hubhib schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:14:
Zijn die Fat Shark brillen nou echt zo goed? Ik vind ze nogal duur eigenlijk. Ik vlieg zelf nog met een scherm gemonteerd op mijn transmitter, maar wil ook graag met een bril gaan vliegen binnenkort. Kun je voor 100 euro ook een degelijke bril krijgen?
Hoe lijken de
Eachine VR D2 FPV Goggles?
Qua features lijkt hij mij niet verkeerd (áls je de Fat Sharks te duur vindt uiteraard)
- Ingebouwde DVR* (micro SD)
- Diversity (+makkelijk swappable antennes)
- Scherm reso: 800*480 px
*Let op bij de Youtube reviews: Veel reviewers weten niet dat er 2 inputs zijn (AV1 & AV2). Als je FPV wilt vliegen tijdens het opnemen moet je even naar AV1 switchen omdat de DVR input AV2 stottert tijdens het opnemen. Daarnaast kom je ook nog oude reviews tegen (~september 2016) van V1 modellen met wat problemen die een tijdje later in V2 zijn opgelost.
Hoewel de Fat Sharks ongetwijfeld een stuk beter zijn ben ik zelf niet van plan om €400+ in een FPV bril te steken voordat ik uberhaubt een fatsoenlijke quad heb en beetje acro kan vliegen.
Natuurlijk heb je voor 4 tientjes minder ook vergelijkbare brillen zonder DVR, maar zelf lijkt me bovenstaande oplossing wat praktischer dan dat je met een aparte VRX + opneemapparaat moet gaan hannesen om een stukje op te nemen.
Als we een (half) jaar verder zijn en de hobby bevalt goed dan zal ik de Fat Sharks zeker overwegen. Deze tussenstap is op de langere termijn misschien wat duurder, maar dit vind ik niet zo'n probleem omdat hij daarna ook altijd kan dienen om iemand live mee te laten kijken of als backup-bril mocht het nodig zijn.
Hetzelfde heb ik eigenlijk met de Quad zelf. Ik koop denk ik ook eerst een goedkoop QX95 model (F3 FC) om het vliegen (met de FS-i6x controller) wat onder de knie te krijgen en een beetje te kunnen spelen met Betaflight en te spelen met de PID's om te zien wat hiervan de effecten zijn op een quad. Ook kan ik met dit kleine model in de wintermaanden binnen wat meer vlieguren maken dan buiten.
Ik zou ook gelijk een duur model kunnen kopen, om zo uiteindelijk goedkoper uit te zijn, maar ik heb geen zin om in de eerste 2 minuten €300+ de grond in te vliegen (letterlijk..) omdat ik er nog weinig van bak.

Ik kan hem altijd nog gebruiken om binnen te vliegen, als backup, of om iemand 'die het wel leuk vind om het te proberen' even mee te laten vliegen zonder dat ik me al te druk hoef te maken. Als zo'n ding toch fataal crashed dan haal je gewoon weer een nieuwe..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup