Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Radiance schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:01:
[...]

Als ik dan een control helemaal uit heb wat dan op 1000 staat gaat failsafe toch ook aan?

Min throttle is 1050, dat is het punt dat de motoren zonder stotteren gaan draaien. Dat is dan voor zo ver ik begrijp ook de hoeveelheid throttle die in airmode behouden wordt als je de throttle stick helemaal naar beneden hebt terwijl de transmitter waarde in Betaflight dan in wezen 1000 is.
[...]
Min_throttle is het punt waarop je motoren 'aangrijpen'
Min_command is het 0 punt van je throttle input (1000 over het algemeen.)
Dat zal niet je failsafe activeren, maar zonder airmode val je dan wel uit de lucht omdat je motoren stoppen met draaien zodra je onder je Min_throttle komt.
(En wat je al zegt, airmode/idle-up zorgt voor die grens, zodat met je stick helemaal omlaag je PID's actief blijven.)

Ik gebruik trouwens deze case voor mijn taranis, past perfect en de case past geweldig in m'n rugtas.
https://www.hobbyking.com...wItem.asp?idProduct=40244

PSN ID: Ancta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:47

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Sensei_D schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:19:
[...]
Uhhh... de bedoeling van airmode is juist dat je relatief lang throttle 0 hebt ;)
Ik was al bang dat ik de plank begon mis te slaan, excuus |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sensei_D schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:19:
[...]
Aha, dat is inderdaad een goeie, zoals je nu beschrijft is eigenlijk nog mooier inderdaad d:)b Dat heb ik dus (nog) niet met mijn oude firmware ;)

[...]
Wil je per se de case en ontvanger die erbij zitten? Ik heb destijds voor rond 175 de taranis op HK Europe besteld zonder ontvanger en zonder case. Ik wist al dat ik die ontvanger die er toen bij zat niet wilde. En de case is wel leuk, maar ik heb al zoveel zooi om te zeulen, dan prop ik hem liever in mijn tas ;)

[...]
Uhhh... de bedoeling van airmode is juist dat je relatief lang throttle 0 hebt ;)
Fair enough hehe. Ik zit momenteel op een de laatste maar het zat ook al in 2.8.

Ik wil wel graag een case ja voor zo'n dure zender, hoeft uiteraard niet waterproof te zijn.

Die zender die meegeleverd wordt? Die is aan de grote kant en daarom wil men die over het algemeen niet gebruiken of geeft dat een andere reden? Ik zie meestal dat mensen de x4 gebruiken dacht ik?
Ghostley schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:23:
[...]

Min_throttle is het punt waarop je motoren 'aangrijpen'
Min_command is het 0 punt van je throttle input (1000 over het algemeen.)
Dat zal niet je failsafe activeren, maar zonder airmode val je dan wel uit de lucht omdat je motoren stoppen met draaien zodra je onder je Min_throttle komt.
(En wat je al zegt, airmode/idle-up zorgt voor die grens, zodat met je stick helemaal omlaag je PID's actief blijven.)

Ik gebruik trouwens deze case voor mijn taranis, past perfect en de case past geweldig in m'n rugtas.
https://www.hobbyking.com...wItem.asp?idProduct=40244
Zo had ik het inderdaad ook begrepen uit tutorials en documentatie dus dat staat goed afgesteld bij mij. 1050 is bij mij ongeveer het aangrijppunt dat de motoren soepel blijven draaien. Daarom begreep ik die min command van failsafe omhoog ook niet helemaal die Summerechny aanhaalde maar die heeft nu ook weer wat geleerd als ik z'n laaste post lees. :>

Diezelfde case zag ik ook op Banggood staan, wel iets duurder maar heb daar dus die punten en op Hobbyking niet. :P

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal maar denk dat als ik de channels anders map ik er wel uit ben en anders werkt deze wat minder nette methode ook.

Ik zou die failsafe switch trouwens ook weg kunnen laten en daar een andere functie aan kunnen koppelen want als ik geland ben of merk dat ik een kill switch nodig heb kan ik natuurlijk ook gewoon disarmen wat ik nu eigenlijk ook al doe. Als ik bijvoorbeeld in een boom drijg te vliegen bijvoorbeeld disarm ik ook direct met een switch.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

cavey schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:18:
Hey Noobgrinder, het valt me op dat je vooral een kant op draait in al je filmpjes. Je moet ook wat meer bochten de andere kant op maken, anders krijg je een favoriete kant om te draaien (en volgens mij ben ik je enige subscriber :P)
Ja, ik ga vaker links dan rechts :P
Tijdens het vliegen merk ik het zelf ook wel, dan halverwege denk ik van "ik ga wel vaak links" en dan gooi ik er wat bochtjes/rolls naar rechts bij.
Op de simulator (FPV Event) heb ik hier geen last van, want dan race ik alleen maar op tracks en gelukkig merk ik niet echt verschil met links/rechts.

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ja en halve piloten hier gaan ook vaak naar links :D Duwen met rechtere duim is makkelijker dan trekken. Ik zelf merk dat vaak. Soms heb ik zo van : wtf wat deed het net nou...nou snel corrigeren (linker stick naar rechts en rechter stick naar links)
noobgrinder schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:13:
[...]

Ja, ik ga vaker links dan rechts :P
Tijdens het vliegen merk ik het zelf ook wel, dan halverwege denk ik van "ik ga wel vaak links" en dan gooi ik er wat bochtjes/rolls naar rechts bij.
Op de simulator (FPV Event) heb ik hier geen last van, want dan race ik alleen maar op tracks en gelukkig merk ik niet echt verschil met links/rechts.
Bekend 'probleem' ;)
Ik ga liever linksom dan rechtsom (mijn 'chocolade-bocht' - uitspraak van mijn toemalige snowboard-lerares).

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Zandhaas schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:20:
Ja en halve piloten hier gaan ook vaak naar links :D Duwen met rechtere duim is makkelijker dan trekken. Ik zelf merk dat vaak. Soms heb ik zo van : wtf wat deed het net nou...nou snel corrigeren (linker stick naar rechts en rechter stick naar links)
Héél herkenbaar, precies dezelfde gedachte tijdens het vliegen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Radiance schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:35:
Via de site van hun zelf, myairbot.com.

De pro versie is nu ook uit met BEC en power filter. Kost 45 dollar en 5 dollar verzendkosten.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2742116
Bedankt! Zojuist besteld. Over een paar weken in huis.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

lasharor schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:39:
Eeum? Waarom niet gebruik maken van een arm switch en gewoon failsafe via de receiver laten lopen? Gaat ook wel met die i6. Failsafe in de software is toch niet wat je wilt? DIng moet gewoon vallen als die geen signaal meer heeft.
Helaas er zijn meer situaties die failsave nodig hebben.

Transmitter lost is eerst door de reciever regeld , die failsave stel je in dmv reciever.
Bij frsky korte druk op reciever knop dan worden je transmitter instellingen opgeslagen zoals je die bij TX lost je FC wilt doorgeven.
Hier schuild het gevaar. Standaard is dat bij vele recievers hold.
Tja ipv TX lost kan de verbinding weg vallen tussen RX en FC.
Dus ook op FC moet je failsave instellen.
Uiteraard is TX lost vaker het geval dan dat sbus kabel los raakt maar het is mogelijk. En als je daar return to home hebt op GPS loze drone. Of ja die hold.
Setting. Dan heb je pech. Fly away drone.

Nagedacht over build bij onderhoud lijkt mij handig dat buzzer kan disablen. Maar ook de RX FC kan onderbreken voor de failsave test.
TX <-> RX is makelijk TX uitschakelen.
RX<->FC is trickier mits toegankelijk PWM PPM Sbus ibus kabel

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Net weer fpv gevlogen na een lange langere tijd! Fucking vet zeg. Wel echt een dikke crash gehad... Schade... 1 antenne kabel RX geknapt dus dat wordt solderen, protective lens cap GoPro kwijt van 10 euro uit Nederland. Dat wordt dus nieuwe bestellen voor een euro ps uit China. En er zit een barst in m'n Exopro GoPro mount maar nog niets ernstigs. Heb de 3d designs dus laat hem als ie echt stuk is hier in de buurt wel opnieuw printen voor 5 euro. Voor de rest ging het wel lekker, paar loops en flips gemaakt dus was wel leuk maar wel zenuwslopend zeg. Zweette me eigen een ongeluk haha.

