Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Ik wil mijn eerste quad setje kopen, met een flysky fs-i6 transmitter.
Nu kan je alleen de controller in 2 modes kopen. Mode 1 rechter hand throttle of mode 2 linker hand throttle.
Wat gebruiken jullie en of wat raden jullie aan?

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:21

C4D

SuperflipNL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:23:
Ik wil mijn eerste quad setje kopen, met een flysky fs-i6 transmitter.
Nu kan je alleen de controller in 2 modes kopen. Mode 1 rechter hand throttle of mode 2 linker hand throttle.
Wat gebruiken jullie en of wat raden jullie aan?
Dat is echt mega persoonlijk...
Geen id of het gaat, maar probeer eens een FPV simulator met een game controller te spelen.
FPV freerider bijv.

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
C4D schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Dat is echt mega persoonlijk...
Geen id of het gaat, maar probeer eens een FPV simulator met een game controller te spelen.
FPV freerider bijv.
Heb wel veel battlefield 3 en 4 gespeeld op de Playstation 4. Daar zit de throttle voor helicopter gekoppeld aan de linker stick. Dus ik denk dat ik maar voor mode 2 ga, met throttle voor de linker hand.. :9

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

al vliegt 95+% van de vliegers in europa op mode 2 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GeleFles op 16-08-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperflipNL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:38:
[...]

Heb wel veel battlefield 3 en 4 gespeeld op de Playstation 4. Daar zit de throttle voor helicopter gekoppeld aan de linker stick. Dus ik denk dat ik maar voor mode 2 ga, met throttle voor de linker hand.. :9
Ik denk dat dat wel een goede keuze is. Zo wen je er het snelst aan.

Wat @RonnieB82 zegt, veel mensen vliegen Mode 2.
De mensen die Mode 1 (of zelfs Mode 3) vliegen, komen vaak van vliegtuigen en/of heli's. Van wat ik begrijp heeft dat te maken met de aileron/flaperon stick t.o.v. de throttle.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:10
Wow, dit moet ik hebben :P http://www.aerobros.com/mini360.html
Moet volgens mij ook zelf te maken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wegens vakantie en andere zaken 3 weken niets kunnen doen helaas. Ik had al mijn lipo's in storage mode geladen en nu wilde ik gister avond m'n lipo's gaan laden en bleek er 1tje niet meer te werken, cell 1 geeft 0 volt aan op de Accucel waardoor ie een cell balance error geeft... Heb er nog 4 over maar vind dit wel zonde, heb er maar 5x mee gevlogen en hij was niet beschadigd ofzo. Ook in storage mode zetten ging zonder problemen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:26

MsG

Forumzwerver

Mode 2 is inderdaad het meest gebruikelijk. Vind het zelf ook een hele fijne indeling, gezien je bij vliegtuigen en dergelijke je throttle los hebt van de rest van de bediening. De bediening lijkt dan heel erg op HOTAS vliegen. Bij een quadcopter heb je de hele tijd yaw nodig in kleine ruimtes, ipv dat je echt bankt om een bocht te maken, dus dan heb je de linker stick wel actiever nodig dan enkel voor throttle, dat was voor mij wel wennen. Zit zelf te denken aan mode 4 voor quadvliegen, maar dan wijk je zo af. Dan heb je de yaw op de rechter stick en de roll juist op de linker stick.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:47:
Wegens vakantie en andere zaken 3 weken niets kunnen doen helaas. Ik had al mijn lipo's in storage mode geladen en nu wilde ik gister avond m'n lipo's gaan laden en bleek er 1tje niet meer te werken, cell 1 geeft 0 volt aan op de Accucel waardoor ie een cell balance error geeft... Heb er nog 4 over maar vind dit wel zonde, heb er maar 5x mee gevlogen en hij was niet beschadigd ofzo. Ook in storage mode zetten ging zonder problemen.
Je kan hem proberen weer tot leven te wekken. Ik heb ook wel eens een accucel op 0 gehad die toch weer werkend te krijgen is, zeker als deze nog redelijk nieuw is. En anders kan de accu altijd nog weg toch ;)

- Zet je lader op NiCd of NiMh en stel je amperage af op de accu
- Sluit je balans kabel niet aan
- Laad nu voor een minuut of 2
- Check je voltages, uiteraard is het heel belangrijk dat je andere cellen niet over de 4.2V heen gaan, hier wordt nu door je lader niet op gecontroleerd.
- Rinse and repeat en met een beetje geluk komt je lege cel (deze zal een stuk sneller laden dan de rest van de cellen, verwacht ik) weer boven de 3.2 V uitkomen en kun je hem in lipo mode weer balanceren.

Dit alles is niet heel erg gezond voor je accu natuurlijk, eenmaal op 0 geweest betekent vaak een verkorte levensduur, maar je kan er hierna echt nog wel wat vluchten uithalen. Succes!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Sensei_D schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:39:
[...]
Je kan hem proberen weer tot leven te wekken. Ik heb ook wel eens een accucel op 0 gehad die toch weer werkend te krijgen is, zeker als deze nog redelijk nieuw is. En anders kan de accu altijd nog weg toch ;)

- Zet je lader op NiCd of NiMh en stel je amperage af op de accu
- Sluit je balans kabel niet aan
- Laad nu voor een minuut of 2
- Check je voltages, uiteraard is het heel belangrijk dat je andere cellen niet over de 4.2V heen gaan, hier wordt nu door je lader niet op gecontroleerd.
- Rinse and repeat en met een beetje geluk komt je lege cel (deze zal een stuk sneller laden dan de rest van de cellen, verwacht ik) weer boven de 3.2 V uitkomen en kun je hem in lipo mode weer balanceren.

Dit alles is niet heel erg gezond voor je accu natuurlijk, eenmaal op 0 geweest betekent vaak een verkorte levensduur, maar je kan er hierna echt nog wel wat vluchten uithalen. Succes!
Ik zou dit nooit doen met een cell die op 0 is geweest. Dit bovenstaande werkt meestal alleen maar goed als de gehele batterij een lager voltage heeft dan wat de lader verwacht. Niet als 1 cell 0 aangeeft. Dan is er meestal gewoon spraken van inwendige kortsluiting en is de lipo gewoon afgeschreven.

0 volt = dood, weggooien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

OnsDenis schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

Heb je misschien een keer zin om te vliegen op een grasveld van ongeveer 2 voetbalvelden groot? Wel in Eindhoven maar aan de kant van Helmond (in de wijk Tongelre). Een collega van mij en ik zijn zelf ook net begonnen met vliegen, en wij kunnen in het weekend gebruik maken van dit terrein. Dan kunnen we ook tips uitwisselen.
De Quad staat weer hier en ik heb wel zin om eens met andere te vliegen / tips en tricks uit wisselen.
Is het trouwens hier ?
https://www.google.nl/map...!3d51.4340527!4d5.5296099

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ah joh, gewoon stroom erop, vol pompen dat ding :+
Tuurlijk, weggooien is de veiligste optie en de kans dat ie echt stuk is is zeker aanwezig, maar ik weet ook hoe duur die dingen kunnen zijn en het is een relatief nieuwe accu die in storage stond. Beetje vreemd. En het ergste wat kan gebeuren is dat de 3 andere cellen sneller worden geladen. Als de 3 andere cellen boven de 4 V komen en die ene cel is nog 0 dan is er inderdaad iets mis. Ik zelf zou hem gewoon openmaken om te zien of alle kabels nog heel zijn, maar dat is nu niet mijn advies :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind jouw idee een beetje eng Sensei :+
Ik heb ook geen mogelijkheid om buiten te laden dus ik denk dat ik de lipo maar als verloren beschouw maar baal er wel een beetje van.

Morgen komt de protective lens binnen voor mijn GoPro en heb een 3d geprinte mount om hem in te zetten om de boel te beschermen dus denk dat ik morgen maar weer eens op pad ga en kan dan ook weer filmen. Vanavond is het er helaas niet meer van gekomen. ;(

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:29:
Ik vind jouw idee een beetje eng Sensei :+
Ik heb ook geen mogelijkheid om buiten te laden dus ik denk dat ik de lipo maar als verloren beschouw maar baal er wel een beetje van.
Mietjuuuuhhh :+
Hahahaha nee hoor, als je je er niet op je gemak bij voelt moet je het niet doen. Maar wel kut ja, is toch weer 3 minuten minder vliegen :+

btw, leuk blog man d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Sensei_D op 16-08-2016 21:28 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Of je huis fikt af . Twee van onze piloten bewaren lipo in minutie kisten .
En ik ten minste in Lipo bag. En als ik voor grote behoeft naar WC moet dan stop ik met laden . Dus iig nooit onbeheerd.
Beschadigde lipo iig ook niet meer gebruiken.

