Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Wel leuk om te lezen dat iedereen een andere kan aanbevelen.

Zo beveel ik deze aan:
http://www.banggood.com/G...r-RC-Models-p-989621.html

Afbeeldingslocatie: http://www.4-max.co.uk/photos/misc/gt-lipo-capacity-tester4-big.jpg

Ik gebruik hem ook vaak in het veld, en om voor het parallel laden alle cellen te checken. Doe er je voordeel mee. Bruikbaar voor verschillende type batterijen/lipo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Al die tips kosten me klauwen vol geld. Kan het niet laten nu ook eentje te bestellen. Deed het vooralsnog met een lipo alarm, maar het cyclen van het display door de voltages is wel wat onhandig. Ik kan me voorstellen dat een dergelijk apparaatje met ontlaadfunctie wel erg handig is om lipo's op storage te krijgen als je nog volle lipo's hebt aan het eind van je vliegdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb volgens mij een mazzeltje gehad.
Via, via, via heb ik een Dquad Reflex 5" frame weten te kopen voor 65 euro + een oude 64Gb SSD. Frame was 2e hands maar zat nog nieuw in de verpakking.

Goede deal of niet? De recensies zijn wel goed en de vraagprijs nieuw is bijna het dubbele (exclusief SSD schijf :+ )

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:32
Oeps.. power aangesloten zonder FPV antenne erop. Nu maar hopen dat de vtx niet daaronder geleden heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:10
Agenda: 19 maart drone event in Eindhoven

http://www.ed.nl/eindhove...stival-met-race~a76510b5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik heb nog een Flysky FS-i6X over nieuw in doos met reciever en kabels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

lasharor schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:16:
Ik kan deze aanbevelen:

http://www.myrcmart.com/r...w-discharging-p-4767.html

Accuraat, je kan gelijk alles goed aflezen en die discharge functionaliteit werkt snel en handig.
Ik heb ook zo een clone van hobby king. Balansen dischargen naar stock. Vind ze handig.
Ik heb er 1 en 2 van type hier ook in draaidje. Soms wil je gewoon checken of volle lipo op racer zet.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Al tijdje mee bezig geweest, maar nu heb ik toch een 3D render uit KiCAD gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://caveymon.com/cavey/images/RX5808/fatshark-3d.png

De RX5808 komt onderop de printplaat te zitten, rechts moet ergens ooit een keer in een Fatshark module bay komen (pins uiteraard omgedraaid). Rechtsboven zijn de 4 van de 6 pinnen nodig om een Atmega te flashen (geen ftdi, geen bootloader). Header met P4 is voor een oled.

Mja, ben er wel tevreden over. Nu nog even het dochterbord maken. Daar is P2 voor. Komt eronder, een tweede RX5808, met de antenne door het gat links :D

M'n projecte krijgt gestaag vorm. Waarom een RealACC 5808 / True-D / LaForge aanschaffen, als je het zelf kan bakken :P

Let wel, met alles bij mij is dit er eentje voor de lange adem. Op gemakje onderdelen aan het sprokkelen namenlijk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoAC
Vandaag voor het eerst geprobeerd fpv te vliegen, maar ik ben nog te bang dat apparaat te hard tegen te grond te vliegen. Hierdoor durf ik niet te veel gas te geven, waardoor ik juist tegen de grond ga :o
Signaal is iig perfect, alleen stond de brightness van het beeld te laag waardoor alles erg donker was.
Volgende week weer een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Laatst online: 27-02-2020
DIllema kwa drone.

Ik vertrek volgende maand naar italie.
En zou daar wat gebouwen willen drone.
Maar zou het liefste wat kleins mee willen nemen.
De nieuwe kleine dji is ver boven wat ik uit wil geven.
Hoeft ook geen top segment te zij. Iemand wat tips kwa drone voor vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

demies schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:20:
DIllema kwa drone.

Ik vertrek volgende maand naar italie.
En zou daar wat gebouwen willen drone.
Maar zou het liefste wat kleins mee willen nemen.
De nieuwe kleine dji is ver boven wat ik uit wil geven.
Hoeft ook geen top segment te zij. Iemand wat tips kwa drone voor vakantie.
Wat is je budget, wat verwacht je én wat betekend "En zou daar wat gebouwen willen drone"?

Kijk ook even goed naar de regelgeving aldaar. In NL is het vrijwel niet toegestaan om in de buurt van gebouwen te vliegen....en mocht je de regels toch gaan overtreden moet je eerst de drone (HEEL!) goed onder controle krijgen :/. Er komen hier de meest absurde verhalen langs...

Edit: Veel van het aankoopadvies gaat richting China. Dat is wat tricky voor jou vanwege de levertijden. Marktplaats is dan ook een waardig alternatief.

[ Voor 16% gewijzigd door Sumerechny op 05-03-2017 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Laatst online: 27-02-2020
Heb nu een dji phantom 3.
Dus vliegen lukt wel.
In italie mag je vliegen zolang je op afstand blijft, dit doe ik natuurlijk ook.
Maar zou iets compacter willen kan de dji niet mee nemen helaas.
Nadeel is al die kleine die je koopt rond de 100 a 200 euro hebben allemaal ern 2 mp camera wat me het nou net niet lijkt.
Iemand een tip van een kleine of inklapbare drone met een betere camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Als je heel goed FPV kan vliegen, zou je een racequad kunnen overwegen met een GoPro session erop. :D Of als je een bikkel bent met line of sight vliegen kan dat ook wel.

Eventueel fpv vliegen via een groundstation met een lcd scherm, ipv fatsharks of zo'n toeter van een goggle op je hoofd.

Alleen wat betreft timing ga je dat niet redden voor dat je naar italie gaat (als je het op een relatief goedkope manier wilt doen).

Maar als je alles dan bij elkaar optelt, kan je net zo goed een DJI Mavic nemen. Heb je meteen een turnkey platform met fatsoenlijke vliegtijden en handzaam formaat.

Waarom zou de phantom 3 niet mee kunnen trouwens? Casey Neistat sleurde dat ding ook overal mee naar toe, met alleen handbaggage/carry-on (voor het geval je met het vliegtuig gaat). Kwestie van slim inpakken :D

[ Voor 15% gewijzigd door cavey op 05-03-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 11:28
Iemand belang bij mijn FrSky Taranis X9D Plus:
V&A aangeboden: FrSky Taranis X9D Plus

Of een IMAX B6 met 12V, 5A adapter:
https://tweakers.net/aanbod/1266195/imax-b6.html

[ Voor 23% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 05-03-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik ben de laatste weken wat bezig met powerloops en gecontroleerd duiken, met behulp van Liftoff gaat dat wel aardig.

Heeft iemand wellicht nog tips voor orbits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:12
Sumerechny schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:08:
Heeft iemand wellicht nog tips voor orbits?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Nu snap ik dat het oefenen, oefenen, oefenen is, maar hoe die Steele het voor elkaar krijgt om hier of hier te orbitten zonder dat de horizon, door roll om snelheid te behouden, flink scheef komt te staan is me echt een raadsel. :P 8)7

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

SmiGueL schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:39:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Nu snap ik dat het oefenen, oefenen, oefenen is, maar hoe die Steele het voor elkaar krijgt om hier of hier te orbitten zonder dat de horizon, door roll om snelheid te behouden, flink scheef komt te staan is me echt een raadsel. :P 8)7
En natuurlijk is het kwartje deze avond gevallen, volgens mij had ik teveel voorwaartse snelheid en te agressieve roll. Ik ben nog geen Steele maar er is een begin :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn eerste build, na de maiden flight:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bsyWHj2IhxR9jKgaI0LJ2THa/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SPtyTxaM928R6bjF261vmlTu/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BlTuvt8G6V1iT3Hk7hE3KrvG/full.jpg

Specs:
-Betaflight
-Naze32 Rev.6
-Lisam LS 130mm frame
-Racestar 1306 motor S2/S3 lipo
-12A ESC (scraps uit Eachine Racer 250)
-Goedkoop Eachine 1000TVL cameratje en zender van banggood

Ik had al een 250mm quad maar dit is toch andere koek. De snelheid ligt een stuk lager maar hij is daarentegen wel een stuk wendbaarder. Ideaal voor kleinere veldjes en LOS acrostunts! :)

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 05-03-2017 20:39 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Sumerechny schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:16:
[...]

