Iets simpels als een voetbal of fietsvlaggetje kan ook een punt zijn om omheen te draaien. Verder kan je natuurlijk nog een simulator proberen.BoAC schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:37:
Tnx voor de tip, er staan knotwilgen in dat weiland, maar die zijn wel erg hard!
Verder doe ik idd alles in Acro, niets geen horizon modus
Fietsvlaggetje: goed ideeSumerechny schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:46:
[...]
Iets simpels als een voetbal of fietsvlaggetje kan ook een punt zijn om omheen te draaien. Verder kan je natuurlijk nog een simulator proberen.
Simulator en real life is toch wel een wezenlijk verschil: in real life kan alles stuk, dus je probeert van alles te voorkomen waardoor je ineens grote snelheidssprongen maakt
Dat klopt, ik merk wel dat een sim mij helpt met het ruimtelijk inzicht en techniek. Ik leer steeds beter 'zien' wat een piloot doet als ik op Youtube kijk. Soms zijn het ook nog eens behoorlijke eye opener, de laatste tijd heb ik dit met name bij Skitzo en JohnnyFPV gehad. Ik bezit dit skills absoluut niet maar ik begin steeds beter te snappen wat ze doen om bepaalde acties uit te halen.BoAC schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:56:
[...]
Fietsvlaggetje: goed idee
Simulator en real life is toch wel een wezenlijk verschil: in real life kan alles stuk, dus je probeert van alles te voorkomen waardoor je ineens grote snelheidssprongen maakt
Goedenavond!
Ik heb een hele bijzondere en waarschijnlijk zeer simpele vraag:
Ik heb een Wizard, X220 gekocht RTF, Bangood, je snapt het wel.
Deze vloog fantastisch, heb er nog niet heel actief mee gevlogen vanwege de aanschaf van een bril, dus alleen uit de losse pols als het ware in mijn tuin. Uiteraard geen crashes gemaakt, want buiten een beetje omhoog en naar beneden vliegen en zo nu en dan naar links en recht corrigeren heb ik niets met de drone gedaan.
Tot ik afgelopen zaterdag tot een nog voor onbekende reden, besloot de afstandsbediening te resetten
Het betreft een FS-I6.
Sindsdien ben ik niet meer in staat de motoren te laten bewegen via de remote.
Wel kan ik connectiemaken met de receiver (FS-IA6B), pairen lukt netjes, blijft ook gepaird etc.
Ook werken de motoren prima, aangesloten via USB en met Betaflight krijg ik iedere individuele motor en alles tegelijk prima draaiend.
Tientalle guides opgezocht om de instellingen van de remote juist te krijgen, maar ik vrees dat er ergens een soort spraakverwarring zit tussen de remote en de flight controller.
Ik heb ook geprobeert mijn betaflight te updaten, wat ik ook niet succesvol weet uit te voeren trouwens.
Als jullie info nodig hebben hoor ik het graag!
Deze vloog fantastisch, heb er nog niet heel actief mee gevlogen vanwege de aanschaf van een bril, dus alleen uit de losse pols als het ware in mijn tuin. Uiteraard geen crashes gemaakt, want buiten een beetje omhoog en naar beneden vliegen en zo nu en dan naar links en recht corrigeren heb ik niets met de drone gedaan.
Tot ik afgelopen zaterdag tot een nog voor onbekende reden, besloot de afstandsbediening te resetten
Het betreft een FS-I6.
Wel kan ik connectiemaken met de receiver (FS-IA6B), pairen lukt netjes, blijft ook gepaird etc.
Ook werken de motoren prima, aangesloten via USB en met Betaflight krijg ik iedere individuele motor en alles tegelijk prima draaiend.
Tientalle guides opgezocht om de instellingen van de remote juist te krijgen, maar ik vrees dat er ergens een soort spraakverwarring zit tussen de remote en de flight controller.
Ik heb ook geprobeert mijn betaflight te updaten, wat ik ook niet succesvol weet uit te voeren trouwens.
Is de reciever aangesloten met ibus/sbus, ppm of pwm? Mocht het ibus/sbus zijn moet je dit specifiek op de zender aanzetten.HxsScorch schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:14:
ibus/sbus gebruikt vaak maar 3 kabeltjes, ppm 4 kabeltjes, en pwm gebruikt 1 kabel per kanaal (6 + GND/POWER = 8 dus in totaal).
Zie je wel remote respons in Betaflight?HxsScorch schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:14:
Goedenavond!
Het betreft een FS-I6.
Bekijk in BetaFlight configurator ook even hoe of de receiver ingesteld staat. Als er ergens "Serial RX" staat bij connections (waar je uart1-2 enzo kan instellen) dan weet je dat je met ibus modus zit. Dan is het verder wat @AerosPhere zeg, kijken of je remote ook op ibus modus staat (zeker na een reset dan zal die wel in default PWM of PPM modus staan).HxsScorch schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:14:
Goedenavond!
Het betreft een FS-I6.
Zie je! Ik wist dat ik daar verkeerd zat te kijken!AerosPhere schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:22:
[...]
Is de reciever aangesloten met ibus/sbus, ppm of pwm? Mocht het ibus/sbus zijn moet je dit specifiek op de zender aanzetten.
ibus/sbus gebruikt vaak maar 3 kabeltjes, ppm 4 kabeltjes, en pwm gebruikt 1 kabel per kanaal (6 + GND/POWER = 8 dus in totaal).
De ARM combinatie was veranderd doordat ik niet meer connectie kon krijgen, het was PPM, en na twee filmpjes draaide mn motoren weer
Hartelijk dank!
Ter verduidelijking voor anderen mochten ze ooit dezelfde problemen hebben:
Dit zag ik dus niet, dus ik had wel verbinding met de receiver, maar er kwam niets aan op de flight controller
[ Voor 23% gewijzigd door HxsScorch op 18-04-2017 20:22 ]
Mijn eerste zelfbouwquad vloog!!
(En na een halve acculading zat de soldering van een van de draadjes los door verkeerd oppakken en moest ik stoppen
)
De plek die ik gebruikte om te vliegen is niet zo mooi om te oefenen, maar voor de eerste keer lekker veel ruimte! Deze voelt gelijk veel meer controleerbaard dan zon kleine 15$ quad van banggood ook al kan deze wat harder
Kan niet wachtten om de FPV camera te installeren op de drone, heb m al wel uitgetest met een los blokje met 3 AA(A)tjes. Was best tevreden met de kwaliteit van de vtx/vrx voor de prijs
Hopelijk blijft het lekker mooi weer zoals vandaag..
Maar als dat m niet wordt: welke simulator gebruiken jullie eigenlijks, heb er al een paar gevonden, sommigen gratis, anderen niet: is het worth-it?
(En na een halve acculading zat de soldering van een van de draadjes los door verkeerd oppakken en moest ik stoppen

De plek die ik gebruikte om te vliegen is niet zo mooi om te oefenen, maar voor de eerste keer lekker veel ruimte! Deze voelt gelijk veel meer controleerbaard dan zon kleine 15$ quad van banggood ook al kan deze wat harder
Kan niet wachtten om de FPV camera te installeren op de drone, heb m al wel uitgetest met een los blokje met 3 AA(A)tjes. Was best tevreden met de kwaliteit van de vtx/vrx voor de prijs
Hopelijk blijft het lekker mooi weer zoals vandaag..
Maar als dat m niet wordt: welke simulator gebruiken jullie eigenlijks, heb er al een paar gevonden, sommigen gratis, anderen niet: is het worth-it?
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Ik ben zelf wat aan het oefenen in FPV Event PE.Phantomic schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:03:
welke simulator gebruiken jullie eigenlijks, heb er al een paar gevonden, sommigen gratis, anderen niet: is het worth-it?
Momenteel een tijd van 32.85 op de "Test Track", dus het begint er al wat op te lijken.
Ik heb ook FPV Freerider recharged gekocht, maar die maps kun je volgens mij ook eerst gratis spelen/testen (zonder custom settings weliswaar)
(De oude versie daarvan FPV Freerider, is maar €5. Niet getest though.)
Je hebt ook nog de DRL Simulator, hierin zitten enkele trainingsmissies waarin ik de basis* van het vliegen wat heb geleerd.
*Met de nadruk op basis. Je moet niet denken je hierna fatsoenlijk kunt vliegen.
Ook Lift-Off schijnt wel redelijk te zijn, maar deze heb ik nog niet geprobeerd/gekocht.
Zelf durf ik niet te zeggen wel de 'beste' is. Als ik anderen moet geloven dan zit FPV Event PE het dichtst in de buurt qua realisme. Lift-off schijnt ook geen slechte koop te zijn als je wat meer wilt freestylen.
