Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noobgrinder schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:38:
Een Naze is origineel een F1 bord, dit is eigenlijk geen Naze, maar hij zal vast wel OK zijn.
En anders zoiets:
http://m.banggood.com/F3-...4G-MicroSD-p-1064058.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
noobgrinder schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:38:
Een Naze is origineel een F1 bord, dit is eigenlijk geen Naze, maar hij zal vast wel OK zijn.
Hij is oke. Ik heb hem ook en is idd een F3 bordje.
Ow, en begin met 3S accus. Is echt voldoende voor in het begin :)

[ Voor 11% gewijzigd door BoAC op 02-01-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:01:
Ik weet dat ik het leukvind, heb al een oefenquad gehad en miste toch wel beetje de snelheid :p. Ik denk dat mijn budget ongeveer rond de 300-400 euro ligt. Sommige componenten koop ik gelijk goede kwaliteit zoals charger, lipo en zender.

Nou, heb me beetje doorgelezen in dat Reddit topic, en denk dat ik het zo wel heb:

Frame: TC-R260
Motors: Emax RS2205 2300kv
ESC: DYS XM20A V2
PDB: Realacc HUBOSD H Type
FC: Naze32
VTx: Skyzone TS5823S
RTx: FlySky i6
Goggles:Eachine EV800
Charger: iMax B6-AC
Lipo: Infinity 4s 70c
Cam: Foxeer XAT600M
Props: KingKong 5040

Advies?
Totaalprijs: Net geen 400 euro :P
1 Lipo? Das wel weinig hoor. Ik zou er minimaal 3 kopen. En wat BoACzegt: leer eerst vliegen, investeer dan pas in VTX/FPV gear. Die goggles ga je de eerste tijd toch niet gebruiken.

Hou er overigens rekening mee dat bij zelfbouw, niet het bouwen maar het goed configuren van de Flight Controller software het moeilijkst is.
Je kan wel meteen voor premium onderdelen gaan, maar bij slecht geconfigureerde software is dat geld verspilling en ben je misschien wel beter af met goedkoop RTF spul.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er in mn mandje ook al 3 gedaan :p. Ben net begonnen aan het kijken en lezen hoe te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:01:
Ik weet dat ik het leukvind, heb al een oefenquad gehad en miste toch wel beetje de snelheid :p. Ik denk dat mijn budget ongeveer rond de 300-400 euro ligt. Sommige componenten koop ik gelijk goede kwaliteit zoals charger, lipo en zender.

Nou, heb me beetje doorgelezen in dat Reddit topic, en denk dat ik het zo wel heb:

Frame: TC-R260
Motors: Emax RS2205 2300kv
ESC: DYS XM20A V2
PDB: Realacc HUBOSD H Type
FC: Naze32
VTx: Skyzone TS5823S
RTx: FlySky i6
Goggles:Eachine EV800
Charger: iMax B6-AC
Lipo: Infinity 4s 70c
Cam: Foxeer XAT600M
Props: KingKong 5040

Advies?
Totaalprijs: Net geen 400 euro :P
Welkom! Leuk te zien dat je graag aan de gang wil.
Je vraagt advies, dan krijg je advies :P

Frame/motors/ESC's/FC/PDB/props:
Ik zou op dit moment voor deze gaan.

Qua radio is de FS-i6 een goeie, maar ga dan voor deze ontvanger. Die is mooi klein en ondersteunt iBUS.

Bestel ook even dit setje antennes mee!

Verder prima lijstje :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kars op 03-01-2017 09:21 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Kars schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Qua radio is de FS-i6 een goeie, maar ga dan voor deze ontvanger. Die is mooi klein en ondersteunt iBUS.
Die ontvanger heeft maar 1 antenne, die zou ik niet gebruiken, ik zou eerder voor deze gaan: Flysky X6B 2.4G 6CH i-BUS PPM PWM Receiver for AFHDS i10 i6s i6 i6x i4x Transmitter :P Ondersteunt ook iBUS en is te stapelen op je FC :) Daarnaast kan hij ook je batterij voltage terugmelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

Ghostley schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:18:
[...]

Hangt er een beetje vanaf of het je eerste drone is.
Zou zonde zijn als je er een bouwt met alle dure aanhangsels en die dan na 1 minuut al vol de grond in ziet duiken. :+ )
Enige wat ik wel kan aanraden, in geval van FPV, ga niet voor de goedkope camera's en vtx'jes.
Ik ben zelf fan van deze cam en deze vtx, vanwege het kleine formaat en de ingebouwde mic.
(maar kan zijn dat anderen die vreselijk vinden.)
Dat hoort er beetje bij je racer vroeg tijdig crashen. Ik zie dat vaak gebeuren en is mij na 2 vlucht ook gebeurd.
Daarom gaat men voor robuste frames die kunnen wat hebben.
Het kan dat het ding in air mode of acro hebt full pull weg fliegt en de grond in boord.
Of op stijgt en te vroeg hard naar voren pitched of motoren bij fullpull take of niet tegelijk spinnen.

Bij de pro met extreem cam angle is landen altijd een lichte crash dat is hoe er geland wordt als bij hooveren de grond niet ziet.

Daar is oplossing voor. 2.5 of 2.1 lenzen ipv standaard 2.8

Bij bangood zijn in ons clubje de kingkong motor protectors zeer populair en hebben menig motor gered.

Bij racen kan je mid air collission , gate crashes en VTX wegvallen vaak door mede piloten die zomaar inschakelen.
Bij crash ook snel disarmen.

Binnen racen krijg je te maken met beton en lage ceiling. Dan gaan ook robuste frames kapot.
Dan neem je paar racers mee.

Binnen Racer bouwen hun racers vaak goedkoop om simple reden je vliegt het toch kapot. En bangood spul is daar populair.

Bij buiten racer gaat dat wat minder hard.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Lees weer een paar dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben dus reageer ik maar weer. Gaat vooral over die build waar jullie het nu allemaal over hebben.
  • Meerwaarde van beginnen bij 3S en daarna naar 4S is in mijn ogen echt minimaal. Ja, het gaat een stuk sneller bij 4S maar dit heb je eigenlijk zelf in de hand. Ik vlieg op 4S veel beter dan dat ik op 3S doe omdat ik veel meer power over heb. Op 3S heb je veel meer de neiging (zeker met motoren die niet zo krachtig zijn) om de grond in te boren wanneer je snel vooruit gaat. Dat is mij op 4S echt nog nooit gebeurt. Ik zou dus ook gewoon lekker starten met 4S. Eventueel met expo (Joshua heeft daar op youtube een tutorial voor) in het begin 3S "simuleren".
  • Om te starten zou ik altijd voor een frame gaan met lipo erop inplaats van eronder. Landen is en blijft altijd een probleem.
  • Ik zou ook gelijk voor FPV spul gaan. LOS vliegen heb je met oefenen op een simulator en 3x een echte drone omhoog sturen wel gezien. Ik was er erg snel op uitgekeken. FPV is toch heel erg anders dan LOS. Zijn ook genoeg mensen die niet zoveel van LOS bakken maar het wel prima in FPV doen. Echter, is wel handig als je ook veilig kan landen in LOS.
  • Koop geen lipo's bij Banggood. Been there, done that. Ja er staat 70C op de lipo maar echt vergelijkbaar met Tattu's, graphenes of iets anders vliegt het chinese spul niet. Wat mij betreft ook max 1300mAh. Ik heb 8x 4s Graphenes en een grote 16000mAh lipo zodat ik in het veld ook nog kan laden. Kan ik uiteindelijk ongeveer 16x vliegen wat in de meeste gevallen ook wel meer dan genoeg is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ik vind LOS moeilijk en ook gezien dat X frame moeilijk te orienteren zijn en in acro mode is dat heel lijp.
FPV vind ik eigenlijk heel natuurlijk. Het is meer de angst voor het onbekende. De stap naar FPV.
Maar iig ik en de andere betere piloot hadden meteen Eureka gevoel van dit is het.
De andere gaf meer toe aan de angst maar is wel de betere LOS piloot van ons.
Dan kennen we ook wat veterane en pro en die raden aan meteen Acro mode beginnen. Dus captan slow & save ook in acro.

In LOS vind ik dat acro Lijp.
Maar voor FPV is het freedom.

