Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:58:
https://www.deingenieur.n...or-vliegtuigen-dan-drones
https://www.dronewatch.nl...-gevaar-voor-vliegtuigen/

Daarnaast is het niet alleen de grote van de drone maar ook het bereik. Ik heb de drone ik kwestie (QX90) zelf ook en je hebt tot 30 meter redelijk bereik. Daarna word het snel slechter en is de drone nauwelijks te besturen. Dus al zou je kwaad in de zin hebben, dan is het alsnog verdomd lastig om uberhaubt schade te maken.
De verhalen in beide links zijn gebaseerd op aantallen en gewicht. Uiteraard ligt het voor de hand dat er meer vogels zijn dan drones en het gewicht is om voorgenoemde redenen niet zaligmakend. Dat wordt ook nog even genoemd in één van de artikelen:
De onderzoeksresultaten lijken in tegenspraak met de uitkomsten van een eerdere studie, waarbij computersimulaties werden gemaakt van de impact van een drone die in een vliegtuigmotor belandt. Uit die studie bleek dat er in zo’n geval meerdere schoepen defect raken, en dat het door gevolgschade hoogst onwaarschijnlijk is dat de motor blijft functioneren.
Uiteraard gaat het ook niet alleen over kwaad in de zin hebben, maar juist ook over de controle over je quadcopter kwijtraken. Auto-ongelukken worden doorgaans immers ook niet veroorzaakt door kwade opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:02

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:39:
[...]

Nee, want die zijn er niet. Maar wat is precies je punt?
Er is een onderzoek gepubliceerd door de EU, dit onderzoek beschrijft de kans op een ongeluk tgv drone als verwaarloosbaar.

(als je wil kan ik het proberen op te zoeken. Het was vrij hot toen in oktober de EU de regels wilde aanscherpen...wat volgens mij toch gebeurd is)

Desondanks dit hebben we (helaas) met de wetgeving te maken. De agent in kwestie heeft het recht de boete uit te schrijven...het is eenmaal verboden. Of hij het echt doet is daarentegen de vraag...en zeker afhankelijk van omstandigheden.

Op 20mrt is er op Schiphol voor de vertrekhal nog iemand aangehouden (...... 8)7 ).

Edit: BRON schiphol

Youtubelinkje naar samenvatting stuk van EASA

[ Voor 13% gewijzigd door Sumerechny op 28-03-2017 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sumerechny schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:43:
Op 20mrt is er op Schiphol voor de vertrekhal nog iemand aangehouden (...... 8)7 ).
Dan verdien je het ook wel dubbel, dwars en nog een keer :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

ZieglerNichols schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:59:
[...]

Niet zo handing om een filmpje online te zetten van een vlucht binnen de No-Fly zone van Groningen-Eelde Airport. Je weet dat dit, zonder speciale ontheffing, strafbaar is?
Om terug te komen op deze opmerking O-) , terecht dat dit opgemerkt wordt. Meedenken kan geen kwaad.

Welkom in het topic, passende naam trouwens ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Sumerechny schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:20:
[...]

Om terug te komen op deze opmerking O-) , terecht dat dit opgemerkt wordt. Meedenken kan geen kwaad.

Welkom in het topic, passende naam trouwens ;) .
Wellicht ook handig dat de lokatie en het filmpje van de kaart gehaald worden waarop eigenlijk lokaties moeten worden aangegeven waar je wel kan vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Gadgeteer schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:15:
[...]

Wellicht ook handig dat de lokatie en het filmpje van de kaart gehaald worden waarop eigenlijk lokaties moeten worden aangegeven waar je wel kan vliegen ;)
Het was mij ook al eens opgevallen inderdaad, leg no-fly zones maar eens naast de Tweakers-kaart O-) . Ik ben overigens wel benieuwd hoe de andere FPV groepen/sites/fora hier mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Sumerechny schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Het was mij ook al eens opgevallen inderdaad, leg no-fly zones maar eens naast de Tweakers-kaart O-) . Ik ben overigens wel benieuwd hoe de andere FPV groepen/sites/fora hier mee omgaan.
Ik vlieg zelf nog niet, ben net weer begonnen met orienteren naar de juiste koop. Ik zoek echter iets voor filmen/fotograferen zoals een DJI of Yuneec. Ik verwacht dan ook dat ik over het algemeen meer hoogte zal gaan zoeken en op dit soort plekken dus echt niet terecht kan... beetje jammer als ik dan n.a.v. die kaart een half uur in de auto zit richting Zuidlaren om dan te merken dat ik daar niets kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Gadgeteer schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:20:
[...]

Ik vlieg zelf nog niet, ben net weer begonnen met orienteren naar de juiste koop. Ik zoek echter iets voor filmen/fotograferen zoals een DJI of Yuneec. Ik verwacht dan ook dat ik over het algemeen meer hoogte zal gaan zoeken en op dit soort plekken dus echt niet terecht kan... beetje jammer als ik dan n.a.v. die kaart een half uur in de auto zit richting Zuidlaren om dan te merken dat ik daar niets kan.
Als je hier over twijfelt kan je altijd de het kadaster of Aeret raadplegen.

Los van de wetgeving kán je nog vrij veel, hier ligt het probleem dus echter. Er zijn veel idioten mensen die nogal bijzondere beslissingen maken de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 22:00

T.E

Wat is een leuke niet al te dure racer die icm Litchi app werkt? Ben nu wat aan het racen met mijn mavic maar wil er een losse racer bijkopen en met vr gaan vliegen. Mavic is een beetje duur als ik er mee tegen een boom vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

T.E schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:57:
Wat is een leuke niet al te dure racer die icm Litchi app werkt? Ben nu wat aan het racen met mijn mavic maar wil er een losse racer bijkopen en met vr gaan vliegen. Mavic is een beetje duur als ik er mee tegen een boom vlieg.
Waarom wil je die app gebruiken voor een racer? Volgens mij zijn de 'camera platformen' zoals een Mavic en anderen sowieso vrij beperkt in hun race vaardigheden.
  • Bedoel je VR of FPV? Voor VR zou je namelijk een dubbele camera nodig moeten hebben vermoed ik :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:17

Creesch

bla bla!

T.E schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:57:
Racing drones zenden een heel ander signaal uit, namelijk een analoog videosignaal om zo de latency zo laag mogelijk te houden. Dus het lijkt me erg sterk dat er echt race drones zijn die met die app samen werken aangezien alle hardware voor race drones totaal anders werkt dan het digitale signaal van dji drones.

Waarom wil je perse die app gebruiken? Ook kan ik je aanraden om je vooral wat in te lezen in racing drones, gezien je vraag vermoed ik namelijk (zonder te willen oordelen) dat je nog weinig vooronderzoek hebt gedaan op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Handig is het niet, maar mensen hebben ook een stukje eigen verantwoording. Welke kaart je ook gebruikt, altijd dubbelchecken of de kaart die je gebruikt wel klopt.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:13:
[...]

Uiteraard gaat het ook niet alleen over kwaad in de zin hebben, maar juist ook over de controle over je quadcopter kwijtraken. Auto-ongelukken worden doorgaans immers ook niet veroorzaakt door kwade opzet.
Maar dat is in dit geval nauwelijks een risico. Bij een Mavic geef ik je gelijk. Maar ik kan geen enkel realistisch scenario bedenken waarin die 90mm drone een real gevaar kan opleveren voor vliegverkeer. Ook al zou je de controle over de quad verliezen.

[ Voor 38% gewijzigd door ChojinZ op 29-03-2017 11:37 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Handig is het niet, maar mensen hebben ook een stukje eigen verantwoording. Welke kaart je ook gebruikt, altijd dubbelchecken of de kaart die je gebruikt wel klopt.

[...]

