Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 09:23
Bedankt voor jullie reacties :)

@ChojinZ Welke controller gebruik jij bij de Eachine 250? De Eachine i-6?
hubhib schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:10:
Zelf wil ik deze quad gaan kopen als ik wat verder gevorderd ben, dus misschien is dit wel een goede quad voor Dappzor?
Deze heb ik inderdaad ook voorbij zien komen, lees er ook goede berichten over!
Maar denk toch dat ik begin met een Qx95..

Ps. Weet iemand wat nou het werkelijke verschil is tussen de flysky FS i-6 en de eachine i-6? Zit er uberhaupt verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dappzor schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:20:
Bedankt voor jullie reacties :)

@ChojinZ Welke controller gebruik jij bij de Eachine 250? De Eachine i-6?

[...]

Deze heb ik inderdaad ook voorbij zien komen, lees er ook goede berichten over!
Maar denk toch dat ik begin met een Qx95..

Ps. Weet iemand wat nou het werkelijke verschil is tussen de flysky FS i-6 en de eachine i-6? Zit er uberhaupt verschil in?
Ik heb zelf de Eachine i-6 maar daar moet je mee oppassen. In princiepe zijn ze gelijk maar er draait een andere firmware op. De firmware op de Eachine i-6 ondersteund geen PPM (optie is niet aanwezig in menu), die op de Flysky wel.

Nu is het wel zo dat er heel veel verschillende firmwares aanwezig zijn. Er is dus een mogelijkheid om te flashen. Ik heb nu op mijn Eachine i6 de Flysky firmware draaien omdat ik PPM nodig had en dat werkt gewoon prima.

Daarnaast zijn er ook firmwares in omloop die er een 8 of zelfs 10 channel controller van kunnen maken.
Maar dan moet je wel gaan flashen. Hiervoor heb je een speciale kabel nodig die je kan maken op basis van Arduino of kopen bij banggood (kost nog geen 5 euro).

Als je wilt weten welke firmware (en dus welke mogelijkheden) er zijn, kijk dan ff hier:
https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Ik vind die eachine echt he-le-maal kut. Toen bij campzone liep zo'n gast ook met dat ding rond. Opzich vliegt het wel maar na 2~3 lompe crashes was de vtx stuk vanwege de plaatsing op het frame.

Die jongens waren ook een beetje verbaasd over het verschil in snelheid :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
ChojinZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:40:
[...]

Ik heb zelf de Eachine i-6 maar daar moet je mee oppassen. In princiepe zijn ze gelijk maar er draait een andere firmware op. De firmware op de Eachine i-6 ondersteund geen PPM (optie is niet aanwezig in menu), die op de Flysky wel.

Nu is het wel zo dat er heel veel verschillende firmwares aanwezig zijn. Er is dus een mogelijkheid om te flashen. Ik heb nu op mijn Eachine i6 de Flysky firmware draaien omdat ik PPM nodig had en dat werkt gewoon prima.

Daarnaast zijn er ook firmwares in omloop die er een 8 of zelfs 10 channel controller van kunnen maken.
Maar dan moet je wel gaan flashen. Hiervoor heb je een speciale kabel nodig die je kan maken op basis van Arduino of kopen bij banggood (kost nog geen 5 euro).

Als je wilt weten welke firmware (en dus welke mogelijkheden) er zijn, kijk dan ff hier:
https://github.com/benb0jangles/FlySky-i6-Mod-
Ah duidelijk! Thanks. Waarvoor word PPM trouwens voor gebruikt? Dit heeft toch te maken met hoe je kanalen worden onderverdeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dappzor schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Ah duidelijk! Thanks. Waarvoor word PPM trouwens voor gebruikt? Dit heeft toch te maken met hoe je kanalen worden onderverdeeld?
Yup!

YouTube: RC Quick Tip - PWM, PPM, CPPM, S-BUS and Sat. explained

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

noobgrinder schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:58:
[...]

De conclusie lijkt mij om 'm niet te kopen, omdat de armen bij zulke slome crashes al breken.
Sowieso is de Eachine racer qua onderdelen prehistorisch...
Wat ik aanraad is om het zelf te bouwen met bijv. de volgende onderdelen.

Frame: Martian II http://www.banggood.com/M...FPV-Racing-p-1064065.html
ESC: Racerstar V2 30A http://www.banggood.com/4...-FPV-Racer-p-1074733.html
Motor: Racerstar 2205 2300kv http://www.banggood.com/4...Multirotor-p-1066837.html
FC: Betaflight F3 http://www.banggood.com/B...grated-OSD-p-1086563.html
Cam: HS1177 2.5mm lens http://www.myrcmart.com/m...tvl-ir-block-p-10368.html
VTX: een 200mWatt met goede recensies
TX: Flysky fs-i6 of Turnigy evolution
Goggles: Quanum V2 o.i.d.
Het is zo dat de pro racers die in garages vliegen.
Vaak Juist cheap banggood spul pakken het is niet super top maar ook niet slecht.
Dat is omdat de ( semi ) pro dat in betonnen garage raced , ook veel aan gort vliegen.
Racestar is daar populair. Build race repair repeat

Martian is als alien clone favoriet voor freestyle quad.
Kan je uiteraard ook mee racen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

SG schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:53:
[...]

Het is zo dat de pro racers die in garages vliegen.
Vaak Juist cheap banggood spul pakken het is niet super top maar ook niet slecht.
Dat is omdat de ( semi ) pro dat in betonnen garage raced , ook veel aan gort vliegen.
Racestar is daar populair. Build race repair repeat

Martian is als alien clone favoriet voor freestyle quad.
Kan je uiteraard ook mee racen.
Stop eens met het benoemen van mensen als "pro". Niemand in deze hobby leeft ervan. Zelfs de gasten die er extreem veel mee bezig zijn hebben gewoon allemaal neven activiteiten.

Volgens deze definitie is noobgrinder hier de grootste pro, die vloog namelijk in Utrecht helemaal niets kapot (toch? :P). _/-\o_

Trouwens, die Emax RS2205 waar iedereen een tijdje geleden mee vloog komen ook allemaal vanaf Banggood.

[ Voor 6% gewijzigd door lasharor op 12-01-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

lasharor schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:31:
[...]

Stop eens met het benoemen van mensen als "pro". Niemand in deze hobby leeft ervan. Zelfs de gasten die er extreem veel mee bezig zijn hebben gewoon allemaal neven activiteiten.

Volgens deze definitie is noobgrinder hier de grootste pro, die vloog namelijk in Utrecht helemaal niets kapot (toch? :P). _/-\o_

Trouwens, die Emax RS2205 waar iedereen een tijdje geleden mee vloog komen ook allemaal vanaf Banggood.
Pro slaat op sponsors niet elke tak is zo gesponsord dat je normale baan kan opzeggen. Het is geen voetbal.
Sommige merken sturen hun spul gewoon op om naam te krijgen. Naar famous racers.
Zo ook mijn club racer die ik toen voor leuk prijsje heb overgenomen. Hij moest niets van K frame hebben. Zweert bij X en tegenwoordig stretched X .

Racestar motoren zijn heel betaalbaar. Voor garage racers sloop je aardig wat gear zo ook motoren.
Tenzij je gesponsord bent

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 12:52

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

lasharor schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:31:
[...]