Doe niet aan snel laden alleen balanced en parralel laden al helemaal niet.
Hooguit balanced serieel .
Ja de 1S lipos.

En ja het is normaal om FC dempend te mounten . Iig bij de wat grotere drones . Race drones lean&mean cheap laag gewicht en spartaans juist niet .
Ik denk dan als je frame door onbalans in resonatie freq valt dat trilling versterkt je gyro accelemeter daarop reageerd en dus corrigeerd en dempen kan dan helpen. De reden ook voor prop balans tools .
Ik heb silicon M3 o- ringen besteld paar zakjes van 10 stuks.
De betere dempers zijn mij te hoog voor krappe racerframes.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ik heb nog eens een vraagje over een osd - vtx - cam aansluiting.

op mijn custom build ga ik ook exact deze componenten gebruiken (sp3 evo - micro minimosd)

op de site van oscar liang heeft hij een schema gepost:

Afbeeldingslocatie: https://oscarliang.com/ctt/uploads/2016/04/spracing-f3-EVO-FC-OSD-minimosd-connection-768x407.jpg

nu wat voor mij een beetje onduidelijk is is dat de video out en in van de cam/vtx naar de osd gaan (logisch) maar ook de ground. (ik weet dat je best comon ground gebruikt) maar hierdoor hebben de cam en vtx nog geen voeding toch? dus neem ik nu een aparte 12v positief alleen naar de cam en vtx positief? dan loopt de stroom terug over de ground naar de osd, is dat ok?

wat mij logischer leek is alleen de video in en out naar de osd en 12v positief en ground van 12v bec naar de cam en vtx dus niet de ground naar de osd.

hmm als ik verder lees hebben de cam en vtx nog een aparte ground en v+ waarop je 12v aansluit dus blijkbaar zijn er aparte grounds voor video uit en in en voor de effectieve stroom voorziening naar de cam en vtx. hmm dat klopt ook niet op de runcam swift is er maar 1 gnd naast video out en Voltage in (de andere is voor de osd kabel dus dat kan niet)

[ Voor 26% gewijzigd door Vortexmerc op 17-08-2016 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortexmerc schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:17:
Ik heb nog eens een vraagje over een osd - vtx - cam aansluiting.

op mijn custom build ga ik ook exact deze componenten gebruiken (sp3 evo - micro minimosd)

op de site van oscar liang heeft hij een schema gepost:

[afbeelding]

nu wat voor mij een beetje onduidelijk is is dat de video out en in van de cam/vtx naar de osd gaan (logisch) maar ook de ground. (ik weet dat je best comon ground gebruikt) maar hierdoor hebben de cam en vtx nog geen voeding toch? dus neem ik nu een aparte 12v positief alleen naar de cam en vtx positief? dan loopt de stroom terug over de ground naar de osd, is dat ok?

wat mij logischer leek is alleen de video in en out naar de osd en 12v positief en ground van 12v bec naar de cam en vtx dus niet de ground naar de osd.

hmm als ik verder lees hebben de cam en vtx nog een aparte ground en v+ waarop je 12v aansluit dus blijkbaar zijn er aparte grounds voor video uit en in en voor de effectieve stroom voorziening naar de cam en vtx. hmm dat klopt ook niet op de runcam swift is er maar 1 gnd naast video out en Voltage in (de andere is voor de osd kabel dus dat kan niet)
Niet te moeilijk denken ;)
Normaliter gaan er drie kabeltjes van je cam naar je vTx. Hierin zit V+, Video en GND. Het enige wat je nu doet is je OSD er tussen plaatsen. Dus knip je de Video en GND kabel door, dan soldeer je beide kanten op de OSD. Je V+ blijft dan gewoon tussen je cam en vTx :)
Je vTx voed je via 12V BEC.

Beetje klein plaatje, maar die geeft een beetje het idee:
Afbeeldingslocatie: https://static.rcgroups.net/forums/attachments/4/6/2/3/8/4/t8602291-136-thumb-OSD_2.jpg?d=1452780239

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
Hashtag schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:53:
[...]

Niet te moeilijk denken ;)
Normaliter gaan er drie kabeltjes van je cam naar je vTx. Hierin zit V+, Video en GND. Het enige wat je nu doet is je OSD er tussen plaatsen. Dus knip je de Video en GND kabel door, dan soldeer je beide kanten op de OSD. Je V+ blijft dan gewoon tussen je cam en vTx :)
Je vTx voed je via 12V BEC.

Beetje klein plaatje, maar die geeft een beetje het idee:
[afbeelding]
Bedankt, hier kan ik in volgen, dus V+ van vtx naar cam en alle ground en video naar osd. zo heeft de cam voeding en vtx aparte 12v voeding geven via bec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Shunt schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

De Quad staat weer hier en ik heb wel zin om eens met andere te vliegen / tips en tricks uit wisselen.
Is het trouwens hier ?
https://www.google.nl/map...!3d51.4340527!4d5.5296099
Het is hier https://www.google.nl/map...687f73:0x562020a52c8d05e2
Maar ik ben op dit moment nog op vakantie. Als ik terug ben laat ik het weten, lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door OnsDenis op 17-08-2016 10:27 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SG schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:02:
Of je huis fikt af . Twee van onze piloten bewaren lipo in minutie kisten .
En ik ten minste in Lipo bag. En als ik voor grote behoeft naar WC moet dan stop ik met laden . Dus iig nooit onbeheerd.
Beschadigde lipo iig ook niet meer gebruiken.

Doe niet aan snel laden alleen balanced en parralel laden al helemaal niet.
Hooguit balanced serieel .
Ja de 1S lipos.
Waarom niet parallel laden? Ik laad m'n lipo's namelijk wel parallel met een parallel bordje :)
Had er een aantal artikelen over gelezen en kwam nou niet echt schokkende veiligheidsrisico's tegen.

Ik laad ze uiteraard wel alleen parallel als de voltages van de cellen van de verschillende lipo's niet meer dan 0,1 volt van elkaar verschillen. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Radiance schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:25:
[...]

Waarom niet parallel laden? Ik laad m'n lipo's namelijk wel parallel met een parallel bordje :)
Had er een aantal artikelen over gelezen en kwam nou niet echt schokkende veiligheidsrisico's tegen.

Ik laad ze uiteraard wel alleen parallel als de voltages van de cellen van de verschillende lipo's niet meer dan 0,1 volt van elkaar verschillen. :)
Ik laad ze parallel met max 0,05V verschil.
Als ik ze inplug dan doe ik eerst alleen de XT60 en dan ˜5 minuten later de balance plugs.
Ik heb wel eens gehad dat er 0,07 verschil in zat en toen ik de balance plug van de lipo er bij stak brandde er direct een baan door op het parallel bordje.

[ Voor 11% gewijzigd door noobgrinder op 17-08-2016 22:10 ]

• SG

SG

Nou die tijd dat je lipo aan elkaar balanced kan je ook tweede quad lader gebruiken . Ipv risiko van rare laadstromen tussen cellen.

Een slechte lipo kan ook gebalanced worden met de hoge cellen.
Heb lipo checker die ook kan balancen en dischargen tot gesette waarde.
Van hobbyking een lipo docter.
0 lijkt mij meer kabel breuk. Of slecht contact. Sommige balance bordjes hebben soms van die nukken . Je krijgt dan een balance error.
Ook keer stroom uitval gehad tijdens laden . In dat geval kan je beter opnieuw instellen gezien de huidige instelling ontregeld kan zijn , wat ook gebeurt is.
En dus overlading.
Die lipo doctor ipv checker doet zijn werk langzaam en wordt beetje warm.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Meh :/
Gisteren weer gevlogen nadat ik mijn nieuwe vTx erin had gezet, nu krijg ik geen beeld meer op mijn goggles.
Het lijkt erop alsof de vRx het signaal niet meer kan vinden.

Het ging prima, had in het begin kraakhelder beeld, totdat ik een LiPo wisselde. Daarna vanalles geprobeerd maar ik kreeg gewoon geen beeld.
Heb het probleem wel eens eerder gehad, maar dan was het een kwestie van 'eerst de vTx aan - daarna de vRx aan' en het beeld kwam door.

Nu maakt het niet uit wat ik doe. Heb zelfs al andere kanalen geprobeerd, zonder succes.
Iemand een idee (naast het vermoeden dat de vRx defect is)?

-edit-
OK, laat maar, werkt nu wel :? :)
Zojuist ff de boel aangesloten en krijg meteen beeld. Apart wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Kars op 18-08-2016 12:35 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hashtag schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:15:
Meh :/
Gisteren weer gevlogen nadat ik mijn nieuwe vTx erin had gezet, nu krijg ik geen beeld meer op mijn goggles.
Het lijkt erop alsof de vRx het signaal niet meer kan vinden.

