Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
ChojinZ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:50:
[...]

Jij vliegt dus ook altijd met spotter?
Nee, dat zeg ik ook niet ;)
Vaak vliegen we met een groepje, soms vlieg ik alleen, het is maar hoe het uitkomt :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Radiance schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Die plek dus, die heb ik toen ik die velden ontdekte ook op de Tweakers map gezet maar is dus niet meer bruikbaar.

Ik wandelde laatst in het bos bij Rijswijk en daar ligt een vrij groot veld en verboden voor honden.
Ik weet niet hoe druk het daar is op een mooie dag. Het Zuiderpark is bijvoorbeeld al geen optie i.v.m. de drukte en het Westbroekpark eigenlijk ook niet, buiten dat die laatste ook in een no fly zone valt net zoals het Malieveld.

Ik heb ook wel eens gevlogen op een veld van een scooting club in het Westland maar dat is eigenlijk verboden toegang. Ik ben daar 2x geweest en toen stond het hek open, de 3e keer was het hek op slot. Nu klim je er makkelijk overheen want het is een laag maar toch. :P

Dan heb je in Madestein nog een groot open veld bij een villa wijk alleen heb je daar in de zomer weer heel hoog gras en als het geregend heeft blijven er best wel lang grote plassen liggen, ook niet optimaal dus.

Ik heb ook vlak bij tuincentrum Ockenburg een veld gezien maar dit is een honden uitlaat plaats dus eigenlijk altijd druk.

Nu zijn er ook paden in de duinen waar je toegang hebt tot grote velden zonder over hekken te gaan, probleem is alleen dat je niet van het pad af mag en weet niet of de boswachters blij worden als je daar gaat vliegen. Nadeel is ook dat je die plekken alleen per fiets kan bereiken of een best eind moet lopen.

Ik heb hier een kaartje gemaakt met de plekken die ik bedoel.
https://drive.google.com/...s3bUXBxUILSqo&usp=sharing
Kan ik toevoegingen aan deze map doen? Ik heb zelf nog een prima vlieglocatie in het westland :)
Neyluzz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:00:
[...]

Kan ik toevoegingen aan deze map doen? Ik heb zelf nog een prima vlieglocatie in het westland :)
Ja, zie openingspost van dit topic :)

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Kars schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:35:
[...]

Ja, zie openingspost van dit topic :)
Excoesie! Er staat er 1 bij, in 's-Gravenzande. Ik zal later meer toevoegen.

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 20:57
Deze week mijn Mi Drone 4k binnen gekregen, en gisteren even wezen vliegen. Eerste mini productie filmpje:

[ Voor 20% gewijzigd door Montu op 11-05-2017 18:50 ]

PC Specs

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:46
Ik heb mijn Mi gisteren ook binnen gekregen.
Via Banggood besteld, de invoerkosten waren nog €140 extra. Op het pakketje zelf stond dat de waarde $21,75 was, maar ik moest het bonnetje naar postNL versturen omdat zij niet wisten wat ze moesten verrekenen....

Alleen vandaag kon ik m niet starten omdat het kompas geen goed signaal had en calibratie faalde elke keer. Zonder kompas vliegen kan dus blijkbaar niet? Morgen maar weer een keer proberen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Montu
PM_Petrol schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:11:
Via Banggood besteld, de invoerkosten waren nog €140 extra. Op het pakketje zelf stond dat de waarde $21,75 was, maar ik moest het bonnetje naar postNL versturen omdat zij niet wisten wat ze moesten verrekenen....

Alleen vandaag kon ik m niet starten omdat het kompas geen goed signaal had en calibratie faalde elke keer. Zonder kompas vliegen kan dus blijkbaar niet? Morgen maar weer een keer proberen.
Oei, dat is een tegenvaller.. Ik had hem daarom via Tomtop besteld. Ja, ik krijg vaak ook op het begin dat de compass interference heeft, maar als ik hem een kwartslag draai dan werkt het wel gek genoeg. Mij lukte het kalibreren wel, je moet gewoon jezelf om de drone heen bewegen terwijl je hem vast houdt. Bij de Mavic hoef je vaak maar 1 of 2 rondjes, maar bij de Mi Drone moet je wel 10 rondjes. :') Ik was in ieder geval best duizelig na het kalibreren.

Maar genoeg over de Mi Drone in dit topic!

PC Specs

• OneTimer
Montu schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Oei, dat is een tegenvaller.. Ik had hem daarom via Tomtop besteld. Ja, ik krijg vaak ook op het begin dat de compass interference heeft, maar als ik hem een kwartslag draai dan werkt het wel gek genoeg. Mij lukte het kalibreren wel, je moet gewoon jezelf om de drone heen bewegen terwijl je hem vast houdt. Bij de Mavic hoef je vaak maar 1 of 2 rondjes, maar bij de Mi Drone moet je wel 10 rondjes. :') Ik was in ieder geval best duizelig na het kalibreren.

Maar genoeg over de Mi Drone in dit topic!
Ik kreeg 'm nu wel gekalibeerd, in de kelder waar geen eventuele interference signalen zijn, dat gaf die namelijk ook als foutmelding. Maar tijdens het vliegen kon ik alleen op GPS vliegen, het kompas gaf nog steeds een kalibratie melding.

Is dit topic niet bedoeld voor de Mi drone? Ik kon ook geen apart topic er over vinden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:55

MsG

Forumzwerver

Het gaat hier volgens mij over vliegerij in brede zin des woords dus babbel er gerust over :-).

Bij banggood kan je de invoerrechten soms toch ook afkopen bij de winkel?
Montu schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:48:
Deze week mijn Mi Drone 4k binnen gekregen, en gisteren even wezen vliegen. Eerste mini productie filmpje:

[video]
Nice!

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Montu
PM_Petrol schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:44:
[...]

Ik kreeg 'm nu wel gekalibeerd, in de kelder waar geen eventuele interference signalen zijn, dat gaf die namelijk ook als foutmelding. Maar tijdens het vliegen kon ik alleen op GPS vliegen, het kompas gaf nog steeds een kalibratie melding.

Is dit topic niet bedoeld voor de Mi drone? Ik kon ook geen apart topic er over vinden.
Oh, ik dacht even dat dit het Mavic Pro topic was. :')

In de settings kun je ''atti mode'' anzetten, dan kun je vliegen zonder de GPS en compass, maar ik weet niet of je dat op het begin al kan. Ik had ergens gelezen dat je de eerste 500 vliegminuten nog niet bij alle settings kunt.. maar het zou kunnen dat dit alleen voor de 1080p varfaiant geldt, en niet voor de 4k versie. Wat was de melding in de vlucht precies? 'Warning compass interference' of iets dergelijks? Die krijg ik namelijk ook vaak, maar hij vliegt dan nog gewoon prima. Van een kalbiratie melding tijdens het vliegen heb ik nog niet gehoord.

PC Specs

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
PM_Petrol schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:11:

Als je voor die nieuwe optie van "Direct Bla Bla" hebt gekozen, dan zou je de invoerrechten terug kunnen claimen bij BangGood.

Schiet ze in ieder geval even aan, en vraag wat er aan te doen is :D

• OneTimer
Montu schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:59:
[...]

Oh, ik dacht even dat dit het Mavic Pro topic was. :')

In de settings kun je ''atti mode'' anzetten, dan kun je vliegen zonder de GPS en compass, maar ik weet niet of je dat op het begin al kan. Ik had ergens gelezen dat je de eerste 500 vliegminuten nog niet bij alle settings kunt.. maar het zou kunnen dat dit alleen voor de 1080p varfaiant geldt, en niet voor de 4k versie. Wat was de melding in de vlucht precies? 'Warning compass interference' of iets dergelijks? Die krijg ik namelijk ook vaak, maar hij vliegt dan nog gewoon prima. Van een kalbiratie melding tijdens het vliegen heb ik nog niet gehoord.
Haha ik dacht al :p.

Precies "compass interference cannot take off". Op de een of andere manier kon il daarna wel via GPS opstijgen. Is het ook de bedoeling dag ik vóór elke vlucht het kompas calibreer?
De beginner mode kan ik gelijk uitzetten en heb dus geen vliegbeperking tot 120m. Atti kan ik ook aanzetten maar dat lijkt me nog geen goed plan.
cavey schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Als je voor die nieuwe optie van "Direct Bla Bla" hebt gekozen, dan zou je de invoerrechten terug kunnen claimen bij BangGood.

