Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yero schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:49:
Hoe vervoeren jullie je accu's als je in het vliegtuig stapt? In de handbagage natuurlijk (ruim mag niet), maar los in een lipozak of op de drone zelf gemonteerd?

Ik heb er zelf twee - in dit geval van een DJI Mavic Pro. Tot mijn verbazing werd de tweede losse accu zonder beschermplaatje, lipozak of hoesje geleverd. De contacten zijn overigens wel beschermd waardoor ze niet heel snel contact maken met andere onderdelen.

Ik vraag me vooral af of het aan te raden is de accu gemonteerd op de drone te laten zitten in de handbagage. Of dat los beter is. Ik heb momenteel één lipozak.
Alle LiPo's in een lipozak. Stel je voor dat de lipo in de fik vliegt, dan wil je niet dat meteen je drone ook af fikt. Daarnaast is in een brandveilige zak veiliger dan gewoon los in een rugzak/case.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:35

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Yero schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:49:
Hoe vervoeren jullie je accu's als je in het vliegtuig stapt? In de handbagage natuurlijk (ruim mag niet), maar los in een lipozak of op de drone zelf gemonteerd?

Ik heb er zelf twee - in dit geval van een DJI Mavic Pro. Tot mijn verbazing werd de tweede losse accu zonder beschermplaatje, lipozak of hoesje geleverd. De contacten zijn overigens wel beschermd waardoor ze niet heel snel contact maken met andere onderdelen.

Ik vraag me vooral af of het aan te raden is de accu gemonteerd op de drone te laten zitten in de handbagage. Of dat los beter is. Ik heb momenteel één lipozak.
Ik heb mijn lipo's meegenomen in een lipo zak, met de terminals afgeplakt. Bij de securitycheck in China de zak er uit gepakt en getoond aan het personeel, geen probleem. In Amsterdam ben ik dit trouwens vergeten te doen, maar werd er verder ook niet naar gevraagd. Laten zitten in je drone is denk ik in geen geval aan te raden.
Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken als het om DJI batterijen gaat. Het lijkt me dat die er wat minder 'eng' uitzien dan voor DIY drones.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Weer een middag in de Kaaihallen met MRO!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Was weer een gave dag @Tassadar32 jij bedankt voor de mooie foto's!

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:10

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Omdat ik niet kan wachten op onderdelen die nog niet leverbaar zijn, heb ik maar alle zooi bij elkaar gezocht om m'n Armattan Bumper te laten vliegen.
Een CC3D Atom FC, propellers van een H8 mini en 2x 260Mah 1S lipos in serie.

Het vliegt alleen voor geen meter nu, 3/4 throttle nodig om te hoveren en de lipo's zijn leeg in 60 seconden...
Mijn idee was om hier mee binnen te vliegen, maar wat een lawaai komt er vanaf :o
Het geheel weegt op dit moment 80gram (met lipo), maar zoals op de foto te zien is, zijn er nu nog onnodige lange kabeltjes+plugjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/beBX81r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:49

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

noobgrinder schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:10:
Omdat ik niet kan wachten op onderdelen die nog niet leverbaar zijn, heb ik maar alle zooi bij elkaar gezocht om m'n Armattan Bumper te laten vliegen.

Het vliegt alleen voor geen meter nu, 3/4 throttle nodig om te hoveren en de lipo's zijn leeg in 60 seconden...
Mijn idee was om hier mee binnen te vliegen, maar wat een lawaai komt er vanaf :o
Het geheel weegt op dit moment 80gram (met lipo), maar zoals op de foto te zien is, zijn er nu nog onnodige lange kabeltjes+plugjes.

[afbeelding]
Het blijft er leuk uit zien, alleen jammer van de vliegtijd, je kan vast veel gewicht besparen op de gele bumper O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:36:
[...]

Het blijft er leuk uit zien, alleen jammer van de vliegtijd, je kan vast veel gewicht besparen op de gele bumper O-) :P
Ja, als die nog steeds niet goed vliegt met de juiste onderdelen dan ga ik stukken van de bumper afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:32

[afbeelding]
Wat voor fc, receiver, motoren en esc gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

BoAC schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:39:
[...]

Wat voor fc, receiver, motoren en esc gebruik je?
CC3D Atom, flysky fs a8s, racerstar br1103 10000kv en racerstar 4in1 6A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Heb je misschien erg veel vibratie op de motoren? Dit had ik namelijk op mijn 2 inch brushless build. Had racerstar 55mm props besteld, pure troep. Mega vibraties, amper in de lucht te houden, zeer moeilijk te besturen en net zoals jij beschrijft, zeer lawaaierig. Op internet las ik dat uitgeboorde walkera props goed werken. Deze had ik nog genoeg van mijn brushed build. Vliegt nu echt als een zonnetje; 4 minuten met 300mah 2S en nog wel langer met 2 600mah 1s lipo's. Wat ook helpt natuurlijk is dat ik die bescherming ringen niet heb.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sensei_D schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:46:
[...]
Heb je misschien erg veel vibratie op de motoren? Dit had ik namelijk op mijn 2 inch brushless build. Had racerstar 55mm props besteld, pure troep. Mega vibraties, amper in de lucht te houden, zeer moeilijk te besturen en net zoals jij beschrijft, zeer lawaaierig. Op internet las ik dat uitgeboorde walkera props goed werken. Deze had ik nog genoeg van mijn brushed build. Vliegt nu echt als een zonnetje; 4 minuten met 300mah 2S en nog wel langer met 2 600mah 1s lipo's. Wat ook helpt natuurlijk is dat ik die bescherming ringen niet heb.
Dat zou het wel kunnen zijn, ik heb DYS 2030 props besteld, ik hoop dat het dan lekker vliegt.
Ik heb de huidige propellers met een dremel uitgeboord en dat is vast niet helemaal recht gegaan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

Ducted fan werkt het efficent als de speling tussen duct en prop wing tip minimaal is.
Je heft de wingtip vortexes op. Wat je kan zien als kortsluiting tussen hoge druk zone onder de prop en lagedruk zone boven de prop een afgeronde duct werk als circulaire wing waar je ook onderdruk zone boven de duct krijgt wat voor extra effcientie zorgt mits de lucht er recht in gaat.
De props zijn geen ducted uitvoeringen. Een bullnose wat strak past is beter.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

SG schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:34:
Ducted fan werkt het efficent als de speling tussen duct en prop wing tip minimaal is.
Je heft de wingtip vortexes op. Wat je kan zien als kortsluiting tussen hoge druk zone onder de prop en lagedruk zone boven de prop een afgeronde duct werk als circulaire wing waar je ook onderdruk zone boven de duct krijgt wat voor extra effcientie zorgt mits de lucht er recht in gaat.
De props zijn geen ducted uitvoeringen. Een bullnose wat strak past is beter.
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb nu 5mm ruimte aan beide kanten van de propellers.
De DYS2030 zouden er goed in moeten passen volgens mijn liniaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

De Quanum Cyclops FPV bril is nu 37, wat geen gekke prijs is: https://hobbyking.com/nl_nl/cyclops-1.html

Hebben mensen trouwens een bepaalde LiPo-meter die je in het veld gebruikt? Ik heb zo'n Aliexpress LiPo tester, maar die is vrij inaccuraat op Cel-niveau.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Hier nog mensen die af en toe in het DJI Mavic topic lurken?

Als ik de laatste pagina's zo lees zijn er best wel veel software problemen. Slechte zaak hoor, een apparaat wat autonoom vliegt maar wat zoveel software bugs kent. Ik vind het behoorlijk onverantwoord van DJI om zo met software updates om te gaan.

Voorbeeld (geen Mavic, wel een DJI product)
http://www.nu.nl/gadgets/...agde-software-update.html

Wat vinden jullie?

[ Voor 17% gewijzigd door ChojinZ op 16-02-2017 11:31 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Ff een eventje delen hoor; wie 11 maart zin heeft in een race in een garage in heerhugowaard, check; https://www.dutch-drone-e...ne-racing-bij-middenwaard

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Kun je ook gewoon komen kijken bij Team MRO (bijvoorbeeld de 25ste) ?