Het ging prima, had in het begin kraakhelder beeld, totdat ik een LiPo wisselde. Daarna vanalles geprobeerd maar ik kreeg gewoon geen beeld.
Heb het probleem wel eens eerder gehad, maar dan was het een kwestie van 'eerst de vTx aan - daarna de vRx aan' en het beeld kwam door.

Nu maakt het niet uit wat ik doe. Heb zelfs al andere kanalen geprobeerd, zonder succes.
Iemand een idee (naast het vermoeden dat de vRx defect is)?

-edit-
OK, laat maar, werkt nu wel :? :)
Zojuist ff de boel aangesloten en krijg meteen beeld. Apart wel.
Op de eamachine vtx´en die ik vroeger gebruikte had ik ook altijd wazige problemen. Paar keer lipo er opnieuw insteken zorgde altijd voor een magische oplossing. Of kanaal wisselen.

Bij het meest recente event zaten mijn antenne kabels wat los en kwamen bijna tegen het pcb van mijn vtx aan. Duurde ook een tijdje voordat ik doorhad waarom ik geen beeld op mijn bril zag.

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

iemand een soort vinden van probleem checklist voor motor en esc?
Ik heb hier motor die heel raar spastisch draait en daarnaast wordt ie heel warm. Van esc weet ik niet, ik moet de frames openmaken.
Na de crash zat twee frames van motor tegen elkaar (bevestingframe en draaiend frame)
Heb ze gefixt en getest. Het leek goed draaien.

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Zandhaas schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:50:
iemand een soort vinden van probleem checklist voor motor en esc?
Ik heb hier motor die heel raar spastisch draait en daarnaast wordt ie heel warm. Van esc weet ik niet, ik moet de frames openmaken.
Na de crash zat twee frames van motor tegen elkaar (bevestingframe en draaiend frame)
Heb ze gefixt en getest. Het leek goed draaien.
Misschien een schroef die te lang is en daardoor tegen de spoelen aan komt?

• Zandhaas

Zandhaas

noobgrinder schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

Misschien een schroef die te lang is en daardoor tegen de spoelen aan komt?
Dan had ik hier niet geplaatst.

Ik ben zo vrij geweest om het vastleggen voor andere nieuwsgerige tweakers.
Het is in slowmotion en heb m losgekoppeld van frame arm. Dus geen lange schroef of iets anders.
Ik vermoed issue met spoelen en magneten. Ga wel nieuwe halen wss nadat ik esc's heb getest.
[video]

[ Voor 18% gewijzigd door Zandhaas op 18-08-2016 17:31 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Zandhaas schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:28:
[...]

Het is in slowmotion en heb m losgekoppeld van frame arm. Dus geen lange schroef of iets anders.
Ik vermoed issue met spoelen en magneten. Ga wel nieuwe halen wss nadat ik esc's heb getest.
[video]
Dit heb ik ooit ook eens gehad na wat crashes met mijn veugel. Nooit echt opgelost en een nieuwe motor moeten kopen.

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:26

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Nice! Eindelijk mijn video goed aan de praat en via usb OTG kan ik alles tunen via mijn smartphone (EZ-GUI ground station). Morgen ga ik een beetje tweaken en zaterdag de boel mee op vakantie! *O*

Edit:....en mijn rTx gaat niet meer aan. Timing! :X

Edit 2: Ik heb hem vorige week via 3,5 mm jack aangesloten op mijn pc om met Flight sims te spelen, nu wil hij dus echter niet meer aan. Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken? Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken... ;(. (er staat 12,6 V op, ik zie/ruik geen doorgebrande chips, ik meet spanning geen van batterijen input (bordje achter) naar powerswitch (maar ik weet ook niet precies waar ik moet meten... :F )

Edit 3:...wtf... Geen idee wat er nu gebeurd is, ik heb de 3,5 mm weer aangesloten en de 9X reageerde niet. Daarna de batterij weer aangesloten en...hij leeft weer :?

[ Voor 70% gewijzigd door Sumerechny op 18-08-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:09:
[...]

Op de eamachine vtx´en die ik vroeger gebruikte had ik ook altijd wazige problemen. Paar keer lipo er opnieuw insteken zorgde altijd voor een magische oplossing. Of kanaal wisselen.

Bij het meest recente event zaten mijn antenne kabels wat los en kwamen bijna tegen het pcb van mijn vtx aan. Duurde ook een tijdje voordat ik doorhad waarom ik geen beeld op mijn bril zag.
Ben er gisteren mee bezig geweest, maar het lijkt op een defecte vTx (net nieuw...).
Op het moment dat ik een LiPo aansluit en zowel vTx als vRx op kanaal 1 zet, krijg ik beeld. Als ik dan de stroom van mijn vTx afhaal en er daarna weer op, zit deze niet meer op kanaal 1 (maar op 3 of 4).
Heb een filmpje gemaakt en een ticket bij Banggood ingeschoten...

-edit- probleem erkend, krijg m'n geld terug.
Sumerechny schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:20:
Nice! Eindelijk mijn video goed aan de praat en via usb OTG kan ik alles tunen via mijn smartphone (EZ-GUI ground station). Morgen ga ik een beetje tweaken en zaterdag de boel mee op vakantie! *O*

Edit:....en mijn rTx gaat niet meer aan. Timing! :X

Edit 2: Ik heb hem vorige week via 3,5 mm jack aangesloten op mijn pc om met Flight sims te spelen, nu wil hij dus echter niet meer aan. Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken? Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken... ;(. (er staat 12,6 V op, ik zie/ruik geen doorgebrande chips, ik meet spanning geen van batterijen input (bordje achter) naar powerswitch (maar ik weet ook niet precies waar ik moet meten... :F )

Edit 3:...wtf... Geen idee wat er nu gebeurd is, ik heb de 3,5 mm weer aangesloten en de 9X reageerde niet. Daarna de batterij weer aangesloten en...hij leeft weer :?
Hulde! Zo zie je maar, het blijft electronica, af en toe snap je er niks van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:10:
[...]

[...]

Hulde! Zo zie je maar, het blijft electronica, af en toe snap je er niks van ;)
Correctie....Chinese elektronica :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Pfff. Weer een lipo stuk. Deze keer eigen schuld. Een draaiende prop is tegen de balance lead gekomen en heel het stekkertje eraf gesmeten. Een seconde kortsluiting tussen wat balance draadjes en hup, lipo stuk.

Helemaal stuk ben ik niet zeker van aangezien het voltmetertje nog alle (4S) voltages aangeeft boven 3.6 volt. Maar zoals mijn vorige lipo geeft de lader "connection break" aan op de imax b6ac charger. Dit snap ik nou niet , 2 lipo's waarvan de voltages uitgelezen kunnen worden en geen abnormale waardes tonen en toch laden ze niet meer op. Heb er een nieuw stekkertje kunnen op plaatsen maar dit heeft het niet opgelost. Zal toch maar is proberen met een ander lader. Lesje geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Zandhaas schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:28:
[...]

[video]
Kapotte spoel aansluiting. Waarschijnlijk is een van de motor draden kapot, waardoor niet alle spoelen stroom krijgen en dus de boel wat hapert op lage rpm. Had ik ook met een motor na een crash. Autopsie wees uit dat er kapotte bedrading was. Helaas gebroken op een niet te solderen plek (te korte aansluitingen, te krap bij de stator). Nieuwe motor, en deze uit elkaar trekken. Leuk voor de magneetjes of misschien kan je m opnieuw inspoelen en een nieuw leven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

kevin303 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:55:
Pfff. Weer een lipo stuk. Deze keer eigen schuld. Een draaiende prop is tegen de balance lead gekomen en heel het stekkertje eraf gesmeten. Een seconde kortsluiting tussen wat balance draadjes en hup, lipo stuk.

Helemaal stuk ben ik niet zeker van aangezien het voltmetertje nog alle (4S) voltages aangeeft boven 3.6 volt. Maar zoals mijn vorige lipo geeft de lader "connection break" aan op de imax b6ac charger. Dit snap ik nou niet , 2 lipo's waarvan de voltages uitgelezen kunnen worden en geen abnormale waardes tonen en toch laden ze niet meer op. Heb er een nieuw stekkertje kunnen op plaatsen maar dit heeft het niet opgelost. Zal toch maar is proberen met een ander lader. Lesje geleerd.
Wat ik altijd doe is de balance lead tussen de strap en de lipo. Dan komt die echt nooit meer los. Heb sinds ik dat doe eigenlijk ook geen problemen meer met die connectoren die tegen de props aan vliegen.

Verder; een beetje kortsluiting kan geen kwaad. Gewoon een nieuwe connector erop en weer vliegen. Het is pas een probleem als een van de cellen een heel andere waarde aan gaat geven.