[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 19-04-2017 21:32 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Nou, ik heb zojuist de pads ff getind. Mijn 50W Vellemannetje op max en dan nog waren die grounds verrekte pittig zeg! Het is wel gelukt hoor, maar dat gehele bord werd gloeiend heet. Ik was toch ergens niet bang voor het loslaten van de pads, dit bord voelt echt zo degelijk aan. Moet helaas alweer stoppen, maar wilde het erg graag eens proberen. Zoals ik al dacht; was niet 100% jouw skillsSumerechny schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:41:
[...]
Alles wijst erop dat ik te koud zit dus, het gaat behoorlijk tegen mijn gevoel in maar het gaat steeds beter! Ik heb gelukkig geen Gammabout maar ik ga er vanuit dat de temperatuur te laag is ingesteld waardoor er te weinig reserve is voor de 50W. Morgen ga ik het weer proberen, met een beetje geluk vlieg ik over een maand weer
Dank voor de reactie, doet me goedSensei_D schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:18:
[...]
Nou, ik heb zojuist de pads ff getind. Mijn 50W Vellemannetje op max en dan nog waren die grounds verrekte pittig zeg! Het is wel gelukt hoor, maar dat gehele bord werd gloeiend heet. Ik was toch ergens niet bang voor het loslaten van de pads, dit bord voelt echt zo degelijk aan. Moet helaas alweer stoppen, maar wilde het erg graag eens proberen. Zoals ik al dacht; was niet 100% jouw skills, die grounds nemen een hoop warmte op
Ik heb onder het genot van een Guinness deze avond alles aan elkaar gezet en hij doet het! Nu alleen motor 1 & 3 de andere kant op laten draaien done, morgen de lucht in!.
ik vond het wel spannend om de lipo in te pluggen, maar er was geen rook!
Google SmokestopperSumerechny schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:29:
[...]
Dank voor de reactie, doet me goed. Inmiddels zijn mijn skills er op vooruit gegaan en kan ik de GND's ook mooi tinnen maar inderdaad...die hitte
![]()
Ik heb onder het genot van een Guinness deze avond alles aan elkaar gezet en hij doet het! Nu alleen motor 1 & 3 de andere kant op laten draaien done, morgen de lucht in!.
ik vond het wel spannend om de lipo in te pluggen, maar er was geen rook!
Jep, die kunnen je redden 
Voor de luie mensen:
RC-Groups - Build a SmokeStopper
Voor de luie mensen:
RC-Groups - Build a SmokeStopper
[ Voor 41% gewijzigd door Kars op 20-04-2017 08:54 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Jup, ik raad het iedereen aan. Desnoods youtube je naar je joshua bardwell editie
Gewoon geodkoop setje autolampen bij de action halen, daar pak je de dual-filament (5 en 20W ofzo?) lamp uit, en soldeert alles in serie
Machtig om te zien hoe bijv. bij alleen het idle draaien al CF en BF de motoren helemaal opschroeven omdat het maar geen feedback krijgt om horizontaal te komen
Dan gaan de motoren steeds sneller draaien, en de lamp gloeit harder tot dat het heel hard gloeit en er een harde reset volgt.
Ik heb laatst op aanraden van m'n lokale whatsapp fpv groep hotprops gedownload en geinstalleerd. Het werkt, niet optimaal, maar goed, het is gratis, meerdere tracks, groot deel van de parameters is in te stellen.Phantomic schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:03:
FPV freerider is gewoon goed. Zou er alleen niet te veel gebruik van maken, alleen in het begin misschien. Je leert veel meer van echt vliegen.
In een SIM ben je geneigd om veel agressiever te vliegen omdat er toch niks kapot kan. Dit geeft je het gevoel het vliegen beter onder de knie te hebben dan werkelijk het geval is, waardoor je in het echt sneller crasht (een SIM heeft eigenlijk dus een averechtse werking).
In een SIM ben je geneigd om veel agressiever te vliegen omdat er toch niks kapot kan. Dit geeft je het gevoel het vliegen beter onder de knie te hebben dan werkelijk het geval is, waardoor je in het echt sneller crasht (een SIM heeft eigenlijk dus een averechtse werking).
[ Voor 56% gewijzigd door Montu op 20-04-2017 12:20 ]
Velocidrone is momenteel de sim die wij het meest gebruiken, ben er erg over te spreken! Is denk ik vergelijkbaar met FPV-event qua prestatie, leuke van Velocidrone is dat multiplayer prima werkt om online even sessie af te spreken.
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Ik vond LiftOff wel prettig. Het was de enige van de simulatoren die makkelijk de ranges van mijn zender pakte zonder dat ik dit helemaal handmatig moest instellen. Nadeel is wel dat het ding gewoon loopt te transmitten, maar dat ligt meer aan de zender.
Wellicht heeft het enerzijds een averechtse werking, ik vind het toch wel fijn om ACRO-modus qua gevoel en logica te kunnen trainen zonder dat ik aldoor zelf moet vliegen.
Je hebt vaak wel zo'n Chinese simulatorkabel nodig die verschillende interfaces aanbied aan de PC.
Wellicht heeft het enerzijds een averechtse werking, ik vind het toch wel fijn om ACRO-modus qua gevoel en logica te kunnen trainen zonder dat ik aldoor zelf moet vliegen.
Je hebt vaak wel zo'n Chinese simulatorkabel nodig die verschillende interfaces aanbied aan de PC.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Mijn x210 heeft zojuist zijn maiden gemaakt in de achtertuin.....damn wat een power heeft de DYS2205 +Kingkong 5040 combi!
Ik schrok ervan...zelfs op een 3S
Ik schrok ervan...zelfs op een 3S

Nou real life ervaring van wegvallend bereik vd flysky i8s, net om de hoek vant huis en weg bereikMsG schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:12:
Vind zelf het een eng idee dat die A8S maar 1 antenne heeft en dus geen redundantie als door een bepaalde hoek van het frame je bijvoorbeeld net even geen bereik meer hebt.
De ia6b draait prima op ibis/sbus dus daar hoef je het niet om te doen. het logge blok is echter iets wat mij stoort en de dikke antennes die daardoor nooit lekker ergens in passen. Ga zelf denk ik over op de X6B.
Vraagje over video antennes, heeft iemand een goede bron met informatie over hoe deze ingezet zouden moeten worden of hoe deze werken. Heb af en toe stotterend beeld, maar weet niet hoe deze techniek werkt.
En vervolg hierop, heeft er iemand ervaring met verschillende antennes en bereikte resultaat?
[ Voor 4% gewijzigd door bart.kraai op 21-04-2017 15:52 ]
Ai, dat bevestigd toch behoorlijk mijn angst. Vind het ook een beetje tricky dat je zo dicht bij al die huizen zit. Formeel is dat ook niet toegestaan.
Stotterend beeld kan ook komen door stoorzenders (iedereen met een moderne Wifi-router zit ook op dat spectrum). Of doordat je interferentie of piek-stromen krijgt. Is de storing in beeld gekoppeld aan de hoeveelheid gas die je geeft?
Vind die beeldvervorming die je krijgt als de quad draait, maar wel op dezelfde plek blijft staan wel misselijkmakend op mijn Quanum Cyclops. Heb dat namelijk ook met mijn HS1177 clone. Ligt dat aan een bepaalde FOV of hebben ze dat allemaal die vervorming?
Stotterend beeld kan ook komen door stoorzenders (iedereen met een moderne Wifi-router zit ook op dat spectrum). Of doordat je interferentie of piek-stromen krijgt. Is de storing in beeld gekoppeld aan de hoeveelheid gas die je geeft?
Vind die beeldvervorming die je krijgt als de quad draait, maar wel op dezelfde plek blijft staan wel misselijkmakend op mijn Quanum Cyclops. Heb dat namelijk ook met mijn HS1177 clone. Ligt dat aan een bepaalde FOV of hebben ze dat allemaal die vervorming?
[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 21-04-2017 15:40 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
@bart.kraai zo, dat is een fikse vlam van je lipo O_o
toch even een veiligheidskanttekening: het is niet zo verstandig om te vliegen in een woonwijk. Om maar niet te zeggen dat het gewoon tegen de huidige wetgeving in gaat.
Voor hetzelfde geld was je op een woning beland, en was die misschien in de hens gevlogen.
https://www.drones.nl/wetgeving/
toch even een veiligheidskanttekening: het is niet zo verstandig om te vliegen in een woonwijk. Om maar niet te zeggen dat het gewoon tegen de huidige wetgeving in gaat.