Haha, alleen een actioncam ontplofte, maar die klikte weer in elkaar gelukkig en gebruik ik nog steeds :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Dat is inderdaad super zeg! Geen mensen in de buurt. Ook heel tof met die bomen. Had 't een paar weken geleden. Ik vloog op een veld, een pad over, over een skate baan en weer terug over dat pad 't veld op. Niks gezien, niks aan de hand. Ik kom thuis, ik check m'n GoPro footage en zie dat er een mevrouw aan het hardlopen was. Die moest gewoon even stoppen omdat ik even voorrang nam dwars over dat pad heen.. Baalde ik enorm van. Als ik dit had opgemerkt had ik 'r even m'n excuses aangeboden. Niet dat het een close call was, maar toch vond ik 't niet netjes. Nadeel van 't brakke beeld wat we doorgestuurd krijgen door onze goggles. Je ziet gewoon bijna niet of er mensen aankomen, al helemaal niet met de snelheden waarmee we vliegen. Terwijl ik altijd dubbel check of de weg leeg is alvorens ik m'n bril op m'n hoofd zet:) Deze spot laat ik sindsdien ook maar met rust.
Oz. schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Bedankt! Dat is mijn voortuin :). Op dat vlak heb ik wel geluk, veel plaats en geen buren om te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Had ik ook eens gehad met spotten voor twee piloten , kwam er pokemon zoeker achter de bomen langs. Ook wat laat opgemerkt.

De FPV cam lensen zijn van matige kwaliteit.
Daar zijn 2.1 of 2.5 of 2.8 gopro vervangings lenzen voor verkrijgbaar als mod.
Dat maakt beeld stuk beter.

Ik ga clubracer en mixuko cam modden met gopro lens
Xfoot195 wordt gebouwt met gopro lens mod.

Met 2,5 lens zie ook iets meer van de horizon bij redelijke cam tilt.
Maakt het landen ook wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Heb inderdaad ook een gopro lens op m'n hs1190 zitten. Heb er helaas nog niet mee kunnen vliegen door al het baggerweer van de laatste tijd. Ben wel benieuwd naar t resultaat.
SG schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:34:
Had ik ook eens gehad met spotten voor twee piloten , kwam er pokemon zoeker achter de bomen langs. Ook wat laat opgemerkt.

De FPV cam lensen zijn van matige kwaliteit.
Daar zijn 2.1 of 2.5 of 2.8 gopro vervangings lenzen voor verkrijgbaar als mod.
Dat maakt beeld stuk beter.

Ik ga clubracer en mixuko cam modden met gopro lens
Xfoot195 wordt gebouwt met gopro lens mod.

Met 2,5 lens zie ook iets meer van de horizon bij redelijke cam tilt.
Maakt het landen ook wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:09

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Heeft iemand op het topic de Turnigy Evolution al in handen gehad?

Ik blijf erg gecharmeerd van de formfactor en de algemene ervaringen op het web lijken ook positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

B_sHoRtY schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:48:
Heb inderdaad ook een gopro lens op m'n hs1190 zitten. Heb er helaas nog niet mee kunnen vliegen door al het baggerweer van de laatste tijd. Ben wel benieuwd naar t resultaat.
[...]
Bij ons vliegen ze al langer met go pro lenzen , en zijn er zeer te spreken over.
Zelf moet ik er nog mee beginnen . Gaat ook van 2.8 naar 2.5. Dus ben ook zeer benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
De standaard foxeer lenzen vind ik top, maar ik mis bij een behoorlijke angle de grond bij landen. Dit maakt t erg moeilijk. De gopro lens moet dit oplossen om landen en oriëntatie van de grond beter onder controle te krijgen.
SG schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Bij ons vliegen ze al langer met go pro lenzen , en zijn er zeer te spreken over.
Zelf moet ik er nog mee beginnen . Gaat ook van 2.8 naar 2.5. Dus ben ook zeer benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

De reden voor gopro lenzen in onze groep is door tip van freestylers is veel scherper beeld.
Dat houd in bij boom uitstekende takje van af 25 meter goed te zien of je ziet pas op 10 meter.
Wide angle en ultra wide zijn ook lokaal te krijgen 2.1 en 2.5 eventueel HQ lenzen van foxeer.

Gopro steekt nog daar boven kwa kwalieit.

Een piloot bij ons heeft HQ foxeer 2.5 geprobeerd en kan niet opnemen tegen gopro beeld kwaliteit.
Want hij doet meer freestyle maar raced ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik heb een Flysky FS-i6X besteld. Is het mogelijk om hier mee op een Windows 10 laptop Freerider te besturen. Via Google kan ik niet echt een duidelijk antwoorden vinden welke dongel je hiervoor moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:18

Dr.Roelski

Walk on ....

Bertha781 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:49:
Ik heb een Flysky FS-i6X besteld. Is het mogelijk om hier mee op een Windows 10 laptop Freerider te besturen. Via Google kan ik niet echt een duidelijk antwoorden vinden welke dongel je hiervoor moet hebben.
Een klein weekje mijn i6x binnen en flink aan het oefenen met deze kabel:
http://www.banggood.com/F...1047126.html?rmmds=search

Racen die lui nu echt in acro mode?!? Ik kom nauwelijks de hoek om in DRL Simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:38
Dr.Roelski schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Racen die lui nu echt in acro mode?!? Ik kom nauwelijks de hoek om in DRL Simulator.
Ja ze racen allemaal in acro, soms wel met air mode.

Ben zelf op zoek na redelijk betrouwbare fpv simulator. Heb al HotProps en DRLSimulator geprobeerd. DRL is eigenlijk iets te simpel vergeleken met werkelijkheid.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52

MsG

Forumzwerver

Bertha781 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:49:
Ik raad je zoiets aan: http://www.banggood.com/2...-950398.html?rmmds=search dan kan je hem ook gebruiken in diverse commerciële flightsims.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Sumerechny schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:21:

Ik blijf erg gecharmeerd van de formfactor en de algemene ervaringen op het web lijken ook positief.
Yes ik heb 'm in mn handen gehad voelde best oke. Iemand uit ons team heeft 'm.
Zijn er specifieke vragen die je hebt? Die wil ik namelijk best even doorsturen voor je ;)

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Steeldunes schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:04:
[...]

Yes ik heb 'm in mn handen gehad voelde best oke. Iemand uit ons team heeft 'm.
Zijn er specifieke vragen die je hebt? Die wil ik namelijk best even doorsturen voor je ;)
Ah tof :) .

Ik vraag me af hoe hij 'aanvoelt', de Turnigy 9X voelt bijvoorbeeld vrij goedkoop aan. Tevens ben ik benieuwd of er range issues zijn m.b.t. FPV race/acro, hier lees ik wisselende berichten over.

Voor 70,- heb ik niet teveel verwachtingen maar ik heb wel genoeg van het formaat van de 'normale' radio's.

Edit: Groningen werkt overigens ook aan een drone-hub voor research. Airport Eelde zou hier ruimte voor moeten bieden. Al sinds oktober bekend maar het is bij mij langs gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Sumerechny op 15-01-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
RusFighter schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:43:
[...]

Ben zelf op zoek na redelijk betrouwbare fpv simulator. Heb al HotProps en DRLSimulator geprobeerd. DRL is eigenlijk iets te simpel vergeleken met werkelijkheid.

Iemand nog suggesties?
Ik heb sinds kort Velocidrone, vindt het super, zier er erg goed uit en komt ook zeer dicht bij de werkelijkheid qua "gevoel" Je kunt ook je Betaflight PID instelling van je quad overnemen in de simulator. :) :)
Op hun site is een proefversie te downloaden, kun je zien of je computer voldoende grafische power heeft en of het je wat lijkt.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

[...]