Connection break komt waarschijnlijk door een slechte verbinding met de balance connector. Even goed controleren of alles nog vastzit. Eventueel ook kijken of dat aan de kant van de lipo ook nog goed is. Kan je relatief makkelijk bij als je de buitenste laag voorzichtig loshaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
OnsDenis schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Het is hier https://www.google.nl/map...687f73:0x562020a52c8d05e2
Maar ik ben op dit moment nog op vakantie. Als ik terug ben laat ik het weten, lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.
Schoolsportvelden in 040 doen het goed. Ik heb veel gevlogen op het sportveld van het
Augustinianum, helaas zijn ze daar nu met de nieuwbouw begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
sneak preview, robocat build bijna klaar. spijtig genoeg minimosd met solderen 1 plaatjes los gekomen van printplaat dus omzeep, nieuw besteld.

maiden gedaan en vliegt perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kA8KjMB9CulzcyhLT5uitO7X/thumb.jpg

inside;

sp3 evo
DYS SE2205-2300KV Hollow Shaft Race Edition
Matek Micro PDB w/BEC
Favourite Little Bee 30A
Micro minimosd (soon to come)
RunCam Swift 600TVL FPV Camera PAL
EmersionRC 200mw VTX (met extension naar pigtail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Mixuko build mee bezig , heb paar foutjes gedaan waardoor mijzelf nog moeilijker gemaakt. Het is sowieso moeilijke build . Met weinig plasts .
Daarbij is wat voorwerk maar ook de juiste minimalistische componenten voorhanden ook van belang en dat had ik dus niet.
Kolosale imersionRC VTX zelfs de redelijk kleine anakin VTX zijn problematisch . Paar met mini VTX besteld maar handige piloot die ik ook geholpen had had een eigen haakse VTX gemodde over.
En compacte circke 8 Led 16V.
Zelf toch de wat brede adressable LED matek ook erop gedaan als voor LED
ZMR 1ste alle motoren draaien verkeerd om en BLHeli passtrough werkt niet.
Dus even in de ijskas , zal een naze32 Rev 6 om dat te kunnen doen bestellen.
Budged is op dus de goedkoopste motoren om Diatone FPV250 te kunnen bouwen met Cmos pan &tild heb HT module in Dominater HD dus kan experimenteren ermee.
Bestel mogelijk ook 1 reserve motor voor de andere drones en tweede ZMR motoren , om passtrough ellende te mijden zal ik haakse pinnen bestukking op de 2 de Cyclone FC doen . De Diatone krijgt de Flip32 naze clone.

Maar de Mixuko Build is vergevorderd die ga ik hopelijk van avond afmaken .
Dit wordt mijn hardcore build , dus geen mooie build gezien mogelijk wat vaker crashen . En dus reparaties . ZMR250 zullen net als de Flip260 Oefen Racers worden . Zij te log en airbreakframe . Mid Air collissens altijd mogelijk als je met velen vliegt daarom paar drones nodig.
Momenteel non racer vliegklaar
Mixuko bijna
Anakin & Clubracer uit elkaar
ZMR 1 zit vast ZMR2 nog niet compleet.
Shrieker ook nog niet compleet
Distone ook niet compleet

Had gedacht dat meeste FC F3 passthrough BLHeli ondersteunen ja vaak met extra tool , dus niet direct op de USB aansluiting .
Ook vergeten dat elke drone een Cam & VTX & cloverleaf antenne nodig hebben.
Dus ja na mijn werk verder bouwen en missen componenten bestellen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

SG schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:25:
Mixuko build mee bezig , heb paar foutjes gedaan waardoor mijzelf nog moeilijker gemaakt. Het is sowieso moeilijke build . Met weinig plasts .
Daarbij is wat voorwerk maar ook de juiste minimalistische componenten voorhanden ook van belang en dat had ik dus niet.
Kolosale imersionRC VTX zelfs de redelijk kleine anakin VTX zijn problematisch . Paar met mini VTX besteld maar handige piloot die ik ook geholpen had had een eigen haakse VTX gemodde over.
Budged is op dus de goedkoopste motoren om Diatone FPV250 te kunnen bouwen met Cmos pan &tild heb HT module in Dominater HD dus kan experimenteren ermee.
Bestel mogelijk ook 1 reserve motor voor de andere drones en tweede ZMR motoren , om passtrough ellende te mijden zal ik haakse pinnen bestukking op de 2 de Cyclone FC doen . De Diatone krijgt de Flip32 naze clone.

Dit wordt mijn hardcore build , dus geen mooie build gezien mogelijk wat vaker crashen . En dus reparaties . ZMR250 zullen net als de Flip260 Oefen Racers worden . Zij te log en airbreakframe . Mid Air collissens altijd mogelijk als je met velen vliegt daarom paar drones nodig.
Mixuko bijna

Had gedacht dat meeste FC F3 passthrough BLHeli ondersteunen ja vaak met extra tool , dus niet direct op de USB aansluiting .
Doe ondertussen ook eens een paar foto's plaatsen van al die Quads die je aan het bouwen bent.
De laatste paar pagina's veel te veel gelul en te weinig plaatjes. :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Mixuko bijna

De meeste F3 FC's ondersteunen gewoon flashen via de usb poort. Ik ben eigenlijk nog geen FC tegengekomen die dat niet doet… Wellicht heb je iets niet goed geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even wat hulp nodig.

Ik heb een DJI phantom 2 Vision plus, maar de camera gimbal is defect. valt niet meer te herstellen en is ook te duur voor te vervangen.

Ik heb al liggen googelen maar kan niks specifiek vinden..
Ik zou er graag een 2-axis gimbal onder hangen waar ik dan een actioncam kan op monteren (gopro of iets anders, nog niet uit).
Zo goedkoop mogelijk maar moet wel 'werken'. Hoef de gimbal niet te kunnen controleren, draaien of zo'n zaken. Gewoon level kunnen filmen terwijl ik vlieg.

Iemand een idee waar ik voor een redelijke prijs zoiets kan halen? met instructies om het te monteren. Veel zaken op Ebay zijn zo vaag dat ik het nooit zeker ga weten of het nu wel gaat passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:59:
Heb even wat hulp nodig.

Ik heb een DJI phantom 2 Vision plus, maar de camera gimbal is defect. valt niet meer te herstellen en is ook te duur voor te vervangen.

Ik heb al liggen googelen maar kan niks specifiek vinden..
Ik zou er graag een 2-axis gimbal onder hangen waar ik dan een actioncam kan op monteren (gopro of iets anders, nog niet uit).
Zo goedkoop mogelijk maar moet wel 'werken'. Hoef de gimbal niet te kunnen controleren, draaien of zo'n zaken. Gewoon level kunnen filmen terwijl ik vlieg.

Iemand een idee waar ik voor een redelijke prijs zoiets kan halen? met instructies om het te monteren. Veel zaken op Ebay zijn zo vaag dat ik het nooit zeker ga weten of het nu wel gaat passen..
Wil je het heel voordelig? Ga dan voor deze.

Anders kom je op duurdere minder goedkope gimbals, maar die zijn dan vaak wel in NL te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Mixuko build mee bezig , heb paar foutjes gedaan waardoor mijzelf nog moeilijker gemaakt. Het is sowieso moeilijke build.
Tip, zet de pod vast met een paar extra ty-wraps achterin en doe een extra spacer in de ruimte achter de cam. Anders ga je de pod regelmatig kapot crashen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Dit weekend een nieuwe quad gebouwd met deze FC: http://www.banggood.com/F...-FPV-Racer-p-1073733.html
Alles leek perfect te werken totdat ik m'n transmitter aan deed, zodra deze aan was viel de video feed helemaal weg.
Ik heb nu de OSD niet aangesloten en het werkt perfect, ik snap niet waarom met de OSD het niet werkt :?
Het maakt niet uit of ik iBus of PPM gebruik, ook een andere PDB maakt niks uit.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=q2YQmGGOZ24]

[ Voor 20% gewijzigd door noobgrinder op 22-08-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hashtag schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:08:
[...]

Wil je het heel voordelig? Ga dan voor deze.

Anders kom je op duurdere minder goedkope gimbals, maar die zijn dan vaak wel in NL te vinden.
Interessante prijs :p
Zal daar een handleiding bijzitten over hoe te installeren op een phantom 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG

SG

Shunt schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:19:
[...]

Doe ondertussen ook eens een paar foto's plaatsen van al die Quads die je aan het bouwen bent.
De laatste paar pagina's veel te veel gelul en te weinig plaatjes. :D
gallery: SG
Ja , heb het uitgevogeld . Men kan foto album hier instellen , net gedaan en wat er in gepleurd.
Mixuko

[ Voor 15% gewijzigd door SG op 22-08-2016 19:32 . Reden: Eenplaatje erin mikken! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

SG schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:25:
[...]

gallery: SG
Ja , heb het uitgevogeld . Men kan foto album hier instellen , net gedaan en wat er in gepleurd.
[afbeelding]
Blijft lastig, al je fotos zijn omgekeerd :D
Maar wat mooie builds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG

SG

Als je erop kliktzijn ze goed
Kan aan mijn ipad liggen is oudje

Powered

Ook FPV getest helaas het is donker

En ja even gehooverd hij doet het en FPV ook.
Frankenstein Mixuko
Ging voor functioneel , maar heb mijn twijvels.
Niet echt fotomodel . Camera shuw.