Als ik thuis ben zal ik de blackbox eens uitlezen en de filmpjes kijken. Mijn vriendin ging alleen mee als we daarna nog even pokemon zouden gaan vangen dus zit nu op het beruchte Deltaplein. :+

Edit: Oke dat is balen, geen blackbox logs opgeslagen al had ik wel de switch naar Blackbox mode aangezet...iemand enig idee hoe dit kan? Doe ik iets verkeerd? Had de blackbox stick gewoon continue aan staan. Ik dacht dat als je dan armed hij dan gaat loggen... :(

[ Voor 14% gewijzigd door Radiance op 21-09-2016 20:56 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 15:59

lasharor

7 december 2004

Radiance schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:36:
Net weer fpv gevlogen na een lange langere tijd! Fucking vet zeg. Wel echt een dikke crash gehad... Schade... 1 antenne kabel RX geknapt dus dat wordt solderen, protective lens cap GoPro kwijt van 10 euro uit Nederland. Dat wordt dus nieuwe bestellen voor een euro ps uit China. En er zit een barst in m'n Exopro GoPro mount maar nog niets ernstigs. Heb de 3d designs dus laat hem als ie echt stuk is hier in de buurt wel opnieuw printen voor 5 euro. Voor de rest ging het wel lekker, paar loops en flips gemaakt dus was wel leuk maar wel zenuwslopend zeg. Zweette me eigen een ongeluk haha.

Als ik thuis ben zal ik de blackbox eens uitlezen en de filmpjes kijken. Mijn vriendin ging alleen mee als we daarna nog even pokemon zouden gaan vangen dus zit nu op het beruchte Deltaplein. :+

Edit: Oke dat is balen, geen blackbox logs opgeslagen al had ik wel de switch naar Blackbox mode aangezet...iemand enig idee hoe dit kan? Doe ik iets verkeerd? Had de blackbox stick gewoon continue aan staan. Ik dacht dat als je dan armed hij dan gaat loggen... :(
Staat die ook in dat eerste scherm aan? Je moet ook die functie activeren. Anders werkt het niet.
Ja staat aan in de configuratie tab... :/

Nog iets, ik had 1 of 2x als ik een snelle rol of loop maakte dat het signaal heel kort even verloren ging in mijn goggle. Kan dit liggen aan een voltage spike in de OSD? Die krijgt power van de FC via een UART. De VTX zit op die gefilterde 12v BEC van de PDB en de camera zit een condensator tussen de 5v BEC en de camera.

Is wel even schrikken zeg maar...

Edit: Na wat zoeken lijkt het inderdaad iets met het voltage en de OSD te zijn omdat het volledige signaal weg valt. Als ik de schroefjes van m'n quad volgende week ga vervangen voor betere (die ik nu heb draai ik snel dol en moet de dan uit boren met speciaal links tab tooltje) zal ik de stroomtoevoer van de osd op de 5v BEC erbij plaatsen. Heb die condensator op een klein stukje printplaat gesoldeerd dus daar is zat ruimte om die draadjes op te solderen. De 5v BEC zou 3a current kunnen hebben dus dat is voldoende moeten zijn voor de OSD en camera.

[ Voor 40% gewijzigd door Radiance op 22-09-2016 08:18 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:36:
Dit vraagt om een youtube linkje! :P

sensei_d.fpv channel

Wordt vervolgd, moet nog even knippen en plakken maar heb dit weekend geen tijd dus komt volgende week ergens. De echte dikke crash is trouwens niet opgenomen, vergeten de GoPro aan te zetten maar heb er wel eentje waar ik ook praktisch recht de grond in boor na een rol. :P

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:23:
Ja staat aan in de configuratie tab... :/

Nog iets, ik had 1 of 2x als ik een snelle rol of loop maakte dat het signaal heel kort even verloren ging in mijn goggle. Kan dit liggen aan een voltage spike in de OSD? Die krijgt power van de FC via een UART. De VTX zit op die gefilterde 12v BEC van de PDB en de camera zit een condensator tussen de 5v BEC en de camera.

Is wel even schrikken zeg maar...

Edit: Na wat zoeken lijkt het inderdaad iets met het voltage en de OSD te zijn omdat het volledige signaal weg valt. Als ik de schroefjes van m'n quad volgende week ga vervangen voor betere (die ik nu heb draai ik snel dol en moet de dan uit boren met speciaal links tab tooltje) zal ik de stroomtoevoer van de osd op de 5v BEC erbij plaatsen. Heb die condensator op een klein stukje printplaat gesoldeerd dus daar is zat ruimte om die draadjes op te solderen. De 5v BEC zou 3a current kunnen hebben dus dat is voldoende moeten zijn voor de OSD en camera.
Gebeurt dit?
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/l4hLPhJxoJ1BOumGI/giphy.gif
Bij mij lag het aan de PDB (een Matek V2.1), het probleem bij mij was dat de voltage onder een bepaald niveau kwam (volgens mij 13.6V) en hierna kwam er nog maar 3V uit de BEC ipv 12V.
Ik heb de PDB vervangen en het probleem was weg.
Ja precies dat inderdaad, en het signaal komt dan na een fractie van een seconde weer terug. Hmmm misschien dan toch de PDB?

Youtube

Wat @noobgrinder zegt, is aannemelijk. Probeer het voltage van je BEC te meten in een testopstelling (multimeter erop en _zonder propellers_ even flink proberen).

Welk OSD gebruik je eigenlijk? Wellicht dat daar een probleem in zit. Dat overkwam een vriend van me ook, zijn OSD flipte bij punch-outs.

OSD's zijn ook overrated, hup weg ermee :+

Maar beeld wegvallen zoals hierboven is inderdaad het allerengst imho. Prop los of random uit de lucht vallen is lang niet zo eng als geen beeld, brrrr.

sensei_d.fpv channel

Kars schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:06:
Wat @noobgrinder zegt, is aannemelijk. Probeer het voltage van je BEC te meten in een testopstelling (multimeter erop en _zonder propellers_ even flink proberen).

Welk OSD gebruik je eigenlijk? Wellicht dat daar een probleem in zit. Dat overkwam een vriend van me ook, zijn OSD flipte bij punch-outs.
Ik zal eens kijken of ik dat kan meten maar thuis viel het beeld niet weg. Het is echt alleen na een snelle roll en ook niet altijd.

Ik heb een Micro Minimosd.
Sensei_D schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:12:

Maar beeld wegvallen zoals hierboven is inderdaad het allerengst imho. Prop los of random uit de lucht vallen is lang niet zo eng als geen beeld, brrrr.
Ik vind het wel chill hoor om het voltage in de gaten te houden. Ik heb ook geen voltage warning op m'n TX en de buzzer op het PDB hoor je niet altijd als ie wat ver weg vliegt.

Youtube

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sensei_D schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:12:

Je kan er wel lekker makkelijk PID's mee tunen zonder laptop.
Radiance schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:07:
[...]
Ik vind het wel chill hoor om het voltage in de gaten te houden. Ik heb ook geen voltage warning op m'n TX en de buzzer op het PDB hoor je niet altijd als ie wat ver weg vliegt.
Timer erop, klaar :+
noobgrinder schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:13:
[...]

Je kan er wel lekker makkelijk PID's mee tunen zonder laptop.
Met laptop weet ik ook niet wat ik aan het doen ben met PIDs :+

Gekkigheid natuurlijk, OSD heeft zo zijn nut, zeker, ik kan er zelf alleen niets mee, is persoonlijk. Ik heb mijn nick in mijn scherm staan als ik vlieg, maar eenmaal in the moment heb ik niet eens door dat daar iets staat. Superman heeft geen HUD dus ik ook niet :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Sensei_D schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:26:
[...]
Superman heeft geen HUD dus ik ook niet :+
Vergeet je Iron Man niet? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Even aan het trainen geweest met FPV Event, dit is toch wel m'n favoriete sim op dit moment, deze sim komt het meest in de buurt van echt vliegen.
[YouTube: https://youtu.be/VAh8hnfUk-U]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Ik heb met pid gerommeld. Resultaat die foto, dan nog 4 meter hoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ryUyRE4nshK9KDhVYYSRWoiL/medium.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Zandhaas op 23-09-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 17:12
Zandhaas schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:48:
[afbeelding]
Dit is toch niet het gevolg van de pid's dat hij ineens tot bomen is aangetrokken? :o
Maar je hebt em toch wel weer terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Zandhaas schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:48:
[afbeelding]
Ik heb tot nu toe 1 keer in een boom vast gezeten, ongeveer 3 meter hoog.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3o7TKVgk5kPEyaLnOw/giphy.gif
Gelukkig was er iemand in de buurt met een ladder :P

Wat is er gebeurt dan waardoor je de boom in vloog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

BoAC schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:07:
[...]