Iemand nog suggesties?
https://www.dronesimulation.co.uk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NUTS81
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-02 20:22
Sumerechny schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:21:

Ik vlieg hier al een tijdje mee en ben er erg over te spreken. Het ligt lekker in de hand, de ingebouwde accu is ook erg handig in vergelijking met mijn oude I6 en gewoon via de usb op te laden. Ook makkelijk te gebruiken voor simulaties met de usb poort, Sbus en Ibus ondersteuning voor veel kanalen. Als je met de pinch methode vliegt dan zal ik deze niet aanraden want daar is ie niet echt op gebouwd.

Veel gas, weinig efficiëntie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Iemand nog suggesties?
LiftOff (staat in Steam) :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Dit is ook mijn favoriete sim, het is de duurste van allemaal maar wat mij betreft ook het meest accuraat.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yLP_QJJngMI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik gebruik hem zelf (vanwege de prijs) trouwens niet meer. Liftoff met de juiste PIDS komt ook goed in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Na de laatste update gebruik ik nu het 4 inch frame en na tunen komt het inderdaad goed in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

NUTS81 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Ik vlieg hier al een tijdje mee en ben er erg over te spreken. Het ligt lekker in de hand, de ingebouwde accu is ook erg handig in vergelijking met mijn oude I6 en gewoon via de usb op te laden. Ook makkelijk te gebruiken voor simulaties met de usb poort, Sbus en Ibus ondersteuning voor veel kanalen. Als je met de pinch methode vliegt dan zal ik deze niet aanraden want daar is ie niet echt op gebouwd.
Ik pinch wel maar kan makkelijk terug naar thumbs gezien mijn controller ervaring. De USB poort is ook aantrekkelijk voor de sims, daar heb ik met mijn 9x alleen maar gedoe mee :/.
Ik speel met LiftOff, prima ervaring. Vergelijkingen kan ik het echter niet en ik vlieg ook niet super veel...dus mijn 'feeling' is wellicht minder getuned dan de mede-Tweakers hier O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Daar is ie dan :w
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2xB1q46mR65m3K77kZWhO7zL/full.jpg

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Sweet! Staat bij voor van de zomer toch wel op m'n verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 22:35
Zijn die Fat Shark brillen nou echt zo goed? Ik vind ze nogal duur eigenlijk. Ik vlieg zelf nog met een scherm gemonteerd op mijn transmitter, maar wil ook graag met een bril gaan vliegen binnenkort. Kun je voor 100 euro ook een degelijke bril krijgen?

Hier is trouwens mijn nieuwe build:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2uzxoaw.jpg

Frame: Puck 96
Flight Controller: Eachine FLF3_EVO Brushed
AIO Camera: Eachine TX03
Motors: Chaoli CL 820 8.5x20mm
Propellers: Walkera QR Ladybird

Zonder Lipo weegt hij 35 gram.

Totale kosten inclusief verzending 97,87 euro. Vooral het frame was prijzig. Maar gelukkig vliegt hij als een tierelier. 8)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

Ik vlieg zelf met een Fat Shark HD2, daarvoor gebruikte ik een Quanum V2, en ik vind de Fat Shark zeker de prijs waard. Veel comfortabeler dan zo'n scherm aan je hoofd. Voor €100 ga je zeker geen Fat Shark vinden. Zelfs 2dehands zal dit moeilijk zijn. Ook de ingebouwde DVR is zeer handig.

Je moet ook niet meteen voor het duurste gaan, bv. de nieuwe HD3 verschilt nauwelijks van de HD2, iets kleinere FoV waardoor het beeld wat scherper is, wat aanpassingen aan de faceplate, maar niets revolutionair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Wat voor frame kunnen jullie mij aanraden voor een beginner? Het hoeft geen racer te worden, meer een beetje een cruiser en ik vind het leuk als er een gopro op kan. Ik zag zelf de f330 en de zmr250 voorbij komen.. Maar die zmr250 is wel voor racer builds bedoeld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Ik zou niet een al te goedkoop frame kopen. Ook niet de duurste. Ga er een beetje tussenin zitten. In het begin crash je vaak. Je boort m met behoorlijke snelheden de grond in. Als je aan crappy frame hebt heb je in de kortste keren een tri copter :).
Dappzor schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:04:
Wat voor frame kunnen jullie mij aanraden voor een beginner? Het hoeft geen racer te worden, meer een beetje een cruiser en ik vind het leuk als er een gopro op kan. Ik zag zelf de f330 en de zmr250 voorbij komen.. Maar die zmr250 is wel voor racer builds bedoeld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Net frame zeg! Ziet er goed uit. Heb de mijne inmiddels ook binnen. Inderdaad behoorlijke fel voor binnen, maar zeker goed te besturen na de nodige tuning. Moest er zelfs m'n taranis voor flashen omdat die frsky module enkel connect op d8 mode:). Al die EU taranis modellen hebben geen D8 mode.
hubhib schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:14:
Zijn die Fat Shark brillen nou echt zo goed? Ik vind ze nogal duur eigenlijk. Ik vlieg zelf nog met een scherm gemonteerd op mijn transmitter, maar wil ook graag met een bril gaan vliegen binnenkort. Kun je voor 100 euro ook een degelijke bril krijgen?

[afbeelding]

Totale kosten inclusief verzending 97,87 euro. Vooral het frame was prijzig. Maar gelukkig vliegt hij als een tierelier. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Dappzor schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:04:
Een ZMR250 is volgens mij een prima frame om rustig aan mee te doen (daar val ik volgens mij ook wat onder). Zeker als beginner zullen de kleine verschillen per frame weinig uitmaken.

Het belangrijkste is dat je een stevig frame heb, carbon is dus wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Ik vlieg zelf met een Quanum V2 DIY kijkdoos, maar ik vind t heerlijk.
Heel stom, maar ik word echt naar in mijn hoofd van het Fat Shark beeld (door de 2 aparte schermpjes blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

[afbeelding]

Ik ben van Quanum V2 pro overgestapt naar Fatshark Dominator V3 en het bevalt me super. Maar de ervaringen verschillen enorm volgens mij :+ (ook als je het web overkijkt).
Kars schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Ik vlieg zelf met een Quanum V2 DIY kijkdoos, maar ik vind t heerlijk.
Heel stom, maar ik word echt naar in mijn hoofd van het Fat Shark beeld (door de 2 aparte schermpjes blijkbaar).
De Q2 ligt hier nu niks te doen, ik was van plan hem als tweede scherm te houden mocht iemand willen meekijken. Doorverkopen begint echter steeds interessanter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Hallo mede tweakers,

Even een vraagje/relaas: BIj Banggood heb ik een foxeer XAT600M/HS1177 orange/pal FPV camera gekocht. Normaliter zou ik zeggen dat banggood toch wel beetje let op fake producten.

Anyways: als ik de scratch me code op de doos ga controleren, kom ik niet op http://www.foxeer.com/ terecht, maar op http://www.fw-12365.com/w...anyi.aspx?pc=1&fwcode=<de code op de sticker>

Deze verifieert natuurlijk netjes en m'n code staat nu geregistreerd als eh, tja, gecontroleerd I guess.

Ga ik naar foxeer.com, en dan via het menu wat rondneuzelen om uit te komen op de fake check dan levert de code niet veel meer op dan "The security code has been queried".