Edit//
Denk dat ik het weet waarom de plaatjes op de kopstaan .
Op de iPad2 heb ik de homeknop links en cam rechts onder.
Ik gebruik hem dus opde kop. Dat maakte niks uit , omdat ik er nooit mee foto maak.

[ Voor 15% gewijzigd door SG op 23-08-2016 06:17 . Reden: Plaatjes op de kop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:57:
[...]

Interessante prijs :p
Zal daar een handleiding bijzitten over hoe te installeren op een phantom 2?
Volgens mij is deze redelijk 'plug-and-play' :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 08:50
Zandhaas schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:55:
[...]

Blijft lastig, al je fotos zijn omgekeerd :D
Maar wat mooie builds
Zijn niet omgekeerd, vliegen tegen het plafond :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
Ik weet niet of ik hier ook om advies mag vragen maar ik twijfel tussen een phantom 3 en een phantom 4. Eerst even een korte uitleg met wat ik ermee wil doen.

Ik reis veel en meestal met het vliegtuig. Ik ben eigenaar van een paar populaire reiswebsites en wil met de drone unieke foto's kunnen maken wanneer ik bestemmingen bezoek. Denk aan foto's van attracties, eilanden/stranden, natuurgebieden etc. Niks risicovol en ook geen gekke dingen verder...

Ik ben onbekend met drones (besturing). Ik heb een oneplus 3 en een oude oneplus one. Verder heb ik een goedkope Teclast tablet en een dell windows 10 tablet.

Ik wil de drone in een koffertje mee in de backpack nemen, of in de handbagage.

Het gaat mij om foto's voor op het web. Ik denk dat de camera van de 3 al redelijk ok is (is geen fisheye meer, hou ik ook niet van). De 4 is veel duurder maar ook beter voor ivm de besturing. De 3 is dermate goedkoop dat dit wel weer de perfecte startersdrone kan zijn....voor dat geld kan ik ook wel wat risico lopen...maargoed...als het risico op crashes etc met de 4 zoveel kleiner is geworden, koop ik met wat meer geld misschien toch echt een aanzienlijk betere drone...?

De 4 kost toch al snel €1400 en de 3 'maar' €600 of zelfs goedkoper.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
SG schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:41:

Denk dat ik het weet waarom de plaatjes op de kopstaan .
Op de iPad2 heb ik de homeknop links en cam rechts onder.
Ik denk gewoon dat SG in Australië woont...

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GustavSan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:47:
Ik weet niet of ik hier ook om advies mag vragen maar ik twijfel tussen een phantom 3 en een phantom 4. Eerst even een korte uitleg met wat ik ermee wil doen.

Ik reis veel en meestal met het vliegtuig. Ik ben eigenaar van een paar populaire reiswebsites en wil met de drone unieke foto's kunnen maken wanneer ik bestemmingen bezoek. Denk aan foto's van attracties, eilanden/stranden, natuurgebieden etc. Niks risicovol en ook geen gekke dingen verder...

Ik ben onbekend met drones (besturing). Ik heb een oneplus 3 en een oude oneplus one. Verder heb ik een goedkope Teclast tablet en een dell windows 10 tablet.

Ik wil de drone in een koffertje mee in de backpack nemen, of in de handbagage.

Het gaat mij om foto's voor op het web. Ik denk dat de camera van de 3 al redelijk ok is (is geen fisheye meer, hou ik ook niet van). De 4 is veel duurder maar ook beter voor ivm de besturing. De 3 is dermate goedkoop dat dit wel weer de perfecte startersdrone kan zijn....voor dat geld kan ik ook wel wat risico lopen...maargoed...als het risico op crashes etc met de 4 zoveel kleiner is geworden, koop ik met wat meer geld misschien toch echt een aanzienlijk betere drone...?

De 4 kost toch al snel €1400 en de 3 'maar' €600 of zelfs goedkoper.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Phantom 3, absoluut. Foto's en video van dit apparaat zijn gewoon erg goed, vooral voor de prijs waarvoor ze tegenwoordig staan.
Wel eerst thuis lekker oefenen en dan pas op locatie gebruiken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Net m'n Eachine H8 mini voorzien van een acro firmware en een AIO FPV :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NxQnOSq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Zo, het hele topic doorgeworsteld in de hoop iets tegen te komen waar ik iets aan had maar ik merk dat de drone die ik heb hier niet zeer geliefd is ;)
Ik heb vorig jaar een Parrot AR.Drone 2.0 gewonnen en hier al wat leuke vluchten mee gemaakt (Vooral achtertuin werk om eraan gewend te raken)
Helaas door drukte met werk en gezin in de koude maanden niet gevlogen en pas nu weer tijd om er iets mee te doen en (heel stom) de batterij niet op storage voltage weggelegd. Een nieuwe is onderweg uit het verre oosten, inclusief alternatieve lader zodat ik op de toekomst voorbereid ben.

Nu mijn eerste vraag:
Ik wil een setje props halen om voorbereid te zijn op het onvermijdelijke, ik ben tot nu toe nog niet serieus gecrashed maar dit zal vast gaan gebeuren met wat meer vliegtijd en ook meer snelheid. Ik weet niet of iemand mijn vraag kan beantwoorden wegens het niet aanwezig zijn van AR.drone vliegers, maar moet ik specifiek props gebruiken die voor de AR.drone ontworpen zijn? Of is een andere 'after market' prop ook geschikt? De originele zijn extreem aan de prijs en veel van de after market props die ik tegen kom krijgen erg slechte beoordelingen (te hard, te bros, extreem slecht gebalanceerd, flash aan de randen, etc.) en carbon props wil ik nog niet aan beginnen zonder meer ervaring te hebben.
Iemand een idee?

Het is mijn bedoeling om ergens dit jaar nog een kleine drone te kopen om wat meer te kunnen vliegen (Parrot is groot, kun je niet op veel plaatsen mee vliegen) om dan in een later stadium een serieuze drone te gaan bouwen, maar voor nu wil ik de Parrot nog wel kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
benji83 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:49:
Zo, het hele topic doorgeworsteld in de hoop iets tegen te komen waar ik iets aan had maar ik merk dat de drone die ik heb hier niet zeer geliefd is ;)
Ik heb vorig jaar een Parrot AR.Drone 2.0 gewonnen en hier al wat leuke vluchten mee gemaakt (Vooral achtertuin werk om eraan gewend te raken)
Helaas door drukte met werk en gezin in de koude maanden niet gevlogen en pas nu weer tijd om er iets mee te doen en (heel stom) de batterij niet op storage voltage weggelegd. Een nieuwe is onderweg uit het verre oosten, inclusief alternatieve lader zodat ik op de toekomst voorbereid ben.

Nu mijn eerste vraag:
Ik wil een setje props halen om voorbereid te zijn op het onvermijdelijke, ik ben tot nu toe nog niet serieus gecrashed maar dit zal vast gaan gebeuren met wat meer vliegtijd en ook meer snelheid. Ik weet niet of iemand mijn vraag kan beantwoorden wegens het niet aanwezig zijn van AR.drone vliegers, maar moet ik specifiek props gebruiken die voor de AR.drone ontworpen zijn? Of is een andere 'after market' prop ook geschikt? De originele zijn extreem aan de prijs en veel van de after market props die ik tegen kom krijgen erg slechte beoordelingen (te hard, te bros, extreem slecht gebalanceerd, flash aan de randen, etc.) en carbon props wil ik nog niet aan beginnen zonder meer ervaring te hebben.
Iemand een idee?

Het is mijn bedoeling om ergens dit jaar nog een kleine drone te kopen om wat meer te kunnen vliegen (Parrot is groot, kun je niet op veel plaatsen mee vliegen) om dan in een later stadium een serieuze drone te gaan bouwen, maar voor nu wil ik de Parrot nog wel kunnen gebruiken.
Welkom! :)

Tja, wat is niet geliefd ;) de AR Drone is niet de meest voordelige keus, maar verder een prima vliegend apparaat.
De props zijn inderdaad wat aan de prijs, maar ik zou ze zelf gewoon hier bestellen.

Waar wil je precies gaan vliegen? Ik vind de AR Drone nog niet echt heel groot, maar voor binnen is 'ie inderdaad niet zo geschikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Nouja, voor mij was hij heel voordelig, namelijk een prijsvraag winnen!

