Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Sumerechny schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:34:
Aan de racers/freestylers:

Hoe vervoeren jullie je uitrusting eigenlijk? Momenteel heb ik een schoudertas uit een kerstpakket en mijn drone in de hand, niet heel praktisch. Ik overweeg al een tijdje een rugtas te kopen en daar inserts in te maken ,zoiets als DIT.
Kom uit drukke stad als Den Haag, dus fietstas :D De fietstas van mijn vrouw was verrassend groot genoeg om TX, ZMR250 en Quanum bril en speelgoeddrone. Dan gaan met fiets vooral heerlijk fris in de zomer.

Voorheen deed ik idd in de snowboardrugtas van Dakine Elias Elhardt Team Heli Pro met fluffy ballen tussendoor spullen, ook ruim zat.

[ Voor 3% gewijzigd door Zandhaas op 27-08-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59

lasharor

7 december 2004

Hoe vervoeren jullie je uitrusting eigenlijk? Momenteel heb ik een schoudertas uit een kerstpakket en mijn drone in de hand, niet heel praktisch. Ik overweeg al een tijdje een rugtas te kopen en daar inserts in te maken ,zoiets als DIT.
Volgens mij is dit de populairste goedkope rugtas: http://www.ebay.com/itm/3...t%3D3%26sd%3D122027843929

Ik heb deze zelf ook; hier passen makkelijk 3 multicopters op en gaat prima je transmitter, fatshark plus wat lipo's bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:17

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:26:
[...]

Dat is ook nog een mooie oplossing inderdaad! Heb je toevallig een foto van je indeling? O-)

Edit: Hoeveel liter is de tas? ...edit 2: Volgens mij wordt die specificatie niet bij cameratassen gegeven als ik het zo snel zie. Hoe groot is hij ongeveer? :+
Ik heb hem hier nu niet, maar het is een lowepro orion daypack 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:28
Wie kan mij helpen in de juiste richting? Ik heb jaren 3d gevolgen met rc heli's zoals een logo 600, henseleit, t rex 500 enz. Mode 2 uiteraard.

Nu zie ik dat drone racen aardig is doorontwikkeld. Met name fvp spreekt me erg aan.

Belemmert fixed pitch de quads niet? Of zijn er al quads met var pitch? Ik zie niemand (mooie) loops, tic tocs,pyroflips, inversed vliegen? Dit zijn wellicht meer moves voor LOS...

Welke raceset incl fpv bril is top? Budget 1000-1500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
synx6 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:48:
Wie kan mij helpen in de juiste richting? Ik heb jaren 3d gevolgen met rc heli's zoals een logo 600, henseleit, t rex 500 enz. Mode 2 uiteraard.

Nu zie ik dat drone racen aardig is doorontwikkeld. Met name fvp spreekt me erg aan.

Belemmert fixed pitch de quads niet? Of zijn er al quads met var pitch? Ik zie niemand (mooie) loops, tic tocs,pyroflips, inversed vliegen? Dit zijn wellicht meer moves voor LOS...

Welke raceset incl fpv bril is top? Budget 1000-1500?
Collective pitch is er wel maar zie je weinig, of eht voor racing ook werkt vraag ik me af. Motor reverse is er ook wel
Zoiets als dit? Zo gek als met heli's ben ik nog niet tegen gekomen.

Voor fpv lijkt het me niet werken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Dit is wel leuk om te zien kijk vanaf 9:30 tot en met 10:37

[ Voor 19% gewijzigd door Zandhaas op 28-08-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Heb inmiddels meer gevonden over collective pitch quads. Een normale heli vind ik dan toch gaver voor dat type vliegen. Inverted zie ik nog wel erbij komen.

Gaat inderdaad om de fpv ervaring. Pure snelheid en wendbaarheid. Wie kan me een goede set aanraden?

Edit:

Bijv: https://www.helipal.com/i...m%20Racing%20Drone,SRD199

[ Voor 16% gewijzigd door synx6 op 28-08-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Pfoe gisteren nog eventjes 2 accu's leeg gevlogen maar ik heb toch echt een hoop meer gevoel gekregen in het vliegen via FPV als ik verwacht had. Ik moet nu echt ergens een mooi gebied vinden waar ik echt goed kan vliegen over een langere afstand. Ik wil op een veilige manier leren hoe ver ik kan gaan met de FPV zender.

Verder zit ik nog met het stukje waar mijn FC niet wil neer storten als hij het signaal kwijt raakt. Het powerboard heeft een deadman swich aan boord. Alleen volgens mij heb ik daar PPM PWM passtrough nodig om dat aan gesloten te krijgen. En volgens mij ondersteunt cleanflight dat niet.

Dit zijn de huidige settings.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UxQO0kjLa3OrfCFoMJl9laGz/full.png
Ik wil dat als er geen verbinding meer is met de zender hij simpel weg uit de lucht valt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Shunt schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:27:
Pfoe gisteren nog eventjes 2 accu's leeg gevlogen maar ik heb toch echt een hoop meer gevoel gekregen in het vliegen via FPV als ik verwacht had. Ik moet nu echt ergens een mooi gebied vinden waar ik echt goed kan vliegen over een langere afstand. Ik wil op een veilige manier leren hoe ver ik kan gaan met de FPV zender.

Verder zit ik nog met het stukje waar mijn FC niet wil neer storten als hij het signaal kwijt raakt. Het powerboard heeft een deadman swich aan boord. Alleen volgens mij heb ik daar PPM PWM passtrough nodig om dat aan gesloten te krijgen. En volgens mij ondersteunt cleanflight dat niet.

Dit zijn de huidige settings.
[afbeelding]
Ik wil dat als er geen verbinding meer is met de zender hij simpel weg uit de lucht valt.
Wat voor Rx/Tx heb je? Ik heb een Frsky setje waarbij ik op de Rx een failsafe kan instellen. Daarnaast heb ik in Cleanflight nog 1 of 2 waarbij de motoren uitvallen (just in case..).
synx6 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:04:
Heb inmiddels meer gevonden over collective pitch quads. Een normale heli vind ik dan toch gaver voor dat type vliegen. Inverted zie ik nog wel erbij komen.

Gaat inderdaad om de fpv ervaring. Pure snelheid en wendbaarheid. Wie kan me een goede set aanraden?

Edit:

Bijv: https://www.helipal.com/i...m%20Racing%20Drone,SRD199
Voor dat budget durf ik je niks aan te raden O-) . Wellicht een belangrijke vraag, wil je zelf bouwen (aan te raden omdat je dan reparaties weet uit te voeren na crashes) of RTF?

[ Voor 22% gewijzigd door Sumerechny op 28-08-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Rtf of zelfbouw maakt me niets uit. Repareren moet je toch ;)

Die van align ziet er wel gaaf uit. Helaas geen open standaard voor de tx/rc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Sumerechny schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Wat voor Rx/Tx heb je? Ik heb een Frsky setje waarbij ik op de Rx een failsafe kan instellen. Daarnaast heb ik in Cleanflight nog 1 of 2 waarbij de motoren uitvallen (just in case..).

[...]

Voor dat budget durf ik je niks aan te raden O-) . Wellicht een belangrijke vraag, wil je zelf bouwen (aan te raden omdat je dan reparaties weet uit te voeren na crashes) of RTF?
Het is een flysky FS-i6.
Heb de setting daar ondertussen ook gevonden zomenteen eens kijken of het werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 28-08-2016 15:10 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lasharor schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:51:
Omdat ik dit de vorige keer ook vroeg maar toen geen actie heb ondernomen:

https://goo.gl/forms/TgsXFCbm6q3bSrq03

Bovenstaande formulier invullen voor een datumprikker uitnodiging. Ik zal jullie gegevens niet delen. Plaatsnaam graag invullen zodat ik qua locatie het een en ander kan uitzoeken.
*O* Heeft iedereen zich hier al voor aangemeld? *O*

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

synx6 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:45:
Rtf of zelfbouw maakt me niets uit. Repareren moet je toch ;)

Die van align ziet er wel gaaf uit. Helaas geen open standaard voor de tx/rc.
Bedoel je deze? Zo ja, daar zou ik niet mee beginnen. Het ziet er niet heel race (crash...) bestendig uit, voor racen/freestyle moet je meer denken aan dit soort ontwerpen. Veel gebruikte maten zijn 250 maar de laatste tijd zie je veel kleinere frames voorbij komen. Dit heeft iets met de regelgeving in de US te maken als ik het goed heb.

