Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Phantomic schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:29:
[...]

Lader is aangepast naar de IMax B6, van HK.
Ik zou niet voor de Imax B6 van HK gaan. Zelfs bij deze heb je nog wel eens de kans dat het gewoon een fake Imax B6 is. Sowieso is er van de B6 serie alleen nog officieel een B6 mini editie. Alle andere versies zijn old-stock of regelrechte clones.

Als je al een lader haalt bij HK, ga dan voor de Accucel-6 80W. En anders de eerder voorgestelde SC608 bij Banggood bestellen. Recentere techniek, en goede reviews op youtube.

ISDT SC 608

Probeer niet te beknibbelen op je laders en je lipos. Deze vormen eigenlijk het hart van je quad. Zonder sap kan je niet vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
antimos schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:06:
[...]

3S is gewoon echt weggegooid geld, degenen die hier al langer vliegen zullen beamen dat je maar een korte tijd op 3S zult gaan vliegen, op een gegeven moment wil je naar 4S en dat moment komt sneller dan je denkt. Als je dan geïnvesteerd hebt in bijv. een stuk of 6 3S lipo's is dat gewoon jammer geld...
\Hehe, ja, dat ken ik. Heb 5 3S batterijen (Turnigy Nano-Tech 1300MAh's, niet gek op zich, maar ja :P)

Ach, goede batterijen om mee op te warmen, of in de toekomst goggles enzo mee te verwarmen.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:20:
[...]

Dat dacht ik ook inderdaad maar daardoor verliest de ontvanger het signaal toch niet? Hij blijft gevoed (er brand een rode of groene led) en het verwijderen van een channel doet het signaal toch niet wegvallen? :/

Ik heb het frame weer in elk geval in elkaar geschroefd, hopelijk kan ik donderdag even vliegen. Mocht hij dan weer vallen dan zal ik er soldeer in laten vloeien, dank voor de tip :) .
Lastig hoor... Misschien toch maar vervangen dan? Ik persoonlijk zou het geen fijn idee vinden om met een RX te vliegen die om de haverklap uitvalt.
Phantomic schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:46:

Ik weet nog niet 100 procent zeker of ik voor goggles wil gaan, vind 70 euro hiervoor redelijk duur nog. Jammer genoeg is er nu geen aanbieding :-(
Hou er sowieso rekening mee dat goggles in het openbaar eigenlijk niet gebruikt mogen worden in Nederland.

Je hoort je drone ten alle tijden in het zicht te hebben. Ik zal je er niet op veroordelen als je ze wel gebruikt (zijn jouw zaken, niet de mijne ;) ) maar het is misschien wel handig om te weten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:32
ChojinZ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:44:
[...]

Hou er sowieso rekening mee dat goggles in het openbaar eigenlijk niet gebruikt mogen worden in Nederland.

Je hoort je drone ten alle tijden in het zicht te hebben. Ik zal je er niet op veroordelen als je ze wel gebruikt (zijn jouw zaken, niet de mijne ;) ) maar het is misschien wel handig om te weten.
Wanneer er iemand bij is die de drone en omgeving in de gaten houdt, is er geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Wegens omstandigheden destijds de aanschaf van een drone uitgesteld. Ben momenteel weer aan het rondkijken.

Ik twijfel nog steeds of ik voor de Hubsan H501s wil gaan of misschien toch voor iets anders. Een flinke zoektocht op de bekende (chinese) shops heeft mij echter geen 2e drone aangegeven die ongeveer dezelfde features heeft voor een vergelijkbaar bedrag.
Een racedrone is (volgens mij) niet echt mijn ding, ik wil graag zo nu en dan een filmpje maken en luchtfoto's van redelijke kwaliteit (hoeft allemaal geen 4K te zijn) de drone moet lekker multifunctioneel zijn en een redelijke tijd op een accu kunnen vliegen, ook de follow me functie spreekt me wel aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BoAC schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:11:
[...]

Wanneer er iemand bij is die de drone en omgeving in de gaten houdt, is er geen probleem :)
Dat heb ik vaker gehoord maar kan ik nergens terug vinden in de regelgeving. Iemand een link waar dat uitgelegd word? Ik betwijfel namelijk of dat wel klopt...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-10 18:44
Link naar overheid.nl

Artikel 2
Onverminderd paragraaf SERA.3201 van verordening (EU) nr. 923/2012 en het Besluit luchtverkeer 2014 gelden voor een vlucht met een modelluchtvaartuig de volgende regels:

a. de vlucht wordt slechts uitgevoerd onder omstandigheden en op locaties waarbij er vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelluchtvaartuig en het luchtruim daaromheen;
b. de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelluchtvaartuig;

Betekend dit dat als je een fpv cam achter ipv voor hebt dat je dan de hele tijd de drone goed kan zien en het dus mag? Als er iemand bij is kan er de hele tijd zicht zijn vanaf de grond..

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Phantomic schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:56:
Link naar overheid.nl

Artikel 2
Onverminderd paragraaf SERA.3201 van verordening (EU) nr. 923/2012 en het Besluit luchtverkeer 2014 gelden voor een vlucht met een modelluchtvaartuig de volgende regels:

a. de vlucht wordt slechts uitgevoerd onder omstandigheden en op locaties waarbij er vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelluchtvaartuig en het luchtruim daaromheen;
b. de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelluchtvaartuig;

Betekend dit dat als je een fpv cam achter ipv voor hebt dat je dan de hele tijd de drone goed kan zien en het dus mag? Als er iemand bij is kan er de hele tijd zicht zijn vanaf de grond..
Deze heb ik vaker gelezen: http://www.droneregelgeving.nl/de-regels-en-wetgeving/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Link naar overheid.nl

Artikel 2

Ja, zo mag je dat wel interpreteren.

De regelgeving is opgesteld in een periode dat FPV vliegen nog niet aan de orde was. Nu de techniek veel verder is, moeten de regels weer worden veranderd, maar dat kan even duren.

Met je FPV camera heb je de hele vlucht goed zicht vanuit het modelluchtvaartuig. De spotter die je bij je hebt, helpt je met het in de gaten houden van de omgeving en het modelluchtvaartuig vanaf de grond.
Als je alleen bent en FPV vliegt, voldoe je niet aan de regels :)

-Edit-
Ja dit dus 8)7 O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Kars op 15-03-2017 14:48 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Laatst online: 23-09 18:55
Link naar overheid.nl

Artikel 2

My 2 cents:
FPV is op dit moment volgens de wet verboden. Of je nu een spotter hebt ja of nee, de bestuurder moet vanaf de grond (dus in directe lijn) zicht hebben op het luchtvaartuig. Een spotter is niet de bestuurder en zodra je de bril opzet is er geen direct zicht meer vanaf de grond.
Oftewel het is onmogelijk om te voldoen aan bovenstaande wet als je FPV vliegt, dus niet toegestaan.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit jouw link:
De enige manier waarop FPV is toegestaan is als je met 2 personen vliegt. Waarbij persoon 1 dan de Drone bestuurt en constant in zijn eigen gezichtsveld houdt en persoon 2 naar de camera beelden kijkt, de camera eventueel kan besturen en gesproken instructies kan geven aan persoon 1 de vlieger.

Maar dat word tegen gesproken door de link van Phantomic:

verkeerd gelezen. 8)7

Dus.... ik weet het nog steeds niet... :+ Nu ben ik wel geneigd om meer vertrouwen in de link van Phantomic te hebben als die van BoAC. Ook al wil ik nog zo graag dat BoAC gelijk heeft.. ;)
Steeldunes schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:34:
[...]

