Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vanavond mijn GoPro op dieet gezet.
Ik heb nog een mooie Hero HD, die kaal (met SDcard en accu) nog 99 gram weegt.

Door de grote heat-sink te verwijderen en zonder accu te laten functioneren (5V op de USB-in te zetten), kom ik nu aan 60 gram.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/cfb70rvex/IMG_20160905_203827.jpg

Werkt prima :)
GustavSan schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:37:
Een beginnersvraag :). Heb mijn drone vandaag binnen. Ik wil eigenlijk even oefenen maar kom er naast de standaard regels die gelden niet helemaal uit waar dit nu wel/niet kan.

Hierachter heb ik bv allemaal weilanden. Geen crowds etc, maar wel grond van een boer. Mag ik daar dan zomaar vliegen? Dan een stuk heide in een wandelgebied....tja..mag dat daar dan wel?

Ik kom uit Driebergen maar kan op zich overal naartoe...
Ik heb hier een paar meter verderop ook een aantal weilanden die eigenlijk bij het kasteel horen, maar weer verpacht zijn aan boeren. Het kasteel wil geen drones e.d., maar de boeren vinden het prachtig (de meeste heb ik al ontmoet en een tijd mee staan praten) :)
Op een andere locatie zijn we wel eens aangesproken door de beheerder van het land, die vroeg alleen of we iets verder het weiland in wouden omdat we nogal dicht bij geparkeerde auto's stonden d:)b

TL;DR : Gewoon lekker je ding doen, goed uitkijken, het liefst een spotter mee.

[ Voor 61% gewijzigd door Kars op 06-09-2016 08:11 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

BoAC schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:06:
[...]

Netjes overleggen met de boer als je problemen wilt voorkomen.
In het wandelgebied zou ik (persoonlijk) als je mensen tegenkomt, zover mogelijk uit de buurt blijven. En verder volgens de regels de afstand in de gaten houden. En verder: gewoon gezond verstand :)
Als je gewoon normaal doet, vriendelijk blijft en je troep opruimt dan vinden ze het niet zo erg. Ik heb er geen problemen mee gehad. Praatje maken helpt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een dakine tas; ook met die straps:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/tas.jpg
Verder past er alles in om met 2 quads te gaan vliegen; mijn zender, fatshark set, reserveprops, wat klein gereedschap, en +- 10 1300 lipo's.

Ook sinds kort bezig met een display + diversity module in mijn fatshark:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/vrx.jpg

Deze is gebouwd door iemand anders, maar ik kan er zelf de software voor programmeren dmv arduino. (inmiddels al flink aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

RonnieB82 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:39:
Ik heb een dakine tas; ook met die straps:
[afbeelding]
Verder past er alles in om met 2 quads te gaan vliegen; mijn zender, fatshark set, reserveprops, wat klein gereedschap, en +- 10 1300 lipo's.

Ook sinds kort bezig met een display + diversity module in mijn fatshark:
[afbeelding]

Deze is gebouwd door iemand anders, maar ik kan er zelf de software voor programmeren dmv arduino. (inmiddels al flink aangepast)
Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen plaatjes.
Ik nu ook :)

[ Voor 10% gewijzigd door DutchWalnut op 06-09-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DutchWalnut schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:55:
[...]

ze staan op een public dropbox folder, dus het zou zichtbaar moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

DutchWalnut schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:55:
[...]

Ik zie ze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 20:51

Mitchell

Ondertitel

Heb nu sinds kort een Syma X8G ($65) met een koffer waar hij perfect inpast (https://i.imgur.com/eo1dIv2.png), maar ben nu aan het rond kijken waar ik het beste kan vliegen hiermee.

Is er toevallig iemand uit Enschede hier die een mooie locatie weet waar ik in alle rust met me quadcopter kan vliegen (en ik geen 20 minuten voor hoef te fietsen, haha)? Er zijn wel twee lege weilanden in de buurt, maar beiden hebben hekken eromheen dus als hij in zo'n weiland crashed kom ik er niet makkelijk bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Mitchell op 06-09-2016 12:07 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:41

MsG

Forumzwerver

Mijn hele rits aan PDB en Emax motoren was vanuit Banggood met Laos Post bezorgd, oftewel niet bezorgd :-( . Het is nu opnieuw verzonden, hoop binnenkort toch echt te kunnen bouwen. Straks is het alleen maar regen en moet ik weer enkele maanden wachten. Vliegen de 250mm zelfbouwers ook wel binnen in bijv. gymzaaltjes oid? Ik ben een beetje bang voor nat gras straks in de herfst.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb sinds kort de Phantom 3 Standard. Zijn er ergens goedkope koffers te koop met insert waar de Phantom in past? Ik zie mooie, luxe koffers langskomen, maar die zijn eigenlijk veel te duur voor simpele bescherming. Ik zie van die lelijke aluminium koffers, terwijl ik eigen iets van nylon of kunststof zoek (licht maar het moet wel tegen een stootje kunnen). Iemand tips, want misschien kijk ik op de verkeerde plekken?

Ik zoek dus een lichte, stootbestendige tas/koffer voor de Phantom 3 Standard. Het liefst kunststof of nylon, en het liefst zo dat deze in het onderste grote vak van mijn backpack past :)?

[ Voor 37% gewijzigd door GustavSan op 06-09-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

GustavSan schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:33:
Ik heb sinds kort de Phantom 3 Standard. Zijn er ergens goedkope koffers te koop met insert waar de Phantom in past? Ik zie mooie, luxe koffers langskomen, maar die zijn eigenlijk veel te duur voor simpele bescherming. Ik zie van die lelijke aluminium koffers, terwijl ik eigen iets van nylon of kunststof zoek (licht maar het moet wel tegen een stootje kunnen). Iemand tips, want misschien kijk ik op de verkeerde plekken?

Ik zoek dus een lichte, stootbestendige tas/koffer voor de Phantom 3 Standard. Het liefst kunststof of nylon, en het liefst zo dat deze in het onderste grote vak van mijn backpack past :)?
Iets als dit?
1. https://www.aliexpress.com/item//32351657160.html (Kunststof of nylon)
2. https://www.aliexpress.com/item//32692646963.html (ABS aan de buitenkant)

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mitch377 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:06:
Heb nu sinds kort een Syma X8G ($65) met een koffer waar hij perfect inpast (https://i.imgur.com/eo1dIv2.png), maar ben nu aan het rond kijken waar ik het beste kan vliegen hiermee.

Is er toevallig iemand uit Enschede hier die een mooie locatie weet waar ik in alle rust met me quadcopter kan vliegen (en ik geen 20 minuten voor hoef te fietsen, haha)? Er zijn wel twee lege weilanden in de buurt, maar beiden hebben hekken eromheen dus als hij in zo'n weiland crashed kom ik er niet makkelijk bij.
Bij het Rutbeek zit wel een mooi veldje. Bij de parkeerplaats van de borstelbaan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Shiver23 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:53:
[...]

Bij het Rutbeek zit wel een mooi veldje. Bij de parkeerplaats van de borstelbaan.
Nouja, Rutbeek is dus 20 mintuten fietsen voor me. Heb ik niet zo heel veel zin in met me grote koffer. Woon zelf bijna in het centrum. :P

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Mitch377 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:54:
[...]

Nouja, Rutbeek is dus 20 mintuten fietsen voor me. Heb ik niet zo heel veel zin in met me grote koffer. Woon zelf bijna in het centrum. :P
Daar zit mooi stuk terrein die normaal voor camping gebruikt wordt en wordt elke 2 weken gemaaid. En inderdaad bij de skiheuvel. Daar zit ik ook vaak met een maat van mij. 8)

Edit: Staat trouwens ook wel aangevinkt op de Map in de TS.

Je kan ook vliegen op het Van Heekpark (is nu een zandbult) daar maak ik vaak gebruik van voor ik aan het werk moet en zit ook vrijwel in het centrum. Maar je kan daar wel mensen tegen komen.

Ik zal de plekken even op de kaart zetten :)

[ Voor 25% gewijzigd door DutchWalnut op 06-09-2016 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13
Mitch377 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:54:
[...]

