Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:49

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

BoAC schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:48:
Alles bij elkaar na het sprokkelen is een zelfbouw drone ook niet goedkoop. Ik ga het een keer allemaal op een rijtje zetten :P
Haha, die realisatie duurde bij mij wat langer. Telkens nog één klein item bestellen van Banggood of Hobbyking..

Deze ochtend heb ik een tab open gezet met de Turnigy Evolution, in de tussentijd de fiets van mijn dochtertje gemaakt en bij terugkomst heeft HK de prijs natuurlijk verlaagd... Ik ken de tactiek, maar het wordt wel erg aantrekkelijk zo :X . (nadat ik inlog nog 3eu eraf ;( )

Edit: Even de shipping kosten vergeten, die zijn 30eu!

[ Voor 5% gewijzigd door Sumerechny op 27-01-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Die btw loze dagen bij de mediamarkt scheelt ook mooi 60 euro op een Hero 5 Session. Kon het niet laten 👍🏻 Nu nog even wachten op t frame ervoor zodat hij op m'n Alien geschroefd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 12:52

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Pfff, dit weekend m'n actioncam kapot gevlogen op het asfalt, uiteraard is het filmpje met de crash corrupt.
Weer terug naar DVR opnames....
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DQCodliNCIg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:10
noobgrinder schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:05:
Pfff, dit weekend m'n actioncam kapot gevlogen op het asfalt, uiteraard is het filmpje met de crash corrupt.
Zoiets al geprobeerd?

*Flink aan het inlezen he, dan kom je nog wel eens wat tegen. O-)

Edit:
@ hieronder: Hm, jammer. :/

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 30-01-2017 14:04 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

SmiGueL schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Zoiets al geprobeerd?

*Flink aan het inlezen he, dan kom je nog wel eens wat tegen. O-)
Ja, ik heb dat wel vaker gedaan met filmpjes. Maar bij deze krijg ik het niet voor elkaar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Tijd om deze hier ook te plaatsen :*)

www.team-mro.nl

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik heb het eerste onderdeel van m'n brushless micro quad binnen, een Armattan Bumper frame
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A8SIgTy.jpg
Nu moet ik alleen nog een aantal weken wachten op de rest van de onderdelen :(
Dit wordt (hopelijk) een mooi ding om binnen mee te vliegen op 2S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

1102 tot 1105 motoren zoek ik nog.
Maar geen haast.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik ga de Racerstar BR1103 10000KV erop gooien, het moet wel goedkoop blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

noobgrinder schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:21:
Welke FC ga je vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik ga voor deze: http://www.banggood.com/B...-in-5V-BEC-p-1119503.html
Maar nog even wachten tot dat die leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 09:23
Goedemiddag allemaal,

Ik ben van plan om onderstaande onderdelen te bestellen om zo mijn 1e quadcopter te gaan bouwen.Ik heb veel gezocht op het internet en oa. bouwverslagen van andere gelezen. Ik zit nog te twijfelen over het frame, als dit een F330 wordt of een F450. Wel ben ik er uit wat betreft de flightcontroller, de DJI naza lijkt mij betrouwbaar en is niet al te duur (lite versie). Hebben jullie nog aan of opmerkingen wat betreft de setup?

-DJI F330 Frame / DJI F450 Frame
-DJI Naza-m lite flight controller + GPS module
-4x Hobby Power X2212 980KV brushless motoren
-4x 30A SimonK ESC
-8'' Props
-Lipo + lader (nog te bepalen welke)

Ik ben van plan om later er nog een FPV kit er op te zetten en wie weet een actioncam.

Ook had ik nog een vraag wat betreft de zender. Ik had de Flysky FS6 op het oog met 6 channels, maar is het misschien beter om voor een 8 channel te gaan, wat betreft de extra opties die de Naza GPS met zich meebrengt? Of is dit makkelijk op te lossen door gebruik te maken van PWM / I-Bus zodat je meer channels krijgt?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Zojuist tijdens het vliegen begon mijn beeld steeds slechter te worden tot er opeens iets door de props weggeslagen werd. Na het landen bleek dat mijn antenne te zijn... :X , blijkbaar gaf het verlengstukje nog genoeg signaal door.
Dappzor schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:35:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben van plan om onderstaande onderdelen te bestellen om zo mijn 1e quadcopter te gaan bouwen.Ik heb veel gezocht op het internet en oa. bouwverslagen van andere gelezen. Ik zit nog te twijfelen over het frame, als dit een F330 wordt of een F450. Wel ben ik er uit wat betreft de flightcontroller, de DJI naza lijkt mij betrouwbaar en is niet al te duur (lite versie). Hebben jullie nog aan of opmerkingen wat betreft de setup?
..................
Ik ben van plan om later er nog een FPV kit er op te zetten en wie weet een actioncam.

Ook had ik nog een vraag wat betreft de zender. Ik had de Flysky FS6 op het oog met 6 channels, maar is het misschien beter om voor een 8 channel te gaan, wat betreft de extra opties die de Naza GPS met zich meebrengt? Of is dit makkelijk op te lossen door gebruik te maken van PWM / I-Bus zodat je meer channels krijgt?

Hoe wil je gaan vliegen? Als je wil racen of acrobatiek wil doen heb je een vrij fors frame namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Sumerechny schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:27:
Zojuist tijdens het vliegen begon mijn beeld steeds slechter te worden tot er opeens iets door de props weggeslagen werd. Na het landen bleek dat mijn antenne te zijn... :X , blijkbaar gaf het verlengstukje nog genoeg signaal door.

[...]

Hoe wil je gaan vliegen? Als je wil racen of acrobatiek wil doen heb je een vrij fors frame namelijk.
De bedoeling is om niet te gaan racen of andere trucjes, gewoon mooi stabiel vliegen en later mooie opnames mee maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Goedemiddag allemaal,

Naza is opzich prima en stabiel, wees alleen zeker van een goeie GPS fix voordat je de lucht in gaat.
Deze dingen staan er bekend om dat ze bij een slechte fix er vrolijk vandoor gaan.
(zie alle phantom's op youtube die 'bye bye' zeggen. :) )

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:56

MsG

Forumzwerver

Radiance schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

Draai jij een oudere versie van Betaflight want bij mij zat die servo tilt op ESC 6. De motoren bleven gewoon op 1 tm 4. Of draai jij nu 3.0.1 en hebben ze het weer veranderd?
Ik probeer dit weer opnieuw aan de praat te krijgen na een update van Betaflight, maar ik krijg het helemaal niet meer aan de praat. Ik snap ook maar half wat ik doe. Op de foto's hebben veel mensen soft-serial naast servo-tilt ook aan staan. Maar er staat in die guides niet dat het aan moet. Ook zijn de aux-kanalen weer anders genummerd vanaf mijn radio (Fly-Sky I6) ten opzichte van de Flight Controller. Ik gebruik iBus en heb de PDB op de allereerste plek op de receiver, daarna komen de 4 motoren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

noobgrinder schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:21:
Schoonbroer heeft die ook
Bigbrother heeft 1102 Xrotor

Broer en ik hebben Piko blx FC van FlexRC
Ik de frames Piko X en Piko Owl
En ook 4 in 1 ESC

Allemaal nog niet begonnen met bouwen.

Ik twijfel nog
Er is ook nog DYS!

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemiddag allemaal,

-4x 30A SimonK ESC
-8'' Props

6 kanalen voor zoiets vind ik aan de krappe kant.

Juist Aerial film/fotografie drones hebben meer sensoren om de boel te stabiliseren en de filmer te helpen mooie shots te maken. Het lijkt mij handig als je al die sensoren uit en aan kan zetten tijdens het vliegen. Dan zijn wat extra kanalen wel praktisch. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
ChojinZ schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:11:
[...]

