet wat je aan het doen bent zonder cruise control. Sowieso als je een issue hebt waarbij je overhaast actie moet ondernemen.
Die issues weerhouden me er nu nog van (trillende camera/gilbal, flyaways tijdens RTH, controller die niet goed calibreert of blijft hangen) om er 1 te bestellen, wacht nog ff tot meer gebruikers hem ontvangen hebben
[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 01-11-2016 23:47 ]
Uitlevering gaat nog steeds niet echt soepel; http://gizmodo.com/dji-is...for-its-newest-1788251112
Die van mij moet voor de kerst in US geleverd zijn anders moet ik er nog een half jaartje extra op wachten
95% van alle drones worden door Chinezen gemaakt. 1 van die bedrijven is Da-Jiang Innovations. 3 maal raden welk drones zij maken.
Daarom zei ik ook "rommel", er is een gigantisch verschil tussen "in China gemaakt" en "Chinese rommel"ChojinZ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:01:
[...]
95% van alle drones worden door Chinezen gemaakt. 1 van die bedrijven is Da-Jiang Innovations. 3 maal raden welk drones zij maken.
Ga je dan zelf naar de VS of laat je hem van daaruit op sturen?Justin_ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:09:
Die van mij moet voor de kerst in US geleverd zijn anders moet ik er nog een half jaartje extra op wachten
Er zijn toch ook bedrijven die spullen in de VS verzamelen en opsturen naar NL. Weet iemand z'n bedrijf?
Bereik testje.
Ik heb veel en goeie ervaringen met Myus.sjaak_th schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:07:
[...]
Ga je dan zelf naar de VS of laat je hem van daaruit op sturen?
Er zijn toch ook bedrijven die spullen in de VS verzamelen en opsturen naar NL. Weet iemand z'n bedrijf?
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 04-11-2016 23:16 ]
Wat is het nut van in de VS kopen als je hem niet zelf mee kunt nemen?
Kans op invoerrrechten per post lijkt me vrij groot, aangezien je zon ding verzekerd zult versturen.
Kans op invoerrrechten per post lijkt me vrij groot, aangezien je zon ding verzekerd zult versturen.
Met de huidige koers en Myus kosten ben je ca €75,- goedkoper uit nadat je BTW betaald (Myus geeft alles netjes aan. Dus je betaald gegarandeerd btw).matthijst schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:37:
Wat is het nut van in de VS kopen als je hem niet zelf mee kunt nemen?
Dat is toch weer een "gratis" accu.
Edit: Drone $999,- + Accu $89,- + Shipping myus $45 *1.21 Btw = $1370. $1370*koers = €1205
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 05-11-2016 00:49 ]
Alleen krijg jij nergens de wisselkoers die jij hanteert omdat er 2% opslag op zit dus dan zit je al op 1256 (koers van 1,09).
Art en Craft geeft 5% korting dus daar is de drone 1140. Accu erbij ben je hetzelfde kwijt.
Vroegah, toen de euro nog richting de 1,40 stond......
Art en Craft geeft 5% korting dus daar is de drone 1140. Accu erbij ben je hetzelfde kwijt.
[ Voor 27% gewijzigd door matthijst op 05-11-2016 06:43 ]
En als je hem nou echt in Amerika gaat halen, uitpakt en in je handbagage stopt? Dan scheelt het zeker geld!matthijst schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 06:38:
Alleen krijg jij nergens de wisselkoers die jij hanteert omdat er 2% opslag op zit dus dan zit je al op 1256 (koers van 1,09).
Dat was mijn punt, verschil zit nu (bijna) alleen nog in de BTWSbakker1982 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 07:13:
[...]
En als je hem nou echt in Amerika gaat halen, uitpakt en in je handbagage stopt? Dan scheelt het zeker geld!
[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 05-11-2016 09:18 ]
Ik heb 1 dec in Hong Kong een tussenstop. Misschien eentje meenemen aangezien ze daar cheap zijn als ze op voorraad zijn?
NB: √ Customers can obtain warranty service only at a designated DJI repair center in the region where he/she purchased the product. However, depending on part availability, customers can obtain cross-regional repair service at an additional charge.
Je kan er denk ik wel EU DJI Care op kopen dan.
Je kan er denk ik wel EU DJI Care op kopen dan.