Je woont in een dichtbevolkt gebied, koopt een drone en gaat vervolgens moeilijk doen over 20 minuten reistijd naar een veilige plek om te vliegen? 20 minuten, waar hebben we het eigenlijk over?

Ik heb (nog steeds) geen drone maar reis per auto bijna 40minuten om met een van mijn (power-) kites te vliegen. Als je er niet voor wilt reizen, kun je slechts 2 dingen doen:
1. Verhuizen
2. Drone verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Gadgeteer schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:38:
[...]

Je woont in een dichtbevolkt gebied, koopt een drone en gaat vervolgens moeilijk doen over 20 minuten reistijd naar een veilige plek om te vliegen? 20 minuten, waar hebben we het eigenlijk over?

Ik heb (nog steeds) geen drone maar reis per auto bijna 40minuten om met een van mijn (power-) kites te vliegen. Als je er niet voor wilt reizen, kun je slechts 2 dingen doen:
1. Verhuizen
2. Drone verkopen.
Ik vind het inderdaad redelijk vervelend om 20 minuten te fietsen met een grote koffer die ik moet vasthouden. De koffer kan/past niet achterop en kan ook niet aan mijn stuur omdat het handvat te klein is. Als ik een auto had gehad zou ik sowieso niet zeuren. Natuurlijk, het is een beetje lui, maar goed. :P

Ik heb uiteindelijk de koffer gekocht omdat deze veel goedkoper was dan een kunststof/nylon tas en hij handiger op te bergen is.

Anyway, heb ondertussen wel een mooie locatie toegestuurd gekregen die op nog geen 5 minuten afstand zit, dus hier posten had wel degelijk zin in mijn ogen. Dankjewel Shiver23! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Mitchell op 06-09-2016 16:16 ]

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:19
Jammer dat er op de kaart in de topic start nog geen locaties in België zijn toegevoegd. Ik woon zelf in de provincie Oost-Vlaanderen in Astene en heb mijn vlieg spot toegevoegd aan de kaart. Ik hoop dat ook andere Belgische tweakers dit doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

glennvho schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:50:
Jammer dat er op de kaart in de topic start nog geen locaties in België zijn toegevoegd. Ik woon zelf in de provincie Oost-Vlaanderen in Astene en heb mijn vlieg spot toegevoegd aan de kaart. Ik hoop dat ook andere Belgische tweakers dit doen. :)
Met wat vlieg je? Ik ben van Kruishoutem, vlakbij dus. Vlieg wel hoofdzakelijk nog in mijn eigen tuin. Ik heb 2 Epiquad 210's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Is er een website waar ik makkelijk mooie foto's van de Phantom 3 Standard kan zien (van gewone gebruikers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12
GustavSan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:27:
Is er een website waar ik makkelijk mooie foto's van de Phantom 3 Standard kan zien (van gewone gebruikers)?
Google :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GustavSan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:27:
https://www.flickr.com/groups/phantom3/pool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:19
Oz. schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:13:
[...]

Met wat vlieg je? Ik ben van Kruishoutem, vlakbij dus. Vlieg wel hoofdzakelijk nog in mijn eigen tuin. Ik heb 2 Epiquad 210's.
Ik woon in Astene (Deinze) en vlieg voornamelijk in velden in de buurt. Ik heb een DJI F450 waar ik mee begonnen ben (nu ja eigenlijk was dat met een Eachine H8 van €10). Daar vlieg ik nu niet echt meer mee aangezien ik een Alien cloon (Martian 220mm) gebouwd heb. Ik vlieg voornamelijk nog line of sight maar dat heb ik al heel goed onder de knie, ik vlieg dus ook al af en toe FPV.

Kruishoutem is niet zo ver, misschien kunnen we eens samen gaan vliegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

glennvho schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:08:
[...]

Ik woon in Astene (Deinze) en vlieg voornamelijk in velden in de buurt. Ik heb een DJI F450 waar ik mee begonnen ben (nu ja eigenlijk was dat met een Eachine H8 van €10). Daar vlieg ik nu niet echt meer mee aangezien ik een Alien cloon (Martian 220mm) gebouwd heb. Ik vlieg voornamelijk nog line of sight maar dat heb ik al heel goed onder de knie, ik vlieg dus ook al af en toe FPV.

Kruishoutem is niet zo ver, misschien kunnen we eens samen gaan vliegen? :)
Ik heb de eerste maanden ook line of sight gevlogen, maar vlieg nu enkel nog FPV. Vlieg je line of sight in acro mode? In angle/horizon kan ik mijn plan wel trekken line of sight, maar acro vind ik toch een stuk moeilijker.

Ik vlieg vooral freestyle, ben rustig aan wat proximity aan het oefenen voor in de toekomst mee te kunnen doen met races, maar dat zal nog niet voor direct zijn. Lijkt me wel leuk om eens met iemand te vliegen, elkaar achtervolgen enz. Alleen een heel drukke periode momenteel, veel te weinig tijd om te vliegen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Whaha. Ja. Zo kan je het ook lezen idd. Nee. Ik bedoelde foto's die de Phantom 3 Standard maakt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tijd om weer eens de deur uit te gaan!
Dat wordt dan de 2e keer FPV vliegen en voor het eerst met m'n gemodde Quanum Cyclops. :)

Ik zag trouwens hier laatst foto's van tassen voorbij komen.
Ik gebruik mijn laptop rugzak van Eastpak. Is een tas voor 17" laptops.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1024bab02bf0f330368ac08af7566d7e.png

Aan beide kanten zitten straps dus kunnen 2 quads op maar voorop moet ook nog wel een passen met custom strap. :)

Hier zitten nu 4 lipo's in, de doos van m'n Cyclops, de transmitter en een doos met allerlei gereedschap voor spoed reparaties en ik heb nog ruimte zat over voor lipo's of ander gereedschap al past dat extra gereedschap dan niet meer in zo'n doosje. Dat doosje gebruik ik tevens ook als launch pad in geval van hoog gras.

Ga trouwens ook even wat verder uit de buurt vandaag, heb op maps een mooi groot open veld gezien richting Hoek van Holland. Als het wat is update ik die in de map. :)
Is inmiddels een maïs veld. :( Next...

[ Voor 8% gewijzigd door Radiance op 07-09-2016 20:09 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Yes. Dankje. Precies wat ik zocht en er zitten echt mooie foto's tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké balen. Geen idee maar ik wil beginnen met vliegen net en m'n goggle vond de vtx al niet wat ik raar vond want die had ik al goed ingesteld aan de hand van een filmpje waar iemand het sterkste signaal door gemeten had dus ik doe een scan met m'n goggle om te kijken waar m'n vtx uitzend, dat was ergens in band 8 terwijl ik hem op 6 had ingesteld. Naja prima ik ingesteld, veel gecheckt en was oké, vlieg 10m bij mij vandaan en zie dat het beeld weg valt dus direct landen en daarna is het beeld nooit meer terug gekomen. Als ik een scan doe met de goggle ziet ie ook helemaal niets meer wat uitzend en als ik het druk knopje op de vtx gebruik veranderd er ook helemaal niets meer op het kleine schermpje, deze blijft op 8 staan.

Antenne zit gewoon goed op de vtx gedraait dus daar kan ie niet door doorgebrand zijn lijkt mij en heb zowel een PDB met filter als lc filter op m'n Quad dus ook daar kan het niet aan liggen lijkt mij.

Faulty vtx? Ga zo maar een nieuwe bestellen denk ik... Iemand tips? Hopelijk is ie er dan nog voor de meeting gaat plaatsvinden.

Daarna wel nog 2 lipo's los leeg gevlogen maar het begon inmiddels te erg te schemeren om de diepte nog goed in te kunnen schatten en heb de leds eraf gehaald toen ik de fpv gear ging installeren dus tijd om te stoppen.

