Acties:
  • +2 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:43:
...

Net mijn FPV ontmaagding gehad met m'n Quanum Cyclops. Wel nog even op Horizon/Angle mode voor de veiligheid in het begin. Maar mooi hoor. Zie nog wel wat meer ruis als ik meer gas geef, ondanks een condensator, dus maar even kijken of dat nog beter kan.
Vandaag voor de tweede keer weer FPV gevlogen :p
Ik ben direct acro mode gaan vliegen, en dat kan ik iedereen aanraden. Heb mijn zoontjes instructie gegeven dat ze gas moeten zeggen als ik kniehoogte ben en dat ik te hoog ga als ik 2 meter hoog zit. Dat heeft veel geholpen. Daarnaast was er een grote kale plek in het veld en had ik oranje pionen neergezet :) dat werkte echt perfect voor orientatie.
Ik vlieg trouwens met 3S 1300 mAh 45-90C accu's. Daar vlieg ik met een rustige oefen stijl rondjes. Toen ik flinke throttle gaf zeiden de jongens wow en werd ik een beetje duizelig :D

1x heb ik gras gemaaid want het gras was redelijk lang en aan het einde zat er wel wat gras in het frame. Daar heb ik nu een plastic zakje omheen geplakt, maar ik hoop dat dat straks niet meer nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:35

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

BoAC schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:12:
[...]

Ik ben direct acro mode gaan vliegen, en dat kan ik iedereen aanraden. Heb mijn zoontjes instructie gegeven dat ze gas moeten zeggen als ik kniehoogte ben en dat ik te hoog ga als ik 2 meter hoog zit. Dat heeft veel geholpen. Daarnaast was er een grote kale plek in het veld en had ik oranje pionen neergezet :) dat werkte echt perfect voor orientatie.
Ik vlieg trouwens met 3S 1300 mAh 45-90C accu's. Daar vlieg ik met een rustige oefen stijl rondjes. Toen ik flinke throttle gaf zeiden de jongens wow en werd ik een beetje duizelig :D

1x heb ik gras gemaaid want het gras was redelijk lang en aan het einde zat er wel wat gras in het frame. Daar heb ik nu een plastic zakje omheen geplakt, maar ik hoop dat dat straks niet meer nodig is :)
Klinkt goed ;) . Mijn X210 ligt momenteel alweer uit elkaar, de connecties moeten echt even verbeterd worden...en nu hij toch uit elkaar ligt moet er wel een Tramp in, maar die is overal uitverkocht volgens mij ;( . Heeft iemand wellicht nog een adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:16:
[...]

Klinkt goed ;) . Mijn X210 ligt momenteel alweer uit elkaar, de connecties moeten echt even verbeterd worden...en nu hij toch uit elkaar ligt moet er wel een Tramp in, maar die is overal uitverkocht volgens mij ;( . Heeft iemand wellicht nog een adresje?
Geen adresje voor Tramp. Ik gebruik in mijn 2 drones Skyzone 200mw. Tijdens de hele vlucht geen enkele glitch. Alleen als de drone in het gras ligt, maar dan verliest mijn zender ook de verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:11

lasharor

7 december 2004

BoAC schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:12:
[...]

Jij zit nog in de fase waar je quad niet vies mag worden :D

Denk trouwens wel dat je goed aan het oefenen bent, hoogte inschatten blijft het moeilijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41

SG

SG surft naar info hardewaren

Grasmaaien.
Wij gebruiken metBetaflight switch arming. Houd in je kan motoren snel stoppen.
Daarmee vermijd je bij crashen dat geblokkeerde props motor en esc doorfikken.
Ook snel vlak voor tochdown disarmen dus geen grass eet tijd geven.

Door de prop draairichting eet de drone voor en achter.
Het help om de voorkant en achterkant dicht te doen.

Bij armen gaan de motoren meteen op minimale throttle setting al draaien. 1050 setting. Hangt af van je ESC calibratie

Ik heb ook altijd de gedachte het mag niet vies worden. Maar wordt het toch.
En grassap is ook hardnekkig. Ook stijg en land ik liever niet op zanderigestofferige ondergrond. Vinden lagers niet fijn. We hebben van die speciale opstijg matten met drone logo erop. 50x50 en 100x100 cm en haringen. Stijg je ook op zonder gras happen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Zojuist mijn eerste echte vlucht kunnen maken met m'n X210, wat een power! Zelfs op de 3S van mijn ZMR...het is tijd voor 4S lipos! Het beeld van de Foxeer Arrow V2 is ook super, een hele andere ervaring!

Desondanks het soldeerdrama super blij met m'n build! De Betaflight stock PID's voelen ook wel goed, tuning zal minimaal zijn vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/4321qgnmx/20170430_143826.jpg

Specs:
  • Betaflight F3
  • DYS 2205 (Kingkong 5040)
  • Racerstar RS30A V2
  • Foxeer Arrow V2
  • Immersion RC 25 mW (wil ik upgraden naar Tramp i.v.m. gewicht en ruimte)
  • RealAcc X210
  • Turnigy IA6C rx (ik zag zojuist de FS-A8S in de brievenbus liggen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nqtwua.jpg

Na het helemaal uit elkaar halen en terug in elkaar van mijn realacc 210x is er een probleem verdwenen. Had steeds last van "prop deflection" of "prop vibration" bij flexibele 3-blade props.
Deze begonnen bij low throttle hard te vibreren.
Dit was alleen weg te krijgen door de stock pid's (kiss fc) te halveren of door de LPF filter op medium te zetten. Nu weet ik nog eigenlijk niet wat er juist scheelde, maarja probleem weg :)

Volgende update zal een Frsky Q X7 worden. Kan ik eindelijk gebruik maken van de telemetry optie + SBUS. Nu vlieg ik nog op PPM met een Spectrum DX6i.

-Kiss fc + Kiss ESC's 24A
-Emax 2205 2300kv
-Realacc X210 4mm
-Foxeer TM25 Switcher @600mw
-Runcam swift
-GemFan Masterprop 5040
-OrangeRx R618
-Tattu 1300mah 75C

Na zo'n 2 maand fpv :)

YouTube: 2 months FPV

[ Voor 6% gewijzigd door kevin303 op 30-04-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Sumerechny schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:48:
Zojuist mijn eerste echte vlucht kunnen maken met m'n X210, wat een power! Zelfs op de 3S van mijn ZMR...het is tijd voor 4S lipos! Het beeld van de Foxeer Arrow V2 is ook super, een hele andere ervaring!

Desondanks het soldeerdrama super blij met m'n build! De Betaflight stock PID's voelen ook wel goed, tuning zal minimaal zijn vermoed ik.
Opletten met de antenne van je video transmitter. Heb vorige week mijn quanum 600mw stuk gevlogen. Het soldeerwerk van de transmitter houd het niet na een paar crashes. Er komt te veel kracht op de antenne bij een crash.

Heb nu de transmitter verder in het frame geduwd en vastgemaakt na het soldeerwerk met straps. ideale oplossing is het niet. Zo een SMA verlengstukje is een betere oplossing denk ik . Maar er is zo weinig plaats in de realacc x210 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

kevin303 schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:14:
[...]

Opletten met de antenne van je video transmitter. Heb vorige week mijn quanum 600mw stuk gevlogen. Het soldeerwerk van de transmitter houd het niet na een paar crashes. Er komt te veel kracht op de antenne bij een crash.

Heb nu de transmitter verder in het frame geduwd en vastgemaakt na het soldeerwerk met straps. ideale oplossing is het niet. Zo een SMA verlengstukje is een betere oplossing denk ik . Maar er is zo weinig plaats in de realacc x210 ;)
Ik heb het inderdaad in gedachten, daarom wil ik ook overstappen naar de Tramp HV. Om hier nog een verlengstuk aan te zetten wordt wel erg proppen vermoed ik :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevin303 schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:14:
[...]

Lol, ook hier al een VTX aan gort gevlogen. :+ Gelukkig zijn die dingen redelijk makkelijk te fixen zolang de koperbanen nog enigzins in takt zijn.

Kheb zelf de VTX vast gemaakt met dubbelzijdig tape en juist de antenne met tie wraps vastgemaakt. Zo komt alle kracht op de antenne en tie wraps terecht tijdens een crash en blijft de connector gespaard. Vlieg hier nu alweer een tijdje mee en dat lijkt een hele degelijke constructie te zijn.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:36

MsG

Forumzwerver

Zit met dat zelfde gezeik inderdaad. Zit er aan te denken de vtx vast te maken met van dat 3m dual lock klittenband, wat je niet normaal los krijgt, maar bij een klap wel los gaat. Nu heb ik het nog helemaal in tie wraps, dus een crash wordt nog wel fataal. Ik ben alleen nog een redelijk rustige vlieger.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

ChojinZ schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:32:
[...]

Lol, ook hier al een VTX aan gort gevlogen. :+ Gelukkig zijn die dingen redelijk makkelijk te fixen zolang de koperbanen nog enigzins in takt zijn.

