Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik gebruik HQ Prop 5x4x3. Vliegen erg lekker. Grote nadeel (misschien inderdaad ook een voordeel voor je motoren) van deze props is dat ze bijzonder snel breken. Minste of het geringste zorgt al voor een gebroken prop. Voor oefening van bepaalde dingen gebruik ik kingkong 5x4x3 props. Deze buigen en breken eigenlijk niet. Zo hoef je niet per vlieg sessie 30 euro in de vuilbak te schuiven :)
SG schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:10:
[...]

Er zijn ook durable props Dal en HQ dan kan het zijn dat je in boom vliegt en er toch weer uit komt crash en weer verder kan vliegen. Of vliegt hard tegen de stam en is alsnog over en uit. mid air collisions.
Ook zorgen durable props voor minder prop rotzooi in het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:49

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Hmm ik overweeg mijn lipos te gaan dischargen naar storage voor de komende periode. Ze liggen nu zo'n 7wk niks te doen omdat ik slechte ervaring heb met natte velden :/ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Sumerechny schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:15:
Hmm ik overweeg mijn lipos te gaan dischargen naar storage voor de komende periode. Ze liggen nu zo'n 7wk niks te doen omdat ik slechte ervaring heb met natte velden :/ .
Dat is al veel te lang om lipo's vol te bewaren. Ik zou ze zo snel mogelijk dischargen. Bij mij is er ooit eens een na een week opgeladen te zijn bol gaan staan.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

KofjeKoppie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:18:
[...]

Dat is al veel te lang om lipo's vol te bewaren. Ik zou ze zo snel mogelijk dischargen. Bij mij is er ooit eens een na een week opgeladen te zijn bol gaan staan.
Ik heb ze bijna wekelijks in handen gehad en geen problemen vernomen. Het zijn wel aardig prijzige lipo's, wellicht is dat het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Sumerechny schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:40:
[...]

Ik heb ze bijna wekelijks in handen gehad en geen problemen vernomen. Het zijn wel aardig prijzige lipo's, wellicht is dat het verschil?
Dat weet ik niet zeker. Die van mij waren €25 per stuk. Maar gezien je zegt dat ze duur waren is het juist slim om een beetje lief voor ze te zijn lijkt me :P

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anders gewoon ff kijken op de site van de fabrikant. Maar voor de meeste LiPo's geldt: Gebruik je ze langer dan 24 uur niet? Dan de-chargen tot ongeveer 50%.

Volle LiPo's voor lange tijd bewaren zorgt er ook voor dat de levensduur korter word.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

KofjeKoppie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:49:
[...]

Dat weet ik niet zeker. Die van mij waren €25 per stuk. Maar gezien je zegt dat ze duur waren is het juist slim om een beetje lief voor ze te zijn lijkt me :P
Ik kwam bij ZIppy compacts vandaan dus het is al snel duur dan :') . Ze waren 30,- ofzo.
ChojinZ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:58:
Anders gewoon ff kijken op de site van de fabrikant. Maar voor de meeste LiPo's geldt: Gebruik je ze langer dan 24 uur niet? Dan de-chargen tot ongeveer 50%.

Volle LiPo's voor lange tijd bewaren zorgt er ook voor dat de levensduur korter word.
Wow, 24u ben ik nog niet tegengekomen. Ik laat mijn lipos in principe gewoon geladen omdat ik dan kan vliegen wanneer ik kan/wil. Dit biedt iets meer mogelijkheden dan eerst moeten laden zodra je wil gaan vliegen -O- . Het is voor mij een afweging tussen gemak en levensduur, nu duurt het echter wel iets te lang helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik laad ze altijd op voordat ik ga vliegen en zet ze na de vlucht in storage mode ookal zou het best kunnen dat ik de dag erna weer vlieg maar dan laad ik ze morgen wel weer op. 80€ per lipo dus ga er zuinig mee om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sumerechny schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:29:

Wow, 24u ben ik nog niet tegengekomen. Ik laat mijn lipos in principe gewoon geladen omdat ik dan kan vliegen wanneer ik kan/wil. Dit biedt iets meer mogelijkheden dan eerst moeten laden zodra je wil gaan vliegen -O- . Het is voor mij een afweging tussen gemak en levensduur, nu duurt het echter wel iets te lang helaas.
Ik laat ze ook weleens een paar dagen vol liggen, puur vanwege het gemak. Zoveel mooie dagen waarop ik ook nog eens vrij ben zijn er niet dus als ik dan een keer kan vliegen, wil ik niet dat lege batterijen roet in het eten gooien.
Maargoed, ik vlieg dan ook met 15 euro lipo-tjes dus dan kan je dat wat makkelijker doen... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hubhib
  • Laatst online: 10-10 22:35
Eindelijk mijn QX95 plus alle accessoires binnen. Alles werkt prima. Bij het binden met de zender en het flashen van de nieuwe firmware moest er even gesoldeerd worden, maar dat was zo gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54881979/IMG_20161214_223007.jpg

Dit ding heeft zoveel meer power dan ik had verwacht. Ik ben echt blij dat ik niet gelijk voor de Wizard X220 ben gegaan (zoals hier werd aangeraden), want ik kan deze micro quad nog niet eens fatsoenlijk onder controle houden. In huis heb ik gelijk al de eerste propellers tegen de muur aan stukken gevlogen en buiten nog een paar. Gelukkig heb ik 10 paar extra setjes er bij besteld, maar die zullen er waarschijnlijk ook zo doorheen gaan. O-)

Daarnaast heb ik de antenne van de camera al meerdere malen verbogen, maar gelukkig kon ik die iedere keer weer terug buigen. Maar ik vrees dat de camera een van de eerste dingen is die eraan gaat. :+

Zijn er hier meer mensen met een micro quad die vliegen op Cleanflight/Betaflight en nog tips hebben voor deze noob? Ik heb in ieder geval weer iets wat me een tijdje bezig kan houden. :)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik denk niet dat je de QX95 kan vergelijken met een 220/250 racer. Zo'n 95'er is veel nerveuzer.

Ik zie het zo :P :
QX95: racefiets met straalmotor
X-220: snelle sportauto
DJI Phantom: volgeladen vrachtwagen

Het project waar we mee bezig zijn (de Fairy Drone, welke nu het Dias de los Muertos ontwerp heeft) is een F450 met slow-flyer motoren. Die vliegt als een stoomtrein, log maar stabiel.

Voor betere controle kun je wellicht een beetje expo toevoegen. Dat geeft wat meer rust bij kleinere stick-uitslag.
Verder: veel oefenen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• hubhib
Kars schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:32:
Ik denk niet dat je de QX95 kan vergelijken met een 220/250 racer. Zo'n 95'er is veel nerveuzer.

Ik zie het zo :P :
QX95: racefiets met straalmotor
X-220: snelle sportauto
DJI Phantom: volgeladen vrachtwagen

Het project waar we mee bezig zijn (de Fairy Drone, welke nu het Dias de los Muertos ontwerp heeft) is een F450 met slow-flyer motoren. Die vliegt als een stoomtrein, log maar stabiel.

Voor betere controle kun je wellicht een beetje expo toevoegen. Dat geeft wat meer rust bij kleinere stick-uitslag.
Verder: veel oefenen :)
Ah kijk, daar had ik nog niet aangedacht. Nu is het ding al aan de andere kant van de kamer als ik de stick maar een nanometer naar voren duw. Ik ga het vanavond weer eens proberen.

Als ik op YouTube de filmpjes zie van mensen die dit ding rustig door hun huis manoeuvreren, heb ik nog veel te oefenen.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
BoAC schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:05:
[...]
Dat zijn alleen de Amps die de BEC kan leveren. Hij bedoelt de Amps die de motoren trekken (60 of 80 of 100 of ..) :)
Ah mi scuzi, verkeerd begrepen.
Exacte aantallen heb ik helaas niet, maar:
Nee pdb is geen issue. Daar kan aardig wat doorheen. Meer als op de meeste geintegreerde PDB's op quads. Het gaat hier om dik en compact oppervlak

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 17:12
hubhib schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:11:
..

Zijn er hier meer mensen met een micro quad die vliegen op Cleanflight/Betaflight en nog tips hebben voor deze noob? Ik heb in ieder geval weer iets wat me een tijdje bezig kan houden. :)
Je zou wat kunnen sleutelen aan RC-rates in de configurator. Hierdoor reageert hij wat minder agressief op de sticks :)
Handig om de manuals over deze materie even door te nemen :)

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Sinds een aantal dagen ben ik aan het kijken voor een zmr250 build om me te beginnen en hier een gopro aan te hangen. Iemand nog tips, want ik zie door het bomen het bos niet meer op dit moment.

Met een upgrade zoals deze: https://droneplastics.com/zmr250-gopro-adapter
Zou ik hierbij de gelinkten builds kunnen gebruiken uit dit topic?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hubhib schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:54:
[...]

