Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:59

lasharor

7 december 2004

Op basis van de filmpjes die afgelopen tijd langs komen denk ik dat een indoor locatie niet het meest handige is :P

Eerste keer dat we dat met een aantal mensen gedaan hebben ging een groot deel met kapotte quads naar huis :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

lasharor schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:31:
Op basis van de filmpjes die afgelopen tijd langs komen denk ik dat een indoor locatie niet het meest handige is :P

Eerste keer dat we dat met een aantal mensen gedaan hebben ging een groot deel met kapotte quads naar huis :')
Laten we dan maar hopen dat het droog blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guapper schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:19:
[...]

Nou ja, maakt mij niet zo veel uit hoor.

Als het maar vanuit diverse hoeken gefilmd wordt zodat we hier kunnen mee genieten van de actie!
Ik denk dat men niet zozeer bedoelt het slopen van de quads maar van het gebouw zelf :P

Als we daar dan mogen vliegen is dat wellicht direct de laatste keer als er wat ruiten sneuvelen :P

Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:59
Radiance schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:30:
[...]

Ik denk dat men niet zozeer bedoelt het slopen van de quads maar van het gebouw zelf :P

Als we daar dan mogen vliegen is dat wellicht direct de laatste keer als er wat ruiten sneuvelen :P
* guapper begreep precies wat er bedoelt werd... }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha die had ik aan moeten zien komen. :P

Wel alles in 120fps filmen dan voor vette slomo's!

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ziet er naar uit dat het morgen wel regenachtig gaat worden. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

lasharor schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:04:
Ziet er naar uit dat het morgen wel regenachtig gaat worden. Wat te doen?
Transferium Utrecht! Lekker aan het garageracen doen. Hopen dat alle spotlampen hufterproof zijn. Oke geintjuh.

Ik heb in verleden Lanparties organiseren in omgeving Utrecht, ik kan niet zo gauw onze draaiboeken vinden met daarin geweldige spots voor lanparty. Maar ik weet eentje. Wel tegen betaling.
Een indoorskatepark in Utrecht. Misschien even belletje maken? (voor beginners zijn idd lastig met "lage" plafonds. Maar ik weet t niet anders.)

Heeft iemand die spel al getest? fpv air tracks

[ Voor 34% gewijzigd door Zandhaas op 01-10-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Nja indoor blijf ik een slecht idee vinden. Denk dat meeste mensen nog leerende zijn.

Het is natuurlijk mogelijk om gewoon te gaan, echter komen de meeste mensen van redelijk ver. Lijkt me dan ook een beetje een risico.

Ik zelf ben trouwens niet in staat om voor 13:00 aanwezig te zijn.

Wat stellen jullie voor om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 21:56

Creesch

bla bla!

En toen was ik mijn eerste quad kwijt... Was met mijn tarantula x6 aan het vliegen en blijkbaar waaide het iets hoger toch harder dan ik door had. Voordat ik er op kon reageren was het ding een stuk verder en nauwelijks zichtbaar en vervolgens niet meer zichtbaar.

Natuurlijk nergens meer terug te vinden. Wellicht vanavond nog, met een beetje geluk is de batterij niet leeg en geeft hij nog licht.

Is wel een perfect voorbeeld van waarom goedkoop beginnen wel zo verstandig is. :)

edit:

Voordeel is nu wel dat ik een excuus heb om te upgraden naar een brushless model :P

[ Voor 9% gewijzigd door Creesch op 01-10-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

lasharor schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:20:
Nja indoor blijf ik een slecht idee vinden. Denk dat meeste mensen nog leerende zijn.

Het is natuurlijk mogelijk om gewoon te gaan, echter komen de meeste mensen van redelijk ver. Lijkt me dan ook een beetje een risico.

Ik zelf ben trouwens niet in staat om voor 13:00 aanwezig te zijn.

Wat stellen jullie voor om te doen?
Ik heb geen probleem met indoor vliegen.
Ligt er een beetje aan wat de rest wil.
We kunnen de gok wagen betreft het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in Den Haag is het praktisch heel de dag droog geweest maar de voorspellingen voor morgen zijn wel slechter dan die van vandaag. Er wordt ook meer wind voorspelt voor morgen.

Lastig... We kunnen het even afwachten hoe het weer er morgen uitziet.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat mij betreft is indoor wel een optie.
Rustig aan doen, maar ook gewoon gezellig ideeën uitwisselen😊

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Omdat ik wellicht wat later aansluit lijkt het me handig dat iemand even zijn 06 met de groep deelt zodat er in ieder geval iemand is om te contacteren. Als een van jullie mij dan ook even een nummer zou willen PM'en dan kan ik dit in de groep delen.

Zoals in mijn vorige post ook al gemeld. Ik kan tot 13:00 helaas niet weg. Dus ik sluit hopelijk wat later aan.

Edit: Ik zie trouwens nu dat die locatie waar we afgesproken hebben pal naast een vliegbasis ligt. Weet niet hoe handig dat is.

[ Voor 15% gewijzigd door lasharor op 01-10-2016 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is geen no fly zone volgens www.drone.aeret.nl

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, dat kaartje laat goed zien hoeveel ruimte defensie claimt. Ook is goed te ziend dat je in sommige delen van het land stevig de klos bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 22:18:
[...]

Wauw, dat kaartje laat goed zien hoeveel ruimte defensie claimt. Ook is goed te ziend dat je in sommige delen van het land stevig de klos bent.
Klopt, je zal bijvoorbeeld in Ehv wonen...

Dat gezegd hebbende, verwacht ik geen problemen zolang je dicht bij de grond blijft, lees 'onder de boomtoppen'.

Ik weet dat bijvoorbeeld in Son een officiële RC vliegclub gevestigd is, pal op de approach van Ehv airport. Die vlogen vroeger op de Oirschotse heide (militair oefenterrein), maar moesten daar weg omdat het te dicht bij het vliegveld was.

[ Voor 40% gewijzigd door guapper op 02-10-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, het komt hier met bakken uit de hemel. :(

Edit: hier schijnt de zon nu wel weer maar alles zou nog wel zeiknat zijn buiten. Wat gaan we doen?

[ Voor 52% gewijzigd door Radiance op 02-10-2016 10:43 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik vind het persoonlijk te nat om buiten te vliegen. Indoor kan maar dan moeten we even een locatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens, maar kunnen we die nog vinden zo kort dag? Hier schijnt de zon nu even maar het begint al weer te betrekken en alles is nog zeiknat. De buienradar is ook niet veel belovend voor omgeving Utrecht dus denk dat buiten geen optie is.

Eerlijk is eerlijk, ik heb niet zo'n zin om naar Utrecht te rijden om daar te de conclusie te komen dat er geen indoor locatie is en we weer huiswaarts kunnen, daar is het me net even te ver voor.

[ Voor 29% gewijzigd door Radiance op 02-10-2016 11:29 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik ben nu bij Zwolle en het is nog droog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier regent het inmiddels weer en ik ga thuis blijven. Als ik op buienradar kijk gaat het het komende uur ook regenen op de afgesproken locatie dus dat ga ik niet meer halen. Ik heb nog wat rond gebeld voor indoor locaties o.a. het skatepark en een evenementen locatie maar in het skatepark wordt gewoon geskate de hele dag en die evenementen locatie was behoorlijk prijzig zei de dame aan de lijn. Ze wist geen prijs maar zei wel dat het niet echt te doen is om met een paar man te huren voor een middagje vliegen.

Had ik toch niet die kat uit de boom moeten kijken en gewoon 12u aanwezig moeten zijn, dan had ik wellicht nog wat lipo's leeg kunnen vliegen. :( Maar voor degene die er zijn, veel plezier!