Dit is toch niet het gevolg van de pid's dat hij ineens tot bomen is aangetrokken? :o
Maar je hebt em toch wel weer terug?
Jaa ik heb m wel terug, was wel even zoeken. Ik heb PID op kk2 veranderd omdat ik graag willen rollen wat voorheen niet mogelijk (beginner stabiele PID instelling). Toen ik m lanceerde, rolde hij al drie maal voordat hij de boom raakt. Ik moet nog uitzoeken welke meeste stabiele arco/horizon Pid instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Vorige week is tijdens een crash mijn vTx volgens mij kapot gegaan, gelukkig had ik een reserve liggen ;) . De chip bij de gele cirkel zit los, dit kan ik wel weer solderen met een goed bout. Ik vraag me echter af wat het element in de rode cirkel is, volgens mij is daar ook iets omweg gebroken. Heeft iemand een idee wat het is en hoe erg het is? O-)

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/9tca2xc2v/2016_09_23_18_35_03.jpg

P.S. Mijn battery strap was tijdens die crash ook gescheurd. Ik vlieg weer tijdelijk met een schoenveter :X

[ Voor 16% gewijzigd door Sumerechny op 23-09-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
JK schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:33:
Sinds de laatste fw update veel signal loss met mijn Phantom 3 Standard.
Straks maar even terug naar de vorige.... en ik gebruik het ding zo weinig, dat ik 'm te koop ga zetten binnenkort, na een laatste project waar ik mee bezig ben. Het is leuk, maar die regels (die ik gedeeltelijk aan de laars lap) maken het een stuk minder leuk. Een ROC light halen interesseert me weinig, want dan mag je nog minder en ben je verplicht ook nog eens voor 400 euro per jaar een verzekering af te sluiten.

Nu dus even duimen dat er minder video signal loss is met de lagere firmware. Zelfs als ie nog geen 5 meter van mij af is, krijg ik geen beeld. Controls blijven uiteraard altijd werken. Maar goed, de video antennes zitten in de controller, de 'controls' gaan via de externe antenne.

Voor andere DJI Phantom 3 Standard eigenaren die ook merken dat de reikwijdte kleiner is geworden van het videosignaal, of misschien helemaal geen signaal meer krijgen;

Op http://phantomhelp.com/Mo...Standard/#FirmwareArchive kan je de oude firmwares downloaden.

1. Download daar 1.5.7
2. Zet het .bin-bestand op een lege microsd-kaart in de root
3. Doe de microsd-kaart NIET in je Phantom, maar zet de Phantom + remote controller aan
4. Start op je tablet of smartphone de DJI Go app, als je bent verbonden met de quadcopter en blijf in het hoofdscherm.
5. Doe de microsd-kaart in de Phantom 3S, in de app zie je nu de status van de upgrade (eigenlijk downgrade dus)

Als je een andere microsd-kaart in het apparaat stopt, zorg er dan wel voor dat er geen andere .bin fw files in de root staan, anders pakt ie die misschien. :o
Let ook op dat de kaart waar je de .bin op zet, niet te klein is. Ik deed het 64MB bestand op een 1GB kaart, maar bij 20% kreeg ik dat de upgrade niet was gelukt. Bestand op een grotere sd gezet en presto!

Hij is nu aan het updaten, als ie op tijd klaar is en het is nog een beetje licht, ga ik 'm opnieuw testen op dezelfde plek als waar ik vanmiddag problemen had (al stond daar wel in de buurt een gsm-mast, maar had de problemen ook elders in een bosrijk gebied).

edit2; Een verschil van dag en nacht in het kwadraat. Prima video feed, die soms nog weg valt (wat af en toe kan gebeuren, maar veel minder vaak dan eerder). Zelfde gebied als vanmiddag. Ik doe dus geen updates meer.
Geen last van met laatste update , haal makkelijk 4km +
Moet er wel bij melden dat ik alle 20 channels heb. En die op auto heb staan.
Maar ook met 8 channels haal ik makkelijk 2km
Mischien dat dit anders is bij de standaard. Heb zelf de advanced

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:39

JK

itcouldbeanyone schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:47:
[...]

Geen last van met laatste update , haal makkelijk 4km +
Moet er wel bij melden dat ik alle 20 channels heb. En die op auto heb staan.
Maar ook met 8 channels haal ik makkelijk 2km
Mischien dat dit anders is bij de standaard. Heb zelf de advanced
Compleet anders en niet vergelijkbaar. Advanced maakt gebruik van Lightbridge 2, dat is véél beter.
Maar goed, voor nog geen 500 euro mag ik ook zeker niet klagen.
Ik kreeg van de week een mailtje van lasharor via datumprikker.nl betreft de meeting van volgende week zondag maar is er al iets van een locatie in omgeving Utrecht geopperd? Ben wel nieuwsgierig namelijk en heb er sowieso zin in! :)

Youtube

• Zandhaas

Zandhaas

even dit topic vrolijk maken met sunset video.
(Sterke wind boven de hek, ja dit is dakterras 3 hoog en nabij zee/strand)

[ Voor 11% gewijzigd door Zandhaas op 26-09-2016 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 16:08
Vandaag een Yuneexc Breeze gekocht ....
Eerste impressie:
- Vliegt stabiel
- Zeer goede Camera
- Goede digitale stabilisatie
- Compact, Ideaal om mee te nemen op reis in de hand bagage.

Eerste minpunt: De App zuigt de batterij van telefoon leeg, zelfs als deze gesloten is.
(Alleen "killen" helpt, maar dat zou makkelijk te fixen moeten zijn.)

Dus tot nu toe: :)

[ Voor 31% gewijzigd door Sparcky op 26-09-2016 14:58 . Reden: Minpuntje ontdekt. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tbag
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07-2024
Is er iemand toevallig ook met banggood meuk aan de slag geweest?

Heb een Feeyoung 250 foldable frame van carbon. Niet teveel van het vouwen verwachten. Vouwfunctie gebruik ik meer tijdens crashen. Waar overigens het frame zeer goed in is! Meerdere malen van +10 meter naar beneden gelazerd in het gras. Slechts een keer een draadje van PDB losgeraakt. Lipo's blijven mooi heel in zo'n kooi.

Alleen pokke weinig ruimte voor FC en PDB. Wellicht is esc met bec handigste optie met evt 12v UBEC voor je camera en je VTX. PDB hangt nu onderaan verpakt in schuimblok. (Dient tevens als landingsgestel)

Die vier 2205 motoren van kingkong zorgen voor voldoende thrust. +/-900 gr per motor op 550gr incl 1300mah 4s lipo. Scary as hell voor de eerste keer.

Voor complete race setup met video zender en camera ben ik amper over de €200,- heen gekomen. Niet topspul maar eigenlijk nog te goed voor overstap van micro naar miniracequad. Eerste tien keer met trillende handen gevlogen. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:17:
Ik kreeg van de week een mailtje van lasharor via datumprikker.nl betreft de meeting van volgende week zondag maar is er al iets van een locatie in omgeving Utrecht geopperd? Ben wel nieuwsgierig namelijk en heb er sowieso zin in! :)
Ik ben niet erg bekend in Utrecht helaas. Heb er wel zin in :)

-edit-
Zojuist een vriend van me gesproken (die woont in Utrecht) en hij gaf de volgende plekken aan:
- De Uithof (veel ruimte en in het weekend niet druk)
- Noord-oost (bijv. Maarseveense plassen)
- Zuidkant van A12
tbag schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:32:

Heb een Feeyoung 250 foldable frame van carbon. Niet teveel van het vouwen verwachten. Vouwfunctie gebruik ik meer tijdens crashen. Waar overigens het frame zeer goed in is! Meerdere malen van +10 meter naar beneden gelazerd in het gras. Slechts een keer een draadje van PDB losgeraakt. Lipo's blijven mooi heel in zo'n kooi.

Alleen pokke weinig ruimte voor FC en PDB. Wellicht is esc met bec handigste optie met evt 12v UBEC voor je camera en je VTX. PDB hangt nu onderaan verpakt in schuimblok. (Dient tevens als landingsgestel)

Die vier 2205 motoren van kingkong zorgen voor voldoende thrust. +/-900 gr per motor op 550gr incl 1300mah 4s lipo. Scary as hell voor de eerste keer.