Hong Kong is heel groot dus je zal wat moeite moeten doen maar de flagship store is echt schitterend! Ze schijnen zelfs een vliegruimte te hebben waar je testvluchtjes kan maken.T.E schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 09:55:
Ik heb 1 dec in Hong Kong een tussenstop. Misschien eentje meenemen aangezien ze daar cheap zijn als ze op voorraad zijn?
Volgens mij iets van 1200€ voor fly more betaaldDonstil schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:42:
[...]
Met de huidige koers en Myus kosten ben je ca €75,- goedkoper uit nadat je BTW betaald (Myus geeft alles netjes aan. Dus je betaald gegarandeerd btw).
Dat is toch weer een "gratis" accu.
Edit: Drone $999,- + Accu $89,- + Shipping myus $45 *1.21 Btw = $1370. $1370*koers = €1205
Hoe moet je zo'n kaart lezen?
https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
Mag je dus bijvoorbeeld in Apeldoorn overal vliegen en in Amsterdam nergens (park of groot grasveld)?
Of ueberhaupt nergens in woonwijken? Indien dat laatste het geval is dan is de lol van een drone er wel een heel eind af?
Mag je dus bijvoorbeeld in Apeldoorn overal vliegen en in Amsterdam nergens (park of groot grasveld)?
Of ueberhaupt nergens in woonwijken? Indien dat laatste het geval is dan is de lol van een drone er wel een heel eind af?
[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 05-11-2016 10:57 ]
Kaart is idd erg onduidelijk. Net zoals de regelgeving zelf. Ik denk dat je, naast het volgen van de regelgeving, ook gewoon een stukje gezond verstand moet gebruiken. Ik persoonlijk zal zo'n quad niet heel snel gebruiken in een park of woonwijk. Te veel risico's.matthijst schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:56:
OK. Maar waar dan wel?ChojinZ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:50:
[...]
Kaart is idd erg onduidelijk. Net zoals de regelgeving zelf. Ik denk dat je, naast het volgen van de regelgeving, ook gewoon een stukje gezond verstand moet gebruiken. Ik persoonlijk zal zo'n quad niet heel snel gebruiken in een park of woonwijk. Te veel risico's.
Interessante dingen om te filmen zijn volgens de kaart verboden gebied?
Waar zou jij hem gaan gebruiken?
Mm niet heel duidelijk idd. Als ik de kaart zo zie zou ik er uit opmaken dat je overal mag vliegen met de huidige regels (Wat is dat ook al weer, 100m ver, 50m hoog, niet boven mensen?) tenzij op deze kaart aangegeven dat het niet mag.matthijst schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:56:
Maar goed te hard rijden mag ook niet, is ook potentieel gevaarlijk en doen we ook allemaal wel eens.
Ik zou in ieder geval niet durven beloven dat ik niet zou vliegen boven het centrum hier of op andere verboden maar mijn inziens best veilige plekken.
Aan de rand van de stad of aan het strand/ in de duinen. Afgelegen industrie terrein zou ook nog kunnen. En natuurlijk op vakantie. Maar ik ben volkomen met je eens dat de regelgeving de quad flinke beperkingen op legt. Nederland is gewoon te vol om leuk te kunnen vliegen.matthijst schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:31:
[...]
OK. Maar waar dan wel?
Interessante dingen om te filmen zijn volgens de kaart verboden gebied?
Waar zou jij hem gaan gebruiken?
Donstil schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:33:
[...]
Maar goed te hard rijden mag ook niet, is ook potentieel gevaarlijk en doen we ook allemaal wel eens.
Ja, dat is de juiste instelling!
Hoe kan vliegen boven een stadcentrum veilig zijn?Donstil schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:33:
[...]
Ik zou in ieder geval niet durven beloven dat ik niet zou vliegen boven het centrum hier of op andere verboden maar mijn inziens best veilige plekken.
Haha nou ik ga heen Boeing besturen hoorChojinZ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:57:
Hoe kan vliegen boven een stadcentrum veilig zijn?
Vooral bang voor onverzekerd zijnChojinZ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:57:
Hoe kan vliegen boven een stadcentrum veilig zijn?
Vlieg je met je drone ergens de weg op, ongeluk, "sorry meneertje, binnen 50 meter van een gebouw gevlogen, daar bent u niet voor verzekerd"

Schade maken en betalen is natuurlijk hardstikke kut maar letsel toebrengen door onverantwoord gebruik wil ik niet op mijn geweten hebben. Je vliegt toch met een gewicht van bijna 750 gram om max 150 meter hoogte. Als zo'n ding neerstort geeft dat een flinke klap:matthijst schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:06:
[...]