6 kanalen voor zoiets vind ik aan de krappe kant.

Juist Aerial film/fotografie drones hebben meer sensoren om de boel te stabiliseren en de filmer te helpen mooie shots te maken. Het lijkt mij handig als je al die sensoren uit en aan kan zetten tijdens het vliegen. Dan is wat extra kanalen wel praktisch. :)
Ja mee eens.. FlySky FS TH9X lijkt me wel wat.. 9 channels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:18

Dr.Roelski

Walk on ....

Goedemiddag allemaal,

-4x 30A SimonK ESC
-8'' Props

Als je naar de flysky fs-i6 kijkt, kun je beter naar de nieuwste fs-i6x versie kijken. Deze is direct 10 kanaals en kan ook sbus (maar ik zou altijd ibus gebruiken, schijnen nog wat problemen met sbus te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Deze schijnen ook in de aanbieding te zijn: https://hobbyking.com/en_...300mah-4s-65c-w-xt60.html

Turnigy Grafeen 1300mAh 4S 65C Pack Lipo W / XT60 voor €13,89

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:15
Dappzor schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:28:
[...]

Ja mee eens.. FlySky FS TH9X lijkt me wel wat.. 9 channels
Dacht ik ook, maar wordt voor quadcopters afgeraden. Zie BGtopic.
"Dear customers,the FlySky tech team told us that this transmitter is more suitable for airplane and helicopter,not so suitable for quadcopter,because it is susceptible to signal interference and then cause the aircraft out of control when used with the quadcopter,if you need a transmitter for quadcopter,they recommend the i6 and i10 transmitter which improved this defect."

Die fs-i6x is een betere keus (en goedkoper).

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goedemiddag allemaal,

-4x 30A SimonK ESC
-8'' Props

Zoals hier wordt gezegd, pak de FS-i6x of de FS-i6S of, als je toch meer de hobby in wil gaan en iets meer kan besteden, de nieuwe Taranis Q X7

Mocht je voor een F450 frame gaan, monteer dan 10'' props :) Heb je iets meer lift.

[ Voor 7% gewijzigd door Kars op 03-02-2017 09:06 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Kars schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:03:
[...]

Zoals hier wordt gezegd, pak de FS-i6x of de FS-i6S of, als je toch meer de hobby in wil gaan en iets meer kan besteden, de nieuwe Taranis Q X7

Mocht je voor een F450 frame gaan, monteer dan 10'' props :) Heb je iets meer lift.
Bedankt voor jullie reacties, Het frame is een F450 geworden, deze is inmiddels besteld.
Denk dat ik voor de FS-i6X transmitter ga. Zodat ik 10 channels zou kunnen gebruiken. Alleen welke receiver is wellicht beter?

De FS-iA10B :
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/thumb/water/oaupload/banggood/images/86/C0/78310874-6b3b-4ea7-abd4-7ca0e047477e.jpg

of de X6B :
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/thumb/water/oaupload/banggood/images/E5/F0/77b693fb-e051-4075-a988-e4caa256d699.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dappzor schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:53:
[...]

Bedankt voor jullie reacties, Het frame is een F450 geworden, deze is inmiddels besteld.
Denk dat ik voor de FS-i6X transmitter ga. Zodat ik 10 channels zou kunnen gebruiken. Alleen welke receiver is wellicht beter?

De FS-iA10B :
[afbeelding]

of de X6B :
[afbeelding]
De ia10B, want die ondersteund (zoals de naam al zegt) 10 kanalen. De X6B maar 6 foutje, op iBus zelfs tot 16 kanalen 8)7 .
En op de F450 heb je plek genoeg :)

Mijn F450 met 10'' props:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/ipv1m8v2d/IMG_20161116_210850.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Kars op 03-02-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Kars schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:26:
[...]

De ia10B, want die ondersteund (zoals de naam al zegt) 10 kanalen. De X6B maar 6.
En op de F450 heb je plek genoeg :)

Mijn F450 met 10'' props:
[afbeelding]
Ja true, maar de x6b wordt standaard met de transmitter geleverd, en ondersteunt 10 channels via i-bus ? :?
Maar inderdaad de ia10B heeft 10 channels. Welke heb jij op je quad? En welke flight controller gebruik je? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dappzor schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Ja true, maar de x6b wordt standaard met de transmitter geleverd, en ondersteunt 10 channels via i-bus ? :?
Maar inderdaad de ia10B heeft 10 channels. Welke heb jij op je quad? En welke flight controller gebruik je? :)
Oeps, ik zie het inderdaad, op iBus zelfs tot 16 kanalen..

Zelf gebruik ik de ia6, basic 6 kanalen, meer had ik in dit geval niet nodig.
Als flightcontroller de Naze32 rev5 (MPU6050) waar iNAV op draait (fork van CleanFlight).
Motoren zijn 2212 920KV's, welke i.c.m. met 1045 props mooi stil zijn.

Vliegt nu wel heel stabiel, alleen PID tuning was wel lastig. Ik had P veel te laag staan, wat enorme oscillatie veroorzaakte.
Aan de hand van dit filmpje heb ik 'm goed gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Kars schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Oeps, ik zie het inderdaad, op iBus zelfs tot 16 kanalen..

Zelf gebruik ik de ia6, basic 6 kanalen, meer had ik in dit geval niet nodig.
Als flightcontroller de Naze32 rev5 (MPU6050) waar iNAV op draait (fork van CleanFlight).
Motoren zijn 2212 920KV's, welke i.c.m. met 1045 props mooi stil zijn.

Vliegt nu wel heel stabiel, alleen PID tuning was wel lastig. Ik had P veel te laag staan, wat enorme oscillatie veroorzaakte.
Aan de hand van dit filmpje heb ik 'm goed gekregen.
Aha! mooi man. Ja ik had ook nog voor de naze32. Maar ga toch voor de naza met gps. je kan trouwens voor de naze32 ook een gps module kopen.

Ik ben nog nieuw in deze hobby, maar wat bedoel je met PID tuning? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:18

Dr.Roelski

Walk on ....

Dappzor schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:53:
[...]

De FS-iA10B :
[afbeelding]

of de X6B :
[afbeelding]
Eerste heeft ook sensor input. Hiermee kun je sensors aansluiten zoals toerenteller of voltage monitoring en deze op je zender weergeven. Voltage monitoring van ontvanger zelf is zonder mod onzin (hij meet 5V op ontvanger, die meestal van BEC komt).

Tweede heeft standaard al een voltage monitoring, maar geen sensor mogelijkheid. Grootste voordeel: lichter en standaard voltage meting.

Ibus is 18 kanaals, maar op de zender (i6 en i6x) zitten maar 10 knoppen. Geen idee wat je met de overige 6 moet. Waarschijnlijk een mix van knuppels/knoppen sturen naar ontvanger?

// edit:
Overigens is er nog een interessante ontvanger voor deze zenders: de FS-A8S. Deze heeft geen voltage terugkoppeling of sensors mogelijkheid, maar is wel kleiner en lichter. Helaas maar 1 antenne. Vooral voor mini quads met ibus interessant.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Roelski op 03-02-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:32
Dr.Roelski schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Eerste heeft ook sensor input. Hiermee kun je sensors aansluiten zoals toerenteller of voltage monitoring en deze op je zender weergeven. Voltage monitoring van ontvanger zelf is zonder mod onzin (hij meet 5V op ontvanger, die meestal van BEC komt).

Tweede heeft standaard al een voltage monitoring, maar geen sensor mogelijkheid. Grootste voordeel: lichter en standaard voltage meting.