Schiet ze in ieder geval even aan, en vraag wat er aan te doen is :D
Oh oke, ik kon dat nog niet kiezen vorige maand. Via EMS Mail is het verzonden, maar ik zal ze contacten, bedankt :) .

• cavey
Ooh, ja, het is ook nog maar net een paar weken ofzo dat ze er uitgebreid ruchtbaarheid aan geven.PDM. Priority Direct Mail. Kan zijn dat je er idd net voor hebt gezeten :( Dan weet ik niet of ze je kunnen helpen/welwillend zijn.

Laten we het hopen :D EUR 140 is geen kattenpis.

• Montu
PM_Petrol schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:26:
[...]

Haha ik dacht al :p.

Precies "compass interference cannot take off". Op de een of andere manier kon il daarna wel via GPS opstijgen. Is het ook de bedoeling dag ik vóór elke vlucht het kompas calibreer?
De beginner mode kan ik gelijk uitzetten en heb dus geen vliegbeperking tot 120m. Atti kan ik ook aanzetten maar dat lijkt me nog geen goed plan.
[...]

Oh oke, ik kon dat nog niet kiezen vorige maand. Via EMS Mail is het verzonden, maar ik zal ze contacten, bedankt :) .
Ja, die melding krijg ik ook vaak. Ik snap ook niet waarom, wordt hopelijk gefixed in een update. Als je je drone dan in ieder geval een kwartslag draait, dan werkt het vaak wel. Dat is een beetje uitproberen. De kompas hoef je in principe maar 1 keer te kalibreren. Ik zou het gewoon 1 keer gelijk goed doen: dus naar een groot open veld gaan waar je zo min mogelijk last hebt van interferencies. Ik zou de kompas wel opnieuw calibreren als je in het buitenland bent.

PC Specs

Verwijderd

Voor een event van twee dagen ben ik op zoek naar een Fly Cage. Wie o wie kan me helpen?

• OneTimer
cavey schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:28:
Ooh, ja, het is ook nog maar net een paar weken ofzo dat ze er uitgebreid ruchtbaarheid aan geven.PDM. Priority Direct Mail. Kan zijn dat je er idd net voor hebt gezeten :( Dan weet ik niet of ze je kunnen helpen/welwillend zijn.

Laten we het hopen :D EUR 140 is geen kattenpis.
Heb ze een mail gestuurd. Ik zag al forum berichten van november 2016 waar ze het over PDM hadden.
Maar daar hadden ze het over dat het alleen geldt voor pakketten vanuit China verstuurd, die van mij kwam uit Singapore. Ik hoor het wel.
Montu schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Ja, die melding krijg ik ook vaak. Ik snap ook niet waarom, wordt hopelijk gefixed in een update. Als je je drone dan in ieder geval een kwartslag draait, dan werkt het vaak wel. Dat is een beetje uitproberen. De kompas hoef je in principe maar 1 keer te kalibreren. Ik zou het gewoon 1 keer gelijk goed doen: dus naar een groot open veld gaan waar je zo min mogelijk last hebt van interferencies. Ik zou de kompas wel opnieuw calibreren als je in het buitenland bent.
Blijft toch raar, kwart slag draaien hielp uiteindelijk wel, moest de drone alleen ff opnieuw opstarten. Waar wordt het kompas allemaal voor gebruikt in de drone? GPS zou toch voldoende moeten zijn voor de positie.

PM_Petrol schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:46:
[...]

Blijft toch raar, kwart slag draaien hielp uiteindelijk wel, moest de drone alleen ff opnieuw opstarten. Waar wordt het kompas allemaal voor gebruikt in de drone? GPS zou toch voldoende moeten zijn voor de positie.
Richting. Kan een GPS ook maar een kompas is accurater/sneller. Meer sensordata geeft over het algemeen meer precisie en daarom word vaak een combinatie van verschillende sensoren gebruikt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Bij de DJI Phantom is het zo dat kompas kalibratie altijd het beste gaat als er geen metalen objecten of elektrische apparaten in de buurt zijn. Zelfs een fietsenrek of muur van gewapend beton geeft al verstoringen bij zowel gebruik, als kalibratie.

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Heeft iemand aanraders voor een Drone met ingebouwde camera & auto-track functie die niet al te duur is (zeg max. 250eu) met een handzaam formaat. Ik wil dit volgend ski-seizoen gebruiken voor op de piste om ski-technieken beter vast te leggen en te verbeteren.

De Hover Drone komt in de buurt:
https://gethover.com/shop/product/hover-camera

De windfactor is vrij essentieel en ik gok dat de Hover daar te licht voor is.

R.D50

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 15:57

lasharor

7 december 2004

Gisteren wel erg leuk kunnen vliegen met wat andere jongens. Was de bedoeling om vroeg te beginnen en zo eventuele regen voor te zijn maar die regen bleef uit. Dus van 11:00 tot 16:00 lekker wat lipo's opgemaakt :)

[ Voor 25% gewijzigd door lasharor op 14-05-2017 13:18 ]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

rvd50 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:47:
Heeft iemand aanraders voor een Drone met ingebouwde camera & auto-track functie die niet al te duur is (zeg max. 250eu) met een handzaam formaat. Ik wil dit volgend ski-seizoen gebruiken voor op de piste om ski-technieken beter vast te leggen en te verbeteren.

Nou mijn kennis is beperkt. Maar die eisen feature pakket is meer wat terech echt een drone kan worden noemen.

De feature is volgen van object.
Simpelste is dat de drone autonoom de remote volgt. Soort tracker.

Of met oa flow cam object detectie , dus objecten kan setten om te volgen.
Lange vliegtijd is ook wel handig. Of op vlak voor je actie moment het opgooien.

Dit zijn drones die je gewoon als baksteen de lucht in gooid en dan autonoom je volgen met gesette afstand en hoogte.

Dit zijn kant en klare drones die deze geavanceerde features ondersteunen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

rvd50 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:47:

Die ga je (nog) niet vinden :)

De features die jij noemt zijn er wel (bijv. in de DJI Mavic), maar die kost flink meer.
Alles daaronder is óf slecht geïmplementeerd, óf valse belofte (zie bijv. Lily Drone).

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 21:06

jd1987

cliquefotografie.nl

Wel uitkijken met ski pistes, sommige landen zijn daar zeer streng op.
Oostenrijk deelt bijvoorbeeld extreem hoge boetes uit(€20.000).

Zwitserland en Italië zijn iets makkelijker:

http://www.snowchamps.nl/...hoe-zit-het-met-de-regels

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• cavey
Beetje lomp van Snowchamps dat ze verbaasd zijn dat een skigebied bebouwd is. Tuurlijk is dat een bebouwd gebied. Wat denk je dat liften zijn? Bebouwing. Alle hutjes die verspreid zijn over/op/langs de piste.

Verder wel een informatief stuk. Niet in oostenrijk en frankrijk gaan stunten dus :) In zwitserland en italie kan je lekker racen.

Gaat Tweaker Arjen dan niet in de shit komen? YouTube: Lego train set up high in mountains, awesome footage!

edit: nee tuurlijk niet, hij was in italie bezig en niet in oostenrijk. My bad.

[ Voor 7% gewijzigd door cavey op 15-05-2017 12:36 ]

ChojinZ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:44:
Dilemma:

Ik vlieg nu al een tijdje met een 7" scherm en twijfel om goggles te halen. Ik vlieg echter altijd alleen en heb geen spotter(s) bij me. Nu heb ik begrepen dat goggles met spotters nog gedoogd worden maar dat, als je in je eentje bent, goggles niet toegestaan zijn.

Wat nu? Aansluiten bij een club zodat ik, onder een gedoogbeleid, alsnog met goggles kan vliegen. Schijt hebben aan de regels en gewoon in mijn eentje met goggles vliegen of het toch gewoon houden bij een los scherm?

Hoe doen jullie dat?
Kogel is door de kerk, kheb de Fatshark Attitude V4 gekocht!
http://www.fatshark.com/p...sary-edition-fpv-goggles/
*O*

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Voor de gene die het leuk vindt:
http://www.team-mro.nl/events/

Er zijn op dit moment nog 9 tickets vrij :D

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

jd1987 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:43:
Wel uitkijken met ski pistes, sommige landen zijn daar zeer streng op.
Oostenrijk deelt bijvoorbeeld extreem hoge boetes uit(€20.000).