Maar dat is in dit geval nauwelijks een risico. Bij een Mavic geef ik je gelijk. Maar ik kan geen enkel realistisch scenario bedenken waarin die 90mm drone een real gevaar kan opleveren voor vliegverkeer. Ook al zou je de controle over de quad verliezen.
Denk bij vliegverkeer niet alleen aan de grote 767's enzo, maar ook aan sportvliegtuigjes, zweefvliegers, ultralights en paramotors. Zo'n 90mm in je gezicht of door je ene propeller is niet fijn..
Los van het punt of iets technisch heel blijft, je krijgt een enorme schrikreactie als piloot. Dat wil je niet op je geweten hebben.

PS: Zie het niet als persoonlijke aanval, ik vind het goed dat er discussie is :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kars schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Denk bij vliegverkeer niet alleen aan de grote 767's enzo, maar ook aan sportvliegtuigjes, zweefvliegers, ultralights en paramotors. Zo'n 90mm in je gezicht of door je ene propeller is niet fijn..
Los van het punt of iets technisch heel blijft, je krijgt een enorme schrikreactie als piloot. Dat wil je niet op je geweten hebben.
Snap ik. Ik begrijp ook goed dat, als er eenmaal een botsing is, de gevolgen best groot kunnen zijn. Ook met een 90mm frame. Maar hoe groot is de kans op een botsing? Ik vermoed nihil.
Kars schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:09:
[...]

PS: Zie het niet als persoonlijke aanval, ik vind het goed dat er discussie is :)
No hard feelings! Ik heb een andere mening dan jullie. Maar dat geeft niets. Zolang er niet op de man word gespeeld moet een discussie geen probleem zijn toch! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:33:
Dat is dan weer waarom we regels hebben verzonnen - niet iedereen is ervaringsexpert, deskundige of heeft het inbeeldingsvermogen om de potentiële gevolgen te overzien. Dat verkeersbord met 30 in de bocht is niet bedoeld om mensen dwars te zitten, maar staat er omdat er altijd een deel zal zijn dat de situatie niet goed inschat voordat het te laat is, ondanks dat er ook een deel is dat het zelf wel goed gezien zou hebben.

Ja, Nederlanders zijn op dit vlak een eigenwijs volk. We laten ons niet graag vertellen wat we zouden moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:53:
[...]

niet iedereen is ervaringsexpert, deskundige of heeft het inbeeldingsvermogen om de potentiële gevolgen te overzien.
Klopt, maar dat is toch ook de kern van deze discussie: Ik vind dat een agent deze situatie zo moet kunnen inschatten dat hij het gedoogd. Jij hebt hierin een andere mening.
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:53:
[...]

Ja, Nederlanders zijn op dit vlak een eigenwijs volk. We laten ons niet graag vertellen wat we zouden moeten doen :P
yup! Ik ben niet heel veel anders. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:17:
Klopt, maar dat is toch ook de kern van deze discussie: Ik vind dat een agent deze situatie zo moet kunnen inschatten dat hij het gedoogd. Jij hebt hierin een andere mening.
Nee, jij vindt dat een agent moet vinden dat het maar te gedogen is. Dat is een klein, maar levensgroot verschil ;) Die agent kan besluiten je met rust te laten, maar jij zit hoe dan ook fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
ChojinZ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:17:

Ik vind dat een agent deze situatie zo moet kunnen inschatten dat hij het gedoogd.
Moet een agent echt een loss-of-separation risicoanalyse op drones kunnen uitvoeren? De kinetische energie van een drone kunnen inschatten? En de gevolgen van een eventuele impact van een lipo-pack met een turbineblad of propeller kunnen voorspellen? Dit is nogal wat anders dan de gevolgen overzien van een 4-jarige die over de stoep fietst.

Er zijn veel wetenschappers bezig met onderzoek naar deze zaken. Zij kunnen de luchtvaartautoriteiten adviseren over wat veilig is en wat niet. De luchtvaartsector is echter zeer conservatief (en daardoor ook zeer veilig). Totdat het gevaar van drones op bemande luchtvaart dus zonder twijfel vastgesteld is, zal er conservatief gehandeld worden. Daar komt denk ik binnenkort wel verandering in, maar tot die tijd is het verboden te vliegen in de no-fly zones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Nee, jij vindt dat een agent moet vinden dat het maar te gedogen is. Dat is een klein, maar levensgroot verschil ;)
Sorry, die snap ik niet. Klinkt als een semantisch discussie. Kan je die uitleggen?
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:26:
[...]
maar jij zit hoe dan ook fout.
Maar dat heb ik toch ook nooit ontkend? Daarom hebben we het toch over gedogen?
ZieglerNichols schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:55:
[...]

Moet een agent echt een loss-of-separation risicoanalyse op drones kunnen uitvoeren? De kinetische energie van een drone kunnen inschatten? En de gevolgen van een eventuele impact van een lipo-pack met een turbineblad of propeller kunnen voorspellen? Dit is nogal wat anders dan de gevolgen overzien van een 4-jarige die over de stoep fietst.

Er zijn veel wetenschappers bezig met onderzoek naar deze zaken. Zij kunnen de luchtvaartautoriteiten adviseren over wat veilig is en wat niet. De luchtvaartsector is echter zeer conservatief (en daardoor ook zeer veilig). Totdat het gevaar van drones op bemande luchtvaart dus zonder twijfel vastgesteld is, zal er conservatief gehandeld worden. Daar komt denk ik binnenkort wel verandering in, maar tot die tijd is het verboden te vliegen in de no-fly zones.
Nee. En dat zal een agent ook nooit doen.

Welke analyse waarschijnlijker is:
Hij ziet iemand vliegen op 3 meter hoogte. In en rondom een verlaten gebouw. De drone is een stuk kleiner dan hij gewend is (agent is niet bekend met mini fpv quads en kent enkel de DJI drones van tv) en het lijkt erop dat het niet veel kwaad kan gezien de situatie (laag bij de grond vliegen + afmeting drone + locatie).
De agent weet echter dat het een no-fly zone betreft en daar mag je niet vliegen.

Nu komt de afweging: Ga ik een boete geven of gedoog ik het en/of stuur ik hem weg. Op basis van bovenstaande 'analyse' zou ik dus dat laatste kiezen. Geef je wel een boete, dan ben je mijns inziens een zeiksnor.

Maar sinds wanneer is 'zeiksnor' zo'n boos, slecht en kwaadaardig woord? Of is mijn mening zo slecht dat deze gecorrigeerd MOET worden? Ik vind dat sommige wel erg moeilijk doen over het woord zeiksnor. :+

Als het jullie gelukkig maakt: Bij deze mijn excuses. Ik zal een agent nooit meer een zeiksnor noemen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:42:
Sorry, die snap ik niet. Klinkt als een semantisch discussie. Kan je die uitleggen?
Terug naar je oorspronkelijke uitspraak:
ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:09:
90mm frame met brushed motoren. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen. Die worden min of meer gedoogd in no-fly zones.
[afbeelding]
Jij vindt dat ze niet moeilijk moeten doen, want het gaat om een klein frame. Hierboven is helder uitgelegd dat ook dat gevaar op kan leveren dat je zelf niet goed kunt inschatten en dat de inschatting dat die gedoogd worden de jouwe is en niet die van een agent, of alle agenten.

Ik vind ook dat ik een miljard zou moeten krijgen. Toch gebeurt het niet. Jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:41

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:03:
[...]

[...]

Jij vindt dat ze niet moeilijk moeten doen, want het gaat om een klein frame. Hierboven is helder uitgelegd dat ook dat gevaar op kan leveren dat je zelf niet goed kunt inschatten en dat de inschatting dat die gedoogd worden de jouwe is en niet die van een agent, of alle agenten.

Ik vind ook dat ik een miljard zou moeten krijgen. Toch gebeurt het niet. Jammer.
Regels zijn er om uiteindelijk om op terug te vallen, om een bepaalde basis te hebben. Elke situatie is echter anders en hier zal ook heus wel een inschatting van gemaakt worden door de betreffende 'handhaver'.
Mijn inschatting, en ik zal het graag testen, is dat als je bewust bezig bent en geen duidelijk gevaar levert voor anderen er prima te praten zal zijn met deze handhaver. Ook je houding tegen hem/haar zal hier een belangrijke rol in spelen.