..
Dat is niet helemaal waar. De 2e heeft de BEC voltage meter en ook de battery voltage sensor (extra poortje)
Ik gebruik deze voor mijn 2 quads en hij werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn charger (Acucell 80 Watt) balanceerd niet per se alle individuele cellen keurig netjes als ik storage charge. Hoe kan ik vanaf storage nu veilig parallel laden? want dan moeten juist alle individuele voltages niet te veel afwijken. Of gaat dat meer over de LiPo als geheel ipv de individuele cellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

MsG schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:01:
Mijn charger (Acucell 80 Watt) balanceerd niet per se alle individuele cellen keurig netjes als ik storage charge. Hoe kan ik vanaf storage nu veilig parallel laden? want dan moeten juist alle individuele voltages niet te veel afwijken. Of gaat dat meer over de LiPo als geheel ipv de individuele cellen?
Ik duw per 0,1 volt verschil per cell gewoon alles bij elkaar. Volgens mij maakt het bij hoge c lipo's allemaal veel minder uit. Zolang het maar redelijk blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dappzor schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Ik ben nog nieuw in deze hobby, maar wat bedoel je met PID tuning? :)
Pid tuning is een redelijk essentieel onderdeel van de hobby:
https://oscarliang.com/quadcopter-pid-explained-tuning/
Als het maximale uit je quad wil halen zal je vroeg of laat hier mee aan de slag moeten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

lasharor schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:55:
[...]

Ik duw per 0,1 volt verschil per cell gewoon alles bij elkaar. Volgens mij maakt het bij hoge c lipo's allemaal veel minder uit. Zolang het maar redelijk blijft.
Uiteindelijk de celniveau's maar genegeerd, want mijn charger balanceert die ook niet enorm bij storage mode volgens mij en heb nu een 11.3 en een 11.3 aan het parallel chargen. Mijn lader slaat nu met 3 ampère wel meer aan (2 X 1550 mah Lipo, dus nu 3A) qua fan, maar er lijkt verder niks te ontploffen. Binnenkort de overige contacten op het parallel board maar wel even afdekken. Er zit ook een open T-plug op voor het combineren van parallel boards, dat lijkt me toch wat minder fijn die spontaan aan te raken.

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1atw.KpXXXXXHXFXXq6xXFXXXv/XT60-JST-XH-Connectors-60A-2S-6S-Balanced-Charging-Board-Parallel-Up-to-6-Batteries-AKKU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

De Hema heeft trouwens een nieuwe aanbieding. Van 80 voor 40 euro. Leuk hebbedingetje. Bediening niet onaardig. Camera niet top, maar wat verwacht je voor zo'n prijs.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

MsG schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:37:
[...]

Uiteindelijk de celniveau's maar genegeerd, want mijn charger balanceert die ook niet enorm bij storage mode volgens mij en heb nu een 11.3 en een 11.3 aan het parallel chargen. Mijn lader slaat nu met 3 ampère wel meer aan (2 X 1550 mah Lipo, dus nu 3A) qua fan, maar er lijkt verder niks te ontploffen. Binnenkort de overige contacten op het parallel board maar wel even afdekken. Er zit ook een open T-plug op voor het combineren van parallel boards, dat lijkt me toch wat minder fijn die spontaan aan te raken.

[afbeelding]
Zou die er eerlijk gezegd gewoon vanaf halen (die extra connector), daar heb je echt helemaal niets aan. Mijn lader (accucel B6) doet maar 5,2A op 4S. Volgens mij gaan de meeste chargers niet echt heel veel hoger dan dat. Kan je wel bij blijven pluggen maar echt heel veel sneller gaat het dan allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
lasharor schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:07:
[...]

Zou die er eerlijk gezegd gewoon vanaf halen (die extra connector), daar heb je echt helemaal niets aan. Mijn lader (accucel B6) doet maar 5,2A op 4S. Volgens mij gaan de meeste chargers niet echt heel veel hoger dan dat. Kan je wel bij blijven pluggen maar echt heel veel sneller gaat het dan allemaal niet meer.
Ligt dat niet aan je voeding en lader. Ik heb een Turnigy Accucel-6 80W 10A Balancer met een Dell 12V 220W 18A voeding. Op de lader zou ik 3X1500mah 4s baterijen max op kunnen laden en slecht 66Watt vragen, Of 4x1300mah 4S en 77 watt vragen. Ik zou nog meerder laders aan de voeding kunnen hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bertha781 op 05-02-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Bertha781 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Ligt dat niet aan je voeding en lader. Ik heb een Turnigy Accucel-6 80W 10A Balancer met een Dell 12V 220W 18A voeding. Op de lader zou ik 3X1500mah 4s baterijen max op kunnen laden en slecht 66Watt vragen.
Op de voeding zou ik 3 laders kunnen aansluiten.
Dat zeg ik, voor de meeste mensen die quads vliegen is zo'n extra connector helemaal niet handig. Tenzij je echt een top of the line lader hebt. Maar ook die hebben een limiet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 11:34
Vandaag voor het eerst FPV gevolgen :) In eerste instantie LOS geprobeerd, maar ik merk dat ik niet het inzicht hiervoor heb. Vliegen ging relatief eenvoudig, maar dat kwam vooral door Angle mode en al een aantal keren met de simulator te hebben gevolgen

In de lagere toeren heeft de drone moeite om op te starten (zie begin video). Eenmaal hoger in de lucht gaan de lagere toeren beter. Mijn verwachting is dat de wind en Angle mode invloed heeft op de manier de motors op spinnen. Hebben jullie nog ideeën wat er eventueel aan de hand kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Putyah schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:48:
Vandaag voor het eerst FPV gevolgen :) In eerste instantie LOS geprobeerd, maar ik merk dat ik niet het inzicht hiervoor heb. Vliegen ging relatief eenvoudig, maar dat kwam vooral door Angle mode en al een aantal keren met de simulator te hebben gevolgen

In de lagere toeren heeft de drone moeite om op te starten (zie begin video). Eenmaal hoger in de lucht gaan de lagere toeren beter. Mijn verwachting is dat de wind en Angle mode invloed heeft op de manier de motors op spinnen. Hebben jullie nog ideeën wat er eventueel aan de hand kan zijn?

[video]
Wat komt er een maf geluid uit die quad (video?), heb je de PID's al getuned? Wellicht is daar iets niet goed afgesteld.

De I als ik het goed inschat, maar ik moet het ook nog leren O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Putyah schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:48:

[video]
Cool, goed bezig :)
Zoals Sumerechny al aangeeft, ook hier is PID tuning van belang.

Zo te horen staat je P-gain te hoog. Snel oscillerend geluid. Dit merk je in het vliegen doordat 'ie heel makkelijk hoogte wil maken, maar je 'm niet lekker kan laten hoveren.
Check de links in bovenstaande posts om je in te lezen in PID tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:24:
[...]

Wat komt er een maf geluid uit die quad (video?), heb je de PID's al getuned?
Kars schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:25:
[...]

Zo te horen staat je P-gain te hoog. Snel oscillerend geluid.
Behoorlijk balen.... Ik ben herstellende van een dubbele ooronsteking en hoor daardoor tijdelijk niets.

Gister nieuwe ESC's geinstalleerd, maar die konden niet gecallibreerd worden omdat ik niets hoor. :|
Ook ff vliegen zat er dit weekend niet in. Wederom omdat ik niets hoor. En vliegen zonder geluid is toch wel raar en geeft een minder vertrouwd gevoel.

Nu met de ooronsteking word pas goed duidelijk hoe afhankelijk je van geluid bent... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 11:34
Sumerechny schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:24:
[...]