My 2 cents:
FPV is op dit moment volgens de wet verboden. Of je nu een spotter hebt ja of nee, de bestuurder moet vanaf de grond (dus in directe lijn) zicht hebben op het luchtvaartuig. Een spotter is niet de bestuurder en zodra je de bril opzet is er geen direct zicht meer vanaf de grond.
Oftewel het is onmogelijk om te voldoen aan bovenstaande wet als je FPV vliegt, dus niet toegestaan.
Zo interpreteer ik het ook.

Een los scherm beschouw ik zelf dan weer als grijs gebied. Ik kijk namelijk makkelijk over mijn schermpje heen... :+

[ Voor 29% gewijzigd door ChojinZ op 15-03-2017 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:07

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Steeldunes schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:34:
[...]

My 2 cents:
De enige manier waar op het volgens mij legaal kan, is als je spotter ook een TX heeft die met een trainerkabel is verbonden met de piloot z'n TX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
noobgrinder schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:41:
[...]

De enige manier waar op het volgens mij legaal kan, is als je spotter ook een TX heeft die met een trainerkabel is verbonden met de piloot z'n TX.
Dit zou in theorie inderdaad een oplossing kunnen zijn, Buddy Box heet dat volgens mij. Of de wet dit dan accepteert is natuurlijk een nieuwe discussie.

Dat is natuurlijk precies het probleem, met de nieuwe technieken en verouderde wetten ontstaan een hele hoop vragen. FPV zit in dit grijze gebied... In de tussentijd gaat men dus zelf maar aan de slag met creatieve oplossingen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ChojinZ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:36:
[...]

Uit jouw link:
De enige manier waarop FPV is toegestaan is als je met 2 personen vliegt. Waarbij persoon 1 dan de Drone bestuurt en constant in zijn eigen gezichtsveld houdt en persoon 2 naar de camera beelden kijkt, de camera eventueel kan besturen en gesproken instructies kan geven aan persoon 1 de vlieger.

Maar dat word tegen gesproken door de link van Phantomic:
Die stellingen komen toch overeen? de bestuurder heeft constant direct zicht op de drone...
In het geval van FPV vliegen heeft de bestuurder een bril op (of kijkt via een scherm), en dat mag dus niet.

En ja; die wetgeving mag wel eens veranderd worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 15-03-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Die stellingen komen toch overeen? de bestuurder heeft constant direct zicht op de drone...
In het geval van FPV vliegen heeft de bestuurder een bril op (of kijkt via een scherm), en dat mag dus niet.

Aangepast. Had em andersom gelezen: Dus vlieger heeft goggles op en spotter spot enkel. Maar dat klopt dus niet... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
RonnieB82 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:02:
[...]

We gaan dus allemaal netjes LOS vliegen vanaf nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:09
ChojinZ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:36:
b. de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelluchtvaartuig

--

Zo interpreteer ik het ook.

Een los scherm beschouw ik zelf dan weer als grijs gebied. Ik kijk namelijk makkelijk over mijn schermpje heen... :+
Hm. >:)

En wat als je je FPV cam richt op een klein deel van je Quad? (Props, of quad-front aan de onderkant in beeld)
In dat geval heb je als bestuurder, via de goggles weliswaar, altijd zicht op modelluchtvaartuig. 8)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
Wooh! Spul is besteld, over een (klein) maandje dus gaan bouwen ;)
Heb al een paar plekjes in gedachte waar ik kan gaan vliegen.
Gelukkig is een daarvan een voetbalveld (waar de club nu op een ander terrein speelt) op honderd meter weg :)

De andere plekken zijn juist wat beter voor fpv, nog wel wat ruimte, maar ook redelijk wat obstakels en juist hele mooie beelden. (Grasveldje bij lokaal meer)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Phantomic schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:55:
Wooh! Spul is besteld, over een (klein) maandje dus gaan bouwen ;)
Heb al een paar plekjes in gedachte waar ik kan gaan vliegen.
Gelukkig is een daarvan een voetbalveld (waar de club nu op een ander terrein speelt) op honderd meter weg :)

De andere plekken zijn juist wat beter voor fpv, nog wel wat ruimte, maar ook redelijk wat obstakels en juist hele mooie beelden. (Grasveldje bij lokaal meer)
In welke regio zit je?

Wellicht is het leuk om een lijstje op te stellen waar de verschillende Tweakers zitten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantomic
Sumerechny schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:04:
[...]

In welke regio zit je?

Wellicht is het leuk om een lijstje op te stellen waar de verschillende Tweakers zitten? :)
Ik woon in Delfzijl, Groningen. Ik zal mooie plekjes wel toevoegen aan de google maps lijst van pagina 1 nadat ik er gevlogen heb :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik zie spotter ook als piloot asistent.
Zoals navigator in realy team.
Spotter is er voor veiligheid en besturen samen de drone.
Als kapitein op schip diegene aan de helm aanstuurd.

Dus besturen is veel breder dan direct aan controles te zitten. Je kan ook mensen besturen als piloten.
Denk dat de wetgeving berust op conventionele pure LOS vliegen uit het verleden voor FPS tijdperk.

Ik denk ook dat men eerst goed moet observeren of FPV groep met spotter zich ook netjes gedragen en de spotter de vlucht leid .

Zo passen wij die zelden alleen vliegen wel spotter toe. Waar er ruimte is om te vliegen er vaak ook honden bezitters komen en dus de zone goed in de gaten gehouden moet worden. Ook voor wandelaars.

Dus betrappen op onverantwoordt gedrag.
Als de piloten slecht luisteren.
Of spotter mensen tolaat in de vlieg zone en vliegen door laat gaan.

Geld ook voor LOS dan voldoe je aan de basis regels. Maar als je over mensen vliegt uiteraard niet. De 50 meter regel.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Phantomic schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:13:
[...]

Ik woon in Delfzijl, Groningen. Ik zal mooie plekjes wel toevoegen aan de google maps lijst van pagina 1 nadat ik er gevlogen heb :D
Delfzijl. Ik ben daar al wat jaren niet meer geweest (alleen nog bij het restaurant op die palen op het strand en het kleine stukje strand daarnaast). Ik kan me geen ruime plekken daar herinneren waar je met je drone tekeer kan gaan. Om Delfzijl heen is natuurlijk wel genoeg open ruimte te vinden ;)
Ik zal de google kaart in de gaten blijven houden voor je toevoegingen, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
SmiGueL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Hm. >:)

En wat als je je FPV cam richt op een klein deel van je Quad? (Props, of quad-front aan de onderkant in beeld)
In dat geval heb je als bestuurder, via de goggles weliswaar, altijd zicht op een deel van je modelluchtvaartuig. 8)
Alleen een bril (geen videobril) of contactlenzen zijn toegestane hulpmiddelen om je quad in zicht te houden. Om als bestuurder aangemerkt te worden moet de spotter directe controle over de quad hebben, de FPV piloot is dan de "buddy" in het trainer systeem die via de transmitter van de spotter vliegt. Dit is de enige manier om "legaal" FPV te vliegen in de open lucht. Binnen een hal kan en mag natuurlijk alles wat de eigenaar/exploitant toestaat dus is het veel makkelijker om legaal FPV te vliegen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Tassadar32 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:20:
[...]

Alleen een bril (geen videobril) of contactlenzen zijn toegestane hulpmiddelen om je quad in zicht te houden. Om als bestuurder aangemerkt te worden moet de spotter directe controle over de quad hebben, de FPV piloot is dan de "buddy" in het trainer systeem die via de transmitter van de spotter vliegt. Dit is de enige manier om "legaal" FPV te vliegen in de open lucht. Binnen een hal kan en mag natuurlijk alles wat de eigenaar/exploitant toestaat dus is het veel makkelijker om legaal FPV te vliegen.
En een niet-overdekt weiland? Als je van de boer toestemming hebt om te vliegen en je bent ruim 150 meter van omringende bebouwing zie ik ook niet veel problemen. In ieder geval is een spotter dan ook aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik denk dat de meeste agenten geen probleem maken wanneer ze zien dat er afgelegen gevlogen wordt en er weinig/geen risico's bestaan dat er mensen/dieren gewond raken of ergens schade aan ontstaat.

Zoalang je niet in verboden gebieden vliegt en zoveel mogelijk de bekende regels naleeft verwacht ik geen problemen wanneer je zonder 2e zender FPV vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Gadgeteer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:40:
Ik denk dat de meeste agenten geen probleem maken wanneer ze zien dat er afgelegen gevlogen wordt en er weinig/geen risico's bestaan dat er mensen/dieren gewond raken of ergens schade aan ontstaat.

Zoalang je niet in verboden gebieden vliegt en zoveel mogelijk de bekende regels naleeft verwacht ik geen problemen wanneer je zonder 2e zender FPV vliegt.
Ik heb er enige tijd geleden een agent over gesproken. Het staat zeker niet bovenaan hun lijst met taken, zodra je echter overlast gaat veroorzaken zal er natuurlijk actie ondernomen worden.

Het vliegen in CTR's valt hier natuurlijk ook onder, iemand die in een weiland vliegt en niet boven de bomen uitkomt zal minder snel op 'het lijstje' komen dan iemand die met een Phantom (grote drone) op 1500 voet vliegt. Een vriend van mij is piloot en kwam vorige week op 1500 voet een grote drone tegen in omgeving vliegveld Drachten :F .

Zelf zit ik overigens in Peize (Dr) in de CTR van Eelde/Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
BoAC schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:41:
[...]

En een niet-overdekt weiland? Als je van de boer toestemming hebt om te vliegen en je bent ruim 150 meter van omringende bebouwing zie ik ook niet veel problemen. In ieder geval is een spotter dan ook aan te raden :)
Luchtruim boven het weiland is niet van de boer, ruimte onder het dak van een hal is geen luchtruim ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Damn it, m'n ZMR hangt in de boom |:( . Na 10 min takken gooien heb ik het wel even gezien...Eens kijken hoe ik dit ga oplossen, klimmen gaat het voor mij in elk geval niet worden in die boom (de eerste vijf meter zijn er geen takken ;( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Sumerechny schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:50:
Damn it, m'n ZMR hangt in de boom |:( . Na 10 min takken gooien heb ik het wel even gezien...Eens kijken hoe ik dit ga oplossen, klimmen gaat het voor mij in elk geval niet worden in die boom (de eerste vijf meter zijn er geen takken ;( ).
Weet niet of het een realistische oplossing is, maar wellicht een tweede quad (als je die hebt) met een touwtje eraan over de betreffende tak heen (voorzichtig :P) en dan schudden maar?!

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:50:
Een lang stuk touw met een gewicht eraan over de takken gooien een optie?
Zo is het mij ook een keer gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ghostley schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Weet niet of het een realistische oplossing is, maar wellicht een tweede quad (als je die hebt) met een touwtje eraan over de betreffende tak heen (voorzichtig :P) en dan schudden maar?!
Een aardige suggestie, ik heb helaas geen tweede drone.
noobgrinder schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Een lang stuk touw met een gewicht eraan over de takken gooien een optie?
Zo is het mij ook een keer gelukt.
Dit heb ik overwogen idd, maar toen ik thuis kwam bood mijn broertje via Whatsapp aan om in de boom te klimmen. Omdat dat een groot deel van zijn werk beslaat vermoed ik dat ik aan het eind van de middag mijn speelgoed weer terug heb :) .

Ik ga alleen wel op zoek naar een katapult om de volgende keer een touw met gewicht te kunnen schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
Sumerechny schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:57:
Ik ga alleen wel op zoek naar een katapult om de volgende keer een touw met gewicht te kunnen schieten!
Een flesje water aan een stuk touw werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Steeldunes schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Een flesje water aan een stuk touw werkt uitstekend!
Dit is nog wel een goede tip, waarom hebben we dit soort dingen nog niet in de opening staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
Sumerechny schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Dit is nog wel een goede tip, waarom hebben we dit soort dingen nog niet in de opening staan? :P
Die is een hele poos al niet meer geupdate ;)
Als alternatief kan je ook nog een ballenwerper (ja ja voor de hond) gebruiken. En dan het touw in de bal prikken. Werpt wat makkelijker.

Het flesje water (afhankelijk van de hoogte) zal een paar pogingen nodig hebben, aangezien je het flesje rond moet zwaaien en vervolgens de versnelling het werkt laten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Sumerechny schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:05:
[...]

En is het nog gelukt om hem uit de boom te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

BoAC schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:54:
[...]

En is het nog gelukt om hem uit de boom te krijgen?
Ik heb hem weer in handen! Het was gelukt om hem precies in de vork van een tak te vliegen waardoor hij goed klem zat. Lange leve de professionele klimmers O-) .

De lipo is wel dood, die was na drie uur in de boom te hebben gehangen teruggevallen naar ±6V!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/3531hr4.jpg

Eindelijk is hij klaar. Vandaag voor de eerste keer fpv gaan vliegen, man wat is dit ding snel. Misschien wel te snel om te beginnen met fpv :) Zoals gewoonlijk moeilijkheden om hoogte te houden , dus dan maar op veilig gespeeld en hoog gevlogen :) Het zal wel beteren.

-Realacc x210 4mm
-Emax RS2205S 2300kv
-Kiss ESC's + FC
-Gemfan Bull Nose 5045
-Quanum Elite 600mW 5.8GHz
-Runcam Swift 2.5mm

Het bouwen van zo een quad heb ik toch een beetje onderschat. Het solderen van de draden op de fc was moeilijk. Zo heb ik een kiss fc stuk gedaan bij het terug lossen van zo'n draadje. Te hard getrokken en een soldeerpad losgekomen. Nu heb ik zo van die pinnetjes erop gesoldeerd met servo stekkertjes.

Heb hier ook een serie Dalprop 5040x3 liggen. Zeer flexibel maar met deze props heb ik last van low throttle vibrations. Deze verminderen wel door de LPF FRQ filter op medium te zetten. Met de GF BN 5045 (2-blade) geen last hier van.

Ook zit ik nog met een DX6i transmitter waardoor ik niet kan genieten van telemetry optie van mijn quad.
Vlieg nu nog met PPM wat naar het schijnt ook niet ideaal is voor racers.

[ Voor 43% gewijzigd door kevin303 op 17-03-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Sumerechny schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:47:
[...]

Ik heb hem weer in handen! Het was gelukt om hem precies in de vork van een tak te vliegen waardoor hij goed klem zat. Lange leve de professionele klimmers O-) .