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

kwam dit video tegen op FB groep, dat wordt erug veel oefenen voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We zijn er nu een uurtje, hebben een paar lipos kunnen leeg vliegen maar t regent hier nu ook... Best hard... We zitten in de auto (zwarte Ford Focus met Netgo stickers) en we hebben koffie 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Kars schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:01:
We zijn er nu een uurtje, hebben een paar lipos kunnen leeg vliegen maar t regent hier nu ook... Best hard... We zitten in de auto (zwarte Ford Focus met Netgo stickers) en we hebben koffie 😃
kleine streampje? :D Stuur je paar foto's erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Ik ben nu aan het bouwen, maar ondanks netjes solderen op de PDB zit er toch een verbinding tussen de + en - van diverse ESC aansluitingen. Hoort dat zo? of moet echt oneindige weerstand geven? Verbindingen van rond de 30, 40 kilo ohm

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 02-10-2016 19:30 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik ben nu aan het bouwen, maar ondanks netjes solderen op de PDB zit er toch een verbinding tussen de + en - van diverse ESC aansluitingen. Hoort dat zo? of moet echt oneindige weerstand geven? Verbindingen van rond de 30, 40 ohm
Herkenbaar, al is dit niet helemaal mijn wereld. Ik heb volgens mij hetzelfde meegemaakt, na het toevoegen van de ESC's. Volgens mij niets om zorgen over te maken.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2099646

Met mijn "electronica" kennis is het enige wat ik doe + op + en - op -. Netjes schoonmaken, solderen. Als laatste meet ik met de multimeter de continuity.

http://en-us.fluke.com/tr...timeter-fundamentals.html

Ik vermoed dat iemand anders dit wel exact kan uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Gisteren de diversity binnen gekregen van Realacc. Vandaag even willen testen.. het was maar van korte duur. :')

*yup dat zie je goed! Hij vloog na de crash weg...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Alvast even een low-res-voorproefje. Binnenkort even wat uitgebreidere foto's uploaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lMAy3TfKm8r2W5sqRGwYKKuw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eHkVQbrYpkOzkqTZuRlun0za/full.jpg

Deze week even de smokestopper maken en dan komen ook de LiPo's binnen. Uiteindelijk toch eerst 3S gedaan, de aanbieding die afgelopen week werd gepost was behoorlijk voordelig. Het merk scheen wel oke te zijn, dus heb er een paar gekocht.

Heb de draden van de ESC eerst nog lang gelaten, omdat het met FPV soms nog best een geschuif is met draden. Heb ze daardoor maar nu even qua aansluitplek op de PDB de links en rechts verwisseld, zodat het draad mooi in een bocht loopt.

Nog even wat dingen ook nalopen voordat ik ga testen, o.a.:

- Weerstandsmeting van de PDB even uitpluizen of dat nou klopt of niet
- Controleren of de schroeven van de motor de koperen draden in de motor raken, het schroefje ging wat moeilijk namelijk en had een bruinige bovenkant toen ik hem er uithaalde. Ik heb de lange schroef gebruikt want ik heb van die voetjes er bij gekocht, maar wellicht moet ik met die alsnog de korte schroeven gebruiken.

Erg vermakelijk en leerzam was het vandaag in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 02-10-2016 22:36 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Alvast een korte impressie van de meetup, die dankzij de regen was verplaatst naar een parkeergarage.
De schade viel voor mij mee, m'n actioncam knalde helemaal uitelkaar, maar na wat solderen en lijmen werkt deze weer perfect :D

[YouTube: https://youtu.be/AKe-91hFmNM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaaf, dan had ik achteraf toch best even willen komen kijken naar jullie maar daar vliegen was voor mij geen optie geweest. :P

Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Moet ook heel eerlijk toegeven dat Noobgrinder het best wel goed heeft gedaan. Mijn "goede" quad heb ik gelijk in de eerste vlucht kapot gevlogen (c-clip) dus voor mij persoonlijk was het niet zo'n succes.

Ben ook vergeten die cam van mij op video stand te zetten :') dus heb allemaal wazige foto's gemaakt.

Quad leeft trouwens weer, blijkbaar is emax zo vriendelijk om gratis clips bij die moteren te doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het was, ondanks het weer, best een geslaagde dag! Ik heb me prima vermaakt :)

Binnenkort zet ik even een verslagje neer met wat beeld :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kars op 04-10-2016 15:08 . Reden: verslag nog niet kunnen maken... ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Een compilatie van alle bruikbare beelden die ik heb gemaakt.
[YouTube: https://youtu.be/P6wq-JFyYF8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie282
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-10 05:56
Hallo,

Ik zou graag een drone willen bouwen met een actioncamera gimbal.
zou dit een goede motor zijn? http://www.hobbyking.com/...hless_Motor_3_4S_CW_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
jopie282 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:44:
Hallo,

Ik zou graag een drone willen bouwen met een actioncamera gimbal.
zou dit een goede motor zijn? http://www.hobbyking.com/...hless_Motor_3_4S_CW_.html
De motoren die je noemt zijn meer geschikt voor kleine race-quads.
Als je iets zoekt voor veel lift en lange batterij duur moet je meer zoeken naar zoiets als:
http://www.hobbyking.com/...i_Rotor_Outrunner_V2.html

(In combinatie met 10x4.5 props bijvoorbeeld.)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 22:58

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Het gaat er hier toch allemaal erg serieus aan toe.
Als beginner zal ik een RTR kopen en zit nog met vragen als '5G of Wifi?' 'Alt hold a must?'
Las dat Wifi lag heeft tov 5G en dat de een absoluut Alr hold wilt hebben en er anderen weer van griezelen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:47

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

noobgrinder schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:15:
Een compilatie van alle bruikbare beelden die ik heb gemaakt.
[video]
Leuk om te zien mensen! Over een paar maanden heb ik het hopelijk rustiger en kan ik ook aanhaken.

@n00b, ik was afgelopen week in Westerbroek. Heb jij toevallig nog contacten bij de scheepsbouwers? Dat lijkt me erg vette locaties om te vliegen O-)
Tijgert schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:31:
Het gaat er hier toch allemaal erg serieus aan toe.
Als beginner zal ik een RTR kopen en zit nog met vragen als '5G of Wifi?' 'Alt hold a must?'
Las dat Wifi lag heeft tov 5G en dat de een absoluut Alr hold wilt hebben en er anderen weer van griezelen...
Wat wil je met je drone gaan doen? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Sumerechny op 03-10-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Sumerechny schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:52:
[...]
Wat wil je met je drone gaan doen? :)
Absoluut niks nuttigs :D, het zal mijn eerste worden dus moet iets zijn wat tegen de muur mag crashen zonder dat ik er wakker van lig. Wil wel FPV en dacht aan 5.8G omdat ik er dan later eventueel een brilletje voor kan nemen :P (en de mindere lag, mede omdat de zender al op 2.4GHz zit). Beetje dakgoten inspecteren wellicht als de camera OK is, en vooral spelevliegen. (mogelijk later met airsoft AAA hem uit de lucht schieten :P)

Brushless motoren had ik ook het liefst en met 15 min+ vliegtijd, maar er moet iets te wensen over blijven :)

Ik lonk nu naar de heb net een 2e hands JXD 510G gekocht, maar ben ook wel gecharmeerd van de Parrot Bebop 2. 1080P fisheye, bijna half uur vliegen en ver ver ver O+

Money is no real object maar nutteloos weggooien omdat het kan hoeft ook weer niet, helemaal als eerste aankoop. Liefts een offer I can't refuse... 8)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:52:
[...]

@n00b, ik was afgelopen week in Westerbroek. Heb jij toevallig nog contacten bij de scheepsbouwers? Dat lijkt me erg vette locaties om te vliegen O-)
Helaas ken ik niemand daar... Maar er zijn misschien wel een paar plekken waar je kan vliegen. Er ligt nog een industrieterrein naast en niet alles is omheind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Tijgert schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:04:
[...]

Money is no real object maar nutteloos weggooien omdat het kan hoeft ook weer niet, helemaal als eerste aankoop.
Tijgert schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:04:
(mogelijk later met airsoft AAA hem uit de lucht schieten :P)
:')

Tof dat je één aangekocht hebt, laat maar horen wat je er van vind. De volgende stap is zelfbouw fpv! ;)
noobgrinder schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:12:
[...]