Dan begin je rustig met cam stand vlak. En dan geleidelijk richting 30 graden of meer.

Maar ja de Mixuko en Clubracer zijn meer op pro gericht die die hebben stock al flinke angle.
Dus dan ga je ook vanzelf wat harder.

Anakin en Flip kan het helemaal vlak.
Kan je heel rustig mee touren.
Opzich is beginnen met 4S niet zo een probleem het voordeel is dat je 3S dan niet hoeft te vervangen voor 4S

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Precies. Begon ook met 3S. Vond ik heel snel te langzaam. Je wilt meer power naarmate je je quad vertrouwd en er beter mee gaat vliegen. Qua FPV gear zou ik het wel meteen aanschaffen daar de ervaring zo veel toffer is mét. Begin sowieso zonder FPV. Leer eerst je quad onder controle te krijgen. Weet wat er gebeurt op het moment van bepaalde stick input. Daarna kan je je FPV gear gaan gebruiken en hoef je daar niet op te wachten :) Persoonlijk nooit fan geweest van lipo's onderop 't frame. Ik heb mijn lipo's op mijn 5" alien met klittenband en twee lipo straps vastzitten. Gaat helemaal nergens naartoe, zelfs niet bij een behoorlijke crash.
lasharor schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:08:
Lees weer een paar dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben dus reageer ik maar weer. Gaat vooral over die build waar jullie het nu allemaal over hebben.
  • Meerwaarde van beginnen bij 3S en daarna naar 4S is in mijn ogen echt minimaal. Ja, het gaat een stuk sneller bij 4S maar dit heb je eigenlijk zelf in de hand. Ik vlieg op 4S veel beter dan dat ik op 3S doe omdat ik veel meer power over heb. Op 3S heb je veel meer de neiging (zeker met motoren die niet zo krachtig zijn) om de grond in te boren wanneer je snel vooruit gaat. Dat is mij op 4S echt nog nooit gebeurt. Ik zou dus ook gewoon lekker starten met 4S. Eventueel met expo (Joshua heeft daar op youtube een tutorial voor) in het begin 3S "simuleren".
  • Om te starten zou ik altijd voor een frame gaan met lipo erop inplaats van eronder. Landen is en blijft altijd een probleem.
  • Ik zou ook gelijk voor FPV spul gaan. LOS vliegen heb je met oefenen op een simulator en 3x een echte drone omhoog sturen wel gezien. Ik was er erg snel op uitgekeken. FPV is toch heel erg anders dan LOS. Zijn ook genoeg mensen die niet zoveel van LOS bakken maar het wel prima in FPV doen. Echter, is wel handig als je ook veilig kan landen in LOS.
  • Koop geen lipo's bij Banggood. Been there, done that. Ja er staat 70C op de lipo maar echt vergelijkbaar met Tattu's, graphenes of iets anders vliegt het chinese spul niet. Wat mij betreft ook max 1300mAh. Ik heb 8x 4s Graphenes en een grote 16000mAh lipo zodat ik in het veld ook nog kan laden. Kan ik uiteindelijk ongeveer 16x vliegen wat in de meeste gevallen ook wel meer dan genoeg is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:39

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Ben voor het eerst in dit topic en weet ook niet of het al vermeld is, gewaardeerd wordt, of relevant is maar op lightinthebox staat nu de cheerson cx-20 te koop voor €80,-. Met verzendkosten etc totaal €100,-. Deze drone kost overal elders minimaal (ruim) over de €200,- en wordt van wat ik zo van lees een beetje beschouwd als een semi professioneel model. Dus wellicht interessant voor een beginner die een serieuze drone zoekt of iemand met een krap budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:28
Bedankt!
Ik heb er 1 besteld! :D
Mooie opvolger van mijn Syma X8C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 15:53
Tweakarim schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:46:
Ben voor het eerst in dit topic en weet ook niet of het al vermeld is, gewaardeerd wordt, of relevant is maar op lightinthebox staat nu de cheerson cx-20 te koop voor €80,-. Met verzendkosten etc totaal €100,-. Deze drone kost overal elders minimaal (ruim) over de €200,- en wordt van wat ik zo van lees een beetje beschouwd als een semi professioneel model. Dus wellicht interessant voor een beginner die een serieuze drone zoekt of iemand met een krap budget.
Op de afbeeldingen lijkt het alleen om de body te gaan. Dus de behuizingsdelen (inc poten etc).
Zou anders wel echt een prijsfout zijn gok ik.

(en ja, ik had ook de antwoorden in de Q&A onderin gezien, desondanks houdt ik mijn twijfels. Helemaal bij die shop.. wat mij betreft niet de meest fijne shop qua after-sales etc. :/ ) Ben benieuwd óf en wat er binnenkomt, keep us updated! :>

[ Voor 14% gewijzigd door tokko1 op 05-01-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tokko1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Op de afbeeldingen lijkt het alleen om de body te gaan. Dus de behuizingsdelen (inc poten etc).
Ik dacht hetzelfde, maar in de Q&A wordt toch echt aangegeven dat het om het volledige model gaat (excl. accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Wat vinden jullie hiervan?

YouTube: How to get FPV DRONE RACING for under $300! Parts +Full setup.

Deze FPV drone heb ik vaker voorbij zien komen maar in Nederland is hij niet zo populair lijkt het.
Zat te denken om deze op Aliexpress te bestellen om te beginnen.

Maar eerst meer inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:28
Ik heb mijn bestelling toch maar geannuleerd, te snel besteld en te weinig ingelezen :(
Heb zo'n idee dat motoren missen en dat de FC (software?) niet open source is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:39

Tweakarim

PSN: Karimineel3

tokko1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:05:
[...]

(en ja, ik had ook de antwoorden in de Q&A onderin gezien, desondanks houdt ik mijn twijfels. Helemaal bij die shop.. wat mij betreft niet de meest fijne shop qua after-sales etc. :/ ) Ben benieuwd óf en wat er binnenkomt, keep us updated! :>
Had er zelf al eentje besteld. Ik houdt jullie op de hoogte van hetgeen er binnenkomt. In de order bevestiging staat in ieder geval wel gewoon de cheerson cx-20, ben benieuwd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:52

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Vanmiddag weer even gevlogen op een nieuwe plek, helaas was er erg veel storing in m'n video feed en zelfs op 600mW was de range om te huilen (waarschijnlijk door de antenne die er stond). Dit wordt gelijk de laatste keer dat ik hier heb gevlogen :P

[YouTube: https://youtu.be/bg5hsGLq0uk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Awaken1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:27:

Deze FPV drone heb ik vaker voorbij zien komen maar in Nederland is hij niet zo populair lijkt het.

Maar eerst meer inlezen.
UAVfuture is wat mij betreft een irritante spammer. Die gast post echt overal zijn linkjes. Afgezien daar van is veel van zijn advies eigenlijk ook niet zo goed.

Wat is je budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maar eerst meer inlezen.
Hier zal je verschillende antwoorden op krijgen.

Allereerst is er de groep die zegt dat je eerst LOS moet leren vliegen terwijl de andere groep zal beweren dat je meteen moet gaan FPV-en. Lees de laatste paar post voor die van jou nog maar eens terug en je zal zien wat ik bedoel. ;)

Daarnaast heb je de groep die zal zeggen dat je meteen moet beginnen met goed kwaliteits spul en dat je later spijt krijgt van Chinees goedkoop spul. De tegenpartij zal beweren dat je juist wel met goedkoop spul moet beginnen omdat dat financieel wat vriendelijker is. Zeker in het begin zal je wat vaker crashen en dus onderdelen vaker moeten vervangen.

Ik zelf ben newbie die net 3 maanden bezig is (voorheen wel een Hubsan gehad). Heb een Eachine 250 racer gekocht (lijkt heel veel op degene die jij nu post) en vermaak mij er prima mee. Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis of dat dat met heel goedkoop spul aan het vliegen ben. Maargoed, vergelijkings materiaal heb ik dan ook niet.

Voor nu voldoet de Banggood quad prima. Hij is snel zat (soms iets te snel voor een beginner :+ ) en mocht ik wat breken, dan zijn de onderdelen goedkoop en makkelijk verkrijgbaar.