Voor complete race setup met video zender en camera ben ik amper over de €200,- heen gekomen. Niet topspul maar eigenlijk nog te goed voor overstap van micro naar miniracequad. Eerste tien keer met trillende handen gevlogen. :-D
Foto's! :P

[ Voor 21% gewijzigd door Kars op 26-09-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Een vraagje. Ik vloog laatst boven de 300ft en ik zag telkens meldingen 'weak signal' en 'signal lost' meldingen voorbij komen. Ik had vooraf netjes gecalibreerd en via gps op 9/10 satellieten. Ik heb een Phantom 3 Standard. Is dit gebruikelijk? Ligt dit ook aan de firmware? Kan het kwaad, of komt de drone in het slechtste geval altijd terug naar home?

Verder nog een vraagje. Welk ND filter hebben jullie op de lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Kars schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:24:
[...]

Ik ben niet erg bekend in Utrecht helaas. Heb er wel zin in :)

-edit-
Zojuist een vriend van me gesproken (die woont in Utrecht) en hij gaf de volgende plekken aan:
- De Uithof (veel ruimte en in het weekend niet druk)
- Noord-oost (bijv. Maarseveense plassen)
- Zuidkant van A12
Ik ben hier ook niet bekend, maar het lijkt me sowieso wel handig als we onze auto's er direct kunnen parkeren. Dan kunnen we ook onze lipo's opladen via de auto (tenzij iemand een aggregaat heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht is dit een aardige locatie?
https://goo.gl/maps/eYaXCu6PpSD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Dat ziet er op zich wel goed uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Radiance heeft delen van Banggood. Mijn build komt voor een aanzienlijk deel ook van Banggood. ZMR250 clone van Alie, PDB en Emax RS2205 van Banggood. Heb eindelijk nagenoeg alles dus binnenkort komt ook mijn buildlog.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Goed, ik ben dus totaal nieuw in de dronewereld (heb alleen een X5SC liggen) en heb al een tijd een idee in mijn hoofd i.c.m. een drone. De M100 van DJI kwam als eerst in me op (voor gebruik van DJI SDK), maar het lijkt me veel leuker om er zelf een te bouwen. Ik heb tot nu toe het volgende idee:
FrameTarot 680 PRO
PropellersTarot TL2829 T Series 1355 Carbon Fiber
Batterij2x 6S 5000 mAh
Flight controllerPixhawk (kit incl. GPS e.d.)
Remote controllerFRSky Taranis RC Transmitter
ReceiverFRSky D4R-II

Heb al een hoop gebruik gemaakt van Ecalc, maar ik dacht dat het veel beter was om de vraag aan jullie te stellen. De drone moet:
- Minimaal 1-2 kilo extra kunnen tillen bovenop zijn eigen gewicht
- 55km/u of sneller vliegen
- Een hovering time van liefst minimaal 18-20 min. hebben

Welke motor heb ik hier voor nodig? En kan ik misschien beter ook andere dingen aanpassen, zoals de props en de batterij?

Ik kwam zelf uit op een van de volgende:
- Sunnysky X3520 720KV (Ecalc: 76km/h, 17min hover bij 1kg)
- Dualsky ECO 3515X 480KV (Ecalc: 56km/h, 20.9min hover bij 1kg)
- Quanum MT3510 360KV (Ecalc: 56km/h, 24.7min hover bij 1kg)

Graag hoor ik jullie feedback _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
andydewit schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:36:
Goed, ik ben dus totaal nieuw in de dronewereld (heb alleen een X5SC liggen) en heb al een tijd een idee in mijn hoofd i.c.m. een drone. De M100 van DJI kwam als eerst in me op (voor gebruik van DJI SDK), maar het lijkt me veel leuker om er zelf een te bouwen. Ik heb tot nu toe het volgende idee:
FrameTarot 680 PRO
PropellersTarot TL2829 T Series 1355 Carbon Fiber
Batterij2x 6S 5000 mAh
Flight controllerPixhawk (kit incl. GPS e.d.)
Remote controllerFRSky Taranis RC Transmitter
ReceiverFRSky D4R-II

Heb al een hoop gebruik gemaakt van Ecalc, maar ik dacht dat het veel beter was om de vraag aan jullie te stellen. De drone moet:
- Minimaal 1-2 kilo extra kunnen tillen bovenop zijn eigen gewicht
- 55km/u of sneller vliegen
- Een hovering time van liefst minimaal 18-20 min. hebben

Welke motor heb ik hier voor nodig? En kan ik misschien beter ook andere dingen aanpassen, zoals de props en de batterij?

Ik kwam zelf uit op een van de volgende:
- Sunnysky X3520 720KV (Ecalc: 76km/h, 17min hover bij 1kg)
- Dualsky ECO 3515X 480KV (Ecalc: 56km/h, 20.9min hover bij 1kg)
- Quanum MT3510 360KV (Ecalc: 56km/h, 24.7min hover bij 1kg)

Graag hoor ik jullie feedback _/-\o_
Wow dat wordt een dure grap bij elkaar :P

Je hebt nog niet gekeken naar esc's en props?
De hovertijd hangt ook voor een groot deel af van de gebruikte proppelers :)

/edit: ow wacht die M100 is ook aardig aan de prijs zie ik ;)
Tja.. dat kunnen arme hobbyisten als wij helemaal niet betalen :D

[ Voor 3% gewijzigd door BoAC op 26-09-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noobgrinder schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:02:
[...]

Ik ben hier ook niet bekend, maar het lijkt me sowieso wel handig als we onze auto's er direct kunnen parkeren. Dan kunnen we ook onze lipo's opladen via de auto (tenzij iemand een aggregaat heeft).
Kan ik dan ook bij jou in de auto laden? :> :P
Dan zal ik kijken of ik nog ergens startkabels kan vinden :P
Dat ziet er inderdaad uit als een mooi veld :)

Ik heb zoals MsG zegt inderdaad veel via Banggood besteld. :) Op de ESC en FC na alles geloof ik... :)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
BoAC schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:12:
[...]

Wow dat wordt een dure grap bij elkaar :P

Je hebt nog niet gekeken naar esc's en props?
De hovertijd hangt ook voor een groot deel af van de gebruikte proppelers :)

/edit: ow wacht die M100 is ook aardig aan de prijs zie ik ;)
Tja.. dat kunnen arme hobbyisten als wij helemaal niet betalen :D
Wel gekeken naar props, zoals in de tabel staat (1355). ESC's kun je toch pas naar kijken als je de motors hebt gekozen ivm ampère?

Die M100 heb ik 40% korting op dus valt nog mee ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door andydewit op 26-09-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Waarom ik geen Eachine drone wil kopen maar mijn drone zelf in elkaar knutsel: YouTube: Eachine 250 Racer RTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BoAC schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:14:
Waarom ik geen Eachine drone wil kopen maar mijn drone zelf in elkaar knutsel: YouTube: Eachine 250 Racer RTF
Dit geeft inderdaad een perfect beeld wat je mag en kan verwachten van een goedkope RTF race drone.

Ik kan me goed voorstellen dat als je begint en niet zo technisch/handig bent, dat je hier door wordt aangetrokken. Immers zit alles erbij en kun je 'out of the box' vliegen.
Echter krijg je een nare ervaring en leer je jezelf verkeerde dingen aan.

Ik vergelijk het met goedkope skateboards. Lijkt allemaal heel profi, maar het is o zo k#t om op te skateboarden. Lagers zijn shit, trucks zijn van snijkoek, plank is van spaanplaat...

Mijn advies is ook altijd: óf zelf bouwen (daar leer je het meest van!) óf doorsparen (er zijn namelijk wel goede RTF modellen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tbag
Kars schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:35:
[...]

Mijn advies is ook altijd: óf zelf bouwen (daar leer je het meest van!) óf doorsparen (er zijn namelijk wel goede RTF modellen).
Goed advies, plus wat is er mooier dan iets laten vliegen wat je zelf inelkaar hebt gezet. (Crashen doet dan vaak wel meer pijn maar kan in de portemonnee soms schelen)

Leuk om te lezen dat er ook een hoop met clone frames vliegen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nzM61FEFuvqgWr7W56DsmPUu/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jQySswXo1seN9SVxQLJGeLAy/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/py6smr4uzgbslxe0eJA0up63/medium.jpg

FOTOALBUM: https://tweakers.net/gallery/121970/fotoalbum

Frame Feeyoung ZX-250
Motor Kingkong 2205 2300KV
ESC LittleBee 20A Oneshot125
Props Kingkong 5040 triblade en 5045 twoblade (unbreakable)
Flightcontroller SP Racing F3 Acro (Clone)
PDB Matek 5in1 v3.1 met 5v en 12v rail en ingebouwde buzzer (via FC aangestuurd)
Ontvanger Orange RX fullrange DSMX Video zender FT48X 5.8G 48C

Antenne word nog vervangen door AOMWAYCloverleaf RHCP SMA en ik heb nog 4 programeerbare LEDstrips die er ook nog op komen.