Helemaal nutteloos was het dus niet en buiten dat een prachtig mooi veldje gevonden al is het wel verboden toegang. Er zit een scouting en was verder niemand aanwezig dus voor deze keer maar even artikel 461 genegeerd. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Radiance op 07-09-2016 20:55 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
Boef :D

Ik wil nog een 2e vtx en camera bestellen maar weet ook nog niet welke.
Ik zit te denken aan Imersion vtx met een ccd camera: FOXEER HS1177M (wil geen cmos vanwege kwaliteit) :)

Ik bestel meestal bij banggood vanwege de goede service. De levertijden boeien mij niet zo, het is hobby tenslotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, het is nog verdomde lastig om een rustige en ruimte plek te vinden buiten een no fly zone in regio Haaglanden. Maliveld bijvoorbeeld zou top zijn maar ivm de overheidsgebouwen een no fly zone. De duinen allemaal verboden natuurgebied op de wandelpaden na en de parken met dit mooie weer zijn ook in de avond veel te druk. Het zoontje van mijn vriendin had hier ooit een keer kamp gehad en zij wees me op die plek en toen we er aankwamen stond er weel een slecht leesbaar bordje verboden toegang maar het veldje zelf was te aantrekkelijk om weg te gaan :P Het begon al te schemeren ook dus een andere plek zoeken was geen optie meer.

Die Foxeer camera heb ik, XAT 600 van Banggood. Niets mis mee maar heb geen vergelijkingsmateriaal.
Ik heb die switchable Foxeer VTX maar die lijkt nu dus de geest gegeven te hebben na 2x vliegen. Zoals gezegd brand het LED schermpje nog wel en er staat een 8 op maar de druk knop doet niets meer en hij zend ook niets meer uit. Heeft niet gerookt en ruikt ook niet verbrand o.d. dus waar het dan aan ligt? Nu had ik hier toch al wat slechte verhalen over gelezen alleen op het moment dat ik hem kocht was ie net uit...doe ik dus ook niet meer, proefkonijn spelen :P
Het gaat om deze VTX.
De laatste keer dat ik er mee vloog had ik er geen problemen mee en heb daarna niets meer veranderd aan mijn setup.

Nu lees ik op Oscar Liang z'n blog wat over de opvolger van deze VTX maar ja...ga ik die gok nog eens nemen?

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59

lasharor

7 december 2004

Bij mij werkt die vtx nog altijd prima. Hoe heb je hem aangesloten? Misschien dat het niet genoeg voltage krijgt wanneer wegvliegt.

Blijkbaar zijn er wel problemen het de sterkte van het signaal. Dat hele switch gedoe werkt blijkbaar niet zo goed.
Hij zit op een 12v BEC en gaat dan door een Lc filter. Ik zal die lc filter er eens tussenuit halen maar hij doet ook niks als ie op de grond staat. Het knopje reageerd nergens meer op en in het lcd display blijft een 8 staan.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:31:
Nu lees ik op Oscar Liang z'n blog wat over de opvolger van deze VTX maar ja...ga ik die gok nog eens nemen?
Als je een andere vtx gaat nemen wacht dan even tot volgende week. Dan zouden de nieuwe Tramp HVs van ImmersionRC uit moeten komen; de toekomst van analog video transmitters imho _/-\o_ Om een idee te geven; met deze vtxjes is afgelopen weekend op het riverside fpv event met 8 man storingsvrij gevlogen.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op donderdag 08 september 2016 @ 06:54:
Hij zit op een 12v BEC en gaat dan door een Lc filter. Ik zal die lc filter er eens tussenuit halen maar hij doet ook niks als ie op de grond staat. Het knopje reageerd nergens meer op en in het lcd display blijft een 8 staan.
Zit het knopje nog wel vast (gesoldeerd)?
Toevallig gisteren gevlogen met een vriend van me, die kon op zijn vTx geen band meer kiezen omdat het knopje los zat.

Sensei_D schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:45:
[...]
Als je een andere vtx gaat nemen wacht dan even tot volgende week. Dan zouden de nieuwe Tramp HVs van ImmersionRC uit moeten komen; de toekomst van analog video transmitters imho _/-\o_ Om een idee te geven; met deze vtxjes is afgelopen weekend op het riverside fpv event met 8 man storingsvrij gevlogen.
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit. Die ga ik zeker in m'n achterhoofd houden.
Kars schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:00:
[...]

Zit het knopje nog wel vast (gesoldeerd)?
Toevallig gisteren gevlogen met een vriend van me, die kon op zijn vTx geen band meer kiezen omdat het knopje los zat.
Hij zend ook geen enkel signaal meer uit.
Met mijn gemodificeerde Cyclops zie je waveform waar het beste signaal uitgezonden wordt en de lijn blijft helaas vlak.

Ik ga vanmiddag of van het weekend de boel even open schroeven zodat ik er bij kan en dan loop ik de bedrading even na, als die goed is het lc filter er tussenuit maar zal ook even naar dat knopje kijken. Lijkt me stug dat daar iets mee gebeurd is want heb nog geen zware crash gehad met m'n quad maar you never know. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
Vandaag een review gemaakt van mijn 1e quadcopter ooit. Het is wel een speelgoed ding, maar voor mij prima om de basis te leren. :)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:10
Iemand nog een ZMR250 kopen? Dan ga ik vanavond maar eens wat foto's maken. Vrijwel nooit mee gevlogen (1 keer getest). Merk dat ik er gewoon niet aan toe kom (tenminste, niet de tijd vrij maak).

• Sumerechny

Sumerechny

barrymossel schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:44:
Iemand nog een ZMR250 kopen? Dan ga ik vanavond maar eens wat foto's maken. Vrijwel nooit mee gevlogen (1 keer getest). Merk dat ik er gewoon niet aan toe kom (tenminste, niet de tijd vrij maak).
Wat zijn de specificaties en wat wil je er ongeveer voor hebben? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Sumerechny schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:51:
[...]

Wat zijn de specificaties en wat wil je er ongeveer voor hebben? O-)
Ik stuur je vandaag of morgen wel even een DM :)
Moet even alles bij elkaar zoeken ;)

• Sumerechny

Sumerechny

barrymossel schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:55:
[...]

Ik stuur je vandaag of morgen wel even een DM :)
Moet even alles bij elkaar zoeken ;)
Zet maar op het forum, wellicht zijn er meer mensen die interesse hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Ik zoek nog een tweede zodat we de huidige niet hoeven te delen met een vriend van me :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Net weer even gevlogen op het verboden veldje. Echt een super chill veld! Mooi groot vierkant veld van om en na bij 120 bij 120 meter. Ook leuk is dat er nog wat kleinere veldjes naast liggen die gescheiden worden door wat lage groepjes bomen. Ideaal om wat omheen te vliegen als ik weer een werkende vtx heb.

Het nadeel van de voetbalvelden waar ik voorheen vloog is de breedte. Het zijn dan wel 3 velden maar worden gescheiden door hoge bomen.

Doordat ik hier echt lekker de ruimte heb kon ik ook een flinke dot gas geven en toen merkte ik voor het eerst het verschil tussen 50c en 65c lipo's. Die 65c lipo's hebben echt een stuk meer punch wat logisch is maar was me dus nog niet eerder echt opgevallen omdat ik nog nooit echt meer dan half gas had gegeven.

Ik zal van het weekend nog even kijken of ik deze vtx nog aan de praat kan krijgen en anders wordt het denk ik die immersion tramp hv. Heb wat rond gezocht en lees er inderdaad veel goede reacties over aan de hand van die events en de prijs valt me ook mee als de prijs op de site van immersion ook echt de retail prijs wordt.

Ik hoop in ieder geval redelijk snel weer fpv te kunnen vliegen! Blijft super vet en ben blij dat ik weer wat tijd heb om te vliegen.

Youtube

• BoAC
Heb net mijn custom build frame in de poeier gevlogen. Voor het eerst loopings en rolls, dat ging prima. Maar toen werd het wat donkerder en dan verlies je orientatie en afstand.

En met mijn stomme hoofd.. de antenne van mijn zender niet netjes omhoog gezet, dus waarschijnlijk ook verbinding weg.. krak. Propeller krom, frame krom en accu een beetje gedeukt.