Heb inmiddels weer wat tijd gevonden om mijn eigen elektronica te verbeteren en wil eigenlijk eens keer vergelijken bij andere. Voor zover ik heb kunnen meten is hij sneller als KISS race 24A.

Wil binnenkort met redesign beginnen en dan met de focus op race quads.

Afbeeldingslocatie: https://mpu2oq.bn1302.livefilestore.com/y3pXJkO0QKndM421sRQ8O1YySgwsbGGotF7uHlqebz3MBin5u6ChS_nbpdR-_h-3omjdXo2PR1fgx2025hPIfPw_WwY70tYhHWECl8x6YjUmtmff4O6GAMTPxyvnAWK2TydXBBiJaEnTRuQCZx6CNwDbg/UdsESC6x.JPG?psid=1

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 17-02-2017 09:21 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

ChojinZ schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:30:
Hier nog mensen die af en toe in het DJI Mavic topic lurken?

Als ik de laatste pagina's zo lees zijn er best wel veel software problemen. Slechte zaak hoor, een apparaat wat autonoom vliegt maar wat zoveel software bugs kent. Ik vind het behoorlijk onverantwoord van DJI om zo met software updates om te gaan.

Voorbeeld (geen Mavic, wel een DJI product)
http://www.nu.nl/gadgets/...agde-software-update.html

Wat vinden jullie?
Ik zag het ook al voorbij komen. In mijn ogen is dit ook een zeer kwalijke zaak, ik vind het ook gek dat ze dit op deze manier hebben gedaan.

In verder nieuws, de Turnigy Evolution is op voorraad bij HK (ook in het EU warehouse) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:41:
[...]

Ik zag het ook al voorbij komen. In mijn ogen is dit ook een zeer kwalijke zaak, ik vind het ook gek dat ze dit op deze manier hebben gedaan.

In verder nieuws, de Turnigy Evolution is op voorraad bij HK (ook in het EU warehouse) *O*
Ik schrik er ook wel van. GPS die na een update wegvalt, updates die tijdens de vlucht worden uitgerold, telefoons die last hebben van wegvallende verbindingen, drones die beginnen te driften.... Klinkt allemaal niet echt betrouwbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:20:
Kun je ook gewoon komen kijken bij Team MRO (bijvoorbeeld de 25ste) ?
Ik pak dit even op en ga het overleggen, zodra ik meer weet hoor je van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

ChojinZ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:45:
[...]

Ik schrik er ook wel van. GPS die na een update wegvalt, updates die tijdens de vlucht worden uitgerold, telefoons die last hebben van wegvallende verbindingen, drones die beginnen te driften.... Klinkt allemaal niet echt betrouwbaar..
Helemaal mee eens, daar komt bij dat dit dure apparaten zijn :/ . Tevens is deze doelgroep volgens mij vaak niet heel goed in het 'normaal' vliegen en wordt er meer creatief met de regels omgegaan dan bij andere doelgroepen heb ik soms het gevoel.. :P

(ik ben aan het generaliseren, ik weet het O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Steeldunes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Ik pak dit even op en ga het overleggen, zodra ik meer weet hoor je van mij!
Prima :) den bosch is namelijk redelijk goed te doen om wat te komen kijken.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-10 20:54
hallo,

ik heb een vraag over de frequentie's van afstandsbedieningen.
je ziet tegenwoordig heel veel 2,4 en 5,8 GHz.
waarom is het tegenwoordig zo'n hoge frequentie?
de kortere golven komen juist toch minder ver?
vroeger had je met die mega lange antennes een lage frequentie met langere golven.
wifi is ook 2,4 GHz maar als ik aan het einde van de straat ben dan heb ik geen wifi-bereik meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SANDER_DeEchte schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:53:
hallo,

vroeger had je met die mega lange antennes een lage frequentie met langere golven.
wifi is ook 2,4 GHz maar als ik aan het einde van de straat ben dan heb ik geen wifi-bereik meer...
http://www.rchelicopterfun.com/fpv-video-transmitter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

SANDER_DeEchte schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:53:
hallo,

Dat is omdat dan de antennes klein en licht blijven.
Remote transmitter zitten al lang op 2.4. FPV is later gekomen en 5.8 houd in dat antennes klein kunnen.

Nu met kleine race drone manie zit je nog meer aan 5.8 vast.

Grote antennes is gewoon niet praktisch.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
SG schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:15:
[...]

Dat is omdat dan de antennes klein en licht blijven.
Remote transmitter zitten al lang op 2.4. FPV is later gekomen en 5.8 houd in dat antennes klein kunnen.

Nu met kleine race drone manie zit je nog meer aan 5.8 vast.

Grote antennes is gewoon niet praktisch.
De hoofdreden is storingsgevoeligheid: http://www.modelbouw.nl/w...-frequenties#.WKhaOleZlhE
De 5.8 GHz voor video signaal is nodig vanwege latency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

BoAC schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:31:
[...]

De hoofdreden is storingsgevoeligheid: http://www.modelbouw.nl/w...-frequenties#.WKhaOleZlhE
De 5.8 GHz voor video signaal is nodig vanwege latency
Ik heb het over FPV 2.4 vs 5.8 GHZ in 2015 t/m 2017
Die ouwe site gaat over 27 35 Mhz t.o.v 2.4GHZ. Remote transmitters en ontvangers.

FPV is iets van de laatste jaren.

Het klopt wat er staat maar dat zelfde geld voor 2.4 vs 5.8. Maar het verschil is minder.
Daar is penetratie van signaal belangrijk maar ook size en gewicht en er zijn ook 2.4GHZ
VTX en VRX maar de clover antenne is stuk groter.

Dan wordt er hier ook de 433Mhz en andere landen ipv de 900Mhz gebruikt.

Mijn Revo F4 heeft Oplink 433Mhz

Bij ons hebben 3 Piloten ook de Clearview ontvangers. Is mij te duur.

De veteraan racer onder ons race bij voorkeur op Race band 1 of nog lagere emersion freq. Alle beetjes helpen.

Ook Lefthand of Righthand polorised antennes helpen ook. Ook met hoge mate van polarisatie.
Als men op Right en left hand om en om raceband pakt heeft men ook stuk minder last van mekaar.

De latency wordt opgevangen door analoge signaal wat direct wordt weergegeven.
Digitaal kan ook maar dan ligt ook de nadruk op low latency en lage resolutie. Wat momenteel erg duur is.
Van Connex

De huidige tech komt voort uit bewakings camera zodat er goede dynamiek is tussen licht en donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Gisteravond was ik met een vriend uit eten en hij gaf wederom aan interesse te hebben om mijn set over te nemen. Omdat ik langzaam aan het upgraden ben lijkt dit mij een mooie mogelijkheid iemand anders blij te maken en tegelijkertijd een aanvullend budget te krijgen voor een nieuwe quad (4S, betere FPV setup, 210 frame). Ik twijfel echter over het bedrag.. :/

Het gaat om:
- Quanum V2 pro + Boscam RC305 + Boscam TS351
- Turnigy 9X met een FrSky DJT module (+ V8FR-RX op quad) en backlight.
- ZMR250 frame met 'basis'-uitrusting voor vlucht en FPV (concrete specificaties zijn volgens mij minder van belang omdat dit prijstechnisch wellicht het kleinste aspect zal zijn van het totaal)
- 2 nieuwe Tattu 1300 mAh 75C & 2 Zippy compact 1500 mAh 35C.
- Willekeurige reserve onderdelen (props, motor, ESC, vTx)

Ik hoop er zelf nog 150,- voor te kunnen krijgen maar ik heb een geschiedenis met bovenmatige/onrealistische verwachtingen 8)7 .