Persoonlijk vind ik een budget van 1000,- nogal wat, maar dat is ook gebonden aan het beschikbare budget wellicht. Een frame kan je voor 300,- krijgen maar ook voor 15,-. Er zit vast een verschil in maar het zal in het begin zeker niet opvallen. Daarnaast heb je de keuze voor FPV gear, wil je budget (Quanum van Hobbyking bv) of meer high end (Fatshark etc). Zelf ben ik zeer tevreden met mijn Quanum V2 pro goggles van 50 euro ;) .

Edit: Iets anders; Mijn vRx heeft een minijack output, weet iemand of het mogelijk is hiermee video op te nemen op een Android telefoon (zonder te moeten schakelen naar USB :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Sumerechny op 28-08-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Ik bedoel deze: http://www.align.com.tw/multicopter-en/mr25/

Specifiek voor race.

Aangezien ik al aardig kan vliegen met een normale heli en daar kwaliteit gewend ben met flink vermogen wil ik niet te eenvoudig beginnen. Dan ga ik na 2 maanden toch weer voor een snellere/betere. Met alle kosten...

Hoe houden die 250 modellen zich in de wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

synx6 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:21:

Specifiek voor race.

Aangezien ik al aardig kan vliegen met een normale heli en daar kwaliteit gewend ben met flink vermogen wil ik niet te eenvoudig beginnen. Dan ga ik na 2 maanden toch weer voor een snellere/betere. Met alle kosten...

Excuus, die zien er wel gelikt uit inderdaad. Ik vraag me wel af hoe stevig de body is en hoe stevig ronde armen zijn. Als ik het goed zie is het centrale bord een samensmelting van ESC, FC en PCB? Zo ja; als er één onderdeel kapot gaat moet het geheel dus vervangen worden? Dat zal vrij prijzig kunnen zijn.

Wellicht dat iemand anders hier meer over kan zeggen.

Mijn ervaring is dat 250 formaten zich aardig houden in wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Hashtag schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:44:
[...]

*O* Heeft iedereen zich hier al voor aangemeld? *O*
Heb me aangemeld, maar is zeer onder voorbehoud van de staat van mijn drone en de locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Wind vind ik niet zoon probleem voor fliegen met Racer in 150 - 260 formaat.
Het landen is wat lastiger maar met Cam tild meer dan 25 graden is dat het grootste probleem om deftig te landen. Veel racer doen gewoon gecontroleerde nood landing.

Voor beginners maar ook pro is wind lastiger voor gates en precisie vliegen.

Krijg de ESC op mijn ZMR niet meer de parameters gereversed. Dus armpjes verplaatst . Nu staan ze goed en kan verder met de build.

Zie ook 3D quadracer mijn ervaring is dat die symetrische pitch in beide draairichtingen moet hebben en dus de efficientie missen van dedicated draairichting prop dus minder performance.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Specifiek voor race.

In onze whatsapp groep zitten een aantal jongens die ook uit de heli scene komen en dit zijn vooral hun ervaringen;
- Quads zijn spotgoedkoop vergeleken bij heli's :+
- Schadevliegen is een stuk minder erg dan bij heli's
- FPV is gewoon opnieuw leren vliegen, je hebt minder aan je heli skills dan je zou denken.
- LoS quad vliegen is echt een eitje en dat zie je eraan af bij ze

Aangezien jouw budget ook lekker hoog is zou ik in jouw situatie gaan voor
- Vortex Pro 250
- Fatshark Dominator HD2/v3 of Skyzone goggles (neem wel 1 met raceband)
- Taranis X9D Plus Never mind, je hebt natuurlijk al een zender. Volgens mij is de Vortex BnF met Spektrum. Als je Spektrum hebt ruil deze optie dan maar in voor een GoPro Session ofzo :+
- 4S lipo's

Lader heb je al, dus volgens mij heb je genoeg aan het bovenstaande om te beginnen. Actioncam kan je er later ook nog altijd op doen eventueel.

Ohja, over 3D FPV vliegen; Zoe FPV is de enige die ik ken die dit doet. Ik vind zelf 3D FPV niet zulke mooie video opleveren door de camera tilt die je hebt. 3D is imho meer voor LoS.

[ Voor 19% gewijzigd door Sensei_D op 29-08-2016 09:51 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Specifiek voor race.

Hier vlieg ik met een ZMR180, met ongeveer 7 m/s wind en af en toe een dikke windvlaag.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V-J_r3huodc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:18

Bovenstaande formulier invullen voor een datumprikker uitnodiging. Ik zal jullie gegevens niet delen. Plaatsnaam graag invullen zodat ik qua locatie het een en ander kan uitzoeken.
Ik wil best komen mocht het in de buurt zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:05
...
Hoe vervoeren jullie je uitrusting eigenlijk?
...
Binnen MRO is de Ikea Uptacka vreselijk populair. Rugzak, wieltjes, handvatten. Passen 2 quads, laptop, gereedschap, Ammo box met lipo's in.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:47:
[...]
-knip-

Edit: Iets anders; Mijn vRx heeft een minijack output, weet iemand of het mogelijk is hiermee video op te nemen op een Android telefoon (zonder te moeten schakelen naar USB :P )
Ja en nee ;)

Je kunt met behulp van deze capture-card, deze kabel en een appje op je tel wel beelden opnemen.
Maar goed, dan moet je dus wel naar USB toe.

Check het hier om te kijken hoe het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:00:
[...]

Ja en nee ;)

Je kunt met behulp van deze capture-card, deze kabel en een appje op je tel wel beelden opnemen.
Maar goed, dan moet je dus wel naar USB toe.

Check het hier om te kijken hoe het werkt.
Deze combinatie was ik inderdaad ook al tegengekomen. Afgelopen week was ik echter tegengekomen dat (sommige?) Android telefoons ook via minijack kunnen opnemen, ik kan het alleen niet terugvinden :F

Nog bedankt voor de opslag tips, ik heb inmiddels een rugtas en wat items gekocht. Zodra ik de boel compleet heb zal ik een update geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sumerechny schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:05:
[...]

Deze combinatie was ik inderdaad ook al tegengekomen. Afgelopen week was ik echter tegengekomen dat (sommige?) Android telefoons ook via minijack kunnen opnemen, ik kan het alleen niet terugvinden :F

Nog bedankt voor de opslag tips, ik heb inmiddels een rugtas en wat items gekocht. Zodra ik de boel compleet heb zal ik een update geven.
Ik weet wel dat een aantal toestellen ooit Video-out via jack-plug ondersteunde, maar Video-in lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Er zijn ook collective pitch quadracers met tandriem aandrijving. Mij lijkt dat CP 100 % throttle dat je iig zeer reactief kan vliegen . De motoren hoeven niet op te spinnen dus throtle up dan knalt het omhoog.
Zelf begonnen met coaxial mini copter blade . Ook nano CPS.
Dus naast Inductrix heb ik nCP-S mini heli die ook 3D kan.
Het mooie van die mini dingen die kunnen wel wat crashes hebben.
Hoe groter is het de eigen massa wat de boel necked. De CProtor kop is complex iets dat uit veel deeltjes bestaat en dus de vernieling in gaat.
Heli vliegen begin je beter eerst op simulator en ja daar durf ik wel op de kop te hooveren. In echt nog nooit gedaan.
Quadcopter is enorm toegankelijker niks te simulator als beetje rustig aan doet hou je wel heel.
Mijn eerste grote race drone heeft GPS en dan zelfs als andere piloot zomaar insteekt en je FPV feed wegvakt dan is throttle midden en GPS loiter mode.
De eerste en enigste echte crash is prop malfuntional. En soms de wat slechtere landing waar op de kop eindigd.
En FPV is heel natuurlijk . LOS 3D stunten juist niet dat vergt veel training.