Als we het nog steeds hebben over vliegen met een 90mm brushed, rond de verlaten Prins Bernardhoeve, kom op; dan mag je wel wat meer vertrouwen hebben in de waarde van je eigen inschatting.

Wat betreft het verhaal over vliegtuigen; die vliegen niet op een hoogte waar een 90mm vliegt. Tenzij je op een landingsbaan aan de gang gaat.

Verder hier nog wat olie op het vuur van de discussie :z ; een vlucht van mij afgelopen weekend:

[ Voor 13% gewijzigd door -Tim- op 30-03-2017 05:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]

Maar wat is nu je punt? Het was toch allang overduidelijk dat het om een mening gaat? Heb ik al meerder malen aangegeven. Ik vind idd dat ze daar niet moeilijk over moeten doen. Maar dat is idd mijn mening en die hoeft een agent echt niet te volgen.
[...]

Flauw...

Maar wat wil je nu van me? Nogmaals, is de term zeiksnor zo erg?
-Tim- schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 05:01:
[...]

Mijn inschatting, en ik zal het graag testen, is dat als je bewust bezig bent en geen duidelijk gevaar levert voor anderen er prima te praten zal zijn met deze handhaver. Ook je houding tegen hem/haar zal hier een belangrijke rol in spelen.
Is ook mijn ervaring. Al 2 keer in gesprek geweest met agenten. Als je laat zien dat je geen gekke dingen doet en normaal met ze in gesprek gaat, is er vaak niets aan de hand.

[ Voor 23% gewijzigd door ChojinZ op 30-03-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Regels zijn er om uiteindelijk om op terug te vallen, om een bepaalde basis te hebben. Elke situatie is echter anders en hier zal ook heus wel een inschatting van gemaakt worden door de betreffende 'handhaver'.
Zo zal het in de praktijk ook wel gaan.
Iedereen heeft zijn hobby, en als je daar geen andere mensen mee lastig valt en geen gevaar bent voor de omgeving, dan zal een handhaver echt geen issue maken.
-knip-

Verder hier nog wat olie op het vuur van de discussie :z ; een vlucht van mij afgelopen weekend:
[video]
Hier ga ik verder niet op in. Beelden zeggen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het verhaal over vliegtuigen; die vliegen niet op een hoogte waar een 90mm vliegt. Tenzij je op een landingsbaan aan de gang gaat.
No-fly-zones zijn dus eigenlijk totaal nutteloos? Je mag immers toch niet met een quadcopter boven de 120 meter vliegen en met vliegtuigen niet onder de 150 meter.

Daarnaast ga je er dan vanuit dat een piloot nooit de controle over zijn quadcopter verliest. De vele artikelen over het voorkomen van flyaways suggereren toch wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:52:
[...]
De vele artikelen over het voorkomen van flyaways suggereren toch wat anders.
Betreffen allemaal Aerial photography drones die autonoom vliegen. Het aantal fly-aways met FPV drones die daadwerkelijk een risico vormen, is op 1 hand te tellen (als ze er al zijn-wat ik niet vermoed)

En daar komt jouw angst ook vandaan: DJI drones die ineens wegvliegen op 150 meter hoogte. Maar dat doet de gemiddelde FPV drone niet. Zeker in acro mode zal de drone in 99% van de gevallen neerstorten. Zeker als je op 3 meter hoogte vliegt.

Met wat voor quad vlieg jij als ik vragen mag? En in welke modus?

[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 30-03-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:59:
Betreffen allemaal Aerial Drones die autonoom vliegen. Het aantal fly-aways met FPV drones is op 1 hand te tellen.
En daar komt jouw angst ook vandaan: DJI drones die ineens wegvliegen op 150 meter hoogte. Maar dat doet de gemiddelde FPV drone niet. Zeker in acro mode zal de drone in 99% van de gevallen neerstorten. Zeker als je op 3 meter hoogte vliegt.
FPV-drones raken dan weer vaker beschadigd, met de nodige onvoorspelbare gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:01:
[...]

FPV-drones raken dan weer vaker beschadigd, met de nodige onvoorspelbare gevolgen.
Beschadig door een crash op de grond ja. Maar wat voor risico levert dat op voor vliegtuigen?

Maar nogmaals, wat vlieg je zelf?

[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 30-03-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:03:
Beschadig door een crash op de grond ja. Maar wat voor risico levert dat op voor vliegtuigen?
Bij schade zijn de gevolgen niet voorspelbaar. Doorgaans zal het resulteren in een crash, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:52:
[...]

No-fly-zones zijn dus eigenlijk totaal nutteloos? Je mag immers toch niet met een quadcopter boven de 120 meter vliegen en met vliegtuigen niet onder de 150 meter.

Daarnaast ga je er dan vanuit dat een piloot nooit de controle over zijn quadcopter verliest. De vele artikelen over het voorkomen van flyaways suggereren toch wat anders.
Waar ik over vliegtuigen sprak ging het over vliegen met een 90mm sized quad, lees maar even terug :> Die vliegen niet op die hoogtes nee. Zoals hierboven al wordt gezegd is het een totaal ander verhaal met DJI's en andere grote quads met GPS functionaliteit. Ik durf zelfs nog wel zo ver voor je te gaan met zeggen dat hetzelfde geld voor een racequad, die vliegen vaak ook niet boven de hoogte van een gemiddelde boom.

Nog een leuke wat betreft het gevaar voor vliegtuigen: ik weet zeker dat de gemiddelde vlieger hoger komt dan de gemiddelde micro of racedrone.
Kars schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:39:
[...]
Hier ga ik verder niet op in. Beelden zeggen genoeg.
;)

[ Voor 6% gewijzigd door -Tim- op 30-03-2017 09:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Zojuist de tip ontvangen van @Señor Sjon:

In dit draadje Beleidsdiscussie: Foto's/filmpjes illegaal drone vliegen loopt deze discussie momenteel ook. Ik denk dat bovenstaande posts hier een goede aanvulling op zijn.

Persoonlijk zie ik een video van @-Tim- hier niet graag verschijnen, aangezien hier ook veel toekomstige/nieuwe piloten meelezen opzoek naar informatie. Met dit soort voorbeelden krijgen zij misschien verkeerde ideeën wat als normaal wordt beschouwd.

Helaas heb ik zelf mogen ervaren hoe het voelt als het fout gaat, afgelopen zaterdag een flinke klap gehad in mn onderrug van een quad die in failsave was (lipostrap is bij impact gebroken, dat geeft wel aan wat voor klap het was). Beelden staan op DVR en zijn niet prettig om te zien en post die daarom ook niet hier. Veiligheid staat binnen ons team absoluut op nummer 1 en uiteindelijk is het nog mis gegaan. Dit was voor ons allemaal even een eye-opener wat betreft de risico's van deze hobby.

Hier boven wordt gesproken over kansen die nihil zijn, dat was in deze situatie ook zo. En precies op dat moment (waarvan wij de kans nihil schatte) kwam de quad in failsave en dat op 30 / 40 meter afstand... Het was echt een uitzonderingsgeval die wonder boven wonder heel goed is afgelopen ondanks dat ik flinke pijn had, met de afloop hebben we echt nog heel veel geluk gehad...

Ik denk overigens wel dat de discussie gezond is om te voeren wat wel en niet getoond moet worden. Ik vind dat je ook meteen een voorbeeldfunctie hebt, als je besluit hier beeld materiaal te posten.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:46

Preaper

...

[...]

Als we het nog steeds hebben over vliegen met een 90mm brushed, rond de verlaten Prins Bernardhoeve, kom op; dan mag je wel wat meer vertrouwen hebben in de waarde van je eigen inschatting.

[video]
Ik zit met verbazing naar je video te kijken. Vind je dat echt in orde? Het is gewoon onverstandig en ronduit roekeloos wat je hier doet. Ik zie je rakelings langs mensen vliegt, en je hebt duidelijk niet de vaardigheden hebt om echt goed te kunnen vliegen. Dit kan gewoon echt niet.