Wat komt er een maf geluid uit die quad (video?), heb je de PID's al getuned? Wellicht is daar iets niet goed afgesteld.

De I als ik het goed inschat, maar ik moet het ook nog leren O-) .
Bedankt voor de reactie terug. Direct de PID's verlaagd :). Het is jammer dat het zo vroeg donker is, anders had ik kunnen testen of dit de oscillation oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Zo, op gemakje bezig de rx5808-pro diversity van shea ivey in een Kicad schema om te zetten met als doel een fatshark module te bouwen ala de realacc rx5808 op de Chinese webshops. Alleen dan wel 100% opensource zoals shea het in eerste instantie wilde.

Zelf maakt hij natuurlijk z'n fatshark module niet opensource, want dat zou z'n LaForge diversity module in de weg zitten.

Meer mensen bezig geweest met het rx5808 open source project? Het is voor mij vooral beetje hobbyen om de afwezigheid van een Fpv systeem tegen te gaan. Haast heb ik er niet bij, schema gaat redelijk goed. Loop nog tegen wat erc issues aan en moet nog wat footprints maken voor diverse onderdelen.

Ben benieuwd hoe goed het uit de verf gaat komen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
ChojinZ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:33:
[...]

[...]

Behoorlijk balen.... Ik ben herstellende van een dubbele ooronsteking en hoor daardoor tijdelijk niets.

Gister nieuwe ESC's geinstalleerd, maar die konden niet gecallibreerd worden omdat ik niets hoor. :|
Ook ff vliegen zat er dit weekend niet in. Wederom omdat ik niets hoor. En vliegen zonder geluid is toch wel raar en geeft een minder vertrouwd gevoel.

Nu met de ooronsteking word pas goed duidelijk hoe afhankelijk je van geluid bent... :(
Je kunt er ook Dshot op zetten (als je esc's en FC dat ondersteunen uiteraard) Hoef je ze niet te kalibreren ;)

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Deze was hier nog niet gedeeld, we hebben sinds kort een zeer ruime hal om in te racen!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Mijn bestellingen tot nu toe:
-Flysky FS-i6x met X6b Reveiver
-F450 frame kit
-Naza-M-lite

Zit nu te kijken naar geschikte motoren, ik zie dat DJI zelf de 2212 920KV motoren levert.
Aangezien ik nog geen motoren heb, zou ik dan gewoon op ebay 2212 920 kv motoren kunnen bestellen met 30A ESC's?

En welke lipo lader raden jullie mij aan? (liefst bij hobbyking of conrad ofzo)
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vandaag is het Drone Center in Valkenburg (ZH) geopend op de voormalig vliegbasis.
Daar kunnen bedrijven en consumenten met hun drones vliegen.
http://www.unity.nu/Artik...alig-vliegkamp-valkenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dappzor schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:49:
Mijn bestellingen tot nu toe:
-Flysky FS-i6x met X6b Reveiver
-F450 frame kit
-Naza-M-lite

Zit nu te kijken naar geschikte motoren, ik zie dat DJI zelf de 2212 920KV motoren levert.
Aangezien ik nog geen motoren heb, zou ik dan gewoon op ebay 2212 920 kv motoren kunnen bestellen met 30A ESC's?

En welke lipo lader raden jullie mij aan? (liefst bij hobbyking of conrad ofzo)
Thanks!
Zeker kan dat. Ga wel voor een setje motoren dat een beetje goed bekend staat (DYS, Emax, o.i.d.), zelfde geldt voor de ESC's.

Qua lader kan ik je een Imax B6 aanraden. Ga wel voor een originele, er zijn ook (slechte) fakes in omloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Kars schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:37:
[...]

Zeker kan dat. Ga wel voor een setje motoren dat een beetje goed bekend staat (DYS, Emax, o.i.d.), zelfde geld voor de ESC's.

Qua lader kan ik je een Imax B6 aanraden. Ga wel voor een originele, er zijn ook (slechte) fakes in omloop.
Die imax B6 heb ik ook, geweldig apparaatje. Als je die bij HobbyKing (echt) koopt (neem wel de EU variant) zit je goed zonder import kosten :) Je moet er nog wel een voeding (12V/5A) bij kopen.
Als je voor de clone versie gaat loop je het risico dat het balanceren van de cellen niet helemaal goed gaat, dus dat is af te raden :)

[ Voor 9% gewijzigd door BoAC op 08-02-2017 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

BoAC schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:50:
[...]

Die imax B6 heb ik ook, geweldig apparaatje. Als je die bij HobbyKing (echt) koopt (neem wel de EU variant) zit je goed zonder import kosten :) Je moet er nog wel een voeding (12V/5A) bij kopen.
Als je voor de clone versie gaat loop je het risico dat het balanceren van de cellen niet helemaal goed gaat, dus dat is af te raden :)
Ik had de clone van hobbyking, de eerste keer toen ik 3 lipo's parallel op 3.9A ging laden fikte de lader door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
noobgrinder schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Ik had de clone van hobbyking, de eerste keer toen ik 3 lipo's parallel op 3.9A ging laden fikte de lader door.
Ik laad mijn 5000mAh 2s lipo's met gemak met 5A :) maar jij laadde waarschijnlijk 4S accu's :) Het gaat met name om de kwaliteit van de weerstanden (lage toleranties voor de echte) en de eindbrug naar ik gelezen heb. In het begin toen de imax laders op de markt kwamen was dat ook een probleem :)

[ Voor 23% gewijzigd door BoAC op 08-02-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

BoAC schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:13:
[...]

Ik laad mijn 5000mAh 2s lipo's met gemak met 5A :) maar jij laadde waarschijnlijk 4S accu's :) Het gaat met name om de kwaliteit van de weerstanden (lage toleranties voor de echte) en de eindbrug naar ik gelezen heb. In het begin toen de imax laders op de markt kwamen was dat ook een probleem :)
Ja klopt, met 4S.
Ik heb nu een YellowRC Easy Charge+, die kan helaas niet naar storage chargen, maar heeft me tot nu toe nog niet in de steek gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
Weer iets nieuws voor op de wishlist:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
BoAC schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:50:
[...]

Bedankt voor jullie reacties!

Dus de B6 lader is een aanrader.. die ga ik ook overwegen dan. De lader die ik zelf op het oog had is de Turnigy accucel S60 https://hobbyking.com/en_...0-ac-charger-eu-plug.html en voor de zelfde prijs (+plug Eu stekker). Of zit ik er nu helemaal naast?
Kars schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:37:
[...]

Zeker kan dat. Ga wel voor een setje motoren dat een beetje goed bekend staat (DYS, Emax, o.i.d.), zelfde geldt voor de ESC's.
Ah oke, staat hobbypower ook bekend? ik had namelijk deze set op t oog.
http://www.ebay.de/itm/262347223774

[ Voor 17% gewijzigd door Dappzor op 08-02-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Steeldunes schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:55:
Weer iets nieuws voor op de wishlist:

[video]
Nice!
Hier wachtte ik al op, hopelijk is de prijs zoiets als een runcam 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
Dappzor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:33:
[...]
Dus de B6 lader is een aanrader.. die ga ik ook overwegen dan. De lader die ik zelf op het oog had is de Turnigy accucel S60 https://hobbyking.com/en_...0-ac-charger-eu-plug.html en voor de zelfde prijs (+plug Eu stekker). Of zit ik er nu helemaal naast?
Evt heb ik deze nog voor je in de aanbieding:
Turnigy Accucel-6 80W 10A Balancer/Charger LiHV Capable
Sinds September 2016 in gebruik en +/- 50x mee geladen, heb je nog wel een losse voeding voor nodig maar dat is ook zo met de B6 lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
[...]

[...]

