Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zandhaas schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:31:
Ja ik heb gevraagd of ik op de sportveld mocht gebruiken. Helaas mag dat het niet. Iets met regelgeving van mijn gemeente Den Haag (iedere velden staan onder verantwoordelijk Gemeente Den Haag) Ik denk dat de rest van grote steden ook zo zijn.
Ik kom ook uit Den Haag en ik zelf ga meestal richting Kijkduin waar een verlaten voetbal vereniging ligt met 3 voetbalvelden.
https://goo.gl/maps/Hn5YnnMpJwj

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guapper schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Ik vraag me ook af of het vliegen op sportvelden wel zo slim is: bij een sliding kunnen stukken propeller die uit de grond steken of in het gras liggen lelijke snijwonden veroorzaken lijkt me. Horror scenario. :-(
Goeie, want zo heb ik het inderdaad nog niet bekeken.

Gelukkig heb ik voldoende grote open velden hier in de buurt, al zou een afgelegen park met wat bomen (zoals in het filmpje van noobgrinder) mij ook wel gaaf lijken om eens te vliegen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Hashtag schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:51:
[...]

Goeie, want zo heb ik het inderdaad nog niet bekeken.

Gelukkig heb ik voldoende grote open velden hier in de buurt, al zou een afgelegen park met wat bomen (zoals in het filmpje van noobgrinder) mij ook wel gaaf lijken om eens te vliegen :)
Hmm ja.. Of een mooi duingebied zoals boven Wassenaar. :9~ *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Radiance schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:48:
[...]

Ik kom ook uit Den Haag en ik zelf ga meestal richting Kijkduin waar een verlaten voetbal vereniging ligt met 3 voetbalvelden.
https://goo.gl/maps/Hn5YnnMpJwj
Das mooi dan, dan hoef ik niet zo verder fietsen naar Bloedberg. O-)
Nog meer geheime plekken? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Zandhaas op 03-08-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Iemand bekend met de Upair One? Via Banggood verkrijgbaar voor zo'n eur 260. Zit een leuke camera op en aardig scherm op de controller zo op enkele reviews afgaande.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zandhaas schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

Das mooi dan, dan hoef ik niet zo verder fietsen naar Bloedberg. O-)
Nog meer geheime plekken? 8)7
Die locatie ken ik dus weer niet en ziet er ook wel leuk uit maar mag je daar overal vrij lopen? Je hebt in Meijendael ook een heel mooi groot gebied alleen mag je daar bij het gros van de open stukken niet van de paden af en het open veld waar je vrij rond mag lopen is het eigenlijk altijd druk.

Ik heb ook nog 2 velden in het Westland gezien maar 1 daarvan is/word een bouwterrein en die ander blijft vrij lang met grote diepe plassen zitten na een klein beetje regen dus vandaar dat ik eigenlijk altijd naar KIjkduin ga. Ik woon zelf op Scheveningen dus dat is dan ook iets dichterbij en op het moment dat er op 1 van de velden mensen zijn verschuif ik gewoon een veld. Ook het Zuiderpark heeft een groot open veld maar helaas ook altijd veel mensen, alleen in de vroege ochtend niet. Ik zelf ga ook nog wel eens naar het Westbroekpark omdat ik daar naast woon maar dat is net een randje van de no fly zone van het militaire oefenterrein in de duinen. Malieveld idem dito, ook allemaal no fly zone i.v.m. de ministeries en huis ten Bosch. Erg irritant want ik zie hier eigenlijk absoluut niet in waarom er niet gevlogen mag worden...Maliveld snap ik dan nog een beetje maar ik woon al heel mijn leven op Scheveningen en heb nog nooit een militaire oefening boven het Westbroekpark gezien...heb ze er überhaupt nog nooit zien trainen met helikopters en vliegtuigen hier boven de duinen maar goed, het Westbroekpark is dan ook vaak wel weer druk.

Plassenveld in Madestein: https://goo.gl/maps/hBArNS3i8Pu
Bouwterrein Poeldijk: https://goo.gl/maps/ssz4P2CLJur

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
guapper schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Ik vraag me ook af of het vliegen op sportvelden wel zo slim is: bij een sliding kunnen stukken propeller die uit de grond steken of in het gras liggen lelijke snijwonden veroorzaken lijkt me. Horror scenario. :-(
Die ruim je toch ook op? Of voor de stukjes die je niet kan vinden?

Zelf heb ik een plekje gevonden bij de scouting vereniging. Is net aan groot genoeg om Line of Sight te oefenen, zonder mensen echt in de weg te zitten/lastig te vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
cavey schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:26:
[...]

Die ruim je toch ook op? Of voor de stukjes die je niet kan vinden?

Zelf heb ik een plekje gevonden bij de scouting vereniging. Is net aan groot genoeg om Line of Sight te oefenen, zonder mensen echt in de weg te zitten/lastig te vallen.
uiteraard ruim je je rommel op, maar als je quad een mooie ratslag heeft gedaan over een grasveld valt het niet mee om alle stukken terug te vinden. Goede kans dat die ergens half in de grond steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Die locatie ken ik dus weer niet en ziet er ook wel leuk uit maar mag je daar overal vrij lopen? Je hebt in Meijendael ook een heel mooi groot gebied alleen mag je daar bij het gros van de open stukken niet van de paden af en het open veld waar je vrij rond mag lopen is het eigenlijk altijd druk.

Ik heb ook nog 2 velden in het Westland gezien maar 1 daarvan is/word een bouwterrein en die ander blijft vrij lang met grote diepe plassen zitten na een klein beetje regen dus vandaar dat ik eigenlijk altijd naar KIjkduin ga. Ik woon zelf op Scheveningen dus dat is dan ook iets dichterbij en op het moment dat er op 1 van de velden mensen zijn verschuif ik gewoon een veld. Ook het Zuiderpark heeft een groot open veld maar helaas ook altijd veel mensen, alleen in de vroege ochtend niet. Ik zelf ga ook nog wel eens naar het Westbroekpark omdat ik daar naast woon maar dat is net een randje van de no fly zone van het militaire oefenterrein in de duinen. Malieveld idem dito, ook allemaal no fly zone i.v.m. de ministeries en huis ten Bosch. Erg irritant want ik zie hier eigenlijk absoluut niet in waarom er niet gevlogen mag worden...Maliveld snap ik dan nog een beetje maar ik woon al heel mijn leven op Scheveningen en heb nog nooit een militaire oefening boven het Westbroekpark gezien...heb ze er überhaupt nog nooit zien trainen met helikopters en vliegtuigen hier boven de duinen maar goed, het Westbroekpark is dan ook vaak wel weer druk.

Plassenveld in Madestein: https://goo.gl/maps/hBArNS3i8Pu
Bouwterrein Poeldijk: https://goo.gl/maps/ssz4P2CLJur
Zet je ze ook in de Tweakers Vliegplek Maps? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hashtag schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Zet je ze ook in de Tweakers Vliegplek Maps? :P
De laatste keer dat ik daar keek kon ik er niets in zetten?
Waar is de link gebleven? :D

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

De laatste keer dat ik daar keek kon ik er niets in zetten?
Waar is de link gebleven? :D
In de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
guapper schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:56:
[...]

uiteraard ruim je je rommel op, maar als je quad een mooie ratslag heeft gedaan over een grasveld valt het niet mee om alle stukken terug te vinden. Goede kans dat die ergens half in de grond steken.
Als ik het zo lees, moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik tot nu toe alleen nog maar LOS vlieg, en nog geen smakkers heb gemaakt met 50+ kmph O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb laatst 2x H8 besteld. Super leuke dingetjes :D

Heel wat crashes gehad, maar ze kunnen het prima hebben. Wel vliegen die rotors er makkelijk af maar dat zal ook wel een stukje crashbestendigheid zijn.
Ons kantoor staat aan het water, en in de pauze er natuurlijk even mee vliegen. Maar er kwam een windvlaag en plots dat ding halverwege de Maas :X Ze zijn al klein, maar het werd nu wel een heel klein stipje :o
Gelukkig kon ik toch nog achterhalen met wat bewegen wat voor en achter is, en kreeg ik hem weer terug. Hadden we niet verwacht, zo ver weg als hij was. Verder maar gewoon lekker binnen op de afdeling vliegen en thuis in de werkplaats.

Die headless mode snap ik eigenlijk niet. kan aan mij liggen of aan dat ding, maar als ik het al werkend krijg dan wijkt het na een tijdje af ofzo, en is voor niet meer voor, en krijg je hem alsnog niet terug.