Kheb zelf de VTX vast gemaakt met dubbelzijdig tape en juist de antenne met tie wraps vastgemaakt. Zo komt alle kracht op de antenne en tie wraps terecht tijdens een crash en blijft de connector gespaard. Vlieg hier nu alweer een tijdje mee en dat lijkt een hele degelijke constructie te zijn.
Heb je een foto van je setup? Wellicht kan ik je tie wrap systeem overnemen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn HS1177 werd trouwens ook wel gauw viezig (niet zozeer op het beeld zelf) maar de lens zag er al gauw wel viezig uit met dat gras. Maken jullie dat actief schoon? Lens lijkt me ook wel kwetsbaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:02:
Mijn HS1177 werd trouwens ook wel gauw viezig (niet zozeer op het beeld zelf) maar de lens zag er al gauw wel viezig uit met dat gras. Maken jullie dat actief schoon? Lens lijkt me ook wel kwetsbaar.
Een maat van mij likt die van hem schoon, no kidding :D. Ik haal er meestal een natte vinger over, beeld is alles!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:22:
[...]

Ik heb het inderdaad in gedachten, daarom wil ik ook overstappen naar de Tramp HV. Om hier nog een verlengstuk aan te zetten wordt wel erg proppen vermoed ik :P .
Ik had mijn oude imrc vtx altijd vrijwel los liggen in het frame. Battery strap om de vtx en tie wrap om de antenne. Is nog nooit stuk gegaan, wel antenne's gesloopt. Bijkomend voordeel; ik kon met even schuiven ook zo de kanalen instellen. Nu echter al heeel lang een foxeer antenne erop die maar niet stuk wil :P

Hoewel ik megafan ben van de Tramp, houd er rekening mee dat het mounten van de antenne best kut is. Je moet die zien te tie wrappen en dan hang er een slap koordje aan naar je vtx. Als je antenne los schiet is meteen je kabeltje naar de vtx gaar ;) Bij mij zit ie "through the frame", dan heb je het probleem niet, alleen is je antenne dan kwetsbaar, maar 1, die kosten geen drol en 2, zijn ze tegenwoordig oersterk. Aangezien dit bij jou niet mogelijk lijkt dacht ik even een heads-up.

En tik geen oude tramp op de kop, die hebben geen telemetry en kun je dus (net als ik) geen kanalen instellen met je mooie bff3 bordje.

Oh en meer algemeen; heb je wat gemerkt van je F3? On rails? Ubersnel? Spijt dat je niet meteen een F7 hebt besteld? Ik merk geen zak namelijk :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:51:
[...]

Heb je een foto van je setup? Wellicht kan ik je tie wrap systeem overnemen O-) .
Idee heb ik zelf ook 'gestolen'. Doorspoelen naar 46:15

:)

[ Voor 6% gewijzigd door ChojinZ op 30-04-2017 20:31 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

MsG schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:50:
Zit met dat zelfde gezeik inderdaad. Zit er aan te denken de vtx vast te maken met van dat 3m dual lock klittenband, wat je niet normaal los krijgt, maar bij een klap wel los gaat. Nu heb ik het nog helemaal in tie wraps, dus een crash wordt nog wel fataal. Ik ben alleen nog een redelijk rustige vlieger.
Had zelf dit probleem VTX SMA bij mijn Mixuko door Topplate. Maar de SMA connector van VTX is voor direct antenne erop. Ik had dus slecht ontvangst met Quanum Elite in alu box met haakse aansluiting.

Toen de SMA antenne huls gevlakt en nu wel goed beeld. Als ik met anderen vlieg.
Pig tail is ideaal , als het uiteinde is geschikt om door dikke plaat te voeren en dan antenne erop.
Nadeel er zijn geen kortere dan 5cm pigtails.

Voordeel van Tramp en TBS Unify is het zijn pigtail VTX'en. En vaak 1 van die of beide vereist bij wat meer officiele races. Niet relevant voor mij.

Kan zijn dat je VTX toegewezen krijgt kan je voor de race even een VTX en transponder erin swappen en modden.

Tramp probleem zijn Lineair Bec wordt warm, thottled de zend sterkte down tot beeld weg . TBS unify heeft dat warmte probleem niet.

Voor casual racen als je snel weg vliegt krijgt die mogelijk genoeg koeling.
Is probleem bij races als wat langer ingeschakeld moet wachten.

Ik heb 2de hands scrap thramp met defecte smartaudio gekregen en tbs unify en BEtaflightFC binnen om ergens in 1 van mijn projectjes in te bouwen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Ik zoek een charger voor mijn 4S LiPo batterijen.

Heeft iemand ervaring met de Eachine D800? (https://www.banggood.com/...1040228.html?rmmds=search)

7AMP / 80watt spreekt me wel aan omdat ik parallel wil laden.

Een alternatief zou bijv. deze Turnigy zijn, maar daar zit weer geen PSU bij.

https://hobbyking.com/en_...charger-lihv-capable.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
voor de prijs van de eachine kan je beter deze aanschaffen:

https://www.banggood.com/...1057271.html?rmmds=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:14:
[...]
Een maat van mij likt die van hem schoon, no kidding :D. Ik haal er meestal een natte vinger over, beeld is alles!
Doe ik ook idd. Met de vinger eroverheen en zand, heb je toch wel kans op krassen :)
En van gras wordt je niet ziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Sensei_D schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:25:
[...]
Oh en meer algemeen; heb je wat gemerkt van je F3? On rails? Ubersnel? Spijt dat je niet meteen een F7 hebt besteld? Ik merk geen zak namelijk :+
Het is wel de combinatie die het maakt, als je niets met die extra power doet dan heb je er inderdaad vrij weinig aan. Het verschil met een Naze groeit snel wanneer je gebruik maakt van sbus, mutlishot/dshot en lagere looptimes.

Die combinatie geeft echt een merkbaar verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dshot ondersteund F1 niet. Vanaf F3 pas en KISS Zo van wat nummers ik hoorde grof: CPU use F3 is ~ 33% F4 ~ 5% F4 is dus overkill. Maar uitzonder kan zijn de F4 RE1 BrainFPV Met software OSD op Dronin met Full GPS features . Die F4 heeft wat meer te doen. Daarnaast heb je wat reserves nodig voor CPU drukte events, dus 90% kan al probleempje zijn.

Bij de F1 moet als bepaalde feature wilt toepassen of opschalen een andere feature soms disablen door beperkte CPU resources. Dus wil je extreme looptime kan je zooi sensoren disablen. Voor Racen doen sommigen dat ook.
Met F3 ben je helemaal bij en F4 helemaal toekomst voor bereid. Naast UART beperkingen van F1.
F1 voldoet als je helemaal basic vliegt je moet dan Dshot missen en looptime beperkingen.
Er zijn ook Bigchip package van de F3 waar bijvoorbeeld de Motorgeeks SSD je 5 Uarts bied en vitruele.
Leuk voor iNav build met amp en sonar sensor of optic flow

Daarnaast 2000 ESC aansturing geeft F1 of F7 ook gewoon max power dus het heeft minder te maken met hoe fast. Maar meer kwa extra en optionele features of hoe smooth in low rpm en mid rpm.

240 steps of 8 voudige maakt veel verschil. De reden dat KISS zo pupu is. Lange tijd al smoothness king. Met multishot of Dshort 600 lopen ze in.

Voor recht toe recht aan racen met Flip260 F1 voldoet het. Het fijne werk met F3 Cyclone Mixuko mis ik de skills voor complexe circuit. Maar voor freestyle is soeple fine grain motor aansturing wel gewenst. Voor smooth flying.

Ben OSD geil en wil er ook GPS op mijn Freestyle quads. Moet ze alleen nog bouwen.
Revo F4 Dronin geflashed. 433mhz oplink

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:42:
[...]

Doe ik ook idd. Met de vinger eroverheen en zand, heb je toch wel kans op krassen :)
En van gras wordt je niet ziek :)
Wel de LiPo los koppelen he! Je zou toch niet willen dat je quad zomaar opspint tijdens het likken... :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:50:
[...]

Wel de LiPo los koppelen he! Je zou toch niet willen dat je quad zomaar opspint tijdens het likken... :X :P
Beetje overdreven, gewoon altijd disarmen als er met de drone gesjouwd wordt. Dat moet gewoon een standaard handeling zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
BoAC schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:09:
[...]

Beetje overdreven, gewoon altijd disarmen als er met de drone gesjouwd wordt. Dat moet gewoon een standaard handeling zijn :)
Was goed bedoeld he! ;)

Maaruh, ik ben gewoon knapper dan jij en vertrouw mijn mooie bekkie niet toe aan een disarm switch... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

ChojinZ schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:50:
[...]

Wat ik doe transmitter uit zetten, daarmee de quad dus in failsave TX lost status. Dus de kans om de armswitch perongelijk actief te stoten is er niet. Aanuit schuif schakelaar van Taranis is stroef en heeft een beugel ervoor.
Ter plekke bij fetchen van racer in veld direct de lipo eraf.

Want met ingeschakelde racer dus zendende VTX vlak voor andere piloten lopen kan zeer FPV storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:52:
[...]

Het is wel de combinatie die het maakt, als je niets met die extra power doet dan heb je er inderdaad vrij weinig aan. Het verschil met een Naze groeit snel wanneer je gebruik maakt van sbus, mutlishot/dshot en lagere looptimes.