Helaas ken ik niemand daar... Maar er zijn misschien wel een paar plekken waar je kan vliegen. Er ligt nog een industrieterrein naast en niet alles is omheind.
Goede tip, ik zal de volgende keer even omrijden als ik er weer ben. Ik heb bij een vriend van me de vraag uitstaan of hij nog verlaten/trage bouwprojecten in omgeving Gr. weet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Ziet er goed uit noobgrinder! Kon er helaas niet bij zijn (zowel ivm vervoers issues en de regen). Van de vrije tijd gebruik gemaakt om m'n pa te helpen met de caravan terug in de stalling te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:53
Kan je niet beter een kit bestellen als eerste drone? ;) Dan weet je dat alles bij elkaar past. Prima te doen, ik heb bijvoorbeeld onderstaande kit een keertje gebouwd. Die ligt nu hier niets te doen omdat ik overgestapt ben.. maar was wel leuk speel materiaal.

http://www.gearbest.com/multi-rotor-parts/pp_229695.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie282
Maar ik denk dat ik dan heel veel geld kwijt ben aan import-kosten dan alle onderdelen los te bestellen?
tokko1 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Kan je niet beter een kit bestellen als eerste drone? ;) Dan weet je dat alles bij elkaar past. Prima te doen, ik heb bijvoorbeeld onderstaande kit een keertje gebouwd. Die ligt nu hier niets te doen omdat ik overgestapt ben.. maar was wel leuk speel materiaal.

http://www.gearbest.com/multi-rotor-parts/pp_229695.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Los van de kit discussie is dit volgens mij mogelijk. Je motor voldoet niet aan de suggestie (2208 ipv 2204) maar dat is de hoogte van de motor.

Ik zou zelf voor een carbon frame gaan ipv glasvezel, die houden het aanzienlijk langer uit.
jopie282 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:38:
Maar ik denk dat ik dan heel veel geld kwijt ben aan import-kosten dan alle onderdelen los te bestellen?

[...]
Dat is een risico wat je kan nemen, lang niet alle pakketten worden er tussenuit gepakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Sumerechny op 04-10-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eerste vraag: wat heb je al aan onderdelen en wat ben je van plan te gaan doen?

Ik maak nu zelf gebruik van 2204 motoren welke max. 3S lipo aan kan. Dat is wel een beperking als je straks meer ervaring hebt en/of meer power wil. Een 2205-motor kan in de meeste gevallen ook 4S lipo's aan.
Houd dan ook rekening met je ESC's...

Dus nogmaals, wat heb je al?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sumerechny schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:39:
[...]
... Je motor voldoet niet aan de suggestie (2208 ipv 2204) maar dat is de hoogte van de motor.
Die e-bay verkopers kopieren maar wat, joh. 2204 kan je normaal prima op een 250 frame zetten. Enige probleem kan zijn dat de gaatjes qua grootte en positie misschien niet overeen komen met de motoren, maar dat risico houd je toch met kloon framepjes ;)
Kars schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:07:
[...]
Ik maak nu zelf gebruik van 2204 motoren welke max. 3S lipo aan kan. Dat is wel een beperking als je straks meer ervaring hebt en/of meer power wil. Een 2205-motor kan in de meeste gevallen ook 4S lipo's aan.
Max 3S op 2204? Volgens de fabrikant misschien :+ Vorig jaar vloog iedereen 2204 Cobra's op 4S en ik nu nog steeds ;) 1806 werd zelfs veelvuldig gebruikt op 4S. Dat alles inmiddels veel 2205+ is meer omdat de props tegenwoordig veel meer bladen hebben met zeer hoge hoeken. En "groter is beter" natuurlijk :+

[edit] Vergeet ik Jopie helemaal; als je wilt FPV racen is dit verplichte kost: https://oscarliang.com/250-mini-quad-part-list-fpv/ :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sensei_D op 04-10-2016 15:21 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zou gewoon lekker de onderdelen los kopen. "Eventjes" een kit kopen van 256 dollar zoals wordt aangeraden.. :X

Met een beetje zoeken hier en daar wordt prima duidelijk wat wel en niet past, vervolgens zie je dat er voor bepaalde onderdelen met een bepaalde prijscategorie wel een beetje een defacto standaard is.

Ik heb zelf dit frame, carbon fiber en vond het goede kwaliteit.

Frame: https://www.aliexpress.co...assembled/2012236461.html
Flight Controller: https://www.aliexpress.co...adcopter/32512531876.html
ESC: https://www.aliexpress.co...ter-Rc-4/32651026964.html
Props: https://www.aliexpress.co...lers-For/32595453776.html
Motors: http://www.banggood.com/E...ulticopter-p-1028793.html
Zender/Ontvanger: http://www.banggood.com/F...6B-Receiver-p-983537.html
PDB: http://www.banggood.com/M...rm-Tracker-p-1019353.html
Dat is een beetje mijn basis geweest. Je kan per onderdeel kijken of je weer duurder wil, of toch wat goedkoper. Bij zo'n kit heb je dat niet en heb je soms ietwat onlogische onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie282
Ik wil gewoon een goedkope drone maken waar ik evt mijn xiaomi camera aan kan hangen. Ik heb de motoren besteld en ben op zoek naar een goed frame. evt kan ik iets zelf lasersnijden van hout?
Kars schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:07:
[...]

Mijn eerste vraag: wat heb je al aan onderdelen en wat ben je van plan te gaan doen?

Dus nogmaals, wat heb je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:41:
[...]
Jij hebt wel altijd een hoop pech zeg ;(
Na wat willekeurig gedonder met de hardware heeft deze keer mijn camera het begeven...ik begin een beetje flauw te worden van de goedkope oosterse hardware :X . Wellicht is de tijd toch hier om eens te gaan investeren.
Sensei_D schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:20:
[...]
Die e-bay verkopers kopieren maar wat, joh. 2204 kan je normaal prima op een 250 frame zetten. Enige probleem kan zijn dat de gaatjes qua grootte en positie misschien niet overeen komen met de motoren, maar dat risico houd je toch met kloon framepjes ;)
Ik doelde inderdaad op het feit dat het weinig uit zal maken (het gaat lekker met mijn communicatie sinds het air-mode misverstand :F )

[ Voor 39% gewijzigd door Sumerechny op 04-10-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vanmiddag een Eachine Tiny QX90 besteld om de winter door te komen en eventueel bij een volgende meeting ook in een parkeergarage mee te kunnen doen. :P

Ben reuze benieuwd naar dit kleine quadje maar de filmpjes die er van opgenomen zijn zien er leuk uit. :)

Heb ook een kabeltje besteld om via een USB OTG kabel een VRX aan te sluiten op mijn telefoon maar weet niet of m'n S6 dit ondersteund dus heb de VRX nog even achterwege gelaten om eerst het kabeltje te testen. Dan kan ik DVR opnemen met m'n telefoon en mensen kunnen mee kijken in een Google cardboard. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:51:
Ik heb vanmiddag een Eachine Tiny QX90 besteld om de winter door te komen en eventueel bij een volgende meeting ook in een parkeergarage mee te kunnen doen. :P
QX90 O+ Zit zelf op de eachine fatbee te wachten.
Maar waarom die angst voor garages? Gewoon doen man, dan maar supersloom, who cares. Goed om je throttle control te oefenen ;)
Sumerechny schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:52:
[...]
Na wat willekeurig gedonder met de hardware heeft deze keer mijn camera het begeven...ik begin een beetje flauw te worden van de goedkope oosterse hardware :X . Wellicht is de tijd toch hier om eens te gaan investeren.
[...]
Ik doelde inderdaad op het feit dat het weinig uit zal maken (het gaat lekker met mijn communicatie sinds het air-mode misverstand :F )
Hahaha, trek het je niet aan, gewoon de ander de schuld geven dat ie jou niet begrijpt :+

Maar wat betreft de oosterse spullen; ik ben echt niet vies van een goedkoop stukje hong kong hardware (kingkong props 4 life!), maar investeer in ieder geval in cam + vtx, beeld is al-les met deze hobby. Dure, kwaliteits vtx met triumph of lekker goedkope maar zeer fijne foxeer antenne's en een goeie sony ccd. Deed ik lange tijd niet, maar wil nu nooit meer terug. Vant weekend voor het eerst met 5 man gevlogen met de Tramp HV! (Niet eerder gelukt) Maar verder... hong kong ruleeess :D Gister nog 1806jes van €5.25 stuk gekocht voor mijn oude 180 frame, ben benieuwd :9

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:59:
[...]
QX90 O+ Zit zelf op de eachine fatbee te wachten.
Maar waarom die angst voor garages? Gewoon doen man, dan maar supersloom, who cares. Goed om je throttle control te oefenen ;)

Die ziet er ook wel vet uit! Nou ja....ik heb pas 1x echt FPV gevlogen en merk gewoon dat ik veel hoogte nodig heb. Ik denk dat het daar nu gewoon nog iets te vroeg voor is. Quad power zijn deze en m'n 250 quad natuurlijk niet te vergelijken maar wellicht dat ik met deze kleine quad wat meer feeling krijg.