Zwitserland en Italië zijn iets makkelijker:

http://www.snowchamps.nl/...hoe-zit-het-met-de-regels
Als je het in je hoofd haalt om boven een piste te gaan vliegen (veel mensen en onvoorziene objecten in de lucht; liften/kabels), dan vind ik die boetes wel terecht :)

Ik ga me ook eens verdiepen in de regels in Oostenrijk, heb sinds kort een mavic, en ga van de zomer een mooie rondreis maken in Oostenrijk. Lijkt me gaaf om op wat verlaten plekken wat mooie shots te maken.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik snap het niet meer zo goed qua min throttle / max throttle in Betaflight in verhouding tot de PPM min throttle en max throttle in BLHeliSuite.

Ik heb deze values in BlHeliSuite:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/glb7DEK.png

Waar die PPM Min Throttle 1148 en PPM Max Throttle 1832 volgens mij gewoon stock zijn bij deze BlHeli firmware.

In Betaflight heb ik het zo:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6pIKYH6.png

De 1150 bij MIN komt daar voort uit de waarde waarbij alle 3 de motoren lekker draaien. Maar ik zit even met die top value. Die staat in Betaflight op 2000, want dat is de logische top-waarde van digitale zenders. Maar waarom is die in de firmware van BLHeli by default dan weer een stukje lager dan dat? Waarom staat die daar niet juist op 2000? Dan heb je toch een grotere range tussen geen gas en vol gas? Waarom zou je dat minder willen dan 2000? Kan iemand me uitleggen welke waarden ik het best kan pakken en waarom?

Ik gebruik BLHeli Non-S ESC's.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Toen ik nog blheli vloog, stelde ik de esc's altijd in op minthrottle 1000, en maxthrottle 2000...

dat is wat je flight controller uit kan sturen, dus stel de esc's lekker in op die waardes.

Daarna ervoor zorgen dat je zender ook netjes 1000-2000 aanstuurt (en dat het op die manier in betaflight binnenkomt), en je bent perfect gecalibreerd.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

MsG schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:29:
Ik snap het niet meer zo goed qua min throttle / max throttle in Betaflight in verhouding tot de PPM min throttle en max throttle in BLHeliSuite.

[afbeelding]

Waar die PPM Min Throttle 1148 en PPM Max Throttle 1832 volgens mij gewoon stock zijn bij deze BlHeli firmware.

[afbeelding]

De 1150 bij MIN komt daar voort uit de waarde waarbij alle 3 de motoren lekker draaien. Maar ik zit even met die top value. Die staat in Betaflight op 2000, want dat is de logische top-waarde van digitale zenders. Maar waarom is die in de firmware van BLHeli by default dan weer een stukje lager dan dat? Waarom staat die daar niet juist op 2000? Dan heb je toch een grotere range tussen geen gas en vol gas? Waarom zou je dat minder willen dan 2000? Kan iemand me uitleggen welke waarden ik het best kan pakken en waarom?

• cavey

[afbeelding]

In BLHeliSuite moet je ESC calibratie doen op een van de tabs. Dan de instructies volgen (een smokestopper is aan te raden, just in case).

Dan worden de ESC's getest op "start" punt. Dan wordt je PPM min throttle bijgewerkt en je max throttle.

Dit zal je "range" worden voor 0% throttle tot 100% throttle.

[afbeelding]

Je min 1150 ligt idd net boven de 1148. Als je ESC calibratie in BLHeliSuite hebt gedaan, kan je net iets boven de daaruit voortvloeiende PPM min throttle gaan zitten. Waarschijnlijk kom je na calibratie ergens op 1040.

Max throttle kan je gewoon op 2000 zetten (al valt daar misschien ook wat in te tweaken als je wat meer resolutie/bereik wilt hebben, dan kan je je PPM max throttle waarde hier gebruiken). Het is dan gewoon dat je range van 1000-2000 wordt gemapt op je ingestelde waardes.

En hierna zul je genoeg resolutie moeten hebben dat je beetje kan vliegen en throttle response hebt. Ipv dat je bijv. 25% stick input moet geven voordat de motoren gaan draaien enzo.

Op youtube zijn genoeg ESC calibratie en andere films te zoeken voor het correct instellen van je ranges voor Cleanflight en Betaflight.

Zie met name de kanalen van Joshua Bardwell en Painless360 (Of was het 360Painless).

Misschien dat The Blue Falcon Project ook een calibratie film heeft. HIj heeft de laatste tijd flink wat build tutorials neergezet, van frame/motor selectie tot het helemaal in elkaar solderen en binden.

• cavey
RonnieB82 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:41:
Toen ik nog blheli vloog, stelde ik de esc's altijd in op minthrottle 1000, en maxthrottle 2000...

dat is wat je flight controller uit kan sturen, dus stel de esc's lekker in op die waardes.

Daarna ervoor zorgen dat je zender ook netjes 1000-2000 aanstuurt (en dat het op die manier in betaflight binnenkomt), en je bent perfect gecalibreerd.
eh, maar je hebt dan 0,0 ESC calibratie gedaan. Dat het vloog joh O_o dan zal elke motor wel apart gereageerd hebben, allemaal op een ander moment opspinnen enzo. Lijkt me niet fijn vliegen :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

cavey schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 06:57:
[...]

eh, maar je hebt dan 0,0 ESC calibratie gedaan. Dat het vloog joh O_o dan zal elke motor wel apart gereageerd hebben, allemaal op een ander moment opspinnen enzo. Lijkt me niet fijn vliegen :)
Wat je in BLHeli instelt is je calibratie! (bij ppm min/max throttle)
deze waarde wijzigt ook als je een 'ouderwetse' calibratie doet.

bij vliegtuigen e.d. moet je idd op de ouderwetse manier doen, zodat je esc weet wat je output van je zender is.

Omdat blheli het van je fc ontvangt, kan je dat handmatig ingeven. (want je fc stuurt je esc's aan, niet je zender)

edit:

lees net mn eerdere bericht terug, ik bedoelde dus de min/max throttle in blheli, misschien was dat niet helemaal duidelijk...

[ Voor 16% gewijzigd door GeleFles op 16-05-2017 10:33 ]

• cavey
@RonnieB82 aha! wist ik niet :D Thanks. Today I learned something :D

• Nreal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11 21:19
En voor degene waarbij de transmitter de 1000-2000 range niet halen (Spektrum is standaard 1100 t/m 1900 geloof ik) kan je rxrange instellen in clean/betaflight.

https://github.com/betafl...y-Asked-Questions#rxrange

Voorkomt een hoop gezeur met het correct instellen van je transmitter ten opzichte van je FC.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gister een beetje gevlogen met FPV. Veel nog op angle en horizon en af en toe een beetje ACRO om wat te leren. Ik heb op Horizon echter regelmatig dit (had dit eerder al met oudere firmware ook weleens). Als ik een voorwaartse flip maak, doet hij er een zijwaartse bij. Met Line of Sight leverde dat wel eens rare fuckups op, maar met FPV maakt het niet echt uit, maar raar vind ik het wel. Mensen die dat weten te herleiden?

Zie hier. Ik kan niet linken naar het specifieke deel, maar zie vanaf 05:04:

En de overige vliegerij gister (nog vrij rustig :P)

Specs:
Frame: ZMR250 Aliexpress kloon-frame
Motoren: RS2205 2300KV
Propellors: Kingkong Bullnose 5045
Speed Controller: Aliexpress Opto 20A ESC's
Flight Controller: SP Racing F3 kloon
PDB: Matek 5 in 1 PDB
LiPo's: Tattu 1550 3S 75C
VTX: Eachine TX526
FPV Cam: HS1177 kloon
Cam: SJ7000 kloon

Transmitter: FlySky I6 + IA6B
Goggles: Quanum Cyclops

Waar vlieg ik (buiten no-fly-zone)

[ Voor 33% gewijzigd door MsG op 16-05-2017 12:42 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:56
Ik krijg er een wiebelhoofd van doordat de drone continu de horizon probeert recht te trekken. Dit vliegt dus heel onrustig. Ga zo snel mogelijk acro vliegen, dat gaat zoveel prettiger en natuurlijker :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja dat snap ik wel ;-), maar ik moet nog even aan het feit wennen dat er dan ook geen correctie meer is. Ik heb nu nog van die standaard-wifi-antennes dus ben nog wat de grenzen aan het verkennen van het visuele bereik. Als dat niet meer wegvalt en ik de grenzen helder heb durf ik wel over op ACRO.

