Ghostley schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:18:
[...]
Hangt er een beetje vanaf of het je eerste drone is.
Zou zonde zijn als je er een bouwt met alle dure aanhangsels en die dan na 1 minuut al vol de grond in ziet duiken.

)
Enige wat ik wel kan aanraden, in geval van FPV, ga niet voor de goedkope camera's en vtx'jes.
Ik ben zelf fan van
deze cam en
deze vtx, vanwege het kleine formaat en de ingebouwde mic.
(maar kan zijn dat anderen die vreselijk vinden.)
Dat hoort er beetje bij je racer vroeg tijdig crashen. Ik zie dat vaak gebeuren en is mij na 2 vlucht ook gebeurd.
Daarom gaat men voor robuste frames die kunnen wat hebben.
Het kan dat het ding in air mode of acro hebt full pull weg fliegt en de grond in boord.
Of op stijgt en te vroeg hard naar voren pitched of motoren bij fullpull take of niet tegelijk spinnen.
Bij de pro met extreem cam angle is landen altijd een lichte crash dat is hoe er geland wordt als bij hooveren de grond niet ziet.
Daar is oplossing voor. 2.5 of 2.1 lenzen ipv standaard 2.8
Bij bangood zijn in ons clubje de kingkong motor protectors zeer populair en hebben menig motor gered.
Bij racen kan je mid air collission , gate crashes en VTX wegvallen vaak door mede piloten die zomaar inschakelen.
Bij crash ook snel disarmen.
Binnen racen krijg je te maken met beton en lage ceiling. Dan gaan ook robuste frames kapot.
Dan neem je paar racers mee.
Binnen Racer bouwen hun racers vaak goedkoop om simple reden je vliegt het toch kapot. En bangood spul is daar populair.
Bij buiten racer gaat dat wat minder hard.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K