En natuurlijk is het kwartje deze avond gevallen, volgens mij had ik teveel voorwaartse snelheid en te agressieve roll. Ik ben nog geen Steele maar er is een begin :P
Mr Steele legt uit ;) YouTube: Orbits with Mr Steele - Trick Series

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Die had ik idd al gezien (de anderen ook btw), de kennis is er wel aardig maar het 'gevoel' nog niet helemaal. Powerloops om grote objecten gaan bv ook slecht terwijl ze om balken etc veel beter gaan (in Liftoff 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
ChojinZ schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:35:
Mijn eerste build, na de maiden flight:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:
-Betaflight
-Naze32 Rev.6
-Lisam LS 130mm frame
-Racestar 1306 motor S2/S3 lipo
-12A ESC (scraps uit Eachine Racer 250)
-Goedkoop Eachine 1000TVL cameratje en zender van banggood

Ik had al een 250mm quad maar dit is toch andere koek. De snelheid ligt een stuk lager maar hij is daarentegen wel een stuk wendbaarder. Ideaal voor kleinere veldjes en LOS acrostunts! :)
Lol zo besmeurt met gras zag de mijne er ook uit :) Ik was een beetje bang dat dit problemen met de elektronica zou geven, maar dat is gelukkig niet het geval geweest. De volgende keer maar een beetje insealen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cavey
Afbeeldingslocatie: https://caveymon.com/cavey/images/RX5808/fatshark_daughterboard.png

Onderkant van het dochterbord voor de tweede receiver. Na wat verhalen gelezen te hebben over de beschikbare ruimte voor modules in een Attitude v3, heb ik geprobeerd het bord wat kleiner te maken, waarbij ik rekening moet houden met de plaatsing van de twee header rijen (daarmee komen de bordjes aan elkaar vast te zitten), alsmede de plek van de antenne en het bijbehorende gat in de main module.
Ben er ook nog niet helemaal achter waarom kicad ground aansluitingen door de pinholes heen tekent.

Hoe dan ook, ziet er best netjes uit al zeg ik het zelf :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

lekker bezig!

Ik heb het board ontwerp niet zelf gemaakt, maar iemand anders deze laten maken. (en die heeft ook weer een aantal aanpassing itt de commercieel beschikbare modellen)
Ik heb ipv een wieltje, een IR-remote om de unit te bedienen. De 2e antenne zit dan ook op de andere kant van de bril.

De software daarintegen wel (grotendeels) zelf geschreven, die kan ik ook makkelijk aanpassen dmv een pinheader die ik met mn laptop kan verbinden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/vrx.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Netjes!! Een split diversity dus? Ook met de RX5808 receivers enzo? Ben wel benieuwd naar dat ontwerp.

Ergens lijkt het beetje op het ontwerp wat ik op rcgroups ben tegengekomen van volgens mij een Fin ofzo. Interessante keuzes zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:00:
[...]

Lol zo besmeurt met gras zag de mijne er ook uit :) Ik was een beetje bang dat dit problemen met de elektronica zou geven, maar dat is gelukkig niet het geval geweest. De volgende keer maar een beetje insealen :)
Identiteits crisis. Hij denkt soms dattie een grasmaaier is! :+

Gras/vuil maak ik me niet zo zorgen om. Dat kan de electronica wel hebben. Vocht is wel een risico. Weleens in nat gras gecrashed maar daarna werkte 1 van de motoren/esc's niet meer. Thuis een dag laten drogen, en toen vloog hij weer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

cavey schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:09:
Netjes!! Een split diversity dus? Ook met de RX5808 receivers enzo? Ben wel benieuwd naar dat ontwerp.

Ergens lijkt het beetje op het ontwerp wat ik op rcgroups ben tegengekomen van volgens mij een Fin ofzo. Interessante keuzes zo :D
Klopt! De RX5808 zitten erop, en heb zelf een stukje software geschreven wat ervoor zorgt dat ie switcht tussen de signalen adhv de RSSI.

Ik heb zelf het ontwerp van de print niet, zal eens kijken of ik daar nog achter kan komen...

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 06-03-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

ChojinZ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:01:
[...]

Identiteits crisis. Hij denkt soms dattie een grasmaaier is! :+

Gras/vuil maak ik me niet zo zorgen om. Dat kan de electronica wel hebben. Vocht is wel een risico. Weleens in nat gras gecrashed maar daarna werkte 1 van de motoren/esc's niet meer. Thuis een dag laten drogen, en toen vloog hij weer. :)
Misschien toch maar investeren in wat liquid electrical tape dan. Mijn bestelling met dat spul komt vandaag binnen, dus ga het zelf eens uitproberen deze week :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

BoAC schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:11:
[...]

En hier doet hij het nog een keer: YouTube: "Flow" Does it mean Smooth Flying?
Wat een power zeg!!
Ik vind het wel een bijzondere vogel hoor (bijna die hele crew overigens). Skitzo heeft in mijn ogen wel de mooiste vluchten vanwege de vloeiende overgangen/bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:11:
[...]

En hier doet hij het nog een keer: YouTube: "Flow" Does it mean Smooth Flying?
Wat een power zeg!!
Ik ken het Rotor Riot kanaal (aanrader!) maar nooit geweten dat Steele een eigen kanaal had. Vanavond maar eens kijken.

Iets ouder maar nog steeds leuk om naar te kijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Ik ben niet zo'n fan van Rotor Riot. Ze zetten deze hobby in mijn ogen te vaak op een verkeerde manier in de spotlight, met negativiteit tot gevolg...

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Steeldunes schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:47:
Ik ben niet zo'n fan van Rotor Riot. Ze zetten deze hobby in mijn ogen te vaak op een verkeerde manier in de spotlight, met negativiteit tot gevolg...
Wat bedoel je met verkeerd? De tips en uitleggen vind ik erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
BoAC schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:54:
[...]

Wat bedoel je met verkeerd? De tips en uitleggen vind ik erg goed.
Tips etc. klopt, maar vooral Steele heeft er een handje van om over straten vol met wandelaars of verkeer te knallen met 80km/u. Midden in de stad building-dives of z'n meest "ge-minde" video ooit volgens mij waar hij stunts doet op een kerkhof en vol tegen een grafsteen crasht. 8)7
Daarentegen hebben ze ook hele wrede video's, zoals die bij Chernobyl. (De beste imho.)

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostley op 08-03-2017 18:03 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ghostley schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:02:
[...]

Tips etc. klopt, maar vooral Steele heeft er een handje van om over straten vol met wandelaars of verkeer te knallen met 80km/u. Midden in de stad building-dives of z'n meest "ge-minde" video ooit volgens mij waar hij stunts doet op een kerkhof en vol tegen een grafsteen crasht. 8)7
Daarentegen hebben ze ook hele wrede video's, zoals die bij Chernobyl. (De beste imho.)
Ze hebben af en toe inderdaad dubieuze video's, volgens mij verschillen ze hierover wel een beetje van mening. Tijdens de scavenger hunt komt dit aardig naar voren.

Skitzo zag ik gisteren overigens ook gewoon om rijdende treinen heen vliegen ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CW/CCW vraagje:

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? In Blheli motor direction van 2 motoren omgooien of op de quad de motor polariteit omgooien?
Steeldunes schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:47:
Ik snap wat je bedoelt. Ze zijn soms best wel onverantwoord bezig.
Maar dat kwajongens gedrag maakt het ook wel weer interessant en zij doen dingen waar ik enkel over fantaseer. Het is dan wel leuk om een uitvoering daarvan te zien.
Ze gaan soms over de grens maar ze maken wel ontzettend coole video's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

ChojinZ schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:59:
CW/CCW vraagje:

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? In Blheli motor direction van 2 motoren omgooien of op de quad de motor polariteit omgooien?

[...]

Ik snap wat je bedoelt. Ze zijn soms best wel onverantwoord bezig.
Maar dat kwajongens gedrag maakt het ook wel weer interessant en zij doen dingen waar ik enkel over fantaseer. Het is dan wel leuk om een uitvoering daarvan te zien.
Ze gaan soms over de grens maar ze maken wel ontzettend coole video's.
Tenzij je ooit denkt 3D te gaan vliegen is het gewoon handiger om het in de software te veranderen. Hoef je niet moeilijk te doen met het wisselen van kabels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:34:
[...]