Die combinatie geeft echt een merkbaar verschil..
Ik wordt denk ik oud :P

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SG schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:03:
[...]

Wat ik doe transmitter uit zetten, daarmee de quad dus in failsave TX lost status. Dus de kans om de armswitch perongelijk actief te stoten is er niet.
Mijn arm switch armed alleen als mijn rechter schuifje ook omhoog staat. Helpt ook al een hoop.
Want met ingeschakelde racer dus zendende VTX vlak voor andere piloten lopen kan zeer FPV storend zijn.
Goeie idd, zou iedereen rekening mee moeten houden :)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dus de kans om de armswitch perongelijk actief te stoten is er niet..
Dat heb ik dus een keer gehad: Liet de TX vallen uit mijn handen terwijl het cord nog om mijn nek zat: Gevolg was wel dat de arm switch aan ging en de quad direct ging spinnen (MOTOR_STOP stond uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Mijn imax B6 begint langzaam tegen een limiet aan te lopen, daarom ben ik aan het kijken naar een andere lader. Ik kan echter geen goed beeld krijgen van de beschikbare laders.

Ik zit speel met een budget van ongeveer 100,- en ik zoek een dual channel lader met grofweg 100 - 200 W. Nederlandse drone winkels bieden vaak de SkyRC lader aan maar hier zijn de reviews en ervaringen niet altijd even positief over.

De Corelly Eclipse Duo voldoet ook maar hier kan ik weinig over vinden.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk het kopen van een tweede single channel lader (Accucel 6 of Turnigy Reactor).

Heeft iemand wellicht nog een tip?

Het aanbod van Hobbyking is teruggevallen tot 7 laders bij mij, via Google wel andere laders te vinden zijn..maf :/ Edit: Als ik de taal wijzig naar Engels is het volledige aanbod zichtbaar 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Sumerechny op 03-05-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:06:
Mijn imax B6 begint langzaam tegen een limiet aan te lopen, daarom ben ik aan het kijken naar een andere lader. Ik kan echter geen goed beeld krijgen van de beschikbare laders.

Ik zit speel met een budget van ongeveer 100,- en ik zoek een dual channel lader met grofweg 100 - 200 W. Nederlandse drone winkels bieden vaak de SkyRC lader aan maar hier zijn de reviews en ervaringen niet altijd even positief over.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk het kopen van een tweede single channel lader (Accucel 6 of Turnigy Reactor).

Het aanbod van Hobbyking is teruggevallen tot 7 laders bij mij, via Google wel andere laders te vinden zijn..maf :/ Edit: Als ik de taal wijzig naar Engels is het volledige aanbod zichtbaar 8)7
Waar schiet de lader te kort?
Is toch een degelijke lader waar je aardig wat lipo's met kan vullen in een relatief korte tijd. Heb je heel veel lipo's of wil je in korte tijd veel kunnen laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ChojinZ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:01:
[...]

Dat heb ik dus een keer gehad: Liet de TX vallen uit mijn handen terwijl het cord nog om mijn nek zat: Gevolg was wel dat de arm switch aan ging en de quad direct ging spinnen (MOTOR_STOP stond uit).
In dit kader van arming enzo; ik vloog laatst met iemand uit de Groninger FPV Whatsapp-groep en hij vond mijn manier van armen maar tricky (ik heb arming op een switch). Hij armde juist via een soort van positionering van de gimbals. Waar ik juist weer mijn twijfels bij heb.

Ik kan inderdaad de switch per ongeluk aanraken. Maar waar ik juist bang voor ben bij zijn methode is dat je bij een of andere gekke move, per ongeluk in de lucht een disarm commando zendt, waardoor hij dan zomaar uit de lucht flikkert. Hoe armen mensen hier? En wat denken mensen over motor stop? Bij mij spinnen de motoren zodra ik arm. Ergens onveilig denk je, maar je ziet wel meteen dat hij ge-armd is. Terwijl ik me anderzijds een scenario kan voorstellen dat hij in arm-state staat, maar dus niet draait, en je dan ineens je throttle omhoog gooit met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MsG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:43:
[...]

In dit kader van arming enzo; ik vloog laatst met iemand uit de Groninger FPV Whatsapp-groep en hij vond mijn manier van armen maar tricky (ik heb arming op een switch). Hij armde juist via een soort van positionering van de gimbals. Waar ik juist weer mijn twijfels bij heb.

Ik kan inderdaad de switch per ongeluk aanraken. Maar waar ik juist bang voor ben bij zijn methode is dat je bij een of andere gekke move, per ongeluk in de lucht een disarm commando zendt, waardoor hij dan zomaar uit de lucht flikkert. Hoe armen mensen hier? En wat denken mensen over motor stop? Bij mij spinnen de motoren zodra ik arm. Ergens onveilig denk je, maar je ziet wel meteen dat hij ge-armd is. Terwijl ik me anderzijds een scenario kan voorstellen dat hij in arm-state staat, maar dus niet draait, en je dan ineens je throttle omhoog gooit met alle gevolgen van dien.
Ik gebruik een 3-state knop: disarmed - armed - airmode. Hij armed alleen als de drone op de grond (horizontaal) staat. Daarnaast het ik een failsafe switch die de drone direct uit gooit. Dat door disarm natuurlijk ook :) Airmode overruled volgens mij motor stop. Ik zet airmode alleen aan als ik reeds vlieg. Ga ik landen dat zet ik airmode weer uit om geen gras te gaan happen als ik throttle op nul heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ChojinZ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Is toch een degelijke lader waar je aardig wat lipo's met kan vullen in een relatief korte tijd. Heb je heel veel lipo's of wil je in korte tijd veel kunnen laden?
de imax b6 deed bij mij maximaal 2 a 3 lipo's (4S 1300) op 1C laden...
dat was voor mij te weinig, ik wil graag binnen een uur 7-10 lipo's kunnen laden.

Ik ben overgestapt naar een icharger 308duo, die doet 2x 30A.
Als ik daar 10 lipo's tegelijk op oplaad, zit ie nog uit z'n neus te vreten.
Helaas wel iets boven je budget... (en is nog exclusief voeding)

Ik denk dat het lastig word om een stevige duo lader te vinden onder de 100€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NUTS81
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-02 20:22
Sumerechny schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:06:

Heb zelf 2 Accucell S60 en zijn prima laders, als je budget 100 euro is kun je er bijna 3 kopen. De Hobbyking site heeft kuren na de lay-out wijziging, word er zelf ook gek van:).

Veel gas, weinig efficiëntie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
[...]

Gebruik hetzelfde als BoAC.
3-way switch, Disarmed -> Armed (motor spin zo laag dat ze net niet uitvallen) -> Airmode.
Armen via stick-command is leuk voor je DJI modellen, maar levensgevaarlijk voor acro naar wat BoAC al schetst met het onbewust disarmen tijdens een stunt.
Als je het nog veiliger wilt programmeer je 2 afzonderlijke switches.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

ChojinZ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Ik wil beginnen met parallel laden en dan kom ik na 3 lipo's enigszins in de knoop. Daarnaast lijkt het me handig om twee kanalen te hebben (of laders..) om de lipo's sneller op vergelijkbare voltages te krijgen voor het parallel laden.

Daarnaast kan op dit moment een vriend blij maken met de imax B6.
Dit design is behoorlijk gelikt, de kleinere versies van ISDT zal ik al met een scheef ook te bekijken...
RonnieB82 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:16:
[...]

De iChargers zijn voor mij buiten budget, en wellicht moet ik mijn budget een tikje verruimen (de mogelijkheid is er, maar 250,- vind ik wel teveel worden). De laders hebben dan vaak ook betere reviews wat ik wel prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik ben beginnen met gimbal positie maar later overgestapt naar een switch. Een aparte switch vond ik prettiger werken.

Motor stop heb ik nu aan staan omdat ik dat zelf veiliger vind. Ik heb mezelf geleerd om tijdens het vliegen nooit helemaal de throttle dicht te gooien dus bij flips en rolls draaien de props altijd wel en dat gaat ook gewoon goed.
RonnieB82 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:16:
[...]

de imax b6 deed bij mij maximaal 2 a 3 lipo's (4S 1300) op 1C laden...
dat was voor mij te weinig, ik wil graag binnen een uur 7-10 lipo's kunnen laden.

Kheb zelf een druk gezinsleven dus een dagje vliegen moet ik minimaal 2 dagen van te voren in plannen. Dan blijft er zat tijd over om wat lipo's te laden. Meestal begin ik s'avond en dan is de volgende dag alles wel vol.

Wat ook helpt is na het vliegen direct naar storage nivo brengen. Scheelt de volgende keer toch weer wat tijd met laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ghostley schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:35:
[...]