Ik heb de kwad zo gebouwd dat de meeste onderdelen vocht zand en modder vrij blijven. Daarom een bult schuim aan de onderzijde om PDB te beschermen. PDB paste er niet boven FC ivm hoogte van de buzzer en je JST connector. Ernaast lukte ook niet omdat ik de relatief dure ESC's/Regelaars in de body wilde hebben. Daarom PDB aan de onderzijde met schuimrubber als landingsgestel. De bottomplate en de plaat daarboven met ductape afgeplakt om de boel spatwaterdicht te krijgen. Aan onderzijde krijgen de ESC's wel mogelijkheid tot koelen en heb de kieren daar dichtgelijmt. (niet echt goed te zien op foto in album)
Er zit normaal gesproken nog een plaat onder de VTX maar de nieuwe 4S 2200mah Lipo paste dan niet. (dus eruitgesloopt en de kooi achter met tiewraps vast gemaakt.

Superframe omdat je lipo's goed worden beschermt en je armen kunnen vouwen bij een crash maar neem dan wel regelaars en escs met een bec of ubec voor fpv spul. Je VTX en camera op 5v is dan ook het handigst. Scheelt een PDB en ruimte.

[ Voor 66% gewijzigd door tbag op 27-09-2016 11:48 . Reden: Foto's op verzoek toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

tbag schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:27:
[...]

Goed advies, plus wat is er mooier dan iets laten vliegen wat je zelf inelkaar hebt gezet. (Crashen doet dan vaak wel meer pijn maar kan in de portemonnee soms schelen)

Leuk om te lezen dat er ook een hoop met clone frames vliegen!
Ik ben zelf erg fan van de lumenier frames, ik heb dan ook een origineel QAV 5" frame, en een originele QAV-R (ook 5").
Omdat ze flink aan de prijs zijn, heb ik voor mijn 4" quad gekozen voor een banggood clone van de QAV-R 4".

Ik moet wel zeggen dat dit een flink verschil in kwaliteit is, de originele is veel netter afgewerkt, en bouwt daarom net iets lekkerder.
Tevens is het geen 1 op 1 kopie, wat je in de gaten moet houden als je andere dingen wilt mounten. (ik heb bijvoorbeeld een mount voor de HD cam laten printen, die past niet op de clone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbag
RonnieB82 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:03:
[...]

Ik ben zelf erg fan van de lumenier frames, ik heb dan ook een origineel QAV 5" frame, en een originele QAV-R (ook 5").
Omdat ze flink aan de prijs zijn, heb ik voor mijn 4" quad gekozen voor een banggood clone van de QAV-R 4".

Ik moet wel zeggen dat dit een flink verschil in kwaliteit is, de originele is veel netter afgewerkt, en bouwt daarom net iets lekkerder.
Tevens is het geen 1 op 1 kopie...
Mee eens en lumenier verdient de waardering ook en dus eigenlijk ook het geld maar ik denk dat de Chinese clones hobbyisten de kans geven om betaalbaar in te stappen.
Maar vaak is de afwerking en zelfs de kwaliteit van het materiaal stukken beter dan de clones. Je komt bij Carbon Fiber frames nog vaak tegen dat plaatmateriaal icm glasvezel is geproduceerd.

Ben nu al een tweede build aan het overwegen. X-frame van Lumenier (QAV-X) is een mooi ding maar de GEPRC ZX6 met PDB is erg aantrekkelijk voor de helft van de prijs.

Iemand trouwens al ervaringen met PDB's met OSD er op? (Van bijv Realacc, banggood)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Voor mezelf iets ingewikkelder gemaakt dit keer. Dit een half uur lang gedaan :P

Kan nog wel een stuk sneller maar merk dat mijn camera hoek niet echt veel sneller toelaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Een Freestyle oefensessie vlakbij huis (zonder obstakels). Moet nog wel aardig wat aan mijn PID's doen.

Qav-X (Clone) Buildlog + Onderdelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:14
Niet van banggood, maar wel van gearbest. Hier heb ik een quadcopter van gekregen om wat mee te experimenteren. Hoewel het een simpel model is (Q250) zonder fpv, vliegt deze best aardig. Het zijn niet de nieuwste onderdelen, maar voor deze prijs kun je dat ook niet verwachten.

Na het maken van deze quadcopter heb ik een eigen frame gemaakt. Op zicht best wel lastig om dit goed te doen. Het frame was helaas niet stevig genoeg om een crash te overleven.

Uiteindelijk heb ik hetzelfde frame nogmaals gemaakt voor 10 inch propellers:

Het maken van deze quadcopter heb ik beschreven op Instructables.

De onderdelen van banggood/gearbest zijn op zich prima om mee te beginnen. Ze zijn relatief goedkoop. En zeker in het begin zal de quadcopter nog wel eens een harde landing maken. Het nadeel is wel de verzending vanuit China. Het kan soms wel even duren voor de bestelde onderdelen aankomen.

DIY

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:40

Heb hier deze kit staan/vliegen ;) Zit nogsteeds beetje wobble in die ik er niet lekker uit krijg, maar ook niet heel veel tijd/expertise om ermee te knoeien :X

http://www.gearbest.com/multi-rotor-parts/pp_229695.html

• itcouldbeanyone
gisteren een stuk gevlogen met de phantom 3 advanced .
camera gimbal gericht op horizon. camera met lens hood. stond wel een klein beetje wind.
toen ineens richtte mijn camera uit zichzelf naar de grond. en na een seconde weer recht vooruit.
dit herhaalde zich een paar keer, ook wanneer hij in RTH mode ging.
op de beelden zie je dat de camera iets schommelt wanneer die naar beneden gericht staat. alsof de power even van de gimbal verdwenen was.
even later crashte de DJI Go app , gelukkig was hij al in RTH mode.
na een reboot van de app, weer verbinding.
er zat wel op dat moment een batterij in met nog de oude firmware.

ik ga het vanavond weer proberen of het probleem nog voordoet, de battrij is ondertussen up to date.
iemand het zelfde ervaren ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Na de filmpjes van hierboven mijn stuk minder spectaculaire video van vorige week, eerst keer in Airmode en FPV dus dat is mijn excuus. :P

Youtube

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 16:08
Ik geef toe .... Wanneer ik de presentatie van de DJI Mavic zag. :9~ Wat mooi en ideaal voor de handbagage. _/-\o_
(Dus besteld O-) .... ik ben benieuwd....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik kreeg vanmorgen een mailtje van Gens Ace met een aantal goede deals op LiPo's.

Weet iemand wellicht nog een goedkope leverancier van Dominator V3's? Ik overweeg mijn eindejaars uitkering daar vroegtijdig tegenaan te gooien O-) . Hobbyking heeft volgens mij de beste deal, maar dan wacht ik nog even tot Black Friday/Cyber Monday.