Tenzij je ooit denkt 3D te gaan vliegen is het gewoon handiger om het in de software te veranderen. Hoef je niet moeilijk te doen met het wisselen van kabels etc.
Cosmetisch gezien is het ook handiger (OCD patientje hier :+ ). Maar ik ben erg benieuwd naar andere meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:10

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Gewoon in de software aanpassen, bij al mijn quads heb ik dat ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Doe ik ook, tenzij ik via cleanflight de esc niet kan benaderen, dan soldeer ik 2 draden om. Die eilandjes op die esc's kun je beter niet te vaak solderen. Ik heb al een keer een eilandje gesloopt (raakte los)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de software aanpassen dus ;-)

Terugkomend op Rotor Riot; ik vind het geweldig.
Ja, ze zoeken de grenzen op van wat kan en wat kan niet. Dit maakt zeker discussie los en dat vind ik wel een goeie.

Ik vergelijk het met skaters (heb ik vroegah ook gedaan). De drang om de grenzen op te zoeken is groot, waardoor je er soms (ook op sociaal vlak) flink overheen gaat.
Zolang er niets gebeurd en je er van leert, is het niet erg. Maar o wee als er wel wat gebeurt of je wuift de risico's weg...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phantomic
  • Laatst online: 08-10 18:44
Heb net de Eachine H8 besteld op Banggood..

Ik ga hiermee is beginnen als complete noob, en over een maandje als er weer geld binnen gekomen is dan toch zelf een quadcopter bouwen. Ik weet nog niet precies hoe en wat ik neem, maar het budget gaat liggen bij 200 euro voor alleen LoS vliegen zonder camera's. En dan later maar is FPV spul erbij halen :*)

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phantomic schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:08:
Heb net de Eachine H8 besteld op Banggood..

Ik ga hiermee is beginnen als complete noob, en over een maandje als er weer geld binnen gekomen is dan toch zelf een quadcopter bouwen. Ik weet nog niet precies hoe en wat ik neem, maar het budget gaat liggen bij 200 euro voor alleen LoS vliegen zonder camera's. En dan later maar is FPV spul erbij halen :*)
Leuk man! Ik hoop dat je net zoveel plezier gaat krijgen als de rest hier!

Ben je trouwen een beetje handig met electronica en solderen? Is namelijk wel een vereiste om zelf te kunnen bouwen. Niet dat het heel lastig is hoor (heb het mezelf ook in 2 maanden tijd aangeleerd) maar misschien wel handig om van te voren te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
ChojinZ schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:26:
[...]

Leuk man! Ik hoop dat je net zoveel plezier gaat krijgen als de rest hier!

Ben je trouwen een beetje handig met electronica en solderen? Is namelijk wel een vereiste om zelf te kunnen bouwen. Niet dat het heel lastig is hoor (heb het mezelf ook in 2 maanden tijd aangeleerd) maar misschien wel handig om van te voren te weten. :)
Ben niet een pro, maar heb bijvoorbeeld al wel alles voor in een radiokist bij elkaar gesoldeerd + geïnstalleerd, dus 't gaat de eerste keer niet zijn..

Komt vast wel goed, thanks :+

(Kruist op lijstje vast 5x motor en 5x esc aan ipv 4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Phantomic schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Ben niet een pro, maar heb bijvoorbeeld al wel alles voor in een radiokist bij elkaar gesoldeerd + geïnstalleerd, dus 't gaat de eerste keer niet zijn..

Komt vast wel goed, thanks :+

(Kruist op lijstje vast 5x motor en 5x esc aan ipv 4)
Welkom! :) Dan ben je al verder dan ik in het begin ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ach, zolang het met solderen allemaal vast blijft zitten als je er aan trekt is het meestal wel goed. Zeker bij je eerste quad is de kans dat je door solderen crashed echt zoveel malen kleiner dan wanneer je crashed door je eigen geklungel.

Als je ervoor zorgt dat je zowel het draadje als het pad van genoeg tin voorziet dan is er meestal niets om je over zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

Gisteren wat kunnen vliegen in een park. Alles is een beetje krap hier, dus het is moeilijk een plek te vinden zonder veel mensen in de buurt. Ik vlieg echter met een Owl-achtig frame, dus de props zijn afgeschermd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Dat ziet er echt behoorlijk gevaarlijk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
RonnieB82 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:15:
[...]

Klopt! De RX5808 zitten erop, en heb zelf een stukje software geschreven wat ervoor zorgt dat ie switcht tussen de signalen adhv de RSSI.

Ik heb zelf het ontwerp van de print niet, zal eens kijken of ik daar nog achter kan komen...
Dexterbot/Buzzfly/Buzzfpv van quadcoptermaffia toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
lasharor schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:39:
Dat ziet er echt behoorlijk gevaarlijk uit
Precies, ik zie dat bij hoge throttle het beeld wegvalt, de drone is dan dus onbestuurbaar. Een drone die hoog uit de lucht valt, komt ook hard aan :X En vliegen met zoveel mensen om je heen (zelfs kleine kinderen zie ik) zou ik echt niet doen..
-Tim- schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:20:
[video]
Gisteren wat kunnen vliegen in een park. Alles is een beetje krap hier, dus het is moeilijk een plek te vinden zonder veel mensen in de buurt. Ik vlieg echter met een Owl-achtig frame, dus de props zijn afgeschermd.
Weet je wat het vermogen is wat je drone vraagt bij hoge throttle? Het lijkt dat je voltage te ver instort waardoor je transmitter te weinig krijgt. Een accu met meer C-waarde lost dit op denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door BoAC op 13-03-2017 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

BoAC schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:26:
[...]

Precies, ik zie dat bij hoge throttle het beeld wegvalt, de drone is dan dus onbestuurbaar. Een drone die hoog uit de lucht valt, komt ook hard aan :X En vliegen met zoveel mensen om je heen (zelfs kleine kinderen zie ik) zou ik echt niet doen..

[...]

Weet je wat het vermogen is wat je drone vraagt bij hoge throttle? Het lijkt dat je voltage te ver instort waardoor je transmitter te weinig krijgt. Een accu met meer C-waarde lost dit op denk ik.
Volgens mij komt dat wegvallen door die (metalen?) Brug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

[...]

Ik weet dat het onverstandig is met zoveel mensen, maar ja; naastgelegen park, eerste keer alles goed werkend en al succesvol twee lipo's op een open naastgelegen plein gevlogen. Vervolgens toch verleid door deze vlieglocatie :$ :>
[...]
Zoals @lasharor al zei valt het signaal weg door de brug. Overigens had ik beter signaal op m'n goggles, deze footage is opgenomen met een externe receiver die het blijkbaar toch wat slechter oppikt allemaal.
Ik vlieg met 3x3045 +Emax 1306 4000k + Tattu 850mAh 75C, en dat blijkt een goede combo te zijn :) Vliegtijd 3:45 vind ik prima met m'n wat inefficiënte frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

cavey schreef op maandag 13 maart 2017 @ 06:56:
[...]

Dexterbot/Buzzfly/Buzzfpv van quadcoptermaffia toevallig?
klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Ik was wat aan het lezen geslagen op rcgroups forum met betrekking tot de RealACC RX5808 en daar komt dexterbot langs. Beetje warrig verhaal heeft ie wel. Komt in ieder geval heel enthousiast over haha :D Nuttige info van hem in ieder geval. Was daar voornamenlijk aan het lezen in de hoop dat er iemand de maten zou hebben van de PCB van een realacc. Uiteindelijk gevonden. 42.5mm x 30mm (mijn bordje is net een halve mm langer, zou wellicht voor wat issues kunnen zorgen in mijn beoogde Attitude v3, maar dan is het kwestie van m'n dochterbord wat comprimeren. De rest zou toch uit moeten steken uit de bay).

Wat ook weer meteen m'n downfall gaat zijn: zijn module is toch ook wel een mooi staaltje ontwikkelkunst en eh, nu wil ik ook allerlei features gaan verwerken/aanpassen/bijwerken die buzzfpv (hoe moet ik 'm noemen eigenlijk?) in z'n module heeft zitten. Of in ieder geval leentje buur spelen haha :D

Ook wat de LaForge v2 module betreft: de buttons zijn toch wel handig. Zo te zien hele kleine smd componenten (3x4mm ofzoiets) bovenop de fatshark pins. Hoe dan dacht ik. Tot ik sneaky het extra bordje zag die waarschijnlijk gewoon direct aansluit op de bestaande navigation switch pads. Biedt weer perspectief voor m'n eigen creatie.