[...]
Hahaha, trek het je niet aan, gewoon de ander de schuld geven dat ie jou niet begrijpt :+

Maar wat betreft de oosterse spullen; ik ben echt niet vies van een goedkoop stukje hong kong hardware (kingkong props 4 life!), maar investeer in ieder geval in cam + vtx, beeld is al-les met deze hobby. Dure, kwaliteits vtx met triumph of lekker goedkope maar zeer fijne foxeer antenne's en een goeie sony ccd. Deed ik lange tijd niet, maar wil nu nooit meer terug. Vant weekend voor het eerst met 5 man gevlogen met de Tramp HV! (Niet eerder gelukt) Maar verder... hong kong ruleeess :D Gister nog 1806jes van €5.25 stuk gekocht voor mijn oude 180 frame, ben benieuwd :9
Die Fatbee ziet er ook wel leuk uit trouwens, heeft ook wat meer power zie ik. :)

Ik heb voor de QX90 al verschillende 3d prints laten printen die de camera mounten van 0, 5, 10, 15 en 20 graden angle. Ik wil ook mijn vriendin en de kinderen hier een beetje mee laten spelen want ze vinden mijn 250 reuze interessant. De kinderen willen er wel mee vliegen maar mogen dat van mij niet omdat ie simpelweg te veel power heeft en zij helemaal geen ervaring hebben en m'n vriendin heeft er een keer LoS mee gevlogen maar vond het te eng dus haakte ook af. Kan haar ook niet warm krijgen om eens te oefenen met LiftOff dus misschien dat ze dit leuker vind.

De Tramp HV bevalt dus goed? Ik ben voor nu ook blij met mijn goedkope Eachine VTX maar mocht deze het begeven is de Tramp wel de gene die hierna op mijn quad gaat komen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Radiance op 05-10-2016 07:19 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Parkeergarage vliegen en in het bos is meer iets voor de wat vergevorderde piloten. Tip van top piloot MetallDanny is kleinere props geeft minder lift meer bruikbare throtle slag op je transmitter meer vlieg gevoel. Om goed hoogte te beheersen. Tja en beton of boomstam daar kunnen de sterkste racer ook niet tegen.
Dus de vergevorderde en top race piloten hebben gezegde.
Dus build race crash repeat.
En daarmee ook build niet te mooi te perfect want je
sloopt het toch.
En zolang je niet in de top zit dus gesponsord
Kan wel eens dure hobby worden.

Een tamme GPS drone nep racer crash zelden , tenzij een defect mid flight of ruige landing met wat wind.
Tja voor beetje racen is wel fijn om ook reserve racer te hebben.
Dus neemt je twee a 3 racer mee.
En daarmee kan je ook racer optimaliseren voor bepaalde types race circuit.
Een felle racer of top speed racer. En Acro geoptimaliseerde . Sommige zijn meer freestyle piloten.
Heb dus paar drones.
Ook drone heeft bijvoorbeel 4 motoren maar ja gezien bij crashen van alles kapot kan gaan ook reserve ESC en motoren nodig. Voor paar drones geen reserve wel defecte of mindere motoren tja dan grounded Racer

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:59:

Overall ben ik wel aardig te spreken over de oosterse hardware (dat klinkt toch neutraler dan Chinees :+ ), ik heb echter alleen maar gedoe met het beeld. Je advies lijkt me dus wel passend...en stiekem ben ik op zoek naar een excuus om vervroegd een Dominator V3 aan te schaffen volgens mij O-) .

De camera die ik gebruik is overigens deze. Opzich vrij veel gebruikt volgens mij, enige tijd geleden had ik al eens gelezen dat het ronde element onder de camera (condensator...?) los kan raken bij harde crashes. Blijkbaar heeft mijn vaardigheid betreffende crashen eindelijk vruchten afgeworpen 8) . Ik heb het element weer vast gesoldeerd, ik ben benieuwd of hij het weer doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje: ik heb een tweetal van deze 3S LiPo's liggen die perfect zouden passen terwijl mijn quad 1S is.
Kan ik daarvoor (bijvoorbeeld) deze BEC gebruiken om dat omlaag te brengen van 11.1v -> 3.7v?

Alternatief is andere LiPo's kopen of de LiPo modden van de 3 cellen in serie naar 3 in parallel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie282
Wat zijn de voor en nadelen tussen een 210 en 250 frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

jopie282 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:48:
Dat hangt van het ontwerp af. Vooral minder bouwruimte en soms ook beperkte prop grootte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:28:
[...]

Overall ben ik wel aardig te spreken over de oosterse hardware (dat klinkt toch neutraler dan Chinees :+ ), ik heb echter alleen maar gedoe met het beeld. Je advies lijkt me dus wel passend...en stiekem ben ik op zoek naar een excuus om vervroegd een Dominator V3 aan te schaffen volgens mij O-) .

De camera die ik gebruik is overigens deze. Opzich vrij veel gebruikt volgens mij, enige tijd geleden had ik al eens gelezen dat het ronde element onder de camera (condensator...?) los kan raken bij harde crashes. Blijkbaar heeft mijn vaardigheid betreffende crashen eindelijk vruchten afgeworpen 8) . Ik heb het element weer vast gesoldeerd, ik ben benieuwd of hij het weer doet!
Ik heb dezelfde camera op onderstaande quad, dat ronde element is een kristal, geen condensator.
Je kan er het beste een flinke klodder lijm omheen doen ;)

Net alles van mijn oude 5 inch frame overgezet op m'n nieuwe frame, de Realacc RFX185. (http://www.banggood.com/R...-Inch-Prop-p-1084776.html)
Het is allemaal erg klein en er is zeer weinig ruimte, maar met een beetje creativiteit is het gelukt om alles er op te krijgen :D
Dit frame is net zo groot als m'n 4 inch quad, maar een stuk lichter!
Vanavond even een test vluchtje maken :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZmBl2mi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Tijgert schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:31:
Vraagje: ik heb een tweetal van deze 3S LiPo's liggen die perfect zouden passen terwijl mijn quad 1S is.
Kan ik daarvoor (bijvoorbeeld) deze BEC gebruiken om dat omlaag te brengen van 11.1v -> 3.7v?

Alternatief is andere LiPo's kopen of de LiPo modden van de 3 cellen in serie naar 3 in parallel.
Turnigy 5A SBEC is an advanced switching DC-DC regulator which will supply a constant 5A. It works with 2 - 7 Cell Lipoly pack and supplies a constant 5 or 6v to your receiver and is interference-free.

Iets dergelijks werkt, maar niet in deze situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Gurrr op 05-10-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Gurrr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:41:
[...]
Turnigy 5A SBEC is an advanced switching DC-DC regulator which will supply a constant 5A. It works with 2 - 7 Cell Lipoly pack and supplies a constant 5 or 6v to your receiver and is interference-free.

Iets dergelijks werkt, maar niet in deze situatie.
Je doelt op dat 5v meer is dan 3.7v? Dat trekt de electronica vast wel. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Enige tijd geleden kwam ik er achter dat de bovenste bottom-plate van mijn ZMR250 was gebroken.

Daarop ben ik gaan zoeken naar een vervangend frame. Deze heb ik gevonden in de Martian II (250mm variant). Omdat ik ook niet helemaal tevreden was met mijn build (kabels niet ingekort e.d.) ben ik vrijwel overnieuw begonnen.

Hieronder een beknopt buidlog.

Eerst de meegeleverde PDB voorzien van het nodige tin:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/1-150x150.jpeg

Frame in elkaar gezet, en de PDB vastgezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/2-150x150.jpeg

Motoren geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/3-150x150.jpeg

Bestaande kabels van de ESC's gehaald en voorzien van nieuwe tin:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/4-150x150.jpeg

Motoren op de ESC's aangesloten, en ESC's op de PDB:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/5-150x150.jpeg

FC en FS-ia6b geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/6-150x150.jpeg

Hierna ben ik vergeten foto's te maken. In de tussentijd is helaas de connector van mijn VTX afgebroken.
Als vervanger heb ik gekozen voor de ImmersionRC TrampHV.

Ondertussen heb ik ook de ESC kabels ingekort, en heb ik een Matek PDB v3.1 geplaatst boven de FC.
De Matek gebruik ik nu alleen voor low voltage alarm, maar omdat deze ook een filter heeft op de 12v BEC, ga ik hier de VTX op aansluiten.
Ik weet niet hoe ik de Matek ook kan gebruiken voor Lost plane in combinatie met PPM (of later IBUS). Iemand hier ervaring mee?