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Sparcky schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:43:
Ik geef toe .... Wanneer ik de presentatie van de DJI Mavic zag. :9~ Wat mooi en ideaal voor de handbagage. _/-\o_
Ik zit er ook sterk aan te denken. M'n P3S is al erg fijn, maar het compacte is heel handig voor hoe ik m'n drone gebruik.
Even de eerste reviews afwachten en dan een leuke kerstbesteding. :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sparcky schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:43:
Nu ben ik een racer/freestyler in hart en nieren, maar die Mavic Pro is zeker om te kwijlen ja _/-\o_
Radiance schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:05:
Na de filmpjes van hierboven mijn stuk minder spectaculaire video van vorige week, eerst keer in Airmode en FPV dus dat is mijn excuus. :P

[video]
Eerste keer FPV en airmode of bedoel je acro mode? Respect man, de eerste keer FPV hoverde ik alleen maar een beetje doelloos :+
Sumerechny schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:13:
Weet iemand wellicht nog een goedkope leverancier van Dominator V3's? Ik overweeg mijn eindejaars uitkering daar vroegtijdig tegenaan te gooien O-) . Hobbyking heeft volgens mij de beste deal, maar dan wacht ik nog even tot Black Friday/Cyber Monday.
Yup, V3's zijn daar het goedkoopst en lekker snel binnen. Heb zelf onlangs de urban blue versie gekocht, een leuke gimmick van HK imho. Als brildrager zie ik de zijkanten niet scherp, maar het contrast, kleuren en helderheid zijn echt veel beter dan de Quanum v2. En het kleinere beeld is toch fijner, iets wat ik niet had verwacht, ik kijk nu bijna nooit meer omhoog terwijl ik eerst StarGazer als nick had :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sensei_D schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:33:
[...]
Eerste keer FPV en airmode of bedoel je acro mode? Respect man, de eerste keer FPV hoverde ik alleen maar een beetje doelloos :+
Nee airmode, dat is acro maar de propellers blijven draaien en de PID controllers actief hij 0 throttle. Thanks, was ook best wel spannend allemaal. :P
Ik had wel al een aantal uren liftoff gespeeld en 1x eerder heel kort fpv gevlogen in horizon mode dus niet helemaal eerste keer maar wel de eerste keer dat ik voor het echt ging zeg maar. :)

Youtube

• Sumerechny

Sumerechny

Sensei_D schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:33:
[...]

[...]
Yup, V3's zijn daar het goedkoopst en lekker snel binnen. Heb zelf onlangs de urban blue versie gekocht, een leuke gimmick van HK imho. Als brildrager zie ik de zijkanten niet scherp, maar het contrast, kleuren en helderheid zijn echt veel beter dan de Quanum v2. En het kleinere beeld is toch fijner, iets wat ik niet had verwacht, ik kijk nu bijna nooit meer omhoog terwijl ik eerst StarGazer als nick had :+
Huhu :) , ik staar met m'n Q V2 de hele tijd scheef naar de grond. Hoe kijk jij tegen het 'bijzondere' beeldratio van de Dominator V3? Ik lees er wisselende dingen over.

Welke sterkte heb je? Ik zit zelf met -4 maar kan mijn Q V2 pro prima gebruiken zonder bril :?

Edit: gefeliciteerd? :P

• BoAC
Ik kreeg vanmorgen een mailtje van Gens Ace met een aantal goede deals op LiPo's.

Bij HobbyKing staat hij nu in BackOrder..
Ik wil em ook wel graag hebben, maar ik vind het wel een heel bedrag, en dan moet je er ook nog een receiver bij kopen geloof ik :X

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

BoAC schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:06:
[...]

Ik wil em ook wel graag hebben, maar ik vind het wel een heel bedrag, en dan moet je er ook nog een receiver bij kopen geloof ik :X
Klopt. Ik zou nog even wachten met de lancering van de HD3. Waarschijnlijk gaat de Domi V3 nog wel in prijs zakken.

ps. Mocht je toch een bak geld er voor over hebben dan kan je altijd nog de SE editie kopen, dat is inclusief alles.
Radiance schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:41:
[...]

Nee airmode, dat is acro maar de propellers blijven draaien en de PID controllers actief hij 0 throttle. Thanks, was ook best wel spannend allemaal. :P
Ik had wel al een aantal uren liftoff gespeeld en 1x eerder heel kort fpv gevlogen in horizon mode dus niet helemaal eerste keer maar wel de eerste keer dat ik voor het echt ging zeg maar. :)
Eenmaal aan de Airmode, nooit meer anders. :9 heel handig voor freestyle inderdaad. En gelukkig begrijp je ook de theorie erachter. Het is ook spannend.

[ Voor 49% gewijzigd door DutchWalnut op 28-09-2016 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:41:
[...]

Ja, dat simmen scheelt zo verschikkelijk veel. Dat had ik nooit gedaan en dan krijg je dit als eerste FPV ervaring; let op: dodelijk saai :+
Sumerechny schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:44:
[...]
Huhu :) , ik staar met m'n Q V2 de hele tijd scheef naar de grond. Hoe kijk jij tegen het 'bijzondere' beeldratio van de Dominator V3? Ik lees er wisselende dingen over.

Welke sterkte heb je? Ik zit zelf met -4 maar kan mijn Q V2 pro prima gebruiken zonder bril :?

Edit: gefeliciteerd? :P
Het 16:9 verhaal? Mja ik ben begonnen met Quanum die ook 16:9 is en daar nooit last gehad. Toen ging ik op een gegeven moment naar 4:3 op Quanum omdat ik het beeld te groot vond. Uiteindelijk weer naar 16:9 en na een minuut was ik er weer aan gewend. Ik heb vroeger ook nooit last gehad van 4:3 uitzendingen op een 16:9 TV. Ja iedereen had een wat dikkere kop :+ Maar als je Quanum nu op 16:9 staat zul je geen last hebben.

Ik heb zelf een zeer kleine spherische afwijking (+0.25 ofzo), maar een grotere cylindrische afwijking (-1.75 links) en daar zijn helaas geen lensjes voor. (Wil nog eens rho-lens.com gaan proberen) Als je alleen een spherische afwijking hebt van -4 moet je de lensjes van fat shark erbij nemen (tip: fotobooms.nl)
Het lijkt erop dat de Qv2 idd deels corrigeert, hier had ik ook altijd scherp beeld mee op de juiste afstand.

ik zag het symbooltje bij mijn naam ja, thanks ;)

sensei_d.fpv channel

• Sumerechny

Sumerechny

[...]

Het is inderdaad een aardig bedrag (en geen wonder dat hij in backorder staat met die prijs). De reciever moet er inderdaad nog bij (30 - 60 euro) én antenne's. De oplader weet ik niet zeker.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sumerechny schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:16:
[...]

Het is inderdaad een aardig bedrag (en geen wonder dat hij in backorder staat met die prijs). De reciever moet er inderdaad nog bij (30 - 60 euro) én antenne's. De oplader weet ik niet zeker.
Je hebt inderdaad een antenne en reciever nodig. De stroomnetlader zit er niet bij, maar je kan wel de FS lipo laden aan je lipo lader. Er zit een kabel erbij die dat mogelijk maakt.
[...]

Het is zeker een hoop geld, ik heb wekenlang getwijfeld of ik het wel moest doen en of ik niet beter voor een attitude v3 moest gaan, daar zat immers alles bij. Maar de HDMI-in gaf voor mij de doorslag, die heeft de attitude niet en zal waarschijnlijk in de toekomst wel nodig zijn. Ook verwacht ik in de winter met een micro te gaan vliegen dus DVR is een big plus.

Is het het waard? In mijn geval wel; ik vlieg nu een jaar en verwacht nog jaren te blijven vliegen. De Fat Shark brillen zijn modulair dus ik verwacht hier nog minimaal 5 jaar plezier van te hebben. Over zo'n periode valt de prijs wel mee (zo moet je het aan jezelf en vrouw/vriendin zien te verkopen :+)

sensei_d.fpv channel

• BoAC
Sensei_D schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:22:
[...]
Het is zeker een hoop geld, ik heb wekenlang getwijfeld of ik het wel moest doen en of ik niet beter voor een attitude v3 moest gaan, daar zat immers alles bij. Maar de HDMI-in gaf voor mij de doorslag, die heeft de attitude niet en zal waarschijnlijk in de toekomst wel nodig zijn. Ook verwacht ik in de winter met een micro te gaan vliegen dus DVR is een big plus.

Is het het waard? In mijn geval wel; ik vlieg nu een jaar en verwacht nog jaren te blijven vliegen. De Fat Shark brillen zijn modulair dus ik verwacht hier nog minimaal 5 jaar plezier van te hebben. Over zo'n periode valt de prijs wel mee (zo moet je het aan jezelf en vrouw/vriendin zien te verkopen :+)
Helemaal mee eens :)
Verkopen aan mijn vrouw hoef ik het niet, ik heb een hobby-potje die ik gevuld moet zien krijgen, dus dat gaat wel goed. Probleem is echter dat er ook nog accu's, actioncam enz nodig zijn :D
BoAC schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:33:
[...]