Ik zou wel eerst LOS vliegen en later overstappen op FPV. Ik vind namelijk dat je de quad op beide manieren moet kunnen bedienen in geval van nood. Een FPV bril is cool maar kan wel uitvallen/stuk gaan.
Maar zoals ik al zei: daar zijn de meningen erg over verdeeld.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Ik heb voor mijn eerste ervaring een QX10 gevlogen in LOS. Daarna snel overgestapt naar Banggood zelfbouw en heb daar enorm van geleerd. (ik kan het iedereen aanraden.)

Vervolgens met mijn ZMR250 eerst LOS gevlogen om een goede feeling te krijgen in Acro. Dit heeft redelijk wat tijd gekost, waarvan ik nu de vruchten pluk. Ik ben later overgestapt naar FPV. Ik wist hoe mijn quad reageerde door LOS te vliegen dus was de overgang naar FPV erg natuurlijk.

Sommigen beginnen inderdaad eerst met FPV en dat kan, de leercurve is ook makkelijker aangezien rechts en links altijd hetzelfde is.

Een echte hobby kost dus eenmaal tijd, dus neem die tijd dan ook! En plezier kent geen tijd! Ga er maar niet uit dat je gelijk Mr.Steele/Skitzo of wie dan ook bent. Dat ben ik ook nog bij lange naniet in de kleine 8 maandjes vliegen die ik heb gedaan.

En nu tijd voor wat leuks:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchWalnut schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:24:

Een echte hobby kost dus eenmaal tijd, dus neem die tijd dan ook! En plezier kent geen tijd!
En vooral dat ^^

Ga er ook vanuit dat je bij het FPV-en veel zal moeten sleutelen en tweaken. Dit is totaal niet te vergelijken met de kant en klare Hubsan/DJI achtige drones. Maar vooral dat sleutelen en tweaken maakt de hobby voor sommige juist zo leuk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maar eerst meer inlezen.
Ik ben van mening dat die Eachine Wizard 220 echt de perfecte RTF-instapper is op dit moment.
Hier staat ie op Banggood.

Maar goed, zelf bouwen is natuurlijk ook leuk en leerzamer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb niet echt een budget maar zoals alle hobbies begin je met een goed(kope) basis om te kijken of het wat is. Verder was ik inderdaad van plan om LOS te leren vliegen vooraleer ik FPV ga. Maar het doet geen pijn om gelijk een headset te kopen.

Zelf bouwen zou ik graag willen, maar ik ben toch gebonden aan een gelimiteerde tijd en die wil ik eerst steken in het leren vliegen. Als ik het daarna leuk vind kan ik altijd nog mijn tweede drone bouwen.

Deze optie leek mij gewoon een simpele startset waar ik in ieder geval de eerste kneepjes leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Awaken1 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:27:
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb niet echt een budget maar zoals alle hobbies begin je met een goed(kope) basis om te kijken of het wat is. Verder was ik inderdaad van plan om LOS te leren vliegen vooraleer ik FPV ga. Maar het doet geen pijn om gelijk een headset te kopen.

Zelf bouwen zou ik graag willen, maar ik ben toch gebonden aan een gelimiteerde tijd en die wil ik eerst steken in het leren vliegen. Als ik het daarna leuk vind kan ik altijd nog mijn tweede drone bouwen.

Deze optie leek mij gewoon een simpele startset waar ik in ieder geval de eerste kneepjes leer.
Er is ook geen goed of fout. Maar 1 ding is zeker dat je je spullen gaat slopen. Dat is de reden van zelfbouw. Ik kan makkelijk en goedkoop onderdelen vervangen. Zo heb ik de volgende spullen gesloopt binnen 8 maandjes:
-props, heel veel nylon props.
-3 motoren
-2 frames
-1 Camera
-3 VTX
-5 VTX antenne
-1 reciever
-etc

2x in een boom en 1x in de sloot

Eén ding is zeker. Als je niet crasht, dan vlieg je ook niet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 22:35
Ik ben erg te spreken over de qx95. Maar inmiddels heb ik er al zoveel aan verbouwd dat het nog nauwelijks een QX95 is. Ik heb nu een frame met meer een X vorm, andere proppellers en een andere camera. Als beginner ben ik zeer te spreken over het China spul. Het is goedkoop en sommige onderdelen voelen ook goedkoop aan, maar het is ideaal om lekker te kunnen prutsen. Als er iets stuk gaat en je moet het vervangen kost het je geen drol. Het enige wat jammer is is dat het verzenden vrij lang duurt.

Dit is hem nu:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1r3mlu.jpg

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

DutchWalnut schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:10:
[...]

Er is ook geen goed of fout. Maar 1 ding is zeker dat je je spullen gaat slopen. Dat is de reden van zelfbouw. Ik kan makkelijk en goedkoop onderdelen vervangen. Zo heb ik de volgende spullen gesloopt binnen 8 maandjes:
-props, heel veel nylon props.
-3 motoren
-2 frames
-1 Camera
-3 VTX
-5 VTX antenne
-1 reciever
-etc

2x in een boom en 1x in de sloot

Eén ding is zeker. Als je niet crasht, dan vlieg je ook niet :9
een vraagje nog dan:
Als je zelf bouwt, heb je dan voor hetzelfde geld (300 EUR) ongeveer dezelfde kwaliteit spullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Awaken1 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:43:
[...]

een vraagje nog dan:
Als je zelf bouwt, heb je dan voor hetzelfde geld (300 EUR) ongeveer dezelfde kwaliteit spullen?
Dit is ook een diy kit voor €102
Realacc X210 4mm Frame w/ F3 6 DOF Racerstar BR2205 2300KV Motor RS20A V2 Blheli_S 5X4X3 Prop
https://banggood.app.link/Sd9QgsHIIz

Moet alleen nog een radio bij met reciever €42:
FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Transmitter With FS-iA6B Receiver
https://banggood.app.link/PQAbcSwIIz

Ben je voor €150 klaar. Hoef je alleen nog lipos te kopen (3S1300mah)

En natuurlijk moet je wel alles zelf solderen :)

// Ps. Dit is zonder FPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Awaken1 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:43:
[...]

een vraagje nog dan:
Gelijkwaardig tot iets beter maar verwacht niet teveel. De prijzen van RTF toestellen zijn de laatste tijd erg scherp. Met de lage lonen in China kunnen ze voor een paar euro al een drone voor je in elkaar zetten.

Onlangs nog een mini-quad samen gesteld. Was in totaal 60 euro kwijt. Kijk ik op banggood, is bijna exact dezelfde drone al te koop voor nog geen 65 euro.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Netjes! Ik heb er naast m'n 5" Alien ook een besteld voor binnenshuis. Ben erg benieuwd. Lees er inderdaad positieve verhalen over.
hubhib schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:39:
Ik ben erg te spreken over de qx95. Maar inmiddels heb ik er al zoveel aan verbouwd dat het nog nauwelijks een QX95 is. Ik heb nu een frame met meer een X vorm, andere proppellers en een andere camera. Als beginner ben ik zeer te spreken over het China spul. Het is goedkoop en sommige onderdelen voelen ook goedkoop aan, maar het is ideaal om lekker te kunnen prutsen. Als er iets stuk gaat en je moet het vervangen kost het je geen drol. Het enige wat jammer is is dat het verzenden vrij lang duurt.

Dit is hem nu:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
B_sHoRtY schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:52:
Netjes! Ik heb er naast m'n 5" Alien ook een besteld voor binnenshuis. Ben erg benieuwd. Lees er inderdaad positieve verhalen over.
[...]
Ik vind hem zelf voor binnenshuis nog iets te groot en te veel kracht hebben. Maar ik denk dat je met wat afstellingen in cleanflight/betaflight wel ver kunt komen. Ik ben ook van het caliber brokkenpiloot...

Ik vlieg hem veel in mijn tuin en daar is hij qua grootte perfect voor. Het moet echter niet te hard waaien, want dan krijgt hij het moeilijk.

Sowieso een tip om deze thread te volgen. Daar staat veel info en tips in over de QX95.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Dank voor de tip! Wellicht wat meer expo om de shootouts er voor binnen een beetje uit te krijgen. Hoop m volgende week binnen te krijgen. Heb je t frame ook vervangen? Grotere props?
hubhib schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:15:
[...]