Ah kijk, daar had ik nog niet aangedacht. Nu is het ding al aan de andere kant van de kamer als ik de stick maar een nanometer naar voren duw. Ik ga het vanavond weer eens proberen.

Als ik op YouTube de filmpjes zie van mensen die dit ding rustig door hun huis manoeuvreren, heb ik nog veel te oefenen.
Je kan je stick sensitivity aanpassen in de FC software. Heeft bij mij veel geholpen bij het vliegen. In de meeste FC software staat de stick gevoeligheid te hoog waardoor ik in het begin ook moeite had met vliegen.
Kijk even naar RC rate en RC expo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

ChojinZ schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:46:
[...]

Je kan je stick sensitivity aanpassen in de FC software. Heeft bij mij veel geholpen bij het vliegen. In de meeste FC software staat de stick gevoeligheid te hoog waardoor ik in het begin ook moeite had met vliegen.
Inderdaad je Rates en Expo aanpassen. Ik gebruikte mijn rates en expo van de x210 op de QX90. Die was iets te fel voor 't kleintje. Het is inderdaad, aanpassen, vliegen, aanpassen, vliegen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:28
Zijn er hier ook mensen die een 3DR Solo hebben, of hier goede of slechte ervaringen mee hebben ?

Zit zelf eigenlijk te kijken naar een drone op basis van de Pixhawk, maar deze zit al reeds ingebouwd in de 3DR Solo als ik het goed heb. Samen met de prijs (exclusief eventuele importkosten) van 399 dollar wordt het wel interessant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubhib
ChojinZ schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:46:
[...]

Erg bedankt voor de link! Hier stond precies in wat ik nodig had. _/-\o_ Ik heb de quad nu inmiddels al buiten fpv kunnen vliegen. Nu moet ik hem alleen nog wat gaan finetunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hubhib schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:53:
[...]

Erg bedankt voor de link! Hier stond precies in wat ik nodig had. _/-\o_ Ik heb de quad nu inmiddels al buiten fpv kunnen vliegen. Nu moet ik hem alleen nog wat gaan finetunen.
Fijn om te horen dat het nu wat beter vliegt!

De gelinkte site staat trouwens bordevol informatie over quads. Als ik met een probleem of vraag zit kom ik in 80% van de gevallen op die site uit.

Wat betreft het tunen: Tune niet teveel in 1 keer. Probeer kleine stapjes te maken. Als je te grote stappen maakt is het achteraf lastig achterhalen wat verkeerd ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 19:55

Creesch

bla bla!

Duidelijk niet mijn hobby :/ Na al eerder er eentje kwijt te zijn geraakt door sterke wind heb ik het nu voor elkaar om mijn eerste fpv quad (eachine eb185) bij de eerste keer vliegen de sloot in te laten duiken.
Afgezien van de vonken weinig moois aan dus...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Ik heb het idee dat als je die hele zelfbouw-fase niet hebt bij die kant-en-klare dingen mensen soms wat overmoedig worden met de vliegerij. Meteen al bij een sloot met de eerste vlucht. Ik vlieg al een poosje maar vlieg nu nog steeds redelijk voorzichtig. Nog geen prop kapot hier *klopt* af. überhaupt nog niet gecrashed.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Leuke aanname, behalve dan dat ik hier flink veel aan gesleuteld had en al veel tijd besteed. Het de sloot in was ook niet overmoedig gewoon onhandigheid van mij en door onervarenheid de verkeerde actie ondernemen.

Maar bedankt dat je me even verteld waardoor het komt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Creesch schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:02:
Duidelijk niet mijn hobby :/ Na al eerder er eentje kwijt te zijn geraakt door sterke wind heb ik het nu voor elkaar om mijn eerste fpv quad (eachine eb185) bij de eerste keer vliegen de sloot in te laten duiken.
Afgezien van de vonken weinig moois aan dus...
Je eerste quad zou iets van een CX-10 moeten zijn. Als je dat een beetje fatsoenlijk onder controle hebt kan je voorzichtig in een groot open veld (zonder slootjes) met een 220/250 formaat racer line-of-sight gaan spelen. Je hoeft er geen mooie figuren mee te kunnen vliegen, maar in acro modus stabiel voor je hangen en een paar meter elke kant op kunnen bewegen is toch echt wel het minimum aan handigheid wat je onder de knie moet krijgen. Na dit een week dagelijks te oefenen ben je op het punt dat het pas verantwoord is om voorzichtig met FPV te gaan beginnen. Reden hiervoor is dat FPV best desoriënterend kan zijn de eerste paar keer (vooral als je geen ervaring hebt met VR of cardboard) en dat de bediening van je quadcopter op dat moment niet echt meer iets moet zijn waar je al te veel bij na moet denken. Neem de eerste keer FPV als het even kan een spotter mee en wees niet bang je quad te laten vallen als je de controle dreigt kwijt te raken of je spotter aangeeft dat je te ver weg gaat. Je kan beter je quad op een 100m lopen met wat kapotte props uit het gras vissen dan helemaal kwijtraken. Corrigeren als het fout gaat levert vooral de eerste 10-20 vluchten vaak meer brokken op dan het ding maar gewoon te laten vallen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Tassadar32 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:04:
[...]

Je eerste quad zou iets van een CX-10 moeten zijn. Als je dat een beetje fatsoenlijk onder controle hebt kan je voorzichtig in een groot open veld (zonder slootjes) met een 220/250 formaat racer line-of-sight gaan spelen. Je hoeft er geen mooie figuren mee te kunnen vliegen, maar in acro modus stabiel voor je hangen en een paar meter elke kant op kunnen bewegen is toch echt wel het minimum aan handigheid wat je onder de knie moet krijgen. Na dit een week dagelijks te oefenen ben je op het punt dat het pas verantwoord is om voorzichtig met FPV te gaan beginnen. Reden hiervoor is dat FPV best desoriënterend kan zijn de eerste paar keer (vooral als je geen ervaring hebt met VR of cardboard) en dat de bediening van je quadcopter op dat moment niet echt meer iets moet zijn waar je al te veel bij na moet denken. Neem de eerste keer FPV als het even kan een spotter mee en wees niet bang je quad te laten vallen als je de controle dreigt kwijt te raken of je spotter aangeeft dat je te ver weg gaat. Je kan beter je quad op een 100m lopen met wat kapotte props uit het gras vissen dan helemaal kwijtraken. Corrigeren als het fout gaat levert vooral de eerste 10-20 vluchten vaak meer brokken op dan het ding maar gewoon te laten vallen.
Mja, niet mijn eerste drone en ik was line of sight aan het vliegen nog.

Ik vind het echt heel prettig dat iedereen me hier kan vertellen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan en verkeerd aangeschaft gebaseerd op mijn korte berichtje van frustratie :) Echt super fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:16
Mijn tip, koop een TinyWhoop of iets dergelijks.
Lekker heel de winter oefenen binnen met los en fpv zonder iets slopen. Is bijna nog leuker dan buiten vliegen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:11:
Ik heb het idee dat als je die hele zelfbouw-fase niet hebt bij die kant-en-klare dingen mensen soms wat overmoedig worden met de vliegerij. Meteen al bij een sloot met de eerste vlucht. Ik vlieg al een poosje maar vlieg nu nog steeds redelijk voorzichtig. Nog geen prop kapot hier *klopt* af. überhaupt nog niet gecrashed.
Verschilt denk ik per persoon. Ik kwam zelf van een mini Hubsan X4 en ben vervolgens overgestapt naar een kant en klare 250mm fpv drone.
Het eerste wat meteen opviel was het vermogen en de snelheid. Dat was wel andere koek als de bij Hubsan. Ik was best wel geimponeerd en besloot meteen om voorzichtig aan te vliegen. De eerste 3 LiPo's heb ik enkel besteed aan hoveren. Met zoveel kracht moet je eerst leren omgaan. :)
Creesch schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:52:
[...]

Ik vind het echt heel prettig dat iedereen me hier kan vertellen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan en verkeerd aangeschaft gebaseerd op mijn korte berichtje van frustratie :) Echt super fantastisch.
Tsja, je weet wat ze zeggen: De beste stuurlui staan aan wal. ;)

Maar je maakt mij wel nieuwsgierig. Hoe raak je een drone kwijt door de wind? Dat je een DJI (of iets soortgelijks) kwijt raakt kan ik me nog wel voorstellen (groot bereik, geen LOS). Maar een FPV kwijtraken lijkt mij wat lastiger.
Geen waarde oordeel hoor. Enkel nieuwsgierigheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

ChojinZ schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:18:
[...]

Tsja, je weet wat ze zeggen: De beste stuurlui staan aan wal. ;)

Maar je maakt mij wel nieuwsgierig. Hoe raak je een drone kwijt door de wind? Dat je een DJI (of iets soortgelijks) kwijt raakt kan ik me nog wel voorstellen (groot bereik, geen LOS). Maar een FPV kwijtraken lijkt mij wat lastiger.
Geen waarde oordeel hoor. Enkel nieuwsgierigheid. :)
De drone die ik ben kwijtgeraakt door wind was mijn vorige. Een toygrade tarantula x6 waarmee ik aan het vliegen was en blijkbaar waaide het iets hoger toch harder dan ik door had. Voordat ik er op kon reageren was het ding een stuk verder en nauwelijks zichtbaar en vervolgens niet meer zichtbaar.