Ik ben zelf ook geen lieverdje, en ik weet dat de wet soms met een korreltje zout mag worden genomen. Zeker bij nieuwe technologieën waarbij de wetgever nog zoekende is. Maar wat jij hier laat zien is objectief gezien gewoon onverstandig en ronduit asociaal.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Preaper schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Ik zit met verbazing naar je video te kijken. Vind je dat echt in orde? Het is gewoon onverstandig en ronduit roekeloos wat je hier doet. Ik zie je rakelings langs mensen vliegt, en je hebt duidelijk niet de vaardigheden hebt om echt goed te kunnen vliegen. Dit kan gewoon echt niet.
Het is onverstandig en roekeloos, maar toch vind ik het blijkbaar wel in orde. Zo vliegen is tot daar aan toe, maar geef @Steeldunes verder gelijk het geeft een verkeerd beeld. In dit geval laat ik dus maar dienen als slecht voorbeeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:05:
[...]

Bij schade zijn de gevolgen niet voorspelbaar. Doorgaans zal het resulteren in een crash, maar niet altijd.
Maar je kan wel zaken uitsluiten. Zoals al vaker gezegd: Mocht je controle over de drone kwijt raken, dan is de kans nihil dat deze recht omhoog duikt en vervolgens op 150 meter hoogte een vliegtuig raakt.

Met een DJI drone is dat heel goed mogelijk, maar een fpv drone van dat formaat gaat dat zeer waarschijnlijk niet halen. Naast het feit dat de meeste acro drones naar beneden storten + er allerlei failsafes ingesteld staan.

Maar nogmaals: Wat vlieg je zelf?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 00:11
[...]

[video]
Dit is ronduit triest. Je ziet op 29 sec dat stelletje ook schrikken en een stap naar achteren doen. Je vliegt ook als een 68 jarige oma, zo houterig als het maar kan dus heel goed ben je er niet in. Ik neem de wet echt niet serieus m.b.t de drones en doe soms ook iets wat niet mag maar ga niet rakelings langs mensen vliegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:13
Dat is het "nadeel" van drone vliegen: de toegankelijkheid (makkelijk te vliegen) en de schijnveiligheid (stabiel en parkeren in de lucht).
Als je bv was begonnen met helicoptervliegen en bij een club was aangesloten (wat heel verstandig is i.v.m. het lange leertraject) dan had je zoals ik het volgende ingestampt gekregen:

-Vlieg NOOIT over mensen heen, ook niet over jezelf!
-Vlieg niet recht op jezelf af.
-Vlieg niet over wegen of auto's of gebouwen heen.
-Blijf voor je vliegen (180 graden gebied voor je) en vlieg niet om jezelf heen.
-Ga niet 1m voor je snufferd hangen of proberen het ding uit de lucht te pakken. HOUD AFSTAND, ook bij opstijgen en landen.
-Land meteen als er bv dieren/kinderen/mensen op je model afkomen of zich bewegen naar waar je wilt landen.
-Land meteen als je gek gedrag in je model ziet of als hij gek klinkt. Denk nooit "het gaat wel over".

Reden: hoe mooi het ook vliegt, je moet er ALTIJD rekening mee houden dat het mis kan gaan en dan gebeuren dingen ineens HEEL snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
_Dekker schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:32:
Dat is het "nadeel" van drone vliegen: de toegankelijkheid (makkelijk te vliegen) en de schijnveiligheid (stabiel en parkeren in de lucht).
Als je bv was begonnen met helicoptervliegen en bij een club was aangesloten (wat heel verstandig is i.v.m. het lange leertraject) dan had je zoals ik het volgende ingestampt gekregen:

-Vlieg NOOIT over mensen heen, ook niet over jezelf!
-Vlieg niet recht op jezelf af.
-Vlieg niet over wegen of auto's of gebouwen heen.
-Blijf voor je vliegen (180 graden gebied voor je) en vlieg niet om jezelf heen.
-Ga niet 1m voor je snufferd hangen of proberen het ding uit de lucht te pakken. HOUD AFSTAND, ook bij opstijgen en landen.
-Land meteen als er bv dieren/kinderen/mensen op je model afkomen of zich bewegen naar waar je wilt landen.
-Land meteen als je gek gedrag in je model ziet of als hij gek klinkt. Denk nooit "het gaat wel over".

Reden: hoe mooi het ook vliegt, je moet er ALTIJD rekening mee houden dat het mis kan gaan en dan gebeuren dingen ineens HEEL snel.
Mijn oom vloog met zweefvliegtuigjes en ook al was ik te klein om dat zelf op dat moment te doen denk een jaar of 9 / 10 was dit ook wat hij bij mij erin hamerde. Ben het nooit vergeten.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khayma schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:58:
Dit is ronduit triest. Je ziet op 29 sec dat stelletje ook schrikken en een stap naar achteren doen. Je vliegt ook als een 68 jarige oma, zo houterig als het maar kan dus heel goed ben je er niet in. Ik neem de wet echt niet serieus m.b.t de drones en doe soms ook iets wat niet mag maar ga niet rakelings langs mensen vliegen.
Jamaar dat geldt niet voor mijn drone of in mijn situatie!
_Dekker schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:32:
Dat is wat je ook steevast hoort: ik weet niet wat er gebeurde of ineens was het gedaan. Al die uren goede controle zijn niets waard als daar een moment van een fataal gebrek aan controle tegenover staat.
ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:36:
Maar nogmaals: Wat vlieg je zelf?
Dit wordt steeds grappiger _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo'n reactie is natuurlijk wel een zwaktebod.

Waarom niet gewoon antwoorden? En sowieso, waarom negeer je een deel van mijn vragen? Je gaat zelf de discussie aan en ik probeer zoveel mogelijk antwoorden op jouw vragen te geven. Maar als ik wat aan jou vraag ben je niet thuis. Rare manier van discussieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:28:
Zo'n reactie is natuurlijk wel een zwakte bod.

Waarom niet gewoon antwoorden? En sowieso, waarom negeer je een deel van mijn vragen? Je gaat zelf de discussie aan en ik probeer zoveel mogelijk antwoorden op jouw vragen te geven. Maar als ik wat aan jou vraag ben je niet thuis. Rare manier van discussieren.
Het zwaktebod is dat er zaken bij de discussie gehaald worden die er niet toe doen. Daarom wordt dat proefballonnetje steeds genegeerd ;) Het gedram begint het topic ondertussen echter behoorlijk te vervuilen.

Ik vlieg zelf met een kleine multirotor, maar heb ook gevlogen in de kleine luchtvaart. Beide kanten van de medaille zijn me dus bekend. Dat betekent dat ik niet alleen bekend ben met de theoretische kant van gevaren in de luchtruimte, maar ook zelf heb gezien hoe snel zaken uit de hand kunnen lopen. De luchtvaart is bij uitstek een gebied waar kleine problemen snel levensgroot kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:49:
[...]