MsG schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:34:
. Ik heb op Horizon echter regelmatig dit (had dit eerder al met oudere firmware ook weleens). Als ik een voorwaartse flip maak, doet hij er een zijwaartse bij. Met Line of Sight leverde dat wel eens rare fuckups op, maar met FPV maakt het niet echt uit, maar raar vind ik het wel. Mensen die dat weten te herleiden?
Heel vreemd. Ik vermoed syncproblemen of een gare motor. Kan je een blackbox logje posten?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb maar weinig ruimte op m'n SP Racing F3. Dan moet ik de blackbox even mappen aan een switch en die activeren vóór de flip. Doe dat binnenkort even.

• BoAC
Staat je camera ook op +/- 0 graden? Ik heb hem gelijk op 30 graden staan waardoor je ook lekker snelheid maakt :)
MsG schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:47:
Ik heb maar weinig ruimte op m'n SP Racing F3. Dan moet ik de blackbox even mappen aan een switch en die activeren vóór de flip. Doe dat binnenkort even.
Als je 16Mb of meer hebt kan je em gewoon aanzetten. Vaak kan je dan voor een paar minuten loggen. Als binnen die tijd een flipt doet zit het wel goed. :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

ChojinZ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Als je 16Mb of meer hebt kan je em gewoon aanzetten. Vaak kan je dan voor een paar minuten loggen. Als binnen die tijd een flipt doet zit het wel goed. :)
Ik heb er 8, dus zal dat even kritisch timen :-). Je hoort nog van me.
BoAC schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:01:
Staat je camera ook op +/- 0 graden? Ik heb hem gelijk op 30 graden staan waardoor je ook lekker snelheid maakt :)
Nee nog niet, omdat ik nog vrij random vlieg. Moet voor m'n film-camera even wat bedenken qua hoek. De fpv cam is vrij draaibaar gelukkig.

[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 16-05-2017 23:57 ]

• BoAC
Drone racer in BMW commercial: YouTube: Der neue BMW 1er. E1NS WEITER.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 10:39
Zag Steele's video gisteren toevallig al. Wel grappig om dan beide te bekijken. :)
YouTube: Drone FPV Footage from the BMW 1er Commercial

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• lasharor

lasharor

7 december 2004

@MsG je hoort wel echt dat het die Bullnose props zijn. Dat geluid is erg herkenbaar.

Ik zou gewoon in acro gaan vliegen, paar keer laag over dat veld proberen te vliegen en dan een andere plek met iets meer obstakels opzoeken. Niet te lang in horizon mode op zo'n veld blijven vliegen.

• cavey
@MsG Als je een forward flip maakt in ACRO mode, heb je dan nog steeds de zij-rol erbij? Ik speculeer dat de horizon modus roet in het eten gooit als je forward flipt.

En eh, je hoeft niet bang te zijn voor het ontbreken van de automatische correctie, aangezien je quad dan 100% op je stick input gaat reageren: jij zorgt dan voor de correctie :D

Gewoon LOS beginnen, met alleen simpel hoveren. Als je het hoveren onder de knie hebt op 1 plek, dan kan je beetje een box gaan doen en zo verder.

Hier enkele youtube vids van diverse kanalen:

Painless360, learn to fly a multirotor:
YouTube: RC Basics: Learning to fly a multirotor

Deze is gebaseerd op de RADD school of flying (helicopter trainings programa om LOS te vliegen).

RCAddict HOW TO Playlist:
YouTube: How To:

(of als je liever de individuele videos hebt):

How to Fly LOS ACRO part 1: YouTube: How to fly Line Of Sight : Acro Tutorial Part 1
How to Fly LOS ACRO part 2: YouTube: How to fly Line Of Sight : Acro Tutorial Part 2
How to Fly LOS ACRO part 3: YouTube: How to fly Line Of Sight : Acro Tutorial Part 3

Ditch horizon/angle mode ZSM. Je leert sneller vliegen :D

• BoAC
cavey schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:48:
@MsG Als je een forward flip maakt in ACRO mode, heb je dan nog steeds de zij-rol erbij? Ik speculeer dat de horizon modus roet in het eten gooit als je forward flipt.
...
Ik denk dat je gelijk hebt. Heeft te maken met zijn PID denk ik. Als hij de flip met zijn stick helemaal afmaakt (dus pas stoppen met pitch geven als de flip afgerond is) dat hij dit niet gaat zien :)

Maar idd, gewoon acro, dan heb je er geen last van :P

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:31
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Syma X8HW? Ben erg benieuwd naar jullie verhalen hierover!
Zit namelijk te twijfelen om er 1 aan te schaffen en me eigen Actioncam (SJcam 5000x elite) eronder te hangen om te filmen.

[ Voor 38% gewijzigd door Son Gohan op 17-05-2017 12:47 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

cavey schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:48:

En eh, je hoeft niet bang te zijn voor het ontbreken van de automatische correctie, aangezien je quad dan 100% op je stick input gaat reageren: jij zorgt dan voor de correctie :D

Gewoon LOS beginnen, met alleen simpel hoveren. Als je het hoveren onder de knie hebt op 1 plek, dan kan je beetje een box gaan doen en zo verder.

Hier enkele youtube vids van diverse kanalen:

Painless360, learn to fly a multirotor:
YouTube: RC Basics: Learning to fly a multirotor

Deze is gebaseerd op de RADD school of flying (helicopter trainings programa om LOS te vliegen).

RCAddict HOW TO Playlist:
YouTube: How To:

(of als je liever de individuele videos hebt):

How to Fly LOS ACRO part 1: YouTube: How to fly Line Of Sight : Acro Tutorial Part 1
How to Fly LOS ACRO part 2: YouTube: How to fly Line Of Sight : Acro Tutorial Part 2
How to Fly LOS ACRO part 3: YouTube: How to fly Line Of Sight : Acro Tutorial Part 3

Ditch horizon/angle mode ZSM. Je leert sneller vliegen :D
Het gaat ook best goed hoor. Ik vlieg al een jaar Line of Sight. Line of Sight ACRO vind ik monnikenwerk, met FPV vind ik het ook wel logisch. Net alsof je een helikopter bestuurt. Ben gewoon nog wat huiverig om te crashen, heb nu in ieder geval Horizon en Angle als opties op de switch, zodat ik als ik ineens een fuckup heb of een visuele blackout, hij veilig levelt. Zal deze week nog even met blackbox aan de slag.

Ik zie dat er ook allemaal stick commando's zijn, ik bewoog gister een beetje de sticks terwijl hij disarmed was en toen ging hij ook in kalibratiemodi. Maar even op letten dus.

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.bigcommerce.com/server3600/5cb73/product_images/uploaded_images/cleanflight-stickpositions.png?t=1440313849

• cavey
oh! dat plaatje ken ik, maar ik ging ervanuit dat als je arm/disarm op een switch doet, dat de stick functions uit gaat.

Dat ga ik binnenkort maar even controleren. Moet m'n quad toch weer openschroeven om de minimosd weer aan te sluiten :D
Pvesh schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:45:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Syma X8HW? Ben erg benieuwd naar jullie verhalen hierover!
Zit namelijk te twijfelen om er 1 aan te schaffen en me eigen Actioncam (SJcam 5000x elite) eronder te hangen om te filmen.
De vraag is of dat wel lekker gaat werken. Als je een andere camera er onder gaat hangen, kan dat weleens invloed hebben op de balans van de drone. Als de balans van de drone niet helemaal goed is, kan dat er weer voor zorgen dat de drone niet goed of helemaal niet meer vliegt.

Bij FPV drones kan je daar rekening mee houden en dit in de software aanpassen (PID tuning) maar die kant-en-klare drones kan je niet tweaken (uitzonderingen daar gelaten)

• Son Gohan
ChojinZ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:19:
[...]

De vraag is of dat wel lekker gaat werken. Als je een andere camera er onder gaat hangen, kan dat weleens invloed hebben op de balans van de drone. Als de balans van de drone niet helemaal goed is, kan dat er weer voor zorgen dat de drone niet goed of helemaal niet meer vliegt.