Gebruik hetzelfde als BoAC.
3-way switch, Disarmed -> Armed (motor spin zo laag dat ze net niet uitvallen) -> Airmode.
Armen via stick-command is leuk voor je DJI modellen, maar levensgevaarlijk voor acro naar wat BoAC al schetst met het onbewust disarmen tijdens een stunt.
Als je het nog veiliger wilt programmeer je 2 afzonderlijke switches.
En hebben jullie 'disarm regardless of throttle' ook aan of juist uit bij zoiets? Enerzijds wil ik de fuckups mbt ongewenst disarmen elimineren (heb ik 1 x gehad door een hakende handschoen), anderzijds wil ik ook niet dat bij een mankement of issue ik niet kan disarmen. Momenteel zorg ik vaak voor een langzaam neerdalende beweging, waarbij ik bij laag genoeg boven de grond hem disarm. Dus qua handeling staat throttle nog niet op 0 dan. Als ik die 'disarm regardless of throttle' uit zou zetten zou ik dus de disarm switch eerder al aan moeten zetten en hem daadwerkelijk rustig laten landen en eindigen bij throttle 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:22:
[...]

En hebben jullie 'disarm regardless of throttle' ook aan of juist uit bij zoiets? Enerzijds wil ik de fuckups mbt ongewenst disarmen elimineren (heb ik 1 x gehad door een hakende handschoen), anderzijds wil ik ook niet dat bij een mankement of issue ik niet kan disarmen. Momenteel zorg ik vaak voor een langzaam neerdalende beweging, waarbij ik bij laag genoeg boven de grond hem disarm. Dus qua handeling staat throttle nog niet op 0 dan. Als ik die 'disarm regardless of throttle' uit zou zetten zou ik dus de disarm switch eerder al aan moeten zetten en hem daadwerkelijk rustig laten landen en eindigen bij throttle 0.
Kheb 'disarm regardless of throttle' aan staan. Als het mis gaat, dan wil ik meteen de props uit kunnen zetten. Ik heb liever die zekerheid dan dat ik per ongeluk een disarm switch over haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
MsG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:22:
[...]

Klopt, want ik gebruik die switch ook gewoon in geval van issues. Dan wil ik gewoon dat het ding meteen naar de aarde stort, of wanneer ik een struik in vlieg dat de motoren niet doorfikken.
Landen is gewoon throttle terugnemen, iets achterover kantelen (je kan een boom of lantaarnpaal als reference-point gebruiken aangezien je de grond dan niet meer ziet) en vlak boven de grond disarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik heb momenteel op mijn OSD nog baro aanstaan en heb m'n camera nog niet in een angle, dus FPV landen viel me nog mee. Als de camera meer in een hoek staat en met minder OSD features in beeld wellicht straks, zal het nog wel even wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
MsG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:33:
Ja ik heb momenteel op mijn OSD nog baro aanstaan en heb m'n camera nog niet in een angle, dus FPV landen viel me nog mee. Als de camera meer in een hoek staat en met minder OSD features in beeld wellicht straks, zal het nog wel even wennen zijn.
Als je het makkelijker vind kun je ook gewoon het voorwaartse momentum stoppen (hoveren dus), je bril afzetten en dan LOS de landing doen. :)
Soms wil ik ook nog weleens de hoogte verkeerd inschatten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Alleen is mijn Cyclops zo'n blok om af te zetten, en krijg hem nooit echt helemaal lekker hoverend, hij drijft altijd wat af. Maar ik wil het ook gewoon in FPV leren. Te hoog is in het ergste geval vaak een pootje kapot, maar ja. Ik vlieg altijd op gras, dat is ook nog redelijk vergeeflijk.

Waar moet ik het trouwens in zoeken bij het volgende:

Als ik vanaf de grond opstijg is mijn quadcopter redelijk recht. Maar als ik gewoon random wat vlieg en dan weer eens stil hang hangt hij soms wat in een bepaalde hoek (ja ik vlieg nog op angle/horizon). Is dat normaal? Wordt de gyro überhaupt gecalibreerd bij aandoen van de quadcopter?

SP Racing F3 clone @ Betaflight 3.1.7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stop gewoon met angle/horizon, hoef je daarover niet meer na te denken :P Echt, het is even oefenen en dan wil je niets anders meer :)

Ik gebruik CleanFlight. Hoe hoog hebben jullie de rates voor roll en flip staan?

[ Voor 23% gewijzigd door BoAC op 03-05-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik kan het met LiftOff al best prima, maar het idee dat er geen leveling meer in zit als fallback moet ik nog even ondergaan.

Ik heb nu een tri-switch met ANGLE - HORIZON - ACRO en ik hoop dat als ik een x een fuckup heb of m'n beeld uitvalt en ik flip hem terug van ACRO naar Angle of horizon, hij dat slikt en weer recht gaat hangen. Ik ben nog geen 1 keer echt gecrashed (heb de quad werkend sinds september) en nog 0 props stuk, dat hou ik liever even zo ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Als je in geval van nood terugflipt naar Angle/Horizon vanuit Acro dan trekt hij hem wel horizontaal. Je blijft hoe dan ook wel wat drift houden vanwege het momentum wat je al had en natuurlijk wind. :)
Perfect stilhangen heb je gps voor nodig. (of trimmen, maar daar wil je niet aankomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:42:
Stop gewoon met angle/horizon, hoef je daarover niet meer na te denken :P Echt, het is even oefenen en dan wil je niets anders meer :)

Ik gebruik CleanFlight. Hoe hoog hebben jullie de rates voor roll en flip staan?
Dit.

Het lijkt zo lastig maar als je ff wat uurtjes hebt gestoken in een sim, is acro mode vrij simpel om te vliegen. Na verloop van tijd voelt het zelfs natuurlijker aan dan Angle mode.
Dus.... acro? gewoon doen! 8)
BoAC schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:42:

Betaflight: pitch/roll/yaw heb ik op 425 dg/s staan met 0.15 expo. Voelt voor mij nog wel wat twitchy aan maar flips/rolls worden daardoor wel een stuk makkelijker om uit te voeren.
MsG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:47:
Ik ben nog geen 1 keer echt gecrashed (heb de quad werkend sinds september) en nog 0 props stuk, dat hou ik liever even zo ;-).
Ik snap dat je niet wilt crashen, want dat kost geld. Maar soms moet je jezelf gewoon pushen om verder te komen. En daar hoort crashen ook bij. Bijna iedereen crashed bij zijn eerste roll/flip. Maar om dat te leren zal je toch een poging moeten wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
Sumerechny schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:05:
[...]

Dit design is behoorlijk gelikt, de kleinere versies van ISDT zal ik al met een scheef ook te bekijken...
Ik bezit zelf de iSDT Q6, geweldig apparaat, ik ben fan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ChojinZ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:20:
Kheb zelf een druk gezinsleven dus een dagje vliegen moet ik minimaal 2 dagen van te voren in plannen. Dan blijft er zat tijd over om wat lipo's te laden. Meestal begin ik s'avond en dan is de volgende dag alles wel vol.

Wat ook helpt is na het vliegen direct naar storage nivo brengen. Scheelt de volgende keer toch weer wat tijd met laden. :)
Sowieso na het vliegen je lipo's naar storage brengen, dan kan je ze erna altijd tegelijk paralel laden, en je hebt nog een extra check of na het vliegen al je cellen in orde zijn. (en je lipo's liggen dan op een veilig voltage op de plank)
Vanaf storage naar vol is met 1C ongeveer 30-45 minuten laden; als al mijn lipo's netjes op storage zijn, kan ik dus binnen een uur de deur uit met 10 volle lipo's om te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Steeldunes schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Ik bezit zelf de iSDT Q6, geweldig apparaat, ik ben fan!
Meer motivatie heb ik niet nodig... ;) . Wat voor voeding gebruik je?

Ik overweeg een pc voeding te modden maar ik weet niet hoe verstandig dat is met mijn beperkte kennis (hoewel ik alle stappen wel volledig snap als ik tutorials doorneem).

Met een kanaal kan ik wel leven als de kwaliteit maar goed is voor parallel laden.

[ Voor 10% gewijzigd door Sumerechny op 03-05-2017 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Sumerechny schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:13:
[...]

Ik overweeg een pc voeding te modden maar ik weet niet hoe verstandig dat is met mijn beperkte kennis (hoewel ik alle stappen wel volledig snap als ik tutorials doorneem).

Met een kanaal kan ik wel leven als de kwaliteit maar goed is voor parallel laden.
Je schroeft dat ding open, knipt alle kabels af die niet zwart en/of geel zijn. Bundelt de gele (+12v) en de zwarte (-) om deze vervolgens aan een xt60 te solderen.

Erg makkelijk, gewoon een beetje opletten dat je geen grote condensatoren aanraakt en de kabels die je afknipt goed isoleren zodat ze niet later voor kortsluiting kunnen zorgen. Ik zou verder ook gewoon alle gele en zwarte kabels bundelen, past als het goed is prima en is meer als voldoende om je lipos te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

[...]

Dat motor spinnen heeft reden. Motoren en ESC zijn niet gelijk dus van still naar fullpull zal ene eerder opspinnen en andere iets later. Je knald dan niet recht de lucht in maar meer als vuurpijl met afzwaaier meer minder waar je eigenlijk niet heen wilt. Spinnende props houd in dat pid actief bezig zijn op laag niveau en full throtle al pid geregeld oppakken. Dus recht de lucht in. Houd ook in dat bij laagste stand van de throthle de quad in stunts nog door pid regeling gestuurd wordt. Dus soepele en stabile positie in hangtime. Zeer gewild bij freestyle.