Het zwaktebod is dat er zaken bij de discussie gehaald worden die er niet toe doen. Daarom wordt dat proefballonnetje steeds genegeerd ;) Het gedram begint het topic ondertussen echter behoorlijk te vervuilen.
Dat is jouw mening maar daar ben ik het niet mee eens. ;) Vooral je 'fly-away' opmerking over FPV drones deed vermoeden dat je totaal geen ervaring hebt met FPV drones. Sorry, maar de mening van iemand met ook praktijk ervaring weegt nu eenmaal zwaarder bij mij.
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:49:
[...]
Het gedram begint het topic ondertussen echter behoorlijk te vervuilen.
Ben je zelf veroorzaker van. Had je gewoon meteen antwoord gegeven, dan had ik niet zo hoeven 'drammen'. Daarnaast heb ik 2 pagina's geleden al mijn excuses aangeboden, maar die negeer je gewoon. Overigens heb ik ook nog geen antwoord gehad op mijn zeiksnor vraag. Maar laat dat antwoord maar zitten. Ik weet nu wel voldoende. :>

Bij deze laat ik de discussie dan ook voor wat het is. Dit gaat ons toch niets positiefs brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:58:

Dat is jouw mening maar daar ben ik het niet mee eens. ;) Vooral je 'fly-away' opmerking over FPV drones deed vermoeden dat je totaal geen ervaring hebt met FPV drones. Sorry, maar de mening van iemand met ook praktijk ervaring weegt nu eenmaal zwaarder bij mij.
Camacha's ervaring met kleine luchtvaart is in mijn opinie in deze zaak relevanter dan jouw ervaring met drones! Als jij betrokken bent bij een ongeval dan verlies je wellicht je drone. De andere partij kan zijn leven verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:58:
Daarnaast heb ik 2 pagina's geleden al mijn excuses aangeboden, maar die negeer je gewoon.
Wat moet ik met die excuses dan? Ik drievoud bevestigen dat ik ze ontvangen heb? :D
Overigens heb ik ook nog geen antwoord gehad op mijn zeiksnor vraag. Maar laat dat antwoord maar zitten. Ik weet nu wel voldoende. :>
Je lijkt me te verwarren met iemand anders, want ik heb het niet over de term zeiksnor gehad en ook niet deelgenomen aan die discussie. Waarom je dat antwoord van mij verwacht is dan ook een raadsel.

Weer on-topic? Weer on-topic. Mocht je nog iets willen toevoegen dan mag dat per DM.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

Ik ben laatst tegen een boom aangevlogen. Nu doet mijn FC het niet meer.

Jammer, want het is mooi weer. Moet ook nog altijd mijn Reptile S800 wing testen. Zit nu iNav met gps in maar dat ding heeft nog niet gevlogen terwijl ik hem een aantal maanden geleden al helemaal afgebouwd heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:13
lasharor schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:17:

Jammer, want het is mooi weer. Moet ook nog altijd mijn Reptile S800 wing testen. Zit nu iNav met gps in maar dat ding heeft nog niet gevlogen terwijl ik hem een aantal maanden geleden al helemaal afgebouwd heb :(
Beter weer om te testen kun je je niet wensen dacht ik. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen oude FC liggen die je er snel kan inproppen? Kheb zelf nog een Naze32 als spare part liggen. Is in princiepe ook al geconfigureerd voor mijn main quad dus mocht er wat gebeuren.... vervangen en gaan met die banaan! 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Jeetje wat een gezelligheid in dit topic :P

@-Tim- Damn dude, das een beste bak met olie op het vuur ;) Als een stel weg moet springen vind ik het ook wat ver gaan hoor. Ga eens gewoon naar main land china daaro :P Om iets te nuanceren; volgens mij vlieg jij met een kleine drone met "ducts" om de props heen toch?
Btw, Tims skills belachlijk maken vind ik wel laag, we moeten het toch allemaal leren? :/

Anyways, tijd voor video's met dit weer man! Er zijn geen luchtballonnen gewond geraakt in deze video :+

[ Voor 8% gewijzigd door Sensei_D op 30-03-2017 21:53 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantomic
  • Laatst online: 08-10 18:44
Sensei_D schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:31:
Anyways, tijd voor video's met dit weer man! Er zijn geen luchtballonnen gewond geraakt in deze video :+
[video]
Mooie beelden :*)

Welke cams gebruiken jullie trouwens om te filmen?

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@-Tim- Damn dude, das een beste bak met olie op het vuur ;) Als een stel weg moet springen vind ik het ook wat ver gaan hoor. Ga eens gewoon naar main land china daaro :P Om iets te nuanceren; volgens mij vlieg jij met een kleine drone met "ducts" om de props heen toch?
Btw, Tims skills belachlijk maken vind ik wel laag, we moeten het toch allemaal leren? :/

[video]
Mooie beelden! Ziet er ook best wel smooth uit. Wat zijn de specs van je drone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phantomic schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Mooie beelden :*)

Welke cams gebruiken jullie trouwens om te filmen?
Ik gebruik een.... [drumroll] Xiaomi Yi van 65 euro ;) Superview scriptje erop, bitrate 30Mbps en gaan!
ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:37:
[...]

Mooie beelden! Ziet er ook best wel smooth uit. Wat zijn de specs van je drone?
Heb best oud spul :P

Naze32 met Betaflight 2.5.3 (ik wil niet upgraden, ik wil vliegen :+)
EpiQuad 210X frame, v1, meer dan een jaar oud volgens mij
EpiPDB met low headers
EpiRexje met afgebroken bind knop :+ (is een SBUS receiver)
Tramp HV, versie Riverside met 350mw max
Foxeer stub antenne, vet nieuw, slechts een paar maandjes oud :+
Littlebee blheli_s (icm met naze32 heb je niets aan die "_s" :D)
HS1177 die ook al flink oud is icm 2.1 lens
Stock PIDs, maar rates wel verhoogd.

Ik besef net pas dat dit allemaal onderdelen uit nederland zijn. Ik gun mijn hollandse medemens ook wat :>

Bedankt he jongens d:)b

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

-Tim- schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:17:
[...]

Het is onverstandig en roekeloos, maar toch vind ik het blijkbaar wel in orde. Zo vliegen is tot daar aan toe, maar geef @Steeldunes verder gelijk het geeft een verkeerd beeld. In dit geval laat ik dus maar dienen als slecht voorbeeld.
In je andere filmpje op YT vlieg je zowat in het gezicht van een bruid. En dat met een signaal wat steeds wegvalt. |:(

Dat is echt het voorbeeld van hoe het absoluut niet moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

[video]
Ik vlieg inderdaad klein en met ducts, maar koos er voor me niet in te gaan dekken. Zoals ik al liet merken met de olie-opmerking, ik weet dat het fout was.
Al komt zelfs dan de opmerking "Jamaar dat geldt niet voor mijn drone of in mijn situatie!"

Maargoed het heeft goed het moraal in iedereen aangewakkerd zo te zien. Goed voor de discussie dus, zoals ik al zei het verkeerde voorbeeld. Het is duidelijk @Kenzi.

@Phantomic ik heb onlangs de Runcam 2 aangeschaft. Ookal is het nog maar kort wachten op de opvolger daarvan.Voor een goed overzicht van de huidige en opkomende HD camera's voor op je quad kan ik je deze pagina aanraden. Onderaan staat een overzicht "FPV Recording Camera".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Laatst online: 23-09 18:55
Sensei_D schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:10:

Oeh ik wil toch echt graag tegen je zeggen, upgrade naar 3.1.X! You will not regret :Y

En even nog een tipje voor de rest, eenmaal op BF 3.X kan je gebruik maken van diff command in de CLI. Dat rijtje kan je vervolgens kopiëren, vervolgens BF updaten met wipe en daarna de gekopieerde diff weer in de CLI zetten. Updaten van BF duurt op die manier echt nog maar 1 minuutje, zonder dat je weer dingen opnieuw moet instellen.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeldunes schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Oeh ik wil toch echt graag tegen je zeggen, upgrade naar 3.1.X! You will not regret :Y

En even nog een tipje voor de rest, eenmaal op BF 3.X kan je gebruik maken van diff command in de CLI. Dat rijtje kan je vervolgens kopiëren, vervolgens BF updaten met wipe en daarna de gekopieerde diff weer in de CLI zetten. Updaten van BF duurt op die manier echt nog maar 1 minuutje, zonder dat je weer dingen opnieuw moet instellen.
Hahaha I know, ik wacht nog even op mijn nieuwe betaflightF3 bordje en dan ga ik over ;) Maar heb eigenlijk niets te klagen hoor. Ik ga ook vooral naar dat nieuwe bordje voor de extra features als; Tramp instellen via OSD, PIDs instellen via Taranis en dat soort ongein.

En thx voor de tip, daar hebben mensen zeker wat aan d:)b

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Ik ben ook gestopt met continu de laatste update te draaien. Hardstikke goed dat er zoveel updates komen natuurlijk, maar bijna elke update kent wel weer wat kleine aanpassingen waardoor je quad weer net ff wat anders vliegt, ondanks dat je dezelfde pid en rate settings aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:17:
[...]