Vooral bang voor onverzekerd zijn
Vlieg je met je drone ergens de weg op, ongeluk, "sorry meneertje, binnen 50 meter van een gebouw gevlogen, daar bent u niet voor verzekerd"
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Z4EE7Vv_RdM]
Maar goede tip, vanavond eens de WA verzekering uitpluizen.
[ Voor 18% gewijzigd door ChojinZ op 05-11-2016 14:03 ]
Magnetische invloed op controller:
https://www.dropbox.com/s...6%2011%2045%2033.mp4?dl=0
https://www.dropbox.com/s...6%2011%2045%2033.mp4?dl=0
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 05-11-2016 13:56 ]
Ik heb goeie ervaringen met Shipito.com die geen abonnementstarieven eisen (maar wel leveren voor grootgbruikers). USPS & UPS declareren niet standaard de importkosten (DHL en TNT wel en zijn daarom vaak ook veel sneller bij je thuis). Of je aangeslagen wordt is dan vaak een kwestie van in NL per toeval uit de lijn gepikt worden of voor de grotere pakketten. Als je bij Shipito iets laat doorsturen kun je zelf ook de inhoudelijke waarde aangeven. Er zijn dus opties om niet al te hoge verschepingskosten te hoeven dragen maar dan wacht je wel weer wat langer terwijl er nog steeds kans is dat je de verplichtte bedragen voor import moet afstaan.sjaak_th schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:07:
[...]
Ga je dan zelf naar de VS of laat je hem van daaruit op sturen?
Het product in dit geval betreft voor zover ik het goed heb de DJI care refresh pakket itt de drone zelf. De care pakket sluit je af voor een regio en het is in die regio dat de reparatie dan ook moet worden uitegevoerd. Waar je de drone zelf koopt doet er dus niet in deze toe.matthijst schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 09:56:
NB: √ Customers can obtain warranty service only at a designated DJI repair center in the region where he/she purchased the product. However, depending on part availability, customers can obtain cross-regional repair service at an additional charge.
Eens. Die props gedragen zich ook als scheermessen dus zelfs al val je niet van grote hoogte, de kans is groot dat je iemands leven verpest als het ding ineens onhandelbaar wordt terwijl je in de buurt van mensen vliegt zoals bijv boven een stad of een zwembad of strandparty etc etc. Ook snelwegen zou ik persoonlijk proberen te mijden want drones blijven hoe slim dan ook gemaakt, onvoorspelbaar...ChojinZ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:17:
[...]
Schade maken en betalen is natuurlijk hardstikke kut maar letsel toebrengen door onverantwoord gebruik wil ik niet op mijn geweten hebben. Je vliegt toch met een gewicht van bijna 750 gram om max 150 meter hoogte. Als zo'n ding neerstort geeft dat een flinke klap:
[video]
Maar goede tip, vanavond eens de WA verzekering uitpluizen.
Ik begin inmiddels toch aardig ongeduldig te raken. Maanden op tech wachten is niet meer van deze tijd. DJI heeft ofwel een serieuze inschattingsfout gemaakt, of het momentum van de Karma weg proberen te kapen. Mijn retailer geeft dan ook al weken aan dat ze onderweg zijn vanuit Hong Kong.
Ik denk dat laatste. De Karma was wel een suprise natuurlijk. Ik denk dat de introductie van de DJI Mavic veel Karma kopers heeft doen besluiten voor de DJI te gaan. Daarmee heeft DJI vele orders behouden. De Mavic heeft voor drone only vliegers natuurlijk veel meer te bieden.diotav schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:19:
DJI heeft ofwel een serieuze inschattingsfout gemaakt, of het momentum van de Karma weg proberen te kapen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 08-11-2016 10:29 ]
denk beide, het ding is zo ver zijn tijd vooruit dat de populariteit en bekendheid alle normale verwachtingen heeft overtroffen en de vraag wereldwijd is geexplodeerd...
Denk niet dat het een drone-only vlieger publiek heeft, de 4k cam lijkt even goed als de phantom 4 en inspire die ook professioneel worden gebruikt. Alleen de performance in hardere wind is echt slechter maar verder op bijna alle fronten beter
Denk niet dat het een drone-only vlieger publiek heeft, de 4k cam lijkt even goed als de phantom 4 en inspire die ook professioneel worden gebruikt. Alleen de performance in hardere wind is echt slechter maar verder op bijna alle fronten beter
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!
Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!
Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!
Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!
Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.