Ik zou voor de Turnigy Accucel-6 80W 10A Balancer aan. Ik heb die icm een Dell 12V 220W 18A voeding . Op 80W kun je 3X1500mah 4s baterijen max op laden en slecht 66Watt vragen, Of 4x1300mah 4S en 77 watt vragen. Ik zou nog meerder laders aan de voeding kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hmm dat is zeker geen gekke voeding, wel ietsje duurder maar heeft wel een hogere max.

Ik heb zelf de budget-optie gekozen van een Xbox 360 adapter. Dan heb je 12 volt en 10 - 11,25 Ampere (afhankelijk van welke adapter je koopt). En daarnaast een 5 volt 1 Ampere lijn, handig als USB-aansluiting.

Heb nu 4 X 1550 Mah en stel dat worden er 6 (max. van m'n parallelboard) dan zit ik nog niet aan de max. En verwacht eerder dat ik meer naar 1300 ga. Ik laad wel altijd gewoon 1C op en niet hoger, omdat dat voor meer slijtage zou zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertha781
MsG schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:08:
Hmm dat is zeker geen gekke voeding, wel ietsje duurder maar heeft wel een hogere max.

Ik heb zelf de budget-optie gekozen van een Xbox 360 adapter. Dan heb je 12 volt en 10 - 11,25 Ampere (afhankelijk van welke adapter je koopt). En daarnaast een 5 volt 1 Ampere lijn, handig als USB-aansluiting.

Heb nu 4 X 1550 Mah en stel dat worden er 6 (max. van m'n parallelboard) dan zit ik nog niet aan de max. En verwacht eerder dat ik meer naar 1300 ga. Ik laad wel altijd gewoon 1C op en niet hoger, omdat dat voor meer slijtage zou zorgen.
Ik heb de voeding op marktplaats opgezocht, deze werd aangeboden voor 20 euro ik heb 13,05 geboden en had hem met verzendkosten thuis voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Die motoren zeggen mij niks, maar zijn zo te zien een clone/rebrand van SunnySky motoren. Kan zijn dat de internals zoals lagers en gebruikte magneten anders zijn.
Die ESC's zijn lichtelijk verouderd maar prima mee te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Let wel op met die accucel en imax laders dat de opgegeven vermogen vaak niet klopt. (ook niet met een fatsoenlijke voeding)

Ik had eerst een aantal van die cheape laders, maar omdat ik maar max 2 a 3 lipo's tegelijk kon laden, heb ik uiteindelijk een duurdere icharge lader gekocht.
deze heeft 2 kanalen, en kan 30A per kanaal laden; meer dan genoeg om in 1 uur 10 4S 1300 lipo's vol te blazen.

Voorheen moest ik altijd goed plannen om mijn lipo's te laden, nu kan ik ze allemaal in 1x volladen. (ik zorg dat ze na het vliegen altijd netjes op storage komen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nreal
  • Laatst online: 08-09 12:49
Ik heb zelf de iSDT SC-620, prima lader voor een leuke prijs.
http://www.banggood.com/I...ce-Charger-p-1060646.html

Heb hem gekocht na een positieve review van Joshua Bardwell (Link naar review), en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.

Qua voeding ben ik zelf voor een modded server voeding gegaan (Tweaking required), in mijn geval de hp dps-800gba. Werkt prima en kan nu 3 laders eraan hangen zonder issues! 8)7 De server voeding levert als het moet 80 ampere op 12v :*)

Als je een beetje zoekt op ebay kan je die voedingen voor weinig vinden! Let wel op dat je in de dps-800gba serie de goede koopt, de oude gaan stuk door een productiefout als er geen load op de voeding staat, lekker stom.

Draadje over het ombouwen van de server voeding: link

In iedergeval genoeg keuze ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds kort weer terug van iNav naar Cleanflight. Nu wilde ik via de CLI de looptime in zien en veranderen maar het commando get/set looptime word niet herkend door Cleanflight (invalid name).

Nu loop ik een aantal versies achter qua kennis/updates (want een aantal maanden enkel iNav gedraaid ) maar is het niet meer mogelijk of loop tijden aan te passen? Of gaat er bij mij wat mis?
:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChojinZ schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:51:
Sinds kort weer terug van iNav naar Cleanflight. Nu wilde ik via de CLI de looptime in zien en veranderen maar het commando get/set looptime word niet herkend door Cleanflight (invalid name).

Nu loopt ik een aantal versies achter qua kennis/updates (want een aantal maanden enkel iNav gedraaid ) maar is het niet meer mogelijk of loop tijden aan te passen? Of gaat er bij mij wat mis?
Misschien gewoon via de GUI? Staat uit m'n hoofd onder de tab 'Configuration' en dan 'system config'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kars schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Misschien gewoon via de GUI? Staat uit m'n hoofd onder de tab 'Configuration' en dan 'system config'
In iNav kan je dat idd gewoon via de GUI doen. Maar ik kon in Cleanflight niets vinden. Het commando
'get looptime' word ook niet herkend. Gister een dump gemaakt, maar daar zie ik ook niets staan.

Ik zal vanavond nog eens kijken in het 'Configuration' tab. Wellicht dat ik iets over het hoofd zie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ChojinZ schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:51:

Nu loop ik een aantal versies achter qua kennis/updates (want een aantal maanden enkel iNav gedraaid ) maar is het niet meer mogelijk of loop tijden aan te passen? Of gaat er bij mij wat mis?
Inzien weet ik niet, maar je kan het toch gewoon in de GUI veranderen? Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HzYE5ux.png

Zie bovenin bij System Configuration

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 09-02-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:37:
[...]

Inzien weet ik niet, maar je kan het toch gewoon in de GUI veranderen? Zie hier:

[afbeelding]

Zie bovenin bij System Configuration
Je plaatje is niet te zien. :)

*edit*
ik heb die instelling helemaal niet.... :X Ik gebruik wel de laatste versie icm een Naze32 (versie6)
*edit*

[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 09-02-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kwam het ook maar tegen op internet. In betaflight kan ik dat in ieder geval wel gewoon aanpassen. Misschien is betaflight te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

ChojinZ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:44:
[...]

*edit*
ik heb die instelling helemaal niet.... :X Ik gebruik wel de laatste versie icm een Naze32 (versie6)
*edit*
Flash er gewoon Betaflight op, je zal niet meer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast FPV racing word de drone ook gebruikt voor Aerial filming. Hoe gaat betaflight om met zaken zoals Baro mode? Werkt dat een beetje in Betaflight? Die functie zou ik namelijk graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 23:38
Ik heb interesse om ook te beginnen met drones, maar kom er nu achter dat (volgens DroneWatch.nl) het hele gebied rond groningen in een Control Region 'no fly zone' zit. Las ergens dat de DJI drones automatisch no-fly-zones respecteren en dat ze dan uberhaupt niet willen opstijgen.

Betekend dit nou dat als ik naar de MediaMarkt (In Groningen!) ga en daar een DJI koop dat die dan in de stad of het hele gebied rond Groningen niet op wilt stijgen?

Ook:

Heeft iemand algemene ervaring met drones vliegen in de regio Groningen? Zijn ze daar hier streng op?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

BurrowedLurker schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:49:
Betekend dit nou dat als ik naar de MediaMarkt (In Groningen!) ga en daar een DJI koop dat die dan in de stad of het hele gebied rond Groningen niet op wilt stijgen?

Ook:

Heeft iemand algemene ervaring met drones vliegen in de regio Groningen? Zijn ze daar hier streng op?
Tussen de regels door vraag je of je niet gewoon kunt vliegen in een no-fly-zone. Juist vanwege cowboys die de regels aan hun laars lappen worden de regels steeds strenger en is iedereen die serieus met de hobby bezig is ook de sigaar. Je kunt het dus doen, maar riskeert inbeslagname van je apparatuur, een boete en ruzie met mensen die hun hobby proberen uit te oefenen.