[ Voor 13% gewijzigd door _ferry_ op 05-08-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:18:
Heb laatst 2x H8 besteld. Super leuke dingetjes :D

Heel wat crashes gehad, maar ze kunnen het prima hebben. Wel vliegen die rotors er makkelijk af maar dat zal ook wel een stukje crashbestendigheid zijn.
Ons kantoor staat aan het water, en in de pauze er natuurlijk even mee vliegen. Maar er kwam een windvlaag en plots dat ding halverwege de Maas :X Ze zijn al klein, maar het werd nu wel een heel klein stipje :o
Gelukkig kon ik toch nog achterhalen met wat bewegen wat voor en achter is, en kreeg ik hem weer terug. Hadden we niet verwacht, zo ver weg als hij was. Verder maar gewoon lekker binnen op de afdeling vliegen en thuis in de werkplaats.

Die headless mode snap ik eigenlijk niet. kan aan mij liggen of aan dat ding, maar als ik het al werkend krijg dan wijkt het na een tijdje af ofzo, en is voor niet meer voor, en krijg je hem alsnog niet terug.
Headless mode op die kleine pruttel is ook niks :P

Gewoon lekker mee rondjagen en net zo lang je collega's er mee lastig vallen totdat ze er zelf ook één willen om mee te doen.

De H8 Mini heeft bij ons op kantoor en in mijn vriendengroep gezorgd voor enthousiasme in de 'drone'-wereld.
Bijna iedereen die daar mee is begonnen, heeft inmiddels een grotere/andere multirotor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:26

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

noobgrinder schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:58:
[...]
Je kan het volgens mij niet zien aan de vtx zelf, maar je symptomen komen wel overeen met wat jij ervaart.
Tenzij je nog weet of het misschien is gebeurt, zou denk ik de enige optie de antenne output doormeten zijn, maar ik zou zo niet weten wat je daar voor nodig hebt.
Het ligt niet aan de vtx helaas. Ik heb hem zojuist vervangen door een nieuwe TS351 maar het bereik blijft hetzelfde. Er zijn nog cloverleafs onderweg, hopelijk maken die verschil, ik vind dit wel jammer ;(

Edit: Ik lees zeer matige dingen over de geleverde antennes, hopelijk komen de andere antennes één deze dagen binnen. Het weer begint weer beter te worden dus het wordt wel tijd om eens weer te vliegen!

[ Voor 14% gewijzigd door Sumerechny op 05-08-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

guapper schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:56:
[...]

Ja en dan stap je over op de meer robuste props.
Zoals de Dal T5045 BN v2 triblade.

Paar van onze piloten vliegen er mee crashen in boom ofzo en kunnen toch vaak gewoon verder vliegen. De props vervormen wel en dan is in noodloop terug limpen naar de basis. Want dan heb je aanzienlijke onbalans .
Ik ben pas recent op Dal overgestapt . Scheeld hoop rotzooi en geen zak vol met props meer nodig. Voor sommige motoren ook goede match.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
SG schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:36:
[...]

Ja en dan stap je over op de meer robuste props.
Zoals de Dal T5045 BN v2 triblade.

Paar van onze piloten vliegen er mee crashen in boom ofzo en kunnen toch vaak gewoon verder vliegen. De props vervormen wel en dan is in noodloop terug limpen naar de basis. Want dan heb je aanzienlijke onbalans .
Ik ben pas recent op Dal overgestapt . Scheeld hoop rotzooi en geen zak vol met props meer nodig. Voor sommige motoren ook goede match.
Robuuste props zorgen er wel voor dat de motor hardere klappen krijgt, daarom heb ik ze nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

MichielFRL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:36:
Heeft iemand ervaring met eglobalcentral.nl met het bestellen van een Phantom 3?
Had jij dit nog gedaan? Heb 'm daar vandaag besteld. Ze hebben nog een coupon van 20 eur korting.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

guapper schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:40:
[...]

Robuuste props zorgen er wel voor dat de motor hardere klappen krijgt, daarom heb ik ze nog niet geprobeerd.
Sommigen online kiezen dan voor tussen weg bepaalde kingkong props.
Maar gezien de ervaring van onze mede piloten valt dat reuze mee .
Eentje monteerd kingkong motorguards waar hij meer aan heeft.
Zoals crash tegen stam van de boom of harde stenen of tegen beton.
Waar de motor directe klap maakt.
Daarnaast je houd veld schoner en verbruikt aanzienlijk minder props dan is reserve motors ook wel must . Maar ja iig van crashes op grass of cruin van de boom hebben motoren geen last van .

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-07 12:04
Net wat besteld bij hobbyking EU, zie dat het warehouse in NL zit, super!
Wat kan ik dan verwachten qua verzendtijd? Vandaag besteld, maandag in huis of dinsdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pandawan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:41:
Net wat besteld bij hobbyking EU, zie dat het warehouse in NL zit, super!
Wat kan ik dan verwachten qua verzendtijd? Vandaag besteld, maandag in huis of dinsdag?
Normaliter 2 werkdagen :)

Vanavond nog even heerlijk gevlogen!
Sit-rep:
- Nieuwe Multistar 1400 LiPo geeft veel power, maar heeft een flinke voltage-dip zodra mijn beeper afgaat. Zo erg zelfs dat ik niet meer rustig terug kan vliegen en onderweg neerstort.. :/
- Zippy LiPo's doen het perfect!
- Fast 'n Low vliegen is gaaf _/-\o_
- Wel takken in de gaten houden 8)7
- Crash... vTx antenne afgebroken, maar die kan ik er wel weer aan solderen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Kars op 06-08-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:58
FaceDown schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Had jij dit nog gedaan? Heb 'm daar vandaag besteld. Ze hebben nog een coupon van 20 eur korting.
Nee ik heb de Phantom in NL besteld.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Hashtag schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:36:
[...]

Normaliter 2 werkdagen :)

Vanavond nog even heerlijk gevlogen!
Sit-rep:
- Nieuwe Multistar 1400 LiPo geeft veel power, maar heeft een flinke voltage-dip zodra mijn beeper afgaat. Zo erg zelfs dat ik niet meer rustig terug kan vliegen en onderweg neerstort.. :/
- Zippy LiPo's doen het perfect!
- Fast 'n Low vliegen is gaaf _/-\o_
- Wel takken in de gaten houden 8)7
- Crash... vTx antenne afgebroken, maar die kan ik er wel weer aan solderen :)
Kan je de beeper niet op een hoger voltage afstellen dan? Of komt de dip door het alarm zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCFreak schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Kan je de beeper niet op een hoger voltage afstellen dan? Of komt de dip door het alarm zelf?
Deze beeper zit op de balance-leads van de LiPo, dus die kan ik niet anders instellen.
Ik heb inmiddels wel een losse 5V beeper besteld die ik op m'n Naze32 kan aansluiten (vbatt heb ik al aangesloten).
Het vreemde is dat ik met andere LiPo's totaal geen problemen heb.

Helaas is mijn vTx overleden... Solderen wou niet meer. Nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Deze beeper zit op de balance-leads van de LiPo, dus die kan ik niet anders instellen.
Ik heb inmiddels wel een losse 5V beeper besteld die ik op m'n Naze32 kan aansluiten (vbatt heb ik al aangesloten).

Dat is wel een tegenvaller. Mocht je het nog niet besteld hebben, een koppelstukje verkleint de kans op schade.

Edit: Maar die heb je vast al...ik zie nu dat je je profile pic aangepast hebt en hier al een tijd bent :P

[ Voor 7% gewijzigd door Sumerechny op 07-08-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumerechny schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:06:
[...]

Dat is wel een tegenvaller. Mocht je het nog niet besteld hebben, een koppelstukje verkleint de kans op schade.

Edit: Maar die heb je vast al...ik zie nu dat je je profile pic aangepast hebt en hier al een tijd bent :P
Hahaha klopt :) De helm-avatar is weg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Vandaag wezen vliegen @ Campzone. Was wel leuk om te doen. Volgend weekend zijn er blijkbaar weer races (tussen de mensen die daar aanwezig zijn). Weet niet in hoeverre dat een succes gaat worden. De race van de "pro's" was gisteren.

Ik was daar niet bij, maar heb vandaag wel zo'n 16 lipo's op kunnen vliegen. Was wel leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Hashtag schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

OK. Ik dacht dat de meeste beepertjes afgesteld konden worden tussen de 2,7 en 3,8v waarbij alarm optreedt wanneer een van de cellen dit voltage bereikt. Dus inderdaad aangesloten op de balance plug om elke cel individueel te kunnen meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DCFreak schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
OK. Ik dacht dat de meeste beepertjes afgesteld konden worden tussen de 2,7 en 3,8v waarbij alarm optreedt wanneer een van de cellen dit voltage bereikt. Dus inderdaad aangesloten op de balance plug om elke cel individueel te kunnen meten.
Deze meet inderdaad op de cellen en geeft low-voltage aan met rode lampjes.
Als alle 3 de cellen onder een bepaald voltage komen, knipperen de lampjes en gaat de beeper.

Hieronder even een video van gisteren (incl. de crash)
Beetje wiebelige video, de camera zat er niet heel stak op..