Bij FPV drones kan je daar rekening mee houden en dit in de software aanpassen (PID tuning) maar die kant-en-klare drones kan je niet tweaken (uitzonderingen daar gelaten)
Allereerst dank voor je reactie! Voor de balans hoef ik niet bang te zijn denk ik
"Voorzien van barometer, De barometer die in dit model zit zal ervoor zorgen dat de hoogte van de drone behouden blijft. Zo kun je je beter concenteren op het maken van foto's en video's en hoef je niet steeds de hoogte te corrigeren." Bron: https://www.rchelicoptershop.nl/quadcopters/syma-x8hw

Daarnaast wil ik deze bestellen om hem(de actioncam) vast te klikken. En inderdaad ik heb geen idee of je zo'n Syma kan upgraden of iets dergelijks.

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 21:06

jd1987

cliquefotografie.nl

Barometer houdt je drone vast op een bepaalde hoogte. Als je bijv op 30m hoog zit en naar voren vliegt houdt ie meter hem ook op 30m.

Waar ChojinZ op doelt is dat je een andere camera eraan hangt met een ander gewicht. Daarop is de Syma niet afgesteld en moeten de motoren bijv harder draaien om op te kunnen stijgen. En daar is ie dus niet op gebouwd en is ook niet af te stellen.

Wat verwacht je qua kwaliteit? Want imo is een drone zonder gimbal echt onbruikbaar qua beeld kwaliteit... Plus je kan je shot niet kaderen eenmaal in de lucht als je camera niet aan een gimbal hangt.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker wat doorsparen voor een 2e hands Phantom 3 Standard. Heb je een goede drone met prima beeldkwaliteit.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Pvesh schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:30:
[...]

Allereerst dank voor je reactie! Voor de balans hoef ik niet bang te zijn denk ik
"Voorzien van barometer, De barometer die in dit model zit zal ervoor zorgen dat de hoogte van de drone behouden blijft. Zo kun je je beter concenteren op het maken van foto's en video's en hoef je niet steeds de hoogte te corrigeren." Bron: https://www.rchelicoptershop.nl/quadcopters/syma-x8hw

Daarnaast wil ik deze bestellen om hem(de actioncam) vast te klikken. En inderdaad ik heb geen idee of je zo'n Syma kan upgraden of iets dergelijks.
Ach, voor een laag bedrag heb je op zich leuke drone om mee te beginnen.

Zo had ik hiervoor een YiZhan Tarantula X6, waar ik gebruik heb gemaakt van een 'credit-card mount' om mijn GoPro aan op te hangen.
Het is geen super ultra camera rig geworden, maar onder de € 100 had ik een leuke drone en kon je er prima mee filmen:

Upgraden kan niet, kies dan voor een (duurdere) brushless drone (zoals hierboven wordt gezegd, 2de hands Phantom of zo).

• Son Gohan
jd1987 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:16:
Barometer houdt je drone vast op een bepaalde hoogte. Als je bijv op 30m hoog zit en naar voren vliegt houdt ie meter hem ook op 30m.

Waar ChojinZ op doelt is dat je een andere camera eraan hangt met een ander gewicht. Daarop is de Syma niet afgesteld en moeten de motoren bijv harder draaien om op te kunnen stijgen. En daar is ie dus niet op gebouwd en is ook niet af te stellen.

Wat verwacht je qua kwaliteit? Want imo is een drone zonder gimbal echt onbruikbaar qua beeld kwaliteit... Plus je kan je shot niet kaderen eenmaal in de lucht als je camera niet aan een gimbal hangt.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker wat doorsparen voor een 2e hands Phantom 3 Standard. Heb je een goede drone met prima beeldkwaliteit.
Ahhh oke.. Ik heb geen idee wat ik verwacht. Het is meer dat de Syma zelf niet een mooi camera heeft en daarom ik de actioncam eronder wil hangen. En ik kan de Syma voor een paar tientjes krijgen dus vind 't een mooie drone om mee te oefenen voordat ik de DJI ga kopen. Bedankt voor de tips!
Kars schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:46:
[...]

Ach, voor een laag bedrag heb je op zich leuke drone om mee te beginnen.

Zo had ik hiervoor een YiZhan Tarantula X6, waar ik gebruik heb gemaakt van een 'credit-card mount' om mijn GoPro aan op te hangen.
Het is geen super ultra camera rig geworden, maar onder de € 100 had ik een leuke drone en kon je er prima mee filmen:

[video]

Upgraden kan niet, kies dan voor een (duurdere) brushless drone (zoals hierboven wordt gezegd, 2de hands Phantom of zo).
Nice filmpje! Was het moeilijk om zo'n 'credit-card mount' te maken? En inderdaad het is voor mij de eerste keer dat ik met een drone ga vliegen. Dus vandaar dat ik niet gelijk een DJI wil kopen.
Pvesh schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:29:
[...]

Ahhh oke.. Ik heb geen idee wat ik verwacht. Het is meer dat de Syma zelf niet een mooi camera heeft en daarom wil ik de actioncam eronder hangen. En ik kan de Syma voor een paar tientjes krijgen dus vind 't een mooie drone om mee te oefenen voordat ik de DJI ga kopen. Bedankt voor de tips!

[...]

Nice filmpje! Was het moeilijk om zo'n 'credit-card mount' te maken? En inderdaad het is voor mij de eerste keer dat ik met een drone ga vliegen.
Die mount is echt super simpel, zie hier: YouTube: Mobius Anti Vibe mount in 4 min

Foto's hoe ik het had:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/xv5kilu89/IMG_20150920_113638.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/jaohnrz9l/IMG_20150920_113651.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/nu0q9ah55/IMG_20150920_113732.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Kars op 18-05-2017 13:34 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:10
Heren ik heb Kars aan de topicstart editors toegevoegd. Ik heb er zelf echt gen tijd voor.. dus als admins iets willen veranderen of andere leden rechten willen geven ga je gang. Ik voel me geen "eigenaar" van de startpost. Het was indertijd nog zo klein allemaal dat ik een topic heb geopend.... maar ondertussen zijn er veel slimmere jongens hier die het waarschijnlijk veel beter kunnen uitleggen :)

Dus mods, admins... ga je gang. Ik voel me nooit niet gepasseerd :)

FreeReef.nl

Je bent de beste!

Ik zal binnenkort de OP nalopen/bijwerken/updaten/enz.
Als er ideeën zijn, stuur een PM of noem het hier in het topic. Ik ben er vaak genoeg ;)

• foekie01
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik kwam hier laatst een berichtje tegen over de robocat 270. Ik vond het frame er wel grappig uit zien dus ik heb besloten om een tweede quad te bouwen.

Mijn eerste quad heeft de volgende specs;
ZMR250 (clone)
DYS BE1806 2300Kv
Emax Simonk Series 12A
Gemfan 5030 (triblade)
CC3D
Immersion RC 600mw zender
FatShark 700TVL CMOS
Fatshark clover
3S batterij

De robocat heeft de volgende specs;
Robocat 270
Emax RS2205S 2600Kv
Emax EMX-SC-1774 D-SHOT Bullet Series 30A
DALPROP 5045 (dual blade, vanwege de 2600Kv)
Robocat PDB (met leds en dedicated 5V en 12V)
CC3D (want die had ik nog liggen)
Immersion RC 600mw zender
FatShark 700TVL CMOS
Fatshark clover
4S batterij (to be determined. Iemand suggesties?)
Frsky

Ik heb zo'n vermoeden dat de Robocat wat overkill is. Aan de andere kant is ie ook wel wat zwaarder dan bijv een ZMR250 :+

Ik ga wel de PDB leds omsolderen. Want nu zit rood aan de voorkant en blauw aan de achterkant. Ik heb liever wit aan de voorkant en rood aan de achterkant.

Gisteren de eerste spullen binnen gekregen (frame, motoren, PDB). Ik zal een foto plaatsen als er wat in elkaar zit }:O

[ Voor 19% gewijzigd door foekie01 op 19-05-2017 13:25 ]

foekie01 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:18:

Ik ga wel de PDB leds omsolderen. Want nu zit rood aan de voorkant en blauw aan de achterkant. Ik heb liever wit aan de voorkant en rood aan de achterkant.
Had ik ook met mijn Dquad frame. Frame zelf is top maar dat vond ik wel een rare keuze. Er verwarrend aangezien bij andere voertuigen rood altijd talelight is..

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ChojinZ schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:45:
[...]