Ik vind hem zelf voor binnenshuis nog iets te groot en te veel kracht hebben. Maar ik denk dat je met wat afstellingen in cleanflight/betaflight wel ver kunt komen. Ik ben ook van het caliber brokkenpiloot...

Ik vlieg hem veel in mijn tuin en daar is hij qua grootte perfect voor. Het moet echter niet te hard waaien, want dan krijgt hij het moeilijk.

Sowieso een tip om deze thread te volgen. Daar staat veel info en tips in over de QX95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Laatst online: 13-06-2020
Iemand wel eens een drone voorzien van zoiets? https://www.conrad.nl/nl/...olg-en-vindt-1462876.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
B_sHoRtY schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:59:
Dank voor de tip! Wellicht wat meer expo om de shootouts er voor binnen een beetje uit te krijgen. Hoop m volgende week binnen te krijgen. Heb je t frame ook vervangen? Grotere props?
[...]
Op dit moment heb ik dit frame. De camera heb ik bovenop gemonteerd met een mount die hem een klein beetje omhoog laat staan. Ik heb het idee dat met de camera bovenop, de balans veel beter is. Hij vloog in ieder geval direct fijner toen ik het frame verwisselde. De camera is op deze manier wel kwetsbaarder. Ik heb nu al meerdere malen de antenne recht moeten buigen.

Ik heb nu deze propellers erop zitten, maar ik vind ze zelf wat minder vliegen. Deze vind ik zelf het beste vliegen.

Wanneer ik weer ga vliegen zal ik eens kijken naar de expo, daar heb ik volgens mij nog niks aan gedaan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door hubhib op 07-01-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Zag laatst ook al zoiets langskomen hier. Mooi product. Denk dat ik het wel doe, al is het maar dat ik bij onraad tenminste niet onnodig hoop dat het ding helemaal terug vliegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Die props heb ik inderdaad ook mee besteld. Samen met wat extra accu's. Expo zorgt ervoor dat het centrum van je throttle stick wat relaxter aanvoelt. Ik gebruik dit best wel veel ook op m'n 5" alien om m'n GoPro footage wat soepeler te krijgen :). Als je amper expo gebruikt schiet je quad als het ware weer omhoog. Meer een V curve ipv een U curve :)
hubhib schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Op dit moment heb ik dit frame. De camera heb ik bovenop gemonteerd met een mount die hem een klein beetje omhoog laat staan. Ik heb het idee dat met de camera bovenop, de balans veel beter is. Hij vloog in ieder geval direct fijner toen ik het frame verwisselde. De camera is op deze manier wel kwetsbaarder. Ik heb nu al meerdere malen de antenne recht moeten buigen.

Ik heb nu deze propellers erop zitten, maar ik vind ze zelf wat minder vliegen. Deze vind ik zelf het beste vliegen.

Wanneer ik weer ga vliegen zal ik eens kijken naar de expo, daar heb ik volgens mij nog niks aan gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Zelf inductrix FPV voor binnen. Maar vind Brushed motoren troep. Vliegt als dweil 2 min en dan is op.

Dus frames gezocht voor alternatieve maar dan brushless.

110x motoren 4K tot 10K KV

frame Ducted voor save binnen vliegen. een X voor windstil buiten met wat meer power.

1935 props voor ducted binnen , buiten 2435 props.

Mis nog de motoren en lipo's en FPV en RX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Op mijn 5" Alien gebruik ik een Trackr Bravo. https://www.bol.com/nl/p/...6142844-9200000046038636]robbyvw23 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:20:
Iemand wel eens een drone voorzien van zoiets? https://www.conrad.nl/nl/...olg-en-vindt-1462876.html
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Tot nu toe zelden nood gehad aan lost & found tracker. Als racer blijf je binnen veld vliegen in race track.
Ga ver buiten line of sight FPV dan is tracker handig want piepen help dan ook niet meer.
1 keer op pro locatie met wat veel bomen en storing. Een drastische fligh failure dus abrupte crash. Door de vele bomen toch even moeten zoeken. Broer ook daar verdwaald signal lost hoog in de boom crashed.

Andere piloot omdat moderne robuste frames en durable props je soms bij crash door kan vliegen probeerd die hem te redden altijd en diarmed hij te laat.
Doorgeficte motoren en EsC en als andere piloot lipo insteekt en zijn beeld weg valt disarmed hij ook laat.
Een acro mode racer out of controle met high speed knalt al snel verweg heel snel. Die was dus lang zijn racer aan zoeken. Diep in andere veld.
Spotten is dan ook wel handig.
Tot nu toe genoeg aan ESC bieps en buzzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

@SG wat is een "Pro locatie"?

Ik gebruik ook niets op mijn quads. Heb mijn ESC's zo ingesteld dat ze na 10 minuten beginnen te piepen. Zou niet weten waar ik zo'n tag kwijt zou moeten op mijn frame :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Bij een 5" alien past ie precies tussen de bouten onderop mn frame. Die trackr is zo dun dat je er met een crash geen problemen mee krijgt. Daarnaast is ie zo licht dat dat ook niet uitmaakt.
lasharor schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:01:
@SG wat is een "Pro locatie"?

Ik gebruik ook niets op mijn quads. Heb mijn ESC's zo ingesteld dat ze na 10 minuten beginnen te piepen. Zou niet weten waar ik zo'n tag kwijt zou moeten op mijn frame :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
B_sHoRtY schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:41:
Die props heb ik inderdaad ook mee besteld. Samen met wat extra accu's. Expo zorgt ervoor dat het centrum van je throttle stick wat relaxter aanvoelt. Ik gebruik dit best wel veel ook op m'n 5" alien om m'n GoPro footage wat soepeler te krijgen :). Als je amper expo gebruikt schiet je quad als het ware weer omhoog. Meer een V curve ipv een U curve :)
[...]
Ik heb hem nu vliegen op betaflight. En eigenlijk zijn de stock PID's van betaflight al goed genoeg, maar heeft het spelen met de expo echt heel veel geholpen. Ik kan hem nu binnenshuis onder controle houden. Iemand anders had me hier al eens de tip gegeven om naar de expo te kijken, maar ik heb daar maar kort aandacht aan besteed en heb me toen vooral met de PID's bezig gehouden. Vooral extra expo bij throttle heeft heel veel geholpen.

Ik vlieg alleen in angle mode. Acro vind ik veel te moeilijk. Wel lees ik overal dat Acro eigenlijk "de" mode is waarin je zou moeten vliegen. Hebben jullie nog tips hoe je het beste in deze mode kunt beginnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik weet nog dat ik de eerste keer tussen een paar bomen vloog. Had enkele meters ruimte maar desalniettemin was het allemaal prachtig. Daarna veel tussen bomen blijven oefenen.

Waar ik naar toe wil is dat je Acro gewoon moet proberen. Ja je gaat crashen en ja dit kost de nodige props maar naar een paar vluchten "klikt" het en is het niet meer zo moeilijk.

Trouwens, als je mensen kent die een beetje kunnen tunen vraag die dan ook gewoon om te kijken naar je quad. Mijn gerunde quad en de reserve quad (betaflight stock) vliegen echt zo anders. Ik kan bijna niet met de stock pids vliegen.

[ Voor 24% gewijzigd door lasharor op 08-01-2017 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Dit is pas een mooie voor binnen. Pre order op BG Eachine Aurora 90 90mm Mini FPV Racer BNF w/ F3 OSD 10A BLheli_S Dshot600 5.8G 25MW 48CH VTX
https://banggood.app.link/ExGwtP76Lz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Als je acro lastig vindt zou ik beginnen met deze mode icm lage rates. Anders gaat je quad alle kanten op en ben je de controle kwijt. Bump je rates steeds verder op naarmate je eraan gewend begint te raken. Maar wat lasharor ook al zegt. Je moet t gewoon doen. Je crashed toch wel. Maar acro mode is zoveel meer fun.
hubhib schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:47:
[...]

Ik heb hem nu vliegen op betaflight. En eigenlijk zijn de stock PID's van betaflight al goed genoeg, maar heeft het spelen met de expo echt heel veel geholpen. Ik kan hem nu binnenshuis onder controle houden. Iemand anders had me hier al eens de tip gegeven om naar de expo te kijken, maar ik heb daar maar kort aandacht aan besteed en heb me toen vooral met de PID's bezig gehouden. Vooral extra expo bij throttle heeft heel veel geholpen.