Gisteren was gewoon puur een gevalletje van motorisch een derp momentje te hebben. Ik had een rustig plekje opgezocht en was al even aan het hoveren. Toen wilde ik iets bijsturen en reageerde de quad een stuk sneller dan verwacht en ipv throttle terug of terug sturen stond ik er bij en keer er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het wordt tijd dat ik dit topic serieus ga volgen, ik zit erover te denken om ook een drone aan te schaffen, de Mavic zodra deze beschikbaar is. Wordt mijn eerste dus moet nog veel leren ben ik bang :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Gisteren (en vandaag) was het weer goed genoeg om te vliegen. Dus mag deze X210 weer eens uitgelaten worden. Dit keer met de nieuwe Racekraft 5051 props.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P6pEm3Qx7dQg4t8D35RjUbJ3/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DutchWalnut op 18-12-2016 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit weekend met mijn nieuwe Naze32 10 DOF gevlogen oa om de Baro te testen. Maar deze werkt voor geen meter. Quad is als een gek aan het bunny-hoppen.

Iemand tips voor PID settings? Heb uiteraard al zelf gegoogled maar ik kom heel weinig tegen
over Baro ALT en VEL. Weet ook niet precies waar ik moet beginnen.

En ja, de barometer heeft foam en is ingepakt in een case (geen licht of airflow die de baro beinvloed)
In Cleanflight zie ik ook een mooie rechte lijn in de sensor grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:42:
Dit weekend met mijn nieuwe Naze32 10 DOF gevlogen oa om de Baro te testen. Maar deze werkt voor geen meter. Quad is als een gek aan het bunny-hoppen.

Iemand tips voor PID settings? Heb uiteraard al zelf gegoogled maar ik kom heel weinig tegen
over Baro ALT en VEL. Weet ook niet precies waar ik moet beginnen.

En ja, de barometer heeft foam en is ingepakt in een case (geen licht of airflow die de baro beinvloed)
In Cleanflight zie ik ook een mooie rechte lijn in de sensor grafiek.
Heb je BARO wel gecombineert met MAG?

Ik moet zeggen dat bij mij ook BARO niet lekker werkt.
Toevallig heb ik dit laatst getest op de Fairy Drone. Resultaat: prut.

Als je er een GPS module op knoopt, dan heb je een veel betere positie- en altitude hold.
Door de combinatie is de positiebepaling veel beter dan BARO alleen..
En dan schijnt er ook nog een fork van CleanFlight te zijn, genaamd iNav, welke zich specifiek richt op het vliegen met positiebepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kars schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:54:
[...]

Nee, maar zou dat moeten? Ik dacht dat MAG enkel voor richting was (compass) en dat Altitude werd bepaald door de baro en accelerometer.
[...]

Als je er een GPS module op knoopt, dan heb je een veel betere positie- en altitude hold.
En dan schijnt er ook nog een fork van CleanFlight te zijn, genaamd iNav, welke zich specifiek richt op het vliegen met positiebepaling.
Ik lees en zie hele tegenstrijdige antwoorden. Een groot deel zegt dat de baro functie Cleanflight gewoon prut is. Maar er is een kleine groep die zegt dat het wel goed werkt, mits je de boel goed tuned.
De filmpjes op Youtube bevestigen dit wel. Ik zie redelijk wat filmpjes van quads die heel stabiel vliegen met een Naze32 icm cleanflight. Het lijkt dus wel te kunnen.

GPS wil ik nog even mee wachten. Ben net begonnen met de hobby maar ik geef nu al meer geld uit dan ik eigenlijk zou willen. :X

iNav was ik tegen gekomen en wil ik gaan proberen als het met cleanflight niet lukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Door wat goedkope dealtjes maar even versneld de FPV upgrade gekocht.

Laatst de Quanum Cyclops voor 35 euro gekocht op HobbyKing

Nu de afgeprijsde TX526 voor 12,71 maar gekocht: http://www.banggood.com/E...1083642.html?rmmds=search

Die werd me aanbevolen als je eerst goedkoop wil.

Nu zit ik nog even rond te kijken voor een OSD chip. Maakt dat nog veel uit? Ik zie voor ongeveer 5 euro zo'n chipje: "Dragon model MICRO MINIMOSD Minim OSD Mini OSD W/ KV TEAM MOD For CC3D Naze 32 vzmr8338
" (https://nl.aliexpress.com...-Naze-32/32731517778.html) maar zou dat ook gewoon moeten werken op een SP Racing F3? Zo'n OSD module klinkt namelijk redelijk flight controller-agnostisch. Iemand die hier meer van weet?

Verder zelf de SJ7000 GoPro clone gekocht als instapcamera voor 35. Beeld is wel oke voor de prijs, kan altijd nog over na een Yi of FireFly bijvoorbeeld, maar is me nu nog te prijzig zeker als ik nog een keer zou crashen.

Nu enkel nog een frontcam scoren en dan kan ik over naar FPV :).

[ Voor 14% gewijzigd door MsG op 20-12-2016 13:01 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:52

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

MsG schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:00:
Nu zit ik nog even rond te kijken voor een OSD chip. Maakt dat nog veel uit? Ik zie voor ongeveer 5 euro zo'n chipje: "Dragon model MICRO MINIMOSD Minim OSD Mini OSD W/ KV TEAM MOD For CC3D Naze 32 vzmr8338
" (https://nl.aliexpress.com...-Naze-32/32731517778.html) maar zou dat ook gewoon moeten werken op een SP Racing F3? Zo'n OSD module klinkt namelijk redelijk flight controller-agnostisch. Iemand die hier meer van weet?

Nu enkel nog een frontcam scoren en dan kan ik over naar FPV :).
Dat zou gewoon moeten werken inderdaad.
Voor je FPV cam raad ik deze aan: http://www.myrcmart.com/m...d-600tvl-12g-p-10368.html
Dit is een HS1177 maar dan voor bijna de helft van de prijs die de "merken" hanteren (runcam/foxeer etc.).
Ik heb deze ook op m'n nieuwste quad en het beeld is zeer goed (op 5V ipv 12V zoals ze adviseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:55
https://www.dronewatch.nl...-grote-delen-van-zeeland/

De mogelijke plaatsen om te vliegen gaan er voor de Zeeuwen ( waaronder ik) niet echt op vooruit, heb net kort opgezocht om welke plaatsen dit gaat, dat is namelijk redelijk veel. En als andere provincies dit ook zouden gaan volgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

tweakertjee schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:20:

De mogelijke plaatsen om te vliegen gaan er voor de Zeeuwen ( waaronder ik) niet echt op vooruit, heb net kort opgezocht om welke plaatsen dit gaat, dat is namelijk redelijk veel. En als andere provincies dit ook zouden gaan volgen...
Dat je sommige dingen niet legaal zijn, heeft mij nooit weerhouden van om het niet te doen.

Dit topic gaat niet alleen over de hobbyist, maar over prof.gebruik die vliegt om films te maken en daarbij de natuurgebieden verstoord. Begrijpelijk, maar om van overlast te spreken op een hoogte van +150m, ik denk niet dat zoiets dan nog enig soort overlast maakt. Vind ik dan.

EASA, dat is een zorgpuntje. De gemiddelde quadcopterfanaat heeft een 250 formaat en die zal zeker verboden worden als de regels wetten worden. Maar goed, gezien er veel hobbyisten nog steeds FPV vliegen (wat per wet verboden is) neem ik aan dat deze regels geen nut hebben, tenzij je niet aan je normen, waarden en common sense houdt zullen deze ook niet snel worden gecontroleerd. Immers, het blauw op straat heeft wel wat anders aan zijn hoofd (en vind het ook nog leuk ook om te kijken). :+

Maar goed, hoe meer je onze hobby verbied, hoe meer het underground gaat, geen probleem. :9

Degene die aangepakt moet worden zijn de RTF modellen die voor iedereen te koop is. Het is goedkoop en 'makkelijk' te vliegen zonder kennis of kunde. Dat juist, in mijn mening, meer kapot maakt aan deze hobby dan we lief hebben. :X

Ach en anders kunnen we altijd TinyWhoopen 8) _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DutchWalnut schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:29:
[...]