Helemaal mee eens :)
Verkopen aan mijn vrouw hoef ik het niet, ik heb een hobby-potje die ik gevuld moet zien krijgen, dus dat gaat wel goed. Probleem is echter dat er ook nog accu's, actioncam enz nodig zijn :D
I know your pain ;) Wij hanteren thuis inderdaad ook potjes voor onze hobbydingen, werkt gewoon veel beter. Ik sta alleen dankzij Fat Shark al een tijdje in de min :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Sensei_D schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:40:
[...]
I know your pain ;) Wij hanteren thuis inderdaad ook potjes voor onze hobbydingen, werkt gewoon veel beter. Ik sta alleen dankzij Fat Shark al een tijdje in de min :+
Haha lol, dat krijg ik niet uitgelegd :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Haha, heerlijk. Hier hebben we geen potjes maar na een financiële meevaller zijn er aardig wat mogelijkheden...dat betekend nog niet dat ik begrip krijg van mijn vrouw O-) .

Vorige week wou mijn zoontje (4) wel graag mee met vliegen dus ik had m'n vrouw zover gekregen om mee te gaan met ons dochtertje (2). Mijn zoontje heeft de bril even op gehad en vond het GEWELDIG! Mijn dochtertje kon het ook wel waarderen, maar snapte het waarschijnlijk niet. Mijn vrouw had totaal geen interesse :P .

Hoewel een een flinke investering is heb ik ook het idee dat het hem waard is. Zeker sinds ik ben begonnen met fpv vliegen is het veel toffer geworden en vlieg ik meermaals per week. Gewoon iets eerder vertrekken uit m'n werk, thuis snel de tas op de rug en naar het weiland toe hobbelen...heerlijk!

Edit: Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stijl van de Dominator SE ook wel tof vind, alleen lijkt zwart mij geen geschikte kleur om lang mee in de zon te staan.

Edit2: De postbode had vanmiddag mijn nieuwe soldeerbout besteld. Ik heb direct mijn kapotte vTx gemaakt. Ik had veel eerder een goede bout moeten kopen! :o

[ Voor 16% gewijzigd door Sumerechny op 28-09-2016 18:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

In verband met de drone meetup deze week: Ik stel voor om die plek die eerder in dit topic is genoemd aan te houden: https://www.google.nl/map...67!4d5.2277756?shorturl=1

Mocht dat daar toch niet helemaal uitkomen dan kan dan wel een ander plekje gezocht worden. Heel ingewikkeld lijkt mij dat niet. Nu heb ik zelf 3 gates ter beschikking maar ik weet eerlijk gezegd ivm met persoonlijke omstandigheden niet zeker of ik nu wel aanwezig kan zijn. Deslaniettemin is het misschien goed om nog even een inventarisatie te maken of mensen nog materialen hebben om een leuke race track te maken.

Hebben jullie ook een voorkeur voor een tijd om daar af te spreken?

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

lasharor schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:24:
In verband met de drone meetup deze week: Ik stel voor om die plek die eerder in dit topic is genoemd aan te houden: https://www.google.nl/map...67!4d5.2277756?shorturl=1

Mocht dat daar toch niet helemaal uitkomen dan kan dan wel een ander plekje gezocht worden. Heel ingewikkeld lijkt mij dat niet. Nu heb ik zelf 3 gates ter beschikking maar ik weet eerlijk gezegd ivm met persoonlijke omstandigheden niet zeker of ik nu wel aanwezig kan zijn. Deslaniettemin is het misschien goed om nog even een inventarisatie te maken of mensen nog materialen hebben om een leuke race track te maken.

Zie ik het goed een meeting in mijn achtertuin waarvan ik niet weet :o
lol verkeerde maps :9

• itcouldbeanyone
nu net weer getest dit keer met een up to date accu.
dit keer geen last gehad dat me gimbal af en toe plotseling naar de grond toe wijst.
beetje raar dat het met de accu te maken had.
dus mensen met een phantom, indien je gimbal raar doet, check je accu firmware

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben me aan het orienteren om een drone te kopen. Ik vond de dji mavic pro wel erg gaaf, zeker qua formaat.

Zijn er nog bepaalde zaken waar ik goed op moet letten? En kan ik ergens drone regels vinden per land 👍🏼😎??

Het zo zuur zijn als je er zelf niet bij kan zijn maar dat privé zaken prioriteit hebben is logisch natuurlijk. Ik hoop voor je dat er niets ernstigs aan de hand is.

Ik zelf heb geen materialen om een track mee te bouwen maar denk ook niet dat ik echt mee zou kunnen doen op een track.
De tijd maakt mij niet zo heel veel uit maar denk dat een uur of 12 a 1 wel schappelijk is voor de zondag?

Youtube

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Mijn mixuko shendrone is zodanig gebouwd dat er niet veel ruimte is om de tilt aan te passen. Die is flinke 30 a 45 graden.
Gezien je met FPV de horizon opzoekt dan ga je vanzelf hard. En als beginner te hard. En bochtige complexe parkour is dan niet te doen.
Landen is meer crashen of land naast boompje.
Of 180 en dan disarm als speed er uit is.

Ons clubje prefereerd de Krieger vinden de Mixuko te licht

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb je net een mail gestuurd, maar had deze post nog niet gezien ;)

Locatie lijkt me prima, zo rond 12.00 uur lijkt me ook goed.
Ik neem mee:
- launchpad (makkelijk voor in het gras)
- soldeerbout + kleinmateriaal (voor de snelle reparaties)
- tafeltje (om op te repareren ;) )
- DC-AC autoconverter + verlengsnoer (om evt. lader aan te sluiten)
- startkabels (als bovenstaand excessief wordt gebruikt :+ )

Tot dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Rond 12:00 (+- 15 minuten) is wat mij betreft een mooie tijd.
Ik heb 2 zelfgemaakte gates, pionnen en een "vlag" die ik mee zal nemen.
Verder neem ik ook nog een 12V > 220V omvormer mee, soldeerbout en gereedschap.
Ik hoop dat er niks ernstigs is en dat je er ook gewoon bij bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:18:
Ik ben me aan het orienteren om een drone te kopen. Ik vond de dji mavic pro wel erg gaaf, zeker qua formaat.

Zijn er nog bepaalde zaken waar ik goed op moet letten? En kan ik ergens drone regels vinden per land 👍🏼😎??
Om te beginnen, lees dit topic door (ja ik weet het, veel info, maar de moeite waard).
Wat zijn je wensen en eisen? En daarop volgend, wat is je budget?

Over de regels, dit is wel een aardige link:
http://uavcoach.com/drone-laws/

Ik hoop trouwens dat het weer goed is zondag, de voorspelling zijn nou niet echt heel veel belovent. :(

Youtube

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Radiance schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:58:
Ik hoop trouwens dat het weer goed is zondag, de voorspelling zijn nou niet echt heel veel belovent. :(
Dat is tot nu toe nog een understatement! Eindelijk weekend en dan krijg je regen.... meh.

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:58:
Het regent hier nu extreem hard en de voorspellingen lijken inderdaad niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:05

Ik zit mijzelf ook te oriënteren om een (FPV) race quad te bouwen op basis van waarschijnlijk een ZMR250.
Nu zag ik via Sumerechny zijn bericht de volgende LiPo voorbij komen:
http://www.gensace.de/tat...es-lipo-battery-pack.html

Weten jullie of dit aan te raden is, of kan ik mogelijk beter voor een ander LiPo gaan ?

• Zandhaas

Zandhaas

hebben jullie ook ervaringen met 3d print spacers. die van mij deels kwijt. Ik ben hier gaan kijken naar 3dhubs.com voor locals printers.
Ik weet niet welke materialen het best is voor racer? Zag iets van 100 microns, abs en pla langskomen :S
Enige tips?
Wat voor spacers zoek je? Als het die spacers zijn om je FC en pdb etc te stapelen heb ik die wel voor je. Heb toen zo'n kit besteld met 300 stuks in allerlei lengtes.

Youtube

• Zandhaas

Zandhaas

Radiance schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:16:
Wat voor spacers zoek je? Als het die spacers zijn om je FC en pdb etc te stapelen heb ik die wel voor je. Heb toen zo'n kit besteld met 300 stuks in allerlei lengtes.
Spacer die ik zoek lijkt meest op bumper voor zmr250
Zo eentje
Afbeeldingslocatie: https://images2.sw-cdn.net/product/picture/290x218_7155886_3026030_1459321945.jpg

• Sumerechny

Sumerechny

Chrisiesmit93 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:51:
[...]