De lipo is wel dood, die was na drie uur in de boom te hebben gehangen teruggevallen naar ±6V!
Ja zo een drone is net grapling hook zonder touw. Zet zich goed vast. wij hebben een telescopische buiz van 5 meter , maar bomen zijn soms heel stuk groter en niet altijd makkelijk om in te klimmen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevin303 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:04:
[afbeelding]

Eindelijk is hij klaar. Vandaag voor de eerste keer fpv gaan vliegen, man wat is dit ding snel. Misschien wel te snel om te beginnen met fpv :)
Algemene tip; vlieg je voor je gevoel te snel -> cam angle omlaag. Je zult zien dat je dan heel zachtjes kunt vliegen. Merk je dan dat je allerlei kleine correcties gaat maken de hele tijd -> cam angle iets hoger zetten. Zo vind je vrij makkelijk de juiste persoonlijke angle voor dat moment.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Interessant, er is in China een nieuwe drone van DJI gelanceerd, Phantom 3 SE. Hij is een beetje vergelijkbaar met de 3 4k maar dan met betere wifi en een visual positioning-systeem. Kost 2999 yuan (€403) in China.Gearbest heeft hem in zijn winkel staan zonder prijs of levertijd. Op Geekbuying is het te koop voor $499 (€477). Het lijkt dat DJI daarmee in ieder geval in China direct de concurrentie met de populaire Xiaomi Mi Drone aan gaat.

Edit: Het is dus een beetje een mengelmoes van de Phantom 3 Advanced en 3 4k. Op een paar kleine puntjes na lijkt het dus gewoon een 3 Pro van €800. Hij is overigens bij nog een derde winkel te pre-orderen: Hobbywow voor $510 (€473). In China kost hij tot 31 maart 2999 Yuan (€403) en daarna gaat hij 3499 Yuan kosten (€471).

Afbeeldingslocatie: https://www1.djicdn.com/assets/images/products/phantom-3-se/banner-3b3e641ee427217490dce148ef8668fa.png

[ Voor 30% gewijzigd door Balance op 17-03-2017 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik heb nog even gekeken naar de RX en het lijkt erop dat hij signaal verliest als er torsie op het plaatje komt. Vorige zomer had ik hem uit de plastic casing gehaald en nooit problemen gehad, ik heb hem nu terug geplaatst en het lijkt erop dat het signaal verlies nu niet meer optreedt als ik met de RX speel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 22:20
Inmiddels mijn nieuwe tx en rx binnen, blaas ik een ESC op door de rx aan te sluiten terwijl er nog stroom op mn pdb stond... toen was er opeens vuurwerk.

Nu wachten op HK tot ik mn 10a esc binnen heb, direct op fpvmodel.com nog even een setje van 4 12a dragonfly escs besteld voor een kleine 20 euro! Hopelijk zijn ze snel binnen en hoop dat ze een beetje goed zijn. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Lucky0wn schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:51:
Inmiddels mijn nieuwe tx en rx binnen, blaas ik een ESC op door de rx aan te sluiten terwijl er nog stroom op mn pdb stond... toen was er opeens vuurwerk.

Nu wachten op HK tot ik mn 10a esc binnen heb, direct op fpvmodel.com nog even een setje van 4 12a dragonfly escs besteld voor een kleine 20 euro! Hopelijk zijn ze snel binnen en hoop dat ze een beetje goed zijn. Iemand ervaringen?
Vervelend, gelijk een goede les :)
Heb je een url? Ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 22:20
BoAC schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Vervelend, gelijk een goede les :)
Heb je een url? Ik kan ze niet vinden.
Inderdaad, gelukkig maar eentje, en was niet echt te spreken over de hobbyking 10a esc. Alleen vervelend want wil toch met mn nieuwe tx vliegen.

Linkje naar de dragonfly esc's:
https://www.fpvmodel.com/...lt-in-bec-5v-2a_g836.html

De weinige reviews die ik kan vinden zijn wel positief

Zit alleen te twijfelen of ik er bl heli op ga flashen, lijkt me fijn om ze via de pc te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Op dit treurige dagje ben ik een beetje aan het verder oriënteren voor mijn 4S build. Ik blijf met een X210 in mijn hoofd en ben wel gecharmeerd van de Multistar Elite 2204 motoren van HK en de BetaflightF3 FC.

Ik blijf voorlopig nog even rustig kijken, zwarte of oranje motoren lijken me wel tof namelijk (mits de specs goed zijn :> ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantomic
De Cyclops bril is in de aanbieding! Nu maar 36 euro bij HK. Gelijk gekocht :D

[ Voor 4% gewijzigd door Phantomic op 19-03-2017 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swooky
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 12:53
Ik kan de Quanum Cyclops FPV goggles zeker aanraden. De bijgeleverde antenna is erg handig voor tijdens een race.
YouTube: Review: Quanum Cyclops FPV visor from HobbyKing

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Helaas is de V2 nog steeds alleen maar vanuit China te bestellen. Wil eigenlijk wel upgraden naar de V2, maar met die verzendkosten van internationaal is dat niet leuk meer :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Ga binnenkort deze motoren eens proberen. Zogenaamd "OEM" van de Emax RS2205 2300KV. Heb toch al nep emax'n op m'n quad zitten, en voor deze prijs kan ik het haast niet laten (nog ietsje goedkoper via de app).

https://www.aliexpress.co...pter-250/32579283068.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Gisteren even gevlogen met Liftoff op de nieuwe Hannover map, dit is toch wel een favoriet! Lekker groot en veel obstakels :D
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CMQP8VGbQEk]
cavey schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:00:
Ga binnenkort deze motoren eens proberen. Zogenaamd "OEM" van de Emax RS2205 2300KV. Heb toch al nep emax'n op m'n quad zitten, en voor deze prijs kan ik het haast niet laten (nog ietsje goedkoper via de app).

Ze zijn een stuk goedkoper bij Banggood. Ik zou dan zelf voor deze gaan: http://www.banggood.com/4...1106170.html?rmmds=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
noobgrinder schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:33:

Ze zijn een stuk goedkoper bij Banggood. Ik zou dan zelf voor deze gaan: http://www.banggood.com/4...1106170.html?rmmds=search
20 euro voor setje van 4 bij aliexpress. Niet 20 euro per stuk 8) Het zijn dan ook geen officiele, maar goed, omdat ik nu met een kapotte motor zit van m'n nep emaxen (vorig jaar gekocht), denk ik zo dat dit setje niet veel uit zal maken qua vliegeigenschappen. En dan heb ik voor weinig een berg spares :D

Een nieuwe quad zal er wel aankomen, dan ga ik voor de DYS SE2205's van BangGood, voor nu zitten die op zo'n 11 euro/stuk :D

[ Voor 32% gewijzigd door cavey op 20-03-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

cavey schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:14:
[...]