[YouTube: https://youtu.be/pirAMKs74PQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Zelf ervaren dat nieuwe lipo eerst ingevlogen moeten worden en de sommige pro' s doen gewoon 7 laad ontlaad cycles voordat ze nieuwe lipo gebruiken.
Verse lipo dropt na ontlading snel waardoor je beter niet te diep moet gaan en eerder terug vliegt.
Dus denk misschien omdat het nieuwe is en mogelijk dat bij sommige lipo C waarde meer marketing broodje aap is dan dat ze het werkelijk leveren .

Zelf vlieg ik met te zware 1800mah en daarvoor aan gebrek aan lichtere lipo op 4S 2600/2700mah op mijn zelfbouw race quad . Dus te lomp maar merk er nog niet veel van . Maar de pro met hun lichte racer en lichte lipo merken dat wel . Om competatief te zijn moeten ze wel top spul hebben.

Maar voor mij maakt het nog niet uit , ben al blij als ik door de gate ga ipv er tegen aan . Eerst oefenen .
Ben begonnen aan Mixuko frame van shendrones 196 mm racequad. Dus race classe omhoog met
cobra 2206 2400KV
FVT LB 30A
en Cyclone F3 FC V1.2

FLip260 heeft pitstop gehad weer opgebouwd maar vieze motoren te veel zand stof gehapt en draaien niet lekker meer .
ZMR250 build problematisch .
In veronderstelling dat je flux moet gebruiken heb ik S39 gebruikt maar uit een online soldeer guid wordt dat zeer afgeraden voor fijne soldeer werk.
Dus mijn 1ste Cyclone FC gesneuveld.
Nu SP reacer F3 EVO erop maar 1 motor doet het erg slecht kan aan S-39 liggen , ook op naked FVT LB 20A gebruikt.
In mijn MTS tijd met grote componenten was S39 niet zoon isue , maar in huidige SMD tijdperk wel.

Maar anakin club racer vlieg klaar.

En dus weer wat geleerd.
* S-39 niet gebruiken
* Landing & opstijg mat ivm zandstof vooral al je mooi speciale al hebt met drone op afgebeeld van 1m^2 en 1/4m^2 ook handig op gras. Automat doet het ook .

[ Voor 6% gewijzigd door SG op 08-08-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SG schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:41:
Zelf ervaren dat nieuwe lipo eerst ingevlogen moeten worden en de sommige pro' s doen gewoon 7 laad ontlaad cycles voordat ze nieuwe lipo gebruiken.
Verse lipo dropt na ontlading snel waardoor je beter niet te diep moet gaan en eerder terug vliegt.
Dus denk misschien omdat het nieuwe is en mogelijk dat bij sommige lipo C waarde meer marketing broodje aap is dan dat ze het werkelijk leveren .

Zelf vlieg ik met te zware 1800mah en daarvoor aan gebrek aan lichtere lipo op 4S 2600/2700mah op mijn zelfbouw race quad . Dus te lomp maar merk er nog niet veel van . Maar de pro met hun lichte racer en lichte lipo merken dat wel . Om competatief te zijn moeten ze wel top spul hebben.

Maar voor mij maakt het nog niet uit , ben al blij als ik door de gate ga ipv er tegen aan . Eerst oefenen .
Ben begonnen aan Mixuko frame van shendrones 196 mm racequad. Dus race classe omhoog met
cobra 2206 2400KV
FVT LB 30A
en Cyclone F3 FC V1.2

FLip260 heeft pitstop gehad weer opgebouwd maar vieze motoren te veel zand stof gehapt en draaien niet lekker meer .
ZMR250 build problematisch .
In veronderstelling dat je flux moet gebruiken heb ik S39 gebruikt maar uit een online soldeer guid wordt dat zeer afgeraden voor fijne soldeer werk.
Dus mijn 1ste Cyclone FC gesneuveld.
Nu SP reacer F3 EVO erop maar 1 motor doet het erg slecht kan aan S-39 liggen , ook op naked FVT LB 20A gebruikt.
In mijn MTS tijd met grote componenten was S39 niet zoon isue , maar in huidige SMD tijdperk wel.

Maar anakin club racer vlieg klaar.

En dus weer wat geleerd.
* S-39 niet gebruiken
* Landing & opstijg mat ivm zandstof vooral al je mooi speciale al hebt met drone op afgebeeld van 1m^2 en 1/4m^2 ook handig op gras. Automat doet het ook .
S-39 :/
Voor de niet-kenners: dat is een goedje wat je op te solderen onderdelen smeert, zodat de tin makkelijk pakt en vloeit. Nooit gebruiken!

Om prettig te solderen heb je eigenlijk 2 dingen nodig:
- goede soldeerbout (liefst een station met instelbare temp)
- goede soldeertin (evt. dikke draad met geïntegreerd vloeimiddel)

Maar on-topic: laat eens wat foto's zien van je quads, ben wel benieuwd :)
Je hebt veel gepost, maar geen plaatjes :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
Zoals beloofd hier mijn eerste update. Eerste build, dus de vaart zit er nog niet in en de handigheid met die kleine dingen dus ook niet ;). Kost mij toch redelijk veel concentratie merk ik, maar vind het super leuk!
Next step: de flightcontroller erop.

Tot de volgende update :w

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/V41Hqso.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/3UTW2aF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/AG4o1oV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/xuMelZ1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/MIxZkxk.jpg

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oz.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022

Oz.

Steeldunes schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:21:
Zoals beloofd hier mijn eerste update. Eerste build, dus de vaart zit er nog niet in en de handigheid met die kleine dingen dus ook niet ;). Kost mij toch redelijk veel concentratie merk ik, maar vind het super leuk!

Ziet er netjes uit! Zeker voor een eerste build. Ik veronderstel dat je wel al wat ervaring had met solderen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
Oz. schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:02:
[...]
Ziet er netjes uit! Zeker voor een eerste build. Ik veronderstel dat je wel al wat ervaring had met solderen dan :P
Thanks!
Nee helemaal niet zelfs, heb iets meer dan een maand geleden de TS100 binnengekregen.
De motor draden zijn eigenlijk de eerste draden die ik ooit heb vertind :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Is het eigenlijk verplicht als je met quadcopters bezig gaat om zo'n groene ruitjesmat te hebben? Ik kom die echt _overal_ tegen. In praktisch elk quadcopterfilmpje en nu ook al bij een Tweaker ;-)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Steeldunes schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:21:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit, wat voor bescherming heb je op je ESC's heen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
MsG schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:43:
Is het eigenlijk verplicht als je met quadcopters bezig gaat om zo'n groene ruitjesmat te hebben? Ik kom die echt _overal_ tegen. In praktisch elk quadcopterfilmpje en nu ook al bij een Tweaker ;-)
Ik had het nodig door het gebrek aan een chique werkplaats. Ik ben beperkt tot de keukentafel ;) een snijmatje leek me wel geschikt.
Sumerechny schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:53:
[...]
Ziet er goed uit, wat voor bescherming heb je op je ESC's heen eigenlijk?
Die cases zitten standaard bij de XM20A, dus heb er maar gebruik van gemaakt. Maar zijn ook prima 3D te printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
MsG schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:43:
Dat is een snijmat.

Die heb je vooral nodig wanneer je van een resterende motor, esc en ontvanger een vliegtuig gaat bouwen van foamboard. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Steeldunes schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:25:
[...]

Thanks!
Nee helemaal niet zelfs, heb iets meer dan een maand geleden de TS100 binnengekregen.
De motor draden zijn eigenlijk de eerste draden die ik ooit heb vertind :9
Vaag ding :P

De pads op je PDB moet je trouwens ook vertinnen. Ik zet er altijd een paar seconden mijn bout op en dan als het warm is tin toevoegen. Dan smelt het er makkelijk op. Soldeerbout mag denk ik ook wat warmer. Vooral bij die dikkere draden naar de XT60 connector ziet het eruit alsof het niet warm genoeg geworden is.

Op de laatste foto links boven ziet er netjes uit. Onderaan iets minder :D. Oefening baart in dat opzicht wel kunst trouwens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24
Zijn er nog meer mensen met ervaring met de Xiro drone, vanavond wou ik een stukje vliegen maar de remote maakt geen verbinding meer met de drone en ik krijg de remote ook niet in paring mode, alleen de 2 binnenste leds knipperen de X en GPS en niet de buitenste volgens de handleiding http://storow.xirodrone.c...o%20Pairing%20XPLORER.pdf :/
Morgen maar even een support ticket inschieten, is er ook support binnen Europa?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ik soldeer met soldeer station regelbaar met fijne puntige soldeer tip.
Minder voor zware werk.
Ik gebruik hele fijne soldeertin .7 mm en gewone dikke dat werkt ook fijn.
Mijn broer heeft ook zoon mat en mede piloot ook foam delta vliegtuig.
Ook geen werkplaats gewoon in de woonkamer.