Wordt een nieuw frame regelen voor dat ding, niet meer zelf zagen enz.. maar gewoon carbon. Vind het toch wel erg leuk :)

Blijven jullie altijd gedeukte accu's gebruiken, totdat die bolligheid vertonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Sumerechny schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:56:
[...]

Zet maar op het forum, wellicht zijn er meer mensen die interesse hebben.
Shunt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:41:
Ik zoek nog een tweede zodat we de huidige niet hoeven te delen met een vriend van me :D
  • ZMR 250 Carbon frame
  • 4x (+1) DYS1806 2300KV motors
  • 4x FlyColor ESC 20A (BLHeli)
  • Naze32 Rev. 6
  • PCB voor Naze32
  • Walkera DEVO RX601 receiver
  • AomWay antenne
  • Eachine 700tvl FPV camera (CMOS) + transmitter
  • Een stel rode en zwarte Kingkong 5040 props
  • Een net nieuwe 1800mAh Turnigy LiPo (40C) (gekocht om te testen of alles nog werkt)
Kom maar met een bod. Wil er geen hoofdprijs voor, want vond het leuk om te bouwen. Het vliegt (niet afgesteld uiteraard) en zit wat gras hier en daar (omdat ik niet goed kan vliegen - en het geduld niet heb). Werkt allemaal verder perfect. Heb nog wat extra m3 schroefjes.

En evt. tegen meerprijs een gemodde Devo 7E transmitter (die door de mod ook bepaalde kleine drones voor binnen kan vliegen - en dus ook deze ZMR).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EwYNrAVhpGqDMEdPuQ0mW3W7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/isKQmqEQjQ3nIuiV70QvirBW/full.jpg

---edit--- Oh ja, ook nog een nooit gebruikte Quanum FPV V2 bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Klinkt interresant die nieuwe VTX .
Maar het is normaal dat op race events men VTX uitdeeld met 25 mW beperking. Dat is ten eerste omdat races niet zoon zware power vereisen in op korte afstand. 600 mw juist eerder vervuild en andere racer weg drukt. En er power wapen race ontstaat waar klote beeld krijgt door reflexies en ander ongein. Als iedereen highpower gaat zenden . Wat erger is bij races binnen.
Dus voor meeting met meerdere vliegen is het netjes om met 25 mw VTX te vliegen. Wil je beter ontvangst heb je paar opties. Als je met meerdere vliegt.
Goede 25mW VTX
Goede antennes
Diversity ontvangens eventueel op statief
Triversity etc. Naast gewoon goede antenne ook richt antennes met bepaalde gevoeligheids hoek.
Reciever met tracking.

Gewoon casual vliegen met anderen brengt enorm veel stress doordat men zomaar inplugt en er dus crashes komen doordat je FPV beeld door anderen weg valt.
Uiteraard gebruik je raceband en overleg je eerst op welke kanaal zitten .

Dus FPV ervaring kan op disaster ervaring zijn als paar 200 en 600 mwatters heb die de anderen weg drukt.

Ook is handig als drone ophaald meteen de stekker eruit voordat je in de buurt van mede piloten komt die aan vliegen zijn. Of voor hun voorbij lopen of staan.

Ik heb dus zoon klote ervaring omdat als wij vliegen er enkele power ether vervuilers tussen zitten met 200 en 600 mw .
Als je alleen vliegt ver wilt of achter obstakels dan is meer power fijn.
Maar voor race met meer piloten is dat not done.

Dan heb ik ook een VTX probleem met slecht beeld verbeterd met elco op lipo en als er op ch4 ene op ch 5 en 4 en 3 tegen komt met zijn 600W is vliegen op ch 2 al niet te doen.
En dus op ch2 er flink last van heb.
Dat ie op ch8 moet zodat ik op ch1 kan vliegen. En ander op ch5 200mw.

Dan heb je nog een optie om met meerdere piloten te mixen tussen righthand en lefthand clover antennes.

Dan is er nog optie om een channel te kiezen waar bij voorkeur op vliegt en je antennes optimised voor die freq gebruikt.

Ik heb paar weken niet meer gevlogen mijn enthausiasme is zwaar bekoeld en kijk nu naar diversity reciever voor mijn dominator HD.
En Mixuko controleren.
Die nieuwste generatie high power 220? Motoren hebben met dempening light veel terug slag inductie wat boel stoord en VTX sloopt. Met 40V spikes.
En ESC niet met elco geleverd worden.

Vershillende crashed hebben ouwe clovers ook geen goed gedaan dus setje nieuwe clovers lefthand.
VTX is mooie haakse compact exemplaar ideaal voor zoon moeilijke build.
Maar misschien ook wat grotere A merk VTX proberen .

1 ste Diversity reciever voor Dominator meeste piloten hier vliegen met soort van diversity oplossing. Ik loop wat achter.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Omdat ik zo snel mogelijk weer FPV wil vliegen en het liefst voor de meeting gister avond maar de Eachine TX526 besteld. :)
Ik had ook aardig wat Banggood points verzameld dus ging nog wat korting vanaf. :)
Mijn blog en dan met name de Quanum mod tutorial wordt best goed gelezen en heb daarmee al bijna 10k punten verzameld :o Nooit verwacht :D
De maker van de Cyclops+ firmware verwijst ook naar mijn tutorial op zijn GitHub pagina zie ik nu net :o

Prijs viel mee en zou er voor de meeting moeten zijn en als ik mijn huidige VTX nog aan de praat krijg heb ik een reserve. :) Is het niks kan ik altijd die ImmersionRC Tramp HV nog bestellen die tegen die tijd dan uit moet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Radiance op 09-09-2016 08:03 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:19:
Heb wat rond gezocht en lees er inderdaad veel goede reacties over aan de hand van die events en de prijs valt me ook mee als de prijs op de site van immersion ook echt de retail prijs wordt.
ImmersionRC wilt die retailprijs max, Sander van ImmersionRC heeft dit ook gezegd op het event. Echter keek de eigenaar van multirotorparts.nl al zo van; "Whaaaat? Hell no >:) " Maar hopelijk zorgt concurrentie tussen de shops wel voor een eerlijke prijs.
BoAC schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:16:
Blijven jullie altijd gedeukte accu's gebruiken, totdat die bolligheid vertonen?
Heb er 1 die ik alleen gebruik om even in te vliegen, deze raakt ook altijd uit balans. Als je dat merkt kun je hem eigenlijk beter weggooien.
SG schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:50:
Gewoon casual vliegen met anderen brengt enorm veel stress doordat men zomaar inplugt en er dus crashes komen doordat je FPV beeld door anderen weg valt.
Uiteraard gebruik je raceband en overleg je eerst op welke kanaal zitten .

Dus FPV ervaring kan op disaster ervaring zijn als paar 200 en 600 mwatters heb die de anderen weg drukt.
Ik heb helaas dezelfde ervaringen. En zelfs met raceband gaat het niet altijd goed. Genoeg goedkope vtxjes zenden en helemaal niet uit op 25 mw :+ en ook niet netjes op 1 frequentie.
Imho als onze groep allemaal over zouden gaan op Tramp is het probleem opgelost (moet die prijs wel lekker laag zijn zoals Immersion wilt) Je kan met de Tramp namelijk 1 persoon raceleader maken, deze krijgt dan de magic wand :+ (Touch and Race), welke de frequenties en uitzendvermogen bepaald van alle racers en waarbij de rest pitmode gebruikt om je quad gewoon aan te kunnen zetten tijdens een race. De quads die niet racen zenden dan op zeer laag vermogen op 1 vaste frequentie uit, echt om te testen.

Met 8 man hebben ze op Riverside moeiteloos gevlogen met alleen RHCP antennes en velen zonder diversity. Ons groepje kan niet eens 4 man laten vliegen zonder issues :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Hmm 1 lipo doet gemeen. Van 1 cell daalt de voltage erg hard, zojuist 2 cellen op 3,55 en de 3e op 2,7.
Die is/gaat dood?
EDIT: hmm andere hetzelfde, erg groot voltage verschil op dezelfde (3e) cell :|

Ik heb nieuwe props, carbon op mn 500 gezet enkrijg hem nog niet erg stabiel. Nu drift hij soms ineens een kant op in autolevel. Ook een stuk minder lift lijkt het dan met goedkope gemfan slowfly nylon props :?

