JK schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:33:
Sinds de laatste fw update veel signal loss met mijn Phantom 3 Standard.
Straks maar even terug naar de vorige.... en ik gebruik het ding zo weinig, dat ik 'm te koop ga zetten binnenkort, na een laatste project waar ik mee bezig ben. Het is leuk, maar die regels (die ik gedeeltelijk aan de laars lap) maken het een stuk minder leuk. Een ROC light halen interesseert me weinig, want dan mag je nog minder en ben je verplicht ook nog eens voor 400 euro per jaar een verzekering af te sluiten.
Nu dus even duimen dat er minder video signal loss is met de lagere firmware. Zelfs als ie nog geen 5 meter van mij af is, krijg ik geen beeld. Controls blijven uiteraard altijd werken. Maar goed, de video antennes zitten in de controller, de 'controls' gaan via de externe antenne.
Voor andere DJI Phantom 3 Standard eigenaren die ook merken dat de reikwijdte kleiner is geworden van het videosignaal, of misschien helemaal geen signaal meer krijgen;
Op
http://phantomhelp.com/Mo...Standard/#FirmwareArchive kan je de oude firmwares downloaden.
1. Download daar 1.5.7
2. Zet het .bin-bestand op een lege microsd-kaart in de root
3. Doe de microsd-kaart NIET in je Phantom, maar zet de Phantom + remote controller aan
4. Start op je tablet of smartphone de DJI Go app, als je bent verbonden met de quadcopter en blijf in het hoofdscherm.
5. Doe de microsd-kaart in de Phantom 3S, in de app zie je nu de status van de upgrade (eigenlijk downgrade dus)
Als je een andere microsd-kaart in het apparaat stopt, zorg er dan wel voor dat er geen andere .bin fw files in de root staan, anders pakt ie die misschien.
Let ook op dat de kaart waar je de .bin op zet, niet te klein is. Ik deed het 64MB bestand op een 1GB kaart, maar bij 20% kreeg ik dat de upgrade niet was gelukt. Bestand op een grotere sd gezet en presto!
Hij is nu aan het updaten, als ie op tijd klaar is en het is nog een beetje licht, ga ik 'm opnieuw testen op dezelfde plek als waar ik vanmiddag problemen had (al stond daar wel in de buurt een gsm-mast, maar had de problemen ook elders in een bosrijk gebied).
edit2; Een verschil van dag en nacht in het kwadraat. Prima video feed, die soms nog weg valt (wat af en toe kan gebeuren, maar veel minder vaak dan eerder). Zelfde gebied als vanmiddag. Ik doe dus geen updates meer.