Ik vlieg alleen in angle mode. Acro vind ik veel te moeilijk. Wel lees ik overal dat Acro eigenlijk "de" mode is waarin je zou moeten vliegen. Hebben jullie nog tips hoe je het beste in deze mode kunt beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ken iemand mij helpen. Ik heb een eachine falcon 210 gekocht alleen als ik opstijg gebeurt er dat hij gelijk op de kop vliegt. (zie filmpje)

En de propellers zitten goed, Rechts op motor 1 en 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Axente schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:00:
Ken iemand mij helpen. Ik heb een eachine falcon 210 gekocht alleen als ik opstijg gebeurt er dat hij gelijk op de kop vliegt. (zie filmpje)
[video]

Controleer of je motoren de goede kant op draaien en controleer of je flight controller ook goed staat georiënteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

B_sHoRtY schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:46:
Dit is pas een mooie voor binnen. Pre order op BG Eachine Aurora 90 90mm Mini FPV Racer BNF w/ F3 OSD 10A BLheli_S Dshot600 5.8G 25MW 48CH VTX
https://banggood.app.link/ExGwtP76Lz
O+ dat ding ziet er goed uit, mooie specs.

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axente schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:00:
[video]

Draait motor 4 (links voor) wel de goeie kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Kars schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Draait motor 4 (links voor) wel de goeie kant op?
Het is toch zo:
1 -- 2
4 -- 3

Waarbij 1 en 3 een R prop moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hubhib schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:47:
[...]

Is ook in het begin erg lastig. Ik ben sinds een maand over gestapt van Angle naar Acro.
Wat tips:
-Gebruik een lage RC expo en rate. Hierdoor blijft de quad wat makkelijker in controlle.
-Doe suffe basis oefeningen. Klinkt misschien lame, maar het helpt wel.
-Oefenen, oefenen, oefenen.

Oefeningen die je kan proberen:
-Quad 90 graden draaien (neus wijst naar links of rechts) en vervolgens te hooveren en later te vliegen.
-Walking the dog; Ga een stukje wandelen met je drone. Doe dit zoals je ook je hond zou uitlaten
-Quad 180 graden draaien. Hierdoor zijn alle controls omgedraaid. Erg lastig maar wel een goede memroy muscle training.
Axente schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Het is toch zo:
1 -- 2
4 -- 3

Afbeeldingslocatie: http://www.propwashed.com/wp-content/uploads/2016/03/19-ESCMotorFeatures.png

[ Voor 12% gewijzigd door ChojinZ op 09-01-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
ChojinZ schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Is ook in het begin erg lastig. Ik ben sinds een maand over gestapt van Angle naar Acro.
Wat tips:
-Gebruik een lage RC expo en rate. Hierdoor blijft de quad wat makkelijker in controlle.
-Doe suffe basis oefeningen. Klinkt misschien lame, maar het helpt wel.
-Oefenen, oefenen, oefenen.

Oefeningen die je kan proberen:
-Quad 90 graden draaien (neus wijst naar links of rechts) en vervolgens te hooveren en later te vliegen.
-Walking the dog; Ga een stukje wandelen met je drone. Doe dit zoals je ook je hond zou uitlaten
-Quad 180 graden draaien. Hierdoor zijn alle controls omgedraaid. Erg lastig maar wel een goede memroy muscle training.

[...]

[afbeelding]
Ow ik had deze gebruikt ;(
https://librepilot.atlass...DOC/Vehicle+Configuration 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axente schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Het is toch zo:
1 -- 2
4 -- 3

Het is zo:
Afbeeldingslocatie: http://forum.flitetest.com/attachment.php?attachmentid=41041&d=1424292878&thumb=1

-edit-
/me Kars moet wel de rest lezen...
ChojinZ was me al voor ;)
Welke configurator heb je gebruikt? Of het je de quadcopter uit de doos gehaald en meteen gaan vliegen?

[ Voor 42% gewijzigd door Kars op 09-01-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Kars schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:48:
[...]

Het is zo:
[afbeelding]

-edit-
/me Kars moet wel de rest lezen...
ChojinZ was me al voor ;)

[...]

Welke configurator heb je gebruikt? Of het je de quadcopter uit de doos gehaald en meteen gaan vliegen?
Libre open pilot, zoals gelinked

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axente schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Libre open pilot, zoals gelinked
OK, welke flight controller heb je in de quad zitten?

Op zich moet het niet uit maken, aangezien de draairichting in LibrePilot gelijk is aan CleanFlight.
Wellicht opnieuw kalibreren?

[ Voor 24% gewijzigd door Kars op 09-01-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Kars schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:59:
[...]

OK, welke flight controller heb je in de quad zitten?

Op zich moet het niet uit maken, aangezien de draairichting in LibrePilot gelijk is aan CleanFlight.
Wellicht opnieuw kalibreren?
CC3D, gewoon standaard configuratie gedraaid, op die manier van
1 -- 2
3 --4
Toch even aan passen met de channels. Ik krijg Clean flight niet aan de praat met dit bordje icm met usb-b poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axente schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Toch even aan passen met de channels. Ik krijg Clean flight niet aan de praat met dit bordje icm met usb-b poort
Heb ik ook met een aantal Banggood kaartjes. Sommige worden gewoon niet herkend door mijn pc. Sluit ik ze aan op mijn laptop, dan werken ze allemaal... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Volgens mij halen jullie een paar dingen door elkaar. Librepilot is een vervanging van openpilot. Niet hetzelfde als cleanflight.

Je kan geloof ik geen cleanflight meer flashen op een cc3d met de opbl. Alleen via de ftdi methode (.Hex). Zou trouwens ook zo snel mogelijk overgaan op betaflight. Dat werkt ook op een cc3d prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
lasharor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:49:
Volgens mij halen jullie een paar dingen door elkaar. Librepilot is een vervanging van openpilot. Niet hetzelfde als cleanflight.

Je kan geloof ik geen cleanflight meer flashen op een cc3d met de opbl. Alleen via de ftdi methode (.Hex). Zou trouwens ook zo snel mogelijk overgaan op betaflight. Dat werkt ook op een cc3d prima :).
Heb je een guide hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Dankje! Enig idee waar ik deze kan krijgen: 4 Wire Molex Cable (It came with your CC3D)
Want deze zat er natuurlijk niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
Axente schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:43:
[...]

Dankje! Enig idee waar ik deze kan krijgen: 4 Wire Molex Cable (It came with your CC3D)
Want deze zat er natuurlijk niet bij.
Ik heb er nog wel wat liggen, stuur me anders maar een berichtje...

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
DutchWalnut schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:40:
[...]
Dit is ook een diy kit voor €102
Realacc X210 4mm Frame w/ F3 6 DOF Racerstar BR2205 2300KV Motor RS20A V2 Blheli_S 5X4X3 Prop
https://banggood.app.link/Sd9QgsHIIz
Ik heb die kit al een poosje in huis. Is erg populair.
Het frame heb ik nog niet gebruikt.
Motoren zijn echt goed, zeker voor dat geld.

De FC is een kloon, bij een harde crash zat er een UART poort los en was het einde oefening.
Tevens was het een rotklus om de aansluiting en configuratie uit te vogelen, echt 3x niks voor beginners.
Dat is het enige wat ik dus zou vervangen aan die kit. (koop bijv een Kiss FC)

[ Voor 10% gewijzigd door Gman op 10-01-2017 13:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oz.
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

Ook nog maar eens een filmpje gemaakt. Nog steeds niet tevreden over wat Youtube met de beeldkwaliteit doet, nog steeds artefacs. Daarvan is in het bronbestand niets van te zien.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xVboCsLJ7Po]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Dik! Mooie freestyle man. Toffe locatie ook. Mag ik vragen waar dit is?
Oz. schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:52:
Ook nog maar eens een filmpje gemaakt. Nog steeds niet tevreden over wat Youtube met de beeldkwaliteit doet, nog steeds artefacs. Daarvan is in het bronbestand niets van te zien.

[video]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oz.

Oz.