Ik ben ook gestopt met continu de laatste update te draaien. Hardstikke goed dat er zoveel updates komen natuurlijk, maar bijna elke update kent wel weer wat kleine aanpassingen waardoor je quad weer net ff wat anders vliegt, ondanks dat je dezelfde pid en rate settings aanhoud.
Exact! Ik vind het belangrijker om gewoon te leren vliegen, daar heb ik al zo weinig tijd voor ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:50:
[...]
Exact! Ik vind het belangrijker om gewoon te leren vliegen, daar heb ik al zo weinig tijd voor ;)
Same here. Als ik geluk heb kan ik 1 keer in de week. Maar dan moet het weer ook nog eens mee zitten. :(
Heb ook gemerkt dat vliegen opzich niet moeilijk is maar om een mooie, smooth vlucht te kunnen maken moet je wel even op oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hupsakee...zo de sloot in :F.

Ik raak een beetje overmoedig van LiftOff volgens mij. De lipo lag zo'n twee meter verderop in de sloot dus ik heb goede hoop dat de quad spanningsvrij in het water is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:17

Creesch

bla bla!

Sumerechny schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:21:
Hupsakee...zo de sloot in :F.

Ik raak een beetje overmoedig van LiftOff volgens mij. De lipo lag zo'n twee meter verderop in de sloot dus ik heb goede hoop dat de quad spanningsvrij in het water is geraakt.
Ha, die ken ik. Helaas bij mij met lipo en al, een quad met alle leds nog aan onderwater ziet er trouwens best grappig uit. De vonken bij het ding uit het water vissen waren iets minder leuk.

Hopelijk kan je er nog mee vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Creesch schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:07:
[...]

Ha, die ken ik. Helaas bij mij met lipo en al, een quad met alle leds nog aan onderwater ziet er trouwens best grappig uit. De vonken bij het ding uit het water vissen waren iets minder leuk.

Hopelijk kan je er nog mee vliegen :)
Het is een geruststelling om te lezen dat ik niet de enige ben, vooral de 'thumbs-up' doet me goed :P . We zullen het morgen of overmorgen wel zien, eerst even laten drogen.

(en anders komen de componenten voor mijn 4S build volgende week vast wel binnen O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sumerechny schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:21:
Zoals altijd goed afspoelen met water - het liefste demiwater - en dan goed door en door laten drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

[video]
Mijn ervaring. En wat ik gezien of gehoord heb.
Skills en vooral beginners zijn groot probleem zo ook bepaalde beginners drones & racers.

Ik & mijn broer zijn eind januarie 2016 begonnen met Walkera
Ik furious 320 GPS een nep racer.
Broer F210. Zeer robuste racer.

Furious heeft Arduino Mega controler en met APM & Misdionplanner. De failsave gecontroleerd en werkt.
Mijn broer failsave niet in te stellen.
Binden gaat omslachtig.
Full thottle fly off en gevolgt door crash van grote hoogte. Kan het ding gewoon tegen.
Gebeurde ook bij oppakken waar hij stevig vast hield onze derde piloot de lipo moest uittrekken.

Dan eerste Zelf bouw. Extra Devo recievers niks over failsave instellingen failsave te vinden. Was er klaar mee mijn broer ook.
Ik ging toen voor FrSky Tarranis. Hij voor ander merk en later een 2de hands futuba. Binden failsave makkelijk in te stellen.
Ook niet vergeten failsave is meer dan alleen RX in te stellen. Bij wegvallen van RX moet de FC de failsave regelen.

Bij race sessie raakt racer van ervaren racer takje en legt die nog redelijke afstand en kreeg hem op zijn borst.
Zelf een prop fail gehad. En ik hou mij sterk aan veiligheid. Dus boven circuit ver weg van mensen crashed in gras.
Andere full pull take of prop spat uitelkaar. Ja oogletsel gevaar. Stijg op wat verder van je af.

Veiligheid is voor beginners maar ook gevorderen zeer belangrijk.
Bij beginners gaat mis door gebrek aan skills maar ook hardware dat slecht ingesteld is.
Gevorderen zien vaak het gevaar niet meer en veligheid verwaterd tot in het extreme.

Ze racen vaak buiten seizoen in garages. Ook officieel. Daar eisen ze bewijs van WA verzekerd dekking voor schade binnen de garage en letsel.

Ook bij buiten vliegen , wat men vergeet ben je wel verzekerd als iemand de ogen eruit raced of schade aan derden. Zoals auto.
Sommige bij toeval wel velen denk ik niet.
Op youtube is ook genoeg te vinden van drone gerelateerde verwondingen.

Beginnend FPV eerste keer voor piloot jaar geleden ging bijna mis bij landen de andere piloot had moeilijk ene andere dook weg en ik close flyby langs mijn hoofd.
Verrassingen zoals laag hangende zon en geen ervaring om daarmee om te gaan .

Zo een 73mm drone is relatief veilig. Maar de wetgeving kan uiteraad niet voor elke type drone apparte wetgeving maken.
Zelf bezig met ducted en non ducted 90mm.
Met 1105 4S brushless dat gaat dan ook als de brandweer de lucht in.
De ducted wil ik op 2S 1102 als wat tammere binnen huis hoover ding.
Moet nog motoren kopen en lipos en FPV delen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Dit is een maffe ontdekking van Rotor Riot

Wacht even...welke dag is het? O-)

Edit: Nu.nl heeft een review van een kleine camera drone online, wel bijzonder hoe dit in beeld komt :F

[ Voor 40% gewijzigd door Sumerechny op 01-04-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:32
Sumerechny schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:03:

Edit: Nu.nl heeft een review van een kleine camera drone online, wel bijzonder hoe dit in beeld komt :F
Wat een prutser... ongelofelijk, dit is hoe veel mensen met die dingen beginnen. Denken gelijk goed te kunnen vliegen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:03:

Idd. Kikker in je bil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:09:
[...]
Aangezien ik deze FC ook besteld heb en de eigenaar wel vaker spreek heb ik even geinformeerd en hij krijgt ze donderdag zei die. Site is inderdaad niet helemaal duidelijk, maar met een week levertijd zou je wel kunnen spreken van een pre-order :D Achja, wat je al zei, bijna geen enkele shop kan hem echt lekker leveren. Multirotorparts had ze laatst, max 2 per klant en 2 dagen later niet meer in voorraad, holy shit :Dn
Heb je wellicht nog inside-information over de levertijden van de Betaflight F3 bordjes?

Ik krijg maandag of dinsdag de resterende onderdelen binnen en mis dan alleen nog de FC, ik overweeg nu om toch een andere FC te kopen zodat ik volgend weekend 4S kan vliegen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:40:
[...]

Heb je wellicht nog inside-information over de levertijden van de Betaflight F3 bordjes?

Ik krijg maandag of dinsdag de resterende onderdelen binnen en mis dan alleen nog de FC, ik overweeg nu om toch een andere FC te kopen zodat ik volgend weekend 4S kan vliegen. O-)
Als je niet per se die FC wilt zou ik sws een andere bestellen, deze zijn echt zo moeilijk te krijgen. Copterworld heeft niets binnen gehad, ik spreek de eigenaar waarschijnlijk straks, maar ik ben bang dat hij ook afhankelijk is van trage leveranciers die te kampen hebben met een zeer grote vraag :D Ik snap dat je met dit weer niet meer wilt wachten ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:33:
[...]

Als je niet per se die FC wilt zou ik sws een andere bestellen, deze zijn echt zo moeilijk te krijgen. Copterworld heeft niets binnen gehad, ik spreek de eigenaar waarschijnlijk straks, maar ik ben bang dat hij ook afhankelijk is van trage leveranciers die te kampen hebben met een zeer grote vraag :D Ik snap dat je met dit weer niet meer wilt wachten ;)
Ik hoef deze FC niet perse te hebben, de combi PDB+FC ben ik echter van gecharmeerd (en dat de naam Boris er aan verbonden is :P ). Er zijn enkele andere PDB+FC combi's op de markt die me wel aanspreken, de Tempest F3 (ook moeilijk te vinden) en de SPracing F3 (10 eu duurder). Ik zal vandaag in de zon eens wat gaan oriënteren :) .