We hebben in Enschede aardig wat parken, maar de meesten zijn druk bevolkt. Toevallig zag ik op de Tweakers kaart dat er een veldje vlak bij mij in de buurt is waar gevlogen wordt, en inderdaad is het daar meestal niet zo heel druk omdat er een groot park vlak in de buurt is.

Vergelijk ik de Parrot met de hier veel gebruikte 250's is hij aardig aan de maat, helemaal als de indoor hull erop zit is het een aardig stuk schuim! (In de tuin vlieg ik met de indoor hull, 5 meter breed is soms net te kort als er een windvlaag onder komt.) Zonder valt het nog mee inderdaad, en zo vlieg ik hem 'op locatie'.

De props die je linkt zijn inderdaad mooi geprijst! Die zal ik eens gaan proberen. Zelfs met verse C clips erbij, dat is wel netjes.
Heb overigens via Alie al een setje onderweg, maar meerdere adressen met kortere levertijden is altijd leuk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Net de eerste vlucht gedaan met m'n 5inch quad.
Helaas nog geen OSD...
[YouTube: https://youtu.be/3S4NzsFy9FU]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Zojuist dan EINDELIJK mijn eerste echte FPV ervaring gehad met m'n ZMR....echt te vet :*) . Ik heb een paar kleine crashes gehad en ik kan concluderen dat het wel stom is dat ik mijn batterij strap niet heb meegenomen op vakantie (ik kwam er in het veld achter) |:( ....ahwell! Morgen maar improviseren met een schoenveter ofzo.

Een goede avond allemaal, ik ga LiPos laden voor morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Sumerechny schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:47:
Zojuist dan EINDELIJK mijn eerste echte FPV ervaring gehad met m'n ZMR....echt te vet :*) . Ik heb een paar kleine crashes gehad en ik kan concluderen dat het wel stom is dat ik mijn batterij strap niet heb meegenomen op vakantie (ik kwam er in het veld achter) |:( ....ahwell! Morgen maar improviseren met een schoenveter ofzo.

Klittenband bij een bouwmarkt in de buurt niet mogelijk? Schoenveter krijg je echt niet zo strak als je wilt ben ik bang :)

Ik moet mijn eerste echte fpv ervaring nog hebben overigens, ben een beetje huiverig geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

BoAC schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:28:
[...]

Klittenband bij een bouwmarkt in de buurt niet mogelijk? Schoenveter krijg je echt niet zo strak als je wilt ben ik bang :)

Ik moet mijn eerste echte fpv ervaring nog hebben overigens, ben een beetje huiverig geloof ik :D
Dat is nog een idee, hoewel je een veter met een goede knoop ook wel vast kan krijgen :P .

Gewoon een verlaten veld opzoeken zonder teveel pottekijkers en lekker op je gemak bezig! Rustig aan en op tijd je gas eraf. Ik vind toeschouwers een beetje een ding. Gelukkig woon ik tussen de weilanden en heb ik op vakantie dus ook een rustig veld gevonden O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Sumerechny schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:47:
[...]

Dat is nog een idee, hoewel je een veter met een goede knoop ook wel vast kan krijgen :P .

Gewoon een verlaten veld opzoeken zonder teveel pottekijkers en lekker op je gemak bezig! Rustig aan en op tijd je gas eraf. Ik vind toeschouwers een beetje een ding. Gelukkig woon ik tussen de weilanden en heb ik op vakantie dus ook een rustig veld gevonden O-) .
Tape lijkt me dan een betere optie. Moet wel een beetje blijven zitten natuurlijk. Straps die niet van die rubber laag hebben zorgen er vaak al voor dat de lipo niet goed blijft zitten dus heb weinig vertrouwen in een veter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Sumerechny schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:47:

Ja mijn FPV ervaring is met tamme GPS nep racer , ja FPV is cool en voelt er normaal aan in tegen stelling van Line Of Sight vliegen .
Eerste Race ervaring Met Anakin SkyHero.
Maar ik heb ook nog 2 ZMR builds 1 is under construction .
Moet nog Armpjes hebben voor mount van 220? Motoren voor nummer 2.
Mixuko deed de FPV niet of amper. Dus LOS Maiden en stijg punch out gedaan tegen twee andere drones Kriegerpus 4" en Grep. Nouja gelijk waardig maar mijne leek net wat sneller.
Maar er zijn compacte haakse VTX 2x in aantocht.

Dus binnen kort ook met ZMR250 FPV oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Voor wie het zich afvraagt, een beter is een goede vervanger mocht je je strap vergeten zijn 8) . Ik heb alle LiPo's wel voorzien van klittenband tape dat maakt waarschijnlijk ook veel uit.

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/l9jnr131r/1472106803885_1989755679.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/ues76t7jl/1472106892122925349247.jpg

Deze keer vergeten een schaar mee te nemen om hem op lengte te knippen. Het ziet er dus niet hip uit :+ .

Zojuist een paar mooie strakke lijnen gevlogen met snelle turns. Helaas na een crash in het natte veld issues. Het beeld was weggevallen en ik kon via OTG geen connectie meer krijgen. Na het opnieuw aansluiten van de LiPo was er een over/onder-voltage alarm en begon er iets te sissen.... Het beeld was wel weer terug.

De boel maar goed laten drogen en even kijken wat de schade is. Het houdt je bezig... :F

• BoAC
Sumerechny schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:43:
Voor wie het zich afvraagt, een beter is een goede vervanger mocht je je strap vergeten zijn 8) . Ik heb alle LiPo's wel voorzien van klittenband tape dat maakt waarschijnlijk ook veel uit.

[afbeelding]
[afbeelding]

Deze keer vergeten een schaar mee te nemen om hem op lengte te knippen. Het ziet er dus niet hip uit :+ .

Zojuist een paar mooie strakke lijnen gevlogen met snelle turns. Helaas na een crash in het natte veld issues. Het beeld was weggevallen en ik kon via OTG geen connectie meer krijgen. Na het opnieuw aansluiten van de LiPo was er een over/onder-voltage alarm en begon er iets te sissen.... Het beeld was wel weer terug.

De boel maar goed laten drogen en even kijken wat de schade is. Het houdt je bezig... :F
Volgens mij ben je gewoon erg ongeduldig :D

• Sumerechny

Sumerechny

BoAC schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:48:
[...]

Volgens mij ben je gewoon erg ongeduldig :D
Ik heb geen idee waar je het over hebt :+ .

• YungTosti
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Dag heren, ik zit met een probleem...

Ik heb een tijdje terug een Phantom 3 Standard gekocht, geweldig apparaat, schiet prachtige beelden, na in totaal nog geen 3 uur ermee gevlogen te hebben heb ik een lichte crash gehad.

Crash is op 1 wing geweest, deze heeft dus wat visuele schade en het motortje had ook wat visuele schade.
Toen ik de drone weer probeerde te vliegen bleek dat deze motor niet meer functioneel was, zie video:
YouTube: Phantom 3 after I crashed it.

Conclusie was snel gemaakt, er is een motor kapot, ik heb een nieuwe motor gekocht om de oude te vervangen maar na het open maken van de case kwam ik erachter dat er ook een condensator was losgekomen van het PCB.
Een andere tweaker met soldeer kennis heeft de condensator gefixed en ook de nieuwe motor erop gesoldeerd maar helaas is het probleem niet verholpen.

De motor op deze wing stottert nog steeds zoals je kunt zien op de video, heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? :(

• Shunt

Shunt

Boe

YungTosti schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:54:
Dag heren, ik zit met een probleem...

Ik heb een tijdje terug een Phantom 3 Standard gekocht, geweldig apparaat, schiet prachtige beelden, na in totaal nog geen 3 uur ermee gevlogen te hebben heb ik een lichte crash gehad.

Crash is op 1 wing geweest, deze heeft dus wat visuele schade en het motortje had ook wat visuele schade.
Toen ik de drone weer probeerde te vliegen bleek dat deze motor niet meer functioneel was, zie video:
YouTube: Phantom 3 after I crashed it.

Conclusie was snel gemaakt, er is een motor kapot, ik heb een nieuwe motor gekocht om de oude te vervangen maar na het open maken van de case kwam ik erachter dat er ook een condensator was losgekomen van het PCB.
Een andere tweaker met soldeer kennis heeft de condensator gefixed en ook de nieuwe motor erop gesoldeerd maar helaas is het probleem niet verholpen.

De motor op deze wing stottert nog steeds zoals je kunt zien op de video, heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? :(
De ECS vervangen.
Dat is de aansturing voor de motor.
Als je motor kapot is is er een ikke kans dat die gewoon defect is geraakt.

Game PC

• YungTosti
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Shunt schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

De ECS vervangen.
Dat is de aansturing voor de motor.
Als je motor kapot is is er een ikke kans dat die gewoon defect is geraakt.
ESC bedoel je?