[ Voor 58% gewijzigd door Mutatie op 09-09-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutatie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:07:
Hmm 1 lipo doet gemeen. Van 1 cell daalt de voltage erg hard, zojuist 2 cellen op 3,55 en de 3e op 2,7.
Die is/gaat dood?
EDIT: hmm andere hetzelfde, erg groot voltage verschil op dezelfde (3e) cell :|
Ik denk dat dit stervende is ja. Ik heb dit nu met een van mijn lipo's en heb het gehad met 1 van mijn andere lipo's. Aan het eind kon ik die ene cel niet meer opladen, zakte meteen weer naar 0 na een lading.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb dit pas ook gehad met een zo goed als nieuwe lipo. Geen idee waar dat dan aan ligt... Fout uit de fabriek gekomen of toch een opdonder gehad van een harde landing, het blijft mij ook een raadsel. Die van mij was van de een op de andere dag 0 volt op 1 cell terwijl ie het daarvoor nog prima deed.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Hmm oke, zal maar eens rondkijken naar andere accu's. Mooi moment om dan maar op 4s over te gaan.
Ze houden de ladingen wel vast lijkt het, bij gebruik daalt 1 erg snel waardoor hij van lekker vliegen plots omlaag komt.

[ Voor 39% gewijzigd door Mutatie op 09-09-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Gaan jullie altijd voor de hoogst moglijke C-rate of toch voor meer lading?
Volgens mij kun je van een lipo met een hogere lading ook meer vermogen trekken.
Wat is de beste balans daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
BoAC schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:36:
Volgens mij kun je van een lipo met een hogere lading ook meer vermogen trekken.
C rating hang af van de capaciteit. CxmAh.
Bv:
2000mAh x 50c= 100A
3000mAh x 35c= 105A

Beide geven dus ongeveer evenveel max amperes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:35
Mutatie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:15:
[...]

C rating hang af van de capaciteit. CxmAh.
Bv:
2000mAh x 50c= 100A
3000mAh x 35c= 105A

Beide geven dus ongeveer evenveel max amperes
Je berekening is correct, maar C-rating staat voor de maximale ontladingssnelheid (zonder dat het voltage instort).

Je zou beter kunnen stellen dat de benodigde C-rating afhankelijk is van het verwachtte Amperage dat geleverd moet worden, en de capaciteit van de accu.

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
guapper schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:28:
[...]

Je berekening is correct, maar C-rating staat voor de maximale ontladingssnelheid (zonder dat het voltage instort).

Je zou beter kunnen stellen dat de benodigde C-rating afhankelijk is van het verwachtte Amperage dat geleverd moet worden, en de capaciteit van de accu.

Of zie ik dat verkeerd?
Het is wat ik er van begrepen had, maar er kan inderdaad meer meespelen. Wel benieuwd eigenlijk.
Edit:
Ik zei het ook verkeerd, "c rating hangt af van..." Moet zijn: Maximum amperage wat hij kan leveren...

[ Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 09-09-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Toch maar eens mijn zender en ontvanger(s) controleren...

Ik had de laatste tijd al wat vaker dat ik het gevoel had dat mijn zendersignaal wat snel wegviel.
Gisteren raakte ik iets verder weg dan normaal (maar nog steeds niet bijzonder ver), en viel m'n quad dood uit de lucht:

[YouTube: https://youtu.be/FFnu88KTkV4]

een spektrum DX7 zender met een originele spektrum race quad receiver.. daarvan verwacht ik wel dat het iets meer bereik moet geven.

[ Voor 17% gewijzigd door GeleFles op 09-09-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Laatst online: 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

BoAC schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:36:
Het gewicht van de lipo speelt ook mee, ik ga altijd voor 1300mAh en dan een zo hoog mogelijke C rating (voor zover deze accuraat zijn).
Ik heb net een Bonka 1300mAh 4S 75C binnen (deze zouden zeer goed moeten zijn), die ga ik vanavond eens uit proberen.
Mijn Tattu 1300mAh 4S 45C lipos zijn echt totale bagger, deze raad ik echt af!
Verder heb ik nog een turnigy nano-tech, die is best redelijk, een paar Dinogy's die het ook redelijk doen en een turnigy graphene, die doet het wel goed maar is weer een stuk zwaarder.
RonnieB82 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:42:
Toch maar eens mijn zender en ontvanger(s) controleren...

Ik had de laatste tijd al wat vaker dat ik het gevoel had dat mijn zendersignaal wat snel wegviel.
Gisteren raakte ik iets verder weg dan normaal (maar nog steeds niet bijzonder ver), en viel m'n quad dood uit de lucht:

[video]

een spektrum DX7 zender met een originele spektrum race quad receiver.. daarvan verwacht ik wel dat het iets meer bereik moet geven.
Kan het misschien komen door de positie van je antenne? Dat die wordt geblocked door je frame?

[ Voor 29% gewijzigd door noobgrinder op 09-09-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

noobgrinder schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:10:
[...]

Het gewicht van de lipo speelt ook mee, ik ga altijd voor 1300mAh en dan een zo hoog mogelijke C rating (voor zover deze accuraat zijn).
Ik heb net een Bonka 1300mAh 4S 75C binnen (deze zouden zeer goed moeten zijn), die ga ik vanavond eens uit proberen.
Mijn Tattu 1300mAh 4S 45C lipos zijn echt totale bagger, deze raad ik echt af!
Verder heb ik nog een turnigy nano-tech, die is best redelijk, een paar Dinogy's die het ook redelijk doen en een turnigy graphene, die doet het wel goed maar is weer een stuk zwaarder.

[...]

Kan het misschien komen door de positie van je antenne? Dat die wordt geblocked door je frame?
Zou kunnen, al is het wel een diversity ontvanger, dus met 2 sprietjes. (die ik met tyraps zo ver mogelijk buiten het frame laat steken)

vwb de accu's, 1300 45C is inderdaad veel te weinig om op high power een quad te vliegen ;)
Ik vlieg zelf met Tattu 1300 75C, en die doen het prima! Ze krijgen ook flink op hun flikker, best warm na een rondje vliegen (ik doe 3-4 minuten met een 1300 lipo), maar na het opladen kunnen ze weer!

De C waarde is de hoeveelheid stroom de accu in een burst kan geven, in het geval van een 1300 45C is dat dan 1300x45=58500mAh, dus bijna 60A...
Dat is 15A per motor in het gunstigste geval... dat is zeker niet genoeg als je een flinke punchout wil geven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 09-09-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

RonnieB82 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:21:
[...]

Zou kunnen, al is het wel een diversity ontvanger, dus met 2 sprietjes. (die ik met tyraps zo ver mogelijk buiten het frame laat steken)

vwb de accu's, 1300 45C is inderdaad veel te weinig om op high power een quad te vliegen ;)
Ik vlieg zelf met Tattu 1300 75C, en die doen het prima! Ze krijgen ook flink op hun flikker, best warm na een rondje vliegen (ik doe 3-4 minuten met een 1300 lipo), maar na het opladen kunnen ze weer!