Tevens is er nog een nieuwe Naze32 rev6 10DOF onderweg, zodat ik de pinheaders wat beter kan wegwerken en weer IBUS kan gebruiken (pin 4 is afbroken tijdens een crash).

Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/7-150x150.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/8-150x150.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.jordyverbeek.nl/wp-content/uploads/2016/10/9-150x150.jpeg

Tot zover ben ik best wel tevreden over de Martian II. De 2200mAh LiPo's zijn eigenlijk iets te groot, maar het past allemaal net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jij hebt ook doffe solderingen op de ESC's zie ik. Dat had ik ook bij het bouwen afgelopen zondag. Alle solderingen mooi glanzend, ook op de PDB, behalve op de ESC's. Wellicht omdat er een deel van het voorgesoldeerde tin blijft liggen en dat mengt met de nieuwe tin? Wellicht dat ik ook te moeilijk doe en het niet uitmaakt, als de solderingen maar goed zijn aangebracht.

Leuke build verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
MsG schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:37:
Jij hebt ook doffe solderingen op de ESC's zie ik. Dat had ik ook bij het bouwen afgelopen zondag. Alle solderingen mooi glanzend, ook op de PDB, behalve op de ESC's. Wellicht omdat er een deel van het voorgesoldeerde tin blijft liggen en dat mengt met de nieuwe tin? Wellicht dat ik ook te moeilijk doe en het niet uitmaakt, als de solderingen maar goed zijn aangebracht.

Leuke build verder :).
Het viel mij wel op dat ik voor het desolderen veel hogere temperaturen nodig had. De soldering lijkt verder wel goed te zijn, dus heb ik het maar zo laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Denk dat de ESC's niet-loodhoudend zijn dan, gezien dat niet meer mag en ik zelf met lood soldeer.

Wat meten anderen trouwens op hun PDB's tussen de + en - van een ESC aansluiting (liefst zonder ESC). Ik krijg een hele hoge weerstand (~47K Ohm) maar ik had Open Loop (oneindige weerstand) verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jodel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:24:
Enige tijd geleden kwam ik er achter dat de bovenste bottom-plate van mijn ZMR250 was gebroken.

Daarop ben ik gaan zoeken naar een vervangend frame. Deze heb ik gevonden in de Martian II (250mm variant). Omdat ik ook niet helemaal tevreden was met mijn build (kabels niet ingekort e.d.) ben ik vrijwel overnieuw begonnen.

Hieronder een beknopt buidlog.

Eerst de meegeleverde PDB voorzien van het nodige tin:
[afbeelding]

Frame in elkaar gezet, en de PDB vastgezet.
[afbeelding]

Motoren geplaatst:
[afbeelding]

Bestaande kabels van de ESC's gehaald en voorzien van nieuwe tin:
[afbeelding]

Motoren op de ESC's aangesloten, en ESC's op de PDB:
[afbeelding]

FC en FS-ia6b geplaatst:
[afbeelding]

Hierna ben ik vergeten foto's te maken. In de tussentijd is helaas de connector van mijn VTX afgebroken.

Ondertussen heb ik ook de ESC kabels ingekort, en heb ik een Matek PDB v3.1 geplaatst boven de FC.
De Matek gebruik ik nu alleen voor low voltage alarm, maar omdat deze ook een filter heeft op de 12v BEC, ga ik hier de VTX op aansluiten.
Ik weet niet hoe ik de Matek ook kan gebruiken voor Lost plane in combinatie met PPM (of later IBUS). Iemand hier ervaring mee?

Tevens is er nog een nieuwe Naze32 rev6 10DOF onderweg, zodat ik de pinheaders wat beter kan wegwerken en weer IBUS kan gebruiken (pin 4 is afbroken tijdens een crash).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tot zover ben ik best wel tevreden over de Martian II. De 2200mAh LiPo's zijn eigenlijk iets te groot, maar het past allemaal net.
De lost plane finder was wat puzzelen maar ik heb hem werkend gekregen.

De pinheaders op de PDB, zijn er 3, voorzien je FC van stroom en de signaal draad van daar doet de lost plane finder. Die sluit je aan op ik dacht de 6e ESC aansluiting op de FC. Dan moet je in Cleanflight/BetaFlight servo_tilt aanzetten en vervolgens in de servo configuratie een AUX channel toewijzen. Hoe en welke nummers precies weet ik niet meer maar zal thuis even screenshots voor je maken en even checken op welke ESC aansluiting ik hem nou had gezet.

Er is wel wat over te vinden op Google maar die guides zeggen dat je hem op de 1e ESC aansluiting moet zetten en dan vervolgens je motor order moet aanpassen zodat ze vanaf 2 omhoog tellen. Dat is na een van de latere updates in, in ieder geval Betaflight dus niet meer zo en zit ie op ik dacht 6 maar kan ook 5 of 7 zijn. (7 dus ;))

Je hebt ook een 3 way switch nodig om hem te kunnen activeren anders blijft ie piepen. Ik, zie dat jij een ia6b gebruikt, als je dan de Flysky i6 hebt kan je de 10 channel mod erop flashen en hem dan aan een van de draai knoppen toewijzen.

Edit:
Ik heb het nog even na gekeken voor je en ik sluit mijn PDB aan op de FC met een servo kabeltje welke ik op de connectie van ESC 7 doe op de FC (SP F3).
Dan zet je servo tilt aan en ik heb die draaiknop dus op AUX 1 zitten en die vink je dan aan bij servo 1.

Net nog even gevlogen ook en ging niet zo lekker :9
Eeste lipo ging wel goed maar lande wat hard, denk dat er toen een ground draadje van de OSD was los is geraakt want af en toe viel de OSD weg. Niet zo'n heel groot probleem want heb altijd de buzzer nog voor het lipo voltage.

Bij de 3ee lipo en een looping echter viel mijn signaal weg en de quad is toen vol op z'n kop geland.
Schade...2 verbogen propellers en alle stand offs waarmee de PDB en de FC aan elkaar vast zitten zijn afgebroken. Valt dus allemaal wel mee maar ga wel een nieuwe PDB bestellen om te kijken of dat het probleem verhelpt. Voorlopig zit ik dus aan de grond totdat de PDB er is en tegen die tijd zal het uit werk wel donker zijn dus heb ik alleen de weekenden nog om te vliegen met de ZMR250.

Dan maar hopen dat de QX90 er snel is zodat ik hier op de binnenplaats en op het veldje voor mijn werk kan vliegen in de pauzes want dat FPV is echt een verslaving :P

Wel een mooie crash video opgenomen trouwens, video volgt later. :)

Kan dit kwaad trouwens?
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/4ce2dc10b16f1636ac0cf9497a458cdd.png
De warp van de batterij is los getrokken tijdens de crash en in de zilvere wrap die daar onder zit is een heel klein stukje los en ruikt naar lijm. Ik heb geen rook gezien, er zit geen deuk in, alle cellen hebben nog een gelijk voltage, hij staat niet bol en ook de interne weerstanden zijn allemaal nagenoeg gelijk. Hij is nu aan het dischargen naar storage mode btw en ook dit gaat verder prima.

[ Voor 19% gewijzigd door Radiance op 10-10-2016 16:05 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Als het zilvere omhulsel van zo'n cell kapot is zou ik hem weggooien.

Gelijk van deze (super!) actie gebruikmaken: https://www.hobbyking.com...wItem.asp?idProduct=91353

Mocht je veel lipo's gaan bestellen dan evt uit de UK halen. Daar is het nog een stuk goedkoper.

[ Voor 69% gewijzigd door lasharor op 05-10-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh bummer, had gehoopt dat het niet zo'n kwaad kon omdat alles verder nog goed doormeet en er geen deuk o.d. in zit.

Net een paar uur na het dischargen nog even gemeten en alles is nog hetzelfde.

Gelukkig waren die Dianogy's ook niet zo heel duur, 18 euro bij Gearbest maar toch weer een lipo stuk, is de 3e al. :(

Ik heb nog 2 Infinity lipo's op back order staan bij Banggood, 70C 1300mah voor 18 euro dus daar wacht ik eerst wel op. Kan de komende maanden toch alleen maar om het weekend vliegen. Ben me wel even aan het oriënteren op een nieuwe PDB, misschien eentje met OSD en eventueel FC ingebakken.

Edit:
Ik heb de batterij vannacht buiten gelaten in een luchtdicht doosje en net nog even gemeten en waardes zijn nog steeds goed van zowel de weerstand als het voltage.