Bij de Phantom 2 zaten de ESC'tjes los van het mainboard waardoor je ESC's gewoon kon vervangen, bij de Phantom 3 zitten ze vast op je moederbord en moet je dus een heel nieuw moederbord wat 300+ euro kost, terwijl de drone zelf 550 euro is. :(

Zou het ook nog iets anders kunnen zijn?

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-07 12:04
YungTosti schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

ESC bedoel je?

Bij de Phantom 2 zaten de ESC'tjes los van het mainboard waardoor je ESC's gewoon kon vervangen, bij de Phantom 3 zitten ze vast op je moederbord en moet je dus een heel nieuw moederbord wat 300+ euro kost, terwijl de drone zelf 550 euro is. :(

Hetzelfde probleem gehad met mijn Cheerson CX-20, Ligt helaas toch echt aan het esc, ik vrees dat er niks anders op zit dan het hele moederbord te vervangen :/

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ben ik de enige die de Phantom 3 propellers zoo vaak kapot draait? Ik heb er al stuk of 6 versleten ondertussen. Draai ik het nu steeds te hard aan of is dat ringetje er in gewoon te soft waardoor die na poosje doldraait?

• kevin303
Nu is mijn DJI F450 NAZA m lite (ge-upgrade naar V2) al 2 keer uit de lucht gevallen, telkens met schade tot gevolg. Heb een Spectrum DX6i transmitter. Kan dit gebeuren als er geen verbinding meer is tussen dx6i en de reciever ? Dit gebeurde telkens op zo'n 200 meter afstand. Tis toch de bedoeling dat de Failsafe geactiveerd wordt bij contact verlies ? Ik denk daarom dat het aan iets anders kan liggen. Misschien terug downgraden naar lite.

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Nou, ik heb kort kunnen genieten van m'n 5 inch quad. Tijdens een powerloop ontploften 2 propellers en hij viel zo hard op de grond dat de receiver nu niks meer doet :(

• Sumerechny

Sumerechny

kevin303 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:09:
Nu is mijn DJI F450 NAZA m lite (ge-upgrade naar V2) al 2 keer uit de lucht gevallen, telkens met schade tot gevolg. Heb een Spectrum DX6i transmitter. Kan dit gebeuren als er geen verbinding meer is tussen dx6i en de reciever ? Dit gebeurde telkens op zo'n 200 meter afstand. Tis toch de bedoeling dat de Failsafe geactiveerd wordt bij contact verlies ? Ik denk daarom dat het aan iets anders kan liggen. Misschien terug downgraden naar lite.
Wat voor failsafe heb je ingesteld? Bij mij valt hij namelijk als een baksteen uit de lucht (met opzet).

• kevin303
Sumerechny schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Wat voor failsafe heb je ingesteld? Bij mij valt hij namelijk als een baksteen uit de lucht (met opzet).
Als ik de failsafe test stijgt hij op naar 20 meter en gaat hij naar de eerste gps positie van de startplek. Daarna zet hij de landing in . Dus bij jouw failsafe valt ie gewoon naar beneden ? rare failsafe :)

• Sumerechny

Sumerechny

kevin303 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:26:
[...]

Als ik de failsafe test stijgt hij op naar 20 meter en gaat hij naar de eerste gps positie van de startplek. Daarna zet hij de landing in . Dus bij jouw failsafe valt ie gewoon naar beneden ? rare failsafe :)
Ik heb een ZMR250 frame zonder gps, het is geen hele rare failsafe bij mij :P .

Heb je een failsafe staan of meerdere? In sommige gevallen is het mogelijk om meerdere in te stellen (ik heb drie actief volgens mij..maar de baksteen optie is veilig en slaat het snelste aan).

• kevin303
Sumerechny schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:33:
[...]

Ik heb een ZMR250 frame zonder gps, het is geen hele rare failsafe bij mij :P .

Heb je een failsafe staan of meerdere? In sommige gevallen is het mogelijk om meerdere in te stellen (ik heb drie actief volgens mij..maar de baksteen optie is veilig en slaat het snelste aan).
Nee er is maar 1 Failsafe in te stellen met die NAZA. Had het nog niet gelezen , maar inderdaad de failsafe wordt geactiveerd bij contact verlies met de controller. Dus het zal aan iets anders liggen . Als 1 motor het even niet doet, valt een quadcopter dan ook gewoon naar beneden ?

• Sumerechny

Sumerechny

kevin303 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:09:
[...]

Nee er is maar 1 Failsafe in te stellen met die NAZA. Had het nog niet gelezen , maar inderdaad de failsafe wordt geactiveerd bij contact verlies met de controller. Dus het zal aan iets anders liggen . Als 1 motor het even niet doet, valt een quadcopter dan ook gewoon naar beneden ?
Je kan de failsafe makkelijk testen zonder props. Anders in het veld je Tx uitzetten, hoewel minder verantwoord kan je het effect wel zien op een gecontroleerde hoogte.

Als er een motor uitvalt is mijn ervaring dat de quad als een idioot naar beneden draait.

Jouw failsafe kan negatief uitpakken btw. Een aantal pagina's terug was iemand z'n quad verloren was omdat hij naar de oude GPS coördinaten vloog (...). Tevens kan bij het terugvliegen iets in de weg staan.

Edit: ik zet hem er nog bij, herhalen kan geen kwaad :+ . LINK

[ Voor 12% gewijzigd door Sumerechny op 25-08-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ja voor Race drone is failsafe directe power cut meest veilige als in omgeving niet voor de drone zelf.
Het is normaal dat als met Racer crash je speed 100+ km/ u is dan wil je geen 25 meter ver of meer tollende drone die nog gyro en acceleratie full throtle correcties maakt .
Voor GPS drone is power cut ook aan te raden . GPS failsave zitten nogal wat haken en ogen aan.

Meeste drones hebben geen object avoidiance dus Return to home gps werkt in open veld mits home punt goed ingesteld staat.

Die return to home hoogte is instelbaar in mission planner of welke ground controle software je gebruikt.
En Quad kopter heeft echt alle 4 de motoren nodig voor stabile vlucht bij 1 uitval stort het sowieso neer.
Dan is hex beter daar kan motor of twee uitvallen en is dan nog steeds beperkt vliegbaar en kan zich stabiliseren.

De Furious 320 GPS nep Racer steld home locatie op Bind plek in. Dus home is waar ik hem lipo in steek , maar andere merken moet je dat dus zelf doen .
Je kan je home punt op je Ground controle zien zo ook je GPS locatie.
Je kan ook daar je home punt verplaatsen.
Ik gebruik APM of MissionPlanner voor Furious op Arduino Mega flight controler.
De GPS loze gebruikt CC3D en heeft dan Race flight modes.
Want die mis ik.
Dus ja ook voorGPS racer is disarm failsave aan te raden en gewoon crashen.
Er zijn van die piloten die denken een race drone nog even te redden tijdens tollen wat ertoe lijd dat de drone crashed van ene kant op circuit naar de andere kant dus 50 meter ongecontroleerde geleide projectiel met daarbij extra veel schade en alle prop gaduk voor 1 keer op de 20 crashes dat je hem bij toeval kan redden en door vliegen. Daarom is ook veiliger om wat verder van de circuit zone te zitten dan er in.
Met extreem pro Cam tild is landen groot probleem dat doe je ook niet dicht bij piloten.
Ontploffende props ook gezien en gehad . Daarom is full trhottle opstijgen dicht bij jezelf zonder veiliheids brill ook niet aan te raden. Prop ook goed controleren op beschadiging ook de as mount gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Sumerechny schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:26:
[...]

Je kan de failsafe makkelijk testen zonder props. Anders in het veld je Tx uitzetten, hoewel minder verantwoord kan je het effect wel zien op een gecontroleerde hoogte.

Als er een motor uitvalt is mijn ervaring dat de quad als een idioot naar beneden draait.

Jouw failsafe kan negatief uitpakken btw. Een aantal pagina's terug was iemand z'n quad verloren was omdat hij naar de oude GPS coördinaten vloog (...). Tevens kan bij het terugvliegen iets in de weg staan.