De C waarde is de hoeveelheid stroom de accu in een burst kan geven, in het geval van een 1300 45C is dat dan 1300x45=58500mAh, dus bijna 60A...
Dat is 15A per motor in het gunstigste geval... dat is zeker niet genoeg als je een flinke punchout wil geven ;)
Mijn nano-tech is ook 45C, maar het verschil met deze en de Tattu is heel erg groot. De Tattu voltage zakt veel meer in dan de nano-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice en de prijs valt opzich wel mee al is ie iets hoger dan de prijs op de site van immersion :P

Ik wacht wel nog even die Eachine transmitter af die ik gister avond besteld heb maar hou deze zeker in de gaten! :)

Meneer ongeduld kon weer eens niet wachten. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Radiance op 09-09-2016 16:40 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha ja ik ken het gevoel, zeker met die 10 jarig bestaan aanbiedingen op banggood :+
Maar immersionrc vraagt 40 dollar en in nederland is ie 40 euro, dat is toch rete-netjes, gun die hollanders ook wat :D

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Sensei_D schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:20:
Hahaha ja ik ken het gevoel, zeker met die 10 jarig bestaan aanbiedingen op banggood :+
Maar immersionrc vraagt 40 dollar en in nederland is ie 40 euro, dat is toch rete-netjes, gun die hollanders ook wat :D
Die 10-jarige aanbiedingen zijn helemaal niet zo heel spectaculair moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Enige wat ik nog heb gekocht met deze sale is een diversity voor mijn Fatshark icm Helical of Panel om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensei_D schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:20:
Ik dacht 33 dollar gezien te hebben op de site van ImmersionRC :+
Dat dollar euro prijzen worden is immer vrij nornaal dus ik neem die woorden terug hehe.

Die sales waren inderdaad niet echt spectaculair en die vtx die ik gekocht heb is net uit en was ook niet in de aanbieding. De antennes die ik erbij heb besteld wel, scheelde een euro ofzo geloof ik haha. Ik heb ze nu in SMA maar deze vtx is RP-SMA. Had zo'n adapter kunnen kopen maar dit is ook handig als reserve, zal vast wel een keer wat kapot gaan.

Youtube

• Vortexmerc
  • Laatst online: 09-10 15:18
als iemand interesse heeft in een beginners drone de eachine racer 250 met hoop props en 3s tattu lipos laat maar iets weten via pb.
regio antwerpen maar kan wel tegemoet komen, versturen niet mogelijk wegens de lipos.

alles nieuwstaat en ongeveer 2 maand oud, drone nooit gecrashed originele props erbij. is RTF voor taranis zit een d8 rx bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZbO4AM36e0CZfgl5nr21XSvm/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Vortexmerc op 10-09-2016 09:09 ]

• BoAC
Vortexmerc schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:08:
als iemand interesse heeft in een beginners drone de eachine racer 250 met hoop props en 3s tattu lipos laat maar iets weten via pb.
regio antwerpen maar kan wel tegemoet komen, versturen niet mogelijk wegens de lipos.

alles nieuwstaat en ongeveer 2 maand oud, drone nooit gecrashed originele props erbij. is RTF voor taranis zit een d8 rx bij.

[afbeelding]
Kun je wat uitgebreidere specs geven en een minimale prijs indicatie?
Waarom stop je er eigenlijk mee?

• Vortexmerc
  • Laatst online: 09-10 15:18
oh ik stop er niet mee maar ik heb 2 nieuwe drones en vlieg nu puur op 4s.
hier is een link naar de drone
http://www.banggood.com/E...BNF-Version-p-995366.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:35
Goed nieuws voor wie in de buurt van vliegveld Twente woont:

nieuws: Twente krijgt 'dronevliegveld'

_/-\o_ *O*

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 10-09-2016 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:45
Kan er niet uithalen dat het ook voor particulieren is, hier iets meer info: http://www.npo.nl/eenvandaag/09-09-2016/AT_2055200

( vanaf ongeveer 5 min.)

[ Voor 10% gewijzigd door Petaaaaah op 10-09-2016 14:58 ]

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Petaaaaah schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:57:
Kan er niet uithalen dat het ook voor particulieren is, hier iets meer info: http://www.npo.nl/eenvandaag/09-09-2016/AT_2055200

( vanaf ongeveer 5 min.)
Aan de inhoud te lezen van niet. Maar we hebben hier ook bijna geen nofly zones. Dus perfect hier in twente :D

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:38
Beste racers,

Ik heb laatst een JJRC P175 ARF versie besteld met FlySky i6 radio. Nu heb ik versie van receiver zonder PPM gekregen (ben nieuw in deze hobby). Hierdoor heb ik nu een probleem. De flight controller (EMAX Skyline32 Naze32) heeft alleen kabeltje voor ppm (dus alleen channel 1) en er zaten geen andere kabels bij de quad.

Ik kan uiteraard een andere receiver bestellen maar dan ben ik weer 2 weken verder. Dus mijn vraag is of iemand nog een kabeltje heeft liggen voor Skyline32/Naze32 flightcontroller met wel alle kabels in de plug (dus alle 8 channels + power).

Ik zou ook niet weten in welke winkels zulke kabels kan krijgen in Nederland.

Ilija
Welke transmitter heb je erbij gekregen?

Ik zelf heb de i6 ook met ia6b receiver.
Ik snap nu niet helemaal je probleem om heel eerlijk te zijn.

Dat kabeltje waar jij het over hebt zou in principe gewoon in die receiver moeten kunnen en ik zelf gebruik ibus ipv ppm.

Ik zelf heb ook nog te weinig ervaring om je zo advies uit m'n hoofd te kunnen geven maar wat foto's van de kabeltjes, receiver en flight controller zou wel kunnen helpen. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Radiance op 10-09-2016 23:19 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er een ia6 receiver bij zit, zonder ppm/ibus. Alleen de ia6b ondersteund ppm.

@rusfighter ik zou proberen losse kabels te solderen van FC naar Rx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:50
Zag gisteren deze workshop voorbij komen in Groningen, heeft iemand er ervaring mee?

http://iturnit.com/drone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:38
Kars schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:39:
Ik denk dat er een ia6 receiver bij zit, zonder ppm/ibus. Alleen de ia6b ondersteund ppm.

@rusfighter ik zou proberen losse kabels te solderen van FC naar Rx.
Het is inderdaad ia6 receiver. Op de FC zit alleen zo kabel plug voor channels en aan andere kant zijn er ook geen soldeer plekken aanwezig. Ik zou niet weten hoe je die kabel plug eraf kan halen (ben geen soldeer koning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
RusFighter schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:47:
Beste racers,

Ik kan uiteraard een andere receiver bestellen maar dan ben ik weer 2 weken verder.

Ilija
Waar woon je? Ik heb nog een ia6b receiver liggen.

[ Voor 49% gewijzigd door OnsDenis op 11-09-2016 11:19 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah oke dan heb ik niks gezegd.

Ik heb ook nog een vraagje. De VTX die ik besteld heb heeft geen 5v uitgang maar kan ik dan de VTX en camera op dezelfde 12v BEC solderen? Of kan die camera dan op de 5v BEC waar geen filtering op zit?

Ik denk trouwens het probleem met mijn vtx gevonden te hebben. Video draadje vanaf de osd naar de VTX was los geschoten. Zal vanavond eens kijken of ik dat beter vast kan solderen en anders moet ik even een andere oplossing zien te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Radiance op 11-09-2016 12:10 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kars schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Volgens mij is deze redelijk 'plug-and-play' :)
Heb deze ondertussen ook binnen. Gemonteerd op de DJI phantom 2 Vision Plus (originele camera is er afgehaald). Maar ik krijg hem precies toch niet in orde.

Ik geraak er niet uit of/hoe ik nog iets moet aansluiten van de gimbal naar de drone (flightcontroller?)..

Als ik hem aansluit op de computer herkent hij hem wel. Ik heb hem kunnen calibreren om horizontaal te blijven, maar echt correction doet hij niet. Hij blijft gewoon staan. Wilt de camera niet terug horizontaal plaatsen bij het vliegen. Dus het is momenteel niet meer dan een dure camera mount :p

Iemand nog een idee? Google is heel mager en geeft niet duidelijk aan of/hoe ik moet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor de KissFC?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sumerechny schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:03:
[...]
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor de KissFC?
Omdat de Gui heel simpel is. En mijn andere Quad is een full Kiss, daarom bleef ik bij Kiss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik heb vandaag voor het eerst met de Phantom 3 Standard gevlogen. Ik keek net even naar een van de video's en het valt mij op dat magenta (paarsige gloed) nogal overheerst. Ik heb alle instellingen voorlopig op standaard staan. Hebben jullie afwijkende instellingen voor een beter resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was dus niet het losse video kabeltje van mijn vtx. Alles nagelopen, lc filter er tussenuit gehaald maar doet niks meer helaas. Led brand wel en geeft een 8 aan maar voor de rest doet de VTX niets meer.