Ivm 240 stappen van ouwe F1 met oer blhelie was die min throttle waar de motoren stabiel draaien nogal hoog. Die moderne multishot en Dshot en fijnere schaal verdeling, laten de motoren netjes met low rpm draaien. Kiss had al lang veel fijnere schaalverdeling daarom populair bij freestylers.
Houd in je kan ook sneller dalen.

Wel vroeger eens de minthrottle op 1100 dan heb je last van zweverig vlieg gedrag. Stijgen gaat rap dalen moeizaam.
Had wel eens gehad dat er grote verschillen waren in ESC kalibratie.

Het nadeel van stick armen vind ik dat even duurt eer je disarmed hebt. Te omslachtig.

Mijn Arduino Mega met mission planner is stickt armed de Furious 320G
Het staat wat onstabiel en flip om bij onbeholpen landen en dan zit ik met stick disarm te klooien.
Dus wat vaker grass gemaaid op de kop.

De racer met cleanflight betaflight gebruiken switch arming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Volgens mij zegt SG dat stick armen wanneer je Airmode gebruikt niet veilig is omdat je dan, bij 0 gas en bepaalde manoeuvres wellicht je quad kan disarmen.

Dan is switch armen veel beter. In ons lokale groepje hier is er eigenlijk ook niemand die met de sticks armed. Vind het wel een veilig gevoel geven als je weet dat je gewoon met een switch van die blender een baksteen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Voor het armen gebruik ik de methode die Joshua Bardwell ook gebruikt. Dan gebruik je 2 switches, de eerste gebruik je voor een soort van "ready to arm". De tweede is een momentarily switch die dan de quad echt armed. Ik heb het wel zo ingesteld dat als ik niet de momentarily switch gebruik binnen 5 seconden dan kan ik niet meer armen en dan moet ik weer opnieuw mijn "ready to arm" switch triggeren. Hier door is het bijna onmogelijk om per ongeluk te armen als je de quad in je hand hebt. Het werkt overigens alleen met de Taranis(Misschien ook op de Turnigy 9X met OpenTx).

Ik gebruik de SC620 500watt oplader van ISDT, een erg fijne interface. Volgensmij is het enige verschil met de lagere wattage versies, het wattage :+ en met hoeveel ampere je kan chargen en dischargen. Er komt binnenkort ook een nieuwe oplader van ISDT de ISDT D2. Deze is volgens banggood AC en die heeft 2 individuele kanalen waardoor je twee verschillende types batterijen opladen. Deze is uit mijn hoofd 200W en 20A.

[ Voor 30% gewijzigd door bramboris op 03-05-2017 21:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

afgelopen weekend de runcam 3 cam getest op m'n nieuwe obsession frame:

quad mag nog wel wat tuning gebruiken, dat komt de volgende keer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
[...]
Wat voor voeding gebruik je?
Ik heb zelf een HP server voeding gemod wat echt super eenvoudig was.
Server voeding
Weerstandje tussen 2 pads en hij boot (denkt dat ie in een rack zit). Beschik zo over 38A (max 460W) mocht het nodig zijn, dus die is sowieso meer dan voldoende. Dit soort server voedingen worden genoeg aangeboden op V&A (heb die van mij zo meegekregen van mn werk, was al afgeschreven)

Heb onlangs van een tweaker een gratis Dell laptop voeding van 150W gekregen (ook V&A, gelukje mee gehad :*) ) Daar heb ik afgelopen week de dc jack vanaf geknipt en direct een xt60 opgezet. Wissel dus nu eigenlijk af, die laptop voeding is net wat makkelijker om te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

bramboris schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:46:
Voor het armen gebruik ik de methode die Joshua Bardwell ook gebruikt. Dan gebruik je 2 switches, de eerste gebruik je voor een soort van "ready to arm". De tweede is een momentarily switch die dan de quad echt armed. Ik heb het wel zo ingesteld dat als ik niet de momentarily switch gebruik binnen 5 seconden dan kan ik niet meer armen en dan moet ik weer opnieuw mijn "ready to arm" switch triggeren. Hier door is het bijna onmogelijk om per ongeluk te armen als je de quad in je hand hebt. Het werkt overigens alleen met de Taranis(Misschien ook op de Turnigy 9X met OpenTx).

Ik gebruik de SC620 500watt oplader van ISDT, een erg fijne interface. Volgensmij is het enige verschil met de lagere wattage versies, het wattage :+ en met hoeveel ampere je kan chargen en dischargen. Er komt binnenkort ook een nieuwe oplader van ISDT de ISDT D2. Deze is volgens banggood AC en die heeft 2 individuele kanalen waardoor je twee verschillende types batterijen opladen. Deze is uit mijn hoofd 200W en 20A.
Nou ik gebruik ook extra switch de power switch
Dat wat stroevere schuif switch. Ipv zo een makelijk stoot of blijf ergens aanhangen stick switches.
Dan piept de quad.
Dan trek je ook direct bij oppakken om piepen te stoppen power eraf.
Power on kan ook weer armen als alles in veilig begin posities zet.
Mijne quad armed niet bij te grote helling.

De meeste bij ons hebben angle launch 3D printed bock voor power start. Ik niet. Dus in hun geval kan je de quad armen op de kop. En als de start hoek te hoog is op de bock. Is er geen probleem.
Alleen moet je dan extra veiliger om gaan met je TX.
Andere piloot kan na disarm of failsave sowieso niet meer armen.
Bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramboris
  • Niet online
SG schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:46:
[...]
Mijne quad armed niet bij te grote hellling.
Doe je dit bewust voor veiligheids redenen? Want als je de accelerometer uit zet in Betaflight dan kan je zelfs armen als de quad op zijn kop ligt. Er is ook een bepaald command in de CLI die een maximaal aantal graden stelt waar tussen de quad moet zitten om te kunnen armen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramboris schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Doe je dit bewust voor veiligheids redenen? Want als je de accelerometer uit zet in Betaflight dan kan je zelfs armen als de quad op zijn kop ligt. Er is ook een bepaald command in de CLI die een maximaal aantal graden stelt waar tussen de quad moet zitten om te kunnen armen.
set max_arm_angle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramboris
  • Niet online
Nee volgensmij was het "set small_angle 30". Hier in is 30 het aantal graden. Zelf heb ik de Accelerometer niet aanstaan dus bij werkt dat niet. Het scheelt ongeveer 3-4% op mijn Rotorgeeks SSD F3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 00:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat vinden jullie de beste drone voor €200 (tweede hands)? Inc. camera/gimball.

Ik denk zelf aan de Xiro Xplorer V.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

bramboris schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Nou nee nooit last van gehad. Standaard zijn al die sensoren enabled en is hoek beperking actief. En aangezien ik vlak opstijg ook geen probleem ermee gehad. Het is daarmee veiliger als extra maatregel dat als quad oppakt en toch de TX actief hebt en tegen switch stoot dat het niet armed. Dus mij maakt die hoek beperking niet uit. En laat het zo staan.
bramboris schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Nee volgensmij was het "set small_angle 30". Hier in is 30 het aantal graden. Zelf heb ik de Accelerometer niet aanstaan dus bij werkt dat niet. Het scheelt ongeveer 3-4% op mijn Rotorgeeks SSD F3.
Die FC lijkt mij heel interresant gezien de 5 Uarts kan je veel aan hangen.
Lijkt mij iets voor een Freestyle quad met GPS en vanalles

[ Voor 23% gewijzigd door SG op 04-05-2017 18:47 . Reden: RG SSD FC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramboris
  • Niet online
SG schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:44:
[...]

Nou nee nooit last van gehad. Standaard zijn al die sensoren enabled en is hoek beperking actief. En aangezien ik vlak opstijg ook geen probleem ermee gehad. Het is daarmee veiliger als extra maatregel dat als quad oppakt en toch de TX actief hebt en tegen switch stoot dat het niet armed. Dus mij maakt die hoek beperking niet uit. En laat het zo staan.

[...]

Die FC lijkt mij heel interresant gezien de 5 Uarts kan je veel aan hangen.
Lijkt mij iets voor een Freestyle quad met GPS en vanalles
Het is een fijne FC, de 5 uarts worden binnenkort met BLHeli_32 nog wel handiger omdat de telemetry van de ESC naar de FC waarschijnlijk net zoals de KISS telemetry op Betaflight wordt aangesloten. Hiervoor heb je ook weer een UART nodig. Volgensmij heb je dan aan een normale F3 niet genoeg UARTS. De Boardlayout is goed overnagedacht en je kan makkelijk een LED strip ofzo op het board aansluiten omdat er een dikke 5V regulator op zit. Alleen de Micro SD kaart reader zit voor mijn build net aan de verkeerde kant en als ik heb draai dan is het weer lastig voor de USB poort. Nu gebruik ik geen BlackBox logs dus dat is voor mij geen probleem. Het is ook erg fijn dat hij direct op de batterij kan worden aangesloten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Steeldunes schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:37:
[...]
Dank voor de push O-) .