Hoe kijken jullie er tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:06:
Gisteravond was ik met een vriend uit eten en hij gaf wederom aan interesse te hebben om mijn set over te nemen. Omdat ik langzaam aan het upgraden ben lijkt dit mij een mooie mogelijkheid iemand anders blij te maken en tegelijkertijd een aanvullend budget te krijgen voor een nieuwe quad (4S, betere FPV setup, 210 frame). Ik twijfel echter over het bedrag.. :/

Het gaat om:
- Quanum V2 pro + Boscam RC305 + Boscam TS351
- Turnigy 9X met een FrSky DJT module (+ V8FR-RX op quad) en backlight.
- ZMR250 frame met 'basis'-uitrusting voor vlucht en FPV (concrete specificaties zijn volgens mij minder van belang omdat dit prijstechnisch wellicht het kleinste aspect zal zijn van het totaal)
- 2 nieuwe Tattu 1300 mAh 75C & 2 Zippy compact 1500 mAh 35C.
- Willekeurige reserve onderdelen (props, motor, ESC, vTx)

Ik hoop er zelf nog 150,- voor te kunnen krijgen maar ik heb een geschiedenis met bovenmatige/onrealistische verwachtingen 8)7 .

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Lijkt me een hele nette RTF-prijs :) Daarvoor krijg je geen andere quad met extra's voor.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
hmm, zonder de goggles zou ik denk ik 150 wel een nette prijs vinden, met goggles erbij zou ik het op 175 gooien :) Zeker als ik beetje realistisch kijk naar de huidige prijzen van alles, dan is het nog steeds een hele nette prijs.

Zender + goggles alleen al is bij HK als combi zo'n 120 usd bij huidige prijzen. Dus die geef je practisch al weg bij 150 :D

Ik snap dat het om een vriend gaat, dus zal je zelf toch even de afweging moeten maken of je 'm goedkoop wil matsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

cavey schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:07:
hmm, zonder de goggles zou ik denk ik 150 wel een nette prijs vinden, met goggles erbij zou ik het op 175 gooien :) Zeker als ik beetje realistisch kijk naar de huidige prijzen van alles, dan is het nog steeds een hele nette prijs.

Zender + goggles alleen al is bij HK als combi zo'n 120 usd bij huidige prijzen. Dus die geef je practisch al weg bij 150 :D

Ik snap dat het om een vriend gaat, dus zal je zelf toch even de afweging moeten maken of je 'm goedkoop wil matsen :D
Kars schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:39:
[...]

Lijkt me een hele nette RTF-prijs :) Daarvoor krijg je geen andere quad met extra's voor.
Dank, dat stelt me weer gerust ;) .

Jammer van deze treurige vakantieweek, het blijft hier maar motregenen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kom er achter, doordat ik toevallig een filmpje keek waarin beginnersfouten werden opgesomd, dat ik al vanaf dag 1 dat ik vlieg mijn bullnose props op de kop heb. Blijkbaar moet bij de props de tekst juist aan de bovenkant, bij al het andere elektronicaspul is dat altijd onderop. Net als bij m'n H8 mini. Kan nu veel langer vliegen en hij maakt ook niet zo'n lawaai meer en is veel wendbaarder. Ook had ik aldoor voltage dips bij vol gas. Blijkbaar vroegen de motoren veel meer ampère om lift te houden vanwege de omgekeerde montage.

Voel me wel een beetje knullig :-P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
MsG schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:30:
Kom er achter, doordat ik toevallig een filmpje keek waarin beginnersfouten werden opgesomd, dat ik al vanaf dag 1 dat ik vlieg mijn bullnose props op de kop heb. Blijkbaar moet bij de props de tekst juist aan de bovenkant, bij al het andere elektronicaspul is dat altijd onderop. Net als bij m'n H8 mini. Kan nu veel langer vliegen en hij maakt ook niet zo'n lawaai meer en is veel wendbaarder. Ook had ik aldoor voltage dips bij vol gas. Blijkbaar vroegen de motoren veel meer ampère om lift te houden vanwege de omgekeerde montage.

Hmm dat was mij ook al opgevallen dat die props veel meer stroom verbruiken, bedankt voor de tip zal dit eens testen. Heb je ergens een linkje waar dat staat vertelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

Dit moet toch makkelijk te zien zijn aan de vorm van de prop bladen? De bovenkant in ieder geval bol en de onderkant vlak of hol. In het geval van 3d props maakt het niet uit omdat die beide kanten op werken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ach... hoort bij de hobby. We prutsen allemaal weleens....

Vorige week een uur lang bezig geweest met mijn VTX. Kreeg geen beeld meer op mijn scherm. Alles nagelopen, los geplugged en weer aangesloten, maar helaas geen beeld.

Na een uur prutsen kwam ik er achter dat de lensdop er nog op zat... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Cyrus The Virus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:58:
[...]

Hmm dat was mij ook al opgevallen dat die props veel meer stroom verbruiken, bedankt voor de tip zal dit eens testen. Heb je ergens een linkje waar dat staat vertelt ?
Ik keek dit filmpje (gewoon random even, want hij flipte niet om bij het opstijgen oid)

En toen keek ik naar het product wat ik kocht: https://nl.aliexpress.com...s-CW-CCW/32595453776.html en toen zag ik inderdaad de letters aldoor boven ipv onderop.
BoAC schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:25:
[...]

Dit moet toch makkelijk te zien zijn aan de vorm van de prop bladen? De bovenkant in ieder geval bol en de onderkant vlak of hol. In het geval van 3d props maakt het niet uit omdat die beide kanten op werken :)
Klopt, ik dacht dat die meer hoekige benadering bij het bullnose-fenomeen horen. Vond de props al zo 'modern' ten opzichte van reguliere propellors. Ach ja, we vergeten het maar snel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MsG schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Ik keek dit filmpje (gewoon random even, want hij flipte niet om bij het opstijgen oid) [video]

En toen keek ik naar het product wat ik kocht: https://nl.aliexpress.com...s-CW-CCW/32595453776.html en toen zag ik inderdaad de letters aldoor boven ipv onderop.

[...]

Klopt, ik dacht dat die meer hoekige benadering bij het bullnose-fenomeen horen. Vond de props al zo 'modern' ten opzichte van reguliere propellors. Ach ja, we vergeten het maar snel :+
Teh interwebs vergeten nooit :P

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Zelden alleen gevlogen. Dan merk je ook dat je met meer man de kennis ook sneller deelt. Maar ook snel de ervaring van crash doordat iemand zomaar de Lipo insteekt. Dat leer je ook snel af met meer man. Ook op tijd waarschuwen van props verkeerd. En dan later zelf de fout maken.

Mijn Furious heeft zelf locking props dus dan kan je die fout al niet maken in het begin.
Ander piloot had ook al heel vroeg in vorige seizoen daar op gewezen tijdens discussie. Proptext boven.
Dat hebben mijn andere racer niet. Die vliegende start is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:24
Montu schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:31:
Heeft er iemand een 3D printer die tegen een vergoeding deze Taranis gimbal protectors uit kan printen. :)?

http://www.thingiverse.com/thing:1747062

Ik heb geen idee hoeveel zoiets kost, maar als iemand bereid is dit te doen dan hoor ik het graag!
Ik weet niet of het je om dat specifieke model ging, maar hier heb je er 2 voor €2,64 incl. verzending. (foto)
*Kwam ze toevallig tegen, en moest gelijk denken aan jouw post. :)

Ik was zelf op zoek naar wat extra stick rockers om bij de vijlen, omdat de huidige m'n duimen lek prikken. :+ 8)7

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmiGueL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 00:36:
[...]

omdat de huidige m'n duimen lek prikken. :+ 8)7
Die heb ik ook. Kwestie van vaker vliegen. Krijg je vanzelf eelt op je duimen. :+

Maar idd, in het begin prikken ze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
SmiGueL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 00:36:
[...]

Ik weet niet of het je om dat specifieke model ging, maar hier heb je er 2 voor €2,64 incl. verzending. (foto)
*Kwam ze toevallig tegen, en moest gelijk denken aan jouw post. :)

Ik was zelf op zoek naar wat extra stick rockers om bij de vijlen, omdat de huidige m'n duimen lek prikken. :+ 8)7
Geweldig, bedankt! Ik kon ze niet vinden op banggood. Heb gelijk 2 setjes bestelt :)

Ik ben ook aan het kijken voor een backpack om al mn flying gear mee te vervoeren. De Think Tank helipack en FPV session vind ik te duur, ook de Lowepro Quadguards vind ik aan de prijzige kant. Misschien dat ik mijn North Face Borealis kan gebruiken, maar ik kwam opeens deze tegen: http://store.lowepro.com/photo-classic-bp-300-aw

Die lijkt me echt ideaal! Niet te groot en een handig divider systeem. Ik heb al gekeken of alle dividers los te halen zijn, en dat kan gelukkig. Het enige waar ik nog mee zit; kun je die twee lange dividers buigen, zodat je zegmaar een vierkant hok kan maken in je backpack (voor m'n taranis in dit geval)? Wat vinden jullie verder van de backpack?