Wel balen maar ach, nieuwe vtx is onderweg.

Maar zoals ik zei heeft die vtx geen power out voor de camera. Kan ik voor de camera dan de 5v BEC gebruiken met een lc filter?

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:48:
[...]

Heb deze ondertussen ook binnen. Gemonteerd op de DJI phantom 2 Vision Plus (originele camera is er afgehaald). Maar ik krijg hem precies toch niet in orde.

Ik geraak er niet uit of/hoe ik nog iets moet aansluiten van de gimbal naar de drone (flightcontroller?)..

Als ik hem aansluit op de computer herkent hij hem wel. Ik heb hem kunnen calibreren om horizontaal te blijven, maar echt correction doet hij niet. Hij blijft gewoon staan. Wilt de camera niet terug horizontaal plaatsen bij het vliegen. Dus het is momenteel niet meer dan een dure camera mount :p

Iemand nog een idee? Google is heel mager en geeft niet duidelijk aan of/hoe ik moet verbinden.
Dat is wel vreemd. Je hoeft alleen voeding aan te sluiten, verder zou hij het direct moeten doen.

Dit al geprobeerd:
How to Calibrate:
- Press the button on the controller for one time,you can calibrate the accelerometer;
- Press the button on the controller for two times,you can calibrate the gyroscope;
- Press the button on the controller for three times,the current position is set to the default;
- Long press will reboot the system.
Radiance schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:53:
Het was dus niet het losse video kabeltje van mijn vtx. Alles nagelopen, lc filter er tussenuit gehaald maar doet niks meer helaas. Led brand wel en geeft een 8 aan maar voor de rest doet de VTX niets meer.

Wel balen maar ach, nieuwe vtx is onderweg.

Maar zoals ik zei heeft die vtx geen power out voor de camera. Kan ik voor de camera dan de 5v BEC gebruiken met een lc filter?
Ja, dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik zit al een tijdje te kijken om een drone voor filmen aan te schaffen. Uiteindelijk ben ik eruit dat het een zelfbouw project moet worden en heb ik van het weekend onderstaande setup bij elkaar gezocht. Zouden jullie wellicht even door het lijstje willen kijken of het een beetje bij elkaar matcht? :)

De bedoeling is om eerst nog even zonder camera en gimbal te gaan vliegen zodat ik eerst nog zonder camera wat kan oefenen. Het idee nu is om er een Gopro onder te hangen, eventueel met back-bone mod (verwisselbare lenzen) maar dat koop ik op later moment als alles goed vliegt. Daarnaast zoek ik dus iets wat betrouwbaar en stabiel vliegt, ook als het een beetje waait. Vooral dit laatste is belangrijk omdat ik onder andere kitesurfen (andere hobby :P) wil gaan filmen. Dat zal ook een beetje proberen worden hoe goed/slecht dat echt wil lukken.

Ik heb in ieder geval twee dingen waar ik nu niet zeker van ben, de eerste zijn de motoren-prop adapters. Moet ik nog iets extra's erbij bestellen om te zorgen dat de props gelockt zijn? Of is dit een kwestie van aandraaien, eventueel met locktite en gaan?
Het andere ding is de capaciteit van de lipo's. Het zou mooi zijn als ik een kwartiertje met een volle lading kan filmen, maar ik heb echt geen idee hoeveel mAh's ik daarvoor nodig heb. Ik heb een paar online rekensheets ingevuld, maar daar komen nogal diverse antwoorden uit :+

Frame
Heb wat reviews gelezen, volgens mij is dit een prima frame voor wat ik zoek. In ieder geval genoeg mogelijkheden om extras op te monteren. En ik vind hem er tof uitzien :P
S500 Glass fiber frame

Motor & prop
Als ik de reviews lees zou dit een van de betere motortjes moeten. Heb ik nog iets extra's nodig om de prop gelockt op deze motor te kunnen monteren?
Turnigy Multystar 2216-800kV
Gemfan Glass-Nylon 10x4,5

ESC
In principe zou bij bovenstaande motor 20A genoeg moeten zijn (specs: Max. current(10s): 20 amp), maar ik begrijp dat het beter is om een beetje reserve te houden? Of is 30A echt overdreven in deze setup?
Turnigy Multistar 30A BLHeli S Rev16 V3
Favorite Littlebee 30A

Accu
Een 3S accu geeft voor mijn doel betere efficientie? En zou ik met 4000mAh een kwartiertje kunnen vliegen met gopro+gimbal? Of beter 5000mAh kopen?
Turnigy Nano-tech 4000 mAh 25~50C lipo

Controller
Voor de flightcontroller wil ik een Naza m v2 van marktplaats halen. Ook de zender wil ik van marktplaats halen. Er staan een aantal redelijk betaalbare Futaba's op mp, bijvoorbeeld een T7C.

Verder nog wat kabeltjes, connectors en andere meuk :+ Als ik mijn lipo lader nog kan vinden zou ik ex fc en zender voor 220 een quad kunnen bouwen. Lijkt mij een aardige setup zo toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:18
Hou rekening met de quad dat de armen kunnen goederen als je stijgt. Ik had ook zo'n soort frame van die grote en de motoren waren dusdanig krachtig bij full speed dat de drone om zijn eigen as ging draaien.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ShittyNL schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:57:
Hou rekening met de quad dat de armen kunnen goederen als je stijgt. Ik had ook zo'n soort frame van die grote en de motoren waren dusdanig krachtig bij full speed dat de drone om zijn eigen as ging draaien.
Goeie inderdaad. Ik zat eerst naar een Q450 frame te kijken, maar ik zag in reviews dat deze precies dit probleem heeft. Iemand had een vergelijking tussen de Q450 en S500 gemaakt en tot de conclusie gekomen dat de armen van de S500 een stuk stijfen waren.
Wel iets om voor de bouw nog even goed te controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kars schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:33:
[...]

Dat is wel vreemd. Je hoeft alleen voeding aan te sluiten, verder zou hij het direct moeten doen.

Dit al geprobeerd:
How to Calibrate:
- Press the button on the controller for one time,you can calibrate the accelerometer;
- Press the button on the controller for two times,you can calibrate the gyroscope;
- Press the button on the controller for three times,the current position is set to the default;

[...]

Ik heb al een ideetje hoe ik het ga doen inderdaad. Een condensator op een lege printplaat die ik achter de camera plaats en dan vanaf de pads naar die printplaat en dan vanaf daar door naar de camera.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:18
Kapitein Edward schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:12:
[...]

Goeie inderdaad. Ik zat eerst naar een Q450 frame te kijken, maar ik zag in reviews dat deze precies dit probleem heeft. Iemand had een vergelijking tussen de Q450 en S500 gemaakt en tot de conclusie gekomen dat de armen van de S500 een stuk stijfen waren.
Wel iets om voor de bouw nog even goed te controleren :)
Ikzelf heb de quanum xj470 frame met daarop de naze en die heeft een limiet van max 3 meter per seconde omhoog en dat werkt prima. Je mist alleen je vrijheid/controle daardoor.

Edit: Geen naze maar die andere die 100 piek kost. Tarot zyx

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 12-09-2016 12:43 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:20:
[...]

Ik heb al een ideetje hoe ik het ga doen inderdaad. Een condensator op een lege printplaat die ik achter de camera plaats en dan vanaf de pads naar die printplaat en dan vanaf daar door naar de camera.
Je kunt eerst testen hoe het signaal is uit je BEC.
Ik heb mijn camera direct op de 12V gezet van mijn PDB, heb nooit last van signal disruption of wat dan ook.
Scheelt je weer extra soldeerwerk en extra gewicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar op de 12v komt de VTX al en heb maar 1 12v BEC voorzover ik weet?

De camera gaat dus naar de 5v BEC maar die is niet gefilterd.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kars schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:33:
[...]

Dit al geprobeerd:
How to Calibrate:

[...]