Nu lijkt het mij dat deze code dus al eens is uitgegeven en al door iemand anders in gebruik is. Met een officiele foxeer.

Wat me verder opvalt, maar ik weet niet of dat van toepassing is omdat ik geen vergelijkings materiaal heb: het oranje plastic is wat doffer dan op de diverse fotos. Het plastic voelt ook wel erg cheap/dun aan (geen idee of dat maatgevend is bij een foxeer). De lenscap is slecht afgewerkt (er zit nog een plastic giet rand aan). Als ik het vergelijk met fotos op surveilzone mis ik het foxeer logo op de lenshouder (bij nader inzien: op de foxeer.com site zie ik ze ook niet. Oude fotos bij surveilzone?). Hmm, ok, hoe langer ik hier aan het typen ben, hoe meer ik denk dat banggood me een fake product heeft toegezonden.

Mede lotgenoten? Ervaringen met returns bij banggood?

[ Voor 3% gewijzigd door cavey op 18-01-2017 21:00 . Reden: toevoeging t.a.v. surveilzone fotos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

cavey schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:54:
Hallo mede tweakers,

Even een vraagje/relaas: BIj Banggood heb ik een foxeer XAT600M/HS1177 orange/pal FPV camera gekocht. Normaliter zou ik zeggen dat banggood toch wel beetje let op fake producten.

Anyways: als ik de scratch me code op de doos ga controleren, kom ik niet op http://www.foxeer.com/ terecht, maar op http://www.fw-12365.com/w...anyi.aspx?pc=1&fwcode=<de code op de sticker>

Deze verifieert natuurlijk netjes en m'n code staat nu geregistreerd als eh, tja, gecontroleerd I guess.

Ga ik naar foxeer.com, en dan via het menu wat rondneuzelen om uit te komen op de fake check dan levert de code niet veel meer op dan "The security code has been queried".

Nu lijkt het mij dat deze code dus al eens is uitgegeven en al door iemand anders in gebruik is. Met een officiele foxeer.

Wat me verder opvalt, maar ik weet niet of dat van toepassing is omdat ik geen vergelijkings materiaal heb: het oranje plastic is wat doffer dan op de diverse fotos. Het plastic voelt ook wel erg cheap/dun aan (geen idee of dat maatgevend is bij een foxeer). De lenscap is slecht afgewerkt (er zit nog een plastic giet rand aan). Als ik het vergelijk met fotos op surveilzone mis ik het foxeer logo op de lenshouder (bij nader inzien: op de foxeer.com site zie ik ze ook niet. Oude fotos bij surveilzone?). Hmm, ok, hoe langer ik hier aan het typen ben, hoe meer ik denk dat banggood me een fake product heeft toegezonden.

Mede lotgenoten? Ervaringen met returns bij banggood?
Openschroeven en het PCB vergelijken met foto's op het internet? Als dat hetzelfde is zou ik me niet al te veel zorgen maken. Heb je het menu trouwens ook al geprobeerd? Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Menu nog niet geprobeerd. Kan die direct op een tv aangesloten worden? Heb nog geen monitor mogelijkheden. Hoewel, ik ga m even proberen op m'n c64 monitor, mits ik ergens een juiste kabel kan vinden voor video signaal en bijbehorende 12V voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:41
cavey schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:54:........

Ga ik naar foxeer.com, en dan via het menu wat rondneuzelen om uit te komen op de fake check dan levert de code niet veel meer op dan "The security code has been queried".............
Aan die laatste controle heb je niks, lijkt me, want je hebt net je code op de andere site
geregistreerd, dus deze code is nu uitgegeven.
Waarschijnlijk had je op de eerste site een foutmelding gehad als registreren niet mogelijk was. (heb je dit geprobeerd?)
Had je eea andersom gedaan dan zou het nummer nog niet uitgegeven mogen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 18-01-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
elinx schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:35:
[...]
Aan die laatste controle heb je niks, lijkt me, want je hebt net je code op de andere site
geregistreerd, dus deze code is nu uitgegeven.
Waarschijnlijk had je op de eerste site een foutmelding gehad als registreren niet mogelijk was. (heb je dit geprobeerd?)
Had je eea andersom gedaan dan zou het nummer nog niet uitgegeven mogen zijn.
Punt is meer dat de website waarop ik de code heb geregistreerd mijns inziens niet van foxeer is. De Whois informatie van foxeer.com en van fw-12etc komen ook niet overeen. De anti fake check sites van beide zien er ook anders uit.

Op de fw site staat netjes dat de code vandaag om 0330 is geregistreerd (dat zal rond 2130 Nederlandse tijd zijn geweest). Op de foxeer site staat alleen dat de code is gequeried.

@lasharor ik heb de camera op de tv aangesloten, en via osd lijkt alles te werken. Staat Sony ccd650 rechtsbovenin het scherm, heb nog niet alle opties vergeleken, maar eerste indruk lijkt wellicht toch ietsje legit te zijn. Morgen eens openschroeven en PCB's vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
cavey schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:07:............ De Whois informatie van foxeer.com en van fw-12etc komen ook niet overeen...............
Vraag eens aan Foxeer, hoe het zit met de verschillende websites.
Als het fake betreft zullen zij dat wel bevestigen en heb je een punt bij Banggood.
In het andere geval weet je tenminste zeker dat hij legite is.

[ Voor 22% gewijzigd door elinx op 19-01-2017 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Best FPV tweakers,

Ik ben onlangs op een idee gekomen om met mijn telefoon FPV goggles te maken. Idee is eigenlijk zelfde als Gear VR. Je plaatst je telefoon in een bril case en gebruikt het als scherm in je bril. Onlangs ben ik gekomen op deze post http://nathan.vertile.com...o-fpv-goggles/#background. Het concept is goed. Je hebt namelijk veel grotere resolutie dan bijvoorbeeld een fat shark en de investering is relatief klein (25 euro). Ik heb tevens ook de onderdelen besteld (verwacht begin volgende week).
Ik heb echter 2 vragen. Mijn transmitter bevat een circular antenna. Ik weet echter niet of deze left of right handed is. Is er een manier om achter te komen?

Bij de receiver die ik voor de eigen goggles wil gebruiken (http://www.banggood.com/E...i-Receiver-p-1007771.html) zit een dipole antenna. Mijn vraag is of een dipole antenna signalen kan opvangen van een circular tx antenna en/of de kwaliteit nog te doen is (100 meter?).

En ik zou graag jullie mening willen horen over het concept van je telefoon gebruiken als scherm voor je FPV bril (waarom ook niet?).

Ilija

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:10
Hoe lijken de Eachine VR D2 FPV Goggles?

Qua features lijkt hij mij niet verkeerd (áls je de Fat Sharks te duur vindt uiteraard)
- Ingebouwde DVR* (micro SD)
- Diversity (+makkelijk swappable antennes)
- Scherm reso: 800*480 px

*Let op bij de Youtube reviews: Veel reviewers weten niet dat er 2 inputs zijn (AV1 & AV2). Als je FPV wilt vliegen tijdens het opnemen moet je even naar AV1 switchen omdat de DVR input AV2 stottert tijdens het opnemen. Daarnaast kom je ook nog oude reviews tegen (~september 2016) van V1 modellen met wat problemen die een tijdje later in V2 zijn opgelost.