[ Voor 28% gewijzigd door Montu op 22-02-2017 10:45 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ChojinZ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:25:
[...]

Die heb ik ook. Kwestie van vaker vliegen. Krijg je vanzelf eelt op je duimen. :+

Je moet ook niet met je duimen op de sticks vliegen :+

ik vloog in het begin ook in de 'gamer' modus, met alleen m'n duimen op de sticks. Vooral bij bewegingen naar de uitersten van de stick, merkte ik dat ik daar de controle kwijt raakte, omdat het te veel afstand is.
Daarom ben ik overgestapt naar 2 vingers per stick; dus de stick vasthouden tussen duim en wijsvinger. Op die manier hoef ik m'n duim niet in rare posities te dwingen.
In het begin was het erg wennen, maar nu wil ik niet anders meer, ik heb veel meer controle over m'n bewegingen.
Herbij heb ik wel een strap om m'n nek, zodat ik mijn zender niet hoef vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:46:
[...]

ik vloog in het begin ook in de 'gamer' modus, met alleen m'n duimen op de sticks. Vooral bij bewegingen naar de uitersten van de stick, merkte ik dat ik daar de controle kwijt raakte, omdat het te veel afstand is.
Daarom ben ik overgestapt naar 2 vingers per stick; dus de stick vasthouden tussen duim en wijsvinger. Op die manier hoef ik m'n duim niet in rare posities te dwingen.
In het begin was het erg wennen, maar nu wil ik niet anders meer, ik heb veel meer controle over m'n bewegingen.
Herbij heb ik wel een strap om m'n nek, zodat ik mijn zender niet hoef vast te houden.
Best lang 'pinching' geoefend, maar dat is niets voor mij... krijg het maar niet onder de knie en leverde teveel frustratie op. Beweging waren ook erg ongecontroleerd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
ChojinZ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:25:

Whaha, te vaak vliegen is momenteel juist het probleem. :+

Na langer dan 1 uur non-stop vliegen (simulator) begint die stick-kop echt gaten te creëren. 8)7

Ik heb het vaker gelezen, en zal het eens overwegen. :)

Momenteel bezig om in FPV Event de rates langzaamaan omhoog te gooien. Ik oefende tot dit weekend nog met de default 200. (High-rate in FPV Freerider Recharged is als beginner ECHT ondoenlijk :|)
maar zit inmiddels op 480 & 40% expo. (Een tussenstap van 100+ erbij gaf me in de 1e ronde al een tijd van 48 seconden in de testtrack, wat toen ook ongeveer mijn record was) Toptijd is momenteel 46 seconden. Dat moet nog wel wat sneller kunnen. >:)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Montu schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:39:
[...]

Geweldig, bedankt! Ik kon ze niet vinden op banggood. Heb gelijk 2 setjes bestelt :)

Ik ben ook aan het kijken voor een backpack om al mn flying gear mee te vervoeren. De Think Tank helipack en FPV session vind ik te duur, ook de Lowepro Quadguards vind ik aan de prijzige kant. Misschien dat ik mijn North Face Borealis kan gebruiken, maar ik kwam opeens deze tegen: http://store.lowepro.com/photo-classic-bp-300-aw

Die lijkt me echt ideaal! Niet te groot en een handig divider systeem. Ik heb al gekeken of alle dividers los te halen zijn, en dat kan gelukkig. Het enige waar ik nog mee zit; kun je die twee lange dividers buigen, zodat je zegmaar een vierkant hok kan maken in je backpack (voor m'n taranis in dit geval)? Wat vinden jullie verder van de backpack?
Ik heb een gewone rugtas van Osprey gekocht, dat gaat ook prima :) . re-Edit: DEZE (goed dat ik weet welke rugzak ik heb :X )
[...]

Ik begin juist terug te komen van 'pinching', wellicht heb ik te lang een controller in handen gehad :P .

[ Voor 37% gewijzigd door Sumerechny op 22-02-2017 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

ChojinZ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Best lang 'pinching' geoefend, maar dat is niets voor mij... krijg het maar niet onder de knie en leverde teveel frustratie op. Beweging waren ook erg ongecontroleerd... :/
Misschien dat ik het ook maar eens ga proberen, maar ga het inderdaad niet nog meer frustratie laten toevoegen aan m'n vliegmomenten. Mooi iets voor in de vliegsim dus lijkt me :)

Zojuist als finishing touch een camera protector geprint om mijn Aomway 700TVL camera te sandwichen in mijn 130mm Owl-clone frame. Hoop nu een behoorlijk crash proof quad te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RJkaRtg.jpg
Specs:
  • Piko BLX FC
  • Innova OSD VTX (schuift zo op de Piko BLX)
  • Matek PDB (Innova geeft zelf niet genoeg power voor 600mW output)
  • Flycolor Raptor 390 4in1 30A ESC
  • Flysky FS-A8S Micro Receiver
  • Tattu 850MAH 4S 75C en 3045 tri-blades
Enige probleem waar ik nu nog mee zit is dat ik de batterij onderop moet mounten omdat het onmogelijk is de powerkabel naar de bovenkant te leiden ivm de props. Met dit formaat quads wordt dat tegenwoordig wel vaker gedaan toch? Hoop dat met het relatief lage gewicht de landingen zacht genoeg zullen zijn om niet de lipo te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
SmiGueL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:02:
[...]
Momenteel bezig om in FPV Event de rates langzaamaan omhoog te gooien. Ik oefende tot dit weekend nog met de default 200. (High-rate in FPV Freerider Recharged is als beginner ECHT ondoenlijk :|)
maar zit inmiddels op 480 & 40% expo. (Een tussenstap van 100+ erbij gaf me in de 1e ronde al een tijd van 48 seconden in de testtrack, wat toen ook ongeveer mijn record was) Toptijd is momenteel 46 seconden. Dat moet nog wel wat sneller kunnen. >:)
Ik ben zelf ook een uurtje of 2 bezig geweest in FPV Event, daar haal ik nu zelf ook een tijd van 48 sec in totaal over 3 ronden op de Test Track.
Wat ik vooral merk bij een Sim is dat je daar veel meer durft aangezien crashen geen gevolgen heeft, daardoor ga je veel meer richting je limits. Als ik een uur sim heb gedaan, merk ik dat de eerstvolgende keer in het echt meteen en dat heeft vaak geen positief effect voor mij. gevoel in de sticks is toch anders en het kost even tijd daar weer aan te wennen.
Voor mij geldt dan denk ik ook dat ik niet te veel tijd moet besteden op een sim, hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Steeldunes schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Ik ben zelf ook een uurtje of 2 bezig geweest in FPV Event, daar haal ik nu zelf ook een tijd van 48 sec in totaal over 3 ronden op de Test Track.
Wat ik vooral merk bij een Sim is dat je daar veel meer durft aangezien crashen geen gevolgen heeft, daardoor ga je veel meer richting je limits. Als ik een uur sim heb gedaan, merk ik dat de eerstvolgende keer in het echt meteen en dat heeft vaak geen positief effect voor mij. gevoel in de sticks is toch anders en het kost even tijd daar weer aan te wennen.
Voor mij geldt dan denk ik ook dat ik niet te veel tijd moet besteden op een sim, hoe ervaar jij dat?
Ik ervaar het tegenovergestelde, maar mijn quads voelen ook vrijwel hetzelfde aan als in FPV Event (na veel tunen :P)
De rates heb ik ook precies gelijk als in de sim.
Gisteren heb ik een nieuw persoonlijk record gehaald op de test track, 35.5 sec 8)
Ik sim alleen niet heel lang achter elkaar, ik vlieg meestal zo'n 15-30 minuten per dag (bijna elke dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Steeldunes schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:19:
Als ik een uur sim heb gedaan, merk ik dat de eerstvolgende keer in het echt meteen en dat heeft vaak geen positief effect voor mij. gevoel in de sticks is toch anders en het kost even tijd daar weer aan te wennen.
Ik heb nog nooit met een quad gevlogen, maar ik snap het probleem. ;)
FYI: Ik had een maand geleden nog nooit een transmitter aangeraakt, dus echt uit ervaring kan ik niet spreken.