En ja had er ook 350 3D blade bij.
Bij quadcopter denk je ja die props lijken mij wel gevaarlijk voor als in je ogen krijgt. En snij wondjes.

Als zoon CP 350 start en 3D mode zet dus 100 % in neutrale midden stand dan krijg je het idee van meat grinder.

Een beetje crash en dan slaan grote props kapot .
Bij quad zijn props die vooral kapot gaan en geen fijne mechaniek watkapot kan gaan maar simpele as.
Heel toegankelijk dus en met betaalbare props ookzo vervangen.

Daarom is het zo populair het is zeer toegankelijk .

Misschien dat ik ipv nano ook de ietje grotere mini CP erbij doe . Net klein genoeg dat het niet meteen aan gort slaat bij crashje.
Heb met nano CPS gevlogen in veld , stond beetje wind . Orientatie snel kwijt drift heel snel weg . En ben je meer aan zoeken want het verdwijn ook in niet al te hoge gras.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Mijn derde build inmiddels al weer :)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/5TZqHIY.jpg

Onderdelen:
  • RealAcc X210
  • RROSD
  • KissFC
  • Flycolor Raptor (BLHeli_s 30A)
  • Runcam Swift (120 wide lens)
  • Emax 2205/2300kv
  • Eachine 200mw
  • X4R-SB LBT (eu)
  • Turnigy 2K
  • Tattu 4S 1300ma 75C
O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
Sensei_D schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:41:
[...]
In onze whatsapp groep zitten een aantal jongens die ook uit de heli scene komen en dit zijn vooral hun ervaringen;
- Quads zijn spotgoedkoop vergeleken bij heli's :+
- Schadevliegen is een stuk minder erg dan bij heli's
- FPV is gewoon opnieuw leren vliegen, je hebt minder aan je heli skills dan je zou denken.
- LoS quad vliegen is echt een eitje en dat zie je eraan af bij ze

Aangezien jouw budget ook lekker hoog is zou ik in jouw situatie gaan voor
- Vortex Pro 250
- Fatshark Dominator HD2/v3 of Skyzone goggles (neem wel 1 met raceband)
- Taranis X9D Plus Never mind, je hebt natuurlijk al een zender. Volgens mij is de Vortex BnF met Spektrum. Als je Spektrum hebt ruil deze optie dan maar in voor een GoPro Session ofzo :+
- 4S lipo's

Lader heb je al, dus volgens mij heb je genoeg aan het bovenstaande om te beginnen. Actioncam kan je er later ook nog altijd op doen eventueel.
Top! Die vortex pro lijkt me wel iets! Mooie vergelijking met cp heli vliegen trouwens.

Ik ga me eens verdiepen in de vortex en alles wat erbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

DutchWalnut schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:05:

[afbeelding]

Onderdelen:
  • RealAcc X210
  • RROSD
  • KissFC
  • Emax 2205/2300kv
  • Eachine 200mw
  • X4R-SB LBT (eu)
  • Turnigy 2K
  • Tattu 4S 1300ma 75C
O+
Ziet er goed uit! Als er iets overblijft van de 13e maand wil ik wellicht hetzelfde frame gebruiken voor een tweede build.

Hoeveel mm is je frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[afbeelding]

Onderdelen:
  • RealAcc X210
  • RROSD
  • KissFC
  • Emax 2205/2300kv
  • Eachine 200mw
  • X4R-SB LBT (eu)
  • Turnigy 2K
  • Tattu 4S 1300ma 75C
O+
Ziet er goed uit man! Die RROSD ben ik echt helemaal fan van :)

Maar een reden waarom je geen Kiss esc's hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

RonnieB82 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

Ziet er goed uit man! Die RROSD ben ik echt helemaal fan van :)

Maar een reden waarom je geen Kiss esc's hebt gekozen?
Dank je wel! :P
Die RROSD is geweldig! En makkelijk te gebruiken. Echter de soldeerpads zijn niet handig. Maar wel erg clean weg te stoppen.
Mijn andere 210 is wel full Kiss. Maar ik ben niet te spreken over. Als ik een vergelijking mag maken: Met full kiss lijkt het alsof ik op ijs begeef. Dat heb ik niet met die nieuwe BLHeli_s.
Sumerechny schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:06:
[...]
Ziet er goed uit! Als er iets overblijft van de 13e maand wil ik wellicht hetzelfde frame gebruiken voor een tweede build.

Hoeveel mm is je frame?
Ja, dit is een heerlijke frame! Ik heb gekozen voor de 3mm versie. Je hebt ook de 4mm maar dan moet je 8 andere schroeven kopen omdat die van het 4mm te kort is (6mm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12
DutchWalnut schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:19:
[...]

Dank je wel! :P
Die RROSD is geweldig! En makkelijk te gebruiken. Echter de soldeerpads zijn niet handig. Maar wel erg clean weg te stoppen.
Mijn andere 210 is wel full Kiss. Maar ik ben niet te spreken over. Als ik een vergelijking mag maken: Met full kiss lijkt het alsof ik op ijs begeef. Dat heb ik niet met die nieuwe BLHeli_s.

[...]

Ja, dit is een heerlijke frame! Ik heb gekozen voor de 3mm versie. Je hebt ook de 4mm maar dan moet je 8 andere schroeven kopen omdat die van het 4mm te kort is (6mm).
Op ijs: Wat merk je dan voor effecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

BoAC schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:39:
[...]

Op ijs: Wat merk je dan voor effecten?
Het lijkt sterk op driften en alsof je achterkant uitbreekt. Heb de KissESC nog niet ge-updated naar 1.02 en gebruik RC27G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

[afbeelding]

Onderdelen:
  • RealAcc X210
  • RROSD
  • KissFC
  • Emax 2205/2300kv
  • Eachine 200mw
  • X4R-SB LBT (eu)
  • Turnigy 2K
  • Tattu 4S 1300ma 75C
O+
Heb je je camera gewoon nu zo recht gezet omdat je zo'n speciale lens erop hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:38
Beste tweakers,

Nadat ik wat gespeeld heb met mijn Hubson X4, wil ik nu de wereld van FPV racing induiken.
Na wat research gedaan te hebben wil ik volgende quad halen : http://www.gearbest.com/multi-rotor-parts/pp_401606.html .

Echter heb ik enkele vragen.

Mijn eerste vraag of ik een ARF of RTF versie moet halen. Mits ARF moet ik uiteraard een transmitter hebben. Omdat ik beginner ben wil ik uiteraard geen fortuin uitgeven. De transmitter die in RTF versie inbegrepen is, is een simpele ripoff van FlySky FS-i6.

En mijn laatste vraag is of het wel verstanding is om 200+ euro (door douane en inklaringskosten) uit te geven voor een fpv quad en geen goedkopere en betere alternatieven zijn.

Graag hoor ik jullie reactie,

Ilija

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

lasharor schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:08:
[...]
Heb je je camera gewoon nu zo recht gezet omdat je zo'n speciale lens erop hebt?
Nee, heb hem nu een stuk hoger zodat ik nog net de rotorbladen en horizon zie. Moet nog wennen aan de hoek met opstijgen en landen. Maar het is een erg prettige lens (á €6)!
RusFighter schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:14:

En mijn laatste vraag is of het wel verstanding is om 200+ euro (door douane en inklaringskosten) uit te geven voor een fpv quad en geen goedkopere en betere alternatieven zijn.