8)7 word ik er in ieder geval wel van. Zo komt het nooit af hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister ff gevlogen met een nieuwe FC (airbot F4). Flinke crash gemaakt maar na de crash was de FC volledig gereset naar default settings.

Iemand dit eerder mee gemaakt?

Gras was wel nog vochtig (dauw) dus misschien dat er sluiting is geweest. Maar die kans acht ik vrij klein omdat de drone droog was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 11:35
Mensen hier die in de omgeving van Rotterdam wonen en leuke plekjes weten waar je mag vliegen?

Woon zelf praktisch naast Rotterdam Airport, en moet dus een eindje rijden voordat ik ergens mag vliegen, maar dat betekent dus ook dat ik niet zo goed bekend ben met de omgevingen buiten de CTR van Rotterdam Airport. Weet dus niet echt grotere niet-zo-drukke grasvelden waar ik zo kan gaan vliegen.

Plekjes waar ik nu vlieg is bij mijn schoonouders in Zeeland, maar daar ga ik liever zo min mogelijk heen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:10

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Dit weekend weer even gevlogen, eindelijk weer wat mooier weer.
Helaas nog wel veel water op de grasvelden dus een beetje rustig aan gedaan.

Rond 52 sec in het filmpje valt er ineens een tak uit de lucht precies op m'n quad 8)7
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1t3A0HxWrek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertha781 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:51:
Ik heb nog een Flysky FS-i6X over nieuw in doos met reciever en kabels!
Is dit iets voor een eachine E010 (Tiny whoop clone) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
AerosPhere schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:46:
Mensen hier die in de omgeving van Rotterdam wonen en leuke plekjes weten waar je mag vliegen?

Woon zelf praktisch naast Rotterdam Airport, en moet dus een eindje rijden voordat ik ergens mag vliegen, maar dat betekent dus ook dat ik niet zo goed bekend ben met de omgevingen buiten de CTR van Rotterdam Airport. Weet dus niet echt grotere niet-zo-drukke grasvelden waar ik zo kan gaan vliegen.

Plekjes waar ik nu vlieg is bij mijn schoonouders in Zeeland, maar daar ga ik liever zo min mogelijk heen :P
https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

de kaart is echter niet vooruit te branden wegens mixed content en niet reagerende websites.

http://www.veiligvliegen.nl/no-fly-zones kan misschien ook wat soelaas bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

cavey schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:00:
[...]
Ook wat de LaForge v2 module betreft: de buttons zijn toch wel handig. Zo te zien hele kleine smd componenten (3x4mm ofzoiets) bovenop de fatshark pins. Hoe dan dacht ik. Tot ik sneaky het extra bordje zag die waarschijnlijk gewoon direct aansluit op de bestaande navigation switch pads. Biedt weer perspectief voor m'n eigen creatie.

8)7 word ik er in ieder geval wel van. Zo komt het nooit af hahaha
Ik heb ook zitten kijken om de input van de fatshark knopjes te gebruiken, maar daar kwam ik zo snel niet uit, omdat deze niet loopen. (je zit op een gegeven moment op het hoogste kanaal, en kan dan niet meer verder drukken)

Ik heb je even een PM gestuurd voor de rest van je verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
cavey schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:57:

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

de kaart is echter niet vooruit te branden wegens mixed content en niet reagerende websites.

http://www.veiligvliegen.nl/no-fly-zones kan misschien ook wat soelaas bieden.
Ja ik weet waar ik juist wel mag vliegen en waar niet. Het ging mij meer om specifieke leuke veldjes of locaties, en dan dus buiten de CTR van Rotterdam.

Via google maps is het moeilijk om locaties te scouten, vaak kom je er dan ter plekke achter dat een veld of weiland of iets dergelijks achter slot en grendel zit of gewoon onbereikbaar is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik had dit weekend de eer om mee te mogen doen aan een Drone Racing event in Heerhugowaard. Deze was georganiseerd door de groep waarmee ik vlieg en wat was ik onder de indruk van de baan zeg, super super vet. Ze hadden clearview ontvangers voor de racers en dat leverde (relatief) top beeld op in de garage waar we vlogen. Er was onwijs veel publiek en media aandacht! Anyways, dit was mijn qualificatie DVR rondje;

HD versie zonder einde (door de crash) https://www.youtube.com/watch?v=lvzQbezFPbI

Zie hieronder meer over het event. Was ook bij hart van nederland! O+

Drone Racing Heerhugowaard | Dutch-Drone-Event
https://www.youtube.com/watch?v=wX1Od3IIVa8

[ Voor 7% gewijzigd door Sensei_D op 13-03-2017 12:18 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
AerosPhere schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Ja ik weet waar ik juist wel mag vliegen en waar niet. Het ging mij meer om specifieke leuke veldjes of locaties, en dan dus buiten de CTR van Rotterdam.

Via google maps is het moeilijk om locaties te scouten, vaak kom je er dan ter plekke achter dat een veld of weiland of iets dergelijks achter slot en grendel zit of gewoon onbereikbaar is.
My bad, dan heb ik je vraag niet goed geïnterpreteerd. Kan je helaas weinig locaties melden voor regio rotterdam. Waar in zeeland vlieg je wel eens? Ben zelf een Zeeuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
RonnieB82 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:58:
[...]
Ik heb ook zitten kijken om de input van de fatshark knopjes te gebruiken, maar daar kwam ik zo snel niet uit, omdat deze niet loopen. (je zit op een gegeven moment op het hoogste kanaal, en kan dan niet meer verder drukken)
hmm, jammer, dat is wel iets waar ik ook aan zat te denken met de fatshark knoppen. Als ze 3 bits doorgeven, dat je dan de verandering kon gebruiken om te bepalen of je op of neer gaat. Maar zonder loopen wordt dat lastig.

Ach, eerst moet ik m'n module maar eens afmaken. Eerst maar eens een prototype maken. De grootste objecten komen er binnenkort aan (wat heet groot). oled en navigation switcher. Dan kan ik in ieder geval een dryfit doen op papier. Als dat beetje uitkomt ga ik de rest bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AerosPhere
cavey schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:34:
My bad, dan heb ik je vraag niet goed geïnterpreteerd. Kan je helaas weinig locaties melden voor regio rotterdam. Waar in zeeland vlieg je wel eens? Ben zelf een Zeeuw ;)
Geen probleem :)

Heb nog niet heel veel gevlogen heb pas sinds afgelopen herfst een quadcopter, maar ben nu een keer bij schoonfamilie in Hansweert, nabij Goes, een keer achter Port Zelande bij de strandjes en dan een aantal keer bij mijn schoonouders rond Middelharnis (net geen Zeeland).

Die keer bij port zelande was geen succes, want heel veel water en nog niet veel vliegskills. Dus durfde niet echt te vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AerosPhere schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Heb nog niet heel veel gevlogen heb pas sinds afgelopen herfst een quadcopter, maar ben nu een keer bij schoonfamilie in Hansweert, nabij Goes, een keer achter Port Zelande bij de strandjes en dan een aantal keer bij mijn schoonouders rond Middelharnis (net geen Zeeland).

Die keer bij port zelande was geen succes, want heel veel water en nog niet veel vliegskills. Dus durfde niet echt te vliegen :P
Ik deel je probleem. Ik woon zelf in het centrum van Den Haag en ben minimaal 40 minuten onderweg wil ik een beetje leuk kunnen vliegen.
Soms vlieg ik in de Haagse duinen maar af en toe is dat nogal tricky. Soms loopt er geen hond, maar zodra de zon gaat schijnen kan het ineens druk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Bummer, zojuist met dit mooie weer even gevlogen. Tegen het einde van de eerste lipo verloor ik tx/rx-signaal waardoor mijn drone in de fail-safe schoot en crashte. Nadat ik de lipo had vervangen ging hij weer de lucht in maar binnen 10 sec schoot hij drie keer kort achter elkaar in failsafe (telkens net op tijd om in de lucht te blijven).