Aan de kant van de campus kan je overigens gewoon vliegen. Daar zijn prachtige gebieden nog binnen of juist buiten de stad waar vliegen toegestaan is en je bent er vanaf de Mediamarkt zo. Ook het oostelijk deel van Kardinge kent geen no-fly-zone. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44

Creesch

bla bla!

ChojinZ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:08:
Naast FPV racing word de drone ook gebruikt voor Aerial filming. Hoe gaat betaflight om met zaken zoals Baro mode? Werkt dat een beetje in Betaflight? Die functie zou ik namelijk graag behouden.
Mja soms werken zaken niet in betaflight schijnt, maar je kan terug flashen.

Overigens, zijn beide versies can cleanflight uptodate? De firmware en de browser app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar toch een versie dingetje. Alle versie's 1.14 geven dezelfde problemen. Flash ik 1.13 of lager, dan zijn in zowel de GUI als in de CLI, de looptijden in te zien en aan te passen.

Maarja, wat nu? Oude versie draaien? Accepteren dan ik met de nieuwe versie dat niet kan instellen? Misschien toch maar is Betaflight proberen...

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoAC
ChojinZ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:56:
Blijkbaar toch een versie dingetje. Alle versie's 1.14 geven dezelfde problemen. Flash ik 1.13 of lager, dan zijn in zowel de GUI als in de CLI, de looptijden in te zien en aan te passen.

Maarja, wat nu? Oude versie draaien? Accepteren dan ik met de nieuwe versie dat niet kan instellen? Misschien toch maar is Betaflight proberen...

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
:)
Zie hier een uitleg: https://www.rcgroups.com/...bout-Cleanflight-Looptime

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes gevonden! Ik heb aardige Google skills maar kon er zelf helemaal niets over vinden. Ook niet in de release notes. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

BurrowedLurker schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:49:
Ik heb interesse om ook te beginnen met drones, maar kom er nu achter dat (volgens DroneWatch.nl) het hele gebied rond groningen in een Control Region 'no fly zone' zit. Las ergens dat de DJI drones automatisch no-fly-zones respecteren en dat ze dan uberhaupt niet willen opstijgen.

Ook:

Niet al te ver buiten Gr zijn veel mogelijkheden. Mocht je besluiten toch in de NFZ te vliegen (wat ik niet adviseer, zeker niet ivm de trauma helicopter...): Onderschat de risico's niet, er komen hier de meest absurde verhalen voorbij van mensen die 'even een drone' gekocht hebben. En, zoals al aangegeven, worden door deze 'cowboys' de regels aangescherpt.

Verder: Bedenk goed wat je wil met je drone, een Phantom is bv vrij duur en specifiek voor opnames. Er zijn veel mensen die er vrij snel genoeg van hebben. De algehele tip is daarom om goedkoop te starten. Je leert direct de basics en mocht je drone er vandoor gaan zijn de risico's en de klap op je portemonnee beperkt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

ChojinZ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:44:
[...]

*edit*
*edit*
Ik gok er op dat naze32 r6 is F1 dat is als vergelijking met auto racen met tractors.
En dan zoeken alsof fast&furious S2000 honda waar de V- tec instelllingen zijn voor motor te tunen naar nog hogere rpm. 10000.
Maar kan mis hebben.

Mij lijkt dat GUI mogelijk opties verbergt die niet van toepassing zijn voor dino tech.
Omdat features die niet van toepassing zijn verwarrend voor newbies zijn.

Als idioot hoge loop times wilt met Gyro
Is F4 Revolt FC met Betaflight.

Ik heb ook Naze32 R6.
Ten eerste het heeft de ruis Gyro zelf geen last van gehad.

En ben al over naar F3 Cyclone.
Andere FC zijn mini CC3D die met sky hero racers meegekomen zijn. Ook F1.

Voordeel F3 is dat er meer ruimte is kwa cpu cycles en FPU voor meer features maar ook hogere loop times pid loop.
F4 heeft nog meer ruimte.

Zou nu minimaal voor F3 gaan en Dshot600 met BLheli-S

Heb naast F3 Cyclone
Omnibus Pro F4
Revo F4
Nog los liggen

Mixuko heeft ook F3 Cyclone. Met ouwe litlebee 30A
Ik loop achter op ESC

Ene bij ons vliegt met stretched X met revolt en Dshot600 modded filter esc .

Zelf wacht ik op ESC die zonder cap mods DShot600 ondersteunen. Iig als daar meer keuze in is.
En FC die out of the box DS600 ondersteund.

inav is meer de nadruk op autonoom flight modussen.
Cleanflight is meer voor de massa.
Betaflight is meer op Racers gericht.
En Raceflight zijn de F4 pioniers.

Gezien ze samen werken ook met Kiss team. Komen features ook terug bij de anderen.

Denk dat Betaflight en Raceflight tot F4 ondersteunen.

En ik zie bij Betaflight ook Fury F7 al opduiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SG schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:01:
[...]

Ik gok er op dat naze32 r6 is F1 dat is als vergelijking met auto racen met tractors.
En dan zoeken alsof fast&furious S2000 honda waar de V- tec instelllingen zijn voor motor te tunen naar nog hogere rpm. 10000.
Maar kan mis hebben.

Mij lijkt dat GUI mogelijk opties verbergt die niet van toepassing zijn voor dino tech.
Omdat features die niet van toepassing zijn verwarrend voor newbies zijn.

Als idioot hoge loop times wilt met Gyro
Is F4 Revolt FC met Betaflight.

Ik heb ook Naze32 R6.
Ten eerste het heeft de ruis Gyro zelf geen last van gehad.

En ben al over naar F3 Cyclone.
Andere FC zijn mini CC3D die met sky hero racers meegekomen zijn. Ook F1.

Voordeel F3 is dat er meer ruimte is kwa cpu cycles en FPU voor meer features maar ook hogere loop times pid loop.
F4 heeft nog meer ruimte.

Zou nu minimaal voor F3 gaan en Dshot600 met BLheli-S

Heb naast F3 Cyclone
Omnibus Pro F4
Revo F4
Nog los liggen

Mixuko heeft ook F3 Cyclone. Met ouwe litlebee 30A
Ik loop achter op ESC

Ene bij ons vliegt met stretched X met revolt en Dshot600 modded filter esc .

Zelf wacht ik op ESC die zonder cap mods DShot600 ondersteunen. Iig als daar meer keuze in is.
En FC die out of the box DS600 ondersteund.

inav is meer de nadruk op autonoom flight modussen.
Cleanflight is meer voor de massa.
Betaflight is meer op Racers gericht.
En Raceflight zijn de F4 pioniers.

Gezien ze samen werken ook met Kiss team. Komen features ook terug bij de anderen.

Denk dat Betaflight en Raceflight tot F4 ondersteunen.