Ik heb inmiddels ook een handvol aan sims geprobeerd, maar elke keer als ik van SIM1 naar SIM2 of SIM3 wissel, dan ben ik ook eerst even bezig om 'er weer in te komen'.
'Even' klinkt niet zo lang, maar in de praktijk betekend het dat je al door je lipo's heen bent voordat je weer een beetje in de flow zit. :X

In eerste instantie dacht ik dat met hoe meer sims ik oefen, des te groter de kans is dat ik het echte ding enigszins kan besturen. (omdat je verschillende manieren van besturingen/reageren gewend bent)
Maar bij nader inzien oefen ik denk ik liever op 1 of 2 sims die het dichtst bij de realiteit zitten, omdat je jezelf anders verkeerde dingen aanleert.. die je dan ook weer moet afleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Ik ervaar het tegenovergestelde, maar mijn quads voelen ook vrijwel hetzelfde aan als in FPV Event (na veel tunen :P)
Same here. Ik vind de feeling in FPV event redelijk overeen komen met de IRL feeling. Ik moet ook zeggen dat het oefenen in FPV event flink heeft geholpen bij acro mode vliegen.

Ik had nog nooit in RL acro gevlogen maar wel al 8 uur in FPV event zitten. Toen ik vervolgens voor het eerst in mijn leven in fpv acro mode ging vliegen voelde dat heel natuurlijk aan. Stick movement was bijna gelijk aan die van FPV event en het voelde of ik dit al langer deed.

Ik kan wel zeggen dat de sim mij flink heeft geholpen met vliegen. Maargoed, dat verschilt denk ik per persoon en/of sim. Het enige minpunt van FPV event vind ik de zwaartekracht. Die lijkt niet heel realistisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
ChojinZ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:19:
[...]
Ik had nog nooit in RL acro gevlogen maar wel al 8 uur in FPV event zitten.
Grappig hoe veel verschillende reacties je hier dan leest. Ik heb in RL juist nog nooit angle gevlogen.Ik had mijn eerste quad af en maiden was meteen in acro.
Reden? Ik was toen zo noob dat ik niet wist hoe ik angle in moest stellen, acro was standaard :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ChojinZ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Ik had inderdaad ook best moeite om te wennen aan pinching, maar ik heb doorgezet omdat ik bepaalde moves met m'n duimen niet lekker kon doen.. Nu ik eenmaal aan pinching gewend ben, vlieg ik wel een stuk smoother!
Maar iedereen moet natuurlijk gewoon vliegen op de manier wat ie zelf het fijnst vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:46
DJI doet ook een duit in het zakje op het gebied van FPV racing ;)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Steeldunes schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:20:
[...]

Grappig hoe veel verschillende reacties je hier dan leest. Ik heb in RL juist nog nooit angle gevlogen.Ik had mijn eerste quad af en maiden was meteen in acro.
Reden? Ik was toen zo noob dat ik niet wist hoe ik angle in moest stellen, acro was standaard :X
Ik ben heel braaf begonnen en heb me aan alle tutorials gehouden. O-)
Eerst LOS angle mode daarna LOS acro mode, vervolgens FPV angle mode en nu FPV acro mode. Tussentijds veel op de sim geoefend.

Maar ik heb dan ook nooit echt wat gesloopt. Meer dan een geknakte antenne of een los geschoten draadje zat er niet bij. En veel props. Maar die tellen niet mee. :+
RonnieB82 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:50:
[...]

Ik had inderdaad ook best moeite om te wennen aan pinching, maar ik heb doorgezet omdat ik bepaalde moves met m'n duimen niet lekker kon doen.. Nu ik eenmaal aan pinching gewend ben, vlieg ik wel een stuk smoother!
Maar iedereen moet natuurlijk gewoon vliegen op de manier wat ie zelf het fijnst vind :)
Ik heb niet heel veel de gelegenheid om te vliegen. Dus als het kan wil ik vooral genieten. Had ik meer vlieguren kunnen maken, dan had ik zeker doorgezet met oefenen.

[ Voor 28% gewijzigd door ChojinZ op 22-02-2017 20:46 ]

• -Tim-

-Tim-

TheRicolaa10 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:42:
DJI doet ook een duit in het zakje op het gebied van FPV racing ;)

[video]
Vet filmpje en mooie producten. Ook leuk dat ze het ironisch genoeg Snail noemen ;) Kan me voorstellen dat die quick release props heel fijn werken, maar ook flink aan de prijs kunnen zijn. Ik denk sowieso dat het DJI segment een erg hoge prijs heeft.

Ik heb het hier wel eens met een vriend over gehad die ook in de hobby zit; hoeveel geld stop je er in en waar leg je de lijn van kwaliteit/prijs. We zijn allebei begonnen met goedkope Banggood spullen, maar dan merk je toch snel dat je meer aan het repareren bent dan daadwerkelijk te vliegen. Aan de andere kant, zoals bij veel hobby's, gaat de prijs voor kwaliteit exponentieel omhoog. Dit kan je het waard vinden als je een full-time baan hebt en de vrije tijd die je hebt niet veel verspillen aan geneuzel.
Ik ben zelf vooral bereid geld neer te leggen voor de nieuwe all-in-one oplossingen. Heb er wel vertrouwen in dat dat een grote sprong voorwaarts geeft in stabiliteit. Waar zit voor jullie een grote winst op plezier/gemak/kwaliteit voor net wat meer geld?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind LiPo onderop alleen wat tricky. 1 keer uit de lucht vallen en je kan een nieuwe LiPo kopen. Terwijl als je nu horizontaal valt (ik disarmde een keer per ongeluk in de lucht) je gewoon op je frame land.

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 09:23
Onderhand alweer wat onderdelen binnengekregen, waaronder de motoren, Flysky i6X, F450 Frame :*)

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2017/02/23/20170223_123056_1487849521144_resized.jpg

Echter nog een vraagje, op mijn x6b Reveiver zit ook een poort voor Vbat. Nu kan ik nergens vinden hoe je deze aansluit en wat het maximale voltage is? Kan ik gewoon de kabeltjes solderen op mijn Pdb (12,6V)? Of is het de bedoeling dat je het enkel voor 1 cell (4,2V) gebruikt?

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2017/02/23/20170223_123126_1487849517948_resized.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Dappzor op 23-02-2017 12:43 ]

Dappzor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:41:
Onderhand alweer wat onderdelen binnengekregen, waaronder de motoren, Flysky i6X, F450 Frame :*)

[afbeelding]

Echter nog een vraagje, op mijn x6b Reveiver zit ook een poort voor Vbat. Nu kan ik nergens vinden hoe je deze aansluit en wat het maximale voltage is? Kan ik gewoon de kabeltjes solderen op mijn Pdb (12,6V)? Of is het de bedoeling dat je het enkel voor 1 cell (4,2V) gebruikt?

[afbeelding]
Vbat is voor voltage monitoring en dat is bijna altijd voor je batterij. Is dus waarschijnlijk bedoelt voor de 12,6 lijn.

De reciever krijgt zijn stroom van de FC. bv. PPM heeft 3 draden: 1 voor de aansturing, 2 voor de stroom. Als je dus PPM gebruikt, dan krijgt de reciever zijn stroom via de aansluiting.

Overigens zag ik wel dit bij de reciever staan:
Note: Failsafe only work on PWM, not in PPM or IBUS.

Failsafe is eigenlijk wel een vereiste om veilig te kunnen vliegen. Maar PWM wil je eigenlijk niet gebruiken (geeft zoveel rotzooi :+ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoAC
ChojinZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Vbat is voor voltage monitoring en dat is bijna altijd voor je batterij. Is dus waarschijnlijk bedoelt voor de 12,6 lijn.

