Sensei_D schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:31:
Jeetje wat een gezelligheid in dit topic
@
-Tim- Damn dude, das een beste bak met olie op het vuur

Als een stel weg moet springen vind ik het ook wat ver gaan hoor. Ga eens gewoon naar main land china daaro

Om iets te nuanceren; volgens mij vlieg jij met een kleine drone met "ducts" om de props heen toch?
Btw, Tims skills belachlijk maken vind ik wel laag, we moeten het toch allemaal leren?
Anyways, tijd voor video's met dit weer man! Er zijn geen luchtballonnen gewond geraakt in deze video

[
video]
Mijn ervaring. En wat ik gezien of gehoord heb.
Skills en vooral beginners zijn groot probleem zo ook bepaalde beginners drones & racers.
Ik & mijn broer zijn eind januarie 2016 begonnen met Walkera
Ik furious 320 GPS een nep racer.
Broer F210. Zeer robuste racer.
Furious heeft Arduino Mega controler en met APM & Misdionplanner. De failsave gecontroleerd en werkt.
Mijn broer failsave niet in te stellen.
Binden gaat omslachtig.
Full thottle fly off en gevolgt door crash van grote hoogte. Kan het ding gewoon tegen.
Gebeurde ook bij oppakken waar hij stevig vast hield onze derde piloot de lipo moest uittrekken.
Dan eerste Zelf bouw. Extra Devo recievers niks over failsave instellingen failsave te vinden. Was er klaar mee mijn broer ook.
Ik ging toen voor FrSky Tarranis. Hij voor ander merk en later een 2de hands futuba. Binden failsave makkelijk in te stellen.
Ook niet vergeten failsave is meer dan alleen RX in te stellen. Bij wegvallen van RX moet de FC de failsave regelen.
Bij race sessie raakt racer van ervaren racer takje en legt die nog redelijke afstand en kreeg hem op zijn borst.
Zelf een prop fail gehad. En ik hou mij sterk aan veiligheid. Dus boven circuit ver weg van mensen crashed in gras.
Andere full pull take of prop spat uitelkaar. Ja oogletsel gevaar. Stijg op wat verder van je af.
Veiligheid is voor beginners maar ook gevorderen zeer belangrijk.
Bij beginners gaat mis door gebrek aan skills maar ook hardware dat slecht ingesteld is.
Gevorderen zien vaak het gevaar niet meer en veligheid verwaterd tot in het extreme.
Ze racen vaak buiten seizoen in garages. Ook officieel. Daar eisen ze bewijs van WA verzekerd dekking voor schade binnen de garage en letsel.
Ook bij buiten vliegen , wat men vergeet ben je wel verzekerd als iemand de ogen eruit raced of schade aan derden. Zoals auto.
Sommige bij toeval wel velen denk ik niet.
Op youtube is ook genoeg te vinden van drone gerelateerde verwondingen.
Beginnend FPV eerste keer voor piloot jaar geleden ging bijna mis bij landen de andere piloot had moeilijk ene andere dook weg en ik close flyby langs mijn hoofd.
Verrassingen zoals laag hangende zon en geen ervaring om daarmee om te gaan .
Zo een 73mm drone is relatief veilig. Maar de wetgeving kan uiteraad niet voor elke type drone apparte wetgeving maken.
Zelf bezig met ducted en non ducted 90mm.
Met 1105 4S brushless dat gaat dan ook als de brandweer de lucht in.
De ducted wil ik op 2S 1102 als wat tammere binnen huis hoover ding.
Moet nog motoren kopen en lipos en FPV delen.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K