Ik zit mijzelf ook te oriënteren om een (FPV) race quad te bouwen op basis van waarschijnlijk een ZMR250.
Nu zag ik via Sumerechny zijn bericht de volgende LiPo voorbij komen:
http://www.gensace.de/tat...es-lipo-battery-pack.html

Weten jullie of dit aan te raden is, of kan ik mogelijk beter voor een ander LiPo gaan ?
Ik ervaar de hoge C als een groot verschil tegenover mijn 35C Zippy's. Je moet zelf nog overwegen of je 3S of 4S wil.

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:05
Sumerechny schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:37:
[...]

Ik ervaar de hoge C als een groot verschil tegenover mijn 35C Zippy's. Je moet zelf nog overwegen of je 3S of 4S wil.
Gaat om een beginners drone om te bouwen, maar wil wel gelijk met een goede basis van start gaan.
Twijfel alleen nog tussen 3S en 4S, zag via Google dat 4S eigenlijk voor iets gevordere drone's en builds bedoeld is, maar mij lijkt dat doordat je meer voltage hebt bij 4S, je ook meer speling (dus vliegtijd) hebt.

Zag ook dat dezelfde LiPo in 4S leverbaar is, ook 1800mAh en 75C.
Wat zouden jullie zodoende aanraden, 3S of 4S?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Chrisiesmit93 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:55:
[...]

Gaat om een beginners drone om te bouwen, maar wil wel gelijk met een goede basis van start gaan.
Twijfel alleen nog tussen 3S en 4S, zag via Google dat 4S eigenlijk voor iets gevordere drone's en builds bedoeld is, maar mij lijkt dat doordat je meer voltage hebt bij 4S, je ook meer speling (dus vliegtijd) hebt.

Mijn eerste build was een ZMR250 en gebruikte een 3S nano-tech 1300mah. Ben nu overgestapt naar 4S tattu 75c 1300mah en moet zeggen, dat had ik eerder moeten doen :)

De 1800 is vrij groot en zwaar. Je zal dus een balans moeten vinden tussen gewicht en het beste verbuik.

Rekensom:
Maximale Amp continu= mah x discharge (C)

Dan kan je kijken naar het gewicht van de batterij. Hoe zwaarder de batterij is. Hoe minder vluchtijd je zal hebben. Dus zal je zelf een rekensommetje moeten maken wat het beste is. Je wilt licht zijn (meer airtime) en langer power hebben (max Amp).

Houd bij een 4s build rekening met je ESC. Bij een 5045 triblade prop trek je namelijk ~27 amp. Dus heb je een ESC nodig van 30a. Ook heb je een pdb nodig met 5v/12v bec voor je flight controller en reciever. :)

En mocht je het niet interreseren, gewicht/power ratio. Dan kan je altijd een batterij kiezen zoals je zelf al hebt gekozen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zandhaas schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:10:
[...]

Spacer die ik zoek lijkt meest op bumper voor zmr250
Zo eentje
[afbeelding]
Ah oke. Ik heb toen een mount voor mijn fpv camera laten printen bij een jongen in Delft voor 4 euro geloof ik, was het goedkoopste materiaal en dit houdt het prima. Het materiaal was PLA en die jongen heet Thomas van Arkel. Vriendelijke gozer die snel reageerd. Ik had mijn file toen ergens op zaterdag avond aangeleverd en had binnen een half uur een reactie van hem dat ie hem de volgende dag zou printen. Maandag op de bus gedaan en dinsdag in huis. Je kan het ook bij hem ophalen in Delft trouwens.

https://www.3dhubs.com/den-haag/hubs/thomas

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heren,

Aangezien het weer de bepalende factor gaat worden aankomende zondag, zat ik te denken aan een indoor-locatie.

Er is namelijk een gruwelijk vette plek: http://www.werkspoorkathedraal.nl/nl/locatie/

Alleen weet ik niet of we hier überhaupt terecht kunnen, maar even bellen zou kunnen.
Hoe kijken jullie er tegen aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:55:
[...]

Met 4S heb je niet per se meer vliegtijd, je hebt meer power. Ik ben zelf begonnen met 3S en heb daar lang gezeten, maar veel beginnen ook op 4S. Scheelt uiteindelijk kosten, want je gaat sws over naar 4S uiteindelijk ;) Een 1800 is dan nog wel gebruikelijk, maar de meesten vliegen inderdaad 1300. Racen en lange vliegtijden gaan gewoon niet samen, trust me, I tried :+ In het begin een wat grotere accu kan echter ook goed zijn, die wendbaarheid bij een kleinere accu heb je in het begin niet nodig.

Even een algemeen oproepje;
We zijn op dit moment in Alkmaar in overleg met de plaatselijke wielerbaan om daar FPV races te organiseren. Zij denken zelf aan een maandelijkse of zelfs 2-wekelijkse compititie, maar hier zijn mensen voor nodig. Iemand hier geinteresseerd? Een korte impressie van de hal, toen mijn vliegmaatje een demo mocht geven;

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kars schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:42:
Heren,

Aangezien het weer de bepalende factor gaat worden aankomende zondag, zat ik te denken aan een indoor-locatie.

Er is namelijk een gruwelijk vette plek: http://www.werkspoorkathedraal.nl/nl/locatie/

Alleen weet ik niet of we hier überhaupt terecht kunnen, maar even bellen zou kunnen.
Hoewel het mij onwijs leuk lijkt denk ik niet dat het voor mij veel zin heeft. Denk dat ik binnen No time m'n drone kapot vlieg omdat ik nog erg veel ruimte nodig heb.

Kan wel komen kijken en alles mee nemen want zal vast een hoop van jullie kunnen leren.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Kars schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:42:
Heren,

Dat ziet er vet uit!
Ik heb nog nooit indoor gevlogen, maar dit ziet er beter uit dan direct in een parkeergarage beginnen.
Hier heb je gelukkig nog wat hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 10-10 22:35
noobgrinder schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:07:
[...]

Dat ziet er vet uit!
Ik heb nog nooit indoor gevlogen, maar dit ziet er beter uit dan direct in een parkeergarage beginnen.
Hier heb je gelukkig nog wat hoogte.
Het nr1 voordeel van een parkeergarage is dat bijna alles van beton is, en je er weinig stuk kan maken.

Geen ruiten om doorheen te vliegen bijvoorbeeld. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Hallo mensen! Nieuw op dit forum. Ik vlieg sinds een paar maandjes een FPV quad. Eigen build. Bestaande uit DYS 2205 2300 KV motoren, DYS 20A BLHeli ESC's Naze32 REV6, 4S 1300MaH LiPo's tezamen met een Fatshark Teleporter V5 goggle/CAM set. Helaas op dit moment nog een defecte motor. Hier ben ik op aan het wachten zodat ik weer kan scheuren:). Indoor lijkt me super!! Niet dat ik dicht bij Alkmaar woon, maar lijkt mij zeker leuk om eens indoor te vliegen. Ik woon zelf in Brabant en zoek hier altijd de lege veldjes op. Mensen in de buurt van Breda of iets dergelijks met deze hobby?:)
Sensei_D schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:16:
[...]
Met 4S heb je niet per se meer vliegtijd, je hebt meer power. Ik ben zelf begonnen met 3S en heb daar lang gezeten, maar veel beginnen ook op 4S. Scheelt uiteindelijk kosten, want je gaat sws over naar 4S uiteindelijk ;) Een 1800 is dan nog wel gebruikelijk, maar de meesten vliegen inderdaad 1300. Racen en lange vliegtijden gaan gewoon niet samen, trust me, I tried :+ In het begin een wat grotere accu kan echter ook goed zijn, die wendbaarheid bij een kleinere accu heb je in het begin niet nodig.

Even een algemeen oproepje;
We zijn op dit moment in Alkmaar in overleg met de plaatselijke wielerbaan om daar FPV races te organiseren. Zij denken zelf aan een maandelijkse of zelfs 2-wekelijkse compititie, maar hier zijn mensen voor nodig. Iemand hier geinteresseerd? Een korte impressie van de hal, toen mijn vliegmaatje een demo mocht geven;
[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

guapper schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:47:
[...]

Het nr1 voordeel van een parkeergarage is dat bijna alles van beton is, en je er weinig stuk kan maken.

Geen ruiten om doorheen te vliegen bijvoorbeeld. >:)
Goed punt!
We moeten de boel inderdaad niet slopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 10-10 22:35
noobgrinder schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:13:
[...]

Goed punt!
We moeten de boel inderdaad niet slopen :9
Nou ja, maakt mij niet zo veel uit hoor.

Als het maar vanuit diverse hoeken gefilmd wordt zodat we hier kunnen mee genieten van de actie!
Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.