20 euro voor setje van 4 bij aliexpress. Niet 20 euro per stuk 8)
Ah, dat scheelt een hoop ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
Heb hier met mijn Kiss setup toch een raar probleem. Bij elke 3-blade prop heb ik last van low + mid throttle oscillations. Ik heb deze gecontroleerd op balans en waren allemaal in orde dus het kan niet liggen aan de onbalans van de props. En dit allemaal met de default pid's ( ben nog een pid noob :) )
Deze verdwijnen alleen als ik de low pass filter op low zet. Wat volgens wat onderzoek niet ideaal is voor de responsivness van de quad.
ik vlieg met de laatste firmware v1.1RC6 + ESC op KISS24A_110b_RC7 met Dshot 150.
Met andere Dshots en oneshots zelfde resultaat

Met 2-blade props heb ik helemaal geen last van vibraties.
De 3 blade props zijn wel een stuk flexibeler dan de 2-blade (3 = dalprop + kingkong) 5040*3

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

kevin303 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 01:35:
Heb hier met mijn Kiss setup toch een raar probleem. Bij elke 3-blade prop heb ik last van low + mid throttle oscillations. Ik heb deze gecontroleerd op balans en waren allemaal in orde dus het kan niet liggen aan de onbalans van de props. En dit allemaal met de default pid's ( ben nog een pid noob :) )
Deze verdwijnen alleen als ik de low pass filter op low zet. Wat volgens wat onderzoek niet ideaal is voor de responsivness van de quad.
ik vlieg met de laatste firmware v1.1RC6 + ESC op KISS24A_110b_RC7 met Dshot 150.

De 3 blade props zijn wel een stuk flexibeler dan de 2-blade (3 = dalprop + kingkong) 5040*3

Iemand een idee ?
Hoe erg zijn de oscilaties?

En als ik je laatste opmerking lees lijkt het alsof je twee verschillende 3-blade props gelijktijdig gebruikt "(3 = dalprop + kingkong)". Klopt dat?

Het eerste waar ik aan denk is in elk geval PIDs ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cavey schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:00:

Oeh, dat ziet er interessant uit, maar het lijken me gewoon goeie clones. De reviews zijn wisselend zie ik.

Mijn huidige EMAX MT2204 Cooling II zijn niet echt uitblinkers in thrust, ook op 4S zijn het vrij rustige motoren.
Bij ons vliegt NUTS81 met nieuwe DYS Fire motoren, die zijn echt ziek snel.

Zelf wil ik eigenlijk gaan voor de el cheapo Racerstar BR2205, die zijn nu in de aanbieding bij BG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
Sumerechny schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 06:41:
[...]

Hoe erg zijn de oscilaties?

En als ik je laatste opmerking lees lijkt het alsof je twee verschillende 3-blade props gelijktijdig gebruikt "(3 = dalprop + kingkong)". Klopt dat?

Het eerste waar ik aan denk is in elk geval PIDs ;) .
Ik heb hier verschillende 3-blade props liggen maar heb ze niet gemixt :) De oscilaties zijn toch wel hevig en motoren worden er warmer van.
Het helpt een beetje door de P van de yaw wat omlaag te halen maar niet veel. Volgens Flyduino zouden er geen oscilaties mogen optreden bij stock PID's
Misschien toch maar is proberen om mijn FC te soft mounten. Mischien helpt dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Die dys motoren heb ik ook.
Vliegen erg goed! Veel power icm met 4S.
Hebben bij mij al aardig wat te verduren gehad:)
cavey schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:14:
[...]

20 euro voor setje van 4 bij aliexpress. Niet 20 euro per stuk 8) Het zijn dan ook geen officiele, maar goed, omdat ik nu met een kapotte motor zit van m'n nep emaxen (vorig jaar gekocht), denk ik zo dat dit setje niet veel uit zal maken qua vliegeigenschappen. En dan heb ik voor weinig een berg spares :D

Een nieuwe quad zal er wel aankomen, dan ga ik voor de DYS SE2205's van BangGood, voor nu zitten die op zo'n 11 euro/stuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

kevin303 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:40:
[...]

Ik heb hier verschillende 3-blade props liggen maar heb ze niet gemixt :) De oscilaties zijn toch wel hevig en motoren worden er warmer van.
Het helpt een beetje door de P van de yaw wat omlaag te halen maar niet veel. Volgens Flyduino zouden er geen oscilaties mogen optreden bij stock PID's
Misschien toch maar is proberen om mijn FC te soft mounten. Mischien helpt dit
Naast de FC te soft mounten kan je ook de motoren soft mounten.
Youtube zijn er vids van met Blackbox log . Wel is belangrijk om de motor boutjes met locktite te doen.

Er zijn frames die erg gevoelig zijn voor resonanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Sumerechny schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:45:
Op dit treurige dagje ben ik een beetje aan het verder oriënteren voor mijn 4S build. Ik blijf met een X210 in mijn hoofd en ben wel gecharmeerd van de Multistar Elite 2204 motoren van HK en de BetaflightF3 FC.

Ik blijf voorlopig nog even rustig kijken, zwarte of oranje motoren lijken me wel tof namelijk (mits de specs goed zijn :> ).
Ik heb zelf die multistar elite 2204, op 3S gaat het wel maar is het nou niet echt super spannend. Ik heb gewoon te weinig power als ik uit een split-s kom met mijn build (LS-210, Multistar 2204, Afro 12A esc, Rotorgeeks SSD) Op de HobbyKing website zeggen ze wel dat ze op 4S kunnen maar volgens andere websites zoals getfpv.com zeggen ze dat ze maar max 3S aan kunnen. Ze zijn ook redelijk prijzig vergeleken met bijvoorbeeld een setje Racerstars. Ik denk dat je daar meer plezier van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

Jullie lijken wel heel vreemde verwachtingen te hebben van motoren die net iets meer dan 5 EUR per stuk kosten...

Zou persoonlijk ook geen rebranded motoren van HK kopen, koop dan gewoon Emax of DYS (of iets vergelijkbaars) op banggood.com dan ben je wel iets meer kwijt (±15 EUR per stuk) maar daar krijg je natuurlijk ook iets voor terug.

Wil trouwens niet zeggen dat je niet kan starten op die goedkopere motoren, ik heb ook lang gevlogen met zo'n oud Emax setje. Kan je lekker "goedkoop" blijven crashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

bramboris schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:17:
[...]

Ik heb zelf die multistar elite 2204, op 3S gaat het wel maar is het nou niet echt super spannend. Ik heb gewoon te weinig power als ik uit een split-s kom met mijn build (LS-210, Multistar 2204, Afro 12A esc, Rotorgeeks SSD) Op de HobbyKing website zeggen ze wel dat ze op 4S kunnen maar volgens andere websites zoals getfpv.com zeggen ze dat ze maar max 3S aan kunnen. Ze zijn ook redelijk prijzig vergeleken met bijvoorbeeld een setje Racerstars. Ik denk dat je daar meer plezier van hebt.
lasharor schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:26:
Jullie lijken wel heel vreemde verwachtingen te hebben van motoren die net iets meer dan 5 EUR per stuk kosten...

Zou persoonlijk ook geen rebranded motoren van HK kopen, koop dan gewoon Emax of DYS (of iets vergelijkbaars) op banggood.com dan ben je wel iets meer kwijt (±15 EUR per stuk) maar daar krijg je natuurlijk ook iets voor terug.

Wil trouwens niet zeggen dat je niet kan starten op die goedkopere motoren, ik heb ook lang gevlogen met zo'n oud Emax setje. Kan je lekker "goedkoop" blijven crashen :)
Ik ben inmiddels een tik terug gekomen van de Multistar motoren omdat ik ook twijfelachtige berichten tegenkwam over het vliegen op 4S (30A). Volgens mij zijn de EMax motoren toch de beste optie voor zo'n 15,- waar iedereen bijna mee vliegt, ik hoopte stiekem iets anders tegen te komen....ahwell.

Edit: Heeft iemand nog een adres die Betaflight F3 FC´s op voorraad heeft? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Sumerechny op 22-03-2017 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kevin303 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 01:35:

Iemand een idee ?
Ik zou het toch eerst zoeken bij de PID's. Default settings werken bij 98% van de quads maar je kan zomaar bij die 2% zitten.