Ik vrees dat de lipo die ik heb niet voldoende kracht levert. heb een andere aangekocht (de andere zat ooit bij een super-cheap drone).. Tenzij er een manier is om rechtstreek van mijn phantom zelf stroom op te wekken? Zonder dus een extra batterij.. Of moet ik dan gaan solderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:16:
Ja maar op de 12v komt de VTX al en heb maar 1 12v BEC voorzover ik weet?

De camera gaat dus naar de 5v BEC maar die is niet gefilterd.
Ik heb mijn camera en vtx beide op 1 12v bec. Mijn bec levert 3A, dus geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 21:51
heb het voor elkaar gekregen dat pitch en roll nu de juiste motoren aansturen, nu loopt mijn motor 4 (cleanflight layout) niet sync alleen bij vol thr slaat hij aan.

Heb via cleanflight esc calibratie gedaan maar niet echt effect, ook calibrate remote gedaan geen effect. ik zou ook calibratie via reciever kunnen proberen maar dan moet ik alles uit elkaar halen, van het weekend maar proberen.. durf nu dan ook niet te vliegen. mocht er iemand zijn in omgeving den haag/voorburg die hier verstand van heeft en trek in een biertje heeft of appelsap, geef maar seintje.
Kars schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:20:
[...]

En, al meer info voor ons? :P

Correct me if iam wrong, don't just me with the name NoOb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoAC
isman schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:22:
heb het voor elkaar gekregen dat pitch en roll nu de juiste motoren aansturen, nu loopt mijn motor 4 (cleanflight layout) niet sync alleen bij vol thr slaat hij aan.

Heb via cleanflight esc calibratie gedaan maar niet echt effect, ook calibrate remote gedaan geen effect. ik zou ook calibratie via reciever kunnen proberen maar dan moet ik alles uit elkaar halen, van het weekend maar proberen.. durf nu dan ook niet te vliegen. mocht er iemand zijn in omgeving den haag/voorburg die hier verstand van heeft en trek in een biertje heeft of appelsap, geef maar seintje.
Werkt de motor ook niet als je in cleanflight probeert die ene motor aan te sturen op de motortab?

Je kunt hem daar ook calibreren:
1. Accu loskoppelen
2. USB loskoppelen
3. USB aansluiten
4. Cleanflight connecten
5. Op de motortab de waarschuwing negeren en slide aanzetten (proppelers eraf natuurlijk!)
6. Betreffende motor (of alle motoren) op vol vermogen zetten
7. Accu aansluiten, je motoren gaan nu piepen
8. Motoren slide weer naar minimaal trekken, ze gaan nu weer piepen

Als het goed is moet je motor nu wel gecalibreerd zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
isman schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:22:

[...]
Ik woon in Scheveningen maar heel veel verstand heb ik nog niet. :P
Hou er ook rekening mee dat de motoren zonder propellers er op nogal een eigen leven kunnen gaan lijden omdat de fc fouten gaat proberen te corrigeren die er niet zijn.

Maar we kunnen wel een keertje afspreken. Heb toevallig vanavond nog gevlogen op Kijkduin, heb daar 3 mooie velden om te oefenen gevonden een tijdje terug. Die staan ook in de Tweakers map trouwens.
noobgrinder schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:22:
[...]

Ik heb mijn camera en vtx beide op 1 12v bec. Mijn bec levert 3A, dus geen enkel probleem.
Oké dat zou ook nog een optie kunnen zijn al zijn die pads wel erg klein. Heb jij ook zo'n matek bordje?

Edit: zie dat die van mij 500mA continues current heeft op de 12v BEC en 3A op de 5v BEC.

[ Voor 15% gewijzigd door Radiance op 12-09-2016 22:17 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Radiance schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:07:
[...]
Hou er ook rekening mee dat de motoren zonder propellers er op nogal een eigen leven kunnen gaan lijden omdat de fc fouten gaat proberen te corrigeren die er niet zijn.

[...]
Is natuurlijk niet helemaal waar, als je in acromode de drone ineens scheef houdt vanuit een rechte positie, zal hij dat proberen te corrigeren afhankelijk van je PID instellingen. Eigen leven is dat dus niet, ze worden gewoon aangestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Ik ken procedure. Dit doe ik dan ook.

nadat ik het gedaan heb.
Ik koppel usb los, remote aan accu aansluiten thr 5 sec links onder voor arm, motor 4 geen reactie thr 3 kwart omhoog
gaat dan draaien.

Test in cleanfligh:
usb koppelen.
motortab
remote aan
accu koppelen.

doe dan thr voor de helft, motor 4 draad niet, maar geeft in cleanflight aan dat hij degelijk draaid 8)7
BoAC schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:41:
[...]

Werkt de motor ook niet als je in cleanflight probeert die ene motor aan te sturen op de motortab?

Je kunt hem daar ook calibreren:
1. Accu loskoppelen
2. USB loskoppelen
3. USB aansluiten
4. Cleanflight connecten
5. Op de motortab de waarschuwing negeren en slide aanzetten (proppelers eraf natuurlijk!)
6. Betreffende motor (of alle motoren) op vol vermogen zetten
7. Accu aansluiten, je motoren gaan nu piepen
8. Motoren slide weer naar minimaal trekken, ze gaan nu weer piepen

Als het goed is moet je motor nu wel gecalibreerd zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik dacht ook eens dat de boel niet goed werkte omdat de motoren ineens gas bij gingen geven en na wat rond zoeken kwam ik meerdere topics op rcgroups tegen waarin mensen zeiden dat dat een bekend probleem is als er geen props op zitten. Ik testte wel in angle mode geloof ik. Niet dat ik jou niet geloof hoor :P Alleen herinnerde me dat het niet altijd op een fout duidt. Die van mij vliegt verder ook prima voor zover ik kan oordelen.

Ik heb trouwens vanavond voor het eerst met Betaflight 3 gevlogen en kreeg de indruk dat ie wat sneller reageert dan voorheen.
Maar ben zelf echt nog te onervaren om al dat soort dingen echt op te merken, kan ook tussen de oren zitten.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Ik werk in Scheveningen, maar wat jij zegt over props.... zou het?
ik ga het morgen meteen proberen.

ja ik zou graag willen vliegen maar eerst de lucht in met dat ding.
heb je link van maps in tweakers?
Radiance schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:07:
[...]

Maar we kunnen wel een keertje afspreken. Heb toevallig vanavond nog gevlogen op Kijkduin, heb daar 3 mooie velden om te oefenen gevonden een tijdje terug. Die staan ook in de Tweakers map trouwens.

[...]

Oké dat zou ook nog een optie kunnen zijn al zijn die pads wel erg klein. Heb jij ook zo'n matek bordje?

Edit: zie dat die van mij 500mA continues current heeft op de 12v BEC en 3A op de 5v BEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Wat Radiance zegt, ik ga morgen meteen even testen
Radiance schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:23:
Ik dacht ook eens dat de boel niet goed werkte omdat de motoren ineens gas bij gingen geven en na wat rond zoeken kwam ik meerdere topics op rcgroups tegen waarin mensen zeiden dat dat een bekend probleem is als er geen props op zitten. Ik testte wel in angle mode geloof ik. Niet dat ik jou niet geloof hoor :P Alleen herinnerde me dat het niet altijd op een fout duidt. Die van mij vliegt verder ook prima voor zover ik kan oordelen.

Ik heb trouwens vanavond voor het eerst met Betaflight 3 gevlogen en kreeg de indruk dat ie wat sneller reageert dan voorheen.
Maar ben zelf echt nog te onervaren om al dat soort dingen echt op te merken, kan ook tussen de oren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
isman schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:24:
Ik werk in Scheveningen, maar wat jij zegt over props.... zou het?
ik ga het morgen meteen proberen.

ja ik zou graag willen vliegen maar eerst de lucht in met dat ding.
heb je link van maps in tweakers?

[...]
Oke cool :)

Link staat in de startpost maar dit is de spot die ik bedoel.
link. Ik heb nog een paar spots daar in de buurt maar deze vind ik zelf het beste op het moment. Heb ook nog een locatie die nog leuker is maar is verboden toegang dus die zet ik niet in de maps :P

Youtube

Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.