Weet nog niet hoe plaatjes moet posten. 😀
Heb ook van blade spepctrum zooi en binden gaat moeizaam.
Devotion walkera spul dat binden gaat beter maar geen failsave.
FrSky Tarranis en vele variaties aan RX'en nou binden en rebinden zijn ze snel en stabiel in en failsave ook makkelijk in te stellen en vooral ook veel over te vinden en handleidingetje erbij.

Ben blij dat ik snel aan de taranis ben gegaan.

XSR is ook klein RX voor moeilijke compacte builds al valt de grote van X4R_SB ook reze mee en ook leverbaar in De-pinned uitvoering.
Voor grote drones heb je nog de X6R en X8R
Tja dan raden ze mij aan om ESC direct op de FC te solderen ook gedaan waar ik bij ZMR juist ruimte heb voor haakse pinnen.
Werkt de BLheli passthrough niet met mijn SPRacerF3 EVO.
Draaien paar motoren in verkeerde richting en defecte esc vervangen met goeie esc maar met oudere firmware.

PDB voor Mixuko getind .
Daarop komt Motolab Cyclone F3 FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

SG schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 07:33:
Ik soldeer met soldeer station regelbaar met fijne puntige soldeer tip.
Minder voor zware werk.
Ik gebruik hele fijne soldeertin .7 mm en gewone dikke dat werkt ook fijn.
Mijn broer heeft ook zoon mat en mede piloot ook foam delta vliegtuig.
Ook geen werkplaats gewoon in de woonkamer.

Weet nog niet hoe plaatjes moet posten. 😀
Heb ook van blade spepctrum zooi en binden gaat moeizaam.
Devotion walkera spul dat binden gaat beter maar geen failsave.
FrSky Tarranis en vele variaties aan RX'en nou binden en rebinden zijn ze snel en stabiel in en failsave ook makkelijk in te stellen en vooral ook veel over te vinden en handleidingetje erbij.

Ben blij dat ik snel aan de taranis ben gegaan.

XSR is ook klein RX voor moeilijke compacte builds al valt de grote van X4R_SB ook reze mee en ook leverbaar in De-pinned uitvoering.
Voor grote drones heb je nog de X6R en X8R
Tja dan raden ze mij aan om ESC direct op de FC te solderen ook gedaan waar ik bij ZMR juist ruimte heb voor haakse pinnen.
Werkt de BLheli passthrough niet met mijn SPRacerF3 EVO.
Draaien paar motoren in verkeerde richting en defecte esc vervangen met goeie esc maar met oudere firmware.

PDB voor Mixuko getind .
Daarop komt Motolab Cyclone F3 FC
SG, we wachten allemaal op die foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Voor de fun Vliegerts : https://www.conrad.de/de/...rocopter-rtf-1484870.html

10 Meuro(!)

Ok wel Mode 1 en zender is vooralsnog niet om te knutselen.
Heb er 2 gescoord voor de fun en doen het vrij goed (alleen k#t mode 1 ..... Heb hem al paar keer tegen het plafond geramt ben Mode 2 gewend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
heb mijn ev800 geupgrade naar een fatshark attitude V3, nu vraagje over audio.
als ik mijn earplugs insteek in de fatshark krijg ik gewoon enorme ruis (kan normaal zijn zonder connectie) maar als ik dan mijn eachine racer 250 (heeft een vtx met mic) opstart krijg ik wat andere ruis maar niks normaals.
Heb nu ergens gelezen dat fatsharks niet altijd compatibel zijn met vtxen en audio. kan het daaraan liggen ?
of moet je de fatshark oortjes kopen hiervoor. (sowieso beter om volume in te stellen)

Kan momenteel niet testen met een andere quad de vortex pro is onder garantie naar immersion rc wegens fout op pdb (dit was het probleem met de video range)

[ Voor 7% gewijzigd door Vortexmerc op 10-08-2016 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:21

C4D

Vortexmerc schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 06:59:
heb mijn ev800 geupgrade naar een fatshark attitude V3, nu vraagje over audio.
als ik mijn earplugs insteek in de fatshark krijg ik gewoon enorme ruis (kan normaal zijn zonder connectie) maar als ik dan mijn eachine racer 250 (heeft een vtx met mic) opstart krijg ik wat andere ruis maar niks normaals.
Heb nu ergens gelezen dat fatsharks niet altijd compatibel zijn met vtxen en audio. kan het daaraan liggen ?
of moet je de fatshark oortjes kopen hiervoor. (sowieso beter om volume in te stellen)

Kan momenteel niet testen met een andere quad de vortex pro is onder garantie naar immersion rc wegens fout op pdb (dit was het probleem met de video range)

[ Voor 10% gewijzigd door C4D op 10-08-2016 09:34 ]

psn: lupusergo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
Ik heb gehoord, via de rotor riot mensen dacht ik, dat de fatshark audio dingen op het linker kanaal werken, en andere weer op het rechter kanaal (of net andersom). Oh ik weet het alweer:

Mr. Steele
YouTube: Things I Lose Sleep Over (Fatshark Goggle Receivers and Antennas)

Wellicht dat dat een rol meespeelt, dat je audio over het ene kanaal "verzameld wordt" en dus niet op het andere kanaal binnenkomt waar de fatshark het "verwacht".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

De moed begint me een beetje in de schoenen te zakken, het video signaal blijft rond 30 meter wegvallen.Het maakt niet uit of de motoren wel of niet draaien

Inmiddels heb ik de vtx vervangen en van dipool naar cloverleafs gegaan. De spanning op de vtx is 12v (direct op de PDB aangesloten). Heeft iemand nog ideeën? ;(

Edit: Zojuist naar het bos gereden omdat ik benieuwd was of er wellicht externe signalen (wifi etc) effect zouden hebben. Ik kon al snel op 70 meter nog makkelijk signaal krijgen (toen was mijn ruimte op :P ).

[ Voor 24% gewijzigd door Sumerechny op 10-08-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Sumerechny schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:15:
De moed begint me een beetje in de schoenen te zakken, het video signaal blijft rond 30 meter wegvallen.Het maakt niet uit of de motoren wel of niet draaien

Inmiddels heb ik de vtx vervangen en van dipool naar cloverleafs gegaan. De spanning op de vtx is 12v (direct op de PDB aangesloten). Heeft iemand nog ideeën? ;(

Edit: Zojuist naar het bos gereden omdat ik benieuwd was of er wellicht externe signalen (wifi etc) effect zouden hebben. Ik kon al snel op 70 meter nog makkelijk signaal krijgen (toen was mijn ruimte op :P ).
Zat je eerder misschien in de buurt van een zendmast o.i.d. ?

• Sumerechny

Sumerechny

noobgrinder schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:39:
[...]

Zat je eerder misschien in de buurt van een zendmast o.i.d. ?
Er staan hier in het dorp twee masten van particulieren, ik twijfel echter of die zo storen. Mijn laatste range tests waren in de achtertuin, wellicht dat ons eigen Wi-Fi daar stoorde. In de loop van de dag ga ik mijn range testen op mijn vaste plekje op een paar minuten lopen, ik ben benieuwd.

Helaas is mijn Bluetooth zender voor PID tuning bij aansluiten direct doorgebrand. Daarom maar een OTG kabel besteld om te tunen met mijn telefoon.
Sumerechny schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 06:17:
[...]

Er staan hier in het dorp twee masten van particulieren, ik twijfel echter of die zo storen. Mijn laatste range tests waren in de achtertuin, wellicht dat ons eigen Wi-Fi daar stoorde. In de loop van de dag ga ik mijn range testen op mijn vaste plekje op een paar minuten lopen, ik ben benieuwd.

Helaas is mijn Bluetooth zender voor PID tuning bij aansluiten direct doorgebrand. Daarom maar een OTG kabel besteld om te tunen met mijn telefoon.
Hou er rekening mee dat 5.8GHz ook door amateur-zenders wordt gebruikt (5650 - 5850 MHz in de SHF band). Dit kan dus zeker wel meespelen.
Probeer een hoger kanaal in te stellen (CH8: 5945 MHz) op je VTx :)

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:35:
[...]

Hou er rekening mee dat 5.8GHz ook door amateur-zenders wordt gebruikt (5650 - 5850 MHz in de SHF band). Dit kan dus zeker wel meespelen.
Ik had inderdaad al met de kanalen zitten spelen, wellicht dat ik ch8 niet meegenomen heb. Eén deze dagen zal ik de eigenaren van de masten (twee man) ook eens vragen of ze zenden zo ja, op wel frequentie. Dank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Zo nu onze creatie vliegt (incl FPV eindelijk) even wat foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B8R25BisZMH3SX9cAJR0iArn/full.jpg
De antennes zitten voor nu even onder de armen. (aangezien de maat waarmee ik hem bouw bang is voor storing met de FPV antenne (zie onderste foto's)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lgsZbTiv5WDPN7TaEt28w57O/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5MormvCSYFEqnx6uczO2E6Zb/full.jpg

We hebben nog veel moeite om een juiste locatie te vinden om FPV te vliegen. De veldjes waar wij nu vliegen zijn eigenlijk te klein / gekaderd met prikkeldraad dus we zijn beperkt tot een veld per keer. We moeten eens op zoek naar een groter veld in de buurt bij Tilburg en eentje bij Helmond en straks een in Venlo.