Ach en anders kunnen we altijd TinyWhoopen 8) _/-\o_
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tweakertjee schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:20:

Als je mensen weinig tot geen ruimte laat, is de hoop op een goede naleving ook nihil. Zo is het droneprobleem wel een self fulfilling prophecy aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

noobgrinder schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:21:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken inderdaad.
Voor je FPV cam raad ik deze aan: http://www.myrcmart.com/m...d-600tvl-12g-p-10368.html
Dit is een HS1177 maar dan voor bijna de helft van de prijs die de "merken" hanteren (runcam/foxeer etc.).
Ik heb deze ook op m'n nieuwste quad en het beeld is zeer goed (op 5V ipv 12V zoals ze adviseren).
Zit er geen addertje onder? Weet je zeker dat dit een echte HS1177 is verder? Prijs is heel interessant, zelfs goedkoper dan Aliexpress. Heb je alleen niet gegarandeerd douane-gezeur omdat dit uit de VS lijkt te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prutsers bij Banggood....

Khad een custom build Naze32 bordje gekocht bij Banggood. Bordje en PDB worden met elkaar aangesloten via een JST stekker.

Ik alles aansluiten en testen, maar de FC deed helemaal niets. Vervolgens de FC aan de PC gehangen en daar werkte hij wel. Ongeveer 2 uur bezig geweest met uitzoeken waarom dat nou niet werkte.

Wat blijkt: Bij de bijgeleverde JST stekker zijn alle draden omgekeerd. De layout zou moeten zijn:
+,-,1,2,3,4,5,6. Maar de layout was dus 6,5,4,3,2,1,-,+.

Ff gegoogled, blijkt dit dus vaker voor te komen. En Banggood weet dit ook al maar blijft vrolijk de verkeerde stekkers leveren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

MsG schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:02:
[...]

Zit er geen addertje onder? Weet je zeker dat dit een echte HS1177 is verder? Prijs is heel interessant, zelfs goedkoper dan Aliexpress. Heb je alleen niet gegarandeerd douane-gezeur omdat dit uit de VS lijkt te zijn?
Op RCGroups werd door meerdere personen bevestigd dat dit een echte HS1177 is.
Het komt niet uit de VS maar uit Hong Kong.
Als ik de mijne vergelijk met deze: https://www.multirotorpar...ny-hs1177-fpv-camera.html
Die van mij ziet er exact hetzelfde uit.
Hier zegt iemand dat het een clone is, maar dat hij geen verschil ziet met een originele HS1177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
ik heb een Furious 320 met een TX5820 transmitter, maar ik ontvang niets met mijn RC832.
gebruikt walkera speciale methodes ofzo ?
en welke ontvanger is bewezen compattible (met gewoon AV -out dus geen gogle).
anders zou ik moeten kijken of de transmitter vervangbaar is met een DIY oplossing

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

itcouldbeanyone schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:32:
ik heb een Furious 320 met een TX5820 transmitter, maar ik ontvang niets met mijn RC832.
gebruikt walkera speciale methodes ofzo ?
en welke ontvanger is bewezen compattible (met gewoon AV -out dus geen gogle).
anders zou ik moeten kijken of de transmitter vervangbaar is met een DIY oplossing
Ik heb Furious 320 G HD
Dat is een van eerste GPS versies. Eind Januari 2016 bij ons geleverd.
In gebruikers handleiding staan de frequenties die het ondersteund. 4 😭
En bij de VTX kan met iets puntigs de blokje met 3 dipswitchen instellen.

Wij racers gebruiken Raceband. Dat ondersteund die VTX niet. 4 of 8 kanalen.
Maar Race band ch 3 komt bijna overeen met ch1 7532 vs 7533 en daar vlieg ik hem op.

Dus nakijken welke frequenties ondersteund het en ontvanger moet die frequenties ook ondersteunen.

Mijn Dominator HD heeft Raceband ontvanger dus ik kan alleen Raceband ch3 gebruiken.

Mijn furious is oudje dus wat de nieuwste ondersteunen geen idee

Op internet zijn de band verdelingen zoon 5 banden met elk 8 channels te vinden.
Dan kan je zien wat voor band je gebruikt en met 40 of 48 ch ontvanger de juiste band en channels kiezen.

In mijn geval als we met meerdere vliegen bezet ik CH3 en of om de beurt vliegen of de meer flexible en makkelijk instelbare race VTX piloten verzetten hun kanaal.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
SG schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:28:
[...]

Ik heb Furious 320 G HD
Dat is een van eerste GPS versies. Eind Januari 2016 bij ons geleverd.
In gebruikers handleiding staan de frequenties die het ondersteund. 4 😭
En bij de VTX kan met iets puntigs de blokje met 3 dipswitchen instellen.

Wij racers gebruiken Raceband. Dat ondersteund die VTX niet. 4 of 8 kanalen.
Maar Race band ch 3 komt bijna overeen met ch1 7532 vs 7533 en daar vlieg ik hem op.

Dus nakijken welke frequenties ondersteund het en ontvanger moet die frequenties ook ondersteunen.

Mijn Dominator HD heeft Raceband ontvanger dus ik kan alleen Raceband ch3 gebruiken.

Mijn furious is oudje dus wat de nieuwste ondersteunen geen idee

Op internet zijn de band verdelingen zoon 5 banden met elk 8 channels te vinden.
Dan kan je zien wat voor band je gebruikt en met 40 of 48 ch ontvanger de juiste band en channels kiezen.

In mijn geval als we met meerdere vliegen bezet ik CH3 en of om de beurt vliegen of de meer flexible en makkelijk instelbare race VTX piloten verzetten hun kanaal.
Ik heb alle frequenties uit het boekje geprobeerd maar geen ontvangst, mijn ontvanger RC832 komt via DX.com, miss is het een slechte namaak.m ik zal eerst ffkes kijken of mijn display composiet ingang goed werkt, dan de ontvanger testen op ander display. anders is het denk ik slechte ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itcouldbeanyone schreef op zondag 25 december 2016 @ 01:08:
[...]

Ik heb alle frequenties uit het boekje geprobeerd maar geen ontvangst, mijn ontvanger RC832 komt via DX.com, miss is het een slechte namaak.m ik zal eerst ffkes kijken of mijn display composiet ingang goed werkt, dan de ontvanger testen op ander display. anders is het denk ik slechte ontvanger
Beide zijn 32-kanaal, dus dat zou moeten werken.
Wat voor antennes gebruik je? En heb je zender en ontvanger misschien te dicht bij elkaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
Kars schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:23:
[...]

Beide zijn 32-kanaal, dus dat zou moeten werken.
Wat voor antennes gebruik je? En heb je zender en ontvanger misschien te dicht bij elkaar liggen?
Op de quad zit zon paddestoel, ontvanger zit een rechte op, had er een meter tussen zitte

andere antenne geprobeert, ook op grotere afstand, geen verschil.

edit, nog keer display gecheckt composiet ingang is defect, ander display en nu werkt het, :)

[ Voor 18% gewijzigd door itcouldbeanyone op 25-12-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit weekend ff INAV getest en eigenlijk bevalt het tot nu toe beter dan Cleanflight. De interface is in princiepe hetzelfde maar INAV heeft veel meer GUI optie's.

Het betreft optie's die je in Cleanflight ook hebt maar moet instellen via de CLI. In INAV kan dat dus gewoon via de GUI.
Ook werkt alltitude hold out-of-the-box 100 keer beter. Alt hold is direct rock solid zonder enige tweaks. In Cleanflight ben ik meerdere dagen bezig om alt-hold goed te krijgen (zonder resultaat :| ) maar in INAV werkt het direct!

INAV heeft ook wat nadelen/eigenaardigheden tegenover cleanflight:
-RC_Rate is niet in te stellen. Waarde blijft op 1.00 staan. Je kan de waarde wel aanpassen maar de een 'save' word er niets opgeslagen. Schijnt zo te moeten werken. Ben er nog niet uit via welke manier je wel de RC-rate kan aanpassen.
-De maximale hellingshoek in INAV is een stuk kleiner in Angle mode waardoor de quad een stuk langzamer is. De hellingshoek in Cleanflight is 50 graden, die van INAV 30 graden. Gelukkig is dat via de CLI makkelijk aan te passen (set max_angle_inclination ).

Al met al was ik positief verrast. Ik blijf voorlopig nog even bij INAV. Mijns inziens wel een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik wil graag mijn laptop als een FPV monitor gebruiken. Nu heb ik gezien dat dit mogelijk is dmv van een Easycap en een video receiver (YouTube: FPV with your Phone! - EasyCAP. Er bestaan ook kant en klare modules van laserbgc, maar ik vanwege de lange levertijden is dat even geen optie.

Nu moet ik alleen een video receiver vinden, kan iemand er mij een aanbevelen? Mijn FPV camerasetup werkt op 5.8 GHz.

EDIT: zou de ImmersionRC uno5800 (v4.1) voldoen?

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 26-12-2016 15:13 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montu schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:00:
Ik wil graag mijn laptop als een FPV monitor gebruiken. Nu heb ik gezien dat dit mogelijk is dmv van een Easycap en een video receiver (YouTube: FPV with your Phone! - EasyCAP. Er bestaan ook kant en klare modules van laserbgc, maar ik vanwege de lange levertijden is dat even geen optie.