Voor hetzelfde geld was je op een woning beland, en was die misschien in de hens gevlogen.
https://www.drones.nl/wetgeving/
Dat is bekend, was ook slechts een testvlucht icm drone, ben me ook kapot geschrokken. Int vervolg toch maar even de ruimte opzoeken
Gelukkig met een sisser af gelopen.
Ik zit ook een beetje te neuzen naar een drone. Wil er wel 1 die makkelijk vliegt. Ik kan door een handicap niet zo best een drone met een smartphone besturen. Controller gaat beter.
Die Mavic is erg leuk, maar mij te duur. Ik ben nu gevallen voor de Phantom. Maar ja, wordt het de 3 of 4? De 4 heeft wel leuke extra's, maar de 3 staat voor de helft minder te koop tweedehands. Wat raden jullie aan, nog voor de oude 3 gaan of toch de 4?
Qua vliegervaring heb ik ervaring met een paar van die chinese dingen die makkelijk te vliegen zouden moeten zijn. Onze relatie was niet zo goed, want na het opstijgen heb ik ze niet weer gezien. Daarna een Parrot AR Drone gekocht. Leuk ding! Voor mij goed te bedienen, alleen het ding was niet stabiel, dus je bleef corrigeren. Wat resulteerde in slechte video's die lijken gemaakt te zijn door een dronken piloot. Ik wil dus wel een drone met camera. Ik heb ook de Bebop overwogen, maar ben daarvan afgehaakt toen ik diverse reviews las.
Die Mavic is erg leuk, maar mij te duur. Ik ben nu gevallen voor de Phantom. Maar ja, wordt het de 3 of 4? De 4 heeft wel leuke extra's, maar de 3 staat voor de helft minder te koop tweedehands. Wat raden jullie aan, nog voor de oude 3 gaan of toch de 4?
Qua vliegervaring heb ik ervaring met een paar van die chinese dingen die makkelijk te vliegen zouden moeten zijn. Onze relatie was niet zo goed, want na het opstijgen heb ik ze niet weer gezien. Daarna een Parrot AR Drone gekocht. Leuk ding! Voor mij goed te bedienen, alleen het ding was niet stabiel, dus je bleef corrigeren. Wat resulteerde in slechte video's die lijken gemaakt te zijn door een dronken piloot. Ik wil dus wel een drone met camera. Ik heb ook de Bebop overwogen, maar ben daarvan afgehaakt toen ik diverse reviews las.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Zo..
Vandaag nog twee keer even gevlogen, eerste keer gewoon LoS..
Voor de tweede keer wilde ik FPV proberen, helaas verbond de vtx niet met de vrx
Maja, vliegen ging prima..
Nu net wou ik nog een keer proberen om de verbinding te fixen, eerst met de externe AAAtjes, welke wel werkte, en later geconnect met de FC en de accu.
Rook en een vonk bij de XT-60 connector
en nog ergens anders rook vandaan
, schrok er best wel van, had het niet ineens zo verwacht, weet nog niet of er schade is bij de componenten zelf maar durf eigenlijks nu nog niet direct te kijken, het (alleen de connector) stinkt nog wel tenminste
Zou het kunnen zijn dat de rook ontstaan is omdat er wat vocht van het gedruppel net toen ik ging stoppen met vliegen op een stuk draad/tin is terecht gekomen en blijven zitten?
Voor de tweede keer wilde ik FPV proberen, helaas verbond de vtx niet met de vrx
Nu net wou ik nog een keer proberen om de verbinding te fixen, eerst met de externe AAAtjes, welke wel werkte, en later geconnect met de FC en de accu.
Rook en een vonk bij de XT-60 connector

Zou het kunnen zijn dat de rook ontstaan is omdat er wat vocht van het gedruppel net toen ik ging stoppen met vliegen op een stuk draad/tin is terecht gekomen en blijven zitten?
[ Voor 6% gewijzigd door Phantomic op 21-04-2017 21:49 . Reden: meer info ]
FPV Event en Lift-off. Maar FPV Event heeft mij acro leren vliegen. Een paar uurtjes op de sim en je kan zonder veel problemen, irl, overstappen van angle naar acro.Phantomic schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:03:
Hou er rekening mee dat drones voor aerial photography, zoals die van DJI, binnen kort door de nieuwe regelgeving flink kreupel worden gemaakt.rimave schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:16:
Ik zit ook een beetje te neuzen naar een drone. Wil er wel 1 die makkelijk vliegt. Ik kan door een handicap niet zo best een drone met een smartphone besturen. Controller gaat beter.
Binnenkort mag je niet meer dan 50 meter hoog vliegen en niet verder dan 100 meter. Voor FPV drones is dit nog goed te doen, maar voor aerial photography drones is dit een flinke beperking. Daardoor gaat een hoop potentie verloren bij de DJI drones.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ahh was het frame wat er tussen zat en mee brandde.
Heb er maar nog geen nieuwe lipo op vast gemaakt, dat komt wel weer als het zonnetje schijnt en de wind wat is weggezakt..
Mensen die de Alien van ImpulseRC hebben gekocht. Hoeveel was je kwijt aan het frame inclusief eventuele douane kosten? Ik sta al een heeele poos stil, ben dus aan het orienteren naar een nieuw frame. Er schijnt voor de Alien een dezer weken een PDB van Mr Steele uit te komen dus daar wacht ik sowieso nog even op.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zou de boel even met een smokestopper en een 12 volt voeding testen. Zo test ik de boel altijd na wijzigingen. Veel veiliger dan meteen een lipo er aan.Phantomic schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:21:
Zo..
Rook en een vonk bij de XT-60 connector![]()
en nog ergens anders rook vandaan
, schrok er best wel van, had het niet ineens zo verwacht, weet nog niet of er schade is bij de componenten zelf maar durf eigenlijks nu nog niet direct te kijken, het (alleen de connector) stinkt nog wel tenminste
![]()
Sowieso altijd eerst even een multimeter op de + en -, en de weerstand meten... als die niet oneindig is, heb je ergens iets van een sluiting.
Ik heb bij rotor riot in februari de butter kwad en nog een aantal onderdelen gekocht, order van 220 euro, heb nog ruim 5 tientjes aan douanekosten moeten bijbetalen..OMX2000 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:09:
Mensen die de Alien van ImpulseRC hebben gekocht. Hoeveel was je kwijt aan het frame inclusief eventuele douane kosten? Ik sta al een heeele poos stil, ben dus aan het orienteren naar een nieuw frame. Er schijnt voor de Alien een dezer weken een PDB van Mr Steele uit te komen dus daar wacht ik sowieso nog even op.
PSN-ID: ThaDwizzle
Hoe bevalt de butter kwad? Ik twijfel of ik het frame bij rotor riot haal of rechtstreeks bij impulserc. Best bijzonder dat een van de betere frames geen distributeurs in Europa heeft. En 5 tientjes is best veel geld.Petaaaaah schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:49:
[...]
Ik heb bij rotor riot in februari de butter kwad en nog een aantal onderdelen gekocht, order van 220 euro, heb nog ruim 5 tientjes aan douanekosten moeten bijbetalen..
Vandaag aan de clubracer gesleuteld. ondekte dat 2 ledhouders van plastick ge mount gat uitgebroken waren. De CNC versies van de Anakin pasten daar ook op. CC3D F1 door Cyclone F3 vervangen. De ESC geflashed naar de nieuwste BLH firmware. Een 1mF cap gemonteerd.
Mijn smoke stopper getest. Dag ervoor verlengkabels en 3 digit V/A metertje toe gepast.
Ja 1,3 amps trok het aan 4S
Mixuko
Clubracer
Xfoot
vlieg klaar als in Line of sight/
Maar FPV alleen de Mixuko.
Nu nog FPV ready maken.
alle drie hebben een 2.5 gopro lens in de FPC cam
Mijn smoke stopper getest. Dag ervoor verlengkabels en 3 digit V/A metertje toe gepast.
Ja 1,3 amps trok het aan 4S
Mixuko
Clubracer
Xfoot
vlieg klaar als in Line of sight/
Maar FPV alleen de Mixuko.
Nu nog FPV ready maken.
alle drie hebben een 2.5 gopro lens in de FPC cam
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Mooi weertje vandaag, weer even tijd gehad om te vliegen. Dit was mijn favoriete vlucht, en die crash op het einde stelde uiteindelijk ook niet zoveel voor
Vandaag voor het eerst gevlogen met de ''cheap ebay'' gimbal onder de F450. Het filmpje is even snel in elkaar gezet.
Helaas trilt het beeld nog erg veel, iemand suggesties om dit op te lossen?

De butter kwad heeft net zijn maiden gehad, vanwege tijdgebrek nog niet eerder mee kunnen vliegen, vliegt iig super smoothOMX2000 schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:10:
[...]