Ik zou beginnen met P, I en D omlaag te gooien. Noteer van te voren je settings. Mocht het mis gaan, dan kan je altijd weer terug naar je oude settings. Of laat alles zoals het is en ga tweaken op een 2e profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Om terug te komen op de discussie over de wetgeving omtrent FPV, ik zag deze bril via een advertentie langskomen.

Afbeeldingslocatie: https://img1.banggood.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/A3/F5/066deb89-3ad1-4326-939d-a5358ef24e7b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:05:
[...]

[...]

Ik ben inmiddels een tik terug gekomen van de Multistar motoren omdat ik ook twijfelachtige berichten tegenkwam over het vliegen op 4S (30A). Volgens mij zijn de EMax motoren toch de beste optie voor zo'n 15,- waar iedereen bijna mee vliegt, ik hoopte stiekem iets anders tegen te komen....ahwell.

Edit: Heeft iemand nog een adres die Betaflight F3 FC´s op voorraad heeft? O-)
Racerstartjes zijn nog een goeie optie volgens mij hoor. Alleen 2204 raakt wat achterhaald door al die zware props op 4s. BR2205s met holle as is volgens mij een prima motor. Minder thrust dan Emax, maar ook voor minder geld, net wat je wilt.

www.copterworld.nl had ze gister nog, maar dit zijn de iPhones van deze hobby lijkt het wel! :P

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:38:
Om terug te komen op de discussie over de wetgeving omtrent FPV, ik zag deze bril via een advertentie langskomen.

[afbeelding]
Heb em zelf nooit getest maar wel een review gelezen. Schijnt vooral een hoog gadget gehalte te hebben. Beeld is te klein en zicht is niet altijd even duidelijk.

Dat gezegd hebbende: Het concept heeft volgens mij wel potentie. Als het beeld beter zou zijn en je er degelijk mee zou kunnen vliegen, ben ik best bereid om het dubbele bedrag ervoor neer te leggen. :)
Een ontwikkeling die ik zeker in de gaten ga houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:45:
[...]
Racerstartjes zijn nog een goeie optie volgens mij hoor. Alleen 2204 raakt wat achterhaald door al die zware props op 4s. BR2205s met holle as is volgens mij een prima motor. Minder thrust dan Emax, maar ook voor minder geld, net wat je wilt.

www.copterworld.nl had ze gister nog, maar dit zijn de iPhones van deze hobby lijkt het wel! :P
Held :) , weer een nieuwe shop erbij. Ze noemen het wel een pre-order...op dit moment ben ik iets te lui om na te vragen, we zullen zien :$
ChojinZ schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Heb em zelf nooit getest maar wel een review gelezen. Schijnt vooral een hoog gadget gehalte te hebben. Beeld is te klein en zicht is niet altijd even duidelijk.

Dat gezegd hebbende: Het concept heeft volgens mij wel potentie. Als het beeld beter zou zijn en je er degelijk mee zou kunnen vliegen, ben ik best bereid om het dubbele bedrag ervoor neer te leggen. :)
Een ontwikkeling die ik zeker in de gaten ga houden!
Ik heb mijn twijfels er ook een beetje bij, of het een goede oplossing is durf ik daarom ook niet te zeggen O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Sumerechny op 23-03-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hebben mensen hier eigenlijk ervaring met de Serial passthrough vanuit de flight controller om je MinimOSD-config nog aan te kunnen passen? Ik zit er een beetje mee dat ik dat ding niet aldoor wil desolderen voor elke scheet, maar krijg die passthrough niet werkend op mijn SP Racing F3 board. Vanuit de Minimosd GUI blijft hij dan wachten op de OSD. Alleen RX komt binnen, maar lijkt alsof de software niet succesvol terug kan transmitten naar de flight-controller en dus naar de MinimOSD.

Je kan vanuit de MinimOSD in de bril zelf het een en ander instellen, maar precies niet de settings die ik wil veranderen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
ChojinZ schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:35:
[...]

Ik zou het toch eerst zoeken bij de PID's. Default settings werken bij 98% van de quads maar je kan zomaar bij die 2% zitten.

Ik zou beginnen met P, I en D omlaag te gooien. Noteer van te voren je settings. Mocht het mis gaan, dan kan je altijd weer terug naar je oude settings. Of laat alles zoals het is en ga tweaken op een 2e profiel.
Er is iets aan de hand met mijn frame (realacc x210 4mm) . Als ik de top plate en de standoffs eraf haal zijn de vibraties bijna helemaal weg en is een beetje filtering genoeg.
Wanneer ik deze terugplaats is het weer vollebak osciliaties. Heel raar omdat ik het toch een sterk en stijf frame vind .
Maar ook heel raar dat ik bij stijve 2-blade props helemaal geen last had van oscilaties.

Straks zal ik proberen mijn PID's omlaag te gooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin303
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2m3lpon.png

Na wat pid tuning zijn dit de settings waarbij de low throttle oscilaties weg blijven. Hogere settings geven terug oscilaties. Het zijn vooral de P en D settings die invloed hebben. P van 3 naar 2.6 en D van 10 naar 3

Wat voor invloed geeft dit op het vlieggedrag ? Ga het morgen eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

kevin303 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:57:
[afbeelding]

Na wat pid tuning zijn dit de settings waarbij de low throttle oscilaties weg blijven. Hogere settings geven terug oscilaties. Het zijn vooral de P en D settings die invloed hebben. P van 3 naar 2.6 en D van 10 naar 3

Wat voor invloed geeft dit op het vlieggedrag ? Ga het morgen eens testen :)
Goed bezig :) .

Hier zijn vrijwel alle onderdelen voor mijn 4S build onderweg. Alleen de FC is even afwachten of het dus écht een pre-order is (zo ja, dat hadden ze iets duidelijker kunnen aangeven). In elk geval is het geen probleem, de FC wil ik sowieso uit NL/EU bestellen...wellicht switch ik volgende week nog naar een ander FC meet geïntegreerde PDB.

Edit: de lipo's moeten ook nog natuurlijk, maar die wil ik ook uit NL/EU bestellen :P .

[ Voor 5% gewijzigd door Sumerechny op 25-03-2017 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:46:
[...]

Hier zijn vrijwel alle onderdelen voor mijn 4S build onderweg. Alleen de FC is even afwachten of het dus écht een pre-order is (zo ja, dat hadden ze iets duidelijker kunnen aangeven). In elk geval is het geen probleem, de FC wil ik sowieso uit NL/EU bestellen...wellicht switch ik volgende week nog naar een ander FC meet geïntegreerde PDB.