De reciever krijgt zijn stroom van de FC. bv. PPM heeft 3 draden: 1 voor de aansturing, 2 voor de stroom. Als je dus PPM gebruikt, dan krijgt de reciever zijn stroom via de aansluiting.

Failsafe is eigenlijk wel een vereiste om veilig te kunnen vliegen. Maar PWM wil je eigenlijk niet gebruiken (geeft zoveel rotzooi :+ ).
Failsafe werkt prima met IBus, ik heb het hier werkend.
Inderdaad gewoon de volle batterij aansluiten op de VBat poort.

• Dappzor
ChojinZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Bedankt! Maar ik ben van plan om i-bus te gaan gebruiken. Failsafe stel ik dan in op de naza-m flight controller. met return to home failsafe mode. Dan hoef ik verder toch geen andere failsafe te activeren?

• BoAC
Dappzor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Bedankt! Maar ik ben van plan om i-bus te gaan gebruiken. Failsafe stel ik dan in op de naza-m flight controller. met return to home failsafe mode. Dan hoef ik verder toch geen andere failsafe te activeren?
Je moet voor je ontvanger wel in je zender instellen wat hij moet doen bij failsafe. Daarop stel het gedrag in voor de FC.

• Dappzor
BoAC schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:26:
[...]

kan ik dan gewoon de draden van het vbat snoertje :)(zie afbeelding) afknippen en strippen, vervolgens solderen op pdb? :)
BoAC schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Dat is soms wel het nadeel van Banggood. Informatie voorziening is slecht en loopt soms achter:
http://www.banggood.com/F...PK-7_aUptICFQ4UGwodcOMBgw
Dappzor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Failsafe dien je ook op de transmitter in te stellen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door ChojinZ op 23-02-2017 13:31 ]

• BoAC
Dappzor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:28:
[...]

kan ik dan gewoon de draden van het vbat snoertje :)(zie afbeelding) afknippen en strippen, vervolgens solderen op pdb? :)
Ja. Ik heb dus de batterij direct aan de FC en de receiver zitten op die manier. Het gele draadje heb ik er netjes met een naald uit gehaald :)

• Dappzor
BoAC schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Ja. Ik heb dus de batterij direct aan de FC en de receiver zitten op die manier. Het gele draadje heb ik er netjes met een naald uit gehaald :)
Ah bedankt! En het gele draadje is dus overbodig begrijp ik? die kan gewoon verwijderd worden.
ChojinZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:28:

Failsafe dien je ook op de transmitter in te stellen. :)
Ook als ik gebruik maak van de failsafe optie in de naza-m flightcontroller zelf?

want failsafe in de transmitter zet toch meteen de motoren uit? terwijl de bedoeling is dat hij zelf gaat landen op zijn home positie. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Dappzor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Ook als ik gebruik maak van de failsafe optie in de naza-m flightcontroller zelf?

want failsafe in de transmitter zet toch meteen de motoren uit? terwijl de bedoeling is dat hij zelf gaat landen op zijn home positie. :*)
De failsafe settings in je FC zijn meestal voor als de connectie tussen je ontvanger weg is. (kabeltje stuk of los)
Voor de rest neemt je FC de failsafe waardes over uit je ontvanger (die je instelt met je zender) zoals Throttle hoogte en flightmode / failsafe.
Het is ook aan te raden dit even te testen door je zender uit te zetten en in de Naza GUI te checken waar de waardes heen gaan. Control mode Switch moet dan naar Failsafe springen en je throttle naar +/- 40%. (Anders zakt hij te snel tijdens het automatisch landen.)

Afbeeldingslocatie: https://img.rcgroups.com/http://i58.tinypic.com/2rc22vp.jpg?h=WiNVfH_I42KM-Ej61v5ZQQ

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostley op 23-02-2017 14:38 ]

PSN ID: Ancta

Ghostley schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:23:
[...]

Control mode Switch moet dan naar Failsafe springen en je throttle naar +/- 40%. (Anders zakt hij te snel tijdens het automatisch landen.)
Mijn throttle springt naar -99%. In failsafe heb ik liever dat hij uit de lucht valt dan dat hij autonoom probeert te landen.

Hoe hebben andere de failsafe ingesteld?

• Ghostley
ChojinZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:52:
[...]

Mijn throttle springt naar -99%. In failsafe heb ik liever dat hij uit de lucht valt dan dat hij autonoom probeert te landen.
Klopt, bij de racerts is het idd gewoon gas dicht en *plof*. :)
Bij NAZA werkt het ietsje anders ivm Return to Home / Autoland.
(Dan wil je geen harde landing, want dat kost je je pootjes of camera-gimbal.)

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostley op 23-02-2017 15:00 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb de failsafe gewoon geregeld vanuit betaflight, heb de standaardwaarde van een bepaald iets aangepast ten opzichte van wat er standaard wordt uitgezonden, zodat betaflight detecteert dat de zender uit is gevallen. Bijvoorbeeld standaard throttle waarde 105% en wanneer hij aan is tussen 0% en 100% zodat hij meteen weet dat het foute boel is als het 105 is. Dan gaan de motors uit en valt hij uit de lucht. Die slimmere failsafe (fase 2) van betaflight kan ook maar weet niet hoe lekker dat gaat. Dat hij dan in gyromode zou gaan en dan netjes zou laden.

• Dappzor
Ghostley schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:23:
[...]

De failsafe settings in je FC zijn meestal voor als de connectie tussen je ontvanger weg is. (kabeltje stuk of los)
Voor de rest neemt je FC de failsafe waardes over uit je ontvanger (die je instelt met je zender) zoals Throttle hoogte en flightmode / failsafe.
Het is ook aan te raden dit even te testen door je zender uit te zetten en in de Naza GUI te checken waar de waardes heen gaan. Control mode Switch moet dan naar Failsafe springen en je throttle naar +/- 40%. (Anders zakt hij te snel tijdens het automatisch landen.)

[afbeelding]
Bedankt voor je uitleg, ik moet nog even wachten tot dat mijn naza-m binnenkomt. Dan zal ik er ook even mee gaan experimenteren. Dus als ik het goed begrijp, als ik in mijn transmitter een failsafe waarde van 0% throttle zet. Dan gaat de failsafe van de FC dus niet werken, omdat de motoren dan uit gaan? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Dappzor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Bedankt voor je uitleg, ik moet nog even wachten tot dat mijn naza-m binnenkomt. Dan zal ik er ook even mee gaan experimenteren. Dus als ik het goed begrijp, als ik in mijn transmitter een failsafe waarde van 0% throttle zet. Dan gaat de failsafe van de FC dus niet werken, omdat de motoren dan uit gaan? :F
Klopt. NAZA werkt namelijk zo dat als de throttle een bepaalde tijd onder de 10% zit, dan "denkt" je FC dat je geland bent en schakelt de motoren uit. Wanneer dat gebeurt in Atti of Manual mode krijg je een baksteen effect. :)
De meeste zetten hun failsafe-throttle daarom tussen de 40 en 50 procent.
(hoger kan... maar dan duurt het landen eeuwig.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Dappzor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Ah bedankt! En het gele draadje is dus overbodig begrijp ik? die kan gewoon verwijderd worden.
Klopt.
[...]

Je FC bestuurt de motoren. Het hangt dus af van de failsafe instelling in de FC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik heb mijn eerste Banggood mix-up te pakken, in plaats van een set nieuwe cloverleafs en een extender kreeg ik zojuist deze...dingen (?):

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/4a60zo6xn/20170223_165413.jpg

Mijn vrouw vindt het in elk geval hilarische dingentjes :P , ik ben benieuwd wat de reactie van Banggood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Return to home is twijvelachtige failsave.
De voorwaarde daarvoor is.
Obstakels loze omgeving.
Met als rand voorwaarde obstakel loze ingestelde vlieghoogte.
Een goede GPS lock.
Een valid home punt.

Worst case zijn er twee
Return to crash in hoge object.
Flyaway home point Dji test zone of geen gps lock.

Failsave ter plekke landen.
Kan je daar wel landen ? is het struik waar je inland met powerd motoren is doorgefikte motoren en ESC.

Failsave is vaak het beste controleren of transmitter lost er geen hold waardes actief staat maar power down. Zo ook als verbinding reciever lost FC power down.