Nu heb ik mijn drone uit elkaar gehaald om alles na te lopen en na een kleine check kon ik niks vinden en zag ik in Cleanflight gewoon Rx-signaal...dus alles weer in elkaar gezet en nu is er helemaal geen signaal. ;(

Nu ligt hij voor de tweede keer uit elkaar en kan ik de tx niet eens meer binden aan de rx, heeft iemand een idee?

Het gaat om een FrSky DJT tx en V8FR-II RX (LINK naar HK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
AerosPhere schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Je zou eens kunnen overwegen om hier te vliegen, als je weer eens rondom Goes bent om door te steken richting 's-heer Arendskerke: https://www.modelvliegclubdelta.nl/vliegveld/

Verder kom ik erachter dat alle natuurgebieden/duingebieden in Zeeland no-drone zones zijn geworden. Om de natuur niet te verstoren. Ergens wel logisch, maar......... vraag me wel weer af hoe ze dat doen met vliegveld midden-zeeland, die toch veelal over bijv. het veerse meer vliegen. Mogen die er dan ook niet meer vliegen. Lekker voor de aanvliegroute ook :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantomic
Ben begonnen met een lijstje te maken van wat ik allemaal wil gaan halen :D
Blijkt nog flink lastig met alle opties 8)7 :9

Ik ben van plan om op een 250mm frame alles te gaan bouwen..
Eerst ga ik beginnen met een LoS build maar wil graag de mogelijkheden behouden om een camera erop te zetten en toch voor fpv te gaan :)
Met het kiezen van onderdelen zoals de accu heb ik geen idee of ik slim 'kies' en dus vraag ik jullie om even naar mijn lijstje te kijken of jullie toch nog wat verbeteringen hebben :*)

Vragen:
- Als ik 20A ESC's heb, is er dan een minimum C rating dat ik nodig heb? (Aka: moet ik een andere accu? Zijn er betere voor minder geld?)
- Zijn CCW motors hetzelfde als CW motors maar dan de plus en min omgewisseld? Ik kan toch 4 CW motoren nemen en 2 kabels omdraaien per motor die ik CCW wil hebben draaien?
- Is de motor die ik genomen heb goed voor deze build? :P
- Wat voor Battery Charger moet ik nemen?
- Naast een oplader wat voor accesoires raden jullie nog aan en wat mis ik nog?

1x A250 Carbon Fibre Racing Drone Frame €20.06
1x MultiWii 328P €26.46 Kan niet bezorgd worden hier 8)7 tijd om een ander te zoeken
Found one: 1x F3 Flight Controller Acro 22.80
4x Turnigy MultiStar 32Bit 20A Race Spec ESC €10.16 (=>€41.64)
1x Turnigy Multistar USB BLHeli Programmer For V2 Multistar ESC €6.71
4x KINGKONG 2204-2300KV Brushless Motor CW €7.69 (=>€30.76)
1x GemFan 5030 10-Pack €8.70
2x MultiStar Racer Series 1600 mAh 3S 40C LiPo €15.80 (=>€31.60)
1x FlySky FS-i6 Transmitter + Receiver €42.77
1x Voltage Alarm €2.50

(En natuurlijk zit ik al boven het budget waar ik op gehoopt had.. achja 8)7 geld moet rollen zeggen ze)

[ Voor 4% gewijzigd door Phantomic op 13-03-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Is dit iets voor een eachine E010 (Tiny whoop clone) ?
Ik heb geen idee maar helaas is al verkocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

Phantomic schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:00:

Eerst ga ik beginnen met een LoS build maar wil graag de mogelijkheden behouden om een camera erop te zetten en toch voor fpv te gaan :)
Met het kiezen van onderdelen zoals de accu heb ik geen idee of ik slim 'kies' en dus vraag ik jullie om even naar mijn lijstje te kijken of jullie toch nog wat verbeteringen hebben :*)

Vragen:
- Als ik 20A ESC's heb, is er dan een minimum C rating dat ik nodig heb? (Aka: moet ik een andere accu? Zijn er betere voor minder geld?)
- Zijn CCW motors hetzelfde als CW motors maar dan de plus en min omgewisseld? Ik kan toch 4 CW motoren nemen en 2 kabels omdraaien per motor die ik CCW wil hebben draaien?

1x MultiWii 328P €26.46 Kan niet bezorgd worden hier 8)7 tijd om een ander te zoeken
1x Voltage Alarm €2.50

(En natuurlijk zit ik al boven het budget waar ik op gehoopt had.. achja 8)7 geld moet rollen zeggen ze)
Ik zie dat je alles bij HobbyKing wil halen en daarnaast ook bewust van je budget bent. Ik weet je redenen natuurlijk niet, maar ik zou je aanraden het 'gewoon' in China te bestellen, bijvoorbeeld bij Banggood. Het zal stukken goedkoper uitpakken en als je alles los besteld zal je niet bang hoeven te zijn voor import-kosten. Wat je wel kan doen is bewust item's kopen die HobbyKing ook verkoopt zodat als je een vervangend onderdeel nodig hebt je die snel binnen hebt. Initieel een vijfde motor + ESC meebestellen is sowieso verstandig. Je lipo's zou ik wel bij HobbyKing halen.

ESC en lipo's
20A zal genoeg zijn voor je motor+prop combo, maar je gekozen lipo zal waarschijnlijk wat krap zijn. Kijk naar de Turnigy Graphene lipo's bij HK, deze hebben over het algemeen een hoge C-waarde en zijn van goede kwaliteit.

Lader en radio:
Als lipo lader kan ik je de iSDT SC-608 aanraden. Voorheen was de iMax B6 de go-to keuze en deze heb ik zelf ook gehad, maar de iSDT is toch wel een enorme sprong voorwaarts qua gebruiksgemak. Je gekozen radio heb ik ook ervaring mee, maar ik ben nu geupgrade naar een i6s, welke ik stukken fijner vind. HobbyKing heeft ook een kleinere versie hiervan met dezelfde hardware de Turnigy Evolution, schijnt ook fijn te zijn. (Turnigy is een rebrand van Flysky overigens, exact zelfde product).

Props:
Zeker als je begint met vliegen moet je niet van die fragiele GemFan props beginnen. Je moet DAL/indestructable/refinforeced hebben, of hoe ze ze tegenwoordig ook noemen.

Accesoires:
Die ESC programmer heb je niet nodig als je een moderne flight controller neemt (zoek op F3).
Als je nog nooit gevlogen hebt met een drone raad ik je aan eerst een goedkoop speelgoed dingetje te halen om LoS te oefenen, en als je budget het toelaat je 'grote' drone direct FPV te doen, is veel leuker/makkelijker.

En meer als algemene tip, dit is een erg goed artikel met uitleg voor starters. Succes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Vragen:

1x Voltage Alarm €2.50

Ik ben het eens met -Tim- hierboven.

Let op dat je bij Hobbyking wel vanuit het goede warehouse besteld (global of EU), want anders komen er hoge verzendkosten bij.

C-rating: in de regel klopt het wel, hoe zwaarder je ESC's hoe meer amp's je trekt uit je LiPo, dus wil je een hogere C-rating. Persoonlijk vind ik 65-90C meer dan zat.

Motoren: CW en CCW heeft te maken met de schroefdraad. Dit zorgt ervoor dat je boutjes niet losgaan. Mocht je locknuts gebruiken, dan kun je inderdaad net zo goed 4 x CW motoren bestellen.

Mijn lijstje zou zijn;
- Realacc X5R Frame
- Racerstar 30A 4-in-1 ESC
- F3 Flight Controller
- Racerstar 2205 2300KV motoren
- Doosje propellors
- Plastic standoffs

Oh ja, bestel meteen 2 extra voltage alarms mee. Praktijk leert dat die bij een crash nog wel eens willen verdwijnen ;)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

Kars schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:35:
[...]
- Racerstar 30A 4-in-1 ESC
[...]
Oh ja, bestel meteen 2 extra voltage alarms mee. Praktijk leert dat die bij een crash nog wel eens willen verdwijnen ;)
+1 voor de 4in1 ESC oplossing. Overigens voor overige hardware ook aan te raden te kijken of je het in deze 30.5x30.5mm form factor kan krijgen. Door je hardware in dezelfde stack te stoppen als je flight controller krijg je een veel cleanere build, die ook nog eens veel stabieler kan zijn omdat er minder snel kabeltjes los komen of de componenten zelf. Zo kan je tegenwoordig in dit formaat kopen: radio receivers, vtx + osd en PDB + BEC.

