Had je de controller wel de tijd gegeven bij het starten om zichzelf te calibreren? Ik heb ook wel eens gezien dat in cleanflight het model langzaam wegdraaide terwijl hij stilstond. Na opnieuw aansluiten en direct het model stil te laten staan gebeurde dat niet.. misschien was dat de oorzaak van het langzaam vanzelf opspinnen van de motorenRadiance schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:23:
Ik dacht ook eens dat de boel niet goed werkte omdat de motoren ineens gas bij gingen geven en na wat rond zoeken kwam ik meerdere topics op rcgroups tegen waarin mensen zeiden dat dat een bekend probleem is als er geen props op zitten. Ik testte wel in angle mode geloof ik. Niet dat ik jou niet geloof hoorAlleen herinnerde me dat het niet altijd op een fout duidt. Die van mij vliegt verder ook prima voor zover ik kan oordelen.
Overigens kun in cleanflight je de accelerometer en Gyro ook opnieuw kalibreren als je quad niet ge-armed is: Cleanflight manual
Heb je daarbij ook de pid- en rate-waardes de van de verschillende versies vergeleken en de is daarbij dezelfde pidcontroller actief?Ik heb trouwens vanavond voor het eerst met Betaflight 3 gevlogen en kreeg de indruk dat ie wat sneller reageert dan voorheen.
Maar ben zelf echt nog te onervaren om al dat soort dingen echt op te merken, kan ook tussen de oren zitten.
In Cleanflight kun je ook de quad zeer snel laten reageren door goede pid-tuning
Welke flight controller gebruik je trouwens?
[ Voor 8% gewijzigd door BoAC op 13-09-2016 08:32 ]