Nu moet ik alleen een video receiver vinden, kan iemand er mij een aanbevelen? Mijn FPV camerasetup werkt op 5.8 GHz.

EDIT: zou de ImmersionRC uno5800 (v4.1) voldoen?
Hou er rekening mee dat de Easycap wel wat latency toevoegt. Men zegt dat dat ongeveer 100 ms is. Klinkt niet als heel veel maar bij een snelheid van 60km per uur is dat al meer dan 1 1/2 meter vertraging tussen RL en wat je via je monitor ziet.

Als reciever zou je ook deze kunnen gebruiken:
http://www.banggood.com/E...ver-Module-p-1045476.html
Word veel gebruikt icm met de Easycap.

Ik heb overigens dezelfde setup in bestelling. Het overgrote deel is geleverd, ik wacht enkel nog op mijn easycap. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
ChojinZ schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:35:
[...]

Hou er rekening mee dat de Easycap wel wat latency toevoegt. Men zegt dat dat ongeveer 100 ms is. Klinkt niet als heel veel maar bij een snelheid van 60km per uur is dat al meer dan 1 1/2 meter vertraging tussen RL en wat je via je monitor ziet.

Als reciever zou je ook deze kunnen gebruiken:
http://www.banggood.com/E...ver-Module-p-1045476.html
Word veel gebruikt icm met de Easycap.

Ik heb overigens dezelfde setup in bestelling. Het overgrote deel is geleverd, ik wacht enkel nog op mijn easycap. :-(
Ik heb ook gelezen dat er Easycap clones zijn die niet goed werken, ik neem aan dat dit wel een officiele is :P? https://www.kabeldirect.n...PWFpc6TktECFecW0wodDigNRw

Wat is verder precies het verschil tussen de receiver van immersionRC die ik eerder postte en die eachine receiver (afgezien de prijs)? Zijn er ook nog goedkopere altenatieven dan de immersionRC die ook in NL te bestellen zijn?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:35

lasharor

7 december 2004

Montu schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:18:
[...]

Ik heb ook gelezen dat er Easycap clones zijn die niet goed werken, ik neem aan dat dit wel een officiele is :P? https://www.kabeldirect.n...PWFpc6TktECFecW0wodDigNRw

Wat is verder precies het verschil tussen de receiver van immersionRC die ik eerder postte en die eachine receiver (afgezien de prijs)? Zijn er ook nog goedkopere alternatieven dan de immersionRC die ook in NL te bestellen zijn?
Ik zou gewoon de goedkoopste receiver nemen (de eachine) die voldoen namelijk in de meeste gevallen ook prima. Ik heb in ieder geval vrij lang zo'n ding gebruikt en het was allemaal goed te doen. Tuurlijk zal er misschien wat verschil zitten in de kwaliteit van ontvangst maar dat lijkt mij echt minimaal. Zeker met een quad vlieg je toch niet super ver weg.

De easycaps moeten de goede chipset hebben. Maar volgens mij maakt dit op je pc niet zoveel uit. De versie die ik heb werkt op zowel mijn telefoon (android) en mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
lasharor schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:44:
[...]

Ik zou gewoon de goedkoopste receiver nemen (de eachine) die voldoen namelijk in de meeste gevallen ook prima. Ik heb in ieder geval vrij lang zo'n ding gebruikt en het was allemaal goed te doen. Tuurlijk zal er misschien wat verschil zitten in de kwaliteit van ontvangst maar dat lijkt mij echt minimaal. Zeker met een quad vlieg je toch niet super ver weg.

De easycaps moeten de goede chipset hebben. Maar volgens mij maakt dit op je pc niet zoveel uit. De versie die ik heb werkt op zowel mijn telefoon (android) en mijn pc.
Ik zie ook vaak dat men gewoon de Easycap mod (http://www.instructables....or/step2/Materials-Tools/) met deze receiver: https://www.hackerstore.nl/Artikel/989

Dat lijkt me nog een veel mooiere en goedkopere oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Montu op 26-12-2016 19:16 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat is verder precies het verschil tussen de receiver van immersionRC die ik eerder postte en die eachine receiver (afgezien de prijs)? Zijn er ook nog goedkopere altenatieven dan de immersionRC die ook in NL te bestellen zijn?
[...]

Dat weet je van te voren niet. Er zijn 4 versies in omloop, slechts 2 werken er met android. Overigens is degene uit jouw link wel erg duur. Hier istie een stuk goedkoper:
http://www.banggood.com/W...dapter-UTV007-p-2758.html
[...]

Alleen dat, de prijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
ChojinZ schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:47:
[...]

[...]

Dat weet je van te voren niet. Er zijn 4 versies in omloop, slechts 2 werken er met android. Overigens is degene uit jouw link wel erg duur. Hier istie een stuk goedkoper:
http://www.banggood.com/W...dapter-UTV007-p-2758.html

[...]

Alleen dat, de prijs. :P
Ik heb er nu eentje gekocht van marktplaats voor 7 euro. Hopelijk is het eentje die werkt.. De verpakking ziet er iig zo uit: https://www.google.nl/sea...C#imgrc=hqXwzMpheWbEbM%3A als dat uit zou maken. UTV007 en HTV600 werken volgens mij, klopt dat? Wat vind je verder van die easycap mod in combinatie met de RX5808? Lijkt mij een veel nettere en goedkopere oplossing. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel mW zo'n RX5808 is?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik spreek uit ervaring. Ik heb ook Eachine spullen gehad. Ontvangst is echt bar slecht. Als je op een grasveldje onder een boom zit krijg je al heel snel artifacts in je display. En dan zit er vrijwel niets tussen..Was wel een 25mW tho..
Ben vervolgens overgestapt op FatShark. Deze was ook 25mW en verschil was al direct te merken.
Dit was ook nog niet super, omdat je natuurlijk in een open gebied vliegt en 25mW niet echt sterk is.
Vlieg nu een ImmersionRC van 200mW en dit is echt heerlijk. Beeld blijft heel erg stabiel.
Daarnaast geven ImmersionRC VTXen gefilterde stroom door aan je CAM. Dit is super belangrijk voor de levensduur van je CAM. Daarnaast kun je de ImmersionRC tot 5s/6s direct voeden. Geen gezeur met BEC's etc. Vergeet uiteraard niet om gebruik te maken van cloverleaf antennes.
lasharor schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:44:
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Komend jaar gaat het weer gebeuren! De organisatie achter riverside FPV gaat weer een ontzettend gave race organiseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Tassadar32 op 27-12-2016 12:45 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

B_sHoRtY schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:31:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik spreek uit ervaring. Ik heb ook Eachine spullen gehad. Ontvangst is echt bar slecht. Als je op een grasveldje onder een boom zit krijg je al heel snel artifacts in je display. En dan zit er vrijwel niets tussen..Was wel een 25mW tho..
Ben vervolgens overgestapt op FatShark. Deze was ook 25mW en verschil was al direct te merken.
Dit was ook nog niet super, omdat je natuurlijk in een open gebied vliegt en 25mW niet echt sterk is.
Vlieg nu een ImmersionRC van 200mW en dit is echt heerlijk. Beeld blijft heel erg stabiel.
Daarnaast geven ImmersionRC VTXen gefilterde stroom door aan je CAM. Dit is super belangrijk voor de levensduur van je CAM. Daarnaast kun je de ImmersionRC tot 5s/6s direct voeden. Geen gezeur met BEC's etc. Vergeet uiteraard niet om gebruik te maken van cloverleaf antennes.
[...]
Gaat hier om de ontvanger, VTX is inderdaad een ander verhaal. Alhoewel ik je ervaring niet echt kan onderschrijven.

De oude Eachine VTX die ik hier nog heb liggen (zogenaamd 200mW) zorgt ervoor dat iedereen met wie ik vlieg geen normaal beeld meer heeft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:37
Iemand een idee hoe je makkelijk de originele lens cover van de DJI P3Pro eraf krijgt? Hij zit echt muurvast..

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

lasharor schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:44:
[...]

Gaat hier om de ontvanger, VTX is inderdaad een ander verhaal. Alhoewel ik je ervaring niet echt kan onderschrijven.

De oude Eachine VTX die ik hier nog heb liggen (zogenaamd 200mW) zorgt ervoor dat iedereen met wie ik vlieg geen normaal beeld meer heeft :')
Herkenbaar. Heb ik ook met een maat van mij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Heeft iemand trouwens ervaring met die diversity receivers voor de fatshark brillen?

Ik heb deze besteld: http://www.banggood.com/R...1085291.html?rmmds=search

samen met: http://www.banggood.com/I...-999342.html?rmmds=search

maar ik lees op het internet dat er veel verschillende firmware versies bestaan. Het is me dus niet helemaal duidelijk wat nu "het beste" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

lasharor schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:33:
Heeft iemand trouwens ervaring met die diversity receivers voor de fatshark brillen?