Ik heb trouwens ook een nieuwe PDB besteld, een Realacc HUBOSD.
Dan wordt het ook direct tijd om de hele boel op te gaan schonen voor de 2e keer. ESC draden inkorten, power draad mooi vast solderen en de Micro MininOSD kan er tussen uit, die wil ik misschien gaan gebruiken voor mijn Quanum Cyclops. Dvonogan, de maker van Cyclops+, heeft nu een project met een MinimOSD erin zodat alles in de goggle aangepast kan worden, ziet er erg straks uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Radiance op 06-10-2016 08:08 ]

Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 07:19:
[...]
De Tramp HV bevalt dus goed? Ik ben voor nu ook blij met mijn goedkope Eachine VTX maar mocht deze het begeven is de Tramp wel de gene die hierna op mijn quad gaat komen. :)
Bevalt zeer goed man, geen spikes meer als iemand hem inprikt en met 5 man kunnen vliegen! Reteklein, retelicht, variabel vermogen, pigtail, 40 euro. Ik ben zeer blij :9
[...]

Ja die Dominator gaat ook je ervaring veranderen, echt. Niks tegen box-goggles (Cyclops O+), maar wat een beeldje heeft die DomiV3. Ook de defogger werkt geweldig, simpel idee, precies wat nodig was.
Op zich prima cam trouwens, ik begon ook met die grootte cams. In ieder geval CCD en niet teveel scanlines (die zorgen uiteindelijk voor meer delay, daarom vliegt niemand 1000TVL) Ik ben zelf geswitched naar HS1177 and the likes. Kleiner, goeie behuizing waardoor niets afbreekt (probleem dat je beschrijft is inderdaad veel voorkomend) en veel frames zijn er tegenwoordig op gebouwd. Echter kan het niet op tegen die prijs van jouw cam, damn >:)
jopie282 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:48:
250 is big-ass :+ Iets minder ruimte in 210, maar mijn epiQuad heeft zeeen aan ruimte over, weet niet wat ik ermee mot :P
noobgrinder schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:01:
[...]
Net alles van mijn oude 5 inch frame overgezet op m'n nieuwe frame, de Realacc RFX185. (http://www.banggood.com/R...-Inch-Prop-p-1084776.html)
Het is allemaal erg klein en er is zeer weinig ruimte, maar met een beetje creativiteit is het gelukt om alles er op te krijgen :D
Dit frame is net zo groot als m'n 4 inch quad, maar een stuk lichter!
Vanavond even een test vluchtje maken :9
[afbeelding]
Sweeettt O+ Zat zelf te kijken naar de 160 versie. Ben echter wel nieuwsgierig hoe lang die het volhoud, is een echter racer, geen basher. En ik bash nog :+ Maarruh, filmpies! Echt mooi ding man.
Jodel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:24:
...

Kleine opmerking; je weet dat in de handleiding van de Tramp staat; niet op 12V lijn aansluiten? Gewoon op je 4Sje aansluiten, werkt perfect. Dus; los alarm, Matek de deur uit :+
Radiance schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:33:
Meh bummer, had gehoopt dat het niet zo'n kwaad kon omdat alles verder nog goed doormeet en er geen deuk o.d. in zit.

Net een paar uur na het dischargen nog even gemeten en alles is nog hetzelfde.

...

Ik heb de batterij vannacht buiten gelaten in een luchtdicht doosje en net nog even gemeten en waardes zijn nog steeds goed van zowel de weerstand als het voltage.
Je hebt het toch netjes en verantwoord aangepakt zo? Krimpkous erop en gebruiken die lipo man. Inderdaad de weerstand in de gaten houden en of de cellen niet uit balans raken. Oh, en kijk ff of ie niet sist als je erop drukt ;) En als je niet zeker bent; paar punchouts en kijken of je pack warm wordt, te warm. Ik denk zelf van niet.
Meer algemeen; de dingen die foutgingen met lipo's die ik heb gezien (bij anderen gelukkig) gingen gepaard met vooral een hele hoop rook en het opbollen van de accu. De horrorbranden die je op internet ziet zijn over het algemeen ook niet met een kleine 1300 4S accu.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sensei_D schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:28:
Ja die Dominator gaat ook je ervaring veranderen, echt. Niks tegen box-goggles (Cyclops O+), maar wat een beeldje heeft die DomiV3. Ook de defogger werkt geweldig, simpel idee, precies wat nodig was.
Ik heb afgelopen zondag gevlogen met de fat sharks van Lasharor, maar ik kon er niet goed mee vliegen.
Het beeld was goed, maar het plafond leek in 1 keer 1 meter lager :P
Waarschijnlijk moet ik er gewoon aan wennen, maar nu ik het heb kunnen vergelijken met m'n Quanum V1 zie ik niet echt een reden om 300+ euro uit te geven aan een fat shark.
Sweeettt O+ Zat zelf te kijken naar de 160 versie. Ben echter wel nieuwsgierig hoe lang die het volhoud, is een echter racer, geen basher. En ik bash nog :+ Maarruh, filmpies! Echt mooi ding man.
Gisteravond heb ik 2 lipo's gevlogen met de rfx185, helaas ik had ik alleen nog maar bagger props liggen.
Maar hij is heel erg snel >:) .
Totdat ik crashte op hoge snelheid, alles is nog heel op 1 schroefje in een motor na. Ik heb net iets langere schroeven besteld want de bijgeleverde zijn toch iets te kort om de motoren goed vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
[...]
Opzich vrij veel gebruikt volgens mij, enige tijd geleden had ik al eens gelezen dat het ronde element onder de camera (condensator...?) los kan raken bij harde crashes. Blijkbaar heeft mijn vaardigheid betreffende crashen eindelijk vruchten afgeworpen 8) . Ik heb het element weer vast gesoldeerd, ik ben benieuwd of hij het weer doet!
Die condensators kunnen zelfs al los komen door de trillngen van de quad (metaalmoeheid in het draadje).

Je doet er goed aan om een kloddertje smeltlijm tussen de condensator en het bordje te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Bevalt zeer goed man, geen spikes meer als iemand hem inprikt en met 5 man kunnen vliegen! Reteklein, retelicht, variabel vermogen, pigtail, 40 euro. Ik ben zeer blij :9

[...]
Je hebt het toch netjes en verantwoord aangepakt zo? Krimpkous erop en gebruiken die lipo man. Inderdaad de weerstand in de gaten houden en of de cellen niet uit balans raken. Oh, en kijk ff of ie niet sist als je erop drukt ;) En als je niet zeker bent; paar punchouts en kijken of je pack warm wordt, te warm. Ik denk zelf van niet.
Meer algemeen; de dingen die foutgingen met lipo's die ik heb gezien (bij anderen gelukkig) gingen gepaard met vooral een hele hoop rook en het opbollen van de accu. De horrorbranden die je op internet ziet zijn over het algemeen ook niet met een kleine 1300 4S accu.
Oké klinkt goed en dat wordt denk ik zeker mijn opvolger van de Eachine die ik nu heb waar ik overigens ook tevreden mee hoor.

Ik denk zelf ook dat het niet heel veel kwaad kan maar heb eigenlijk geen ervaring om zoiets te kunnen zeggen. Ik hoorde geen gesis als ik in de batterij drukte en rook, op de lijm na, ook niets vreemds. De batterij is ook gewoon nog steeds hard en staat niet bol o.d. Ik meet vanmiddag alles nog een keertje om te kijken of ik veranderingen zie zo niet dan doe ik een druppel Hot glue op die plek en tape hem in met isolatie tape. Ik heb geen krimpkous die er overheen past helaas. Mijn batterijen en zijn ook nog nooit dusdanig heet geworden dat Hot glue vloeibaar zou worden dus denk dat het icm isolatie tape wel de boel iets verstevigd. Heb namelijk geen epoxy liggen op het moment...

Alleen de eerste cel heeft trouwens een hogere weerstand maar dat hebben al mijn lipo's, eerste cel was 20mO de rest was 13mO en cel voltages waren allemaal 3.84v na discharge in storage mode vanochtend.
guapper schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:23:
[...]

Die condensators kunnen zelfs al los komen door de trillngen van de quad (metaalmoeheid in het draadje).

Je doet er goed aan om een kloddertje smeltlijm tussen de condensator en het bordje te leggen. ;)
Ik heb naar dit kristal gezocht op mijn Foxeer XAT 600 toen ik recentelijk mijn nieuwe VTX ging monteren maar heb heel dat kristal niet gezien... Heb wel de lens iets verstevigd met hot glue.