Eerst mijn 3S de lucht even in gooien, hij heeft de sloot immers overleeft 8)

Edit: ik lees matige dingen over de SPracing NEO, wellicht is hij daarom goed op voorraad.

[ Voor 5% gewijzigd door Sumerechny op 02-04-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Sumerechny schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:40:
[...]

blijkbaar zijn die dingen erg gewild. Mijn broer heeft ze gewoon in US besteld en heeft er twee. MRP had er wat maar waren snel uitverkocht.

Het is voor mij soort van Ain1 PDB met OSD met optie voor VTX of thramp met Lua scripts aan te sturen.
Zelf vind ik die integrale OSD wat mij meeste aanspreekt.
Vind PDB gebeuren minder. Voor mij zou het dan meer voor compacte mini racer met losse ESC

Voor mini race ga ik liever voor een 4in1 ESC.

ander sterk punt het is een F3 met goede out of the box Dshot 600 ondersteuning.
Goed voor freestyle quadje.

Ik krijg meer het idee dat je die popie dingen beter in back order kan zetten en dan komt het wel binnen na de de volgende productie run.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Gisteren voor het eerst meegedaan aan een race!
Dit ging niet best in het begin en de harde wind maakte het ook niet makkelijker.

Helaas was m'n cam bij laatste heat (de enige die redelijk fatsoenlijk ging) niet goed gefocust :(
[YouTube: https://youtu.be/X_QuOVg3wic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Hey geinig, de race bij Kardinge van Dronevereniging Noord-Nederland? Daar was ik gister ook.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

MsG schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:47:
Hey geinig, de race bij Kardinge van Dronevereniging Noord-Nederland? Daar was ik gister ook.
Ja, klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.kraai
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-05 10:19
MsG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:32:
[...]

Wat als je hem opnieuw paired met de zender? Reageert hij daar wel op? De info is nu een beetje summier. Met alleen een ledje kan de losse ontvanger zelf niet veel meer visueel weergeven dan dat. Antennes kan je er gewoon opnieuw aan solderen.
Bedankt voor je reactie, heb met pijn en moeite de antennes opnieuw gesoldeerd.. wat een ellende maar de hele ontvanger bleef overhitten. Uiteindelijk een nieuwe ontvanger FS-A8S gekocht bij Ftec welke binnen minuutje deed wat ik zou verwachten van een ontvanger. Helaas na 5 minuten weer crash; FC en de props kapot.. manman nu maar een partijtje reserve onderdelen ingeslagen. Leuke hobby 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantomic
Al het spul is ondertussen binnen, ben al bezig met bouwen maar heb meerdere dingen die me tegen proberen te zitten(, holes voor motor komt niet overeen met die van de frame, prop kapot zonder ook maar te vliegen 8)7 , etc etc).
Een ding kom ik niet uit, en dat is de bedrading

x

Zit dit zo goed, of moet de Vtx/Cam anders worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phantomic schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:21:
Al het spul is ondertussen binnen, ben al bezig met bouwen maar heb meerdere dingen die me tegen proberen te zitten(, holes voor motor komt niet overeen met die van de frame, prop kapot zonder ook maar te vliegen 8)7 , etc etc).

[afbeelding]

Zonder de specs te weten van 4in1 esc/pdb en cam:

Je cam heeft stroom nodig (ergens tussen de 5v en 36 volt- check je specs!) Stroom kan je afhalen van de 4in1 esc. Als de rode en zwarte draad stroom levert aan de cam/vtx welke voldoet aan de specs, dan is dit goed aangesloten.

Heb je een wiring diagram van de 4in1? maakt het meedenken wat makkelijker. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 03-04-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
Cam/vTx geeft aan stroom nodig te hebben tussen 2.5 en 5.5 volt, werkt op 25mW
ESC zegt SBEC te hebben die 5V 3A levert.
Nou weet ik alleen niet hoeveel de FC en de receiver vraagt en hoe de SBEC de stroom verdeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phantomic schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:48:
[...]

Cam/vTx geeft aan stroom nodig te hebben tussen 2.5 en 5.5 volt, werkt op 25mW
ESC zegt SBEC te hebben die 5V 3A levert.
Als de rode en zwarte draad die naar de cam gaat, 5 volt levert, dan zou dat moeten werken. :)
Phantomic schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:48:
[...]

Cam/vTx
Nou weet ik alleen niet hoeveel de FC en de receiver vraagt en hoe de SBEC de stroom verdeelt.
FC vraag meestal 5 volt maar check dit op de website. Reciever verschilt per model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 11:35
Om nog een klein beetje terug te komen op de discussie van vorige week betreft de tweakers quadcopter spots kaart en de regels omtrent het vliegen met drones.

Misschien een idee om op de tweakers kaart de plekken die sowieso legaal zijn groen te kleuren, en de plekken waar je eigenlijk niet mag vliegen rood?

*knip* Ongeacht de lopende discussie gaan we niet promoten om naar eigen inzicht bewust de wet te overtreden.

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 04-04-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Inmiddels al eens getest? Ik ben benieuwd naar je ervaring met die Reptile S800 Wing. Dat ding lijkt behoorlijk populair, zit er sterk aan te denken ook 1 te halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

MsG schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:44:
[...]

Inmiddels al eens getest? Ik ben benieuwd naar je ervaring met die Reptile S800 Wing. Dat ding lijkt behoorlijk populair, zit er sterk aan te denken ook 1 te halen.
Nop, heb er een F3 FC met Inav in gezet die ik nog moet configureren. Hopelijk dit weekend even vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Phantomic schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:21:

[afbeelding]

Mijn broer en ik hebben aansluit diagrammen geprint en geplastificeerd. Gaat goed met onze ouwe QMS color laser printer. Zo een aansluit kaart , bijdehand is altijd fijn. Dan nog wel eens verkeerd aangesloten.
en je kan erop morsen. En ook in field gebruiken.

Juiste voltage en juiste aansluitpunt is niet het totale plaatje.
SBec 5V levert uiteraard die voltage met wat tolerantie. Maar ook heel belangrijk is wat voor amp het kan en mag leveren en of je daar met marge binnen valt.

cyclone FC heeft dacht ik 600mA output totaal. alleen de RX hang ik aan de FC. Sommige Matek SBec 3A
2S op Liniaire Bec is nog wel te doen maar 4S op LBEC naar 5 en dan paar amperes is te veel voor de BEC.

Dus van elk component iig de spects als max min V en amperage verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Laatst online: 17-07-2024
AerosPhere schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:59:
Om nog een klein beetje terug te komen op de discussie van vorige week betreft de tweakers quadcopter spots kaart en de regels omtrent het vliegen met drones.

Misschien een idee om op de tweakers kaart de plekken die sowieso legaal zijn groen te kleuren, en de plekken waar je eigenlijk niet mag vliegen rood?

*knip*
Heb je hier nog wat aan?
https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 04-04-2017 11:54 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 02-10 23:13
Opzich een aardige deal: http://www.ibood.com/nl/n...tom-3-advanced-drone.html

Pricewatch zit op €799 maar een snelle zoektocht in Google levert al resultaten op voor €649. Scheelt toch weer €50. Never mind, dat is de phantom 3 4K, volgens mij net iets anders dan deze aanbieding met de advanced.

pricewatch: DJI Phantom 3 Advanced - Wit

[ Voor 12% gewijzigd door BertP op 04-04-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.kraai
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-05 10:19
Die zijn niet zuinig geweest met het rode potlood, Gelukkig nog genoeg ruimte over :)

Nu een echte tweakers vraag, naarmate je hobby vordert krijg je steeds meer spullen wat is jullie truc om dit allemaal op een draagbare manier mee te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

bart.kraai schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:15:
[...]