Hoewel de Fat Sharks ongetwijfeld een stuk beter zijn ben ik zelf niet van plan om €400+ in een FPV bril te steken voordat ik uberhaubt een fatsoenlijke quad heb en beetje acro kan vliegen.
Natuurlijk heb je voor 4 tientjes minder ook vergelijkbare brillen zonder DVR, maar zelf lijkt me bovenstaande oplossing wat praktischer dan dat je met een aparte VRX + opneemapparaat moet gaan hannesen om een stukje op te nemen.
Als we een (half) jaar verder zijn en de hobby bevalt goed dan zal ik de Fat Sharks zeker overwegen. Deze tussenstap is op de langere termijn misschien wat duurder, maar dit vind ik niet zo'n probleem omdat hij daarna ook altijd kan dienen om iemand live mee te laten kijken of als backup-bril mocht het nodig zijn. 8)

Hetzelfde heb ik eigenlijk met de Quad zelf. Ik koop denk ik ook eerst een goedkoop QX95 model (F3 FC) om het vliegen (met de FS-i6x controller) wat onder de knie te krijgen en een beetje te kunnen spelen met Betaflight en te spelen met de PID's om te zien wat hiervan de effecten zijn op een quad. Ook kan ik met dit kleine model in de wintermaanden binnen wat meer vlieguren maken dan buiten.
Ik zou ook gelijk een duur model kunnen kopen, om zo uiteindelijk goedkoper uit te zijn, maar ik heb geen zin om in de eerste 2 minuten €300+ de grond in te vliegen (letterlijk..) omdat ik er nog weinig van bak. :+
Ik kan hem altijd nog gebruiken om binnen te vliegen, als backup, of om iemand 'die het wel leuk vind om het te proberen' even mee te laten vliegen zonder dat ik me al te druk hoef te maken. Als zo'n ding toch fataal crashed dan haal je gewoon weer een nieuwe.. ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RusFighter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:39:
Best FPV tweakers,

Ik ben onlangs op een idee gekomen om met mijn telefoon FPV goggles te maken. Idee is eigenlijk zelfde als Gear VR. Je plaatst je telefoon in een bril case en gebruikt het als scherm in je bril. Onlangs ben ik gekomen op deze post http://nathan.vertile.com...o-fpv-goggles/#background. Het concept is goed. Je hebt namelijk veel grotere resolutie dan bijvoorbeeld een fat shark en de investering is relatief klein (25 euro). Ik heb tevens ook de onderdelen besteld (verwacht begin volgende week).
Ik heb echter 2 vragen. Mijn transmitter bevat een circular antenna. Ik weet echter niet of deze left of right handed is. Is er een manier om achter te komen?

Bij de receiver die ik voor de eigen goggles wil gebruiken (http://www.banggood.com/E...i-Receiver-p-1007771.html) zit een dipole antenna. Mijn vraag is of een dipole antenna signalen kan opvangen van een circular tx antenna en/of de kwaliteit nog te doen is (100 meter?).

En ik zou graag jullie mening willen horen over het concept van je telefoon gebruiken als scherm voor je FPV bril (waarom ook niet?).

Ilija
Het grootste probleem van deze oplossing is de latency.
Zie hier hoe hoog. Dat is voor een beetje vlot FPV vliegen veel te veel en dus niet te doen.
Er is een aantal pagina's terug ook een mede-tweaker geweest die dit getest heeft.

-edit- ChojinZ dus, check 't hier.

Waarvoor het wel ideaal is, is om de beelden op te nemen of om iemand mee te laten kijken (die heeft geen perceptie van de latency).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Kars schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:18:
[...]

Het grootste probleem van deze oplossing is de latency.
Zie hier hoe hoog. Dat is voor een beetje vlot FPV vliegen veel te veel en dus niet te doen.
Er is een aantal pagina's terug ook een mede-tweaker geweest die dit getest heeft.

-edit- ChojinZ dus, check 't hier.

Waarvoor het wel ideaal is, is om de beelden op te nemen of om iemand mee te laten kijken (die heeft geen perceptie van de latency).
Heel toevallig heb ik het setje net binnen gekregen. Ben gelijk mee aan de slag gegaan. Mijn resultaten zijn 60 ms. Al hoewel ik niet fatsoenlijk kan meten. De online stopwatches verspringen telkens met stapjes van 50-60 ms voor mijn gevoel. Ook speelt de input lag van scherm enz rol. Enig idee hoe je het wel exact kan meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RusFighter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Heel toevallig heb ik het setje net binnen gekregen. Ben gelijk mee aan de slag gegaan. Mijn resultaten zijn 60 ms. Al hoewel ik niet fatsoenlijk kan meten. De online stopwatches verspringen telkens met stapjes van 50-60 ms voor mijn gevoel. Ook speelt de input lag van scherm enz rol. Enig idee hoe je het wel exact kan meten?
Zie de testopstelling van ChojinZ in de hierboven genoemde link.
Zet een stopwatch aan, film die met je FPV camera en film het beeld wat je door je FPV scherm binnenkrijgt.

Hier doen ze het met een DJI Phantom (die een latency van 200 à 300 ms heeft):

[ Voor 7% gewijzigd door Kars op 19-01-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Heb het gefilmed. Hoewel het nog steeds niet heel exact is sinds de timer telkens met 40-60 ms verspringt.

De lag is tussen 50-100ms lijkt me. Ben beniewd hoe het met een fat shark bril is in zelfde opstelling.

PS: FPV camera is een 800TVL CMOS camera

[ Voor 38% gewijzigd door RusFighter op 19-01-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RusFighter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:30:
Heb het gefilmed. Hoewel het nog steeds niet heel exact is sinds de timer telkens met 40-60 ms verspringt.

[video]

De lag is tussen 50-100ms lijkt me. Ben beniewd hoe het met een fat shark bril is in zelfde opstelling.

Hmm, dat lijkt alleszins mee te vallen.
Een normale analoge FPV opstelling met een 600tvl camera heeft >20 ms aan latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RusFighter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:30:

[video]

Bij mij schommelde de latency heel erg. Latency werd ook beinvloed door andere achtergrond processen van windows. Ook een keer gehad dat de virusscanner aansloeg en dat vertaagde de boel helemaal.

1 keer met deze setup gevlogen en dat was best wel een tegenvaller. De latency was te groot en ik vond het tricky om er mee te vliegen. Ook een paar keer gehad dat het scherm bevroor doordat de software niet lekker werkte. Onder windows kwam het erg onstabiel over.

Uiteindelijk maar een goedkoop 7inch eachine scherm besteld. Ook budget (in vergelijking met Fatshark oplossingen ;) ) maar het werkt wel goed. Heb geen merkbare latency meer. Uiteindelijk vond ik de Easycap setup niet geweldig en zonde van mijn geld. Maargoed, het is wel een erg goedkope oplossing. Dus als je een strak budget hebt en perse wil FPV-en, daar zijn er weinig alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Ik gebruik geen Windows maar android. Deze test werd gedraaid op een One Plus One. In de artikel staat precies uitgelegd welke open protocol en Android app werd gebruikt.

PS er wordt geen easycap gebruikt maar een andere, common, protocol. Deze word ook gebruikt voor webcams voor computers enz.

[ Voor 27% gewijzigd door RusFighter op 19-01-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RusFighter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:47:
Ik gebruik geen Windows maar android. Deze test werd gedraaid op een One Plus One. In de artikel staat precies uitgelegd welke open protocol en Android app werd gebruikt.