[ Voor 12% gewijzigd door Radiance op 06-10-2016 10:30 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
noobgrinder schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:00:
[...]

Ik heb afgelopen zondag gevlogen met de fat sharks van Lasharor, maar ik kon er niet goed mee vliegen.
Het beeld was goed, maar het plafond leek in 1 keer 1 meter lager :P
Waarschijnlijk moet ik er gewoon aan wennen, maar nu ik het heb kunnen vergelijken met m'n Quanum V1 zie ik niet echt een reden om 300+ euro uit te geven aan een fat shark.
Vlieg je nu 4:3 dan? Is enkel wennen inderdaad. Maar je hebt nu nog een V1 scherm? Zag je ook geen verschil in resolutie dan? :+ Neem dan op zijn minst de cyclops :P
noobgrinder schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:00:
[...]
Maar hij is heel erg snel >:) .
Totdat ik crashte op hoge snelheid, alles is nog heel op 1 schroefje in een motor na.
Nice zeg!
Radiance schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:28:
[...]
Alleen de eerste cel heeft trouwens een hogere weerstand maar dat hebben al mijn lipo's, eerste cel was 20mO de rest was 13mO en cel voltages waren allemaal 3.84v na discharge in storage mode vanochtend.
Die verschillen zijn nihil ja, verwaarloosbaar. Ik heb er 1 met een cel op 88mOhm, rest rond de 10, die is helaas echt stuk.
Radiance schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:28:
[...]
Ik heb naar dit kristal gezocht op mijn Foxeer XAT 600 toen ik recentelijk mijn nieuwe VTX ging monteren maar heb heel dat kristal niet gezien... Heb wel de lens iets verstevigd met hot glue.
De foxeer die jij hebt heeft dat kristal niet, de foxeer is volgens mij wat nieuwer

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:05
Weet iemand waar ik de volgende stekkertjes kan kopen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jOceP2a.jpg

Heb al gekeken via ebay, maar kon zo snel niets vinden via de zoekterm 7-pin micro usb

Ik wil graag een AV kabel maken voor de YI 4K:
http://forum.xiaoyi.com/f...?mod=viewthread&tid=37935

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:33:
[...]
Vlieg je nu 4:3 dan? Is enkel wennen inderdaad. Maar je hebt nu nog een V1 scherm? Zag je ook geen verschil in resolutie dan? :+ Neem dan op zijn minst de cyclops :P

[...]
Die verschillen zijn nihil ja, verwaarloosbaar. Ik heb er 1 met een cel op 88mOhm, rest rond de 10, die is helaas echt stuk.

[...]
De foxeer die jij hebt heeft dat kristal niet, de foxeer is volgens mij wat nieuwer
Ik kan de Cyclops zeker aanraden, zeker met de mods die ik erop gezet heb is het een super apparaat! Heb geen vergelijking materiaal maar ik ben erg blij mee. Goed en helder beeld en met de mods kan je makkelijk handmatig door de kanalen bladeren en scannen en zien door middel van een waveform waar het sterkste signaal zit.

Die waardes waren inderdaad gewoon netjes en ongeveer gelijk met de rest van m'n lipo's.

Ik heb me rot gezocht naar dat kristal en uiteindelijk maar tot de conclusie gekomen dat er inderdaad geen een in zat en het dus maar gelaten voor wat het is.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
Kleine opmerking; je weet dat in de handleiding van de Tramp staat; niet op 12V lijn aansluiten? Gewoon op je 4Sje aansluiten, werkt perfect. Dus; los alarm, Matek de deur uit :+
Ik vlieg nog 3S, en heb hem nu rechtstreeks op de PDB van de Martian II (dus zonder filter). Eens even de handleiding doornemen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sensei_D schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:33:
[...]
Ja, ik vlieg nu met 4:3.
Ik zag zeker wel verschil in resolutie, maar niet zo erg dat ik noodzaak zie om de V1 te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Wat voor ESC zou ik nodig hebben voor de SunnySky X2814? Op max throttle haalt 'ie 59.8A. Heb er een paar gevonden (70A), maar ik ben totaal nieuw in het multirotor gebeuren en heb geen idee of ik een BEC nodig heb, en welk merk het beste te gebruiken is.

[ Voor 8% gewijzigd door andydewit op 06-10-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:43:
Weet iemand waar ik de volgende stekkertjes kan kopen?
[afbeelding]

Heb al gekeken via ebay, maar kon zo snel niets vinden via de zoekterm 7-pin micro usb

Ik wil graag een AV kabel maken voor de YI 4K:
http://forum.xiaoyi.com/f...?mod=viewthread&tid=37935
Zoekwoord voor die dingen zijn soms een bitch inderdaad. Maar dit zijn ze toch. :+
Ik heb er nog een aantal hier liggen, als je wil kan ik er wel 2 in een enveloppe doen en ze opsturen, pm maar even je adres, kan jij morgen hobby'en ;)

Mega edit: Mijn stekkertjes zijn 5 pins, maakt dat uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 06-10-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Dacuuu schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Zoekwoord voor die dingen zijn soms een bitch inderdaad. Maar dit zijn ze toch. :+
Ik heb er nog een aantal hier liggen, als je wil kan ik er wel 2 in een enveloppe doen en ze opsturen, pm maar even je adres, kan jij morgen hobby'en ;)

Mega edit: Mijn stekkertjes zijn 5 pins, maakt dat uit?
Bedankt voor het bericht!
Als ik het goed zie, wordt er in de howto van mijn link, pin 1 en 3 gebruikt voor AV output.
Ik heb zelf geen idee hoe dit zit met 5 pins stekkertjes, misschien dat de pin layout dan net anders is? :(

Heb zelf de camera ook nog niet (gisteren verzonden via DX), dus nog even wachtten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou, die 2e hands 510g was ook een miskoop :(
Dipt na lift off meteen rechtsvoor en crash, calibreren haalt niks uit.
Alles zit vastgesoldeerd dus even motor verplaatsen om te kijken of het daar aan ligt gaat ook weer tijd kosten. Zal denk ik enkel een losse FPV over van blijven dan... ga er maar eens met geld tegenaan smijten op BG of AE, meteen 3S variant zodat ik dat gezeik ook niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Ik heb op de volgende site de correcte kabel zeer waarschijnlijk gevonden, echter komt er nog 26 dollar verzendkosten overheen...
http://www.gsmsources.net...duct_info&products_id=445

Iemand nog een goede suggestie waar ik een 7 pin micro usb stekker of kabel voor de Yi 4K kan kopen zodat ik hiervan een AV out kabel van kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:53
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor het bericht!
Als ik het goed zie, wordt er in de howto van mijn link, pin 1 en 3 gebruikt voor AV output.
Ik heb zelf geen idee hoe dit zit met 5 pins stekkertjes, misschien dat de pin layout dan net anders is? :(

Heb zelf de camera ook nog niet (gisteren verzonden via DX), dus nog even wachtten :9
http://www.ebay.com/itm/V...be9114:g:Pa8AAOSwd4tT9QDe

Dat lijkt me op Ebay gewoon "7 pin" te zijn, wat je zoekt toch? ;)

Of moet het persé male plugjes zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Moeten we niet een petitie opstarten tegen dit?

EASA wil deze hobby aan banden leggen.
-DIY mag niet zwaarder zijn dan 250gr
-DIY mag niet harder dan 54km/h
-DIY mag niet verder dan 100m vliegen
-DIY mag niet hoger dan 50m vliegen

Etc...

Bron:
http://droneinsider.org/n...-european-drone-industry/

Official website: https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/civil-drones-rpas

Prototype wetgeving: https://www.easa.europa.e...%20Regulation%20final.pdf

===
noobgrinder schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:01:
[...]
Net alles van mijn oude 5 inch frame overgezet op m'n nieuwe frame, de Realacc RFX185.
[afbeelding]
En hoe was je testvlucht? Ik zie op de foto namelijk dat je 4CCW motors hebt..

[ Voor 50% gewijzigd door DutchWalnut op 06-10-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

dubbelpost.

[ Voor 98% gewijzigd door DutchWalnut op 06-10-2016 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

DutchWalnut schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:55:
Moeten we niet een petitie opstarten tegen dit?