B_sHoRtY schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:18:
Dik! Mooie freestyle man. Toffe locatie ook. Mag ik vragen waar dit is?
[...]
Bedankt! Dat is mijn voortuin :). Op dat vlak heb ik wel geluk, veel plaats en geen buren om te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, had niet goed gelezen en zag niet dat het om Libre pilot gaat. Daarnaast ben ik altijd in de veronderstelling dat iedereen Cleanflight/Beta/Inav gebruikt.... my bad! O-)

Zou trouwens ook zo snel mogelijk overgaan op betaflight. Dat werkt ook op een cc3d prima :).
Hangt er vanaf wat je er mee wilt gaan doen. Als je ook nog wat Aerial Film dingetjes wilt proberen, dan kan je beter voor iNav gaan. Alt holt is in iNav heer en meester is mijn ervaring.
Maargoed, als beginner maakt het volgens mij sowieso niet veel uit wat je kiest. Uiteindelijk werkt het allemaal wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Iemand deze shop al gezien? Ze maken erg interessante/mooie frames. Heb er de puck 96 besteld. Ga het frame gebruiken voor een build met zwarte racerstar motoren. Brushed wel, maar door het lichte gewicht moet het toch flink hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Gman schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:42:
[...]

Ik heb die kit al een poosje in huis. Is erg populair.
Het frame heb ik nog niet gebruikt.
Motoren zijn echt goed, zeker voor dat geld.

De FC is een kloon, bij een harde crash zat er een UART poort los en was het einde oefening.
Tevens was het een rotklus om de aansluiting en configuratie uit te vogelen, echt 3x niks voor beginners.
Dat is het enige wat ik dus zou vervangen aan die kit. (koop bijv een Kiss FC)
Frame zit 1 minpuntje aan. Dat is waar de camera op kan, die is zeer fragiel en bij mij al 2x geknapt. Schade, zo'n kleine 5 euro.
Bij de Pro versie hebben ze dit verbeterd, ten goede.

KissFC is wel aan te raden, vooral omdat het makkelijk in gebruik is (ik gebruik het ook met icm X210).
Maar ik zou het afraden omdat KissFC geen passthrough heeft om je ESC te flashen, dus ben je afhankelijk van KISSesc. En dan heb je toch een CC of Naze bord nodig om je Esc te flashen (of via USB).

Dus een KissFC zou ik eigenlijk zelf afraden, of je krijg deze taferelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZhjEd6e5PIKsEXHLUZyl2sUY/full.png

Oude ZMR met Naze32 (cloon) passthrough flashen van Blheli_S op mijn X210 met KissFC. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NUTS81
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-02 20:22
Iemand ervaring met raceflight? Heb deze fc gekocht bij hobbyking
https://hobbyking.com/en_...t-f4-32khz-revolt-fc.html
Heb alles aangesloten alleen de voorste esc's worden niet herkend. Aangesloten op oude fc en daarop werkt alles goed dus ligt niet aan de esc's.
Iemand suggesties?

Veel gas, weinig efficiëntie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Ik heb de Skyzone goggles binnen :) Na even een korte test merkte ik dat ik toch echt een diopter lens set moet hebben omdat ik brildrager ben. Hebben meer mensen hier de een skyzone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

hubhib schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:24:
Iemand deze shop al gezien? Ze maken erg interessante/mooie frames. Heb er de puck 96 besteld. Ga het frame gebruiken voor een build met zwarte racerstar motoren. Brushed wel, maar door het lichte gewicht moet het toch flink hard gaan.
Ja het is heel licht.
Maar micro FPV gear is voor zo een nano drone een zwaar gewicht.

6mm zijn te licht
7mm heb je iets meer draag kracht.
8,5 mm zijn de krachtigste brushed.
110x brushless waar de Xrotor 1105 4S aan kan.

Misschien valt het mee als de 96 voor de maat staat.
Inductrix is 73 en is te licht voor FPV gear.

Misschien een FPV youtube checken hoe het vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
BoAC schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:18:
Ik heb de Skyzone goggles binnen :) Na even een korte test merkte ik dat ik toch echt een diopter lens set moet hebben omdat ik brildrager ben. Hebben meer mensen hier de een skyzone?
Ja ik heb een v3 (witte), hoezo dan?
Ik moet eigenlijk ook een diopter setje, moet nu verplicht contactlenzen in om te kunnen vliegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 11-01-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Gman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Ja ik heb een v3 (witte), hoezo dan?
Ik moet eigenlijk ook een diopter setje, moet nu verplicht contactlenzen in om te kunnen vliegen.
Ik ben uiteraard benieuwd naar ervaringen :) Welke type antennes mensen gebruiken, 2 verschillende of gewoon dezelfde?
Ik wil em ook gebruiken op de PC dus wil een hdmi2av adaptertje regelen daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
BoAC schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Ik ben uiteraard benieuwd naar ervaringen :) Welke type antennes mensen gebruiken, 2 verschillende of gewoon dezelfde?
Ik wil em ook gebruiken op de PC dus wil een hdmi2av adaptertje regelen daarvoor :)
Zeer fijne headset, jammer dat ie zo "moeilijk" aan te komen is (alleen via hobbyking of zelf importeren).
Deze heeft diversity ingebouwd, hij pakt dus het sterkste signaal van 1 van de 2 antennes.
Het is dus aan te raden om 2 verschillende antennes te pakken.
Ik pak 1 cloverleaf en een patch antenne, bijv van Immersionrc.
Doe er nog een 45 graden koppelstukje bij voor de patch antenne want dan richt ie mooi naar voren ipv opzij.

Als ik thuis ben maak ik wel een foto.

In dat hdmi2av adaptertje heb ik zeker interesse. Je moet 'm als VR headset kunnen gebruiken, er zit headtracking op. Kennis van mij had er een programma voor, die ga ik achterhalen.

[ Voor 27% gewijzigd door Gman op 11-01-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 23:56
*knip* Daar is dit topic niet voor bedoelt.

[ Voor 84% gewijzigd door naitsoezn op 11-01-2017 18:56 . Reden: Geen V&A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 09:23
Goedenavond,

Ik heb momenteel een goedkoop ebay quadcoptertje (zie afbeelding).
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41073URQcPL._SL256_.jpg
Ik vind het super leuk om er mee te vliegen, maar ben nu wel opzoek naar wat groters en het liefst met een camera er op. Nu zit ik al een paar dagen op internet te zoeken en kom er achter dat de keuze echt reuze is!

Nu zag ik deze Eachine quadcopter met controller en display:
Afbeeldingslocatie: http://droneflyers.com/talk/attachments/drone-2-jpg.768/
Maar weet niet of dit wat is en ik zou het ook wel leuk vinden om er een zelf te bouwen.. :)

Wat is nou een leuk beginners quadcopter? Het liefst een die ik zelf kan bouwen, maar niet al te moeilijk.
En met wat voor controller vliegen de meeste? Ik zie vaak de flysky i-6 controller voorbijkomen, wat zijn de meningen hierover?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Diezelfde vraag is een paar 10-tallen vragen ook gesteld :) blader maar eens terug. Deze die je nu toont zal iig tegenvallen vanwege de kunststof armen. Neem iig eentje met carbon armen die een paar posts terug ook langskwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drones uit een straaljager gooien en in grote zwermen rond laten vliegen? Geen probleem. Let vooral ook op het geluid op het einde.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=B-rZHbc4YTE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:09

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 03:34:
Drones uit een straaljager gooien en in grote zwermen rond laten vliegen? Geen probleem. Let vooral ook op het geluid op het einde.

[video]
Wow, dat is wel bijzonder om te zien. Wel een heerlijk onheilspellend geluid trouwens :X .

Edit: Wel grappige dingetjes die Perdix drones. Mijn tech-argwanende collega zal blij zijn met deze quote “This swarm demonstrated advanced behaviors like collective decision‐making, adaptive formation flying, and self‐healing.”