Een vriend van me had een ongebruikte BeQuiet 350 W voeding liggen zodra de kinderen in bed lagen heb ik hem aangevallen met mijn 35W boutje. Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/mibbbg52p/charger.png

Een nuttig avondje, zeker omdat er ook 5L staat te gisten nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

bramboris schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:47:
[...]

Het is een fijne FC, de 5 uarts worden binnenkort met BLHeli_32 nog wel handiger omdat de telemetry van de ESC naar de FC waarschijnlijk net zoals de KISS telemetry op Betaflight wordt aangesloten. Hiervoor heb je ook weer een UART nodig. Volgensmij heb je dan aan een normale F3 niet genoeg UARTS. De Boardlayout is goed overnagedacht en je kan makkelijk een LED strip ofzo op het board aansluiten omdat er een dikke 5V regulator op zit. Alleen de Micro SD kaart reader zit voor mijn build net aan de verkeerde kant en als ik heb draai dan is het weer lastig voor de USB poort. Nu gebruik ik geen BlackBox logs dus dat is voor mij geen probleem. Het is ook erg fijn dat hij direct op de batterij kan worden aangesloten.
Ik vind die FC niet in Europa mainland laat staan in NL shops.
Heb pas mijn eerste set BLHeli_S Dshot ESC binnen.
Zal iig nu niet al te veel ESC inkopen gezien BLHeli32 in aantocht is.
Heb 2de hands mixuko erbij mijn 2 de mixuko .
Ik heb bijna meer racers dan lipo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SalimRMAF schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:37:
Wat vinden jullie de beste drone voor €200 (tweede hands)? Inc. camera/gimball.

Ik denk zelf aan de Xiro Xplorer V.
Poeh, goeie vraag.
De Cheerson CX-20 (ook bekend als Quanum Nova) is een tijdje populair geweest, da's een fraai model.
Die Xiro Xplorer ook zeker, maar er staat me iets van bij dat er redelijk wat software problemen mee waren.

Check het owners-draadje op RC-Groups forum eens.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramboris
  • Niet online
SG schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:48:
[...]

Ik vind die FC niet in Europa mainland laat staan in NL shops.
Heb pas mijn eerste set BLHeli_S Dshot ESC binnen.
Zal iig nu niet al te veel ESC inkopen gezien BLHeli32 in aantocht is.
Heb 2de hands mixuko erbij mijn 2 de mixuko .
Ik heb bijna meer racers dan lipo's
Ik heb hem gewoon bij rotorgeeks zelf gekocht, 35 euro inclusief shipping. Hij was hier in ongeveer 8-9 dagen, het was wel een gokje met de douane maar uiteindelijk had ik daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Runcam 3 tijdelijk van de Amerikaanse en Canadese markt gehaald ...

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
[...]

Ik heb veel gehad aan deze tutorial:

YouTube: Converting Computer ATX Power Supply to Lab Bench Power Supply

Heb nog wel wat 10W 10 Ohm keramische weerstanden liggen (2 in parallel voor 5Ohm, zodat je een goede dummy load hebt van 1A op je 5V lijn, anders gaat ie niet aan).

Paar banana plugs op aliexpress scoren, gaatjes boren en fixen maar :D

Anders even zoeken naar ehm, Greatscott op youtube, die heeft nog ergens een mooie tutorial voor een LM-nogwat switch chip based variable labbench power supply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
[...]

[afbeelding]
Weerstandje tussen 2 pads en hij boot (denkt dat ie in een rack zit). Beschik zo over 38A (max 460W) mocht het nodig zijn, dus die is sowieso meer dan voldoende. Dit soort server voedingen worden genoeg aangeboden op V&A (heb die van mij zo meegekregen van mn werk, was al afgeschreven)

Heb onlangs van een tweaker een gratis Dell laptop voeding van 150W gekregen (ook V&A, gelukje mee gehad :*) ) Daar heb ik afgelopen week de dc jack vanaf geknipt en direct een xt60 opgezet. Wissel dus nu eigenlijk af, die laptop voeding is net wat makkelijker om te pakken ;)
Hmm, heb zelf ook eens naar wat laptop voedingen gekeken, maar die zitten meestal op 19V, wat mijn Turnigy Accucel helaas niet koel vindt als ingangsspanning :( Wat voor lader heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb eerst maar een Xbox 360 power adapter gebruikt. Dat is 12 volt max. 10 Ampere ongeveer. Eerst genoeg voor mijn 3S 1550 in 4 X parallel. Op termijn maar eens wat zwaarders, maar nu nog niet nodig. Zo'n servervoeding is ook wel weer een ruimte-innemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb van 1 van mijn drones de firmare geupdatet naar CleanFlight 2.0. En gelijk mijn osd goed ingesteld via de serial van de FC. Blijkt dat ik nu ook de PID waardes en meer via de osd met mijn zender kan aanpassen. Scheelt laptop gedoe in het veld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hoe is jullie ervaring met Copterworld.nl? Ik had er een Betaflight F3 besteld maar wegens het uitblijven van voorraad deze order geannuleerd. Dit is inmiddels >3 weken geleden maar ik heb nog steeds geen geld ontvangen.

Een vergelijkbare situatie begint te ontstaan met een Tramp HV welke ik had besteld terwijl deze op voorraad zou zijn, maar enkele dagen later niet meer.

Ik begin een naar onderbuik gevoel te krijgen dat ik m'n centen niet meer terug zie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

BoAC schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:42:
Heb van 1 van mijn drones de firmare geupdatet naar CleanFlight 2.0. En gelijk mijn osd goed ingesteld via de serial van de FC. Blijkt dat ik nu ook de PID waardes en meer via de osd met mijn zender kan aanpassen. Scheelt laptop gedoe in het veld :)
Klopt dat kan ook vanaf Betaflight 3, vind ik wel handig om het een en ander in te kunnen stellen. Het schijnt dat je met bepaalde Betaflight-compatible Flight Controllers met OSD nog veel meer kunt instellen, en ook meer Betaflight-inhoudelijke instellingen. Hoop dat dat op termijn ook gaat gelden voor losse OSD's als bijv. MWOSD.

Weet iemand trouwens hoe je met de Ia6B de RSSI goed doorgeeft? Middels custom firmware voor de i6 kan je de RSSI aan een kanaal mappen, en die vanuit Betaflight opvragen (https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-/issues/17). Maar ik krijg de range nog niet echt goed. Het testen is ook wat lastig, gezien ik in huis amper een error rate krijg, zelfs niet met aluminium folie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
cavey schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Hmm, heb zelf ook eens naar wat laptop voedingen gekeken, maar die zitten meestal op 19V, wat mijn Turnigy Accucel helaas niet koel vindt als ingangsspanning :( Wat voor lader heb je? :)
Klopt inderdaad, die accucel is daar niet geschikt voor. Ik heb zelf een iSDT Q6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:50:
[...]

Klopt dat kan ook vanaf Betaflight 3, vind ik wel handig om het een en ander in te kunnen stellen. Het schijnt dat je met bepaalde Betaflight-compatible Flight Controllers met OSD nog veel meer kunt instellen, en ook meer Betaflight-inhoudelijke instellingen. Hoop dat dat op termijn ook gaat gelden voor losse OSD's als bijv. MWOSD.

..
Ik gebruik MWOSD versie 1.6 en kan meer instellen zoals: pid, rate voltage waarschuwingen enz. Er zitten meerdere pagina's met instellingen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

BoAC schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:40:
[...]

Ik gebruik MWOSD versie 1.6 en kan meer instellen zoals: pid, rate voltage waarschuwingen enz. Er zitten meerdere pagina's met instellingen in :)
Ja datzelfde heb ik, ook met dezelfde MWOSD. Vanaf 8:23 zie je hier wat bij de ingebouwde OSD bij Betaflight is in te stellen: YouTube: Betaflight OSD Feature Set Up (plus Tx stick menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:44:
Hoe is jullie ervaring met Copterworld.nl? Ik had er een Betaflight F3 besteld maar wegens het uitblijven van voorraad deze order geannuleerd. Dit is inmiddels >3 weken geleden maar ik heb nog steeds geen geld ontvangen.

Een vergelijkbare situatie begint te ontstaan met een Tramp HV welke ik had besteld terwijl deze op voorraad zou zijn, maar enkele dagen later niet meer.

Ik begin een naar onderbuik gevoel te krijgen dat ik m'n centen niet meer terug zie :/
Oh wtf -O- Ik heb eigenlijk alleen goeie ervaringen, al moet ik zeggen, de voorraadindicatie op de site is echt ballen. De BFF3 werd zeer slecht bij hem geleverd door fpvmodel, maar die heb ik inmiddels alweer een tijdje binnen

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:11:
[...]
Oh wtf -O- Ik heb eigenlijk alleen goeie ervaringen, al moet ik zeggen, de voorraadindicatie op de site is echt ballen. De BFF3 werd zeer slecht bij hem geleverd door fpvmodel, maar die heb ik inmiddels alweer een tijdje binnen
Nadat ik gisteren een case aangemaakt heb via Paypal is het vandaag opgelost. Hoewel ik telkens snel reactie krijg op mailtjes wat ik op prijs stel verdwijnt Coptershop bij mij voorlopig uit de lijst met winkels.