Wat betreft de voltage alarms kan ik je nog aanraden een paar pagina's terug te bladeren waar we het hadden over lipo testers. Ik heb het blauwe kastje gekocht (8in1 ding ofzo) en het is heel fijn om je lipo charge in procenten te zien ipv slechts het voltage. Zeker als je net begint heb je geen idee van de betekenis van 12.6v/11.4v etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Als zender zou ik meteen voor de fs-i6x gaan (10 kanaals), met bijbehorende ppm/ibus ontvanger (fs-ia6b / fs-x6b ofzoiets).

Als flightcontroller zou ik bij Ali zoeken:
SP-Pro-Racing-F3-Flight-Controller-Cleanflight

Scheelt toch weer een paar centen. Motoren, bij banggood zijn ze nu lekker goedkoop: DYS SE2205 :D 11euro/stuk (en nog iets goedkoper als je er meer dan 3 in een keer besteld).

Ja, je kan motoren in 1 uitvoering shoppen. Hoef je alleen wat draadjes om te wisselen, of als je ESC's met BLHELI uitgerust zijn, gewoon in software omschakelen. Hou je een nettere kabelbrij aan over ook :D

Als je ook FPV wilt gaan doen, zou een 12V switched BEC ook handig zijn om je VTX op aan te sluiten. En vanuit je VTX kan je dan je camera voeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Vragen:

1x Voltage Alarm €2.50

Wellicht nog een leuke extra: Simulator kabel.

Kost maar een paar euro maar heeft er wel voor gezorgd dat ik vrij makkelijk FPV acro kon vliegen. Simulator heeft er ook voor gezorgd dat ik nu beter vlieg dus op lange termijn zou het je geld kunnen besparen (je leert immers beter vliegen waardoor je minder vaak crashed).

Daarnaast is het vooral handig/leuk op regenachtige dagen waarop je niet kan vliegen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

cavey schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:31:
Als zender zou ik meteen voor de fs-i6x gaan (10 kanaals), met bijbehorende ppm/ibus ontvanger (fs-ia6b / fs-x6b ofzoiets).
ChojinZ schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:34:
[...]

Wellicht nog een leuke extra: Simulator kabel.

Kost maar een paar euro maar heeft er wel voor gezorgd dat ik vrij makkelijk FPV acro kon vliegen. Simulator heeft er ook voor gezorgd dat ik nu beter vlieg dus op lange termijn zou het je geld kunnen besparen (je leert immers beter vliegen waardoor je minder vaak crashed).

Daarnaast is het vooral handig/leuk op regenachtige dagen waarop je niet kan vliegen. 8)
Als je de i6s neemt heb je beiden niet nodig. Met de meegeleverde ia6b ontvanger kan je via i-bus al 10 kanalen ontvangen, hiervoor moet je wel een custom firmware flashen (eitje, ga er vanuit dat het ook andere modellen van de i6 ondersteund). Deze ontvanger wordt trouwens ook meegeleverd met de andere i6 varianten.
De i6s heeft verder een micro-usb aansluiting om m op je computer aan te sluiten. Werkt out-of-the-box in FPV Freerider :)

[ Voor 5% gewijzigd door -Tim- op 14-03-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 09:23
Ik zelf heb nu de Flysky i6x transmitter met de x6b receiver. Wat mij zeer goed bevalt.
Ik heb nu via PPM 8 channels (meer dan zat voor mij) Maar kan via I-bus zelfs 18 channels ondersteunen.
Ook de voltage sensor die standaard op de x6b zit werkt hartstikke fijn.
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/9vz2etqkt/20170314_120333_resized.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dappzor op 14-03-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
-Tim- schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:38:
Als je de i6s neemt heb je beiden niet nodig. Met de meegeleverde ia6b ontvanger kan je via i-bus al 10 kanalen ontvangen, hiervoor moet je wel een custom firmware flashen (eitje, ga er vanuit dat het ook andere modellen van de i6 ondersteund). Deze ontvanger wordt trouwens ook meegeleverd met de andere i6 varianten.
De i6s heeft verder een micro-usb aansluiting om m op je computer aan te sluiten. Werkt out-of-the-box in FPV Freerider :)
Daarom raad ik ook de FS-i6x aan, daar hoef je geen firmware mod meer op te doen. En de FSx6B erbij is ideaal voor quadcopters. Klein formaat, ibus, 10 kanaals. Hopsakeej.

FS-i6X + X6B ibus receiver

De i6s eh, ja, dunno, leek me beetje een apart geval met dat display en what not. Meer voor de DJI liefhebbers. Ach, ieder z'n ding ^____^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dappzor schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:06:
Ik zelf heb nu de Flysky i6x transmitter met de x6b receiver. Wat mij zeer goed bevalt.
Ik heb nu via PPM 8 channels (meer dan zat voor mij) Maar kan via I-bus zelfs 18 channels ondersteunen.
[afbeelding]
Heb ik sinds kort ook en bevalt goed! vraag me alleen af wat het bereik nu is. Ik lees en zie (youtube) verschillende reactie's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Dappzor schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:06:
[afbeelding]
Ik zou overstappen op ibus omdat die sneller is dan ppm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sumerechny schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:19:
Bummer, zojuist met dit mooie weer even gevlogen. Tegen het einde van de eerste lipo verloor ik tx/rx-signaal waardoor mijn drone in de fail-safe schoot en crashte. Nadat ik de lipo had vervangen ging hij weer de lucht in maar binnen 10 sec schoot hij drie keer kort achter elkaar in failsafe (telkens net op tijd om in de lucht te blijven).

.........
Ik heb de Rx weer aan de praat alleen als ik aan de aansluiting friemel dan valt de verbinding alsnog weer weg (en kan herstellen). Heeft iemand een idee hoe dit kan gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sumerechny schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:53:
[...]

Ik heb de Rx weer aan de praat alleen als ik aan de aansluiting friemel dan valt de verbinding alsnog weer weg (en kan herstellen). Heeft iemand een idee hoe dit kan gebeuren?
Klinkt heel erg als een los contact of aansluiting. Ik zou de kabels nalopen (maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan ;) ) en wellicht een soldeer reflow doen van de contactpunten op de aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 22:20
cavey schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:21:
[...]

Daarom raad ik ook de FS-i6x aan, daar hoef je geen firmware mod meer op te doen. En de FSx6B erbij is ideaal voor quadcopters. Klein formaat, ibus, 10 kanaals. Hopsakeej.

FS-i6X + X6B ibus receiver

De i6s eh, ja, dunno, leek me beetje een apart geval met dat display en what not. Meer voor de DJI liefhebbers. Ach, ieder z'n ding ^____^
Diezelfde transmitter + receiver heb ik gekocht van @Bertha781 , nog even wachten tot ie binnen is! Kom van een Hobbyking 4CH setje dus verwacht sowieso een goede verbetering! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 09:23
BoAC schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Ik zou overstappen op ibus omdat die sneller is dan ppm :)
Dat was ook mijn bedoeling. maar krijg I-Bus niet werkend op mijn naza-m lite flight controller.. :( verschillende instellingen geprobeerd. of kan de naza alleen S-Bus ondersteunen ipv I-Bus
ChojinZ schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:05:
[...]