Ik heb deze besteld: http://www.banggood.com/R...1085291.html?rmmds=search

samen met: http://www.banggood.com/I...-999342.html?rmmds=search

maar ik lees op het internet dat er veel verschillende firmware versies bestaan. Het is me dus niet helemaal duidelijk wat nu "het beste" is.
Ik heb deze Realacc RX5808 ook en ben er echt super tevreden mee (zelfde hardware als LaForge). Werkt supergoed, en switchen tussen de antennes ervaar ik bijna tot geen glitch. Maar er zit wel een fout in de originele firmware. Maar dat is op te lossen door de firmware te flashen.

Flashen met deze firmware: GC9N
https://www.rcgroups.com/...ity-Receiver-like-Laforge

Ik heb een ImmersionRC patch ( te duur) en ook een Menace Invader Antenna 5.8Ghz Polarised Receiver Patch (RHCP) (goedkoop) en ik vind de Menace beter! 8)

Dus zou ik gaan voor de Menace Invader

Heb zelfs mijn bootscreen veranderd. Ook leuk!
lasharor schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:51:
[...]
Heb jij de versie 2 bordjes of die versie die ik gelinkt heb? Die versie met links/rechts zo'n bordje is wel op voorraad maar die andere niet. Dus twijfel daar nog een beetje over. Kan immers toch nog annuleren zolang die niet op voorraad is :)
Ik heb de versie met 1 bord, want je merkt er toch niets van als je je bril draagt (die Menace patch is het gewicht niet). Het is een persoonlijke voorkeur dat het 'gewicht' dan verdeeld zou zijn over de bril. Voor mij, imho, niet echt belangrijk. En je hebt ook nog een lelijke kabelboom over je bril lopen ook. :9

[ Voor 25% gewijzigd door DutchWalnut op 27-12-2016 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

DutchWalnut schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:44:
[...]

Ik heb deze Realacc RX5808 ook en ben er echt super tevreden mee (zelfde hardware als LaForge). Werkt supergoed, en switchen tussen de antennes ervaar ik bijna tot geen glitch. Maar er zit wel een fout in de originele firmware. Maar dat is op te lossen door de firmware te flashen.

Flashen met deze firmware: GC9N
https://www.rcgroups.com/...ity-Receiver-like-Laforge

Ik heb een ImmersionRC patch ( te duur) en ook een Menace Invader Antenna 5.8Ghz Polarised Receiver Patch (RHCP) (goedkoop) en ik vind de Menace beter! 8)

Dus zou ik gaan voor de Menace Invader

Heb zelfs mijn bootscreen veranderd. Ook leuk!
Heb jij de versie 2 bordjes of die versie die ik gelinkt heb? Die versie met links/rechts zo'n bordje is wel op voorraad maar die andere niet. Dus twijfel daar nog een beetje over. Kan immers toch nog annuleren zolang die niet op voorraad is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:58
Ik ben op zoek naar een kabel om de FlySky FS-i6x (of de FS-i6, maar deze werkt waarschijnlijk hetzelfde) te gebruiken i.c.m. een simulator draaiend op Windows 10. (host OS)

Nu lijkt dit niet zo'n probleem, maar bij veel kabels die ik tegenkom staat in de omschrijving dat deze alleen met Windows 7 (of lager) werkt, en als je een beetje zoekt in de comments dat Windows 10 niet wordt ondersteund.

Een paar voorbeeldjes:
- Simulator kabel op Banggood --> "Only support Win7"
- Hier een kabel op Amazon (zijn ook wel op Banggood te vinden) --> "Windows 98/2000 / NT / XP " Review waarin het niet lijkt te werken.

Dus voordat ik voor niets allemaal kabels (en de controller ;)) ga bestellen; Wie heeft de FS-6i werkend i.c.m. Windows 10, en i.c.m. welke kabel? :)
Als het wel werkt met Windows 7 in een VMWare, dan is dat ook geen probleem. Dan kan ik hierop alvast wat sims gaan testen deze winter. 8)

[ Voor 27% gewijzigd door SmiGueL op 28-12-2016 00:04 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
SmiGueL schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:43:
Ik ben op zoek naar een kabel om de FlySky FS-i6x (of de FS-i6, maar deze werkt waarschijnlijk hetzelfde) te gebruiken i.c.m. een simulator draaiend op Windows 10. (host OS)

Nu lijkt dit niet zo'n probleem, maar bij veel kabels die ik tegenkom staat in de omschrijving dat deze alleen met Windows 7 (of lager) werkt, en als je een beetje zoekt in de comments dat Windows 10 niet wordt ondersteund.

Een paar voorbeeldjes:
- Simulator kabel op Banggood --> "Only support Win7"
- Hier een kabel op Amazon (zijn ook wel op Banggood te vinden) --> "Windows 98/2000 / NT / XP " Review waarin het niet lijkt te werken.

Dus voordat ik voor niets allemaal kabels (en de controller ;)) ga bestellen; Wie heeft de FS-6i werkend i.c.m. Windows 10, en i.c.m. welke kabel? :)
Als het wel werkt met Windows 7 in een VMWare, dan is dat ook geen probleem. Dan kan ik hierop alvast wat sims gaan testen deze winter. 8)
Ik heb deze icm met de FS-6i: 8 In 1 Phoenix 5.0 G4 FMS XTR Simulator Support Online Upgraded
Werkt prima onder windows 8.1 :) Ik heb het nog niet kunnen testen onder Windows 10. Wel vond ik dat er wat twijfelachtige chinese software bij zat, maar verder werkt het prima :)
Volgens mij is dit dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:58
BoAC schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:04:
Wel vond ik dat er wat twijfelachtige chinese software bij zat, maar verder werkt het prima :)
Volgens mij is dit dezelfde.
Bedankt voor het meedenken. :)

Da's dan nóg een reden om het in een VMware te installeren. :P
Maar bij die kabel staat in de Q&A ook: "Hi Sanjay,our supplier said this item is not compatible with win10."

Vanwege deze ongein ben ik dus op zoek ben naar iemand die het werkend heeft. :+ :z

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 28-12-2016 13:54 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
M'n easycap is binnen. Het heeft de SMI 2021BE chipset. Heb ik een goede te pakken of niet?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montu schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:20:
M'n easycap is binnen. Het heeft de SMI 2021BE chipset. Heb ik een goede te pakken of niet?
Je hing em toch aan je laptop? Dat chipset verhaal geldt enkel voor android devices. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
ChojinZ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:46:
[...]

Je hing em toch aan je laptop? Dat chipset verhaal geldt enkel voor android devices. ;)
Nja, ik wil 'm ook wel voor mn galaxy s7 gebruiker. :p

Ik denk dat ik een verkeerde heb.. heb de GM7113. Als ik hem via een OTG kabel in m'n Galacy S7 stop, krijg ik niks. Ik heb alleen nog maar de gratis app FPVviewer gebruikt. Is het de moeite om 3,50 euro te betalen voor de EasyCap viewer app? Of werkt dit sowieso niet als het via FPVviewer al niet werkte?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montu schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:26:
[...]

Nja, ik wil 'm ook wel voor mn galaxy s7 gebruiker. :p

Ik denk dat ik een verkeerde heb.. heb de GM7113. Als ik hem via een OTG kabel in m'n Galacy S7 stop, krijg ik niks. Ik heb alleen nog maar de gratis app FPVviewer gebruikt. Is het de moeite om 3,50 euro te betalen voor de EasyCap viewer app? Of werkt dit sowieso niet als het via FPVviewer al niet werkte?
http://www.fluxfpv.com/use-android-phone-tablet-dvr-easycap/
'You can buy it from somewhere else but make sure it has the UTV007 or HTV600 chipset or else it won’t work with Android'

Gaat dus niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Werkt idd niet.. Heeft iemand hier nog toevallig eentje liggen met de UTV007 / HTV600 chipset :P?

Wil namelijk graag bij mn vakantieadres volgende week vliegen, ben best bereid er eentje voor 20 euro over te nemen, dan kan diegene er weer een bestellen met 10 euro winst mocht je hem toch niet per direct nodig hebben. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Montu op 28-12-2016 17:39 ]

PC Specs

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

ChojinZ schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:14:
[...]

Dit weekend ff INAV getest en eigenlijk bevalt het tot nu toe beter dan Cleanflight. De interface is in princiepe hetzelfde maar INAV heeft veel meer GUI optie's.

Het betreft optie's die je in Cleanflight ook hebt maar moet instellen via de CLI. In INAV kan dat dus gewoon via de GUI.
Ook werkt alltitude hold out-of-the-box 100 keer beter. Alt hold is direct rock solid zonder enige tweaks. In Cleanflight ben ik meerdere dagen bezig om alt-hold goed te krijgen (zonder resultaat :| ) maar in INAV werkt het direct!