Ik ben al een paar weken niet aan het vliegen omdat ik toch bang ben voor de natte weilanden hier maar mis het vliegen wel! Wellicht moet ik mijn angst maar weer eens overwinnen :/

[ Voor 24% gewijzigd door Sumerechny op 12-01-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik was daar eerst ook heel panisch mee, maar tegenwoordig wat relaxter. Soms het ding ook wel vol druppels eventjes, maar gebeurt dan ook niet per se meteen wat mee. Viel me wel mee. laatst zelfs even gecrashed in de sneeuw. Wil op termijn m'n quad wel insmeren met die anti-geleidingspolish die je veel genoemd ziet. Dan ben je helemaal veilig lijkt het.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:18:
[...]
Ik ben al een paar weken niet aan het vliegen omdat ik toch bang ben voor de natte weilanden hier maar mis het vliegen wel! Wellicht moet ik mijn angst maar weer eens overwinnen :/
Ik ben gewoon gaan vliegen op parkeerplaatsen e.d. en omdat ik niet graag crash op asfalt doe ik het dan gewoon iets rustiger aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

MsG schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:26:
Ik was daar eerst ook heel panisch mee, maar tegenwoordig wat relaxter. Soms het ding ook wel vol druppels eventjes, maar gebeurt dan ook niet per se meteen wat mee. Viel me wel mee. laatst zelfs even gecrashed in de sneeuw. Wil op termijn m'n quad wel insmeren met die anti-geleidingspolish die je veel genoemd ziet. Dan ben je helemaal veilig lijkt het.
noobgrinder schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Ik ben gewoon gaan vliegen op parkeerplaatsen e.d. en omdat ik niet graag crash op asfalt doe ik het dan gewoon iets rustiger aan :P
Ik was vorig jaar wel aardig relaxed, mijn ZMR is toen ook meermaals nat geworden. Dat heeft vooral te maken met de veengrond waar ik hem hier direct uit moet trekken...

Asfalt wil ik sowieso mijden, ik heb totaal geen zelfbeheersing zodra ik vlieg..die veengrond hier is wat dat betreft wel lekker dus :+

Ik ga mijn LiPo's maar weer eens opladen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:30:
Diezelfde vraag is een paar 10-tallen vragen ook gesteld :) blader maar eens terug. Deze die je nu toont zal iig tegenvallen vanwege de kunststof armen. Neem iig eentje met carbon armen die een paar posts terug ook langskwam ;)
Wat zal er dan tegenvallen?

Ik heb zelf de eachine 250 racer en ondervind geen problemen. Armen zijn goed en kunnen tegen een flinke stoot. Daarnaast heb je voor 4 euro 4 nieuwe armen.

Overigens is/was de Eachine 250 vrij populair omdat het een degelijke drone is voor weinig geld.

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 12-01-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Is iemand als eens in contact gekomen met de politie? Na het bericht op de FP vraag ik me dit af.

Ik ken zelf een aantal agenten maar deze hadden aangegeven er niet actief mee bezig te zijn. Totdat er natuurlijk een melding binnenkomt van een situatie die niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Laatst online: 11-10 15:53
ChojinZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Wat zal er dan tegenvallen?

Ik heb zelf de eachine 250 racer en ondervind geen problemen. Armen zijn goed en kunnen tegen een flinke stoot. Daarnaast heb je voor 4 euro 4 nieuwe armen.

Overigens is/was de Eachine 250 vrij populair omdat het een degelijke drone is voor weinig geld.
Hoe verhoudt een Walkera 250 (niet advanced) zich tegenover die Eachine? Vindt het altijd lastig beoordelen welke beter is op basis van specs.

Heb nu een Walkera 250 staan (in de verkoop), en een zelfbouw (maar gaat nog niet héél lekker 8)7 ). Misschien toch maar de 250 houden, en toch een FPV goggle overwegen B).
Sumerechny schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:40:
Is iemand als eens in contact gekomen met de politie? Na het bericht op de FP vraag ik me dit af.

Ik ken zelf een aantal agenten maar deze hadden aangegeven er niet actief mee bezig te zijn. Totdat er natuurlijk een melding binnenkomt van een situatie die niet kan...
Hier kwamen ze toevallig langsrijden, maanden geleden en toen wel staande gehouden. Ze wisten de regelgeving niet precies. Ik ook niet 100%, maar wel dat je niet binnen een straal van "x" km van een vliegveld mocht vliegen. Zit hier 8 Km van een vliegveld dus vertelde ze ja, die zover zit ik van vliegveld dan kan het toch wel. En ze zeiden ja, weet neit precies, doe maar niet meer toch.

Blijk ik hier toch wel degelijk in een no-fly zone te zitten |:( .

(vlieg overigens op een open veld, niet boven mensen etc.)

[ Voor 41% gewijzigd door tokko1 op 12-01-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:40:

Het zal er vast aan liggen waar je vliegt, ik vlieg zoveel mogelijk op afgelegen plekken waar vrijwel niemand komt.
Als ik bij mij thuis in de straat zou gaan vliegen dan zal dat veel aandacht trekken en er zijn hier genoeg buren die overal last van hebben en die waarschijnlijk direct de politie zouden bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hier nog niet gelukkig. Wel leuke bewoners die even kijken. Vlieg vooral op een leeg voetbalveldje en aan de rand van een wijk tegen een boerenweiland aan. Met FPV vlieg je niet eens hoog, toch jammer dat die no-fly-zone niet vanaf een bepaalde hoogte is. Stel je racet puur FPV circuits dan zou je bij wijze van onder de 20 meter blijven. Dat is nog lager dan de flats die hier overal staan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tokko1 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Hoe verhoudt een Walkera 250 (niet advanced) zich tegenover die Eachine? Vindt het altijd lastig beoordelen welke beter is op basis van specs.

Heb nu een Walkera 250 staan (in de verkoop), en een zelfbouw (maar gaat nog niet héél lekker 8)7 ). Misschien toch maar de 250 houden, en toch een FPV goggle overwegen B).
Weet ik helaas niet. Ik heb geen ervaring met de Walkera. Maar ik ben zelf erg tevreden met de Eachine Racer. Ik heb niet het gevoel dat ik iets te kort kom of dat de quad ondermaats presteerd. Hij is voor mij snel en wendbaar genoeg.
Nu heb ik niet heel veel vergelijkings materiaal. En ik kom net kijken. Dus ik weet niet of ik wel de juiste persoon ben voor een goed oordeel. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Dappzor schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:08:
Nu zag ik deze Eachine quadcopter met controller en display:
[afbeelding]
Maar weet niet of dit wat is en ik zou het ook wel leuk vinden om er een zelf te bouwen.. :)

Wat is nou een leuk beginners quadcopter? Het liefst een die ik zelf kan bouwen, maar niet al te moeilijk.
En met wat voor controller vliegen de meeste? Ik zie vaak de flysky i-6 controller voorbijkomen, wat zijn de meningen hierover?

Thanks!
Kijk dit filmpje eens over de Eachine...

De flysky i6 is een prima transmitter, ik heb deze zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:01:
[...]

Kijk dit filmpje eens over de Eachine...
[video]

De flysky i6 is een prima transmitter, ik heb deze zelf ook.
Vreemd filmpje. Wat is nu de conclusie? Is het nou een leuk ding maar kunnen de armen beter of is hij te overpriced?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oz.

Oz.

Nog maar eens een filmpje, deze is al wat ouder, maar wou hem toch even delen.

Warning Headphone Users: het gaat er nogal luid aan toe :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r4Hh7rPHNDA]

Ik denk dat ik toen al mijn geluk in één keer opgebruikt heb.

Edit: Misschien een woordje uitleg, ik heb nogal een snelle disarm-reflex. Ik kon hem na de flips waarschijnlijk nog terug in de lucht gekregen hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Oz. op 12-01-2017 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

ChojinZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Vreemd filmpje. Wat is nu de conclusie? Is het nou een leuk ding maar kunnen de armen beter of is hij te overpriced?
De conclusie lijkt mij om 'm niet te kopen, omdat de armen bij zulke slome crashes al breken.
Sowieso is de Eachine racer qua onderdelen prehistorisch...
Wat ik aanraad is om het zelf te bouwen met bijv. de volgende onderdelen.

Frame: Martian II http://www.banggood.com/M...FPV-Racing-p-1064065.html
ESC: Racerstar V2 30A http://www.banggood.com/4...-FPV-Racer-p-1074733.html
Motor: Racerstar 2205 2300kv http://www.banggood.com/4...Multirotor-p-1066837.html
FC: Betaflight F3 http://www.banggood.com/B...grated-OSD-p-1086563.html
Cam: HS1177 2.5mm lens http://www.myrcmart.com/m...tvl-ir-block-p-10368.html
VTX: een 200mWatt met goede recensies
TX: Flysky fs-i6 of Turnigy evolution
Goggles: Quanum V2 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:58:
[...]