Graag hoor ik jullie reactie,

Ilija
Heb tot nu toe alles via Banggood (CH/EU) en Hobbyking (EU) shop besteld. Heb zelfs nog vanuit US (Geen FedEx of UPS) spullen gekocht en nog nooit douane en inklaringskosten moeten betalen.

Ik zou persoonlijk gaan voor een eigenbouw. Want ik heb het niet zo op RTF, al helemaal niet door de onderdelen die er vaak niet zijn op reserve. Je gaat sowieso toch crashen. 8)

[ Voor 56% gewijzigd door DutchWalnut op 30-08-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
[b][message=48154519,noline]DutchWalnut schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @
Heb tot nu toe alles via Banggood (CH/EU) en Hobbyking (EU) shop besteld. Heb zelfs nog vanuit US (Geen FedEx of UPS) spullen gekocht en nog nooit douane en inklaringskosten moeten betalen.

Ik zou persoonlijk gaan voor een eigenbouw. Want ik heb het niet zo op RTF, al helemaal niet door de onderdelen die er vaak niet zijn op reserve. Je gaat sowieso toch crashen. 8)
Begrijp ik dan goed dat HobbyKing geen invoer rechten heeft omdat die in EU ligt?

Deze drone wordt door veel mensen aangeraden btw op youtube en is redelijk goedkoop voor wat je krijgt kwa onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
RusFighter schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:58:
[...]

Begrijp ik dan goed dat HobbyKing geen invoer rechten heeft omdat die in EU ligt?

Deze drone wordt door veel mensen aangeraden btw op youtube en is redelijk goedkoop voor wat je krijgt kwa onderdelen.
Dat hangt ervanaf welke store je gebruikt. Dat staat aangegeven bij de producten. Je zult merken dat de producten die in de EU worden aangeboden iets duurder zijn dan die global worden aangeboden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

[...]

Rare combinatie van motoren (2600kv) en lipo (3s) in mijn ogen. Je weet ook niet wat voor camera etc er nu bij zit. Dus echt een top deal lijkt mij dit nou ook weer niet.

Wat is je budget voor het complete pakket? Er zijn veel meer opties als je gewoon lekker zelf gaat bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

[...]

Ja klopt! Alleen iets duurder maar levering komt uit Nederland. Dus lekker snel.

Ik zou een zelfbouw doen, en is niet erg duur. Ik was begonnen met een ZMR250 frame.

Om maar een voorbeeld te noemen.

Frame €25
PDB €1
XT-60 kabel €3
2x Aomway Antenne €13
Eachine TS5840 (VTX) €12
12x GemFan props €6
Lipo Battery Alarm €2
FPV Cam Eachine €15
Boscam FPV €14
NAZE32 F3 FC €30
FlySky FS-i6 en reciever €43
4xRacerstar ESC 20a €37
4xRacerstar Motor CW/CCW €25
Quanum FPV Bril €35
=====
Totaal €261 (excl. lipo)
Zonder FPV: €184

of een compleet zelfbouw pakket €100:
1 x Realacc X210 carbon fiber frame kit
1 x Matek PDB-XT60 5V & 12V
1 x F3 Flight Control
2 x 8p Wire Rod
2 x 4p Extension Path
5 x Pins set
2 x BR2205 2300KV Brushless Motor CW
2 x BR2205 2300KV Brushless Motor CCW
4 x Racerstar RS20A V2 20A ESC
7 x 5040 CW Propellers
7 x 5040 CCW Propellers
+
FlySky FS-i6 en reciever €43
===
Totaal €143(excl. Lipo en FPV)

[ Voor 15% gewijzigd door DutchWalnut op 30-08-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
lasharor schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:56:
[...]

Rare combinatie van motoren (2600kv) en lipo (3s) in mijn ogen. Je weet ook niet wat voor camera etc er nu bij zit. Dus echt een top deal lijkt mij dit nou ook weer niet.

Wat is je budget voor het complete pakket? Er zijn veel meer opties als je gewoon lekker zelf gaat bouwen.
Mijn budget ligt rond 180-200 voor alles behalve bril (dus ook incl verzendkosten en invoerkosten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
lasharor schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:56:
[...]

YouTube: JJRC JJPro P175 FPV Racing Drone zie je de camera kwaliteit. LiPo is niet heel erg grote probleem lijkt me. Voor beginner is 3s meer dan genoeg, daarna kan je een 4s aanhangen.

Probleem is dat ik nooit zoals dit gebouwd heb en dus meer voor zekerheid wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 09-10 15:18
Bij interesse heb ik 6 3s 75c 1550 tattu's lipo's van 3 weken oud liggen. ik stap zelf over naar 4s omdat ik het enorm snel te pakken heb het drone vliegen wegens eerdere heli ervaring en ik mis vermogen met 3s.

ook een eachine 250 racer beginner drone (nooit gecrashed ook 3 weken oud zoiets), vliegklaar als je een taranis tx hebt. heb 2 nieuwe drones nu een vortex pro en zelfbouw en deze 250 racer komt niet meer aanbod nu.

stuur maar een pb bij eventuele interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

RusFighter schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:43:
[...]

YouTube: JJRC JJPro P175 FPV Racing Drone zie je de camera kwaliteit. LiPo is niet heel erg grote probleem lijkt me. Voor beginner is 3s meer dan genoeg, daarna kan je een 4s aanhangen.

Probleem is dat ik nooit zoals dit gebouwd heb en dus meer voor zekerheid wil gaan.
Ik was (...ben) geen soldeerheld maar ik heb mijn ZMR ook zelf in elkaar gezet en drie keer herbouwd. Heel moeilijk is het niet en je leert er veel van. Uiteindelijk moet je toch gaan repareren, dan zijn basis skills wel handig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben destijds ook voor een zelfbouw model gegaan, nadat ik een tweetal RTF modellen heb gehad.
Van zelfbouw leer je inderdaad meer, dus mijn advies zou ook naar zelfbouw gaan.

Overigens, persoonlijk vind ik de modellen van JJRC kwalitatief niet best. Ze hebben ook geen beste reputatie helaas, vaak zijn de eerste batches redelijk goed (die worden getest) en de latere batches echt minder.

Qua importheffing: hou er rekening mee dat je die krijgt. Dan kan het altijd meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RusFighter
Beste droners,
Ik heb volgende lijstje gemaakt wat ik wil bestellen.

Realacc X210 3mm
21,91
F3 Flight Controller Acro€ 20,09
4x Emax Simonk Series€ 42,40
4X Racerstar Racing Edition 2205 BR2205 2300KV€ 25,99
FlySky FS-i6€ 42,92
2 x 2 in 1 Lipo Battery Low Voltage Tester€ 4,56
3 x Turnigy nano-tech 1300mAh 3S€ 41,85
220V 60W Adjustable Electric Temperature Gun Welding Soldering Iron€ 11,97
KINGKONG 5040 Propellers CW & CCW 10 Pairs€ 4,59
6 Pairs Gemfan 5030 3 Blade CW CCW ABS€ 5,50
XT60 Male Female Bullet Connectors€ 1,82
Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ Accessories€ 20,69
Totaal€ 244,29

Hopelijk mis ik niks, want ik heb thuis niks liggen voor een quad. FPV gear ben ik later van plan om te halen.

Mijn totale budget ligt rond 255 (dat ik heb nog op paypal staan), als paar onderdelen beter kunnen hoor ik het graag.