Aan het begin van de middag met een vriend van me gevlogen (hij heeft mijn ZMR overgenomen). We hebben samen een schatting gemaakt van de snelheid op 4S en we komen op een flinke 120km/h uit. Al wijken we 10 % af vind ik het flink!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Gisteren eens weer mijn quadcopter uitgelaten. 8)

Impulserc RR5 Edition - T-Moto F60 2500kv - Runcam RR - KissFC - Kiss24A - FrSky XM+ - TBS Unify Pro - TBS PNP50 - Menace Raptor - Gemfan 5x4x3 - Dinogy Graphene2.0 4S 70C & Eken4K camera

[ Voor 5% gewijzigd door DutchWalnut op 08-05-2017 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Sumerechny schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:10:
[...]

Nadat ik gisteren een case aangemaakt heb via Paypal is het vandaag opgelost. Hoewel ik telkens snel reactie krijg op mailtjes wat ik op prijs stel verdwijnt Coptershop bij mij voorlopig uit de lijst met winkels.

Aan het begin van de middag met een vriend van me gevlogen (hij heeft mijn ZMR overgenomen). We hebben samen een schatting gemaakt van de snelheid op 4S en we komen op een flinke 120km/h uit. Al wijken we 10 % af vind ik het flink!
Ik vind het ook moeilijk in te schatten wat de snelheid is. Gaat allemaal snel en ruim over de 100km/u.

Behalve mijn eerste. Met GPS beperkt tot angle mode maar 76km/u met gps gemeten
Mijn Mixuko gaat duidelijk daar ver overheen maar ja hoe hard is vaag.
Zie op internet dat sommigen met lazergun meten anderen er extra gps snelheids meter er aan hangen.
145MP/h
Dus ruim over de 200km/u
Dat zijn denk ik meer de 5S & 6S low drag high power Build.
Voor circuit racers is 150km/u haalbaar aangezien je ook de bocht om moet.

Uiteindelijk zal drag overheersen en is iets meer gewicht niet zo een probleem , maar meer gewicht bij high pitch props zal extra veel amps trekken bij felle bochten werk en hogere inertia. Langer hoge amps trekken.
Terwijl bij hoge speeds RPM met high pitch en lowdrag frame om drag binnen de perken te houden belangrijker is.
Een ZMR en Alien en Tweaker zijn voorbeeld frames van high drag . Airbrake frames. Flaco en Xfoot zijn zijn extremere lowdrag frames.
Ben ook aan het denken aan hoe te meten. Die lowdrag build zijn erg krap en de armpjes niet geschikt voor esc montage en zijn stuk fragieler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nreal
  • Laatst online: 08-09 12:49
[...]

[afbeelding]

Ik heb zelf zoiets in elkaar gesleuteld: YouTube: Ammo Can 12v/24v LiPo Charger Power Supply - Mark 2!

Heb daarvoor deze voedingen gebruikt: Afbeeldingslocatie: https://www.serverpartdepot.com/v/vspfiles/photos/DPS-800GB-A-2.jpg
De hp DPS 800GBA (Let er wel op dat je de goede versie koopt, oude versie zit een hardware bug in, die gaan stuk als er geen lading op staan)

Makkelijk te modden en erg krachtig. Heb er 2 in serie geschakeld voor 24v op m'n ISDT. :*)

Meer info op rcgroups: https://www.rcgroups.com/...-DPS-800gb-a-power-supply

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Nieuwe tricks geoefend;

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trick @ 1:09 is fraai! Mooie flow ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kars schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Trick @ 1:09 is fraai! Mooie flow ook :)
Thanks man! Ja, wilde die trick al een tijdje proberen, is wel eng omdat je blind vliegt. Ook de inversed yaw spin wilde ik al een tijdje proberen, maar vond het zo desorienterend lijken.
De video edit maakt nu een beetje de flow, ik vind mijn flow juist niet zo geweldig. Vaak kan ik niet een volgende trick kiezen in korte tijd, daar wil ik nog veel in oefenen.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dilemma:

Ik vlieg nu al een tijdje met een 7" scherm en twijfel om goggles te halen. Ik vlieg echter altijd alleen en heb geen spotter(s) bij me. Nu heb ik begrepen dat goggles met spotters nog gedoogd worden maar dat, als je in je eentje bent, goggles niet toegestaan zijn.

Wat nu? Aansluiten bij een club zodat ik, onder een gedoogbeleid, alsnog met goggles kan vliegen. Schijt hebben aan de regels en gewoon in mijn eentje met goggles vliegen of het toch gewoon houden bij een los scherm?

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Altijd iemand meenemen, mijn zoontje gaat graag mee :)

Maar ik ga nog niet zo vaak, hoe ik dat ga doen als ik vaker ga weet ik nog niet.

[ Voor 44% gewijzigd door BoAC op 10-05-2017 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ChojinZ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:44:
Dilemma:

Ik vlieg nu al een tijdje met een 7" scherm en twijfel om goggles te halen. Ik vlieg echter altijd alleen en heb geen spotter(s) bij me. Nu heb ik begrepen dat goggles met spotters nog gedoogd worden maar dat, als je in je eentje bent, goggles niet toegestaan zijn.

Wat nu? Aansluiten bij een club zodat ik, onder een gedoogbeleid, alsnog met goggles kan vliegen. Schijt hebben aan de regels en gewoon in mijn eentje met goggles vliegen of het toch gewoon houden bij een los scherm?

Hoe doen jullie dat?
Gewoon iemand meenemen, ik zou er in ieder geval niet een bril om laten. De Quanum Cyclops V1 kost nu bijvoorbeeld maar 35 euries oid. Met spotter is het nog net zo illegaal trouwens, die kan immers inhoudelijk ook niet echt wat veranderen, zou je daar ook niet al te druk om maken. Als je op een afgelegen plek bent ver van mensen weg kan je best rustig wat FPV'en. Ik zelf vind het vooral fijn om te weten wat ik zelf als persoon kan tegen komen, en dat ik daar niet van schrik. Vraag me ook het juridisch onderscheid van een monitor af. Alsof je dan niet bent afgeleid, je houdt op dat moment net zo goed geen zicht op de quadcopter zelf. Wat mij betreft worden die passages dan ook eens aangevochten:
a. de vlucht wordt slechts uitgevoerd onder omstandigheden en op locaties waarbij er vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelluchtvaartuig en het luchtruim daaromheen;
b. de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelluchtvaartuig;
http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07

Of er moeten spiegeltjes op je quad komen voor je FPV cam, net als bij een auto :+

Hoe kan je je bereik van 2.4 Ghz een beetje inschatten trouwens? Ik heb RSSI-meting nog niet werkend, maar wordt zoiets lineair minder? Want op het analoge video op 5.8 wordt een signaal zichtbaar minder, maar weet niet hoe dat met de bediening zelf werkt? Is dat lineair of is dat ineens poef weg? Door FPV ben ik geneigd wat verder te vliegen dan ik op LoS doe, maar wil de quad ook niet ineens kwijt zijn. Heb een ia6B met redundantie (2 antennes)

[ Voor 35% gewijzigd door MsG op 10-05-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:49:
Altijd iemand meenemen, mijn zoontje gaat graag mee :)

Maar ik ga nog niet zo vaak, hoe ik dat ga doen als ik vaker ga weet ik nog niet.
De interesse is aanwezig bij mijn zoon. Hij is alleen nog iets te jong (4 jaar). Nog ff een paar jaar wachten dus..
MsG schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Gewoon iemand meenemen, ik zou er in ieder geval niet een bril om laten. De Quanum Cyclops V1 kost nu bijvoorbeeld maar 35 euries oid. Met spotter is het nog net zo illegaal trouwens, die kan immers inhoudelijk ook niet echt wat veranderen, zou je daar ook niet al te druk om maken. Als je op een afgelegen plek bent ver van mensen weg kan je best rustig wat FPV'en. Ik zelf vind het vooral fijn om te weten wat ik zelf als persoon kan tegen komen, en dat ik daar niet van schrik. Vraag me ook het juridisch onderscheid van een monitor af. Alsof je dan niet bent afgeleid, je houdt op dat moment net zo goed geen zicht op de quadcopter zelf. Wat mij betreft worden die passages dan ook eens aangevochten:

[...]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07

Of er moeten spiegeltjes op je quad komen voor je FPV cam, net als bij een auto :+
Ik weet dat vliegen met goggles, met of zonder spotter, illegaal is. Maar een collega die ooit bij een RC club in Zoetermeer heeft gezeten, vertelde mij dat het fpv-en met spotter vaak wel gedoogd word. Vandaar dus mijn opmerking.
Maar jij vliegt dus altijd met spotter?
[...]

Vraag me ook het juridisch onderscheid van een monitor af. Alsof je dan niet bent afgeleid, je houdt op dat moment net zo goed geen zicht op de quadcopter zelf. Wat mij betreft worden die passages dan ook eens aangevochten:
Is ook een grijs gebied. ;) Maar die discussie wil ik nog wel aangaan met een politie agent. Met een bril heb je sowieso geen schijn van kans om je gelijk te halen.
[...]