PS er wordt geen easycap gebruikt maar een andere, common, protocol. Deze word ook gebruikt voor webcams voor computers enz.
weet ik, ik heb je linkje gelezen. Wilde alleen maar mijn ervaringen delen. :)

Maar 100ms is gewoon veel. Als je de maximale snelheid van je drone weet en je weet hoeveel latency er maximaal optreed, dan kan je ook uitrekenen hoeveel vertraging (in meters) er op treed. Vervolgens kan je zelf beoordelen of je hier mee kan leven.

Easycap is trouwens de naam van het product (de videograbber hardware), niet een protocol.
Overigens moet je oppassen welke je koopt. Er zijn namelijk 4 verschillende versies in omloop waarvan maar 2 versies op android werken (UVC protocol support). Check dus van te voren welke chipset je nodig hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door ChojinZ op 19-01-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Ja was mijn fout. Easycap gebruikt een vage protocol waar je niet zomaar een applicatie voor maakt. Mijn USB stick gebruikt UVC protocol (http://en.wikipedia.org/wiki/USB_video_device_class) welke veel gebruikt wordt bij meeste plug and play webcams. Hierdoor kan je redelijk simpel applicatie maken en ben je niet afhankelijk van slecht een app (waar je ook nog eens voor fpv functies moet betalen).

Verder kan ik nergens zelfde soort bencmark vinden van bijvoorbeeld fat sharks. Ze claimen 20ms maar is het dan ook echt van camera naar scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RusFighter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:01:

Verder kan ik nergens zelfde soort bencmark vinden van bijvoorbeeld fat sharks. Ze claimen 20ms maar is het dan ook echt van camera naar scherm?
Dont know, maar voor dat geld zou je dat wel mogen verwachten. :P
Ow, en:
YouTube: FPV Camera Latency - Testing and comparison (Mobius, 808#16, GoPro a...

Sowieso heeft de poster wel een leuk en leerzaam kanaal. Heb er persoonlijk veel van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
ChojinZ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:31:
[...]

Dont know, maar voor dat geld zou je dat wel mogen verwachten. :P
Ow, en:
YouTube: FPV Camera Latency - Testing and comparison (Mobius, 808#16, GoPro a...

Sowieso heeft de poster wel een leuk en leerzaam kanaal. Heb er persoonlijk veel van geleerd.
Video heb ook gezien, hoewel hij hier verschillende camera's test en niet verschillende manieren van ontvangen. Maar conclusie van hem is dat de fatshark 50 ms lagg heeft met +-50 ms. Als ik op zelfde manier meet kom ik ongeveer tussen 50-100 ms wat ongeveer het zelfde is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cavey
elinx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 07:31:
[...]

Vraag eens aan Foxeer, hoe het zit met de verschillende websites.
Als het fake betreft zullen zij dat wel bevestigen en heb je een punt bij Banggood.
In het andere geval weet je tenminste zeker dat hij legite is.
Foxeer bevestigt dat het een legit camera is.

Beetje vaag dat ze dan verschillende fake check sites hebben.

Crisis averted hehe. Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
cavey schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 05:56:
......
Foxeer bevestigt dat het ..............
Crisis averted............
Zo en nu weer rustig ademhalen.

Banggood heeft altijd legit camera's, maar soms gaat het niet goed en levert de tussenhandelaar de fakes, Helaas heb je aan plaatjes ed niet altijd zoveel, omdat eea nogal eens wil wijzigen met de componenten leveranciers. mat of glans, lettertype en printplaat willen er dan weleens net anders uitzien.
Nu heb je tenminste een bevestiging van de bron zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Yes :D

Gisteren nog een ander pakketje in de bus (althans het "bij de buren afgeleverd briefje"), als het goed is zit daar de foxeer tm25 vtx in. Dan nog bedenken hoe ik alles aan elkaar ga hangen (minimosd, littlebee esc's, wel/geen extra condensator bij de powerlines, want ik ga alles toch voeden via de pdb) en ergens een vrx zoeken.

Neig nu best wel sterk naar deze opties:
- Fatshark Dominator v3 (tja, dan maar 16:9, de HD2's zijn well beyond my comfort zone), en ergens een bijbehorende receiver.
- Fatshark Transformer + Binocular add-on
- Fatshark Attitude v-zoveel (maar ja, prijsverschil tussen deze en de Dominator v3 is nagenoeg 0)
- Quanum Cyclops
- Quanum V2 Pro

Zal nog wel een tijdje duren voor ik zover ben. Misschien zelfs eerst simpel alleen een monitor + 40channel receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RusFighter
cavey schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:51:
...
Zal nog wel een tijdje duren voor ik zover ben. Misschien zelfs eerst simpel alleen een monitor + 40channel receiver.
Je kan ook deze opstelling proberen http://nathan.vertile.com...1/go-fpv-goggles/#goggles. Zie mijn eerdere posts over latency (zelf heb ik wel http://www.banggood.com/E...i-Receiver-p-1007771.html ontvanger gebruikt). Als je een vr bril hebt liggen (dus voor telefoon) ben je nog geen 25 euro kwijt.

Als je later nog een fpv bril haalt kan je deze setje nog gebruiken om op te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bertha781
Na een paar weken een H8 mini te hebben gevlogen zelf een qoud gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://i1030.photobucket.com/albums/y369/Frigide/46c29ea5-20ac-468f-b786-20b2f3c98be2_zpsj9o8fssa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1030.photobucket.com/albums/y369/Frigide/2b16d578-0499-4c62-a54f-de1463782bd1_zpsnkxn17er.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1030.photobucket.com/albums/y369/Frigide/ae657562-2a12-4b7e-b0b0-47e26f42fbfa_zps4bkhjkkn.jpg

Samengesteld uit de volgende onderdelen:
Kingkong Smart100 Micro
Micro 32bits F3 Brushed Flight Control Board
Flysky FS-A8S
5V Buzzer Alarm Beeper
10 Pairs Kingkong 65mm Blade Propeller rood en zwart
4X Racerstar 8520 8.5x20mm 53500RPM rood
4X Racerstar 8520 8.5x20mm 53500RPM zwart
300pcs M3 Nylon Black Hex Screw Nut Spacer Stand-off Varied Length Assortment Kit Box
127Pcs Halogen-Free 2:1 Heat Shrink

Het wachten is op de Flysky FS-i6X. Ik wil hier mee vliegen tot ik in 4 derections een flip kan maken en een acht kan vliegen in arco mode 8)7 . Dus dat duurt even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
Wow, dat ziet er wel heel gaaf uit :)
Welke accu gebruik je hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
BoAC schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:50:
[...]

Wow, dat ziet er wel heel gaaf uit :)
Welke accu gebruik je hierbij?
Slechte foto, maar ziet er inderdaad fraai uit. Ik heb voor de H8 mini deze set lipo's gekocht.
Eind december was ik op vakantie in Curacao en zag ik op habbyking de 750 mah voor 1.20 te koop staan. Een dag later waren deze 3,20. Ik wacht dus op een aanbieding en ga dan voor deze lipo's. Samen met deze lader.

Of heeft er iemand beter suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Welk soort motoren, Esc's, flightcontroller raden jullie aan op een DJI F330 frame?
Ik zat zelf te denken aan 1450kv motoren en 12A Esc's?

Heeft iemand hier een f330 frame, zoja, welke onderdelen heb je hier op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Dappzor schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:17:
Welk soort motoren, Esc's, flightcontroller raden jullie aan op een DJI F330 frame?
Ik zat zelf te denken aan 1450kv motoren en 12A Esc's?