Ilija

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Damn it, vandaag een uur eerder naar huis gegaan om de lucht in te gaan. Helaas kom ik er in het veld achter dat één van de motoren niet draaide. Nu de kleintjes op bed liggen heb ik de ESC doorgemeten tussen negatief (lipo zijde) en de middelste (motorzijde (signaal?)) staat hetzelfde voltage als de lipo. Volgens mij is er random een motor overleden ;( .
RusFighter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:56:
Beste droners,

[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]

[tr][td]Realacc X210 3mm
[/td][td]21,91[/td][/tr]

[tr][td]F3 Flight Controller Acro[/td][td]€ 20,09[/td][/tr]

[tr][td]4x Emax Simonk Series[/td][td]€ 42,40[/td][/tr]

[tr][td]4X Racerstar Racing Edition 2205 BR2205 2300KV[/td][td]€ 25,99[/td][/tr]
Je zou nog kunnen overwegen om reserve motor en ESC aan te schaffen.

Edit: Ik ben momenteel door mijn reserve motoren heen ;(

Ninja edit: Zojuist de motor aan een andere ESC gesoldeerd, daar doet hij het wel. De ESC is dus overleden, helaas..

[ Voor 8% gewijzigd door Sumerechny op 31-08-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste droners,

Realacc X210 3mm
21,91
F3 Flight Controller Acro€ 20,09
4x Emax Simonk Series€ 42,40
4X Racerstar Racing Edition 2205 BR2205 2300KV€ 25,99
FlySky FS-i6€ 42,92
2 x 2 in 1 Lipo Battery Low Voltage Tester€ 4,56
3 x Turnigy nano-tech 1300mAh 3S€ 41,85
220V 60W Adjustable Electric Temperature Gun Welding Soldering Iron€ 11,97
KINGKONG 5040 Propellers CW & CCW 10 Pairs€ 4,59
6 Pairs Gemfan 5030 3 Blade CW CCW ABS€ 5,50
XT60 Male Female Bullet Connectors€ 1,82
Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ Accessories€ 20,69
Totaal€ 244,29

Hopelijk mis ik niks, want ik heb thuis niks liggen voor een quad. FPV gear ben ik later van plan om te halen.

Mijn totale budget ligt rond 255 (dat ik heb nog op paypal staan), als paar onderdelen beter kunnen hoor ik het graag.

Ilija
Mooi lijstje, maar die Emax SimonK ESC's zijn volgens mij niet geschikt voor 4S.
Wellicht even kijken voor Racestar ESC's die dat wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Hashtag schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:10:
[...]

Mooi lijstje, maar die Emax SimonK ESC's zijn volgens mij niet geschikt voor 4S.
Wellicht even kijken voor Racestar ESC's die dat wel ondersteunen.
Beste droners,
Ilija
Ik zou kiezen voor Racerstar 30A (als je triblades 5045 gaat gebruiker zeker nodig icm 4S!)
Dit soldeerstation (Basetech ZD-99 Soldeerstation) werkt perfect! Gebruik hem zelf ook.
Bij de RealAcc X210 frame zit een PDB van matek met XT-60 connector.

[ Voor 58% gewijzigd door DutchWalnut op 31-08-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 21:51
Hallo Droners/quadcopters,

Sinds 3 mnd ook bezig met een quadcopter.

Dit is mijn setup (zou kunnen vliegen maar krijg het niet voormekaar)

Frame S500 Glass Fiber Quadcopter Frame 480mm

Motoren 4 x Emax MT2213 935KV Brushless Motor (banggood)

Matek LED & POWER HUB 5in1 V3 Power Supply Board (banggood)
Flight controler SP F3 Deluxe Flight Controller (hobbyking)
Lipo accu Turnigy 3S 2700 (hobbyking)
Remote Turnigy 9XR (banggood)
Remote module FRsky DJT (banggood)
Flight Control Anti-vibration Plate For APM KK MW MegaPirateNG (banggood)
Reciever FRsky V8FR-II (banggood)

ESC ZTW spyder 30AMP opto (banggood)

Correct me if iam wrong, don't just me with the name NoOb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

isman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:03:
Hallo Droners/quadcopters,

Sinds 3 mnd ook bezig met een quadcopter.

Dit is mijn setup (zou kunnen vliegen maar krijg het niet voormekaar)

Frame S500 Glass Fiber Quadcopter Frame 480mm

Motoren 4 x Emax MT2213 935KV Brushless Motor (banggood)

Matek LED & POWER HUB 5in1 V3 Power Supply Board (banggood)
Flight controler SP F3 Deluxe Flight Controller (hobbyking)
Lipo accu Turnigy 3S 2700 (hobbyking)
Remote Turnigy 9XR (banggood)
Remote module FRsky DJT (banggood)
Flight Control Anti-vibration Plate For APM KK MW MegaPirateNG (banggood)
Reciever FRsky V8FR-II (banggood)

ESC ZTW spyder 30AMP opto (banggood)
Hoezo lukt het je niet? Draaien de motoren? flipt hij om bij opstijgen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
hij flipt hem bij opstijgen!

Motoren draaien. ben er gister achter gekomen via Cleanflight dat pitch en roll de verkeerde moteren aan sturen waardoor hij hij hem flipt, en krijg dit maar niet voormekaar juist te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

isman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:09:

Motoren draaien. ben er gister achter gekomen via Cleanflight dat pitch en roll de verkeerde moteren aan sturen waardoor hij hij hem flipt, en krijg dit maar niet voormekaar juist te krijgen.
Je moet (Als je een mode 2 radio hebt) je Radio op Mode 2 hebben staan in de software van de T9XR
Afbeeldingslocatie: https://oscarliang.com/ctt/uploads/2013/10/stickmodes.jpg
De PWM's kan je apart aansturen/toewijzen.
Channel 1, throttle. Channel 2, Rudder (yaw) etc.

Heb je dat al gedaan? Dit kan daarna ook in de Cleanflight.

Tip! Check deze vids. Die hebben mij enorm op weg geholpen: YouTube: Seriously Pro F3 (SP3) Quick Tip - Install and setup PWM, CPPM and S...

[ Voor 28% gewijzigd door DutchWalnut op 31-08-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Hallo Dutch walnut,

Naar mijn idee staat hij op mode 2.

Wat channels betreft, hier hem ik veel mee zitten stoeien. ik kan nergens namelijk google/youtube vinden welke channel Thr, Yaw, Pitch en Roll is voor mijn recieve, ik heb ze dus gewoon in mijn receiver geprikt en in mijn remote gezocht in channel en de poorten zo ingesteld dat Thr, Yaw, Pitch en Roll overeenkomen in cleanflight.

Zijn video heb ik meerdere male bekeken, met de vraag wat doe ik nou fout.
DutchWalnut schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:16:
[...]

Je moet je Radio op Mode 2 hebben
[afbeelding]
De PWM's kan je apart aansturen. Channel 1, throttle. Channel 2, Rudder (yaw) etc.

Heb je dat al gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door isman op 31-08-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

isman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:23:
Hallo Dutch walnut,

Naar mijn idee staat hij op mode 2.

Wat channels betreft, hier hem ik veel mee zitten stoeien. ik kan nergens namelijk google/youtube vinden welke channel Thr, Yaw, Pitch en Roll is voor mijn recieve, ik heb ze dus gewoon in mijn receiver geprikt en in mijn remote gezocht in channel en de poorten zo ingesteld dat Thr, Yaw, Pitch en Roll overeenkomen in cleanflight.

Zijn video heb ik meerdere male bekeken, met de vraag wat doe ik nou fout.
[...]
Als alles overeenkomt vanaf je T9XR en Cleanflight, dan zou ik denken aan motorrichting en/of proppelers verkeerd. (Klinkt stom, maar dat is mij ook overkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
helaas dat heb ik ik nagekeken draaien de juiste kant op en props staan goed.
DutchWalnut schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:27:
[...]