De conclusie lijkt mij om 'm niet te kopen, omdat de armen bij zulke slome crashes al breken.
Sowieso is de Eachine racer qua onderdelen prehistorisch...
Wat ik aanraad is om het zelf te bouwen met bijv. de volgende onderdelen.

Frame: Martian II http://www.banggood.com/M...FPV-Racing-p-1064065.html
ESC: Racerstar V2 30A http://www.banggood.com/4...-FPV-Racer-p-1074733.html
Motor: Racerstar 2205 2300kv http://www.banggood.com/4...Multirotor-p-1066837.html
FC: Betaflight F3 http://www.banggood.com/B...grated-OSD-p-1086563.html
Cam: HS1177 2.5mm lens http://www.myrcmart.com/m...tvl-ir-block-p-10368.html
VTX: een 200mWatt met goede recensies
TX: Flysky fs-i6 of Turnigy evolution
Goggles: Quanum V2 o.i.d.
Ik heb em zelf ook en heb al flinke crashes gemaakt maar nooit last gehad van de armen. Daarnaast:
https://nl.aliexpress.com...ion=&categoryId=200001407

Overigens is de quad zelf iets meer dan 100 euro. Een stuk goedkoper dan wat jij nu post (transmitter en goggles niet mee genomen). Ik snap dat dat de betere onderdelen zijn, maar daar betaal je dus wel voor. Zeker als beginner zijnde kan je je afvragen of dat veel meer waarde heeft.

Crashes maak je toch wel, zeker in het begin. Kan je dan niet beter voor iets kiezen waarvan de onderdelen een stuk goedkoper zijn?

Ik vind de video dan ook niet genuanceerd. Ze hebben het over 300 dollar, maar reviewen enkel de quad. De Flysky transmitter of het FPV gedeelte word niet meegenomen....

Persoonlijk denk ik dat 100 euro helemaal geen slechte prijs is voor zo'n quad. Alles naar zijn prijs he! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Oz. schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:50:
Nog maar eens een filmpje, deze is al wat ouder, maar wou hem toch even delen.

Warning Headphone Users: het gaat er nogal luid aan toe :P

[video]

Ik denk dat ik toen al mijn geluk in één keer opgebruikt heb.

Edit: Misschien een woordje uitleg, ik heb nogal een snelle disarm-reflex. Ik kon hem na de flips waarschijnlijk nog terug in de lucht gekregen hebben.
Geweldig, dat is mij nog nooit gelukt....ik weet het water/de sloot telkens wél te bereiken :') .

Deze middag heb ik weer even gevlogen, voor de verandering even naar het voetbalveldje gelopen dat is een stuk droger dan de weilanden. Het nadeel is dat het een stuk kleiner is, maar dat was juist wel lekker! Met de 30 x 60 m die ik had was het lekker spannend om weer te vliegen. Maar de flips en rolls zitten er nog steeds in!

Het viel me wel op dat bij full throttle een flinke schommeling tevoorschijn kwam, dit had ik een paar weken terug niet. Komt dit doordat mijn PID's niet ingesteld zijn op de harde wind?

(volgens mij is de I nu te hoog..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

ChojinZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:06:
[...]

Ik heb em zelf ook en heb al flinke crashes gemaakt maar nooit last gehad van de armen. Daarnaast:
https://nl.aliexpress.com...ion=&categoryId=200001407

Overigens is de quad zelf iets meer dan 100 euro. Een stuk goedkoper dan wat jij nu post (transmitter en goggles niet mee genomen). Ik snap dat dat de betere onderdelen zijn, maar daar betaal je dus wel voor. Zeker als beginner zijnde kan je je afvragen of dat veel meer waarde heeft.

Crashes maak je toch wel, zeker in het begin. Kan je dan niet beter voor iets kiezen waarvan de onderdelen een stuk goedkoper zijn?

Ik vind de video dan ook niet genuanceerd. Ze hebben het over 300 dollar, maar reviewen enkel de quad. De Flysky transmitter of het FPV gedeelte word niet meegenomen....

Persoonlijk denk ik dat 100 euro helemaal geen slechte prijs is voor zo'n quad. Alles naar zijn prijs he! :)
Dit filmpje is ook van een tijdje terug, toen was die eachine een stuk duurder.

Mijn eerste quad was ook zo goedkoop mogelijk gebouwd, bij nader inzien had ik dat niet moeten doen en was het beter om 100 euro meer uit te geven.

Die eachine racer heeft 12A simonk esc's en 2204 motoren, dat is toch geen "racer" te noemen?
Voor iemand die filmpjes op youtube kijkt en ondersteboven is van de snelheid en stunts en die dan een eachine racer koopt komt wat mij betreft bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Voor iemand die filmpjes op youtube kijkt en ondersteboven is van de snelheid en stunts en die dan een eachine racer koopt komt wat mij betreft bedrogen uit.
Ik denk het niet. Iemand die dat naar aanleiding van youtube filmpjes koopt, is een beginner en ik denk dat voor een beginner de quad goed genoeg is.
Jij vind em niet snel, maar ik als beginner durf em niet volledig open te trekken omdat ik em dan juist wel te snel vind.

Als je al wat meer ervaring hebt, dan snap ik dat dit niet de ideale quad is. Maar als beginner, om te kijken of het een leuke hobby is... is het volgens mij wel een redelijk goed alternatief...

De discussie is hier al eerder gevoerd, maar niet elke beginner wil meteen top kwaliteit voor een hoofdprijs. Zeker in je orientatie fase is goedkoop spul soms een uitkomst om zo de kosten te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

ChojinZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Ik denk het niet. Iemand die dat naar aanleiding van youtube filmpjes koopt, is een beginner en ik denk dat voor een beginner de quad goed genoeg is.
Jij vind em niet snel, maar ik als beginner durf em niet volledig open te trekken omdat ik em dan juist wel te snel vind.

Als je al wat meer ervaring hebt, dan snap ik dat dit niet de ideale quad is. Maar als beginner, om te kijken of het een leuke hobby is... is het volgens mij wel een redelijk goed alternatief...

De discussie is hier al eerder gevoerd, maar niet elke beginner wil meteen top kwaliteit voor een hoofdprijs. Zeker in je orientatie fase is goedkoop spul soms een uitkomst om zo de kosten te drukken.
Ik vind het gewoon weggegooid geld, als je een paar maanden flink oefent dan kan de Eachine racer op marktplaats omdat het saai wordt (als die dat al overleeft).
Voordat ik met een echte quad ging vliegen had ik er al een maand op zitten met een simulator, toen werd mij aangeraden om met 3S te beginnen, ook zoiets, ik heb hier nu 3 3s lipos liggen die 5x geladen zijn omdat ik vrijwel direct naar 4S over ging.

Je wil toch ook een beetje marge om in te groeien? Zet maar eens 3blade props met 4s op de eachine, dan vliegen de esc's waarschijnlijk met de eerste punch-out in de brand.

Wat ik heb gelinked is ook niet echt top spul te noemen trouwens, 1 top motor kost bijvoorbeeld net zoveel als 4 van die racerstars ;)

Maar goed, iedereen moet voor zichzelf bedenken wat ze willen doen met een quad, dit is mijn mening en advies :> .

[ Voor 4% gewijzigd door noobgrinder op 12-01-2017 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
noobgrinder schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Maar goed, iedereen moet voor zichzelf bedenken wat ze willen doen met een quad, dit is mijn mening en advies :> .
Laten we het daar maar op houden. Wij hebben duidelijk een andere mening. En misschien, als ik wat meer ervaring heb, ga ik je wel gelijk geven. Maar nu nog ff niet... :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Ik schrok zelfs van de snelheid van de QX95, wat dus een brushed micro quad is. En waar ik ook al meerdere malen mee ben gecrashed. Gelukkig zijn de onderdelen spot goedkoop, dus is het geen probleem. Ik lees trouwens veel goede dingen over de Eachine Wizard X220. Die is volgens mij een paar tientjes duurder dan de 250 racer, maar is volgens verschillende reviews wel z'n geld waard.

https://www.rcgroups.com/...X220-(Under-construction)

Zelf wil ik deze quad gaan kopen als ik wat verder gevorderd ben, dus misschien is dit wel een goede quad voor Dappzor?

Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.