EASA wil deze hobby aan banden leggen.
-DIY mag niet zwaarder zijn dan 250gr
-DIY mag niet harder dan 54km/h
-DIY mag niet verder dan 100m vliegen
-DIY mag niet hoger dan 50m vliegen

Etc...

Bron:
http://droneinsider.org/n...-european-drone-industry/

Official website: https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/civil-drones-rpas

Prototype wetgeving: https://www.easa.europa.e...%20Regulation%20final.pdf

===

[...]

Hmm ik vraag me af hoe dit gaat uitpakken (los van de handhaving..). Ik stond op het punt om de Dominator er door te drukken maar ik merk toch wat weerstand nu :/

Edit: Wellicht ga ik ook bij de lokale clubs informeren hoe ze tegenover de drone staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sumerechny op 06-10-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm er is toch iets meer stuk gegaan bij de crash dan ik in eerste instantie dacht.
ESC 3 is kapot, die motor was al een beetje gaar door mijn aller eerste crash/fly away en deze bromde al een beetje. Ik heb net een nieuwe motor op de ESC aangesloten en nog steeds niets. Alleen het vreemde vind ik wel dat er niets raars aan de ESC te zien is. Zie nergens iets wat doorgebrand of kapot lijkt.

Jammer maar wel een goede reden om meteen de ESC te upgraden naar BLHeli_S :P
Iemand nog tips/suggesties? Liefst een beetje budget... :D

Die 4 in 1 ESC zien er ook wel aantrekkelijk uit trouwens en cheap maar weet niet of ik PDB, FC en die ESC kan stacken in mijn frame. Ik ga maar weer eens rondneuzen denk ik... :+

Edit:
Het zijn de Racerstar RS30a v2 geworden.
Had een VIP deal dus die waren maar een paar euro duurder dan de 20a versie en scheelt ook niet zo veel in gewicht (0.59g p/s). Heb er ook meteen 2 doosjes 5040 5x4x3 props bij besteld van KingKong. Die waren nu een stuk goedkoper dan toen ik m'n quad ging bouwen, 6,23e per doosje.

Nieuwe PDB en deze ESC hebben pads ipv stekkertjes om de motoren op te solderen dus er gaat ook wel weer wat gewicht vanaf en ik zal m'n pdb nu ongetwijfeld een stuk beter kunnen solderen omdat ik toen nog een 30w 10e bouwmarkt soldeerbout had. Ging niet echt lekker met de batterij draden toen.

Ik heb nog 2 reserve motoren liggen dus die slechte motor gaat er ook direct tussen uit en dan ben ik reuze benieuwd hoe het straks allemaal gaat. In de tussentijd lekker veel in de sim kloten en hopelijk snel ook met de Qx90.

Van de 4in1 zie ik nu dus nog even af trouwens. Heb nog heel even getwijfeld om ook direct een x frame te bestellen maar ik moet eerst deze maar gewoon op vliegen anders blijf ik aan de gang.

Als die 2 lipo's er dan ook zijn ben ik voorlopig wel even klaar en wil ik gaan sparen voor de Taranis. Tenzij er weer wat stuk gaat, wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren maar dat hoort er bij. :P

Als de Taranis er dan uiteindelijk is ga ik me wel eens verdiepen in een kleine strakkere build met evenveel of meer power want tegen die tijd ben ik vast wel een heel stuk beter geworden.

Nu maar hopen dat het allemaal niet voor niets is geweest met die idiote wetten die ik hier lees... :(

[ Voor 52% gewijzigd door Radiance op 07-10-2016 00:43 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sumerechny schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:27:
[...]

Hmm ik vraag me af hoe dit gaat uitpakken (los van de handhaving..). Ik stond op het punt om de Dominator er door te drukken maar ik merk toch wat weerstand nu :/

Edit: Wellicht ga ik ook bij de lokale clubs informeren hoe ze tegenover de drone staan.
Ja als we er niets tegen doen, dan kunnen we zwaaien naar onze mooie en nieuwe hobby.

Heb wel een petitie aangemaakt. Wie weet helpt het..

https://www.change.org/p/...ition&utm_medium=copylink

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NUTS81
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-02 20:22

Veel gas, weinig efficiëntie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
tokko1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:02:
[...]

http://www.ebay.com/itm/V...be9114:g:Pa8AAOSwd4tT9QDe

Dat lijkt me op Ebay gewoon "7 pin" te zijn, wat je zoekt toch? ;)

Of moet het persé male plugjes zijn?
Helaas Male ja, female is inderdaad genoeg te vinden, maar die zit al in de camera (Yi 4K) zelf, daar heb ik dus helaas niet veel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Maar beide petities zijn voor DIY's.
En store bought dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Tijgert schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:19:
Maar beide petities zijn voor DIY's.
En store bought dan?
Het zal mij niks vervangen dat die groep, hoewel groter, (nog) slechter georganiseerd is.

Tevens ben ik er van overtuigd dat uit de store bought groep het gros van de incidenten komt. Niet alleen de hoeveelheid maar ook naar verhouding....maar goed....dat is een aaname. Er is volgens mij geen concrete registratie van de incidenten en de bijbehorende groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Emax red bottom & littlebee ESC en andere combies zijn VTX killers door dampening light spannings pieken naar soms de 40 V.
Heb 1000uF op de ESC power rail.
LC in de VTX power lijn helpt ook.
VTX & cam aan BEC help ook.

Thramp HV is nieuw bij ons zijn velen ervoor gegaan ik nog niet , eerst sparen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

DutchWalnut schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:55:
Wel goed, hij ging heel erg snel >:) .
Maar 1 van de schroeven die de motoren vast houd is los gegaan en toen crashte ik.
Er is geen enkele schade aan het frame, maar ik ga wel even de schroefjes vervangen door iets langere zodat dit niet weer gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

noobgrinder schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Wel goed, hij ging heel erg snel >:) .
Maar 1 van de schroeven die de motoren vast houd is los gegaan en toen crashte ik.
Er is geen enkele schade aan het frame, maar ik ga wel even de schroefjes vervangen door iets langere zodat dit niet weer gebeurt :P
Ik denk dat het ligt aan de 4CCW motoren. Heb je niet toevallig nog 2 Counter Wise's?

Dat zou de reden zijn waarom je schroeven eraf draaien tijdens het vliegen. Want normaal gesproken kan dit niet omdat de schroef draait in de richting van vastdraaien. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door DutchWalnut op 07-10-2016 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

DutchWalnut schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat het ligt aan de 4CCW motoren. Heb je niet toevallig nog 2 Counter Wise's?

Dat zou de reden zijn waarom je schroeven eraf draaien tijdens het vliegen. Want normaal gesproken kan dit niet omdat de schroef draait in de richting van vastdraaien. 8)
Nee, dat maakt niet uit. Mijn propellers gaan niet los, deze zitten vast met borgmoeren.
Het gaat om de schroeven waarmee de motoren vast zitten op het frame, ze pakken maar 1,5mm van het draad, daar moet gewoon 1mm lengte bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Pas wel op dat je schroeven niet te lang zijn. Heb veel verhalen gehoord van ' stotterende ' motoren omdat de schroeven te ver de motor in werden gedraaid. Eer je daar achter bent :)
noobgrinder schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:33:
[...]

Nee, dat maakt niet uit. Mijn propellers gaan niet los, deze zitten vast met borgmoeren.
Het gaat om de schroeven waarmee de motoren vast zitten op het frame, ze pakken maar 1,5mm van het draad, daar moet gewoon 1mm lengte bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

B_sHoRtY schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:34:
Pas wel op dat je schroeven niet te lang zijn. Heb veel verhalen gehoord van ' stotterende ' motoren omdat de schroeven te ver de motor in werden gedraaid. Eer je daar achter bent :)
[...]
Ja klopt, doordat ze tegen de spoelen aan komen.
Ik zou nog max 3mm schroeflengte erbij moeten kunnen doen als ik het vergelijk met m'n vorige frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Hier even een foto'tje van mijn quad. Mobius cam zit er hier niet op.

http://imageshack.com/a/img921/8691/dymlbt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

B_sHoRtY schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:40:
Hier even een foto'tje van mijn quad. Mobius cam zit er hier niet op.

http://imageshack.com/a/img921/8691/dymlbt.jpg
Ik zou die ia6 receiver vervangen door een ia6b of ia6c, dan kan je ibus gebruiken en dan heb je veel minder latency.
Pagina: 1 ... 31 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.