Edit: de lipo's moeten ook nog natuurlijk, maar die wil ik ook uit NL/EU bestellen :P .
Aangezien ik deze FC ook besteld heb en de eigenaar wel vaker spreek heb ik even geinformeerd en hij krijgt ze donderdag zei die. Site is inderdaad niet helemaal duidelijk, maar met een week levertijd zou je wel kunnen spreken van een pre-order :D Achja, wat je al zei, bijna geen enkele shop kan hem echt lekker leveren. Multirotorparts had ze laatst, max 2 per klant en 2 dagen later niet meer in voorraad, holy shit :D

Qua lipootjes; tattu is goed leverbaar in NL over het algemeen. Redelijk merk voor een redelijke prijs. Ik meen dat fotobooms het meest voordelig was als je er genoeg besteld, dan heb je namelijk geen verzendkosten

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:09:
[...]
Aangezien ik deze FC ook besteld heb en de eigenaar wel vaker spreek heb ik even geinformeerd en hij krijgt ze donderdag zei die. Site is inderdaad niet helemaal duidelijk, maar met een week levertijd zou je wel kunnen spreken van een pre-order :D Achja, wat je al zei, bijna geen enkele shop kan hem echt lekker leveren. Multirotorparts had ze laatst, max 2 per klant en 2 dagen later niet meer in voorraad, holy shit :D

Qua lipootjes; tattu is goed leverbaar in NL over het algemeen. Redelijk merk voor een redelijke prijs. Ik meen dat fotobooms het meest voordelig was als je er genoeg besteld, dan heb je namelijk geen verzendkosten
Dat klinkt wel goed, we zullen het zien! Er zit in elk geval geen druk achter, voordat de rest er is zijn we toch een paar weken verder ;) .

Ik heb de Tattu's ook op het oog, 3S vliegen ze wel aardig en er zijn verschillende winkels die wel goede deals hebben. Ik zal Fotobooms meenemen tzt, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:46:
[...]

Om welke FC gaat het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin303
Ik wil mij een quanum diy fpv goggle v2 pro aanschaffen. Ze zijn nu bij hobbyking in reclame voor 29 euro. :)

Heb even zitten te zoeken op reviews. ik zie telkens maar 1 lipo zitten op de goggle. Dus kan 1 lipo genoeg zijn voor het scherm + de reciever ? Iemand ervaring met dit ?

Edit: gevonden , er zit een split kabel bij die de power verdeelt tussen scherm en reciever. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door kevin303 op 26-03-2017 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phantomic
Terwijl ik aan het wachten ben op alle onderdelen die langzaam vanuit China overvliegen was ik vandaag maar is met mn €13 rtf minidrone gaan vliegen, binnen was erg lastig met veel gecrash dus maar naar buiten gegaan, heb t nu wel onder de knie gelukkig :)
Helemaal geweldig was toen mijn broertje het ook even ging proberen, om even een lijstje te maken hoe het hem af ging:
1x in de boom
Over9000x gecrashed
1x kwijt geraakt |:(

Jup, hij ging lekker slim over en achter huizen heen vliegen en nu ligt die dus ergens kapot of op de kop ofzo..

Die 15 euro van de minidrone heb ik nu dus weer terug van hem (om een extra lipotje te kopen _/-\o_ *O* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ben nog steeds aan het uitzoeken wat ik precise wil gaan aanschaffen.
De Hubsan 501s leek me een ideale drone om te starten maar ik neig toch erg richting een instappertje van DJI of Yuneec. De prijzen daarvan liggen echter een flinke duit hoger helaas ;)

Iemand ervaring met de aanschaf van een 2e hands drone? Ik zie geregeld een Yuneec q500 voor rond de 450 euro voorbij komen (vaak met koffer en Steadygrip etc). Een Phantom 3 pro/advance heb ik nog niet gevonden voor het bedrag(de standard mist m.i. te veel features).
Ook zag ik dat de Xiaomi Mi Drone voor ongeveer dat bedrag nieuw te koop is maar ik zie daarvan eigenlijk alleen maar van die gesponsorde reviews met Gearbest/Bangood referals waarbij je direct ziet dat de review niet objectief is en ik ben bang dat Garantie daarmee wat moeilijker is te claimen.

Ik wil graag rustig rond vliegen, filmpjes/foto's maken en vooral gewoon langer dan 15 minuten op een accu kunnen vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:10:
Ben nog steeds aan het uitzoeken wat ik precise wil gaan aanschaffen.
De Hubsan 501s leek me een ideale drone om te starten maar ik neig toch erg richting een instappertje van DJI of Yuneec. De prijzen daarvan liggen echter een flinke duit hoger helaas ;)

Iemand ervaring met de aanschaf van een 2e hands drone? Ik zie geregeld een Yuneec q500 voor rond de 450 euro voorbij komen (vaak met koffer en Steadygrip etc). Een Phantom 3 pro/advance heb ik nog niet gevonden voor het bedrag(de standard mist m.i. te veel features).
Ook zag ik dat de Xiaomi Mi Drone voor ongeveer dat bedrag nieuw te koop is maar ik zie daarvan eigenlijk alleen maar van die gesponsorde reviews met Gearbest/Bangood referals waarbij je direct ziet dat de review niet objectief is en ik ben bang dat Garantie daarmee wat moeilijker is te claimen.

Ik wil graag rustig rond vliegen, filmpjes/foto's maken en vooral gewoon langer dan 15 minuten op een accu kunnen vliegen.
Tweede hands is er genoeg te vinden.
Vaak zijn het toch impulsaankopen geweest van mensen, waardoor je voor een leuk bedrag een model met weinig vlieguren op de kop kan tikken. Marktplaats staat er vol mee.

Let wel goed op kleine beschadigingen. Ik weet bijv. van de DJI Phantom 3 dat deze kleine barstjes kan hebben rond de motor-mount (stress cracks).
Een ander mooi model is inderdaad die Yuneec q500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:21

TommyGun

Stik er maar in!

*knip* Dit topic is niet voor V&A.

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 27-03-2017 09:32 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:57
Afgelopen zaterdag aan het oefenen geweest met mijn eachine qx90 in Zuidlaren.
Heerlijk weer en een fijne locatie.

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

worrel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:14:

[video]
Staat die antennemast daar nog naast het gebouw?
In de winter heb ik daar gevlogen maar had erg weinig bereik met video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

[video]
...Zuidlaren zeg je? Wil je de lokatie wellicht PM'n? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
noobgrinder schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Staat die antennemast daar nog naast het gebouw?
In de winter heb ik daar gevlogen maar had erg weinig bereik met video.
Die mast staat er nog, mijn mavic had er heel veel last van. De fpv quads niet echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:11:
[...]

...Zuidlaren zeg je? Wil je de lokatie wellicht PM'n? O-)
Ik heb 'm op de Tweakers kaart toegevoegd met een filmpje in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Ik heb 'm op de Tweakers kaart toegevoegd met een filmpje in HD.
Tweakers kaart? Die ken ik niet. Waar kan ik die vinden?

Ik ben trouwens opzoek naar een degelijke GPS tracker. Iemand nog tips? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Ik ben trouwens opzoek naar een degelijke GPS tracker. Iemand nog tips? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
https://www.google.nl/map...6yuNaJt3krNZQ8y7yC1De4FNY

(werkt bij mij niet op mobiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Zie openingspost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik al gekeken maar blijkbaar iets over het hoofd gezien... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online

[video]
Niet zo handing om een filmpje online te zetten van een vlucht binnen de No-Fly zone van Groningen-Eelde Airport. Je weet dat dit, zonder speciale ontheffing, strafbaar is?

[ Voor 3% gewijzigd door ZieglerNichols op 28-03-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZieglerNichols schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:59:
[...]

Niet zo handing om een filmpje online te zetten van een vlucht binnen de No-Fly zone van Groningen-Eelde Airport. Je weet dat dit, zonder speciale ontheffing, strafbaar is?
90mm frame met brushed motoren. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen. Die worden min of meer gedoogd in no-fly zones.
Afbeeldingslocatie: https://uav-review.com/wp-content/uploads/2016/07/eachine-qx90-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:09:
[...]

90mm frame met brushed motoren. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen. Die worden min of meer gedoogd in no-fly zones.
[afbeelding]
Als ze lelijk willen doen denk ik dat het je nog kan gaan tegenvallen.