En ik zie bij Betaflight ook Fury F7 al opduiken.
Sorry, niet lullig bedoelt, maar ik vind je verhaal nogal onsamenhangend. Welk punt probeer je nu te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Voor deze wishlist icm Turnigy nano-tech 1300mAh 4S 45~90C Lipo Pack ben ik opzoek naar een FC.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zo te zien wil je racen, wellicht de SP Racing F3? Er zijn niet hele dure clones op AlieXpress. Misschien is er onderhand wat beters voor hetzelfde geld, maar ik vermaak me er prima mee voor de 18 euro oid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Deze :9 : http://www.fpvmodel.com/-...1.html?u=C8230A35D6C30248
ChojinZ schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:23:
[...]
Sorry, niet lullig bedoelt, maar ik vind je verhaal nogal onsamenhangend. Welk punt probeer je nu te maken?
Algemeen probleem bij SG :+
Hij brengt imho, in zijn algemeenheid, wel een belangrijk nadeel naar voren van deze hele hobby, die ik ook merk in onze groep; de nadruk ligt vaak op de dikste gear hebben om zo lekker mogelijk te vliegen. Sure, met PC's bouwen doe je dit ook, lekker pochen met je ubersysteem en dat is heerlijk, gearhorny zijn we allemaal wel. Echter geldt dan vaak dat die persoon al een aardig spelletje mee kan doen. In deze hobby merk ik dat als je die dikke gear niet hebt je meteen niet kan vliegen 8)7 (Zo komt het over)

Wat mijn advies altijd is en aan iedereen wil meegeven; ga eerst gewoon lekker leren vliegen en geniet daarvan. En laat je niet verleiden door het bovenstaande als je net begint, een naze rev 6 vliegt helemaal niet als een tractor; ik vlieg er al maanden mee en heb niets te klagen. Ik vlieg met onehot125 (oeroud :+) en heb inmiddels ook SBUS omdat dat makkelijker was. Ik had daarvoor PPM... Merk ik dat? Het verschil is nihil. DShot600? Veel mensen willen het, maar hebben bijvoorbeeld nog nooit hun PIDs getuned om ook maar iets te kunnen merken.

Anyways, sorry voor de rant, het was meer bedoeld als advies voor alle racers ;)

[edit]Ja mijn voorgestelde FC is ook dikke gear, maar dat is expres :P

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
MsG schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:01:
Zo te zien wil je racen, wellicht de SP Racing F3? Er zijn niet hele dure clones op AlieXpress. Misschien is er onderhand wat beters voor hetzelfde geld, maar ik vermaak me er prima mee voor de 18 euro oid.
Voornamelijk freestyle maar ook racen inderdaad. Mischien dat ik nog voor de racerstar motoren ga, en als de skills groeien de Emax koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Van PPM naar SBUS is wel degelijk erg goed merkbaar. Verder heb je gelijk, met een beetje aardige blheli ESCs, 5 euro racerstar motors en de nieuwste betaflight op een willekeurige F3 FC kan je prima de snelste zijn. Goedkopere gear van een generatie ouder kan ook heel voordelig zijn op een garage-basher die nogal wat onderdelen verslijt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja je kan het zo gek maken als je wil, en zodra je iets koopt is er al weer een nieuwe die je eigenlijk had willen kopen. Ik had mijn quad net een beetje vliegend en toen kwamen die blheli_s esc's met digitale aansturing (als ik het goed begrijp). Zit zelf in een app-groepje met wat vliegende Groningers waar ook blind aldoor het nieuwste bestel. Ik vlieg het liever eerst stuk voordat ik weer verder ga, of het moet wel zo'n significant verschil maken. Vind het ook wel een leuke bijhobby om de kosten binnen de perken te houden :-).
Bertha781 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Voornamelijk freestyle maar ook racen inderdaad. Mischien dat ik nog voor de racerstar motoren ga, en als de skills groeien de Emax koop.
En wat wil je verder kopen en hoe zit je qua budget? Moet het het beste van het beste of bij wijze van liever het goedkoopste van het goedkoopste? Wat voor zender heb je of wil je gaan gebruiken? Hoe is je ervaring überhaupt? Dit je eerste quad of niet?

[ Voor 32% gewijzigd door MsG op 10-02-2017 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sensei_D schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:11:
[...]

Hij brengt imho, in zijn algemeenheid, wel een belangrijk nadeel naar voren van deze hele hobby, die ik ook merk in onze groep; de nadruk ligt vaak op de dikste gear hebben om zo lekker mogelijk te vliegen. Sure, met PC's bouwen doe je dit ook, lekker pochen met je ubersysteem en dat is heerlijk, gearhorny zijn we allemaal wel. Echter geldt dan vaak dat die persoon al een aardig spelletje mee kan doen. In deze hobby merk ik dat als je die dikke gear niet hebt je meteen niet kan vliegen 8)7 (Zo komt het over)
Ik wil niemand tegen de haren in strijken maar ik merk dat soms hier ook wel. Tuurlijk snap ik dat betere gear lekkerder vliegt maar je moet het er ook voor over hebben. Ik heb best veel hobby's en ik moet soms budgettaire keuzes maken. Ik wil niet al mijn geld besteden aan quads. Dus neem ik er genoegen mee dat ik met 'minder' spul vlieg. Zelf vind ik dat geen probleem maar als ik sommige reactie's moet geloven is het allemaal maar prut...
[...]

Wat mijn advies altijd is en aan iedereen wil meegeven; ga eerst gewoon lekker leren vliegen en geniet daarvan.
Dat vind ik zelf ook het belangrijkste. Ik wil gewoon lekker vliegen en sleutelen. Ik ben net met de hobby begonnen dus waarschijnlijk merk ik helemaal niets van duurdere gear... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[...]

Wat mijn advies altijd is en aan iedereen wil meegeven; ga eerst gewoon lekker leren vliegen en geniet daarvan. En laat je niet verleiden door het bovenstaande als je net begint, een naze rev 6 vliegt helemaal niet als een tractor; ik vlieg er al maanden mee en heb niets te klagen. Ik vlieg met onehot125 (oeroud :+) en heb inmiddels ook SBUS omdat dat makkelijker was. Ik had daarvoor PPM... Merk ik dat? Het verschil is nihil. DShot600? Veel mensen willen het, maar hebben bijvoorbeeld nog nooit hun PIDs getuned om ook maar iets te kunnen merken.

Anyways, sorry voor de rant, het was meer bedoeld als advies voor alle racers ;)

[edit]Ja mijn voorgestelde FC is ook dikke gear, maar dat is expres :P
Amen to that! _/-\o_

Gelukkig merk ik dat in onze groep eigenlijk niet, we zijn juist bezig mensen enthousiast te krijgen door ze te laten starten met eenvoudige, voordelige (maar voor hen goede) spullen.
Kijk bijvoorbeeld naar de Eachine Wizard X220. Perfect ding! :)

Natuurlijk, iedereen wordt gek gemaakt door de 'grote jongens' die wél het verschil merken tussen OneShot125 en DShot600, dus dat wordt dan voor nieuwe waarheid gezien.

Zelf vlieg ik met een Naze35 rev5 en kom voor mijn gevoel en mijn kunnen nog niets te kort (trouwens wel van SimonK ESC's naar BLheli_S overgestapt, dat merk je wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertha781 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:15:
[...]