Iemand nog tips om het FPV vliegen goed onder de knie te krijgen? We hebben hem al een stuk minder "agressief" gemaakt en de camera staat niet meer onder een hoek van 120 graden om hoog maar gewoon 90 graden. Wij hadden extreem veel moeite om de juiste lengte's te vinden qua imbusjes op de motoren. De bijgeleverde waren veel te kort (we hebben het V2 frame met 5mm armen en de boutjes zijn duidelijk allemaal gemaakt op het oude maat armen 3 mm volgens mij.
De armen zaten niet goed vast (nieuwe boutjes voor gehaald)
De motoren zaten maar met 1 / 1,5 mm vast
De onderkant zat maar met max 2 / 2,5 mm vast dus de allu busjes draaide dol bij het eerste beetje vast zetten.
Ondertussen zit overal meer ruimte. (de onderkant zit vast met M3-30 met een bus kop.
De motoren met een M3-12 met een bus kop
De armen met M3-10 met een bus kop.
De boven kant M3-10 met een bus kop.

En het is nu echt super super stevig. We hebben wel een lange tijd problemen gehad dat we ergens een "short" hadden op het frame (lang leve carbon). Een of twee boutjes van de motoren waren te lang en raakte de motor coils waardoor als er een accu op stond alles een flinke opdonder kreeg (met name de FPV transmitter maar dat ding doet het wonder boven wonder nog).

Na september bouwen we een tweede zodat we alle twee kunnen vliegen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24
Hari-Bo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:56:
Zijn er nog meer mensen met ervaring met de Xiro drone, vanavond wou ik een stukje vliegen maar de remote maakt geen verbinding meer met de drone en ik krijg de remote ook niet in paring mode, alleen de 2 binnenste leds knipperen de X en GPS en niet de buitenste volgens de handleiding http://storow.xirodrone.c...o%20Pairing%20XPLORER.pdf :/
Morgen maar even een support ticket inschieten, is er ook support binnen Europa?
Even mezelf quoten :)
Na meermaals geprobeerd te hebben om pairing aan de gang te krijgen toch maar eens een recalibration gedaan van de remote, en daarna werkte het pairen weer gisteren weer een stuk gevlogen. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Shunt schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:53:

We hebben nog veel moeite om een juiste locatie te vinden om FPV te vliegen. De veldjes waar wij nu vliegen zijn eigenlijk te klein / gekaderd met prikkeldraad dus we zijn beperkt tot een veld per keer. We moeten eens op zoek naar een groter veld in de buurt bij Tilburg en eentje bij Helmond en straks een in Venlo.

Heb je misschien een keer zin om te vliegen op een grasveld van ongeveer 2 voetbalvelden groot? Wel in Eindhoven maar aan de kant van Helmond (in de wijk Tongelre). Een collega van mij en ik zijn zelf ook net begonnen met vliegen, en wij kunnen in het weekend gebruik maken van dit terrein. Dan kunnen we ook tips uitwisselen.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• Shunt

Shunt

Boe

OnsDenis schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

Heb je misschien een keer zin om te vliegen op een grasveld van ongeveer 2 voetbalvelden groot? Wel in Eindhoven maar aan de kant van Helmond (in de wijk Tongelre). Een collega van mij en ik zijn zelf ook net begonnen met vliegen, en wij kunnen in het weekend gebruik maken van dit terrein. Dan kunnen we ook tips uitwisselen.
Lijkt me zeker leuk.
Op het moment moet ik de quad nog even delen 50/50% ouderschap zegmaar :P
Zodra hij weer in Helmond is dan zal ik eens een berichtje sturen.

Volgens mij is hier nog ergens een Quad vlieger die ik al ken en nogal veel via facebook lastig heb gevallen daar moet ik volgens mij ook nog eens langs gaan die is al een stapje of 10 verder dan ons. :P

Game PC

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:35:
[...]
...
Ik krijg ch8 niet aan de praat, volgens mij is de derde switch van een vrx niet goed. Alle kanalen waarbij deze naar beneden moet staan werken niet :F

(5885 Hz, 5905 Hz, 5925 Hz en 5945 Hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sumerechny schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Ik krijg ch8 niet aan de praat, volgens mij is de derde switch van een vrx niet goed. Alle kanalen waarbij deze naar beneden moet staan werken niet :F

(5885 Hz, 5905 Hz, 5925 Hz en 5945 Hz)
Jij hebt toch ook de RC305 i.c.m. de TS351?
Gebruik dan deze tabel even:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/lt0uyd4qx/image.jpg

-edit2-
Wat betreft de switch op je vRx: check deze link:
http://fpvlab.com/forums/...ch-BosCam-RC302-and-TS321
Ook iemand die een losse connectie had...

[ Voor 40% gewijzigd door Kars op 11-08-2016 16:10 . Reden: Betere tabel gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hashtag schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:29:
[...]

Jij hebt toch ook de RC305 i.c.m. de TS351?
Gebruik dan deze tabel even:
[afbeelding]

-edit2-
Wat betreft de switch op je vRx: check deze link:
http://fpvlab.com/forums/...ch-BosCam-RC302-and-TS321
Ook iemand die een losse connectie had...
Wederom bedankt O-) !

Ik was er vanuit gegaan dat de informatie op het artikel zelf zou kloppen...Met de vrx instelling van jouw afbeelding en de orginele voor de vtx heb ik nu volgens mij CH8 te pakken! Nu hopen dat het weer eindelijk eens zomers gaat worden....

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Shunt schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:53:
Zo nu onze creatie vliegt (incl FPV eindelijk) even wat foto's.
[afbeelding]
De antennes zitten voor nu even onder de armen. (aangezien de maat waarmee ik hem bouw bang is voor storing met de FPV antenne (zie onderste foto's)

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand nog tips om het FPV vliegen goed onder de knie te krijgen? We hebben hem al een stuk minder "agressief" gemaakt en de camera staat niet meer onder een hoek van 120 graden om hoog maar gewoon 90 graden. Wij hadden extreem veel moeite om de juiste lengte's te vinden qua imbusjes op de motoren. De bijgeleverde waren veel te kort (we hebben het V2 frame met 5mm armen en de boutjes zijn duidelijk allemaal gemaakt op het oude maat armen 3 mm volgens mij.
De armen zaten niet goed vast (nieuwe boutjes voor gehaald)
De motoren zaten maar met 1 / 1,5 mm vast
De onderkant zat maar met max 2 / 2,5 mm vast dus de allu busjes draaide dol bij het eerste beetje vast zetten.
Ondertussen zit overal meer ruimte. (de onderkant zit vast met M3-30 met een bus kop.
De motoren met een M3-12 met een bus kop
De armen met M3-10 met een bus kop.
De boven kant M3-10 met een bus kop.

En het is nu echt super super stevig. We hebben wel een lange tijd problemen gehad dat we ergens een "short" hadden op het frame (lang leve carbon). Een of twee boutjes van de motoren waren te lang en raakte de motor coils waardoor als er een accu op stond alles een flinke opdonder kreeg (met name de FPV transmitter maar dat ding doet het wonder boven wonder nog).

Zonder hoek in je camera is het denk ik nog moeilijker vliegen. Als je dan vooruit gaat kijk je in de grond. Zet hem gewoon in een hoek van 20 graden bijv. Dan kun je rustig vliegen (dat gaat heel erg langzaam!) en zo een beetje wennen.

Waar heb je nu qua vliegen de meeste problemen mee?

• Shunt

Shunt

Boe

lasharor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:27:
[...]

Zonder hoek in je camera is het denk ik nog moeilijker vliegen. Als je dan vooruit gaat kijk je in de grond. Zet hem gewoon in een hoek van 20 graden bijv. Dan kun je rustig vliegen (dat gaat heel erg langzaam!) en zo een beetje wennen.

Door de hoek van 30 graden konden wij helemaal niet rustig vliegen je moet steeds naar voor bewegen om de grond in zicht te krijgen. Het grootste probleem voor nu is voor ons nog een plek vinden waar het gras kort genoeg is om fatsoenlijk te vliegen eigenlijk :D.

We hebben slechts twee keer kunnen vliegen met FPV en de eerste keer toen we wel een goede plek hadden brak de FPV zender antenne af dus konden we niet meer verder oefenen. De tweede keer was het donker tegen de tijd dat we hem weer helemaal in elkaar hadden zitten. :'(

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG

SG

lasharor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:27:
[...]