Hoe bevalt de butter kwad? Ik twijfel of ik het frame bij rotor riot haal of rechtstreeks bij impulserc. Best bijzonder dat een van de betere frames geen distributeurs in Europa heeft. En 5 tientjes is best veel geld.
5 tientjes vind ik ook erg veel geld, maar nog steeds blij met de aankoop
Heb je je props gebalanceerd? Dat gaat namelijk een hoop helpenDappzor schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:32:
Vandaag voor het eerst gevlogen met de ''cheap ebay'' gimbal onder de F450. Het filmpje is even snel in elkaar gezet.
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anders andere damping balls gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Kars op 24-04-2017 10:08 ]
DAAAAAAAMN son, dat gaat lekker zegOz. schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:17:
[video]
Mooi weertje vandaag, weer even tijd gehad om te vliegen. Dit was mijn favoriete vlucht, en die crash op het einde stelde uiteindelijk ook niet zoveel voor
hoe test je vtx eigenlijk? ik had gekeken en dacht dat tx's goed waren en camera stuk was, nieuwe laten overkomen. Bleek dat niet zo.
Effin, wat is LoS vliegen heel moeilijker dan ik dacht, ik ben gewend om in fpv te vliegen..
Effin, wat is LoS vliegen heel moeilijker dan ik dacht, ik ben gewend om in fpv te vliegen..
Mwa, dat is vrij standaard.OMX2000 schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:10:
En 5 tientjes is best veel geld.
Inklaringskosten afhankelijk van de verzender. US Postal, USPS, UPS, DHL, EMS, PostNL, allemaal hanteren ze andere tarieven.
Dan kan je het hier grofweg berekenen/inschatten:
http://www.invoercalculator.nl/
Vaak komt het in ieder geval neer op zo'n EUR 47 in mijn ervaring.
Het nadeel van bestellen uit de US of A. Ze zetten altijd de correcte bedragen erop, dus je bent altijd de sigaar bij de douane.
@cavey
Ja precies alles zetten ze er keurig op met prijzen, voor de douane alleen maar makkelijk :-p factuurtje maken en hopppaa
Ja precies alles zetten ze er keurig op met prijzen, voor de douane alleen maar makkelijk :-p factuurtje maken en hopppaa
Misschien moet ik hem afkloppen, maar ik heb al meerdere $100+ orders bij getfpv.com vandaan gehaald, maar nog nooit douanekosten gehad...cavey schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:15:
[...]
Mwa, dat is vrij standaard.
Inklaringskosten afhankelijk van de verzender. US Postal, USPS, UPS, DHL, EMS, PostNL, allemaal hanteren ze andere tarieven.
Dan kan je het hier grofweg berekenen/inschatten:
http://www.invoercalculator.nl/
Vaak komt het in ieder geval neer op zo'n EUR 47 in mijn ervaring.
Het nadeel van bestellen uit de US of A. Ze zetten altijd de correcte bedragen erop, dus je bent altijd de sigaar bij de douane.
@RonnieB82
Serieus? Via welke vervoerder?
Serieus? Via welke vervoerder?
@RonnieB82 haha, mazzelpik.
Hebben ze dan wel netjes de $100 erop gezet?
Ik heb tot nu toe altijd moeten dokken voor dingen uit Amerika.
Fiets vork way back in 2007: bam, 65 euro erbovenop. Minidisc via eBay, bam, 50 euro erboven op (2003), keyboardcaps: bam 50 euro erbovenop. Yogamatje + dvd downloads, moest ik helaas ook 40 euro voor betalen.
Ook al was het een digitale download + matje van 20 usd. De slimmerds hadden het hele bestel bedrag op de bon gezet >_< oh well
.
Gelukkig bestel ik niet zo vaak iets uit amerika. Dan loop ik daar niet zo hard tegenaan.
Hebben ze dan wel netjes de $100 erop gezet?
Ik heb tot nu toe altijd moeten dokken voor dingen uit Amerika.
Fiets vork way back in 2007: bam, 65 euro erbovenop. Minidisc via eBay, bam, 50 euro erboven op (2003), keyboardcaps: bam 50 euro erbovenop. Yogamatje + dvd downloads, moest ik helaas ook 40 euro voor betalen.
Ook al was het een digitale download + matje van 20 usd. De slimmerds hadden het hele bestel bedrag op de bon gezet >_< oh well
Gelukkig bestel ik niet zo vaak iets uit amerika. Dan loop ik daar niet zo hard tegenaan.
Idd, snel afkloppen want dan heb je echt mazzel gehad. USA is eigenlijk altijd bij betalen. Daarom dus maar Banggood. Ook al vind Mr. Steele dat Banggood de hobby om zeep helpt.RonnieB82 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:21:
[...]
Misschien moet ik hem afkloppen, maar ik heb al meerdere $100+ orders bij getfpv.com vandaan gehaald, maar nog nooit douanekosten gehad...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dit zeg je omdat je zijn laatste video hebt bekeken: YouTube: Mr Steele's "Getting into FPV the Right way" (Setup/Li...?ChojinZ schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:34:
[...]
Idd, snel afkloppen want dan heb je echt mazzel gehad. USA is eigenlijk altijd bij betalen. Daarom dus maar Banggood. Ook al vind Mr. Steel dat Banggood de hobby om zeep helpt.
[ Voor 22% gewijzigd door BoAC op 24-04-2017 11:44 ]
Er is hier in dit gebied een commercieel bedrijf (die er geld aan verdient) zonder licentie met zijn drone stelselmatig ook nog eens in een no-fly-zone. Ik ben nooit zo'n verklikker maar dit zorgt voor een slechte naam bij drone vliegers. Hoe kun je zo iemand aangeven? Zijn filmpjes + adres staan gewoon openbaar op internet.
Meld misdaad anoniem? Dunno, gewoon de politie tippen en vragen of je dat anoniem kan doen?
Of eerst het bedrijf aanspreken met de vraag of ze alles op orde hebben, en zo niet volgt aangifte bij de politie?
Of eerst het bedrijf aanspreken met de vraag of ze alles op orde hebben, en zo niet volgt aangifte bij de politie?
Dat vind ik wat te ver gaan. Kan ik niet een of andere instantie een link naar de filmpjes geven. Het adres staat er zelfs bij. Dus veel duidelijker kan het niet zijn.cavey schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:53:
Meld misdaad anoniem? Dunno, gewoon de politie tippen en vragen of je dat anoniem kan doen?
Misschien kan je het aanhanging maken bij de gemeente waar het bedrijf gevestigd is? Dan kunnen zij weer iemand er op af sturen.
Er is vast een digitaal formulier waar je een melding openbare ruimte ofzo kan maken/doen.
Of bij de het ministerie voor luchtverkeer enzo, dat iemand zonder licentie opereert. Of bij de KNVvL?
In ieder geval een instantie die toe moet zien op naleving van de licenties/het licentiebeleid.
Er is vast een digitaal formulier waar je een melding openbare ruimte ofzo kan maken/doen.
Of bij de het ministerie voor luchtverkeer enzo, dat iemand zonder licentie opereert. Of bij de KNVvL?
In ieder geval een instantie die toe moet zien op naleving van de licenties/het licentiebeleid.
[ Voor 31% gewijzigd door cavey op 24-04-2017 12:05 . Reden: nog wat erbij geplempt ]
Volgens de orders heb ik GetFPV Economy International - Economy gebruikt, geen idee via welke vervoerder dat dan gaat...
Yup! Ben best wel fan van de man maar die opmerking ging nergens over...BoAC schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:36:
[...]
Dit zeg je omdat je zijn laatste video hebt bekeken: YouTube: Mr Steele's "Getting into FPV the Right way" (Setup/Li...?
Ik snap hem wel. Hij vind dat je de lokale shops moet supporten. Maar tegelijkertijd heeft de hobby heel veel te danken aan de Chinese producenten en shops.ChojinZ schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:24:
[...]
Yup! Ben best wel fan van de man maar die opmerking ging nergens over...
Maar ach, iemand die de helft van de tijd aan zijn "plaksnor" zit hoef je niet heeeel serieus te nemen
Weet iemand in of je eventueel in de problemen kunt komen als je in een Drone no-fly zone vliegt.
https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
Ik heb namelijk net op deze kaart gezien dat de plek waar ik altijd vlieg (achter mijn huis grote open weilanden) no-fly zone is. Er zijn bij ons in de buurt wel eens para gliders maar die komen lang niet in de buurt van waar ik vlieg. Deze zijn minimaal 1 kilometer verderop.
Ik kijk altijd heel goed uit waar ik vlieg en als ik ook maar in de buurt zou komen van de paragliders zou ik gelijk stoppen.