Edit: ik zet hem er nog bij, herhalen kan geen kwaad :+ . LINK
Zal de mijne ook nog even laten zien :P

Heb de phantom inmiddels wel verkocht.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevin303 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:09:
Dit lijkt meer op een power-loss.
Kan dus vanalles zijn (bijv. een slechte verbinding naar je FC, waardoor die in de lucht herstart, of een slechte soldering/connector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vedrano schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:52:
Ben ik de enige die de Phantom 3 propellers zoo vaak kapot draait? Ik heb er al stuk of 6 versleten ondertussen. Draai ik het nu steeds te hard aan of is dat ringetje er in gewoon te soft waardoor die na poosje doldraait?
Zijn de propellers van de 2 en de 3 hetzelfde? Ik heb een 2 en draai de propellor met 1 zwiep aan tot ze stil staan en dan is het klaar. Verder niet meer aandraaien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 14:52
Hallo,

Weet niet of dit het goede topic is.
Maar ik wil graag beginnen met drones en heb gekeken naar de dji phantom 4. is dat een goed begin om te starten of is er iets beters om te leren vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
Nu ben ik ook op zoek naar geschikte props voor de dji F450 stock op 4S. Ik heb er al een setje Graupner 9x5 op gezet. Goede props maar bij het minste contact vliegen de stukken er vanaf en dit voor 5 euro het stuk , veel te duur. Nu vind ik vele andere goedkopere 9x4.7 props maar niet met de vereiste 8 mm boring voor de dji motors. Is het mogelijk om props tot 8mm te boren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
kevin303 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:32:
Nu ben ik ook op zoek naar geschikte props voor de dji F450 stock op 4S. Ik heb er al een setje Graupner 9x5 op gezet. Goede props maar bij het minste contact vliegen de stukken er vanaf en dit voor 5 euro het stuk , veel te duur. Nu vind ik vele andere goedkopere 9x4.7 props maar niet met de vereiste 8 mm boring voor de dji motors. Is het mogelijk om props tot 8mm te boren ?
Zou ik niet doen. Je krijgt ze nooit goed gecenterd geboord zodat je met onbalans zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

sgouman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
Hallo,

Maar ik wil graag beginnen met drones en heb gekeken naar de dji phantom 4. is dat een goed begin om te starten of is er iets beters om te leren vliegen?
Wat wil je met drones? Vaak is het advies om goedkoop te beginnen...denk aan een Hubsan x4 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Sumerechny schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Wat wil je met drones? Vaak is het advies om goedkoop te beginnen...denk aan een Hubsan x4 oid.
Ik wil gewoon een beetje rondvliegen en opnamens maken. Meenemen op vakantie en daar een paar shots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
sgouman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Ik wil gewoon een beetje rondvliegen en opnamens maken. Meenemen op vakantie en daar een paar shots maken.
Zeker niet beginnen met een Phantom 4, een beginnersfout kan dan heel duur uitpakken!
Begin eerst met een kleinere drone zoals inderdaad een Hubsan X4 of Dergelijke, en ga daarna voor een grotere drone zoals een phantom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Pandawan schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Zeker niet beginnen met een Phantom 4, een beginnersfout kan dan heel duur uitpakken!
Begin eerst met een kleinere drone zoals inderdaad een Hubsan X4 of Dergelijke, en ga daarna voor een grotere drone zoals een phantom.
thanks. ga ik daar is even naar kijken. heb dacht ik helaas gezien dat je hier niet een scherm op kan aansluiten bv een ipad. Zodat je makkelijk kan zien waar die naar kijtk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
sgouman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

thanks. ga ik daar is even naar kijken. heb dacht ik helaas gezien dat je hier niet een scherm op kan aansluiten bv een ipad. Zodat je makkelijk kan zien waar die naar kijtk.
Zijn genoeg opties met live videobeeld erbij hoor! Zoek gewoon op 'FPV Drone' En je krijgt een hele lijst :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

YungTosti schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

ESC bedoel je?

Niet zo negatief. :)

http://www.ebay.nl/itm/DJ...b6b350:g:-8gAAOSw5L9XDtAr

€86,- voor het board plus €8,- voor internationaal verzenden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik moet toch vaker op andere locaties vliegen, stukken leuker dan altijd hetzelfde veldje :P
Vandaag was er niemand op de skatebaan, dus daar maar even gevlogen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FvIURRlrTn4&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
sgouman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
Hallo,

Ik wil eigenlijk ook starten met een phantom 4, maar het wordt afgeraden. Ipv zou een phantom 3 een beter beginnersmodel zijn volgens velen. Ik vraag me af of dit advies vooral vanwege de prijs van de 4 is. Want ik lees juist overal dat de 4 tig keer beter is qua handling en veiligheid...dat het juist een n00B drone is omdat het ding niet snel rare dingen doet.

Ik wil er een voor foto's van natuur en objecten (accommodatie etc). Gewoon op een vaste locatie naar boven, foto's maken en weer naar beneden. Geen race, geen gedoe door bomen heen oid en ook niet in drukke gebieden met obstakels. Voorbeeld: ik ga binnenkort naar de Dolomieten en wil unieke angles voor foto's....

Dus dan toch de 3 maar? Werkt het met mijn Oneplus 3? Of met een Teclast andriod tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
GustavSan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Ik wil eigenlijk ook starten met een phantom 4, maar het wordt afgeraden. Ipv zou een phantom 3 een beter beginnersmodel zijn volgens velen. Ik vraag me af of dit advies vooral vanwege de prijs van de 4 is. Want ik lees juist overal dat de 4 tig keer beter is qua handling en veiligheid...dat het juist een n00B drone is omdat het ding niet snel rare dingen doet.

Ik wil er een voor foto's van natuur en objecten (accommodatie etc). Gewoon op een vaste locatie naar boven, foto's maken en weer naar beneden. Geen race, geen gedoe door bomen heen oid en ook niet in drukke gebieden met obstakels. Voorbeeld: ik ga binnenkort naar de Dolomieten en wil unieke angles voor foto's....

Dus dan toch de 3 maar? Werkt het met mijn Oneplus 3? Of met een Teclast andriod tablet?
Phantom 4 is inderdaad stukken beter dan zijn voorganger, Maar alsjeblieft neem eerst een klein speelgoed ding, kan je mooi mee oefenen en als je dan schade maakt is dat minimaal. Een fout met de Phantom 3/4 (maakt echt niet uit welke) En de kans is groot dat je drone meteen total-loss is.
Dus samengevat, leer de basics eerst op een klein goedkoop ding en ga daarna pas over op het echte werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Pandawan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:43:
[...]

Phantom 4 is inderdaad stukken beter dan zijn voorganger, Maar alsjeblieft neem eerst een klein speelgoed ding, kan je mooi mee oefenen en als je dan schade maakt is dat minimaal. Een fout met de Phantom 3/4 (maakt echt niet uit welke) En de kans is groot dat je drone meteen total-loss is.
Dus samengevat, leer de basics eerst op een klein goedkoop ding en ga daarna pas over op het echte werk!
Ik heb al tig eachines achter de rug, telt dat ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
GustavSan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

Ik heb al tig eachines achter de rug, telt dat ook? :)
Als je denkt de basics onder de knie te hebben en naar een grotere quad wil gaan, is de Phantom 4 een betere keuze dan de Phantom 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
noobgrinder schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:23:
Ik moet toch vaker op andere locaties vliegen, stukken leuker dan altijd hetzelfde veldje :P
Vandaag was er niemand op de skatebaan, dus daar maar even gevlogen.
[video]
En ben je ook een paar keer gecrashed? Dat weerhoudt mij altijd om mij wat vrijer te voelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

BoAC schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

En ben je ook een paar keer gecrashed? Dat weerhoudt mij altijd om mij wat vrijer te voelen ;)
Nee, gelukkig niet. Ik heb eerst 2 lipos rustig leeg gevlogen om wat te wennen aan de omgeving en daarna los gegaan :)
Sinds ik 3 blade dalprops gebruik voelt de quad ook veel beter aan en daardoor voel ik me ook een stuk zekerder met het vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Aan de racers/freestylers:

Hoe vervoeren jullie je uitrusting eigenlijk? Momenteel heb ik een schoudertas uit een kerstpakket en mijn drone in de hand, niet heel praktisch. Ik overweeg al een tijdje een rugtas te kopen en daar inserts in te maken ,zoiets als DIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:34:
Aan de racers/freestylers:

Hoe vervoeren jullie je uitrusting eigenlijk? Momenteel heb ik een schoudertas uit een kerstpakket en mijn drone in de hand, niet heel praktisch. Ik overweeg al een tijdje een rugtas te kopen en daar inserts in te maken ,zoiets als DIT.
Ik gebruik een camera rugzak. Onderin passen m'n tx + lipos, boven m'n goggles en de quad hangt aan de de buitenkant bevestigt met een puppy halsbandje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

noobgrinder schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Ik gebruik een camera rugzak. Onderin passen m'n tx + lipos, boven m'n goggles en de quad hangt aan de de buitenkant bevestigt met een puppy halsbandje :p
Dat is ook nog een mooie oplossing inderdaad! Heb je toevallig een foto van je indeling? O-)

Edit: Hoeveel liter is de tas? ...edit 2: Volgens mij wordt die specificatie niet bij cameratassen gegeven als ik het zo snel zie. Hoe groot is hij ongeveer? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Sumerechny op 27-08-2016 17:27 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.