Juist niet , je bent niet verplicht om als beginner in acro mode met full throttle punch met 85 graden angle naar voren als pro te blazen. Iets wat ik wel deed met Cam recht vlak naar voren . Maar ja met een race parcour met van witte dot heel goed te doen . Je kan ook met lichte voorwaartse angle je snelheid langzaam opbouwen lekker touren je snelheid kan daarbij ook hoog zijn .
Het belangrijkste bij FPV is dat je feel krijgt voor het landen met cam angle .
Voor vliegen zelf steld een hoge cam angle niet veel voor je gaat venzelf hard omdat je de horizon wilt zien . Maar het landen wordt problemstisch . Iets wat je als beginner iig eerst makkelijk moet maken door minimalistische cam angle en dat opbouwen .

Landen voor pro is alles behalve elegant de meeste doen gewoon gecontroleerd crashen met draai beweging om de snelheid er uit te halen . Met veilige aanvlieg route en iig niet te dicht bij piloten landen .
Mijn clubracer op dit moment mijn enige vliegklare true racer heeft begin cam tilt van 30 graden wat ik te veel vind . Ik start LOS vlieg dan FPV acro mode en land LOS . Met K frame is LOS zonder LED goed te doen.
Ik ben onder tussen van vlak naar 15 graden gegaan.
En 30 graden merk je toch al dat landen moeilijker wordt.
Anderen gaan ook voor 2.5 lenzen meer FOV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Landen doe ik zelf bijna altijd LOS.
We zorgen voor een LZ die een paar meter bij ons vandaan lig, waar je FPV naar toe kan vliegen.
Eenmaal daar, kun je je bril afzetten en LOS landen of iets dichterbij komen en opvangen :)

Persoonlijk zou ik ook met een minimale camera angle beginnen om zo rustig de feeling voor FPV te krijgen.
Mijn ervaring is wel dat als je wat meer snelheid hebt, het eigenlijk wat makkelijker gaat.

Ook niet onbelangrijk: wat is de kijkhoek van de camera? 148° zie je meer mee dan met 110°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

SG schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:48:
[...]

Juist niet , je bent niet verplicht om als beginner in acro mode met full throttle punch met 85 graden angle naar voren als pro te blazen. Iets wat ik wel deed met Cam recht vlak naar voren . Maar ja met een race parcour met van witte dot heel goed te doen . Je kan ook met lichte voorwaartse angle je snelheid langzaam opbouwen lekker touren je snelheid kan daarbij ook hoog zijn .
Het belangrijkste bij FPV is dat je feel krijgt voor het landen met cam angle .
Voor vliegen zelf steld een hoge cam angle niet veel voor je gaat venzelf hard omdat je de horizon wilt zien . Maar het landen wordt problemstisch . Iets wat je als beginner iig eerst makkelijk moet maken door minimalistische cam angle en dat opbouwen .

Landen voor pro is alles behalve elegant de meeste doen gewoon gecontroleerd crashen met draai beweging om de snelheid er uit te halen . Met veilige aanvlieg route en iig niet te dicht bij piloten landen .
Mijn clubracer op dit moment mijn enige vliegklare true racer heeft begin cam tilt van 30 graden wat ik te veel vind . Ik start LOS vlieg dan FPV acro mode en land LOS . Met K frame is LOS zonder LED goed te doen.
Ik ben onder tussen van vlak naar 15 graden gegaan.
En 30 graden merk je toch al dat landen moeilijker wordt.
Anderen gaan ook voor 2.5 lenzen meer FOV
Prima, kan je lekker de hele dag naar de grond kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lasharor schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Hahaha, dat valt echt wel mee als je net begint hoor :P Ik kan me er nu ook niets meer bij voorstellen, maar ik begon ook zonder tilt. En toen dacht ik al; "waaaaaaaaaahhh holy smokes, dit gaat veel te haaard! :+ " Ik denk juist dat als je de grond veel ziet dat dat je teken is dat je tilten moet. Maar het hangt inderdaad, zoals Hashtag zegt, ook zeker af van je kijkhoek. Ik vlieg al sinds het begin met een 2.1 lens en een Quanum v1/v2 en dan zie je best veel, dat scheelt gewoon. Inmiddels wil ik, maar kan ik niet, meer tilten op mijn EpiQuad 210X. En dat hang ook af van wat ik doe, freestylen is fijner met minder tilt, racen wil ik liever met 90 graden tilt :+

Wat landen betreft; ik las destijds; land als een vliegtuig, zoek een punt uit en zak daar geleidelijk aan naartoe. Aan het eind een klein tikje naar achter en zachtjes landen. Dat leer je echt wel hoor. Maar mijn vliegmaatje rolt hem meestal gewoon zachtjes door het gras, ja net wat je wilt :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Shunt schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:10:
[...]

Door de hoek van 30 graden konden wij helemaal niet rustig vliegen je moet steeds naar voor bewegen om de grond in zicht te krijgen. Het grootste probleem voor nu is voor ons nog een plek vinden waar het gras kort genoeg is om fatsoenlijk te vliegen eigenlijk :D.
hoog gras is in het begin juist relaxed!
Even van een koffertje/doek/plank opstijgen, maar als je dan crasht, blijft je quad heel ;)
Moet het gras natuurlijk geen 50cm hoog zijn, dan is het wat lastig terugvinden.. (maar volgens mij zijn jullie met z'n 2en, dus heb je een spotter ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

bij winkelen van Gearbest (60% korting op meeste LiPo's (sla je slag :D))
kwam ik iets tegen. een soort kabelboom om meerdere LiPo's te aansluiten op 1 balancer. Ik kan dat zoiets wel zelf maken maar is dat wel goed idee? Ik heb een Turnigy C3 balancer daar kan er 3s en 4s aansluiten.
Hoe laden jullie meerdere lipos op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zandhaas schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:32:
bij winkelen van Gearbest (60% korting op meeste LiPo's (sla je slag :D))
kwam ik iets tegen. een soort kabelboom om meerdere LiPo's te aansluiten op 1 balancer. Ik kan dat zoiets wel zelf maken maar is dat wel goed idee? Ik heb een Turnigy C3 balancer daar kan er 3s en 4s aansluiten.
Hoe laden jullie meerdere lipos op?
Met een balance board, weet niet zeker of die hetzelfde doet als jouw kabel. Komt erop dat alles parallel wordt aangesloten, ook de balanceerstekkers. Zo kun je bijvoorbeeld 3 1300 4s accu's laden als 1 grote 3900mah accu. Als je dit gaat doen lees je dan wel een beetje in, tis geen complexe materie, maar dit kan wel heel erg fout gaan.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sensei_D schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:52:
[...]
Met een balance board, weet niet zeker of die hetzelfde doet als jouw kabel. Komt erop dat alles parallel wordt aangesloten, ook de balanceerstekkers. Zo kun je bijvoorbeeld 3 1300 4s accu's laden als 1 grote 3900mah accu. Als je dit gaat doen lees je dan wel een beetje in, tis geen complexe materie, maar dit kan wel heel erg fout gaan.
Klopt, je moet alle cellen controleren, ze moeten rond dezelfde voltage zitten voor het opladen. Zit er 1 bij die half leeg is, dan moet je die zeker niet aan gaan sluiten. Tenzij je houd van een flinke opsteker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

lasharor schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Nou een maal op gang behouw je je snelheid goed , maar ja veel grond gezien bij full throttle . Maar het is dan ook de bedoeling om rustig aan te beginnen .
Ik had de luxe dat er meteen parkour uitgezet is voor mijn eerste FPV stapjes en dan ook full throttle. Dotjes op de grond en bij die snelheid 5 meter tussen dotjes . Gaat heel goed dus al vroeg de snelheid ervaren en dan erg laag over gras.
De Anakin skyhero 6" met zijn buizen frame lijkt mij ook stuk aerodynamisch.

Een andere tip die ik gehoord heb is landen bij iets hoog een boom ofzo als referentie.
Flag om landing zone te markeren was mijn idee hebben 8 flaggen .
Andere drone Anakin club racer staat op 30 graden dat vind ik veel , maar kan het wel aan . Maidenflight eergisteren gehad , maar was druk op nieuwe lokatie.
Slecht ontvangst.
Dadelijk op vertrouwde locatie waar meer ruimte is voor snelheid.

Geen parkour daar ook geen dots dus heb wat cam angle nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

SG schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:52:
[...]

Nou een maal op gang behouw je je snelheid goed , maar ja veel grond gezien bij full throttle . Maar het is dan ook de bedoeling om rustig aan te beginnen .
Ik had de luxe dat er meteen parkour uitgezet is voor mijn eerste FPV stapjes en dan ook full throttle. Dotjes op de grond en bij die snelheid 5 meter tussen dotjes . Gaat heel goed dus al vroeg de snelheid ervaren en dan erg laag over gras.
De Anakin skyhero 6" met zijn buizen frame lijkt mij ook stuk aerodynamisch.