Heeft iemand hier een f330 frame, zoja, welke onderdelen heb je hier op zitten?
Wat wil je ermee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Het hoeft geen racer te worden, meer rustig (stabiel) vliegen met fpv en GoPro er onder :)
Ik kwam zelf gister de Naze32 Full 10DOF flight controller tegen, of is dit echt voor racers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Naze32 is oud nieuws. Ook meer voor racers bedoeld. Je kan beter naar nieuwer le flightcontrollers kijken waar je minder hoeft emmeren met aansluitingen voor gps enzo. Een naze32 heeft gewoon te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
cavey schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:38:
Naze32 is oud nieuws. Ook meer voor racers bedoeld. Je kan beter naar nieuwer le flightcontrollers kijken waar je minder hoeft emmeren met aansluitingen voor gps enzo. Een naze32 heeft gewoon te weinig.
Heb je misschien wat voorbeelden van de huidige flight controllers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wil je hem ook daadwerkelijk als een drone inzetten (dus echt autonoom vliegen?) dan is iets als een Ardupilot ook een optie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
De huidige F3 controllers hebben wat meer aansluit mogelijkheden. Maar wellicht kan je beter kijken of de platforms zoals cleanflight, betaflight, raceflight aansluiten op wat je wil gaan doen met je drone.

Wellicht is dan een dji naza (spelling?) ook wel iets. Of wat MSG hierboven noemt ardupilot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoAC
Op de F3 controllers kun je volgens mij prima iNav flashen. Die is meer gericht op GPS en stabiliteit. De F3 heeft iig meer poorten tot zijn beschikking dan Naze32 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RusFighter
Eerste keer FPV gevlogen met zelf gemaakt FPV bril:

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/66xvypu5p/IMG_20170121_190159.jpg

Totale kosten: 40 euro. Pixels per oog: 960x1080 (One Plus One).

Antenne heb ik zelf gemaakt (rubber ducky omgetoverd naar cloverleaf antenna).
Had nog na 200-300 meter beeld op een open veld. Verder was de response time heel goed en ik had er geen last van. Helaas heb ik nooit met een dure FPV bril gevlogen dus geen vergelijking kunnen doen.

Beeld had gele tint, zou niet weten wat de oorzaak is. Het lijkt me de zelf gemaakt antenna of de camera?

Verder dik tevreden mee, hoewel op een open veld, zonder enige referentie punten, best moeilijk fpv vliegen is (hoogte inschatten).

Extra: bril zelf kan ik nog gebruiken voor andere dingen zoals 3D films/apps sinds ik gewoon klittenband gebruik om de receiver en decoder vast te maken aan bril.

[ Voor 58% gewijzigd door RusFighter op 22-01-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Afbeelding doet het niet.

Denk daarnaast dat zo'n bril je niet echt verder gaat helpen. Ik weet nog goed dat ik heel erg vaak allemaal takken etc raakte omdat ik zo'n goedkope camera gebruikte op mijn quad terwijl de jongens om mij heen nergens last van leken te hebben. Upgrade naar een HS1177 heeft toen wonderen gedaan.

Dit is een beetje hetzelfde. Die input lag merk je nu waarschijnlijk niet (want, je vliegt op een open veld) maar zal je later denk ik wel hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
lasharor schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:56:
Afbeelding doet het niet.

Denk daarnaast dat zo'n bril je niet echt verder gaat helpen. Ik weet nog goed dat ik heel erg vaak allemaal takken etc raakte omdat ik zo'n goedkope camera gebruikte op mijn quad terwijl de jongens om mij heen nergens last van leken te hebben. Upgrade naar een HS1177 heeft toen wonderen gedaan.

Dit is een beetje hetzelfde. Die input lag merk je nu waarschijnlijk niet (want, je vliegt op een open veld) maar zal je later denk ik wel hinderen.
Afbeelding geupdate.

Ging me meer om de bril. Camera is 800TVL CMOS, weet niet hoeveel het scheelt als ik upgrade naar HS1177.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Oef, ik moet er helaas nog even mee wachten, maar nu bij HobbyKing de quanum cyclops voor ongeveer EUR 47 vanuit de EU warehouse O_o met ongeveer 6 euro verzendkosten voor Nederland.

https://hobbyking.com/en_us/quanum-cyclops-fpv-goggles.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

cavey schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:52:
Oef, ik moet er helaas nog even mee wachten, maar nu bij HobbyKing de quanum cyclops voor ongeveer EUR 47 vanuit de EU warehouse O_o met ongeveer 6 euro verzendkosten voor Nederland.

Ja die brillen dalen soms met die acties flink in prijs. Had hem een paar maanden geleden voor € 36,-. Loont wel om te wachten op sales bij sommige producten van je quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
MsG schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:03:
[...]

Ja die brillen dalen soms met die acties flink in prijs. Had hem een paar maanden geleden voor € 36,-. Loont wel om te wachten op sales bij sommige producten van je quad.
Waren dat de V2 pro's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik heb de afgelopen dagen lekker gevlogen over het witte landschap, ook mijn eerste duiken onder een afdak door gedaan. Dat viel me toch flink tegen met een flinke kater... :X .

[quote]cavey schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:52:

[/quote]

Mocht je interesse hebben, ik wil toch wel van mijn Q v2 pro af, voel je vrij een DM te sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee, die zijn zelfs 27,- geweest. Het was de Quanum Cyclops, waar je ook naar linkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
BoAC schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:12:
Op de F3 controllers kun je volgens mij prima iNav flashen. Die is meer gericht op GPS en stabiliteit. De F3 heeft iig meer poorten tot zijn beschikking dan Naze32 :)
Kijk naar een orginele SP Racing Evo, die heeft ook een baro&magnetometer aan boord.
Ik ga die op een Hexa zetten.
Ik heb daar iNav op geflashed maar nog niet mee gevlogen.
Die kan je gewoon in Nederland kopen bdw.

Ik heb nog even gekeken naar ArduPilot (heb er 1 gekregen) maar dat is echt oud en achterhaald.
Hele goede software maar de hardware is oud.
Bovendien werkt iNav net als Cleanflight en dat ken ik inmiddels goed, alles van die ArduPilot moet ik opnieuw leren.

[ Voor 20% gewijzigd door Gman op 24-01-2017 13:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Iedereen nog even kunnen vliegen dit weekend? Het was mooi weer! Hier een filmpje van dit weekend. :)

*jellow, dankzij mijn props, sorry

Acties:
  • +5 Henk 'm!
DutchWalnut schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:25:
Iedereen nog even kunnen vliegen dit weekend? Het was mooi weer! Hier een filmpje van dit weekend. :)

[video]
*jellow, dankzij mijn props, sorry
Jazeker! Was echt zulk vreselijk mooi weer, ik was helemaal in de wolken :+

Het einde van deze video vind ik zo vet qua licht, als ik wist dat het er op HD zo mooi uit zag had ik meer tricks richting de zon gedaan, maar goed ik was al lang blij dat ik weer eens lekker kon vliegen. Ook leuk om te zien dat jij zo'n witte ondergrond heb en ik gewoon groen :D

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sensei_D schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:11:
[...]
Jazeker! Was echt zulk vreselijk mooi weer, ik was helemaal in de wolken :+

[video]
Het einde van deze video vind ik zo vet qua licht, als ik wist dat het er op HD zo mooi uit zag had ik meer tricks richting de zon gedaan, maar goed ik was al lang blij dat ik weer eens lekker kon vliegen. Ook leuk om te zien dat jij zo'n witte ondergrond heb en ik gewoon groen :D
Inderdaad grappig te zien dat het aan de andere kant heel groen is! EN ik zie gelijk dat ik moet oefenen met Yawspins :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Pff het is voor mij weer veel te lang geleden dat ik heb gevlogen. Snel weer eens even m'n quad in de lucht hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Dr.Roelski schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Ik lees op banggood dat deze kabel niet werkt met Win10. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Bertha781 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Ik lees op banggood dat deze kabel niet werkt met Win10. Klopt dit?
Ik lees in de comments op banggood dat hij wel met win10 werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Dappzor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Ik lees in de comments op banggood dat hij wel met win10 werkt :)
Klopt in de reviews wel in de vragen niet. Ik heb hem reeds besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Zo, met blauwe handen weer terug uit het veld :P . Heerlijk om weer te vliegen! Ik weet niet wie de King Kong props aanbevolen had een paar maand terug..maar man die dingen kunnen tikken hebben.