Ik heb namelijk net op deze kaart gezien dat de plek waar ik altijd vlieg (achter mijn huis grote open weilanden) no-fly zone is. Er zijn bij ons in de buurt wel eens para gliders maar die komen lang niet in de buurt van waar ik vlieg. Deze zijn minimaal 1 kilometer verderop.
Ik kijk altijd heel goed uit waar ik vlieg en als ik ook maar in de buurt zou komen van de paragliders zou ik gelijk stoppen.
Exact! Ik ben ook echt wel van het steunen van de lokal shops op zich, maar china heeft gewoon veel meer in stock. Mijn 2 inch kon ik bijvoorbeeld alleen bouwen dankzij shops als banggood. En als je net begint is het toch heerlijk om cheap dingen te doen, je gaat toch alles stuk maken. Al zijn NL shops ook vaak nog best scherp geprijsd. En als ik een keer 10 euro meer moet betalen in NL dan gun ik dat die hollander bestOMX2000 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:00:
[...]
Ik snap hem wel. Hij vind dat je de lokale shops moet supporten. Maar tegelijkertijd heeft de hobby heel veel te danken aan de Chinese producenten en shops.
Maar ach, iemand die de helft van de tijd aan zijn "plaksnor" zit hoef je niet heeeel serieus te nemen
Af en toe een shop supporten vind ik zelf ook geen probleem. Maar banggood heeft mijns inziens juist de hobby een flinke boost gegeven door de zulke lagen prijzen. Om dan te stellen dat banggood een slechte invloed heeft op de hobby gaat mij wat ver. Zeker als je vervolgens daarna je eigen LiPo's gaat promoten.OMX2000 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:00:
[...]
Ik snap hem wel. Hij vind dat je de lokale shops moet supporten. Maar tegelijkertijd heeft de hobby heel veel te danken aan de Chinese producenten en shops.
Daar heb je een punt...OMX2000 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:00:
[...]
Dat antwoord weet je zelf ook wel. Maar jij hoopt natuurlijk dat wij zeggen: Ja hoor, in je achtertuin mag dat gewoon.bossssie1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:24:
Weet iemand in of je eventueel in de problemen kunt komen als je in een Drone no-fly zone vliegt.
Nee, helaas.... mag niet.... Kan je een flinke boete voor krijgen.
Ja, dat kan. Je vliegt namelijk ergens waar het niet mag. Lijkt me logisch toch?bossssie1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:24:
-edit- ChojinZ was me voor
blijft wel stom dat voor die 10x per jaar dat er paragliders vliegen, ik het hele jaar niet in mijn eigen achtertuin mag vliegen. Maarja maar andere plekjes opzoeken dan, is ook nog wel leuk ook.
Kleine tip, check eens www.fotobooms.nl, die hebben de Rotor Riot frames en Steele motors op stock. Heb er vorige week nog mijn 2de Alien besteld.OMX2000 schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:10:
[...]
Hoe bevalt de butter kwad? Ik twijfel of ik het frame bij rotor riot haal of rechtstreeks bij impulserc. Best bijzonder dat een van de betere frames geen distributeurs in Europa heeft. En 5 tientjes is best veel geld.
Oz. schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:00:
[...]
Kleine tip, check eens www.fotobooms.nl, die hebben de Rotor Riot frames en Steele motors op stock. Heb er vorige week nog mijn 2de Alien besteld.

By the multirotorshop heeft op dit moment een 10% "Holiday" kortings actie. De TBS Vendetta voor 359 wordt dan wel aantrekkelijk.
Tjah, je betaalt inderdaad goed extra voor de kortere leveringstermijn en de zekerheid van geen douanekosten. Ik heb het omgerekend en ik ben redelijk zeker dat het goedkoper is om hem bij fotobooms te bestellen. Ik heb al elke keer dat ik iets uit Amerika of China laten komen heb, een hele pak extra douanekosten moeten betalen.OMX2000 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:51:
[...]
![]()
en
na het lezen van de prijs. Goed initiatief, maar 35 euro voor de motors en 200 voor het frame?
By the multirotorshop heeft op dit moment een 10% "Holiday" kortings actie. De TBS Vendetta voor 359 wordt dan wel aantrekkelijk.
Service van fotobooms is wel dik in orde imo, in België leveren ze via Dynalogic, daarbij kan je op een Google Maps kaartje zien waar je pakketje is, en hoeveel adressen de koerier nog moet doen voor hij bij je aankomt. Dit zou standaard mogen zijn wat mij betreft
Een hele goede middag heren, ik heb een kort vraagje. Ik ben op zoek naar een goede controller voor een beginnende quad vlieger.
Ik zoek een controller waarmee ik het onderstaande kan vliegen en zat zelf aan Turnigy te denken. Echter moet deze wel future proof zijn zodat ik meer modellen kan vliegen in de toekomst.
Tevens zoek ik een goedkope brushless quad waarmee ik buiten kan oefenen met vliegen. Ik woon aan de kust en heb geregeld last van de wind.
Momenteel heb ik de volgende setups alles in Mode 2
Quad 1: Video + FPV
Ik zoek een controller waarmee ik het onderstaande kan vliegen en zat zelf aan Turnigy te denken. Echter moet deze wel future proof zijn zodat ik meer modellen kan vliegen in de toekomst.
Tevens zoek ik een goedkope brushless quad waarmee ik buiten kan oefenen met vliegen. Ik woon aan de kust en heb geregeld last van de wind.
Quad 1: Video + FPV
- Quanum Nova Pro (custom landing gear)
- Quanum Q-2D Brushless Gimbal
- SJCAM SJ5000X Elite Action Cam
- Quanum Elite QE66-200H 5.8GHz 200mW Transmitter
- Eachine H8 mini
- Cheerson CX10 (dood)
- Eachine LCD5802D
- Tripod
Douane kosten voor pakketjes uit China kan je over het algemeen makkelijk voorkomen (als je dat wiltOz. schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:55:
[...]
Ik heb al elke keer dat ik iets uit Amerika of China laten komen heb, een hele pak extra douanekosten moeten betalen.
Meeste Chinezen zijn wel bereid om een lagere waarde op te geven waardoor je pakket er door heen glipt. Winkels als Banggood bieden een verzend methode aan die garandeerd dat je niets extra hoeft te betalen. Word je er wel uitgepikt, dan betalen zij de extra kosten.
Je hebt helemaal gelijk als je bij Rotor Riot besteld. Ik kom daar op 212 euro voor de Butter Kwad. Bij Impulse RC (Australie) kom ik op 150 euro. Dus dat maakt best veel uit.Oz. schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:55:
[...]
Tjah, je betaalt inderdaad goed extra voor de kortere leveringstermijn en de zekerheid van geen douanekosten. Ik heb het omgerekend en ik ben redelijk zeker dat het goedkoper is om hem bij fotobooms te bestellen. Ik heb al elke keer dat ik iets uit Amerika of China laten komen heb, een hele pak extra douanekosten moeten betalen.
Service van fotobooms is wel dik in orde imo, in België leveren ze via Dynalogic, daarbij kan je op een Google Maps kaartje zien waar je pakketje is, en hoeveel adressen de koerier nog moet doen voor hij bij je aankomt. Dit zou standaard mogen zijn wat mij betreft
Voor de controller:ReTechNL schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:31:
Een hele goede middag heren, ik heb een kort vraagje. Ik ben op zoek naar een goede controller voor een beginnende quad vlieger.
Tevens zoek ik een goedkope brushless quad waarmee ik buiten kan vliegen. Ik woon aan de kust en heb geregeld last van de wind.
Quad 1: Video + FPVQuad 2: (oefen quad binnen)
- Quanum Nova Pro (custom landing gear)
- Quanum Q-2D Brushless Gimbal
- SJCAM SJ5000X Elite Action Cam
- Quanum Elite QE66-200H 5.8GHz 200mW Transmitter
FPV Gear:
- Eachine H8 mini
- Cheerson CX10 (dood)
- Eachine LCD5802D
- Tripod
- FlySky FS-i6 (~50 euro)
- FrSky Taranis Q X7 (~110 euro)
De FlySky is een goede beginnerscontroller waar je meerdere modellen in kan zetten, dus kun je prima mee groeien.
De Taranis X7 is de nieuwe instapper van FrSky, nét iets beter en meer mogelijkheden.
PS: wat voor een quad wil je erbij, racer/freestyle of video?
[ Voor 9% gewijzigd door Kars op 24-04-2017 15:58 ]
Nog iemand met een kiss fc waarvan de tab "rates" niet meer werkt ? Heb de laatste firmware 1.2
In de tab data ouput zie ik wel mijn reciever bewegen.