Zelf snel met Acro begonnen vond angle fijn. Maar Angle is bad habit. Je knald de stick naar voren of opzij.
Ga je over naar acro na lange tijd angle dan moet bad habits afleren je stick role en pitch te knallen naar max. Ipv 45 graden angle , flip je dan . En full throthle voorwaard is dan boren de grond in pitch naar voren knald.

Ik heb dat probleem niet gehad omdat wij meteen advies kregen zo snel mogelijk FPV in acro mode te vliegen. Als net begint lijkt het eng maar steld geen bal voor.

LOS in angle mode is fijn , LOS acro is juist moeilijk .
Het is ook belangrijk om mocht gedreven zijn in ACRO fpv vliegen.
Acro LOS is dan erg lijp vooral als je zelden LOS vliegt met X racers met moeilijk herkenbare orientatie.
Veel ervaren FPV racers kunnen beperkt LOS vliegen.

Ondanks dat Fpv acro vlieg , flips doe ik nog niet. Ik gebruik dat voor hoge acceleratie en top speed in horizontaal leveling als track met gates volgen.

Role Flips wel in LoS acro geprobeerd met Anakin Hero en Flip260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Iemand die goede ervaringen heeft met de Nvidia Shield (K1) icm DJI Go? Sta op het punt om er een te bestellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:51:
Iemand die goede ervaringen heeft met de Nvidia Shield (K1) icm DJI Go? Sta op het punt om er een te bestellen..
Ik zou het ook eens hier vragen:
[DJI Mavic pro] Informatie en discussie

Kans dat je daar een beter antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
ChojinZ schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:07:
[...]

Ik zou het ook eens hier vragen:
[DJI Mavic pro] Informatie en discussie

Kans dat je daar een beter antwoord krijgt.
Heb ik ook gedaan, maar bedankt voor de tip! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

weet iemand hoe het heet of waar te kopen
ik zoek een soort burg met printplaat waar ene kant draden van motors vastgesolderen en andere kant draden naar ESC's worden gesoldeerd. Die zie je vaak op de armen van kwad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Zandhaas schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:17:
weet iemand hoe het heet of waar te kopen
ik zoek een soort burg met printplaat waar ene kant draden van motors vastgesolderen en andere kant draden naar ESC's worden gesoldeerd. Die zie je vaak op de armen van kwad.
Ik snap niet wat je bedoelt, de motoren gaan rechtstreeks naar de ESC, daar zit niks tussen.
Het enige wat je vaak op armen ziet zijn de ESC's, dus ik denk dat je dat bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik ben een beetje aan het orienteren voor een 4S build,

DIT 210 frame lijkt me wel aardig.

Over de motoren twijfel ik op dit moment echter of ik voor de grofweg 7,- en 15,- motoren wil gaan, zit er voor een 'casual' freestyler een groot verschil tussen deze prijsklassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Gisteren is eindelijk mijn Naza-m Lite binnen gekomen :) Gelijk succesvol geupgrade naar v2 firmware.
Echter lukt het mij niet om via i-bus de Naza werkend te krijgen, dus ben ik overgegaan naar PPW wat wel werkt. Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om mijn 3-way switch (Swc - channel 7) goed af te stellen zodat ik kan schakelen tussen GPS - Atti - Manual mode.

Ik wil dat schakelaar omhoog Gps mode wordt (gelukt)
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eiYfwF/20170225_095301.jpg
Schakelaar midden Atti mode (dit lukt niet) want hij blijft op fail safe staan.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eWO2Aa/20170225_095315.jpg
schakelaar beneden Manual mode (lukt wel)
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nC2vVa/20170225_095310.jpg

Nu heb ik al geprobeerd om in mijn transmitter de waardes van channel 7 (3 way-switch) aan te passen, dan zie ik hem inderdaad verschuiven, maar de middelste stand blijft op failsafe staan. Als ik hem dan eenmaal op Atti mode heb, dan staat de rest weer verkeerd 8)7

Iemand hier die mij zou kunnen helpen? wat doe ik verkeerd, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Dappzor schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:21:
Gisteren is eindelijk mijn Naza-m Lite binnen gekomen :) Gelijk succesvol geupgrade naar v2 firmware.
Echter lukt het mij niet om via i-bus de Naza werkend te krijgen, dus ben ik overgegaan naar PPW wat wel werkt. Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om mijn 3-way switch (Swc - channel 7) goed af te stellen zodat ik kan schakelen tussen GPS - Atti - Manual mode.

Ik wil dat schakelaar omhoog Gps mode wordt (gelukt)
[afbeelding]
Schakelaar midden Atti mode (dit lukt niet) want hij blijft op fail safe staan.
[afbeelding]
schakelaar beneden Manual mode (lukt wel)
[afbeelding]

Nu heb ik al geprobeerd om in mijn transmitter de waardes van channel 7 (3 way-switch) aan te passen, dan zie ik hem inderdaad verschuiven, maar de middelste stand blijft op failsafe staan. Als ik hem dan eenmaal op Atti mode heb, dan staat de rest weer verkeerd 8)7
Als ik het mij nog goed herinner kun je in het menu 'subtrim' het middelpunt verschuiven. En daarna met 'endpoints' de uiterste.
(Ook in die volgorde aanpassen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dappzor
Ghostley schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Als ik het mij nog goed herinner kun je in het menu 'subtrim' het middelpunt verschuiven. En daarna met 'endpoints' de uiterste.
(Ook in die volgorde aanpassen.)
Bedankt! het is gelukt, kijk weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 16:06
Sumerechny schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:45:
Ik ben een beetje aan het orienteren voor een 4S build,

DIT 210 frame lijkt me wel aardig.

Over de motoren twijfel ik op dit moment echter of ik voor de grofweg 7,- en 15,- motoren wil gaan, zit er voor een 'casual' freestyler een groot verschil tussen deze prijsklassen?
Ik zit zelf ook te kijken voor een Realacc X210 frame, maar dan voor de Pro versie. 3K carbon ipv 6K en is dus iets lichter. Had eerst helemaal niet gezien dat er een normale, een Pro en een V+ versie was. Wordt ook mijn eerste build, via Reddit en RotorBuilds wat info ingewonnen, tips aldaar: hou er rekening mee dat de gaten voor de motoren niet helemaal goed zijn gepositioneerd. Waarschijnlijk moet je hier en daar een gaatje groter vijlen. Verder komen de kit versies (samen met ESC's, FC, motoren en FC) vaak goedkoper uit maar hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je precies voor kwaliteit materiaal wilt.

Qua motoren zat ik eerst te kijken voor de red bottoms van Emax, maar mezelf kennende gaat dat ding echt wel een paar keer crashen. Ik bestel daarom eerst inderdaad motoren in een wat lagere prijsklasse. Kan ik gelijk een paar reserve erbij kopen voor evt. vervanging. Als ik alles een beetje onder de knie heb dan ga ik tzt wel kijken voor een prijsklasse hoger. Denk dat de leek zoals ik het verschil niet echt zal merken in het begin.

Turnigy Evolution is ondertussen binnen, nu flink uren maken op de simulator.

Lijst op RotorBuilds is misschien wat overcompleet voor de gemiddelde doe-het-zelver maar ik moet alles nog kopen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

Denk dat het inderdaad verstandig is om niet gelijk te beginnen met bijv. die RS2205. Ik had al een tijdje met wat oudere moteren gevlogen voordat ik die overstap heb gemaakt. Moest behoorlijk aan het snelheidsverschil wennen. Dus lijkt me niet echt een handige combinatie voor iemand die net start.

Anyways, heb zelf ook een vraag: Weet iemand of je met dit kabeltje een fatshark kan voorzien van genoeg stroom? http://www.banggood.com/U...1052130.html?rmmds=search

Wil gewoon een powerbank gebruiken in mijn zak. Hopende dat die langer meegaat en dat ik niet moeilijk hoef te doen met een batterij die er de hele tijd uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
lasharor schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:08:
Denk dat het inderdaad verstandig is om niet gelijk te beginnen met bijv. die RS2205. Ik had al een tijdje met wat oudere moteren gevlogen voordat ik die overstap heb gemaakt. Moest behoorlijk aan het snelheidsverschil wennen. Dus lijkt me niet echt een handige combinatie voor iemand die net start.