+1, ik denk dat racerstar een goeie keus is. Ze zijn niet fysiek de sterkste motoren hoor, maar ik denk dat als je net vliegt dit geen bal uitmaakt, de boel gaat toch wel stuk en dan scheelt het als je zo weer een goedkoop nieuw setje kan halen.
Emaxjes zijn echt zeker niet verkeerd, het is geen miskoop, maar redelijk duur. Als je ze toch sloopt ben je verder van huis. Ik heb onlangs nieuwe motoren gekocht en heb heel erg getwijfeld over de emaxjes v2. Ik kon toen cobra champions krijgen voor een nette pijs. Deze blijken iets minder thrust te hebben, maar zijn ook iets efficienter op 2300kv. Er speelt zoveel mee in de keuze voor een motor, ook afhankelijk van wat je ermee wilt doen dat als je net begint je gewoon cheap moet beginnen zonder teveel op al dit soort dingen te hoeven letten. En die racerstars zijn echt helemaal niet slecht of zo.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Het verschil tussen sbus(ibus) en ppm was voor mij wel duidelijk merkbaar, maar het verschil tussen oneshot, multishot en dshot verneem ik niet, evenals dat ik geen verschil merk of mijn looptime 2k,4k of 8k is.
Ik heb op geen één van mij quads high-end motoren, ik heb de rcx 2205 2633kv, rcx RS2206 2400kv en racerstar 2205 2300kv. Deze zijn allemaal onder de 10 euro per motor en ze doen het allemaal gewoon goed. Je zal heel veel moeten oefenen wil je het niveau halen waarbij je dure high-end motoren nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
1e bestelling van Hobbyking is alweer binnen gekomen 8)

[ Voor 70% gewijzigd door Dappzor op 11-02-2017 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je herkent de enthousiaste amateur juist vaak aan zijn overkill-apparatuur. Zo heeft een Zwitser mij eens grinnikend verteld dat hij de ski-outfits van onze landgenoten zeer vermakelijk vindt. Allerlei nieuw superdeluxe spul met flitsende kleuren, terwijl de Zwitsers zelf in hun oude kloffie naar beneden komen. Als je weet wat je doet hoef je niet steeds het nieuwste te hebben voor de kleine beetje verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

ChojinZ schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:21:
[...]

Ik wil niemand tegen de haren in strijken maar ik merk dat soms hier ook wel. Tuurlijk snap ik dat betere gear lekkerder vliegt maar je moet het er ook voor over hebben. Ik heb best veel hobby's en ik moet soms budgettaire keuzes maken. Ik wil niet al mijn geld besteden aan quads. Dus neem ik er genoegen mee dat ik met 'minder' spul vlieg. Zelf vind ik dat geen probleem maar als ik sommige reactie's moet geloven is het allemaal maar prut...

[...]

Dat vind ik zelf ook het belangrijkste. Ik wil gewoon lekker vliegen en sleutelen. Ik ben net met de hobby begonnen dus waarschijnlijk merk ik helemaal niets van duurdere gear... :+
Het is niet zo zwart wit.

Een oer F1 zoals de Abusemark Naze32 zijn ondanks dat ze oer spul zijn, zijn niet goed koop.

Er zijn nu veel F3 FC merken en types , waarvan de Acro/Race versies betaal baar zijn.

Nu F1 kopen kan je Dshot helemaal vergeten. Dat is vanaf F3
Een sterke feature van Dshot is juist heel interessant voor newbies.
Als Kalibreren van ESC vervalt. Min throttle vervalt

Ik vlieg in begin in open veld een snel en makkelijk circuit. Full thottle merk je er niet zo veel van dus fun gehad met mijn F1 naze32 Rev6 en CC3D F1 jaar geleden en afgelopen zomer.

Maar ja andere Piloten zijn meer gefixeerd in freestyle. Die 950 steps die BLheli_S je nu geeft ipv die 240 Maakt smoother vliegen mogelijk. Dit jaar focus ik mij ook meer op freestyle.

Die tech was toen wij begonnen jaar terug er nog niet. Dus nogal wat oud spul op stock.
Maar als je nu begint is investering in F3 iets wat meer prijsje wel waard.

Er is ook gezegde goedkoop is duurkoop.
Niet altijd maar soms wel.

Als Elektronica man ben ik uiteraard ook erg geïnteresseerd in de tech er achter.

Voor diegene die een poging wagen om te proeven of hobby wat is. Toch voor cheapest gaan! Dan ben je niet veel kwijt als je het toch niks vind. Maar ja is je budged beperkt is en krijg je de smaak te pakken .
Dan heb je eigen al deel investering gedaan in spul dat je groten deels gaat vervangen.

Met racen kom ik niet zo mee en vrije gevoel van freestyle spreek mij ook steeds meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Ik heb nog een aantal vraagjes wat betreft de lipo en het laden ervan.

-Wat is het storage voltage van een lipo (per cell)?
-Wat is het maximale laad voltage? Dus tot hoever opladen om te kunnen gaan vliegen.
-Wat is het minimale voltage (tijdens gebruik) dat je moet stoppen met vliegen?
-En ik kan op mijn lader, naast normaal laden, ook gebalanceerd laden. wat raden jullie aan?
-En met welk amperage laden jullie? Ik las ergens 3000mah kan je met 3A. laden?

Ik zag op het stickertje dat de lipo vanaf de fabriek 30% was geladen, en dat deze zo snel mogelijk naar het storage voltage gebracht moest worden. Dus heb ik gedaan naar 3,8 volt per cell.

Het gaat om een 3000 Mah 20c 3S lipo :)
Afbeeldingslocatie: http://shop.flycamstudio.com/images/3000_3S_ZIPPY_01.JPG

Ik weet dat er al topics zijn die hier over gaan, maar daaruit kon ik niet al mijn vragen beantwoorden. Dus probeer het nog even op deze manier. Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dappzor op 11-02-2017 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG

SG

Dappzor schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:49:
Ik heb nog een aantal vraagjes wat betreft de lipo en het laden ervan.

-Wat is het storage voltage van een lipo (per cell)?
-Wat is het maximale laad voltage? Dus tot hoever opladen om te kunnen gaan vliegen.
-Wat is het minimale voltage (tijdens gebruik) dat je moet stoppen met vliegen?
-En ik kan op mijn lader, naast normaal laden, ook gebalanceerd laden. wat raden jullie aan?
-En met welk amperage laden jullie? Ik las ergens 3000mah kan je met 3A. laden?

Ik zag op het stickertje dat de lipo vanaf de fabriek 30% was geladen, en dat deze zo snel mogelijk naar het storage voltage gebracht moest worden. Dus heb ik gedaan naar 3,8 volt per cell.

Het gaat om een 3000 Mah 20c 3S lipo :)
[afbeelding]

Ik weet dat er al topics zijn die hier over gaan, maar daaruit kon ik niet al mijn vragen beantwoorden. Dus probeer het nog even op deze manier. Alvast bedankt.
3,8V
4,2V
3,5V
balanceerd is beter
1C voor 3000mAh is dat 3000mA of 3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
SG schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:39:
[...]

3,8V
4,2V
3,5V
balanceerd is beter
1C voor 3000mAh is dat 3000mA of 3A
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Vorige week een P4pro aangeschaft en vandaag eindelijk is tijd gehad om er mee te vliegen.
En mijn eerste ervaring met premiere pro;)

YouTube: Winter Drive in Rotterdam

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Heeft er iemand een 3D printer die tegen een vergoeding deze Taranis gimbal protectors uit kan printen. :)?

http://www.thingiverse.com/thing:1747062

Ik heb geen idee hoeveel zoiets kost, maar als iemand bereid is dit te doen dan hoor ik het graag!

[ Voor 10% gewijzigd door Montu op 12-02-2017 23:31 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Montu schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:31:
Heeft er iemand een 3D printer die tegen een vergoeding deze Taranis gimbal protectors uit kan printen. :)?
Probeer deze https://www.3dhubs.com/
Ik heb vorige keer ook laten printen in de buurt. Goede ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Hoe vervoeren jullie je accu's als je in het vliegtuig stapt? In de handbagage natuurlijk (ruim mag niet), maar los in een lipozak of op de drone zelf gemonteerd?

Ik heb er zelf twee - in dit geval van een DJI Mavic Pro. Tot mijn verbazing werd de tweede losse accu zonder beschermplaatje, lipozak of hoesje geleverd. De contacten zijn overigens wel beschermd waardoor ze niet heel snel contact maken met andere onderdelen.

Ik vraag me vooral af of het aan te raden is de accu gemonteerd op de drone te laten zitten in de handbagage. Of dat los beter is. Ik heb momenteel één lipozak.
Pagina: 1 ... 42 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.