Zelf ben ik het wel met je eens, zo'n ding zul je (denk ik) niet heel hoog vliegen.
Ook vraag ik me af of het de insteek is geweest van die kaart om er no-fly zones op te markeren? Het is immers een kaart om gebieden aan te geven waar je ongevaarlijk kunt vliegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gadgeteer op 28-03-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Als ze lelijk willen doen denk ik dat het je nog kan gaan tegenvallen.

Zelf ben ik het wel met je eens, zo'n ding zul je (denk ik) niet heel hoog vliegen.
Ook vraag ik me af of het de insteek is geweest van die kaart om er no-fly zones op te markeren? Het is immers een kaart om gebieden aan te geven waar je ongevaarlijk kunt vliegen.
Uiteindelijk mag het idd niet. Maar je moet wel een zeiksnor van een agent zijn wil je hier ooit moeilijk over doen. :F

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:31:
[...]

Uiteindelijk mag het idd niet. Maar je moet wel een zeiksnor van een agent zijn wil je hier ooit moeilijk over doen. :F
Dit begrijp ik niet.

Stel, er komt een agent aan die weet dat je daar niet mag vliegen.
Dan zal hij zeggen dat je daar niet mag vliegen en zal (met een beetje mazzel) je gebieden te vertrekken en ergens te gaan vliegen waar het wel mag. Als je geen mazzel hebt, neemt 'ie het ding in beslag.
Kun je een mooi verhaal hebben met "ik vlieg niet zo hoog" of "mijn failsafe staat ingesteld op de FC en Tx, dus hij vliegt niet te ver weg" maar dat boeit niet.

Hiervoor zijn namelijk regels.
Anders krijg je straks types als Alexander Klöpping die daar gaan vliegen ("want de rest doet het ook").

Noem een agent dan geen zeiksnor als je zelf weet dat je fout zit.

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.kraai
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-05 10:19
Is er iemand hier die ervaring heeft met een FlySky FS-ia6b ontvanger? Deze knippert alleen 3 keer bij verbinden van stroom en dan stopt ie. Een antenne zit los van bordje, maar kan dat de oorzaak zijn of is deze dan gewoon total loss? Ofwel heeft het nut om te proberen de antenne weer vast te solderen.. (sowieso al nieuwe besteld, maar kan niet wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kars schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Dit begrijp ik niet.

Stel, er komt een agent aan die weet dat je daar niet mag vliegen.
Dan zal hij zeggen dat je daar niet mag vliegen en zal (met een beetje mazzel) je gebieden te vertrekken en ergens te gaan vliegen waar het wel mag. Als je geen mazzel hebt, neemt 'ie het ding in beslag.
Kun je een mooi verhaal hebben met "ik vlieg niet zo hoog" of "mijn failsafe staat ingesteld op de FC en Tx, dus hij vliegt niet te ver weg" maar dat boeit niet.

Hiervoor zijn namelijk regels.
Anders krijg je straks types als Alexander Klöpping die daar gaan vliegen ("want de rest doet het ook").

Noem een agent dan geen zeiksnor als je zelf weet dat je fout zit.

/rant
Het bezit en gebruik van cannabis is in Nederland ook verboden. Toch zijn er duizenden koffieshops in Nederland en zijn er ongeveer een half miljoen blowers.

Of, mijn zoontje van 4 jaar kan net fietsen. Dat doet hij op de stoep want op het fietspad is veels te gevaarlijk. Maar fietsen op de stoep mag niet. Daar kan je een boete voor krijgen. Er is echter geen agent in Nederland die dit doet. Kleine kinderen die fietsen op de stoep worden gedoogd.

Het is niet de bedoeling dat een agent continu letterlijk elke letter van de wet naleeft. Een agent moet situatie's inschatten en aan de hand van die inschatting handelen. Nu ziet iedereen (ook de non-quad vliegers) dat een 90mm drone weinig kwaad kan.

Nu vermoed ik dat de meeste agenten hier niet moeilijk overdoen. Maar als je als agent zijnde, hiervoor een boete uit schijft of de drone inneemt, dan heb je mijns inziens de situatie verkeerd ingeschat (gebrek aan kennis/inzicht) of ben je gewoon een zeiksnor.

Het verzoek om toch maar ergens anders te vliegen heb ik nog wel begrip voor en dan ben je in mijn ogen geen zeiksnor. Maar een boete geven voor een drone ter grote van je handpalm... :F

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 28-03-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

bart.kraai schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:58:
Is er iemand hier die ervaring heeft met een FlySky FS-ia6b ontvanger? Deze knippert alleen 3 keer bij verbinden van stroom en dan stopt ie. Een antenne zit los van bordje, maar kan dat de oorzaak zijn of is deze dan gewoon total loss? Ofwel heeft het nut om te proberen de antenne weer vast te solderen.. (sowieso al nieuwe besteld, maar kan niet wachten :)
Wat als je hem opnieuw paired met de zender? Reageert hij daar wel op? De info is nu een beetje summier. Met alleen een ledje kan de losse ontvanger zelf niet veel meer visueel weergeven dan dat. Antennes kan je er gewoon opnieuw aan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:08:
Het verzoek om toch maar ergens anders te vliegen heb ik nog wel begrip voor en dan ben je in mijn ogen geen zeiksnor. Maar een boete geven voor een drone ter grote van je handpalm... :F
Zonder flauw te willen doen - ken jij een onderzoek waaruit blijkt dat een grote drone wel een gevaar is voor de luchtvaart en de kleine niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:35:
[...]

Zonder flauw te willen doen - ken jij een onderzoek waaruit blijkt dat een grote drone wel een gevaar is voor de luchtvaart en de kleine niet?
Nee, want die zijn er niet. Maar wat is precies je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:39:
Nee, want die zijn er niet. Maar wat is precies je punt?
Je geeft aan dat je het onnodig vindt om te zeuren over een drone ter grootte van je handpalm, met de suggestie dat zo'n grootte geen kwaad kan. Dat lijkt echter lastig te onderbouwen. Een vogel kan al een probleem voor een vliegtuig zijn en daar zitten geen kleine, compacte harde onderdelen als motoren aan.

Dat een agent dan zegt dat het verboden is en dat je helemaal niet met een nattevingerschatting kan bepalen dat het wel veilig is, lijkt me dan niet heel onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Je geeft aan dat je het onnodig vindt om te zeuren over een drone ter grootte van je handpalm, met de suggestie dat zo'n grootte geen kwaad kan. Dat lijkt echter lastig te onderbouwen. Een vogel kan al een probleem voor een vliegtuig zijn en daar zitten geen kleine, compacte harde onderdelen als motoren aan.

Dat een agent dan zegt dat het verboden is en dat je helemaal niet met een nattevingerschatting kan bepalen dat het wel veilig is, lijkt me dan niet heel onterecht.
https://www.deingenieur.n...or-vliegtuigen-dan-drones
https://www.dronewatch.nl...-gevaar-voor-vliegtuigen/

Daarnaast is het niet alleen de grote van de drone maar ook het bereik. Ik heb de drone ik kwestie (QX90) zelf ook en je hebt tot 30 meter redelijk bereik. Daarna word het snel slechter en is de drone nauwelijks te besturen. Dus al zou je kwaad in de zin hebben, dan is het alsnog verdomd lastig om uberhaubt schade te maken.

Pagina: 1 ... 45 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.