Had ik ook met mijn Dquad frame. Frame zelf is top maar dat vond ik wel een rare keuze. Er verwarrend aangezien bij andere voertuigen rood altijd talelight is..
Ik heb ergens gelezen/gehoord dat dquad dat destijds heeft onderzocht; groen zou met een fpv camera beter te zien zijn, daardoor hebben ze voor groene taillights gekozen. (bij races zie je als het goed is alleen de achterkant ;))

• foekie01
ChojinZ schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:45:
[...]

RonnieB82 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:55:
[...]

Ik heb ergens gelezen/gehoord dat dquad dat destijds heeft onderzocht; groen zou met een fpv camera beter te zien zijn, daardoor hebben ze voor groene taillights gekozen. (bij races zie je als het goed is alleen de achterkant ;))
Dat zou dan een goed argument zijn. Waarom de robocat PDB dan weer blauw heeft weet ik niet.
In zo verre zou het voor mijzelf niet eens zo'n probleem zijn. Ik vlieg FPV, maar bij het afstellen is het wel handig als de achterkant rood is zoals bij mijn andere quad. Iets met gemak :+
Rood is inderdaad de best waar te nemen kleuren. Blauw het slechtst. Probeer maar eens te focussen op een blauw lampje, dat lukt je bijna niet.

Bron: http://www.natuurkunde.nl/opdrachten/1771/kleur-waarnemen

• SG

SG

Robocat. Doet mij denken aan onze eerste drone ervaring begin 2016.
Ik Walkera Furious 320 G. Tam ding crash alleen door hardware falen als defecte prop.
Broer Walkera F210 ja echte racer. Als tank niet te slopen.
Schoonbroer Tarot Robocat. Eerste crash frame gebroken. Met tyraps nog kunnen vliegen.

Vind ze leuk uitzien. Maar zwak frame. Mogelijk dat andere clonen en 2017 modellen dikker carbon gebruiken.

Nu zijn we 5 a 10 frames verder.
Ik casual.
Broer meer mee bezig.
Schoonbroer racen en freestyle.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-11 02:46
iemand ervaring met de Storm32 gimbal ?
ik kirjg er geen firmware op,
elke keer de error:

Activating device [KO]
ERROR: No response from the target, the Bootloader cannot be started.
Please, verify the boot mode configuration, reset your device then try again.

Press any key to continue ...

heb van alles geprobeerd, gezocht op internet over de fout, meerdere klagen, geen oplossing of oorzaak gevonden.
met arduino, zie ik dat hij wel dergelijk een reponce geeft in bootloader mode, maar dit zijn slechts rare tekens op elke buadrate
SG schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:51:
Robocat. Doet mij denken aan onze eerste drone ervaring begin 2016.
Ik Walkera Furious 320 G. Tam ding crash alleen door hardware falen als defecte prop.
Broer Walkera F210 ja echte racer. Als tank niet te slopen.
Schoonbroer Tarot Robocat. Eerste crash frame gebroken. Met tyraps nog kunnen vliegen.

Vind ze leuk uitzien. Maar zwak frame. Mogelijk dat andere clonen en 2017 modellen dikker carbon gebruiken.

Nu zijn we 5 a 10 frames verder.
Ik casual.
Broer meer mee bezig.
Schoonbroer racen en freestyle.
furious 320, vind ik geweldig, heb meteen de props vervangen met carbon props, hoef me daar geen zorgen meer over te maken, ik ben nu bezig met een upscale van de furious, denk dan aan furious 720, met 8S in X8 configuratie.
ben nog hard op zoek naar geschikte motoren.

[ Voor 43% gewijzigd door itcouldbeanyone op 21-05-2017 00:59 ]

Ben niet slim, maar wel dom

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-11 01:46

KofjeKoppie

Professioneel prutser

itcouldbeanyone schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:11:
iemand ervaring met de Storm32 gimbal ?
ik kirjg er geen firmware op,
elke keer de error:

Activating device [KO]
ERROR: No response from the target, the Bootloader cannot be started.
Please, verify the boot mode configuration, reset your device then try again.

Press any key to continue ...
Probeer hem eens aan te zetten nadat de software gaat proberen te uploaden.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• SG

SG

itcouldbeanyone schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:11:
furious 320, vind ik geweldig, heb meteen de props vervangen met carbon props, hoef me daar geen zorgen meer over te maken, ik ben nu bezig met een upscale van de furious, denk dan aan furious 720, met 8S in X8 configuratie.
ben nog hard op zoek naar geschikte motoren.
Mijn zus heeft Mavic pro en vind die compacte gimbal en 4K cam zo tof , dat is zo compact.

Ik heb de GPS Furious met Ardoino Mega FC.
Kwa bou zitten de 6,5" blade dicht op de hull maar er is veel ruimte tussen voor en achterste prop.
Van voor naar achter passen 8" maar richting de body is beperkt tot 6,5"

Was aan het denken om armpjes te verlengen en ESC kabels zodat 8" past.
Geen idee wat motoren aan kunnen.
De HD dvr cam , opname in en uit schakelbaar via transmitter is ook heel fijn.
Frame is wel zij wind gevoelig dus scheve opnames.

Nadeel van tilted motor arms is als ruimte tussen props verkleind de achterste props in de prop turbulentie van de voorste komen. Deze eigen schap wordt gereduceerd door stretched frame.

• itcouldbeanyone
SG schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Mijn zus heeft Mavic pro en vind die compacte gimbal en 4K cam zo tof , dat is zo compact.

Ik heb de GPS Furious met Ardoino Mega FC.
Kwa bou zitten de 6,5" blade dicht op de hull maar er is veel ruimte tussen voor en achterste prop.
Van voor naar achter passen 8" maar richting de body is beperkt tot 6,5"

Was aan het denken om armpjes te verlengen en ESC kabels zodat 8" past.
Geen idee wat motoren aan kunnen.
De HD dvr cam , opname in en uit schakelbaar via transmitter is ook heel fijn.
Frame is wel zij wind gevoelig dus scheve opnames.

Nadeel van tilted motor arms is als ruimte tussen props verkleind de achterste props in de prop turbulentie van de voorste komen. Deze eigen schap wordt gereduceerd door stretched frame.
ik heb nu 6 x 4.5 carbon props erop zitten, deze passen perfect, en me achterste prop heeft dan geen last van turbilentie, ik denk dat de motoren het te zwaar krijgen met 8 inch,
ik merk niet dat ik minder snel kan door deze prop combinatie.
ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken dat de props breken, wat bij de orginele vaak de oorzaak is van een crash, dit komt ook omdat de achterste props orgineel net je boddy kunnen raken, waneer deze hard rond draait.
mijnes is na vele vluchten geen een keer gecrashed.
de camera onboard vind ik echt bagger, het zou fhd moeten zijn, maar tziet er meer uit als een goedkope vga.

bij de furious 720 komt in iedergeval een gimbal met een gopro in het front

het enige nadeel van de furious, vindt ik dat waneer je van manual naar gps schakelt, je erg moet op letten in welke stand je throttle staat. sosm is het verekte lastig om dat ding weer te kunnen laten laden, omdat de motoren niet langzamer willen draaien waneer je een keer de verkeerde throttle stand had, toen ik overschakelde naar gps mode.

• SG

SG

itcouldbeanyone schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:20:
[...]

ik heb nu 6 x 4.5 carbon props erop zitten, deze passen perfect, en me achterste prop heeft dan geen last van turbilentie, ik denk dat de motoren het te zwaar krijgen met 8 inch,
Vermoed ook dat ik dan 2408 motor nodig heb , voor de torque . Of een hele lichte efficiente prop
ik merk niet dat ik minder snel kan door deze prop combinatie.
Heb de snelheid gemeten volgens de OSD 76km/u voorwaarts. Sneller dan gewone drone. Maar belabberd voor RaceQuad.
ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken dat de props breken, wat bij de orginele vaak de oorzaak is van een crash, dit komt ook omdat de achterste props orgineel net je boddy kunnen raken, waneer deze hard rond draait.
Ik schakel voor de gein GPS in op top speed. Is alsof je anker uitgooid. Het is 1,1+ kg gewicht wat flinke last is voor de prop als je extreme moves maakt. Zoals GPS op full speed. en ja 1 keer gecrashed Tilted servo kaduk.
mijnes is na vele vluchten geen een keer gecrashed.
de camera onboard vind ik echt bagger, het zou fhd moeten zijn, maar tziet er meer uit als een goedkope vga.
Eerste SD HD opnames met die cam gedaan voor de rest FPV feeds En met de Racers Domminator HD V2 FPV DVR recordings op SD. Dus ik weet niet beter.
bij de furious 720 komt in iedergeval een gimbal met een gopro in het front
Klinkt als een Dji of Skyhero spider tegen hanger.
het enige nadeel van de furious, vindt ik dat wanneer je van manual naar gps schakelt, je erg moet op letten in welke stand je throttle staat. soms is het verekte lastig om dat ding weer te kunnen laten laden, omdat de motoren niet langzamer willen draaien wanneer je een keer de verkeerde throttle stand had, toen ik overschakelde naar gps mode.
Ja viel mij ook op. Maar mijn "Race" ervaring meer cruizen is dat door de angle beperking in angle mode en door spinnen van de motoren je bij voorwaarts hard wilt gaan het juist ook wilt klimmen. Maar dalen wilt die niet lekker.
Ik bouw dan snelheid geleidelijk op.