INAV heeft ook wat nadelen/eigenaardigheden tegenover cleanflight:
-RC_Rate is niet in te stellen. Waarde blijft op 1.00 staan. Je kan de waarde wel aanpassen maar de een 'save' word er niets opgeslagen. Schijnt zo te moeten werken. Ben er nog niet uit via welke manier je wel de RC-rate kan aanpassen.
-De maximale hellingshoek in INAV is een stuk kleiner in Angle mode waardoor de quad een stuk langzamer is. De hellingshoek in Cleanflight is 50 graden, die van INAV 30 graden. Gelukkig is dat via de CLI makkelijk aan te passen (set max_angle_inclination ).

Al met al was ik positief verrast. Ik blijf voorlopig nog even bij INAV. Mijns inziens wel een aanrader. :)
Dat is interressant. Ik heb ook een Diatone framepje waar mooi fatshark pan&tilt cam in past. En die wil ik eigenlijk ook zo in de lucht parkeren en dan kunnen rond kijken. Heb ook de HT module in mijn Dominator HD
Attitude hold lijkt mij sterk te leunen op barometer.
Ik vermoed dat een Sonar sensor dan ook goed zou moeten werken.
En mogelijk ook de GPS software dan ook goed zou kunnen zijn.

Heb ook Openpilot Revo F4 flight controler die zou ik daarvoor kunnen gebruiken.
Heb alleen de 433 link ontvanger nog niet en ook geen GPS module.
Die zou ik daarvoor kunnen gebruiken.

Mij lijkt cleanflight betaflight raceflight deze features geen preoriteit hebben en niet doorontwikkeld zijn of weg gelaten zijn.
Daar Dshot en pid tuning meer de kern waar ze ip richten en vereenvoudigde GUI met de nadruk op Racen en Acro flight controlers.

Alleen ondersteund iNav wel F4 ? heb ze nog niet in cleanflight gezien. Wel in al in betaflight en de F4 gerichte raceflight fork.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:28
Montu schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:38:
Werkt idd niet.. Heeft iemand hier nog toevallig eentje liggen met de UTV007 / HTV600 chipset :P?

Wil namelijk graag bij mn vakantieadres volgende week vliegen, ben best bereid er eentje voor 20 euro over te nemen, dan kan diegene er weer een bestellen met 10 euro winst mocht je hem toch niet per direct nodig hebben. :)
Gisteren mijn EasyCap binnen gekregen, als het goed is, moet die de UTV007 chip hebben, maar 100% weet ik dit nog niet. Als je geïnteresseerd bent, heb ik wel een device id voor je: vid_1b71&pid_3002.

Gaat om de volgende:
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Werkt helaas (nog) niet samen met mijn OnePlus 2 en USB-C OTG kabel :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afgelopen weken hebben we 's avonds gevlogen met onze 'Dias de los Muertos' drone tijdens het Achterhoekse Warm Winterlicht event.
Het was op een veld in de buurt van het 'spookbos', langs het pad stonden palen met fakkels en skeletten eraan.

Reacties waren super, maar ik heb nog nooit zovaak mensen 'het is een drone!' horen zeggen.
Andere mooie reacties waren 'kijk, een drain!' (ja echt), 'hee een vliegtuig' en 'is dat een echt spook?'. Prachtig.

Een kort filmpje:

Snelle specs:
- Diatone F450 glassfiber frame
- Racerstar BR2212 920KV motoren
- Emax 12A ESC's
- Gemfan 1045 props
- Flysky ia6 Rx

SG schreef op donderdag 29 december 2016 @ 06:18:
[...]

Dat is interressant. Ik heb ook een Diatone framepje waar mooi fatshark pan&tilt cam in past. En die wil ik eigenlijk ook zo in de lucht parkeren en dan kunnen rond kijken. Heb ook de HT module in mijn Dominator HD
Attitude hold lijkt mij sterk te leunen op barometer.
Ik vermoed dat een Sonar sensor dan ook goed zou moeten werken.
En mogelijk ook de GPS software dan ook goed zou kunnen zijn.

Heb ook Openpilot Revo F4 flight controler die zou ik daarvoor kunnen gebruiken.
Heb alleen de 433 link ontvanger nog niet en ook geen GPS module.
Die zou ik daarvoor kunnen gebruiken.

Mij lijkt cleanflight betaflight raceflight deze features geen preoriteit hebben en niet doorontwikkeld zijn of weg gelaten zijn.
Daar Dshot en pid tuning meer de kern waar ze ip richten en vereenvoudigde GUI met de nadruk op Racen en Acro flight controlers.

Alleen ondersteund iNav wel F4 ? heb ze nog niet in cleanflight gezien. Wel in al in betaflight en de F4 gerichte raceflight fork.
Er is nog geen officiele support (zover ik weet) maar er zijn al wel wat F4 modellen werkende:
https://quadmeup.com/inav...p32-f4-flight-controller/

Anders maak je gewoon een backup van je cleanflight config en laad je ff snel INAV. Als je de weg weet te vinden in Cleanflight, dan is de setup van INAV ook een eitje voor je. ;) Ik was zelf binnen 2 uurtjes gemigreerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eindelijk ook mijn Easycap binnen gehad. Ik had al de RC840 een maand eerder ontvangen maar vandaag kon ik de setup eindelijk testen.

Overal lees je dat de Easycap een latency introduceerd van 100ms. Ik was benieuwd of dit wel klopte en heb zelf een test gedaan. De middelste en rechter stopwatch moet je met elkaar vergelijken.

Ik heb met de VTX een ipad met stopwatch functie gefilmd, dat getoond op de laptop en daar weer een foto van gemaakt. Het verschil tussen de laptop en de ipad zou de latency moeten zijn. De meest linker stopwatch kan je negeren. Dat is namelijk video feedback.
De Capture software is WinAvi Video Capture. Sluitertijd was 1/1250.

Laagst gemeten latency:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x12V8M2qBKQJXWiUlP4FW8dE/full.jpg

70ms! Niet slecht! Beter dan ik had verwacht! Latency schommelt echter wel heel erg. Dat merk je tijdens gebruik en komt ook naar voren bij de volgende foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JvXffBYMxAETFDeeYTJdbdkk/full.jpg

120ms! Das een stuk slechter. Ik vraag mij af of dit wel werkbaar is. Bij een snelheid van 60km/u heb je dan 2 meter vertraging tussen RL en wat je op je scherm ziet en dat is best veel.

Van de week wil ik nog een test doen op mijn tv. Dus direct de composite aansluiting op mijn tv zonder tussenkomst van Easycap. Ik zal proberen daar ook wat foto's van te plaatsen. Word vervolgd...

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 29-12-2016 22:55 ]

• B_sHoRtY
Aah dat had ik verkeerd begrepen:)

Klopt. Als je met meerdere vliegt is 200mW niet echt een goede optie.
In welke regio vlieg je?
lasharor schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:44:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

B_sHoRtY schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:07:
Aah dat had ik verkeerd begrepen:)

Klopt. Als je met meerdere vliegt is 200mW niet echt een goede optie.
In welke regio vlieg je?
[...]
Noord Limburg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik heb m'n X210 weer uit elkaar gehaald en gegaan voor een Martian II, het bevalt me stukken beter om met een LiPo op de bovenkant te vliegen, ik kon maar niet wennen aan het vlieggedrag van een LiPo aan de onderkant.
Vanmiddag heb ik voor het eerst gevlogen met de Martian en dit vliegt voor mij stukken beter!
Het was wel erg koud en het werd mistig waardoor m'n zicht wel iets minder werd.
[YouTube: https://youtu.be/LtgFfqc4Lu0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Iemand toevallig interesse in een Beebrain FC (Spektrum receiver)? Heb beide gekocht omdat ik nog niet wist welke radio ik zou gebruiken, maar ik gebruik de Taranis en heb de Spektrum variant dus niet nodig. :)

Mag voor 35 euro worden overgenomen, stuur maar een DM als je 'm wilt ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben van plan een DJI Mavic als pre-order te plaatsten. Hebben jullie enig idee bij welke website ik dat het beste kan doen, met de grootste kans dat ik hem het snelst heb? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:37
almightyarjen schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:46:
Ik ben van plan een DJI Mavic als pre-order te plaatsten. Hebben jullie enig idee bij welke website ik dat het beste kan doen, met de grootste kans dat ik hem het snelst heb? :?
Kun je het beste even in dit topic vragen ;)
[DJI Mavic pro] Informatie en discussie

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
Mijn devo 10 blijft hangen waneer ik de firmware wil updaten, krijg geen verbinding met de pc , waneer ik EXT indruk en hem aanzet, blijft update program op het scherm hangen. iemand raad ?

opgelost : rubber achterkant van aftsandsbediening drukte de kabel sheef waardoor geen verbinding mogelijk was.

nu nog een goeie display controller regelen, en ik kan met mijn furious 320 vliegen :)

[ Voor 35% gewijzigd door itcouldbeanyone op 01-01-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik ben op zoek naar nieuwe lipo's maar Hobbyking ligt er bij mij al dagen uit weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bertha781 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:34:
Ik ben op zoek naar nieuwe lipo's maar Hobbyking ligt er bij mij al dagen uit weet iemand waarom?
Werkt hier prima en hier ook: http://downforeveryoneorjustme.com/hobbyking.com lijkt me dus bij jezelf liggen somehow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
MsG schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:48:
[...]