In de tab data ouput zie ik wel mijn reciever bewegen.

heb je ook je GUI geupdate?
Er was ergens een tabel of document met welke firmwareversies er met welke GUI versies werken.
Ik heb de laatste fc versie met de laatste GUI versie, en daar kon ik mn rates prima instellen.
Er was ergens een tabel of document met welke firmwareversies er met welke GUI versies werken.
Ik heb de laatste fc versie met de laatste GUI versie, en daar kon ik mn rates prima instellen.
bedankt voor je reactie, ik heb even een prop balancer besteld! Wat is beter, schuren of tape plakken?Kars schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:12:
[...]
Heb je je props gebalanceerd? Dat gaat namelijk een hoop helpen
Anders andere damping balls gebruiken.
als ik alleen de butter kwad bestel bij rotor riot kom ik op 151 dollar exclusief douane kosten inclusief verzendkosten, de berekening op invoercalculator klopt van geen kant, met dit bedrag zou er iets van 30 a 40 max aan douanekosten bijkomen.OMX2000 schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:54:
[...]
Je hebt helemaal gelijk als je bij Rotor Riot besteld. Ik kom daar op 212 euro voor de Butter Kwad. Bij Impulse RC (Australie) kom ik op 150 euro. Dus dat maakt best veel uit.
ik had bij mijn bestelling een bedrag van $ 200 in de winkelwagen liggen, daar kwam $ 20 verzendkosten bij en
€ 54 douanekosten, dus dan kun je met alleen een frame een beetje uitrekenen wat je betaalt.
Bij booms betaal je 199 oftewel ook de volle pond, zelfde als dat je m zelf zou bestellen, alleen met 1 voordeel en dat is de snelle levering
Impulse RC is het totaal ook 150 dollar echter komen daar de douanekosten nog bij
[ Voor 0% gewijzigd door Petaaaaah op 24-04-2017 20:27 . Reden: spelling ]
Ik vertrouw die calculator niet helemaal. Maar douanekosten zijn pas vanaf 150 euro als ik het goed heb. En daar blijf je onder. Maar het blijft een gok... ImpulseRC moet gewoon een distributeur in Europa aanstellen.Petaaaaah schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:26:
[...]
als ik alleen de butter kwad bestel bij rotor riot kom ik op 151 dollar exclusief douane kosten inclusief verzendkosten, de berekening op invoercalculator klopt van geen kant, met dit bedrag zou er iets van 30 a 40 max aan douanekosten bijkomen.
ik had bij mijn bestelling een bedrag van $ 200 in de winkelwagen liggen, daar kwam $ 20 verzendkosten bij en
€ 54 douanekosten, dus dan kun je met alleen een frame een beetje uitrekenen wat je betaalt.
Bij booms betaal je 199 oftewel ook de volle pond, zelfde als dat je m zelf zou bestellen, alleen met 1 voordeel en dat is de snelle levering![]()
Impulse RC is het totaal ook 150 dollar echter komen daar de douanekosten nog bij
Maar ik heb nog ff tussen nu en dat de PDB op basis van Mr Steele design beschikbaar komt. Anders een goed alternatief voor de Alien scoren. Zoals de http://www.armattanquads.com/chameleon/ wat ook geen straf is.
[ Voor 9% gewijzigd door OMX2000 op 24-04-2017 20:33 ]
@OMX2000 ja helemaal mee eens
Ik weet niet precies wat je bedoelt met douanekosten maar vanaf 22 euro moet je gaan dokken:OMX2000 schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:30:
[...]
Ik vertrouw die calculator niet helemaal. Maar douanekosten zijn pas vanaf 150 euro als ik het goed heb. En daar blijf je onder. Maar het blijft een gok...
https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen
Van 22 tot 150 euro hoef je alleen maar BTW te betalen, vanaf 150 betaal je ook invoerrechten en dat hangt af wat voor product je invoert.ChojinZ schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:05:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met douanekosten maar vanaf 22 euro moet je gaan dokken:
Het invoerrechten component bedoel ik. Dus in de tabel bij "Van meer dan € 22 tot en met € 150" - "Geen invoerrechten*** Wel btw (omzetbelasting)".ChojinZ schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:05:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met douanekosten maar vanaf 22 euro moet je gaan dokken:
Maar ik zie dat ik net te laat ben met reageren
Tape plakken is makkelijkerDappzor schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:34:
[...]
bedankt voor je reactie, ik heb even een prop balancer besteld! Wat is beter, schuren of tape plakken?
Kijk even hoeveel onbalans er in zit, als het weinig is kun je altijd nog schuren.
Ik heb een keer ondervonden bij het schuren van props dat deze statisch geladen worden. En ik maar zoeken waar deze onbalans vandaan kwamDappzor schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:34:
[...]
bedankt voor je reactie, ik heb even een prop balancer besteld! Wat is beter, schuren of tape plakken?

Ah thanks voor de tip, maakt het nog uit welk soort tape ik gebruik? ivm met de luchtweerstand oid.
Normaal plakband is natuurlijk wat lichter waar ducttape wellicht zwaarder is.
Normaal plakband gebruiken, zoveel gaat er niet opDappzor schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:28:
Ah thanks voor de tip, maakt het nog uit welk soort tape ik gebruik? ivm met de luchtweerstand oid.
-edit- en aan de bovenkant van je prop plakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Kars op 25-04-2017 10:29 ]
Ik ben op zoek naar een quad waarmee ik goed kan oefenen met buiten vliegen, en dus moet voldoen aan de volgende eisen:Kars schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:54:
[...]
Voor de controller:
- FlySky FS-i6 (~50 euro)
- FrSky Taranis Q X7 (~110 euro)
De FlySky is een goede beginnerscontroller waar je meerdere modellen in kan zetten, dus kun je prima mee groeien.
De Taranis X7 is de nieuwe instapper van FrSky, nét iets beter en meer mogelijkheden.
PS: wat voor een quad wil je erbij, racer/freestyle of video?
- brushless
- makkelijk te besturen
- Eventueel zelfbouw
- niet te duur +- 100 euro?
- Compatible met bovenstaande Transmitters
Pfoeh, dan zijn de mogelijkheden eigenlijk eindeloos..ReTechNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:50:
[...]
Ik ben op zoek naar een quad waarmee ik goed kan oefenen met buiten vliegen, en dus moet voldoen aan de volgende eisen:
- brushless
- makkelijk te besturen
- Eventueel zelfbouw
Als je een oefen-quad wil inclusief de FS-i6 transmitter, dan is de Falcon 180 RTF kit wel een goeie optie.
Hou er rekening mee dat je ook nog wat batterijen nodig hebt. 1 Lipo vind ik persoonlijk te weinig. Dat is ff 10 minuten vliegen en daarna weer naar huis. Echter, LiPo's zijn niet heel goedkoop en zullen wel een gedeelte van je budget opslokken.ReTechNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:50:
[...]
Ik ben op zoek naar een quad waarmee ik goed kan oefenen met buiten vliegen, en dus moet voldoen aan de volgende eisen:
- brushless
- makkelijk te besturen
- Eventueel zelfbouw
Als je begint met vliegen zou ik toch wel 2 a 3 lipo's nemen. Zo leer je ook sneller vliegen omdat, per vliegdag, je meer vlieguren maakt.
Wellicht is het ook al handig om in een simulator cable te investeren. Van vliegen met sims leer je ook en zorgt er voor dat je minder snel crashed wat weer voordeliger is voor je portemonnee.
Overigens kan je voor de FS I6 ook zelf een kabel maken mocht je geld willen besparen.
Dat budget is ex lipo's (momenteel gebruik ik 3S lipo's van multistar), het liefst heb ik een zelfbouw. zodat als er iets breekt het makkelijk vervangen kan worden.ChojinZ schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:45:
[...]
Hou er rekening mee dat je ook nog wat batterijen nodig hebt. 1 Lipo vind ik persoonlijk te weinig. Dat is ff 10 minuten vliegen en daarna weer naar huis. Echter, LiPo's zijn niet heel goedkoop en zullen wel een gedeelte van je budget opslokken.
Als je begint met vliegen zou ik toch wel 2 a 3 lipo's nemen. Zo leer je ook sneller vliegen omdat, per vliegdag, je meer vlieguren maakt.
Wellicht is het ook al handig om in een simulator cable te investeren. Van vliegen met sims leer je ook en zorgt er voor dat je minder snel crashed wat weer voordeliger is voor je portemonnee.
Overigens kan je voor de FS I6 ook zelf een kabel maken mocht je geld willen besparen.