Dat Angle mode.
GPS is Loitermode en voor die overgang is handig dat je langzaam gaat en meest ideale in Hover situatie.
GPS Loiter mode maakt Thottle indirect dus mid is hold attitude. Dus GPS inschakelen is bij mij ook thottle in midden zetten.

• MsG

MsG

Forumzwerver

ChojinZ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:38:
[...]

Heel vreemd. Ik vermoed syncproblemen of een gare motor. Kan je een blackbox logje posten?
Vandaag even weer gevlogen. Soms gaan de loopings wel goed, maar soms structureel weer niet. Ik heb een log voor je: http://s000.tinyupload.co...e_id=90180201755959069206 in het bestand zitten meerdere logs. Het was even kijken hoe dat werkte met blackbox, had hem gekoppeld aan een switch, maar deed die soms niet altijd weer omhoog.

MsG schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:21:
[...]

Vandaag even weer gevlogen. Soms gaan de loopings wel goed, maar soms structureel weer niet. Ik heb een log voor je: http://s000.tinyupload.co...e_id=90180201755959069206 in het bestand zitten meerdere logs. Het was even kijken hoe dat werkte met blackbox, had hem gekoppeld aan een switch, maar deed die soms niet altijd weer omhoog.
Ik heb het de aankomende week best druk en ik kan niet garanderen dat de analyse wat oplevert maar ik zal even kijken. :)

• foekie01
Iemand ervaring met cleanflight/betaflight onder linux (Ubuntu)?
Ik kan de module (CC3D) flashen onder linux met een FTDI adapter, geen probleem. Als ik daarna de module probeer te verbinden met betaflight, dan krijgt ik com port failed to open. Ok, chmod 666. Nog een keer op de knop drukken, nu lijkt de poort wel te openen. Echter, ik kan geen data zien, want ik krijg een timeout na 10 seconden. Als ik dan de CC3D aan windows knoop, dan kan ik wel direct bij de data.

Ik kan niet echt een antwoord vinden waar ik iets aan heb, heeft hier iemand ervaring mee?

• cavey
Eh, even uit m'n hoofd:

Heb je jezelf aan de juiste groepen gehangen? Je moet zelf in de *dialup* groep zitten, wil je gebruik kunnen maken van je USB tty's, anders gaat het niet werken. Dan kan je flashen, maar zodra je dan reconnect is het weer over met de pret.

Heb zelf namenlijk weinig issues met flashen van cleanflight/betaflight via ubuntu/de chrome app.

Gebruik je de juiste serial port? Je krijgt er vermoedelijk 2 (/dev/USB.ttyserial en /dev/USB.ietsanders)

Mogelijk kan dit je nog helpen:
https://github.com/betafl...iki/Installing-Betaflight

• foekie01
Bedankt voor jouw bericht.

Inderdaad vergeten te vermelden; ik ben sowieso lid van dialout.
De USB poort is goed, want die selecteert de GUI automatisch als ik de hardware aan de pc hang.

De link die je stuurt had ik inderdaad ook gevonden, maar het leek me wat overkill voor zoiets simpels als een usb serieel converter, maar misschien moet ik het toch eens proberen dan.

Ik laat wat weten!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sinds vorige week ook bezig met een wing:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2LnCzSL.jpg

De welbekende FliteTest Mini Arrow: https://www.flitetest.com...t-mighty-mini-arrow-build

Mensen hier ook met zelfbouw op basis van foam platen bezig?

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 20:54
Na een tijdje terug mijn eerste brushed quad in elkaar gezet te hebben leek het me leuk om nog een tweede te bouwen voordat ik aan mijn eerste brushless quad begin.

Helaas is de tweede tot nu toe een drama. Ik heb al twee FC's van Banggood binnen die zodra ik een lipo erop aan sloot in rook op gingen. Dit zijn precies dezelfde FC's als in mijn eerste quad. Het tweede bordje dat in rook opging was voor nop opgestuurd door Banggood, wat dan wel erg netjes is. Maar jammer dat ook die dan gelijk in vlammen opging.

Het zou natuurlijk aan mijn soldeer skills kunnen liggen, maar die zijn best OK en ik heb nergens een foute verbinding gemaakt. Misschien toch de Chinese degelijkheid? :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bo87eoL.jpg

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

• BoAC
hubhib schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:44:
Na een tijdje terug mijn eerste brushed quad in elkaar gezet te hebben leek het me leuk om nog een tweede te bouwen voordat ik aan mijn eerste brushless quad begin.

Helaas is de tweede tot nu toe een drama. Ik heb al twee FC's van Banggood binnen die zodra ik een lipo erop aan sloot in rook op gingen. Dit zijn precies dezelfde FC's als in mijn eerste quad. Het tweede bordje dat in rook opging was voor nop opgestuurd door Banggood, wat dan wel erg netjes is. Maar jammer dat ook die dan gelijk in vlammen opging.

Het zou natuurlijk aan mijn soldeer skills kunnen liggen, maar die zijn best OK en ik heb nergens een foute verbinding gemaakt. Misschien toch de Chinese degelijkheid? :P

[afbeelding]
Ik kan zo niet zien wat voor een lipo je probeert aan te sluiten. Welk bordje is dit?

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 20:54
BoAC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:03:
[...]

Ik kan zo niet zien wat voor een lipo je probeert aan te sluiten. Welk bordje is dit?
Het gaat om deze LiPo en om dit bordje.

Op mijn andere quad met hetzelfde bordje heb ik geen problemen met deze LiPo.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

• foekie01
hubhib schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Qua voltage zit je goed. Het bord ondersteunt 1S en jouw lipo is 3.7V rated. Heb je ook eens met een multimeter gemeten of er ook daadwerklijk 3.7 uit komt?
foekie01 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:59:
Bedankt voor jouw bericht.

Inderdaad vergeten te vermelden; ik ben sowieso lid van dialout.
De USB poort is goed, want die selecteert de GUI automatisch als ik de hardware aan de pc hang.

De link die je stuurt had ik inderdaad ook gevonden, maar het leek me wat overkill voor zoiets simpels als een usb serieel converter, maar misschien moet ik het toch eens proberen dan.

Ik laat wat weten!
Ik heb het geheel werkend!
Ik moest inderdaad de stappen volgen voor het uitlezen van de CC3D.

Ter referentie hier mijn stappen/udev rule;

code:
1
2
3
cat /etc/udev/rules.d/45-stdfu-permissions.rules
# DFU (Internal bootloader for STM32 MCUs)
ACTION=="add", SUBSYSTEM=="usb", ATTRS{idVendor}=="0483", ATTRS{idProduct}=="5740", MODE="0664", GROUP="plugdev"

Let op: zoek je product ID pas op NADAT je betaflight hebt geflasht! De ID verandert uiteraard :+

Mijn user lid gemaakt van de groep plugdev;
code:
1
sudo usermod -a -G plugdev <username>

Vervolgens werkte het nog niet, maar nadat ik modemmanager had gestopt met;

code:
1
sudo systemctl stop ModemManager.service

Werkt het wel. :o

Toch netjes de instructies volgen zonder (veel) na te denken de volgende keer :+
Bedankt @cavey

[ Voor 50% gewijzigd door foekie01 op 23-05-2017 17:51 ]

• itcouldbeanyone
weet iemand een goede gimbal controller ? krijg de strom32 niet aan de praat

• MsG

MsG

Forumzwerver

hubhib schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:44:

[afbeelding]
Zou voortaan de 1e keer aansluiten met een smoke stopper ertussen. Dat scheelt heel wat gefrituurde hardware.

itcouldbeanyone schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:46:
weet iemand een goede gimbal controller ? krijg de strom32 niet aan de praat
Voordelig model vind je hier.
Kun je direct met USB aan de computer hangen en updaten met SimpleBCG.