Heb ik sinds kort ook en bevalt goed! vraag me alleen af wat het bereik nu is. Ik lees en zie (youtube) verschillende reactie's.
Ik ben nog niet verder geweest dan 150 meter, wat ik al ver zat vond zonder fpv:p maar idd er gaan geruchten dat hij makkelijk 1km zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

ChojinZ schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Klinkt heel erg als een los contact of aansluiting. Ik zou de kabels nalopen (maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan ;) ) en wellicht een soldeer reflow doen van de contactpunten op de aansluiting?
Dat dacht ik ook inderdaad maar daardoor verliest de ontvanger het signaal toch niet? Hij blijft gevoed (er brand een rode of groene led) en het verwijderen van een channel doet het signaal toch niet wegvallen? :/

Ik heb het frame weer in elk geval in elkaar geschroefd, hopelijk kan ik donderdag even vliegen. Mocht hij dan weer vallen dan zal ik er soldeer in laten vloeien, dank voor de tip :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
Na al jullie aanwijzingen en tips (waarvoor dank! _/-\o_ ) heb ik veel veranderd waarna ik nu dit lijstje heb:

H250 ZMR250 Carbon Fiber Frame €20.04
F3 Flight Controller €11.57
4x DYS SE2205 motoren €44.12
4Pack Racerstar RS30x4 30A €42.00
10 Pair Kingkong 5040 3-blade props (oranje :*) ) €6.55
(Niet gekozen voor "durable" / goede props omdat ik liever de props kapot heb dan mn motor :+ )
FlySky FS-i6 (Deze toch gekozen ivm voorraad/beschikbaarheid en prijs) €42.95
2x Turnigy Graphene 1000mAh 4S 65C LiPo €27.44

Accesoires:
2pack Voltage buzzer €4.76
GT Power Capacity LiPo Battery Tester Checker €9.54
XT60 connector €1.39
M3 Nylon Screw standoff assortment kit 150pcs €4.88
IMax B6 van HK á €32

Het totaal nieuwe FPV gedeelte die ik tot nu toe van plan ben toe te voegen:
Eachine TX03 camera + vtx €18.13
Quanum Cyclops Goggle €65.57
Turnigy 1000mAh 2S 20C €5.00

Ik weet nog niet 100 procent zeker of ik voor goggles wil gaan, vind 70 euro hiervoor redelijk duur nog. Jammer genoeg is er nu geen aanbieding :-(

Toch zijn er weer een paar vragen opgedoken:
Moet ik nog extra spul halen om te zorgen dat ik 2 van de motoren CCW kan gebruiken ivm de schroefjes? Zoja, wat precies?
Zijn er nog echte verbeteringen te vinden die ik als noob/prutser nog niet opgemerkt heb?

Nu eerst maar even hopen dat de minidrone snel binnenkomt zodat ik snel kan beginnen met vliegen voordat alles binnen is van het echte werk :*) :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Phantomic op 14-03-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Phantomic schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:46:
Na al jullie aanwijzingen en tips (waarvoor dank! _/-\o_ ) heb ik veel veranderd waarna ik nu dit lijstje heb:

....................

Ik weet nog niet 100 procent zeker of ik voor goggles wil gaan, vind 70 euro hiervoor redelijk duur nog. Jammer genoeg is er nu geen aanbieding :-(

..................
Hobbyking heeft meermaals per jaar geweldige sales, je zou kunnen overwegen daar op te wachten (de Quanum V2 pro is meermaals van 50eu naar 25eu gezakt bijvoorbeeld ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoAC
Als Lipo's zou ik eerder voor de 1300 gaan omdat die beter je vermogen aankan en je iets langer kunt vliegen. Deze bijvoorbeeld:
https://quadcoptersenzo.n...aphene_2.0_1300mah_4s_70c
https://droneshop.nl/onde...-148v-70c-4s-lipo-battery
De lader via Ali bestellen is twijfelachtig. Ik zou toch voor een iets duurdere gaan. Het gaat toch om je accu's :) De IMax van HobbyKing of andere types eerder gemeld in dit topic zijn aanraders :)

[ Voor 3% gewijzigd door BoAC op 14-03-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Die Cyclops nu nog kopen voor die niet-sale-prijs is zonde. Dat ding was afgelopen weken net in de sale voor 37. Als je dan toch de originele prijs wil betalen, koop dan de nieuwe V2: https://hobbyking.com/nl_...yclops-v2-fpv-goggle.html

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
BoAC schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:14:
Als Lipo's zou ik eerder voor de 1300 gaan omdat die beter je vermogen aankan en je iets langer kunt vliegen.
De lader via Ali bestellen is twijfelachtig. Ik zou toch voor een iets duurdere gaan. Het gaat toch om je accu's :) De IMax van HobbyKing of andere types eerder gemeld in dit topic zijn aanraders :)
Lader is aangepast naar de IMax B6, van HK.

De Lipo pas ik echter niet aan. de 1000 mAh 4S 65C is namelijk de helft goedkoper dan de 1300 mAh 4S 65C en ook nog een stuk goedkoper dan de 1300 3S. Ik denk zelf dat ik beter 1000 en 4S kan gebruiken dan 1300 en 3S.. Misschien is het iets korter durend, maar wel veel kracht erachter en ook een stuk goedkoper per accu.
Zoals ik het nu heb ga ik trouwens ook 2x de 1000 mAh lipo kopen, dus ik denk dat dit wel een goede keuze zo is.
MsG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:25:
Die Cyclops nu nog kopen voor die niet-sale-prijs is zonde. Dat ding was afgelopen weken net in de sale voor 37. Als je dan toch de originele prijs wil betalen, koop dan de nieuwe V2: https://hobbyking.com/nl_...yclops-v2-fpv-goggle.html
Ik wacht wel met de Cyclops, eerst dan maar gewoon LoS! O+

Nog aanmerkingen over de gekozen cam trouwens? heb m in het topic nog niet echt voorbij zien komen

[ Voor 3% gewijzigd door Phantomic op 14-03-2017 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is sowieso niet gek hoor. Als een keer je beeld wegvalt en je kan je bril snel genoeg afkrijgen wil je wel weten wat je doet. Zou eerst lekker op Line of Sight vliegen met Horizon/Angle mode, en wellicht een beetje acro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Phantomic schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:29:
[...]

Lader is aangepast naar de IMax B6, van HK.

De Lipo pas ik echter niet aan. de 1000 mAh 4S 65C is namelijk de helft goedkoper dan de 1300 mAh 4S 65C en ook nog een stuk goedkoper dan de 1300 3S. Ik denk zelf dat ik beter 1000 en 4S kan gebruiken dan 1300 en 3S.. Misschien is het iets korter durend, maar wel veel kracht erachter en ook een stuk goedkoper per accu.
Zoals ik het nu heb ga ik trouwens ook 2x de 1000 mAh lipo kopen, dus ik denk dat dit wel een goede keuze zo is.

[...]

Ik wacht wel met de Cyclops, eerst dan maar gewoon LoS! O+
Ik ben eerst begonnen met 3S accu's :) Let bij de IMax wel op dat je de originele koopt. De clone heeft slechtere drivers waardoor het balancen van de cellen niet helemaal lekker kan gaan :) Goedkoop is in dat geval echt duurkoop en ergernis ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja 4S is wel stevig hoor. Als dit je eerste zelfbouw quad is en je moet het nog helemaal onder de knie krijgen zou 3S ook niet gek zijn. Moet zelf ook nog steeds naar 4S, eerst maar eens 3S volledig masteren :-P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41

Vragen:

1x Voltage Alarm €2.50

Het gekozen frame zou ik niet nemen, zelf ook gehad, niet doen. Betere keuze is bijv. frame die Kars aangaf, een Realacc X5R of X6R, een X210 type frame kan ook maar is voor een beginner misschien lastig bouwen ivm de kleine ruimte. Zorg ervoor dat de armen minimaal 3mm dikte hebben en het frame van echt carbon is, geen glasfiber.

F3 flightcontroller, op zich niks mis mee maar voor vrijwel zelfde geld koop je nu een F4 FC waarin een veel snellere processor zit en derhalve toekomstbestendiger is.

ESC's, zelf gebruik ik de Racerstar serie, RS30A V2 en RS20A V2 met Blheli-S firmware en die bevallen me prima. De MS serie hoor ik ook positieve verhalen over evenals de DYS esc's. allemaal goede betaalbare ESC's.

Motoren: die KingKong motoren kun je nemen, persoonlijk zou ik voor 2205 ipv 2204 motoren gaan, de Emax red bottom RS2205 is een veelgebruikte motor, maar wel 2x duurder dan de Racerstar BR2205 motoren die ik zelf gebruik, goedkoper dan de KingKongs en voldoen prima.

Props: stevige dingen (in begin) gebruiken, bijv. KingKong 5x4x3 of DAL props.

Lipo's: geen 3S nemen, weggegooid geld, direct voor 4S gaan, minimaal 60C en 1300/1500mah.
Je kunt je zender / betaflight etc zo aanpassen dat het lijkt alsof je met een 3S vliegt door de throttle waardes aan te passen, zodra vliegen goed gaat kun je de instelling weer aanpassen en gebruik je de volle kracht van 4S lipo's.