Aan de quad die Kars als tip gaf kan in princiepe ook gesleuteld worden. Maar als je vanaf scratch een quad wil opbouwen (wat helemaal geen slecht idee isReTechNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:27:
[...]
Dat budget is ex lipo's (momenteel gebruik ik 3S lipo's van multistar), het liefst heb ik een zelfbouw. zodat als er iets breekt het makkelijk vervangen kan worden.
Ik zat soms ook met het idee om een FPV quad te kopen, echter zie ik nu dit artikel van DroneRacers.nl welke gisteren (24-04-2017) gepubliceerd is: https://www.droneracers.n...-volgens-de-wet-verboden/
Sensatiemakers, die site. Dit heeft een van de deelnemers aan het NK van Knvvl gekregen als reactie hierop;Chrisiesmit93 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:38:
Ik zat soms ook met het idee om een FPV quad te kopen, echter zie ik nu dit artikel van DroneRacers.nl welke gisteren (24-04-2017) gepubliceerd is: https://www.droneracers.n...-volgens-de-wet-verboden/
NK Drone Race
Beste deelnemer aan het NK Droneracen en besturen van organiserende clubs.
Helaas is op de website van droneracers.nl weer tendentieuze berichtgeving geplaatst over het fpv vliegen en het NK Droneracen.
Gesuggereerd wordt o.a. dat het NK Droneracen niet meer door kan gaan omdat het verboden zou zijn en dat is geenzins het geval. Het NK Droneracen heeft een ontheffing van IL&T en kan/mag gewoon gehouden worden.
Ook de aansprakelijkheid door de verzekering is gedekt.
E.e.a. behoeft enige toelichting.
Bij de start van de organisatie van het NK Droneracen 2017 werd ons door IL&T (de luchtvaart autoriteit in Nederland) duidelijk gemaakt dat fpv droneracen in de open lucht verboden was op grond van artikel 2b Regeling Modelvliegen.
Op het fpv droneracen is deze regeling van toepassing omdat het beschouwd wordt als recreatief modelvliegen.
Er is nog een andere regeling nl. Regeling op afstand bestuurde modelluchtvaartuigen, maar die is van toepassing op commercieel modelvliegen en dat is vergunningplichtig (ROC en ROC light).
Omdat het NK Droneracen een sport is, gevlogen volgens de reglementen van de FAI, is een ontheffing verleend door IL&T, waardoor er wettelijk geen enkel beletsel meer is voor dit kampioenschap.
De ontheffing is van toepassing op aangegeven data en goedgekeurde locaties, maar er mag gewoon gevlogen worden.
Dat fpv vliegen en/of droneracen verboden is in de buitenlucht is niet nieuw. Dat is al sinds 2005 zo.
Dat wij - als KNVvL - van mening waren dat het met een helper/waarnemer wel mocht, net zoals bij het commercieel gebruik van modelluchtvaartuigen/drones is door voortschrijdend inzicht achterhaald door de zienswijze van IL&T.
Dat heeft er weer toe geleid dat wij het BVM hebben aangepast (hoofdstuk 7a FPV er uit) om te voorkomen dat men met de huidige inzichten en regelgeving op het verkeerde been gezet wordt en wij daar geen verantwoordelijkheid voor willen dragen.
Er wordt inmiddels door ons, samen met de Federatie RC vliegers Limburg, hard gewerkt aan voorstellen aan het Ministerie van I&M om de Regeling Modelvliegen zodanig te wijzigen dat fpv vliegen in de open lucht en daarmee ook het droneracen al dan niet onder bepaalde voorwaarden wordt toegestaan.
Binnenkort wordt door datzelfde Ministerie een internetconsultatie gehouden over de nieuwe Regeling Modelvliegen.
Gebruik dat om te vragen fpv vliegen/droneracen in de open lucht toe te staan. Alle beetjes helpen daarbij.
Als bijlage is de ontheffing voor het NK Droneracen toegevoegd.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je terecht bij de organisatie van het NK Droneracen of bij mij.
FPV droneracen kan dus nog in de open lucht en in beperkte mate en ik wens jullie verder een leuke, sportieve en ook een plezierige voortzetting van de competitie toe.
Met een vriendelijke groet
Stel ouwe lullen die Knvvl vereniging, maar ze proberen er zo legaal mogelijk wel iets van te maken en daar is toch wat voor te zeggen imho...
Begin hier misschien ook eens voor inspiratie:ReTechNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:50:
[...]
- brushless
- makkelijk te besturen
- Eventueel zelfbouw
YouTube: How to build a Pro FPV Racing DRONE for ONLY $99 Full Build guide + ...
Er is op 6 Mei bij MRO weer een indoor training event! Grote hal, technische track en Bossche Bollen! Meer info op http://www.team-mro.nl/events
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Top, die had ik nog niet gezien. Dit ziet er goed uit.cavey schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:22:
[...]
Begin hier misschien ook eens voor inspiratie:
YouTube: How to build a Pro FPV Racing DRONE for ONLY $99 Full Build guide + ...
Ik ga dan deze bestellen (upgraded variant) + de taranis 7 radio.
Deze zal puur zijn om te oefenen met vliegen buiten. En hierna oefenen met fpv vliegen/oriënteren.
Hoe zit het trouwens met de firmware van de taranis x7 radio? En wat moet ik hebben om ook deze radio werkend te krijgen met me quanum nova pro?
In YouTube: Introduction to the Taranis Q X7 Radio geven ze gaan dat de firmware nog geüpdatet moet worden.
Je kunt inderdaad het beste OpenTX op de Taranis zetten.ReTechNL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:53:
[...]
Top, die had ik nog niet gezien. Dit ziet er goed uit.
Ik ga dan deze bestellen (upgraded variant) + de taranis 7 radio.
Deze zal puur zijn om te oefenen met vliegen buiten. En hierna oefenen met fpv vliegen/oriënteren.
Hoe zit het trouwens met de firmware van de taranis x7 radio? En wat moet ik hebben om ook deze radio werkend te krijgen met me quanum nova pro?
In YouTube: Introduction to the Taranis Q X7 Radio geven ze gaan dat de firmware nog geüpdatet moet worden.
Hier een topic op RC-Groups over de Quanum Nova Pro en het connecten van een radio.
Zojuist het volgende besteld:
https://hobbyking.com/en_...-3s-45-90c-lipo-pack.html
- ESC = https://eu.banggood.com/R...-FPV-Racer-p-1068210.html
- PDB = https://www.banggood.com/...ultirotors-p-1049051.html
- Frame = https://www.banggood.com/...Quadcopter-p-1001216.html
- Motors = https://www.banggood.com/...Multirotor-p-1066837.html
- FC = https://www.banggood.com/...tor-Racing-p-1010232.html
- Props = https://www.aliexpress.co...lack-Red/32801217184.html 3x Groen & 3x Rood
- Gedempte risers = https://www.aliexpress.co...Racer-RC/32800642734.html
- FPV Transmitter = https://www.banggood.com/...ransmitter-p-1114206.html
- FPV Cam = https://www.banggood.com/...Switchable-p-1053340.html
- Radio Receiver = https://www.banggood.com/...S-X-Series-p-1031481.html
- Radio FrSky Q X7 = https://www.banggood.com/...hite-Black-p-1112717.html
- Module voor Transmitter = http://www.banggood.com/M...ransmitter-p-1097688.html
- Lipo Straps = http://www.banggood.com/1...Down-Strap-p-1137622.html
[ Voor 7% gewijzigd door ReTechNL op 28-04-2017 17:55 ]
Om je fc, pdb en esc te monteren had ik eerder zo'n setje besteld: https://m.banggood.com/16...andoff-Set-p-1008380.htmlReTechNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:47:
Zojuist het volgende besteld:Nog te bestellen:
- Props = https://www.aliexpress.co...lack-Red/32801217184.html 3x Groen & 3x Rood
En de LiPo accus worden 3S 2200mAh
- Module voor Transmitter = http://www.banggood.com/M...ransmitter-p-1097688.html
Daarnaast hoop ik voor je dat die esc ertussen past. Beter had je losse esc's besteld omdat als er een kanaal stuk gaat, je de hele esc moet vervangen voor alle 4 ipv 1.
Je video transmitter is wat iel. Het wordt lastig om daar een goede antenne op te zetten denk ik, maar het kan. Gebruik wel een mushroom antenne voor beter ontvangst
De lipo's zijn een beetje zwaar voor actief vliegen denk ik. Je kunt betervoor 1800mAh of 1500 gaan.
Momenteel zal de quad gebruikt worden om puur te oefenen met vliegen buiten. momenteel zijn die eachine h8 en e010 een beetje simpel geworden. (ik woon aan de kust dus deze kan ik niet buiten vliegen)BoAC schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:11:
[...]