Als alles overeenkomt vanaf je T9XR en Cleanflight, dan zou ik denken aan motorrichting en/of proppelers verkeerd. (Klinkt stom, maar dat is mij ook overkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Nog een vraag is het normaal als je drone hebt ge-armd en als je niets doet met thr dat hij dan vanzelf naar disarm gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

isman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:31:
helaas dat heb ik ik nagekeken draaien de juiste kant op en props staan goed.
[...]
En je hebt ze zeker ook gekalibreerd..
hmm
isman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:34:
Nog een vraag is het normaal als je drone hebt ge-armd en als je niets doet met thr dat hij dan vanzelf naar disarm gaat?
Nee, bij mij is ARM blijvend tot ik mijn switch gebruik of de Failsafe aan gaat.

NB. Ik gebruik KissFC en Airmode. Als ik mijn Quad arm, dan gaan ook de motoren aan.

[ Voor 46% gewijzigd door DutchWalnut op 31-08-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
ja ernstig he, ik snap het ook niet dacht misschien heb ik GPS nodig of een nieuwe remote met reciver waar op receiver de channels thr, yaw enz op vermeld staat.

winkel in de buurt die eventueel verstand zouden kunnen hebben willen mij niet helpen omdat goedjes bij banggood zijn besteld grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
ja dat wilde ik ook doen dan kan via cleanflight modes geloof ik maar dat lukte niet echt.
DutchWalnut schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:34:
[...]

En je hebt ze zeker ook gekalibreerd..
hmm

[...]

Nee, bij mij is ARM blijvend tot ik mijn switch gebruik of de Failsafe aan gaat.

NB. Ik gebruik KissFC en Airmode. Als ik mijn Quad arm, dan gaan ook de motoren aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

isman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:09:

Staat je flight controller ook de goede kant op gericht?
Heb ik ook eens gehad :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
isman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:34:
Als je met stick armed wel, met een switch niet. Met de stick disarmed hij standaard na een seconde of 5 (in te stellen)
Zoals hierboven genoemd word, de richting even nakijken. Ik had eens de gyro en acc meter per ongeluk kruislings ingesteld. Was even een wtf momentje toen ik opsteeg :+
Zou wel vreemd zijn dat te missen eigenlijk, je ziet het in cleanflight via de gyro als je de quad beweegt welke kant hij op beweegt :?

De ESC's wel op de juiste fc motor-aansluitingen aangesloten?

Hij flipt als je opstijgt zonder pitch of roll commands?

[ Voor 37% gewijzigd door Mutatie op 31-08-2016 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG

SG

In OpenPilot -> LibrePilot CC3D drones. Arm ik met sticks en 2sec idle thotle disarm.
In Cleanflight Arm ik met Linker Binnenste Switch en draaien de motoren meteen
APM & Mission Planner ook met sticks en Disarm na paar secondjes

Cleanflight

1 rechts achter clockwise
2 rechts voren counter clockwise
3 links achter counter clockwise
4 links voren clockwise

Uiteraard de ESC calibreren
FC orientatie instellen
Dan failsave controleren signal los en! Reciever los van FC.
in geval van CW & CCW moeren of prop bevestiging
Ook uiteraard de juiste motor op goede positie.
Dan draairichting controleren
Had ESC met verschilende firm ware dus die ook fkashen.

Ook gehad dat na flashen en kalibreren een motor het wel deed
En ook de engine params insteld samen met draai richting.

Sommige FC zoals Naze32 ondersteunen 1 wire BLheli Passthrough.
Kan je ESC instellen en flashen en draairichting controleren.
En settings ESC vergelijken

[ Voor 61% gewijzigd door SG op 01-09-2016 06:36 ]

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:45
Ik heb sinds kort een phantom 4. Het viel mij op dat opnames zowel op je telefoon als op de sd kaart worden opgenomen. Weet iemand waarom en hoe je dit kan uitzetten zodat de opnames alleen op de sd kaart verschijnen?
michielvz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:56:
Ik heb sinds kort een phantom 4. Het viel mij op dat opnames zowel op je telefoon als op de sd kaart worden opgenomen. Weet iemand waarom en hoe je dit kan uitzetten zodat de opnames alleen op de sd kaart verschijnen?
Hiervoor moet je de video-cache uitzetten in de app:

Afbeeldingslocatie: https://abovephotos.smugmug.com/photos/i-7RnKJ9M/0/L/i-7RnKJ9M-L.png

• michielvz
Bedankt! Nog een vraagje. Ik ben op zoek naar een goede iPad houder voor de Phantom 4. Ik heb deze besteld maar die werkt niet omdat de antennes in de weg zitten. Verder kan ik er geen vinden. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

SG schreef op donderdag 01 september 2016 @ 06:26:
In OpenPilot -> LibrePilot CC3D drones. Arm ik met sticks en 2sec idle thotle disarm.
In Cleanflight Arm ik met Linker Binnenste Switch en draaien de motoren meteen
APM & Mission Planner ook met sticks en Disarm na paar secondjes

Cleanflight

1 rechts achter clockwise
2 rechts voren counter clockwise
3 links achter counter clockwise
4 links voren clockwise

Uiteraard de ESC calibreren
FC orientatie instellen
Dan failsave controleren signal los en! Reciever los van FC.
in geval van CW & CCW moeren of prop bevestiging
Ook uiteraard de juiste motor op goede positie.
Dan draairichting controleren
Had ESC met verschilende firm ware dus die ook fkashen.

Ook gehad dat na flashen en kalibreren een motor het wel deed
En ook de engine params insteld samen met draai richting.

Sommige FC zoals Naze32 ondersteunen 1 wire BLheli Passthrough.
Kan je ESC instellen en flashen en draairichting controleren.
En settings ESC vergelijken
Handig voor TS misschien, een kleine F.A.Q.? Just my 50ct :)
michielvz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:44:
Bedankt! Nog een vraagje. Ik ben op zoek naar een goede iPad houder voor de Phantom 4. Ik heb deze besteld maar die werkt niet omdat de antennes in de weg zitten. Verder kan ik er geen vinden. Zie ik iets over het hoofd?
Waaraan monteer je deze? Want als je deze aan de strap-mount maakt dan zou dit gewoon moeten passen.

• michielvz
Ik weet niet wat je bedoelt met strapmount maar ok gok die metalen beugel. Ik heb het nog een keer geprobeerd maar als ik hem daar aan moet hangen zonder in de weg te zitten dan hangt mijn ipad helemaal schuin achter de controller waardoor je nauwelijks iets kan zien.

• Sumerechny

Sumerechny

michielvz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:19:
Ik weet niet wat je bedoelt met strapmount maar ok gok die metalen beugel. Ik heb het nog een keer geprobeerd maar als ik hem daar aan moet hangen zonder in de weg te zitten dan hangt mijn ipad helemaal schuin achter de controller waardoor je nauwelijks iets kan zien.
Bedoelt Hashtag dit?

• michielvz
laat maar..ik heb over het hoofd gezien dat de standaard houder groot genoeg is voor een normale ipad 8)7 wel bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee ik bedoel eigenlijk dit.
Niet dat je probeert om 'm aan de onderste beugel te maken. Maar je hebt 't al opgelost zie ik :)
isman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:39:
ja dat wilde ik ook doen dan kan via cleanflight modes geloof ik maar dat lukte niet echt.

[...]
Al opgelost? Alle basisstappen nogmaals doorgelopen?

[ Voor 25% gewijzigd door Kars op 02-09-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
yes als ik mijn rechter stick naar links beweeg roll/ail gaan motor 2 en 3 sinnen (cleanflihgt layout cijfers)
noobgrinder schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:29:
[...]