Weet iemand wellicht wat het effect van kou op de lipo's is? Mijn alarm gaat vrijwel direct af opzich daar verbaas ik me niet over. Wat ik me echter afvraag is of je ook teveel vermogen vraagt en daardoor de lipo beschadigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sumerechny schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:58:
Weet iemand wellicht wat het effect van kou op de lipo's is? Mijn alarm gaat vrijwel direct af opzich daar verbaas ik me niet over. Wat ik me echter afvraag is of je ook teveel vermogen vraagt en daardoor de lipo beschadigt.
Koud weer is niet echt goed voor je lipo's en kunnen daardoor vermogen verlies hebben. Ja, ze kunnen hierdoor beschadigd raken . Dus dan is het een pre om goed je lipo in de gaten te houden door middel van een OSD. (Makkelijker dan een piep). Gewoon niet te veel max. gaan (zodat je niet enorme dippen in voltage hebt) en je vluchttijd korter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
King Kong props ruuuule! Alleen kan het ook nadelig zijn natuurlijk, je motoren krijgen nu hardere klappen te verduren. Niet dat dat mij ooit een motor heeft gekost, just saying.

Kou schadelijk ja? Had geen idee, maar idd, mijn accu's zijn wel sneller leeg. Dacht dat het kwam omdat ik over was gestapt naar 2205 :X Mijn (inmiddels wat oudere) graphenes geven nu idd instant battery low. Heb 3 nieuwe 1550 tattu's en ook die gaan er redelijk snel doorheen (minuut of 3) met deze kou helaas, maar een stuk minder sag. Goed, ze zijn ook nieuw.

Nog wat gefilmt Sumerechny? Strak blauw hiero, mooi man :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sensei_D op 26-01-2017 16:17 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Crp... Heb mn gloednieuwe X220 naar laatste Betaflight gezet. Dacht ook even de esc's te flashen naar laatste versie BLHeli (van 16.3 naar 16.6). Had in betaflight 3.0.1 al af en toe dat hij in BLHelisuite de esc 2 en 3 niet zag,maar met wisselen tussen aansluiting kon hij ze wel lezen.Dacht dat het aan BLHelisuite lag. Na flashen Betaflight naar 3.1.0 leek alles ok.
Helaas. Flash esc 2 en 3 gingen toch fout en nu worden ze helemaal niet meer gezien.Geeft ook geen biepjes meer bij opstarten. Eerste poging met arduino niet gelukt via pwm poort en via 4wire interface (geklemd). Toch vanavond maar direct op esc solderen. ARGH!!! Hopelijk krijg ik er weer leven in.
Meer mensen dit probleem gehad? Is er nog hoop voor mn esc's? Zou toch via 4wire interface direct op esc altijd moeten lukken om te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Welke esc gaat het om? Vaak zit de bootloader van BLHelie er nog op en kun je ze prima redden door direct te fashen via speciale pads op de ESC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

BoAC schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:31:
Welke esc gaat het om? Vaak zit de bootloader van BLHelie er nog op en kun he ze prima redden door direct te fashen via speciale pads op de ESC :)
Speciale pads gesoldeerd en poging gedaan via nano, maar helaas niets wordt herkend. Nu kan het ook aan mijn inmiddels roestige soldeerskillz liggen (ziet er ook crusty uit op de foto!).
Denk dat ik op zoek moet naar vervangende esc van de eachine x220. Ben deze nog niet 1:1 tegengekomen. Iemand idee? Zijn als het goed is 20A esc. Benaming op print:EFM8B-20A-4S-v1.2
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/pd3t8rdrl/2017_01_26_21_10_32.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/pl3oehqwj/2017_01_26_21_09_38.jpg
Mocht ik de exacte versie niet kunnen vinden. Nog tips wat goed/betere replacement is?

// edit... denk dat ik m al gevonden heb http://www.banggood.com/4...1074732.html?rmmds=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr.Roelski schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:21:
[...]

Speciale pads gesoldeerd en poging gedaan via nano, maar helaas niets wordt herkend. Nu kan het ook aan mijn inmiddels roestige soldeerskillz liggen (ziet er ook crusty uit op de foto!).
Denk dat ik op zoek moet naar vervangende esc van de eachine x220. Ben deze nog niet 1:1 tegengekomen. Iemand idee? Zijn als het goed is 20A esc. Benaming op print:EFM8B-20A-4S-v1.2
[afbeelding]
[afbeelding]
Mocht ik de exacte versie niet kunnen vinden. Nog tips wat goed/betere replacement is?

// edit... denk dat ik m al gevonden heb http://www.banggood.com/4...1074732.html?rmmds=search
Die zijn het inderdaad.
Ik heb zelf de goedkopere versie:
http://www.banggood.com/4...-Multishot-p-1089007.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:16:
King Kong props ruuuule! Alleen kan het ook nadelig zijn natuurlijk, je motoren krijgen nu hardere klappen te verduren. Niet dat dat mij ooit een motor heeft gekost, just saying.

Kou schadelijk ja? Had geen idee, maar idd, mijn accu's zijn wel sneller leeg. Dacht dat het kwam omdat ik over was gestapt naar 2205 :X Mijn (inmiddels wat oudere) graphenes geven nu idd instant battery low. Heb 3 nieuwe 1550 tattu's en ook die gaan er redelijk snel doorheen (minuut of 3) met deze kou helaas, maar een stuk minder sag. Goed, ze zijn ook nieuw.

Nog wat gefilmt Sumerechny? Strak blauw hiero, mooi man :)
Goed om te lezen dat ik niet de enige onwetende ben ;) . Hier wasen is de lucht ook strak blauw, heerlijk. Filmen zal ik eens naar gaan kijken, het SD kaartje zit zo in de Fatshark natuurlijk :P .

Afgelopen avond liet een collega doorschemeren op zoek te zijn naar een RTF 'racer' en dat hij met setje wel wil overnemen. Volgens mij is dit een mooie kans voor een upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Alles bij elkaar na het sprokkelen is een zelfbouw drone ook niet goedkoop. Ik ga het een keer allemaal op een rijtje zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze hele hobby is ook reteduur :P Net onderdelen voor een micro besteld; 95mm brushless; totaal 150 euro. Als ik net zou beginnen is dat ex lader, bril en zender :X

Volgens mij is de beste bang for buck op dit moment de Eachine Wizard x220 + FlySky zender bundel. Je krijgt dat met zelfbouw echt niet goedkoper. Met zelfbouw kan je wel zelf onderdelen kiezen, maar daar heeft ook niet iedere beginner zin an :+

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.