• BoAC
hubhib schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Zijn je aangesloten motortjes nog wel correct? Als die kortsluiting geven gaat het bordje er natuurlijk ook aan.

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:39
Ik ben opzoek naar mensen waar ik samen een keer een dagje mee kan vliegen. Ik woon zelf in Utrecht, maar heb geen idee hoe ik mensen met dezelfde interesse moet vinden. Kunnen jullie een in de richting sturen? Forums oid.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05
MsG schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:03:
Sinds vorige week ook bezig met een wing:

[afbeelding]

De welbekende FliteTest Mini Arrow: https://www.flitetest.com...t-mighty-mini-arrow-build

Mensen hier ook met zelfbouw op basis van foam platen bezig?
Grappig dit tegen te komen. Ben ook materiaal aan het verzamelen voor een wing :)
Heb de tekening van de ft versa wing aangepast om het uit een dikke plaat schuim te snijden.
Het bouwen moet nog beginnen.
Dankzij mn drone en een oude heli heb al wat hardware liggen en een wing heeft niet veel nodig.
Heb je al gevlogen?
Putyah schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:57:
Ik ben opzoek naar mensen waar ik samen een keer een dagje mee kan vliegen. Ik woon zelf in Utrecht, maar heb geen idee hoe ik mensen met dezelfde interesse moet vinden. Kunnen jullie een in de richting sturen? Forums oid.
www.fpv-racing.nl, aanmelden, dan krijg je toegang tot de whatsapp groepjes topics en daar zit er 1 in voor utrecht. Laatst gemelde ledenaantal daar was 47 :| Zit er zelf niet in, maar denk dat het een goede plek is om te starten.

sensei_d.fpv channel

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mutatie schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:50:
[...]

Grappig dit tegen te komen. Ben ook materiaal aan het verzamelen voor een wing :)
Heb de tekening van de ft versa wing aangepast om het uit een dikke plaat schuim te snijden.
Het bouwen moet nog beginnen.
Dankzij mn drone en een oude heli heb al wat hardware liggen en een wing heeft niet veel nodig.
Heb je al gevlogen?
Nee ik moet de servo's nog binnenkrijgen. Ook moet ik nog even kijken hoe ik dat doet met de push rods voor de servo's, ik kan daar niet echt een goedkope oplossing voor vinden.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05
MsG schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:38:
[...]

Nee ik moet de servo's nog binnenkrijgen. Ook moet ik nog even kijken hoe ik dat doet met de push rods voor de servo's, ik kan daar niet echt een goedkope oplossing voor vinden.
Ik zag eens wat langskomen over stevig draad en dat op een bepaalde manier buigen aan de eindes zodat ze goed gemonteerd zitten.
Zelf heb ik dunne carbon stokjes, maar ben nog niet zover en nog geen idee hoe ik dat ga monteren

• BoAC
Mutatie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:24:
[...]

Ik zag eens wat langskomen over stevig draad en dat op een bepaalde manier buigen aan de eindes zodat ze goed gemonteerd zitten.
Zelf heb ik dunne carbon stokjes, maar ben nog niet zover en nog geen idee hoe ik dat ga monteren
Ik gebruik daarvoor verenstaal. Mag je 1x buigen, daarna breekt het. Maar het is er zeer geschikt voor. Je moet het niet knippen maar slijpen met een slijptolletje of doorzagen. Het buigen doe ik in een bankschroef en een hamer :P

Maar weer eens een videootje gemaakt :)

sensei_d.fpv channel

• Sumerechny
  • Laatst online: 15:14

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Sensei_D schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:19:
[video]
Lekkere moves, daar blijf ik toch een beetje bij achter. Deze week ben ik begonnen met de split S-turn en front flip, toch wel een leuke uitbreiding op de standaard moves.

Mijn zoontje (4) heeft vandaag gevlogen met z'n Eachine E010. Hij vind het geweldig! Vliegen, net als pappa :) . Die kleintjes pakken het toch snel op hoor, van chaotisch plafond/vloer naar langzaam hoveren binnen een minuut of twee.
Sumerechny schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Lekkere moves, daar blijf ik toch een beetje bij achter. Deze week ben ik begonnen met de split S-turn en front flip, toch wel een leuke uitbreiding op de standaard moves.

Mijn zoontje (4) heeft vandaag gevlogen met z'n Eachine E010. Hij vind het geweldig! Vliegen, net als pappa :) . Die kleintjes pakken het toch snel op hoor, van chaotisch plafond/vloer naar langzaam hoveren binnen een minuut of twee.
Ik ben ook begonnen met split s, vind dat nog steeds een geweldige move op beeld. Flips zijn mijn zwakte juist, ik vind flips op beeld ook minder, behalve strakke halve flips, maar die kan ik nog niet ;)

Mooiste lijkt mij ook om dit te kunnen delen met een zoon ja. En dan wordt het denk ik snel: "papa wil ook vliegen als zoonlief" :+

sensei_d.fpv channel

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die turnigy lader heb ik ook. Qua accu's en het laden van accu's wilde ik geen Chinese kloonspullen. Werkt nu al een jaar perfect deze.

Sensei_D schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:19:
[video]
0:49 en 1:27 :o _/-\o_ O+

:D thx, die move was ik precies aan het oefenen ja ;)

sensei_d.fpv channel

• BoAC
Sensei_D schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:54:
[...]
:D thx, die move was ik precies aan het oefenen ja ;)
Die 1:27 was wel erg gewaagd, je vloog bijna achteruit een boom in.. 2:01 is ook netjes moet ik zeggen :)
BoAC schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:49:
[...]

Die 1:27 was wel erg gewaagd, je vloog bijna achteruit een boom in.. 2:01 is ook netjes moet ik zeggen :)
:X :X Let ook op de full throttle "run away!" actie daar vlak na, ik schrok me helemaal lam van die boom :D

sensei_d.fpv channel

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-11 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Afgelopen dagen gevlogen met nieuwe rates, ik heb nu een stuk lagere rates voor racen dit maakt het een stuk makkelijker om tussen dingen door te vliegen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aVPlnCl.png
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vxChIL0J6IY]

[ Voor 3% gewijzigd door noobgrinder op 29-05-2017 10:41 ]

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-11 19:46
Hallo,

Ik heb wat advies nodig. Ben al een tijd lang gefascineerd door drones en heb altijd kleintjes gehad, maar de prijs hield de aanschaf van een 'serieuze' drone me altijd tegen. Nu mijn situatie veranderd is en de prijs van bv. een Mavic Pro Fly More Combo geen obstakel meer hoeft te vormen, begin ik toch te twijfelen. Ik wil graag een drone waarmee ik mooie plaatjes kan schieten. Fotografie / fotobewerking is altijd al een hobby van me geweest en dat wil ik uitbreiden met film. Nu is die hobby wel vooral beperkt gebleven tot natuurfotografie en ik wil dan ook voornamelijk in de natuur plaatjes schieten. Ik begrijp dat er steeds meer no-fly zones ingesteld worden, wat in mijn geval zou betekenen dat als ik die strikt hou ik ook niet bij het bos bij mij om de hoek kan vliegen, aangezien er in het centrum traumahelikopters moeten landen en ik aan de rand van de stad woon (waar ik nog nooit een traumahelikopter heb zien vliegen, maar dat terzijde).

Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om dan een drone aan te schaffen. Hoewel ik het geld kan missen is €1500 nog steeds een smak geld en als ik om het minste of geringste een boete of gezeik kan krijgen ga ik ook niet ontspannen op pad. Aangezien drones steeds goedkoper worden komen ze ook steeds meer in de handen van mensen die het wellicht niet zo nauw nemen met de regels, waardoor die regels nog aangescherpt gaan worden. Logisch en eigenlijk ook terecht, maar tevens frustrerend.

Met andere woorden: is het, ook met het oog op de toekomst, het waard of kan ik mijn hobby beter op een andere manier uitbreiden? :P
Pagina: 1 ... 50 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.