Die zijn niet zuinig geweest met het rode potlood, Gelukkig nog genoeg ruimte over :)

Nu een echte tweakers vraag, naarmate je hobby vordert krijg je steeds meer spullen wat is jullie truc om dit allemaal op een draagbare manier mee te krijgen?
Veel van de FPV'ers hebben een rugtas :). Mr. Steele heeft op youtube volgens mij wel een filmpje staan waarin hij uitlegt hoe zijn uitrusting gepakt is.

[ Voor 11% gewijzigd door Sumerechny op 04-04-2017 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Naast vliegen doe ik ook aan fotografie en gelukkig kan ik daarvoor 1 en dezelfde tas gebruiken. Heb deze (Lowepro):
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41Gbh1UAF4L.jpg

De compartimenten kan je zelf indelen. De vakken zijn vast te maken met klitteband. Als ik ga vliegen haal ik alle vakken eruit en passen er makkelijk 2 drones in.
Sumerechny schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:18:
[...]

Veel van de FPV'ers hebben een rugtas :). Mr. Steele heeft op youtube volgens mij wel een filmpje staan waarin hij uitlegt hoe zijn uitrusting gepakt is.
Ik ken dat filmpje. Ik was vooral verbaasd over hoeveel LiPo's hij meeneemt. Mocht zijn tas in de fik vliegen, dan heb je een flinke vuurwerk show! :+

[ Voor 22% gewijzigd door ChojinZ op 04-04-2017 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik heb een normale rugzak met de drone aan de buitenzijde en de 'zooi' rest er in. Mijn zender en bril zitten in een eigen doosje.

Hopelijk onthoud ik eens een paar foto's te maken, wellicht heeft iemand er iets aan.

En de hele Rotorriot groep heeft volgens mij veel lipo's mee, dat wordt voor mij toch te prijzig....ik heb meer hobbies :o

[ Voor 15% gewijzigd door Sumerechny op 04-04-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Laatst online: 13-10 22:50
Wil onderstaande F4 FC gaan gebruiken maar klopt het dat de telemetry inversion van de F4 processor by design anders is als de F1 en F3?

https://www.hqdrones.nl/f...aflight-flight-controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertje750 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:19:
Wil onderstaande F4 FC gaan gebruiken maar klopt het dat de telemetry inversion van de F4 processor by design anders is als de F1 en F3?

Daar is inderdaad iets mee, misschien kun je hier iets mee?

If you are using frsky, and want telemetry. you need to solder the telemetry cable to the receiver (before the signal is inverted). only SBUS input is inverted in the board. the F4 CPU does not have "built-in inversion".
I used this guide: https://blck.mn/2016/06/s...frsky-xsr-and-betaflight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Laatst online: 13-10 22:50
Thanks, snap de logica nog niet, vooruitgang F4 is achteruitgang?
Of is inversion iets van de oude stempel en gaat dat met de F4 overboord?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[...]

Volgens mij al eens eerder gepost, maar in mijn rugtas heb ik:
Spektrum DX7 zender in softcase
Fatshark bril in case
Spare antenne's voor fatshark en quad
10x 4S 1300 lipo's
genoeg reserveprops om een middag te vliegen
een 4" schermpje met ingebouwde accu en raceband receiver zodat omstanders kunnen meekijken
wat klein gereedschap en materiaal om crashes te fixen
en aan de buitenkant dus nog 2 quads. (een 5" en een 4")

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EnyyY1TTelyVpHN4iR2OLgG6/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekie01
RonnieB82 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:39:
[...]

Volgens mij al eens eerder gepost, maar in mijn rugtas heb ik:
Spektrum DX7 zender in softcase
Fatshark bril in case
Spare antenne's voor fatshark en quad
10x 4S 1300 lipo's
genoeg reserveprops om een middag te vliegen
een 4" schermpje met ingebouwde accu en raceband receiver zodat omstanders kunnen meekijken
wat klein gereedschap en materiaal om crashes te fixen
en aan de buitenkant dus nog 2 quads. (een 5" en een 4")

[afbeelding]
Mooie set! Heb je informatie over de setup van jouw quads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertje750 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:19:

Hier wat aan?
http://www.aerosurfer.ch/...elemetry-with-omnibus-f4/
Petertje750 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:39:
Thanks, snap de logica nog niet, vooruitgang F4 is achteruitgang?
Of is inversion iets van de oude stempel en gaat dat met de F4 overboord?
Snap ik soms ook niet helemaal. Het lijkt wel of de F3 bordjes populairder zijn dan de F4 bordjes. Daarnaast zijn veel F4 bordjes goedkoper dan de F3 bordjes. Iemand hier een verklaring voor?

Ik vlieg zelf sinds een maand met een F4 bord (Airbot) en ben er dik tevreden over. No complaints here! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

foekie01 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:35:
[...]

Mooie set! Heb je informatie over de setup van jouw quads?
Ik vlieg voornamelijk met de 5":
- Lumenier QAV-R 5"
- Lumenier RX2204 2300kv motoren
- Kiss FC
- Kiss 24A ESC's
- RROSD + PDB
- HS1177 camera
- TBS Unify VTX

De 4" is m'n ragquad, daar zitten geen bijzonderheden op (gebouwd met spullen die ik nog had liggen):
- banggood cloon frame van de Lumenier QAV-R 4"
- Lumenier Lux F3 FC (de eerste versie)
- littlebee 20A ESCs
- sunnysky 2204 2300kv motoren
- geen osd
- Hs1177 camera
- 200mW VTX

De 5" ga ik binnenkort ombouwen naar een dquad obsession frame, die ziet er erg sexy uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:29:
[...]

De 5" ga ik binnenkort ombouwen naar een dquad obsession frame, die ziet er erg sexy uit ;)
Kheb zelf de Dquad Reflex. Erg over te spreken! Ding is gebouwd als een tank, vliegt als een malle en over de layout van de pdb is erg goed nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vodkajus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09-2024
Xinjiang provincie gefilmd van boven. uitgezonden 30jan2017.
6 afleveringen gefilmd met 16 helicopters en 57 drones!!!.
dit is de enige die tot nu naar engels is vertaald.

YouTube: Episode 1 of Bird’s-eye China: Xinjiang Uygur Autonomous Region

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 20:52
Ik heb momenteel een blade nano qx waarbij ik zo'n standaard transmitter heb gekregen. Het probleem hiermee is dat het bereik niet verder dan 10 meter gaat of anders niet meer te besturen is. Ik heb eventueel gekeken naar goedkopere transmitter zoals de turnigy 9x, maar ik lees dat ik dan mogelijk een module erop moet bouwen. Met zo'n lichtgewicht lijkt me dat niet handig. Zijn er eventueel nog andere budget transmitters die te adviseren zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
maghribier schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:07:
Ik heb momenteel een blade nano qx waarbij ik zo'n standaard transmitter heb gekregen. Het probleem hiermee is dat het bereik niet verder dan 10 meter gaat of anders niet meer te besturen is. Ik heb eventueel gekeken naar goedkopere transmitter zoals de turnigy 9x, maar ik lees dat ik dan mogelijk een module erop moet bouwen. Met zo'n lichtgewicht lijkt me dat niet handig. Zijn er eventueel nog andere budget transmitters die te adviseren zijn?
Die module moet in de zender he, niet in die QX ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 20:52
Sensei_D schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:03:
[...]
Die module moet in de zender he, niet in die QX ;)
Haha, bedankt voor de opheldering. Klonk waarschijnlijk als een domme vraag :0

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maghribier schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:07:
Ik weet niet of dat jou probleem wel gaat oplossen. 10 meter is veeels te kort en doet vermoeden dat er iets mis is met de quad/tx. Zelfs de Blade Nano zo toch wel 100 meter moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
ChojinZ schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:56:
[...]

Ik weet niet of dat jou probleem wel gaat oplossen. 10 meter is veeels te kort en doet vermoeden dat er iets mis is met de quad. Zelfs de Blade Nano zo toch wel 100 meter moeten halen.
Precies. Dit bereik moet veel groter zijn dan 10m 8)7
Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.