Hoe kan je je bereik van 2.4 Ghz een beetje inschatten trouwens? Ik heb RSSI-meting nog niet werkend, maar wordt zoiets lineair minder? Want op het analoge video op 5.8 wordt een signaal zichtbaar minder, maar weet niet hoe dat met de bediening zelf werkt? Is dat lineair of is dat ineens poef weg? Door FPV ben ik geneigd wat verder te vliegen dan ik op LoS doe, maar wil de quad ook niet ineens kwijt zijn. Heb een ia6B met redundantie (2 antennes)
Vliegen en kijken hoever je komt? De maximale afstand word door zoveel factoren bepaald dat je nooit continu exact dezelfde afstanden kan halen. Bv: Je maakt een crash, loopt een scheve antenne op, en je kan ineens 100 meter minder ver vliegen.
Laatst nog tijdens vakantie op de veluwe gevlogen. En dikke rij bomen zorgde ervoor dat mijn bereik nog geen 200 meter ver was (FS 6i icm X6b). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja ik vlieg nog maar net 2 week FPV en zorg wel voor iemand er naast. Sowieso in m'n eentje vliegen vind ik minder leuk. En pottenkijkers kunnen op LoS ook afleidend en vervelend zijn. Ik vlieg op weilanden die naast een fietspad liggen. Zodoende kan ik opstijgen vanaf het fietspad (want het gras wordt niet gemaaid), en daarom vind ik een spotter wel fijn voor als er een scooter ofzo langsscheurt. En als je wel een fuckup maakt, of het nou FPV of LoS is, iemand naast je die mee kan zoeken als je iets kwijt bent geraakt, of er dingen ineens wel gek gaan, vind ik een stuk fijner. Zonder mensen was het soms een beetje uitzitten met 4 LiPo's. Terwijl er ook veel sociale interactie is als ik met een maat van me vlieg die hetzelfde ding heeft gebouwd.
ChojinZ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:07:
[...]
Vliegen en kijken hoever je komt? De maximale afstand word door zoveel factoren bepaald dat je nooit continu exact dezelfde afstanden kan halen. Bv: Je maakt een crash, loopt een scheve antenne op, en je kan ineens 100 meter minder ver vliegen.
Laatst nog tijdens vakantie op de veluwe gevlogen. En dikke rij bomen zorgde ervoor dat mijn bereik nog geen 200 meter ver was (FS 6i icm X6b). :|
Dat vind ik een beetje dure testmethode :-P. Maar ik ga binnenkort ook over van een ia6b naar een X6B. Anders moet ik maar eens wandelen met de quad in m'n hand en iemand anders de zender. Alleen ik heb geen idee van hoe het afnemen van bereik werkt met 2.4 Ghz. Kan hij signalen er bijvoorbeeld ook ineens verkeerd door intepreteren? Mijn error rate op mijn I6 zender (soort ingebouwde RSSI-functie) is nog nooit meer dan 1 2% geweest terwijl ik soms wel eindjes vlieg (wel open veld).

[ Voor 39% gewijzigd door MsG op 10-05-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 'error-rate'-melding werkt op mijn FS-i6 icm de iA6B wel goed.
Laatst namelijk nog gehad dat ik een piepje hoorde terwijl ik van mezelf afvloog (+/- 500m), na 2 seconden had ik signal-loss. Error-rate 90%.

Oorzaak: de antennes waren er beide af (boven de verdikking)... Dus daarna twee nieuw stukjes antenne gestript op 31.23 mm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kars schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:08:
Die 'error-rate'-melding werkt op mijn FS-i6 icm de iA6B wel goed.
Laatst namelijk nog gehad dat ik een piepje hoorde terwijl ik van mezelf afvloog (+/- 500m), na 2 seconden had ik signal-loss. Error-rate 90%.

Oorzaak: de antennes waren er beide af (boven de verdikking)... Dus daarna twee nieuw stukjes antenne gestript op 31.23 mm ;)
Maar zet je die error rate ook door naar je OSD? Of vlieg je Line of Sight?

@Radiance vlieg jij eigenlijk nog weleens? Zie je nooit meer posten :-P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MsG schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Haha nee klopt. Ik heb ook al een hele tijd niet meer gevlogen. Heb er op het moment gewoon de tijd niet voor en tot overmaat van ramp is mijn favoriete drone spot in Den Haag inmiddels bouwterrein geworden. :(

Maar het betere weer komt er aan en de dagen worden weer langer dus misschien dat ik nu na werk nog wel eens tijd heb om weer eens te gaan vliegen. Ik sim wel nog af en toe maar dat is toch minder leuk dan echt vliegen. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:24:
Kan hij signalen er bijvoorbeeld ook ineens verkeerd door intepreteren? Mijn error rate op mijn I6 zender (soort ingebouwde RSSI-functie) is nog nooit meer dan 1 2% geweest terwijl ik soms wel eindjes vlieg (wel open veld).
Hangt van het protocol af. PPM is analoog, gevoelig voor ruis en heeft geen error check. Dus volgens mij kan het daar wel invloed op hebben. SBUS is digitaal en heeft wel een error check dus volgens mij is het met dat protocol nauwelijks tot geen probleem.
Radiance schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Haha nee klopt. Ik heb ook al een hele tijd niet meer gevlogen. Heb er op het moment gewoon de tijd niet voor en tot overmaat van ramp is mijn favoriete drone spot in Den Haag inmiddels bouwterrein geworden. :(

Maar het betere weer komt er aan en de dagen worden weer langer dus misschien dat ik nu na werk nog wel eens tijd heb om weer eens te gaan vliegen. Ik sim wel nog af en toe maar dat is toch minder leuk dan echt vliegen. :)
Welke plek is dat als ik vragen mag? Ik vlieg zelf in de buurt van Kijkduin (oude verlaten voetbal velden) maar daar hebben sinds een maand ook de boel afgebakend en paaltjes in de grond geslagen.

Ik ben nog opzoek naar een nieuwe lokatie in DH en omstreken. Jij suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:29:
[...]

FPV, maar zie het niet op OSD, alleen op scherm transmitter.
In dit geval zag iemand anders het op mijn scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kars schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:38:
[...]

FPV, maar zie het niet op OSD, alleen op scherm transmitter.
In dit geval zag iemand anders het op mijn scherm :)
Jij vliegt dus ook altijd met spotter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChojinZ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:24:
[...]

Hangt van het protocol af. PPM is analoog, gevoelig voor ruis en heeft geen error check. Dus volgens mij kan het daar wel invloed op hebben. SBUS is digitaal en heeft wel een error check dus volgens mij is het met dat protocol nauwelijks tot geen probleem.

[...]

Welke plek is dat als ik vragen mag? Ik vlieg zelf in de buurt van Kijkduin (oude verlaten voetbal velden) maar daar hebben sinds een maand ook de boel afgebakend en paaltjes in de grond geslagen.

Ik ben nog opzoek naar een nieuwe lokatie in DH en omstreken. Jij suggesties?
Die plek dus, die heb ik toen ik die velden ontdekte ook op de Tweakers map gezet maar is dus niet meer bruikbaar.

Ik wandelde laatst in het bos bij Rijswijk en daar ligt een vrij groot veld en verboden voor honden.
Ik weet niet hoe druk het daar is op een mooie dag. Het Zuiderpark is bijvoorbeeld al geen optie i.v.m. de drukte en het Westbroekpark eigenlijk ook niet, buiten dat die laatste ook in een no fly zone valt net zoals het Malieveld.

Ik heb ook wel eens gevlogen op een veld van een scooting club in het Westland maar dat is eigenlijk verboden toegang. Ik ben daar 2x geweest en toen stond het hek open, de 3e keer was het hek op slot. Nu klim je er makkelijk overheen want het is een laag maar toch. :P

Dan heb je in Madestein nog een groot open veld bij een villa wijk alleen heb je daar in de zomer weer heel hoog gras en als het geregend heeft blijven er best wel lang grote plassen liggen, ook niet optimaal dus.

Ik heb ook vlak bij tuincentrum Ockenburg een veld gezien maar dit is een honden uitlaat plaats dus eigenlijk altijd druk.

Nu zijn er ook paden in de duinen waar je toegang hebt tot grote velden zonder over hekken te gaan, probleem is alleen dat je niet van het pad af mag en weet niet of de boswachters blij worden als je daar gaat vliegen. Nadeel is ook dat je die plekken alleen per fiets kan bereiken of een best eind moet lopen.

Ik heb hier een kaartje gemaakt met de plekken die ik bedoel.
https://drive.google.com/...s3bUXBxUILSqo&usp=sharing

[ Voor 3% gewijzigd door Radiance op 10-05-2017 18:59 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:44:
Dilemma:

Hoe doen jullie dat?
Schijt hebben :P Spotters zijn overrated, helemaal als die persoon zelf niet vliegt. En die spotter raakt sneller verveelt dan jij, vreselijk :+

Echter... als je net begint is het heerlijk om een spotter te hebben. Deze kan aanwijzigingen geven dat je te ver gaat of te hoog. Aangeven dat er mensen aankomen of dat je dicht bij bosjes in de buurt komt. Ik vond het ook fijn om iemand naast me te hebben toen ik net mijn rijbewijs had, maar daar groei je ook overheen ;)

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1 ... 49 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.