Een andere tip die ik gehoord heb is landen bij iets hoog een boom ofzo als referentie.
Flag om landing zone te markeren was mijn idee hebben 8 flaggen .
Andere drone Anakin club racer staat op 30 graden dat vind ik veel , maar kan het wel aan . Maidenflight eergisteren gehad , maar was druk op nieuwe lokatie.
Slecht ontvangst.
Dadelijk op vertrouwde locatie waar meer ruimte is voor snelheid.

Geen parkour daar ook geen dots dus heb wat cam angle nodig.
Shit man, 8 vlaggen? Die dingen zijn best wel duur. Ben al enige tijd aan het kijken naar parcour materiaal maar wat mij betreft zijn de prijzen nog wat te hoog.

Die clubracer lijkt me trouwens helemaal niets. Ziet er raar uit. Hoe vliegt dat? Vergelijken met een QAV of Alien?

Wil nog altijd die foto's :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

lasharor schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

Shit man, 8 vlaggen? Die dingen zijn best wel duur. Ben al enige tijd aan het kijken naar parcour materiaal maar wat mij betreft zijn de prijzen nog wat te hoog.

Die clubracer lijkt me trouwens helemaal niets. Ziet er raar uit. Hoe vliegt dat? Vergelijken met een QAV of Alien?

Wil nog altijd die foto's :>
De symetrische H & X frames zijn in bij de toppers , vooral de X frames.
Symetry in alle wind richtingen . Maakt het makkelijk voor de FC om correcte aansturing te berekenen waar de frame ook zo als verwacht op reageerd.
De vlieg routines in code houd geen rekening met asymetrisch eigenschappen.
Die frames reageren dus niet zoals verwacht op aansturing in bochtewerk
ClubracerAnakin & Anakin zijn zwaar asymetrisch iets waar nog geen compensatie in vlieg routines bestaat en dus leid tot correctie door afwijkend vlieg gedrag dat wat FC berekend. Dat merk je als wat feller door bochten gaat.
Ik noem K van Kut frames . Heb de anakin ook meer gekocht voor looks & snelheid. De clubracer is daar de robustere versie van. Tja Toen wist ik veel!
Wilde wat anders dan vliegende latten.
Maar ja dat wat de pro ervaren heb er zelf nog niet de feel voor al merk ik wel iets . Maar vlieg ook ongestuned.
Voor beginner is frame eigenschappen niet zo van belang.
Heb de club racer over gekocht van top piloot die niks van asymetrische frames moet hebben. Veel merken springen op X manie in , dus veel X achtige frames op de markt.
Voor de toppers is naast goed vlieg gedrag ook vooral gewicht van belang.
Denk dat dat meer bepaald hoe ver je kan komen.
Op gegeven moment merken ze dat je met wat oudere bewezen racer je niet meer mee komt tegen moderne lichte frames en worden die racers drones massaal gedumpd en vraagt men aan sponsors om die moderne frames.

Mijn Flip260 is frame waar ooit de pro race piloot 2 jaar geleden mee begonnen is.
Dus daar kunnen de pro ook al niet meer races van nu mee winnen.
Fijne aan Flip260 is genoeg ruimte en dus makkelijk te bouwen.
Tja al beginnen drone bouwer is super licht nog geen hoofd doel. En noob racer piloot hoefd het ook niet , hetje van het , te zijn . En heb ik toch wel plezier gehad met laag scheren over gras met noob cam angle met anakin .

Maar ja uiteindelijk toch ook voor X gegaan en ben dus bezig met
Shendrone Mixuko , specialistische drone voor racen , maar weinig ruimte en dus moeilijke builds. Ook bezig met 1ste ZMR en ZMR PDB nou dat fijn om mee te beginnen. Ruimte zat. Ook oudgediende frame .

De X wordt mijn race drone.
In ons clubje zijn er uiteindelijk een zooi Krieger X
Is ook al andere Mixuko
En grep en Armatan Xframes.
Ook Kriegerpus hex frame.
Naast 8 flaggen ook gates 3 stuks. 100 dots.

Dus voor "indie 500 grand oval circuits " is anakin of grote powerhouse drone wel te doen . Voor felle S bochten kom je niet mee drift je uit de bochten net wat langer en accelereer je minder snel.
500gr is erg zwaar voor racer tegenwoordig.
Geen idee wat die van mij wegen . Boeid ook nog niet . Eerst trainen ben maar beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kreeg een mailtje van Banggood met wat kortingscodes. Even later en ik zit mij te verdiepen in de wereld van quadcopters. :+ Het is voor mij puur een speeltje, meer niet.. Als ik het topic zo lees is Hubsan zo'n beetje het merk voor de beginner. Heb de camerakwaliteit van de H107C Upgraded bekeken, en da's zo stuiterig dat video in deze prijsklasse voor mij weinig meerwaarde heeft. :P Dan kom ik automatisch uit bij de H107P (X4 Plus) en de H107L (X4). Van de L bestaat ook een "upgraded" versie. Weet nog niet of ik de L upgraded of de P wil.

Is er nog een goedkope drone die ik over het hoofd zie? :p Was eigenlijk van plan om het rond de 20 euro te houden (blijft een speeltje), maar de Hubsans zijn al 30/35. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S_Chief schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:16:
Kreeg een mailtje van Banggood met wat kortingscodes. Even later en ik zit mij te verdiepen in de wereld van quadcopters. :+ Het is voor mij puur een speeltje, meer niet.. Als ik het topic zo lees is Hubsan zo'n beetje het merk voor de beginner. Heb de camerakwaliteit van de H107C Upgraded bekeken, en da's zo stuiterig dat video in deze prijsklasse voor mij weinig meerwaarde heeft. :P Dan kom ik automatisch uit bij de H107P (X4 Plus) en de H107L (X4). Van de L bestaat ook een "upgraded" versie. Weet nog niet of ik de L upgraded of de P wil.

Is er nog een goedkope drone die ik over het hoofd zie? :p Was eigenlijk van plan om het rond de 20 euro te houden (blijft een speeltje), maar de Hubsans zijn al 30/35. :+
Naast de overbekende H8 Mini, is er ook de Eachine H8C.
Prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die twee neem ik zeker mee, thx. :) Zie ook een flinke lijst van CX-10 modellen van Cheerson, ook interessant.

Edit: en de CX36, ojee. :+

En de Eachine E5C... Zucht. :p

Eachine H99D staat momenteel bovenaan de lijst. :)

[ Voor 35% gewijzigd door S_Chief op 14-08-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DutchWalnut schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

Klopt, je moet alle cellen controleren, ze moeten rond dezelfde voltage zitten voor het opladen. Zit er 1 bij die half leeg is, dan moet je die zeker niet aan gaan sluiten. Tenzij je houd van een flinke opsteker :+
Ik heb sinds kort ook een flinke lader (icharger), die kan met 30A 2 kanalen volgooien...
dat betekend dat ik in een uurtje makkelijker 10 1300mah lipos vol kan blazen, heel erg relaxed :)

check http://www.tjinguytech.co...how-tos/parallel-charging voor duidelijke info over parallel charging, wel iets wat je goed in de gaten moet houden; lipo's zijn geen speelgoed, en met parallel charging vergroot je de kans op problemen wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
RonnieB82 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:39:
[...]

Ik heb sinds kort ook een flinke lader (icharger), die kan met 30A 2 kanalen volgooien...
dat betekend dat ik in een uurtje makkelijker 10 1300mah lipos vol kan blazen, heel erg relaxed :)

check http://www.tjinguytech.co...how-tos/parallel-charging voor duidelijke info over parallel charging, wel iets wat je goed in de gaten moet houden; lipo's zijn geen speelgoed, en met parallel charging vergroot je de kans op problemen wel...
Gelukkig weet en snapt iedereen hier dat het niet verstandig is om ladende LiPo's alleen te laten, toch?

Goede link, erg informatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

guapper schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:31:
[...]

Gelukkig weet en snapt iedereen hier dat het niet verstandig is om ladende LiPo's alleen te laten, toch?

Goede link, erg informatief!
Gewoon buiten opladen. Dan maakt het allemaal niet zoveel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
Iemand enig idee waar ik goedkoop een yuneec q500 koffer kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb gisteren weer een paar LiPo's leeg gevlogen met nieuwe rate instellingen (pitch/roll/yaw rate stonden blijkbaar op 0).

Ik vlieg nu met Pitch/Roll rate op 0,5 en Yaw op 0,3. Het was wel even wennen nu de quad een stuk "aggresiever" reageert, maar hiermee heb ik wel voor het eerst een aantal rolls kunnen doen.

In onderstaande filmpje (actie vanaf 2:20) valt me vooral op dat mijn PID's nog niet goed staan. Na een roll is de quad nog niet stabiel. De volgende vlucht maar eens kijken wat we hieraan kunnen doen.