Om je fc, pdb en esc te monteren had ik eerder zo'n setje besteld: https://m.banggood.com/16...andoff-Set-p-1008380.html
Daarnaast hoop ik voor je dat die esc ertussen past. Beter had je losse esc's besteld omdat als er een kanaal stuk gaat, je de hele esc moet vervangen voor alle 4 ipv 1.
Je video transmitter is wat iel. Het wordt lastig om daar een goede antenne op te zetten denk ik, maar het kan. Gebruik wel een mushroom antenne voor beter ontvangst
De lipo's zijn een beetje zwaar voor actief vliegen denk ik. Je kunt betervoor 1800mAh of 1500 gaan.
als ik het vliegen goed onder de knie heb stap ik pas over op fpv. Alle gear heb ik al en betere antennes Aomway RHCP 5.8 SMA en RP-SMA antennes heb ik.
[ Voor 3% gewijzigd door ReTechNL op 28-04-2017 18:40 ]
Ik denk heel eerlijk gezegd dat het ook wat hoog gaat worden, Die vtx? Is die bedoelt om op de PDB/FC te monteren?
Je hebt nu een toren van PDB, ESC, FC en evt. VTX dat gaat een beetje moeilijk worden.
Je hebt nu een toren van PDB, ESC, FC en evt. VTX dat gaat een beetje moeilijk worden.
Zoals BoAC ook al aangeeft: Je kan beter een doosje met Hex Spacers kopen. Je zal zien dat je ze vaker nodig gaat hebben dan je denkt en dan is het handiger als je er wat meer hebt. Daarnaast kan je ook spelen met de verschillende maten spacers om zo alles goed passend te krijgen.ReTechNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:47:
Zojuist het volgende besteld:Nog te bestellen:
En de LiPo accus worden 3S 2200mAh
Lipo's zou ik wat kleiner nemen. 1500 0f 1300 mah. 2200mah is best wel zwaar en heeft daardoor een vrij slechte power/weight ratio.
VTX stacken gaat waarschijnlijk niet lukken. Kheb de 130mm versie van dit frame en die is niet veel lager maar ik moest mijn VTX ergens anders plaatsen. PDB, ESC, FC lukt net...lasharor schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:29:
Denk ook dat iets zwaardere lipo geen probleem is.
Mijn eigen ervaring
Op 6" anakin 1800mah 3S Gaat goed. Probleem is meer het buizen frame dat snel ontzet is. Hier op mijn eerste FPV ervaring. ESC in buizen daarom max 3S
Beetje 5" racer 3 tot 6 KG thust. 4Kg is goed gemiddeld 1kg per motor. Moderne motoren en matchende prop halen makkelijk veel meer er uit dan die 1kg.
Racer weegt rond de 0,5kg
dus 100g extra van lipo . Nog een Session erbij. Je kan zo tam maken met lipo van 3S 1,5 kilo dan zit je op 2:1 en racer zal het dan niet meer zijn.
Dus Ik merkte als beginner niet veel aan misbruiken van 4S 2700mAh 30C lippo van Furious320 op de Flip260. Had niet veel anders liggen.
Dat wordt pas belangrijk als je wilt winnen en optimale setup voor specifiek complexe parkour. Vooral met veel bochten werk. Voor beginnende skills trainen valt je het niet op zonder referentie ervaring met optimale race drone. En race ervaring.
Wat ik ook niet heb.
Het voordeel is dat top racer zijn 1300 lipo gaar stookt in iets meer dan 2 minuten. Dat ziet er wel gaaf uit.
En dan 5 minuten minuten op mij moet wachten want met rustig rond vliegen met dikke lipo heb je meer vlieg tijd.
Wat wel nadeel is. Het is investering die niet mee schaald. Als snel in skills groei en actiever gaat mee racen. Dan is 4S beter als instap dan 3S.
En 1300 tot 1500 75C ook aan te raden.
Voor Line of sight oefenen is goede herkenbaarheid van multicopter orientatie belangrijk.
Dus wat uitgebreidere LED verlichting. Dat helpt aanzienlijk met populaire X frames.
Die rond de 200mm racertjes worden erg klein op 25meter afstand
Mijn eigen ervaring
Op 6" anakin 1800mah 3S Gaat goed. Probleem is meer het buizen frame dat snel ontzet is. Hier op mijn eerste FPV ervaring. ESC in buizen daarom max 3S
Beetje 5" racer 3 tot 6 KG thust. 4Kg is goed gemiddeld 1kg per motor. Moderne motoren en matchende prop halen makkelijk veel meer er uit dan die 1kg.
Racer weegt rond de 0,5kg
dus 100g extra van lipo . Nog een Session erbij. Je kan zo tam maken met lipo van 3S 1,5 kilo dan zit je op 2:1 en racer zal het dan niet meer zijn.
Dus Ik merkte als beginner niet veel aan misbruiken van 4S 2700mAh 30C lippo van Furious320 op de Flip260. Had niet veel anders liggen.
Dat wordt pas belangrijk als je wilt winnen en optimale setup voor specifiek complexe parkour. Vooral met veel bochten werk. Voor beginnende skills trainen valt je het niet op zonder referentie ervaring met optimale race drone. En race ervaring.
Wat ik ook niet heb.
Het voordeel is dat top racer zijn 1300 lipo gaar stookt in iets meer dan 2 minuten. Dat ziet er wel gaaf uit.
En dan 5 minuten minuten op mij moet wachten want met rustig rond vliegen met dikke lipo heb je meer vlieg tijd.
Wat wel nadeel is. Het is investering die niet mee schaald. Als snel in skills groei en actiever gaat mee racen. Dan is 4S beter als instap dan 3S.
En 1300 tot 1500 75C ook aan te raden.
Voor Line of sight oefenen is goede herkenbaarheid van multicopter orientatie belangrijk.
Dus wat uitgebreidere LED verlichting. Dat helpt aanzienlijk met populaire X frames.
Die rond de 200mm racertjes worden erg klein op 25meter afstand
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ja die led-verlichting had ik echt nodig op Line of Sight. Daarvóór durfde ik bijna niks omdat ik heel gauw soms even dacht dat hij precies omgekeerd stond, of in een andere hoek. perspectief en zonlicht geeft al heel gauw van die mindfucks op Line of Sight.
Heb toen zoiets gekocht: https://nl.aliexpress.com...-Arduino/32769045926.html en dat achterop gezet. Ideaal!
Net mijn FPV ontmaagding gehad met m'n Quanum Cyclops. Wel nog even op Horizon/Angle mode voor de veiligheid in het begin. Maar mooi hoor. Zie nog wel wat meer ruis als ik meer gas geef, ondanks een condensator, dus maar even kijken of dat nog beter kan.
Heb toen zoiets gekocht: https://nl.aliexpress.com...-Arduino/32769045926.html en dat achterop gezet. Ideaal!
Net mijn FPV ontmaagding gehad met m'n Quanum Cyclops. Wel nog even op Horizon/Angle mode voor de veiligheid in het begin. Maar mooi hoor. Zie nog wel wat meer ruis als ik meer gas geef, ondanks een condensator, dus maar even kijken of dat nog beter kan.
Heb een ervaren FPV met LOS Acro zien misgaan. Waarbij ik FPV acro heel natuurlijk vind. Vind ik LOS acro lijp.
Zelf bewust ook Acro LOS gedaan om flips te proberen.
Het zelf zo dat ik alleen in Acro LOS flips heb gedaan. Nooit in FPV.
Denk dat ik mij meer op Freestyle ga focussen en minder op racen.
Ben een Captain slow en competitieve drang heb ik ook niet zo.
Maar dat free as a bird FPV gevoel daar in de lucht is zo vet.
Vind vooral de smooth style meer mijn ding.
Zelf bewust ook Acro LOS gedaan om flips te proberen.
Het zelf zo dat ik alleen in Acro LOS flips heb gedaan. Nooit in FPV.
Denk dat ik mij meer op Freestyle ga focussen en minder op racen.
Ben een Captain slow en competitieve drang heb ik ook niet zo.
Maar dat free as a bird FPV gevoel daar in de lucht is zo vet.
Vind vooral de smooth style meer mijn ding.
Zelf ook nog steeds aan het stuntelen met orientatiepunten. En als ik dan dit zie voel ik me echt een n00b:MsG schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:43:
Ja die led-verlichting had ik echt nodig op Line of Sight. Daarvóór durfde ik bijna niks omdat ik heel gauw soms even dacht dat hij precies omgekeerd stond, of in een andere hoek. perspectief en zonlicht geeft al heel gauw van die mindfucks op Line of Sight.

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.