Staat je flight controller ook de goede kant op gericht?
Heb ik ook eens gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
nee nog bezig geweest
Hashtag schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:16:
Nee ik bedoel eigenlijk dit.
Niet dat je probeert om 'm aan de onderste beugel te maken. Maar je hebt 't al opgelost zie ik :)

[...]

Al opgelost? Alle basisstappen nogmaals doorgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
isman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:39:
yes als ik mijn rechter stick naar links beweeg roll/ail gaan motor 2 en 3 sinnen (cleanflihgt layout cijfers)

[...]
Ik neem aan dat je spinnen bedoeld, maar motor 2 en 3 in onderstaande layout?

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/fpv-flightclub.com/wp-content/uploads/Naze32-motor-direction.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
ja precies als ik roll/ail knuppel beweeg.

[ Voor 3% gewijzigd door isman op 02-09-2016 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
isman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:46:
ja precies als ik roll/ail knuppel beweeg.
Heb je de ESC's wel op de juiste kanalen van de Flightcontroller gezet?

Gezien de vreemde aansturing van je motoren lijkt me dat zo namelijk.
Anders ook even de punten van @lasharor doorlopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Kars op 02-09-2016 16:57 . Reden: Post beetje duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Dit zijn vaak 3 dingen:

ESC's op de verkeerde kanalen (wat hashtag zegt)
ESC's/motoren draaien niet de goede kant op
FC staat niet de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Bedoelen jullie kanalen esc's op mijn flight controller?
deze worden toch aangegeven met getallen, 1 tm 8

dat heb ik btw nog niet geprobeerd, ik check vanavond even.
ik laat jullie weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

isman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:06:

ik laat jullie weten
Ja, die nummers op die voorbeelden staan voor de kanalen waarop je de esc's moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

ik laat jullie weten
Ik denk dat het wisselen van de connectors op je reciever (van de ESC) wel gaat volstaan en daarmee het probleem gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
DutchWalnut schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:17:
[...]
Ik denk dat het wisselen van de connectors op je reciever (van de ESC) wel gaat volstaan en daarmee het probleem gaat oplossen.
Als de draairichting van de esc's en de bedrading naar de motoren goed is, klopt dat ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Even een vraagje aan de Phantom eigenaars hier.
Een vriend van me heeft een Phantom 3 Pro en werkt dicht bij een vliegveld dat in de DJI app als rode cirkel aangegeven staat. Een No Fly Zone die je niet zelf kunt unlocken dus. Wil je hier vliegen, dan moet je via DJI een verzoek indienen met schriftelijke toestemming van de luchthaven etc.

Nu was hij gisteren op zijn werk met dat ding bezig en had hem aan staan, toen hij opmerkte dat hij niet de gebruikelijke melding in het scherm had staan, uit nieuwsgierigheid is hij het een en ander gaan bekijken, 17+ satellieten, zijn locatie was hetzelfde als anders, dus in de rode cirkel, de rode cirkel die ook gewoon in beeld stond.

Hij kon zonder problemen de motors starten. Hij heeft toen de motors weer uit gezet, de props er op gedraaid en is naar buiten gelopen, hier kon hij weer starten en heeft hij 3 minuten op 3 meter hoogte over een afstand van 50 m heen en weer terug gevlogen..

Hij was helemaal verbijsterd en is wat op internet gaan rond kijken, kon geen antwoord vinden waarom hij ineens wel kon vliegen, maar 2 uur later kreeg hij gewoon weer de No Fly melding en wilde de props niet meer starten.

Nou is hij zeker niet van plan om vaker in No Fly zones te vliegen, daar heeft hij geen rede voor, maar hij (en ik ook) is erg benieuwd wat hier nou eigenlijk gebeurd is. Waarom kreeg hij die melding niet en kon hij vrolijk in een rode No Fly zone vliegen?

Heeft iemand dat vaker meegemaakt? Enig idee wat hier gebeurt is?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Spike_wolf schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:46:
Even een vraagje aan de Phantom eigenaars hier.
Een vriend van me heeft een Phantom 3 Pro en werkt dicht bij een vliegveld dat in de DJI app als rode cirkel aangegeven staat. Een No Fly Zone die je niet zelf kunt unlocken dus. Wil je hier vliegen, dan moet je via DJI een verzoek indienen met schriftelijke toestemming van de luchthaven etc.

Nu was hij gisteren op zijn werk met dat ding bezig en had hem aan staan, toen hij opmerkte dat hij niet de gebruikelijke melding in het scherm had staan, uit nieuwsgierigheid is hij het een en ander gaan bekijken, 17+ satellieten, zijn locatie was hetzelfde als anders, dus in de rode cirkel, de rode cirkel die ook gewoon in beeld stond.

Hij kon zonder problemen de motors starten. Hij heeft toen de motors weer uit gezet, de props er op gedraaid en is naar buiten gelopen, hier kon hij weer starten en heeft hij 3 minuten op 3 meter hoogte over een afstand van 50 m heen en weer terug gevlogen..

Hij was helemaal verbijsterd en is wat op internet gaan rond kijken, kon geen antwoord vinden waarom hij ineens wel kon vliegen, maar 2 uur later kreeg hij gewoon weer de No Fly melding en wilde de props niet meer starten.

Nou is hij zeker niet van plan om vaker in No Fly zones te vliegen, daar heeft hij geen rede voor, maar hij (en ik ook) is erg benieuwd wat hier nou eigenlijk gebeurd is. Waarom kreeg hij die melding niet en kon hij vrolijk in een rode No Fly zone vliegen?

Heeft iemand dat vaker meegemaakt? Enig idee wat hier gebeurt is?
Los van je vraag wellicht niet zo handig. Als het om wat voor een rare reden mis was gegaan was hij het 'zoveelste incident' bij een luchthaven. Komt de algemene dronevliegers niet ten goede.

Aan de andere kant wel goed om te weten en om verder in te duiken. Wellicht eens contact leggen met de overheid of met DJI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

GustavSan schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:18:
[...]

Los van je vraag wellicht niet zo handig. Als het om wat voor een rare reden mis was gegaan was hij het 'zoveelste incident' bij een luchthaven. Komt de algemene dronevliegers niet ten goede.

Aan de andere kant wel goed om te weten en om verder in te duiken. Wellicht eens contact leggen met de overheid of met DJI?
Niet zo handig, tja, hij vloog op het terrein waar hij werkt, 3 meter hoog 50 meter ver en weer terug, waarbij er ten alle tijden een gebouw van meerdere verdiepingen, en hemelsbreed een goeie kilometer, tussen de Phantom en de luchthaven zat. Het moest wel heel vreemd gelopen zijn wou daar wat gebeurd zijn.
Feit is ook dat het een hele kleine luchthaven is, enkele startbaan (hij vloog hier parallel aan, dus niet in een vliegroute) waar een paar vliegtuigjes per dag landen/opstijgen.
Het gevaar was nihil. Maar uiteraard wel tegen de regels (No-Fly Zone, bebouwde kom, naast gebouw, etc..... :/ ).

Een mailtje naar DJI gooien was hij wel van plan, maar heeft hij nog niet gedaan geloof ik. De overheid zal hier niets zinnigs over kunnen zeggen lijkt me. Ze hebben die No Fly zone natuurlijk niet tijdelijk opgeheven.

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 02-09-2016 17:34 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Spike_wolf schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:33:
[...]

Niet zo handig, tja, hij vloog op het terrein waar hij werkt, 3 meter hoog 50 meter ver en weer terug, waarbij er ten alle tijden een gebouw van meerdere verdiepingen, en hemelsbreed een goeie kilometer, tussen de Phantom en de luchthaven zat. Het moest wel heel vreemd gelopen zijn wou daar wat gebeurd zijn.
Feit is ook dat het een hele kleine luchthaven is, enkele startbaan (hij vloog hier parallel aan, dus niet in een vliegroute) waar een paar vliegtuigjes per dag landen/opstijgen.
Het gevaar was nihil. Maar uiteraard wel tegen de regels (No-Fly Zone, bebouwde kom, naast gebouw, etc..... :/ ).