Oh ja, hier het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jodel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:27:
Ik heb gisteren weer een paar LiPo's leeg gevlogen met nieuwe rate instellingen (pitch/roll/yaw rate stonden blijkbaar op 0).

Ik vlieg nu met Pitch/Roll rate op 0,5 en Yaw op 0,3. Het was wel even wennen nu de quad een stuk "aggresiever" reageert, maar hiermee heb ik wel voor het eerst een aantal rolls kunnen doen.

In onderstaande filmpje (actie vanaf 2:20) valt me vooral op dat mijn PID's nog niet goed staan. Na een roll is de quad nog niet stabiel. De volgende vlucht maar eens kijken wat we hieraan kunnen doen.

Oh ja, hier het filmpje.
Je filmpje staat op privé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
Hashtag schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:38:
[...]

Je filmpje staat op privé...
Ouch, nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt nu wel inderdaad :)

Het lijkt erop dat je D wat laag staat, waardoor je over-correctie krijgt en daardoor wobble.
In dit filmpje wordt het nog wat mooier uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet gewoon Betaflight erop, kun je eerst leren vliegen en dan later lekker tunen :P

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
Ik heb nog teveel vage problemen met Betaflight, dus voorlopig probeer ik dat niet nog eens.
Cleanflight lijkt op dit moment voor mij goed genoeg. Maar toch bedankt voor je tip :P

@Hashtag, ga ik proberen. Tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, in dat geval; mijn vermoeden is dat je I te hoog is. Het is een vrij langzame oscillatie en je lijkt het ook te hebben als je gewoon recht gaat soms, wind? I is afhankelijk van externe factoren. Hier zie je iemand met een te hoge I en deze vind ik zelf wel lijken op die van jou; YouTube: Success in FPV part 16 - PID tuning explained.
D is voor zover ik weet alleen om P+I correcties te dempen, die tune je pas als P en I goed zijn. Maar goed, luie betaflight vlieger hier, alles stock, vliegt als een zonnetje :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 04-09 13:26
zijn hier ook piloten uit belgie die eens zin hebben om samen te vliegen? ben zelf van regio willebroek / antwerpen maar wat verder is ook geen probleem voor mij.

ik zie op de frontpage ook wel locaties in zuid Nederland dicht bij de Belgische grens als men daar ook eens wil afspreken in het weekend zou ook wel leuk zijn.

mede drone piloten die eens willen afspreken stuur maar pb ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me nog steeds een leuk idee om een keer iets van een meeting te organiseren :)

Ik zie dat er vliegplekken door heel Nederland worden aangegeven, is het dan een idee om het in het midden van het land te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Omdat ik dit de vorige keer ook vroeg maar toen geen actie heb ondernomen:

https://goo.gl/forms/TgsXFCbm6q3bSrq03

Bovenstaande formulier invullen voor een datumprikker uitnodiging. Ik zal jullie gegevens niet delen. Plaatsnaam graag invullen zodat ik qua locatie het een en ander kan uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
Net mn Maiden gedaan, DAMN wat een power!

Gfycat1
Gfycat2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Dag. Zit hier met een lipo 4000mAh 4S die niet meer wilt opladen op mijn imaxB6AC charger. De foutmelding "connection break" komt steeds tevoorschijn als ik wil starten met laden. Foutmelding komt nogal veel voor op google maar echte oplossingen zijn er niet.
De lipo werkt nog wel op mijn drone en met een volt metertje kan ik ook alle cels uitlezen via de balance lead. Dus aan de connecties zal het niet liggen denk ik. Een ander lipo laad nog wel op de imax charger. Ook elke ander laadmodus geeft dezelfde foutmelding.
Voltages van de lipo : 3.57 + 3.52 + 3.61 + 3.57 . Kan het zijn ik dat de laatste keer te lang heb blijven vliegen en zo de lipo beschadigd heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 19:10
Heb een nieuwe drone in elkaar zitten. Nu blijkt er zeer veel onbalans te zitten in motoren en propeller combinatie. Zoveel dat de gyro daar last van heeft. Hij vliegt alleen stabiel als ik de FlightController niet strak vast schroef. Als de FC vast zit beginnen de motoren stotter geluiden te maken en vliegt de drone schokkerig.

Hoe halen jullie onbalans uit motoren/propellers?
kevin303 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:14:
Dag. Zit hier met een lipo 4000mAh 4S die niet meer wilt opladen op mijn imaxB6AC charger. De foutmelding "connection break" komt steeds tevoorschijn als ik wil starten met laden. Foutmelding komt nogal veel voor op google maar echte oplossingen zijn er niet.
De lipo werkt nog wel op mijn drone en met een volt metertje kan ik ook alle cels uitlezen via de balance lead. Dus aan de connecties zal het niet liggen denk ik. Een ander lipo laad nog wel op de imax charger. Ook elke ander laadmodus geeft dezelfde foutmelding.
Voltages van de lipo : 3.57 + 3.52 + 3.61 + 3.57 . Kan het zijn ik dat de laatste keer te lang heb blijven vliegen en zo de lipo beschadigd heb ?
Verschil tussen je cellen is wel erg groot. Misschien kun je het verschil opheffen door cel 2 individueel een stuk op te landen of door de andere cellen door middel van een klein gloeilampje langzaam leeg te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kevin303 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:14:
3.5 is echt niet te laag, ik heb al een aantal keer een lipo onder de 3.2 gehad, en zonder problemen kunnen laden. ook met grotere verschillen tussen de cellen.

Het probleem met connection break heb ik wel eens eerder gehoord, schijnt een issue te zijn met de imax lader... wellicht dat je de lipo op een andere lader wel gewoon kan opladen.

Had laatst zelfs een 1550 4S lipo waarbij ik even niet oplette tijdens het vliegen... die viel uiteindelijk uit de lucht, laatste voltage dat ik zag in m'n osd was 9.4V... oeps O-)
in rust kwam ie onder de 3V per cel... uiteindelijk weer voorzichtig opgeladen, en vlieg er nu nog steeds mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Het probleem met deze verschillen van cellen is dat het opladen gevaarlijk wordt omdat een cel boven de 4.21 volt kan komen. Dat wil je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoAC schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:40:
Het probleem met deze verschillen van cellen is dat het opladen gevaarlijk wordt omdat een cel boven de 4.21 volt kan komen. Dat wil je echt niet.
Je lader 'ziet' toch wanneer de cel op 4.2V zit? Dan stopt 'ie met laden van die cel.
Tenminste, dat is mij ooit zo uitgelegd. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Hashtag schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:44:
[...]

Je lader 'ziet' toch wanneer de cel op 4.2V zit? Dan stopt 'ie met laden van die cel.
Tenminste, dat is mij ooit zo uitgelegd. Correct me if I'm wrong.
Ik weet niet of dat in Charge mode ook zo is. In Balance mode zeker wel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4AULoUieeX8KXVR1dMxs6I9G/full.jpg
In het donker zie je je de ledjes op het board heel goed. Maar ik denk dat we alsnog voor betere zichtbaarheid ledjes op de achterkant gaan monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KsnneijhUXySbQfEZPtM9MfF/full.jpg
Je ziet goed dat het 3d printed is, je merkt ook goed dat het niet zo sterk is als solide plastic maar stevig genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bHfzPo9QgkmvrD6kBv5hHwcl/full.jpg
Voor aanzicht, mooi oranje is niet lelijk! :D hij is in ieders geval goed zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l46RyZXPHLnRhRQp1cJGVlDo/full.jpg
Close-up van de ESC's nu vast met zwarte tie wraps in plaats van wit :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/22Ip8j83KXCaA9FKjd9ztKOi/full.jpg
Close up hoe de antenne nu vast zit. Ik heb de transmitter nu omgedraaid zodat de antennes niet meer onderop de armen zitten en kwetsbaar zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
Zit je accu wel stabiel vast? Ik zet em altijd vast met 2 bandjes. Ik gebruik dan ook zwaardere accu's dan jij denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

BoAC schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Ik weet niet of dat in Charge mode ook zo is. In Balance mode zeker wel ja.
In charge zou dat verkeerd kunnen gaan inderdaad, maar lipo's balance charge je toch altijd? (ik wel iig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

BoAC schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:44:
Zit je accu wel stabiel vast? Ik zet em altijd vast met 2 bandjes. Ik gebruik dan ook zwaardere accu's dan jij denk ik :P
Er zit klittenband op de accu's zelf en op de quad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/biknQUvV3dQd2O3meWpTHxoi/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xpaUAMyJUoCEh7aRCH9s7cGE/full.jpg

Game PC

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Let op:
Het is tijd voor een nieuw deel, met een nieuwe bijgewerkte topicstart. Ben je ervaren met drones en wil je meehelpen? Stuur @_ferry_ een DM.

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.