Jodel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:24:
Enige tijd geleden kwam ik er achter dat de bovenste bottom-plate van mijn ZMR250 was gebroken.
Daarop ben ik gaan zoeken naar een vervangend frame. Deze heb ik gevonden in de Martian II (250mm variant). Omdat ik ook niet helemaal tevreden was met mijn build (kabels niet ingekort e.d.) ben ik vrijwel overnieuw begonnen.
Hieronder een beknopt buidlog.
Eerst de meegeleverde PDB voorzien van het nodige tin:
[afbeelding]
Frame in elkaar gezet, en de PDB vastgezet.
[afbeelding]
Motoren geplaatst:
[afbeelding]
Bestaande kabels van de ESC's gehaald en voorzien van nieuwe tin:
[afbeelding]
Motoren op de ESC's aangesloten, en ESC's op de PDB:
[afbeelding]
FC en FS-ia6b geplaatst:
[afbeelding]
Hierna ben ik vergeten foto's te maken. In de tussentijd is helaas de connector van mijn VTX afgebroken.
Als vervanger heb ik gekozen voor de
ImmersionRC TrampHV.
Ondertussen heb ik ook de ESC kabels ingekort, en heb ik een Matek PDB v3.1 geplaatst boven de FC.
De Matek gebruik ik nu alleen voor low voltage alarm, maar omdat deze ook een filter heeft op de 12v BEC, ga ik hier de VTX op aansluiten.
Ik weet niet hoe ik de Matek ook kan gebruiken voor Lost plane in combinatie met PPM (of later IBUS). Iemand hier ervaring mee?
Tevens is er nog een nieuwe Naze32 rev6 10DOF onderweg, zodat ik de pinheaders wat beter kan wegwerken en weer IBUS kan gebruiken (pin 4 is afbroken tijdens een crash).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tot zover ben ik best wel tevreden over de Martian II. De 2200mAh LiPo's zijn eigenlijk iets te groot, maar het past allemaal net.
De lost plane finder was wat puzzelen maar ik heb hem werkend gekregen.
De pinheaders op de PDB, zijn er 3, voorzien je FC van stroom en de signaal draad van daar doet de lost plane finder. Die sluit je aan op ik dacht de 6e ESC aansluiting op de FC. Dan moet je in Cleanflight/BetaFlight servo_tilt aanzetten en vervolgens in de servo configuratie een AUX channel toewijzen. Hoe en welke nummers precies weet ik niet meer maar zal thuis even screenshots voor je maken en even checken op welke ESC aansluiting ik hem nou had gezet.
Er is wel wat over te vinden op Google maar die guides zeggen dat je hem op de 1e ESC aansluiting moet zetten en dan vervolgens je motor order moet aanpassen zodat ze vanaf 2 omhoog tellen. Dat is na een van de latere updates in, in ieder geval Betaflight dus niet meer zo en zit ie op
ik dacht 6 maar kan ook 5 of 7 zijn. (7 dus

)
Je hebt ook een 3 way switch nodig om hem te kunnen activeren anders blijft ie piepen. Ik, zie dat jij een ia6b gebruikt, als je dan de Flysky i6 hebt kan je de 10 channel mod erop flashen en hem dan aan een van de draai knoppen toewijzen.
Edit:
Ik heb het nog even na gekeken voor je en ik sluit mijn PDB aan op de FC met een servo kabeltje welke ik op de connectie van ESC 7 doe op de FC (SP F3).
Dan zet je servo tilt aan en ik heb die draaiknop dus op AUX 1 zitten en die vink je dan aan bij servo 1.
Net nog even gevlogen ook en ging niet zo lekker
Eeste lipo ging wel goed maar lande wat hard, denk dat er toen een ground draadje van de OSD was los is geraakt want af en toe viel de OSD weg. Niet zo'n heel groot probleem want heb altijd de buzzer nog voor het lipo voltage.
Bij de 3ee lipo en een looping echter viel mijn signaal weg en de quad is toen vol op z'n kop geland.
Schade...2 verbogen propellers en alle stand offs waarmee de PDB en de FC aan elkaar vast zitten zijn afgebroken. Valt dus allemaal wel mee maar ga wel een nieuwe PDB bestellen om te kijken of dat het probleem verhelpt. Voorlopig zit ik dus aan de grond totdat de PDB er is en tegen die tijd zal het uit werk wel donker zijn dus heb ik alleen de weekenden nog om te vliegen met de ZMR250.
Dan maar hopen dat de QX90 er snel is zodat ik hier op de binnenplaats en op het veldje voor mijn werk kan vliegen in de pauzes want dat FPV is echt een verslaving
Wel een mooie crash video opgenomen trouwens, video volgt later.
Kan dit kwaad trouwens?

De warp van de batterij is los getrokken tijdens de crash en in de zilvere wrap die daar onder zit is een heel klein stukje los en ruikt naar lijm. Ik heb geen rook gezien, er zit geen deuk in, alle cellen hebben nog een gelijk voltage, hij staat niet bol en ook de interne weerstanden zijn allemaal nagenoeg gelijk. Hij is nu aan het dischargen naar storage mode btw en ook dit gaat verder prima.
[
Voor 19% gewijzigd door
Radiance op 10-10-2016 16:05
]