Een mailtje naar DJI gooien was hij wel van plan, maar heeft hij nog niet gedaan geloof ik. De overheid zal hier niets zinnigs over kunnen zeggen lijkt me. Ze hebben die No Fly zone natuurlijk niet tijdelijk opgeheven.
Je kent toch ook de verhalen van falende callibraties? Wanneer dat mis gaat en return-to-home wordt actief kan het zomaar zijn dat de drone naar 6 meter hoog gaat en totaal de verkeerde kant uit gaat vliegen :X Dat wil je echt niet in zo'n zone 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG

SG

Mij lijk dat als diagonaal motoren spinnen dit a yaw aktie is. Orientatie verandering wordt gerealizeerd door motor torque , diagonaal houd dus in zelfde draai richting dus als die harder draaien ga je auad draaien.
Als je rechter stick naar links beweegd.
In geval van mode 2 transmitter is dat Role actie maar je krijgt Yaw .
En dat is verkeerd.
Role left gaan je beide rechter motoren harder spinnen.
In cleanflight moet je uiteraard je transmitter ook instellen dat je Throtle E Airleron role overeenkomen met transmitter.
TEAR setting .
Dus linker stick omhoog throtle dan moet balkje by throtle in clean flight zich vullen richting rechts dan staat die goed. Als throtle its anders vult dat klopt dat niet. Dan is TEAR niet de juiste setting.
Youtube staat vol met cleanflight guides

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vanmiddag eindelijk weer even wat tijd gehad om de quad uit te laten:

[ Voor 16% gewijzigd door GeleFles op 03-09-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

RonnieB82 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:00:
Vanmiddag eindelijk weer even wat tijd gehad om de quad uit te laten:

[video]
Netjes hoor, ik moet nog even een paar ballen groeien. Voor nu volstaat een weiland voor mij 8) :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Bovenstaande staat er nu iets meer dan 2 weken op. Dus vandaag de laatste dag om je eventueel aan te melden.

Op dit moment zijn er al 12 mensen die dat gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:03
GustavSan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Ik wil eigenlijk ook starten met een phantom 4, maar het wordt afgeraden. Ipv zou een phantom 3 een beter beginnersmodel zijn volgens velen. Ik vraag me af of dit advies vooral vanwege de prijs van de 4 is. Want ik lees juist overal dat de 4 tig keer beter is qua handling en veiligheid...dat het juist een n00B drone is omdat het ding niet snel rare dingen doet.

Ik wil er een voor foto's van natuur en objecten (accommodatie etc). Gewoon op een vaste locatie naar boven, foto's maken en weer naar beneden. Geen race, geen gedoe door bomen heen oid en ook niet in drukke gebieden met obstakels. Voorbeeld: ik ga binnenkort naar de Dolomieten en wil unieke angles voor foto's....

Dus dan toch de 3 maar? Werkt het met mijn Oneplus 3? Of met een Teclast andriod tablet?
Ik heb sinds een week een cheap ass quadcopter van $25. En bij de 1e keer opstijgen was alles echt moeilijk, maar nu na een week gaat het al zoveel beter. Elke dag wordt het meer automatisme ipv nadenken wat je moet doen. Een phantom 4 is mijn droom quad, maar ben erg blij dat ik de basics leer met een cheap dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Dacuuu schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:21:
[...]

Ik heb sinds een week een cheap ass quadcopter van $25. En bij de 1e keer opstijgen was alles echt moeilijk, maar nu na een week gaat het al zoveel beter. Elke dag wordt het meer automatisme ipv nadenken wat je moet doen. Een phantom 4 is mijn droom quad, maar ben erg blij dat ik de basics leer met een cheap dingetje.
Ik heb op zich aardig wat met zo'n eachine h8 gevlogen. Nadeel is wel dat een crash oid niet echt pijn deed want we hadden er meteen 8 gekocht tijdens een bg aanbieding :). Dat is nu wel anders. Obv de adviezen heb ik een phantom 3 standard gekocht. Nette prijs en mooie camera erop....we gaan het merken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

FPV vliegen met een Phantom, of minimaal met de behuizing ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

DCFreak schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:29:
FPV vliegen met een Phantom, of minimaal met de behuizing ervan. :)

[video]
Ziet er erg vreemd uit. Tof 8) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lasharor schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:18:
[...]

Bovenstaande staat er nu iets meer dan 2 weken op. Dus vandaag de laatste dag om je eventueel aan te melden.

Op dit moment zijn er al 12 mensen die dat gedaan hebben :)
Beetje afwezig geweest hier en eigenlijk ook geen tijd meer gehad om te vliegen maar op de valreep nog even ingeschreven. Lijkt me erg tof! :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik laat jullie weten
En, al meer info voor ons? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29

Ik heb van die skateboard straps aan m'n rugtas hangen (deep linking: Afbeeldingslocatie: http://img0085.psstatic.com/131834707_amazoncom-burton-womens-day-hiker-20l-estate-plaid---.jpg ), haal ik de gesp los, en steek die door m'n frame heen, en dan hangt ie aan m'n rugtas.

Batterijen en transmitter gooi ik nog ergens in een van de diverse vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

cavey schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:41:
[...]

Ik heb van die skateboard straps aan m'n rugtas hangen (deep linking: [afbeelding] ), haal ik de gesp los, en steek die door m'n frame heen, en dan hangt ie aan m'n rugtas.

Batterijen en transmitter gooi ik nog ergens in een van de diverse vakken.
Ik heb deze tas van Osprey gekocht, ik vond het label wel passend :P

Afbeeldingslocatie: http://www.6pm.com/images/z/2/8/3/8/8/2/2838829-p-MULTIVIEW.jpg

Er zitten geen skateboard straps aan maar wel loops waar ik haarbandjes aan vastgemaakt hebt. De kunnen daarna om de arm van de quad heen.

(als ik alles compleet heb en mijn drone weer heel zal ik een screen posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Een beginnersvraag :). Heb mijn drone vandaag binnen. Ik wil eigenlijk even oefenen maar kom er naast de standaard regels die gelden niet helemaal uit waar dit nu wel/niet kan.

Hierachter heb ik bv allemaal weilanden. Geen crowds etc, maar wel grond van een boer. Mag ik daar dan zomaar vliegen? Dan een stuk heide in een wandelgebied....tja..mag dat daar dan wel?

Ik kom uit Driebergen maar kan op zich overal naartoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
GustavSan schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:37:
Een beginnersvraag :). Heb mijn drone vandaag binnen. Ik wil eigenlijk even oefenen maar kom er naast de standaard regels die gelden niet helemaal uit waar dit nu wel/niet kan.

Hierachter heb ik bv allemaal weilanden. Geen crowds etc, maar wel grond van een boer. Mag ik daar dan zomaar vliegen? Dan een stuk heide in een wandelgebied....tja..mag dat daar dan wel?

Ik kom uit Driebergen maar kan op zich overal naartoe...
Netjes overleggen met de boer als je problemen wilt voorkomen.
In het wandelgebied zou ik (persoonlijk) als je mensen tegenkomt, zover mogelijk uit de buurt blijven. En verder volgens de regels de afstand in de gaten houden. En verder: gewoon gezond verstand :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Wat BoAC zegt, maar het maakt naar mijn mening wel een verschil of je met een 'trage' Phantom een rondje op hoogte maakt, of met een racer die met 100 km/u laag over de velden scheert.

Zelf ontwijk ik woonwijken, autowegen en groepen mensen, maar de eenzame wandelaar in het park kan weleens een grote bromvlieg te horen krijgen. :P
Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.