Anyways, heb zelf ook een vraag: Weet iemand of je met dit kabeltje een fatshark kan voorzien van genoeg stroom? http://www.banggood.com/U...1052130.html?rmmds=search

Wil gewoon een powerbank gebruiken in mijn zak. Hopende dat die langer meegaat en dat ik niet moeilijk hoef te doen met een batterij die er de hele tijd uitvalt.
Ik heb deze nagemaakt: YouTube: Fat Shark Battery Hack
Heb daarvoor dit kabeltje gebruikt: http://m.banggood.com/DC-...-Cord-14cm-p-1072492.html
Die heb ik doorgeknipt zodat ik ook een kabeltje heb voor het laden.
Ik heb deze ook gebruikt om te kunnen checken hoe leeg hij is: http://m.banggood.com/2S-...ator-Panel-p-1095698.html
De batterijen die ik erbij gebruik zijn deze: http://m.banggood.com/4PC...For-Samsung-p-913785.html
Je kunt uiteraard de kabel zo lang maken als je wilt :)

[ Voor 7% gewijzigd door BoAC op 25-02-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

BoAC schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Ik heb deze nagemaakt: YouTube: Fat Shark Battery Hack
Heb daarvoor dit kabeltje gebruikt: http://m.banggood.com/DC-...-Cord-14cm-p-1072492.html
Die heb ik doorgeknipt zodat ik ook een kabeltje heb voor het laden.
Ik heb deze ook gebruikt om te kunnen checken hoe leeg hij is: http://m.banggood.com/2S-...ator-Panel-p-1095698.html
De batterijen die ik erbij gebruik zijn deze: http://m.banggood.com/4PC...For-Samsung-p-913785.html
Je kunt uiteraard de kabel zo lang maken als je wilt :)
Hoe lang gaan die batterijen ongeveer mee? Met zo'n diversity module is die 1800mah lipo binnen No time op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Over batterijen gesproken! Als ik mijn 5 lipo's door meet met 3 verschillende meters komen er per lipo drie verschillende waarden uit. Bijvoorbeeld na het opladen tot Storage niveau.

Mijn multi meet 3,71V
Mijn lader meet 3,82V
Mijn portable meter meet 3,94

Is dit te verklaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Bertha781 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:33:
Over batterijen gesproken! Als ik mijn 5 lipo's door meet met 3 verschillende meters komen er per lipo drie verschillende waarden uit. Bijvoorbeeld na het opladen tot Storage niveau.

Mijn multi meet 3,71V
Mijn lader meet 3,82V

Is dit te verklaren?
Calibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
lasharor schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Hoe lang gaan die batterijen ongeveer mee? Met zo'n diversity module is die 1800mah lipo binnen No time op.
Dat weet ik nog niet, want ik heb het setje net gemaakt. Ik ga het dus nog meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Mijn multi meet 3,71V
Mijn lader meet 3,82V

Is dit te verklaren?
Dat is meet & regel techniek en chemische energy opslag.

Zijn het cheap meters of Fluke.
Ook chemische accu zoals start accu mag je om correct meting te doen na laden pas meten testen minimaal 2 uur gewenst 4 uur. Zodat Accu het chemische proces zich stabiliseert.
Als de accu flink afgeragd hebt moet je ook even wachten en gaat de Voltage weer klimmen van 3.5V naar +/- 3.8V
Dus zou het proberen tijdje na laden en eerste waarde hercontroleren
Daarnaast is er altijd ook zoiets als meet fout.
Bij analoge meter door in begin van de range te meten is procentueel het grootst.
De electronica en passieve componenten hebben ook tolerantie waar ook de temperatuur van invloed op is.
Compexe meet circuits passen soms een compensatie toe maar ja tolerantie maximum worden ook aangegeven in de handleiding van de meters.
Het beste voor stock spanning is op 4V bereik meten en voor max lading 5V bereik. Maak je goed gebruik van digit bij digitale. Meer digit en minimale tolerantie van mV maakt het nauwkeurig.

FC moet Vbat vaak ook gecalibreerd worden.

Op mijn Flip260 micro minim OSD gaf het 15.xV aan en thotled down bij iets onder 14V 4S 2800mah
Niet gecalibreerd dus. Ik hou gewoon rekening met de offset :)

Die lipo alarmen kunnen soms ook wat afwijken. Ga ook maar van uit dat laders ook wat afwijking hebben.

Ook digitale meters werken intern analoog met voorschakel weerstanden en shunt weerstand eer de A/D trap er aan mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn multi meet 3,71V
Mijn lader meet 3,82V

Is dit te verklaren?
Die BX100 is niet heel accuraat. Ik heb er 2 gekocht maar onderling hebben ze een afwijking van 0.3 volt... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
ChojinZ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:47:
[...]

Die BX100 is niet heel accuraat. Ik heb er 2 gekocht maar onderling hebben ze een afwijking van 0.3 volt... :o
Kun je mij een betere aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertha781 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:23:
[...]

Kun je mij een betere aanraden?
Ik heb een buzzer op mijn Naze32 zitten. Wellicht dat jouw FC dat ook ondersteund?

Mijn buzzer is overigens al een keer stuk gevlogen zonder dat ik het wist. Gevolg was dat mijn quad op een gegeven ogenblik uit de lucht viel. Ik heb toen de BX100 als 2e beeper gekocht.

Wat ik doe is rekening houden met de afwijking en daar het apparaat op instellen. Dus met een afwijking van 0.3 volt stel ik het apparaat in op 3.1 volt zodat hij begint te piepen bij 3.4 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
ChojinZ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:21:
[...]

Ik heb een buzzer op mijn Naze32 zitten. Wellicht dat jouw FC dat ook ondersteund?

Mijn buzzer is overigens al een keer stuk gevlogen zonder dat ik het wist. Gevolg was dat mijn quad op een gegeven ogenblik uit de lucht viel. Ik heb toen de BX100 als 2e beeper gekocht.

Wat ik doe is rekening houden met de afwijking en daar het apparaat op instellen. Dus met een afwijking van 0.3 volt stel ik het apparaat in op 3.1 volt zodat hij begint te piepen bij 3.4 volt.
3.4 vind ik persoonlijk wel erg laag. Ik zit veiliger op de 3.6. Bij zware belasting zakt de voltage waardoor je in het risico gebied komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:31:
[...]

3.4 vind ik persoonlijk wel erg laag. Ik zit veiliger op de 3.6. Bij zware belasting zakt de voltage waardoor je in het risico gebied komt..
De 3.4 is eigenlijk 3.49 op die BX100 (althans, wel die van mij). Als het bereik waarin je vliegt niet al te groot is vind ik dat nog best te doen. Maar 3.6 kan zeker geen kwaad en is misschien wel veiliger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Ik heb mijn FC op 3,2 ingesteld als ik dan wissel en meet op mijn lader zit de lipo op +/- 3,7V. Dit geet 6 a 7min vlieg tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb inderdaad ook verschil tussen mijn goedkope Aliexpress buzzer en mijn Accucel lader. En in mijn PDB zit ook nog eens een voltage bieper. Vervelend die verschillen, want in het veld wil je wel gewoon een accurate celmeting. Iemand ervaring met de hobbyking voltage meter? Afbeeldingslocatie: https://hobbyking.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/legacy/catalog/82850_1_high.jpg als die wèl accuraat is, is dat het nog wel waard voor 3 euro.

De celniveau's komen bij mij wat precies vanwege parallel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Eerlijk gezegd heb ik die problemen met die verschillen eigenlijk nooit. Ik heb de IMaxB6 charger, een Voltcraft multimeter (meen ik) en een simpele tester: https://www.localhobbyshop.nl/lipo-batterij-meter.html

De warning van mijn FC's staan allemaal nog op 3.8 meen ik, en dat komt goed overeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik kan deze aanbevelen:

http://www.myrcmart.com/r...w-discharging-p-4767.html

Accuraat, je kan gelijk alles goed aflezen en die discharge functionaliteit werkt snel en handig.
Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.