Werkt hier prima en hier ook: http://downforeveryoneorjustme.com/hobbyking.com lijkt me dus bij jezelf liggen somehow.
Ik zit in Curaçao zal dat de pret drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
na even twijfelen toch aan het beslissen voor een race drone. Maar heb nu al weer een vraag:
Zelf bouwen of RTF?
Ik heb ervaring met solderen, zal het alleen wel weer even moeten oefenen op een of ander iets, maar dat komt wel goed.
Wat is jullie advies?
En als ik een zelf wil maken, waar kan ik de onderdelen het beste bestellen? In China(banggood, GearBest, enz..) of ergens via Nederland(link?)
Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:16:
Hallo,
na even twijfelen toch aan het beslissen voor een race drone. Maar heb nu al weer een vraag:
Zelf bouwen of RTF?
Ik heb ervaring met solderen, zal het alleen wel weer even moeten oefenen op een of ander iets, maar dat komt wel goed.
Wat is jullie advies?
En als ik een zelf wil maken, waar kan ik de onderdelen het beste bestellen? In China(banggood, GearBest, enz..) of ergens via Nederland(link?)
Alvast bedankt,
Zelf bouwen leer je het meeste van en werkt ook in je voordeel voor wanneer je een onderdeel moet vervangen. (Want het is de niet de vraag of je gaat crashen, maar wanneer! :D)
Wat onderdelen betreft kan beide. China is (veel) goedkoper (meestal dan.), maar binnen EU is sneller.
Hou bij bestellen uit China wel rekening met het feit dat je extra kosten kunt krijgen, hoewel dit bij banggood in 99 van de 100 gevallen er doorheen glipt.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostley schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Zelf bouwen leer je het meeste van en werkt ook in je voordeel voor wanneer je een onderdeel moet vervangen. (Want het is de niet de vraag of je gaat crashen, maar wanneer! :D)
Wat onderdelen betreft kan beide. China is (veel) goedkoper (meestal dan.), maar binnen EU is sneller.
Hou bij bestellen uit China wel rekening met het feit dat je extra kosten kunt krijgen, hoewel dit bij banggood in 99 van de 100 gevallen er doorheen glipt.
Dan ga ik maar eens kijken op banggood. Nog enige echt belangrijke merken of dingen waar ik op moet letten behalve dat het niet allemaal te goedkoop moet zijn? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:16:
Hallo,
Zelf bouwen of RTF?
Wat is jullie advies?
Alvast bedankt,
Zelf bouwen kan ik niks over zeggen, maar zorg bij RTF wel dat je gaat voor een drone waarbij onderdelen goed te vervangen en verkrijgbaar zijn.
Ik had een eachine EB185 waarbij alles op één pcb zat gesoldeerd, toen ik daarmee de sloot in vloog kon ik het hele ding zo goed als weg doen. Van hetzelfde merk is later ook de Wizard X220 uitgekomen die wel is voorzien van losse componenten en meer up to date software en hardware.

Overigens is er voor zelfbouw genoeg informatie te vinden online, het zal alleen een hoop meer tijd kosten. Wel heb je dan veel meer controle over wat je aangschaft.

Qua kopen, mijn ervaring is dat er in nederland niet echt veel beschikbaar is en wat je kan kopen is behoorlijk aan de prijzige kant en is veelal van dezelfde bron als bangood of komt direct van bangood.

Banggood heb ik goede ervaringen mee, gearbest geen ervaring mee maar dat komt ook omdat ik dingen bij banggood beter kan terugvinden.

Qua spul in europa kopen heb je ook nog spul van https://www.graupner.com/, die qua kwaliteit goed schijnen te zijn maar ook weer niet super goedkoop.

Oh, een tijdje terug kwam ik ook deze post op reddit tegen: https://www.reddit.com/r/...ww5cl/quadcopter_wiki_v1/

Die geeft je redelijk wat inzicht in de te kopen onderdelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Creesch op 02-01-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:03:
[...]

Dan ga ik maar eens kijken op banggood. Nog enige echt belangrijke merken of dingen waar ik op moet letten behalve dat het niet allemaal te goedkoop moet zijn? :9
Hangt er een beetje vanaf of het je eerste drone is.
Zou zonde zijn als je er een bouwt met alle dure aanhangsels en die dan na 1 minuut al vol de grond in ziet duiken. :+ )
Enige wat ik wel kan aanraden, in geval van FPV, ga niet voor de goedkope camera's en vtx'jes.
Ik ben zelf fan van deze cam en deze vtx, vanwege het kleine formaat en de ingebouwde mic.
(maar kan zijn dat anderen die vreselijk vinden.)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 15:53
Ghostley schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Bij een redelijk aantal producten/onderdelen hebben ze van Banggood tegenwoordig "Priority Direct Mail". Hierbij garanderen ze dat er geen extra kosten zijn (mochten die er zijn krijg je ze terug). Dus dat is tegenwoordig ook prima keuze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:03:
[...]

Lekker zelfbouwen! Hartstikke leerzaam. Lees je een beetje in over de basiscomponenten die je nodig hebt bij een quadcopter. En in jouw geval een racer.

Flight controller = Brein van de quad
Accu, vaak LiPo genoemd, voor de stroom uiteraard

Vaak een Power Distribution Board (PDB) die maakt van de ingangsspanning van de accu verschillende spanningen voor verschillende dingen, bijvoorbeeld een 5 volt voor de flight controller, en 12 volt voor sommige zaken. Daarnaast bundelt deze ook de soldeer-aansluitingen naar elk component toe. Je kan zonder PDB, maar dan heb je een ESC nodig die óók een 5-volt uitgang heeft, voor de flight controller.

En daarnaast 4 x een ESC, een Electronic Speed Controller. Deze zet de spanning vanuit de accu om naar fasestroom voor de motoren. Deze heb je bij een racer vaak 4x los per motor.

4 X motor

4 X propellor

Zender en ontvanger

Dat is uit het hoofd de minimale basis. Je kan het zo gek maken als je zelf wil, wat is een beetje je budget? En weet je al 100% zeker dat je de hobby leuk gaat vinden? En soms loont het om bij bepaalde onderdelen ook even te wachten voor goede deals.

Bestel de onderdelen verder zoveel mogelijk los. De douanekosten-grens is namelijk maar 22 euro. Gelukkig zijn de meeste componenten goedkoper dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat ik het leukvind, heb al een oefenquad gehad en miste toch wel beetje de snelheid :p. Ik denk dat mijn budget ongeveer rond de 300-400 euro ligt. Sommige componenten koop ik gelijk goede kwaliteit zoals charger, lipo en zender.

Nou, heb me beetje doorgelezen in dat Reddit topic, en denk dat ik het zo wel heb:

Frame: TC-R260
Motors: Emax RS2205 2300kv
ESC: DYS XM20A V2
PDB: Realacc HUBOSD H Type
FC: Naze32
VTx: Skyzone TS5823S
RTx: FlySky i6
Goggles:Eachine EV800
Charger: iMax B6-AC
Lipo: Infinity 4s 70c
Cam: Foxeer XAT600M
Props: KingKong 5040

Advies?
Totaalprijs: Net geen 400 euro :P

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:01:
Ik weet dat ik het leukvind, heb al een oefenquad gehad en miste toch wel beetje de snelheid :p. Ik denk dat mijn budget ongeveer rond de 300-400 euro ligt. Sommige componenten koop ik gelijk goede kwaliteit zoals charger, lipo en zender.

Nou, heb me beetje doorgelezen in dat Reddit topic, en denk dat ik het zo wel heb:

Advies?
Koop eerst de basis en pas later de video stuff. Kun je eerst LOS vliegen en lekker tunen en je quad leren kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:01:

Advies?
Koop geen Naze, maar ga voor minimaal een F3 flight controller.
De XM20A is ondertussen al antiek, ga bijvoorbeeld voor de racerstar V2 en neem dan gelijk de 30A versie. Met deze esc's (blheli_s) kan je namelijk DSHOT gebruiken.
Bij de IMAX B6 moet je opletten dat je een echte koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noobgrinder schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:21:
[...]

Koop geen Naze, maar ga voor minimaal een F3 flight controller.
De XM20A is ondertussen al antiek, ga bijvoorbeeld voor de racerstar V2 en neem dan gelijk de 30A versie. Met deze esc's (blheli_s) kan je namelijk DSHOT gebruiken.
Bij de IMAX B6 moet je opletten dat je een echte koopt.
Staat dat die F3 is:
http://m.banggood.com/Upg...tor-Racing-p-1010232.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Een Naze is origineel een F1 bord, dit is eigenlijk geen Naze, maar hij zal vast wel OK zijn.
Pagina: 1 ... 39 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.