Zender: heb de FS-i6 zelf ook, prima zender en met mod 10 kanaals van te maken, wel iBus gebruiken, sneller protocol en voordeel van de meerdere kanalen. de FS-i6S heb ik ook en zou nu mijn 1e keuze zijn ware het niet dat de Turnigy Evolution ook een hele fraaie zender is, staat ook nog op mijn lijstje.

Aangezien je er ook FPV op wilt zetten, de Foxeer HS1177 kloon (Sony Super Had II CCD Cam) van BG is een goede cam en niet duur, zou er wel gelijk een Gopro 2.5 lens bij bestellen. vtx is veel voor te krijgen, de TX-526 is een kleine goedkope 40 kanaals schakelbare vtx met raceband die prima z'n werk doet en vaak goedkoop gekocht kan worden.

OSD: handig om voltage etc af te lezen vanuit goggles, ook ruime keuze in, los, op de FC, op PDB, als piggyback achterop de HS1177. Wel op voorhand al over nadenken ivm de bouw.

Lader: de Imax B6 is een prima lader, wel zorgen dat je een originele koopt, herkenbaar aan holografische sticker achterop, de iSDT SC-608 lader die Tim aanraad is ook een goede keuze.

LOS vliegen: Indien je van plan bent om in een later stadium FPV te gaan willen doen, (wat zeer zeker zal gebeuren) moet je eerst gevoel krijgen voor de kracht van de quad, in angle/horizon mode (auto level) de richtingen LOS leren vliegen en daarna direct acro leren in de simulator, je verminderd daarmee de reparatiekosten door echte crashes en je leert het veel sneller doordat je veel uren kan maken op de sim.

Zodra het acro vliegen in de sim goed gaat wordt het tijd om over goggles te gaan nadenken.

Er zal zeker meer bijkomen, quad vliegen kan een dure hobby zijn.
Om het nog wat duurder te maken, :) ik zou ook in ieder geval van de esc's en motoren elk een extra bestellen, niks is zo irritant als je iets kapot hebt en je moet er 2/3 weken op wachten voordat je het binnen krijgt.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. Op YouTube staan ook vele interessante (instructie) filmpjes van bekende quadpiloten zoals Joshua Bardwell, Le Drib, Mr. Steele etc. waar je veel van kunt leren.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
BoAC schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:33:
Ik ben eerst begonnen met 3S accu's :) Let bij de IMax wel op dat je de originele koopt. De clone heeft slechtere drivers waardoor het balancen van de cellen niet helemaal lekker kan gaan :) Goedkoop is in dat geval echt duurkoop en ergernis ;)
MsG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:38:
Ja 4S is wel stevig hoor. Als dit je eerste zelfbouw quad is en je moet het nog helemaal onder de knie krijgen zou 3S ook niet gek zijn. Moet zelf ook nog steeds naar 4S, eerst maar eens 3S volledig masteren :-P.
Ik bestel alles van HK over een paar weken omdat de rest uit china toch nog even duurt, kan dan vast wel een goede deal kan vinden voor een 1300-1800 3s accu :)
@BoAC De IMax B6 vanaf HK is wel een originele? Of verkoopt ook HK fakerds?
Jammer dat je me nieuwe post nog niet zag, heb al een paar updates gedaan, maar ik bekijk je tips nog wel even omtrend de flightcontroller, OCD, Cam, vtx en videos :D Thanks _/-\o_
Zoals in mijn andere post al gezegd hebbende denk ik juist dat ik beter fragiele props kan nemen dan zeer goede zodat juist die breken ipv mn motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
antimos schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:45:
[...]

...
Er zal zeker meer bijkomen, quad vliegen kan een dure hobby zijn.
Om het nog wat duurder te maken, :) ik zou ook in ieder geval van de esc's en motoren elk een extra bestellen, niks is zo irritant als je iets kapot hebt en je moet er 2/3 weken op wachten voordat je het binnen krijgt.

..
Wow, jij zit flink in de slappe was zeg :) Als hij alles gaat doen wat jij hem adviseert, komt hij vet boven de 300 Euro uit :) en laat hij dat nou net willen voorkomen :)
Je hebt natuurlijk wel gelijk met je adviezen, maar hij valt er zich geen buil aan om iets rustiger te beginnen met wat minder power zoals de 3S lipo's bijv en geen reserve esc's en motors.
Phantomic schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:52:
[...]

[...]

Ik bestel alles van HK over een paar weken omdat de rest uit china toch nog even duurt, kan dan vast wel een goede deal kan vinden voor een 1300-1800 3s accu :)
@BoAC De IMax B6 vanaf HK is wel een originele? Of verkoopt ook HK fakerds?

[...]
https://hobbyking.com/en_...-charger-5a-50w-copy.html Zie onderaan de omschrijving :)

[ Voor 23% gewijzigd door BoAC op 14-03-2017 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik raad ook zo'n 8-ledstripje aan voor de achterkant. Bijv zoiets: https://nl.aliexpress.com...elopment/32695256913.html dan heb je net iets duidelijker door wat de achterkant is. 250mm wordt vrij snel klein in de verte.

Ook kan je nog kijken of de dingen op Banggood niet nog goedkoper op Aliexpress te vinden zijn. Ik heb een aanzienlijk deel van Alie weg, scheelde toch nog aanzienlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antimos
BoAC schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:53:
[...]

Wow, jij zit flink in de slappe was zeg :) Als hij alles gaat doen wat jij hem adviseert, komt hij vet boven de 300 Euro uit :) en laat hij dat nou net willen voorkomen :)
Je hebt natuurlijk wel gelijk met je adviezen, maar hij valt er zich geen buil aan om iets rustiger te beginnen met wat minder power zoals de 3S lipo's bijv en geen reserve esc's en motors.
Dat lijkt maar zo, voor 300 euro bouw ik een complete vliegklare FPV quad met zeer goede materialen incl. Quanum goggles, dat noem ik niet duur. Ik doe gewoon m'n speurwerk en zoek materialen die relatief niet duur zijn maar toch goed hun werk doen.

3S is gewoon echt weggegooid geld, degenen die hier al langer vliegen zullen beamen dat je maar een korte tijd op 3S zult gaan vliegen, op een gegeven moment wil je naar 4S en dat moment komt sneller dan je denkt. Als je dan geïnvesteerd hebt in bijv. een stuk of 6 3S lipo's is dat gewoon jammer geld...

Crashen ga je toch, en dan zul je materiaal moeten kopen, dat hoort nu eenmaal bij de hobby.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
MsG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:00:
Ik raad ook zo'n 8-ledstripje aan voor de achterkant. Bijv zoiets: https://nl.aliexpress.com...elopment/32695256913.html dan heb je net iets duidelijker door wat de achterkant is. 250mm wordt vrij snel klein in de verte.

Ook kan je nog kijken of de dingen op Banggood niet nog goedkoper op Aliexpress te vinden zijn. Ik heb een aanzienlijk deel van Alie weg, scheelde toch nog aanzienlijk.
Idd super handig. Ik bouw zulke stripjes op al mijn drones. Kun je handig de status bijv. zien zoals armed en lege accu ofzo.
Deze onder de armen: http://m.banggood.com/Dia...Class-Frame-p-961260.html
En die jij noemt achterop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Led strips zijn inderdaad handig, vooral als je LOS vliegt en FPV met meerdere piloten tegelijk.
Zit wel verschil in type leds, er zijn strips die programmeerbaar zijn en niet programmeerbare leds, de laatsten zijn slechts instelbaar op een beperkt aantal kleuren.

Programmeerbare leds zijn interessant als je FC firmware gebruikt die programmeerbare ledstrips ondersteund, je kunt dan allerlei kleuren aan functies koppelen, batterijspanning weergeven in kleuren, arm status etc.
Een voorbeeld van een taillight met programmeerbare leds is deze.

Je hebt dan gelijk een buzzer erbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die van 80 cent met 8 leds is mooi aan te sturen vanuit Betaflight / Cleanflight en past qua breedte heel mooi op een ZMR250. Buzzer kan eventueel wel handig zijn. Je hebt ook nog deze variant: https://nl.aliexpress.com...or-Matek/32583543160.html die heeft dan 6 leds en een buzzer.

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.